Sport

Da li je vaš personalni trener budala?

Strongman RSS / 03.08.2014. u 12:27

Nagledao sam se svakakvih tipova koji sebe nazivaju trenerima, ličnim trenerima i trenerima sa sertifikatom. I da budem iskren ne cenim ih sve na isti način. Neke uopšte ne cenim. Ima ortodoksnih budala među njima koje koriste"kursnu razliku" između vašeg neznanja i njihovog projektovanog znanja. Ne mali broj puta gledam kako rade i ježim se. Ajmo nekoliko stvari da razjasnimo:

 

idiot-personal-trainer.jpg 

 

1. Treneri često ne sagledavaju uopšte šta je klijentu potrebno već se razmeću sopstvenim znanjem i dovode klijenta u pretreniranost i zbunjenost. Jednostavno imaju neki šablon ponašanja i ne bave se fizičkom spremom i limitima klijenata. One size fit to all.

2. Manjak znanja veoma često nadoknađuju viškom rada. To se najbolje vidi kada se lista Sportski Žurnal sredinom leta. Ono kad sportisti počinju pripreme pa novinar pita:
"Kako je?"
"Pa još smo pod upalama.."
Pa naravno da si pod upalom kad ti je trener dijabola. Ti dolaziš posle mesec dana odmora direktno sa plaže a on ti da sprinteve, trbušnjake i trening.
Prvi dani pri ppovratku u trening ili na početku bavljenja nečim novim su kao prvi dani na moru u Kušedasiju. Oprezno i umereno izlaganje suncu.

3. Ako klijent-sportista ima ozbiljnu upalu to je pouzdan znak da je trener budala iz tačaka 1 i 2. Taj neko kog treniraš ti je potpuno poverio svoje poverenje, zdravlje pa i sportsku karijeru. Moraš odgovorno da se ponašaš. Ako nešto ne znaš nemoj da insistiraš. Nemoj da gledaš trening profesionalaca a posle to da primenjuješ na kadete u malom mestu. Pocepaćeš ih. Neki će i da se povrede.


4. Postoje dva osnovna tipa trenera budala:
- ortodoksna budala
- pritajena budala

Ortodoksna budala trener nespremnog klijenta (sportistu) testira na maksimume da bi mu odredo procente. Ajmo benč na maks, čučanj na maks, sprintevi na maks, ... Izlaže maksimalnom naporu totalno nepspremnog klijenta i ajd što klijent dobije desetosnevnu upalu level umirem, no rizikuje se ozbiljna povreda, kidanje mišića, tetiva, ...

Pritajena budala trener je opasniji. On samo da smernice i neutreniranom kaže radi koliko možeš. A poznato je da smo svi gledali Roki i onu scenu gde on prvo udara polutke u hladnjači pa sprinta uz stepenice Kapitol hila i verujemo da smo mi Roki u punoj formi. Pa nismo. Daleko od toga. Vratiću se opet na sunčanje. Nek se taj trener sunča prvog dana dok može, to jest dok ne počne da ga peče. Šta se dešava kad ne može više? Šteta je načinjena.


5. Ne pasuje sve što si naučio svima na isti nčin. Ne možeš da pripremaš na isti način sve košarkaše. Centri i bekovi imaju različit ritam. Igrač od 17 i igrač od 27 takođe imaju različite potrebe. Čak i dva igrča od 17 iste visine i slične telesne građe ako jedan igra juniorsku i seniorsku ligu, a drugi samo juniorsku, ne mogu biti pripremani na isti način. Ovo je na neki način podvarijanta tačke 1.


6. Ne veruj treneru koji ne može da ti obeća merljive rezultate. Brzina, skočnost, maksimum podignute težine, debljina kožnog nabora... Ako ti ne znaš zašto to ne može da ti obeća on sigurno zna.


7. Kad vidite izraz sladostrašća na licu trenera dok trenira početnika i uvlači ga u žestoku upalu a potencijalno u povredu zapitajte se "šta li ovaj ima u svom browsing history?"

 



Komentari (82)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

arcins arcins 13:31 03.08.2014

Pitanje

Jel' ovaj na lopti slomio vrat ili samo pokusava?
docsumann docsumann 14:59 03.08.2014

Re: Pitanje

arcins
Jel' ovaj na lopti slomio vrat ili samo pokusava?


a, ne, pravilno je da se prvo izvale skočni zglobovi, pa tek onda slomi vrat.

jbt, nikad mi neće biti jasni ovi fanatični tragači za egzotičnim prečicama u razvoju tijela.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:18 03.08.2014

Re: Pitanje

a, ne, pravilno je da se prvo izvale skočni zglobovi, pa tek onda slomi vrat.

:)))))))))

imam utisak da bi tom na lopti legla i diskus hernija.
jedi-knight jedi-knight 23:58 03.08.2014

Re: Pitanje

jbt, nikad mi neće biti jasni ovi fanatični tragači za egzotičnim prečicama u razvoju tijela.



A meni nikada neće biti jasni oni koji ovo plaćaju da im se radi. Na primer, ukoliko bi se ovaj slučajno izvrnuo na lopti i pritom ostao invalid, trener bi po važećem zakonu o sportu trebalo da završi na sudu i verovatno bude suspendovan do kraja života ako ne i nešto gore.
Postoje jasno definisane i propisane norme, čak i u opasnim sportovima kao što su skok s motkom, spust ili sportska gimnastika.
Na slici je jasno da se radi o ludaku koji ne zna ni šta radi ni zašto, a rizik je ogroman.
NNN NNN 15:00 04.08.2014

Re: Pitanje

Na slici je jasno da se radi o ludaku koji ne zna ni šta radi ni zašto, a rizik je ogroman.
Ma ovo samo poziraju za sliku na Strongmenovom blogu
Ps. zadivljujuća slika
kalifumestokalifa kalifumestokalifa 16:10 05.08.2014

Re: Pitanje

docsumann
arcins
Jel' ovaj na lopti slomio vrat ili samo pokusava?


a, ne, pravilno je da se prvo izvale skočni zglobovi, pa tek onda slomi vrat.



Moje pare su na povredu prednjih ukrštenih ligamenata kolena.
mlekac mlekac 15:46 03.08.2014

E, zbog takvih

Nisam makla dalje od Pilatesa. Pre par godina.

Ne volim kad me neko forsira, a ponajmanje volim kad mi krenu sa žvakom da trening nije trening ako te posle njega sve ne boli...
Strongman Strongman 16:38 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

Nema ama bas nikakve potrebe da imas upalu... osim ako trener ima manjak znanja i/ili visak ega
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:15 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

Nema ama bas nikakve potrebe da imas upalu... osim ako trener ima manjak znanja i/ili visak ega

ok, jasno, ali kako da znam da li sam preterala ili nisam radila dovoljno, ako ne stignem ni do male upale mišića? kako da odredim šta mi je dovoljno za taj period?
docsumann docsumann 18:36 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

BebaOdLonchara
Nema ama bas nikakve potrebe da imas upalu... osim ako trener ima manjak znanja i/ili visak ega

ok, jasno, ali kako da znam da li sam preterala ili nisam radila dovoljno, ako ne stignem ni do male upale mišića? kako da odredim šta mi je dovoljno za taj period?


pa mala upala je ok. dešava se čak i kad si u top formi da dobiješ laganu upalu nakon extra intezivnog treninga.

e, sad, žestok trening na samom početku vjebačkog ciklusa će ti pokidati mišiće od upale, toliko da nećeš moći ni par stepenika da savladaš (a niz stepenice će ti biti još gore), dok ćeš ruku držati u neutralnom polusavijenom položaju, a bilo kakvo ispravljanje ili savijanje iste će biti neopisivo bolno.

dakle, jasno se nameće da intezitet ( i obim, naravno) u tim prvim treninzima treba da bude sasvim light. recimo završavati vježbanje na 60% od maksimuma ponavljanja u seriji. čisto da mišić profunkcioniše i osjeti pokret.

docsumann docsumann 18:43 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

Strongman


primjetio sam da su mi grudi najosjetljivije na pretreniravanje. ponekad mi se čini ni da mi cijela sedmica nije dovoljna da se oporavim od jačeg treninga, tj. ako sam se na treningu osjetio snažnijim nego inače i odradio ga vanredno intezivno, za sedam dana ne mogu da ponovim taj nivo.
kao da mi je potreban jedan do dva extra dana odmora. ili možda da kombinujem teži i lakši (manje težine, veći broj ponavljanja i/ili manje pauze, akcenat na izdržljivosti) trening?

interesuje me kakvo je tvoje iskustvo i šta predlažeš.

alselone alselone 19:42 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

mala upala je ok.


Mozda sam mazohista ali ja volim osecaj blage upale. Daje mi onaj sense of achievement.
alselone alselone 19:43 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

dok ćeš ruku držati u neutralnom polusavijenom položaju,


Dobar primer za ovo je momenat kad ne mozes toliko da savijes ruku da bi se nasapunjao po ledjima, pa onda levom guran desnu u laktu da bih dohvatio ledja.
arcins arcins 19:54 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

docsumann
Strongman


primjetio sam da su mi grudi najosjetljivije na pretreniravanje. ponekad mi se čini ni da mi cijela sedmica nije dovoljna da se oporavim od jačeg treninga, tj. ako sam se na treningu osjetio snažnijim nego inače i odradio ga vanredno intezivno, za sedam dana ne mogu da ponovim taj nivo.
kao da mi je potreban jedan do dva extra dana odmora. ili možda da kombinujem teži i lakši (manje težine, veći broj ponavljanja i/ili manje pauze, akcenat na izdržljivosti).

interesuje me kakvo je tvoje iskustvo i šta predlažeš.



Pretpostavljam da su te godine pritegle, pa malo kaskas sa impulsom u odnosu na repetitivnost. Inace bi trebalo/moralo da bude dovoljno sedam dana za oporavak grupe misica, uz malo Kreatina i vise od toga.

docsumann docsumann 19:59 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

Pretpostavljam da su te godine pritegle, pa malo kaskas sa impulsom u odnosu na repetitivnost. Inace bi trebalo/moralo da bude dovoljno sedam dana za oporavak grupe misica, uz malo Kreatina i vise od toga.


moguće, no, nešto slično sam primjećivao i prije 10-tak godina. napominjem da sa drugim mišičnim partijama, pa ni onim manjim (biceps, recimo) nemam tih problema.
kreatin planiram da uzmem uskoro u sklopu jedne šire strategije i postavljenih ciljeva
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:28 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

Mozda sam mazohista ali ja volim osecaj blage upale. Daje mi onaj sense of achievement.

pa to!
Dobar primer za ovo je momenat kad ne mozes toliko da savijes ruku da bi se nasapunjao po ledjima, pa onda levom guran desnu u laktu da bih dohvatio ledja.

:))))))))))))))))))
blogovatelj blogovatelj 21:40 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

vjebačkog


blogovatelj blogovatelj 21:42 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

Dobar primer za ovo je momenat kad ne mozes toliko da savijes ruku da bi se nasapunjao po ledjima,


O upotrebi toaletnog papira u takvom stanju potpuno je izlišno govoriti.
jedi-knight jedi-knight 23:49 03.08.2014

Re: E, zbog takvih

Re: E, zbog takvih
Nema ama bas nikakve potrebe da imas upalu... osim ako trener ima manjak znanja i/ili visak ega

ok, jasno, ali kako da znam da li sam preterala ili nisam radila dovoljno, ako ne stignem ni do male upale mišića? kako da odredim šta mi je dovoljno za taj period?


Zar je upala mišića mera efikasnosti treninga ili možda dostizanje ciljeva koje si zacrtala još pre nego što si rešila da uopšte treniraš.
Upala mišića je u stvari sindrom poznat kao "Delayed Onset Muscle Soreness" ( DOMS ) i nastaje kao rezultat vežbi kod kojih je izražena ekscentrična mišićna kontrakcija ( svi pokreti amortizacije; javlja se u sportovima gde ima puno kočenja tj promena pravca, a i u vežbama gde je potrebno amortizovati velike težine ( npr. duboki čučanj ).
Važno je da znaš da je DOMS u stvari oštećenje mišića, a samim tim i stanje koje treba izbeći.
jedi-knight jedi-knight 00:33 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

dakle, jasno se nameće da intezitet ( i obim, naravno) u tim prvim treninzima treba da bude sasvim light. recimo završavati vježbanje na 60% od maksimuma ponavljanja u seriji. čisto da mišić profunkcioniše i osjeti pokret.


Docs, neurofiziologija koja leži u osnovi svakog treninga snage je sama po sebi weird shit da bi je banalizovali. To na tebe ne liči.
jkt2010 jkt2010 00:54 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

docsumann
vjebačkog

Jel ovde slovo viška ili manjka?
mona.liza mona.liza 01:54 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

blogovatelj
Dobar primer za ovo je momenat kad ne mozes toliko da savijes ruku da bi se nasapunjao po ledjima,


O upotrebi toaletnog papira u takvom stanju potpuno je izlišno govoriti.


docsumann docsumann 04:22 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

jedi-knight
dakle, jasno se nameće da intezitet ( i obim, naravno) u tim prvim treninzima treba da bude sasvim light. recimo završavati vježbanje na 60% od maksimuma ponavljanja u seriji. čisto da mišić profunkcioniše i osjeti pokret.


Docs, neurofiziologija koja leži u osnovi svakog treninga snage je sama po sebi weird shit da bi je banalizovali. To na tebe ne liči.


za rad u teretani koji većina rekreativaca danas primjenjuje (neka od modifikacija bb treninga), a o kojoj, cijenim, da strongmen priča, ovo je sasvim ok princip.
pogotovo što je dat u obliku sažetog blog komentara

i inače bb principi su prilično jednostavni za sprovodit ih u dijelo.


P.S. a molio bih i tebe za savjet u vezi treninga grudnih mišića i problema koji sam gore negdje iznio.
alselone alselone 08:10 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

O upotrebi toaletnog papira u takvom stanju potpuno je izlišno govoriti.


Secam se kao danas svog prvog odlaska na skvoš. Pošto mi se sport jako svideo i pošto sam imao odličnog protivnika koji je dozirao svoju igru tako da je uvek 5% ispred mene pocetnika, napalio sam se kao tetreb i igrao tih 45 minuta do same ivice mogućnosti. Sutra ujutru - nema upale. Znao sam da sam najebao, jer znam da kada upalu ne dobijem sledeci dan a trebao bih da je dobijem, da se sprema cunami upale narednog dana. Tako je i bilo. Lakat me je otkidao, sto kaze Dosc, drzao sam ruku u nekom neutralnom polozaju i svaki pokret me je boleo par dana. Ali to nije najvece zlo. Zbog prirode sporta non stop si u nekom polu stavu i kreces se kratko i eksplozivno. Zadnja loza i bulja su me toliko bolele da buklvano nisam mogao da sednem da se, jelte, olaksam. Sam pokret sedanja je trajao i trajao u bolu a tvrdoca daske mi je pravila bol kao da sedim na fakirovom krevetu. Par dana muka. Isao sam liftom na prvi sprat.
NNN NNN 15:06 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

Slično moš da ti se desi i od kuglanja, pa čak i od bacanja frizbija - pitanje je samo dokle si spreman da ideš
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:45 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

Slično moš da ti se desi i od kuglanja, pa čak i od bacanja frizbija - pitanje je samo dokle si spreman da ideš

može i od badmintona.
docsumann docsumann 15:51 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

upala mišića ponekad može biti i prosvjetljujuća.

kada sam prvi put ubacio mrtvo dizanje u svoj trening, bio sam u prilično dobroj formi. međutim, upala leđnih miđića koju sam tada zaradio (i to ne samo donjeg dijela leđa, već kompletnih!) djelovala mi je kao da nikad do tada teg u ruke nisam uhvatio!!

bješe to šokantno i upečatljivo otvaranje očiju dvoručnim tegom.
blogovatelj blogovatelj 15:58 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

Slično moš da ti se desi i od kuglanja


Od kuglanja upalu dobija guz suprotan od ruke kojom bacaš kuglu i palac na susednoj nozi.
A od skijanja na vodi ruke ne možeš da pomeriš nazad tako da postoji ogroman problem kad odeš u klonju i mašiš se za toalet papir.
Ovo su dva svedočenja mojih ortaka.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:00 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

meni je kul kada mislim da nisam dobila upalu mišića, pa onda krenem da se penjem stepenicama dok stana, i osetim guzu. totalna sam amaterka.
blogovatelj blogovatelj 16:00 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

Zbog prirode sporta non stop si u nekom polu stavu i kreces se kratko i eksplozivno


Neverovatno zajeban sport. Ekstra kratki, ali neprestani sprintovi i uz to konstantno čučni-ustani kretanje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:13 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

Neverovatno zajeban sport.

posebno za kolena.
jedi-knight jedi-knight 21:18 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

primjetio sam da su mi grudi najosjetljivije na pretreniravanje


Kako tačno definišeš preterniravanje?

ako sam se na treningu osjetio snažnijim nego inače i odradio ga vanredno intezivno, za sedam dana ne mogu da ponovim taj nivo.


Svaka vežba ima svoju motoričku i energetsku komponentu. Za određene tipove treninga potrebno je više vremena da se organizam ( mišić ) oporavi jer su energetski zahtevni.

Ukoliko bi definisao šta za tebe znači "jači trening" mogao bih da pokušam da ti dam savet, mada moram da se ogradim: nikakvog iskustva nemam u bodi bildingu.
jedi-knight jedi-knight 21:44 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

inače bb principi su prilično jednostavni za sprovodit ih u dijelo.


Nisu jednostavni nego se površno shvataju.
Slažem se da postoji opšte prihvaćena praksa kako treba trenirati u teretani. 3x10 ovo, 3x10 ono, a sam osetiš da li radi ili ne.
Postoji i opšte prihvaćena praksa da je biti trener nešto najlakše na svetu. Pa šta tu ima da se priča, uzmeš teg i malo benč, malo čučanj, biceps, triceps...i da, diši, ne zadržavaj vazduh itd. Čak ti ni diploma ne treba, na jutjubu ionako ima sve, a i išlo se u teretanu onoliko.
Svako ima prava da uništava sopstveno telo po vlastitom nahođenju, ali tuđe ne, nemoralno je i protivzakonito. Zato ne treba o ozbiljnim stvarima govoriti na površan ili neozbiljan način. Siguran sam i da je domaćin to imao na umu kada je postavljao ovaj blog. On kao elektro inženjer jako dobro razume kompleksnost elektronike. Isto je i sa neurofiziologijom.
docsumann docsumann 22:04 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

Kako tačno definišeš preterniravanje?


stanje mišića kad on ne može da se dovoljno oporavi između dva treninga, uslijed čega dolazi do stagnacije (pa i nazadovanja u snazi, obimu). inače veoma česta pojava kod ambicioznih početnika i srednje iskusnih vježbača, koji tu svoju blokadu pripisuju nedovoljnim vježbanjem, pa pojačavaju treninge što dovodi do efekta začaranog kruga.

no, možda će bolje od suve definicije taj efekat da ti dočara ova davna epizoda :

lekciju o tome šta je pretreniravanje iskusio sam na sopstvenoj koži, još sa 18 godina. iako sam, kao klinac, dosta o tome čitao u bb časopisima ( Li Hejni je često naglašavao da je pretreniravanje jedan od glavnih uzroka sprječavanja napretku u razvoju muskulature) nisam kapirao da se meni to isto dešava.
učestani treninzi za grudi, 2-3 puta sedmično, teške serije benča (ovo je, jelte, skroz relativan pojam) sa težinama koje sam mogao sam da podignem 4 puta + još 2 forsirana ponavljanja uz pomoć trening partnera dovelo me je do stanja da svoj max nisam uspjevao mjesecima da podignem ni za pola kilograma.
a onda sam zakačio grip i neminovnu pauzu u treningu od jedno 8-9 dana.
i gle čuda, kada sam po povratku u teretanu, želeći da vidim koliko me je bolest unazadila, provjerio svoj max u benču, kao od šale sam povećao svoj rekord za 10kg.

aaa to je to prokleto pretreniravanje - postade mi napokon jasno.


e, sad, moj jači trening, danas, sastoji se od rada do otkaza u serijama ( pa i preko otkaza koristeći tehnike forsiranih ponavljanja, "svlačenja" težina i sl.) u kojim vježbam sa težinama koje mi omogućavaju 5-8 ponavljanja. ove teške serije radim kao posljednje dvije (od četiri ukupno) za svaku vježbu. ovo posebno važi za benč ili sklekove sa opterećenjem koje sada praktikujem kao alternativu ravnom benču.
ukupan broj radnih serija za grudi mi ide od 10 do 12.


naravno, na grudi se sigurno odraze i jaki treninzi za ramena i triceps koje takođe upražnjavam.
no, ono što mi nije jasno zašto pri manje više istoj sedmičnoj programskoj rutini vidno osciliram u broju ponavljanja koje mogu da izvedem u ovim "centralnim" teškim serijama sklekova sa opterećenjem.
takođe, u tricepsu i ramenima uglavnom uopšte ne osciliram sa snagom. sa njima guram konstantno progresivno.

jedi-knight jedi-knight 22:18 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

neminovnu pauzu u treningu od jedno 8-9 dana.

kao od šale sam povećao svoj rekord za 10kg.


to se zove superkompenzacija i ti si u stvari naucio o superkompenzaciji, ne o pretreniranosti, jer si bio u stanju zamora. Da si bio pretreniran, ni tih 8-9 dana ti ne bi pomoglo.

e, sad, moj jači trening,

5-8 ponavljanja
, dakle 10-12 sekundi maksimalnog rada ( i spustanje tega na grudi je ozbiljan misicni rad, ekscentricni, i od toga te bole grudi btw.
Dakle za 10-12 sekundi si potpuno iscrpeo sve CP ( kreatin fosfatne ) rezerve. Bitno je kolika ti je pauza izme]u serija. Imaj u vidu da se nakon prvog minuta "povrati" nekih 70% ATPa, a tek posle tri minuta ( kod netreniranih do 5 ) se vrati oko 95%. Ne verujem da si pravio tolike pauze, dakle dobrano zi zagazio u biohemijske mehanizme koji zahtevaju duži oporavak inače osećaš da ti radna sposobnost značajno pada.


docsumann docsumann 22:39 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

Nisu jednostavni nego se površno shvataju.


nismo se razumjeli. osnovni principi su jednostavni. sam trening, odnosno sistem treninga je nešto drugo.
on nastaje primjenom i nadogradnjom osnovnih principa, njihovim kombinovanjem, modifikovanjem, variranjem ...

da ne pričamo sad o naprednim tehnikama, radikalno različitim sistemima (Heavy Duty, instinktivni princip ...).
sa stažom i iskustvom stićemo sposobnost da uvidimo koje vježebe, varijacije ponavljanja, inteziteta, najviše odgovaraju našem tijelu.

docsumann docsumann 22:46 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

to se zove superkompenzacija i ti si u stvari naucio o superkompenzaciji, ne o pretreniranosti, jer si bio u stanju zamora. Da si bio pretreniran, ni tih 8-9 dana ti ne bi pomoglo.


pa zar nije princip superkompezacije ono što nam se dešava sa mišićima nakon svakog treninga u periodu odmora.

moji redovni nintrevali odmora mi praktično omogućuja da konstanno pomalo napredujem, što se recimo valorizuje dodavanjem jednog do dva ponavljanja na svakom 3-4 treningu.

blokada o kojoj pričam je trajala mjesecima. izmjena u treningu koju sam, poučen tim iskustvom, nakon nje napravio mi je omogućila da u narednih cca 3 mjeseca (odnosno za isto onoliko vremena koliko sam prije toga tavorio u mjestu) dodam još 30 kg u maximumu, konstantno napredujući.
docsumann docsumann 22:53 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

Bitno je kolika ti je pauza izme]u serija. Imaj u vidu da se nakon prvog minuta "povrati" nekih 70% ATPa, a tek posle tri minuta ( kod netreniranih do 5 ) se vrati oko 95%. Ne verujem da si pravio tolike pauze, dakle dobrano zi zagazio u biohemijske mehanizme koji zahtevaju duži oporavak inače osećaš da ti radna sposobnost značajno pada.


najveće pauze koje sam koristio (kod teških čučnjeva) su mi bile oko 3min.

za benč, odnosno sklekove sa opterećenjem, pri najtežim serijama nisam koristio više od 2 min pauze.

pošto su to posljednje dvije serije za tu vježbu, oporavak mi nije problem. kad sam u fokusu ima tu i adrenalinskog impakta koji mi omogući bar jedno ponavljanje više

no, i dalje mi je misterija zašto na sledećem treningu za grudi (nakon 7 dana) nisam na željenom nivou snage.
jedi-knight jedi-knight 23:11 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

pa zar nije princip superkompezacije ono što nam se dešava sa mišićima nakon svakog treninga u periodu odmora.


Ono sto se desava se zove kompenzacija.
Superkompenzacija je vreme ( koje ne traje dugo), kada je organizam, ocekujuci sledeci stres, povratio malo iznad predjasnjih sposobnosti ( ovaj neodredjeni pojam "sposobnosti" svesno koristim da ne otvarao druge teme ). Ukoliko se pogodi taj momenat ( uopste nije stvar u pogadjanju, vec u izracunavanju ), trening ima efekta, tj sposobnosti rastu. Ukoliko se promasi, nema efekta i u najboljem slucaju se stagnira. Vreme potrebno da nastupi superkompenzacija nije uvek isto i zavisi od mnogo faktora: nivoa treniranosti, ostalog treninga, kvaliteta oporavka itd.
jedi-knight jedi-knight 23:17 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

no, i dalje mi je misterija zašto na sledećem treningu za grudi (nakon 7 dana) nisam na željenom nivou snage.


Kazem ja da nije jednostavno kada je tebi misterija

Postoji nacin da se to ispita, ali potrebno je da pustim malo struje kroz tebe
arcins arcins 23:27 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

docsumann
to se zove superkompenzacija i ti si u stvari naucio o superkompenzaciji, ne o pretreniranosti, jer si bio u stanju zamora. Da si bio pretreniran, ni tih 8-9 dana ti ne bi pomoglo.


izmjena u treningu koju sam, poučen tim iskustvom, nakon nje napravio mi je omogućila da u narednih cca 3 mjeseca (odnosno za isto onoliko vremena koliko sam prije toga tavorio u mjestu) dodam još 30 kg u maximumu, konstantno napredujući.


Poceo si da koristis hemiju?
docsumann docsumann 23:32 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

Poceo si da koristis hemiju?


nemam potrebe. jednostavno, moje tijelo je u takvom hormonskom modu kakav mnogi ne podstižu ni bockajući se

genetika
arcins arcins 23:44 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

docsumann
Poceo si da koristis hemiju?


nemam potrebe. jednostavno, moje tijelo je u takvom hormonskom modu kakav mnogi ne podstižu ni bockajući se

genetika


Tzv. Obeliks mode, upao si u kazan kad si bio mali.

Salim se, naravno, ali tih 30 kg je zaista fascinantan napredak, pretpostavljam da se radi o bench pressu, ukoliko i sam nisi nabacio bar 10 kg lean mass.
docsumann docsumann 23:49 04.08.2014

Re: E, zbog takvih

da, benč. sori ako sam bio nejasan. mislio sam da je to očito iz predhodnog (onog podužeg) komentara. a to je sve bilo kad sam imao 18 godina.
arcins arcins 00:40 05.08.2014

Re: E, zbog takvih

docsumann
da, benč. sori ako sam bio nejasan. mislio sam da je to očito iz predhodnog (onog podužeg) komentara. a to je sve bilo kad sam imao 18 godina.



To i nije bilo bas mudro, mislim na "kidanje" u tom uzrastu, jos uvek rastemo.
Sto se tice ostalih stvari, kvalitetna ishrana, kvalitetan odmor (a ti si jos uvek van kreveta), kvalitetan trening (maximalno sat/ sat i cetvrt, sve preko toga je beskorisno, misic krece da se "samojede" + malo suplemenata (espresso pre treninga i Kreatin nakon treninga) and here you are.

Pogledaj (ukoliko vec nisi) i najbolje vezbe za svaku grupu misica na osnovu EMG (Electromiography), odn. procenat misicnih vlakana stimulisanih pojedinim vezbicama.

docsumann docsumann 04:05 05.08.2014

Re: E, zbog takvih

Sto se tice ostalih stvari, kvalitetna ishrana, kvalitetan odmor (a ti si jos uvek van kreveta), kvalitetan trening (maximalno sat/ sat i cetvrt, sve preko toga je beskorisno, misic krece da se "samojede" + malo suplemenata (espresso pre treninga i Kreatin nakon treninga) and here you are.


ih, pa stara sam ja čuka u ovo sportu da bi mi ovo bilo nepoznato. mada sa kreatinom imam sopstveni oproban sistem.
docsumann docsumann 04:31 05.08.2014

Re: E, zbog takvih

pa zar nije princip superkompezacije ono što nam se dešava sa mišićima nakon svakog treninga u periodu odmora.


Ono sto se desava se zove kompenzacija.


nisam se dobro izrazio. htjedoh reći da do mišićnog rasta dolazi upravo uslijed mehanizma superkompenzacije.
princip superkompenzacija se u bb-u koristi i za popunjavanje glikogenskih depoa u mišićima posebnim režimom ishrane. mada je to metoda koja je danas gotovo u potpunosti napuštena (bila je popularna na prelazu 80-tih i 90-tih).

a pretreniranost valjda nastupa uslijed dužeg "držanja" mišića u režimu u kome mu se ne dozvoljava pravilan oporavak. e, sad i nivoi pretreniranosti mogu biti različiti. izostanak napretka u razvoju snage i mase je najbenigniji.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 06:30 05.08.2014

Re: E, zbog takvih

princip superkompenzacija se u bb-u koristi i za popunjavanje glikogenskih depoa u mišićima posebnim režimom ishrane.

jel to ono (npr) 5 dana bez UH i onda 2 dana pičiš banane, rižu i sličan UH?
alselone alselone 07:05 05.08.2014

Re: E, zbog takvih

Slično moš da ti se desi i od kuglanja, pa čak i od bacanja frizbija - pitanje je samo dokle si spreman da ideš


Imao sam upale, pogotovo od kuglanja, ali ovo je bila majka svih upala, boss level, kraljica.
alselone alselone 07:08 05.08.2014

Re: E, zbog takvih

Neverovatno zajeban sport. Ekstra kratki, ali neprestani sprintovi i uz to konstantno čučni-ustani kretanje.


posebno za kolena.


Ali jebeno zabavan i sjajan za izbacivanje stresa. Ja volim da igram tenis, i kad sam otkrio da postoji sport u kom ne postoji aut u daljinu, tj. da mozes da "zuvas" koliko ti srce iste, imao sam onaj prosvetiteljski momenat koji Dosc spomenu.
blogovatelj blogovatelj 01:27 06.08.2014

Re: E, zbog takvih

Ali jebeno zabavan i sjajan za izbacivanje stresa. Ja volim da igram tenis, i kad sam otkrio da postoji sport u kom ne postoji aut u daljinu, tj. da mozes da "zuvas" koliko ti srce iste, imao sam onaj prosvetiteljski momenat koji Dosc spomenu.


Jel ti predavao Đukić mehaniku na FTN-u?
Ako si uopšte imao mehaniku.
Čuo sam priču dok sam bio student da je bio izuzetan teniser, ali se na tekmi toliko iznervirao suđenjem i dosuđenim autima protivniku (ne kolima, nego aut sudija sudio stalno) da je zauvek prestao tenis da igra i prešao na skvoš.
Posle toga ga ekipa prozvala Đuka Zid.
mix 018 mix 018 09:44 06.08.2014

Re: E, zbog takvih

:))))))))))))))))
alselone alselone 09:48 06.08.2014

Re: E, zbog takvih

Jel ti predavao Đukić mehaniku na FTN-u?

Nisam imao. Mislim imao sam neke osnove u fizici, ali se sada ni pod hipnozom ne bih setio sta smo radili.
Atomski mrav Atomski mrav 12:32 06.08.2014

Re: E, zbog takvih

Nisam imao. Mislim imao sam neke osnove u fizici, ali se sada ni pod hipnozom ne bih setio sta smo radili.


Misliš onu genijalnu ideju da se u dva semestra ispredaje cela fizika (od "obične" do kvantne mehanike)? Ja ni dan-danas ne znam kako sam to položio, ali znam da ne bih uspeo (barem tako lako - iz prvog pokušaja) da nije bilo profesora Satarića...

A za profesora Đukića sam čuo od mašinaca da je zaista lik...
alselone alselone 12:36 06.08.2014

Re: E, zbog takvih

Misliš onu genijalnu ideju da se u dva semestra ispredaje cela fizika (od "obične" do kvantne mehanike)? Ja ni dan-danas ne znam kako sam to položio, ali znam da ne bih uspeo (barem tako lako - iz prvog pokušaja) da nije bilo profesora Satarića...


Bas tako kolega.
docsumann docsumann 15:06 06.08.2014

Re: E, zbog takvih

BebaOdLonchara
princip superkompenzacija se u bb-u koristi i za popunjavanje glikogenskih depoa u mišićima posebnim režimom ishrane.

jel to ono (npr) 5 dana bez UH i onda 2 dana pičiš banane, rižu i sličan UH?


upravo, samo što je u isto vrijeme potrebno sprovoditi treninge povećanog obima, kako bi se postojeće zalihe dodatno iscrpile.

jednom prilikom sam bio svjedok završnih priprema jednog bildera u teškoj kategoriji koji je tada bio u top 3 u SRJ.
u samoj završnici priprema sprovodio je upravo taj režim pražnjenja glikogenskih rezervi u trajanju od 7dana. zadnja 3-4 dana samo bjelanca i kuvani oslić, a od pića isključivo destilovana voda (pošto natrijum iz česmovače vezuje vodu u potkžnom tkivu).
prosto se moglo vidjeti kako mu mišići postaju ravni, bez čvrstine, a onda - bum! - forma mu je prosto eksplodirala, mišići dobili na volumenu i čvrstini, definicija i vaskularnost dospjeli na anadr level.

danas je pretežito mišljenje u stručnim krugovima da su ovakvvi drastični režimi nepotrebni.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:42 06.08.2014

Re: E, zbog takvih

danas je pretežito mišljenje u stručnim krugovima da su ovakvvi drastični režimi nepotrebni.

pa u srbiji, kako čitam i slušam oko sebe, to se radi i dalje i preporučuje kao model ishrane. a postoji i ono da ti samo jedan dan u nedelji bude "cheat day", ili samo obrok, gde ćeš sebi dati oduška u UH.
nego, pročitah negde da fora da se pojede "nešto slatko" odmah posle treninga, po najnovijim istraživanjima, to ne treba raditi, naprotiv. kao treba čist protein, i da ako jedem slatko u danima kada vežbam, pokvarim trening.
arcins arcins 21:57 06.08.2014

Re: E, zbog takvih

BebaOdLonchara
danas je pretežito mišljenje u stručnim krugovima da su ovakvvi drastični režimi nepotrebni.

pa u srbiji, kako čitam i slušam oko sebe, to se radi i dalje i preporučuje kao model ishrane. a postoji i ono da ti samo jedan dan u nedelji bude "cheat day", ili samo obrok, gde ćeš sebi dati oduška u UH.
nego, pročitah negde da fora da se pojede "nešto slatko" odmah posle treninga, po najnovijim istraživanjima, to ne treba raditi, naprotiv. kao treba čist protein, i da ako jedem slatko u danima kada vežbam, pokvarim trening.



Posle treninga obrok u odnosu 2:1 ugjenihidrati - proteini.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:51 06.08.2014

Re: E, zbog takvih

2:1 ugjenihidrati - proteini.

što znači da mojih 100gr ella sira i 100ml jogurta, sa lalenim semenom, nije najidealnija varijanta? :)
Strongman Strongman 00:03 07.08.2014

Re: E, zbog takvih

Napisaću ćlanak ovih dana kako ja to vidim
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:18 07.08.2014

Re: E, zbog takvih

Napisaću ćlanak ovih dana kako ja to vidim

docsumann docsumann 04:55 07.08.2014

Re: E, zbog takvih

BebaOdLonchara
danas je pretežito mišljenje u stručnim krugovima da su ovakvvi drastični režimi nepotrebni.

pa u srbiji, kako čitam i slušam oko sebe, to se radi i dalje i preporučuje kao model ishrane. a postoji i ono da ti samo jedan dan u nedelji bude "cheat day", ili samo obrok, gde ćeš sebi dati oduška u UH.
nego, pročitah negde da fora da se pojede "nešto slatko" odmah posle treninga, po najnovijim istraživanjima, to ne treba raditi, naprotiv. kao treba čist protein, i da ako jedem slatko u danima kada vežbam, pokvarim trening.


daa, to kao teorije o podizanju novorođenčadi, svaka tri mjeseca potpuno nova, skroz kontra od dotad "važeće".
jbt, ispada da smo pretekli i ostali zdravi i normalčni (?) pukom srećom.
docsumann docsumann 04:59 07.08.2014

Re: E, zbog takvih

pa u srbiji, kako čitam i slušam oko sebe, to se radi i dalje i preporučuje kao model ishrane. a postoji i ono da ti samo jedan dan u nedelji bude "cheat day", ili samo obrok, gde ćeš sebi dati oduška u UH.


kad se drži klasična dijeta (redukovani uh i masti) čiting dej je ok. evo, još se i rimuje
dobar je i za spriječavanje opadanja metabolizma uslijed konstantno kalorijski niske ishrane (organizam se tako brani od hroničnog nedostatka energije), a i psihički olakšava izdržavanje rigorozne dijete.

ovo o čemu sam pričao je ekstremna verzija.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 06:59 07.08.2014

Re: E, zbog takvih

psihički olakšava izdržavanje rigorozne dijete.

aaa, ne-ne. nema ništa od rigorozne dijete. ja lepo napravim sebi negde broj kalorija između MBR i TDEE, + 3x nedeljno vežbe + 2x dnevno šetanje psa (od toga jednom brže), i polako kile idu dole, pokreću se velike grupe mišića i tako to. ništa izgladnjivanje, tako se samo usporava metabolizam, upadneš u starvejšn mod, i posle imaš jo-jo efekat, da ne kažem (Jojo Majer).

Atomski mrav Atomski mrav 07:39 07.08.2014

Re: E, zbog takvih

aaa, ne-ne. nema ništa od rigorozne dijete.

Ja držim dve dijete, jedna mi malo... mislim, uvek sam gladan.
shkval shkval 15:11 07.08.2014

Re: E, zbog takvih

alselone
Misliš onu genijalnu ideju da se u dva semestra ispredaje cela fizika (od "obične" do kvantne mehanike)? Ja ni dan-danas ne znam kako sam to položio, ali znam da ne bih uspeo (barem tako lako - iz prvog pokušaja) da nije bilo profesora Satarića...


Bas tako kolega.


е код мене било обрнуто баш :)
ђукић и атанацковић су срибали сву механику за један семестар и било ми сасвим питко, а сатарић (обожавао је синус икс функцију, ако се добро сећам, мада је давно било, пре 17-18 година...) се заносио често, па умео мало да се погуби... мада је могуће да сам све заборавио, давно беше...

иначе за ђукића је било свакакавих прича...
мени је била супер та стара "руска школа" предавача - дође на предавање само са кључевима и онда све сипа из главе, само тече...
skyspoter skyspoter 19:57 03.08.2014

strongman

posato si grozniman!

Kako da znam koji je personalini trener dobar?
jedi-knight jedi-knight 23:13 03.08.2014

...

Prvo, fotografija je sjajna, ali viđao sam još veće gluposti.
Kod nas ima veoma malo ozbiljnih, obrazovanih i pametnih trenera. Većina se zadovolji sa nekoliko šablona iz Human Kinetics slikovnica ( HK ima sjajnih knjiga o neurofiziologiji, biomehabici, energetici, ali takve pomenuti naširoko zaobilaze ) i na juriš kreće da radi po garažama, livadama, čak i stanovima. Veoma brzo prevaziđu pročitano i počnu da veruju da su nosioci svetlosti te se posvete "kreativnom radu". Tako i nastaju vežbe sa slike.
Ubedljivi i napadni, uspevaju da zabazaknute "klijente" navuku sa nekoliko napamet naučenih fraza i stručnih pojmova, a gde dođe jedan, eto ih i ostali, jer sportisti funkcionišu kao čopor.
Sve što si napisao tačno je.
Hvala, strongmene, na tekstu, motivisao si me da i sam napišem nešto na tu temu. Nije u pitanju samo loše i nestručno sprovođenje procesa treninga, već i direktno ugrožavanje zdravlja.
Strongman Strongman 00:01 04.08.2014

Re: ...

ovo sam samo razvukao jedan moj status napisan pred spavanje. Ima tu tušt i tma da se piše. Auuu koliko toga ima da se piše.

DOMS je prvi put definisan 1923 kao nagomilavanje mlečne kiseline i od tog se odustalo prvo stidljivo sedamdesetih a onda odlučno devedesetih. No naši "stručnjaci" uče iz fotokopiranih ruskih udžbenika iz šezdesetih pa još uvek furaju "upala je dobra"
jedi-knight jedi-knight 00:09 04.08.2014

Re: ...

mlečne kiseline


Mlečna kiselina se ne nalazi u mišiću nikad, jer je mišić bazna sredina ( pH iznad 7 ), ali soli mlečne kiseline iliti laktati da.
U novije vreme je dokazano da laktati ne samo da nisu odgovorni za zamor, već da su i sami energent ( između ostalog učestvuju u tzv "kori ciklusu " gde se u jetri glukoza pretvara u mišićni glikogen itd )
Dodaj na spisak: kada trener počne da priča o mlečnoj kiselini i mišićima, spada u teške neznalice i od takvih treba odmah bežati.
Strongman Strongman 00:15 04.08.2014

Re: ...

Šta sve ja imam na spisku...

"Mene boli rame kad radim benč"
ja: "Ajd mi pokaži kako radiš čučanj"

I naravno gura kao da radi potisak, a deži šipku usko.

"Boli me lakat"
"Nemoj triceps s čela"

"Boli me podlaktica"
"Pređi na EZ šipku"...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:57 04.08.2014

Re: ...

(kapiram da na "boli me guza" dobijam odgovor "ne preteruj sa čučnjevima"? )

jasno mi je da ne treba da upadam u upalu mišića, samo nemam odgovor (sem Docsov, koji ovde nije shvaćen kao "ozbljan" kako odredim šta i dokle treba da radim, a da znam da ću napredovti? da, u odnosu na ciljeve, verovatno, ali opet, kako postaviti ciljeve a da ne preteraš (sam, bez trenera)...??
sećam se samo da sam od tri meseca rekreacije (aerobik, step-aerobik, tae-bo, pilates...) u nemačkoj samo jednom dobila blagu upalu stomačnih mišića, baš na tae-bo treningu. tamo su izgleda malo obazriviji, jer može lako da im se desi da ih tužiš.
No naši "stručnjaci" uče iz fotokopiranih ruskih udžbenika iz šezdesetih pa još uvek furaju "upala je dobra"

ovo mi liči na udžbenike za nutricioniste u srbiji, nisu se makli od četrešeste.
jedi-knight jedi-knight 21:30 04.08.2014

Re: ...

jasno mi je da ne treba da upadam u upalu mišića, samo nemam odgovor


A odgovor često nije baš jednostavan.


kako odredim šta i dokle treba da radim, a da znam da ću napredovti? da, u odnosu na ciljeve, verovatno, ali opet, kako postaviti ciljeve a da ne preteraš


Ciljevi se ne odnose uvek na podignutu težinu ili rezultat u polumaratonu. Treba pre svega da spoznaš šta to tačno želiš da popraviš. Može da bude i to da se ne osećaš umorno, da imaš veći priliv energije, da smanjiš bol u vratu ili leđima itd.
Zato je veoma važno da se konsultuješ nekim ko je stručan, sama ne možeš.
A nije ni logično da se najsavršenije delo prirode poboljšava na jednostavan način. Ne kažem da je rokit sajns ( mada ponekad i jeste ), ali treba biti obazriv jer nam je telo nešto što želimo da nam potraje duže nego auto, a i auto vozimo u servis na 10 000km
trala.la trala.la 16:39 05.08.2014

Re: ...

jedi-knight
Većina se zadovolji sa nekoliko šablona iz Human Kinetics slikovnica (HK ima sjajnih knjiga o neurofiziologiji, biomehabici, energetici, ali takve pomenuti naširoko zaobilaze)


Da li bi mogao neku konkretnu literaturu da preporučiš, možda ne toliko vežbe, koliko mehanizmi delovanja? Nisam trener (osim samom sebi, svake prestupne godine). Sećam se da sam svojevremeno detaljno čitao neku knjigu o fizilogiji sporta za DIF. Pola nisam razumeo, ali mi je trening išao puno bolje. E, da, bio sam i dosta mlađi.
jedi-knight jedi-knight 00:26 04.08.2014

...

Ja sam za to da se pre bilo kakvog podvlačenja pod tegove, dobro proceni postura. Prvo treba naučiti nekog da pravilno stoji, zatim da nauči da aktivira tzv "core" mišiće ili mičiće prednjeg i zadnjeg trbušnog zida ( posebno duboke ), adduktore i abduktore, fleksore i ekstenzore kuka. Kada ih aktivira, da ih ojača; kada ih ojača da pređe na pokrete u sve tri osnovne ravni sa posebnim akcentom na mišiće leđa i tek u kombinaciji sa svim tim tegovi i to u funkciji pokreta koji želi da se unapredi.
Poštujem bodi bildere, ali moje načelo je da se trenira pokret, a ne mišić.
docsumann docsumann 19:08 04.08.2014

Re: ...

Poštujem bodi bildere, ali moje načelo je da se trenira pokret, a ne mišić.


pa, naravno, kad si navikao da treniraš sportiste takmičare, kojima rad sa tegovima služi da poboljšaju svoju fiziku u dotičnom sportu.
no, interesantno da je bb (netakmičarski) upravo sport kome se okreću mnogi bivši sportisti nakon završetka takmičarske karijere, džudisti, karatisti, bokseri, rvači, košarkaši (slučajevi za koje lično znam) i sl.
rad sa tegovima koji je karakterističan za bb im daje potrebnu satisfakciju glede stimulisanja muskulature, omogućuje ima da ostanu zategnuti i fit, zatim, sam način izvođenje vježbi je kontrolisan bez naglih i trzajućih pokreta što umanjuje mogućnost povrijede, a i kompatibilan je sa neki oblikom aerobnog treninga kao idealna kombinacija cjelovitog rekreativnog programa.
u bb treningu ostvaruje se specifična veza um-mišić, i omogućuje doživljaj vježbanog mišića, odnosno tijela, kakav je teško ostvariti u drugim sportovima. što bi rekao legendarni osmostruki Mr.O Li Hejni - mišići se grade mozgom.

nije ni rijedak slučaj da sportisi koji su zbog povrijeda morali da batale bavljenje atletski zahtjevnim sportovima (američki fudbal, košarka...) pređu na bb i naprave solidnu karijeru kao takmičari.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:42 04.08.2014

Re: ...

u bb treningu ostvaruje se specifična veza um-mišić, i omogućuje doživljaj vježbanog mišića, odnosno tijela, kakav je teško ostvariti u drugim sportovima. što bi rekao legendarni osmostruki Mr.O Li Hejni - mišići se grade mozgom.

sad kad ti se jave aikidovci da ti pojasne taj um&telo fazon...
docsumann docsumann 23:17 04.08.2014

Re: ...

BebaOdLonchara
u bb treningu ostvaruje se specifična veza um-mišić, i omogućuje doživljaj vježbanog mišića, odnosno tijela, kakav je teško ostvariti u drugim sportovima. što bi rekao legendarni osmostruki Mr.O Li Hejni - mišići se grade mozgom.

sad kad ti se jave aikidovci da ti pojasne taj um&telo fazon...


moj akcenat je bio na vezi um-mišić. svojevremeno sam i pjesmu o tome napisao



KREATIN


“ … my soul …
become the engine”
- RYKER’S


4. serija:

na podu leže
dvije bućice od po 27,5 kila

uzimam ih u ruke
uspravljam se
i započinjem sa naizmjeničnim pregibima

lijeva , pa desna ...

temperatura u bicepsima raste
dok čelik urasta u meso
i krv škripi kao brodski konopci u oluji

negdje oko petog ponavljanja
težina iščezava
um trne...

i za trenutak
kao da se nalazim u savršenoj ravnoteži
s tijelom sabijenim do otkaza
izvan svake materijalnosti
alselone alselone 07:15 05.08.2014

Re: ...

sad kad ti se jave aikidovci da ti pojasne taj um&telo fazon...


Ili ovi sa taj čia. Otisao jednom na probni trening i smorio se. Stvarno nije moj fazon da masem rucicama sat vremena i šećkam se u mestu sat vremena. Mada poštujem da tu ima nešto.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:03 06.08.2014

Re: ...

Ili ovi sa taj čia.

meni to nije smaranje (joga i pilates, jesu), ali na to gledam kao učenje pokreta za moguć aikido trening, i kao metodu opuštanja koja ne podrazumeva psovanje majke svima prisutnima dok podižem neke težine, mrtvo. ta urlanja su za sada najbolji ventil, priznajem. :))
adriana adriana 22:28 04.08.2014

Trener

Slučajno sam nabasala na teretanicu u porodičnoj izvedbi. Prvi impuls mi je bio da bežim odatle, ali sam ipak rešila da probam da vežbam - pa šta bude. I za par treninga zbližim se sa ljudima. Onako polako te uhvate i uvedu u formu sa posebnim osvrtom na sjebano koleno i okoštani vrat.
Skoro godinu dana kasnije ne mogu da zamislim da vežbam negde drugde.
Jedino su preterali sa bicepsom. Blam me da zavrnem rukave
docsumann docsumann 23:11 04.08.2014

predstavljanje


da iskoristim ovaj blog da predstavim blogopučanstvu jednog izuzetnog atletu koji je trenutno senzacija u svjetu powerliftinga.
radi se o Kirilu Saričevu, 179 kg teškom ruskom divu (bez pretjeranog balasta).
Kiril se takmiči u tzv. raw varijanti, iliti disciplinama bez posebne opreme (benč odijela, "kaiševa" za koljena itd.)
dakle - suva snaga. nedostaje mu svega 1,5 kg do obaranja raw rekorda u bench presu koji iznosu 327,5 kg.
interesantno da Kiril ima poprilično duge ruke, što je za benčere pravi hendikep. međutim lakoća s kojom izbacuje težine je zapanjujuća. plus što se u raw benču prosto osjeti puna amplituda pokreta, čist, gladak izbačaj, za razliki od onih zakukuljenih, nategnutih ljudi-praćki u benč odijelima



cijenim da je obaranje apsolutnog raw bc rekorda pitanje mjeseci, a pošto je Kiril odličan i u ostale dvije discipline (posebno mrtvom dizanju) možda padne i rekord u totalu.

inače se doima kao prava dobrica. 3G - genuine gentle giant.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana