Obrazovanje

zdravlje je pitanje organizacije privlačenja pažnje

antioksidant RSS / 29.04.2014. u 11:50

u srbiji se trenutno sprovodi takmičenje u kreativnosti finansiranja spašavanja života lečenjem. iako ustav ima nekih odredbi o pravu na lečenje, pa čak i posebnom nivou zaštite dece, sistem, tj rfzo, to ne prepoznaje kao nešto što bi trebalo da postoji u realnosti pa su ljudi primorani, ako im je stalo do svojih bolesnih, da organizuju: koncerte, sms akcije, nagradne igre i aukcije... povremeno se neko od političara priključi ovoj nametnutoj humanosti ali samo radi slikanja a rfzo i dalje stoji kao simbol neuređenosti, zapuštenosti, i u suštini sveopšteg posrnuća društva. budimo kreativni, smišljajmo načine kako da finansiramo lečenja.

od rfzo-a najverovatnije valjde neće imati. ono što nije zakočeno birokratijom izgleda zatrpano je partijskim vezama. samo bih podsetio da je čak i prvi spasilac među srbima pominjao da će i pored postojećeg rfzo-a podržati organizovanje posebnog fonda za lečenje dece. a ako je on digao ruke od toga, to je nereformljivo...

iz ekspozea tj svetog pisma:
"Formiraćemo poseban privatno-javni fond koji će služiti za lečenje dece u oblastima u kojima Fond zdravstvenog osiguranja ne obezbeđuje finansiranje, kao i za urgentne slučajeve."

imate li predloga?

 

 



Komentari (41)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 11:50 29.04.2014

негативни тастер

espale espale 12:08 29.04.2014

...

Ja nemam, al' cu da zapljunem RFZO, da prostite
vladaxy vladaxy 14:29 29.04.2014

Predlog

Ukinuti RFZO u potpunosti, ostaviti ljudima bruto plate. Ljudima ostaje više para u džepu, plaćaju privatno zdravstveno osiguranje (ili ne), samim tim više vode računa o svom zdravlju i ostaje im para da pomognu nekom ko je ugrožen. Crkva umesto, flote automobila, palata, zidanja crkava koje posle zvrje prazne, može da sagradi neku bolnicu za najsiromašnije.

Prisilna (lažna) solidarnost ne može da bude dobra.
hajkula1 hajkula1 17:36 29.04.2014

Re: Predlog

vladaxy
Ukinuti RFZO u potpunosti, ostaviti ljudima bruto plate. Ljudima ostaje više para u džepu, plaćaju privatno zdravstveno osiguranje (ili ne), samim tim više vode računa o svom zdravlju i ostaje im para da pomognu nekom ko je ugrožen. Crkva umesto, flote automobila, palata, zidanja crkava koje posle zvrje prazne, može da sagradi neku bolnicu za najsiromašnije.

Prisilna (lažna) solidarnost ne može da bude dobra.




Još bolje: ne zapošljavati, nego uzimati radnike na lizing, preko agencija.
vladaxy vladaxy 20:53 29.04.2014

Re: Predlog

Još bolje: ne zapošljavati, nego uzimati radnike na lizing, preko agencija.

Još bolje: osnovati svoju firmu pa zapošljavati ljude. Malo biti u koži pokavarenihpohlepnihposlodavacaizrabljivača
hajkula1 hajkula1 07:57 30.04.2014

Re: Predlog

vladaxy
Još bolje: ne zapošljavati, nego uzimati radnike na lizing, preko agencija.

Još bolje: osnovati svoju firmu pa zapošljavati ljude. Malo biti u koži pokavarenihpohlepnihposlodavacaizrabljivača




Svakakvi požele da budu biznismeni, bez znanja i sposobnosti, ambiciozni egoisti.
antioksidant antioksidant 08:02 30.04.2014

Re: Predlog

Svakakvi požele da budu biznismeni, bez znanja i sposobnosti, ambiciozni egoisti.

Свакакви пожеле да буду политичари, без знања и способности, амбициозни егоисти.
predatortz predatortz 08:52 30.04.2014

Re: Predlog

Свакакви пожеле да буду политичари, без знања и способности, амбициозни егоисти.


Pa šta ljudi da rade, kad drugo ne znaju?
antioksidant antioksidant 08:54 30.04.2014

Re: Predlog

Pa šta ljudi da rade, kad drugo ne znaju?

да блогују
допуна:
тј да блогујемо
predatortz predatortz 08:59 30.04.2014

Re: Predlog

antioksidant
Pa šta ljudi da rade, kad drugo ne znaju?

да блогују
допуна:
тј да блогујемо


Nemoj tako, mi smo avangarda. Mi sve znamo, samo nas niko ne sluša.
Boris Drenca Boris Drenca 14:35 29.04.2014

Mišljenje na okolnosti

Svaka organizacija koja ima za cilj postizanje nečega dobrog i korisnog mora isključiti i državu i njene agencije. Pa i RFZO
bocvena bocvena 14:44 29.04.2014

...

Potpuno uhvaćena suština problema i šizofrenost situacije. Rešenje: reorganizacija, dopuna zakonodavstva, racinalizacija njihovog aparata i troskova, povezivanje sa udruzenjima i civilnim sektorom.
AlexDunja AlexDunja 14:52 29.04.2014

Re: ...

bocvena
Potpuno uhvaćena suština problema i šizofrenost situacije. Rešenje: reorganizacija, dopuna zakonodavstva, racinalizacija njihovog aparata i troskova, povezivanje sa udruzenjima i civilnim sektorom.


+ saradnja između različitih institucija, razmena podataka,
povezivanje ministarstava zdravlja, socijale, rada, prosvete
i finansija i saradnja među njima.

i naravno, ukinuti rfzo i napraviti savremen fond,
ili ga dramatično reoorganizovati...i kazniti one koji su ga zloupotrebljavali sve ove godine
hajkula1 hajkula1 15:12 29.04.2014

Re: ...

AlexDunja

...i kazniti one koji su ga zloupotrebljavali sve ove godine



Suština.
antioksidant antioksidant 15:43 29.04.2014

Re: ...

povezivanje sa udruzenjima i civilnim sektorom.

чему?
i kazniti one koji su ga zloupotrebljavali sve ove godine

то да, али то не служи ничему (тј казне злоупотреба не би промениле стање саме од себе)
нарочито што је систем у великом проблему независно од злоупотреба
zilikaka zilikaka 15:51 29.04.2014

Re: ...

то да, али то не служи ничему (тј казне злоупотреба не би промениле стање саме од себе)


Pa, sad...
Što su ozbiljnije kazne, to bi se više smanjile neke buduće zloupotrebe.

Msm, takve stvari uvek jednostavno funkcionišu.
Ko ograda sa strujom, za stoku.
antioksidant antioksidant 16:03 29.04.2014

Re: ...

poenta je da sistem nije u problemu zbog loupotreba vec sto je nakaradno projektovan
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:02 29.04.2014

Re: ...

Ne slažem se da je sistem loše postavljen, najviše zbog toga što imam priliku da budem osiguran u onom drugom, u kome korisnik sam odlučuje kako i koliko će se osigurati. Sistem unas je zasnovan na principu socijalne pravde i zaštite svih. To što je današnja država nesposobna da organizuje svoju ekonomiju da donese dovoljno prihoda i što održava parazitsku partijsku administraciju urušilo bi svaki sistem.
antioksidant antioksidant 17:16 29.04.2014

Re: ...

zastita svih od svega placajuci sve svakome bez jasnih prioriteta i prevencija je lepa prica ali nije sistem
bocvena bocvena 17:38 29.04.2014

Re: ...

чему?

zato što su na izvoru informacija šta je korisnicima potrebno, mobilniji su i neka vrsta registra su jer ovi nemaju nikakav. takođe, pokrivaju ono što je zasad van sistema i lakše ih je inkorporirati nego zapošljavati novu administraciju da izmišlja toplu vodu. drugo, mogu da budu pružaoci usluga i da se lakše prilagode promenama potreba.
hajkula1 hajkula1 17:39 29.04.2014

Re: ...

Milutin Milošević
Ne slažem se da je sistem loše postavljen, najviše zbog toga što imam priliku da budem osiguran u onom drugom, u kome korisnik sam odlučuje kako i koliko će se osigurati. Sistem unas je zasnovan na principu socijalne pravde i zaštite svih. To što je današnja država nesposobna da organizuje svoju ekonomiju da donese dovoljno prihoda i što održava parazitsku partijsku administraciju urušilo bi svaki sistem.





Dobro da je neko rekao gde je srž problema: ne može socijalna pravda i paraziti.
antioksidant antioksidant 18:05 29.04.2014

Re: ...

nvo imaju svoju ulogu u smislu podrske (porodicama obolelih i samim obolelima preko psiholoskih podrski) ali sistem finansiranja zdravstva nikada ne moze i ne sme biti oslonjeno na voluntarizam (a nvo podrazumeva voluntarizam)
antioksidant antioksidant 18:07 29.04.2014

Re: ...

ne postoji odrziv sistem uz parole. to doprinosi samo daljem ukopavanju u blato (floskuliram da bi bilo razumljivije)
princi princi 19:52 29.04.2014

Re: ...

antioksidant
zastita svih od svega placajuci sve svakome bez jasnih prioriteta i prevencija je lepa prica ali nije sistem

Sine, ti bi bio bolji Radulović od Radulovića. Od svih ovih preporuka koje si dobio na komentare, po jedna je od mene.
antioksidant antioksidant 19:59 29.04.2014

Re: ...

preporuke i samari u kombinaciji? to je da ocvrsnem?
vladaxy vladaxy 20:56 29.04.2014

Re: ...

zastita svih od svega placajuci sve svakome bez jasnih prioriteta i prevencija je lepa prica ali nije sistem

Tako je, ljudi postaju socijalni narkomani, zavisni od dobre volje birokrata. Prepuštaju sve "državi" umesto da brinu o sebi i svojoj porodici


bocvena bocvena 21:36 29.04.2014

Re: ...

a nvo podrazumeva voluntarizam


'ajmo ponovo. NORBS (povezanih 10-ak roditeljskih udruženja) je za pitanje osoba bolesnih od retkih bolesti uradio sve ono što je ozbiljan zdravstveni sistem trebalo. bukvalno su državi nacrtali ko su, koliko ih je, šta im je potrebno i gde se to nalazi. sad sistem treba da upotrebi svoje resurse i počne da radi posao za koji su već plaćeni. u pravu si da to nema nikakve veze sa sistemom finansiranja, ali je mnogo više od psihološke pomoći i neverovatna ušteda vremena za živote nekih konkretnih bolesnih ljudi i dece.

ne postoji odrziv sistem uz parole.

nije moj posao kao građanina da budem lekar, pravnik, zakonodavac i blogerski reformator RFZO-a, zdravstva, prosvete i kosmičkog programa za prvog srbina u svemiru...na vodi. ja to ne umem. a ono što umem izgleda nije potrebno. zato ću da se povučem iz daljih razgovora na ove teme.

gde ja stadoh, ti produži.





antioksidant antioksidant 21:49 29.04.2014

Re: ...

boc, ne glumi. to na sta si odgovarala posle drugog citiranja nije bio odgovor tebi. od uvredljivosti se nista korisno nije rodilo

sto se tice prvog - norbs je primoran da radi neke poslove jer je sistem postavljen po floskuli "sve za svakog" i da - nikakve to veze sa finansiranjem nema (osim sa tim STA treba finansirati ali da ne kvarim)
iqiqiq iqiqiq 21:55 29.04.2014

Re: ...

antioksidant
nvo imaju svoju ulogu u smislu podrske (porodicama obolelih i samim obolelima preko psiholoskih podrski) ali sistem finansiranja zdravstva nikada ne moze i ne sme biti oslonjeno na voluntarizam (a nvo podrazumeva voluntarizam)

apsolutno se slažem, naravno da mora da postoji sistem, stabilan i održiv, a NVO je samo faktor u celom sistemu koji popunjava po neku rupicu koju sistem ne može

kod nas je ceo sistem zdravstva NVO, tj volonterski, jer recimo oni lekari koji rade svoj posao kako treba, profesionalno i savesno, predstavljaju prave volontere, jer oni nisu deo sistema, jer sistema nema...isto važi za sve ostale aktere u zdravstvenom sistemu, počev od državne administracije, ostalih zdravstvenih radnika i zdravstvenih službi..puno je tu volontera, što je danas sinonim za entuzijaste koji pokušavaju da iznesu nakaradan i urušen sistem

opet, nećemo više da opstajemo zahvaljujući volonterizmu/entuzijazmu, hoćemo sistem, koncept zdravstva gde znamo ko šta plaća, gde te pare odlaze i šta se za te pare dobija

ovo je da prostiš izmotavanje, da se skupi neka ekipa komisionara, pa odlučuju koja bolest može da se plaća a koja ne može, a posebno je sramotno da RFZO komisije obaraju preporuke lekarskih konzilijuma i to još, kada su u pitanju bolesna deca. Mislim ako to nije dovoljno za prikaz nepostojanja sistema onda
bocvena bocvena 22:02 29.04.2014

Re: ...

od uvredljivosti se nista korisno nije rodilo

nisam se uopšte uvredila, prosto ne umem da reformišem zdravstveni sistem i RFZO. kad budeš pisao o nečemu što znam, komentarisaću. slažem se sa analizom postojećeg stanja, ovo drugo prepuštam obaveštenijima.
antioksidant antioksidant 22:09 29.04.2014

Re: ...

znas da se za reformisanje rfzo-a nude mnogo mnje obavesteni od tebe?

i daleko manje zainteresovani i empaticni...

a puni su resenja i parola... iz ovoga odvesce nas korak nazad
iqiqiq iqiqiq 22:12 29.04.2014

Re: ...

jedan drugar mi je jasno predočio vrzino kolo u koje smo upali "najbolji uvid u probleme sistema imaju oni koji rade u okviru sistema, dakle zdravstveni radnici, birokratija, državna administracija, ali oni su isti ti koji od tog sistema žive, koji opstaju manje ili više radni od tih plata koje primaju u tom sistemu. Svaka promena koju izazovu može biti kobna za njihov ušuškan lažni udoban život. Oni su nezadovoljni sistemom, uslovima svog opstanka u sistemu, ali se ne osećaju dovoljno sposobnim da opstanu izvan sistema."

taj princip "prinudnih odmora" i zaštite uravnilovke zahvatio je naš genetski kod i zaista, poslednji smo region ovog dela sveta koji nije uspeo da iznese reforme...sistem se stoga toliko urušio, da imamo ponovo Jezdu/Dafinu zdravstvenog sistema na štetu svih nas

ponavljam, deca su samo primila ovo kobno nasleđe i tužno je što su oni žrtve

Reforma državnog zdravstvenog fonda, uplata u taj fond, poreski sistem, poreske olakšice, to je koncept koji zahteva ozbiljne reforme
bocvena bocvena 22:29 29.04.2014

Re: ...

znas da se za reformisanje rfzo-a nude mnogo mnje obavesteni od tebe?

znam. ali isto tako mislim da je vreme da se amaterizam iskoreni. jedno je aktivan stav prema svetu koji te okružuje, drugo je vožnja spejs šatla sa vozačkom B kategorije:)
antioksidant antioksidant 22:37 29.04.2014

Re: ...

slazem se. zato me i zacudilo uvodjenje nvo. oni sada krpe rupe ali nisu resenje za rekonstrukciju sistema
leonardo92 leonardo92 02:44 30.04.2014

Re: ...

Oni su nezadovoljni sistemom, uslovima svog opstanka u sistemu, ali se ne osećaju dovoljno sposobnim da opstanu izvan sistema."

Hm, to je zato sto su nesposobni da opstanu u sistemu zdrave konkurencije jer ne poseduju dovoljno znanja/vestina/sposobnosti prilagodjavanja. Ali oni nisu pravi problem vec sistem koji ih bukvalno gura da budu takvi.

Ali resenje zdravstvenog sistema u Srbiji je jednostavno. Ono sto je tesko je da se neko odluci i izvrsi politicko samoubistvo presecanjem Gordijevog cvora zdravstvenog sistema. Pre svega ukinuti medicinske fakultete, ostaviti eventualno samo jedan i drasticno prekopirati oblik nastave iz razvijenih zemalja. Proracunati koliko zapravo treba medicinskog osoblja Srbiji i toliko izdavati licenci. Poostriti kontinuiranu medicinsku edukaciju. Proracunati zdravsvene potrebe Srbije i drastivno skresati resurse (ogroman broj nepotrebnih resursa u Beogradu dok je van Beograda recimo nedostatak lekara opste prakse, pogotovo onih koji nesto znaju i da urade). Ugasiti gubitase i nepotrebne ustanove (koliko imate kardiohirurskih klinika po Srbiji a ljude salju na operaciju srca u - Tursku). To je vec ogromna usteda. Zatim, ugasite RFZO, otpustite celu administraciju i napravite novi fond gde ce se strogo kontrolisati put novca. Precesljajte sve tendere zdravstvenih ustanova i pohapsite sve koji su ma kako umesani u kriminalnu aktivnost i osudite ih na teske zatvorske i novcane kazne.

Kao sto rekoh jednostavno, samo treba petlja. Ne treba cak ni mnogo para.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:24 30.04.2014

Re: ...

тј казне злоупотреба не би промениле стање саме од себе


Naravno da ne, ali bi preventivno delovale za buduća vremena.
antioksidant antioksidant 16:16 30.04.2014

Re: ...

vec sam na to odgovorio ali nije zgoreg ponoviti - sistem je los. i da nema kradja ne bi funkcionisao
AlexDunja AlexDunja 20:24 30.04.2014

Re: ...

sistem je los. i da nema kradja ne bi funkcionisao

u pravu si. zakonska regulativa je loša,
pravilnici su haos, netransparentnost na svakom koraku...
ali oni su tu sebi napravili prostor za krađu,

a to je ovoj garnituri i osnovni motiv da budu tu.
zato treba sankcionisati zloupotrebe i ujedno menjati sistem.
objaviti ko su članovi famoznih komisija za odbijanje,
objaviti koliko ljudi se obratilo fondu i koliko je odbijeno,
i zašto... pa tako redom
iqiqiq iqiqiq 20:37 30.04.2014

Re: ...

antioksidant
vec sam na to odgovorio ali nije zgoreg ponoviti - sistem je los. i da nema kradja ne bi funkcionisao

da nema kradja, neko bi se potrudio da loš sistem promeni, ovako se ne isplati menjati loš sistem jer može lepo da se lovi u mutnom

Recimo da sam član "no name" komisije koju niko zakonski ne može da goni, nema nikakvog nadzora nad tom komisijom, lepo mi se isplati da odbijam one koji me ne podmažu i da šaljem na skupa lečenja u inostranstvo one koji tamo ne bi ni trebalo da budu poslati.

Onda kada vidim da je para sve manje i manje, dohvatim olovku, promenim pravilnike tako da mogu dalje da odbijam one koji veruju u sistem i opet mi niko ništa ne može. Eh, sve već viđeno, svaki sistem u ovoj državi je podešen da bude koruptivan i zloupotrebljen, sve dok se totalno ne uruši.
laziiprevare laziiprevare 18:39 29.04.2014

Imate li predloga ?


Obećali ste poseban fond za urgentne slučajeve , za decu ... Ko si ti , pa ti nisi Slavica , ti si ...





Život je od jutros 30 odsto jeftiniji ...


Suze mi krenule kada sam video ova dva plemenita i časna čoveka .
iqiqiq iqiqiq 18:45 29.04.2014

Hvala

povremeno se neko od političara priključi ovoj nametnutoj humanosti ali samo radi slikanja a rfzo i dalje stoji kao simbol neuređenosti, zapuštenosti, i u suštini sveopšteg posrnuća društva. budimo kreativni, smišljajmo načine kako da finansiramo lečenja.

...što pišeš i opominješ...da nas ipak ne smatraju mazgama, dovoljno je da pročitaju ovaj blog.

Hajde sada junački u ozbiljne reforme sistema, sve one koje su izostale i potonule proteklih decenija.

A najstrašnije je da posledice nečinjenja i urušavanja sistema trpe deca, maloletnici, koji bi morali po svim pravilima da budu najzaštićeniji

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana