Politika

Šta treba da radi opozicija

Nebojsa Krstic RSS / 10.05.2014. u 13:34

Opozicija u Srbiji nikad nije bila slabija, barem ne od ponovnog uvođenja višepartizma 1990. Ovo se ne odnosi toliko na broj poslanika, jer je te godine tadašnji DS imao samo sedam poslanika, koliko na nešto drugo.


Naime, na izborima 1990. imali smo ubedljivu dominaciju SPS-a kome se suprotstavila nejaka opozicija; sedmorica poslanika tadašnjeg DS-a, uz još nekolicinu iz SPO-a, predstavljali su dašak slobode i nagoveštaj promena u do tada jednoumnoj Srbiji koja je pokazivala ozbiljnu želju da to ostane i nadalje.

Današnja situacija sasvim je drugačija: vladajuća, ubedljiva većina sada praktično zastupa nekadašnju opozicionu politiku, želi ubrzan pristup Srbije Evropskoj uniji, modernizaciju zemlje i zalaže se za reforme. U takvoj situaciji opozicija se ponaša kao riba na suvom, izvučena je iz svog prirodnog staništa, nema više ekskluzivno pravo na ideje koje je propagirala i na kojima je živela godinama, nije više nezamenljiva i neophodna i jednostavno - ne zna šta će sa sobom.

I tako dezorijentisana i zbunjena okreće se sebi, bavi se autodestruiranjem, frakcionaškim borbama, čistkama, cepanjem, rasitnjavanjem... Jednom rečju, vrši svoje daljnje obesmišljavanje. Njen odnos prema vlasti sve više postaje ličan, načelna neslaganja bivaju potisnuta netrpeljivošću prema konkretnoj ličnosti iz vlasti, što po pravilu izaziva povratnu reakciju, zbog čega politika kao javna delatnost, umesto borbe idejama, počinje sve više da biva poligon za napade na ljude i srozava se na nivo kafanskih razmirica i piljarskih svađa.

A šta bi ta i takva opozicija trebalo da radi?

Za početak, morala bi da prestane da se bavi sobom i počne da razmišlja o građanima Srbije i njihovim potrebama. Ali ne na populistički način. Ne treba, na primer, da priželjkuje i čeka da stranci na vlasti crkne krava. Ne treba da živi u nadi da će se SNS ulupati o sopstvene reforme i da će biti odnet talasom nekog eventualnog budućeg narodnog nezadovoljstva. Ne zato što je to stranački gledano nepametno, već zato što je sebično i neodgovorno prema građanima.

Dragoljub Žarković, jedan od retkih koji o ovoj temi razmišlja i o tome javno govori, u svojoj kolumni, analizirajući nepovoljnu ekonomsku situaciju, zaključuje: "Pošteno je reći da SNS nije takvoj situaciji dao odlučujući doprinos. A njima je zapalo da vlast preuzmu u trenutku svođenja računa i patriotska je dužnost da im se u tom raščišćavanju Augijeve štale pomogne..."

Ovde bi možda bilo prostora da debatujemo ko je sve i koliko doprineo stanju Augijevih štala, ali od toga ne bi bilo naročite vajde. Bolje da vidimo šta ćemo sad.

Opoziciji, prva je premisa, neophodno je potrebna nova ideja, potreban je raison d'etre, razlog postojanja, kako bi ponovo postala relevantna. Srbiji, složićemo se lako oko druge premise, potrebna je opozicija. Treća premisa je Žarkovićeva: ona mora da ima osećaj za svoju "patriotsku dužnost". Možemo dužnost krstiti i drugačije, odgovornošću za teškoće kroz koje zemlja prolazi i brigom za budućnost, možemo je nazvati i domaćinskim ponašanjem, ali svodi se na isto.

Moje gimnazijsko znanje logike kaže da iz ove tri premise proizilazi samo jedan zaključak: opozicija treba da formuliše politiku aktivne miroljubive koegzistencije.

Termin sam pozajmio od tvoraca jugoslovenske spoljne politike u vreme stvaranja Pokreta nesvrstanih zato što mi se čini da tačno opisuje današnji unutrašnjopolitički zadatak onog što je nekad bila DS. Jer šta to ima opozicija što vlast nema? Pa ima znanja i iskustva koja je stekla zahvaljujući godinama provedenim na određenim mestima kojima predstavnici današnje vlasti, po prirodi stvari, nisu imali pristup. Zašto bi taj resurs propadao neiskorišćen? Bilo bi mnogo korisnije za opoziciju, za vlast, za građane, da opozicija ta svoja znanja i iskustva podeli sa vlašću tako što će svakodnevno izlaziti sa konkretnim predlozima, idejama, sugestijama i savetima, a ako treba i priskakati u pomoć Vladi na neki drugi način.

Ako smo, mireći se sa SPS-om, mogli i da delimo bol jer je to bilo politički oportuno i civilizacijski korisno, sad bi u najmanju ruku bilo korektno podeliti i bol koji će izazvati najavljene reforme. I na svaki način pomoći da taj bol što pre umine kako bi svima bilo bolje.

 

 Objavljeno u "Našim Novinama" 10. maja 2014.

 

 

 

 



Komentari (414)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 13:46 10.05.2014

Čudno

Da se zalažeš za "aktivnu miroljubivu koegzistenciju", a pozivaš se na interese građana. Očigledno da Dobrica Ćosić još uvek ima najsnažniji uticaj na intelektualnu elitu našeg naroda. Njegov "Nacionalni testament" je dobio još jednog apologetu. Stvarno bi trebali svi mi preko 50 godine da se sklonimo i najzad shvatimo da je naše vreme prošlo.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:53 10.05.2014

Re: Čudno

Da se zalažeš za "aktivnu miroljubivu koegzistenciju", a pozivaš se na interese građana. Očigledno da Dobrica Ćosić još uvek ima najsnažniji uticaj na intelektualnu elitu našeg naroda. Njegov "Nacionalni testament" je dobio još jednog apologetu. Stvarno bi trebali svi mi preko 50 godine da se sklonimo i najzad shvatimo da je naše vreme prošlo

Umesto ovih besmislica, atraktivnije bi bilo da odmah daš bolji predlog.
petronijevic001 petronijevic001 14:08 10.05.2014

Re:

Ne vidim nijedan razlog postojanja sadašnje tzv."opozicije" u Srbiji.Jedna ista ideologija prožima i SNS, i DS i Tadićev NDS.Slabiji(DS i NDS) treba da se ugase a jači(SNS) da opstane.
expolicajac expolicajac 14:54 10.05.2014

Re: Čudno

expolicajac

Umesto ovih besmislica, atraktivnije bi bilo da odmah daš bolji predlog.

Arogantno, u tvom stilu. Ali makar je ostalo kao pisani dokaz da se imam na šta pozvati, kada ti počneš da zastupaš ista sagledavanja stvari.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:05 11.05.2014

Re: Strpljivi, spašeni

Nebojsa Krstic
Umesto ovih besmislica, atraktivnije bi bilo da odmah daš bolji predlog.

Evo, ja bih da pokušam:

Najpametnije bi bilo da sadašnja opozicija, a bivša vlast, ne radi i ne govori ništa, kako u institucijama, tako i van njih. Dakle, da ćuti. Jer, sve što bi sada rekli ili uradili biće iskorišćeno protiv nje i naneće joj neprocenjivu štetu.

Zašto? Zato što su sećanja građana na period, dok je današnja opozicija bila vlast, još uvek sveža i bolna.

Opozicija samo treba da čeka.

Da čeka da narod zaboravi kako su, kao vlast, krali, bili neodgovorni i bahati, koliko su ga ojadili i osiromašili.

I da čeka da ovi što su sada na vlasti pokažu svoju nesposobnost, da im se obećanja i populizam obiju o glavu. Za to vreme, birači će zaboraviti, da je i prethodna vlast, a sadašnja opozicija, bila onakva kakv je bila, pa će aktuelna opozicija protiv aktuelne vlasti, na narednim izborima, imati izjednačene šanse.
Ukoliko, pak, ova vlast nešto promeni i narodu bude bolje, onda neka ih na vlasti, samo neka rade. Uostalom, u Srbiji ni opoziciji nije loše. Loše je samo narodu.

PS: A tebi bi, Krle kao blogeru, predložio da se, u tom periodu čekanja, vratiš temama iz JNA i lekarske prakse na Visu. Imam osećaj da tu imaš mnogo toga interesantnog da kažeš. A mogao bi da otvoriš i neki novi serijal, npr. na temu: "Dok sam bio Idol".

alselone alselone 08:12 11.05.2014

Re: Strpljivi, spašeni

ne radi i ne govori ništa

Mislim da je Jeremija u pravu. Uzmite Gljivinu taktiku. Pritajite se par godina dok se ne zaboravi. Smenite one koju su zapamceni kao losi, tipa Suta-novac, Dulke, Djilas i slicno, izaberite nekog ko je bio tu a nema putera, na primer tebe, onda bojazljivo sudelujte u vlasti na nizim nivoima i cekajte svoj momenat.

Ime "Demokratska stranka" je potroseno kao "SPS" posle 2000. Toga morate biti svesni. Bolje pokusajte da ostanete zivi nego da se previse gicate u zivom blatu u kom se nalazite, propascete skroz.

Lepo je sto pokusavas da prikazes atmosferu kao 1998, zli SPS na vlasti i progresivna DS animira ljude na akciju ali to samo iritira.

makemyday makemyday 12:39 11.05.2014

Re: Čudno

Za početak, morala bi da prestane da se bavi sobom i počne da razmišlja o građanima Srbije i njihovim potrebama

Ma nije valjda? A kako to nije palo na pamet ranije? Pa da npr. predsednika republike čiji ste bili savetnik pre nego što je postao "opozicija" baš to posavetujete.Umesto toga mislilo se izgleda da je pametnije da se vlast bavi
autodestruiranjem, frakcionaškim borbama, čistkama, cepanjem, rasitnjavanjem...
i naravno, zaboravili ste to, korupcijom.
background noise background noise 21:42 11.05.2014

Re: Čudno

Ne, nemojte se ni kao gljiva pritajiti, nemojte ništa da pričate u skupštini, nemojte smišljati kako da se vratite na vlast, nemojte pisati programe ni izmišljati ideološka opredeljenja.

Tražio si od expolicajca konstruktivan rpedlog, evo ja ga imam: nestanite, svi zajedno. Ostavite SNS i SPS sve u zajedno sa PUPS-om Veljom i ekipo na vlasti.

I sa vama i bez vas oni će vladati koliko budu umeli da zamajavaju narod. Narod na vas više ne obraća pažnju. Uopšte više ne obraća pažnju. Oni koji obraćaju pažnju su malobrojni, a zbog vas su izgubili i ono malo kredibiliteta i niko od "običnih građana" više na njih ne obraća pažnju baš kao ni na vas.

Čak ni DS, da ne govoimo o LDP, URS i ne znam već kome, više ničemu ne služe, nikome ne trebaju, radništvo ( i neradništvo ) više na njih ne troši reči. I tako će ostati.

Dakle idite, pustite da se formira opozicija onih koji nešto rade, makar po vašim merilima bili neuki palančani, bez obzira što nisu ukapirali da svi ovih dana treba da nose tamnije sivo-plavi do teget sako, krem do kaki pantalone i braon antilop cipele, oni nešto proizvode, to nešto se prodaje i od toga se pare uplaćuju u budžet. Pustite da se oni sukobe sa neproduktivnom všaću.

To neće biti uskoro, ne pre nego što se formira širi sloj onih koji proizvode bilo kakve vrednosti ( uključujući i IT ) ali sa vama to neće biti nikad jer ste još neproduktiviniji i od ove vlasti.

Vi čak niste ni hapsili.

charlie charlie 21:49 11.05.2014

Re: Čudno

background noise
Ne, nemojte se ni kao gljiva pritajiti, nemojte ništa da pričate u skupštini, nemojte smišljati kako da se vratite na vlast, nemojte pisati programe ni izmišljati ideološka opredeljenja.

Tražio si od expolicajca konstruktivan rpedlog, evo ja ga imam: nestanite, svi zajedno. Ostavite SNS i SPS sve u zajedno sa PUPS-om Veljom i ekipo na vlasti.

I sa vama i bez vas oni će vladati koliko budu umeli da zamajavaju narod. Narod na vas više ne obraća pažnju. Uopšte više ne obraća pažnju. Oni koji obraćaju pažnju su malobrojni, a zbog vas su izgubili i ono malo kredibiliteta i niko od "običnih građana" više na njih ne obraća pažnju baš kao ni na vas.

Čak ni DS, da ne govoimo o LDP, URS i ne znam već kome, više ničemu ne služe, nikome ne trebaju, radništvo ( i neradništvo ) više na njih ne troši reči. I tako će ostati.

Dakle idite, pustite da se formira opozicija onih koji nešto rade, makar po vašim merilima bili neuki palančani, bez obzira što nisu ukapirali da svi ovih dana treba da nose tamnije sivo-plavi do teget sako, krem do kaki pantalone i braon antilop cipele, oni nešto proizvode, to nešto se prodaje i od toga se pare uplaćuju u budžet. Pustite da se oni sukobe sa neproduktivnom všaću.

To neće biti uskoro, ne pre nego što se formira širi sloj onih koji proizvode bilo kakve vrednosti ( uključujući i IT ) ali sa vama to neće biti nikad jer ste još neproduktiviniji i od ove vlasti.

Vi čak niste ni hapsili.


Сунце ти калајисано - и жарено !
Са овим сам сагласан два пута !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:04 12.05.2014

Re: Čudno

Lepo je sto pokusavas da prikazes atmosferu kao 1998, zli SPS na vlasti i progresivna DS animira ljude na akciju ali to samo iritira.


hjuh, meni je do te mere bio teatralan Nebojša u Utisku, počev od gestakulacije rukama, preko "polemičkog" upadanja svima u reč, do najstručnijeg razumevanja svake potankosti odnosa države i medija, da nisam mogao to da pratim više. RiP, Demokratska, valjda će nastati nešto novo na vašim razvalinama... Srbi su kreativni ljudi pa će napraviti i novi, normalniji od žuto-plavog preduzeća, politički pokret.
expolicajac expolicajac 06:16 12.05.2014

Re: Čudno

Srđan Fuchs
Lepo je sto pokusavas da prikazes atmosferu kao 1998, zli SPS na vlasti i progresivna DS animira ljude na akciju ali to samo iritira.


hjuh, meni je do te mere bio teatralan Nebojša u Utisku, počev od gestakulacije rukama, preko "polemičkog" upadanja svima u reč, do najstručnijeg razumevanja svake potankosti odnosa države i medija, da nisam mogao to da pratim više. RiP, Demokratska, valjda će nastati nešto novo na vašim razvalinama... Srbi su kreativni ljudi pa će napraviti i novi, normalniji od žuto-plavog preduzeća, politički pokret.

Političkoj sceni Srbije nedostaju likovi poput Alselonea i Makse. Političari koji će prvo da relaksiraju ambijent, zadrže svoj integritet i shvate kretanja na međunardnoj političkoj sceni, ne gledajući šta rade vlade drugih zemalja već šta rade privrednici tih zemalja. Sadašnja garnitura političara je svoje odsvirala. Što pre "mladi lavovi" to shvate to če biti bolje za sve nas.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:15 12.05.2014

Re: Čudno

Alse, koliko sam shvatio, 'd been there, 'd done that, i to mu je sve štroka neopisiva... mislim da se zadovoljava da sada, zakulisno, doprinosi progresu Srbije (i Voše ) kroz informatičko-programersku nauku... a btw, i ofis mu je takav da, da sam ja njegovom mestu, nikada ne bih menjao onako fensi ofis za depresivne prostorije u vladi Srbije. a da su oficiri kraj kojih bi se moglo u rat, jesu.
expolicajac expolicajac 07:57 12.05.2014

Re: Čudno

Srđan Fuchs
Alse, koliko sam shvatio, 'd been there, 'd done that, i to mu je sve štroka neopisiva... mislim da se zadovoljava da sada, zakulisno, doprinosi progresu Srbije (i Voše ) kroz informatičko-programersku nauku... a btw, i ofis mu je takav da, da sam ja njegovom mestu, nikada ne bih menjao onako fensi ofis za depresivne prostorije u vladi Srbije. a da su oficiri kraj kojih bi se moglo u rat, jesu.

Mislio sam na profil ljudi koji se na novi način i sa novom vizijom bave poslom zvani politika. Naravno da bi bilo lepo da lično poznajemo takve ljude, ali je mnogo važnije da budu takvog profila i da imaju želju i motiv da se bave politikom.
angie01 angie01 09:27 12.05.2014

Re: Čudno

hjuh, meni je do te mere bio teatralan Nebojša u Utisku,



mene dojmilo to sto je neuporedivo vise puta pomenuo aciku nego botu-njega mozda jednom, o onom vremenu se vise izrazavao sa mi i sto je iz zacudnog raspolozenja, tipa, pa je l ste vi normalni sto ste glasali za ove, lagano presao u-svima treba dati sansu, sa samopreporucivanjem.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:42 12.05.2014

Re: Čudno

mene dojmilo to sto je neuporedivo vise puta pomenuo aciku nego botu-njega mozda jednom,

Ma pomenuo bih ja i tebe, nego ne znam kako se zoveš.
maksa83 maksa83 10:52 12.05.2014

Re: Čudno

Političkoj sceni Srbije nedostaju likovi poput Alselonea i Makse.

Hvala na ukazanom poverenju.

Zarad potencijalnih invest-ktitora da kažem odmah da moj integritet nije - niti će ikad biti - na prodaju.

Ali, ali, ali a-li! Može povoljno da se iznajmi. Konkretno, za jednu Gretsch Power Jet gitaru sam spreman da glumim budalu i sipam demagogiju za račun proizvoljne grupacije i/ili pojedinca u periodu od 4 godine. Ovo je moja tarif... pardon, moji principi. Da dodam da sam spreman da se cenj... ispoljim fleksibilnost i prihvatim drugačiju inicijativu, npr. da se to preinači u neki vintage Strat slične cene (dakle nikakve kineske/indonežanske kopije, nego da ril šit). Svestan sam da je ovo manje povoljno od Blekberija, ali je jeftinije od Fonda za Razvoj porodica Homen/Šutanovac i sl. Hoću da kažem - razuman sam i znam šta nudim.

Eto, sad prelomite pametno.

expolicajac expolicajac 11:00 12.05.2014

Re: Čudno

Eto, sad prelomite pametno.

Tek sam sada siguran da su mooja razmišljanja ispravna.
expolicajac expolicajac 11:02 12.05.2014

Re: Čudno

Ma pomenuo bih ja i tebe, nego ne znam kako se zoveš.

Ti nisi navikao da daješ besplatne savet, ali sam ja ipak altruista. MANI SE POLITIKE, LOŠE UTIČE NA LEPOTU.
charlie charlie 11:26 12.05.2014

Re: Čudno

expolicajac
Srđan Fuchs
Lepo je sto pokusavas da prikazes atmosferu kao 1998, zli SPS na vlasti i progresivna DS animira ljude na akciju ali to samo iritira.


hjuh, meni je do te mere bio teatralan Nebojša u Utisku, počev od gestakulacije rukama, preko "polemičkog" upadanja svima u reč, do najstručnijeg razumevanja svake potankosti odnosa države i medija, da nisam mogao to da pratim više. RiP, Demokratska, valjda će nastati nešto novo na vašim razvalinama... Srbi su kreativni ljudi pa će napraviti i novi, normalniji od žuto-plavog preduzeća, politički pokret.

Političkoj sceni Srbije nedostaju likovi poput Alselonea i Makse. Političari koji će prvo da relaksiraju ambijent, zadrže svoj integritet i shvate kretanja na međunardnoj političkoj sceni, ne gledajući šta rade vlade drugih zemalja već šta rade privrednici tih zemalja. Sadašnja garnitura političara je svoje odsvirala. Što pre "mladi lavovi" to shvate to če biti bolje za sve nas.

Убеђен сам да и ја спадам у ликове који недостају политичкој сцени Србије ! Додуше, мој хендикеп је што сам толико тога урадио у својој инжењерској пракси, што толико тога знам - конкретно, да ме то блокира у стратешким разматрањима моделско-парадигматичког ноу-хау типа.
Укратко - конкретна знања ми затамњују општа (не)знања које поседују политичари.
Успут - слично ономе што каже Макса --- је бих се "продао" за пристојну плату, а не ове демагошке плате које су толико бедне да нити једног министра нити на шта не обавезују.
Успут 2 - радио бих само 8 сати дневно и тај рад би допринео за шест милиона седам стотина хиљада три стотине четрдесет девет пута више него бивши и актуелни министри - заједно. Додуше - баш сам и нашао са киме ћу да се поредим.
angie01 angie01 11:32 12.05.2014

Re: Čudno


Ma pomenuo bih ja i tebe, nego ne znam kako se zoveš.


...evo na primer na blogu, neki anonimni sa 3g mozga MENi prosipaju neke budalastine, sto je mene bas briga, samo napominjem, ja ionako samo zelim da kazem sta ja mislim...:)

(kad ne slusas sta ti ljudi govore prilikom upoznavanja,...ja ti dva puta rekoh svoje ime- koliko se secam-ako je to uopste bitno.:)
maksa83 maksa83 11:40 12.05.2014

Re: Čudno

(kad ne slusas sta ti ljudi govore prilikom upoznavanja,...ja ti dva puta rekoh svoje ime- koliko se secam-ako je to uopste bitno.:)


angie01 angie01 12:00 12.05.2014

Re: Čudno

maksa83


na cijoj si ti strani?
maksa83 maksa83 12:03 12.05.2014

Re: Čudno

angie01
maksa83


na cijoj si ti strani?

Bre endži mislio sam da je to očigledno...
angie01 angie01 12:25 12.05.2014

Re: Čudno

mislio sam da je to očigledno...


mislim,..kako da prelomimo pametno, kda nisi konzistentan?

btw- ako je to ovo:))) -ima na netu prilicno povoljno da se pazari, naci, menjaj tarif,...ovaj fleksibilnos'.
maksa83 maksa83 13:05 12.05.2014

Re: Čudno

ima na netu prilicno povoljno da se pazari, naci, menjaj tarif,...ovaj fleksibilnos'.

To je rekao bih Pro Jet koji se kreće oko $500 nov, a ono je Power Jet koji se kreće oko $3000.

No nebitno, tj. to sa mnom i Gretschom ti je kao sa Tadićem i vlašću - želim ga, ali ga objektivno ne zaslužujem. :))))
arcins arcins 14:25 12.05.2014

Re: Čudno

maksa83
Političkoj sceni Srbije nedostaju likovi poput Alselonea i Makse.

Hvala na ukazanom poverenju.

Zarad potencijalnih invest-ktitora da kažem odmah da moj integritet nije, niti će ikad biti - na prodaju.

Ali, ali, ali a-li! Može povoljno da se iznajmi. Konkretno, za jednu Gretsch Power Jet gitaru sam spreman da glumim budalu i sipam demagogiju za račun proizvoljne grupacije i/ili pojedinca u periodu od 4 godine. Ovo je moja tarif... pardon, moji principi. Da dodam da sam spreman da se cenj... ispoljim fleksibilnost i prihvatim drugačiju inicijativu, npr. da se to preinači u neki vintage Strat slične cene (dakle nikakve kineske/indonežanske kopije, nego da ril šit). Svestan sam da je ovo manje povoljno od Blekberija, ali je jeftinije od Fonda za Razvoj porodica Homen/Šutanovac i sl. Hoću da kažem - razuman sam i znam šta nudim.

Eto, sad prelomite pametno.




Gretsch ili Straja?, pa jel' ti 'oces u poziciju ili opoziciju?
maksa83 maksa83 14:30 12.05.2014

Re: Čudno

Gretsch ili Straja?, pa jel' ti 'oces u poziciju ili opoziciju?

I Gretsch i Strat, i Evropa i Kosovo, i Ajk i Tina, i Tulumba i Zaher Torta...
arcins arcins 14:44 12.05.2014

Re: Čudno

maksa83
Gretsch ili Straja?, pa jel' ti 'oces u poziciju ili opoziciju?

I Gretsch i Strat, i Evropa i Kosovo, i Ajk i Tina, i Tulumba i Zaher Torta...



I Gajger i Miler, i Daglas i Hanter, i Hoh i Stapler, narocito ovaj poslednji dvojac obitava na ovim prostorima.
zovitemegrunf zovitemegrunf 14:54 12.05.2014

Re: Čudno

maksa83
ima na netu prilicno povoljno da se pazari, naci, menjaj tarif,...ovaj fleksibilnos'.To je rekao bih Pro Jet koji se kreće oko $500 nov, a ono je Power Jet koji se kreće oko $3000.No nebitno, tj. to ti je kao sa Tadićem i vlašću - želim je, ali je objektivno ne zaslužujem. :))))


A nov Q10 400 evara...nije ti taj Blackberry neka referenca (mada, spremam se da ga pazarim)
angie01 angie01 15:15 12.05.2014

Re: Čudno

...i jare i pare.
arcins arcins 15:18 12.05.2014

Re: Čudno

angie01
...i jare i pare.



I Paja i Jare.
inco inco 16:49 12.05.2014

Re: Čudno

angie01
...i jare i pare.


I EU i Kosovo/Rusija/van NATO-a/_________ (upisati željeni nespojiv stav u fizičkom univerzumu u kome obitavamo)...
predatortz predatortz 17:35 12.05.2014

Re: Strpljivi, spašeni

Vojislav Stojković
Evo, ja bih da pokušam:

Najpametnije bi bilo da sadašnja opozicija, a bivša vlast, ne radi i ne govori ništa, kako u institucijama, tako i van njih. Dakle, da ćuti. Jer, sve što bi sada rekli ili uradili biće iskorišćeno protiv nje i naneće joj neprocenjivu štetu.

Zašto? Zato što su sećanja građana na period, dok je današnja opozicija bila vlast, još uvek sveža i bolna.

Opozicija samo treba da čeka.


Da. To bi, verovatno, za opoziciju bilo dobro rešenje. Ali, veoma loše po Srbiju.

Opozicija treba da se pročisti. Da se otarasi svih korumpiranih, frigidnih, dosadnih i samozaljubljenih likova. Opoziciji treba sveže krvi i kiseonika. Svežih, umesto sažvakanih i polusvarenih ideja. Treba joj mladih i pametnih ljudi, ljudi koji su postigli nešto svojim znanjem i umećem. Ljudi o kojima se neće raspredati priče da li su podstanari, da li kupuju pašnjake na Vračaru ili su reketaši koji legalno vrše tu delatnost.
Ako takva snaga ne iznikne u narednih godinu - dve, teško svima nama. Bojim se da će nakon tog perioda biti kasno da i najkonstruktivniji ljudi učine nešto smisleno.
charlie charlie 19:29 12.05.2014

Re: Čudno

angie01
...i jare i pare.

... и дупе и око !
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:59 12.05.2014

Re: Strpljivi, spašeni

Opozicija treba da se pročisti. Da se otarasi svih korumpiranih, frigidnih, dosadnih i samozaljubljenih likova. Opoziciji treba sveže krvi i kiseonika. Svežih, umesto sažvakanih i polusvarenih ideja. Treba joj mladih i pametnih ljudi, ljudi koji su postigli nešto svojim znanjem i umećem

Slažem se. Sve bih ovo primenio i na blogere.
predatortz predatortz 21:24 12.05.2014

Re: Strpljivi, spašeni

Sve bih ovo primenio i na blogere.


Primeni. Bar na svom blogu možeš. Ni neke koristi od toga što ti možeš da moderiraš, ni velike štete ako ja ovde ne budem pisao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:53 12.05.2014

Re: Čudno

expolicajac
Političkoj sceni Srbije nedostaju likovi poput Alselonea i Makse. Političari koji će prvo da relaksiraju ambijent, zadrže svoj integritet i shvate kretanja na međunardnoj političkoj sceni, ne gledajući šta rade vlade drugih zemalja već šta rade privrednici tih zemalja. Sadašnja garnitura političara je svoje odsvirala. Što pre "mladi lavovi" to shvate to če biti bolje za sve nas.


Jes, brate, pa ko će onda da ti piše java skriptove (ok, ok, rubby skritpove) i popravlja električne cajgere, ako se njih dvojica uvate politike? Viš bre da je teško naći i običnog majstora za roletne, sve to otišlo u državnu službu. Ili politiku.
charlie charlie 06:09 13.05.2014

Re: Čudno

srdjan.pajic
expolicajac
Političkoj sceni Srbije nedostaju likovi poput Alselonea i Makse. Političari koji će prvo da relaksiraju ambijent, zadrže svoj integritet i shvate kretanja na međunardnoj političkoj sceni, ne gledajući šta rade vlade drugih zemalja već šta rade privrednici tih zemalja. Sadašnja garnitura političara je svoje odsvirala. Što pre "mladi lavovi" to shvate to če biti bolje za sve nas.


Jes, brate, pa ko će onda da ti piše java skriptove (ok, ok, rubby skritpove) i popravlja električne cajgere, ako se njih dvojica uvate politike? Viš bre da je teško naći i običnog majstora za roletne, sve to otišlo u državnu službu. Ili politiku.

У праву си !
Најбољи треба да су у државној служби - како би лошијим омогућили да се лакше баве приватним пословима.
Док се то не оствари - мрка капа.
alselone alselone 21:19 13.05.2014

Re: Čudno

Političkoj sceni Srbije nedostaju likovi poput Alselonea i Makse.


Vidim da je maksa uslovio gitarom. Ja posto ne znam da sviram nista osim triangla a skroman sam po prirodi i volim sve kroz guzicu da proturim ja cu usloviti samo mestom. Dakle, da budm ministar bez portfelja. Znaci klopa, znaci jameson, znaci bez odgovornosti...

Alse, koliko sam shvatio, 'd been there, 'd done that, i to mu je sve štroka neopisiva


Bilo ne ponovilo se. Ali ko zna...

Doci ce i nase vreme.
angie01 angie01 21:57 13.05.2014

Re: Čudno

Znaci klopa, znaci jameson, znaci bez odgovornosti...


alse-ispunjavas uslove do overkvalifajd.
alselone alselone 22:02 13.05.2014

Re: Čudno

alse-ispunjavas uslove do overkvalifajd.


To ti ka'em. Bez preterivanja, samo skromno.

Kasnije, tamo za godinu, dve, kad se osilim, da mi Krle peva "Happy birthday Mr. president".
maksa83 maksa83 22:20 13.05.2014

Re: Čudno

Kasnije, tamo za godinu, dve, kad se osilim, da mi Krle peva "Happy birthday Mr. president".

Pa na Evroviziju da ga šaljemo...
alselone alselone 22:26 13.05.2014

Re: Čudno

Pa na Evroviziju da ga šaljemo...


moramo ga malo pogurati, nas je, bloger.
jal na evoviziju, jal za predsednika ds-a.

oba mesta su kvalitetna zajebancija, pa nek bira.
maksa83 maksa83 22:42 13.05.2014

Re: Čudno

moramo ga malo pogurati, nas je, bloger.
jal na evoviziju, jal za predsednika ds-a.

Jes' da kujemo gvožđe bez krčmara, ali bolje ovo sa DS-om, ovo sa Evrovizijom i Happy Birthday Mr. President ... nekako mi brada nije njegov fazon.
blogovatelj blogovatelj 23:12 13.05.2014

Re: Čudno

Jes' da kujemo gvožđe bez krčmara


Bolje nemoj da praviš račun dok je vruće.
charlie charlie 05:59 14.05.2014

Re: Čudno

alselone
alse-ispunjavas uslove do overkvalifajd.


To ti ka'em. Bez preterivanja, samo skromno.

Kasnije, tamo za godinu, dve, kad se osilim, da mi Krle peva "Happy birthday Mr. president".

Стани у ред код Крлета на време - не може све да постигне !
ecce-florian ecce-florian 18:38 14.05.2014

Re: Čudno

alselone
alse-ispunjavas uslove do overkvalifajd.


To ti ka'em. Bez preterivanja, samo skromno.

Kasnije, tamo za godinu, dve, kad se osilim, da mi Krle peva "Happy birthday Mr. president".


zilikaka zilikaka 20:08 14.05.2014

Re: Strpljivi, spašeni

Opoziciji treba sveže krvi i kiseonika. Svežih, umesto sažvakanih i polusvarenih ideja. Treba joj mladih i pametnih ljudi, ljudi koji su postigli nešto svojim znanjem i umećem. Ljudi o kojima se neće raspredati priče da li su podstanari, da li kupuju pašnjake na Vračaru ili su reketaši koji legalno vrše tu delatnost.
Ako takva snaga ne iznikne u narednih godinu - dve, teško svima nama. Bojim se da će nakon tog perioda biti kasno da i najkonstruktivniji ljudi učine nešto smisleno.


Kolega, el ti znaš šta pričaš?

Eeeej, pa pokušaj da se setiš jedne oblasti u kojoj iole ima para, a da je ne drže oni kojih želiš da se rešiš.
Halo bre, ovakav sistem se uspostavljao duuugo. Ne znam, bar dve decenije, verovatno duže, i tu već operiše i treća generacija a ti bi svežu krv iz čista mira.

To se ne dobija, to se otima, al kad nastane otimačina, kolateralne štete kolko hoćeš.
looping looping 14:17 10.05.2014

1

Lepo rečeno ali koja opozicija?
DS sve više tone i uporno ne menja politiku, smešnom borbom protiv sadašnje vlasti:
Link 1, Link 2, Link 3...
Bilo bi lepo da postoji još neka opcija osim SNS i SPS ali nema je na vidiku...
s.dj s.dj 16:01 10.05.2014

Re: 1

Lepo rečeno ali koja opozicija?


Dalja diskusija bez odgovora na ovo pitanje je besmislena...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:52 11.05.2014

Re: 1

Lepo rečeno ali koja opozicija?


Dalja diskusija bez odgovora na ovo pitanje je besmislena...


U ovom sam tekstu pod pojmom "opozicija" podrazumevao sve parlamentarne i vanparlamentarne stranke koje imaju proevropsku orijentaciju.
angie01 angie01 14:33 10.05.2014

,

Za početak, morala bi da prestane da se bavi sobom i počne da razmišlja o građanima Srbije i njihovim potrebama.

dakle, placem,...
pa sto to niste radili kada je trebalo, kada ste mogli i da razmisljate, a i da cinite?!


Ovde bi možda bilo prostora da debatujemo ko je sve i koliko doprineo stanju Augijevih štala, ali od toga ne bi bilo naročite vajde. Bolje da vidimo šta ćemo sad.

a sto ne bi bilo vajde- to cinjenje bez odgovornosti, a sa dramaticnim posledicama je i dovelo do toga da sve moze-jer mi se hoce. Dovoljno bi bilo da se vrate sve pare.



Treća premisa je Žarkovićeva: ona mora da ima osećaj za svoju "patriotsku dužnost". Možemo dužnost krstiti i drugačije, odgovornošću za teškoće kroz koje zemlja prolazi i brigom za budućnost, možemo je nazvati i domaćinskim ponašanjem, ali svodi se na isto.


pa, dok su imali ulogu domacina, trebalo je da pokazu to domacinsko ponasanje, posle svega bi to sada bilo cisto licemerje.


Jer šta to ima opozicija što vlast nema? Pa ima znanja i iskustva koja je stekla zahvaljujući godinama provedenim na određenim mestima kojima predstavnici današnje vlasti, po prirodi stvari, nisu imali pristup. Zašto bi taj resurs propadao neiskorišćen? Bilo bi mnogo korisnije za opoziciju, za vlast, za građane, da opozicija ta svoja znanja i iskustva podeli sa vlašću tako što će svakodnevno izlaziti sa konkretnim predlozima, idejama, sugestijama i savetima, a ako treba i priskakati u pomoć Vladi na neki drugi način.

neka, hvala, pa videli smo kako izgledaju rezultati tog znanja,....da li je normalno uopste da se vrte stalno jedni isti likovi, koji su svojim cinjenjem samo povecavli problem ove drzave- a u svoju korist- sto ne dodju neki novi da daju svoje predloge, da prvo izadju sa programima i resenjima i nacinom realizacije.
tsunade tsunade 14:41 10.05.2014

Re: ,

Ovde bi možda bilo prostora da debatujemo ko je sve i koliko doprineo stanju Augijevih štala, ali od toga ne bi bilo naročite vajde. Bolje da vidimo šta ćemo sad.

a sto ne bi bilo vajde- to cinjenje bez odgovornosti, a sa dramaticnim posledicama je i dovelo do toga da sve moze-jer mi se hoce. Dovoljno bi bilo da se vrate sve pare.


slažem se. taj lakonski manir da se gurne u stranu svačija odgovornost po sistemu: šta je bilo, bilo je. sad idemo dalje, dovela nas je do ovoga u čemu se sad nalazimo. i što je još gore, bez detaljne istrage i analize ko je šta tu radio, koliko je krao, koliko je trpao svojih kadrova u javna i državna preduzeća, koliko je prekomerno i sa kojim ciljem zapošljavao, ko je koga prevremeno penzionisao, ko je koga potplaćivao za tu penziju... dok te stvari do kraja ne raščistimo, moći ćemo da tlapimo ovako bez ikakvog efekta večno.

imena, prezimena i spiskovi podeljeni u dve rubrike: politička i krivična odgovornost. pa onda da formiramo opoziciju.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:42 10.05.2014

Re: ,

Upravo tako.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:48 10.05.2014

Re: ,

slažem se. taj lakonski manir da se gurne u stranu svačija odgovornost po sistemu: šta je bilo, bilo je. sad idemo dalje, dovela nas je do ovoga u čemu se sad nalazimo. i što je još gore, bez detaljne istrage i analize ko je šta tu radio, koliko je krao, koliko je trpao svojih kadrova u javna i državna preduzeća, koliko je prekomerno i sa kojim ciljem zapošljavao, ko je koga prevremeno penzionisao, ko je koga potplaćivao za tu penziju... dok te stvari do kraja ne raščistimo, moći ćemo da tlapimo ovako bez ikakvog efekta večno.

Treba to. Ali ne od 2000. nego od 1990. naovamo.
Samo ta stvar ne treba da bude predmet političke debate nego policijske istrage.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:54 10.05.2014

Re: ,

imena, prezimena i spiskovi podeljeni u dve rubrike: politička i krivična odgovornost. pa onda da formiramo opoziciju.

Ko određuje nečiju političku odgovornost.
Trenutna vlast?
Besmislica.

Politička odgovornost se ocenjuje na izborima. Krivična odgovornost je tema za pravosuđe.
tsunade tsunade 14:56 10.05.2014

Re: ,

Treba to. Ali ne od 2000. nego od 1990. naovamo.


totalno saglasna

Samo ta stvar ne treba da bude predmet političke debate nego policijske istrage.


pa sad mnogi snose političku odgovornost bez krivične. te treba markirati jasno i glasno i oterati ih konačno u penziju a ne da nam se u raznim inkarnacijama pojavljuju kao neki savetnici, lideri novih partija i slično.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:57 10.05.2014

Re: ,

pa sad mnogi snose političku odgovornost bez krivične. te treba markirati jasno i glasno i oterati ih konačno u penziju a ne da nam se u raznim inkarnacijama pojavljuju kao neki savetnici, lideri novih partija i slično.

A ko će to da markira?
tsunade tsunade 14:58 10.05.2014

Re: ,

Politička odgovornost se ocenjuje na izborima.


evo boris tadić je puko na izborima a opet se trtio pošto poto da pregazi dačića i udje u vlast. ne možeš doakati neodgovornim političkim gromadama.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:59 10.05.2014

Re: ,

Za početak, morala bi da prestane da se bavi sobom i počne da razmišlja o građanima Srbije i njihovim potrebama.

i morala bi konačno da se samodefiniše u pogledu socijalnog, nacionalnog, prošlosti, budućnsti, odnosa prema radu i kapitalu.
Inače, sem u nijansama nema nikakve razlike ideološke, jer nemaju ideologiju, između aktuelnih stranaka na političkoj sceni.Dok je SNS bila protiv EU a ostali , osim DSS i raznih desničarsko-nacionalističko-klerikalnih organizacija i pokreta, jedina razlika bila je u odnosu na EU.
E sada, po pitanju EU pa i Kosova nema razlike, a valjda ovaj narod i država imaju i druge probleme i prioritete.
Kod nas je posle 5.oktobra zapravo sve bilo koncentrisano u centru i malo levo i onda ostalo sve desno. Po nacionalnom pitanju sve stranke su preferirale nacionalističku opciju, ideološki sve su bile antisocijalističke, revizionističke, više klerikalne no sekularne.
Valjda je sada vreme da se konačno pozabave i diferenciraju na progresivne i desne, na one koje se zalažu za više solidarnosti , socijalnu pravdu i, kome nije jasno neka vidi oko čega se sučeljavaju SPD i CDU u Nemačkoj, nemaju nesuglasica oko spoljnopolitičkih prioriteta, nemaju oko prosšlosti jer su se jasno definisale u pogledu nacizma, ali imaju oko tarifa, visine poreza , ravnomernog opterećenja i raspodele društvenog bogastva...
Znači, DS konačno treba da se samodefiniše da li je stranka socijaldemokratske opcije ili liberalnog kapitalizma , krupmog kapitala, tajkuna.
tsunade tsunade 15:00 10.05.2014

Re: ,

A ko će to da markira?


prvo svako u svojim redovima. djilasu sam predvidela debakl onog časa kad je pustio tadića da mu ordinira po stranci nakon smene. i ne samo tadić nego i dulić, i neki što su pazarili njive na vračaru i brojni drugi formalno čisti politikanti i političari. trebalo je da napravi rez, pročita njihova imena i lepo kaže mi se od ovih ogradjujemo a sud nek radi svoje i tačka.
angie01 angie01 15:00 10.05.2014

Re: ,

e, da,...zaboravila sam,

Ako smo, mireći se sa SPS-om, mogli i da delimo bol jer je to bilo politički oportuno i civilizacijski korisno,

sta je tu bilo korisno po nas, pa jos civilizacijski?...dapace, legalizovati zlobine formacije je upravo suprotno, jer obesmisljava celu ideju 5. oktobra, ujedno iizigrava glasacko telo.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:02 10.05.2014

Re: ,


evo boris tadić je puko na izborima a opet se trtio pošto poto da pregazi dačića i udje u vlast. ne možeš doakati neodgovornim političkim gromadama.

Pa šta?
Svako ima pravo da se trti na izborima. Radulović, Tadić...ko god hoće.
milojep milojep 15:06 10.05.2014

Re: ,

Nebojsa Krstic
slažem se. taj lakonski manir da se gurne u stranu svačija odgovornost po sistemu: šta je bilo, bilo je. sad idemo dalje, dovela nas je do ovoga u čemu se sad nalazimo. i što je još gore, bez detaljne istrage i analize ko je šta tu radio, koliko je krao, koliko je trpao svojih kadrova u javna i državna preduzeća, koliko je prekomerno i sa kojim ciljem zapošljavao, ko je koga prevremeno penzionisao, ko je koga potplaćivao za tu penziju... dok te stvari do kraja ne raščistimo, moći ćemo da tlapimo ovako bez ikakvog efekta večno.

Treba to. Ali ne od 2000. nego od 1990. naovamo.
Samo ta stvar ne treba da bude predmet političke debate nego policijske istrage.


Tako je!
Ali ta policijska istraga bi trebalo da ide sve do odgovornih za davanje pravnih okvira svim pljačkama Srbije koje su se naizgled desile legalno!
Dva su moguća razloga zbog kojih su se mega-lopovi naizgled zakonski obogatili!
Prvi da je je 'pravna' mafija svesno pravila takve zakone u dosluhu sa lopužama.
i drugi da je teško stanje po pitanju kvalitetnog pravnog kadra(i to je veliki problem za drugu priču) proizvelo masu kretenskih zakona koje su lopužama godile.

Bilo je verovatno i jednog i drugog! U svakom slučaju krivce ćemo imati, a imovina koja je pokradena u prvom slučaju je vratiti a za drugi(teži slučaj) naći opet modus kako je oduzeti! (postoji način sigurno). Možda bi bilo teško oterati lopove na robiju u drugom slučaju ali imovina mora biti oduzeta.
Primer: Dosta nas se seća kada je Karić kupovao od države marku za 6 dinara koliko je bio državni kurs a prodavao je poo 30 koliko je bio crni kurs.Ako je ta kupovina bila zarad neke privrede daj' dokaze gde si plasirao te devize! A našlo bi se i ko mu je otkupljivao marke...










Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:07 10.05.2014

Re: ,

Inače, sem u nijansama nema nikakve razlike ideološke, jer nemaju ideologiju, između aktuelnih stranaka na političkoj sceni.Dok je SNS bila protiv EU a ostali , osim DSS i raznih desničarsko-nacionalističko-klerikalnih organizacija i pokreta, jedina razlika bila je u odnosu na EU.

Ne uspevam da te pratim.

Ko ima, a ko nema ideologiju? ili, jednostavnije, definiši mi "ideologiju".
tsunade tsunade 15:16 10.05.2014

Re: ,

Pa šta?
Svako ima pravo da se trti na izborima. Radulović, Tadić...ko god hoće.


ne govorim ja o pravu. njegova uloga u našoj propasti morala je da bude identifikovana pre svega u DS a ne da on bude počasni predsednik i da rovari iznutra i sa tog mesta razvaljuje stranku, otcepljuje delove i krpi od tog krpeža neki novi besmisleni pačvork.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:22 10.05.2014

Re: ,

tsunade
Pa šta?
Svako ima pravo da se trti na izborima. Radulović, Tadić...ko god hoće.


ne govorim ja o pravu. njegova uloga u našoj propasti morala je da bude identifikovana pre svega u DS a ne da on bude počasni predsednik i da rovari iznutra i sa tog mesta razvaljuje stranku, otcepljuje delove i krpi od tog krpeža neki novi besmisleni pačvork.

Ovo što pišeš je tvoja politička ocena za koju, opet, neko drugi može da kaže da je besmisleni pačvork.

Nego nije to bitno, već da je očigledno da večina pismenih meša političku i krivičnu odgovornost....meša odgovornost i krivicu...meša politički stav i činjenice. Zato razgovor nekad deluje kakofonično.
tsunade tsunade 15:26 10.05.2014

Re: ,

Nego nije to bitno, već da je očigledno da večina pismenih meša političku i krivičnu odgovornost....meša odgovornost i krivicu...meša politički stav i činjenice. Zato razgovor nekad deluje kakofonično.


možda. u tadićevom slučaju ja sam mislila na političku odgovornost dok se-ako se ne dokaže neka krivična.

rekoh: jedan spisak, dve rubrike: krivična i politička odgovornost

Ovo što pišeš je tvoja politička ocena za koju, opet, neko drugi može da kaže da je besmisleni pačvork.


jeste moja ocena i može tako da kaže. ali nema nikakve logike da ti, uz onakve tadićeve rezultate, nakon izbornog pada, njega postavljaš za počasnog predsednika. zašto je to uradjeno?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:32 10.05.2014

Re: ,

možda. u tadićevom slučaju ja sam mislila na političku odgovornost dok se-ako se ne dokaže neka krivična.

Pa nikako da mi kažeš ko je taj ko određuje političku odgovornost. Nekakav žiri u okviru DS? Ko ga čini? Na osnovu kojih zasluga? Đilas? Pajtić? Ko će da oceni njihovu odgovornost jer su bili čelnici DS u u Tadićevo vreme, aništa se nisu bunili?

Uostalom, zar smena Tadićeva sa mesta predsednika DS nije učinjena na osnovu "politčke odgovornosti za neuspeh na izborima"?
tsunade tsunade 15:37 10.05.2014

Re: ,

Pa nikako da mi kažeš ko je taj ko određuje političku odgovornost. Nekakav žiri u okviru DS? Ko ga čini?


da. djilas i pajtić.

kad je smenjen tadić, od DS sam očekivala ozbiljnu analizu šta je radjeno i ozbiljne konsekvence za to šta je radjeno. dakle imena i prezimena ljudi koji su joj naneli štatu. njoj i svima nama. na čelu te ekipe bio je tadić po prirodi svoje pozicije. to je taj žiri, njegova stranka. oni su morali da ga identifikuju kao krivca i da ga izbace da ne bi dalje kontaminirao. to je bio jedini način da se DS pojavi ponovo kao relevantna partija na izborima. da se očisti od dulića, tadića, trgovaca njivama na vračaru i slično. to nije uradjeno. posledica je dubinski proces raspada koji još traje i trajaće do konačnog nestanka. brže nego što se bilo ko nadao. sudbina DSS-a je takva. to sledi i DS-u.

tadić je smenjen pa postavljen za počasnog predsedniak. nonsens.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:39 10.05.2014

Re: ,

jeste moja ocena i može tako da kaže. ali nema nikakve logike da ti, uz onakve tadićeve rezultate, nakon izbornog pada, njega postavljaš za počasnog predsednika. zašto je to uradjeno?

Ne slažem se da nema logike...ja mislim da je potpuno idiotski i predložiti tako nešto, a i prihvatiti.
tsunade tsunade 15:40 10.05.2014

Re: ,

ja mislim da je potpuno idiotski i predložiti tako nešto, a i prihvatiti.


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:47 10.05.2014

Re: ,

na čelu te ekipe bio je tadić po prirodi svoje pozicije. to je taj žiri, njegova stranka. oni su morali da ga identifikuju kao krivca i da ga izbace da ne bi dalje kontaminirao. to je bio jedini način da se DS pojavi ponovo kao relevantna partija na izborima

ti u stvari želiš da licemeri koji su ga godinama tapšali po ramenu i krili se iz njega radeći ko zna šta i kako, sada ocene njegov rad nepovoljno zato što je za par hiljada glasova izgubio izbore, a da nije bio bi im i heroj i dalje.

Pritom, to očekuješ upravo od onih zahvaljujući kojima je DS i stekao svoju lošu reputaciju.

Dakle, ti bi ovu salvu licemernih poteza ocenila kao "pročišćenje" DS.

Duhovito.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:51 10.05.2014

Re: ,

Pa nikako da mi kažeš ko je taj ko određuje političku odgovornost. Nekakav žiri u okviru DS? Ko ga čini?


da. djilas i pajtić.

Pa Đilas i Pajtić su bili Tadićevi potpredsednici. Do izbora nisu imali nikakvih primedbi na rad stranke....koji je njihov legitimitet da ocenjuju njegov rad?
milojep milojep 16:11 10.05.2014

Re: ,

Nebojsa Krstic
Pa nikako da mi kažeš ko je taj ko određuje političku odgovornost. Nekakav žiri u okviru DS? Ko ga čini?


da. djilas i pajtić.

Pa Đilas i Pajtić su bili Tadićevi potpredsednici. Do izbora nisu imali nikakvih primedbi na rad stranke....koji je njihov legitimitet da ocenjuju njegov rad?


Da su ga ocenili kada je trebalo, neki legitimitet bi još i stekli! To što do izbora nisu imali primedbe na Tadićev rad , na žalost više govori o njima nego o radu Tadića!
s.dj s.dj 16:14 10.05.2014

Re: ,

Politička odgovornost se ocenjuje na izborima. Krivična odgovornost je tema za pravosuđe.


Realnost može biti besmislena, ali nije besmislica.

Politička odgovornost se ostvaruje kupovinom na izborima, prihvatanjem franšize po centrima moći i "principijalnim koalicijama"... Kada se ostvari, počinje da oblikuje pravosuđe.
s.dj s.dj 16:32 10.05.2014

Re: ,

Ko ima, a ko nema ideologiju? ili, jednostavnije, definiši mi "ideologiju"


Novac u rukama?
highshalfbooze highshalfbooze 16:55 10.05.2014

Re: ,

Treba to. Ali ne od 2000. nego od 1990. naovamo.
Samo ta stvar ne treba da bude predmet političke debate nego policijske istrage.


+ ovima od 2000. na teret što nisu to uradili od 1990-2000, a obećali su. + što je to bila, i jeste tema političkih debata a ne policijskih istraga.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:58 10.05.2014

Re: ,

Nebojsa Krstic
Pa nikako da mi kažeš ko je taj ko određuje političku odgovornost. Nekakav žiri u okviru DS? Ko ga čini?


da. djilas i pajtić.

Pa Đilas i Pajtić su bili Tadićevi potpredsednici. Do izbora nisu imali nikakvih primedbi na rad stranke....koji je njihov legitimitet da ocenjuju njegov rad?

milojep:
Da su ga ocenili kada je trebalo, neki legitimitet bi još i stekli! To što do izbora nisu imali primedbe na Tadićev rad , na žalost više govori o njima nego o radu Tadića!


Jedno pojašnjenje:

Tadić je do 2012 bio predsednik Srbije...DS je formalno, a i praktično vodio Đilas (kao neka vrsta prvog potpredsednika stranke).

Kad se to uzme u obzir, postavlja se pitanje, kako onaj ko je bio zadužen za rad DS sada može da ocenjuje Tadića za loše vođenje DS?

Ili: neće valjda potpredsednici DS da ocenjuju Tadića na mestu predsednika Srbije? Pa nisu ga oni tu ni postavili.

Dakle, kako god okreneš Đilas i Pajtić nisu imali nikakav legitimitet da ocenjuju Tadića.

To je mogla jedino Skupština stranke, a ako bi Skupština Tadića ocenila loše, onda bi u paketu s njim morali da zglajznu u svi njegovi potpredsednici na čelu sa Đilasom i Pajtićem.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:02 10.05.2014

Re: ,

highshalfbooze
ovima od 2000. na teret što nisu to uradili od 1990-2000, a obećali su. + što je to bila, i jeste tema političkih debata a ne policijskih istraga.

Tačno. Možemo da debatujemo zašto toga nije bili i da li bi bilo bolje da jeste...ali ne možemo kroz političku debatu da utvrdimo bilo čiju krivicu.
AlexDunja AlexDunja 17:23 10.05.2014

Re: ,

To je mogla jedino Skupština stranke, a ako bi Skupština Tadića ocenila loše, onda bi u paketu s njim morali da zglajznu u svi njegovi potpredsednici na čelu sa Đilasom i Pajtićem.


pa dobro, ima li ds neki statut?
ako ima, ima li u tom statutu bilo kakav mehanizam
za utvrđivanje odgovornosti bilo koga?

ali zaista principijelan mehanizam, ne kao ono
kad je koštunica naložio sanitarni kordon, i rekao ko treba da se odstrani.

mislim, ds je dozvoljavao da koštunica izbacuje njihove članove iz stranke,
zašto ne bi sada na pr. dačić, sa njim ste se svakako pomirili,
pa možda on bolje vidi.

to ako ds ne ume sama da proceni ko im pravi štetu.
a pod ds, možemo da podrazumevamo, predsedništvo, skupštinu,
celokupno članstvo, što da ne?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:31 10.05.2014

Re: ,

mislim, ds je dozvoljavao da koštunica izbacuje njihove članove iz stranke,

Koje članove je DS izbacio po Koštuničinoj želji?
tsunade tsunade 18:41 10.05.2014

Re: ,

ti u stvari želiš da licemeri koji su ga godinama tapšali po ramenu i krili se iz njega radeći ko zna šta i kako, sada ocene njegov rad nepovoljno zato što je za par hiljada glasova izgubio izbore, a da nije bio bi im i heroj i dalje.

Pritom, to očekuješ upravo od onih zahvaljujući kojima je DS i stekao svoju lošu reputaciju.

Dakle, ti bi ovu salvu licemernih poteza ocenila kao "pročišćenje" DS.

Duhovito.


pa sad, kad se licemerima okružio treba da prihvati da mu oni i sude. onaj ko je u poziciji da sudi taj treba i da presudi a ne sve nešto na pola, sve neki kompromis, sve nešto mlitavo. tako kako je presudio tako mu se i vratilo. sad ni djilas ne zna šta će sa sobom, niti sa strankom niti s pajtićem. jadi.

naravoučenije: ako si uzeo nešto da radiš, uradi ga brate do kraja. ne kilavi.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:58 10.05.2014

Re: ,

pa sad, kad se licemerima okružio treba da prihvati da mu oni i sude. onaj ko je u poziciji da sudi taj treba i da presudi a ne sve nešto na pola, sve neki kompromis, sve nešto mlitavo. tako kako je presudio tako mu se i vratilo. sad ni djilas ne zna šta će sa sobom, niti sa strankom niti s pajtićem. jadi.

Ova ti je primedba ko kad bi neko meni zamerio što komentatori na mom blogu pišu gluposti.

Kad je o kompromisu reč...pa evo ti, danas Vučić pravi vladu koja je vrišteći posledica kompromisa. I to u situaciji kada ne postoji ni jedan politički razlog za to.

Ali neki razlog postoji. Politika je kompromis. Ko to ne razume, ne razume politiku i realnost u kojoj živi.
tsunade tsunade 19:23 10.05.2014

Re: ,

Politika je kompromis. Ko to ne razume, ne razume politiku i realnost u kojoj živi.


ne. kompromis se pravi onda kada se mora. ovo što vučić radi je pokušaj da podeli odgovornost. to je kretanje linijom najmanjeg mogućeg otpora. i zato će dogurati tačno na tadićevo mesto, vremenom.
tyson tyson 20:23 10.05.2014

Re: ,

Valjda je sada vreme da se konačno pozabave i diferenciraju na progresivne i desne

Pa i desno je progresivno.


tyson tyson 20:43 10.05.2014

Re: ,

mislim, ds je dozvoljavao da koštunica izbacuje njihove članove iz stranke,

Omiljena floskula čedista, bila i ostala.


hajkula1 hajkula1 20:55 10.05.2014

Re: ,

Nebojsa Krstic
slažem se. taj lakonski manir da se gurne u stranu svačija odgovornost po sistemu: šta je bilo, bilo je. sad idemo dalje, dovela nas je do ovoga u čemu se sad nalazimo. i što je još gore, bez detaljne istrage i analize ko je šta tu radio, koliko je krao, koliko je trpao svojih kadrova u javna i državna preduzeća, koliko je prekomerno i sa kojim ciljem zapošljavao, ko je koga prevremeno penzionisao, ko je koga potplaćivao za tu penziju... dok te stvari do kraja ne raščistimo, moći ćemo da tlapimo ovako bez ikakvog efekta večno.

Treba to. Ali ne od 2000. nego od 1990. naovamo.
Samo ta stvar ne treba da bude predmet političke debate nego policijske istrage.



Pa, da. Samo ste 12 godina imali preča posla.

Slušam bivše saborce, bivše prijatelje... čitam šta pišeš. Koliko ste samo odsečeni od stvarnosti.

angie01 je sve napisala, ne bih da ponavljam.
blogovatelj blogovatelj 05:29 11.05.2014

Re: ,

Omiljena floskula čedista, bila i ostala.


Tko su čedisti?
ecce-florian ecce-florian 09:06 11.05.2014

Re: ,

angie01
e, da,...zaboravila sam,

Ako smo, mireći se sa SPS-om, mogli i da delimo bol jer je to bilo politički oportuno i civilizacijski korisno,

sta je tu bilo korisno po nas, pa jos civilizacijski?...dapace, legalizovati zlobine formacije je upravo suprotno, jer obesmisljava celu ideju 5. oktobra, ujedno iizigrava glasacko telo.


Izvini ali mislim da ne tumačiš korektno autorovu tezu javascript:;da je bilo politički oportuno ( ergo korisno) po njih ( DS ) u tom momentu a korisno po civilizaciju. Ono što je korisno po civilizaciju (odustajanje od lustracije npr) ne mora uvek da se poklapa sa korišću za nas - biračko telo. Zato su ljudi u strankama ljudi sa vizijom. Evo, tek sada je sazrelo vreme da se utvrdi odgovornost SPS-a za period od 1990. prema tvrdnji autora.

Ne dovodeći u pitanje civilizacijski doprinos vladajuće stranke prikrivanjem krivičnih dela i pomoći osumnjičenim nakon izvršenja da izbegnu krivičnu odgovornost protekom roka predviđenog zakonom za pokretanje postupka ( nastupanje zastare ),ostaje mi sporno da se autor i dalje zalaže za tezu da je to bilo politički oportuno za DS jer prelazak u opoziciju ( zbog onog što ti nazivaš izigravanje biračkog tela) govori baš suprotno.



ps

i što mucaš dok pišeš

iizigrava glasacko telo.



charlie charlie 09:16 11.05.2014

Re: ,

Nebojsa Krstic
Pa nikako da mi kažeš ko je taj ko određuje političku odgovornost. Nekakav žiri u okviru DS? Ko ga čini?


da. djilas i pajtić.

Pa Đilas i Pajtić su bili Tadićevi potpredsednici. Do izbora nisu imali nikakvih primedbi na rad stranke....koji je njihov legitimitet da ocenjuju njegov rad?

Па да !
Странка, и то Демократска странка - чак, у којој су потпредседници наречени Ђилас и Пајтић - приде, заслужује председника какав је био Тадић (и такве његове саветнике).
Не могу да верујем да смо као народ (били) пали (додуше, можда смо сада још дубље) толико ниско да нам такви "коло воде".
Кладио бих се у све што имам да само овде на блогу има људи који су, не само компетентнији, него и вишеструко компетентнији од свих поменутих (за све што су ови побројани требали да знају - и раде), навешћу само неколико људи --- Макса83, ја (додуше, мени је од свега овога мало мука, па немам више, скоро, снаге да се са свиме ругам, да не кажем спрдам - јер је све, најблаже, речено - спрдња), Ангие01 (без обзира на призвух соца код ње), Урош са Вождовца, Дебели Таса, Нсарски, Микеле, Зиликака (без обзира на њен повремени "радикализам" ), Јелица Грегановић (за њен практични жар у покретању конкретних пројеката помоћи итеде) --- мислим, да не набрајам даље колико коректнних људи постоји ...
Наравно, зна се који је механизам да се стигне на врх где се доносе озбиљне одлуке ... тако да, ...
Но, свеједно --- ови поменути "демократски" типови су заслужили толико да их заборавимо у року "одмах".
angie01 angie01 09:35 11.05.2014

Re: ,

i što mucaš dok pišeš


cvetko, to je dugo i-iiii:)
angie01 angie01 09:39 11.05.2014

Re: ,

на призвух соца


to je od kafe:)


hajkula1 hajkula1 22:27 12.05.2014

Re: ,

Nebojsa Krstic
imena, prezimena i spiskovi podeljeni u dve rubrike: politička i krivična odgovornost. pa onda da formiramo opoziciju.

Ko određuje nečiju političku odgovornost.
Trenutna vlast?
Besmislica.

Politička odgovornost se ocenjuje na izborima. Krivična odgovornost je tema za pravosuđe.



Ono reformisano, pod palicom Malovićke. Ko beše Nata Mesarović? Ko je tada bio u vlasti?
Bili pa prošli a mi sada lupamo glavu.
Domazet Domazet 00:14 13.05.2014

Re: ,

Nebojsa Krstic
pa sad, kad se licemerima okružio treba da prihvati da mu oni i sude. onaj ko je u poziciji da sudi taj treba i da presudi a ne sve nešto na pola, sve neki kompromis, sve nešto mlitavo. tako kako je presudio tako mu se i vratilo. sad ni djilas ne zna šta će sa sobom, niti sa strankom niti s pajtićem. jadi.

Ova ti je primedba ko kad bi neko meni zamerio što komentatori na mom blogu pišu gluposti.


Ha! Znaci da je, da se udje u vrh Demolratske stranke, bilo dovoljno da neko ima kompjuter, da ode na sajt DSa, registuje korisnicko ime i password i eto ga potpredsednik stranke. Ili Prvi Savetnik. Sad su mi mnoge stvari jasnije. Narocito zasto je DS zavrsila tako kako je zavrsila...
hajkula1 hajkula1 08:38 13.05.2014

Re: ,

ostaje mi sporno da se autor i dalje zalaže za tezu da je to bilo politički oportuno za DS jer prelazak u opoziciju ( zbog onog što ti nazivaš izigravanje biračkog tela) govori baš suprotno.



Eeeeecce-florian

Ali 12 godina je 12 godina vlasti. Razumeš?

Oni se navikli, srasli s vlašću, raskomotili se, pa sada ne znaju šta ih je snašlo.

Biračko telo im dalo šansu, pa opet, pa opet... 12 godina.
Onda je došlo neminovno.
Colin_bgd Colin_bgd 14:39 10.05.2014

Raison d'etre - take 2

Ono sto bi opozicija trebalo danas da radi (a pod opozicijom mislim na stranke koje nisu u vladi, narocito DS) je da bezrezervno, apsolutno, i u potpunosti podrzava Vladu u procesu pristupanju EU. Posto je SNS (ajde da pretpostavimo da je to sve iskreno) u potpunosti, za 180 stepeni preokrenuo svoju politiku, opozicija ne treba da sad na isti nacin preokrene svoju (a to se kod ponekih, bogami, desava), nego mora jos jace da nastavi svoju ideju i da najjace aplaudira SNS-u na svakom potezu koji zemlju priblizava clanstvu EU. Time se postizu dve stvari, prvo radi se u korist i pomaze se poboljsanju objektivnog stanja u zemlji, a drugo, mnogo vaznije po mom misljenju, stvara se kredibilitet da kad (ako) jednom Vlada skrene sa evropskog puta, opozicioni glas upozorenja (i kasnija sva reagovanja) ce imati neophodnu tezinu, i nece biti samo prazne reci.

Naravno, u Srbiji nemamo interesnu desnicu, niti levicu, jer ne postoje drustvene "klase" koji bi prirodno gravitirale levo ili desno (ili ka centru). Toga ce jednog dana mozda biti kada se odrade ovi predskolski zadaci na koje uludo tracimo tolike godine neckajuci se oko njih...

Tako da jedino sto opozicija moze da radi je da dokle god sadasnja vlast sprovodi "njen" opozicioni program podrzava vlast, kad god vlast malo zataji da upozori, a ako skrene sa puta da vice i urla na sav glas...

Ono sto ne treba da radi je da preuzima bilo kakvu odgovornost ili podelu bola, i slicne gluposti, jer treba vec jednom i u Srbiji da se dodje u situaciju da je samo i jedino vlast vlast, a ne nikakav paravan za "senku"...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:45 10.05.2014

Re: Raison d'etre - take 2

Ono sto bi opozicija trebalo danas da radi (a pod opozicijom mislim na stranke koje nisu u vladi, narocito DS) je da bezrezervno, apsolutno, i u potpunosti podrzava Vladu u procesu pristupanju EU. Posto je SNS (ajde da pretpostavimo da je to sve iskreno) u potpunosti, za 180 stepeni preokrenuo svoju politiku, opozicija ne treba da sad na isti nacin preokrene svoju (a to se kod ponekih, bogami, desava), nego mora jos jace da nastavi svoju ideju i da najjace aplaudira SNS-u na svakom potezu koji zemlju priblizava clanstvu EU. Time se postizu dve stvari, prvo radi se u korist i pomaze se poboljsanju objektivnog stanja u zemlji, a drugo, mnogo vaznije po mom misljenju, stvara se kredibilitet da kad (ako) jednom Vlada skrene sa evropskog puta, opozicioni glas upozorenja (i kasnija sva reagovanja) ce imati neophodnu tezinu, i nece biti samo prazne reci.

Da.
Ono sto ne treba da radi je da preuzima bilo kakvu odgovornost ili podelu bola, i slicne gluposti, jer treba vec jednom i u Srbiji da se dodje u situaciju da je samo i jedino vlast vlast, a ne nikakav paravan za "senku"...

Ne.

Mislim da od reformi koje moraju biti učinjene, a koje do sada, iz različitih razloga, nisu...ili jesu polovično, korist ima čitavo društvo i zato opozicija mora biti pomagač u tom procesu, a ne neko ko zlurado posmatra sa strane i čeka da se vlast na reformama sruši...jer onda Srbija nikad neće biti reformisana.
Colin_bgd Colin_bgd 14:57 10.05.2014

Re: Raison d'etre - take 2

a ne neko ko zlurado posmatra sa strane i čeka da se vlast na reformama sruši...jer onda Srbija nikad neće biti reformisana.

To sto nemas odgovornost ne znaci da si zlurad. A vlast nema neogranicen mandat, nema potrebe da opozicija rusi vlast. Opozicija samo mora da spremno doceka izbore za 4 godine...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:00 10.05.2014

Re: Raison d'etre - take 2

To sto nemas odgovornost ne znaci da si zlurad. A vlast nema neogranicen mandat, nema potrebe da opozicija rusi vlast. Opozicija samo mora da spremno doceka izbore za 4 godine...

Razumem šta mi govoriš i pokušavam da kažem da se baš u tome ne slažem.

Ako opozicija sledeće 4 godine bude čekala biće još manje relevantna, ako je uopšte moguće da postoji manje od sadašnjeg malog (značaja opozicije).

Dakle, umesto pasivnosti koju ti predlažeš, agitujem za sasvim drugačiji aktivan stav.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana