Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika| Zdravlje

PRAVDA ZA TRAVU!

Kosmogina RSS / 24.04.2014. u 03:02

Kada i na koji način će biti dekriminalizovana a zatim legalizovana marihuana u Srbiji?
Incijative postoje, ali nadležni kao da nemaju sluha za tako važno pitanje. Rick Simpson je početkom milenijuma došao do neverovatnih rezultata koji se odnose na istraživanja delotvorne primene ulja kanabisa u terapiji malignih obolenja. Konoplja (Canabis) je sastavni deo kulture mnogih naroda u Aziji i Evropi, ali je ona u savremenom društvu još uvek neshvaćena i zakonom kažnjiva. Protiv njene prohibicije u Kanadi su 2005. održane velike demonstracije, a Svetski marš konoplje (Global Marijuana March) se održava svake prve subote u maju mesecu širom planete. U razvijenim državama kao što su USA, Portugal i Urugvaj, ili nama bliže Holandija, Češka i Hrvatska, ova biljka je zvanično skinuta sa liste štetnih i kažnjivih supstanci, tj. izbačena je iz krivičnog zakona i prebačena na prekršajni nivo, te je tako dekriminalizovana.

Ako Srbija stremi ka Evropi, mogla bi da usvoji svetske zakonske regulative i standarde, ali ne zato što je "žaba videla kako se konj potkiva" več zato što nam logička sposobnost omogućava da prepoznamo dobrobit i razlikujemo je od štete. Ako je punoletnim licima dozvoljeno da neograničeno rabe štetne materije (nikotin, alkohol i sedative), zašto onda osnovno ljudsko pravo na izbor ne uključuje i kanabis kao lek? Umesto toga, konzumenti kanabisa se pod stegama društvenih predrasuda i brutalnog zakona, osećaju kao kriminalci i otpadnici u društvu. Otkad je kanabis u Srbiji anatemisan zakonom 2002, broj kriminalnih dosijea je rapidno uvećan jer su mnogi korisnici "pali" zbog posedovanja pola grama. Bila sam svedok kada su mog prijatelja policajci u Novom Sadu grubo priveli jer su u njegovom džepu našli polovinu popušenog džointa, na tvrđavi usred Exit festivala. Njegovo suđenje je trajalo dve godine, a u međuvremenu nije mogao ni da konkuriše ni da se zaposli, jer je bio u krivičnom postupku. Uživaoci trave se na sudu tretiraju pod istim krivičnim članom, tj. u istom su košu sa zavisnicima od heroina i drugih sintetičkih droga koje stvaraju adikciju. Ako poseduješ makar mrvicu, kazniće te novčanim iznosom od stotinak hiljada dinara i/ili uslovnom kaznom, a ako ponoviš "delo" zaglavljuješ na robiji. Advokati imaju pune ruke posla. Obogatiše se na srednjoškolcima i njihovim očajnim roditeljima, neutešnim što su im deca "narkomani" i "kriminalci". A u međuvremenu, karakterističan, intenzivan miris dima trave, provlači se kroz sve slojeve društva. Uživaju je i siromašni i bogati, i neobrazovani i obrazovani, i mladi i stari.

Kad razmatramo legalizaciju marihuane u Srbiji treba da imamo u vidu legalizaciju u medicinske, industrijske i komercijalno-turističke svrhe, kao i za ličnu upotrebu. Od nje bi benefit imali i država i društvo i pojedinac. Oštećenih ne bi bilo, osim dilera koji bi izgubili posao. Tada bi bio umanjen obim posla policije i sudstva, ali bi bar bili fokusiraniji na opasne hohštaplere i krimose, a ne na studente koji puše džoint na Kališu. Srećom, zablude građanstva o travi nisu mnogo velike. Generacije stasale u Titovoj Jugi vrlo se dobro sećaju tolerantnog komunističkog sistema koji nije pravio probleme uživaocima, ali istini za volju, u to vreme policajci o kanabisu nisu imali pojma. Devedesetih, u skladu sa socijalno-političkim beznađem, ulaze u modu: speed, extasy i kokain. Što je veće beznađe, to su jače droge na sceni. Od vremena Slobe naovamo, u opticaju je trava sa Kosova, takozvana "Albanka", za koju se pričalo da je prskana heroinom i mišomorom radi jačeg dejstva i stvaranja zavisnosti. Ona se samo jednim, malecnim delom zadržava(la) u Srbiji. Poznato je da se cela Evropa decenijama unazad snabdeva "Albankom". Ako se neki maloletnik zadnjih godina predozirao i upao u paranoju zbog "duvke", to je zbog novonastalih hibrida, genetski modifikovanog skanka ili čestog kombinovanja sa većim količinama alkohola. Kruže priče i da panduri kontrolišu tržište i sarađuju sa dilerima, ali uz sve njihove gromovite akcije protiv narko-mafije, najlakše je pretresati džepove preplašenih maloletnika na ulici i praviti zapisnike. Srbija je plodna zemlja sa povoljnom klimom, kojoj nije potreban šverc sa crnog tržišta Kosova i Albanije, ali nadležni organi nikako da shvate da bar u nečemu treba da budemo progresivni. Ako prepoznamo i iskoristimo dar prirode, i od njega napravimo domaći proizvod - novi zaštitni znak Srbije, nećemo morati da idemo u amsterdamski coffie-shop jer bi na našim plantažama bujala kvalitetna organic "domaćica" koja ne ubija neurone već ih stimuliše.

Od početka 2013. godine, marihuana je dekriminalizovana u Hrvatskoj. Tamo nisam skoro bila ali mogu da prenesem utiske iz Češke koja je na tom polju preduhitrila Hrvatsku još 2011. Prag je oduvek bio turistička meka ne samo za evropske već i svetske putnike. Na godišnjem nivou taj grad od turizma zaradi više nego cela hrvatska obala uključujući i sva ostrva. Od kako češki zakon toleriše posedovanje manjih količina trave, smanjena je stopa kriminala i nasilje na ulicama praktično ne postoji, mada ostaje mogućnost prekršajne prijave i novčane kazne, što zavisi od lične procene policajca, odnosno sudije. Iako su do nas stigle razne medijske dezinformacije, ni u jednoj od ove dve države zakonom nije precizirana količina koju smeš da poseduješ i trave nema u slobodnoj prodaji. Ali zato je Prag preplavljen prodavnicama sa weed aksesoarom u koji spadaju: nargile, pajpovi, ćilami, bongovi, mrvilice, papirići za motanje i drugi rekviziti, slični onima u našem jedinom Zla šteku. Neosporno je da od ovakve vrste komercijalnog weed-turizma profitira ne samo trgovac, već i država koja ubira porez na promet. Da li je Srbija spremna za medicinski i ekonomsko-privredno-industrijski preporod zahvaljujući legalizaciji? Političku inicijativu za legalizaciju kanabisa istakla je jedino stranka SPS uoči izbora u martu. Tadašnja ministarka zdravlja Slavica Đukić Dejanović, izjasnila se u korist marihuane i njene primene u medicinske svrhe, no tek će se pokazati da li je to bilo puko manevrisanje i koketiranje u cilju što većeg osvajanja glasova. Po svemu sudeći, legalizacija neće morati da čeka sledeće izbore, jer postoje i druge građanske incijative.

27. marta na beogradskom Filozofskom fakultetu prisustvovala sam tribini "Legalizacija marihuane u Srbiji" koju je organizovala grupa "Studenti za slobodu" sa istog fakulteta. U svojstvu stručnjaka koji ne veruju u pozitivan učinak kanabisa, govorili su: doktor onkologije Vladimir Kovčin iz KBC "Bežanijska kosa" i profesorka sociologije na filozofskom - dr Slađana Dragišić Labaš.. Nasuprot njih, svoje afirmativne stavove izneli su aktivisti Draško Nikodijević (IRKA) i Aleksandar Kokotović iz organizacije Legalizuj!. U dijalogu "za i protiv" između aktivista i stručnjaka, došlo je do zanimljivog raspleta u korist trave. Argumenti stručnjaka su stavljeni pod veliki znak pitanja zahvaljujući diskusiji i reakcijama publike. Tvrdnju sociološkinje da prekomerna upotreba kanabisa može da dovede do fizičkog i psihičkog propadanja, osporio je A. Kokotović koji se kao redovni konzument odlično oseća, zdravo izgleda i završava Filozofski fakultet sa natprosečnim ocenama. Svesni smo toga da je prekomerna upotreba bilo čega štetna, uključujući i šećer/čokoladu, dok je razumna mera korisna, kao što i čašica rakije može blagotvorno da deluje, dok cela flaša može da ubije. Na tribini je rečeno da ako objedinimo sve saobraćajne nesreće, tuče, ubistva, nasilja u porodici i delirijume izazvane alkoholom, u odnosu na njih posledice pušenja marihuane izgledaju zanemarljivo. Tvrdnja doktora da korišćenje kanabisa u trudnoći može dovesti do oštećenja i degeneracije ploda, opovrgnuta je komentarom profesorke književnosti iz publike koja je i pored inhalacije trave u trudnoći, rodila potpuno zdravo dete. U diskusiju se uključio i posetilac tribine koji je korisnik već 24 godine i ne žali se ni na šta osim na status degradiranog i poniženog građanina, pošto sve što se odnosi na "pot" mora da radi u tajnosti, u stalnom oprezu i strahu od policije. Učesnik D. Nikodijević iz IRKE, profesor engleskog jezika, prevodilac, joga učitelj i muzičar, koji je 2008. aktivno učestvovao u procesu legalizacije marihuane u državi Mičigen (USA), izjavio je da ima jak motiv da se za istu stvar bori i u svojoj zemlji, s obzirom da je dokazano da kanabis leči tumore. On je rekao da hiljade ljudi u našoj zemlji umire ne znajući da im je spas nadohvat ruke, dok su oni koji bi se priklonili lečenju kanabisom, zakonom osujećeni da ga upotrebe (naruče, uvezu, kupe, ili da ga sami proizvode). Nikodijević insistira na tome da "derivati kanabisa ne ubijaju rak, već samo cela biljka deluje kao lek, te da se zakon mora izmeniti da bi se dozvolilo uzgajanje celih biljaka."

S obzirom da su sve brojnija medicinska istraživanja i dokazi o delotvornosti kanabisa koji ni malo ne idu u prilog farmaceutskoj mafiji, IRKA organizacija na svojoj facebook stranici agituje protiv toga što "srpska medicina ne priznaje kanabis kao lek, te stoga ni kanabis, niti bilo koji preparat od kanabisa, u Srbiji nisu registrovani kao lekovi":
● Zakonodavstvo Republike Srbije kanabis svrstava u II grupu psihoaktivnih kontrolisanih sustanci, kao opojnu drogu koja može dovesti do teškog oštećenja zdravlja ljudi (Zakon o PKS, Lista PKS)
● Komisija za uvođenje novih zdravstvenih tehnologija Ministarstva zdravlja ni jednom nije razmatrala upotrebu kanabisa u medicinske svrhe.
● Ni jedan članak o lekovitom dejstvu kanabisu nije nikada predstavljen ni u jednom srpskom medicinskom časopisu ili predstavljen na domaćom medicinskom simpozijumu.
● Ni u jednom važećem udžbeniku studija medicine na Medicinskom fakultetu Beogradskog unverziteta ni ne pominje se endokanabinoidni sistem.
● Jedino što srpska medicina ima da kaže o kanabisu je: citat iz udžbenika psihijatrije.

Pravni savetnik ove organizacije, advokat V.M., formuliše problem dekriminalizacije ovako: "Postupak dekriminalizacije je nešto potpuno drugo od postupka u kome se marihuana skida s liste opojnih droga, i o njemu odlučuje zakonodavno telo - Skupština. Naše Ustavno pravo je da sakupimo 30.000 potpisa i podnesemo narodnu inicijativu za izmenu postojećeg Krivičnog zakonika. I ranijih godina marihuana se nalazila na listi opojnih droga ali posedovanje nije bilo inkriminisano, ono je kao krivično delo uvedeno u krivično zakonodavstvo 2002. Veći je problem za medicinsku marihuanu nego za dekriminalizaciju. Krivični zakonik u čl.246a. st.1. kaže ovo: "Ko neovlašćeno drži u manjoj količini za sopstvenu upotrebu supstance ili preparate koji su proglašeni za opojne droge, kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do tri godine, a može se osloboditi od kazne." Naravno, ovo se odnosi samo na posedovanje. Praksa je takođe pokazala da su konzumenti potpuno normalni kao i svi ostali, zaposleni su ili studiraju, imaju porodice, najčesće nisu osuđivani i ne vrše krivična dela jer nisu narkomani, tako da uzevši u obzir sve to, šansa za legalizaciju realno postoji."

U studijama o dobrobiti trave ne spominju se samo iscelenja tumora, već se preporučuje i kao pomoćno sredstavo u lečenju Alcahajhmerove i Parkinsonove bolesti, Multiple skleroze i drugih obolenja. O tome Rik Simpson kaže: "Ono o čemu mogu da posvedočim jeste da kanabis leči teška maligna oboljenja, leukemiju, reumatoidni artritis, dijabetes (lečio sam ljude koji posle šest nedelja više nisu imali potrebe za insulinom, a ponovo su jeli šta su hteli), astmu, infekcije, upale, opekotine, hronični bol, psorijazu, čireve, mladeže, bradavice i slične probleme. Od stručnih ljudi kojima verujem, saznao sam da pomaže pri lečenju anksioznosti, depresije, multiple skleroze, regulacije krvnog pritiska... Ali, osim što možemo da se lečimo, od ove biljke možemo da obučemo siromašne, nahranimo gladne, napravimo automobile, rešimo energetsku krizu... Ovo nije moja prazna priča, o svemu postoje istraživanja."

Kada ćemo ukazati poverenje Rik Simpsonu, medicinskim istraživanjima, svetskim i domaćim weed-aktivistima, umetnicima i intelektualcima koji brane travu? Njoj u čast su spevane mnoge pesme a i David Albahari kaže: svaki je čovek marihuana koja hoda. Da li će izmenom zakona Srbija ojačati svoj status kandidata za EU i obnoviti ugled u svetu zahvaljujući ovoj biljci, vreme će pokazati, a do tada možemo slobodno da duvamo samo u prvoaprilskim šalama, koje svetlu budućnost i napredak zemlje vidovito predviđaju upravo u tome. No, ne zaboravimo da mnogima nije do šale na račun trave, jer u njoj vide spasonosni lek. Bitka za život nije nimalo smešna, već je urgentna.

preuzeto sa: http://www.e-novine.com/srbija/srbija-tema/102308-Pravda-travu.html

 

Atačmenti



Komentari (119)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ovderadiocacka ovderadiocacka 06:36 24.04.2014

prvi

poznajuci nase politicare (mada ne licno ), ne verujem da ce ovo biti i u daljoj buducnosti.
mozda ceda...
docsumann docsumann 07:17 24.04.2014

kao i sa svim lijekovima


ni sa gandžom ne treba pretjerivati

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:25 24.04.2014

Re: kao i sa svim lijekovima

ni sa gandžom ne treba pretjerivati


gavrilo gavrilo 07:27 24.04.2014

...

Mislim da ne treba mesati legalizaciju lekova od marihuane i marihuanu kao uzivanje.
To nisu iste stvari.
docsumann docsumann 07:28 24.04.2014

Re: ...

gavrilo
Mislim da ne treba mesati legalizaciju lekova od marihuane i marihuanu kao uzivanje.
To nisu iste stvari.


ključno je da se marihuana ne mješa sa stafovima kakvi su heroin, kokain, metamfitamin i sl.
looping looping 11:25 24.04.2014

Re: ...

docsumann
gavrilo
Mislim da ne treba mesati legalizaciju lekova od marihuane i marihuanu kao uzivanje.
To nisu iste stvari.


ključno je da se marihuana ne mješa sa stafovima kakvi su heroin, kokain, metamfitamin i sl.

Ja sam pročitao negde da je i kokain zdrav, i ne stvara zavisnost. Samo se vrši propaganda protiv kokaina. Naravno ako se uzima umereno.
anonimni_autor anonimni_autor 18:22 24.04.2014

Re: ...

ključno je da se marihuana ne mješa sa stafovima kakvi su heroin, kokain, metamfitamin i sl.

E, ovo je prva logična stvar u ovoj raspravi. Bravo... Znam ljude koji su sada u sedamdesetim godinama i krišom puše marihuanu još od hipi perioda šesdesetih i ništa im ozbiljno ne fali, a uživaoce heroina pokrije zemlja obično već do tridesete. Naravno ima i njih koji su veoma dugo poživeli ali su zato decenije proveli na državnom metadonu ili su bili jako dugo čisti pa se pod starost vratili. Uglavnom kada pogledate korisnika marihuane teško ćete ga razlikovati od prosečnog prolaznika, a pajdomana u odmaklom stadijumu ćete uvek prepoznati čak i kada je čist.Psihoaktivne supstance su u biti vrlo različite zato sam namerno uzeo nablaži i najteži primer. Ali naši stručnjaci za bolesti zavisnosti, genijalno kažu: Nema lakih droga, sve je to isto...? To na žalost pričaju po škočama i medijima na sve strane. Kako živimo u okrzženju kakvo oko nas jeste, naša deca će pre ili posle imati neki kontakt sa drogom isto kao sa cigaretama i alkoholom... I onda šta se dalje dešava. Klinac proba recvimo travu jer je ona zbog benignosti najrasprostranjenija i sutradan zaključi da mu nije ništa, niti ima muku i glavobolju kao od alkohola, niti fizičku potrebu za ponovnim uzimanjem kakvu izazivaju teške droge. Tu on zaključi da autoriteti koji pričaju o drogi "s--u" i krene da isproba i ostale dostupne opijate. Tako krene sunovrat u deveti krug pakla. Moj zuaklučak je recite deci istinu isto kao i u pitanju seksa. Ne možemo im pričati da su praćka i raketni lanser isto. To je uvek potpuno kontraproduktivno.
tetris tetris 00:12 25.04.2014

Re: ...

anonimni_autor
... Znam ljude koji su sada u sedamdesetim godinama i krišom puše marihuanu još od hipi perioda šesdesetih i ništa im ozbiljno ne fali...

Sjajno, ti onda svojoj deci daj pre spavanja po džoint da poduvaju umesto čaše mleka, i sutra ujutru isto tako pre nego što krenu u školu, čisto da ih malo razbudi.
anonimni_autor anonimni_autor 00:22 25.04.2014

Re: ...

tetris
anonimni_autor
... Znam ljude koji su sada u sedamdesetim godinama i krišom puše marihuanu još od hipi perioda šesdesetih i ništa im ozbiljno ne fali...

Sjajno, ti onda svojoj deci daj pre spavanja po džoint da poduvaju umesto čaše mleka, i sutra ujutru isto tako pre nego što krenu u školu, čisto da ih malo razbudi.

Meni se ni jedno dete zasigurno ne drogira, to znam jer sam odrastao u narkomanskom kraju i po ceo dan sam sa njima (na žalost nezaposlen sam). A ti ako misliš da je dobro da ti deca ne znaju razliku uzmeđu vutre i pajda, divno si ih pripremio za izlazak na ulicu.
mlekac mlekac 00:50 25.04.2014

Re: ...

tetris
anonimni_autor
... Znam ljude koji su sada u sedamdesetim godinama i krišom puše marihuanu još od hipi perioda šesdesetih i ništa im ozbiljno ne fali...

Sjajno, ti onda svojoj deci daj pre spavanja po džoint da poduvaju umesto čaše mleka, i sutra ujutru isto tako pre nego što krenu u školu, čisto da ih malo razbudi.

Mislim da ću, posle duga vremena na ovom blogu, upotrebiti dugme "obavesti moderatora" pošto je ovo direktno vređanje naše dece.

Ako imaš kontra stav, nauči da ga izraziš civilizovano, a ne na ovakav, uvredljiv način.

I ovo je zaista poslednji put da ponavljam - ko mi dirne u familiju, neće se dobro provesti!
a_jovicic a_jovicic 01:44 25.04.2014

Re: ...

looping
Ja sam pročitao negde da je i kokain zdrav, i ne stvara zavisnost. Samo se vrši propaganda protiv kokaina. Naravno ako se uzima umereno.

Koka (biljka) i kokain (laboratorijski biosintetizovan narkotik) su dve sasvim različite stvari. List koke tradicionalno koriste u delovima centralne i južne Amerike (žvaću ga ili piju čaj od njega) i nema ni približno iste efekte kao konzumacija kokaina.

No da se ne ponavljam na temu uticaja raznih psihoaktivnih supstanci na CNS evo Srkijevog bloga od pre ravno 6 meseci gde se to više "prežvakavalo" ...

Albahari: Čovek je marihuana koja hoda

... a za one koje mrzi da čitaju blogerska nadmudrivanja evo jednog slikovitog site-a koji opisuje načine funkcionisanja raznih psihoaktivnih supstanci ...

HOW DRUGS AFFECT NEUROTRANSMITTERS ... i njihova klasifikacija (obratiti pažnju ko je sa alkoholom u grupi)
ecce-florian ecce-florian 09:36 25.04.2014

Re: ...

I ovo je zaista poslednji put da ponavljam - ko mi dirne u familiju, neće se dobro provesti!



Too mlekac

sve sve ali

tetris tetris 10:31 25.04.2014

Re: ...

anonimni_autor
Meni se ni jedno dete zasigurno ne drogira, to znam jer sam odrastao u narkomanskom kraju...

Ja nisam ni rekao da ti se deca drogiraju. Iksreno ti želim da nikad i ne probaju ništa od toga (uključujući "vutru" ), ali sa druge strane ti propagiraš da pušenje trave nije štetno (jer poznaješ ljude u sedamdesetim koji duvaju još od hippy perioda i nije im ništa - "ništa im ozbiljno ne fali" ) sve dok to drugi rade.
tetris tetris 12:38 25.04.2014

Re: ...

mlekac
tetris
anonimni_autor
... Znam ljude koji su sada u sedamdesetim godinama i krišom puše marihuanu još od hipi perioda šesdesetih i ništa im ozbiljno ne fali...

Sjajno, ti onda svojoj deci daj pre spavanja po džoint da poduvaju umesto čaše mleka, i sutra ujutru isto tako pre nego što krenu u školu, čisto da ih malo razbudi.

Mislim da ću, posle duga vremena na ovom blogu, upotrebiti dugme "obavesti moderatora" pošto je ovo direktno vređanje naše dece.

Ako imaš kontra stav, nauči da ga izraziš civilizovano, a ne na ovakav, uvredljiv način.

I ovo je zaista poslednji put da ponavljam - ko mi dirne u familiju, neće se dobro provesti!

Mlekac, izvinjavam se ako sam te uvredio. Nisam znao da ti i anonimni_autor imate zajedničku decu. U mojoj replici na anonimni_autor-ov komentar nisam mislio na baš vašu decu nego je to bio uopšten komentar. Još jednom izvini.
mlekac mlekac 15:01 25.04.2014

Re: ...

tetris
mlekac
tetris
anonimni_autor
... Znam ljude koji su sada u sedamdesetim godinama i krišom puše marihuanu još od hipi perioda šesdesetih i ništa im ozbiljno ne fali...

Sjajno, ti onda svojoj deci daj pre spavanja po džoint da poduvaju umesto čaše mleka, i sutra ujutru isto tako pre nego što krenu u školu, čisto da ih malo razbudi.

Mislim da ću, posle duga vremena na ovom blogu, upotrebiti dugme "obavesti moderatora" pošto je ovo direktno vređanje naše dece.

Ako imaš kontra stav, nauči da ga izraziš civilizovano, a ne na ovakav, uvredljiv način.

I ovo je zaista poslednji put da ponavljam - ko mi dirne u familiju, neće se dobro provesti!

Mlekac, izvinjavam se ako sam te uvredio. Nisam znao da ti i anonimni_autor imate zajedničku decu. U mojoj replici na anonimni_autor-ov komentar nisam mislio na baš vašu decu nego je to bio uopšten komentar. Još jednom izvini.


Samo četvoro zajedničke dece, hvala lepo!

Ali, OK, prihvatiću izvinjenje.



mlekac mlekac 15:06 25.04.2014

Re: ...

ecce-florian
I ovo je zaista poslednji put da ponavljam - ko mi dirne u familiju, neće se dobro provesti!



Too mlekac

sve sve ali


anonimni_autor anonimni_autor 11:35 26.04.2014

Re: ...

tetris
anonimni_autor
Meni se ni jedno dete zasigurno ne drogira, to znam jer sam odrastao u narkomanskom kraju...

Ja nisam ni rekao da ti se deca drogiraju. Iksreno ti želim da nikad i ne probaju ništa od toga (uključujući "vutru" ), ali sa druge strane ti propagiraš da pušenje trave nije štetno (jer poznaješ ljude u sedamdesetim koji duvaju još od hippy perioda i nije im ništa - "ništa im ozbiljno ne fali" ) sve dok to drugi rade.

Ne veruleš da postoje?.. Da ti uhvatim jednog? Ne brane se mnogo, to su rođeni pacifistiNego ti me ovde napade kao da sam ja proklamovao obaveznu upotrebu marihuane? Ko da sam, ja ne daj bože, Bob Marli sa ovih prostora. Pritom si apsolutno promašio poentu mog pisanja. "Svi mi koji imamo decu, ne možemo da ih držimo pod staklenim zvonom nego moramo pre ili posle da ih pustimo na ovu našu ulicu... a, ulica ne prašta."..Mene je od droge spasao sport, jer mi je bilo besmisleno da vežbam i upropašćujem zdravlje u isto vreme.Međutim danas je bavljenje sportom mnogo skuplje nego u moje vreme i većina porodica već dovedenih na rub egzistencije ne može to da priušti svojoj deci. Zato se zalažem za prenošenje sopstvenih iskustava potomstu kada su u pitanju osetljive teme. Čovečanstvo je u stvari i počelo da napreduje kada su iskustva prethodnih generacija počela da se prenose na potomstvo, je onda nisu svi ponovo startovali od nule Kako bih te uverio da nisam propagator kanabita citiraću velikog pisca Terija Pračeta iz njegove knjige čija se radnja odvija u Klaču(Severna Afrka na Disk Svetu): Nije strašno što klačanski Asasini, koje oni nazivaju Haš-ša- šini, ubijaju ljude, nego način na koji se oni zarazno smeju gledajući šare od krvi na krivim sečivima svojih noževa praznim pogledom."
mlekac mlekac 21:56 26.04.2014

Re: ...

anonimni_autor
Zato se zalažem za prenošenje sopstvenih iskustava potomstu kada su u pitanju osetljive teme. Čovečanstvo je u stvari i počelo da napreduje kada su iskustva prethodnih generacija počela da se prenose na potomstvo, je onda nisu svi ponovo startovali od nule Kako bih te uverio da nisam propagator kanabita citiraću velikog pisca Terija Pračeta iz njegove knjige čija se radnja odvija u Klaču(Severna Afrka na Disk Svetu): Nije strašno što klačanski Asasini, koje oni nazivaju Haš-ša- šini, ubijaju ljude, nego način na koji se oni zarazno smeju gledajući šare od krvi na krivim sečivima svojih noževa praznim pogledom."


Da nisu pili ovaj sirup protiv kašlja?
Radovan Nastić Radovan Nastić 07:47 24.04.2014

ko pise ovakve tekstove ? :):)

ok, e-novine, poznate po ''zdravom razumu''.

kaze ''U razvijenim državama kao što su USA, Portugal i Urugvaj, ili nama bliže Holandija, Češka i Hrvatska, ova biljka je zvanično skinuta sa liste štetnih i kažnjivih supstanci, tj. izbačena je iz krivičnog zakona i prebačena na prekršajni nivo, te je tako dekriminalizovana.''

za ostale drzave me ne zanima jer u boldovanoj zivim, i to Kaliforniji gde se vari na svakome cosku. I sve OK. Ali pobogu...

http://www.governing.com/gov-data/state-marijuana-laws-map-medical-recreational.html

zar je tesko proveriti ??

a tek linkovi koje sam nasao koliko se u kojoj drzavi u USA dobija tvorza ili po dzepu za vutru...ali to je posao novinara, ne moj.

ostatak teksta nisam citao, jer cim se slaze na pocetku, ne verujem ni slovu do kraja.

ali bitno da je Srbija ''zatucana''.
docsumann docsumann 08:40 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

http://www.governing.com/gov-data/state-marijuana-laws-map-medical-recreational.html


So far, only Colorado and Washington state have legalized marijuana for recreational use, while other states permit medical marijuana.

interesantno da su to dvije države koje su dale učesnike ovogodnišnjeg Super Bowl-a.
pa sad recite da nema Boga

bladerunner92 bladerunner92 08:42 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Radovan Nastić
ali bitno da je Srbija ''zatucana''


aauu sto smo osetljivi na kritiku nase zemlje kad smo van nje a Radovane? masis poentu
sigurno se slazes da marihuana bude dekriminalizovana bar?sto bi neki klinac dobio dosije zbog jednog dzointa ?ili neka sludjena domacica i ugledna zenica ?
Radovan Nastić Radovan Nastić 09:46 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

aauu sto smo osetljivi na kritiku nase zemlje kad smo van nje


ocigledno toliko toga ne znas o meni dok sam bio u Srbiji da je besmisleno da polemisemo o mojoj ''osetljivosti'',

opet klasican spin - jedan dzoint, klinac, domacica...aj ubaci i predskolski uzrast.
naravno da sam protiv hapsenja, privodjenja ili udaranja po dzepu zbog dzointa.
neka odrede granicu koja je kaznjiva, to je bar lako.

ali samo mi nemoj reci da si sjajno funkcionalna pod vutrom...ono, bas ti je fokus kao u sokola, spremna da osvojis sampionat Srbije u sahu...ili se provozas kanjonom Morace ?

masis poentu ti - tekst laze.
jednostavno, dokazivo, tekst je neistinit.
pozivanje na ''evropsko-svetske vrednosti'' kojih nema.
Radovan Nastić Radovan Nastić 09:55 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

interesantno da su to dvije države koje su dale učesnike ovogodnišnjeg Super Bowl-a.
pa sad recite da nema Boga


haha, nisam znao, ne pratim fudbal njihov, pratim samo boks i MMA - a cak i tamo je vutra zabranjena / dok je TRT ''terapija'' bila legalna !!! ludilo:) /

http://mmajunkie.com/2014/02/ufc-champ-ronda-rousey-says-marijuana-testing-is-invasion-of-privacy/

bladerunner92 bladerunner92 10:40 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Radovan Nastić


dobro ne ljuti se odmah malo se zezam
citam te odavno pa znam o tebi dok si bio u Srbiji a iako se ne slazem sa nekim tvojim stavovima ne smeta mi da mi se svidja kako pises
dakle, slazem se da je pozivanje na ''evropsko-svetske vrednosti'' glupo narocito sto je to relativna kategorija a i sto mi imamo obicaj da usvajamo najgore ali ovde treba postaviti pitanje da li bi se konzumiranje marihuane enormno povecalo(do predskolskog uzrasta kako ti rece) ukoliko bi ona bila dekriminalizovana i legalizovana.Ja mislim da ne bi jer i sada moze da nabavi ko kad hoce gde hoce a s druge strane postoje istrazivanja da bi bilo koristi od legalizacije (npr policija ne bi imala izgovor da radi jer juri klince sa jednim dzointom vec bi mogla da se usredsredi na ozbiljnije kriminalce i probleme (malo banalizujem))...
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:25 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

haha, nisam znao, ne pratim fudbal njihov,

ali zato muvaš cice u vreme superbola
Kosmogina Kosmogina 11:28 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)


1. ko pise ovakve tekstove ?

2. za ostale drzave me ne zanima jer u boldovanoj zivim, i to Kaliforniji gde se vari na svakome cosku. I sve OK. Ali pobogu...

3. ostatak teksta nisam citao, jer cim se slaze na pocetku, ne verujem ni slovu do kraja.
ali bitno da je Srbija ''zatucana''.



1. Ovakve tekstove pišem ja, a ponekad i David Albahari. Da je neko drugi pisao bio bi u rubrici "gost autor".

2. Suvišno bi bilo navoditi sve američke države u kojima možeš legalno da nabaviš travu uz medicinski karton, zato sam izostavila Oregon (gde sam bila pre dve godine), Kolorado, Vašington, Mičigen, Kaliforniju i druge "gde se vari na svakom ćošku", radi uštede prostora.

3. Zatucanih ljudi svuda ima ali i progresivnih, pa tako i ovde i tamo.
U koju grupu misliš da ti spadaš?
Ako nisi čitao tekst, nisi pozvan o njemu da diskutuješ.

alselone alselone 11:32 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Suvišno bi bilo navoditi sve američke države u kojima možeš legalno da nabaviš travu


Ima 2 od 51.
highshalfbooze highshalfbooze 12:40 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Ima 2 od 51.


Ima trenutaka kada je 2 mnogo.
Ima trenutaka kada je 51 malo.
Ima trenutaka kada je 2 mnogo, a 51 malo.
čitajte e-novine
urbana_gerila urbana_gerila 12:42 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Kosmogina

Ako nisi čitao tekst, nisi pozvan o njemu da diskutuješ.


stvarno, bre, nastiću - sveto pismo ne zaslužuje takav pristup, jbt.
timotije timotije 13:04 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

da li bi se konzumiranje marihuane enormno povecalo(do predskolskog uzrasta kako ti rece) ukoliko bi ona bila dekriminalizovana i legalizovana.Ja mislim da ne bi jer i sada moze da nabavi ko kad hoce gde hoce a s druge strane postoje istrazivanja da bi bilo koristi od legalizacije (npr policija ne bi imala izgovor da radi jer juri klince sa jednim dzointom vec bi mogla da se usredsredi na ozbiljnije kriminalce i probleme (malo banalizujem)).


Ovako je svojevrememo pisao o drogi i, sada već, pokojni Markes. On je trvdio da od ilegalne prodaje profitira podzemlje i država, dok zbog zabrane broj užiavalaca droge se povećava, baš na uzrastu traženja identiteta.
alselone alselone 13:14 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

čitajte e-novine


nemam pametnija posla
bladerunner92 bladerunner92 13:35 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)


timotije
Ovako je svojevrememo pisao o drogi i, sada već, pokojni Markes


pa hvala Timotije
highshalfbooze highshalfbooze 14:54 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

nemam pametnija posla

Eh, pa na to su i računali, zato su došli u goste
alselone alselone 15:27 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Eh, pa na to su i računali, zato su došli u goste


Ih, pa ko je jos video citati blogove. Citaju se samo komentari.
angie01 angie01 16:11 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Citaju se samo komentari.


i to-retki!
urbana_gerila urbana_gerila 16:31 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

highshalfbooze
nemam pametnija posla

Eh, pa na to su i računali, zato su došli u goste


ko je računao?
ko je došao u goste?

domaćica reče da je solo.
ili sam ja pogrešno ukapirao da je albahari pomenut samo zbog uradka na istu temu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:24 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

So far, only Colorado and Washington state have legalized marijuana for recreational use, while other states permit medical marijuana.


Kolorado (država) već zaradjuje prilično dobre novce od oporezovanja trgovine marihuanom, nešto oko par milki je prihodovano samo u Januaru, kad je počelo, uz procenu da će se uknjižiti oko dvesta milki za prvih 18 meseci, mislim, malo li je na ovu skupoću? Zato se već uveliko šuška o legalizacijia i kod suseda (nije "vid'le žabe da se konj potkiva...", nego čista ekonomija).

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:25 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

alselone
Eh, pa na to su i računali, zato su došli u goste


Ih, pa ko je jos video citati blogove. Citaju se samo komentari.


A i to je nepotrebno, jer o bilo kojoj temi unapred možeš da pretpostaviš ko će šta od nas da napiše.
Radovan Nastić Radovan Nastić 20:37 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

bladerunner92

dobro, necu da se odmah ljutim :):)
samo mi ono - ''najbolje se Srbi bore iz dijaspore'' fazon uvek bode usi.

moji stavovi - to ću te pitati na PP, da ne trolujem ovde - priznaću sve
Radovan Nastić Radovan Nastić 20:39 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

stefan.hauzer

ne staj mi na muku, još uvek se okrenem za svakom narandžastoj majicom...
Radovan Nastić Radovan Nastić 20:50 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Kosmogina

1. hvala na objašnjenju, prevideh potpis autora na enovinama.

2. naravno je da je suvišno navoditi sve države u kojima legalno možeš nabaviti travu. Eno imaš link državne institucije i sve ti lepo piše. To što ti kupiš džoint od nekog nesrećnika u Teksasu - to ne znači da je to legalno, već da ste imali ludu sreću što niste pohapšeni i bačeni u neki privatni zatvor. Zakon mora da se poštuje, jbg.

3. pojasni mi ovo oko zatucanosti i progresivnosti - jel imaš neki upitnik, da popunim, pa ti iskreno javljam rezultate kojem taboru pripadam.

4. ako već želiš ozbiljno da pišeš na vrlo zajebane teme, onda se drži istine. Ne vidim razlog da izmišljaš u tekstu kada je sve proverivo. Tvoj tekst je samo posledica otužnog tabloidnog novinarstva u Srbiji - napumpaj naslov, u tekst nabacaj sve i svašta - istina ? jebeš istinu - i to prolazi.
Radovan Nastić Radovan Nastić 20:53 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

urbana_gerila


stvarno, bre, nastiću - sveto pismo ne zaslužuje takav pristup, jbt.


haha, istina.
neće mi se ponoviti
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:53 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Rale, kada si ti postao tako anti-protivan, leba ti? U kakvoj se to etičnoj državi nalaziš - u Kini? Ja se nikada nikakvim sranjem nisam ogadio, i okej je gandža, 25 godina Tradicije i ne pravi štetu na mozgu. Posebno kada se izdvoje iz nje svi toksični sastojci, što mogu da odrade srpski naučnici - eto posla za njih, posla za turizam. Sada, to što je BG pušio godinama toksičnu Albanku nije krivica gandže. Da ne ulazimo u to koliko bi Srbija profitirala dolascima alter-globalistične omladine iz celog sveta kada bi se NS, BG i NI uredili kao ganja-free zone - oporavili bi se gradovi i našle bi se pare za krečenje a Rad FC bi ušao u Ligu Evrope . I ne bi niko skidao DB s vlasti, eto momci, neka vlada Aca sto godina - Mara Jana ne utiče nikako na njegovu ljubav prema vlasti.
ecce-florian ecce-florian 21:07 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

1. Ovakve tekstove pišem ja, a ponekad i David Albahari.


ponekad pišem i ja ovakve tekstove kao Kosmogina,Albahari i Njegoš, al' ne objavljujem

angie01 angie01 21:10 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)


ponekad pišem i ja ovakve tekstove kao Kosmogina,Albahari i Njegoš, al' ne objavljujem


Radovan Nastić Radovan Nastić 21:10 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Druze, ne vidim antiprotivnost bilo cemu u onome sto napisah.

Aj ja da napisem, u tekstu koji pretenduje da bude ozbiljno prihvacen, sledece ''U Srbiji je marihuala legalizovana.''

Onda odem na sajtove koji se time zakonski bave, pa pise ''Kraljevo i Ruma dozvoljavaju upotrebu marihuane, ostali gradovi ne''.

Samo da mi napisu istinu, jel mnogo trazim ??

A legalizacija - samo napred, podrzavam.

WORK FC - samo da nam stadion ostave na miru, ostalo je nebitno
ecce-florian ecce-florian 21:20 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

@nastić
Samo da mi napisu istinu, jel mnogo trazim ??


Hoćeš da kažeš da Kosmogina i Albahari NE govore istinu?

ps

a za aorist u prvoj rečenici tri pozitivna brojanja
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:20 24.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

ma, Srbija je loše, biće bolje kada se vratimo svi s kapitalom... no nevezano, jesi uhvatio kako smo vam (Voša FC - ako me pitaš kako je Voša moja - ja u svim gradovima u kojima živim navijam za lokalni crvenobeli klub, a i klinja mi navija za Vošu, a i pliva za PK Voša) dali tekmu za opstanak (0:1 na Karađorđu)? iskusno, a i Grobariма smo dali pola Rada kao Trojance za necrnobelu titulu - tamo će da ih ispolivaju za neučinak, a onda ih vi uzmete natrag, kući, pošto u NS ne mogu jer su išli u Franjevce, morate vi da ih uzmete natrag da ih dekontaminirate...

Radovan Nastić Radovan Nastić 04:11 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

videh da ste izgubili od nas, verujem da je zalaganje fudbalera Vojvodine bilo na zavidnom nivou :)

a evo stiglo nam i Zvezdino prolece..gle slucajnosti, bas ove godine, osvajaju titulu...

inace, Marko Nikolic je najbolji trener kojeg Srbija ima i kojeg ce imati narednih 50 godina. to sto njegovi igraci promase nemoguce, mislim da nije stvar neumeca, ipak se mora opravdati lova ulozena u

a za VK - alal vera sto upisa klinca na normalan sport.
mada bi mogao i na rvanje, veruj - komplatibilni sportovi, bice jak ko Velaskez Kain.
alselone alselone 07:12 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

A i to je nepotrebno, jer o bilo kojoj temi unapred možeš da pretpostaviš ko će šta od nas da napiše.


Apsolutno.

Na primer, kada bih postavio ovaj video sa jebenim USA senatorom kako puca iz puske na zakon i misli kako je kul ti bi ili iskulirao ili rekao da srbujem.



alselone alselone 07:24 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Ili na primer ovaj veseljak senator.



Ti bi mi sigurno rekao nesto na fazon kako je kod nas sranje i da bolje da ne vredjam i srbujem.

Ili na primer ovaj video. Nista manje nego kandidat za kongres.


Ti bi na primer ovde se vec povukao (ne bukvalno) iz razgovora.



Palma je za ove likove becka skola.
Kosmogina Kosmogina 10:43 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Tvoj tekst je samo posledica otužnog tabloidnog novinarstva u Srbiji - napumpaj naslov, u tekst nabacaj sve i svašta - istina ? jebeš istinu - i to prolazi.


Šta po tebi nije otužno tabloidno novinarstvo u Srbiji?

Stvarno misliš da je naslov napumpan???
možda bi ti se više svideo:
SAMO GANDŽA SRBIJU SPASAVA
ili SA VUTROM U BOLJE SUTRA

no nije uputno zajebavati se sa ovako relevantnim temama. marihuana ne služi samo u rekreativno-duvačke svrhe, već je mnogi vide kao spasonosni lek i jedino rešenje za ozdravljenje od tumora/kancera, što i jeste poenta inicijative za legalizaciju marihuane u medicinske svrhe, pa sam se stoga potrudila da ozbiljno pristupim materiji.

Da li misliš da je ovaj TV prilog tabloidan?
Dr Kovčin ovde govori o marihuani malo drugačije nego na tribini, a u međuvremenu devojčica je umrla zbog tumora. Verujem da ne mora još milion ljudi i dece umreti da bi se vlasti probudile iz svog političkog mamurluka i dozvolile da se kanabis počne koristiti kao lek. U odnosu na to, jebeš duvku!
https://www.youtube.com/watch?v=TRS9Mvq6x9c
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TRS9Mvq6x9c[/youtube]

predatortz predatortz 10:48 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

marihuana ne služi samo u rekreativno-duvačke svrhe, već je mnogi vide kao spasonosni lek i jedino rešenje za ozdravljenje od tumora/kancera,


Kao lek, ili kao sredstvo koje smanjuje agoniju u terminalnoj fazi bolesti?
Ne zezam se, ja sam čitao da deluje kao ovo drugo. Da se koristi umesto trodona i sličnih medikamenata koji umanjuju bolove.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:31 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

alselone
Ili na primer ovaj veseljak senator.



Ti bi mi sigurno rekao nesto na fazon kako je kod nas sranje i da bolje da ne vredjam i srbujem.

Ili na primer ovaj video. Nista manje nego kandidat za kongres.


Ti bi na primer ovde se vec povukao (ne bukvalno) iz razgovora.



Palma je za ove likove becka skola.


Izgleda moraš više da vežbaš. Tvoj osnovni problem, kao blogera, i kao čoveka, je što mnogo voliš da učitavaš. I često mašiš, ali totalno. Imaš i neke komplekse u vezi sa SAD-om, koje ja, iskreno, ne razumem. A da voliš da srbuješ, to je evidentno. .

Ja se povučem iz diskusije ako mi se učini da je sagovornik kreten i da je dalje naglabanje gubljenje vremena. Ili ako se diskusija spusti ispod granice pristojnosti.

Btw, za ova dva senatora koji mašu puškama ja nikad ne bih glasao.
alselone alselone 20:25 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Izgleda moraš više da vežbaš. Tvoj osnovni problem, kao blogera, i kao čoveka, je što mnogo voliš da učitavaš. I često mašiš, ali totalno. Imaš i neke komplekse u vezi sa SAD-om, koje ja, iskreno, ne razumem. A da voliš da srbuješ, to je evidentno. .


Sto te ne boli uvce ako nisam u pravu?
Pazi, stvarno nisam hteo da ti ucitavam, mislio sam da ti vise kroz zezanje pokazem kakvih sve kretena ima sirom sveta ako hoces da ih trazis i da generalizacije kojima se ti cesto sluzis ("vama tamo trudnice kerovi jedu po ulicama" ) nisu niti tacne, niti su normalan nacin komunikacije. Verovatno ti je jasno koje bi se sve generalizacije mogle izvuci iz ova tri snimka.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:52 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

alselone
Izgleda moraš više da vežbaš. Tvoj osnovni problem, kao blogera, i kao čoveka, je što mnogo voliš da učitavaš. I često mašiš, ali totalno. Imaš i neke komplekse u vezi sa SAD-om, koje ja, iskreno, ne razumem. A da voliš da srbuješ, to je evidentno. .


Sto te ne boli uvce ako nisam u pravu?


Pa zato što me još nisi ubedio da si kreten.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:00 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Pazi, stvarno nisam hteo da ti ucitavam, mislio sam da ti vise kroz zezanje pokazem kakvih sve kretena ima sirom sveta ako hoces da ih trazis i da generalizacije kojima se ti cesto sluzis ("vama tamo trudnice kerovi jedu po ulicama" ) nisu niti tacne, niti su normalan nacin komunikacije. Verovatno ti je jasno koje bi se sve generalizacije mogle izvuci iz ova tri snimka.


A šta sam to generalisao o Srbiji u ova dva komentara?

alselone alselone 22:13 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Pa zato što me još nisi ubedio da si kreten.


Uporan sam ja, ne brini.

E, necu dalje, ako se ne razumemo, razumecemo se drugom prilikom. A i ne smem mnogo da pljujem, pocinje mi novi projekat kod vas a NSA sve snima.
Radovan Nastić Radovan Nastić 23:13 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Draga Biljana

Šta po tebi nije otužno tabloidno novinarstvo u Srbiji?

Stvarno misliš da je naslov napumpan???
možda bi ti se više svideo:
SAMO GANDŽA SRBIJU SPASAVA
ili SA VUTROM U BOLJE SUTRA

no nije uputno zajebavati se sa ovako relevantnim temama. marihuana ne služi samo u rekreativno-duvačke svrhe, već je mnogi vide kao spasonosni lek i jedino rešenje za ozdravljenje od tumora/kancera, što i jeste poenta inicijative za legalizaciju marihuane u medicinske svrhe, pa sam se stoga potrudila da ozbiljno pristupim materiji.

Da li misliš da je ovaj TV prilog tabloidan?
Dr Kovčin ovde govori o marihuani malo drugačije nego na tribini, a u međuvremenu devojčica je umrla zbog tumora. Verujem da ne mora još milion ljudi i dece umreti da bi se vlasti probudile iz svog političkog mamurluka i dozvolile da se kanabis počne koristiti kao lek. U odnosu na to, jebeš duvku!
https://www.youtube.com/watch?v=TRS9Mvq6x9c
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TRS9Mvq6x9c[/youtube]


ma nema meni sta da se svidi ili ne svidi naslov tvog teksta ako je istina ono sto pise u njemu.
zaista te ne razumem - zbog cega toliko SUMANUTO insistirate na ''naprednim'' i ''zatucanim'' sredinama gde je, uvek, USA + vecina EU satelita napredno i slobodno.

Valjda ti je poenta teksta da nama, citaocima, pojasnis sve prednosti konzumiranja marihuane i zbog cega bi trebalo da bude legalizovana.

I slazem se da bi trebalo da bude legalizovana.

I pocnem da citam tekst, i naidjem na jednu neistinu koja je sumanuto lako proveriva. Zar je tesko napisati ''u nekoliko drzava USA je dozvoljena u med. svrhe, ali u vecini drzava ili placate kaznu ili kaunti dzejl, a posle sta vam Bog da.''

Naslov je prenapumpan, jer zvuci ozbiljno i onda ocekujem ozbiljan tekst, a ne promociju ''slobodarskih vrednosti'' USA i EU satelita. Oni naslovi koje si navela kao alternativne, koji bi zadovoljili mene ?? zvuce tako da ne bih ni citao tekst.

A sve u Srbiji / kao i ovde / je tabloidno novinarstvo. Pogledaj naslove. Slusas vesti na radiju, TV ? Pa jbt, meni ortak salje sms u 3 ujutru / sva sreca te buljim u golotinju pred spavanje / da pita da li sam dobro, jer je bio zemljotres u LA !! Eno idi pogledaj koliki je LA, koja je to povrsina, ali novinare zabole da provere bilo sta.
Pa evo dok ovo kuckam - na sajtu b92 od 7 udarnih fotografija na naslovnici sajta - niti jedna nije o POPLAVAMA !!!! Ali zato ima preko 900 / ejjjj, 900 !!! / komentara na poraz Partizana od Cedevite !!! Sajt Kurira - najveca fotografija, uz koju pise KATASTROFA !! je trojka kojom je Partizan izgubio tekmu. Ostale naslove ne bih komentarisao, tek sam jeo.

I nemoj opet da spinujes sa tim - duvka vs lek... Mogu da snimim ortakinju koja predaje na katedri za neuronauku, pa da ti baci 55 posledica tvog ''leka''.

Namera ti je dobra, ja bih ti potpisao peticiju za legalizaciju, ali daj malo kritickog odnosa i bar proveri sve sto napises da je zasita istinito.

I nisi mi napisala koje su to progresivne a koje nazadne snage, nesto tako je bilo u pitanju ?

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:15 25.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

alselone
Pa zato što me još nisi ubedio da si kreten.


Uporan sam ja, ne brini.



Pa dobro, nekom to podje za rukom na pamet, a nekom na upornost.

Ma razumem ja što me drndaš, na kraju krajeva, ipak si ti moj zemljak, samo što sad nisam isprovocirao, kako mi se čini.

Bravo za projekat, a i pravu si, stvarno bi bilo glupo da te skidaju sa aviona u Frankfurtu, samo zato što si lajao svašta ovde po blogu. Ali dovoljno je deset ave marija, i da kažeš da je Putin oteo Krim, i opran si kao svetom vodicom.
alselone alselone 20:10 26.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

stvarno bi bilo glupo da te skidaju sa aviona u Frankfurtu,


Na ovo sam skoro i navikao.

Ja uvek na prekookeanske letove putujem u trenerci. Obavezno nosim i belt wallet i tu mi je sve. Uz to sam i celav i sportski delujem. Jebeni prototip lokalnog sitnog srpskog krimosa (obrijo vugla, navukao najke, trendzu i pederusu i pravac njemacka). Obevezno me u Frankfutu zaustavljaju da porazgovaramo, cerece mi torbe, uzimaju uzorke sa elektrnoske opreme pa mecu u neke sprave (cemu ovo sluzi uopste?) i tako...

Jednom su mi u Juznoj Americi vracali vec cekinovane kofere na proveru, samo kad su me spazili na gejtu.

U paletu zanimljivih desavanja bih dodao i da su me kerovi njuskali, da su mi gubili kartu u Karakasu gde niko ne prica engleski pa im je bilo jos sumnjivije i sedeo sam pola sata da objasnjavam otkud ja sam tu i ne pricam spanski i kako se bas meni izgubila karta u sistemu (oce centrala da pogresi)...
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:45 27.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Jednom su mi u Juznoj Americi vracali vec cekinovane kofere na proveru, samo kad su me spazili na gejtu.



E, da, mene su iz nekog razloga više puta na aerodromu uvde u USA pitali da li sam vojno lice . I ja se šišam kratko, nosim zelene planinarske pantolene sa puno džepova, a i izgledam dosta mladje za svoje godine. Mislim, ti TSA agenti nisu baš najblistaviji umovi. Nisam ukapirao zašto me pitaju, valjda da me puste preko reda, jebem li ga.

Ali najsmešnije mi je bilo u Meksiku, dole na dalekom jugu, imaju taj neki sekjuriti ček, ali kad izlaziš sa aerodroma. I pajz sad, kad prodješ kroz sve one detektore metala, X-ray mašine i pokupiš sva svoja sranja, čeka te Dugme. Koje je povezano sa generatorom slučajnih brojeva, to jest pali crvenu ili zelenu sijalicu, navodno slučajnim izborom. I to moraš sam da pritisneš (?!) Pa ako ti se upali zelena, prolaziš. Ako se upali crvena, onda te trkeljišu do gole kože, otvaraju kofere, guraju ruke u gaće, sve po PS-u.

uzimaju uzorke sa elektrnoske opreme pa mecu u neke sprave (cemu ovo sluzi uopste?) i tako...


Nisam 100% da li je to, ali ako ti uzimaju, da prostiš, bris sa uredjaja, pa to meću u neku mašinu, mislim da je u pitanju detektor eksploziva. Mene su jednom terali da izvadim fotoapat iz ranca i da njime slikam moju saputnicu. Valjda da vide je aparat pravi.

ecce-florian ecce-florian 09:22 27.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

a i izgledam dosta mladje za svoje godine.



Oće to od života po pećinama i meditacije.

Eno onaj budistički monah Hambo Lama Itigalov .

ps

uze ti 100. a baš sam se bio naoštrio
Kosmogina Kosmogina 15:51 27.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

Namera ti je dobra, ja bih ti potpisao peticiju za legalizaciju, ali daj malo kritickog odnosa i bar proveri sve sto napises da je zasita istinito.

I nisi mi napisala koje su to progresivne a koje nazadne snage, nesto tako je bilo u pitanju ?


Hvala Radovane, poslaćemo ti peticiju DHLom da je potpišeš.
Zašto bih zauzela kritički stav prema biljnoj kulturi koja može da (iz)leči mnoge bolesti, otkloni ili ublaži stres, smanji stopu kriminala i napravi privredno-industrijski bum u državi? Kritički stav imam u odnosu na brutalno-debilni zakon i predrasude koje o travi vladaju, zar nisi shvatio iz teksta. Zašto sumnjati u nepatvoreni dar prirode, čija se svojstva primenjuju i cene od drevnih kultura, preko šamana do savremenih naučnika i lekara? Posadiš seme, sačekaš da naraste i procveta, uzbereš... ali ti stručnjak za ovu vrstu cveća nisi, što te ni najmanje ne ometa da živiš u zabludi.
Iako se tamo kod tebe u Americi vari na svakom čošku, ubeđen si da je sve u mom tekstu laž. To je isto kao kad bih ja tvrdila za sve navijače da su divljaci, huligani i barabe, sudeći po masovnim tučama, krvavim glavama, paljenju i urnisanju stadiona koje sam videla na TVu.
Dovoljno je hiperlinkova u mom tekstu koji vode na medicinska istraživanja i dokumentarne filmove o nesumnjivo velikoj koristi od konoplje. Dokazani su benefiti u raznim oblastima, npr:
http://2012-transformacijasvijesti.com/alternativna-medicina/nevjerojatna-korisnost-konoplje
Ali džaba je tebi pričati o dobrobitima trave, kad si ti stručnjak za benzodiazepine pošto preferiraš bensedin, po kom si i dobio nadimak. Ti njupaš lilule (ako se nešto nije promenilo) a travu blatiš i potcenjuješ. Da li još uvek piješ tablu bendžosa za doručak uz litru jogurta? Srazmerno tome, koliko ti onda tabli ode na ručak i večeru? Naravno, ništa ne zameram jer svako ima pravo na izbor supstance koja mu godi i čini ga uravnoteženim, ako ne i srećnim.
O farmako-zloupotrebama, adikciji i jezivoj štetnosti medikamenata na nervne ćelije i vitalne organe, ćemo neki drugi put. Vidiš, ja naše različitosti poštujem, za razliku od tebe Bensedine.
A o progresiji i regresiji pusti čitaoce da sami izvuku zaključak.
urbana_gerila urbana_gerila 16:36 27.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

Kosmogina
za razliku od tebe Bensedine.


nastiću, provalila ti je konspirativno ime, bacaj peškir dok je još na poene.
ako iščačka i imena ostalih knjiga koje si objavio sledi ti klasičan, bez brojanja.
alselone alselone 18:15 27.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? :):)

Ali najsmešnije mi je bilo u Meksiku, dole na dalekom jugu, imaju taj neki sekjuriti ček, ali kad izlaziš sa aerodroma. I pajz sad, kad prodješ kroz sve one detektore metala, X-ray mašine i pokupiš sva svoja sranja, čeka te Dugme. Koje je povezano sa generatorom slučajnih brojeva, to jest pali crvenu ili zelenu sijalicu, navodno slučajnim izborom. I to moraš sam da pritisneš (?!) Pa ako ti se upali zelena, prolaziš. Ako se upali crvena, onda te trkeljišu do gole kože, otvaraju kofere, guraju ruke u gaće, sve po PS-u.




E, covece, mislim da ludju stvar dugo nisam cuo.
Kosmogina Kosmogina 18:42 27.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

nastiću, provalila ti je konspirativno ime, bacaj peškir dok je još na poene.
ako iščačka i imena ostalih knjiga koje si objavio sledi ti klasičan, bez brojanja.


Kada smo se upoznali 2004. nije imao objavljenu nijednu knjigu a i tad su ga zvali bensedin.

A šta si ti ovde? Navijač, sudija, sekundant ili peškir?
Ima bar čime da se obriše tamo gde se bude najviše znojio.
urbana_gerila urbana_gerila 21:32 27.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

Kosmogina

A šta si ti ovde? Navijač, sudija, sekundant ili peškir?
Ima bar čime da se obriše tamo gde se bude najviše znojio.


ja sam onaj koji sam.
ti bi, kada te prođe neuroza, trebala da razmisliš zašto neprimerenom pretencioznošću truješ sopstveni ćoškić.

neprimerenu pretencioznost shvati samo kao eufemizam za realno mentalno stanje osobe koja ljude deli na zatucane i progresivne shodno njihovom odnosu prema legalizaciji marihuane.
čak i da si umela da svoju inicijativu artikulisano argumentuješ - to bi joj oduzelo svaki kredibilitet.
anonimni_autor anonimni_autor 21:48 27.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

Hvala Radovane, poslaćemo ti peticiju DHLom da je potpišeš.

Ljudi da li je neko od vas gledao film "Water". Trebali bi svi koji su za legalizaciju... Uživaće!
docsumann docsumann 15:01 28.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

Iako se tamo kod tebe u Americi vari na svakom čošku


ma, vari se i u Srbiji, i u Crnoj Gori, i to na svakom ćošku, paa?
predatortz predatortz 17:24 28.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

docsumann
Iako se tamo kod tebe u Americi vari na svakom čošku


ma, vari se i u Srbiji, i u Crnoj Gori, i to na svakom ćošku, paa?


Statistika, unazad par godina, pokazuje da se u noćnoj kontroli saobraćaja u većim gradovima zaustavi mnogo više drogiranih nego pijanih vozača.
anonimni_autor anonimni_autor 18:15 28.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

predatortz
docsumann
Iako se tamo kod tebe u Americi vari na svakom čošku


ma, vari se i u Srbiji, i u Crnoj Gori, i to na svakom ćošku, paa?


Statistika, unazad par godina, pokazuje da se u noćnoj kontroli saobraćaja u većim gradovima zaustavi mnogo više drogiranih nego pijanih vozača.

Aha to je neka nova moda na koju sa našao posle povratka sa crnog kontinenta. Danas klinci masovno vare u kolima za vreme vožnje. Blagi bože kako oni misle da će se sa usporenim refleksima i poremećenim osećajem za prostor snaći u saobraćaju? E, nisam protiv upotrebe biljke(ko voli nek izvoli), ali bi ovo trebalo nasjstrože sankcionisati
Kosmogina Kosmogina 19:27 28.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina


neprimerenu pretencioznost shvati samo kao eufemizam za realno mentalno stanje osobe koja ljude deli na zatucane i progresivne shodno njihovom odnosu prema legalizaciji marihuane.

...to bi joj oduzelo svaki kredibilitet.


eufemizam za realno mentalno stanje koje osobe??
nisi dobro shvatio, ne delim ljude na zatucane i progresivne nego na dosadne i zanimljive, a o kredibilitetu mojne molim te, nemam nameru da se natežem sa primereno nepretencioznima oko toga čiji je čvršći a čiji veći
urbana_gerila urbana_gerila 21:44 28.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

Kosmogina

eufemizam za realno mentalno stanje koje osobe??
nisi dobro shvatio, ne delim ljude na zatucane i progresivne nego na dosadne i zanimljive, a o kredibilitetu mojne molim te, nemam nameru da se natežem sa primereno nepretencioznima oko toga čiji je čvršći a čiji veći



kapiram da je teško biti sestrica u današnjem svetu, ali što misliš da bi ti kao batici bilo lakše?
anonimni_autor anonimni_autor 00:22 29.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

kapiram da je teško biti sestrica u današnjem svetu, ali što misliš da bi ti kao batici bilo lakše?

Ovo su niski nedžetlmenski udarci. Smatram da bi te domaćica bloga za ovo trebala banovati, Ali, ovo je njem blog pa neka sama odluči. A, što se gore navedenog tiće izgubio si i u čvrstini i u veličini. Njen je plastičan, a prave ga i u veličini Rona Džeremija.
urbana_gerila urbana_gerila 01:21 29.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

anonimni_autor
kapiram da je teško biti sestrica u današnjem svetu, ali što misliš da bi ti kao batici bilo lakše?

Ovo su niski nedžetlmenski udarci. Smatram da bi te domaćica bloga za ovo trebala banovati, Ali, ovo je njem blog pa neka sama odluči. A, što se gore navedenog tiće izgubio si i u čvrstini i u veličini. Njen je plastičan, a prave ga i u veličini Rona Džeremija.



da li ćes se ako, nekim čudom, ukapiraš da moj komentar nije imao tu vrstu konotacije - osećati malo glupo što si prosuo svoje seksualne fantazije?
anonimni_autor anonimni_autor 08:22 29.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za Bensedina

urbana_gerila
anonimni_autor
kapiram da je teško biti sestrica u današnjem svetu, ali što misliš da bi ti kao batici bilo lakše?

Ovo su niski nedžetlmenski udarci. Smatram da bi te domaćica bloga za ovo trebala banovati, Ali, ovo je njem blog pa neka sama odluči. A, što se gore navedenog tiće izgubio si i u čvrstini i u veličini. Njen je plastičan, a prave ga i u veličini Rona Džeremija.



da li ćes se ako, nekim čudom, ukapiraš da moj komentar nije imao tu vrstu konotacije - osećati malo glupo što si prosuo svoje seksualne fantazije?

Nemam nikakve seksualne fantazije koje već nisam ostvario( veoma sa radio na tom polju) u mojim godinama, a što se ti ophodiš grubo i uvredljivo prema domaćici bloga, ne ostavlja mi baš mnogo prostora za nerazumevanje. U stvari tebi bi trebalo da odgovore članovi LGB organizacije ( u ovom slučaju naglasak na L), ali oni na žalost brane samo muške članove. Čak i kada samo pomisle da bi neko mogao da ih ugrozi svojim komentarom. Žene su i ovom slučaju po dobrom balksnskom običaju prepuštene same sebi...Meni je Kosmogina posebno simpatična zato štoi svojim tekstovima šokira i uzbuđuje naše blogere koji se drže svoje varijante main stream mišljenja
Kosmogina Kosmogina 12:35 29.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za urbanog

kapiram da je teško biti sestrica u današnjem svetu, ali što misliš da bi ti kao batici bilo lakše?


Izgubio si nit.
Ja pričam o kredibilitetu a ti o polnoj diferencijaciji?!
Možeš slobodno da se pokriješ tim tvojim peškirićem po glavi, u ovom slučaju samo tebi pripada.
urbana_gerila urbana_gerila 15:48 29.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za urbanog

Kosmogina

Izgubio si nit.
Ja pričam o kredibilitetu a ti o polnoj diferencijaciji?!
Možeš slobodno da se pokriješ tim tvojim peškirićem po glavi, u ovom slučaju samo tebi pripada.


sestrice, u komentaru na koji odgovaraš, ovaj batica ti samo sugeriše da uvek budeš to što jesi, ne samo zbog ličnog kredibiliteta.
u prethodnom sam, već, konkretno napisao čime si svoj kredibilitet narušila.

tvoja seksualna orijentacija je samo tvoja stvar, niti me interesuje niti bih imao pojma kakva je da seksualno ostvareni entitet* nije zadramio.

*jbt, nikad kraja veselju na blogu...
Kosmogina Kosmogina 16:44 29.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za urbanog

*jbt, nikad kraja veselju na blogu...


tebi veselo a meni tužno što ne praviš razliku između seksualne orijentacije (straight, gay, lesbo, intersexual, asexual, bisexual..) i seksualne tj. polne diferencijacije (žensko ili muško), ali ne bih više o tome, žurim. Večeras izvodim poeziju, pa dođi možda naučiš nešto, galerija HUB12 od 20 h u Karađorđevoj.
Naravno, svi su pozvani, ulaz je dž. a muzička podrška je HORKESTAR.
To je za mene veselje baticeeee

http://www.g12hub.com/?q=en/slam-performance&language=en
urbana_gerila urbana_gerila 19:01 29.04.2014

Re: ko pise ovakve tekstove ? za urbanog

Kosmogina
*jbt, nikad kraja veselju na blogu...


tebi veselo a meni tužno što ne praviš razliku između seksualne orijentacije (straight, gay, lesbo, intersexual, asexual, bisexual..) i seksualne tj. polne diferencijacije (žensko ili muško), ali ne bih više o tome, žurim. Večeras izvodim poeziju, pa dođi možda naučiš nešto, galerija HUB12 od 20 h u Karađorđevoj.
Naravno, svi su pozvani, ulaz je dž. a muzička podrška je HORKESTAR.
To je za mene veselje baticeeee

http://www.g12hub.com/?q=en/slam-performance&language=en



samo ti piči, ne dozvoli da te sputavaju trivijalnosti poput funkcionalne nepismenosti...
mariopan mariopan 07:51 24.04.2014

...

Eh kako bi procvetala poljoprivreda,trgovina, turizam itd .. ni državi ne bi bilo loše a i narod ne bi bio tako deprsivan.
milisav68 milisav68 07:57 24.04.2014

Re: ...

mariopan
Eh kako bi procvetala poljoprivreda,trgovina, turizam itd .. ni državi ne bi bilo loše a i narod ne bi bio tako deprsivan.


gavrilo gavrilo 08:04 24.04.2014

Re: ...

mariopan
Eh kako bi procvetala poljoprivreda,trgovina, turizam itd .. ni državi ne bi bilo loše a i narod ne bi bio tako deprsivan.


sta bi li nam tek obecavali u takvim okolnostima naduvani politicari u svojim predizbornim kampanjama
Kazezoze Kazezoze 08:29 24.04.2014

Re: ...

gavrilo
mariopan
Eh kako bi procvetala poljoprivreda,trgovina, turizam itd .. ni državi ne bi bilo loše a i narod ne bi bio tako deprsivan.


sta bi li nam tek obecavali u takvim okolnostima naduvani politicari u svojim predizbornim kampanjama

vučić bi sigurno, pored beograda na vodi, obećao i piramidu za pokojnog krkobabića.
mariopan mariopan 08:34 24.04.2014

Re: ...

gavrilo
mariopan
Eh kako bi procvetala poljoprivreda,trgovina, turizam itd .. ni državi ne bi bilo loše a i narod ne bi bio tako deprsivan.


sta bi li nam tek obecavali u takvim okolnostima naduvani politicari u svojim predizbornim kampanjama

Pa ono što oni govore i rade već mi liči da oni troše nešto malo žešće, samo narodu ne dadu?
mariopan mariopan 08:34 24.04.2014

Re: ...

Kazezoze
gavrilo
mariopan
Eh kako bi procvetala poljoprivreda,trgovina, turizam itd .. ni državi ne bi bilo loše a i narod ne bi bio tako deprsivan.


sta bi li nam tek obecavali u takvim okolnostima naduvani politicari u svojim predizbornim kampanjama

vučić bi sigurno, pored beograda na vodi, obećao i piramidu za pokojnog krkobabića.

jkt2010 jkt2010 11:39 25.04.2014

Re: ...

gavrilo
mariopan
Eh kako bi procvetala poljoprivreda,trgovina, turizam itd .. ni državi ne bi bilo loše a i narod ne bi bio tako deprsivan.


sta bi li nam tek obecavali u takvim okolnostima naduvani politicari u svojim predizbornim kampanjama


Ma jok, bolje je kad su pijani ko sada.

BTW svaki dan pune novine naslova tipa: naduvao se pa prebio zenu.

Ili sam pobrkao drogu?
timotije timotije 07:54 24.04.2014

Inertni umovi

Iako mi nije potrtebno nikakvo dodatno sretdstvo pored hrane i vode da bi funkcionisao, ni mojim ćerkama, jer smo im bili posvećeni, kao što su i one svojoj deci, sasvim podržavam ovu ideju na blogu. Samo inertni umovi okovani primtivizmom ne mogu da shvate u koje verme živimo, kako živimo - da smo potpuno prihvatili novi način življena, koji nas veseli i ubija, a da nam primitivni poltilčari ne dozvoljavaju da olakšamo, ta i da proslavimo sopstven život.
Neko reče kakvi su naši političari. Odmah pomislih na našeg predsednika koji peče šljivovicu, pa mu neće biti po volji da mu se smanji potrošnja na račin kanabisa.
tasadebeli tasadebeli 08:54 24.04.2014

Не осећам ништа...

... ни крилца ни батаке! - рече пиленце после заједнички пирнутог слоновског џоинта са својим другаром слоном.

Ма само да нам ЕУ не забрани печење раџе, за вутру ћемо лако!

Мислим да код нас употреба никада није ни била криминализована. Криминализовано је поседовање... Што му изађе на исто...

Прву иницијативу за легализацију траве, колико се сећам, покренуо је код нас још у другој половини осамдесетих прерано преминули Драган Радуловић, професор на катедри за андрагогију на Филозофском факултету у Београду. Бавио се он тада тим питањем, а све је то било у оквиру његовог бављења друштвеном маргином кроз социјалну патологију и сличне предмете које је предавао и бавио се истраживањима на том пољу, па је тих година изашла и његова књига Проституција у Југославији).

Углавном, од њега сазнадох да је прва забрана канабиса званично донета тридесетих година 20. века (1937.) у америчком Конгресу. Иза свега је стајала компанија Дипон која је тиме хтела да преузме искључиви монопол над производњом конопље. После су тај поступак Конгреса копирали мање-више сви у овом западноцивилизацијском свету.

И као и у многим другим случајевима, и овде разлози за забрану производње канабиса нису били у бризи за здравље становништва или такве некакве лицемерне флоскуле, него искључиво у себичном корпоративном профитерству.


ЛИНК 1


На нету од Драгана Радуловића пронађох ово


ЛИНК 2

и ово

ЛИНК 3


где је Радуловић писао предговор.



a_jovicic a_jovicic 10:51 24.04.2014

Re: Не осећам ништа...

tasadebeli
И као и у многим другим случајевима, и овде разлози за забрану производње канабиса нису били у бризи за здравље становништва или такве некакве лицемерне флоскуле, него искључиво у себичном корпоративном профитерству.

Čomski ima teoriju o vezi zabrane "trave" i industrije duvana ...



Noam Chomsky - Why Marijuana is Illegal and Tobacco is Legal ...

... ukratko ... "trava" je korov koji može da raste svuda pa država ne može da se "ugradjuje" kroz poreze a duvan je prilično zahtevna industrijska biljka pa je lakše kontrolisati proizvodnju i ubirati novce od poreza.

Inače duvan (ili bar sastojci koje industrija cigareta ubacuje kako bi izazvala zavisnost kod potrošača) je dokazano štetniji ... čak smrtonosan ... što za "travu" nikako ne važi (ne postoji dokumentovan slučaj "overdoziranja" ili smrti zbog dugogodišnjeg konzumiranja)

Naravno, pod uticajem THC-a ne treba obavljati poslove koji mogu da dovedu do nesreće ... ali to isto važi i za konzumaciju alkohola pa se opet nadju oni "pametni" koji u takvom stanju sedaju za volan (a alkohol je legalan)
looping looping 12:14 24.04.2014

Re: Не осећам ништа...

Не осећам ништа...
... ни крилца ни батаке! - рече пиленце после заједнички пирнутог слоновског џоинта са својим другаром слоном.

tasadebeli tasadebeli 12:16 24.04.2014

Re: Не осећам ништа...

a_jovicic

Čomski ima teoriju o vezi zabrane "trave" i industrije duvana ...






Inače duvan (ili bar sastojci koje industrija cigareta ubacuje kako bi izazvala zavisnost kod potrošača) je dokazano štetniji ... čak smrtonosan ...









ЛИНК

Мислим да на крају филма има податак да је на основу овог сведочења касније тзв. "Седам патуљака", тј. седам произвођача цигарета (са штетним адитивима који се убацују да би повећавали зависност пушача, па самим тим и потрошњу цигарета) удружених у Бритиш-американ тобако корпорацију морало да на основу пресуда као одштету породицама преминулих од последица пушења њихових цигарета исплати неку енормну збирну цифру новца. У питању су милијарде када се сабере...


Уосталом, довољно је само да се присетимо како су код нас јесенас, када је почела продаја шверцованог дувана на улицама зато што су скочиле цене цигарета, представници Бритиш-америкен тобако промптно добили пријем код председника републике који им је свечано обећао (малтене се заклео) да ће под хитно обуздати трговину домаћим узгајаним дуваном. После тога су по јавним местима по Србији (нарочито на пијацама) осванула обавештења да ће свака таква трговина дуваном бити строго кажњавана. А и полиција се била растрчала по пијацама јурећи продавце дувана, па сада домаћи дуван можеш да набавиш само ако лично познајеш некога ко га узгаја. Онако потајно, као да смо Отписани, сунце им жарко!

Држава има корист од акциза, Седам патуљака има профит, а по старом добром обичају, јебена страна у свему томе смо ми...
Jukie Jukie 10:11 24.04.2014

Ha, ha, koja nauka

Tvrdnju sociološkinje da prekomerna upotreba kanabisa može da dovede do fizičkog i psihičkog propadanja, osporio je A. Kokotović koji se kao redovni konzument odlično oseća, zdravo izgleda i završava Filozofski fakultet sa natprosečnim ocenama.
Tvrdnja doktora da korišćenje kanabisa u trudnoći može dovesti do oštećenja i degeneracije ploda, opovrgnuta je komentarom profesorke književnosti iz publike koja je i pored inhalacije trave u trudnoći, rodila potpuno zdravo dete.

Jaka nauka... javi se jedan u milion i kaže da mu nije ništa
Kao da je Isus došao i rekao "slobodno se kačite na krst, vaskrsnućete prekosutra, evo meni je uspelo, znači to važi za sve"

Kokotović je očigledno jako mlad (nisam gledao snimak) ako sada završava fakzltet, a profesorkino dete je još mlađe, ko zna kakvi simptomi će im se razviti do trideset treće, npr.
Dakle, izuzeci nisu nikakav argument.
tetris tetris 11:00 24.04.2014

Re: Ha, ha, koja nauka

Jukie, nemoj da si bezobrazan. Ko si ti da opovrgavaš važnost statističkih grešaka na kredibilitet naučnog istraživanja?
jkt2010 jkt2010 02:06 26.04.2014

Re: Ha, ha, koja nauka

Jukie
Tvrdnju sociološkinje da prekomerna upotreba kanabisa može da dovede do fizičkog i psihičkog propadanja, osporio je A. Kokotović koji se kao redovni konzument odlično oseća, zdravo izgleda i završava Filozofski fakultet sa natprosečnim ocenama.
Tvrdnja doktora da korišćenje kanabisa u trudnoći može dovesti do oštećenja i degeneracije ploda, opovrgnuta je komentarom profesorke književnosti iz publike koja je i pored inhalacije trave u trudnoći, rodila potpuno zdravo dete.

Jaka nauka... javi se jedan u milion i kaže da mu nije ništa
Kao da je Isus došao i rekao "slobodno se kačite na krst, vaskrsnućete prekosutra, evo meni je uspelo, znači to važi za sve"

Kokotović je očigledno jako mlad (nisam gledao snimak) ako sada završava fakzltet, a profesorkino dete je još mlađe, ko zna kakvi simptomi će im se razviti do trideset treće, npr.
Dakle, izuzeci nisu nikakav argument.

Ljudi duvaju pa duvaju.
Bolje je da se regulise i kontrolise nego kao sto je sada.
Bolje je da drzava kroz takse uzme pare nego da ih uzima mafija. Setimo se prohibicije, kome je to koristilo.

I bolje da te pare onda plasira u edukaciju i zastitu (pa i zdravstvenu) stanovnistva, i kontrolu robe.
Ako vec udisemo sta udisemo, ne moramo i pesticide i boktepita cime se sve to prska.

Isto vazi i za prostituciju i za sve druge dileme ove vrste koje nas mozda muce.
JJ Beba JJ Beba 13:18 24.04.2014

pravda za džidžu


gino briši ove duple komentare
JJ Beba JJ Beba 13:18 24.04.2014

Re: pravda za džidžu

po hitno dekriminalizivati

ostalo korak po korak
JJ Beba JJ Beba 13:20 24.04.2014

Re: pravda za džidžu

dabl trabl

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana