IT

Anonimnost borbeni komplet M1

uros_vozdovac RSS / 04.06.2014. u 09:04

U svetlu svih ovih događaja, a neću sad da se bavim njima, ideja ovog bloga je da lagano uvodimo korisnike u svet borbe protiv cenzure, a hvala bogu, imamo  i čime.

Pretpostavka je da svaka cenzura želi da deluje preventivno, da strahom prisili korisnika da odustane od onoga đto misli da treba da podeli sa svetom. U tom svetlu anonimnost je odličan lek, korisnik koji je uveren da se do njega u stvarnom svetu ne može doći uživa slobodu da svoje misli deli sa svetom. Ovaj borbeni komplet će osposobiti korisnika da tu slobodu uživa. Takođe planiramo da uradimo nekoliko radionica na kojima bi demonstrirali kako se to radi, koja su ograničenja, kako se instalira i koristi, a imaćemo i par dobrih vesti tokom razvoja ovog borbenog kompleta koje će i nas da postave na mapu, nadam se visoko.

Prvo se bavimo našim ruterom kao ulazno izlaznom jedinicom za intenet, imajući u vidu opšte stanje u zemljii izabrao sam dva najjeftinija u ponudi, nakon upoređivanja, dobićemo pobednika i pobednik će doživeti instalaciju OpenWRT, DD-WRT ili nekog slobodnog softvera za rutere, kao rezultat sledeće radionice.

tp-link.jpg  Vs dlink_logo.JPG

Naši ljuti rival su

1. TP-Link 743ND (Atheros chipset), ovaj ruter je skuplji od D-linka na
testu, sa kvalitetnim čipom u sebi i jačom antenom.


2. D-Link GO-RT-N150, najjeftiniji D-linkov entery ruter, koji bi
trebao biti klasa ispod pomenutog tp-linka.

Hardver na mom laptopu koji je koriscen za testiranje brzine interneta: Ralink WiFi adapter, koji je stigao uz  HP470. Tako da imamo sijaset čipova gde može doći do nekompatibilnosti, sto je prava stvar u ovom svetu gde je stanje sa wifi čipovima toliko heterogeno da ne znaš vise ko šta gde stavlja, a kupac na čip neće paziti. 

Ulazni internet je  ADSL paket DO 10mb, što  daje realno 8-9 Mbit zbog tunelovanja i opšteg stanja infrastrukture. Svi testovi su radjeni po 5 puta, i vrednosti maksimalno variraju 5-10%.

Za početak oba rutera su pokazivala problema pri prvom uključenju na internet i davali samo 3-4Mb/s. Nakon ostavljanja na miru jedno 3-4 min stvari su se normalizovale i sve je krenulo svojim tokom.

1. Test direktne veze (vezano kablom direktno na modem): Download: 8.73Mbps Upload: 0.87Mbps
2. Test TP-Link WiFi: Download: 7.62Mbps Upload: 0.87Mbps
3. Test D-Link WiFi: Download: 8.66Mbps Upload: 0.79Mbps (kasnije se
pokazivalo 0.87Mbps)

Sem što TP-Link po meni ima manje user friendly softver sa svojim manama, definitivno ima i lošije performanse od D-Linka. Smanjenje brzine od 1.1Mbps je značajno i nije zanemarljivo. Kod D-Linka kao što
se vidi, razlika je samo 0.07Mbps, što je usled wireless laga vrlo zanemarljiva vrednost.

Jedina mana kod D-Linka je seckanje u upstreamu, tj dok ne postigne odgovarajuću upload brzinu varira, tj. skakuće. Opet, to je donekle zanemarljivo s obzirom da je u pitanju najjeftiniji uredjaj u nabavci kod D-Linka.

Takodje treba imati u vidu da su testovi odrađeni pod WPA2 enkripcijom što dodatno opterećuje rutere i što je moguće da je uzrok TP-Linkovog gubitka brzine i D-Linkovog ponašanja u upstreamu. Nisam hteo da radim testove bez enkripcije jer smatram da se danas svi podaci trebaju štiti čak i banalni testovi.

Što se tiče rada sa mobilnim uredjajima, oba uredjaja su radila sa MeeGo i Android telefonom bez problema sa enkripcijom, iako je poznato da su telefoni i dalje probirljivi što nam govori da su tu ravnopravni.

Sve u svemu, izbor je pao na D-Link za uključivanje u borbeni komplet i instalaciju DD-WRT koje ide kao sledeći korak, na sledećoj radionici i u novom blogu.

Hvala kolegi Nenadu Petkoviću na ustupljenoj opremi i ideji.



Komentari (35)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milos_mijatovic milos_mijatovic 09:10 04.06.2014

Што би рекли

брате, хвала ти к'о брату
predatortz predatortz 09:17 04.06.2014

Uzbuna!

U svetlu svih ovih događaja, a neću sad da se bavim njima, ideja ovog bloga je da lagano uvodimo korisnike u svet borbe protiv cenzure, a hvala bogu, imamo i čime.


Sad će da te hakuju Megatrendovci!
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:21 04.06.2014

Re: Uzbuna!

predatortz
U svetlu svih ovih događaja, a neću sad da se bavim njima, ideja ovog bloga je da lagano uvodimo korisnike u svet borbe protiv cenzure, a hvala bogu, imamo i čime.


Sad će da te hakuju Megatrendovci!


Bring them in, bring them in,
Bring them in from the fields of sin;
hajkula1 hajkula1 21:28 04.06.2014

Re: Uzbuna!

uros_vozdovac
predatortz
U svetlu svih ovih događaja, a neću sad da se bavim njima, ideja ovog bloga je da lagano uvodimo korisnike u svet borbe protiv cenzure, a hvala bogu, imamo i čime.


Sad će da te hakuju Megatrendovci!


Bring them in, bring them in,
Bring them in from the fields of sin;



Uvedemo opet pozdrave, AV, SNS, svom snagom u sve što bi pisali i onda se oni samoDDOSnapadnu.
Izvodljivo?
expolicajac expolicajac 09:34 04.06.2014

Imam i ja neko mišljenje

little_radojica little_radojica 09:49 04.06.2014

Свака част

Шта је са Huawei модемима које дели Телеком. Сме ли се то буџити, каква је правна прича ту? Може ли се од сваког модема направити сигурна веза или само од једног?

Иначе, сама тема блога је од немерљивог значаја, хвала на покретању!
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:58 04.06.2014

Re: Свака част

Modem i ruter su vlasništvo ISP-ja samo pozajmljeni korisniku, s tim da za ruter sa OpenWRT sigurno neće niko da se buni, modem je već tricky, ali je nebitno u suštini ako se dobro podesi borbeni komplet neka ga na stock firmveru.
zovitemegrunf zovitemegrunf 09:59 04.06.2014

Re: Свака част

Daj nešto i za nas na SBBu. Njegovi useri, lepa srpska reč , imaju i bez budženja dosta muke sa Cisco routerom koji dobijaju.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:03 04.06.2014

Re: Свака част

zovitemegrunf
Daj nešto i za nas na SBBu. Njegovi useri, lepa srpska reč , imaju i bez budženja dosta muke sa Cisco routerom koji dobijaju.


Tom Cisco ruter/modem ne može korisnik ništa na žalost. Dobro rešenje je ugasiti wifi na njemu, i dodati jedan od ovih jeftinih rutera, u stvari D-link zbog opisanog.
zovitemegrunf zovitemegrunf 10:10 04.06.2014

Re: Свака част

uros_vozdovac

zovitemegrunfDaj nešto i za nas na SBBu. Njegovi useri, lepa srpska reč , imaju i bez budženja dosta muke sa Cisco routerom koji dobijaju.Tom Cisco ruter/modem ne može korisnik ništa na žalost. Dobro rešenje je ugasiti wifi na njemu, i dodati jedan od ovih jeftinih rutera, u stvari D-link zbog opisanog.


Samo da se preslišam: Ugasim WiFi, D-link okačim na jedan od Cisco žičanih portova i pratim dalje nastavu?
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:22 04.06.2014

Re: Свака част

da. U suštini ako imaš neku ruter kući - ne moraš da uzimaš, ali sledeći blog već prljamo ruke. OpenWRT ili DDWRT, po izboru korisnika.
DDWRT je lakši - OpenWRT daje više opcija.

Najbolje je ukoliko korisnik ima neki ruter da se vuče po kući pogleda kako stoji situacija sa njim po pitanju otvorenog softvera za rutere, na google, ako nema d-link je odlična i jeftina opcija.
zovitemegrunf zovitemegrunf 10:32 04.06.2014

Re: Свака част

uros_vozdovac
da. U suštini ako imaš neku ruter kući - ne moraš da uzimaš, ali sledeći blog već prljamo ruke. OpenWRT ili DDWRT, po izboru korisnika.DDWRT je lakši - OpenWRT daje više opcija.Najbolje je ukoliko korisnik ima neki ruter da se vuče po kući pogleda kako stoji situacija sa njim po pitanju otvorenog softvera za rutere, na google, ako nema d-link je odlična i jeftina opcija.

Nažalost, ništa u kući. Bio nekad neki Siemens-ov router, ma mu se izgubio trag. U međuvremenu, pogledao uTUPstvo za d-link, tako da je taj deo o povezivanju d-link Cisco jasan. Čekam nastavak
rade.radumilo rade.radumilo 13:23 05.06.2014

Re: Свака част

ali je nebitno u suštini ako se dobro podesi borbeni komplet neka ga na stock firmveru


Meni tu fali samo jedna stvar koju sam imao na Linksys-u pre toga. Volim da našim kućevnim laptopovima i telefonima da dodelim preferirane IP adrese, dok svi gosti dobijaju slobodne adrese od DHCP-a.
Dešavalo se i Windowsu i Androidu i IOS-u da se zajebune, ako su imali jednu IP adresu, pa na kratko izađu iz WiFi, pa se vrate ali su uređaji ušli drugim redom u domet i došlo do swap-ovanja adresa.
inco inco 14:39 05.06.2014

Re: Свака част

rade.radumilo
Meni tu fali samo jedna stvar koju sam imao na Linksys-u pre toga. Volim da našim kućevnim laptopovima i telefonima da dodelim preferirane IP adrese, dok svi gosti dobijaju slobodne adrese od DHCP-a.


Većina rutera, bar danaska, ima opciju da fiksiras dodeljenu lokalnu IP adresu za MAC adresu uređaja. A i da nema, niko ti ne brani da na samim laptopovima i telefonima ručno setuješ koju adresu hoćeš da koriste i, uz uslov da već nije zauzeta od nečeg drugog na mreži, ne moraš nikad da uđeš u podešavanja rutera da bi imao statičku lokalnu adresu za svaki uređaj.
rade.radumilo rade.radumilo 14:43 05.06.2014

Re: Свака част

Većina rutera, bar danaska, ima opciju da fiksiras dodeljenu lokalnu IP adresu za MAC adresu uređaja. A i da nema, niko ti ne brani da na samim laptopovima i telefonima ručno setuješ koju adresu hoćeš da koriste i, uz uslov da već nije zauzeta od nečeg drugog na mreži, ne moraš nikad da uđeš u podešavanja rutera da bi imao statičku lokalnu adresu za svaki uređaj.


To i pričam, Linksys ruter koji sam koristio sa staarim telekomovim ADSL modemom (koji nije imao WiFi) je imao tu mogućnost. Ovaj nesretni Huawei ADSL modem koji ima i WiFi nema tu opciju vezivanja preferiranih IP brojeva za MAC adrese.
Zakucavanje IP brojeva na DHCP konekcijama ume da stvori čudne efekte, pogotovu kod Androida, tako da tu opciju izbegavam.
Hansel Hansel 12:07 04.06.2014

"Borbeni komplet M1"



Simpa su mi ideja (mada se u ovu tehniku i ovaj rečnik ne razumem dovoljno), dovitljivost, otpornost, al' nešto mislim, na prvu loptu, da nama možda baš treba (potpuni) izlazak iz anonimnosti. Ako se samo povlačimo dublje u anonimnost, makar i zaštićenu, ta javna restrikcija i represija koja je još u relativno benignoj fazi (valjda mi je lestvica posle 90-ih visoko postavljena), samo će jačati. Čini mi se da je potreban identifikovan, jasan i konstruktivan stav prema cenzuri i manipulacijama, mislim bar da tako vredi pokušati. Pa ako ne uspe...
inco inco 12:11 04.06.2014

Kaki TP-Link, kaki D-Link...

Zna se ko je ćaća:



Evo ga ovaj moj vrti WiFi i žičani net već 10 godina bez prekida (i to overclock-ovan), a za vreme službe je na sebi izmenjao sve, od nestabilnih verzija Alchemy-ja i još nestabilnijeg ranog DD-WRT-a (po ovom ruteru, tj. njegovom starijem bratu je i dobio ime), pa čak neko vreme vrteo i modifikovani Tomato, do 'današnjeg' od strane mene modifikovanog DD-WRT-a v24-sp2 (rev 14929) koji radi još sijaset stvari koje Linksys nije ni mogao da zamisli kad ga je pravio.

Dobavljen davne 2004-e teškom mukom iz USofA i predstavlja najbolje potrošenih $180 na parče tehnike u mom životu. Nemam nameru da se od njega odvojim sve dok u njemu ima i poslednjeg elektrona snage.

Služio je par godina kao klijent za kilometrima udaljen BGWireless AP, služio je i pola godine na krovu zgrade kao BGWireless AP, služio i nekoliko dana kao deo Beograd-Titel-Novi Sad linka i na kraju se penzionisao kao klasični wired/WiFi kućni ruter. Danas je okačen na PTT-ovo govno od TP-Link TD-8811 koje radi u Muja modu (na'rani prasići, ne diraj dugmići) tj. samo kao ADSL modem u bridge modu i najbolji je drugar na blizinu sa OVIM, OVIM i OVIM (ovo pomenuto samo zbog Uroša ) a vezan pupčanom vrpcom sa sokoćalom na kome sve ovo kucam i od kojeg u većini živim.

They don't make 'em like they used to

E sad kad sam svoga konja ishvalio, da se vratim na temu bloga - mnogi naši provajderi, naročito kablovski, ne daju da se na njihovu mrežu direktno kačite sopstvenom opremom. Recimo na Telekom ADSL možete samo onom konfekcijom koju vam oni dadnu a ne znam kako je danas ali ranije to nije moglo da se stavi u bridge mode pa da služi samo da prevede digitalni u analogni signal - što će reći, možete vi i najboljši ruter da nabavite, džaba sve kad će se zagušiti 'nadruter' dodeljen vam od strane cicijaških provajdera.

Tako da pre nego sto uletite u ovu avanturu prvo proverite ako ste na ADSL-u da li imate pravi PPP(oE) user/pass koji vam omogućava da se nakačite na ADSL direktno (u slučaju da ruter koji uzimate ima i ADSL modem u sebi) ili kroz bridge, a ako ste na kablovskom da li se autentifikujete kroz PPP ili preko MAC adrese, gde u potonjem slučaju treba proveriti da li će mreža prihvatiti klonirane MAC-ove (jedan na modemu, drugi na ruteru).

Što se tiče navedenih D-Link vs TP-Link rutera - nije baš zahvalno porediti ih sa fabričkim firmware-om ako se planira na iste gurnuti DD-WRT zato što pad brzine i gušenje mnogo češće dođu od lošega softvera (a i TP-Link i D-Link imaju đubre od fabričkog softvera) nego od hardvera. Sa TP-Link-om iz priče nisam imao iskustva, ali ovaj D-Link sam digao kod švece (uz DD-WRT naravno) iza kablovskog modema (koji naravno radi samo kao bridge) i eno ga fercera već neko vreme bez ikakvih problema tako da za te smešne pare nije da ne vredi.

S druge strane, ako stvarno hoćete sebi da date oduška i da koristite jedan te isti WiFi ruter u narednom desetleću, da mi danas treba novi ruter uzeo bih Asus RT-AC66U bez razmišljanja. Dati $180 svakih deset+ godina i nije neki veliki trošak za kvalitetan hardver koji omogućava stabilnu vezu uz pregršt opcija koje zalaze i u vode profesionalnih rutera čije cene lasno premašuju četvorocifrene brojke.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:24 04.06.2014

Re: Kaki TP-Link, kaki D-Link...

inco
Zna se ko je ćaća:

Ovo je legenda, da stoji sa Thinkpadima u Hall of fame.

Popularan hack njega je korišćenje za FM predajnik, naime preko OpenWRT i MPD (Music Player Daemon) povučeš neki internet radio a jednu antenu koristiš kao FM predajnik i za 20 jura imaš FM signal u nekom krugu.
Ovaj Linksys je moj ruter

Jolla mi stiže za jedno 4 dana, nokte ću da pojedem...


Slikano sa N9 :)
inco inco 12:35 04.06.2014

Re: Kaki TP-Link, kaki D-Link...

Meni je omiljeni hack full-repeater mode gde (overklokovan doduše) može da radi kao WiFi repeater/range extender a da zadrži svih (teoretskih) 54Mbps umesto da obara brzinu za pola - nešto što se u regularnim situacijama može postići samo sa dva rutera ili sa $300+ range extenderima. I to je mogao da radi još davne 2006-e.

I knjige su pisane na temu kako modifikovati WRT54G* familiju da radi nešto što ne mogu ni daleko skuplji i ozbiljniji parčići elektronike, recimo: Linksys WRT54G Ultimate Hacking

Mališa je ćudo. Ćudo!
maksa83 maksa83 15:53 04.06.2014

Re: Kaki TP-Link, kaki D-Link...

Evo ga ovaj moj vrti WiFi i žičani net već 10 godina bez prekida

Mene je služio srećno karabudžen na iks načina sa sve Alchemy firmverom, dok ga vreme nije pregazilo tj. dok nije postao sporiji od spoljnog Interneta.
rade.radumilo rade.radumilo 13:17 05.06.2014

Re: Kaki TP-Link, kaki D-Link...

Zna se ko je ćaća:


Ja sam imao kućevnu verziju njihovog WiFi rutera, nakačen na Telekomov ADSL modem. Kada su mi pripustili IPTV, morao sam da vrnem stari ADSL modem i uzmem novi. Kako novi ima WiFi na sebi, Linksys sam dao kumu. Eno ga štrika već 7-u godinu k'o zmaj.
maksa83 maksa83 07:21 06.06.2014

Re: Kaki TP-Link, kaki D-Link...

Zna se ko je ćaća:

Zna se ko je ćaća, ali to prevazilazi sve normalne korisnike, a i dobar broj nenormalnih.
inco inco 09:14 06.06.2014

Re: Kaki TP-Link, kaki D-Link...

maksa83
Zna se ko je ćaća, ali to prevazilazi sve normalne korisnike, a i dobar broj nenormalnih.


Da parafraziram Đelića - u mikrotik mi ne diraj! On nije ćaća, on je đed!

Đedovi za infrastrukturu, ćalci za kućnu organizaciju, sinovi za zevzečenje po flejsbuku... Mora da se zna neki red.
mlekac mlekac 12:14 04.06.2014

Slušaj...

Da ja ne bih nešto zeznula, kad nabavim opremu, ti dođeš i središ mi! Može?
predatortz predatortz 12:16 04.06.2014

Re: Slušaj...

mlekac
Da ja ne bih nešto zeznula, kad nabavim opremu, ti dođeš i središ mi! Može?


Može, 50 ojra sat...
mlekac mlekac 13:19 04.06.2014

Re: Slušaj...

predatortz
mlekac
Da ja ne bih nešto zeznula, kad nabavim opremu, ti dođeš i središ mi! Može?


Može, 50 ojra sat...


Ti si Urošev agent?
predatortz predatortz 13:24 04.06.2014

Re: Slušaj...

mlekac
predatortz
mlekac
Da ja ne bih nešto zeznula, kad nabavim opremu, ti dođeš i središ mi! Može?


Može, 50 ojra sat...


Ti si Urošev agent?


Navika. Tako odgovaram kad mene pitaju...
bolid1 bolid1 14:56 04.06.2014

Re: Slušaj...


Može, 50 ojra sat...


EUropski cenovnik, nema zezanja!
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:08 04.06.2014

Re: Slušaj...

Ih za drugaricu nema cenovnik, nego ću još da pitam Nenada da nam pokloni ovaj d-link
mlekac mlekac 08:29 05.06.2014

Re: Slušaj...

uros_vozdovac
Ih za drugaricu nema cenovnik, nego ću još da pitam Nenada da nam pokloni ovaj d-link



predatortz predatortz 11:43 05.06.2014

Re: Slušaj...

bolid1

Može, 50 ojra sat...


EUropski cenovnik, nema zezanja!


Tome težimo...
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:27 04.06.2014

:(

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:19 04.06.2014

Re: :(

srdjan.pajic
Link


jebiga srki, ne kapiram poentu?

edit:
u jebote stvarno sam glup, ali oprosti kasni su sati ovde, tek sada videh koju adresu otvara link.
ja jos ono, kao, sta sad hoce da kaze sa tom virtuelizacijom, mislim ono, furajte Win na svom Meku i taj rad.
tek sada ukapirah da je adresa pescanik.net
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:50 04.06.2014

Re: :(

vrabac_u_steni
srdjan.pajic
Link


jebiga srki, ne kapiram poentu?

edit:
u jebote stvarno sam glup, ali oprosti kasni su sati ovde, tek sada videh koju adresu otvara link.
ja jos ono, kao, sta sad hoce da kaze sa tom virtuelizacijom, mislim ono, furajte Win na svom Meku i taj rad.
tek sada ukapirah da je adresa pescanik.net


I ja sam triput otvarao, kao, reko, možda je nešto trenutno. Ko zna šta su sada pronašli i objavili, da je i Šešelj falisifikovao diplomu na pravnom? A i doktorat, gde li ga je beše dobio, na ONO i DSZ?
a_jovicic a_jovicic 00:34 05.06.2014

Re: :(

Današnji tweet ...

@Pescanik: kao što i sami vidite, sajt peščanika ne radi. narednih dana objavljivaćemo tekstove na facebooku https://www.facebook.com/Pescaniknet?fref=ts

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana