Život

MINIJATURE ( 4 )

razmisljam RSS / 16.08.2014. u 19:23

          1.


          ( Kratka priča bez početka )

                ...Ali, zato je UVEK bila spremna da se prepusti trenutku.

                Obično bi, šunjajući se između tezgi sa cvećem ( tamo se uvek osećala svojom ) tek po negde sopstvenim dahom stresla polen sa nekog raskošnog belog ljiljana ili vrhovima prstiju tek ovlaš dodirnula paperjstu razbarušenost hrizanteme, delujući sasvim odsutno, tako blaženo izgubljena u onoj svojoj omiljenoj haljini sa ogledalcima.

                Ruže nije dirala.

                Nikad.

                Nekako, nije mogla da im veruje na reč čak ni onda kada su smerno tvrdile da su uvukle svoje male opake kandžice.

                A i kako verovati nekom ko je zaboravio da miriše?

                Zato je bespogovorno poklanjala svoje poverenje kaktusima.

                Prosto, sa njima je uvek znala na čemu je.

           2.

          ( Nepoverenje )

               Njegov povratak sa planine uvek je sa sobom donosio određenu dozu prijatnog iščekivanja. Da li će mu ranac ponovo mirisati na sveže ubrane pečurke - tu tako posebnu mešavinu vonja vlažne zemlje, nabubrele mahovine i natrule šumske stelje?


               Potvrdan odgovor je značio čarobne kuhinjske igrarije pune mirisa, oblika, boja, ukusa i mašte. I tada bi, na opštu radost, na sto stizale guste šarene čorbice, paprikaši obogaćeni čašom nekog lepog belog vina, pohovani klobuci sunčanica, medaljoni sa lisičarkama, pilavi od borovih klinčića i rujnica...


               Tog puta zadovoljstvo pripreme bilo je još veće. U gostima im je bila baka, a ona je obično sa primetnim zadovoljstvom jela sve što se da zgotoviti od bukovača i šampinjona. Dakle, s pravom se dalo očekivati da će i sada biti raspoložena za omiljeno jelo.


               Trpeza je postavljena, svi su seli za sto. Baka je, naravno, imala prednost pri sipanju. No, desilo se nešto neobično. Kada je shvatila da su pečurke ubrane u šumi, spustila je pribor za jelo, energično od sebe odgurnula tanjir i samo, sa dozom ljutite nervoze, rekla:


               - Nisam gladna. - i uzela da žvaće komad hleba.


               Niko od ukućana zapravo nije sklon preteranom nutkanju i nagovaranju, ali su ovom prilikom ipak zdušno pokušali da je nagovore da uzme makar zalogaj. Ali, baka je ostala dosledna svom netom izrečenom stavu.


               Dok su ostali jeli ( sve uz poslovično pucanje za ušima ), ona je mirno sedela i posmatrala ih.


               Šta li joj se motalo po glavi?

          3.

          ( Impresija u sivom )

               Dan se, zapravo, uopšte nije ni pojavio. Jedino što ga je razlučivalo od prethodne noći, bilo je nekakvo rahitično, nedefinisano, difuzno sveopšte sivilo.


               Nad ulicom su se sasvim nisko lagano i uporno gomilali isto tako sivi i isto toliko nedefinisani oblaci i onda tamo satima visili ne pomerajući se. Videlo se da ulažu neverovatan napor da se ne survaju svom svojom masom na sive krovove i siva dvorišta i sive trotoare i sive travnjake i sive gradske autobuse i sive bandere i siva ptičja gnezda u sivim krošnjama sivih drvoreda.


               S vremena na vreme bi se od silnog napora oznojili i to bi rezultiralo krupnim, retkim graškama koje su se u dodiru sa tlom rasprskavale u nedefinisane sive mrlje.


               I čitavog tog dana koji i nije bio dan su se tako patili nad tom sivom ulicom. Niti da olakšaju sebi puštajući dažd da se prospe, niti da dočekaju blagorodni vetar da ih razveje.


               A onda ponovo bi noć i jedina razlika sastojala se u tome što je sivilo postalo sasvim zagasito, gusto, lepljivo i manje-više bez nijansi.

 

 

 



Komentari (117)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kaolavanda kaolavanda 20:14 16.08.2014

1.?

Grej je sasvim okej, moliću lepo

kaolavanda kaolavanda 20:18 16.08.2014

Re: 1.?

Kao i:

razmisljam razmisljam 20:34 16.08.2014

Re: 1?

kaolavanda
Grej je sasvim okej, moliću lepo


Ооо-оооо!

Мислим, ја сам затечена, изненађена, одушевљена, збланута, задивљена... твојом изненадном и неочекиваном појавом у мом блогодворишту након толико времена!

А поводом овог што си рекла... Пааа...
Морала бих да седнем и да размислим пре него што ти одговорим.




razmisljam razmisljam 20:36 16.08.2014

Re: 1.?

kaolavanda
Kao i:


Шта треба да следи иза ове две тачке?
bocvena bocvena 21:08 16.08.2014

Re: 1.?

sigurno je dorijan.
kaolavanda kaolavanda 21:18 16.08.2014

Re: 1.?

sigurno je dorijan.

Nije. Bio je jedan lepi Hemfri, sav crno-beo, pa na sivo. Milina jedna, ali što je ovaj Dorijan lep, pa nemam reči. I neka je on zauzeo Bogijevo mesto, kad je ovaj u mistik fazonu

Thinkilica

Molim te da o bilo čemu što ja napišem, nikada ne razmišljaš tako ozbiljno. Nema potrebe. Ja sam samo svratila da ti izazovem zatečenost, iznenađenost, oduševljenost, na zblanutost nisam računala, i zadivljenost. Samo to, i da ti kažem da te volim. Ništa više
razmisljam razmisljam 21:19 16.08.2014

Re: 1.?

bocvena
sigurno je dorijan.




Мада сасвим лепо може да буде и Дојран.

razmisljam razmisljam 22:44 16.08.2014

Re: 1.?

kaolavanda

Nije. Bio je jedan lepi Hemfri, sav crno-beo, pa na sivo. Milina jedna, ali što je ovaj Dorijan lep, pa nemam reči. I neka je on zauzeo Bogijevo mesto, kad je ovaj u mistik fazonu


Ок. Разјаснили смо мистерију на свеопште задовољство.
Хвала.

Ево, ипак прилажем и Богија, заједно са предивном Лорин. Јер, ипак они иду у пару.



Thinkilica

Molim te da o bilo čemu što ja napišem, nikada ne razmišljaš tako ozbiljno. Nema potrebe.


Добро, добро, нећу више.
Мада, знаш ти када се ја тако удубим...

Ево, променила сам ђозлуке, па ће и размишљања да ми буду шаренија и мање озбиљна.



Ja sam samo svratila da ti izazovem zatečenost, iznenađenost, oduševljenost, na zblanutost nisam računala, i zadivljenost. Samo to, i da ti kažem da te volim. Ništa više


Мислим, а што ниси предвидела и збланутост? И то је за људе.

А те изјаве љубави... И-ју! ( Шифра: вилинска прашина и тако то и уопште узев редом а и загрљај башка - најмекши )
iqiqiq iqiqiq 20:32 16.08.2014

Beograd?

( Impresija u sivom )
to je opis ovog leta, a baš se malopre pitam što sam, tradicionalno pozitivna, ovako pokisla, nešto mi sve sivo


( Nepoverenje )

ovde me kopka nastavak priče...
razmisljam razmisljam 20:45 16.08.2014

Re: Beograd?

iqiqiq
( Impresija u sivom )
to je opis ovog leta, a baš se malopre pitam što sam, tradicionalno pozitivna, ovako pokisla, nešto mi sve sivo


Да, бивало је тих дана када нити је падало, нити је имало намеру да се разведри... Само је тако - висило и презнојавало се - сивило у сивилу.

Но, немој да ти је све сиво. Не дај се. Јер, не заборави:



( Nepoverenje )

ovde me kopka nastavak priče...


Хинт: размисли зашто бака није јела печурке. У томе је суштина приче и разрешење твоје дилеме.

Н.З. Ако сама не прокљувиш, шапнућу ти, не брини.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:59 16.08.2014

Re: Beograd?

Baba baskuz?
Kod pečurki se samo jednom pogreši.

Edit: čini mi se da sam videla kaolavandu?
razmisljam razmisljam 22:20 16.08.2014

Re: Beograd?

dusanovaiivanovamama
Baba baskuz?
Kod pečurki se samo jednom pogreši.


Па, сааад...
Рођени син је брао печурке ( пристојно и теоријски и практично упознат са проблематиком и довољно опрезан да бере само оне које су препознатљиве на први поглед и несумњиво јестиве ), он и сви њени унучићи су јели ( Добро, за снају није битно. ), а она је решила да апстинира. Отуд и питање с краја приче.

Edit: čini mi se da sam videla kaolavandu?


Добро ти се чини.
zilikaka zilikaka 14:24 17.08.2014

Re: Beograd?

Рођени син је брао печурке ( пристојно и теоријски и практично упознат са проблематиком и довољно опрезан да бере само оне које су препознатљиве на први поглед и несумњиво јестиве ), он и сви њени унучићи су јели ( Добро, за снају није битно. ), а она је решила да апстинира. Отуд и питање с краја приче.


Moja drugarica se porodila mesec dana pred početak bombardovanja.
Kad je malo ovremenilo, stavila sina u kolica i krenula laganu šetnju s njim po kraju.

Utom počinje da duva sirena i okolo sedeće babe se uzvrpoljile da idu u sklonište. Al lepo vreme, pa jedna uzela da se nećka. Kaže: "pa gledaj, ova žena izvela dete pa ne ide u sklonište",
kad ti : "Pusti ti njih, oni su mladi, pa mogu kako hoće, a mi moramo da se čuvamo"
razmisljam razmisljam 14:50 17.08.2014

Re: Beograd?

zilikaka

Moja drugarica se porodila mesec dana pred početak bombardovanja.
Kad je malo ovremenilo, stavila sina u kolica i krenula laganu šetnju s njim po kraju.

Utom počinje da duva sirena i okolo sedeće babe se uzvrpoljile da idu u sklonište. Al lepo vreme, pa jedna uzela da se nećka. Kaže: "pa gledaj, ova žena izvela dete pa ne ide u sklonište",
kad ti : "Pusti ti njih, oni su mladi, pa mogu kako hoće, a mi moramo da se čuvamo"


Е, управо то је, канда, оно што је мотивисало и баку из приче да одустане од ручка.

Него, како оно беше? Кад објавиш коментар, скролујеш навише, скроз на почетак текста па кликнеш?

Шалим се, наравно. Него, морам мало да те џарнем, јербо си се у последње време нешто упреподобила и 'фалиш се около како не прескачеш ту ,,свету блогерску обавезу''.
G.Cross G.Cross 22:05 16.08.2014

Pecurke

Sve su pecurke jestive.

Neke samo jednom.
razmisljam razmisljam 22:25 16.08.2014

Re: Pecurke

G.Cross
Sve su pecurke jestive.

Neke samo jednom.




Да, али такве су веома ретке и збиља лако препознатљиве ( А неке су, као, рецимо, пупавке, и невероватно лепе. ). Само треба бити веома обазрив при брању. Обично страдају људи који у печуркарење иду без превеликог знања и не проверавају шта су убрали, иако има разних начина да се ,,отровњаче'' елиминишу.



razmisljam razmisljam 22:27 16.08.2014

Re: Pecurke

Iqiqiq, Је ли ти након ових коментара Dusanoveiivanovemame и G. Cross-a јасна суштина приче?
iqiqiq iqiqiq 13:39 17.08.2014

Re: Pecurke

razmisljam
Iqiqiq, Је ли ти након ових коментара Dusanoveiivanovemame и G. Cross-a јасна суштина приче?

Ovako, ako je baka znala, pitanje je da li je i porodica znala ali svesno jela...ako je baka sumnjala, zanima me da li je bila u pravu što je bila nepoverljiva
razmisljam razmisljam 14:41 17.08.2014

Re: Pecurke

iqiqiq

Ovako, ako je baka znala, pitanje je da li je i porodica znala ali svesno jela...ako je baka sumnjala, zanima me da li je bila u pravu što je bila nepoverljiva


Овако, породица је имала поверења у своју главу и стога приступила оброку без зазора и сумњи, као и толико пута раније и касније. Јер, наравно, на менију су увек биле само добро познате и на више начина проверене печурке.
Дакле, сви су претекли и живи су и здрави, хвала на питању, које планирају да буду и убудуће.

Баки је понестало поверења у рођеног сина.

Мене лично копка чињеница да није ни покушала никога да одговори од клопе, ако је већ имала становите сумње.
Уместо тога, одабрала је да не једе и ћути.
Hansel Hansel 16:29 17.08.2014

Re: Pecurke

Проради код старијих неки солипсизам, јавља се у различитим издањима... и можда само у неким тренуцима.

Кумови (заправо: кумашинови) родитељи ме дуго, и пре озваниченог кумства, позивали често на недељне ручкове, с њиховом широм породицом... Своју непријатност због тога амортизовао сам покојим својим учешћем, обично у десерту, а једном сам се осмелио да кажем да доносим свој "специјалитет" -- спремљене шампињоне. Донео ја, али се чика Миле устеже, одбија... Каже му жена: " 'Ајде, Миле, па нећеш ваљда само ти да останеш?!"
razmisljam razmisljam 17:13 17.08.2014

Re: Pecurke

Hansel
Проради код старијих неки солипсизам, јавља се у различитим издањима... и можда само у неким тренуцима.


Уууу, ала смо фини и широко наобразовани, па уместо да једноставно речемо себичност, или, нешто учеВније егоизам, ми се разбацујемо тешким непознатим речима.

Али, у праву си. Није то толико ретка појава код старијих особа. Очигледно да се у неким годинама некима догоди некакав клик у глави и почињу да се баве искључиво собом, док им остали више нису занимљиви, осим, евентуално, као опслужиоци опште врсте.

Кумови (заправо: кумашинови) родитељи ме дуго, и пре озваниченог кумства, позивали често на недељне ручкове, с њиховом широм породицом... Своју непријатност због тога амортизовао сам покојим својим учешћем, обично у десерту, а једном сам се осмелио да кажем да доносим свој "специјалитет" -- спремљене шампињоне. Донео ја, али се чика Миле устеже, одбија... Каже му жена: " 'Ајде, Миле, па нећеш ваљда само ти да останеш?!"


Хе, хе...
Овој баки из приче то се није усудио нико да каже, иако је, знам из прве руке, неке јааако сврбео језик.
Hansel Hansel 17:53 17.08.2014

Re: Pecurke

Уууу, ала смо фини и широко наобразовани, па уместо да једноставно речемо себичност, или, нешто учеВније егоизам, ми се разбацујемо тешким непознатим речима.

Али, у праву си. Није то толико ретка појава код старијих особа. Очигледно да се у неким годинама некима догоди некакав клик у глави и почињу да се баве искључиво собом, док им остали више нису занимљиви, осим, евентуално, као опслужиоци опште врсте.

Реч сам употребио са идејом (знаш како се некад употребом стране речи може направити фина дистинкција у значењу), јер овај човек нипошто није себичан, али, ето, не мисли да и он треба да се жртвује ако смо сви око њега то решили!
razmisljam razmisljam 19:20 17.08.2014

Re: Pecurke

Hansel

Реч сам употребио са идејом (знаш како се некад употребом стране речи може направити фина дистинкција у значењу), јер овај човек нипошто није себичан, али, ето, не мисли да и он треба да се жртвује ако смо сви око њега то решили!


Ок. Разумем такву идеју и сасвим ми је у реду. Речи, збиља, иако на први поглед синоними, крију у себи те фине нијансе које чине један језик богатијим и слојевитијим.

Међутим, остаје ми упитаност гледе егоизма. Ако си у ситуацији да гледаш како ће читава породица да ти загине у мукама, а ти си убедљиво најстарији од свих, који су твоји мотиви да желиш да претекнеш? И са којом идејом не покушаш да изрекнеш ни реч упозорења?
Сажаљевам случај, али из мог ћошета гледања на ствари, ту нема места за финесе: у питању је огољена и чиста ( есенцијална, такорећи ) себичност ( Да не уводим сад у причу и потпуни недостатак емпатије и тако даље и томе слично. ).
Hansel Hansel 21:26 17.08.2014

Re: Pecurke

Ако си у ситуацији да гледаш како ће читава породица да ти загине у мукама, а ти си убедљиво најстарији од свих, који су твоји мотиви да желиш да претекнеш? И са којом идејом не покушаш да изрекнеш ни реч упозорења?

Нисам ја бранио ту баку. Мада, да је нешто рекла, то би било протумачено као јавна дисквалификација њеног сина (јел' тако беше).

Осим тога, нису све гљиве смртоносне. Неко треба да се нађе да буде у снази и да позове помоћ! Можда сам и ја егоистичан по твојим мерилима, али ако неко мој ближњи (или било ко из неке групе чији сам члан) свесно ради нешто против себе (у теорији), зашто бих га ја у томе пратио ако аутентично не желим да радим то што он(а) ради?
razmisljam razmisljam 22:13 17.08.2014

Re: Pecurke

Hansel

Нисам ја бранио ту баку. Мада, да је нешто рекла, то би било протумачено као јавна дисквалификација њеног сина (јел' тако беше).


Нисам твој коментар ни схватила као некакву посебну одбрану. Просто ( као и увек ), размењујемо мишљења, ставове, идеје и тако то.
И стога ја сад кажем да њена реакција не би безусловно била протумачена као нечија дисквалификација. Уосталом, постоје различити начини да се нешто каже.
На пример:
- Сине, извини, а јеси ли ти сигуран да су ове печурке јестиве?
- Децо, не замерите, али шта ако су печурке отровне? Није се са њима играти.
- Не замерите ми, али не могу да једем оно што ме плаши.
- ... итд.

А башка што је и њено демонстративно одустајање од јела било врло до веома дисквалификаторско само по себи.

Осим тога, нису све гљиве смртоносне. Неко треба да се нађе да буде у снази и да позове помоћ! Можда сам и ја егоистичан по твојим мерилима, али ако неко мој ближњи (или било ко из неке групе чији сам члан) свесно ради нешто против себе (у теорији), зашто бих га ја у томе пратио ако аутентично не желим да радим то што он(а) ради?


Осим тога, вееелика већина гљива није смртоносна. Постоје и оне отровњаче од којих само страда желудац на извесно време. Али то је у рангу са било којом другом поквареном намирницом.
Наравно, постоје и оне код којих је неопходна лекарска помоћ, а и оне код којих помоћи, нажалост, нема, ма колико било оних који су у стању да ту помоћ позову.
Али се зато у печурке и иде са литературом, сликама, фотографијама. Беру се само оне које су по свим карактеристикама у длаку исте са описом стручњака. Остале - сумњиве, се одлажу увек посебно, па их се код куће на тенане детерминише.
Није то тек тако - зађеш у шумарак па трпаш у корпу редом. Ваља све време бити крјње сконцентрисан и опрезан.
А ( кад сам већ кренула ) постоје и печурке које су једноставно нејестиве. Значи, нису отровне, али су или одвећ горке па ће покварити јело, или потпуно безукусне.
Па оне које изазивају сметње само у живом стању, а након термичке обраде могу да се једу...

Но, забраздила сам...

Пази, погрешно си ме разумео. Не мислим да је егоизам оличен у страху од евентуалне смрти ( или барем у сваком случају непријатних последица ), нити у избору да не учествујеш у нечему што ти је сумњиво, не допада ти се, делује опасно и ризично. Наравно да свако има право на избор те врсте и ту немам никаквих примедби ( У препеву на хаику: не, не сматрам да си егоиста када тако размишљаш. )
Али, прећутати? Не покушати да спречиш невољу у најави? 'Ладно посматрати како се неко ( евентуално ) самоубија и не предузети ама баш баш ништа? Не трепнути? Не мрднути малим прстом?
Како би ти то назвао?
Dr M Dr M 22:26 17.08.2014

Re: Pecurke

Како би ти то назвао?


Možda je imala napad paranoje i utripovala da su hteli da je otruju i da uzmu nasledstvo?

Psiha je čudna stvar...
razmisljam razmisljam 23:18 17.08.2014

Re: Pecurke

Dr M

Možda je imala napad paranoje i utripovala da su hteli da je otruju i da uzmu nasledstvo?

Psiha je čudna stvar...


Да, њено понашање би сасвим лепо могло да се тумачи и на тај начин, dottore.
Те је стога бака решила да пусти да се ствари одвијају какогод већ да су кренуле, па да задржи и своју имовину и да к томе истој придода и ону коју је стекао остатак породице.
Dr M Dr M 23:24 17.08.2014

Re: Pecurke

Те је стога бака решила да пусти да се ствари одвијају какогод већ да су кренуле, па да задржи и своју имовину и да к томе истој придода и ону коју је стекао остатак породице


Baba se , u slobodno vreme, bavi visokom politikom pa naučila?


razmisljam razmisljam 23:40 17.08.2014

Re: Pecurke

Dr M

Baba se , u slobodno vreme, bavi visokom politikom pa naučila?



Врло до веома могуће.
Никад није касно учити од најбољих у својој професији, нарочито ако је то приде и лукративно.
Hansel Hansel 09:38 18.08.2014

Re: Pecurke

У вези с теоријом о намерном тровању... ако ћемо да анализирамо, ако је бака заиста то мислила, онда је заиста отишла у параноју, јер би тај сценарио подразумевао да су само њој дали отровне печурке, или да би себи помогли а њој не или које су већ све варијанте замисливе...

Категоризацији отровних гљива да додам и оне које имају период инкубације -- симптоми се јављају знатно касније после конзумације, па их многи и не повежу са оброком. Мислим да рекоше да су такве најтеже за лечење (бар од ових наших), чак и када се пацијенти јаве одмах по настанку симптома.

А за ово...
Пази, погрешно си ме разумео.

Нииисам, само ћаскамо...

У то име, да наставим о баки: ако је њено неједење било примећено (и ако је она то знала, ако је, поред осталог, енергично одгурнула јело од себе), поставља се питање зашто је било потребно да нешто и каже. А онда и зашто је неко није директно питао шта мисли да фали тим печуркама. А можда је мислила да је она осетљивија од других... да ли једе друге намирнице "из шуме"?

Спектру могућности додајем опаску о сниженој комуникативности старијих људи. Мој отац тврди у многим случајевима да је нешто одговорио/рекао, а јемчим да је то могао једино или "у себи" да каже или је толико тихо изговорио да није било шансе да га чујем. Једном сам га баш гледао и нисам приметио да је отварао уста, а тврдио је после да је одговорио?! Додуше, он је увек био мало проблематичне комуникативности, то је додатни фактор.
Jaril Jaril 12:53 18.08.2014

Re: Pecurke

да наставим о баки:

А можда је бака само заљубљена?

Није да учитавам...
milisav68 milisav68 13:57 18.08.2014

Re: Pecurke

Jaril
А можда је бака само заљубљена?

Ili drži (tajno) dijetu.

Meni je majka pričala da je baka znala da pripremi večeru - pa ode da šeta po dvorištu....i na pitanje što to radi, odgovorila bi:
-Ne mogu da vas gledam kako jedete....
razmisljam razmisljam 14:59 18.08.2014

Re: Pecurke

Hansel
У вези с теоријом о намерном тровању... ако ћемо да анализирамо, ако је бака заиста то мислила, онда је заиста отишла у параноју, јер би тај сценарио подразумевао да су само њој дали отровне печурке, или да би себи помогли а њој не или које су већ све варијанте замисливе...


Као што видиш, теорије гледе бакиног понашања за инкриминисаним оброком ничу као пешурке после кише.

Сад, свако има своју ( или више њих ), али никада нећемо сазнати која је истинита ( То јест, ако ја не напишем наставак приче, што, наравно, нећу учинити, јер је овако занимљивије. ).
Да, могло би се дискутовати и о параноји, али, то је територија на којој се врло слабо сналазим, тако да ћу се, ако којим случајем буде још приче о тој варијанти, држати по страни.

Категоризацији отровних гљива да додам и оне које имају период инкубације -- симптоми се јављају знатно касније после конзумације, па их многи и не повежу са оброком. Мислим да рекоше да су такве најтеже за лечење (бар од ових наших), чак и када се пацијенти јаве одмах по настанку симптома.


Знам. Хтедох и то да напишем, па, к'о велим, и тако сам већ била претерала са разглабањем на ту тему, те одустадох.
А те су међу најопаснијима и најсмртоноснијима. Делују лагано, из потаје и обично у таквим случајевима спаса нема.

А за ово...
Пази, погрешно си ме разумео.

Нииисам, само ћаскамо...


Нека те, нека...

У то име, да наставим о баки: ако је њено неједење било примећено (и ако је она то знала, ако је, поред осталог, енергично одгурнула јело од себе), поставља се питање зашто је било потребно да нешто и каже. А онда и зашто је неко није директно питао шта мисли да фали тим печуркама. А можда је мислила да је она осетљивија од других... да ли једе друге намирнице "из шуме"?


Рецимо да бака долази из крајева у којима је печуркарење уобичајено. Људи беру гљиве и продају их откупним станицама.
До душе и истине ради, знам неке који то чине, а да никада нису сами пробали да их једу.
Сем тога, њен супруг је био шумар и неретко се враћао кући са терена са ранцем који је мирисао на печурке. Знам да су се у њеној кући конзумирале. До душе, не смем се заклети да их је и тада јела.

Шта подразумеваш под ,,другим намирницама из шуме''? Мени на памет падају чајоносне биљке и којекакве дивље воћкице. Колико знам, са тим није имала проблема.

Спектру могућности додајем опаску о сниженој комуникативности старијих људи. Мој отац тврди у многим случајевима да је нешто одговорио/рекао, а јемчим да је то могао једино или "у себи" да каже или је толико тихо изговорио да није било шансе да га чујем. Једном сам га баш гледао и нисам приметио да је отварао уста, а тврдио је после да је одговорио?! Додуше, он је увек био мало проблематичне комуникативности, то је додатни фактор.


Ооо, бака је врло комуникативна кад хоће. А хоће, зато што веома воли да је увек у праву и да њена буде последња.
Тако да тај аспект мирне душе можемо да одбацимо.
razmisljam razmisljam 15:24 18.08.2014

Re: Pecurke

Jaril

А можда је бака само заљубљена?

Није да учитавам...


У саму себе?

Није да учитавам...
razmisljam razmisljam 15:33 18.08.2014

Re: Pecurke

milisav68

Ili drži (tajno) dijetu.


Добар покушај, али - није то у питању. Ова бака је од оних који појма немају шта је то дијета, а имају савршену линију, иако су склони конзумирању склаткиша. Генетика, ваљда... Другог разумног објашњења нема.

Meni je majka pričala da je baka znala da pripremi večeru - pa ode da šeta po dvorištu....i na pitanje što to radi, odgovorila bi:
-Ne mogu da vas gledam kako jedete....


Није јој било лако. Немаш појма колико је разумем.
Hansel Hansel 17:01 18.08.2014

Re: Pecurke

А има случајева (наравно да ова бака не спада у те) када неко не може да једе од среће што је неко други ту, коме је јело било пре свега намењено.

razmisljam
Нека те, нека...

'Оћеш ми рећи да ти не практикујеш такав приступ?!

Иначе, можда нећу одговорити на одговор, опет идем у блогоапстиненцију (знам и да "дугујем" одговор на један имејл, али ствари су се лоше одвијале по мој комп, уз неке друге разлоге...).
razmisljam razmisljam 18:06 18.08.2014

Re: Pecurke

Hansel
А има случајева (наравно да ова бака не спада у те) када неко не може да једе од среће што је неко други ту, коме је јело било пре свега намењено.


Има. Као што има и оних који забораве да су отоич јели, па траже опет кроз пола сата. Од тих је био мој белобрки деда, када је дубоко забраздио преко деведесете и почео да брка лончиће.

razmisljam
Нека те, нека...

'Оћеш ми рећи да ти не практикујеш такав приступ?!


Ја?
Неее...

Иначе, можда нећу одговорити на одговор, опет идем у блогоапстиненцију (знам и да "дугујем" одговор на један имејл, али ствари су се лоше одвијале по мој комп, уз неке друге разлоге...).


Е, баш ми жао што то чујем. А Зиликаке нема ових дана да нас прекорева што размењујемо велике вешове од коментара, па смо баш могли да се на миру издиванимо.

Твом компу шаљем најлепше жеље за брзо оздрављење и успешан опоравак. Друге разлоге само поздрављам.

Што се одговора на мејл тиче - не бери бригу и по'ити полако, па кад постигнеш.
Hansel Hansel 22:05 18.08.2014

Re: Pecurke

Е, баш ми жао што то чујем.

Шта да радимо, једино ми жао неких података које нисам сачувао на другом месту. Мада, изгледа да сам се помирио с пролазношћу (па чак и података)!? Прилично сам суздржано примио ту информацију (о губитку информација ).

Оспособио сам до септембра неку старудију с које сада пишем, а наступајућа блогоапстиненција је природна, јер на неколико дана путујем у празавичај.
(Читаћу ја твој одговор после закључавања блога. )
Jaril Jaril 22:54 18.08.2014

Re: Pecurke

razmisljam
Jaril

А можда је бака само заљубљена?

Није да учитавам...


У саму себе?

Није да учитавам...

Како се заљубљени одлично разумеју...
razmisljam razmisljam 22:57 18.08.2014

Re: Pecurke

Hansel

Шта да радимо, једино ми жао неких података које нисам сачувао на другом месту. Мада, изгледа да сам се помирио с пролазношћу (па чак и података)!? Прилично сам суздржано примио ту информацију (о губитку информација ).


Зар и теби тако нешто да се деси?
Кад је зимус наша машина издахнула, сви моји подаци ( са изузеком букмаркса ) су били ускладиштени на све стране, тако да сам прошла са минималним губицима.
Но, и ја сам то научила на тежи начин.

А то око пролазности... Па и нема ти друге до да се помириш. Од сИкирације фајде ти и тако и тако неима. Осим тога, већина тих ствари је ипак надокнадива, дочим наши живци баш и нису.

Оспособио сам до септембра неку старудију с које сада пишем, а наступајућа блогоапстиненција је природна, јер на неколико дана путујем у празавичај.
(Читаћу ја твој одговор после закључавања блога. )


Добро је кад имаш и резервну варијанту за прву помоћ. И немој да је вређаш. Препоручујем ти да јој ( старудији ) тепаш мој драгоцени антиквитету све док те служи, а и после - ипак ти се нашла кад су те остали издали.

Путуј, игумане, и за манастир не брини.

Односно, срећан ти пут и нека те послужи лепо време.

Него, да ниси експериментисао са пиринчем ове године, с обзиром на временску ситуацију?
Hansel Hansel 23:18 18.08.2014

Re: Pecurke

Зар и теби тако нешто да се деси?

Е, па -- десило се. Једноставно нисам имао довољно стрпљења, снаге... а и ресурса да све то чувам у дупликату. Није, међутим, отишло нешто ненадокнадиво и прекопотребно... а онога чега би могло да ми буде мало и жао тешко да бих икада стигао да нешто посебно поново "бистрим", тако да се поставља питање смисла толиког чувања разних ситница за успомену, па и у електронском облику (те мисли су ми овим поводом актуелизоване).

Осим тога, постоји нада да се и ти подаци врате, али потребан је повољан стицај околности, који ће се, ко зна, можда и десити.

С пиринчем нисам експериментисао, али, могу да ти кажем (без критичких примисли!), бамија се једва извукла. Сад је баш лепа, али мислио сам да ништа од ње бити неће (и прошле године је лењо расла, али ове...).

Него, био сам у Видину један дан и видео -- банану! Генијално! Не знам како је чувају зими, али очигледно им успева, и родила је.

...

Хвала, и вама леп останак!

Н. З. И оно "старудија" је тепање! На пример, неке старе мониторе претворио сам у телевизоре, боља им је слика него на LCD-овима (ал' стварно)!
razmisljam razmisljam 00:01 19.08.2014

Re: Pecurke

Jaril

Како се заљубљени одлично разумеју...


Да, свакако. Али, компликације настају када установиш да има и заљубљених и заљубљених и заљубљених и заљубљених. Ух! Ту онда настају најразличитија неразумевања.

( Свет је прилично компликовано место. / Или га ми чинимо таквим? / )
razmisljam razmisljam 00:10 19.08.2014

Re: Pecurke

Hansel

Е, па -- десило се. Једноставно нисам имао довољно стрпљења, снаге... а и ресурса да све то чувам у дупликату. Није, међутим, отишло нешто ненадокнадиво и прекопотребно... а онога чега би могло да ми буде мало и жао тешко да бих икада стигао да нешто посебно поново "бистрим", тако да се поставља питање смисла толиког чувања разних ситница за успомену, па и у електронском облику (те мисли су ми овим поводом актуелизоване).


Ух, ми хрчкови смо ти чудна сорта. Све нам нешто треба, све бисмо да сачувамо, а, што ти кажеш, ко зна да ли ћемо икада имати воље и/или времена да у већину тог ,,блага'' поново завучемо нос.
Можда је за нас и добро што нас комп с времена на време изда и што се мишеви увуку у кутије заборављене по подрумима и таванима...

Осим тога, постоји нада да се и ти подаци врате, али потребан је повољан стицај околности, који ће се, ко зна, можда и десити.


Изјављујем да здушно навијам за повољан стицај околности.

С пиринчем нисам експериментисао, али, могу да ти кажем (без критичких примисли!), бамија се једва извукла. Сад је баш лепа, али мислио сам да ништа од ње бити неће (и прошле године је лењо расла, али ове...).


Паде ми камен са срца када прочитах заграђену опаску. Веровао или не, али ме по том питању савест подмукло и наситно грицка.

Видех да постоји начин да се свеже бамије убаце у тегле и сачувају за касније без сушења. Ако будеш имао вишка, процуњај по нету за рецептима.

Него, био сам у Видину један дан и видео -- банану! Генијално! Не знам како је чувају зими, али очигледно им успева, и родила је.




Хвала, и вама леп останак!


Благодарим.

Н. З. И оно "старудија" је тепање! На пример, неке старе мониторе претворио сам у телевизоре, боља им је слика него на LCD-овима (ал' стварно)!


Ок, али објасни ти то старудији, да не схвати погрешно.
Jaril Jaril 10:55 19.08.2014

Re: Pecurke

razmisljam
Jaril

Како се заљубљени одлично разумеју...


Да, свакако. Али, компликације настају када установиш да има и заљубљених и заљубљених и заљубљених и заљубљених. Ух! Ту онда настају најразличитија неразумевања.

( Свет је прилично компликовано место. / Или га ми чинимо таквим? / )

Ma јок , свет је врло једноставно место када заљубљен пристане на заљубљеног.
razmisljam razmisljam 15:46 19.08.2014

Re: Pecurke

Jaril
razmisljam

( Свет је прилично компликовано место. / Или га ми чинимо таквим? / )

Ma јок , свет је врло једноставно место када заљубљен пристане на заљубљеног.


Дакле, остаје да је компликован када се сретну заљубљен и заљубљен. А било би ту још варијација те врсте, но да се сада баш не бавим комбинаториком.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:40 16.08.2014

nego

Kaktusi imaju najlepše cvetove. Moj omiljeni:


razmisljam razmisljam 22:53 16.08.2014

Re: nego

dusanovaiivanovamama
Kaktusi imaju najlepše cvetove. Moj omiljeni:


Просто обожавам кактусе иако сам као мала села у један овећи, нећеш ми веровати, ,,свекрвин језик''. Након тога је моја мама без пардона елиминисала све кактусе затечене у кући.
Касније сам формирала своју сопствену збирку, али ми их је Р. подавио једног лета прекомерно их заливајући у мом одсуству.

Иначе, ја волим и ове са ореолчићима. Шатро - праве се да су анђели.




Voja Radovanović Voja Radovanović 22:48 16.08.2014

Blog ...

Zanimljivo...imaš lajk od mene...:)...pozz...odoh da razmišljam...o čemu je baka razmišljala dok je gledala u pečurke...:)
razmisljam razmisljam 22:59 16.08.2014

Re: Blog ...

Voja Radovanović
Zanimljivo...imaš lajk od mene...:)


Хвала, Војо.

Па где си, бре, ти? Дуго те није било на овим блогопросторима.

...pozz...odoh da razmišljam...o čemu je baka razmišljala dok je gledala u pečurke...:)


Кад домислиш, јави, молим те, до ког си закључка дошао, не било ти заповеђено. И не претеруј са размишљањем - није то баш најзгоднија активност за одржавање менталног здравља.

Поздраве, наравно, узвраћам.
Voja Radovanović Voja Radovanović 23:09 16.08.2014

Re: Blog ...

Tu i tamo...a najviše na mojoj stranici na fejsu...i utorkom na 202 u emisiji Oblak u bermudama...za ostale nemam mnogo vremena...počeo sam da se bavim živinarstvom...to mi oduzima dosta vremena...ali me čini srećnim...:)
Što se bake tiče...mislim da mudrost dolazi sa godinama...a u tim godinama...želiš da dočekaš još koju godinu...:)
Pozz i sve najbolje...:)...i uzvraćam...
razmisljam razmisljam 00:54 17.08.2014

Re: Blog ...

Voja Radovanović
Tu i tamo...a najviše na mojoj stranici na fejsu...i utorkom na 202 u emisiji Oblak u bermudama...za ostale nemam mnogo vremena...počeo sam da se bavim živinarstvom...to mi oduzima dosta vremena...ali me čini srećnim...:)


Дакле, буран живот водиш, све у свему.

Što se bake tiče...mislim da mudrost dolazi sa godinama...a u tim godinama...želiš da dočekaš još koju godinu...:)


Колико видим, размишљао си и исправно смислио.

Pozz i sve najbolje...:)...i uzvraćam...


Отпоздрав и све најбоље и теби и тако то ( Мање-више и углавном. ).
Voja Radovanović Voja Radovanović 10:21 17.08.2014

Re: Blog ...

razmisljam
Voja Radovanović
Tu i tamo...a najviše na mojoj stranici na fejsu...i utorkom na 202 u emisiji Oblak u bermudama...za ostale nemam mnogo vremena...počeo sam da se bavim živinarstvom...to mi oduzima dosta vremena...ali me čini srećnim...:)


Дакле, буран живот водиш, све у свему.

Što se bake tiče...mislim da mudrost dolazi sa godinama...a u tim godinama...želiš da dočekaš još koju godinu...:)


Колико видим, размишљао си и исправно смислио.

Pozz i sve najbolje...:)...i uzvraćam...


Отпоздрав и све најбоље и теби и тако то ( Мање-више и углавном. ).

Pa da...po ceo dan gledam piletinu...i pazim na stare koke...što bi rekli klinci...sve mi je do... .aja...pozz i sve najbolje...i tako to...
razmisljam razmisljam 14:19 17.08.2014

Re: Blog ...

Voja Radovanović



Pa da...po ceo dan gledam piletinu...i pazim na stare koke...što bi rekli klinci...sve mi je do... .aja...pozz i sve najbolje...i tako to...


То и ја хтедох рећи када сам прочитала чиме се бавиш и шта те чини срећним, ама сам се уздржала. Овако је боље: сам си признао.
Hansel Hansel 09:49 18.08.2014

Re: Blog ...

Voja Radovanović
Pa da...po ceo dan gledam piletinu...i pazim na stare koke...što bi rekli klinci...sve mi je do... .aja...pozz i sve najbolje...i tako to...



Војо, откад сам се растао с радиом, тешко ми је да га слушам из много разлога, али твоје емисије ћу морати да почнем!
jinks jinks 07:06 17.08.2014

...

Ruže nije dirala.

Nikad.

Interesantno da ste ovo rekli, pošto postoji, bar sam tako razumeo neke istor. emisije, prastari običaj da se nešto rečeno ili zapisano "ispod ruže" nikada ne dira, odnosno da ostaje tajna.

Tako da se pod izrazom "sub rosa" podrazumevalo zaklinjanje na vernost i tajnovitost u različitim kulturama i različitim okruženjima, počev do Starog Egipta pa sve do današnjih dana ... kažu da se i dan danas na primer ulaz u ispovedaonicu obeležava ružom, kao simbolom da sve rečeno unutar četiri zida ostaje tajna između onih koji su tamo razgovarali.
razmisljam razmisljam 14:09 17.08.2014

Re: ...

jinks
Ruže nije dirala.

Nikad.

Interesantno da ste ovo rekli, pošto postoji, bar sam tako razumeo neke istor. emisije, prastari običaj da se nešto rečeno ili zapisano "ispod ruže" nikada ne dira, odnosno da ostaje tajna.

Tako da se pod izrazom "sub rosa" podrazumevalo zaklinjanje na vernost i tajnovitost u različitim kulturama i različitim okruženjima, počev do Starog Egipta pa sve do današnjih dana ... kažu da se i dan danas na primer ulaz u ispovedaonicu obeležava ružom, kao simbolom da sve rečeno unutar četiri zida ostaje tajna između onih koji su tamo razgovarali.


Видиш, ово нисам знала. А подаци које си изнео дају још једну, сасвим нову димензију мојој минијатури.

( Узгред, тумачење ми се веома допада. Хвала. /Замисли да је ово ружа. / )
jinks jinks 14:58 17.08.2014

Re: ...

Ustvari, kad bolje razmislim moguće da sam u objašnjenju upotrebio jednu reč više, napisavši "rečeno ili zapisano "ispod ruže" nikada ne dira".

Naime, možda je ustvari trebalo da piše "rečeno "ispod ruže" nikada ne ...", jer sam izraz podrazumeva da se u tim slučajevima upravo i radi samo o govoru a ne i o pisanoj reči :)
freehand freehand 16:31 17.08.2014

Re: ...

"sub rosa"

Da, značio je zakletvu ćutanja za prisutne članove tajnog društva, a i Kupidon je ružom sakrivao amore.
razmisljam razmisljam 17:08 17.08.2014

Re: ...

jinks
Ustvari, kad bolje razmislim moguće da sam u objašnjenju upotrebio jednu reč više, napisavši "rečeno ili zapisano "ispod ruže" nikada ne dira".

Naime, možda je ustvari trebalo da piše "rečeno "ispod ruže" nikada ne ...", jer sam izraz podrazumeva da se u tim slučajevima upravo i radi samo o govoru a ne i o pisanoj reči :)


Могуће сасвим да ти је исправка на месту. Какогод, суштина ствари се не мења - рецимо, да преформулишем ( мада, свесно релативизујући ): оно што се догодило испод руже или ,,испод руже'' остаје тајна и то би требало да се подразумева.
razmisljam razmisljam 17:14 17.08.2014

Re: ...

freehand
"sub rosa"

Da, značio je zakletvu ćutanja za prisutne članove tajnog društva, a i Kupidon je ružom sakrivao amore.


Благодарим на потврди реченог и допуни теме.


verauskokovic verauskokovic 08:39 17.08.2014

...

A i kako verovati nekom ko je zaboravio da miriše?


Sjajno.
razmisljam razmisljam 14:12 17.08.2014

Re: ...

verauskokovic
A i kako verovati nekom ko je zaboravio da miriše?


Sjajno.


Хвала, Вера.
Не сумњам да си разумела поенту - ти тако лепо пишеш о људима који умеју око себе да шире дивне мирисе, да се метафорички изразим.
arianna arianna 19:29 17.08.2014

Re: ...

A i kako verovati nekom ko je zaboravio da miriše?


Zanimljivo je ovo napisano

Da bi se razvijala ova minijatura, bilo bi lepo odgonetnuti, zašto, kada i kako je ruža zaboravila da miriše tj. koji su razlozi i zašto je izgubila svoje osnovno mirisno obeležje

Kaktusi su O.K, ali ruža je ruža, makar se vremenom i u šipak pretvorila. Računam da je slično i sa ljudima.



Kako ruži vratiti sećanje?
razmisljam razmisljam 21:11 17.08.2014

Re: ...

arianna
A i kako verovati nekom ko je zaboravio da miriše?


Zanimljivo je ovo napisano

Da bi se razvijala ova minijatura, bilo bi lepo odgonetnuti, zašto, kada i kako je ruža zaboravila da miriše tj. koji su razlozi i zašto je izgubila svoje osnovno mirisno obeležje


Паз' ти сад ње. Ти би од минијатуре да направиш тротомни роман.

Можда суштина минијатуре и јесте у томе да је свако протумачи и развија на свој начин и према сопственом нахођењу.

Ја некако мним да јој се то догодило оног тренутка када је одбацила трње на свом путу ка савршенству и када је решила да је боља и драгоценија од другог цвећа. ( Сети се ,,Малог принца''. )
А ти?

Kaktusi su O.K, ali ruža je ruža, makar se vremenom i u šipak pretvorila. Računam da je slično i sa ljudima.


Сад... Ја ћу к'о Хансел, да правим разлику. Шипак је празан, нула, ништа... Шипурак је пун к'о око. Небо и земља. Форма без садржаја наспрам форме и садржаја у једном. Избор није тако тежак.

Тако је и са ружама и људима. Неке/и миришу, а нек/е не. А ти при избору преферираш, претпостављам, мирисе.

Kako ruži vratiti sećanje?


Не знам. Али свакако се ваља потрудити око тога.


arianna arianna 22:34 17.08.2014

Re: ...

Ја некако мним да јој се то догодило оног тренутка када је одбацила трње на свом путу ка савршенству и када је решила да је боља и драгоценија од другог цвећа. ( Сети се ,,Малог принца''. )
А ти?


Mislim, možda i grešim, da kad ruža izgubi miris i trnje, prestane da bude ruža, prestane da bude "kraljica cveća". Postane - običan cvet.


Тако је и са ружама и људима. Неке/и миришу, а нек/е не. А ти при избору преферираш, претпостављам, мирисе.


Negde si blizu. Cveće biram po boji, obliku, mirisu, i prilici, parfeme po mirisu, ljude po stavovima. Iskreno, najmanje mi se dopadaju oni što "nit smrde, nit mirišu", mada je to u današnje vreme postao način preživljavanja.

ali bolje da ne komplikujem previše






razmisljam razmisljam 23:37 17.08.2014

Re: ...

arianna


Mislim, možda i grešim, da kad ruža izgubi miris i trnje, prestane da bude ruža, prestane da bude "kraljica cveća". Postane - običan cvet.


Управо се о томе ради - да... не знам како бих то најбоље дефинисала...
Рецимо, треба, стремећи ка нечему, радећи на себи, увек пажљиво измерити сва за и против. Јер, некако, савршеност је стерилна. Много је узбудљивије и лепше бити барем мало другачији, на своју руку, у свом фазону. Униформност, истоветност су велике квариигре.

Negde si blizu. Cveće biram po boji, obliku, mirisu, i prilici, parfeme po mirisu, ljude po stavovima. Iskreno, najmanje mi se dopadaju oni što "nit smrde, nit mirišu", mada je to u današnje vreme postao način preživljavanja.


Наравно, све време причамо у метафорама, надам се. Јер, оно што су ружи мирис и трње, то су нечему или некоме облик, структура, карактер, став, начин размишљања... штагод...
Тако да свет око себе детектујемо, прихватамо и одбацујемо на основу његових ,,мириса''. А најмање су занимљиве оне ствари и појаве које сопственог мириса немају, које су, можда је тако једноставније рећи - безличне. Таквима је тешко поклонити своје поверење.



ali bolje da ne komplikujem previše


А што? Само ти компликуј. Занимљиво је и забавно.







arianna arianna 11:29 18.08.2014

Re: ...

А што? Само ти компликуј. Занимљиво је и забавно.


Ako zakomplikujemo biće trotomni roman, a ne minijature



Nego, pravi li neko zimnicu? Neki nov recepis?
razmisljam razmisljam 15:09 18.08.2014

Re: ...

arianna


Ako zakomplikujemo biće trotomni roman, a ne minijature


Зрно по зрно - погача, минијатура по минијатура - тротомни роман.
Дакле, само напред. Тако ми дајеш прилику да одједаред постигнем сабрана дела у електронском повезу.



Nego, pravi li neko zimnicu? Neki nov recepis?


Правим ја. Но, по том питању сам приличан традиционалиста. Мада сам недавно буџила неку варијанту џема са нектаринама и поморанџама, онако, на осећај. Није лошО испало.

Имаш ли ти штогод да понудиш?
arianna arianna 17:41 18.08.2014

Re: ...

Имаш ли ти штогод да понудиш?


Za sada samo prošlogodišnje slatko od ruža<<, a već nekoliko dana ozbiljno merkam smokve i razmišljam kojom tehnikom da ih "mučim"
razmisljam razmisljam 18:23 18.08.2014

Re: ...

arianna

Za sada samo prošlogodišnje slatko od ruža a već nekoliko dana ozbiljno merkam smokve i razmišljam kojom tehnikom da ih "mučim"


Уууу, сад сам к'о Хомер Симпсон када му падну на памет крофне зване донатс.
Па ди ће ти душа?
Како да правим слатко од ружа када правих ружа немам нигде у околини?
Мада, искрено, не кувам слатко ни од које феле. Једноставно, немам навику. То се код нас Војвођана ( барем у мом окружењу ) слабо практикује, а пошто ми ни супруг у чијем завичају је то обичај не пати за истим, нешто нисам ни покушавала. Уосталом, увек би се заломило пар тегли од ондашње родбине, тек толико да нисмо без ништа.

Што се пак смокава тиче - вооолееем, али само у непрерађеном стању, свеже и несушене.


Jaril Jaril 11:33 17.08.2014

д ноћ, д љубав

razmisljam razmisljam 14:25 17.08.2014

Re: д ноћ, д љубав

Jaril


Хвала за музички прилог, Јариле.
Уживала слушајући га.

Мада, остаје ми нејасно због чега наслов ниси оставио у оригиналу: л ноћ, л љубав?


Jaril Jaril 19:21 17.08.2014

Re: д ноћ, д љубав

razmisljam
Jaril


Хвала за музички прилог, Јариле.
Уживала слушајући га.

Мада, остаје ми нејасно због чега наслов ниси оставио у оригиналу: л ноћ, л љубав?


Л је за нежне душице.


razmisljam razmisljam 20:57 17.08.2014

Re: д ноћ, д љубав

Jaril

Л је за нежне душице.


Аааа... Дакле, твоја верзија је за нас таф гајс.

Jaril Jaril 12:51 18.08.2014

Re: д ноћ, д љубав

Дакле, твоја верзија је за нас таф гајс.

Само таф, како другачије?

razmisljam razmisljam 15:20 18.08.2014

Re: д ноћ, д љубав

Jaril

Само таф, како другачије?


Па никако.

Хвала ти за музику коју качиш.

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:48 17.08.2014

.

ako su minijature,uvek dobre,onda neka bude i minijaturan odgovor:)


razmisljam razmisljam 14:32 17.08.2014

Re: .

stefan.hauzer
ako su minijature,uvek dobre,onda neka bude i minijaturan odgovor:)


Ау, баш минијатуран! Ни слушке нисам наместила како ваља, а оно већ готово.

Него, хвала на континенту.

И за тебе један читав свет у минијатури:

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:25 18.08.2014

Re: .

:) duži odgovor sam čuvao za ponedeljak; čisto da minijature sporije prođu ...



razmisljam razmisljam 15:29 18.08.2014

Re: .

stefan.hauzer
:) duži odgovor sam čuvao za ponedeljak; čisto da minijature sporije prođu ...


Искусно, нема шта.

Не треба се препустити рђи. Треба је надрасти.

stefan.hauzer stefan.hauzer 09:48 19.08.2014

Re: .

:)))

a najduži sam čuvao za utorak; jer
Не треба се препустити рђи. Треба је надрасти.



razmisljam razmisljam 15:39 19.08.2014

Re: .

stefan.hauzer
:)))

a najduži sam čuvao za utorak; jer
Не треба се препустити рђи. Треба је надрасти.


Шта ли ће тек да ме дочека, рецимо, у петак? Комплетна рок-опера?

Шалим се.

Инсрументали су сјајна ствар. Речи ти не одвлаче пажњу и можеш мирно да се повучеш на сопствено пусто острво и утонеш у себе.


stefan.hauzer stefan.hauzer 12:24 20.08.2014

Re: .

Шта ли ће тек да ме дочека, рецимо, у петак? Комплетна рок-опера?

danas je tek sreda i polako idemo u širinu
ko zna... kuda se kotrljamo ;ali idemo nekud
to je sigurno:)


razmisljam razmisljam 16:11 20.08.2014

Re: .

stefan.hauzer

danas je tek sreda i polako idemo u širinu
ko zna... kuda se kotrljamo ;ali idemo nekud
to je sigurno:)


А када дођемо до раскрснице, на коју ћемо страну?



Мада, све ми се нешто јавља да би ту одлуку уместо нас лако могао да донесе ветар.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:45 20.08.2014

Re: .

:)
ako nas je nečemu naučilo iskustvo; to je
da uvek
(uvek!)

treba da skrenemo levo od albukerkija/ iako je i vetar,dobar putokaz ...


razmisljam razmisljam 23:39 20.08.2014

Re: .

stefan.hauzer
:)
ako nas je nečemu naučilo iskustvo; to je
da uvek
(uvek!)

treba da skrenemo levo od albukerkija/ iako je i vetar,dobar putokaz ...



Без даљњег, скретање за Албукерки рулз.



Што се ветра, пак, тиче, поуздано знам да умеш да га препознаш у житним пољима, чак и када је сасвим, сасвим нечујан.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:13 21.08.2014

Re: .

Што се ветра, пак, тиче, поуздано знам да умеш да га препознаш у житним пољима, чак и када је сасвим, сасвим нечујан.

:) !!! žitna polja su naše majke




razmisljam razmisljam 19:01 22.08.2014

Re: .

stefan.hauzer

:) !!! žitna polja su naše majke


Хммм...
Сунце је можда и убило Месец(а), али је он свакако оставио свој траг.


49 41 49 41 14:08 17.08.2014

Beli i Zuti ljiljani

zu bili osnova za kucnu medicinu moje babe.

Krupni cvetovi se kuvali na maslinovom ulju, na kraju dodavali sintno izdrobljene mrvice kalafonijuma.

Velika hermeticka tegla sa belim druga sa zutim.

Duboke posekotine, opekotine, ... za dva dana; ko da nije bilo nista.
Ni slucajno oziljka na povredi; sem u secanju.

Ja sam bio njen glavni pacijent u familiji - nazalost.
razmisljam razmisljam 14:45 17.08.2014

Re: Beli i Zuti ljiljani

49 41
zu bili osnova za kucnu medicinu moje babe.

Krupni cvetovi se kuvali na maslinovom ulju, na kraju dodavali sintno izdrobljene mrvice kalafonijuma.

Velika hermeticka tegla sa belim druga sa zutim.

Duboke posekotine, opekotine, ... za dva dana; ko da nije bilo nista.
Ni slucajno oziljka na povredi; sem u secanju.

Ja sam bio njen glavni pacijent u familiji - nazalost.


Добро је када баке имају лек за све. А имају га зато што знају да су деца, а касније и унуци склони испитивању сопствених граница.

Ти си срећан човек што је твоја бака умела да направи цветни лек за кризне ситуације.
razmisljam razmisljam 15:50 17.08.2014

Невезано...

Имам утисак да је овим Блогом у недоба прошеЋао Деда Мраз. Свима су препоруке за све блогове напрасТно удвостручене.
Hansel Hansel 17:07 17.08.2014

Re: Невезано...

Није први пут, а умношци су бивали разни...
razmisljam razmisljam 17:17 17.08.2014

Re: Невезано...

Hansel
Није први пут, а умношци су бивали разни...


Ма, знам. Него ми то страховито ремети урођени осећај за ред, рад и ди'циплину.
freehand freehand 16:36 17.08.2014

Doksuman i urbane pečurke

Da li će mu ranac ponovo mirisati na sveže uRbane pečurke

Weird stuff!
razmisljam razmisljam 17:15 17.08.2014

Re: Doksuman i urbane pečurke

freehand
Da li će mu ranac ponovo mirisati na sveže uRbane pečurke

Weird stuff!


А нема Докса да прозбори коју стручну реч.


myredneckself myredneckself 00:46 18.08.2014

Re: Doksuman i urbane pečurke

freehand
Da li će mu ranac ponovo mirisati na sveže uRbane pečurke

Weird stuff!

razmisljam
freehand
Da li će mu ranac ponovo mirisati na sveže uRbane pečurke

Weird stuff!


А нема Докса да прозбори коју стручну реч.



Misliš weird shit?

Uzgred, razmisljam, to je namerno pogrešio da bih ja govorila ružne reči, a ne on.
Znao je da će se neki neizdrž, (na primer ja), primiti.
razmisljam razmisljam 14:39 18.08.2014

Re: Doksuman i urbane pečurke

myredneckself

Misliš weird shit?

Uzgred, razmisljam, to je namerno pogrešio da bih ja govorila ružne reči, a ne on.
Znao je da će se neki neizdrž, (na primer ja), primiti.


Канда да је тако.
У поверењу: хтедох и ја да га исправим, но сам некако сувише несклона ружним речима, па и ако су само цитати. Но, срећом, постоје храбре и одговорне особе попут тебе које се неће либити да поклекну пред сопственим неиздржом, тако да је свемирска равнотежа ( срећом ) успешно васпостављена.

Н.З. Видим, поново упражњаваш блогоскитуњање у трећој смени.
myredneckself myredneckself 17:24 18.08.2014

Re: Doksuman i urbane pečurke

razmisljam
поново упражњаваш блогоскитуњање у трећој смени.


Hm, jedino tada imam vremena. A to nije dobro.
Obavezno zaglavim u skitnji, a sutradan obaveze...
Takoda, moraću ponovo da se samodisciplinujem.
razmisljam razmisljam 18:13 18.08.2014

Re: Doksuman i urbane pečurke

myredneckself


Hm, jedino tada imam vremena. A to nije dobro.
Obavezno zaglavim u skitnji, a sutradan obaveze...
Takoda, moraću ponovo da se samodisciplinujem.


Их, бре, МРНС, па докле самодисциплиновање? Камо разбарушеност, опуштенција и те муње, што'но би рек'о Кукусигамени?
Немој да си престрога према себи.
Обавезе су обавезе, али је добро кад можеш с времена на време да избоксујеш за себе и кришку свежег слободног времена, па макар и ноћом.
Заглавиш у скитњи, једва се пробудиш, отаљаш некако дан и - гле чуда! ипак преживиш.
Али ти зато скитуњање некако ипак напуни батерије.
Како би да га није?


mirelarado mirelarado 23:21 18.08.2014

Re: Doksuman i urbane pečurke

За ноћну смену моје омиљене печурке:



Купују се урбано, на пијаци, убране и осушене.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana