Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava

Neprirodna katastrofa

Srecko Sekeljic RSS / 04.06.2014. u 10:48

Proteklih nedelja hiljade ljudi je prošlo kroz lični pakao kada im je prirodna katastrofa potopila kuće i u naletima bujica odnela najvredniju imovinu, a njihove porodice izbacila u prihvatne centre širom Srbije. Žrtve u ovim kolektivnim centrima ostale su bez odeće, obuće, osnovnih higijenskih sredstava, pa i hrane i čiste vode. Povrh svega, ovi ljudi ostali su bez osnovnog osećanja sigurnosti. I to je prva snažna trauma koju su tih dana doživeli.

Rad mnogih volontera i volonterki je žrtvama poplava omogućavao da prežive dok se ne stvore uslovi da se vrate u mulj i vlagu svojih kuća i okućnica. Jedni su kuvali hranu, drugi su prikupljali i donosili suvu presvlaku, dok su treći pružali profesionalnu psihološku podršku kako bi žrtve, dok su najranljivije, skupile snagu da prebrode posledice koje je potop ostavio u njihovim životima.

A onda je ove ljude zadesila druga vrsta katastrofe -- za koju nije odgovorna priroda, već funkcioneri Grada Beograda. Gradska vlast je sasvim iznenadno i prisilno izmestila žrtve poplava iz prihvatnog centra u hotelu "Slavija" u devastirane, neuslovne i zarazne barake u Krnjači. Kada su ih potrpali u autobuse, niko od ugroženih nije znao gde ih voze, šta ih tamo čeka, niti zašto ih premeštaju tako grubo kao da su vreće peska, a ne ljudi. To je druga velika trauma koju su tih dana doživeli.

Barake-u-Krnjaci.png (Kolektivni centar za žrtve poplava u Krnjači)

Povrh svega, gradski menadžer Goran Vesić je dodatno povredio ove ljude i šokirao javnost tvrdnjom da su evakuisani građani i građanke u hotelu "Slavija" iza sebe "ostavili haos, uništili sobe i napravili štetu od 100.000 evra." Gradska vlast je ovom neistinom izazvala brojne kritike širom interneta, ali i direktne demantije uprave "Slavije", koja je izjavila da su "štete koje su načinjene normalne kada je u pitanju svakodnevni boravak u hotelskim sobama, i nemaju veze sa razmerama o kojima je bilo reči u javnosti."

Prizor novog privremenog doma u Krnjači bio je šok kako za žrtve poplave, tako i za volonterke i volontere koji im pomažu. "Oseća se teška vlaga u vazduhu, sve je trošno, pojedini zidovi imaju rupe kroz koje može da se provuče osrednja životinja. Miševi su svugde okolo, lete rojevi velikih komaraca, dok jeza podilazi od pomisli na bube koje se prikradaju ispod dušeka i oko kreveta. Čak je sa jedne grane na drvetu zmija visila pored otvorenog prozora," svedoče oni koji su zajedno sa izbeglim ljudima došli u barake.

Opasnost od poplava je konačno prošla, a sa njom kao da je prošlo i interesovanje javnosti za poplavljene ljude. Međutim, opasnost od grubog nemara nadležnih službi i administracije još uvek preti da dodatno ugrozi egzistenciju žrtava prirodne katastrofe. Psiholozi i psihološkinje koje ovim ljudima volonterski pružaju podršku, mole vas da ne odustanete od dostojanstvenog pomaganja žrtvama kojima posledice poplava nisu i ne mogu biti tek prošlonedeljna vest.

Prenosim njihov apel javnosti, a vas molim da ga i vi prosledite dalje...

Hvala!

 
 
Javno saopštenje psihologa/škinja 
o uslovima zbrinjavanja i retraumatizaciji
stanovništva pogođenog poplavama

 

Kao profesionalci/ke, od kojih su mnogi/e od početka pružali preko neophodnu psihološku podršku stanovništvu pogođenom poplavama, izražavamo svoju duboku zabrinutost zbog načina organizacije premeštaja i uslova u barakama u Krnjači, gde su trenutno smeštene porodice izmeštene iz hotela Slavija.

Naglašavamo da je jedan od glavnih principa psihološke pomoći u ovakvim situacijama obezbeđivanje adekvatnog informisanja i uslovnog smeštaja tim osobama, što doprinosi stvaranju osećaja stabilnosti i sigurnosti, a sve u cilju osnaživanja osoba da povrate svoje kapacitete koji će im biti neophodni u narednom periodu. Stres izazvan neizvesnošću gde će biti izmešteni, te izloženost nehigijenskim uslovima alternativnog smeštaja, reaktiviraju strah za sopstvenu i sigurnost svoje porodice, i rezultuju snažnom retraumatizacijom osoba koje su tek počele da vraćaju ugroženo osećanje bazične sigurnosti, a koje je grubo narušeno svakim dodatnim stresom. Posebno smo zabrinuti s obzirom da se u ovom smeštaju nalaze i mala deca za koju, zbog razvojnih specifičnosti, ovo predstavlja naročito veliki stres i narušava njihove mogućnosti prilagođavanja i vraćanja na optimalni nivo funkcionisanja.

Ovo saopštenje potpisujemo kao pojedinci/ke iz profesije jer smatramo da kao psiholozi/škinje, psihoterapeuti/kinje i savetnici/ce ne možemo da pružamo adekvatnu psihološku podršku kada su ljudima ugrožena osnovna egzistencijalna prava i dostojanstvo te smatramo svojom dužnošću da ukažemo na potencijalno pogubne posledice dodatnog stresa i ovakve retraumatizacije žrtava poplava koje mogu imati ozbiljne dugoročne efekte.

Podvlačimo činjenicu da je trauma koju ovi ljudi trenutno doživljavaju nešto što možemo da sprečimo i stoga apelujemo na sve nadležne da preduzmu neophodne mere u cilju adekvatnijeg zbrinjavanja porodica pogođenih poplavom koje još uvek ne mogu da se vrate u svoje domove.

U cilju vraćanja dostojanstva i kontrole u živote ljudi pogođenih poplavama, apelujemo na nadležne da:

1) U slučajevima kada je premeštanje neophodno, ljudi budu pravovremeno i potpuno informisani i uključeni u proces odlučivanja o mestu, vremenu i uslovima premeštaja.

2) Njihov prihvat (smeštaj, ishrana, uslovi za održavanje osnovne higijene) na novim lokacijama bude adekvatan i unapred organizovan, što uključuje ispunjene osnovne higijenske uslove, obezbeđenu ishranu i pijaću vodu, kao i optimalne uslove za održavanje osnovne higijene (toaleti, mokri čvorovi, tekuća topla voda itd.)

Nadamo se da ćete prihvatanjem našeg apela, doprineti smanjenju retraumatizacije žrtava poplava.

S poštovanjem,
dole potpisani


1. Jelena Zulević
2. Sanda Stanković
3. Kaja Damnjanović
4. Nataša Popović
5. Iris Žeželj
6. Suzana Vemić
7. Jelena Vidić
8. Uroš Antić
9. Milica Krneta
10. Ana Ćirić
11. Marijana Radulović
12. Marko Pejović
13. Irena Racković
14. Daniel Mešković
15. Ksenija Perišić
16. Snežana Ilić
17. Jelena Aleksić
18. Ružica Madžarević
19. Tereza Moličnik
20. Zorica Miljković
21. Ana Rajković
22. Jelena Pavlović
23. Nada Dimčović
24. Marija Biserčić
25. Zorica Spasojević
26. Katarina Ginić
27. Mia Popić
28. Milica Petrović
29. Marija Stefanović
30. Milena Lazić
31. Žanet Prinčevac de Villablanca
32. Neda Andonov
33. Irina Radanović
34. Marina Dogandžić
35. Jovana Vuković
36. Lepa Mlađenović
37. Mileva Novković
38. Ivana Đurić
39. Maja Piletić
40. Milica Sretić-Tanasijević
41. Olivera Milutinović

 

 



Komentari (62)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tompinchns tompinchns 11:56 04.06.2014

I dalje nesrećni

Psiholozi i psihološkinje koje ovim ljudima volonterski pružaju podršku, mole vas da ne odustanete od dostojanstvenog pomaganja žrtvama kojima posledice poplava nisu i ne mogu biti tek prošlonedeljna vest.


Kratko pamćenje i još kraće saosećanje uvek su pratioci takvih dešavanja. To možda može biti opravdanje za običan svet, zaokupljen sopstvenim preživljavanjem, ali nikako ne za vlast koja se busa u grudi dobrom organizovanošću. Žao mi je što se nesreća njihova nastavlja, i to pred očima svih nas, a vlasti posebno.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:59 04.06.2014

Preduhitrio si me, ali...

...bolje, više će se čuti.

Radeći za UNHCR i Fond za izbegla lica AP Vojvodine, imao sam prilike da obiđem mnoge centre u BiH i Hrvatskoj, a verovatno i sve u Srbiji. Ovo u Krnjači je nešto najgore i najnehumanije od svega što sam video. Sam pogled i pomisao na boravak u centru u Krnjači ugrožava i duševno i fizičko zdravlje. Još se neko od funkcionera, nisam stigao da ukačim ko, hvali da su tu bile izbeglice pa šta se eto ovi sada bune? Umesto da se pokrije ušima što su tu bilo kog nevoljnika smestili.

Radeći film o Regionalnom programu stambenog zbrinjavanja, snimali smo dodelu stanova iz Programa u Begradu. Radi se o finim, malim opremljenim stančićima. Nakon ceremonije, trebalo je da snimimo izjave nekoliko korisnika koji se useljavaju u stanove. Jednog od njih smo snimili, čovek sav radostan uzeo ključeve, i nestao. Od ljudi iz Komesarijata za izbeglice saznali smo da se čovek vratio u Krnjaču. Pomislismo nesporazum, otišao po stvari, šta li, i da ima smisla i tamo da ga snimamo. Otišli smo tamo, nema potrebe da posle ovog bloga opisujem kako to sve izgleda, našao sam sobu uz pomoć upravnika i zatekao čoveka kako leži na krevetu. Upravnik je bio ljubazan sa njim i rekao mu da smo došli da ga snimamo po dogovoru. Čovek je samo rekao da on ne ide nigde odavde, okrenuo se na drugu stranu i počeo da plače.

Da li se i od ovih nevoljnika želi da napraviti, možda doživotni ovakvi nesrećnici?

Sam čin izlivanja vode samo je početak poplave. Prava bitka tek sledi. Opasnost da žrtve poplave budu potpuno zaboravljene i skrajnute je izvesna. Zato preporuka tekstu.
tompinchns tompinchns 12:09 04.06.2014

Re: Preduhitrio si me, ali...

Sam čin izlivanja vode samo je početak poplave. Prava bitka tek sledi. Opasnost da žrtve poplave budu potpuno zaboravljene i skrajnute je izvesna.


Znam da je velika šansa da me proglase naivnom, neobaveštenom, pa čak ne ni mnogo inteligentnom, ali moram da postavim ovo pitanje: Postoji li mogućnost da, npr., svakog dana šaljemo mejlove s istim pitanjem (Šta je s nesrećnicima u Krnjači?) na adrese ljudi kojima je posao da o tome brinu? Svima nama 2 minuta posla, a njima glavobolja... Možda im i savest proradi, pa nešto i urade...
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 18:39 04.06.2014

Re: Preduhitrio si me, ali...

tompinchns
Sam čin izlivanja vode samo je početak poplave. Prava bitka tek sledi. Opasnost da žrtve poplave budu potpuno zaboravljene i skrajnute je izvesna.


Znam da je velika šansa da me proglase naivnom, neobaveštenom, pa čak ne ni mnogo inteligentnom, ali moram da postavim ovo pitanje: Postoji li mogućnost da, npr., svakog dana šaljemo mejlove s istim pitanjem (Šta je s nesrećnicima u Krnjači?) na adrese ljudi kojima je posao da o tome brinu? Svima nama 2 minuta posla, a njima glavobolja... Možda im i savest proradi, pa nešto i urade...


Odlična ideja! Samo da dođemo do tih email adresa...
predatortz predatortz 12:08 04.06.2014

Kasarne

Ovo pitanje sam već postavljao, kada smo govorili o azilantima:

Čemu služe onolike kasarne i vojni objekti, koje vojska ne koristi?

To su planski zidani, solidni objekti, sa svom potrebnom infrastrukturom za duži boravak. Tu su kuhinje, trpezarije, kupaonice, sale za dnevni boravak... Ništa čoveku ne može da zameni dom, ali kasarna pruža mogućnosti za koliko-toliko dostojanstven boravak dok se kuće ne osposobe. A puni su ih gradovi u Srbiji...
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 12:12 04.06.2014

Re: Kasarne

Čemu služe onolike kasarne i vojni objekti, koje vojska ne koristi?


Bojim se da moguć odgovor svi znamo - čuvaju se za nešto lukrativnije. Za mnoge od unesrećenih kako ratom, tako i poplavama teško da će biti brzog rešenja a kada se jednom usele, eto, nezgodno ih je izbacivati, nije dobro za rejting.
predatortz predatortz 12:27 04.06.2014

Re: Kasarne

Za mnoge od unesrećenih kako ratom, tako i poplavama teško da će biti brzog rešenja a kada se jednom usele, eto, nezgodno ih je izbacivati, nije dobro za rejting.


Da. Od faze, gotovo histeričnog, naricanja nad sudbinom unesrećenih , do faze šta još hoće koju pi#ku materinu kratak je korak. Primer su Srbi iz Hrvatske, sa Kosova...
fantomatsicna fantomatsicna 12:29 04.06.2014

Re: Kasarne

predatortz
Ovo pitanje sam već postavljao, kada smo govorili o azilantima:

Čemu služe onolike kasarne i vojni objekti, koje vojska ne koristi?

To su planski zidani, solidni objekti, sa svom potrebnom infrastrukturom za duži boravak. Tu su kuhinje, trpezarije, kupaonice, sale za dnevni boravak... Ništa čoveku ne može da zameni dom, ali kasarna pruža mogućnosti za koliko-toliko dostojanstven boravak dok se kuće ne osposobe. A puni su ih gradovi u Srbiji...



Ja bih više odgovor na pitanje..ćemu služe ili kome služe sve one novčane donacije i koliko ih je do danas tačno bilo?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 12:34 04.06.2014

Re: Kasarne

D
a. Od faze, gotovo histeričnog, naricanja nad sudbinom unesrećenih , do faze šta još hoće koju pi#ku materinu kratak je korak. Primer su Srbi iz Hrvatske, sa Kosova...


Isti trud ulažu i u histeriju i u zataškavanje. A sa manje truda bi problem rešili.
tompinchns tompinchns 12:40 04.06.2014

Re: Kasarne

Da. Od faze, gotovo histeričnog, naricanja nad sudbinom unesrećenih , do faze šta još hoće koju pi#ku materinu kratak je korak. Primer su Srbi iz Hrvatske, sa Kosova...


Ne znam da li mi se čini ili ne, ali taj korak je sve kraći i kraći. Pa nije prošlo ni nedelju dana od opšte euforije, a ti nesrećnici su već bačeni niz vodu! Kako to sad ironično zvuči!
cikaron cikaron 12:52 04.06.2014

Re: Kasarne

fantomatsicna
predatortz
Ovo pitanje sam već postavljao, kada smo govorili o azilantima:

Čemu služe onolike kasarne i vojni objekti, koje vojska ne koristi?

To su planski zidani, solidni objekti, sa svom potrebnom infrastrukturom za duži boravak. Tu su kuhinje, trpezarije, kupaonice, sale za dnevni boravak... Ništa čoveku ne može da zameni dom, ali kasarna pruža mogućnosti za koliko-toliko dostojanstven boravak dok se kuće ne osposobe. A puni su ih gradovi u Srbiji...



Ja bih više odgovor na pitanje..ćemu služe ili kome služe sve one novčane donacije i koliko ih je do danas tačno bilo?


Као и улога и финансије многих НВО. Колико видим сада се свима њима цепа срце и "указују" али ме занима нешто сељачки практично
- Колико су лопата песка стрпали у џак?
- Да ли су финасијски помогли?
- Шта су урадили да нпр. центар у Крњачи буде макар мало боље место за живот?



О нашој неспосбној власти (последњих 80 година) илузорно је и говорити, то је једна катастрофа без обзира да ли је под црвеним, жутим, црним или напредњачим дресом........ мене занима допринос оних који кукају јер од власти ништа нормално и не очекујем.
bolid1 bolid1 13:01 04.06.2014

Re: Kasarne


Čemu služe onolike kasarne i vojni objekti, koje vojska ne koristi?


Kako cemu, pa sluze za prodaju...LINK
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 18:43 04.06.2014

Re: Kasarne

Razgovarao sam sa nekim porodicama koje su bile smeštene u vojnom hotelu "Bristol" na Savamali... Ali slažem se da je mnogo veći broj evakuisanih porodica verovatno mogao da bude smešten u svim tim mnogobrojnim vojnim objektima po Srbiji.
gavrilo gavrilo 15:42 04.06.2014

Политика убива емпатију


У потпуности се слажем са апелом психолога, треба тражити прихватљиво решење за те људе јер је извесно да они неће скоро у своје куће и такав смештај ће их дотући.
Градска власт се мора одговорно понашати према сваком грађанину Београда и показати да је сваки човек битан.Оно у шта не би легао ти немој нудити ни другоме!

али Срећко Секељићу,
Не слажем се са вашим хефтањем тог апела за политику која је ваша страст
зашто,
Радили сте 4 године за канцеларију председника Бориса Тадића на пројектима који се тичу цивилног друштва и заштите људских права.

2012 године када је тадашњи градоначелник Београда Драган Ђилас кренуо са принудним расељавањем Рома око Белвила лишећи их сваког људског права чувеном реченицом "Нико неће кочити развој Београда"

ви блогујете у то време о овоме,
-Zašto je uhapšen haker srpske grupe Anonimus?

а Amnesty International пише ово,

"Влада Србије је флагрантно прекршила међународно право дозволивши властима града Београда да иселе 250 ромских породица са локације код насеља Белвил."

Мандат тој влади је дао човек за кога сте радили а који је уједно тада био и председник странке која је владала Београдом.

Јесам ли у праву?
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 19:04 04.06.2014

Re: Политика убива емпатију

али Срећко Секељићу,

Šekeljić, drago mi je.
Не слажем се са вашим хефтањем тог апела за политику која је ваша страст

Ove porodice su primarno žrtve poplave, a sekundarno su žrtve onih političara koji su ih prisilno izmestili u neuslovan kolektivni centar - i pritom ih lažno optužili za štetu od 100.000 evra!

Радили сте 4 године за канцеларију председника Бориса Тадића на пројектима који се тичу цивилног друштва и заштите људских права.

2012 године када је тадашњи градоначелник Београда Драган Ђилас кренуо са принудним расељавањем Рома око Белвила лишећи их сваког људског права чувеном реченицом "Нико неће кочити развој Београда"

ви блогујете у то време о овоме,
-Zašto je uhapšen haker srpske grupe Anonimus?

а Amnesty International пише ово,

"Влада Србије је флагрантно прекршила међународно право дозволивши властима града Београда да иселе 250 ромских породица са локације код насеља Белвил."

Мандат тој влади је дао човек за кога сте радили а који је уједно тада био и председник странке која је владала Београдом.

U Narodnoj kancelariji predsednika sam radio do 2009. godine. A politiku Tadića i Đilasa sam kritikovao godinama, pa i te 2012. godine koju pominjete - i to u New York Timesu. Te godine sam zagovarao "bele listiće". Ovaj je moj:

gavrilo gavrilo 19:57 04.06.2014

Re: Политика убива емпатију

Srecko Sekeljic
али Срећко Секељићу,

Šekeljić, drago mi je.
Не слажем се са вашим хефтањем тог апела за политику која је ваша страст

Ove porodice su primarno žrtve poplave, a sekundarno su žrtve onih političara koji su ih prisilno izmestili u neuslovan kolektivni centar - i pritom ih lažno optužili za štetu od 100.000 evra!

Радили сте 4 године за канцеларију председника Бориса Тадића на пројектима који се тичу цивилног друштва и заштите људских права.

2012 године када је тадашњи градоначелник Београда Драган Ђилас кренуо са принудним расељавањем Рома око Белвила лишећи их сваког људског права чувеном реченицом "Нико неће кочити развој Београда"

ви блогујете у то време о овоме,
-Zašto je uhapšen haker srpske grupe Anonimus?

а Amnesty International пише ово,

"Влада Србије је флагрантно прекршила међународно право дозволивши властима града Београда да иселе 250 ромских породица са локације код насеља Белвил."

Мандат тој влади је дао човек за кога сте радили а који је уједно тада био и председник странке која је владала Београдом.

U Narodnoj kancelariji predsednika sam radio do 2009. godine. A politiku Tadića i Đilasa sam kritikovao godinama, pa i te 2012. godine koju pominjete - i to u New York Timesu. Te godine sam zagovarao bele listiće. Ovaj je moj:



па нисте ни сада у канцеларији председника а ипак сте нашли за сходно да се огласите.
Зашто, то је било питање.

Не могу да прихватим одговор да су вам судбине ових људи из Обреновца ближе
дајте други одговор ако га има.
јер,
на вашем сајту(претпостављам) написали сте ово у вашој биографији,

Srećko also took active role in drafting laws and policies, including the Serbian Law on Higher Education, National Youth Policy, and several Amendments to legislation adopted by the Parliament of Serbia.
He lead and advised high-profile advocacy campaigns on human rights issues, government transparency, and accountability



(дајте ми неки линк да видим како сте критиковали 2012 године Ђиласа и Тадића ако сматрате да је то битно у оваквом блогу)

Овде живе Роми које је раселио градоначелник Београда Драган Ђилас





hajkula1 hajkula1 20:43 04.06.2014

Re: Политика убива емпатију

gavrilo

У потпуности се слажем са апелом психолога...

али Срећко Секељићу,
Не слажем се са вашим хефтањем тог апела за политику која је ваша страст
зашто,
Радили сте 4 године за канцеларију председника Бориса Тадића на пројектима који се тичу цивилног друштва и заштите људских права.

2012 године када је тадашњи градоначелник Београда Драган Ђилас кренуо са принудним расељавањем Рома око Белвила лишећи их сваког људског права чувеном реченицом "Нико неће кочити развој Београда"

ви блогујете у то време о овоме,
-Zašto je uhapšen haker srpske grupe Anonimus?

а Amnesty International пише ово,

"Влада Србије је флагрантно прекршила међународно право дозволивши властима града Београда да иселе 250 ромских породица са локације код насеља Белвил."

Мандат тој влади је дао човек за кога сте радили а који је уједно тада био и председник странке која је владала Београдом.

Јесам ли у праву?



Kao da kažeš, ako su prethodnici bili bahati, zašto da ovi sadašnji ne budu još bahatiji?


gavrilo gavrilo 20:53 04.06.2014

Re: Политика убива емпатију

.
gavrilo gavrilo 20:54 04.06.2014

Re: Политика убива емпатију

hajkula1
gavrilo

У потпуности се слажем са апелом психолога...

али Срећко Секељићу,
Не слажем се са вашим хефтањем тог апела за политику која је ваша страст
зашто,
Радили сте 4 године за канцеларију председника Бориса Тадића на пројектима који се тичу цивилног друштва и заштите људских права.

2012 године када је тадашњи градоначелник Београда Драган Ђилас кренуо са принудним расељавањем Рома око Белвила лишећи их сваког људског права чувеном реченицом "Нико неће кочити развој Београда"

ви блогујете у то време о овоме,
-Zašto je uhapšen haker srpske grupe Anonimus?

а Amnesty International пише ово,

"Влада Србије је флагрантно прекршила међународно право дозволивши властима града Београда да иселе 250 ромских породица са локације код насеља Белвил."

Мандат тој влади је дао човек за кога сте радили а који је уједно тада био и председник странке која је владала Београдом.

Јесам ли у праву?



Kao da kažeš, ako su prethodnici bili bahati, zašto da ovi sadašnji ne budu još bahatiji?




па тако испада када исечете пост како вам одговара
ево прочитајте још једном шта сам написао пре ваше цензуре

У потпуности се слажем са апелом психолога, треба тражити прихватљиво решење за те људе јер је извесно да они неће скоро у своје куће и такав смештај ће их дотући.
Градска власт се мора одговорно понашати према сваком грађанину Београда и показати да је сваки човек битан.Оно у шта не би легао ти немој нудити ни другоме!
ivana23 ivana23 21:29 04.06.2014

Re: Политика убива емпатију

gavrilo

Овде живе Роми које је раселио градоначелник Београда Драган Ђилас


Hoces da kazes da im je kod Belvila bilo udobnije, komfornije...

gavrilo gavrilo 21:41 04.06.2014

Re: Политика убива емпатију

ivana23
gavrilo

Овде живе Роми које је раселио градоначелник Београда Драган Ђилас


Hoces da kazes da im je kod Bbelvila bilo udobnije, kvalitetnije...



колико ћеш препорука добити за овај коментар
нагађам
zilikaka zilikaka 22:34 04.06.2014

Re: Политика убива емпатију

gavrilo
ivana23
gavrilo

Овде живе Роми које је раселио градоначелник Београда Драган Ђилас


Hoces da kazes da im je kod Bbelvila bilo udobnije, kvalitetnije...



колико ћеш препорука добити за овај коментар
нагађам

Evo, moju, za početak.
margos margos 22:43 04.06.2014

Re: Политика убива емпатију

zili
Evo, moju, za početak.

+1
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 23:00 04.06.2014

Re: Политика убива емпатију

(дајте ми неки линк да видим како сте критиковали 2012 године Ђиласа и Тадића ако сматрате да је то битно у оваквом блогу)

Link do teksta sa mojom izjavom u NYT se već nalazi u mom komentaru gore, ali evo ovde ću boldovati.
Не могу да прихватим одговор да су вам судбине ових људи из Обреновца ближе
дајте други одговор ако га има.

Prisilno iseljenje Roma je važna tema, o njoj treba pisati, što su mnogi i učinili. Ali ne pokrivaju svi sve priče. Prilično je nefer i maliciozno izdvojiti jednu temu jedne godine i reći "što niste o tome pisali". Toliko je tema o kojima 2012. i svake druge godine nisam pisao, da bi vam bili potrebni tomovi samo da ih izlistate. Nisam skriboman i ne pišem često (mada bih želeo to da promenim).
mariopan mariopan 05:51 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

gavrilo
ivana23
gavrilo

Овде живе Роми које је раселио градоначелник Београда Драган Ђилас


Hoces da kazes da im je kod Bbelvila bilo udobnije, kvalitetnije...



колико ћеш препорука добити за овај коментар
нагађам

Добиће много препорука.
И моју.
Контејнери су мале кућице, квалитетније и веће од свега у чему су ти људи, заједно са многобројном децом, живели икада у свом животу
У таквим контејнерима живе месецима и радници на градилиштима, па им ништа не фали.Они су изоловани па се могу боље загрејати зими него страћаре у којима су Роми живели пре тога. Могу се опрати зидови и подови уместо да се застиру картоном са отпада, у њима нема пацова и мишева.....да ређам још?

И ја сам у њима привремено боравила, и да сам бескућник била бих срећна да ми неко поклони такав кућерак.
Овај проблем не треба посматрати из перспективе сопствене удобности већ из угла бескућника који уз то имају и малу децу коју вуку са собом од немила до недрага.
predatortz predatortz 07:15 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију


Овде живе Роми које је раселио градоначелник Београда Драган Ђилас



Pre ovoga, Romima su nedostajale tri stvari: naselje, kupatilo i ulica.
Bili su samo objekti od kartona i šperploče, opasni po Rome i okolinu. Ovo ne izgleda ništa lošije od centara u koje smeštaju Rome u EU. Rešenje je samo preuzeto.
tompinchns tompinchns 07:56 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

gavrilo
ivana23
gavrilo

Овде живе Роми које је раселио градоначелник Београда Драган Ђилас


Hoces da kazes da im je kod Bbelvila bilo udobnije, kvalitetnije...



колико ћеш препорука добити за овај коментар
нагађам


И моју!
gavrilo gavrilo 10:22 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

zilikaka
gavrilo
ivana23
gavrilo

Овде живе Роми које је раселио градоначелник Београда Драган Ђилас


Hoces da kazes da im je kod Bbelvila bilo udobnije, kvalitetnije...



колико ћеш препорука добити за овај коментар
нагађам

Evo, moju, za početak.


а јел би ти ишао живети доживотно у тај контејнер?
том логиком и то у Крњачи је боље него поплављене куће у Обреновцу

Ивана23 је добила 18 препорука за тај коментар, то само говори која свест овде преовлађује
ми смо ми, они су они

уопште нисам изненађен и растужује ме то што живим у таквом друштву
gavrilo gavrilo 11:06 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

mariopan
gavrilo
ivana23
gavrilo

Овде живе Роми које је раселио градоначелник Београда Драган Ђилас


Hoces da kazes da im je kod Bbelvila bilo udobnije, kvalitetnije...



колико ћеш препорука добити за овај коментар
нагађам

Добиће много препорука.
И моју.
Контејнери су мале кућице, квалитетније и веће од свега у чему су ти људи, заједно са многобројном децом, живели икада у свом животу
У таквим контејнерима живе месецима и радници на градилиштима, па им ништа не фали.Они су изоловани па се могу боље загрејати зими него страћаре у којима су Роми живели пре тога. Могу се опрати зидови и подови уместо да се застиру картоном са отпада, у њима нема пацова и мишева.....да ређам још?

И ја сам у њима привремено боравила, и да сам бескућник била бих срећна да ми неко поклони такав кућерак.
Овај проблем не треба посматрати из перспективе сопствене удобности већ из угла бескућника који уз то имају и малу децу коју вуку са собом од немила до недрага.

ма јел теби јасно да они нису хтели са те локације из више аргументованих разлога, зато је и реаговао Амнест Интернешнл на кршењу људских права.
То нису били бескућници!

ти људи су бачени на периферију града ТРАЈНО, изоловани од друштва
то је поента приче, насилно иселити све Роме из града на периферију
гетоизација грађана другог реда
Ни једна власт никада није направила некакав озбиљан пројекат који би дугорочно имао за циљ интегрисати целу Ромску популацију у друштво већ исте жели уколинити из друштва
јебем ти такво друштво
у којем Ром не може ући на сплав, не иде у позориште, биоскоп
дикриминисани су на сваком ћошку, погнуте главе ти се често обраћају
ми смо им додели улогу превараната, лопова, клошара и нерадника
тиме правдамо своје поступке према целој Ромској популацији

а јако смо осетљиви кад нам се исто чини од неких других



reanimator reanimator 11:11 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

ти људи су бачени на периферију града ТРАЈНО, изоловани од друштва

Misliš, kod Belvila su bili integrisani u društvo?
margos margos 11:14 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

E, umesto da se istresaš na Mariopan i na koga ti se navrne - a ti lepo u institucije, pa kreni korak po korak da menjaš zakone, praviš studije, radiš na integraciji... Na ovom blogu je mnogo mnogo autora pisalo, pozivalo, delalo na razne načine - i dela i dalje, a da u isto vreme ne optuže sve one koji to ne rade za nehumanost. Veoma si neprijatan u komunikaciji, a želeo bi da širiš razumevanje. Čudan ti metod.
antioksidant antioksidant 11:42 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

reanimator
ти људи су бачени на периферију града ТРАЈНО, изоловани од друштва

Misliš, kod Belvila su bili integrisani u društvo?

pa teoretski bili su bar u delu da su sami birali svoje mesto u njemu (drustvu)
kazem teoratski, jer i jedna i druga situacija su potpuni geto
predatortz predatortz 11:48 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

а јел би ти ишао живети доживотно у тај контејнер?
том логиком и то у Крњачи је боље него поплављене куће у Обреновцу

Ивана23 је добила 18 препорука за тај коментар, то само говори која свест овде преовлађује
ми смо ми, они су они

уопште нисам изненађен и растужује ме то што живим у таквом друштву


Ja tebe ne razumem. Živiš u blatu, bez struje, vode, kupatila, bez dokumenata, bez toga da ti deca idu u školu... Onda ti neko ponudi alternativu, koja je Hajat u odnosu na ono što si imao. Umesto da se zahvališ, ti se buniš...

Ima jedan dobar vic na tu temu:

Pita mali Ciga oca:
Tato, šta je to tolerancija?
To je, sine, kad beli rade a mi primamo socijalnu pomoć.
Zar njih ne nervira to što moraju da ustaju,rade, plaćaju račune, plus nama da daju?
Nervira, ali je to diskriminacija.

reanimator reanimator 12:00 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

pa teoretski bili su bar u delu da su sami birali svoje mesto u njemu (drustvu)
kazem teoratski, jer i jedna i druga situacija su potpuni geto

Treba malo razmotriti i kako su dospeli kod Belvila, pošto, je l' da, nisu oduvek bili tu. Mene život naučio da kada vidim da su se Romi negde preko noći instalirali, odmah znam da će na toj lokaciji da se gradi nešto od društvenog značaja, a da će te, preko noći sklepane kartonske kućice, vrlo brzo (a uz buku i galamu celog društvenog i civilnog sektora) biti tapnute za kontejner sa klonjom, stan, kuću...
U skladu sa navedenim, čim sam video Rome na poljani (nekih par nedelja pred najavu gradnje), imao sam viziju novogradnje i ostvarila se kroz Belvil.
Onda sam slušao Roma ispod Gazele koji daje izjavu za STUDIO B povodom najava za raseljenje i koji u kameru izdeklamuje : "Mislim da ne treba da nas sklanjaju odavde, jer Romi privredno gravitiraju ka ovom delu grada". Kao, Novi Beograd, soliteri, puno sekundarnih sirovina koje onda oni skupljaju iitd.
E, onda sam se zamislio..ko je ovog dečka naučio ovu pesmicu? Verovatno isti onaj koji ih je doveo na poljanu predvidjenu za Belvil, kako bi posle imao tešku obavezu da im rešava životno pitanje, možda se malo ugradi i tako to.
Hoću da kažem, priča o seljakanju Roma po gradu je, po mom mišljenju, malo složenija od prostog liferovanja u pasivne krajeve.
Sad ćemo da priupitamo gavrila kao autentičnog predstavnika SNS softvera zašto tako intenzivno lobira za gradnju, a ne za kontejner :)
antioksidant antioksidant 12:59 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

Hoću da kažem, priča o seljakanju Roma po gradu je, po mom mišljenju, malo složenija od prostog liferovanja u pasivne krajeve.

nista sporno
gavrilo gavrilo 16:56 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

predatortz
а јел би ти ишао живети доживотно у тај контејнер?
том логиком и то у Крњачи је боље него поплављене куће у Обреновцу

Ивана23 је добила 18 препорука за тај коментар, то само говори која свест овде преовлађује
ми смо ми, они су они

уопште нисам изненађен и растужује ме то што живим у таквом друштву


Ja tebe ne razumem. Živiš u blatu, bez struje, vode, kupatila, bez dokumenata, bez toga da ti deca idu u školu... Onda ti neko ponudi alternativu, koja je Hajat u odnosu na ono što si imao. Umesto da se zahvališ, ti se buniš...



а ја тебе идиота треба да разумем?
дај бре не сери и не понашај се ко фашиста, и ти и ови што анонимно лупају препруке фашистичким ставовима.

ту где су пресељени нема ни школа, ни трафика, нема ништа, ледина
реци ми где видиш школу међу тим контејнерима
и одакле ти то да ја тврдим да им је било лепо око Белвила, било им је ужасно
ма коме ја објашавам
ајд здраво



gavrilo gavrilo 17:05 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

reanimator
ти људи су бачени на периферију града ТРАЈНО, изоловани од друштва

Misliš, kod Belvila su bili integrisani u društvo?


нису, требало је радити на томе
а не иселити их у брда
ал то је све мање битно, ниси ти дошао овде да пишеш о томе
ти си као и остали дошао да одбраниш аутора блога блиског ДС, НДС и цо.
који се узгред прави фантастично блесав
здраво

Atomski mrav Atomski mrav 18:37 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

а ја тебе идиота треба да разумем?
дај бре не сери и не понашај се ко фашиста, и ти и ови што анонимно лупају препруке фашистичким ставовима.


Seres bre ti, kao foka! I jos imas obraza da spominjes fasizam a podrzavas nekadasanje dobrovoljne davatelje tudje krvi, ljubitelje zardjalog escajga i nije te sramota?
zilikaka zilikaka 18:52 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

а ја тебе идиота треба да разумем?
дај бре не сери и не понашај се ко фашиста, и ти и ови што анонимно лупају препруке фашистичким ставовима.


Slušaj Gavrilo!

Ja sam, konkretno, imala u službi koleginicu, Romkinju.
Žena je svojevremeno završila srednju stručnu školu, zaposlila se, i vrlo dobro radila svoj posao do zaslužene penzije.

Ni meni, niti bilo kome nije padalo na pamet da na nju gleda drugačije nego na bilo koga drugog. Jer nije bila drugačija.


Dakle, ako osetiš potrebu da uključiš mozak, shvatićeš da je rasizam upravo to što ti radiš.

Odvajaš jednu grupu po rasnoj, nacionalnoj (bem li ga kakva je) osnovi i za nju praviš poseban kriterijum.

Ako u jednom društvu postoje pravila, ona važe jednako za sve.

Ne mogu se uporediti oni koji su legalnim putem stekli stan ili kuću, plaćali na nju poreze i dažbine (pa i za odvodnjavanje i zaštitu od poplava, bez obzira da li su bili zaposleni ili ne), i onda nemarom državnih organa ostali bez ičega, sa onima koji su se ilegalno naselili na tuđem zemljištu, krali struju, nisu plaćali nikom ništa, a onda insistirali da ih država stambeno zbrine na način kako njima odgovara.

I nema blage veze koje je nacije bilo ko iz pomenute dve grupe.
reanimator reanimator 18:54 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

нису, требало је радити на томе
а не иселити их у брда

Polako robote, braniš Rome koji su iseljeni na 10 km od centra grada u bolji smeštaj, a ne Kurde posle hemijskog napada na Halabju.
ал то је све мање битно, ниси ти дошао овде да пишеш о томе
ти си као и остали дошао да одбраниш аутора блога блиског ДС, НДС и цо.


Gavrilo, rileks, igraj se malo sa drugarima, pa kad se vratiš da prodiskutujemo ko ljudi na temu Roma.


docsumann docsumann 18:55 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

Odvajaš jednu grupu po rasnoj, nacionalnoj (bem li ga kakva je) osnovi i za nju praviš poseban kriterijum.

Ako u jednom društvu postoje pravila, ona važe jednako za sve.


pa, dobro sad, praksa pozitivne diskriminacije nije strana demokratskim društvima.
zilikaka zilikaka 19:02 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

pa, dobro sad, praksa pozitivne diskriminacije nije strana demokratskim društvima


Naravno, ali je svakako ograničena mogućnostima tog demokratskog društva.

P.S. Uzgred, volela bih da proverim da li neko od tih bogatih demokratskih društava ima predviđenu istu pomoć za nekog ko nikad ništa radio nije (a radno je sposoban) kao i za nekog ko je bio zaposlen, sa recimo prosečnom platom, i trenutno je ostao bez posla.
docsumann docsumann 19:07 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

zilikaka
pa, dobro sad, praksa pozitivne diskriminacije nije strana demokratskim društvima


Naravno, ali je svakako ograničena mogućnostima tog demokratskog društva.


misliš nivoom demokratičnosti istog? ako je tvoj odgovor na ovu preformulaciju - da, onda i moj komentar glasi - da.
zilikaka zilikaka 19:18 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

Objasnih gore u P.S., mada sam, kolega, duboko ubeđena da ste od prve znali šta sam htela da kažem.

Mislim da između integrisanih i neintegrisanih članova sva društva prave sličnu razliku, dakle, interval je isti, samo je pitanje mogućnosti (čitaj novaca), gde se kome na brojnoj osi nalazi početak intervala.

...volim kad divanim s kolegama pa mogu lakše da se izrazim.
predatortz predatortz 19:18 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

а ја тебе идиота треба да разумем?


Ti ne možeš suvislo da razmišljaš, ti si Naprednjak.

дај бре не сери и не понашај се ко фашиста, и ти и ови што анонимно лупају препруке фашистичким ставовима.


Da, na blogu sve fašista do fašiste...
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:07 05.06.2014

Re: Политика убива емпатију

gavrilo
ivana23
gavrilo

Овде живе Роми које је раселио градоначелник Београда Драган Ђилас


Hoces da kazes da im je kod Bbelvila bilo udobnije, kvalitetnije...



колико ћеш препорука добити за овај коментар
нагађам


Ponekad, kao ovog puta Ivana žao mi je što nam je dozvoljena samo jedna preporuka.
Gavrilo, ajde doktoriraj negde, biraj sega, mega, može ti se.
mariopan mariopan 11:24 06.06.2014

Re: Политика убива емпатију

@Гаврило

Прво батали тај свађалачки тон ако мислиш да разговараш даље на ову тему.

Онда размисли шта је све потребно да би се живот Рома променио на боље. Између осталог морали би и они сами да мењају традиционална схватања о свом начину живота, а то тешко иде, или никако не иде. О школовању деце, о хигијенским навикама, сопственом образовању, радним навикама, породичним односима, удаја-женидба у тинејџерском узрасту....и слично..

И богатије и боље организоване земље од Србије нису успеле да дугорочно и квалитетно помогну ромској популацији на свом терену па не знам зашто само Србији лупаш шамаре по том питању?
Овде се бар труде да им помогну а земља је тако сиромашна да боље не може, нема се чиме помоћи.
Нису само Роми сиромашни и угрожени, има и превише сиромашних да би то мало социјалне помоћи могло свима да дотекне за нешто више и боље од овога.

ПС

Извињавам се свима што сам овог Гаврила схватила за озбиљно
tompinchns tompinchns 11:50 06.06.2014

Re: Политика убива емпатију

Извињавам се свима што сам овог Гаврила схватила за озбиљно.


Ако се врати, онда има да нам се извињаваш!
mariopan mariopan 12:29 06.06.2014

Re: Политика убива емпатију

tompinchns
Извињавам се свима што сам овог Гаврила схватила за озбиљно.


Ако се врати, онда има да нам се извињаваш!

Јаооо

iqiqiq iqiqiq 19:59 04.06.2014

Slike dovoljno govore

Koja je granica bola od poniženja koje trpimo, smatram da sam i ja ponižena ako znam da je ovo sudbina ljudi kojima je potrebna pomoć u velikoj nevolji koja ih je snašla. Mogla sam ja biti stanovnik Obrenovca, redovni poreski obveznik, lojalan građanin koga nadležni ovako tretiraju.

SA KOJIM PRAVOM!!! MOLIM IMENA ONIH KOJI SU ZADUŽENI ZA OBJEKAT U KRNJAČI. MOLIM ZA GODIŠNJE FINANSIJSKE IZVEŠTAJE O PRILIVU I ODLIVU NAMENSKIH SREDSTAVA ZA ODRŽAVANJE OVIH OBJEKATA
hajkula1 hajkula1 20:54 04.06.2014

Re: Slike dovoljno govore

iqiqiq
Koja je granica bola od poniženja koje trpimo, smatram da sam i ja ponižena ako znam da je ovo sudbina ljudi kojima je potrebna pomoć u velikoj nevolji koja ih je snašla. Mogla sam ja biti stanovnik Obrenovca, redovni poreski obveznik, lojalan građanin koga nadležni ovako tretiraju.

SA KOJIM PRAVOM!!! MOLIM IMENA ONIH KOJI SU ZADUŽENI ZA OBJEKAT U KRNJAČI. MOLIM ZA GODIŠNJE FINANSIJSKE IZVEŠTAJE O PRILIVU I ODLIVU NAMENSKIH SREDSTAVA ZA ODRŽAVANJE OVIH OBJEKATA



Malo je falilo da teča i tetka kupe stan u Obrenovcu a sa ostatkom para pomognu sinu.

Razmišljali su, Obrenovac ima sve uslove za život penzionera, nije daleko od Beograda, stambeni kvadrat je dosta jeftiniji. Doduše, tu opciju su odložili ali posle ove poplave, definitivno su odustali.

Nije samo stvar u sada poplavljenom regionu i ljudima koji ne znaju šta će ni gde će ni kako će. Primera većih nezgoda je dosta i nema garancije da ih više neće biti. U Srbiji je takvo stanje, da ni osiguravajuće kuće ne daju sigurnost da će moguću štetu učiniti manjom. Nema sigurnosti ni u štednji belih parica za crne dane, pod uslovom da ima od čega da se uštedi.


escherichije_colic escherichije_colic 21:46 04.06.2014

skandal!

Povrh svega, gradski menadžer Goran Vesić je dodatno povredio ove ljude i šokirao javnost tvrdnjom da su evakuisani građani i građanke u hotelu "Slavija" iza sebe "ostavili haos, uništili sobe i napravili štetu od 100.000 evra


Goran Vesić je 1 fini i nadasve pošteni čovek, nedopustivo je da se na ovako podmukao način njegovo svetlo ime provlači kroz blato.
hajkula1 hajkula1 22:58 04.06.2014

Prirodno? Neprirodno.



EPS je iznajmio poslovni prostor u BELVIL-u, gde će preseliti svoju poslovnu zgradu.

Ima se (?) može im se.
frank_rizzo frank_rizzo 08:16 05.06.2014

poplavljeni u hotelima

izgleda grad placa za smestaj u hotelima, skupo - pa su ih prebacili u jeftinije
I u new orleansu su bili smesteni u mobile homes, nista lose u tome; poenta je da sto pre stanu na svoje noge uz pomoc drzavnih zajmova etc., vrate se u svoja mesta I obnove ih - da li su u medjuvremenu bili u hotelu sa 5 zvezdica ili ne je nebitno
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 08:25 05.06.2014

Re: poplavljeni u hotelima

Samo što zarazne barake nisu mobile homes. A i ljudi nisu vreće peska da ih bez plana prebacuju tamo-vamo prema nečijem nahođenju. A i taj visoki funkcioner koji je slagao javnost da su ovi nesrećnici napravili račun za room service od 100.000 evra u poluraspalom hotelu - treba za te neistine da odgovara.
frank_rizzo frank_rizzo 08:41 05.06.2014

Re: poplavljeni u hotelima

pa traileri, limenke sa prozorima, sta vec sto se vidi na gradjevini - imaju prozore I klonju sto se skuplja&baca napolje itd. Isti kao I u new orleansu. izvinjavam se ako su u new orleansu mogli da ih prebace a u srbiji ne mogu
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 09:24 05.06.2014

Re: poplavljeni u hotelima

Bojim se da niste dobro razumeli -- napuštene i devastirane barake u Krnjači prosto nisu ni nalik namenskim kontejnerima u New Orleansu. Jer kontejneri su namenjeni za privremeni smeštaj lica, dok raspale barake predstavljaju higijenski i zdravstveni hazard i namenjene su za rušenje, a ne za boravak ljudi u njima. Pogledajte ovaj album fotografija na Facebooku, koji su napravili volonteri na licu mesta.

Takođe, ne sme se propustiti ono što je možda i najbitnije. Obratite pažnju na opis situacije uz priloženi album, ali i sadržaj ovog blog-posta.

A evo još par informacija za vas:

Žrtvama poplava je bez ikakve najave naloženo da će rano ujutro biti premeštene na novu lokaciju -- bez pokušaja da se sa evakuisanima ostvari osnovna ljudska komunikacija (u New Orleansu su ljudi znali gde idu, zašto i u kakvim uslovima).

Ljudi su iz "Slavije" popakovani u parkirane autobuse, u kojima su satima čekali da krenu iako nisu ni znali gde idu. Crveni krst nije znao gde će ih prebaciti, a predstavnice Centra za socijalni rad su -- i pored insistiranja novinara i ugroženih građana -- odbile da otkriju na koju lokaciju ih izmeštaju. Čak su i vozači do poslednjeg trenutka tvrdili da ne znaju gde treba da voze. Nekim ljudima je tom prilikom pozlilo, pa je po njih došla hitna pomoć. Jednoj maloletnoj devojčici je pozlilo tek kada je stigla u barake u Krnjači, gde je dobila astmatični napad. (U New Orleansu ljude nisu tretirali kao da ih prebacuju u konc. logor ili gulag).

Kada su napokon prebačeni u napuštene barake pune vlage, nisu imali osnovna sredstva za higijenu, a sanitarni uslovi novog smeštaja su alarmantni. Nisu imali čime da čiste ili dezinfikuju zarazne, prljave i flekave krevete, toalete, podove, a nije bilo dovoljno sapuna, šampona i paste za zube. (Ljudi u New Orelansu nisu morali da ribaju zarazu sa urušenih i napuštenih objekata, kako bi se u njih privremeno uselili. A i da jesu - verovatno su imali čime.)

Volonteri su bili zgranuti onim što su videli na licu mesta: "Oseća se teška vlaga u vazduhu, sve je trošno, pojedini zidovi imaju rupe kroz koje može da se provuče osrednja životinja. Miševi su svugde okolo, lete rojevi velikih komaraca, dok jeza podilazi od pomisli na bube koje se prikradaju ispod dušeka i oko kreveta. Čak je sa jedne grane na drvetu zmija visila pored otvorenog prozora." (Ljudi u New Orleansu verovatno nisu smešteni direktno u stanište glodara, insekata i gmizavaca.)

Povrh svega, visoki funkcioner New Orleansa sigurno nije odlučio da direktno slaže vas i ostatak javnosti SAD-a, tako što će optužiti žrtve poplava da su oni KRIVI za to što ih premeštaju, jer su navodno napravili enormnu štetu. Za ovakvu izrečenu laž, svaki američki političar bi bio osramoćen i zauvek prognan iz javnog života. To je uvreda za te ljude, koji upravo proživljavaju strašnu sudbinu i uvreda za sve nas koji u našim glavama imamo organ zvani mozak.

A ovde, naš političar ne mora ni da odgovori na direktan demanti hotela. I novinari mu neće postaviti dodatno pitanje, jer (auto)cenzura.
frank_rizzo frank_rizzo 07:39 06.06.2014

@srecko sekeljic

komplimenti na Vasem altruizmu&dizanju buke, naravno - nadam se I uspehu
uz napomenu da je srbija 1 relativno siromasna zemlja u kojoj je odgovor na poplave I sl. takav kakav je - slicno sa platama, zdravstvom, gradskim prevozom - koliko para, toliko I muzike
ne kapiram zasto bi kao takva trebala&mogla da se ponasa kao bogate zemlje, zar ne?
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 10:25 06.06.2014

Re: @srecko sekeljic

frank_rizzo
komplimenti na Vasem altruizmu&dizanju buke, naravno - nadam se I uspehu
uz napomenu da je srbija 1 relativno siromasna zemlja u kojoj je odgovor na poplave I sl. takav kakav je - slicno sa platama, zdravstvom, gradskim prevozom - koliko para, toliko I muzike
ne kapiram zasto bi kao takva trebala&mogla da se ponasa kao bogate zemlje, zar ne?

Zar finansijska ograničenja sprečavaju nadležne službe i njihove funkcionere da žrtve tretiraju dostojanstveno i sa poštovanjem? Jer to je sve što ugroženi građani očekuju, a od funkcionera i službenika su dobili upravo suprotno -- poniženje i nove traume.
predatortz predatortz 10:58 06.06.2014

Re: @srecko sekeljic

frank_rizzo
komplimenti na Vasem altruizmu&dizanju buke, naravno - nadam se I uspehu
uz napomenu da je srbija 1 relativno siromasna zemlja u kojoj je odgovor na poplave I sl. takav kakav je - slicno sa platama, zdravstvom, gradskim prevozom - koliko para, toliko I muzike
ne kapiram zasto bi kao takva trebala&mogla da se ponasa kao bogate zemlje, zar ne?


Složićemo se oko toga da ova vlada , zbog količine padavina, dugogodišnjeg nemara u održavanju nasipa, i sl. nije mogla da zaustavi bujice.

Ali je zakazala u sistemu ranog uzbunjivanja. Uprkos preciznim meteo-prognozama, uprkos preciznom definisanju ugroženih područja par dana pre izliva reka, ljudi nisu na vreme upozoreni. Desio se Obrenovac! Desile su se ljudske žrtve! Zakazao je sistem. Da je ljudima dan ranije rečeno da imovinu evakuišu, da je nose na više spratove - posledice bi bile znatno manje. Da su preventivno povučeni ljudi iz najugroženijih tačaka, žrtava ne bi ni bilo.

Ako ni zbog čeg drugog, onda zbog navedenog, država DUGUJE unesrećenim ljudima dostojanstveniji smeštaj u nesreći koja ih je zadesila.

Toliko.
frank_rizzo frank_rizzo 08:20 07.06.2014

@predatortz

pa evo, US drzava nije zakazala u ranom uzbunjivanju glede Katrine u NO a to /mozda/nije rezultiralo u manjoj ljudskoj i materijalnoj steti - neki ljudi su ostali - da li treba da ih tretiramo kao retardirane(tm)? /mnogo vere polazete u to rano uzbunjivanje btw/ - ocigledno nisu mogli da pozovu majstora sa hidraulikom da Im prenese kuce na suvo, zar ne?
rano uzbunjivanje /pozeljno, naravno/ bi ih spasilo od cimanja sa camcima, helikopterima I sl. - sve ostalo manje/vise isto
predatortz predatortz 15:45 07.06.2014

Re: @predatortz

Rano uzbunjivanje bi umanjilo ljudske žrtve i smanjilo štetu. Po meni, to je dovoljno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana