Ljudska prava

USTAV (čl.50): "U REPUBLICI SRBIJI NEMA CENZURE"

Freedom of Information RSS / 26.05.2014. u 11:40

autor: Rodoljub Šabić
Juče i danas ne mali broj ljudi me kontaktirao, što direktno, što na Twitter-u, i pitao za moj lični stav o slobodi izražavanja i slobodi medija. Povod su bili, s jedne strane vesti o privođenju, čak i zadržavanju nekih građana zbog "sumnje da su počinili krivično delo izazivanja panike i nereda iz čl. 343 KZ Srbije", s druge fenomen nestajanja određenih tekstova sa nekih portala ili "padanja" celih portala iz neobjašnjivih razloga.
Još juče smo bili u prilici da pročitamo nekoliko zanimljivihi postova na temu slobode izražavanja i slobode medija. Mislio sam (neskromno) da je moj stav o ovim slobodama poznat, utoliko pre što se u potpunosti zasniva na jasnim i striktnim ustavnim garancijama ovih sloboda. Ali kako god bilo, nije suvišno i ovom prilikom podsetiti na te garancije. Biće dovoljne i samo dve:
"Jemči se sloboda mišljenja i izražavanja, kao i sloboda da se govorom, pisanjem, slikom ili na drugi način traže, primaju i šire obaveštenja i ideje." (čl.46 st.1 Ustava)
"U Republici Srbiji nema cenzure. Nadležni sud može sprečiti širenje informacija i ideja putem sredstava javnog obaveštavanja samo ako je to u demokratskom društvu neophodno radi sprečavanja pozivanja na nasilno rušenje Ustavom utvrđenog poretka ili narušavanje teritorijalnog integriteta Republike Srbije, sprečavanja propagiranja rata ili podstrekavanja na neposredno nasilje ili radi sprečavanja zagovaranja rasne, nacionalne ili verske mržnje, kojim se podstiče na diskriminaciju, neprijateljstvo ili nasilje." (čl.50 st.3 Ustava).
Naravno, i sloboda izražavanja i sloboda medija ne spadaju u krug tzv. apsolutnih prava i sloboda, mogu se pod određenim uslovima ograničiti. To predviđa član 20 Ustava, ali istovremeno izričito utvrđuje da je to moguće učiniti samo zakonom, samo radi ostvarenja svrhe koju dopušta Ustav, samo u obimu koji je neophodan da se ta svrha ostvari, ne zadirući pri tom u suštinu prava.
Kako u svetlu tih pravnih činjenica izgledaju vesti o privođenju zbog "izazivanja panike", te vesti o iznenadnim promenama u sadržaju pojedinih medija?
Pa kad je reč o postojanju sumnje da je počinjeno neko krivično delo, pa razume se i ono iz čl. 343 KZ-a, nesporno je da je pravno relevantna ocena postojanja te sumnje u nadležnosti tužilaštva, a ocena postojanja samog krivičnog dela u nadležnosti suda. Moraćemo, bar izvesno vreme na te ocene sačekati.
S tim u vezi da podsetim i na sadržinu čl. 343 KZ-a:
"Ko iznošenjem ili pronošenjem lažnih vesti ili tvrđenja izazove paniku, ili teže narušavanje javnog reda ili mira ili osujeti ili značajnije omete sprovođenje odluka i mera državnih organa ili organizacija koje vrše javna ovlašćenja, kazniće se zatvorom od tri meseca do tri godine i novčanom kaznom.
Ako je delo iz stava 1. ovog člana učinjeno putem sredstava javnog informisanja ili sličnih sredstava ili na javnom skupu, učinilac će se kazniti zatvorom od šest meseci do pet godina.
"
Ne dovodeći, razume se, ni jednog trenutka u pitanje prerogative tužilaštva i suda, mislim da sadržina ovih normi nužno upućuje na bar dva zaključka. Prvo, ocene o postojanju "sumnje", a pogotovo o postojanju dela moraju se zasnivati na stvarnim, ne na pretpostavljenim posledicama. Nije dakle reč o mogućem izazivanju panike, odnosno ometanju aktivnosti državnih organa već je potrebno da te posledice stvarno nastupe. I drugo, u svakom slučaju, bilo bi, najblaže rečeno, krajnje diskutabilno aktivnosti na društvenim mrežama, odnosno ličnim blogovima podvoditi pod teži, "kvalifikovani" stav 2. ovog člana.
A i u vezi "nestajanja" postova ili "padanja" portala nameću se i mnogo očiglednije, takođe bar dva zaključka. Prvo, ako su "rezultat" ma kakvih aktivnosti organa vlasti ili predstavnika vlasti, te su aktivnosti apsolutno nezakonite. I drugo, ako su u pitanju aktivnosti pojedinih "revnosnih" urednika, a pogotovo "neidentifikovanih" hakera, ne mogu se oceniti drugačije nego kao štetne, opasne i nedopustive.



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 11:45 26.05.2014

?

ljudsko pravo na autocenzuru je neotudjivo
ljigavo ali neotudjivo :)
Freedom of Information Freedom of Information 11:50 26.05.2014

Re: ?

ljudsko pravo na autocenyuru je neotudjivo
ljigavo ali neotudjivo :)

U pravu ste,naravno. I ja isto mislim. Zato sam za aktivnosti "revnosnih" urednika i rekao "opasno i nedopustivo" a ne i nezakonito.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:57 26.05.2014

Da kvalifikujem par tema

Ukoliko je neko priveden na informativni razgovor i zadržan u policiji, zbog pisanja na Facebook, kako je moguće da nemamo informaciju o tome zvaničnu?

To je zastrašivanje države.

Koliko nas kao korisnike tačno štite ona pravila sa kojima smo se složili prilikom kreiranja naloga?

Freedom of Information Freedom of Information 12:25 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

Ukoliko je neko priveden na informativni razgovor i zadržan u policiji, zbog pisanja na Facebook, kako je moguće da nemamo informaciju o tome zvaničnu?

Stvar nije jednostavna.Npr.informacija o broju privedenih jeste informacija od javnog značaja, međutim objavljivanje podataka o konkretnoj ličnosti prilikom privođenja (nezavisno zbog kog krivičnog dela)bi bilo problem i sa stanovišta ZZPOL i sa stanovišta prezumpcije nevinosti.
To je zastrašivanje države.
Očito je da mnogi misle kao ti. S tim u vezi moram da ponovim
kad je reč o postojanju sumnje da je počinjeno neko krivično delo, pa razume se i ono iz čl. 343 KZ-a, nesporno je da je pravno relevantna ocena postojanja te sumnje u nadležnosti tužilaštva, a ocena postojanja samog krivičnog dela u nadležnosti suda. Moraćemo, bar izvesno vreme na te ocene sačekati.

A sa pitanjem
koliko nas kao korisnike tačno štite ona pravila sa kojima smo se složili prilikom kreiranja naloga?

otvaraš jednu zaista interesantnu i veoma važnu temu. Ali o njoj ne mogu sad,u "gužvi" sam, biće prilike.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:55 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

Freedom of Information

Stvar nije jednostavna.Npr.informacija o broju privedenih jeste informacija od javnog značaja, međutim objavljivanje podataka o konkretnoj ličnosti prilikom privođenja (nezavisno zbog kog krivičnog dela)bi bilo problem i sa stanovišta ZZPOL i sa stanovišta prezumpcije nevinosti.


Dok strpljivo čekamo priliku, nadležni bi mogli da i bez objavljivanja podataka o ličnostima pojasne problem u načelu tj šta je tačno osnov za reakciju tužilaštva. Pogotovo imajući u vidu osteljivost problema i arbitarnost koja vrišti odavde.
Prema meni dostupnim informacijama, ova reakcija MUP-a i tužilaštva je iza granice oko koje bi se složili da postoji, kada taj lični prostor postaje problemitičan u smisli namernog uzbunjivanja javnosti, i otuda reakcija slobodnog interneta, a nedopustivo je da toliko dugo tapkamo u mraku.

Ovo neće na dobro izaći, a šansa da država i sistem represije pobedi slobodni internet - ne postoji.
predatortz predatortz 13:01 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema


Dok strpljivo čekamo priliku, nadležni bi mogli da i bez objavljivanja podataka o ličnostima pojasne problem u načelu tj šta je tačno osnov za reakciju tužilaštva. Pogotovo imajući u vidu osteljivost problema i arbitarnost koja vrišti odavde.


Hipotetički:

Dok traje neka vanredna situacija ( poplava, požar, odron...) ja izađem sa tvrdnjom o velikom broju mrtvih, koja ne odgovara istini. Pritom, sugerišem da se oni koji se sa tom situacijom bore, ne rade to kako treba, pa su sami skrivili za stradanje naroda.

Sve to izaziva paniku, potstiče razne teorije zavere, izaziva nepoverenje naroda u policiju, vatrogasce, spasioce... Dovodi do toga da se narod na ugroženim područjima oglušuje o naredbe za evakuaciju. Time se rapidno povećava broj potencijalnih žrtava.

U takvoj situaciji, itekako, ima posla za tužioca.
libkonz libkonz 13:10 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

U takvoj situaciji, itekako, ima posla za tužioca.

da, naročito ako je reč o fejsbuku statusima. A naslovne strane tabloida, to se ne računa.
predatortz predatortz 13:15 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

libkonz
U takvoj situaciji, itekako, ima posla za tužioca.

da, naročito ako je reč o fejsbuku statusima. A naslovne strane tabloida, to se ne računa.


Nije bitan medij kojim ćeš širiti paniku. Veruj mi, ponešto znam o tome, panika je najveći neprijatelj u otežanim okolnostima. Često veći od stvarnog problema.

Što se tabloida tiča, tek tu treba zavesti red.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:24 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

predatortz

Dok strpljivo čekamo priliku, nadležni bi mogli da i bez objavljivanja podataka o ličnostima pojasne problem u načelu tj šta je tačno osnov za reakciju tužilaštva. Pogotovo imajući u vidu osteljivost problema i arbitarnost koja vrišti odavde.


Hipotetički:

Dok traje neka vanredna situacija ( poplava, požar, odron...) ja izađem sa tvrdnjom o velikom broju mrtvih, koja ne odgovara istini. Pritom, sugerišem da se oni koji se sa tom situacijom bore, ne rade to kako treba, pa su sami skrivili za stradanje naroda.


Prijatelju, ima nekoliko problema sa ovim što pišeš, hajde da problam da osvetlim iz više uglova.

Internet je pre svega ogledalo društva, i stanja u tom društvu, tako da srpskojezični internet ima apsolutno iste karakteristike kao i društvo. Onoliko koliko su tračevi od usta do usta u društvu prisutni toliko su prisutni i na internetu. Zlobnici kažu da su zbog anonimnosti na netu prisutniji, ali ne veruj im, sasvim je verovatno da je potpuno identično.

Problem je, dakle, što su na internetu dostupniji i lakše ih je dokumentovati, sa jedne strane, ali sa druge strane postoji nešto što to dokumentovanje olakšava, a to je kredibilitet autora. Baciš pogled na nečiji facebook - sve ti je jasno, i neko sa niskim kredibiltetom može da piše koliko hoće i šta hoće, možemo ga slobodno ignorisati, i to funkcioniše zasad sasvim dobro.

Država je rešila, prema dostupnim podacima da dvadesetak korisnika ne ignoriše, onako kako bi ih ja, ti, i ubedljiva većina ignorisala, nego da ih osvetli kao diverzante napora u vanrednim okolnostima, pri tom:

Neki jasno registrovani mediji su pisali i gore stvari i nikom ništa.

Postoji ta arbitarnost jasno se vidi,

Facebook je definisan kao lični prostor, nije namenjen da bude medij. I ima zabavan karakter,dakle mesto gde korisnika postavljaju svoje viđenje sveta i odnosa, nikako univerzalne tvrdnje. Ono što ja napišem - važi za mene i moju percepciju stvarnosti. Ti ih prihvataš ili ne, na volju ti.
Sve to izaziva paniku, potstiče razne teorije zavere, izaziva nepoverenje naroda u policiju, vatrogasce, spasioce... Dovodi do toga da se narod na ugroženim područjima oglušuje o naredbe za evakuaciju. Time se rapidno povećava broj potencijalnih žrtava.

Ne postoji garancija. niti automatizam tipa to se desilo jer je Pera napisao status.
Nti je Pera kredibilan da ga svi slušaju niti je iko na internetu u toj meri kredibilan, a oni koji su bliži tom kredibilitetu ne dopuštaju sebi da se izlanu na glupost.
U takvoj situaciji, itekako, ima posla za tužioca.


Ozbiljno savetujem tužiocu da ove statuse ignoriše ili da podrobno, bez trunke sumnje i jasno i nedvosmisleno dokaže da postoji uzročno posledična veza, ali...
Ali da prvo procesuira one medije, da prevrti sve javne izjave po medijima, pojasni "mašinu sa rupom napred koja sve usisava" i kako takva kompetencija sedi u Vladi Srbije, pa da se onda obračunava sa statusima na facebook. Ako krene od statusa neće da valja.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:01 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

predatortz


De si bre ti? Pazi kada si mi prethodne nedelje par puta pao na pamet, kako je tamo u Srpskoj, u Posavini?

A što se tiče teme, škakljive stvari su pitanju. Ako te vode budale, koliko dugo ćeš čekati zbog "opšte stvari" a da ne prolaješ? Ponekad, to "prolajavanje" može posledično biti dobro baš za tu "opštu stvar"

Opet, da je sa druge strane bilo budala koje su srale sve i svašta, bilo je.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:07 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

Facebook je definisan kao lični prostor, nije namenjen da bude medij. I ima zabavan karakter,dakle mesto gde korisnika postavljaju svoje viđenje sveta i odnosa, nikako univerzalne tvrdnje. Ono što ja napišem - važi za mene i moju percepciju stvarnosti. Ti ih prihvataš ili ne, na volju ti.


Uroše, nemoj da se praviš glup kada nisi. Fejsbuk i ostale društvene mreže su mnogo više od toga a svoditi njihov uticaj samo na to na šta ga ti svodiš je ili glupo ili zlonamerno. Ovo što priča Predo uopšte nije bez osnova. U ostalom samocitiraću sebe, ovo napisah na jednom drugom mestu:

one noći (ponedeljak na utorak) kada je bila ponovo naređena evakuacija Obrenovca, u jednom momentu sedim u kasarni u Jakovu odmah preko Save i jedan čovek kaže:

"gledam kako pišu po internetu o 2000 leševa koji plutaju po Obrenovcu, i mislim se nešto, već danima veslam po tom istom Obrenovcu, pa jebem mu mater, valjda bih neki zakačio, naleteo čamcem, mislim, bar onako, slučajno..."


e sad, ako ti misliš da su takve priče olakšavale posao ljudima na terenu, alal ti.
freehand freehand 22:16 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

vrabac_u_steni
Facebook je definisan kao lični prostor, nije namenjen da bude medij. I ima zabavan karakter,dakle mesto gde korisnika postavljaju svoje viđenje sveta i odnosa, nikako univerzalne tvrdnje. Ono što ja napišem - važi za mene i moju percepciju stvarnosti. Ti ih prihvataš ili ne, na volju ti.


Uroše, nemoj da se praviš glup kada nisi. Fejsbuk i ostale društvene mreže su mnogo više od toga a svoditi njihov uticaj samo na to na šta ga ti svodiš je ili glupo ili zlonamerno. Ovo što priča Predo uopšte nije bez osnova. U ostalom samocitiraću sebe, ovo napisah na jednom drugom mestu:

one noći (ponedeljak na utorak) kada je bila ponovo naređena evakuacija Obrenovca, u jednom momentu sedim u kasarni u Jakovu odmah preko Save i čovek kaže:

"gledam kako pišu po internetu o 2000 leševa koji plutaju po Obrenovcu, i mislim se nešto, već danima veslam po tom istom Obrenovcu, pa jebem mu mater, valjda bi neki zakačio, naleteo čamcem, mislim, bar onako, slučajno..."

Pusti ti Uroša, on to onako. Moderno je da si kul i da se sa cenzurom sprdaš u mirno doba, a da si za sva moguća prava kad i postoji neki smisao u nihovom ograničavanju. No to ti je čitav pokret.
A što se Fejsbuka tiče - general Sisi ga potpuno podržava. I raznorazne nove, demokratske vlasti, kojekude.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:45 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

Hipotetički:

Dok traje neka vanredna situacija ( poplava, požar, odron...) ja izađem sa tvrdnjom o velikom broju mrtvih, koja ne odgovara istini. Pritom, sugerišem da se oni koji se sa tom situacijom bore, ne rade to kako treba, pa su sami skrivili za stradanje naroda.


Dosta je tu slojeva.
Prvo ima li značaja ko je taj ko izlazi sa tvrdnjom i na koji način izlazi sa tvrdnjom.
Ako to važi za sve onda mora važi i za one koji su to radili usmeno, dakle i njih je trebalo privoditi.
Ako ne važi za sve, ako se procenjuje čiji izlazak može imati posledice, da li je ovaj odabir, ta šminkerka npr, dobra ili loša procena vlasti?
Da li je njen izlazak u javnost bio stvarna opasnost?


Drugo pitanje je sugerisanje da se oni koji se bore ne bore na dobar način.
Da li to uopšte sme da bude zabranjivano?
Šta u situaciji ako se oni zaista bore na pogrešan način?
Da li bi primoravanje na ćutanje možda moglo da izazove velike negativne posledice jer se, hipotetički, takvim, pogrešnim, postupanjem čini šteta?

Možda se na teoretskoj ravni mogu braniti neki postupci vlasti ali samo ako se zanemari stvarna konkretna situacija.
U konkretnoj situaciji fejsbuk istupi neke šminkerke teško da su mogle da imaju ikakve posledice po efikasnost operacije, ali su mogle da imaju posledice na popularnost vođe, i jak je utisak da je to zapravo razlog privođenja pod maskom drugog razloga.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:56 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema


Možda se na teoretskoj ravni mogu braniti neki postupci vlasti ali samo ako se zanemari stvarna konkretna situacija.
U konkretnoj situaciji fejsbuk istupi neke šminkerke teško da su mogle da imaju ikakve posledice po efikasnost operacije, ali su mogle da imaju posledice na popularnost vođe, i jak je utisak da je to zapravo razlog privođenja pod maskom drugog razloga.


U konkretnoj situaciji, sam vođa je širio paniku od onog direktnog prenosa sednice u petak 16. pa pomalo i u subotu 17.
Tako da bih ja njega prvog uhapsio zbog širenja panike

Ali bih, posle i tu šminkerku pozvao na "informativni razgovor" da više ne lupa gluposti.


hoochie coochie man hoochie coochie man 23:22 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

Ali bih, posle i tu šminkerku pozvao na "informativni razgovor" .


I ti bi?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:32 26.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

hoochie coochie man
Ali bih, posle i tu šminkerku pozvao na "informativni razgovor" .


I ti bi?


ju! kakvu ti pokvarenu maštu imaš
angie01 angie01 00:01 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema


Ali bih, posle i tu šminkerku pozvao na "informativni razgovor" da više ne lupa gluposti.


a sto, pa nije ona javno glasilo, novinar,...ona je rekla sta je cula na svom fejsu,...je l svi sto nesto ukucavaju na netu moraju da proveravaju podatke?...ili je to samo razmena misljenja.

do sada se nisu privodili ni neki koji svojim uradcima na netu jesu ugrozavali necija prava-pretili npr, ili pisali protiv nekih grupa i sl.

ti, recimo cujes nesto u tim okolnostima i zabrinut to napises na fejsu gde to podelis sa prijateljima i onda te privedu?...prvo ne smes da kazes, a posle ne smes da dises.
predatortz predatortz 07:08 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

De si bre ti? Pazi kada si mi prethodne nedelje par puta pao na pamet, kako je tamo u Srpskoj, u Posavini?


Posavina još i pomoz' bože, ali je Doboj prilično stradao. Takođe, Bijeljina i okolna sela su jako loše prošli. Ogroman problem prave i klizišta koja su se aktivirala. Nose kuće, puteve, voćnjake...

Sve u svemu, šteta je ogromna.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:06 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

a sto, pa nije ona javno glasilo, novinar,...ona je rekla sta je cula na svom fejsu,...je l svi sto nesto ukucavaju na netu moraju da proveravaju podatke?


Pa naradno da da - ako imaju nesreću da žive u Putinovom Rajhu i ako imaju više od koliko ono beše, desetak? ;> posetilaca na blogu, ima da proveravaju, ima da kontrolišu, ima da...ma šta god radili, ako se ne svide fireru, ima da posete gulag u Sibiru.

Nego, a zašto tužilaštvo ne poziva na "informativni" razgovor one Kurirove koji mal mal pa objavljuju vesti o "sigurnom" smaku sveta, koliko za koji dan, ako ne već i sutra ;>

PLANETA JURI KA ZEMLJI: Stiže u avgustu 2014! Prete nam ogromni cunamiji, zemljotresi...
www.kurir-info.rs/planeta-juri-ka-zemlji-stize-u-avgustu-2014-prete-nam-ogromni-cunamiji-zemljotresi-clanak-1231643

A nije problem što su objavili, nego kada su objavili. Nije Kurir jedini niskoleteći tabloid u svetu, koji je ovo objavio, ali je objavio kada se već itekako dobro znalod a je reč o zajebanciji nekog već studenta (kao da je pa bilo potrebno mnogo razuma pa da se to odmah zaključi). A naravno, nema problema, neka objavljuju - ko nasedne na nešto što Kurir piše (ili nekakva šminko kreatura) - pa strada zbog zato, tjah, Darvin je to lepo objasnio ☻nego, kada se država već petlja u te vode, e onda neka se sete i Kurira, naporno su radili, nije red da im se povređuju tanana osećanja ;>
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:23 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema


vrabac_u_steni


e sad, ako ti misliš da su takve priče olakšavale posao ljudima na terenu, alal ti.


Moguće da sam i glup, sasvim, ali ako šminkerkini navodi ugrožavaju operacije, onda smo u problemu. A društvo jeste u problemu ako se sloboda govora ugrozi, pa ako šmnkerkini postovi spadaju u slobodu govoru, šta da se radi i meni krivo što nisu pametniji.
Da te upozorim na vreme, ti Vrapče i Luković mislite isto :)
Ja nekako ovako:

hoochie coochie man


Možda se na teoretskoj ravni mogu braniti neki postupci vlasti ali samo ako se zanemari stvarna konkretna situacija.
U konkretnoj situaciji fejsbuk istupi neke šminkerke teško da su mogle da imaju ikakve posledice po efikasnost operacije, ali su mogle da imaju posledice na popularnost vođe, i jak je utisak da je to zapravo razlog privođenja pod maskom drugog razloga.


margos margos 11:31 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

Bilo bi najpristojnije da ovo kopiram kod MaleSneki, ali je njen tekst pred zatvaranjem, pa kopiram ovde:

Po netu se neverovatnom brzinom prosirio tekst blogerke iz Obrenovca. U sherovanju se izgubio njen nik. Ostala je samo njena rec. Ali, u zbunjujucoj medijskoj situaciji, kada ne znas sta I kome verovati, rec nije dovoljna. Trazi se izvor. Ime I prezime.
-Ko je ta zena?
-Ona ne postoji. Vidite da nema ime I prezime.
-Ta blogerka nema ime. To je sve izmisljeno I potureno.
Ovo su neki od komentara na koje sam naisla citajuci postove na raznim sajtovima gde je objavljen u celosti, ili samo citiran tekst, sad vec diskutabilne, blogerke iz Obrenovca.
Kapiram. I sama bih bila skepticna.
Hm…Da, to sam ja…
I nije me strah da se predstavim. Danijela Rafailovic ziteljka Obrenovca I zemlje Stradije, uh, oprostite zemlje Srbije, ne znam sta mi bi te mi se omako Radoje Domanovic . Pisem pod nickom Didiland. Pisem prozu. Na mom blogu nema politickih tema, za to “ne sam se skolovala”.
Imamo glavu na ramenima, nemojte misliti da nismo srecni zbog toga. Ali, kad je vec na ramenima, moja nikad nije uludo tu stajala. Ne znam za druge. Svako o svojoj glavi odlucuje. Izuzimam trenutke kad drugi odlucuju o nasim glavama, kao Cucko, Mali I Vucic, ali o tom malko kasnije.
Dok sam stajala sa decom kod groblja, na poljani gde su sleteli helikopteri, vec sam znala da cu se po pitanju vojne policije hitno oglasiti cim se domognem tastature. Znala sam da ne mogu nista drugo, sem da ispricam da ljudi znaju. A, tek kad mi je majka ispricala vesti sa televizije, da smo bili obavesteni, da je bila sirena, da nismo hteli da se evakuisemo….Auuuuuu, prica vise nije bila dovoljna. Tada sam vec znala da moram nekog , u najmanju ruku, da uhapsim, ili ako nista drugo, tim lazovima da priredim jednu lepu “politicku sa’ranu”. Ali, dok sam stigla do tastature, bila sam vec toliko sjebana, da sam mogla samo kratko I sturo u vidu obavestenja na mom FB profilu. Cisto za rodbinu I prijatelje, sheruj dalje.
Osporavani tekst je najpre stigao na blogB92.Objavila ga je moja prijateljica I blogerka “malasneki”, a onda vrtoglavom brzinom, sirio se ko antivirus, obarajuci televizijske I novinske fabrikacije.
Pohvaljen je twiter I FB, medjutim ovom prilikom zelim da cestitam blogerima, koji su na sebe preuzeli zadatak, u kom su novinari debelo zatajili. Blogeri su se zdusno trudili da na videlo sto hitnije izadje istina I objavljivali su vesti I ispovesti koje ni jedan novinar nije hteo da takne. Kapiram I to. Obrenovac, vruc krompir. Treba da se jede, da se nahrane deca kuci, zavise od te plate. Sta ce nesrecnici. Lazanskom, svaka cast.
E, sad…Moja prica.
Zelim, najpre da svi znate, da je Obrenovac opstina sa najvecim budzetom. Niko ne moze po tom pitanju da nam prismrdi. Nije da obican narod ima od toga neke vajde, ali da se zna. Budzet nam je najbogatiji, zahvaljujuci zakonima EU o zastiti zivotne sredine, koje je Srbija bila primorana da uvede da bi ostala na tom vajnom putu za evropske integracije. Ne znam o kojoj se svoti danas radi, ali 2006. Kada sam se ja bavila politikom na lokalnom nivou, cifra je bila 6 miliona evra godisnje. 6 miliona evra, hej ! Godisnje! I to je novac koji po zakonu moze da se potrosi jedino na ekologiju. Ali, oni su nasli put da novac zavrsi u raznim dzepovima, na razne nacine. Izmedju ostalog redovno deo novca ustine TV Mag. Nasa lokalna televizija. Privatna, razume se. Zasto pominjem sve ovo? Pa, ista ta televizija je instrument obrenovacke vlasti I ista ta televizija nas je obavestavala te proklete noci. Sve oci su te noci bile uprte u bas tu televiziju, koja kad vec stipa iz budzeta, moze valjda i da nas obavestava kako treba, kad su ugrozeni zivoti. Na TV MAG isli su kajroni, da gradjani iz naselja Sljivice treba da se evakuisu u narednih osam sati. I to je sve. Taj kajron je isao satima. Svako ko je pet sati kasnije ukljucio Tv MAG mogao je sebi da kaze, super imam osam sati. Imam fore. Da li? Poseban akcenat stavljam na to da je naselje Sljivice naseljeno pretezno Romima. Mnogi od njih nemaju TV prijemnik. Sirena bi bila spas.
Mali je bio U Obrenu tog dana. Rekao covek, nema potrebe za panikom I da ostanemo u kucama. Mirno spavaj, nano. Iste informacije na TV MAG. Svi kazu imaju strucnjake. Koji su to strucnjaci, bas bih volela da znam.
Elem, u pola cetiri ujutru nestalo struje. Pocele komsije da izlaze napolje. Izadjem I ja. Gledamo Tamnavu koja protice pored nasih kuca. Mirna I tiha. Nadosla prethodnih dana, ali ne mrda. Jos dva metra do vrha. Razidjemo se mi, sa zakljuckom da nema od tog posla nista. Ma kakva poplava, ionako javili na MAG-u, da se evakuisu samo Sljivice.
Pola pet izjutra. Znate li zvuk velikih vodopada? To je taj zvuk. Huk u noci bez struje, bez meseca. Totalni mrak. Samo huk. Nemas pojma odakle dolazi. Pre nego sto su poplavljene Sljivice, bila je poplavljeno moje dvoriste. Toliko o strucnjacima. Ne Tamnavom, ne Kolubarom, vec podzemnim vodama. Uperili smo slap svetlosti lampe na ulicu.Sticajem okolnosti ispred moje kuce tri sahte. Sve tri se pretvorile u fontane. Vidjala sam to u onim apokalipticnim filmovima. Inace za izradu scenarija apokaliptickih filmova, filmadzije saradjuju sa strucnjacima da bi sto vernije prikazali situaciju “sta bi bilo, kad bi bilo”. Opet pitam, sa kojim strucnjacima je vlast saradjivala? Ne pljujem sve strucnjake. Samo ove sa kojima su Cucko, Mali I Vucic saradjivali I koji su ih savetovali. Drugar, koji je prolazio mojom ulicom bas u trenutku kad je voda iz sahti nadirala, kad je video vodu, zaustavio je auto i dozivao nas iz sve snage da hitno izadjemo napolje I udjemo u njegova kola. U roku od nekoliko minuta u mom dvoristu voda je bila meni do kolena. Deca I ja smo u toj frci izneli samo to sto smo imali na sebi. Odvezao nas je do glavne ulice. To je nekoliko stotina metara dalje. I od tog trenutka do sutradan popodne mi smo se bukvalno potucali po Obrenovcu.
Mozda sam gluva. Mislim, nikad se ne zna. Ako treba provericu. Sirene nije bilo.
Svi smo bezali ka Gaju. Naselje na visoj koti. Tog dana oko 14 sati, na putu ka Gaju videla sam jednog policajca koji je sedeo u parkiranom autu, pridjem I pitam, sta sad, kuda, kako, sta ce biti. Kaze, ne znam I ja sam odsecen. Pa, od cega si ti odsecen? Pa, ko ce da mi kaze, ako ti neces? Pa, serem ti se u motorolu, voki -toki i radio vezu. Pa, gde cu ljudi sa mokrom decom? Samo ocaj I nemoc. Sve ostale emocije su negde zbrisale. U ovakvoj situaciji informacija zlata vredi. Mi smo bili uskraceni za istu. I pre i za vreme poplave. Dok smo bili u Gaju pojma nismo imali da ce ceo Obrenovac biti poplavljen. Ne znas cemu da verujes, te izbio pozar na elektrani, gotovo, sad ce sav onaj vodonik da eksplodira odosmo svi u tri lepe, te evakuacija na toj i toj lokaciji, odes tamo nikog nema. Na kraju odlucim da udjemo u neku u zgrada u naselju Rojkovac sa namerom da na stepenistu provedemo noc I sa nadom da ce se neko smilovati I dati bar cebad za decu, koja su se zaledila. Stanemo mi kod neke zgrade, pitamo je l mozemo u hodnik. Moze. Pitaju nas odakle smo. Objasnjavamo, odakle ,sta smo vec prosli. Vide oni da smo mokri, ali niko nista...Ni bake, ni deke, ni zene, ni muskarci…U tom naidje jedna zena. Kad je cula da smo mi vec poplavljeni rano jutros, odmah nas je pozvala kod nje u stan. Veliko olaksanje. Olivera sa sestog. Olivera, veliko hvala. Tu smo se utoplili, dobili krevete, cak i kafu I caj.
Sad zamislite veliko stambeno naselje. A, sad ogroman vozni park. A, sad zamislite kako u mrkloj noci svetlucaju svici u vodi. Trepere potopljeni farovi. I taman kad je jezivi hor raznoraznih alarma potopljenih automobila utihnuo, kroz noc se prolamao jezivi zvuk. Kasnije smo skapirali da je to zvuk amfibije koja je ordinirala od osnovne skole “Jefimija” do nama nepoznate lokacije. Dobro je, bar nekog evakuisu. Ima nade.
Negde oko tri ujutro, pita mene stariji sin-Mama, a sta ako nemamo sta jedemo I sta da pijemo? Ko zna kad cemo mi doci na red.
Necete verovati sta sam mu odgovorila. Rekla sam-Ne brini, mama ce da obije prodavnicu, ako treba.
I to je vrlo interesatno. U ovakvim situacijama, hitno treba da se ovlaste lica, da li je to neki od ovih nasih nesretnih policajaca, ili obican gradjanin, predsednik kucnog saveta itd. koji ce da obije te prodavnice I da deli hranu, vodu I sta kome treba. Ionako je sve posle potopljeno I propalo. A, ljudi su nam ostali gladni I zedni.
Sto se tice vojske, odmah da vam kazem,po njih cetvorica u gumenom camcu koji su prevozili po dve osobe, a dobrovoljci po dvojica, pa izadju iz camca da sto vise stane ljudi, a oni guraju camac, a voda im do grudi. To su slike koje necu zaboraviti. Svaka cast dobrovoljcima, o vojsci sve najgore. Ono sto ste vi videli na televiziji je sledece, dobrovoljac ode po gradjane, evakuise ih do suvog, a na suvom ceka policajac, ili vojnik, kako gde, koji prihvata unesrecene nosi ih par koraka I to se snima. Snima se taj vojnik i tih par koraka, a taj dobrovoljac , njega ne snimaju. I ti sad mislis, svak cast da nam nije vojske I policije…Ma, ne mogu ni gorko da se osmehnem. Koji bre novinari? Po cijem nalogu?
Sto se tice Rusa, cula sam sve najbolje. Nisam videla svojim ocima, ali ocevici pricaju sve u superlativu.
Decu i mene je do kopna evakuisao Kapetan Kuka, licno. Tako se covek predstavio da izmami deci osmeh, da ih obodri. I onda poljana pored groblja I helihopteri. Tu je bilo, onako odokativno, jedno 500 ljudi. Najvise zena sa decom, zena bez dece I starice. Drzali su nas iza konopca ko stoku. Svojim usima cula vojnog policajca kad je starici rekao-Ne moze baba! Sta ti mislis, da tvoj zivot vredi vise nego ove dece? Nazad ! Baka je bila toliko stara I pogubljena, da mislim da ga nije ni razumela. Ok, mozda I ja tako mislim, ali u zivotu mi nije palo da tako nesto kazem naglas. Pa, ko si ti , bre, mamu ti maminu, da tako sa njom razgovaras? Pa, nije ona drzavni neprijatelj ! Kad smo culi da idemo u Jakovo, veli zagor. Kazem ja- Joj sta cemo u Jakovo? Kaze on meni, oces da te ostavim ovde? Onako strogo, ko misli ja cu da se userem. Stignem, do konopca nekako, ali sipak ne moze moje malo dete da se evakuise, jer imam I starije od 15 godina. A, oni krupni Bog da ih vidi. Niko I ne veruje da imaju 9 I 15. A, jbg, da sam znala da su na ceni Mali, ja bih prcvoljke radjala, a ne ovakve delije.
Sto se tice Cucka, sramota je sto nije smenjen I uhapsen. Sto se tice Malog, ima audio zapis sta je on nama porucio.
A sto se tice Vucica…
Kad vec voli da poredi Uragane koji haraju po Americi I nase poplave. Sto je nebo I zemlja I veze sa vezom nema. Evo da I ja napravim jednu paralelu sa Americkim predsednikom. Americki predsednik u kriznim situacijama sedi u svom kabinetu I naredjuje generalu Peri, Miki I Paji, a oni prenose naredbu nize. Izadje, da izjavu za medije I to je to. Ne bi mu palo na pamet DA ZAUZME I JEDAN HELIKOPTER I JEDAN CAMAC ZA SEBE I SVOJU NOVINARSKU SVITU, a on bi to sebi mogao komotno da priusti.
Vucic nas je nazvao bolesnim umovima, jer nismo hteli da cutimo. Hvala mu. To vise govori o njemu, nego o nama.
Hvala Dragisa, hvala Kiro, hvala Olivera, hvala Kapetan Kuka, hvala Rusi, hvala dobrovoljci, hvala divna omladino
predatortz predatortz 11:38 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema


Moguće da sam i glup, sasvim, ali ako šminkerkini navodi ugrožavaju operacije, onda smo u problemu. A društvo jeste u problemu ako se sloboda govora ugrozi, pa ako šmnkerkini postovi spadaju u slobodu govoru, šta da se radi i meni krivo što nisu pametniji.
Da te upozorim na vreme, ti Vrapče i Luković mislite isto :)


Evo ti primer sa terena:

Neko je pustio buvu da su se Dodik i Vučić , a znaš da meni nisu simpatični ni jedan, dogovorili da poplave Semberiju da bi rasteretili Beograd. U par sela uz savu su, zbog te priče, odbili da se evakuišu. Posle je bio veliki problem dostaviti im hranu i pitku vodu. Spasioci, umesto da rade tamo gde su potrebniji, trošili su vreme i sredstva na one koji su naseli na tu priču.
predatortz predatortz 11:40 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema


Moguće da sam i glup, sasvim, ali ako šminkerkini navodi ugrožavaju operacije, onda smo u problemu. A društvo jeste u problemu ako se sloboda govora ugrozi, pa ako šmnkerkini postovi spadaju u slobodu govoru, šta da se radi i meni krivo što nisu pametniji.
Da te upozorim na vreme, ti Vrapče i Luković mislite isto :)




Evo ti primer sa terena:

Neko je pustio buvu da su se Dodik i Vučić , a znaš da meni nisu simpatični ni jedan, dogovorili da poplave Semberiju da bi rasteretili Beograd. Par sela uz Savu , zbog te priče, odbilo je evakuaciju. Posle je bio veliki problem dostaviti im hranu i pitku vodu. Spasioci, umesto da rade tamo gde su potrebniji, trošili su vreme i sredstva na one koji su naseli na tu priču.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:43 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

predatortz

Moguće da sam i glup, sasvim, ali ako šminkerkini navodi ugrožavaju operacije, onda smo u problemu. A društvo jeste u problemu ako se sloboda govora ugrozi, pa ako šmnkerkini postovi spadaju u slobodu govoru, šta da se radi i meni krivo što nisu pametniji.
Da te upozorim na vreme, ti Vrapče i Luković mislite isto :)


Evo ti primer sa terena:

Neko je pustio buvu da su se Dodik i Vučić , a znaš da meni nisu simpatični ni jedan, dogovorili da poplave Semberiju da bi rasteretili Beograd. U par sela uz savu su, zbog te priče, odbili da se evakuišu. Posle je bio veliki problem dostaviti im hranu i pitku vodu. Spasioci, umesto da rade tamo gde su potrebniji, trošili su vreme i sredstva na one koji su naseli na tu priču.

Ali glasina ima i bez interneta, pa naučimo da ih filtriramo, ne vidim način da se zabrane glasine usto do usta, a to bi bio ekvivalent ovome, da hapsimo dvadeset ljudi koji šire glasine usto do suta u nadi da će nestati glasine kao pojava.
Neće.
A šta može da nestane ako zastrašimo korisnike interneta? Svašta korisno za društvo. Ne za vlast ili državu, za društvo.

Ja sam uveren da je pravi način ignorisanje glupih postova i pravljenje sopstvene mreže kredibilnih izvora, svako od nas ponaosob, to je nekako - prirodno. Tužilac je tu višak.
predatortz predatortz 11:52 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

A šta može da nestane ako zastrašimo korisnike interneta? Svašta korisno za društvo. Ne za vlast ili državu, za društvo.

Ja sam uveren da je pravi način ignorisanje glupih postova i pravljenje sopstvene mreže kredibilnih izvora, svako od nas ponaosob, to je nekako - prirodno. Tužilac je tu višak.


I za javno iznetu reč na internetu treba da postoji odgovornost. Ja to ne posmatram kao zastrašivanje korisnika interneta. Da li bi bilo ok, da ja pod nekim nikom pozivam na nasilno svrgavanje vlasti, na vršenje atentata, sabotaža, diverzija? Ne bi bilo ok. Znamo da se prate korisnici pedofilskih sajtova. I treba da se prate. Isto tako, nije ok da ja, u vanrednoj situaciji, širim dezinformacije i na taj način odmažem spašavanje ugroženih.

Glupe postove ćemo ignorisati ti, ja, iskusniji konzumenti... Neko će da nasedne, nastaće panika, ugroziće se nečiji život. Najmanje zlo je da neko, ko je iz zle namere, ili nepromišljenosti, širio dezinformacije bude pozvan na informativni razgovor i upozoren da to više ne čini. Pa, ako padne i neka uslovna kazna, ni to nije smak sveta.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:06 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

predatortz

I za javno iznetu reč na internetu treba da postoji odgovornost. Ja to ne posmatram kao zastrašivanje korisnika interneta. Da li bi bilo ok, da ja pod nekim nikom pozivam na nasilno svrgavanje vlasti, na vršenje atentata, sabotaža, diverzija? Ne bi bilo ok.


Koliko pre godinu-dve mislio bih isto, u međuvremeno postalo je jasno i kod nas a i globalno da postoji arbitarnost u represiji ma internetu, iz različitih uglova i povoda, ali postoji. I ovo je dobar primer, šminkerka na informativnom razgovoru, a ovi:

ništa. To je ta arbitarnost. Dalje kad pogledaš koji su sajtovi gašeni, vidiš jasno da je u pitanju kritika Njega, glupa rogobatna, bez ikakvog smisla i uporišta - ali popularna.
Jbt, branim facebookreporter i onaj telepromter, gde će mi duša. I ko im uopšte smišlja imena...
Elem, arbitarnost je neodbranjiva, a sa druge strane nedostatak javnih informacija o ovih dvadesetak privedenih i gromoglasno ćutanje institucija o detaljima govori mi jednu stvar, da je ideja ne da se oni kazne za nemampojmazašta, nego da posluže kao primer, zarad disciplinovanja korisnika. E to ne valja, ama nikako.
predatortz predatortz 12:13 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

Jbt, branim facebookreporter i onaj telepromter, gde će mi duša. I ko im uopšte smišlja imena...
Elem, arbitarnost je neodbranjiva, a sa druge strane nedostatak javnih informacija o ovih dvadesetak privedenih i gromoglasno ćutanje institucija o detaljima govori mi jednu stvar, da je ideja ne da se oni kazne za nemampojmazašta, nego da posluže kao primer, zarad disciplinovanja korisnika. E to ne valja, ama nikako.


Kurir je smeće koje treba da dođe pod udar zakona, stručnih tela... Slažem se da je 'Kurir' u funkciji zadovoljenja najnižih strasti krezube glasačke mašinerije. Sve novinare koji su radili i rade za njega, od prvog broja pa na ovamo, treba lustrirati.

Voleo bih da ova privođenja korisnika interneta budu masovnija.Zašto? Pa, eto povoda da se izađe na ulice!
niko_kao.ja niko_kao.ja 12:36 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

predatortz
I za javno iznetu reč na internetu treba da postoji odgovornost.

Što samo na internetu?
Još će kuriri i AV-ovi da tuže državu (i dobiju) jer su im povređena ustavno zagarantovana prava ravnopravnosti (pred zakonom).
freehand freehand 16:54 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

ako imaju nesreću da žive u Putinovom Rajhu i ako imaju više od koliko ono beše, desetak? ;> posetilaca na blogu, ima da proveravaju, ima da kontrolišu, ima da...ma šta god radili, ako se ne svide fireru, ima da posete gulag u Sibiru.

Ne znam za taj Rajh, ni za firera a ni za gulage, sem iz perioda SSSR i to odavno, nisam čuo.
Ali ako treba nešto sveže a propos nazi pristupa takvim stvarima, logora, gulaga, ubijanja, aparthejda - Zapadna obala i Gaza - neki kažu i čitav Izrael za gojime tamnije puti i lošeg krvnog sustava - odlične su odrednica za guglati.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:04 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

I ovo je dobar primer, šminkerka na informativnom razgovoru, a ovi: ... ništa. To je ta arbitarnost.


E da, ali ti razni Kuriri i 'Formeri, nisu izazivali paniku, nego su pripremali narod na to da će Mighty Mouse da ih spase od Poplave Veka i Udara 3 Asteroida! Pa što veća katastrofa, to veće i Mightije ;> Spasavanje - Here He Comes To Save The Day! Nema veze što je sve na plejbek ;>


                 
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:10 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

Ne znam za taj Rajh, ni za firera a ni za gulage, sem iz perioda SSSR i to odavno, nisam čuo.


Pa da, stari NKVDovac u duši (ono jest da duše nema, ali ko još sa dušom ide u politiku), a Stara ljubav, zaborava nema, pa ti uvek nekako promaknu sve vesti o tvom omiljenom Putin Fireru - osim, dakako, onih golih Putin duplerica koje kačiš po zidovima? ;>
freehand freehand 17:22 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

Dont Fear The Reaper
Ne znam za taj Rajh, ni za firera a ni za gulage, sem iz perioda SSSR i to odavno, nisam čuo.


Pa da, stari NKVDovac u duši (ono jest da duše nema, ali ko još sa dušom ide u politiku), a Stara ljubav, zaborava nema, pa ti uvek nekako promaknu sve vesti o tvom omiljenom Putin Fireru - odim, dakako, onih golih Putin duplerica koje kačiš po zidovima? ;>




Kakva bistrina, kakva duhovitost!
Nego mani to, nije lepo da se sad tu vređamo.
A znaš gde je ovo?



I šta je u pitanju?
Aj sad ti jedan gulag, al da je mlađi bar od pedeset godina.
nim_opet nim_opet 22:31 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema


"gledam kako pišu po internetu o 2000 leševa koji plutaju po Obrenovcu, i mislim se nešto, već danima veslam po tom istom Obrenovcu, pa jebem mu mater, valjda bih neki zakačio, naleteo čamcem, mislim, bar onako, slučajno..."

e sad, ako ti misliš da su takve priče olakšavale posao ljudima na terenu, alal ti.


Mozda nisu olaksale, ali ako cemo da vagamo necije reci prema tome koliko olaksavaju zivot nekome drugome, mozemo da se oprostimo od slobode govora. I da zabranimo prvo poslanicima a onda i izvrsnoj vlasti da izgovara bilo sta. Jer njihove price meni sasvim sigurno ne olaksavaju zivot, naprotiv.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:52 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

sine, koliko pravednika u borbi za slobodu govora...
freehand freehand 22:59 27.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

vrabac_u_steni
sine, koliko pravednika u borbi za slobodu govora...

Pravednici i Licimuri - pije zeka vodice.
Al više niko ne brani Pokajnika.
ciracirafm ciracirafm 12:07 28.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

predatortz
A šta može da nestane ako zastrašimo korisnike interneta? Svašta korisno za društvo. Ne za vlast ili državu, za društvo.

Ja sam uveren da je pravi način ignorisanje glupih postova i pravljenje sopstvene mreže kredibilnih izvora, svako od nas ponaosob, to je nekako - prirodno. Tužilac je tu višak.


I za javno iznetu reč na internetu treba da postoji odgovornost. Ja to ne posmatram kao zastrašivanje korisnika interneta. Da li bi bilo ok, da ja pod nekim nikom pozivam na nasilno svrgavanje vlasti, na vršenje atentata, sabotaža, diverzija? Ne bi bilo ok. Znamo da se prate korisnici pedofilskih sajtova. I treba da se prate. Isto tako, nije ok da ja, u vanrednoj situaciji, širim dezinformacije i na taj način odmažem spašavanje ugroženih.

Glupe postove ćemo ignorisati ti, ja, iskusniji konzumenti... Neko će da nasedne, nastaće panika, ugroziće se nečiji život. Najmanje zlo je da neko, ko je iz zle namere, ili nepromišljenosti, širio dezinformacije bude pozvan na informativni razgovor i upozoren da to više ne čini. Pa, ako padne i neka uslovna kazna, ni to nije smak sveta.

Izvini a sta da to vise ne cini?Da ne misli ista protivno vlasti i da ne govori ista protivno vlasti?
Uostalom,posto znas sve informacije-koliki je broj nestalih ljudi u poplavama?
predatortz predatortz 16:11 28.05.2014

Re: Da kvalifikujem par tema

Misliti i govoriti protiv vlasti je legitimno pravo svakog građanina. Širenje dezinformacija tokom ratnog ili vanrednog stanja, vanredne situacije, je krivično delo.
cult cult 11:57 26.05.2014

Hvala

Dobro je da ste povodom svega oglasili i Vi
i Zaštitinik građana.
libkonz libkonz 12:56 26.05.2014

Re: Hvala

Dobro je da ste povodom svega oglasili i Vi
i Zaštitinik građana.

Svaka čast obojici.
Opasno je sve ovo što se dešava.
makemyday makemyday 13:14 26.05.2014

Re: Hvala

I ja kažem.Poverenik za informacije i Zaštitnik građana su verovatno jedine institucije naše države koje funkcionišu kao slične u uređenim državama.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:44 26.05.2014

Re: Hvala

makemyday
I ja kažem.Poverenik za informacije i Zaštitnik građana su verovatno jedine institucije naše države koje funkcionišu kao slične u uređenim državama.


Dopunila bih ovo sa: "...i predstavljaju živ primer da ne postoje nikakvi "opravdani" razlozi (tipa: mentalitet, menjanje svesti) da i sve ostale institucije naše države ne mogu odmah da prorade kako institucije funkcionišu u uređenim državama."
freehand freehand 20:35 26.05.2014

Re: Hvala

libkonz
Dobro je da ste povodom svega oglasili i Vi
i Zaštitinik građana.

Svaka čast obojici.
Opasno je sve ovo što se dešava.

Majku mu?!
A mene taman ubedili da paničim bez razloga.
Ali svaka čast Pokajniku Aleksandru Vučiću što je za kratko vreme, uprkos Pravednicima, uspeo da reši probleme nezaposlenosti i korupcije.

nowhereman nowhereman 12:09 26.05.2014

Bez reči


Ne znam da li je samo moj "utisak" u pitanju, ali simptomatično je da se na, inače veoma kvalitetnom sajtu "Politike", ne može pronaći karikatura sjajnog karikaturiste Dušana Petričića, objavljena u nedelju, 18. maja ove godine.

Политикини карикатуристи - Душан Петричић

Da li se varam?




P.S.
Upravo pokušavam da pronađem štampano izdanje "Politike", od pomenutog datuma, ali bez uspeha. Neka, neka, naći će se...


foghorn foghorn 16:43 27.05.2014

Re: Bez reči

nowhereman

Ne znam da li je samo moj "utisak" u pitanju, ali simptomatično je da se na, inače veoma kvalitetnom sajtu "Politike", ne može pronaći karikatura sjajnog karikaturiste Dušana Petričića, objavljena u nedelju, 18. maja ove godine.

Политикини карикатуристи - Душан Петричић

Da li se varam?




P.S.
Upravo pokušavam da pronađem štampano izdanje "Politike", od pomenutog datuma, ali bez uspeha. Neka, neka, naći će se...




Slučajno ili namerno, kako god, "Politika" tog dana nije imala Petričićevu karikaturu na naslovnici štampanog izdanja. Ne mogu da se setim da li je Petričić do tada propustio ijedan nedeljni broj.
highshalfbooze highshalfbooze 16:24 26.05.2014

Hvala na potsećanju

Ja bih ako imate vremena zamolio za vaše mišljenje u vezi sledećeg.

"Jemči se sloboda mišljenja i izražavanja, kao i sloboda da se govorom, pisanjem, slikom ili na drugi način traže, primaju i šire obaveštenja i ideje." (čl.46 st.1 Ustava)


Ukoliko je država jemac slobode mišljenja i izražavanja, da li je u obavezi, posle prijava uskraćivanja te slobode, da obavi radnje koje vode utvrđivanju počinioca, na primer napada na određeni web portal, i da ukoliko je postojala namera uskraćivanja slobode govora podigne optužnice protiv tih lica?

"Ko iznošenjem ili pronošenjem lažnih vesti ili tvrđenja izazove paniku, ili teže narušavanje javnog reda ili mira ili osujeti ili značajnije omete sprovođenje odluka i mera državnih organa ili organizacija koje vrše javna ovlašćenja, kazniće se zatvorom od tri meseca do tri godine i novčanom kaznom.

Ukoliko državni organi privedu više desetina lica protiv kojih ne podignu optužnicu, a pre privođenja su mogli da ustanove da li je sporna informacija bila prenošenje ličnog mišljenja ili prenošenja vesti i da li je izrečeno imalo za posledicu teško narušavanje javnog reda i mira, može li se takva aktivnost nazvati zastrašivanje javnosti?
hajkula1 hajkula1 03:21 28.05.2014

Ne mogu da daju potvrdu?!!



Skoro je 04 sata, ne mogu da spavam, i napokon dozvolim sebi da napišem trol.

Izvinjavam se ali ne znam gde mogu da pitam za savet.

Sin je prošao intervju u Atini za Carnival, za krupijea u kazinu na kruzeru, i vratio se kući između 24. i 25. subota na nedelju. Ponedeljak juri pare, utorak snimanje pluća i da uzme potvrdu o primljenoj MMR vakcini.

Jer najkasnije 30.05. mora da raspolaže lekarskim uverenjem a kompaniji da se pošalje u elektronskoj formi da bi mu poslali ugovor i zahtev za vizom ambasadi SAD. Sada je već 28.05. Nema baš vremena. (Planiraju mu ukrcavanje sredinom juna. NE SME da propusti.)


U domu zdravlja na Karaburmi mu nisu dali potvrdu o vakcini. Naravno, prošetali su ga po zgradi od vrata do vrata.

Sin je 1986. godište. Uglavnom zdravo dete, retko bolestan. Praksa je bila, da sam dobijala poziv za vakcinaciju.

Kao i sva deca u Beogradu (u staroj Jugoslaviji) bio je obuhvaćen obaveznom, redovnom, po programu, vakcinacijom.

Sem toga, preležao je zauške i ne sećam se da li Morbile ili Rubeole (zbog vakcina, objasnili su mi, simptomi su bili drugačiji, sumnjali su na šarlah, bilo je pred 01. maj, i osip prošao do prvog radnog dana posle praznika). Sve piše u njegovom školskom zdravstvenom kartonu.

Na neke vakcine je imao baš jače reakcije.

Prvo, u šoku sam, kako su mogli da mu izgube karton?

Ujutru zajedno s njim idem u dom zdravlja.

Pronašla sam sasvim slučajno jednu njegovu staru zdravstvenu knjižicu (overena 2001., 2002., 2003... - sve period njegove srednje škole) tu ima broj kartona školskog zubara i drugi neki brojevi kartona, verovatno i od školskog lekara. Poneću.

Osnovnu školu je završio na Karaburmi. Poneću đačaku knjižicu.

Našla sam lekarsko uverenje za upis u srednju školu, vidi se u kom domu zdravlja je urađeno. Na tom lekarskom uverenju piše adresa BORAVIŠTA (ulica na Karaburmi.)
Poneću.

Srednju PTT takođe. Poneću đačku knjižicu (ne bih da vucaram diplomu)

Da li mogu nekim trikom da odbiju da mu daju potvrdu o primljenoj vakcini MMR?

Da li sme da je primi ponovo, ako je već imao reakcije pri redovnoj vakcinaciji i posebno jer je 2 od te 3 bolesti preležao? Ne mogu a da se ne pitam.


Nemamo vremena da pišemo žalbu. Ako ne bude imao 30.05. lekarsko uverenje - nema ugovora, nema posla - ja ću ....

Da ne pričam koliki trošak smo imali do sada, a da samo primam neku bednu platu, ni kako je primam... ni da sam na neplaniranom odmoru... Očaj i bes se smenjuju.


highshalfbooze highshalfbooze 07:44 28.05.2014

Re: Ne mogu da daju potvrdu?!!

Sećam se da smo za sina dobili posebnu knjižicu vakcinacija. Ne znam kako je kod vas bilo.
Pošto si najverovatnije sada posvećena rešavanju problema, mislim na tebe i želim ti da rešiš problem danas.
hajkula1 hajkula1 21:58 28.05.2014

Re: Ne mogu da daju potvrdu?!!

highshalfbooze
Sećam se da smo za sina dobili posebnu knjižicu vakcinacija. Ne znam kako je kod vas bilo.
Pošto si najverovatnije sada posvećena rešavanju problema, mislim na tebe i želim ti da rešiš problem danas.



Hvala. Moraće da primi vakcinu. Tamo gde je inače imaju, nemaju trenutno, ovih dana, svaki dan očekuju, ali ne znaju kada će imati.

Pisaću o proteklom. Zamajavali su nas od oko 8 i 30 pa skoro do 12 i 30... BESNA. I umorna. Čim se malo povratim, pišem.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana