Društvo| Život

Járőrök (Patrole)

gordanac RSS / 14.05.2014. u 21:54

billb.jpgVeć nekoliko dana slušam, pa proveravam jednu vest koja je objavljena i po posledicama izazvala i reakcije i poruke koje joj može biti i nisu bila prvobitna namera.

Ali stvar sa odgovornošću za javnu reč je takva - dok reči javno ne izgovorite vi vladate njima, a jednom kad se javno izgovore - one vladaju onima koji se javnim poslovima bave.

Naime, jedna politička stranka u Srbiji DSS je, "provocirana" zakonskim i ustavnim ovlašćenjima koja imaju Nacionalni saveti zahtevom da se proverava da li su natpisi, putokazi i javne informacije zaista napisani višejezično kako zakon propisuje, odlučila da objavi da će formirati "jezičke patrole" koje će proveravati da li Mađari znaju srpski jezik.

Kako će proveravati?

Ko će, u ime stranke biti kvalifikovan da obavlja proveru znanja jezika?

Hoće li ići po kućama ili će proveru znanja jezika raditi po radnjama, u školama, na ulicama, na trgovima, na utakmicama, na pijacama?

Kako se obavlja ta provera?

Da li počinje pitanjem: "Da li ste Mađar / Mađarica?" Pa nastavlja na srpskom, pitanjima na koje odgovor mora biti dat na srpskom?

Da li će propitivati i gramatiku i književnost?

Ili će imati standardizovan test provere znanja jezika, a ako hoće - s kojim pravom politička stranka će od Mađara tražiti da se talav test ispunjava?

I čak i kad bi politička stranka i uspela da testira Mađare koji žive u Srbiji o njihovom znanju srpskog jezika, šta će uraditi sa ljudima za koje utvrdi da ili ne znaju jezik ili ga govore s akcentom?

Da li se stvarno razume kakve posledice proizvodi ovakva odluka jedne političke stranke?

Hoće li proveravati i Albance i Rumune?

Ili već znaju da oni svi znaju srpski jezik?

Ako uopšte postoji dobar način da se razbukta nacionalna netrpeljivost - onda su odabrali odličan način, na našu zajedničku mađarsku i srpsku žalost.

Jer - neka niko nema nikakve dileme - ova ideja provere "da li Mađari znaju srpski" ima tihu ili glasnu podršku raznih ljudi, verovatno većinsku u celini, koliko god isti ti razni možda bili svesni da se radi o "nemogućoj misiji", koja je usput kristalno čist primer kršenja ustavnih i zakonskih prava ljudi koji žive u Srbiji, a svojim nacionalnim i etničkim poreklom su neka, bilo koja manjina.

Hoće li se ići i korak dalje, jednom kad politička stranka utvrdi koliko i kojih Mađara zna srpski?

Hoće li se određivati mesta i vremena na kojima mogu govoriti mađarski?

Ili su sve to rekli samo 'nako, da podsete kako je lako nahuškati ljude jedne na druge i kako je lako lomiti i institucije i izgrađeno poverenje?

Ne misle oni to zaozbiljski, nego samo 'nako - da podsete da "tamo neki Mađari" hoće te ustavom i zakonima propisane višejezične natpise, a u stvari i ne znaju srpski, čime imaju "više prava" nego Srbi u državi koja je država srpskog naroda.

To da li taj isti srpski zna kako valja i da li ga govore jednako ljudi u Kikindi, Užicu, Nišu, Pirotu, Sjenici ili bilo kom drugom mestu u Srbiji je takođe nebitno.

Jer nije ovde reč o srpskom jeziku, ovde je reč o tome da se poruči Mađarima - da ućute i na maternjem i na srpskom jeziku.

I ta i takva poruka nije upućena samo njima. svima nam je upućena.

 

 



Komentari (205)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ecce-florian ecce-florian 21:56 14.05.2014

1.

első
gordanac gordanac 22:02 14.05.2014

***

Első díj

jednatanja jednatanja 17:39 15.05.2014

Re: 1.

Iz grada sam u Vojvodini gde je većinsko stanovništvo madjarsko. Ima nas raznih. I Madjara koji su ovladali teškim srpskim jezikom za čistu desetku, i Madjara koji znaju osrednje, ima onih na selima koji ne znaju ni jednu reč, a za svakodnevni život im ni ne treba, koliko god to bilo bolno za naš nacionalni ego. Ima Srba koji ostavljaju svoje FB statuse na mađarskom, Srba koji natucaju madjarski a rođeni su ovde. Svako po svom nahođenju i talentu, molim lepo.

Šta je poenta? Poenta je da smo svi dobri ljudi, dobre komšije koje pomažu jedan drugom, koji se razumeju i bez moći govora, koji su proživeli i preživeli grozne 90-te bez ijednog incidenta, koji razmenjuju recepte, podučavaju, leče, i ulaze u brakove sa osobom čiji je maternji onaj drugi. I sve što imam da poručim gospodi iz DSS-a na jeziku iz kojeg ćemo ih ispitati 1., 2. i 3. kondicional, je (autocenzurisano) ovo: If I had met you in my town, I would have told you to *** *** **** ***!!!
expolicajac expolicajac 22:01 14.05.2014

Eto maštam

Da mi padne šaka taj koji je smislio ovu glupost. Znam da nije demokratski, ali ne možeš da mi zabraniš da maštam.
gordanac gordanac 22:05 14.05.2014

*

expolicajac

Eto maštam
Da mi padne šaka taj koji je smislio ovu glupost. Znam da nije demokratski, ali ne možeš da mi zabraniš da maštam.


Nije demokratski, tu si u pravu.
I nema načina da ti iko zabrani da ipak o tome maštaš.
Osim neverice, ovakve vesti umeju da proizvedu i gnev, to i jeste najgore u takvim vestima.
predatortz predatortz 22:08 14.05.2014

Re: *

Osim neverice, ovakve vesti umeju da proizvedu i gnev, to i jeste najgore u takvim vestima.


Neverovatno glup potez DSS-a! Ne mogu da dokučim šta je cilj? Iz ovoga se ne može izvući bilo kakva korist. A mnogo štete može da nanese. Svima, pa i DSS-u.
gordanac gordanac 22:13 14.05.2014

Re: *

predatortz
Osim neverice, ovakve vesti umeju da proizvedu i gnev, to i jeste najgore u takvim vestima.


Neverovatno glup potez DSS-a! Ne mogu da dokučim šta je cilj? Iz ovoga se ne može izvući bilo kakva korist. A mnogo štete može da nanese. Svima, pa i DSS-u.


Saglasna.
Ali - reči su izrečene, sada može samo o posledicama, na žalost.
Ne čini mi se da je dovoljno promišljeno o posledicama - samo je rečeno, čak bih rekla i bez prave procene kakve sve posledice te reči mogu proizvesti.
maksa83 maksa83 22:29 14.05.2014

Re: *

Neverovatno glup potez DSS-a! Ne mogu da dokučim šta je cilj? Iz ovoga se ne može izvući bilo kakva korist.

Realno, da ne bi ovoga - ko bi njih uopšte igde ikad pomenuo?
hajkula1 hajkula1 23:16 14.05.2014

Re: *

predatortz
Osim neverice, ovakve vesti umeju da proizvedu i gnev, to i jeste najgore u takvim vestima.


Neverovatno glup potez DSS-a! Ne mogu da dokučim šta je cilj? Iz ovoga se ne može izvući bilo kakva korist. A mnogo štete može da nanese. Svima, pa i DSS-u.



Preteruje se i s jedne i s druge strane. A i gordanac.

Pastor (mladi) je lepo prokomentarisao.

Šef poslaničkog kluba Saveza Vojvođanskih Mađara Balint Pastor izjavio je danas da ne zna u kom propisu piše da pripadnici nacionalnih manjina moraju da govore srpskim jezikom, ali i da to ne znači da u sopstvenom interesu ne treba da savladaju jezik zemlje u kojoj žive.


Pastor je naglasio da se upravo zbog činjenice da pripadnici nacionalnih manjina treba da savladaju srpski jezik, SVM već godinama zalaže za izmenu planova i programa za učenje srpskog jezika u osnovnim i srednjim školama, jer prema sadašnjim, to nije moguće.



Treba o svemu da pričamo pa i o jeziku. Normalni ljudi, normalnim rečima, normalnim tonom. Bez drame.
alselone alselone 07:55 15.05.2014

Re: *

Ne mogu da dokučim šta je cilj?


Iako je DSS pun ludaka ne mogu da verujem da su ovoliki ludaci. Jedino sto meni pada na pamet je da su to neke igre pre stranacke izbore.
libkonz libkonz 07:58 15.05.2014

Re: Eto maštam

Da mi padne šaka taj koji je smislio ovu glupost. Znam da nije demokratski, ali ne možeš da mi zabraniš da maštam.

Ex, frka da ne počnu da propituju po Niš? Ima li tamo iko ko priča srpski?
yugaya yugaya 08:02 15.05.2014

Re: *

gordanac

Ali - reči su izrečene, sada može samo o posledicama, na žalost.


Nadam se da će posledice biti u skladu sa ustavom koji građanima Republike Srbije koji su maternji govornici mađarskog jezika garantuje jezičku ravnopravnost, čak i u slučajevima kada vam njihova sposobnost komunikacije na službenom jeziku nije po ukusu.
antioksidant antioksidant 08:11 15.05.2014

Re: *

yugaya
gordanac

Ali - reči su izrečene, sada može samo o posledicama, na žalost.


Nadam se da će posledice biti u skladu sa ustavom koji građanima Republike Srbije koji su maternji govornici mađarskog jezika garantuje jezičku ravnopravnost, čak i u slučajevima kada vam njihova sposobnost komunikacije na službenom jeziku nije po ukusu.

vidim da je "izgovor" za ovu opasnu tupost najava nacionalnog saveta mađara da će se proveravati da li se poštuju propisi o službenoj upotrebi jezika (mađarski gde je on u zvaničnoj upotrebi). podsetiću da je dss jurišnik najavio da će proveravati da li mađari koriste srpski. privatna upotreba jezika nigde nikome nije nametnuta i svi građani srbije (i srbi i ostali kako piše u ustavu) imaju punu slobodu u tome (na nerviranje dss-a i pratioca).
što kaže sloba milošević sa tvitera - na kraju će se ispostaviti da je koštunica najnormalniji u tom dss-u.

expolicajac expolicajac 09:05 15.05.2014

Re: Eto maštam

libkonz
Da mi padne šaka taj koji je smislio ovu glupost. Znam da nije demokratski, ali ne možeš da mi zabraniš da maštam.

Ex, frka da ne počnu da propituju po Niš? Ima li tamo iko ko priča srpski?

Znači sine, ćele si keve mi.
predatortz predatortz 09:09 15.05.2014

Re: Eto maštam

expolicajac
libkonz
Da mi padne šaka taj koji je smislio ovu glupost. Znam da nije demokratski, ali ne možeš da mi zabraniš da maštam.

Ex, frka da ne počnu da propituju po Niš? Ima li tamo iko ko priča srpski?

Znači sine, ćele si keve mi.


Uvek se setim re;i mog drugara iz Niš, koji je svoje dileme sa padežima ovako opisao:

Došao Ćopče, uveo padeži i sjebao nam jezik!

yugaya yugaya 11:05 15.05.2014

Re: *

vidim da je "izgovor" za ovu opasnu tupost najava nacionalnog saveta mađara da će se proveravati da li se poštuju propisi o službenoj upotrebi jezika


Nije to samo tupavo pa opasno, to je i javni poziv na u njihovim glavama opravdano maltretiranje pripadnika mađarske nacionalne i jezičke manjine i diskriminaciju.

Zabrana diskriminacije
Član 21.

Pred Ustavom i zakonom svi su jednaki.

Svako ima pravo na jednaku zakonsku zaštitu, bez diskriminacije.

Zabranjena je svaka diskriminacija, neposredna ili posredna, po bilo kom osnovu, a naročito po osnovu rase, pola, nacionalne pripadnosti, društvenog porekla, rođenja, veroispovesti, političkog ili drugog uverenja, imovnog stanja, kulture, jezika , starosti i psihičkog ili fizičkog invaliditeta.






antioksidant antioksidant 12:00 15.05.2014

Re: *

Nije to samo tupavo pa opasno, to je i javni poziv na u njihovim glavama opravdano maltretiranje pripadnika mađarske nacionalne i jezičke manjine i diskriminaciju.

slažem se
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:22 15.05.2014

Re: *

Neverovatno glup potez DSS-a! Ne mogu da dokučim šta je cilj? Iz ovoga se ne može izvući bilo kakva korist. A mnogo štete može da nanese. Svima, pa i DSS-u.

Možda se čovek kandiduje za neku od funkcija u budućoj partiji koju najavljuje Siniša Kovačević, i to će da bude Srpska otadžbinska stranka.
Jerbo, kaže Kovačević, da “Srbiji nedostaje nešto što se u politici zove prosvećena desnica. Desnica, ako nije prosvećena, onda je talog, levica je uvek talog.“
Ja duboko verujem da je upravo DSS bila i ostala ta njegova prosvećena desnica, ali za razliku od njega desnica je bila i ostala najveći i najprljaviji talog, a to pokazuje i ovaj DSS zvaničnik.
I u pravu su oni koji kažu da “Nacional-konzervativci nisu uvek i po pravilu glupi ali su glupi ljudi po pravilu nacional-konzervatici" i da "nacionalna pripadnost nikome još nije pomogla da bude bolji čovek, niti ga je spasila toga da je budala".
DSS je primer salonske konzervativne nacionalističko-klerikalne stranke.
E sada, da se ne lažemo i mađarski nacional-šovinisti ne sede skrštenih ruku i malo-malo pa izazivaju incidente po Vojvodini a imaju podršku i u parlamentarnoj pronacističkoj stranci i desničarskoj vladi Mađarske kojoj EU ne nalazi za shodno da skrene pažnju kao što je to nekada učinjeno Austriji glede onoga Hajdera.
Dalje, koliko mi je poznato, nekada su u Vojvodini deca išla zajedno u škole i učili i srpski i mađarski jezik, da li je to sada ili je srpski odnosno mađarski neobavezan.
Ja sam za demokratiju u najširem smislu i u svakom pogledu ali to nikako ne znači da svaka budala može da radi šta hoće pa i protiv onoga što je ustavno proklamovano.Eno i onaj fanatik Džudžević priziva i u Sandžaku međunacionalne sukobe , netoleranciju, pa pošto u školi nije naučio ništa iz istorije, kulture, tolerancije ima brate u zatvoru valjda u okviru slobodnih aktivnosti i to da se malo izuči.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:27 15.05.2014

Re: *

ali za razliku od njega desnica je bila i ostala najveći i najprljaviji talog

ne znam za tebe
,ali mene levica nikad nije služila; uvek izgubim ritam kada je najpotrebnije:)


angie01 angie01 18:44 16.05.2014

govorite li Madjarski?

alselone alselone 19:37 16.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

Zanimljivo je i uglavnom nepoznato da su jela sa crvenom paprikom Srbi doneli Madjarima a ne obrnuto. Madjari su ih samo brendirali.
angie01 angie01 21:36 16.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

Madjari su ih samo brendirali.


kazu, Hunski ratnici su bili izdrzivi zbog susene govrdine i susene ljute paprike, koje su nekada jeli dok su jahali, a nekada, u logorima kuvali u vodi:)
ecce-florian ecce-florian 23:06 16.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

@alselone&angie01
nagađanja, nagadjanja, dočim su za sve zaslužni Turci



PS

ovo ću reći samo jednom da nas ne bi doveo u opasnost zbog neustavne delatnosti
angie01 angie01 23:12 16.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

pOprika:)...jOje, kOkoS



ovo ću reći samo jednom



je l se tu vaze i ovi sto kuvaju isti?
alselone alselone 08:18 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

kazu, Hunski ratnici su bili izdrzivi zbog susene govrdine i susene ljute paprike, koje su nekada jeli dok su jahali, a nekada, u logorima kuvali u vodi:)


Papriku je Kolumbo doneo iz Amerika a Huni su bili u Madjarskoj nekih 1000 godina ranije.

Cak i bez toga, to sto sam rekao sam procitao u muzeju kobasica i paprike u Segedinu. Segedin je u Madjarskoj. Dakle, sami Madjari to kazu.

Je l' moguce da te je to zuljalo sto sam rekao? Cinilo ti se da "srbujem", je l?

Sa sajta muzeja:

The paprika origins in South Mexico, Central America and the Antilles Islands. The aboriginal Indian used it for healing and seasoning as well. Cristopher Columbus wanted to reach the east Spice Islands on the see. He returned from the New World with unknown spices – for example – with a never-before-seen present: a paprika plant.
In the beginning plant paprika decorated baroque gardens of gentles in Europe, it arrived on trade ways to Turkey as well. From there it came to Hungary through the Balkan.


Sa tim da na sajtu neodredjeno pise "through the Balkan" dok u samom muzeju lepo pise ko je doneo.
ecce-florian ecce-florian 08:58 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

Je l' moguce da te je to zuljalo sto sam rekao? Cinilo ti se da "srbujem", je l?


То, шорка, ако си јој реко.

Нормално, Колумбо и Америго око 1500 донели паприку на Балкан одакле се у је Турци донели у Мађарску након 1541. ( заједно са умећем израде керамике за тзв турска купатила)

ПС
није музеј кобасица већ саламе и паприке



у оквиру ноћи музеја данашња поставка је на бувљаку у Суботици
alselone alselone 09:23 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

није музеј кобасица већ саламе и паприке


Pick salami nije salama, nego, da prostis, kobasica. Mada nisam ni siguran da li postoji jasna razlika izmedju salame i kobasice.

alselone alselone 09:34 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

,duplo
yugaya yugaya 10:50 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

ecce-florian

ПС
није музеј кобасица већ саламе и паприке


da, ali na mađarskom je téli szalámi = zimska kobasica na srpskom
angie01 angie01 11:15 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?


Je l' moguce da te je to zuljalo sto sam rekao? Cinilo ti se da "srbujem", je l?


pazi, kad nije,...ja ono sto sam napisala gledala na nekom histori ili sl cenelu.

sto se mene tice, nemam nikakav problem s tim sta je cije- ako je dobro:)),

druga stvar,....jednom smo, posle prilicno napornog dana u Budimpesti otisli u cuveni Gundel restoran da bi pojeli isto tako cuveni gulas,




i, sem sto smo se proveli vanserijski- zbog muzike, belih cigana, koji su svirali neverovatno-jednog sam nedavno videla na tviju na nekom koncertu u Krsmancu?,....meni je tada svirao preko ramena-imam sliku da dokazem:),...sto se sve zavrsilo tako sto smo dobili mikrofon i pevali ostalim gostima, a sef sale nas, kada smo odlazili, pratio do kola i rekao da smo svaki put njegovi gosti- samo da dodjemo:))),...ali gulas dragi moj, nije bio ni-ka-kav,...i mi stigli kuci i ja skuvala popravni, sta cu.
angie01 angie01 11:19 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

razlika izmedju salame i kobasice.


Salama
Salama je u crevo punjena mesna mljevena, rezana ili sječena smjesa, koja se potom termički obrađuje (kuhanjem, barenjem, parenjem) i/ili samo lagano podimi radi arome. Na taj način se produžuje rok za konzumaciju salama.
Razlika između salame i kobasice je u principu vrlo mala i odnosi se na promjer creva i vrijeme čuvanja gotovog proizvoda.
Salame su kratkotrajni proizvodi, budući da u sebi sadrže dosta tekućine, te su obično šireg promjera (+10cm) i rijetko se suše. Salame se jedu u sirovom stanju kao naresci, te dodaci na pizzi i drugim jelima.
Da nabrojim neke: Tirolska salama, lovačka salama (jeger), pariška salama (parizer), šunkerica, pileća salama itd.



Kobasica
Kobasica je slična salami, također se radi o mesnoj smjesi punjenoj u crevo, ali za razliku od salame, smjesa za kobasice se ne obrađuje termički, nego se kobasica konzumira svježa i tada se peče ili kuha, ili se suši u dimu i zraku da bi izgubila na tekučini i tako postala trajni proizvod.
Duljina sušenja i dimljenja je uvjek dovoljna da se kobasica može jesti bez dodatne termičke obrade (sirova), ili se suši toliko dugo da bi se mogla rezati.
U promjeru je kobasica manja od salame. Neke od poznatijih kobasica su: polutvrde češnjovke i kranjske kobasice (kobasice za kuhanje i pečenje), španjolske sušene chorizo kobasice, pa naravno kulen (za kojeg vjerujem da je jedina kobasica na svijetu tako velikog promjera), kulenova seka, poznata zimska kobasica, čajna kobasica, sremska kobasica.
yugaya yugaya 11:38 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

angie01
Razlika između salame i kobasice je u principu vrlo mala i odnosi se na promjer creva i vrijeme čuvanja gotovog proizvoda.


angie to je razlika na srpskom/hrvatskom , u mađarskom jeziku je razlika na koju se misli prvenstveno u recepturi - načinu pripreme mesa i vrsti mesa:

za salamu ide krtije meso koje je seckano

za kobasice masnije, mleveno meso.
ecce-florian ecce-florian 13:00 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

yugaya
ecce-florian

ПС
није музеј кобасица већ саламе и паприке


da, ali na mađarskom je téli szalámi = zimska kobasica na srpskom


Ti će mi ka'eš.



Zimska salama je robna marka , bre

A što se tiče szalámi és kolbász problémák PIK pravi i njega i to több fajban



O ovim vodenim salamama što Angie spominje ( ko Conchita's wurst neću ni da pričam)




To mogu da kače samo oni koji u Gundelu jedu "cuveni gulas" umesto



Ovde se sad otvara mesto za ozbiljnu raspru o tajni pripreme ,
tj. da li je rum (konjak)originalno korišten nakon pronalaska
amerike ( kada su ga Turci doneli sa Balkana )
zamenjen Grand Marnierom, ili je to samo na drugi ukus od
onog tankog šnita koji se postavi pored pa bude slučajno preliven

angie01 angie01 13:32 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

To mogu da kače samo oni koji u Gundelu jedu "cuveni gulas" umesto


:))))
yugaya yugaya 14:57 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?


Zimska salama je robna marka , bre


Slažem se, ali na slici je primer upotrebe iz hrvatskog jezika, ne iz srpskog:




ecce-florian ecce-florian 17:41 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

Tebi su se svi ti jezici pobrkali, bre

CARNEX Vrbas


cit
Nastavljajući tradiciju dugu više od jednog veka, Yuhor je u svom asortimanu sačuvao proizvodnju
zimske salame po kojoj je bio prepoznatljiv još na početku prošlog veka...
. ( YUHOR - Jagodina)





edit ( nisam bio pri izvoru)

yugaya 10:50 17.05.2014
Re: govorite li Madjarski?

da, ali na mađarskom je téli szalámi = zimska kobasica na srpskom


Na srpskom moguće, ali ako se za srpski koristi ( u nedostatku boljeg) postojeći REČNIK SRPSKOHRVATSKOG KNJIŽEVNOG JEZIKA MATICE SRPSKE isti u 5. tomu na str.614 daje i odrednicu

salama ž.tal. vrsta gusto nabijene i osušene kobasice od odabranog svinjskog, goveđeg i dr. mesa sa osobitim začinima

pa ne vidim zašto téli szalámi ne bi na srpskom moglo da bude zimska salama, pogotovo ako je koren obe najverovatnije isti







ps
viš ti kako se javljaju ovi jezički problemi, šta činiti



1. i 200. dupla kruna
angie01 angie01 17:54 17.05.2014

Re: govorite li Madjarski?


viš ti kako se javljaju ovi jezički problemi, šta činiti


gledaj, proceni, izaberi-pa jedi!
yugaya yugaya 18:49 17.05.2014

Re: Tudsz-e Madjarski?

pa ne vidim zašto téli szalámi ne bi na srpskom moglo da bude zimska salama, pogotovo ako je koran obe najverovatnije isti


a na carnex primeru lepo piše ispod naziva "zimska salama" pojašnjenje/detaljniji opis:

fermentisana suva kobasica

baš kao i na onoj od neoplante.

...probabli zato što je to u stvari - salama. A nikako kobaja
ecce-florian ecce-florian 20:21 17.05.2014

Re: Tudsz-e Madjarski?

OK pobedila si, narancs

yugaya yugaya 22:15 17.05.2014

Re:

ecce-florian
narancs









freehand freehand 09:54 18.05.2014

Re: govorite li Madjarski?

yugaya
angie01
Razlika između salame i kobasice je u principu vrlo mala i odnosi se na promjer creva i vrijeme čuvanja gotovog proizvoda.


angie to je razlika na srpskom/hrvatskom , u mađarskom jeziku je razlika na koju se misli prvenstveno u recepturi - načinu pripreme mesa i vrsti mesa:

za salamu ide krtije meso koje je seckano

za kobasice masnije, mleveno meso.

I na nemačkom. I osnovna razlika je u toma što je salama polutrajni i trajni proizvod kome za upotrebu ne treba termička obrada, a kobasica je kratkotrajni proizvod koji se kuva, prži, peče.
E kod nas je to terminološki iz nekog suludog razloga sve naopako.
Mada sam ja voleo i običavao da frankfurtere (viršle kod nas, od nemačkog "vurštl", kobasičica) jedem presne.
Bogami, ovde se na to ne bih usudio.
bozanabg bozanabg 22:22 14.05.2014

Problem



https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10269627_663885867028101_8781400031541119931_n.jpg

Bila bih zahvalna ako bi neko okacio kako treba ovaj link :)
gordanac gordanac 22:27 14.05.2014

nema problema

(iz linka treba izbrisati slovo "s" u https )

expolicajac expolicajac 22:28 14.05.2014

Re: Problem

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10269627_663885867028101_8781400031541119931_n.jpg

Naravno da nije normalan
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:28 14.05.2014

Re: Problem

hehe

hoću, neću, hoću, neću...kad dvoje već okačilo
predatortz predatortz 22:31 14.05.2014

Re: Problem

bozanabg


Ovde se govori o dve različite stvari. O upotrebi jezika nacionalne manjine u institucijama što je, čak i za mene nacionalistu i desničara, legitimna stvar i proveri građana na ulici, što je čist idiotizam.

Ko ima pravo da tebe, mene ili bilo koga testira na ulici? Da su bar bili toliko pametni pa da su rekli da će anketirati Mađare o nivou poznavanja srpskog jezika, da će ta anketa biti na dobrovoljnoj osnovi, onda bi njihova akcija imala kakav-takav smisao.

Ovako, to je čista glupost.
bozanabg bozanabg 22:39 14.05.2014

Re: Problem

Gordanac i Ex, hvala.. Ok Hoochie, i tebi, zamalo.

Predatore, ne treba polemisati na ovu temu uopste, bilo koga bilo sta ovog tipa ispitivati je besmisleno... Samo sam ukazala da je potez DSS-a odgovor na potez Nacionalnog saveta Madjara. Glup, slazemo se. :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:39 14.05.2014

Re: Problem

O upotrebi jezika nacionalne manjine u institucijama što je, čak i za mene nacionalistu i desničara, legitimna stvar


Em legitimna em obavezna.
Zvanična upotreba manjinskoj jezika u tim institucijama je propis, a dozvoljeno je proveravati da li se propis primenjuje.
A nema propisa koji obavezuje Mađare da govore srpski.

Neko u tom DSSu hteo da ispadne pametan pa ispao budala.
Goran Vučković Goran Vučković 22:41 14.05.2014

Re: Problem

Neko u tom DSSu hteo da ispadne pametan pa ispao budala.

Ili hteo da se napravi budala a da skrene sve reflektore na sebe.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:46 14.05.2014

Re: Problem

Ili hteo da se napravi budala a da skrene sve reflektore na sebe.


Moguće i to.
Očaj može ljude navede na narazumne poteze.
Oni su i sa Koštunicom bili margina, bez njega teško da će i dotle dobaciti.
Toga su verujem svesni, pa možda ovim pokušavaju da postanu neko o kome se priča.
charlie charlie 22:49 14.05.2014

Re: Problem

bozanabg
Gordanac i Ex, hvala.. Ok Hoochie, i tebi, zamalo.

Predatore, ne treba polemisati na ovu temu uopste, bilo koga bilo sta ovog tipa ispitivati je besmisleno... Samo sam ukazala da je potez DSS-a odgovor na potez Nacionalnog saveta Madjara. Glup, slazemo se. :)

Аааа, то се несме !
ДСС (читај - Срби, да не кажем, како то чини наша искусна политичарка, већина) не сме да се изјасни нити о једној глупој (или не-глупој) активности било којег Не-Србина, него се о тим стварима имају изјашњавати само сертификовани "Срби".
Успут, ако се неко не-сертификован и дрзне да нешто коментарише - то мора бити афирмативно за Не-Србина, а деградирајуће за Србина.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:54 14.05.2014

Re: Problem

ДСС (читај - Срби, да не кажем, како то чини наша искусна политичарка, већина) не сме да се изјасни нити о једној глупој (или не-глупој) активности било којег Не-Србина, него се о тим стварима имају изјашњавати само сертификовани "Срби".


Ajd ne zajebavaj čarli,

Pa zar je pametan ovaj potez DSSa?
Potez nacionalnog saveta Mađara je sasvim ok, jedino malo para uši naziv. Nije moralo to baš da se nazove patrolom, ali suštinski je sasvim ok.
charlie charlie 23:06 14.05.2014

Re: Problem

hoochie coochie man
ДСС (читај - Срби, да не кажем, како то чини наша искусна политичарка, већина) не сме да се изјасни нити о једној глупој (или не-глупој) активности било којег Не-Србина, него се о тим стварима имају изјашњавати само сертификовани "Срби".


Ajd ne zajebavaj čarli,

Pa zar je pametan ovaj potez DSSa?
Potez nacionalnog saveta Mađara je sasvim ok, jedino mala para uši naziv. Nije moralo to baš da se nazove patrolom, ali suštinski je sasvim ok.

Сагаласан !
Потез ДСС-а није ОК, посебно због тога јер су - док су били део власти могли при регуларном државном попису имати валидан податак - колико Не-Срба не говори српски (мада би и тада такав предлог био карактеризован као нацизам итд...).
Успут --- наравно, то што су они одвалили, не аболира ове (укључујући и грађанистичку полит-коректну домаћицу овога блога - а и шире) који хоће да направе Србе (не ДСС странку, него Србе) већим нацистима од самих нациста. (зато јер се за такво мишљење добијају апанаже и грантови).
Успут - делимичан респект за праве стране плаћенике. За (бес)корисне идиоте сажаљење.
Atomski mrav Atomski mrav 07:16 15.05.2014

Re: Problem

Oni su i sa Koštunicom bili margina, bez njega teško da će i dotle dobaciti.


Scena iz gradskog busa u Beogradu, tamo negde devedesetih. Dupli bus, prepun ljudi, na jednoj stanici ulazi kontrola. Na prednja vrata ulazi pokrupan ridža a na zadnja ulazi njegova sušta suprotnost - nizak i mršav, da ne kažem žgoljav kontrolor. Počnu da proveravaju karte i ovaj malecki pita jednog lika ima li kartu. Ovaj ga odmeri onako sa visine i odbrusi mu: "M'rš!"
Ovaj sav pocrveneo pa mu kaže "Zvaću kolegu" (original scena iz "Ko to tamo peva" - "Zvaću decu!" na šta mu ovaj opet odgovori sa "M'rš!"
Kontrolor stvarno dozove kolegu, ovaj se probije do njega i pita onog lika ima li kartu a ovaj izvadi kartu i pokaže mu. Grmalj se vrati do prednje strane autobusa a ovaj mali pita tog lika: "Pa dobro, što meni niste hteli da pokažete kartu?" na šta će ovaj lik njemu: "M'rš!"

Dragi moji Vojvođani, ako se zaista desi da vas neka blesa iz DSS-a počne propitivati koje ste nacionalnosti i koje jezike znate, odgovorite joj sa jednim "M'rš!"

charlie charlie 07:43 15.05.2014

Re: Problem

Atomski mrav
Oni su i sa Koštunicom bili margina, bez njega teško da će i dotle dobaciti.


Scena iz gradskog busa u Beogradu, tamo negde devedesetih. Dupli bus, prepun ljudi, na jednoj stanici ulazi kontrola. Na prednja vrata ulazi pokrupan ridža a na zadnja ulazi njegova sušta suprotnost - nizak i mršav, da ne kažem žgoljav kontrolor. Počnu da proveravaju karte i ovaj malecki pita jednog lika ima li kartu. Ovaj ga odmeri onako sa visine i odbrusi mu: "M'rš!"
Ovaj sav pocrveneo pa mu kaže "Zvaću kolegu" (original scena iz "Ko to tamo peva" - "Zvaću decu!" na šta mu ovaj opet odgovori sa "M'rš!"
Kontrolor stvarno dozove kolegu, ovaj se probije do njega i pita onog lika ima li kartu a ovaj izvadi kartu i pokaže mu. Grmalj se vrati do prednje strane autobusa a ovaj mali pita tog lika: "Pa dobro, što meni niste hteli da pokažete kartu?" na šta će ovaj lik njemu: "M'rš!"

Dragi moji Vojvođani, ako se zaista desi da vas neka blesa iz DSS-a počne propitivati koje ste nacionalnosti i koje jezike znate, odgovorite joj sa jednim "M'rš!"


А шта да раде ако их пита овај велики !?
Atomski mrav Atomski mrav 07:57 15.05.2014

Re: Problem

А шта да раде ако их пита овај велики !?


Nema ga, ovde je reč samo o moralnim pigmejima (što bi rekao glavni arhivator Đorđe Čvarkov).
charlie charlie 22:44 14.05.2014

Српски језик !

Успут -- зашто већина Мађара у Србији не зна српски !?
О томе да не знају ћирилицу - да не говорим !
Зашто је то нормално ?
Успут 2 -- када си ти пребројала и како си дошла до већинске "већине" који по теби мисле тако како мисле --- да треба да се провери да ли Мађари знају српски. (каква тужна генерализација некога ко пази на јавно изговорену реч -- успут - количина којом елаборираш елемнтарну ствар елиминише напоре свеколике твоје пажње за полит-коректношћу и коњуктурним стипендираним мишљењем итеде, јер је вероватноћа да не "бубнеш" нешто обрнуто пропорционална количини реченог).
Успут 3 -- како не би разбијала главу шта ја мислим о томе, да се изјасним --- сматрам да треба анкетирати све грађане наше државе, не само Мађаре, како би се утврдило (да не нагађамо о већинама како ти чиниш) ко су и колико их је који, из било кога разлога, не говоре српски језик (да смо озбиљна, а не банана држава, тај податак би био јаван и доступан јавно) - како би таквима држава на организован начин помогла да српски језик науче.
Закључак --- расписао сам се малтене као ти. Ужас !
freehand freehand 22:48 14.05.2014

Re: Српски језик !

расписао сам се... Ужас !

Saglasan.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:10 15.05.2014

Re: Српски језик !

Успут -- зашто већина Мађара у Србији не зна српски !?


Otkud ti ovo, Čarli, dušo?

charlie charlie 06:07 15.05.2014

Re: Српски језик !

srdjan.pajic
Успут -- зашто већина Мађара у Србији не зна српски !?


Otkud ti ovo, Čarli, dušo?


Из искуства (и процене како то ради и домаћица блога) !

freehand freehand 08:25 15.05.2014

Re: Српски језик !

charlie
srdjan.pajic
Успут -- зашто већина Мађара у Србији не зна српски !?


Otkud ti ovo, Čarli, dušo?


Из искуства (и процене како то ради и домаћица блога) !


Spreman sam na ozbiljnu opkladu da znam najmanje deset Mađara koji su na svaki mogući način na srpskom pismeniji i bolje ga govore ne od tebe - što i nije neki podvig - nego od devet desetina ovih što bi da u trojkama krenu na ulice.
I to znam Mađare iz Banata, iz Srema, iz Bačke, a bogami i Mađarske.
hajkula1 hajkula1 08:29 15.05.2014

Re: Српски језик !

Успут -- зашто већина Мађара у Србији не зна српски !?



Ko kaže da ne znaju?
Većina ga zna bolje od Srba.

To što se desi, da neko u pekari ne razume ako na srpskom tražiš hleb ili kiflu, je drugo. Ne postoji vakcina. Opet, razumem što ja ne znam mađarski ali ne razumem kada ljudi koji žive u mešovitim sredinama ne znaju druge jezike. Bar iz radoznalosti, možda ogovaraju a ne razume?

Pastor je naglasio da se upravo zbog činjenice da pripadnici nacionalnih manjina treba da savladaju srpski jezik, SVM već godinama zalaže za izmenu planova i programa za učenje srpskog jezika u osnovnim i srednjim školama, jer prema sadašnjim, to nije moguće.



Inače, devedesetih Mađari su se urednije odazivali regrutaciji od Srba.

Isključiv stav i oštra komunikacija samo mogu svima da štete. Lako je posvađati se, nego opet mora da se dogovora što posle svađe ide teže. Ne treba nam to.

denisovic denisovic 08:44 15.05.2014

Re: Српски језик !

Ja živim u gradu gde je 80% stanovništva mađarske nacionalnosti, pa imam neki uvid u ovu problemu. Imam dve ćerke i vidim gde je, po meni , najveći problem. A to je školstvo. Jednostavno nastavnici srpskog jezika kao i da neće da naša deca nauče srpski. Mi smo, roditelji dece u razredu, u više navrata tražili zamenu profesorice srpskog jezika pošto gospođa nije radila ništa. Naši zahtevi nisu bili uspešni jer je dotična bila zaštićena - član neke stranke. Sam program i način za učenje srpskog jezika su loši i nekorisni. Ostajemo mi roditelji pošto u okolini gde ja živim nema dece od kojih bi moje ćerke naučile da pričaju na srpskom.
charlie charlie 10:04 15.05.2014

Re: Српски језик !

freehand
charlie
srdjan.pajic
Успут -- зашто већина Мађара у Србији не зна српски !?


Otkud ti ovo, Čarli, dušo?


Из искуства (и процене како то ради и домаћица блога) !


Spreman sam na ozbiljnu opkladu da znam najmanje deset Mađara koji su na svaki mogući način na srpskom pismeniji i bolje ga govore ne od tebe - što i nije neki podvig - nego od devet desetina ovih što bi da u trojkama krenu na ulice.
I to znam Mađare iz Banata, iz Srema, iz Bačke, a bogami i Mađarske.

Знам и ја мноштво, не само Мађара, који се синтактички (а што је мени још важније - семантички) изражавају боље од тебе (што, слажем се - није неки проблем) !
charlie charlie 10:05 15.05.2014

Re: Српски језик !

hajkula1
Успут -- зашто већина Мађара у Србији не зна српски !?



Ko kaže da ne znaju?
Većina ga zna bolje od Srba.

To što se desi, da neko u pekari ne razume ako na srpskom tražiš hleb ili kiflu, je drugo. Ne postoji vakcina. Opet, razumem što ja ne znam mađarski ali ne razumem kada ljudi koji žive u mešovitim sredinama ne znaju druge jezike. Bar iz radoznalosti, možda ogovaraju a ne razume?

Pastor je naglasio da se upravo zbog činjenice da pripadnici nacionalnih manjina treba da savladaju srpski jezik, SVM već godinama zalaže za izmenu planova i programa za učenje srpskog jezika u osnovnim i srednjim školama, jer prema sadašnjim, to nije moguće.



Inače, devedesetih Mađari su se urednije odazivali regrutaciji od Srba.

Isključiv stav i oštra komunikacija samo mogu svima da štete. Lako je posvađati se, nego opet mora da se dogovora što posle svađe ide teže. Ne treba nam to.


Сагласан !
charlie charlie 10:06 15.05.2014

Re: Српски језик !

denisovic
Ja živim u gradu gde je 80% stanovništva mađarske nacionalnosti, pa imam neki uvid u ovu problemu. Imam dve ćerke i vidim gde je, po meni , najveći problem. A to je školstvo. Jednostavno nastavnici srpskog jezika kao i da neće da naša deca nauče srpski. Mi smo, roditelji dece u razredu, u više navrata tražili zamenu profesorice srpskog jezika pošto gospođa nije radila ništa. Naši zahtevi nisu bili uspešni jer je dotična bila zaštićena - član neke stranke. Sam program i način za učenje srpskog jezika su loši i nekorisni. Ostajemo mi roditelji pošto u okolini gde ja živim nema dece od kojih bi moje ćerke naučile da pričaju na srpskom.

Сагласан !
У року "под хитно" заменити тог паразита од наставнице и довести другу (или другог) који ће да ради свој посао.
westvleteren westvleteren 11:03 15.05.2014

Re: Српски језик !

Успут -- зашто већина Мађара у Србији не зна српски !?
О томе да не знају ћирилицу - да не говорим !
Зашто је то нормално ?


Ovakvi komentari su dokaz da je akcija DSS-a uspela u svolm cilju - da siri nacionalnu netrpeljivost.
Ako pogledate komentare na vesti videcete da svi sada raspravljaju o nekim Madjarima koji ne govore srpske, pa kako u Svedskoj mora da se govori svedski, u Nemackoj nemacki...

Istina je sasvim drugacija. U mom selu ima oko 200-300 Madjara i svi govore perfektan srpski (znaju i cirilicu). Madjarska skola je pred zatvaranjem jer Madjari (izmedju ostalih i moji madjarski rodjaci) upisuju decu i srpsku skolu.

Sad da li je ovaj charlie toliko neinformisan ili je samo jako zlonameran na vama je da prosudite.
yugaya yugaya 11:12 15.05.2014

Re: Српски језик !

зашто већина Мађара у Србији не зна српски


Većina Mađara u Srbiji ZNA srpski jezik. To što neće da ga koriste kada nalete na nacoše kao što si ti je njihovo ustavom zagarantovano ljudsko pravo.


maksa83 maksa83 11:22 15.05.2014

Re: Српски језик !

Ovakvi komentari su dokaz da je akcija DSS-a uspela u svolm cilju - da siri nacionalnu netrpeljivost.

Jebaga sad ako je to posledica akcije, pa charlie saglasan! se ovde već mesecima svaki put otvori četri prsta od uzbuđenja kad se pomene Koštunica...
yugaya yugaya 11:33 15.05.2014

Re: Српски језик !

maksa83
Ovakvi komentari su dokaz da je akcija DSS-a uspela u svolm cilju - da siri nacionalnu netrpeljivost.

Jebaga sad ako je to posledica akcije, pa charlie saglasan! se ovde već mesecima svaki put otvori četri prsta od uzbuđenja kad se pomene Koštunica...



Taj stereotip je opšte mesto - nedavno je upravo ovde na blogu bio osvanuo gost autor ekspert za pitanja nacionalnih manjina koji je pao iz prve na istom tom pitanju jezičkih predrasuda o govornicima manjinskih maternjih jezika u RS. Mislim, šta onda očekivati od likova poput Čarlija zvanog ja-Hrvati-uvek-namerno-pišem-malim-početnim-slovom-!!!

http://blog.b92.net/text/24006/Putovanje-kroz-razlicitosti/

expolicajac expolicajac 11:51 15.05.2014

Re: Српски језик !

maksa83
Ovakvi komentari su dokaz da je akcija DSS-a uspela u svolm cilju - da siri nacionalnu netrpeljivost.

Jebaga sad ako je to posledica akcije, pa charlie saglasan! se ovde već mesecima svaki put otvori četri prsta od uzbuđenja kad se pomene Koštunica...

Meni on liči na savamalca.
charlie charlie 12:27 15.05.2014

Re: Српски језик !

westvleteren
Успут -- зашто већина Мађара у Србији не зна српски !?
О томе да не знају ћирилицу - да не говорим !
Зашто је то нормално ?


Ovakvi komentari su dokaz da je akcija DSS-a uspela u svolm cilju - da siri nacionalnu netrpeljivost.
Ako pogledate komentare na vesti videcete da svi sada raspravljaju o nekim Madjarima koji ne govore srpske, pa kako u Svedskoj mora da se govori svedski, u Nemackoj nemacki...

Istina je sasvim drugacija. U mom selu ima oko 200-300 Madjara i svi govore perfektan srpski (znaju i cirilicu). Madjarska skola je pred zatvaranjem jer Madjari (izmedju ostalih i moji madjarski rodjaci) upisuju decu i srpsku skolu.

Sad da li je ovaj charlie toliko neinformisan ili je samo jako zlonameran na vama je da prosudite.

Чарли није нити злонамеран, нити лоше информисан !
Чарли жели да сви грађани његове земље знају већински језик (шта да радимо када је то, на нечију жалост, српски), као и да сви Срби знају све језике осталих народа који са нама живе (и Чарли је срећан што у његовој држави живи на стотине хиљада припадника других народа, за разлику од еуропских земаља, укључујући и поменуту Мађарску - готово етнички чистих. Где ћеш еклатантнији доказ о квалитету српског народа од тога. Наречене државе су своје мањине асимилирале, а што нису асимилирали су протерале - овако или онако).
Овакви коментари (као што су Чарлијеви коментари) бистре ситуације и смањују ентропију - за разлику од полит-коректних коментара (који су афирмативни само ако су у увредљивој конотацији - као што је и овај твој - према Србима, а посебно према Србима који, гле чуда, користе своје национално писмо).
Знамо се !
charlie charlie 12:29 15.05.2014

Re: Српски језик !

yugaya
зашто већина Мађара у Србији не зна српски


Većina Mađara u Srbiji ZNA srpski jezik. To što neće da ga koriste kada nalete na nacoše kao što si ti je njihovo ustavom zagarantovano ljudsko pravo.



Немој да вређаш !
Када бих био као ти - а то не желим - рекао бих ти оно дечје --- тата ти нацош !
Замолио бих те да пазиш на изражавање. Од превише слина можеш да се угушиш.
Стога, што би рекли браћа Енглези - каунт даун.
ПС. Бест ригардс !
freehand freehand 12:30 15.05.2014

Re: Српски језик !

на стотине хиљада других народа

Smanji, Cigo
charlie charlie 12:30 15.05.2014

Re: Српски језик !

expolicajac
maksa83
Ovakvi komentari su dokaz da je akcija DSS-a uspela u svolm cilju - da siri nacionalnu netrpeljivost.

Jebaga sad ako je to posledica akcije, pa charlie saglasan! se ovde već mesecima svaki put otvori četri prsta od uzbuđenja kad se pomene Koštunica...

Meni on liči na savamalca.

Тата ти !
charlie charlie 12:31 15.05.2014

Re: Српски језик !

freehand
на стотине хиљада других народа

Smanji, Cigo

Јел ти то нешто на рачун Рома !?
freehand freehand 12:37 15.05.2014

Re: Српски језик !

charlie
freehand
на стотине хиљада других народа

Smanji, Cigo

Јел ти то нешто на рачун Рома !?

Cigani su toleratntni, ne ljute se ni kad im kažeš da su Цхарлие
yugaya yugaya 12:41 15.05.2014

Re: Српски језик !

Замолио бих те да пазиш на изражавање. Од превише слина можеш да се угушиш.


Odjebi uštvo.

TJ. EDIT: Idi trk prijavi se za linč patrolu, i traži da proveravaš kako čarililicom barataju "hrvati" u Srbiji koje pišeš namerno malim početnim slovom.


charlie charlie 13:08 15.05.2014

Re: Српски језик !

freehand
charlie
freehand
на стотине хиљада других народа

Smanji, Cigo

Јел ти то нешто на рачун Рома !?

Cigani su toleratntni, ne ljute se ni kad im kažeš da su Цхарлие

Цигани су први људи ! Ти их знаш, изгледа, само из Кустиних филмова.
charlie charlie 13:09 15.05.2014

Re: Српски језик !

yugaya
Замолио бих те да пазиш на изражавање. Од превише слина можеш да се угушиш.


Odjebi uštvo.

TJ. EDIT: Idi trk prijavi se za linč patrolu, i traži da proveravaš kako čarililicom barataju "hrvati" u Srbiji koje pišeš namerno malim početnim slovom.



Шуго бедна !
Да се послужим твојим стилом.
yugaya yugaya 13:27 15.05.2014

Re: Српски језик !

charlie

Да се послужим твојим стилом.


Stil je prilagođen nivou i vrednosnom sistemu sagovornika koji namerno i sa neskrivenim ponosom svojim stilom i pravopisom vređa pripadnike drugih naroda. Mislim da se nije još desilo da sam ikoga ovde na blogu ovako opsovala direktno - toliko o sagovorniku, uz izvinjenje ostatku bloga.

hoochie coochie man hoochie coochie man 13:30 15.05.2014

Re: Српски језик !

Чарли жели да сви грађани његове земље знају већински језик


A što to čarli želi?
Šta bi čarli dobio time ako bi neki Janoš iz Totovog Sela naučio srpski, ako ga sad ne zna?
Razumeo bih Janoša ako bi želeo da nauči jezik, on bi od toga mogao da ima korist, ali ne razumem čarlija koji brine o Janošu umesto Janoša.

Priča o Nemačkoj i nemačkom jeziku u Nemačkoj, je priča koja je naslonjena na pritisak migranata, Srbija tih problema, na žalost, nema pa nema ni razloga da se preterano brinemo oko toga.

A ako čarli želi da Srbija driluje svoje građane, da ih primorava na nešto hira radi, onda čarli ne misli dobro Srbiji.
alselone alselone 13:34 15.05.2014

Re: Српски језик !

Priča o Nemačkoj i nemačkom jeziku u Nemačkoj, je priča koja je naslonjena na pritisak migranata, Srbija tih problema, na žalost, nema pa nema ni razloga da se preterano brinemo oko toga.


Otisao Srbin u Njemacku:
- Pricaj srpski, ocuvaj svoj jezik, sta si se pokondirio pa pricas nemacki.

Dosao neko ovde:
- Pricaj srpski, moras da naucis, sta mi tu pricas i dalje neki madjarski.
antioksidant antioksidant 13:36 15.05.2014

Re: Српски језик !

charlie
yugaya
Замолио бих те да пазиш на изражавање. Од превише слина можеш да се угушиш.


Odjebi uštvo.

TJ. EDIT: Idi trk prijavi se za linč patrolu, i traži da proveravaš kako čarililicom barataju "hrvati" u Srbiji koje pišeš namerno malim početnim slovom.



Шуго бедна !
Да се послужим твојим стилом.


čarli, ne samo da si nevaspitan već si izgleda i nesposoban da shvatiš par najosnovnijih pravnih normi. ustav srbije garantuje pravo službene upotrebe mađarskog jezika u lokalnim zajednicama gde žive mađari. ustav direktno zabranjuje i diskriminaciju na osnovu jezika i ni na koji način ne nameće upotrebu ni jednog jezika u privatnim okolnostima. ako želiš pričati samo mađarski – tvoje je.
ovo što dss trenutno radi a i ti je raspirivanje nacionalne netolerancije.

a dole su članovi krivičnoz zakonika tebi i dss-u za proučiti. mislim da će vam uskoro trebati a odbranu pred sudom

Povreda prava upotrebe jezika i pisma
Član 129
Ko suprotno propisima o upotrebi jezika i pisma naroda ili pripadnika manjinskih nacionalnih i etničkih zajednica koji žive u Srbiji uskrati ili ograniči građaninu da pri ostvarivanju svojih prava ili pri obraćanju organima ili organizacijama upotrebi jezik ili pismo kojim se služi,
kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do jedne godine.
Povreda slobode izražavanja nacionalne ili etničke pripadnosti
Član 130
(1) Ko sprečava drugog da izražava svoju nacionalnu ili etničku pripadnost ili kulturu,
kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do jedne godine.
(2) Kaznom iz stava 1. ovog člana kazniće se i ko prinuđava drugog da se izjašnjava o svojoj nacionalnoj ili etničkoj pripadnosti.
Izazivanje nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti
Član 317
(1) Ko izaziva ili raspiruje nacionalnu, rasnu ili versku mržnju, ili netrpeljivost među narodima ili etničkim zajednicama koje žive u Srbiji,
kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina.
(2) Ako je delo iz stava 1. ovog člana učinjeno prinudom, zlostavljanjem, ugrožavanjem sigurnosti, izlaganjem poruzi nacionalnih, etničkih ili verskih simbola, oštećenjem tuđih stvari, skrnavljenjem spomenika, spomen-obeležja ili grobova,
učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.
(3) Ko delo iz st. 1. i 2. ovog člana vrši zloupotrebom položaja ili ovlašćenja ili ako je usled tih dela došlo do nereda, nasilja ili drugih teških posledica za zajednički život naroda, nacionalnih manjina ili etničkih grupa koje žive u Srbiji,
kazniće se za delo iz stava 1. zatvorom od jedne do osam godina, a za delo iz stava 2. zatvorom od dve do deset godina.



charlie charlie 13:41 15.05.2014

Re: Српски језик !

yugaya
charlie

Да се послужим твојим стилом.


Stil je prilagođen nivou i vrednosnom sistemu sagovornika koji namerno i sa neskrivenim ponosom svojim stilom i pravopisom vređa pripadnike drugih naroda. Mislim da se nije još desilo da sam ikoga ovde na blogu ovako opsovala direktno - toliko o sagovorniku, uz izvinjenje ostatku bloga.


Стил си прилагодила себи --- јер то си - ти !
Остало је твоја мимикрија.
Ја се извињавам теби (што си ме иницирала да употребим израз самерљив твом стилу), још више - извињавам се сам себи - јер тај тон није мој, а извињавам се и осталима који морају да читају делимичне сплачине у којима сам узео учешће - реакцијом на приземне и дилетантске увреде.
Мој правопис је уједно и мој стил, на твоју жалост - писмо Ћирилица (немам ништа против да се томе ругаш говорећи да користим "чарлијицу" ) .

charlie charlie 13:43 15.05.2014

Re: Српски језик !

hoochie coochie man
Чарли жели да сви грађани његове земље знају већински језик


A što to čarli želi?
Šta bi čarli dobio time ako bi neki Janoš iz Totovog Sela naučio srpski, ako ga sad ne zna?
Razumeo bih Janoša ako bi želeo da nauči jezik, on bi od toga mogao da ima korist, ali ne razumem čarlija koji brine o Janošu umesto Janoša.

Priča o Nemačkoj i nemačkom jeziku u Nemačkoj, je priča koja je naslonjena na pritisak migranata, Srbija tih problema, na žalost, nema pa nema ni razloga da se preterano brinemo oko toga.

A ako čarli želi da Srbija driluje svoje građane, da ih primorava na nešto hira radi, onda čarli ne misli dobro Srbiji.

Чарли не жели да Србија дрилује своје грађане.
Чарли је поносан да сви грађани у Србију имају могућност да неће да знају српски језик.
Чарли би волео да сви грађани Србије знају српски језик - и ћирилично писмо - приде.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:44 15.05.2014

Re: Српски језик !

Otisao Srbin u Njemacku:
- Pricaj srpski.....Dosao neko ovde:
- Pricaj srpski,

Da te ceo svet razume

Slušam jutros nešto o Skerliću, nešto povodom stogodišnjice smrti.
I kažu da je bio levičar, prozapadno orjentisan i vatreni nacionalista.

E nama fali takav nacionalizam, današnji nacionalisti su poput Čarlija (Čarli izvini) i ovih iz DSSa.
Plaše se svega što nije srpsko, sve bi da privedu srpstvu pa i na silu ako treba, a to nije nacionalizam, to je antinacionaloizam, antisrpstvo. Tako se srpstvo niti voli niti brani, tako se od srpstva pravi babaroga, a babaroge niko ne voli.
antioksidant antioksidant 13:45 15.05.2014

Re: Српски језик !

Чарли не жели да Србија дрилује своје грађане.
Чарли је поносан да сви грађани у Србију имају могућност да неће да знају српски језик.
Чарли би волео да сви грађани Србије знају српски језик - и ћирилично писмо - приде.

ok, onda moje izvinjenje tebi jer sam potpuno pogresno razumeo tvoje stavove (narocito iznet u drugoj recenici)
charlie charlie 13:46 15.05.2014

Re: Српски језик !

antioksidant
charlie
yugaya
Замолио бих те да пазиш на изражавање. Од превише слина можеш да се угушиш.


Odjebi uštvo.

TJ. EDIT: Idi trk prijavi se za linč patrolu, i traži da proveravaš kako čarililicom barataju "hrvati" u Srbiji koje pišeš namerno malim početnim slovom.



Шуго бедна !
Да се послужим твојим стилом.


čarli, ne samo da si nevaspitan već si izgleda i nesposoban da shvatiš par najosnovnijih pravnih normi. ustav srbije garantuje pravo službene upotrebe mađarskog jezika u lokalnim zajednicama gde žive mađari. ustav direktno zabranjuje i diskriminaciju na osnovu jezika i ni na koji način ne nameće upotrebu ni jednog jezika u privatnim okolnostima. ako želiš pričati samo mađarski – tvoje je.
ovo što dss trenutno radi a i ti je raspirivanje nacionalne netolerancije.

a dole su članovi krivičnoz zakonika tebi i dss-u za proučiti. mislim da će vam uskoro trebati a odbranu pred sudom

Povreda prava upotrebe jezika i pisma
Član 129
Ko suprotno propisima o upotrebi jezika i pisma naroda ili pripadnika manjinskih nacionalnih i etničkih zajednica koji žive u Srbiji uskrati ili ograniči građaninu da pri ostvarivanju svojih prava ili pri obraćanju organima ili organizacijama upotrebi jezik ili pismo kojim se služi,
kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do jedne godine.
Povreda slobode izražavanja nacionalne ili etničke pripadnosti
Član 130
(1) Ko sprečava drugog da izražava svoju nacionalnu ili etničku pripadnost ili kulturu,
kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do jedne godine.
(2) Kaznom iz stava 1. ovog člana kazniće se i ko prinuđava drugog da se izjašnjava o svojoj nacionalnoj ili etničkoj pripadnosti.
Izazivanje nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti
Član 317
(1) Ko izaziva ili raspiruje nacionalnu, rasnu ili versku mržnju, ili netrpeljivost među narodima ili etničkim zajednicama koje žive u Srbiji,
kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina.
(2) Ako je delo iz stava 1. ovog člana učinjeno prinudom, zlostavljanjem, ugrožavanjem sigurnosti, izlaganjem poruzi nacionalnih, etničkih ili verskih simbola, oštećenjem tuđih stvari, skrnavljenjem spomenika, spomen-obeležja ili grobova,
učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.
(3) Ko delo iz st. 1. i 2. ovog člana vrši zloupotrebom položaja ili ovlašćenja ili ako je usled tih dela došlo do nereda, nasilja ili drugih teških posledica za zajednički život naroda, nacionalnih manjina ili etničkih grupa koje žive u Srbiji,
kazniće se za delo iz stava 1. zatvorom od jedne do osam godina, a za delo iz stava 2. zatvorom od dve do deset godina.




Неваспитан си ти - то под један. (јер нисам приметио да си саговорнику који је мене, претходно, обрати пажњу - претходно, назвао уштвом "припретио" да је неваспитан).
Што се тиче другога - одговорићу ти касније, јер морам да идем да радим важан посао са мојим добрим другарем Лајошем (који перфектно зна српски језик, а само из шале, бројимо на маџарском).
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:46 15.05.2014

Re: Српски језик !

Чарли би волео да сви грађани Србије знају српски језик - и ћирилично писмо - приде.


I ja bih voleo da svi ljudi na svetu znaju sve jezike sveta i sva pisma.
I da vlada mir u svetu, i da nema gladi.
To je otprilike ta priča.
alselone alselone 13:47 15.05.2014

Re: Српски језик !

E nama fali takav nacionalizam, današnji nacionalisti su poput Čarlija (Čarli izvini) i ovih iz DSSa.
Plaše se svega što nije srpsko, sve bi da privedu srpstvu pa i na silu ako treba, a to nije nacionalizam, to je antinacionaloizam, antisrpstbo. Tako se srpstvo niti voli niti brani, tako se od srpstva pravi babaroga, a babaroge niko ne voli.


Saglasan !

charlie charlie 13:47 15.05.2014

Re: Српски језик !

hoochie coochie man
Чарли би волео да сви грађани Србије знају српски језик - и ћирилично писмо - приде.


I ja bih voleo da svi ljudi na svetu znaju sve jezike sveta i sva pisma.
I da vlada mir u svetu, i da nema gladi.
To je otprilike ta priča.

Сагласан !
charlie charlie 13:49 15.05.2014

Re: Српски језик !

hoochie coochie man
Otisao Srbin u Njemacku:
- Pricaj srpski.....Dosao neko ovde:
- Pricaj srpski,

Da te ceo svet razume

Slušam jutros nešto o Skerliću, nešto povodom stogodišnjice snrti.
I kažu da je bio levičar, prozapadno orjentisan i vatreni nacionalista.

E nama fali takav nacionalizam, današnji nacionalisti su poput Čarlija (Čarli izvini) i ovih iz DSSa.
Plaše se svega što nije srpsko, sve bi da privedu srpstvu pa i na silu ako treba, a to nije nacionalizam, to je antinacionaloizam, antisrpstbo. Tako se srpstvo niti voli niti brani, tako se od srpstva pravi babaroga, a babaroge niko ne voli.

Чарли се апсолутно не плаши ничега, а камоли тога - што није српско.
Чарли је радио (и још увек ради) са више странаца (на обострану ползу) него што си ти видео у животу (и на филму).
ПС. Шта мислиш откуда Чарлију надимак - Чарли !?
charlie charlie 13:50 15.05.2014

Re: Српски језик !

antioksidant
Чарли не жели да Србија дрилује своје грађане.
Чарли је поносан да сви грађани у Србију имају могућност да неће да знају српски језик.
Чарли би волео да сви грађани Србије знају српски језик - и ћирилично писмо - приде.

ok, onda moje izvinjenje tebi jer sam potpuno pogresno razumeo tvoje stavove (narocito iznet u drugoj recenici)

Сагласан !
Прихваћено у целости.
antioksidant antioksidant 13:51 15.05.2014

Re: Српски језик !

Неваспитан си ти - то под један.

nisi prvi koji to kaze, pa neka bude da se oko toga slazemo. oko ostalog ozbiljno razmisli, nije naivna stvar. a ako ti je onaj drugi komentar blizi stavovima nego ostali jos jednom primi izvinjenje
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:52 15.05.2014

Re: Српски језик !

Чарли је радио (и још увек ради) са више странаца (на обострану ползу) него што си ти видео у животу (и на филму).


Pa možda, ali ne vide se pozitivni efekti toga u tvojim komentarima, a to je ono što se računa.
charlie charlie 13:54 15.05.2014

Re: Српски језик !

hoochie coochie man
Чарли је радио (и још увек ради) са више странаца (на обострану ползу) него што си ти видео у животу (и на филму).


Pa možda, ali ne vide se pozitivni efekti toga u tvojim komentarima, a to je ono što se računa.

Нисам сигуран у ниво твојих квалификација да валидираш моје ставове.
Ниси ми се "доказао " .
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:57 15.05.2014

Re: Српски језик !

Нисам сигуран у ниво твојих квалификација да валидираш моје ставове.
Ниси ми се "доказао " .


Ujbt pa nemoj mi to govoriti!
Šta sad da radim u pm?!

E čarli, čarli
expolicajac expolicajac 14:39 15.05.2014

Re: Српски језик !

hoochie coochie man
Otisao Srbin u Njemacku:
- Pricaj srpski.....Dosao neko ovde:
- Pricaj srpski,

Da te ceo svet razume

Slušam jutros nešto o Skerliću, nešto povodom stogodišnjice smrti.
I kažu da je bio levičar, prozapadno orjentisan i vatreni nacionalista.

E nama fali takav nacionalizam, današnji nacionalisti su poput Čarlija (Čarli izvini) i ovih iz DSSa.
Plaše se svega što nije srpsko, sve bi da privedu srpstvu pa i na silu ako treba, a to nije nacionalizam, to je antinacionaloizam, antisrpstvo. Tako se srpstvo niti voli niti brani, tako se od srpstva pravi babaroga, a babaroge niko ne voli.

Hoki doneo sam dunju iz vojvodine. Al pravu. Ajd da jepopijemo zajedno da mi bude merak.
charlie charlie 15:23 15.05.2014

Re: Српски језик !

maksa83
Ovakvi komentari su dokaz da je akcija DSS-a uspela u svolm cilju - da siri nacionalnu netrpeljivost.

Jebaga sad ako je to posledica akcije, pa charlie saglasan! se ovde već mesecima svaki put otvori četri prsta od uzbuđenja kad se pomene Koštunica...

Уз сав респект који имам према теби (као једном од највиспренијих блогера), морам да ти кажем - а не бих желео да те увредим - да је ово што си написао глупост.
Но, не брини, сваком се догоди, људи смо !

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana