Kultura| Mediji| Nauka| Obrazovanje

Internest, drugi put

bocvena RSS / 28.04.2014. u 10:58

Podnaslov: internest zauvek:)

8301943_orig.jpg
 

Ko? 22 dve srednje škole i gimnazije u Srbiji, u saradnji sa izdavačkom kućom ,,Clio“ i ,,Bibliotekom plus“.

Gde?  U školskim bibliotekama, infotekama i gde god vas projekat odvede.

Šta?  Medijska nadogradnja jednog od 10 ponuđenih Cliovih izdanja kroz školske projektne timove (5 učenika u startu),  pod mentorstvom jednog profesora ili stručnog saradnika (+spoljni saradnici).

Koliko dugo?  Krene se u februaru, a završni Festival kreativnosti je 23. i 24. maja 2014. Dakle, tri ipo meseca dobrovoljnog vanškolskog rada na samostalno izabranu temu. Sa potpuno odrešenim rukama kada su saradnici i mediji u pitanju.

       Kako i zašto?

Projektni rad podrazumeva dobar plan, kontrolu vremena, sredstava, resursa i saradnju. Ko je ikad nešto radio sa tinejdžerima zna da je to najzabavnija i ujedno izluđujuća rabota. Njima su vreme i prostor  zaista relativne kategorije:) Cilj ovog projekta je da se medijski opismene – da razumeju različite medije, saznaju kako funkcionišu, koje su im posebnosti i najbitnije – da se nauče njihovom kritičkom promišljanju. Dakle, ne samo da steknu informatičku, jezičku i digitalnu pismenost nego da ovladaju nizom teorijskih i praktičnih znanja koje kroz formalno obrazovanje ne dobijaju. Da nauče da sažimaju, čitaju s razumevanjem, analiziraju, osvetljavaju problem sa različitih pozicija; kako da pravilno naučno citiraju izvore (ne samo knjige i članke nego i internet sajtove i fotografije) i šta je to poštovanje autorskih prava; kako da prepoznaju relevantne izvore informacija i kako da se prema njima odnose sa poštovanjem i kritičkim duhom (posebno na mreži). Treći plan projekta je razvijanje kreativnosti – očekuje se originalan doprinos izabranoj temi i uzbudljiv javni nastup na Festivalu kreativnosti. Četvrti je razvijanje lepe reči, javnog nastupa, debate, glume, osnova marketinga, posebno na društvenim mrežama, saradnja sa lokalnom zajednicom...Peti – sposobnost da se izboriš sa strahom, konkurencijom i mogućim neuspehom. Poznajem  odrasle koji nisu stigli do petog nivoa u igrici.

Mentorov posao je da ih usmerava, koriguje, podseća na rokove, kupuje keks, vodi na različite radionice i povezuje ih sa drugim kreativnim ljudima. Motiviše kad posustanu i obuzda kad zagrizu više no što mogu da progutaju. Da ne radi umesto njih kad se zaglave i ulenje. Ja naučila tek ove godine:)

Ko prođe jednom kroz Internest (a ne odustane na pola:), taj ostaje Internest zaluđenik zauvek i učenje za njega više nikada nije isto. Motivacija se premešta tamo gde i treba – na samog učenika, a pozicija profesora nije predavačka i ocenjivačka već savetodavna. O druženju sa drugim pametnim, ambicioznim, kreativnim vršnjacima, i istim takvim profesorima, da ne govorim. To je najveći bonus.

Šta je dosad uradio moj tim pogledajte na našoj grupi na Fejsbuku i posebnom sajtu koji smo kreirali na Weebly platformi. Ostaje nam da još realizujemo humanitarnu akciju u školi kao praktičnu primenu ideje razvijanja empatije i da uvežbamo nastup za Festival kreativnosti. Dakle, da se ubijemo od posla u narednih 20 dana.

A onda ćemo da se spremamo za sledeću godinu.




Komentari (59)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 11:06 28.04.2014

...

bocvena bocvena 11:17 28.04.2014

Re: ...

logično da se na štrebersku temu prvi javi nindža.
reanimator reanimator 11:29 28.04.2014

Re: ...

logično da se na štrebersku temu prvi javi nindža

Moram da odreagujem, jer vidim da se sprema mobilizacija nesretnih štrebera koji i ovako muku muče da nadju devojku, a sad kad im se natovare dodatne obaveze posle škole...
Mislim, je l' hoćemo stvarno da pomognemo toj deci ili šta?
Ja sam za projekat : "Svaki štreber na piće sa čirlidersicom, svaka štreberka na piće sa kvoterbekom" :)
antioksidant antioksidant 11:33 28.04.2014

Re: ...

Svaki štreber na piće sa čirlidersicom, svaka štreberka na piće sa kvoterbekom

сваки штребер са квотербеком и свака штреберка са чирлидерсицом
reanimator reanimator 11:36 28.04.2014

Re: ...

сваки штребер са квотербеком и свака штреберка са чирлидерсицом

Prvo evropski standardi, pa onda evropske tekovine!
bocvena bocvena 11:37 28.04.2014

Re: ...

hihihi, i to valjda spada sve u razvijanje empatije. predložiću timu:)
EDIT: a mentorka na piće sa filozofom iz Lozničke gimnazije:)))
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:44 28.04.2014

Re: ...

logično da se na štrebersku temu prvi javi


bocvena bocvena 12:09 28.04.2014

Re: ...

vratimo štrebere u modu!


(zauvek bićemo u modi!)
jedi-knight jedi-knight 22:04 28.04.2014

Re: ...

štrebersku temu


Šta, u stvari, znači štreber u bukvalnom prevodu?
bocvena bocvena 22:06 28.04.2014

Re: ...

jedi-knight
štrebersku temu


Šta, u stvari, znači štreber u bukvalnom prevodu?

onaj što više voli da uči no 'leba da jede.
(ovo je najoptimističnija definicija moguća)
Jukie Jukie 22:15 28.04.2014

Re: ...

jedi-knight
Šta, u stvari, znači štreber u bukvalnom prevodu?

Ne znam u bukvalnom prevodu (možda znači onaj ko ima hemijsku olovku u džepu ili tako nešto) ali znači "onaj kome bavljenje gradivom predstavlja zadovoljstvo"
Recimo onaj mršaviji brat u tandemu Zak i Kodi
hajkula1 hajkula1 22:25 28.04.2014

Re: ...


Ja se ne bih toliko hvalila... možda da obrišeš za piće


bocvena bocvena 04:59 29.04.2014

Re: ...

ma empatisem se s konkurencijom:)
tadejus tadejus 10:32 29.04.2014

Re: ...

jedi-knight
štrebersku temuŠta, u stvari, znači štreber u bukvalnom prevodu?


bukvalno značenje na njemačkom je otprilike "onaj koji se posebno uporno, i egoistično, trudi, strjemi, da posebno brzo stigne do nekog cilja"

od glagola streben, koji prosto znači strjemiti (u principu ka višem)

to mu je koliko se sjećam bilo začenje i kod nas, neko ko se na nekakav bedast način trudi da uspije

a onda je postalo toliko cool uspjeti da više način nije bio bitan pa je i biti štreber postalo cool
bocvena bocvena 10:36 29.04.2014

Re: ...

dobro je što ne znam nemački.
kakvi, bre, uspešni štreberi?

to o čemu ti pričaš su šlihtare.
tadejus tadejus 10:39 29.04.2014

Re: ...

bocvena
dobro je što ne znam nemački. kakvi, bre, uspešni štreberi?to o čemu ti pričaš su šlihtare.


pa ne, zapravo neko je pogrešno upotrjebio izraz štreber kao prevod za nerd ili geek
a to dvoje, u njemačkom i engleskom jeziku, nije ni slično

nerdovi su postali cool
što bi se moglo reći i da jesu
jer su to ljudi koji su ostalima čudni iz razloga što ne prate trendove i ukus većine nego su strastveno predani nekom svom interesovanju (obično nauci ali ne nužno)

dočim je štreber nešto sasvim drugo
bubator je nekad bio sinonim
on nije strastveno predat nauci (ili kakvoj drugoj kreativnoj aktivnosti) nego priznanju i uspjehu

te tako
možda bi trebalo naći neki sretniji prevod za nerda ili geeka
štreber je loš izbor
bocvena bocvena 10:45 29.04.2014

Re: ...

u pravu si. štreber ne odgovara svim nijansama prevoda nerda i geeka.
ne mogu sad i to. smisli ti.

tadejus tadejus 10:50 29.04.2014

Re: ...

bocvena
u pravu si. štreber ne odgovara svim nijansama prevoda nerda i geeka.ne mogu sad i to. smisli ti.


probala, ne pada mi na pamet ništa dobro
samo recimo čudak.. što je definitivno preširok pojam
toliko smo postali siromašni duhom da nemamo ni približnu riječ za nekog ko se (možda i pretjerano) strastveno zanima za bilo šta kreativno (a posebno nauku)..
kanda u srbiji geek ili nerd ne bi mogao da preživi, kako je krenulo uskoro više ni štrebera nećemo imati
samo muljatora i šlihtara
charlie charlie 14:55 28.04.2014

Лепо !

Баш лепо !
mirelarado mirelarado 17:41 28.04.2014

Re: Лепо !

И лепо и корисно! :)
bocvena bocvena 19:15 28.04.2014

Re: Лепо !

hvala, drugari! preneću pohvale klincima. baš su se naradili.

tema nam je bila teška i izazovna i trudili smo se da je pretresemo sa svih strana: filozofski, sociološki, psihološki i umetnički. evo jednog bisera na koji smo naleteli u procesu istraživanja - film ZLO (ondskan), sa srpskim prevodom.
docsumann docsumann 20:34 28.04.2014

plodno tlo za zlo


samo da prijavim da (ponovo) čitam Mit o Đavolu, Džefri Berton Rasela.

a evo i malo prigodne muzike

bocvena bocvena 21:13 28.04.2014

Re: plodno tlo za zlo

'fala:)

sinoć sam uhvatila deo emisije sa dušanom kecmanovićem (in memoriam) koji je u jednom trenutku sažeo - obični ljudi postaju zli kad se povežu u kolektiv (kakav god). baš mi zvučalo porazno.

na našem sajtu ima sažetak njegove recenzije baron-koenove knjige i jako dobar intervju iz "vremena".
docsumann docsumann 21:28 28.04.2014

Re: plodno tlo za zlo

na našem sajtu ima sažetak njegove recenzije baron-koenove knjige i jako dobar intervju iz "vremena".


pročitao (kao svaki pravi štreber )

apropo ovih praktičnih metoda uvećavanja empatije, ponovo ću se osvrnuti na transhumanistički pristup - možda se upravo direktnom intervencijom na ljudskom genomu može korigovati potencijal za zlo(?)


tasadebeli tasadebeli 21:42 28.04.2014

Re: plodno tlo za zlo

docsumann

samo da prijavim da (ponovo) čitam Mit o Đavolu, Džefri Berton Rasela.






Миро Главуртић ЛИНК




"Horror has a face..."
bocvena bocvena 21:42 28.04.2014

Re: plodno tlo za zlo

pa valjda će konačno tome služiti sva ova genetska istraživanja i snimanja mozga po magnetnim rezonancama. izgleda se na mala vrata vraća ta biologizacija problema, umesto dominantne teorije o uticaju sredine na ljudsko ponašanje.

u jednome je baron-koen u pravu - ne možemo samo konstatovati postojanje zla (religija npr. to obožava:), moramo ga razumeti da bismo ga menjali, kontrolisali, prevazišli...

EDIT: taso, hvala za "neprijatelja". nisam gledala, a baš se uklapa.
docsumann docsumann 21:55 28.04.2014

Re: plodno tlo za zlo

tasadebeli





p.s. hvala za intervju. čitam sutra.
bocvena bocvena 21:58 28.04.2014

Re: plodno tlo za zlo

moraću da ubacim ove numere u naš nastup na festivalu kreativnosti. a na video bimu iza da idu lyrics, da mogu svi da pevaju:)))
docsumann docsumann 22:00 28.04.2014

Re: plodno tlo za zlo

bocvena
moraću da ubacim ove numere u naš nastup na festivalu kreativnosti. a na video bimu iza da idu lyrics, da mogu svi da pevaju:)))


Jukie Jukie 16:51 28.04.2014

Nauka

Da iskoristim priliku i da podelim najavu za otvaranje izložbe o mezozoiku u Prir.muzeju. Otvaranje je u sredu 30.4. u 13h u Galeriji na Kalemegdanu (idete od Cvijete Zuzorić levo).

Link na fejsbuk pozivnicu koju možete da šerujete sa drugima
bocvena bocvena 19:20 28.04.2014

Re: Nauka

hvala i šerujem!

možda bi tebi bio zanimljiv deo knjige koji se bavi empatijom kod ljudi sa aspergerovim sindromom i kod "klasičnog autizma" - termin koji koristi autor sajmon baron koen.
otprilike ih na skali empatičnosti stavlja na nulti pozitivni nivo. po mom mišljenju to mu je najslabiji deo knjige:)
bocvena bocvena 19:27 28.04.2014

je l' vučić zabranio pisanje i

komentarisanje na blogu b92, a ja nisam obaveštena?

poslednje strane knjige "psihologija zla" sajmona barona koena su različiti psihološki merni instrumenti. možete da proverite koliko ste empatični vi i vaša deca.

ja sam očekivala visok rezultat, a ispala teški prosek.
Jukie Jukie 20:04 28.04.2014

Re: je l' vučić zabranio pisanje i

bocvena
komentarisanje na blogu b92, a ja nisam obaveštena? poslednje strane knjige "psihologija zla" sajmona barona koena su različiti psihološki merni instrumenti. možete da proverite koliko ste empatični vi i vaša deca.ja sam očekivala visok rezultat, a ispala teški prosek.

Ima li nekih linkova da odmah probamo?

Nisam razmišljao o empatiji neko vreme tako da neće biti problema sa unapred poznatim pitanjima
bocvena bocvena 20:07 28.04.2014

Re: je l' vučić zabranio pisanje i

nema. prvo što te ovi iz klia nauče je da ne možeš da umnožavaš njihova izdanja nego ili da ih kupiš ili da ti ih poklone.
Jukie Jukie 20:21 28.04.2014

ups

Prešao sam se i radio neki test na http://personality-testing.info/tests/EQSQ.php

Pa kažu
Your Empathizing Quotient is 33. Baron-Cohen (2003) suggests that this means "you have a lower than average ability for understanding how other people feel and responding appropriately".

Your Systemizing Quotient is 38. Baron-Cohen (2003) suggests that this means "you have an average ability for analysing and exploring a system".


Ali pitanja su im jako loše postavljena. Bilo je mnogo pitanja u kojima ja treba sam sebe da svrstam u grupe po tome da li osećam da mi je teško u društvenim situacijama. Te testove treba da o tebi popunjava osoba sa kojom provodiš jako puno vremena, a ne ti sam, jer podsvesno ili pokušavaš da izgledaš što normalnije ili što nenormalnije ili se malo-malo trzneš pa kažeš "uf, daj da stavim malčice agree umesto malčice disagree"

Edit: u stvari test meri koliko misliš da imaš ability za nešto, dakle meri da li imaš positive attitude prema nečemu
Sećam se da sam u srednjoj školi radio jedan test koje ti zanimanje odgovara, gde je pitanje bilo da odlučim da li bih radije naučio da sviram gitaru ili da vozim traktor. Naravno da bih radije naučio da sviram gitaru, sediš na jednom mestu i bezbedno je (ne možeš da se prevrneš i da se otruješ pesticidima), a i na kraju možeš da sviraš.
Ali ja uopšte nemam sluha za muziku, tako da to pitanje u stvari znači "da dođe dobra vila i ispuni ti jednu želju, da li bi radije znao da sviraš gitaru ili da voziš traktor"
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 20:22 28.04.2014

Re: je l' vučić zabranio pisanje i

bocvena
komentarisanje na blogu b92, a ja nisam obaveštena?

poslednje strane knjige "psihologija zla" sajmona barona koena su različiti psihološki merni instrumenti. možete da proverite koliko ste empatični vi i vaša deca.

ja sam očekivala visok rezultat, a ispala teški prosek.


Pa ja bih se uključila draga, ali knjigu nisam pročitala, a i nemam je
bocvena bocvena 21:16 28.04.2014

Re: je l' vučić zabranio pisanje i

namerno nisam pisala blog o samoj temi kojom se mi bavimo nego o modelu učenja koji zastupa internest, da bi ljudi mogli lakše da se uključe.

a za tebe preko veze sve može. šifra: nek ema dođe po knjigu.
bocvena bocvena 21:27 28.04.2014

Re: ups

Jukie

mene generalno zbunjuju ti testovi sa odgovorima delimično se slažem i delimično se ne slažem:)

moja ćerka je sama uradila test za decu i test za odrasle, a onda sam ja uradila test za decu umesto nje i pazi kad je rezultat sva tri puta bio skoro isti - vrlo neempatična, na ivici sa aspergerima:) no, ona je tinejdžerka, opsednuta sobom i svojim potrebama. biće bolje za 10-ak godina.
docsumann docsumann 21:34 28.04.2014

Re: ups

mene generalno zbunjuju ti testovi sa odgovorima delimično se slažem i delimično se ne slažem:)


ma ti testovi obično nemaju blage veze sa realnošću, što sam i sam provalio kada sam jednom rješavao neki IQ test
bocvena bocvena 21:44 28.04.2014

Re: ups

ne bih ti ja radila taj IQ test nikada! da se bezveze udeprimiram:)
docsumann docsumann 21:59 28.04.2014

Re: ups

bocvena
ne bih ti ja radila taj IQ test nikada! da se bezveze udeprimiram:)


bolje depra nego lepra
bocvena bocvena 22:03 28.04.2014

Re: ups


odoh da spavam, sutra me čeka organizacija dobrovoljnih priloga po školi. hoćemo da vodimo drugare iz bolničkih škola na izlet. što sam napravila kutije...sve na cvetiće:)
Jukie Jukie 22:11 28.04.2014

Re: ups

bocvena

moja ćerka je sama uradila test za decu i test za odrasle, a onda sam ja uradila test za decu umesto nje i pazi kad je rezultat sva tri puta bio skoro isti - vrlo neempatična, na ivici sa aspergerima:) no, ona je tinejdžerka, opsednuta sobom i svojim potrebama. biće bolje za 10-ak godina.

Mislim da bi test trebalo da ima pitanja tipa "šta ova osoba oseća" pa recimo strip-crtež neke osobe. Ovako kada me pita da li često znam šta neka osoba oseća, odgovor je da uvek znam šta neka osoba oseća. Druga stvar je da li želim da se petljam u životne probleme te osobe. Moja mama recimo gleda one sapunice u kojima ličnosti imaju izmišljene probleme, odnosno očigledno jesu tužni i nesrećni ali iz glupih razloga. Da ih poznajem jednostavno bih otišao od njih i bavio se svojim životom, ako me baš ne sateraju u ćošak svojim kmekanjem, a onda bih im potanko objasnio kako su tačno sami krivi za sve što im se dešava
bocvena bocvena 22:21 28.04.2014

Re: ups

saosećanje i empatija nisu isto. to što prepoznaješ tuđe emocije je samo prvi korak. empatija podrazumeva primerenu reakciju. onu koja zadovoljava osobu s kojom empatišeš, a ne tebe:)

često koriste termin "prošetati u tuđim cipelama". i to mi je nekako neprecizno.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:21 28.04.2014

Re: ups

bolje depra nego lepra

bocvena bocvena 05:19 29.04.2014

Re: ups

f (nevezano ...savremena kultura natura ideju srece pod moranje. a onda psihijatrija i farmakologija cvetaju. to je valjda to trzisno razmisljanje:)
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 13:09 29.04.2014

Re: je l' vučić zabranio pisanje i

bocvena
namerno nisam pisala blog o samoj temi kojom se mi bavimo nego o modelu učenja koji zastupa internest, da bi ljudi mogli lakše da se uključe.

a za tebe preko veze sve može. šifra: nek ema dođe po knjigu.


Eh, sad vidim da sam loš đak, komentarišem a nisam se udubila.
Poznajem još jednu zaljubljenicu u internest - razrednu mog sina koja isto kao i ti sprema ekipu svoje škole.
Sviđa mi se koncept ali bih volela da se malo više proširi u svakodnevnu školsku praksu.
Kazaću Emi da svrati
tasadebeli tasadebeli 20:36 28.04.2014

Интернест

Ми смо још увек мали, али порашћемо, па ћете ви да видите!

Нема основних школа.

Што ми је и логично јер не нађох у брзом гугловању Клиове уџбенике за основну школу.

Но, добро... Има ко може... Делим ово даље...

Ево прва за "шеровање" ми је ту у кући...

Послаћу јој ово на мејл...
bocvena bocvena 21:23 28.04.2014

Re: Интернест

nema osnovnih škola jer je kliova produkcija preozbiljna za njih. bar ove knjige koje nama nude za početak istraživanja. teme su :istorija, sociologija, književnost, komunikacije, marketing...
mada, prethodnih godina su pojedine osnovne škole učestvovale kao dodatni tim obližnje gimnazije. jedne čak i pobedili, čini mi se.

inače, prošle godine je pobedila XIII beogradska gimnazija. zasluženo. a i nagrade nisu za bacanje: putovanje, tableti, kamera, stipendije na privatnom faksu za glumu, režiju i sl.
nurudin nurudin 23:09 29.04.2014

Re: Интернест

bocvena
nema osnovnih škola jer je kliova produkcija preozbiljna za njih. bar ove knjige koje nama nude za početak istraživanja. teme su :istorija, sociologija, književnost, komunikacije, marketing...
mada, prethodnih godina su pojedine osnovne škole učestvovale kao dodatni tim obližnje gimnazije. jedne čak i pobedili, čini mi se.

inače, prošle godine je pobedila XIII beogradska gimnazija. zasluženo. a i nagrade nisu za bacanje: putovanje, tableti, kamera, stipendije na privatnom faksu za glumu, režiju i sl.


Одлична идеја, и хвала што сте поделили...
bocvena bocvena 08:14 30.04.2014

Re: Интернест

sledeće godine da se družimo u beogradu! klio je odličan domaćin i organizacija projekta i samog festivala kreativnosti je perfektna. organizuju i vrlo informativne besplatne seminare za profesore i posećuju svaku školu sa uglednim gostima koji drže predavanja vezana za temu izabranog naslova. bonus: biblioteka dobije najmanje 15-ak knjiga na poklon:)
docsumann docsumann 22:29 28.04.2014

interesantno

da kao što baron koen porjeklo zla vidi prvenstveno u odsustvu empatije, tako je i platon zlo objašnjavao odsustvom principa (ideje) dobra, a što su kasnije prihvatili i sv. avgustin i toma akvinski.
bocvena bocvena 05:03 29.04.2014

Re: interesantno

Nema niceg novog pod suncem! Nauka je jedna velika resavska skola sa ciklicnim ponavljanjima:)

EDIT: sad sam na fejsu videla filmić o mojoj bivšoj učenici koju obožavam. moram da ga podelim sa vama.

girl who opposed the sun
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:54 29.04.2014

Re: interesantno

tako je i platon zlo objašnjavao odsustvom principa (ideje) dobra, a što su kasnije prihvatili i sv. avgustin i toma akvinski.

tačdaun,docs


uninamama uninamama 09:11 29.04.2014

Natera me da se ulogujem :-)

za temu...

Mentorov posao je da ih usmerava, koriguje, podseća na rokove, kupuje keks, vodi na različite radionice i povezuje ih sa drugim kreativnim ljudima. Motiviše kad posustanu i obuzda kad zagrizu više no što mogu da progutaju. Da ne radi umesto njih kad se zaglave i ulenje. Ja naučila tek ove godine:)


Može li o ovom delu malo opširnije? :-D
bocvena bocvena 10:33 29.04.2014

Re: Natera me da se ulogujem :-)



ne može:))) internest učenje je potpuno dvosmerno. učiš barabar s njima. sad snimam filmove, montiram, dajem intervjue, iznajmljujem autobuse i pravim sajtove k'o matora!

ove godine sam naučila da delegiram poslove na više kolega, a da se obuzdam od preuzimanja poslova od učenika (jer nema vremena zbog probijanja rokova:) jedan nam je član tima otpao usput, spontano - samo je prestao da se pojavljuje. heh, volela bih da vidim sutra lice njegovog šefa:)

zanimljivost: učenica koja je prošle godine bila najslabija karika, najviše zabušavala i najmanje uradila, ove godine (iako uopšte nije član tima) je 7 dana svaki dan ostajala posle škole po tri sata da pomogne. nedostaje joj ekipni duh.

klinci porastu sasvim neosetno. šmrc.
uninamama uninamama 11:13 29.04.2014

Re: Natera me da se ulogujem :-)

Divno

Jasno mi je što ne može... Probala sam da pitam konkretno, ali ne umem ni da smislim pitanje - to su sve problemi nako usput - iskrsnu i reše se ovako ili onako... Nema recepta. Probaš, ne uspeš, probaš drugačije, uspeš, ali ne znaš kako si to izveo... Sledeći put, proradi ono čemu se nisi nadao i tako...

Matematičar - šta ću! U svemu tražim formule... A ponekad ih nema, a meni teško da to prihvatim :-D
bocvena bocvena 22:59 29.04.2014

Re: Natera me da se ulogujem :-)

odlično si opisala kreativan pristup učenju.

ipak, jedno zapažanje - nisam sigurna da je ovo masovno primenjivo i ne na sve predmete.
uninamama uninamama 07:03 30.04.2014

Re: Natera me da se ulogujem :-)

Imala sam u glavi aktuelne pripreme za neko takmičenje...

Naravno, koncept je primenjiv samo na manje grupe učenika koje prirodno interesuje tema istraživanja - dakle na dodatne, sekcije, pripreme, izborne predmete, ... Mora da postoji unutrašnja motivacija kod učenika, a to je nemoguće očekivati na samim časovima, jer je osnova dobrovoljnost, a na časove moraju da idu i to ih u startu koči čak i kada imaju dovoljnu unutrašnju motivaciju.

Čak sam primetila da loši đaci na dopunskoj sasvim lepo rade, a na redovnom času ni da mrdnu - opet koncept dobrovoljnosti, a ima i uticaja okoline...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana