Hobi| Literatura

DOLAZAK ODLASKA

docsumann RSS / 29.08.2014. u 07:10

tumblr_lnascr6eTw1qikaf6o1_500.jpg

 Zdzislaw Beksinski

 

- UMRIJEĆU! – dreknu  Damir iznenada, prenuvši iz kolektivne letargije kompletnu ekipu za šankom. Zadimljena tišina, što se domaloprije omamljeno lelujala nad glavama nas nekoliko standardnih  blejača u klubu HN pozorišta, biješe nepovratno raspršena.

- Pa, svi ćemo umrijeti – dobacih mu, sastavljajući  svoje pocjepane misli.

- Ali ja ću umrijeti za dvaes sekundi. – nastavi Damir da viče, vidno uzrujan.

- Otkud ti to ? – upitah zajedljivo

- Čujem...

- Šta čuješ,  majke ti ?

- Čujem kako dolazi. – odgovori on, tupo  zurećei ispred sebe, sad već vidno blijed.

- Dolazi ko, jebote, o čemu to  pričaš?

- Sakupljač ... sakupljač zrna. Tako izgleda.

- Izgleda ko? – dobaci Zura –Stvarno, o čemu ti to trabunjaš? Nisi baš toliko pijan.

-  Nema nikakvog kosača pod kapuljačom. To je ustvari ... maglena vrana... Ona dolazi da pokljuca  zrna sa zemlje ...Ta zrna su  duše...valjda...šta znam ...Evo  je! ...Stiže. Čujem sjenke njenih krila kako šušte ...

- Opa, pa to je već čista poezija. A od kad ti to vjeruješ u te religiozne pizdarije?

- ...

- Ej, šta ti je? Jesi dobro? Oćeš da izađemo na svjež vazduh ? Damire!... Jebote, umro čovjek.

 

Tagovi



Komentari (124)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cassiopeia cassiopeia 09:37 29.08.2014

...

Šta će ti Damir reći na ovo pisanije?


p.s. tražim njenu knjigu

Anita Moorjani
docsumann docsumann 09:50 29.08.2014

Re: ...

Šta će ti Damir reći na ovo pisanije?


svejedno šta, samo da se javi


misim da sam mu jednom prilikom rekao za ovu pričicu. a pričica nije baš svježa.


cassiopeia cassiopeia 09:53 29.08.2014

Re: ...

svejedno šta, samo da se javi



I to što kažeš :)
sesili sesili 09:41 29.08.2014

Odlazak...

Sinoć, na TV-u, jedan vremešni gospodin me nasmeja. Veli - ako imate devedeset godina i ništa vas ne boli, mora da ste mrtvi!
docsumann docsumann 09:56 29.08.2014

Re: Odlazak...

sesili
Sinoć, na TV-u, jedan vremešni gospodin me nasmeja. Veli - ako imate devedeset godina i ništa vas ne boli, mora da ste mrtvi!


umjesto smajlija:

drzura drzura 12:01 29.08.2014

Re: Odlazak...

ako imate devedeset godina i ništa vas ne boli, mora da ste mrtvi!


kad čovjek umre njega ništa ne boli sve mu je ok, pate samo ljudi oko njega.
njima je teško. ista je stvar i kad je čovjek glup !

Zoran Radmilović
bladerunner92 bladerunner92 12:20 29.08.2014

Re: Odlazak...

drzura
kad čovjek umre njega ništa ne boli sve mu je ok, pate samo ljudi oko njega.


meni je skoro umrla najbolja drugarica i vrlo sam tesko to podnela. Onda sam razmisljala ili mozda pokusavala da racionalizujem i da se oslobodim tog bola, da je mozda problem u nasem poimanju smrti - da je to nesto lose-- verovatno i sad lupam jer mi je sve sveze i uznemiruje me - ali mozda to treba prihvatiti kao deo zivota kao sto i jeste i nekako se svesno osloboditi patnje za umrlim.

i muzika naravno...


docsumann docsumann 12:42 29.08.2014

Re: Odlazak...

i muzika naravno...



drzura drzura 12:58 29.08.2014

Re: Odlazak...

meni je skoro umrla najbolja drugarica i vrlo sam tesko to podnela.

nažalost prošli vikend je i meni bio jedan od najtežih u životu. sahranili smo
prijatelja i kuma u 35-oj godini života, ne daj bože nikome...
docsumann docsumann 13:34 29.08.2014

Re: Odlazak...

drzura
meni je skoro umrla najbolja drugarica i vrlo sam tesko to podnela.

nažalost prošli vikend je i meni bio jedan od najtežih u životu. sahranili smo
prijatelja i kuma u 35-oj godini života, ne daj bože nikome...


jedna njegova za dušu mu ...


anfieldroad anfieldroad 18:01 29.08.2014

Re: Odlazak...

docsumann
i muzika naravno...





Unapred molim one kojima tema smrti trenutno ili i inace nije tema za zajebanciju da zaborave da procitaju ovaj komentar. Please!

Death is not the end je dugo bila moj prvi pik za DJ-momenat u kapeli, ako budem nekako mogao iako mrtav, da biram. Kapela na Novom groblju btw dozvoljava mogucnost pustanja jedne stvari pred samo spustanje kovcega... Po pravilu je to najdirljiviji trenutak. I najtvrdji su pustili suzu u kapeli uz Luj Armstronga, Elu, Otis Redinga...
Kako nikako da dodjem na red, tako mi se i ukus menjao. Nik Kejv mi se sada cini kao too much na prvu loptu,a malko je i tugaljiva stvar. Sad mi je na top listi prvi Lou Reed iz doba Velvet Undergrounda (White Light) Ako ne to, onda My Way u verziji Sida (i Nensi). Ako nista drugo, kratko traje.
A onda svi u "Bozur", kod legendarnog Sokola na sljivu i pivo.
docsumann docsumann 18:17 29.08.2014

Re: Odlazak...

DJ-momenat u kapeli,


mirelarado mirelarado 19:58 29.08.2014

Re: Odlazak...

Васко Попа: ОДЛАЗАК
Нисам више ту
С места се нисам померио
Али ту више нисам

Нека уђу
Нека прегледају нека претраже

Воденица у сенци ребара
Зрелу празнину меље
Опушци јевтиних снова
У пепељари се диме
Нисам више ту

Привезан чамац њише се
На црвеним таласима
Пар недозрелих речи
У облачном грлу виси
Нисам више ту

С места се нисам померио
Али сам већ далеко
Тешко да ће ме стићи


st.jepan st.jepan 23:13 29.08.2014

Re: Odlazak...

A onda svi u "Bozur"

Sedi tako u "Božuru" nas dvadesetak - uravo ispratili kolegu i prijatelja.
- A hoćete li svi doći i na moju žurku, pitam.
- Kada..., kad praviš, gde?
- Pa isto ovde..., pojma nemam kad. Daću sutra gazdi jedno sto evrića, biće valjda za dve-tri ture.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:20 30.08.2014

Re: Odlazak...

Kako bi to moj sin rekao -- Vasko je pocepao...
mirelarado mirelarado 21:58 30.08.2014

Re: Odlazak...

Predrag Brajovic
Kako bi to moj sin rekao -- Vasko je pocepao...



anonimni_autor anonimni_autor 15:25 02.09.2014

Re: Odlazak...

docsumann
DJ-momenat u kapeli,



Long live rastafairians movement Ja sam jedan koji ih je uvek podržavao. Ne toliko zbog vutre koliko zbog crnkinja... (molim da ovo kometariše samo onaj ko ih je "probao"... Ma da, jedna lasta ne čini prleće). Slava i Marliju i Hajlu Selasiju. Sećam se scene, još sa jednog crno-belog filmskog žurnala. kada dva državnika zajedno puše, mislim da je to bilo u lovu...A dim je bio nešto čudno beo i gust. Šra da se radi... Josip Broz je bio poznati hedonista.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:42 29.08.2014

.

međuprostor

docsumann docsumann 09:58 29.08.2014

Re: .

međuprostor


i međuvrijeme

stefan.hauzer stefan.hauzer 10:10 29.08.2014

Re: .

samo neka je dobar avion,koji nas vozi tuda:)

docsumann docsumann 10:27 29.08.2014

Re: .

samo neka je dobar avion,koji nas vozi tuda:)


i da kapetan ne pije ... previše


Too much is not enough



kick68 kick68 10:33 29.08.2014

.

Oh death, oh no!
docsumann docsumann 10:41 29.08.2014

Re: .

a možda je smrt zapravo vuk vodič slijepih ...

anonimni_autor anonimni_autor 15:42 02.09.2014

Re: .

docsumann
a možda je smrt zapravo vuk vodič slijepih ...


Ne,ovo je Odin sa Gerijem! A, gde su Fleki i onaj njegov uvek prisutni gavran na ramenu?
maligigant maligigant 11:14 29.08.2014

Ништа не разумем !

О чему се овде ради ?
docsumann docsumann 11:22 29.08.2014

Re: Ништа не разумем !

maligigant
О чему се овде ради ?


o nerazumjevanju, čarli tebra
bladerunner92 bladerunner92 11:37 29.08.2014

Re: Ништа не разумем !

to je chaaarli??!
nemoguce!
ja bila ubedjena da je determined
docsumann docsumann 11:42 29.08.2014

Re: Ништа не разумем !

bladerunner92
to je chaaarli??!
nemoguce!
ja bila ubedjena da je determined




ko će to sve povatat.
anfieldroad anfieldroad 12:29 29.08.2014

Re: Ништа не разумем !


Smrt jednog nicka obicno znaci rodjenje novog.
nsarski nsarski 13:15 29.08.2014

Re: Ништа не разумем !

О чему се овде ради ?


I ja se pitam...

docsumann docsumann 13:22 29.08.2014

Re: Ништа не разумем !

anfieldroad

Smrt jednog nicka obicno znaci rodjenje novog.


zanimljivo kako se ne sjećaju tih prošlih blogoživota. možda nam se upravo to dešava i sa biološkim reinkarnacijama.
docsumann docsumann 13:30 29.08.2014

Re: Ништа не разумем !

I ja se pitam...


priznajem, Beksinski jest "pomalo" uvrnut ... tajnovit. nije baš za žurke




p.s. ako bih bio malo manje neozbiljan rekao bih da se tu radi o egzistencijalističko-spiritualističkoj fikciji sa stvarnim likovima
anfieldroad anfieldroad 01:22 30.08.2014

Re: Ништа не разумем !


Molio bih vas g.Doks da ne smarate profesora egzistencijalisticko-spiritualistickim fikcijama ! A posebno ne sa "stvarnim likovima".
Ovo nije ni vreme ni mesto za fikcije. Ovo je ipak blog, majku mu !!!
docsumann docsumann 07:16 30.08.2014

Re: Ништа не разумем !

Ovo je ipak blog, majku mu !!!


THIS IS BLOG!

yugaya yugaya 13:27 30.08.2014

Re: Ништа не разумем !

bladerunner92
to je chaaarli??!
nemoguce!
ja bila ubedjena da je determined



Сагласна!

ja kada bude vreme planiram da odem u reku jer:

bladerunner92 bladerunner92 21:51 30.08.2014

Re: Ништа не разумем !

ja kada bude vreme planiram da odem u reku jer:

dobar izbor

ja bih u prah nego se setim ovih pa ne znam...



mona.liza mona.liza 22:23 30.08.2014

Re: Ништа не разумем !


Posle ovog klipa....ja bez dileme u prah
docsumann docsumann 06:58 31.08.2014

Re: Ништа не разумем !

ja kada bude vreme planiram da odem u reku jer:


rijeka, vjetar, more, zvijezde ... svuda


anonimni_autor anonimni_autor 15:49 02.09.2014

Re: Ништа не разумем !

Kako o čewmu? izlazak iz finske saune! Niste to probali?
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:32 29.08.2014

Iza Vinkiza



angie01 angie01 13:33 29.08.2014

,

docsumann docsumann 13:35 29.08.2014

Re: Iza Vinkiza

bojan ljubomir jugovic


fenomenalna scena!
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:54 29.08.2014

Potapa me strah kao voda

Asocirala me ova tvoja jeziva priča - mada je postavka drugačija - na taj psihološki horor od same priče u sred bijela dana od kojeg te hvata jeza i diže se kosa na glavi. Linč to ovdje majstorski lagano filuje nedorečenostima, oklijevanjem, izrazima lica i dizajnom zvuka u pozadini /interesantno je da beskućnika iza Vinkiza (koji je, kasnije se pokaže, vlasnik plave kutije iz koje izlazi zlo) zapravo glumi žena./

Ali da razvedrimo, ima i ona pričica Vudi Alena u Deconstructing Harry-u kada tip dobije gajbu od prijatelja da dovede prostitutku i u neka doba Smrt sa kosom i kapuljačom mu kuca na vrata i sad on treba da dokazuje Smrti da on nije vlasnik stana po koga je došla.

- Ali ti si u stanu, u njegovom kućnom mantilu, krevetu - ti mora da si taj
docsumann docsumann 14:05 29.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

Smrt sa kosom i kapuljačom


hey, i didn't eat the mousse




p.s. nego, kako ti se dopada naslovna fotka?
docsumann docsumann 14:08 29.08.2014

Re: ,

angie



vera.nolan2 vera.nolan2 19:00 29.08.2014

umetnička fikcija i stvarnost

samrtnički zagrljaj od neolita...do večnosti



....arheološka ekipa je odlučila da skeleti budu ostavljeni u tom specifičnom položaju, umesto da stručnjaci razdvoje kosti i ispituju ih pojedinačno...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:23 29.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

Vrijeme je da ponovim Pajtonovce

p.s. nego, kako ti se dopada naslovna fotka?



Strava, odlično ti prati naslov bloga. Pored dvojakog shvatanja da nešto tečno nadolazi prekrivajući kaldrmu i onog (istina malo teže) da je u pitanju neka nadrealna ivica platoa na uzvišenju - fascinira kako je "hrabro" presjekao figuru starice, ne smjestivši ju u cjelosti u kadar. Sad sam malo pogledao zvanični sat autora - baš je zaronjen u onostranosti.

docsumann docsumann 20:40 29.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

Sad sam malo pogledao zvanični sat autora - baš je zaronjen u onostranosti.


da, Zdislav je bio svojevrsni mračni genije fantastičnog slikarstva. često napominjem da mi njegov likovni opus savršeno naleže na Lavkraftovu literarnu zaostavštinu. neka metafizička jeza stoji uronjena u dijela oba ta majstora "nelagodnih" tema. daleko suptilnija od mejnstrim palp hororistike.



interesantna mi je i stilska dinstinkcija između Zdislavovog slikarskog i fotografskog opusa. dok su mu slike minuciozno pikturalne, raskošne i zahtjevne u zanatskom smislu, nabijene s puno direrovski preciznih detalja i gustom a ko paučina prozračnom vizuelizacijom, dotle su mu fotografije uglavnom minimalistički koncipirane, svedene i ogoljene, no ništa manje efektne u prikazu tjeskobe i egzistencijalne drame.


docsumann docsumann 20:44 29.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

....arheološka ekipa je odlučila da skeleti budu ostavljeni u tom specifičnom položaju, umesto da stručnjaci razdvoje kosti i ispituju ih pojedinačno...






bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:56 29.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

Sasvim si to precizno dočarao, našao je neku svoju ravnotežu. Uzgred, sad čitam Wiki i, iako njega nisam pratio, njegova biografija mi djeluje veoma poznato tj. poprilično sam siguran da sam ju ranije guglao interesujući se iz nekog razloga - jer je, sto mu gromova, upečatljiva. Vrlo je vjerovatno da si ga i ranije spominjao, obrađivao u svoji blogovi

maligigant maligigant 21:02 29.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

docsumann
Sad sam malo pogledao zvanični sat autora - baš je zaronjen u onostranosti.


da, Zdislav je bio svojevrsni mračni genije fantastičnog slikarstva. često napominjem da mi njegov likovni opus savršeno naleže na Lovkraftovu literarnu zaostavštinu. neka metafizička jeza stoji uronjena u dijela oba ta majstora "nelagodnih" tema. daleko suptilnija od mejnstrim palp hororistike.



interesantna mi je i stilska dinstinkcija između Zdislavovog slikarskog i fotografskog opusa. dok su mu slike minuciozno pikturalne, raskošne i zahtjevne u zanatskom smislu, nabijene s puno direrovski preciznim detaljima i gustom a ko paučina prozračnom vizuelizacijom, dotle su mu fotografije uglavnom minimalistički koncipirane, svedene i ogoljene, no ništa manje efektne u prikazu tjeskobe i egzistencijalne drame.



Шта значи ова доња слика !?
docsumann docsumann 21:06 29.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

Vrlo je vjerovatno da si ga i ranije spominjao, obrađivao u svoji blogovi


da, jesam, u više navrata.


docsumann docsumann 21:07 29.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

Шта значи ова доња слика !?


Beksiński avoided concrete analyses of the content of his work, saying "I cannot conceive of a sensible statement on painting". He was especially dismissive of those who sought or offered simple answers to what his work 'meant'.
maligigant maligigant 22:04 29.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

docsumann
Шта значи ова доња слика !?


Beksiński avoided concrete analyses of the content of his work, saying "I cannot conceive of a sensible statement on painting". He was especially dismissive of those who sought or offered simple answers to what his work 'meant'.

Ма - фолирант !
G.Cross G.Cross 22:57 29.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

vera.nolan2
samrtnički zagrljaj od neolita...do večnosti



....arheološka ekipa je odlučila da skeleti budu ostavljeni u tom specifičnom položaju, umesto da stručnjaci razdvoje kosti i ispituju ih pojedinačno...


Ko je tu musko a ko zensko ,ili su oboje isti pol, I zasto se smeju?
mona.liza mona.liza 04:47 30.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

interesantna mi je i stilska dinstinkcija između Zdislavovog slikarskog i fotografskog opusa. dok su mu slike minuciozno pikturalne, raskošne i zahtjevne u zanatskom smislu, nabijene s puno direrovski preciznih detalja i gustom a ko paučina prozračnom vizuelizacijom, dotle su mu fotografije uglavnom minimalistički koncipirane, svedene i ogoljene, no ništa manje efektne u prikazu tjeskobe i egzistencijalne drame.

ovaj tvoj prikaz, narocito deo "direrovski precizno", me zaintrigirao dovoljno da googlujem I informisem se o nekome cije mi je delo bilo nepoznato...
ono sto je mene impresioniralo je da covek nije imao formal training as artist, znaci zanatski deo cisti talenat..
sto se tice direrove picajzlovsitne (perfekcionizma), to je zajednicko svim surrealistima...njegovo shvatanje anksioznosti..itd..je ono sto je na mene ostavilo utisak..nema patetike....
kao ni tvoja prica koja me nasmejala...igram se hide and seek with cancer for 8 years..as your story tells shit happens.. a moze I boj se ovna...
oraspolozio me tvoj blog..super pocetak long weekenda etc, i da ne zaboravim:) za six wives
docsumann docsumann 06:55 30.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

sto se tice direrove picajzlovsitne (perfekcionizma), to je zajednicko svim surrealistima


mnogima, rekao bih

Max Ernest se npr. često udaljavao od nje



kao ni tvoja prica koja me nasmejala.


drago mi je da si je doživjela na taj (da ne kažem pravilan ) način


mona.liza mona.liza 07:05 30.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

Prave stvari uvek na pravi nacin..po osecaju..
I da ernest i da u pravu si...mnogi ne svi...za izuzetnost
maligigant maligigant 10:00 30.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

docsumann
sto se tice direrove picajzlovsitne (perfekcionizma), to je zajednicko svim surrealistima


mnogima, rekao bih

Max Ernest se npr. često udaljavao od nje



kao ni tvoja prica koja me nasmejala.


drago mi je da si je doživjela na taj (da ne kažem pravilan ) način



Шта је доживела (на прави начин) !?
mona.liza mona.liza 17:45 30.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

maligigant
docsumann
sto se tice direrove picajzlovsitne (perfekcionizma), to je zajednicko svim surrealistima


mnogima, rekao bih

Max Ernest se npr. često udaljavao od nje



kao ni tvoja prica koja me nasmejala.


drago mi je da si je doživjela na taj (da ne kažem pravilan ) način



Шта је доживела (на прави начин) !?

Pricu..ceo blog tekst+fotografija je duhovito...spominjanje direra +
" ljudi umiru na razne nacine" (iz bonus pesmice)..mene asociralo na cehova i "cinovnikovu smrt"...
"Ujka vanja".. po secanju.."kako je danas lep dan! ...da, najbolje bi bilo obesiti se"..uvek mi popravi rasplozenje
Izuzetnost je kada neko kaze nesto sto je netacno kao npr svi su...a dobije odgovor kao rekao bih da nisu etc...
maligigant maligigant 18:43 30.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

mona.liza
maligigant
docsumann
sto se tice direrove picajzlovsitne (perfekcionizma), to je zajednicko svim surrealistima


mnogima, rekao bih

Max Ernest se npr. često udaljavao od nje



kao ni tvoja prica koja me nasmejala.


drago mi je da si je doživjela na taj (da ne kažem pravilan ) način



Шта је доживела (на прави начин) !?

Pricu..ceo blog tekst+fotografija je duhovito.... spominjanje direra +
" ljudi umiru na razne nacine" (iz bonus pesmice)..mene asociralo na cehova i "cinovnikovu smrt"...
"Ujka vanja".. po secanju.."kako je danas lep dan! ...da, najbolje bi bilo obesiti se"..uvek mi popravi rasplozenje
Izuzetnost je kada neko kaze nesto sto je netacno kao npr svi su...a dobije odgovor kao rekao bih da nisu etc...

Дивно !
vera.nolan2 vera.nolan2 23:33 30.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

Ko je tu musko a ko zensko ,ili su oboje isti pol, I zasto se smeju?


Arheolozi u Italiji, otkrili su nedaleko od Verone skelete jednog para u zagrljaju, stare između 5.000 i 6.000 godina. Stručnjaci su sigurni da je reč o muškarcu i ženi, navodeći da su zagrljeni skeleti iz neolitskog doba otkriveni u Mantovi, oko 40 kilometara južno od Verone(sic!!!)

Procenjeno je da je par umro u mladom dobu, jer su im zubi uglavnom ostali očuvani. Njihov grob otkriven je tokom građevinskih radova za jednu fabričku zgradu, a stručnjaci će nastaviti njihovo proučavanje, posebno što se verovalo da u doba neolita nije bilo zajedničkog sahranjivanja.

...i možda je to "samrtnički osmeh"...svaka lobanja,ako malo bolje pogledaš skelete,(a ja sam i na planu struke morala da proučavam,da ne pomisli neko da sam baš morbidna)razdvojenih vilica ima taj izraz "cerenja"...
vera.nolan2 vera.nolan2 23:48 30.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

docsumann
Vrlo je vjerovatno da si ga i ranije spominjao, obrađivao u svoji blogovi


da, jesam, u više navrata.





"i evo,zahvaljujući tebi Docs,"eksperiment u blogovanju":slušam Zorna i iščitavam,katapultirana u paralelni svet,čudovišne fantastike Daniela Dociua i Zdzislawa Bekskinskog !!! Kakav kontrapunkt zvuka i slike !"...

...ma zaista zahvalna na tvojim blogovima i novim otkrićima,slikarskim i muzičkim...
docsumann docsumann 07:02 31.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

pležr is majn
maligigant maligigant 08:28 31.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

vera.nolan2
docsumann
Vrlo je vjerovatno da si ga i ranije spominjao, obrađivao u svoji blogovi


da, jesam, u više navrata.





"i evo,zahvaljujući tebi Docs,"eksperiment u blogovanju":slušam Zorna i iščitavam,katapultirana u paralelni svet,čudovišne fantastike Daniela Dociua i Zdzislawa Bekskinskog !!! Kakav kontrapunkt zvuka i slike !"...

...ma zaista zahvalna na tvojim blogovima i novim otkrićima,slikarskim i muzičkim...

Ја нешто нисам одушевљен !
docsumann docsumann 08:32 31.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

Ја нешто нисам одушевљен !


to je sasvim u redu.
Biljana 77 Biljana 77 09:23 31.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

Najstrašnija mora - osoba bez lica. Iz nekog razloga u mojim snovima - na biciklu.
anfieldroad anfieldroad 11:49 31.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda



Samo da ne ispadne da je Direr bio hiperrealista. Doba renesanse je doba nauke. Direr je, kao i mnogi drugi majstori tog toba pokusavao da realan svet predstavi sto preciznije (svi pamte zeca ili nosoroga) u naucne svrhe, ne iz umetnickog uverenja. Proucavanje zivotinjskog sveta nije bilo svima dostupno. Zbog toga su slikari- zanatlije pravili albume sa crtezima biljnog sveta, cveca, zivotinja, insekata, ljudskih skeleta i sl. Tako su ilustrovane tadasnje enciklopedije. Do nas je kao odjek toga dopro na primer Brem.
Direrova umetnost je ipak nesto drugo.
docsumann docsumann 11:55 31.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

Direrova umetnost je ipak nesto drugo.


al' pajz mu selfy ono što se kaže - svaka dlaka


vera.nolan2 vera.nolan2 12:35 31.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

...ma zaista zahvalna na tvojim blogovima i novim otkrićima,slikarskim i muzičkim...

Ја нешто нисам одушевљен !



maligigante,ako nije šala već potvrda da ti se,ustvari baš sviđa i to je OK !!!
Ako sam nešto naučila ,sa zadovoljstvom u svom životu, a to je -koliko ljudi,toliko mišljenja i "o ukusima ne treba raspravljati".Vrlo sam tolerantna na različitost mišljenja i uvek uvažavam argumente i rado promenim mišljenje ako me argumenti ubede da nisam u pravu.
Ipak moram ,još jednom reći(a njemu je neprijatno!),da je Docsuman za mene otkrovenje i da sa nekoliko blogera ,baš mi leži temama i stilom .Šta ću,volim sve, pre svega što je atipično,retko ,nesvakidašnje,vanprosečno....a Docs je toliko neobičan i širokog obrazovanja da sam očarana !!!



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:11 31.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

Najstrašnija mora

jedna od mojih skorašnjih noćnih mora - duh druga tita (u ulju) u kuhinji. ne zajebavam se.
anfieldroad anfieldroad 13:45 31.08.2014

Re: Potapa me strah kao voda

al' pajz mu selfy




Majstorska ilustracija !

docsumann docsumann 14:04 31.08.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

duh druga tita (u ulju) u kuhinji. ne zajebavam se.


u, jbt, ja sam imao baš jednu užasnu noćnu moru, ono kad iskočiš iz kreveta i popališ svjetla po stanu, upravo sa titovim duhom koji je krenuo da me istiskuje iz sopstvenog mi tijela ...
maligigant maligigant 06:07 01.09.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

vera.nolan2
...ma zaista zahvalna na tvojim blogovima i novim otkrićima,slikarskim i muzičkim...

Ја нешто нисам одушевљен !



maligigante,ako nije šala već potvrda da ti se,ustvari baš sviđa i to je OK !!!
Ako sam nešto naučila ,sa zadovoljstvom u svom životu, a to je -koliko ljudi,toliko mišljenja i "o ukusima ne treba raspravljati".Vrlo sam tolerantna na različitost mišljenja i uvek uvažavam argumente i rado promenim mišljenje ako me argumenti ubede da nisam u pravu.
Ipak moram ,još jednom reći(a njemu je neprijatno!),da je Docsuman za mene otkrovenje i da sa nekoliko blogera ,baš mi leži temama i stilom .Šta ću,volim sve, pre svega što je atipično,retko ,nesvakidašnje,vanprosečno....a Docs je toliko neobičan i širokog obrazovanja da sam očarana !!!




Нисам сигуран !
Мислим да добро гугла.
docsumann docsumann 12:19 01.09.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

Мислим да добро гугла.


veoma sam solidan u guglanju
maligigant maligigant 13:46 01.09.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

vera.nolan2
...ma zaista zahvalna na tvojim blogovima i novim otkrićima,slikarskim i muzičkim...

Ја нешто нисам одушевљен !



maligigante,ako nije šala već potvrda da ti se,ustvari baš sviđa i to je OK !!!
Ako sam nešto naučila ,sa zadovoljstvom u svom životu, a to je -koliko ljudi,toliko mišljenja i "o ukusima ne treba raspravljati".Vrlo sam tolerantna na različitost mišljenja i uvek uvažavam argumente i rado promenim mišljenje ako me argumenti ubede da nisam u pravu.
Ipak moram ,još jednom reći(a njemu je neprijatno!),da je Docsuman za mene otkrovenje i da sa nekoliko blogera ,baš mi leži temama i stilom .Šta ću,volim sve, pre svega što je atipično,retko ,nesvakidašnje,vanprosečno....a Docs je toliko neobičan i širokog obrazovanja da sam očarana !!!




Ово си баш лепо рекла !
anonimni_autor anonimni_autor 15:30 02.09.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

Pompeja ili Helkularijum? Svejeddno svaka čast. Baš romatično.(Zaista bez ikakve ironije. Prosto, arhitipska stvar)
vera.nolan2 vera.nolan2 18:53 02.09.2014

Re: umetnička fikcija i stvarnost

Нисам сигуран !
Мислим да добро гугла.


Pa i to je ok,meni donosi posebne teme i osveženje,posebno uz ovu našu "svakidašnju jadikovku" na banalnu egzistencijalnu realnost.
Blog shvatam kao ,(meni je) posebna intelektualna zabava.Nikad nisam umela da se igram ,Tviter i kako ono zovu, Facebook mi ne pašu ,smešno mi je ono što nikom nije,a viceve tražim da mi objasne-šta je tu smešno.
Ovde se baš nasmejem,zabavim ,ponešto bogme naučim i novo,imam osećaj druženja sa ljudima kakve nemam u okruženju,a eto,neki su mi baš posebni!!!
Maligigante,pa ne pišu se ovde naučni radovi,da smo za to bili dovoljno talentovani ili uspešniji nego što jesmo (ovde je baš ,ona prava obrazovana srednja klasa,raznih profila, koja se uglavnom kulturno zabavlja i komunicira,rekla bih),ne bi ni bili ovde,zar ne?!
Pozdrav
verauskokovic verauskokovic 21:26 29.08.2014

I

jedan novi početak
Buregdzya Buregdzya 22:43 29.08.2014

Uglavnom mjuzika

[youtube]v=0MgdWQEa2ng[/youtube]

Smrt je za nas večni san - parafraza po Kikeru iz Tusculanae Disputationes. Nažalost ni više ni manje. Zato uživajte u trenutku
docsumann docsumann 22:55 29.08.2014

Re: Uglavnom mjuzika


da probam da pomognem oko muzike



Smrt je za nas večni san - parafraza po Kikeru iz Tusculanae Disputationes.


da, tako nam ona izgleda sa ove strane. no, i život se može shvatiti kao san. prolazni. a u snovima se (ponekad) zaista može uživati
yugaya yugaya 08:11 30.08.2014

sve smrti su jednake, samo su neke ...

Death while homeless: Jackie, 9/16/91 – 8/8/14
-------------------------------

Death on the streets is never certain. An absence, even after leaving in an ambulance, even after leaving in an ambulance in a coma, even after leaving in an ambulance in a coma after shooting up a damn good bag, has other explanations.

Rehab

Gone to visit her parents, well not her birth parents, but her foster parents, the ones who treated her right and prayed. They were strict but good people.

Jail

Living upstate, married to a good man, a former trick, he had a house he wanted to take her to. He never did drugs himself.

When you die homeless, when you die on the streets, a bureaucracy that needs phones and computers and papers to deal with, swallows the reasons and rumors fill the void.

Jackie left Hunts Point late on August 8th, a Friday night, in an ambulance, after doing some heroin, or maybe it was only pills, or maybe both, or maybe none, or maybe who the fuck knows.

She died later that night.

Her body is at the city medical examiner waiting to be claimed, waiting for a toxicology report to determine exactly why she died.

In Hunts Point she died from asthma attack, died from overdose, died from the lupus she had, lupus that scarred her face with huge red patches (or was that just from a bag of bad shit?), died from everything. Or maybe she is in rehab. Maybe she is upstate with the trick.

Her body lays in a freezer, a small tag attached to her, BX #XXXX, the number a tally of all those who died before her in the Bronx in 2014. It will lie there until claimed by someone who has the right papers and knows the system.

It might be her mother, but nobody has told her because she is in a hospital. The news might kill her. No, she never had a mother. Maybe her sister who is trying to raise $300 to bury the body. That ain’t her sister that is her stepsister from a foster home -- I know that cause we shared a cell together once. It won’t be her kids, they are all scattered, names changed, living their own lives. It won’t be P, her pimp, not yet. He is holding onto her papers so he can collect her checks.

In three months, if nobody claims her, she will be shipped to Hart Island and buried in a big trench with a million other unclaimed bodies.

Homes, the ones with electricity and computers and internet and TVs and people who cook you dinner and people who don’t steal your checks and people who don’t do drugs. When you die in those homes the people who cook your dinner, the people who don’t do drugs, after crying and mourning for you, they get on their computers and they use their phones and they claim your body and they bury you. Or cremate you. They tell newspapers and funeral homes and they write about you on Facebook or maybe they tattoo your name on their arm. Your friends from high school, your relatives, co-workers, gather and remember you, telling stories over drinks. They respect you in whatever way they respect the dead.

Bodies gone become memorials. Memorials that solidify memories, that add a certainty to them, that helps them survive.

When you die on the streets, the material part, whatever little there was, is held temporarily in a public place that is private. Then it is emptied onto an isolated island. It is entirely and absolutely gone.

With nothing to ground them, the memories dissipate, growing larger and more diffuse, expanding into nothingness. Only friends hold them. The memories, everything that was you, dies when they die.

PS: When I first met Jackie, over two years ago I asked her what her dream is. "I want to get my GED, become a nurse, and get my kids back. I just want my kids."




flickr

Chris Arnade Photography on fb

his blog in The Guardian
docsumann docsumann 08:41 30.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

tnx za ovo yugaya.

pročitah mu jedan (još jedan) od blogova - The people who challenged my atheism most were drug addicts and prostitutes.

odličan.

a njegovo spominjanje Dokinsa me podsjetilo na moju zapitanost glede toga kako to da evolucija života na ovoj planeti nije u svojih 3,5 milijardi godina dugom eksperimentu prevazišla smrt (sem kod jedne vrste meduza, koliko se sjećam).
zašto bi smrt morala biti imanentna živim bićima kad, eto, naučnici najavljuju uskorošnju pobijedu nad mehanizmom starenja.
zašto ili kako priroda nije by itself došla do tog patenta?

možda upravo zato što priroda evoluira kao cijelina, a besmrtnost narušava njen biodiverzitativni balans.
a čovjeku, pošto se ionako izdvojio iz klasičnnih evolucionih tokova, to biva dozvoljeno....?

imaš i pjesmicu kao bonus



SMRT , TIGAR I MAGARAC


tigar s lavljim zubima
je umro od gladi
između dva jednaka plasta sijena

magarcu je za to,
bio potreban samo jedan, dovoljno okrugao plast
tako da nikako nije uspio da odluči
sa koje će strane početi da ga jede

za razliku od njih
ljudi umiru na najrazličitije moguće načine
yugaya yugaya 14:13 30.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

Legao mi je ovaj tvoj blog majstorski si povukao okvir i Beksinjskim i pričom. Previše smrti preblizo ovog leta ( a o letu mimo toga da ni ne počinjem).

... motaju mi se kroz ruke od poezije Gavril Stefanović Venclović i Darko Cvijetić, i onaj pesnik prošli i ovaj današnji kada čitam odzvanjaju mi Popinim ritmom dok ih čitam...ritam stiha i misli koji čini se kada ih naglas govoriš lome vilicu, razorni nizovi reči naoko malih i naivnih...i ova priča Krisa Arnadea slika isti taj osećaj smrti i smrtnosti...

enivej, da prijavim da i ti i blog ti -

you are loved by me



ps: naslov je još savršeniji na engleskom "The Coming of the Going" - ako ti ikada zatreba za zbirku ili roman. :)))
myredneckself myredneckself 19:29 30.08.2014

Dolazak odlaska

Ma, sve su to veze sa raznim mestima, putevi ka negde.
Ko zna gde, i kako.

Šta, nije valjda da ste se malo utronjali?!

Ma slušajte, la,la,la,la,la...



Hmm, aj vidimo se svi, tamo negde u večnosti.

docsumann docsumann 07:57 31.08.2014

Re: Dolazak odlaska

Šta, nije valjda da ste se malo utronjali?!

Ma slušajte, la,la,la,la,la...



anfieldroad anfieldroad 12:27 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

a njegovo spominjanje Dokinsa me podsjetilo na moju zapitanost glede toga kako to da evolucija života na ovoj planeti nije u svojih 3,5 milijardi godina dugom eksperimentu prevazišla smrt (sem kod jedne vrste meduza, koliko se sjećam).


Koliko se secam, hemicari u pivskoj industriji su ustanovili da jedna vrsta kvasca teorijski moze da zivi beskrajno. Tako se jedan te isti kvasac Heineken piva koristi od osnivanja firme, cini mi se s pocetka 19.veka. Isti jednocelijski (ili kakav god vec bio...) organizam kvasca deobom ne gubi ni masu ni energiju (sto je uslov za besmrtnost) i tako eto- za sad zivi vekovima. Ako ne lazu u Heinekenu iz marketinskih razloga.

Meni se cini da bi besmrtnost, u smislu evolucije bila slepa ulica. Nepotrebna i kontraproduktivna. Zato kroz evoluciju nije ni doslo do nje. To je vise religijsko-teolosko pitanje. I vec kao takvo, za evoluciju besmisleno.
vera.nolan2 vera.nolan2 13:09 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

Koliko se secam, hemicari u pivskoj industriji su ustanovili da jedna vrsta kvasca teorijski moze da zivi beskrajno. Tako se jedan te isti kvasac Heineken piva koristi od osnivanja firme, cini mi se s pocetka 19.veka. Isti jednocelijski (ili kakav god vec bio...) organizam kvasca deobom ne gubi ni masu ni energiju (sto je uslov za besmrtnost) i tako eto- za sad zivi vekovima. Ako ne lazu u Heinekenu iz marketinskih razloga.


anfieldroad,radi se u stvari o tzv "čistoj kulturi " kvasca.Inicijalni, odgovarajući soj kvasca ,specifičnog biohemijskog kvaliteta fermentacije(za ukus i miris i kvalitet time piva,se po definisanoj metodologiji ,u sterilnim uslovima,presejava na 2 meseca(jer bi čista kultura propala u epruveti dugim stajanjem)...tako da se ne može govoriti o besmrtnosti u laičkom značenju,ali u genetskom možda i može u institutskim uslovima...

Laički prevedeno, to bi bilo kao kad bi mogli da kloniramo čoveka ,ali kako je org.materija propadljiva i sklona "kvarenju",mutaciji u samoreprodukciji,pa npr,svaka dva meseca ili godine ponovo se pravi isti KLON...to bi bio taj tip besmrtnosti !

Meni se cini da bi besmrtnost, u smislu evolucije bila slepa ulica. Nepotrebna i kontraproduktivna. Zato kroz evoluciju nije ni doslo do nje. To je vise religijsko-teolosko pitanje. I vec kao takvo, za evoluciju besmisleno.


Ovo je -to !!! Bravo !!! Zato sam u mikelovom blogu,malo pomenula da naša ,zapadna civilizacija nije još u stanju da doživi svetost smrti na religijskom planu,a besmrtnost bi bila totalno -nesvrsishodna u majci PRIRODI...Zato i mislim i verujem -samo istinsko znanje će nas osloboditi mraka neznanja! Znanje je moć u širokom značenju reči i može da nosi i za tzv "ateiste" -i dimenziju utehe i moralnog imperativa!
anfieldroad anfieldroad 13:55 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...


Tnx, Vera.nolan2.
Ovu pricu o kvascu sam cuo na HTV-u. Hrvatska hemicarka koja je zaposlena u mega-pivari je iznela tu teoriju koju sam ja nespretno interpretirao. A ocigledno i povrsno skapirao.
docsumann docsumann 14:15 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

Meni se cini da bi besmrtnost, u smislu evolucije bila slepa ulica. Nepotrebna i kontraproduktivna. Zato kroz evoluciju nije ni doslo do nje. To je vise religijsko-teolosko pitanje. I vec kao takvo, za evoluciju besmisleno.


pa i besmrtna bića mogu da evoluiraju, odnosno njihova pokolenja mogu da mutiraju. da ne pričamo sad što bi samosvjesna besmtna bića bila u stanju da naprave sa samim sobom.
a pošto evolucija nema konačni cilj, ne vidim zašto bi besmrtnost bila slijepa ulica kad te vrste mogu biti ugrožene od strane predatora, odnosno njihova brojnost, tj. mjesto i uloga u ekosistemu mogu se regulisati na drugi način.

a drugi, ključni, kontra argument glede besmislenosti besmrtnosti u evoluciji je upravo produkt evolucije - Turritopsis nutricula


docsumann docsumann 14:28 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

vera.nolan2
Zato sam u mikelovom blogu,malo pomenula da naša ,zapadna civilizacija nije još u stanju da doživi svetost smrti na religijskom planu,a besmrtnost bi bila totalno -nesvrsishodna u majci PRIRODI...Zato i mislim i verujem -samo istinsko znanje će nas osloboditi mraka neznanja! Znanje je moć u širokom značenju reči i može da nosi i za tzv "ateiste" -i dimenziju utehe i moralnog imperativa!


stvarnost je, možda, toliko bogata u nivoima svog ispoljavanja, da je moguće i da čovjek, koji je eventualno već beskonačan na nekom metasupstancijalnom transcedentnom nivou, odnosno izvan ovog prostoro-vremena, ostvari (dostigne) besmrtnost i u ovom svijetu.
tome naučnici danas, a i transhumanizam kao koncept, teže.

šta bi to značilo?

pa recimo da bi im beskonačno, ili ekstremno dugo, trajanje u ovom vremenu omogućilo da konačno stupe sa svojom suštinom na neki drugi način u odnosu na klasični biološki put. rekao bih da se i onako sve opcije već odigravaju po multiverzumu i njegovim paralelnim tokovima.

a šta je to naša suština?

nisam siguran, ali mislim da sam dio nje uočio kroz dmt vizije. ustvari sve više sam sklon mišljenju da je ono s čime se tamo susrećemo dio naše lične šire slike, i da je ovaj život kojeg smo sada svijesni tek malecki ogranak našeg ukupnog postojanja.

vera.nolan2 vera.nolan2 14:32 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

anfieldroad

Tnx, Vera.nolan2.
Ovu pricu o kvascu sam cuo na HTV-u. Hrvatska hemicarka koja je zaposlena u mega-pivari je iznela tu teoriju koju sam ja nespretno interpretirao. A ocigledno i povrsno skapirao.



ne,ti si preneo tačno,ali hemičarka nije razjasnila za laičko pominjanje besmrtnosti,stvar do kraja !!!
Toliko je u pitanju besmrtnost ,koliko i da smo besmrtni, prenosom naših gena na potomstvo i obogatili varijabilni mutacioni potencijal vrste.Sa aspekta biološke uspešnosti ,individua je uspešnija i "besmrtnija" što ostavi više potomstva,...a besmrtnost možemo"doživeti"(religijski ili saznajno-što nosi potencijall svete religioznosti,takođe..)ili metaforički shvaćeno...u kontekstu ,recimo Teslinog doživljaja "jedinstva svega" ili divnih filozofskih teorija(pa i umetničkih doživljaja ,zašto ne reći i to je religiozni učinak, doživljaj besmrtnog jedinstva svega...
vera.nolan2 vera.nolan2 14:50 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

stvarnost je, možda, toliko bogata u nivoima svog ispoljavanja, da je moguće i da čovjek,...izvan ovog prostoro-vremena, ostvari (dostigne) besmrtnost i u ovom svijetu.

Toliko su mi bliski mentalno ovi koncepti,ali u težnji da spoznam i objasnim,ovaj "ovde i sada"svet oko sebe,od kad se sećam sebe...na tom dugom i bolnom putu...stalno ponavljam sebi Njutnovo "o fiziko spasi me metafizike"(a može i obrnuto...)
,spasonosno se hvatam čiste,fundamentalne nauke -uvek -posebno kad uranjam,jer može mi se desiti ono Cesarca:"vetar visine ga je njiho,vetar visine raznio ga"

sve više sam sklon mišljenju da je ono s čime se tamo susrećemo dio naše lične šire slike, i da je ovaj život kojeg smo sada svijesni tek malecki ogranak našeg ukupnog postojanja.


Spasonosno sam sačuvala i tu opciju(metafizičku) sa pojmovima "akaša zapis" ili ono jevrejsko:"sve se beleži u nebeskoj knjizi"..ili ako su ,kako naš Tesla kaže,naše misli jonske struje,koje se beleže negde u jonosferi(što bi objasnilo mnoge neobične pojave,pa npr i osećaj da si živeo već hiljadu godina i sve ti nekako poznato,svi oblici i misli života),onda su mogući možda i ti zadivljujući koncepti budućeg razvoja vrste i UMA...


docsumann docsumann 14:57 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

"o fiziko spasi me metafizike"


uh, eh, ja sam već zašao s onu stranu, i tu povratka nema

i nisu to više puke spekulacije, radi se o ekstremno živom iskustvu. znate več, pisao sam puno o tome.

a što vrijeme prolazi, sve mi se jasnije neka sjećanja javljaju kao flešbekovi. prosto se naježim od tih ponovnih susreta sa inim scenama.

ako sam nekad i sumnjao u autentičnost onog tamo, ta je sumnja sad predmet moga podsmjeha.

P.S. naravno, još nisam u stanju da kažem šta je ustvari to tamo. no, da je hiperealno, krajnje ekstraordinarno i umoraznesuće, tu spora nema.
docsumann docsumann 15:11 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

ili ako su ,kako naš Tesla kaže,naše misli jonske struje,koje se beleže negde u jonosferi(što bi objasnilo mnoge neobične pojave,pa npr i osećaj da si živeo već hiljadu godina i sve ti nekako poznato,svi oblici i misli života),onda su mogući možda i ti zadivljujući koncepti budućeg razvoja vrste i UMA...


da, sve te metafizičke hipoteze, Teslina jonaska, Bomova holografska, drevna istočnjačka učenja, imaju u osnovi zajednički vječni zapis o svem bivanju.
čovjekovo "prokletstvo" je što nema šifru (ključ) za njegovo čitanje, sem ponekad poneki od nas, na neshvatljiv nam, interdimenzionalni način.
vera.nolan2 vera.nolan2 15:15 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

Turritopsis nutricula:...Теоретски овај циклус може да се обавља бесконачно, тако да би јединка(ne ,baš ta kao takva!) могла да буде биолошки бесмртна...

Ова могућност да се окрене животни циклус је вероватно јединствена у животињском свету и омогућава овој врсти да постане биолошки бесмртна.


I ovde se radi o tumačenju (teoretski!), "besmrtnosti" VRSTE,ali ne i individue kao takve,nema .za sada !!!,besmrtnosti kako je mi ljudi možemo želeti,individua besmrtno "živi" kroz vrstu(ali ne i individualna samosvesnost!)...
možda fundamentalna nauka u dalekoj budućnosti otkrije i tu mogućnost-individualne besmrtnosti,ali zamisli kakve bi to društvene implikacije imalo,kao što se ježim od (zlo)upotrebe(možda već u toku)-genetskog inženjeringa.
Ali ,želim da verujem da UM nosi neke dimenzije koje se posebnima ,možda daju na neki širi i dublji uvid...a u dalekoj budućoj evoluciji uma i čoveka...ha -neku novu vrstu
anfieldroad anfieldroad 15:22 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

a pošto evolucija nema konačni cilj, ne vidim zašto bi besmrtnost bila slijepa ulica kad te vrste mogu biti ugrožene od strane predatora, odnosno njihova brojnost, tj. mjesto i uloga u ekosistemu mogu se regulisati na drugi način.


Evolucija nema nikakav cilj, osim odrzanja zivota, kad je ovaj vec nastao. Kao inercija. Moglo bi se reci da je evolucija inercija zivota

Pojedinac (pa i onaj besmrtan) je nebitan u zivotu vrste(pa makar i citava vrsta bila besmrtna), kao i zivotu uopste. Da su ziva stvorenja evoluirala ka besmrtnosti, morala bi biti sacinjena od elemenata koji su vecno nepromenljivi. Tako nikakva hemija na njih ne bi smela da utice. Ako bi ta bica bila imuna na hemijske reakcije, ne bi ni bila ziva.
vera.nolan2 vera.nolan2 15:38 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

docsuman"o fiziko spasi me metafizike"
uh, eh, ja sam već zašao s onu stranu, i tu povratka nema


svako ko je jednom tamo bio,obeležen je zauvek,to je Jung podrobno opisao ...

Odgovorih i nestade zapis ,šta bi ?..ok,otprilike ovako:sve te razumem i (davno sam i jesam počesto i previše)s one strane granice...na tim sam frekvencijama...kao i mnogi ,
samo ti piši jer to divno(za mnoge vidim)radiš i daruj nas...
a znam da znaš, nije opasno tamo biti,obogaćujuće je!!! ,ali -nije dozvoljeno previše se zadržavati,može se zakucati....raduje me veća doza racionalnosti u tvojim promišljanjima(posebno,ne bez naučne potpore takvih mogućnosti),ali se mora imati neka svoja ,lična,sigurna -povratna karta kroz neku ličnu,mentalnu crvotočinu...!!!

i ,o,avaj,tek sam stigla s dužeg puta i evo sve vreme od jutros sam na blogu,divim vam se kako stignete da budete toliko ,na ovom divnom mestu !!!
odoh,nemam više vremena
vera.nolan2 vera.nolan2 15:47 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

anfieldroad
a pošto evolucija nema konačni cilj, ne vidim zašto bi besmrtnost bila slijepa ulica kad te vrste mogu biti ugrožene od strane predatora, odnosno njihova brojnost, tj. mjesto i uloga u ekosistemu mogu se regulisati na drugi način.


Evolucija nema nikakav cilj, osim odrzanja zivota, kad je ovaj vec nastao. Kao inercija. Moglo bi se reci da je evolucija inercija zivota

Pojedinac (pa i onaj besmrtan) je nebitan u zivotu vrste(pa makar i citava vrsta bila besmrtna), kao i zivotu uopste. Da su ziva stvorenja evoluirala ka besmrtnosti, morala bi biti sacinjena od elemenata koji su vecno nepromenljivi. Tako nikakva hemija na njih ne bi smela da utice. Ako bi ta bica bila imuna na hemijske reakcije, ne bi ni bila ziva.


Toliko su ti dobri komentari da bih rado čitala i tvoje blogove, anfieldroad!!!

docsumann docsumann 15:47 31.08.2014

Re: sve smrti su jednake, samo su neke ...

Da su ziva stvorenja evoluirala ka besmrtnosti, morala bi biti sacinjena od elemenata koji su vecno nepromenljivi. Tako nikakva hemija na njih ne bi smela da utice. Ako bi ta bica bila imuna na hemijske reakcije, ne bi ni bila ziva.



ne moraju biti nepromjenljivi, već obnovljivi.

e, sad, tu postoji jedna teorijska kvaka - na nano nivou, gdje vladaju zakoni kvantne mehanike, odnosno Hajzenbergov princip neodređenosti, slučajne mutacije su neizbježna. te ako bi neka jedinka živjela ekstremno dugo, neminovno je da se to odrazi na njen hemijski sastav, upravo kroz nagomilavanjem ovih mikro mutacija.

u jednom trenutku one mogu narušiti njenu besmrtničku fiziologiju.



EDIT: izgleda da postoje još neke živuljke koje se odlikuju (kvazi)besmrtnošću - LINK

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana