FEST dnevnik, dan 5: Love in the Time of Cholera

Dawngreeter RSS / 28.02.2008. u 14:47

Da, ovaj tekst kasni više od 24h. Stigla me prehlada pa juče nisam ni otišao na FEST. A po svemu sudeći isto će važiti i za danas. Računam da je bolje malo se primiriti pa bar da zadnja tri dana mogu da ispratim kako treba. No, da ne dužim, na tapetu je utorak i Love in the Time of Cholera.

Ajoj. A-joj. A. Joj.

Ako ste žensko, šanse su da se nećete složiti samnom. Ako ste ljubitelj Markesa, Borhesa i drugova, šanse su da se nećete složiti samnom. Knjigu nisam čitao, do duše, pa dozvoljavam da je ona bolja od filma, ali to neće baš mnogo pomoći filmu.

Meni su rekli da je ovo ljubavni film ili, preciznije, film o ljubavi. Naslov filma takođe ima suptilnu indikaciju u tom pravcu. Ja zaista nisam jedan od onih notornih mrzitelja romantičnih tema, ali i pored najbolje volje nisam uspeo da saznam otkud nekome ideja da je po sredi film o ljubavi. To jeste film u kojem se radi o ljudima koji pričaju (mnogo i često) o ljubavi. To jeste film koji se detaljno bavi posledicama ljubavi. To jeste film u kojem ćete biti izloženi baražnom ispucavanju termina "ljubav" u svakoj drugoj rečenici od početka do kraja filma. Ali nigde nisam video, ono, barem razradu koncepta ljubavi. Što bi svako normalan pomislio da je osnova osnove za takve filmove. Jedan film kao što je Lost in Translation (ili Vreme za Ljubav, ili Ulzhan, itd.) na temu ljubavi ima čitave tomove da prenese koji nisu ni dotaknuti u Love in the Time of Cholera. Činjenica da se termin "ljubav" ne spominje ni jednom u Lost in Translation može, ali i ne mora imati direktne veze sa tim.

Radnja filma prati mladića koji se još u ranoj mladosti zaljubljuje u ćerku trgovca mazgama. Zbog očeve intervencije, oni su godinama razdvojeni. Ona konačno zaključuje da je ta njihova ljubav samo iluzija i udaje se za gospodskog doktora. On pati za njom ceo život, usput uspeva da vodi precizan dnevnik o svim devojkama sa kojima se kresao (622 je broj koji spominje pred kraj filma) i na kraju kada muž izabranice njegovog srca umre, on dolazi da konačno bude sa njom. Kako je izgleda neverovatno popularno u ovo vreme, naracija ima kružnu formu pa smrt dotičnog gospodina u isto vreme predstavlja i prvu scenu filma.

Tokom dva sata, koliko traje film, gledaćete kako pedeset i kusur godina razdvojenosti dva glavna aktera jednostavno prolazi. Momak postaje starac, juri žene i koristi termin "ljubav" kad god mu se učini da ne bi bilo gramatički pogresno ubaciti ga u rečenicu. Devojka postaje starica, malo se svađa sa mužem ali u glavnom dobro živi. I to je to. U jednom trenutku postoji vrlo kratak pod-zaplet oko jedne 'usputne afere' glavnog lika i to je, rekao bih, definitivno najbolji moment u filmu.

Ko misli da je odličan način predstavljanja ljubavne priče jedna scena za drugom u kojoj iznova i iznova neko priča kako je zaljubljen i kako voli i kako pati (znači ciljna grupa španskih serija), ovo je verovatno najbolji film koji će ikada gledati. Fizički je nemoguće više takvih izjava nagurati u dva sata filma. Ko nije takvog mišljenja, u Love in the Time of Cholera može naći samo neverovatno razvučenu radnju tokom koje se, osim pomenutog desetominutnog pod-zapleta, ne dešava ništa što ne očekujete samo na osnovu naslova.

Atačmenti



Komentari (34)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 14:55 28.02.2008

Love in the time of cholera

Ajoj. A-joj. A. Joj.


Nisam gledala film, ali nekako ocekujem more suza, lots of close-up scenes, poglede uprte u daljinu...
Despedida
Dawngreeter Dawngreeter 15:08 28.02.2008

Re: Love in the time of cholera

Tako nekako. Nema bas mnogo plakanja, ali close-up scenes i pogledi u daljinu su svakako tu. Spot savrseno opisuje radnju prve dve trecine filma bez da se ista bitno izgubilo.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 15:12 28.02.2008

Re: Love in the time of cholera

Spot savrseno opisuje radnju prve dve trecine filma bez da se ista bitno izgubilo.

Onda i ne moram ici u kino da ga gledam? :)
Dawngreeter Dawngreeter 15:16 28.02.2008

Re: Love in the time of cholera

To cu ostaviti slobodnoj proceni pojedinca :)

Ja nekako mislim da treba gledati cak i lose filmove. Ponekad sam za sebe napravim jednodnevni maraton katastrofa-losih filmova, zabave radi. Mislim da se i iz njih moze odneti nesto poucno, zanimljivo, cak i lepo. Ili jednostavno zabavno. Sve zavisi kako se pristupi materiji. Mada, da budem savrseno iskren, da znam o filmu sto sada znam a da ga nisam vec gledao, ne bih hteo ni da gledam. Uz svu pricu o gledanju i losih naslova, ipak nikada nisam odlucio da gledam Meet Joe Black ili Titanic. Isto vazi i za ovaj.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 15:40 28.02.2008

troll preporuka

Gledala sam pre dva dana no country for an old man. Master peace!
Pozz
angie angie 15:43 28.02.2008

nisam gledala,

al mrzim kada mi neko podvlachi sh'a je 'teo-generalno i u svemu.
Radnja koju si opisao je vec na razne nachine bila tema filmova i ona jeste neiscrpna, sad bash taj pristup i konstrukcija su ono shto bi trebalo da je validno.

meni, neprevazidjeni Skorsezeov the age of innocence ima tu suptilnost, gde i pored pravog naratora koji kroz prichu vodi ima skrivene slojeve priche koji paralelno teku u svakom chasu-a to moze samo pravi majstor.

Pominjem ovaj film, jer mi se uchinilo da je obradjena slichna tema, prava ljubav koja se zbog nekog razloga stvalja na chekanje, gde zivot neumitno prolazi i izbori junaja kroz protok vremena, gde sve ne mora da je tragichno, al je promashen onaj glavni model, chije samo saznanje da postoji, remeti drugachije uchestvovanje u svemu ostalom i ljudske slabosti da se konkretnije izbori za ono u shta veruje.

jao kako sam zakomplikovala- idem da cimnem tu kafu da razbistrim:)))
Dawngreeter Dawngreeter 15:57 28.02.2008

Re: nisam gledala,

angie
[...] chije samo saznanje da postoji, remeti drugachije uchestvovanje u svemu ostalom [...]


Ovo citirah zato sto mislim da najbolje podvlaci problem filma. Dosadno je kada ti se iznova i iznova ponavlja kako se sve ostalo remeti zbog postojanja odlozene ljubavi. Zanimljivo je gledati kako je to sve ostalo poremeceno. Film akcentuje prvo a zaboravlja to drugo, po mom skromnom misljenju.
angie angie 16:04 28.02.2008

Re: nisam gledala,

pa tako sam te shvatila- i zato dala primer gde se meni mnogo dopalo kako su ozbiljne stvari u specifichnom vremenu i njegovim zakonima upakovane u univerzalni smisao a bez tog crtanja i bukvalnog vuchenja za rukav da ti se obNJasni.
Gassalasca Gassalasca 19:44 28.02.2008

...

Radnja filma prati mladića koji se još u ranoj mladosti zaljubljuje u ćerku trgovca mazgama. Zbog očeve intervencije, oni su godinama razdvojeni. Ona konačno zaključuje da je ta njihova ljubav samo iluzija i udaje se za gospodskog doktora. On pati za njom ceo život, usput uspeva da vodi precizan dnevnik o svim devojkama sa kojima se kresao (622 je broj koji spominje pred kraj filma) i na kraju kada muž izabranice njegovog srca umre, on dolazi da konačno bude sa njom.


Protina kci anyone?
Vlasta Vlasta 19:50 28.02.2008

Ako se nisu

jako ljubili, to nije ljubavni film. Ja ti verujem! Ljubavni film se testira količinom trnaca, vrlo je jednostavno...
Dawngreeter Dawngreeter 19:56 28.02.2008

Re: Ako se nisu

Nije mi ostala u secanju bitna kolicina ljubljena, to jeste tacno. Al', eto, na primer u Vreme za Ljubav u sve tri price zajedno mozda ima jedan poljubac. Nisam siguran za trecu, ali sam prilicno siguran da u prvoj, a verovatno i drugoj taj faktor izostaje. Takodje i u Lost in Translation. Hm, a kad sam vec kod toga, takodje i kod Ulzhan.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:03 28.02.2008

kiss troll

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:05 28.02.2008

Re: kiss troll 2

angie angie 20:06 28.02.2008

Re: kiss troll

meni klimt-ostalima sa cica-macom:))))
Dawngreeter Dawngreeter 20:07 28.02.2008

Re: kiss troll 2

Awww, kako romantican lav :)
man ray loves me man ray loves me 23:20 28.02.2008

Re: kiss troll 2

Super slika. Zena ga je spasila iz nekog odvratnog cirkusa.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:31 28.02.2008

Re: kiss troll

angie
meni klimt-ostalima sa cica-macom:))))


tebi - klimt, svakako! :)
nsarski nsarski 20:06 28.02.2008

Film nisam gledao

ali sam skeptican kad je u pitanju film zasnovan na Markesovoj knjizi "Ljubav u vreme kolere". Prvo, knjiga je zaista dobra, ali ima elemenata koje je tesko preneti filmom. Drugo, imao sam prilike da gledam operu "Ljubav u vreme kolere" (u operi u Hjustonu!!!???), i mogu samo jedno da kazaem - k-a-t-a-s-t-r-o-f-a. Tako da nisam ocekivao da bi film bio bolji.
Dawngreeter Dawngreeter 20:13 28.02.2008

Re: Film nisam gledao

Znaci nije ovo jedina adaptacija koja je otisla dodjavola. Ako je knjiga stvarno dobra, onda je bas steta sto su toliko navalili na nju sa losim ishodima.
Dejan Stanković Dejan Stanković 20:17 28.02.2008

Re: Film nisam gledao

knjiga je mnoooogo dobra. a film, kakav god da je, ako ga gledam posto sam prethodno procitao knjigu, nema sanse da mi se dopadne posto se stalno nerviram zasto je reditelj sve zamislio drugacije nego ja, a ja sam, naravno u pravu.
andjelija andjelija 20:21 28.02.2008

Re: Film nisam gledao

jel trejler misleading?

kako to ne podnosim....kada je jedno u trejleru a film ima sasvim drugi ton...tako me zeznuse za faunov lavirint (pan's labyrinth)..ja otisla da gledam bajkicu a ono ratni film.
Dawngreeter Dawngreeter 20:31 28.02.2008

Re: Film nisam gledao

Sad otidjoh na YouTube da vidim kako izgleda trailer. Pa, ono, nije bas potpuno drugaciji ali daje neku iluziju radnje koje jednostavno nema u filmu. Izmedju svake scene u traileru ima bar 20 minuta ne desavanja nicega bitnog. Ili je to bar moj utisak.

A za Pan's Labyrinth... ih bre, pa to je bajka smestena u ratni film. I bez jednog i bez drugog dela, bila bi to potpuno drugacija prica. Cuo sam od bas dosta ljudi kritiku da bi bez bajkovitog dela film bio isti, sto je mozda donekle validno, ali meni se nekako cini da je upravo u tome i poenta. Da vidis zadnju scenu i onda se par sati svadjas sa prijateljima dal' je taj deo stvaran ili fikcija. Jedan od meni omiljenih filmova, definitivno.
andjelija andjelija 20:39 28.02.2008

Re: Film nisam gledao

ja da je ostalo samo u bajci bila bih bas odusevljena (i njena smrt mi je nevidjeno legla..mnogo bolje nego da je ostala ziva)...ovako sam razocarana i osecam se izmanipulisano. i jos sa onim seckanjem obraza.... lose.

deo sa zabom predivan. deo sa roditeljima isto tako...fenomenalna realizacija fantazije.
andjelija andjelija 20:42 28.02.2008

Re: Film nisam gledao

a propo tvog i mog izbora..pa covece lost in translation bih iscepkala na komadice....tu kvazi filmsku manipulaciju ...grrrrrrrrrrrr......jedino dobro od sofije je the virgin suicide (mada i tu ima rupa)..ovo ostalo je, po mom misljenju, pokusaj trecerazrednog rezisera da se istakne.
Dawngreeter Dawngreeter 20:55 28.02.2008

Re: Film nisam gledao

Them are fightin' words, pilgrim

Naravno, ne mislim da svako mora da voli iste stvari oko filmova kao ja i delom obozavam Sofiu bas zato sto nije prijemciva sirem spektru ljudi. Ali njeni filmovi su, meni, cista poezija. Marie Antoinette pogotovo taj aspekat fenomenalno izrazava, mada mu fali onaj osecaj dodirljivosti, u nedostatku boljeg opisa, koji Lost in Translation ima. Smatram zlocinom nad dobrim ukusom sto joj nisu za taj film dali oskara za reziju.

Nisam siguran da kontam to oko filmske manipulacije. Film i jeste manipulacija. Nekad bolja, nekad gora, al' u svakom slucaju manipulacija.
andjelija andjelija 21:29 28.02.2008

Re: Film nisam gledao

jebote, izvini sto psujem....ali ovo zadnje za manipulaciju samo mi otvori oci kakvog ljubitelja filma imam kao sagovornika. ako nemas nista protiv...povlacim se iz dalje diskusije.
Dawngreeter Dawngreeter 22:35 28.02.2008

Re: Film nisam gledao

By all means. Mada moram priznati da me sada kopka kako se film gleda kao medij koji nije manipulativan.
brandophobia brandophobia 23:08 28.02.2008

622 prolazne i 1 nesahranjena ljubav

Od reditelja koji je ipak i danas najpoznatiji po "4 vencanja i sahrana" (ok, bio je tu i Donnie Brasco i jedan od Hari Puter filmova) nije se moglo ocekivati vise. Da je film radio neko malo raspojasanije mašte, Alfonso Arau (Kao voda za čokoladu), ko god - svakako bi bilo bolje.

Kao "obozavalac drugova Markesa i Borhesa" delim tvoje misljenje, lepo sroceno u "A-joj, joj".

Ali uteha je stigla vec dan kasnije: Darjeeling Limited rula...
Dawngreeter Dawngreeter 23:19 28.02.2008

Re: 622 prolazne i 1 nesahranjena ljubav

brandophobia
Ali uteha je stigla vec dan kasnije: Darjeeling Limited rula...


Eh, stani mi na muku... imao sam karte, al' zbog zdravstvenog stanja nisam isao... :(
Astrid Astrid 02:53 29.02.2008

Re: 622 prolazne i 1 nesahranjena ljubav

Dawngreeter

Eh, stani mi na muku... imao sam karte, al' zbog zdravstvenog stanja nisam isao... :(

Nista nisi propustio :)

Trešnja Trešnja 09:43 29.02.2008

Eh

Šteta je nekad što od tako lepe teme ( ljubav ah ljubav ) naprave patetiku od koje čovek kasnije ni uz najbolju volju ne može da se otrgne. Kupiću maramice, nešto jestivo ( kokice ne, da se ne zagrcnem od suza ) i pogledati film. Nikad se ne zna šta mogu da naučim :)
jelena arsovic jelena arsovic 13:32 29.02.2008

mozda

ovo i nema neke veze...
gledala sam Zavet, E. Kusturice..Svideo mi se, ali mi je utisak ostavio naziv vulkanizerske radnje?!
gandra gandra 21:26 29.02.2008

zagolicao si me

Moram priznati da cu morati da pogledam film -a nisam planirao.
PS: Spadam u ljude koji su veliki ljubitelji G.G.M
Dawngreeter Dawngreeter 18:43 01.03.2008

Kasnim...

Eto, zbog protesta u gradu i jos kojecega, ne stigoh danas da otucam impresije sa jucerasnjeg FESTa. Verovatno cu to ispraviti u sitne jutarnje sate, posle vecerasnjeg FESTa i malo lumpovanja. Ali samo kratko: i It's a Free World a bogami i Paranoid Park su filmovi koji su me odusevili (pogotovo Park) i nikome ih ne bi preporucio. Nije fora, ozbiljno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana