Budućnost| Gost autor| Obrazovanje

Dnevnik prosvetnog radnika, oktobar 2023.

nurudin RSS / 17.07.2014. u 00:19

Гост аутор: jursenar

 

 

 

 

 

 

 

Сутра пуним 67 година. Боле ме кости, имао сам два инфаркта, имам три стента.
Данас сам одржао редовних 17 часова. Морао сам у 61. да упишем још један факултет, па сада предајем 6 предмета. У школи од 836 ђака, ради нас дванаесторо.

Жена ме је напустила пре четири године. Каже – нит ме виђа, нит доносим паре у кућу. И јесте тако. Све што зарадим дајем на стручно усавршавање, на које идем три викенда месечно. Ако и претекне нешто пара, то дајем на папир, тонер, поправку рачунара и штампача. Сваке недеље код своје куће одштампам око 320 страна извештаја, и 450 страна наставног материјала. Ако. Није ми тешко и не жалим. Ја бар имам посао.

Напокон сам савладао технику брзог спавања. Сада спавам осам сати за три сата. Тај семинар нам је платила држава. Био сам и на семинару Како скувати ручак за два дана, за 80 динара, али то ми ни раније није био проблем. И да не помислите да се жалим – не, никако! Ја бар имам посао. Сваког јутра се прво помолим за здравље Канцелара, који ми је омогућио да радим и доприносим нашој домовини да изађе из кризе. Кажу да неће још дуго потрајати та криза – 12-13 година максимално! То ме радује.

Данас сам имао наставу код шеснаестогодишњака. Више их не делимо по разредима, него по годишту, да се они што су понављали за време затуцане прошле деценије, не би осећали дискриминисано. На часу су ми била четири ученика, од њих 28. Остали су имали нека посла. Ако. Деца и треба да имају нека посла. Присутни су бирали данас шта ће да уче, и које оцене да им упишем. Дивни су ти млади људи. Тако самостални!

Након наставе сам морао да обиђем ове одсутне по кућама, и доставим им тестове, па ће ми их они вратити, када их попуне. Кад стигну. Млади су они. Имају пуно интересовања, и ми за то морамо имати разумевања.

Вечерас радим и трећу смену. Мењам колегиницу која је сломила кук јуче. Каже – сутра ће у школу, али данас не може. Трећу смену су нам увели након штрајка родитеља, кад су се жалили што се њиховом децом нико не бави увече, па само гледају телевизију и играју игрице.

Немојте, молим вас, да помислите да се жалим! Не, никако!
Пресрећан сам што радим у школи, и жао ми је што до пензије имам још само 17 година.

 

Atačmenti



Komentari (365)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 06:44 17.07.2014

Nerealno

Nerealno ti optimističan ovaj tekst. Uopšte ne spada u SF.
nurudin nurudin 12:16 17.07.2014

Re: Nerealno

KRALJMAJMUNA
Nerealno ti optimističan ovaj tekst. Uopšte ne spada u SF.

KRALJMAJMUNA
Nerealno ti optimističan ovaj tekst. Uopšte ne spada u SF.



Оптимизам је најгори опијум за народ!
djordj.e djordj.e 16:15 17.07.2014

Re: Nerealno

KRALJMAJMUNA
Nerealno ti optimističan ovaj tekst. Uopšte ne spada u SF.

Iskreno, ne verujem da ce u zdravstvu biti mnogo drugacije ...te 2023.
vera.nolan2 vera.nolan2 07:02 17.07.2014

Kuku ,

nurudine,izvini što sam indiskretna,a gde radiš,jel to neka zabit?!
Radila sam u prosveti,ali ne čuh za takvu organizaciju posla,sem negde ,ko zna gde !
Zašto deca mogu da ne dođu u školu? Rade na imanju?
"Ја бар имам посао."-jadna nam uteha! Mene ponekad grize savest i što ga imam kad oko mene
mladež,skoro niko ne radi.Sve do jedne fabrike su ugašene,a kad se i zaposli ,po neko u privatnu firmu,često napuštaju jer ne mogu da izdrže a plus mala plata,izgubljene generacije!
Srećan ti rođendan !!!
Raduj se tom danu i svi se moramo radovati,makar što smo ustali,pa videćemo -kud i kako dalje! Uglavnom ,bez alternative !
highshalfbooze highshalfbooze 07:57 17.07.2014

Re: Kuku ,

vera.nolan2
nurudine,izvini što sam indiskretna,a gde radiš,jel to neka zabit?!

Da, jeste zabit. Radi u Srbiji.

"Ја бар имам посао."-jadna nam uteha!


To je izrečeno kao sarkastično ironična figura.

Srećan ti rođendan !!!


Sad je jul, nije oktobar.

PS. Nurudine, na koju adresu da ti ispostavim račun za advokatske usluge? Nije fer da samo ti radiš
vera.nolan2 vera.nolan2 09:34 17.07.2014

Re: Kuku ,

Izvini,nesporazum sa samom sobom,ali tek sad zapazih dva detalja,gost autor i godinu...vau,htela sam blogom92, da povratim sebe sebi,od jutros sam i(desilo mi se nešto) malo lobotomirana,stvarno izvinjenje...
determined determined 10:37 17.07.2014

Re: Kuku ,

vera.nolan2
nurudine,izvini što sam indiskretna,a gde radiš,jel to neka zabit?!
Radila sam u prosveti,ali ne čuh za takvu organizaciju posla,sem negde ,ko zna gde !
Zašto deca mogu da ne dođu u školu? Rade na imanju?
"Ја бар имам посао."-jadna nam uteha! Mene ponekad grize savest i što ga imam kad oko mene
mladež,skoro niko ne radi.Sve do jedne fabrike su ugašene,a kad se i zaposli ,po neko u privatnu firmu,često napuštaju jer ne mogu da izdrže a plus mala plata,izgubljene generacije!
Srećan ti rođendan !!!
Raduj se tom danu i svi se moramo radovati,makar što smo ustali,pa videćemo -kud i kako dalje! Uglavnom ,bez alternative !

Немој да се љутиш - од свега ниси пажљиво прочитала само наслов !??? У наслову ти јасно пише да се догађање одвија 2023. године.
Додуше, мислим да нити данас нисмо далеко од описанога.
determined determined 10:38 17.07.2014

Re: Kuku ,

vera.nolan2
Izvini,nesporazum sa samom sobom,ali tek sad zapazih dva detalja,gost autor i godinu...vau,htela sam blogom92, da povratim sebe sebi,od jutros sam i(desilo mi se nešto) malo lobotomirana,stvarno izvinjenje...

Извињавам се и ја - тек сада сам видео да се и ти извињаваш.
highshalfbooze highshalfbooze 11:12 17.07.2014

Re: Kuku ,

Evo, i ja se izvinjavam.
nurudin nurudin 12:21 17.07.2014

Re: Kuku ,

PS. Nurudine, na koju adresu da ti ispostavim račun za advokatske usluge? Nije fer da samo ti radiš


Рачун долази у обзир само ако може преко административне забране, све друго не мере.
nurudin nurudin 12:24 17.07.2014

Re: Kuku ,

stvarno izvinjenje...


Ма, нема потребе.
hajkula1 hajkula1 11:35 20.07.2014

Re: Kuku ,

determined
vera.nolan2
nurudine,izvini što sam indiskretna,a gde radiš,jel to neka zabit?!
Radila sam u prosveti,ali ne čuh za takvu organizaciju posla,sem negde ,ko zna gde !
Zašto deca mogu da ne dođu u školu? Rade na imanju?
"Ја бар имам посао."-jadna nam uteha! Mene ponekad grize savest i što ga imam kad oko mene
mladež,skoro niko ne radi.Sve do jedne fabrike su ugašene,a kad se i zaposli ,po neko u privatnu firmu,često napuštaju jer ne mogu da izdrže a plus mala plata,izgubljene generacije!
Srećan ti rođendan !!!
Raduj se tom danu i svi se moramo radovati,makar što smo ustali,pa videćemo -kud i kako dalje! Uglavnom ,bez alternative !

Немој да се љутиш - од свега ниси пажљиво прочитала само наслов !??? У наслову ти јасно пише да се догађање одвија 2023. године.
Додуше, мислим да нити данас нисмо далеко од описанога.


Mi neki smo privilegovani, (hvala bogu sto imamo posao bar u privatnoj firmi i kad platu iscekujemo po nekoliko meseci, bez zdravstvene knjizice i t.d.), da zivimo veci deo te stvarnosti sem sto nismo u skolstvu.


Pojedoh prste

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2014&mm=07&dd=20&nav_id=878781





frank_rizzo frank_rizzo 07:14 17.07.2014

funny little story

uz napomenu da nastavnici /barem u osnovnoj/ rade 180 dana godisnje
Jukie Jukie 09:52 17.07.2014

Re: funny little story

Ne rade 180 dana godišnje, to se neko šalio sa tobom pa je zaboravio da ti kaže da je to bila šala
(tako je neko jednom rekao mom đaku da zmija uzme rep u usta pa se kao obruč kotrlja niz brdo, i on je mislio da je to istina jer su zaboravili da kažu haha)
Ne treba slušati ljude koji nisu nakupili bar jedno polugodište staža u školi

postoji 180 dana nastave (ponedeljak-petak), a nastavnici rade i subotom i nedeljom, i dok su deca na raspustu, jer se sva ona papirologija neće sama od sebe popuniti niti će se seminari sami od sebe odraditi

frank_rizzo frank_rizzo 10:01 17.07.2014

Re: funny little story

Jukie
postoji 180 dana nastave (ponedeljak-petak), a nastavnici rade i subotom i nedeljom, i dok su deca na raspustu, jer se sva ona papirologija neće sama od sebe popuniti niti će se seminari sami od sebe odraditi



Vi ste izgleda moderni alije sirotanovici - jedino vam fale rezultati?!?
Jukie Jukie 10:07 17.07.2014

Re: funny little story

Pa pošto država i društvo žele rezultate u vidu popunjene papirologije pro forme, onda te rezultate i dobijaju. Da država i društvo žele rezultate u vidu selekcije i obuke maloletnika da uskoro nešto znaju i umeju, rekli bi nastavnicima da to urade i oni bi to uradili... Dakle, što ste sejali to ćete i žnjeti
determined determined 10:41 17.07.2014

Re: funny little story

Jukie
Ne rade 180 dana godišnje, to se neko šalio sa tobom pa je zaboravio da ti kaže da je to bila šala
(tako je neko jednom rekao mom đaku da zmija uzme rep u usta pa se kao obruč kotrlja niz brdo, i on je mislio da je to istina jer su zaboravili da kažu haha)
Ne treba slušati ljude koji nisu nakupili bar jedno polugodište staža u školi

postoji 180 dana nastave (ponedeljak-petak), a nastavnici rade i subotom i nedeljom, i dok su deca na raspustu, jer se sva ona papirologija neće sama od sebe popuniti niti će se seminari sami od sebe odraditi


Пуна подршка учитељима - на свим нивоима !
Успут - неки Стари Грк је још ономад рекао да друштво у којем нису плаћени учитељи и чувари (војници и слично) (а ја бих додао - и медецинари свих нивоа) нема шта да тражи итд ...
nurudin nurudin 12:27 17.07.2014

Re: funny little story

postoji 180 dana nastave (ponedeljak-petak), a nastavnici rade i subotom i nedeljom, i dok su deca na raspustu, jer se sva ona papirologija neće sama od sebe popuniti niti će se seminari sami od sebe odraditi


Негроманција, Јукие!
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:15 17.07.2014

Re: funny little story

Jukie
Pa pošto država i društvo žele rezultate u vidu popunjene papirologije pro forme, onda te rezultate i dobijaju. Da država i društvo žele rezultate u vidu selekcije i obuke maloletnika da uskoro nešto znaju i umeju, rekli bi nastavnicima da to urade i oni bi to uradili... Dakle, što ste sejali to ćete i žnjeti


Juki, care.

E, samo da pitam, to me je oduvek golicalo, kakva je to konkretno papirologija u pitanju, naročito ona koja mora da se radi preko letnjeg raspusta?

EDIT: Ok, sad sam tek video detaljan odgovor dole, a ako nema nastave leti, pretpostavljam da se i to vreme posvećuje pripremama za nastavu za sledeću godinu? Inače, u pravu si, i ovde u USA je to sa papirologijom i uopšte količinom posla po glavi nastavnika (u osnovnim i srednjim školama) blagi užas. Plus stalno neka merenja performansi nastavnika. A plate niske, živiš malte ne na ivici prosjačkog štapa. Mi smo imali učitieljicu u familiji (sestra moje supruge) koja je prošle godine zbog svega toga dala otkaz u školi i vratila se na fakultet da doktorira geografiju.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:29 17.07.2014

Re: funny little story

a nastavnici rade i subotom i nedeljom, i dok su deca na raspustu,


Ko nema nastavnika u kući možda i poveruje u ovo.
Nego, što je vama prosvetarima toliko stalo da ubedite svet kako mnogo radite?
I mene po kući ubeđuju da se mnogo radi.
Ako mislite da je mnogo, pa promenite posao, nađite neki gde se radi manje.
Da možda nije u pitanju griža savesti što radite manje od drugih?
nurudin nurudin 20:50 17.07.2014

Re: funny little story

Ako mislite da je mnogo, pa promenite posao, nađite neki gde se radi manje.


Нико се не жали на то што много ради, већ што се раде потпуно бесмислене и формалне ствари које удаљавају наставнике од саме суштине -- бавимо се папирологијом, јер је она битна, она је истурена испред ученика, и тонемо у брду папира, образаца, фотокопија, извештаја (да не причам о томе да се нимало не штеди животна средина). Нема потребе да се замењују тезе, поента је да се дела у погрешном смеру, а сви смо принуђени да то поштујемо.

Није ми тешко да по десет сати останем са ученицима у школи, а дешава се када се спрема представа, такмичења... Чак, колико год да је напорно, ученици позитивном енергјом не дозвољавају да осетите умор, већ задовољство.
Међутим, толико ме умори када исте податке (наводим само један од примера) уносим у Дневник, па у Електронски дневник, па у сведочанства, па у Матичну књигу, па у извештаје...(једни исти подаци на пет пута се преписују).
И само да наведем пример, говорим за свој предмет: од фебруара до јуна готово ниједан викенд нам није био слободан -- такмичење из граматике (Школско, Општинско, Окружно, Републичко), такмичење из књижевности (исто пута четири), такмичење рецитатора (исто пута четири), такмичење гимназијских позоришта... Сва такмичења се одржавају суботом и недељом. А преко лета израда средњошколског часописа. КАМО ЛЕПЕ СРЕЋЕ ДА ОВАКО ПРОВОДИМО И ОСТАЛЕ ВИКЕНДЕ, а не да попуњавамо формуларе.
djatta3 djatta3 20:54 17.07.2014

Re: funny little story

nurudin
Ako mislite da je mnogo, pa promenite posao, nađite neki gde se radi manje.


Нико се не жали на то што много ради, већ што се раде потпуно бесмислене и формалне ствари које удаљавају наставнике од саме суштине -- бавимо се папирологијом, јер је она битна, она је истурена испред ученика, и тонемо у брду папира, образаца, фотокопија, извештаја (да не причам о томе да се нимало не штеди животна средина). Нема потребе да се замењују тезе, поента је да се дела у погрешном смеру, а сви смо принуђени да то поштујемо.

Није ми тешко да по десет сати останем са ученицима у школи, а дешава се када се спрема представа, такмичења... Чак, колико год да је напорно, ученици позитивном енергјом не дозвољавају да осетите умор, већ задовољство.
Међутим, толико ме умори када исте податке (наводим само један од примера) уносим у Дневник, па у Електронски дневник, па у сведочанства, па у Матичну књигу, па у извештаје...(једни исти подаци на пет пута се преписују).
И само да наведем пример, говорим за свој предмет: од фебруара до јуна готово ниједан викенд нам није био слободан -- такмичење из граматике (Школско, Општинско, Окружно, Републичко), такмичење из књижевности (исто пута четири), такмичење рецитатора (исто пута четири), такмичење гимназијских позоришта... Сва такмичења се одржавају суботом и недељом. А преко лета израда средњошколског часописа. КАМО ЛЕПЕ СРЕЋЕ ДА ОВАКО ПРОВОДИМО И ОСТАЛЕ ВИКЕНДЕ, а не да попуњавамо формуларе.


Ovo potpisujem, samo ne znam kakve veze ima novi zakon sa ovim? Nažalost, nije bolje ni u drugim profesijama, i vi to morate da menjate iznutra. Nažalost, nema ko drugi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:58 17.07.2014

Re: funny little story

Нико се не жали на то што много ради, већ што се раде потпуно бесмислене и формалне ствари


Jesli li ti čitao tekst koji si postavio?
A i podosta komentara na njega.
Tu se govori o mnogo napornog rada.
Mogu i da ti citiram neke delove, ali bi bio red da pročitaš sve, domaćine.
nurudin nurudin 21:17 17.07.2014

Re: funny little story

Ovo potpisujem, samo ne znam kakve veze ima novi zakon sa ovim?


Ако је реч о новом Закону о раду, бојим се да нисте понајбоље схватили сатиричну жаоку блогоколегинице Јурсенар. Не иде да је ја тумачим, ако буде желела, она ће сама проглагољити. :)
Постојећи Закон о основама система образовања и васпитања, који би требало да се мења, подржава форму, чак је и афирмише, а како сам стекао утисак, Закон о раду даје потпору да се форма истакне у односу на суштину, односно на сам образовно-васпитни процес.
Да, није боље ни у осталим професијама, ваљда -- али морамо да схватимо да ако се у школи бавимо папирима, а не ученицима, онда неће бити боље никад, и неће бити промена ни на једном плану.
Овај блог је, између осталог, један покушај те герилске борбе изнутра.
Мишљења сам да се и превише заоштрила дискусија, да не иде у конструктивном смеру који ће указати на горуће проблеме српског образовања, као и на могућа решења поменутих проблема.
nurudin nurudin 21:23 17.07.2014

Re: funny little story

hoochie coochie man
Нико се не жали на то што много ради, већ што се раде потпуно бесмислене и формалне ствари


Jesli li ti čitao tekst koji si postavio?
A i podosta komentara na njega.
Tu se govori o mnogo napornog rada.
Mogu i da ti citiram neke delove, ali bi bio red da pročitaš sve, domaćine.


Не, нисам читао текст.
Тачније, нисмо читао на исти начин на који си га ти читао.
Сигуран сам да се ниједан колега не жали на рад, већ на бесмислено писаније којем нема краја, а то што нема никаквог смисла, о томе не вреди расправљати.

П. С. Буди бар једном конструктиван, молим те, онако људски.
milisav68 milisav68 21:32 17.07.2014

Re: funny little story

nurudin

Овај блог је, између осталог, један покушај те герилске борбе изнутра.

Ne, ovaj tekst je duhovitost u pokušaju.

A stvarna borba bi trebala da izgleda tako, da je napisano - ljudi, mi (prosvetni radnici) moramo da popunjavamo te i te papire i formulare (pa se navede spisak i neka slika formulara), i tako gubimo dragoceno vreme...a sve bi moglo da izgleda drugačije - ovako.....pa da vas podržimo u nameri da se poboljša stanje u prosveti.....a ne, kao što je dosad bilo - lista želja, a na prvom mestu - plate, pa kad se oko toga izdogovarate - gotov štrajk....
nurudin nurudin 21:50 17.07.2014

Re: funny little story

milisav68
nurudin

Овај блог је, између осталог, један покушај те герилске борбе изнутра.

Ne, ovaj tekst je duhovitost u pokušaju.

A stvarna borba bi trebala da izgleda tako, da je napisano - ljudi, mi (prosvetni radnici) moramo da popunjavamo te i te papire i formulare (pa se navede spisak i neka slika formulara), i tako gubimo dragoceno vreme...a sve bi moglo da izgleda drugačije - ovako.....pa da vas podržimo u nameri da se poboljša stanje u prosveti.....a ne, kao što je dosad bilo - lista želja, a na prvom mestu - plate, pa kad se oko toga izdogovarate - gotov štrajk....


Нисам мислио на овај блог конкретно, већ на најављени покушај (у претходном блогу) да се кроз серију блогова огласе просветни радници, и да их неко чује, па можда и консултује око евентуалних измена Закона о основама система образовања и васпитања и Закона о средњој школи, који ће бити на дневном реду овог лета.
Што се штрајка тиче, да напоменем, ако погледате листу приоритета, плате су можда на последњем месту (не кажем да нису важне), а сијасет других реформи синдикати захтевају од Министарства, смо што народ чује једино за плате. Неке ствари су се и помакле са мртве тачке, али плате никако -- а као што и сами видите -- наставници и даље држе часове, иако један фармацеутски техничар има исту плату као наставник, на пример. Када сам уписивао факултет, некако сам размишљао да ћу са факултетом, поред тога што ћу се бавити послом којим волим, имати и већу плату. Испоставило се да сем тога што радим посао који волим, имам исту плату као и моји другови који раде у апотеци (говорим о државним апотекама).
До сада, говорим у своје име, нисам учествовао ни у једном штрајку који је искључиво и само имао за циљ повећање плате.
jursenar jursenar 22:02 17.07.2014

Re: funny little story

Ne, ovaj tekst je duhovitost u pokušaju.


Šta ću, grdna, bar sam pokušala.
Grdna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:08 17.07.2014

Re: funny little story

уди бар једном конструктиван


Evo, vrlo konstruktivno, ili makar vrlo konkretno
Ja sam ovaj deo teksta
Данас сам одржао редовних 17 часова......... сада предајем 6 предмета..... У школи од 836 ђака, ради нас дванаесторо.

Razumeo kao "radimo mnogo"
A ovaj deo
Како скувати ручак за два дана, за 80 динара

Razumeo kao "male su nam plate"

Zbog toga sam te pitao da li si čitao tekst, jer ja u tim delovima nikako ne mogu da vidim zadovoljstvo nastavnika u radu sa decom a nezadovoljstvo papirologijom, o čemu ti sad sad pričaš.
jursenar jursenar 22:20 17.07.2014

Re: funny little story

Re: funny little story
уди бар једном конструктиван


Evo, vrlo konstruktivno, ili makar vrlo konkretno
Ja sam ovaj deo teksta
Данас сам одржао редовних 17 часова......... сада предајем 6 предмета..... У школи од 836 ђака, ради нас дванаесторо.

Razumeo kao "radimo mnogo"
A ovaj deo
Како скувати ручак за два дана, за 80 динара

Razumeo kao "male su nam plate"

Zbog toga sam te pitao da li si čitao tekst, jer ja u tim delovima nikako ne mogu da vidim zadovoljstvo nastavnika u radu sa decom a nezadovoljstvo papirologijom, o čemu ti sad sad pričaš.


Ukratko, razumeo si sve osim ironije.
blogovatelj blogovatelj 22:23 17.07.2014

Re: funny little story

Ko nema nastavnika u kući možda i poveruje u ovo.


Brate slatki, ne da je lupetanje, nego čudo.
Znao sam ih i ja takvih koji su pisali ručno izveštaje i ginuli, a znaš što?
Zato što ih mrzelo da nauče Word i Excel.
Dođu kod mene u kabinet i kažu "aj mi uradi" a ja im kažem "neću da ti uradim, hoću da te naučim"
Ali oni nikada, baš nikada, nisu imali vremena.
E, radio sam u školi i zamolio bih vas prosvetare što kukumavčite da potražite drugi posao. Tako je najlakše.
Jebote, imaju dva i po meseca odmora godišnje, rade pet sati dnevno maksimum, i samo cvile.
Za Srki Pajića odgovor... Ne rade ništa preko leta. Ali ništa. Najveći mi je problem od Vidova dne do sredine avgusta bio hoću li na jezero ili na bazen.
Eto. Pa sad, jal veruj meni, jal njima.
Dalje, kolika im je plata? Plata je uvek bila prosečna plata u Srbiji, ako imaš završen faks, radiš u srednjoj školi i imaš 23 časa nedeljno i deset godina staža. I mislim da bi morala da bude veća.
Da, Srki, da ti objasnim dalje kako im je jeben posao.
Ja imao 26 časova nedeljno, tri više od norme i tako do desetog maja. A onda mi se maturanti raspuste, automatičari, a ja im držo devet časova nedeljno. Dakle, od 10. maja do kraja godine, umesto 26 časova, imao sam 17.
Da ne bude nejasnoća - prosvetarski posao je kao i svaki drugi, mora nešto da se odradi. Jebi ga, nema para džaba. Jeste zajebano kad imaš više od pet časova dnevno, a sve moraš da predaješ, tj nema propitivanja učenika i te fore. Jer je mnogo teže da ti pričaš, nego da neko drugi priča. Ali to nije svaki dan. Malo je zajebanije na početku godine, a pred kraj ladovina.
I da dodam, jednu školsku godinu sam radio u dve škole, u jednoj 26 časova nedeljno, u drugoj 9. I preteko sam.
A plata mi je u to vreme za oba ta posla zbirno bila 45 evra, tj 90 maraka tadašnjih. I nisam kukao. Znaš zašto?
Prethodni mi je posao bila dvanaestodnevna smena na kotlu u termoelektrani. Pa bih svima koji ne vole rad u školi preporučio da odu i rade par nedelja na kotlu, da vide kako se 70m visok čelik trese od toplote. A onda da se vrate u školice i kažu "hvala ti Gospode"
nurudin nurudin 22:29 17.07.2014

Re: funny little story

Данас сам одржао редовних 17 часова......... сада предајем 6 предмета..... У школи од 836 ђака, ради нас дванаесторо.


То је требало да читаш овако -- на шта ће личити та школа, и та настава, ако наставник држи 17 часова из шест различитих предмета у школи од 863 ђака у којој предаје 12 наставника (који је квалитет, који степен знања, стручности; какве су шансе да се такав наставник посвети иједном ученику, а камоли већем броју њих, које су шансе да се и сам усавршава у свом знању...Педагогија, психологија, методика -- све се у таквим бесмисленим околностима занемарује).

Како скувати ручак за два дана, за 80 динара


Замислимо горепоменутог наставника који само ,,има посао" -- а то што суштински нема шансу да обавља посао на ваљан начин, нема никакве везе, неће имати времена да су људски умије, а не да кува сваки дан, па ће морати да кува за по пар дана унапред, а сав новац ће морати да даје на стручна усавршавања и штампање извептаја и тестова (јер да подсетим већина наставника је принуђена да сама плаћа семинаре и усавршавања из свог џепа, као и штампање наставног материјала; колика год да нам је плата, па то је много -- шта остаје?).

Мислим, заиста је мало безвезе што буквалистичи читаш тест, а још више што тумачим колегиницу.
nurudin nurudin 22:34 17.07.2014

Re: funny little story

A onda mi se maturanti raspuste, automatičari, a ja im držo devet časova nedeljno. Dakle, od 10. maja do kraja godine, umesto 26 časova, imao sam 17.


Зато и имамо најбоље аутомеханичаре у Европи, уђу у радионицу, па не разликују моторцангле од шрафцигера.
djatta3 djatta3 22:46 17.07.2014

Re: funny little story

blogovatelj
Ko nema nastavnika u kući možda i poveruje u ovo.


Brate slatki, ne da je lupetanje, nego čudo.
Znao sam ih i ja takvih koji su pisali ručno izveštaje i ginuli, a znaš što?
Zato što ih mrzelo da nauče Word i Excel.
Dođu kod mene u kabinet i kažu "aj mi uradi" a ja im kažem "neću da ti uradim, hoću da te naučim"
Ali oni nikada, baš nikada, nisu imali vremena.
E, radio sam u školi i zamolio bih vas prosvetare što kukumavčite da potražite drugi posao. Tako je najlakše.
Jebote, imaju dva i po meseca odmora godišnje, rade pet sati dnevno maksimum, i samo cvile.
Za Srki Pajića odgovor... Ne rade ništa preko leta. Ali ništa. Najveći mi je problem od Vidova dne do sredine avgusta bio hoću li na jezero ili na bazen.
Eto. Pa sad, jal veruj meni, jal njima.
Dalje, kolika im je plata? Plata je uvek bila prosečna plata u Srbiji, ako imaš završen faks, radiš u srednjoj školi i imaš 23 časa nedeljno i deset godina staža. I mislim da bi morala da bude veća.
Da, Srki, da ti objasnim dalje kako im je jeben posao.
Ja imao 26 časova nedeljno, tri više od norme i tako do desetog maja. A onda mi se maturanti raspuste, automatičari, a ja im držo devet časova nedeljno. Dakle, od 10. maja do kraja godine, umesto 26 časova, imao sam 17.
Da ne bude nejasnoća - prosvetarski posao je kao i svaki drugi, mora nešto da se odradi. Jebi ga, nema para džaba. Jeste zajebano kad imaš više od pet časova dnevno, a sve moraš da predaješ, tj nema propitivanja učenika i te fore. Jer je mnogo teže da ti pričaš, nego da neko drugi priča. Ali to nije svaki dan. Malo je zajebanije na početku godine, a pred kraj ladovina.
I da dodam, jednu školsku godinu sam radio u dve škole, u jednoj 26 časova nedeljno, u drugoj 9. I preteko sam.
A plata mi je u to vreme za oba ta posla zbirno bila 45 evra, tj 90 maraka tadašnjih. I nisam kukao. Znaš zašto?
Prethodni mi je posao bila dvanaestodnevna smena na kotlu u termoelektrani. Pa bih svima koji ne vole rad u školi preporučio da odu i rade par nedelja na kotlu, da vide kako se 70m visok čelik trese od toplote. A onda da se vrate u školice i kažu "hvala ti Gospode"

Amin
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:49 17.07.2014

Re: funny little story

Ukratko, razumeo si sve osim ironije.


Ajd ironičaru objasni kako sam trebao da razumem ovo o 17 redovnih časova nego kao mnogo rada, a ovo o 80 dinara nego kao malo para.

ne da je lupetanje, nego čudo


A interesantno da se to ne dešava samo na blogu, to lupetanje i pravljenje fame o nekom mnogo naporonom radu, o pripremama, o obrascima, o bog te pita čemu, kao da se radi o nečem sa čim niko nikad nije imao dodira, je vrlo često kod prosvetara.
Silne pripreme trebaju stvarno da se deci priča o deobi ćelije ili o jedinicama za merenje dužine.
Ako me išta nervira to je prosvetarska kuknjava na mnogo rada i prosevtarski štrajkovi sa jednim jedinim stvarnim zahtevom, većim platama.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:50 17.07.2014

Re: funny little story

automatičari

аутомеханичаре

nurudin nurudin 22:56 17.07.2014

Re: funny little story

hoochie coochie man
automatičari

аутомеханичаре



О томе ти причам све време: буквалиста си дозлабога, као и Вишња која је малициозна дозлабога, само што на смену радите.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:57 17.07.2014

Re: funny little story

То је требало да читаш овако -- на шта ће личити та школа,


Aha, tu, znači, on ne žali sebe zbog infarka, bajpasova, nespavanja, nemaštine, nego žali školu što on takav nikakav radi u njoj?
Pa nek je napusti i tako joj pomogne.

Nemoj ti ipak više nikome pomagati tumačenjem:)
nurudin nurudin 22:59 17.07.2014

Re: funny little story

hoochie coochie man
То је требало да читаш овако -- на шта ће личити та школа,


Aha, tu, znači, on ne žali sebe zbog infarka, bajpasova, nespavanja, nemaštine, nego žali školu što on takav nikakav radi u njoj?
Pa nek je napusti i tako joj pomogne.

Nemoj ti ipak više nikome pomagati tumečenjem:)


Не дозвољава му нови Закон о раду -- увек омашиш поенту, таква ти ваљда карма.
djatta3 djatta3 23:04 17.07.2014

Re: funny little story



Не дозвољава јој нови Закон о раду -- увек омашиш поенту, таква ти ваљда карма.


A kako joj to ne dozvoljava, leba ti?
jursenar jursenar 23:18 17.07.2014

Re: funny little story

Brate slatki, ne da je lupetanje, nego čudo.


Brate slatki, neka si izašao iz prosvete.
Niko na gubitku!
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:22 18.07.2014

Re: funny little story

hoochie coochie man
automatičari

аутомеханичаре




Samo ih gledam.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:24 18.07.2014

Re: funny little story

Za Srki Pajića odgovor... Ne rade ništa preko leta. Ali ništa. N


Čak ni neki privatnjak, ono, priprema djaka za polaganje popravnog u Avgustu, ili tako neki side job?
alselone alselone 07:06 18.07.2014

Re: funny little story

side job?


LINK
alselone alselone 08:06 18.07.2014

Re: funny little story

....
jursenar jursenar 08:14 18.07.2014

Re: funny little story

Nurudine, šta ti bi?
Pa, da li da objašnjavaš reč po reč?

Za razliku od škole, ovde nisi u obavezi

Samo pomisli na to kad bi s takvim likom kojim slučajem trebalo da sediš za kafanskim stolom, da li bi ostao. Da li se smejete istim vicevima? Eto, ništa drugo ne mora.

Meni čak postaje i simpatično što misle da nam je super, a da smo razmaženi.
Jbga, ne ide da to kažu za svoju decu, pa moraju za nas

A mi, ko da stvarno nismo normalni, svakome kome to padne na pamet krenemo da se pravdamo.
Kome da se pravdam?
Od koga bre da se branim?
Ma, daj molim te...

Ipak je moralo malo škole da se završi da bi se razumela didaktika, metodika, pedagogija...
A mi ovde da im održimo kraći kurs?
Hoću, boli me uvo

alselone alselone 08:30 18.07.2014

Re: funny little story

blogovatelj



jursenar jursenar 08:43 18.07.2014

Re: funny little story

hoochie coochie man
Ukratko, razumeo si sve osim ironije.


Ajd ironičaru objasni kako sam trebao da razumem ovo o 17 redovnih časova nego kao mnogo rada, a ovo o 80 dinara nego kao malo para.

ne da je lupetanje, nego čudo




Ajd se ti, Huči Kuči, prvo lepo kvalifikuj da ti ja bilo šta objašnjavam.
Mislim, nečim pokaži da ja treba da potrošim svoje vreme na tebe.
blogovatelj blogovatelj 09:21 18.07.2014

Re: funny little story

Зато и имамо најбоље аутомеханичаре у Европи, уђу у радионицу, па не разликују моторцангле од шрафцигера.


A jel imamo i profesore srpskog koji nisu u stanju da ljudski zapamte sedmosložnu reč?
Ti za moje učenike nemaš pojma ni ko su ni šta su, a ja vidim tvoj nivo razumevanja pročitanog, sada i ovde.
milisav68 milisav68 12:48 18.07.2014

Re: funny little story

jursenar

Šta ću, grdna, bar sam pokušala.
Grdna.

Nisam rekao da si grdna, već da nisi duhovita, jer ljudi u privatnom sektoru (kao i u poljoprivredi) već uveliko mnogo rade za malo para (da ne spominjem veliki broj nezaposlenih), izdržavajući državni sektor u koji spadate i vi iz prosvete, a deca odavno izlaze iz škole nepismena, pa oni koji hoće da nastave školovanje često moraju da plaćaju privatne časove.

A inače možemo da pričamo o problemima u prosveti koji evidentno postoje, kao i u svim segmentima društva.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:57 18.07.2014

Re: funny little story

alselone
side job?


LINK


Isuse!
Sa nastavnicima se nije zajebavati.





jursenar jursenar 18:46 18.07.2014

Re: funny little story

milisav68
jursenar

Šta ću, grdna, bar sam pokušala.
Grdna.

Nisam rekao da si grdna, već da nisi duhovita, jer ljudi u privatnom sektoru (kao i u poljoprivredi) već uveliko mnogo rade za malo para (da ne spominjem veliki broj nezaposlenih), izdržavajući državni sektor u koji spadate i vi iz prosvete, a deca odavno izlaze iz škole nepismena, pa oni koji hoće da nastave školovanje često moraju da plaćaju privatne časove.

A inače možemo da pričamo o problemima u prosveti koji evidentno postoje, kao i u svim segmentima društva.



Molim te, oprosti mi, ako Boga znadeš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:01 18.07.2014

Re: funny little story

Mislim, nečim pokaži da ja treba da potrošim svoje vreme na tebe.


Pa trošiš ga već
Čitala si moje komentare, evo pišeš mi, dakle trošiš vreme.
Za to što nemaš suvisli odgovor na postavljeno pitanje smisli neku drugu vađevinu, ova ti je glupa.
Najbolje ćuti, bolje je lupiti jednom nego više puta.
jursenar jursenar 23:16 18.07.2014

Re: funny little story

hoochie coochie man
Mislim, nečim pokaži da ja treba da potrošim svoje vreme na tebe.


Pa trošiš ga već
Čitala si moje komentare, evo pišeš mi, dakle trošiš vreme.
Za to što nemaš suvisli odgovor na postavljeno pitanje smisli neku drugu vađevinu, ova ti je glupa.
Najbolje ćuti, bolje je lupiti jednom nego više puta.



Hmmmm... Neee...

I dalje si u istom statusu
hajkula1 hajkula1 11:43 20.07.2014

Re: funny little story

hoochie coochie man
a nastavnici rade i subotom i nedeljom, i dok su deca na raspustu,


Ko nema nastavnika u kući možda i poveruje u ovo.
Nego, što je vama prosvetarima toliko stalo da ubedite svet kako mnogo radite?
I mene po kući ubeđuju da se mnogo radi.
Ako mislite da je mnogo, pa promenite posao, nađite neki gde se radi manje.
Da možda nije u pitanju griža savesti što radite manje od drugih?




Zavisi od predmeta, neki predmeti zahtevaju vecu pripremu, pregled testova, pismenih zadataka, vezbi, domacih zadataka... pripremu predavanja, vezbi... i popunjavanje statistike, pisanje izvestaja...
mira2852 mira2852 16:04 23.07.2014

Re: funny little story

NIKADA ovde bolje nece biti, jer je uvek snicla u tudjem tanjiru veca. Ko nije radio u prosveti, apsolutno nema prava da diskutuje o tome da li je taj posao tezak, ili nije. Moj muz je stalno i svima pricao kako je meni lako. Udjes u ucionicu, sednes za katedru i PITAS. Pa je onda stigao na veliki odmor i prepao se guzve i galame. A kada sam ga zamolila da postavi samo DESET pitanja, nije znao da ih formulise. Vecina vrlih strucnih komentatora ne bi bila u stanju da samo zabavi decu tih 45 minuta. Zato, neka svako brine o svom poslu, a ne prebrojava sate. Jer, mnogi sede po 15 sati, a ne urade nista. A sto se papirologije tice, potrebno je, naprimer, za svakog ucenika izbrojati koliko je opravdanih i neopravdanih izostanaka napravio u svakoj nedelji u toku skolske godine. Ako znate da oni prosecno izostanu po tri meseca...
I na kraju, za one koji ocigledno nisu savladali gradivo, ovo je samo ironicni PRIMER o tome kako ce izgledati primena naseg Zakona o radu.
frank_rizzo frank_rizzo 07:38 17.07.2014

mala ispravka

na 180 dana treba /barem u US/ dodati jos nekih 6-10 dana /meetings, grading etc./ = 190 dana max => 175 slobodnih dana.... nije lose na ovu skupocu, zar ne?
highshalfbooze highshalfbooze 08:00 17.07.2014

Re: mala ispravka

175 slobodnih dana.... nije lose na ovu skupocu, zar ne?

Da, ali sezona višanja već prođe, a svi znaju da se na branju višanja i nošenju gajbica sa višnjama najviše zaradi.
blue rider blue rider 08:28 17.07.2014

Re: mala ispravka

Mozda nastavnik TVOG kalibra ali neces verovati postoje ljudi koji se jos uvek trude oko svog posla. Kada bi se TI i tvoji poznanici (jer toliko dobro poznajes skolu da mora da radis u jednoj) bavili profesurom na pravi nacin shvatili bi da postoji gomila rada na pripremi plana rada, smisljati bolje metode prenosenja znanja, obrazovati se dodatno jer je neophodno (iako se nurudin zajebava sa time malo), itd. Moja majka je jedna od takvih, njoj pola odmora, bez ikakvog preterivanja, ode na pripremu za skolsku godinu. Pa ako si razredni dodatne obaveze, pa ovo pa ono.

I za sve to si placen neverovatnih 45k din ili 400 eur ili 550 usd.

Rizi bizi, malo iskuliraj. To sto ovde fercera negativna selekcija ne znaci da treba da sve pustimo niz vodu.
frank_rizzo frank_rizzo 08:48 17.07.2014

Re: mala ispravka

blue rider
Mozda nastavnik TVOG kalibra ali neces verovati postoje ljudi koji se jos uvek trude oko svog posla. Kada bi se TI i tvoji poznanici (jer toliko dobro poznajes skolu da mora da radis u jednoj) bavili profesurom na pravi nacin shvatili bi da postoji gomila rada na pripremi plana rada, smisljati bolje metode prenosenja znanja, obrazovati se dodatno jer je neophodno (iako se nurudin zajebava sa time malo), itd. Moja majka je jedna od takvih, njoj pola odmora, bez ikakvog preterivanja, ode na pripremu za skolsku godinu. Pa ako si razredni dodatne obaveze, pa ovo pa ono.

I za sve to si placen neverovatnih 45k din ili 400 eur ili 550 usd.

Rizi bizi, malo iskuliraj. To sto ovde fercera negativna selekcija ne znaci da treba da sve pustimo niz vodu.


ne, nisam nastavnik
gle cuda - pisem po iskustvu 1 prijatelja koji je zavrsio 1 Ivy League I sada je ucitelj/nastavnik sta god
gle cuda - priprema se, smislja bolje metode, dodatno se obrazuje etc.
gle cuda - 1 od bitnih razloga sto je izabrao profesiju je - dosta slobodnog vremena!?!
Jukie Jukie 09:55 17.07.2014

Re: mala ispravka

Uf, 1 prijatelja

U Americi je isto tako gadno kao kod nas, tamo su i izmislili papirologiju i seminare pa su kod nas preuzeli

Samo što tamo nastavnici nisu plaćeni dok su deca na raspustu, pa su onda i zaposleni kao nastavnici 180 dana godišnje, a ostatak godine rade kao konobari ili kreče kuće ili voze kamione, sigurno ne sede

To je njega sramota da ti kaže da se zeznuo pri izboru zanimanja, ili je u fazi poricanja, ili te zeza što si naivan

Pazi dosta slobodnog vremena,
determined determined 10:44 17.07.2014

Re: mala ispravka

frank_rizzo
blue rider
Mozda nastavnik TVOG kalibra ali neces verovati postoje ljudi koji se jos uvek trude oko svog posla. Kada bi se TI i tvoji poznanici (jer toliko dobro poznajes skolu da mora da radis u jednoj) bavili profesurom na pravi nacin shvatili bi da postoji gomila rada na pripremi plana rada, smisljati bolje metode prenosenja znanja, obrazovati se dodatno jer je neophodno (iako se nurudin zajebava sa time malo), itd. Moja majka je jedna od takvih, njoj pola odmora, bez ikakvog preterivanja, ode na pripremu za skolsku godinu. Pa ako si razredni dodatne obaveze, pa ovo pa ono.

I za sve to si placen neverovatnih 45k din ili 400 eur ili 550 usd.

Rizi bizi, malo iskuliraj. To sto ovde fercera negativna selekcija ne znaci da treba da sve pustimo niz vodu.


ne, nisam nastavnik
gle cuda - pisem po iskustvu 1 prijatelja koji je zavrsio 1 Ivy League I sada je ucitelj/nastavnik sta god
gle cuda - priprema se, smislja bolje metode, dodatno se obrazuje etc.
gle cuda - 1 od bitnih razloga sto je izabrao profesiju je - dosta slobodnog vremena!?!

Алал вера !
Поопштио си ствар на основу (читавог) једног семпла.
Свака част ! Да ми је био такав генијалац поред себе док сам се бавио науком.
nurudin nurudin 12:31 17.07.2014

Re: mala ispravka

(iako se nurudin zajebava sa time malo),


Мртав сам озбиљан, каква црна заХебанција!
hajkula1 hajkula1 11:44 20.07.2014

Re: mala ispravka

blue rider


To sto ovde fercera negativna selekcija ne znaci da treba da sve pustimo niz vodu.

jursenar jursenar 09:23 17.07.2014

I oko ovoga se prepirete? :)

U naslovu teksta lepo stoji da se radnja odvija 2023.

Tekst je isprovociran nekim manirima prosvetnih vlasti, ali, pre svega, ovim 'reform(ator)skim' Zakonom o radu i Zakonom o PIO, koji nam se cerekaju u lice već danima. Danas će se SNS poroditi i roditi nam svetlu budućnost.

Očima prosvetnog radnika, a malo karikirano za potrebe satire, svetla budućnost će izgledati kao u tekstu.

I ne, ovo nije kukanje prosvetnog radnika zbog stručnog usavršavanja i pripremanja za nastavu. Samo lud bi na to kukao. Što se više usavršavam, i bolje pripremam, lakše radim. To je toliko jasno da mi čak ne može biti ni tema za raspravu.
Drugo je pitanje kako to usavršavanje izgleda, ko drži te seminare, ko skida kajmak, da li su i koliko korisni, i da li smo u prilici da biramo teme koje su nam, pojedinačno, potrebne. Protiv toga se deo prosvetnih radnika buni, i to s pravom!

Ali, ovaj tekst nema veze s tim
nurudin nurudin 12:34 17.07.2014

Re: I oko ovoga se prepirete? :)

Danas će se SNS poroditi i roditi nam svetlu budućnost.


Без политичке пристрасности.

Не политизуј ми блог!
jursenar jursenar 12:57 17.07.2014

Re: I oko ovoga se prepirete? :)

Без политичке пристрасности.

Не политизуј ми блог!


Kakva politizacija?
Ne razumem

To je puka činjenica. Jednostavno, ta će stranka to danas izglasati.
nurudin nurudin 13:08 17.07.2014

Re: I oko ovoga se prepirete? :)

jursenar
Без политичке пристрасности.

Не политизуј ми блог!


Kakva politizacija?
Ne razumem

To je puka činjenica. Jednostavno, ta će stranka to danas izglasati.


Је ли, Јурсенар, колико те плаћају за агитацију?
jursenar jursenar 14:17 17.07.2014

Re: I oko ovoga se prepirete? :)

Је ли, Јурсенар, колико те плаћају за агитацију?


Ugovor me obavezuje na ćutanje
djatta3 djatta3 13:57 17.07.2014

Strašno

Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali nismo išli u školu i da ne znamo kada se i kako oni pripremaju za nastavu?
Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali ne znamo da se oni vode maksimom - ne mogu oni mene toliko malo da plate, koliko malo ja mogu da radim?
Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali ne znamo da ako imaju dnevno 6 časova, mogu još 2 sata da se pripremaju, pa je to opet samo 180 dana godišnje?
Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali ne znamo da za papirologiju nije potrebno 180 dana, što će reći jednako vremena kao i za učenje dece?
Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali ne znamo kolika je prosečna plata u prosveti, a kolika na nivou republike?

Ukoliko prosvetni radnici nisu zadovoljni platama i uslovima rada, mogu slobodno da daju otkaz. Mi u privatnom sektoru ih čekamo raširenih ruku, a verovatno i svi oni koji bi želeli da rade u prosveti, a na birou su.
jursenar jursenar 14:20 17.07.2014

Re: Strašno

Da li vi znate koliko ne znate?
Ili znate da nije neophodno da znate, da biste imali stav?

Mislim, šta god da je od ta dva u pitanju, tanko vam je znanje
djatta3 djatta3 14:26 17.07.2014

Re: Strašno

Sigurno, naročito kad dobijem ovako argumentovan odgovor...
Jukie Jukie 14:38 17.07.2014

Re: Strašno

djatta3
Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali nismo išli u školu i da ne znamo kada se i kako oni pripremaju za nastavu?Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali ne znamo da se oni vode maksimom - ne mogu oni mene toliko malo da plate, koliko malo ja mogu da radim?Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali ne znamo da ako imaju dnevo 6 časova, mogu još 2 sata da se pripremaju, pa je to opet samo 180 dana godišnje?Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali ne znamo da za papirologiju nije potrebno 180 dana, što će reći jednako vremena kao i za učenje dece?Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali ne znamo kolika je prosečna plata u prosveti, a kolika na nivou republike?Ukoliko prosvetni radnici nisu zadovoljni platama i uslovima rada, mogu slobodno da daju otkaz. Mi u privatnom sektoru ih čekamo raširenih ruku, a verovatno i svi oni koji bi želeli da rade u prosveti, a na birou su.

Ne, ali stvarno izgleda kao da je napisao neko ko pojma nema

Alo! Moraju da se pišu ogromne pripreme! Mora da se popunjava trista miliona papira! Traže to! Inspekcija dođe! Da li je to toliko teško shvatiti? To traje! Jedna priprema se piše bar dva sata, a treba je prvo smisliti, dakle još bar dva sata. Traženje slajdova za ilustrovanje lekcije, npr. Bar osam priprema nedeljno - bar 32 sata samo na pripreme. Recimo da je neko ekstremno efikasan, pola baci u vodu, 16 sati. Popunjavanje kojekakve papirologije još bar 4 sata, hajde dva. Ukucavanje ocena u elektronski dnevnik bar sat vremena (nadajmo se da je isti dostupan na više računara, da ne moraš da sediš i čekaš ostale nastavnike da završe), to ne može da se smanji. Dopunska nastava, dodatna nastava. Rad sa decom sa posebnim potrebama, invaliditetom i/ili teškoćama u razvoju (kao da imaš još jedno odeljenje). Kojekakvi timovi za pripitomljavanje podivljale dece (o uspešnosti drugi put). Roditeljski sastanci. Seminari za sakupljanje poena da ti ne oduzmu licencu. Stres od koga ne možeš da spavaš pa prvo moraš da se smiruješ. Stalno ti visi nad glavom da će ti neko dete ili roditelj napraviti problem i da ćeš izgubiti posao, ili da će te prebiti/ubiti.

A vi koji ste na birou, čitajte ovo, a ne slušajte ove iz privatnog sektora (ili idite kod njih jer tamo teku med i mleko)
jursenar jursenar 15:09 17.07.2014

Re: Strašno

djatta3
Sigurno, naročito kad dobijem ovako argumentovan odgovor...


I odgovor treba zaslužiti
djatta3 djatta3 15:11 17.07.2014

Re: Strašno

Potrebno je 32 sata nedeljno, 4 cela radna dana, samo na pripremu? Zaista?
I to svake nedelje, bez obzira što ste prethodne godine držali isti čas i imate pripreme od prošle godine? Zaista? I ovo treba neko da poveruje?

Slajdova? Kakvih slajdova bre? Ovo je 2014. godina, ili sam ja ušao u vremeplov, a da to ne znam? Baš bih voleo pojašnjenje vezano za slajdove.

Stres? Da ćete izgubiti posao? Pa u prosveti ni pedofili ne gube posao. Strah od učenika/roditelja može biti realan, ali ne vidim što bi bio drugačiji od bilo kog drugog posla (radnika u prodavnici, apoteci...)

Možda ja nemam pojma, ali ako vi zaista radite preko 72 sata nedeljno (ili više od 14 sati svakog dana, uključujući i nedelju), pa zašto lepo ne date otkaz? I onako su rezultati nikakvi. Naravno da su nikakvi, kad se više pažnje očigledno posvećuje popunjavanju papirologije (traže to), nego obrazovanju dece. Šta vas to drži tu?

U privatnom sektoru je mnogo lepše, zar ne?
djatta3 djatta3 15:12 17.07.2014

Re: Strašno

jursenar
djatta3
Sigurno, naročito kad dobijem ovako argumentovan odgovor...


I odgovor treba zaslužiti


I ja tako odgovaram kad ne znam šta da kažem...
jursenar jursenar 15:19 17.07.2014

Re: Strašno

djatta3
jursenar
djatta3
Sigurno, naročito kad dobijem ovako argumentovan odgovor...


I odgovor treba zaslužiti


I ja tako odgovaram kad ne znam šta da kažem...


Znam ja šta da kažem.
Problem je kome treba da kažem.

Vi biste da ja objašnjavam i da se pravdam, i da branim struku, zar ne?
Vama?
Samo zato što ste tako rešili?

Teško.
djatta3 djatta3 15:25 17.07.2014

Re: Strašno

Onda je bolje da kažete u sebi.

Još bolje je da napišete blog, ostavite mogućnost za komentare, a onda na te komentare odgovarate sa - nemaš pojma, nisi zaslužio, ko si ti da ti ja odgovaram itd.

Nisam ja ništa rešio, postavio sam logična pitanja, ne vidim šta je tako uvredljivo u njima, što ne ostavlja mogućnost za diskusiju?

Kao što rekoh, biće da su argumenti problem...
Jukie Jukie 15:28 17.07.2014

Re: Strašno

djatta3
Možda ja nemam pojma, ali ako vi zaista radite preko 72 sata nedeljno (ili više od 14 sati svakog dana, uključujući i nedelju), pa zašto lepo ne date otkaz? I onako su rezultati nikakvi. Naravno da su nikakvi, kad se više pažnje očigledno posvećuje popunjavanju papirologije (traže to), nego obrazovanju dece. Šta vas to drži tu? U privatnom sektoru je mnogo lepše, zar ne?

Stvarno ne znam zašto neko nastavlja da radi u prosveti, verovatno su mazohisti. Ja sam pukao 2009 i od tada ne mislim da se ikad vraćam, život je suviše kratak, bolje ga upotrebiti na nešto što ti izmamljuje osmeh na lice
westvleteren westvleteren 16:11 17.07.2014

Re: Strašno

Dopunska nastava, dodatna nastava. Rad sa decom sa posebnim potrebama, invaliditetom i/ili teškoćama u razvoju (kao da imaš još jedno odeljenje).


Nista od ovoga nije postojalo u mojoj skoli pre desetak godina.
Ako se nesto promenilo, svaka cast, ali mislim da postoji mnogo predmeta iz kojih ne postoje nikakve, pripremne, dopunske, dodatne nastave (tehnicko, muzicko, likovno, geografija, istorija ...) tako da za vecinu nastavnika ovo sigurno ne vazi


Moraju da se pišu ogromne pripreme! Mora da se popunjava trista miliona papira! Traže to! Inspekcija dođe! Da li je to toliko teško shvatiti? To traje! Jedna priprema se piše bar dva sata, a treba je prvo smisliti, dakle još bar dva sata.


Zar ne mogu pripreme da se recikliraju iz godine u godinu, makar taj deo osmisljavanja?

Ne kritikujem, nego bih voleo da znam posto se mnogi zale a niko da napise konkretno.

Moze li neko da postavi primer pripreme za cas, i da okvirno objasni sta se sve popunjava u toj papirologiji. Koliko je to teksta? Na kakva pitanja se odgovara?
djatta3 djatta3 16:29 17.07.2014

Re: Strašno

Dobro je. Nisam jedini. Mislio sam da sam u zoni sumraka.
Jukie Jukie 17:01 17.07.2014

Re: Strašno

Hmm.. jedan od problema je što neko odozgo stalno nešto novo izmišlja pa se stvara nova papirologija. Što se tiče priprema, verovatno mogu prilično da se recikliraju ali se stalno pojavljuje nova tehnologija pa dobar nastavnik uvek nešto dorađuje (uopšte najveći problem ima dobar nastavnik, on izgori...), recimo ti slajdovi su slike sa interneta koje ti pažljivo probereš, složiš nekim logičkim redom i smisliš scenario prezentacije kao u emisiji Dejvida Atenboroa, i tu se stalno nešto novo pojavljuje, a i đaci su ti u svakom odeljenju drugačiji, uvek moraš da modifikuješ od odeljenja do odeljenja i od godine do godine.

Mislim da navedeni dobar nastavnik drži dodatnu i dopunsku iz svog predmeta, ma koji da je... ja sam kao đak išao na dodatnu iz likovnog, biologije i engleskog, dopunsku iz drugih predmeta nisu hteli da mi organizuju jer sam pametan i samo treba da sedim i učim (što nije davalo rezultate, trebala mi je pomoć! doduše možda sam i imao probleme zbog toga što su to bili loši nastavnici, ne znam, davno je bilo)

Svaki predmet ima takmičenje, tako da bar neko dete mora da se sprema i za to (opet onaj požrtvovani nastavnik)... Geografija i istorija su predmeti uključeni u kombinovani test, tako da se sigurno održava pripremna nastava bar za osmake.
djatta3 djatta3 17:16 17.07.2014

Re: Strašno

Pa zar ne bi trebalo da bude lakše, ako se pojavljuje nova tehnologija? Recimo, sigurno je lakše pustiti nešto preko računara na projektor, nego koristiti grafoskop, zar ne? Iskreno se nadam da si i mislio na takav način prikaza slajdova.

Kakve veze ima program sa đacima? Valjda predaješ isto, bez obzira na odeljenje? Razumem da se u nekim oblastima pojavljuje nešto novo, ali u matematici ili istoriji npr. teško.

Zar ne bi trebalo da dopunska nastava bude za đake koji ne mogu da savladaju gradivo, a hoće da dolaze?

Evo na primer, ja sam išao na razna takmičenja i nikad me niko nije spremao za to (ako pod spremanjem ne podrazumevaš - evo ti testovi pa radi).

Inače, moja sećanja na školu su svetlosnim godinama daleko od Dejvida Atenboroa. Recimo istorija, geografija i biologija su se svodile na biflanje podataka iz knjige, obrada dela iz književnosti na čitanje dela, pa kritike, bez ikakve diskusije, hemija na projekcije formula sa grafoskopa itd.

Pripremna nastava je sama po sebi besmislena, jer ako je nastavnik tokom godine dobro radio, nema potrebe da održava pripremnu nastavu, zar ne?

Zar ti se ne čini da, kad bi škola izgledala kao gore pomenuti Dejvid, da bi i rezultati bili bolji?

Za sve ovo što si naveo je, složićeš se, dovoljno dva sata dnevno, uz onih 6 časova koje profesor ima?
I, hajde da ponovim - koja je to papirologija?
westvleteren westvleteren 17:33 17.07.2014

Re: Strašno

Jukie, sve ovo kada se nabroji na gomili, kao ti sto si nabrojao, zvuci kaod puno posla, ali dok ne kazemo konkretno koji predmetni nastavnici po koliko sati potrose na koju aktivnost, mozemo samo da nagadjamo ko koliko radi. Dosta aktivnosti koje si nabrojao svode se na par sati godisnje. Za nastavnike matematike verujem da se uglavnom razbijaju od posla, ostali... tjah... sve zavisi.

Ja cu ti reci kako je bilo u mojoj osnovnoj skoli posto sam mladji od tebe i secanje mi je svezije.

Dakle polovina nastavnika su bilo totalni dziberi za koje garantujem da nijedan minut nisu proveli pripremajuci se za cas. Zbog takvih je valjda i uvedena ta silna papirologija

Slajdove ni na jednom jedinom casu nismo imali-cak ni kod mladjih profesora. Mozda je danas drugacije. Ko ima decu 5.-8. razred neka napise kako je.

Takmicenja mozda postoje iz svih predmeta (ne racunajuci tehnicko, muzicko i jos neke) ali ne salju svi nastavnici ucenike na takmicenja. U mojoj skoli su slali ucenike na takmicenja iz matematike, fizike i engleskog. Ja sam zeleo da se takmicim iz hemije, ali nastavnica jednostavno nije zelela da salje ucenike na takmicenje. Iz ostalih predmeta sam se takmicio, imao sam ukupno mozda 10 sati priprema tokom skolovanja (u fazonu, vi koji se prosli na gradsko, dodjite sutra sesti cas da vas pripremamo)

Dopunska nastava (za lose ucenike) nije postojala ni iz jednog predmeta.

Dodatna nastava (za dobre ucenike) postojala je jedino iz matematike.

Priprema za prijemni je postojala iz srpskog, ali za pare.

...no da ne duljim

Razumem da je psihicki iscrpljujuce drzati vise od 20 casova nedeljno, pogotovo ako su velika odeljenja a disciplina nije na nivou. Mozda je ta disciplina centralni problem.

Nego, nisi prvi koji spominje nekakvu papirologiju koja se popunjava i pripreme koje se pisu, a niko da napise konkretno sta je to. Stoga ja sad zamisljam nekakve silne hartije sa pitanjima i podpitanjima koje treba popuniti pred svaki cas. Sta je to tacno? Ako danas drzis cas petacima i objasnjavas im deobu celija koje sve hartije treba da popunis pre i posle casa i sta ces na njima da napises? Je li to 5 strana, 10 strana, pola strane?

Ako ne cujemo detaljnije o vasim obavezama onda ne mozes ni da se cudis sto ljudi ne saosecaju sa nastavnicima.
I konkretne predloge sta bi trebalo promeniti.
determined determined 18:16 17.07.2014

Re: Strašno

djatta3
Potrebno je 32 sata nedeljno, 4 cela radna dana, samo na pripremu? Zaista?
I to svake nedelje, bez obzira što ste prethodne godine držali isti čas i imate pripreme od prošle godine? Zaista? I ovo treba neko da poveruje?

Slajdova? Kakvih slajdova bre? Ovo je 2014. godina, ili sam ja ušao u vremeplov, a da to ne znam? Baš bih voleo pojašnjenje vezano za slajdove.

Stres? Da ćete izgubiti posao? Pa u prosveti ni pedofili ne gube posao. Strah od učenika/roditelja može biti realan, ali ne vidim što bi bio drugačiji od bilo kog drugog posla (radnika u prodavnici, apoteci...)

Možda ja nemam pojma, ali ako vi zaista radite preko 72 sata nedeljno (ili više od 14 sati svakog dana, uključujući i nedelju), pa zašto lepo ne date otkaz? I onako su rezultati nikakvi. Naravno da su nikakvi, kad se više pažnje očigledno posvećuje popunjavanju papirologije (traže to), nego obrazovanju dece. Šta vas to drži tu?

U privatnom sektoru je mnogo lepše, zar ne?

Напоменуо си да можда немаш појма !
Желео бих да ти олакшам дилему и потврдим да, није можда, него сигурно немаш појма.
AlexDunja AlexDunja 18:25 17.07.2014

Re: Strašno

Inače, moja sećanja na školu su svetlosnim godinama daleko od Dejvida Atenboroa. Recimo istorija, geografija i biologija su se svodile na biflanje podataka iz knjige, obrada dela iz književnosti na čitanje dela, pa kritike, bez ikakve diskusije, hemija na projekcije formula sa grafoskopa itd.

jbt, ja se sažalih na tebe.
u kojoj si ti otuđenoj vukojebini išao u školu?
jursenar jursenar 18:26 17.07.2014

Re: Strašno

Kakve veze ima program sa đacima? Valjda predaješ isto, bez obzira na odeljenje? Razumem da se u nekim oblastima pojavljuje nešto novo, ali u matematici ili istoriji npr. teško.


Nimalo se ne razumete u prosvetu, a to vas, opet, nimalo ne sprečava da je kritikujete kao da ste vrhunski znalac.
Osnovno pravilo kod priprema jeste da se i kod iste nastavne jedinice (lekcije, na primer) prema odeljenju određuju aktivnosti različitih nivoa težine, različite metode i oblici rada. To sve zavisi baš od odeljenja, ali, kako biste vi to znali?

Pripremna nastava je sama po sebi besmislena, jer ako je nastavnik tokom godine dobro radio, nema potrebe da održava pripremnu nastavu, zar ne?


Pa vi u stvari i ne znate šta je pripremna nastava?
Nije dovoljno da nastavnik tokom godine dobro radi. I učenici učestvuju u tom procesu, znate. Različiti učenici, različitih sposobnosti, radnih navika, interesovanja...


I, hajde da ponovim - koja je to papirologija?


Globalni planovi i operativni planovi, za svaki razred, smer, profil kome nastavnik predaje.
IOP - individualni planovi za učenike slabijih sposobnosti, i različitih zdravstvenih stanja (uprošćeno).
Operativni plan za dopunsku i dodatnu nastavu, i sekciju.
Plan rada odeljenskog starešine.
Plan pripremne nastave.
Plan stručnog usavršavanja.
Portfolio nastavnika.
Plan rada Stručnog veća.
Izveštaji o svemu gore navedenom (neki na mesečnom, neki na polugodišnjem, neki na godišnjem nivou).
Dnevne pripreme nastavnika.
Dokumentacija vezana za rad u timovima, različitim oblastima vrednovanja kvaliteta nastave, ŠRP i sl. Ovaj rad, osim sastančenja, podrazumeva izrade raznih anketa, anketiranje, obradu podataka i pisanje izveštaja.
Razredne starešine uz sve to imaju i veoma obimnu dodatnu pedagošku dokumentaciju.

Sigurno ima još nešto, ali se ne mogu setiti u trenutku.
Polovina ove papirologije su teška glupost, ali je glupost propisana zakonom, koju moramo da sprovodimo.

Uz to godišnje imamo obavezu realizacije 24 sata eksternog i 44 sata internog usavršavanja. To interno traži držanje oglednih i uglednih časova, prezentacija na razne teme, prikaze novih udžbenika i stručne literature, i uglavnom, još gomilu papirologije kojom se sve to dokumentuje.

Kao i u svakom poslu, i u prosveti ima onih koji rade ozbiljno i odgovorno, i onih koji otaljavaju posao.

Da li mi je sada dozvoljeno da i dalje imam blog?
Jeste li zadovoljni?


razmisljam razmisljam 19:58 17.07.2014

Re: Strašno

jursenar

...
Sigurno ima još nešto, ali se ne mogu setiti u trenutku.
...


Да покушам да помогнем?
Припрема контролних и писмених задатака и њихово прегледање, на пример.
Jukie Jukie 20:09 17.07.2014

Re: Strašno

djatta3
Pa zar ne bi trebalo da bude lakše, ako se pojavljuje nova tehnologija? Recimo, sigurno je lakše pustiti nešto preko računara na projektor, nego koristiti grafoskop, zar ne? Iskreno se nadam da si i mislio na takav način prikaza slajdova.

Škole gde sam radio nisu imale funkcionalne grafoskope, pa smo crtali kredom po tabli... Mislim na to da se kompjuterski programi i sokoćala stalno menjaju i ti naravno želiš da pustiš đacima sliku ili film u najnovijem mogućem formatu



Kakve veze ima program sa đacima? Valjda predaješ isto, bez obzira na odeljenje? Razumem da se u nekim oblastima pojavljuje nešto novo, ali u matematici ili istoriji npr. teško.

Ne, sve se stalno menja, informacije stalno pristižu na moj fejsbuk zid, a i osnovnastvar u metodici nastave je da metod rada prilagođavaš odeljenju... npr. u nekim odeljenjima funkcioniše grupni rad, u nekima ne, u nekima možeš da radiš programiranom nastavom, u drugima moraš stalno sve da ih držiš na oku.


Zar ne bi trebalo da dopunska nastava bude za đake koji ne mogu da savladaju gradivo, a hoće da dolaze?

Da, imam jako pozitivna iskustva sa đacima koji su mi dolazili na dopunsku. Ja nikada nisam išao kada sam bio đak jer ti nastavnici nisu držali.

Evo na primer, ja sam išao na razna takmičenja i nikad me niko nije spremao za to (ako pod spremanjem ne podrazumevaš - evo ti testovi pa radi).
To su loši nastavnici, dobri nastavnici zaginu u suprotnoj smeni spremajući takmičara...


Inače, moja sećanja na školu su svetlosnim godinama daleko od Dejvida Atenboroa. Recimo istorija, geografija i biologija su se svodile na biflanje podataka iz knjige, obrada dela iz književnosti na čitanje dela, pa kritike, bez ikakve diskusije, hemija na projekcije formula sa grafoskopa itd.

Pa i moja, kao i rečenica "kad TI budeš nastavnik onda radi tako". I onda dođeš na radno mesto nastavnika i počneš da radiš kako treba (suprotno od onoga što su tvoji loši nastavnici radili)


Pripremna nastava je sama po sebi besmislena, jer ako je nastavnik tokom godine dobro radio, nema potrebe da održava pripremnu nastavu, zar ne?
Pa i studenti uče u bloku pred ispit, i dobro je kada se kockice odjednom slože


Zar ti se ne čini da, kad bi škola izgledala kao gore pomenuti Dejvid, da bi i rezultati bili bolji?

Ne znam koliko (jer utiču i faktori roditelji, pubertet, društvo, loši nastavnici itd.) ali da

Za sve ovo što si naveo je, složićeš se, dovoljno dva sata dnevno, uz onih 6 časova koje profesor ima?

Pođeš od kuće pre 7, dođeš kući oko 3 (upao si u špic u saobraćaju), to mi nije baš 6 časova, u suštini i nemaš više od 2-3 sata ako misliš da spavaš, jedeš, kupaš se, a mnogi nastavnici iz meni nepoznatog razloga imaju i svoju sopstvenu decu kojoj treba pomoć oko domaćeg, svađe sa drugom decom, svađe sa sopstvenim nastavnicima, zaljubiškanja itd.
(ali zato subota i nedelja... sedi pa kuckaj)

I, hajde da ponovim - koja je to papirologija?

Popunjavanje kojekakvih formulara i učešće u raznim timovima, u suštini papir kao papir, samo što ih ima mnogo
djatta3 djatta3 20:15 17.07.2014

Re: Strašno

determined

Напоменуо си да можда немаш појма !
Желео бих да ти олакшам дилему и потврдим да, није можда, него сигурно немаш појма.


Naravno, opet, sve pršti od agrumenata...
milisav68 milisav68 20:27 17.07.2014

Re: Strašno

Jukie

Pođeš od kuće pre 7, dođeš kući oko 3 (upao si u špic u saobraćaju),

To je cena života u Beogradu, ostatak Srbije ne da nema špic, nego nema ni saobraćaj.
djatta3 djatta3 20:29 17.07.2014

Re: Strašno

jursenar

Nimalo se ne razumete u prosvetu, a to vas, opet, nimalo ne sprečava da je kritikujete kao da ste vrhunski znalac.

Lepo je kad se počne diskreditacijom.

Osnovno pravilo kod priprema jeste da se i kod iste nastavne jedinice (lekcije, na primer) prema odeljenju određuju aktivnosti različitih nivoa težine, različite metode i oblici rada. To sve zavisi baš od odeljenja, ali, kako biste vi to znali?

Vi sad meni hoćete da kažete da recimo nastavnik matematike bira zadatke različite težine za različita odeljenja da bi se prilagodio odeljenju? Zar se odeljenja ne biraju na osnovu testova da budu ujednačena? Pa nije ni čudo što se loše prolazi na prijemnim ispitima.


Pa vi u stvari i ne znate šta je pripremna nastava?
Nije dovoljno da nastavnik tokom godine dobro radi. I učenici učestvuju u tom procesu, znate. Različiti učenici, različitih sposobnosti, radnih navika, interesovanja...


Pa? Kakve veze to ima? Učenici dolaze u školu svakog dana da nešto nauče. Ako ne nauče, neće položiti prijemni. Setili su se da uče u osmom razredu? Bad luck. Zašto bi im se održavala pripremna nastava? Ako neki učenik ne položi prijemni, to je njegov problem. Ako niko ne položi, problem je nastavnika. Simple as that.


Nisam ni sumnjao da postoje dokumenta koja bi trebalo popuniti, samo je pitanje koliko vremena odlazi na to. Više od 2h dnevno?


Kao i u svakom poslu, i u prosveti ima onih koji rade ozbiljno i odgovorno, i onih koji otaljavaju posao.

Da li mi je sada dozvoljeno da i dalje imam blog?
Jeste li zadovoljni?


Nema razloga da budemo malodušni.
djatta3 djatta3 20:31 17.07.2014

Re: Strašno

AlexDunja

jbt, ja se sažalih na tebe.
u kojoj si ti otuđenoj vukojebini išao u školu?


U otuđenoj vukojebini zvanoj Srbija. Neverovatno je kako su nam očajni rezultati apsolutno SVIH testova, kad imamo tako briljantnu nastavu...
djatta3 djatta3 20:59 17.07.2014

Re: Strašno

milisav68
Jukie

Pođeš od kuće pre 7, dođeš kući oko 3 (upao si u špic u saobraćaju),

To je cena života u Beogradu, ostatak Srbije ne da nema špic, nego nema ni saobraćaj.


Mi koji ne radimo u prosveti pođemo u 8, a vratimo se najranije u 6. I, šta ćemo sad?
jursenar jursenar 21:17 17.07.2014

Re: Strašno

Vi sad meni hoćete da kažete da recimo nastavnik matematike bira zadatke različite težine za različita odeljenja da bi se prilagodio odeljenju? Zar se odeljenja ne biraju na osnovu testova da budu ujednačena? Pa nije ni čudo što se loše prolazi na prijemnim ispitima.



Neee...
Neću ništa da vam kažem.
Dala sam vam odgovore na sva pitanja.
To što biste vi dalje da se raspravljate je samo vaš problem.
Teže vam je nego meni, ali ne zbog rada u industriji.
Prijatno veče
jursenar jursenar 21:52 17.07.2014

Re: Strašno

Да покушам да помогнем?
Припрема контролних и писмених задатака и њихово прегледање, на пример.


Da!
A zaboravila sam i na konsultativnu nastavu sa vanrednim đacima, pripremanje testova, pregledanje testova, usmeno ispitivanje, učešće u komisijama...

Zaboravila sam i da napomenem da bar 80% sve školske 'papirologije' štampam kod kuće, o svom trošku, jer se u školi retko kad steknu sva tri uslova - papir, toner, ispravna mašina.
jursenar jursenar 21:57 17.07.2014

Re: Strašno

Pa? Kakve veze to ima? Učenici dolaze u školu svakog dana da nešto nauče. Ako ne nauče, neće položiti prijemni. Setili su se da uče u osmom razredu? Bad luck. Zašto bi im se održavala pripremna nastava? Ako neki učenik ne položi prijemni, to je njegov problem.


U srednjoj školi se pripremna nastava održava za đake koji polažu popravne ispite u avgustu.
blogovatelj blogovatelj 22:35 17.07.2014

Re: Strašno

Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali nismo išli u školu i da ne znamo kada se i kako oni pripremaju za nastavu?


Prve godine rada u školi bilo mi je potrebno dosta vremena za pripremu nastave. Svaka naredna bila je 50% lakša, jer sam imao pripreme od ranije. Pošto sam radio tri godine u školi, to znači da mi je treće godine bilo potrebno 25% vremena za pripremu.
Tvrdim da posle pet godina rada to vreme postaje minimalno. Sve imaš u kompjuteru, ako se nešto promeni u planu i programu, to može u prve dve nedelje septembra da se modifikuje i to je to.
Pa nisu valjda Omov zakon i Pitagorina teorema promenjeni u međuvremenu? Ili Most na Žepi?
Ko je to imao spremno prošle godine, imaće i ove. Ne?
nurudin nurudin 22:42 17.07.2014

Re: Strašno

blogovatelj
Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali nismo išli u školu i da ne znamo kada se i kako oni pripremaju za nastavu?


Prve godine rada u školi bilo mi je potrebno dosta vremena za pripremu nastave. Svaka naredna bila je 50% lakša, jer sam imao pripreme od ranije. Pošto sam radio tri godine u školi, to znači da mi je treće godine bilo potrebno 25% vremena za pripremu.
Tvrdim da posle pet godina rada to vreme postaje minimalno. Sve imaš u kompjuteru, ako se nešto promeni u planu i programu, to može u prve dve nedelje septembra da se modifikuje i to je to.
Pa nisu valjda Omov zakon i Pitagorina teorema promenjeni u međuvremenu? Ili Most na Žepi?
Ko je to imao spremno prošle godine, imaće i ove. Ne?


Знаш како, био један глумац који је говорио: ова глума много лак посао, изађеш и глумиш.
Срећна околност у читавој причи је овај перфекат ,,био је".
djatta3 djatta3 22:49 17.07.2014

Re: Strašno

blogovatelj
Da li prosvetni radnici zaista misle da svi mi ostali nismo išli u školu i da ne znamo kada se i kako oni pripremaju za nastavu?


Prve godine rada u školi bilo mi je potrebno dosta vremena za pripremu nastave. Svaka naredna bila je 50% lakša, jer sam imao pripreme od ranije. Pošto sam radio tri godine u školi, to znači da mi je treće godine bilo potrebno 25% vremena za pripremu.
Tvrdim da posle pet godina rada to vreme postaje minimalno. Sve imaš u kompjuteru, ako se nešto promeni u planu i programu, to može u prve dve nedelje septembra da se modifikuje i to je to.
Pa nisu valjda Omov zakon i Pitagorina teorema promenjeni u međuvremenu? Ili Most na Žepi?
Ko je to imao spremno prošle godine, imaće i ove. Ne?

My point exactly.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana