Gost autor

OVO SAM PISMO NAMERNO SKRATILA

Ivana Knežević RSS / 01.09.2014. u 15:31

OVO SAM PISMO NAMERNO SKRATILA POŠTO NISAM NI IMALA NAMERU DA GA ŠALJEM

      Gost autor: horhe akimov

- Našli smo je u stolici za plažu, ispod jednog od onih suncobrana sa palminim granama, na peščanom sprudu gde se reka Bojana uliva u more... Možda nije na mestu da vam ovo uopšte govorim, gospođo, ali trebalo je da vidite, kako su izgledali, reka, more, sunce u smiraju dana, kakav je bio mir i koja tišina... I talasi su utihnuli na momenat... Ako postoji idealan način da se ode sa ovog sveta, mislim da je to kako je vaša majka otišla...

- Ne nije na mestu... Uopšte me ne zanimaju vaše romantične opservacije o zalasku Sunca u ovoj vukojebini... Nisam prevalila pola sveta da slušam zanesene pogranične pogrebnike... Dajte da obavimo šta mora, da mogu da završim i sahranu i da se tornjam sa ovog strulelog kontinenta... I gospođica je!

- Khm, khm... Dobro! Sada pođite sa mnom, odvešću vas do sanduka kako bi izvršili identifikaciju, odgovorićete sa DA ili NE, da li je jasno, gospođice?

- Jeste, jeste, jasno je.

- Podići ću poklopac! Da li prepoznajete Bojanu Tošić, rođenu Radović, godište 1939, iz Beograda?

- Da, to je ona.

- Zaokružite pod  U SRODSTVU, KĆER. Potpišite ovde. Sačekajte me napolju. Što se tiče graničnog prelaza Dobrakovo, završili smo. Urediću da vas prevezu do Brodareva sa kovčegom.

- Amin više.

- Samo čas...

- Dobriću! Stani!

- Dobro veče inspektore.

- Je li ova gospođa potomak preminule?

- Jesam, daleki potomak. Daleko i od gospođe.

- Jeste. I gospođica je.

- A gospođica? Gospođice znate li gde je vaša majka rođena?

- Kakve to veze ima sada kada je mrtva? Meni je rekla, u Beogradu.

- Zapravo u Nikšiću. Mene zakon obavezuje da detaljno preispitam uzrok smrti, uključujući i autopsiju.

- Vi mora da me zajebavate, ja treba da se vratim u Australiju prekosutra.

- Samo polako, gospođice, našli smo i ovo pismo za vas. Bilo je u pesku pored suncobrana. Ima vaše ime i adresu na poleđini.



Komentari (43)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

razmisljam razmisljam 16:49 01.09.2014

???

Да ли је наслов недовршен да би заинтригирао читаоце?
( Ако јесте - поздрављам успешан потез. )

Да ли је писмо покојнице изостављено да бисмо нагађали шта је у њему написано?
Или је омашком отишло на погрешну адресу, а не нама који бисмо да га прочитамо?

И да не буде да само запиткујем:

- Хорхе, са задовољством читам твоје радове кад год за то добијем прилику.

- Ивана, хвала ти што уступаш простор овако занимљивом госту.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:05 01.09.2014

Re: ???

razmisljam
Да ли је наслов недовршен да би заинтригирао читаоце?


Taj deo je moja krivica, draga razmisljam

Za ostatak - horhe je kriv! Zapitkuj ga sto vise, mozda promakne kako sam zabrljala u prvom krugu

Jeste sjajan, i drago mi je da je tu.

horheakimov horheakimov 17:18 01.09.2014

Re: ???

Sada je sve u redu, kada je Iv ispravila...
Pravi naslov je namerno skratila (: jer nije mogao da stane pa se ispod istog a iznad teksta nalazi u punoj snazi...
Osim što započinje priču započinje i pismo majke a priča je namerno koncipirana tako da svako ima svoj kraj...
Otvara pitanja a kome se razmišlja dovršiće je brzo...
Šta je pisalo? Zašto skraćeno? Oporuka? Oprost? Što je ćerka besna a ne tužna? Šta ostaje za nama? Šta nam ostaje za najbližima? I još nekoliko...

Oprosti što zapitkujem (:
I hvala za preporuku...
Ako znaš nekog izdavača, zbirka ovako kratkih priča je spremna (:
razmisljam razmisljam 19:48 01.09.2014

Re: ???

Ivana Knežević

Taj deo je moja krivica, draga razmisljam

Za ostatak - horhe je kriv! Zapitkuj ga sto vise, mozda promakne kako sam zabrljala u prvom krugu


Хе, хе... Дакле, ако ме неко буде нешто питао, а у вези са мистеријом недовршеног наслова, ја ћу да звиждућем. Може?

Jeste sjajan, i drago mi je da je tu.


Боље место за објављивање својих прича није могао да нађе.
razmisljam razmisljam 19:52 01.09.2014

Re: ???

horheakimov
Sada je sve u redu, kada je Iv ispravila...
Pravi naslov je namerno skratila (: jer nije mogao da stane pa se ispod istog a iznad teksta nalazi u punoj snazi...
Osim što započinje priču započinje i pismo majke a priča je namerno koncipirana tako da svako ima svoj kraj...
Otvara pitanja a kome se razmišlja dovršiće je brzo...
Šta je pisalo? Zašto skraćeno? Oporuka? Oprost? Što je ćerka besna a ne tužna? Šta ostaje za nama? Šta nam ostaje za najbližima? I još nekoliko...


Ок. Одох да размишљам, па кад нешто смислим, а да је вредно разговора на задату тему - јављам се.

Oprosti što zapitkujem (:


Ништа, ништа... Само напред. И тако сам ја прва почела.

I hvala za preporuku...


Добијаш је сваки пут када објавиш причу код Иване, а и на коментаре у којима будеш толико добар да бациш линк на неку.

Ako znaš nekog izdavača, zbirka ovako kratkih priča je spremna (:


Слушај, знам много издавача, али ни један не зна мене. Хоћу рећи - на жалост, не могу ти бити ни од какве помоћи што се тога тиче.
Черевићан Черевићан 18:35 01.09.2014

?

тема тужна,море пљуска,
(догађање, гле, уз реку)
зјап приче ме намамио
разлог - је у недореку
horheakimov horheakimov 18:41 01.09.2014

Re: ?

Namama je namerno planirana pošto nisam ni imao druge namere...
horheakimov horheakimov 20:16 01.09.2014

Re: ?


Слушај, знам много издавача, али ни један не зна мене.

Isti slučaj, zato poziv važi za sve koji pročitaju...

Imaš na profilu link za blog sa preko 300 kojekakvih uradaka, pa kada ti se čita svrni... Možeš i da se 'pretplatiš' pa će ti stizati u sanduče...

Drago mi je da čitaš...

ps. Za odgovore iz priče sam još otvoren, ni meni nije sve načisto...
razmisljam razmisljam 21:50 01.09.2014

Re: ?

horheakimov


Imaš na profilu link za blog sa preko 300 kojekakvih uradaka, pa kada ti se čita svrni... Možeš i da se 'pretplatiš' pa će ti stizati u sanduče...


Букмарковано још ономад.

Drago mi je da čitaš...


А тек мени!

ps. Za odgovore iz priče sam još otvoren, ni meni nije sve načisto...


Још увек размишљам...
antioksidant antioksidant 07:47 02.09.2014

.

našli smo i ovo pismo za vas. Bilo je u pesku pored suncobrana. Ima vaše ime i adresu na poleđini.

ne znam ali... da li je ostavljati tragove/pisma, razjašnjenja/pisma, molbe/pisma, opravdanja/pisma... za sobom fer potez? kad kreneš - idi.
margos margos 07:55 02.09.2014

Re: .

A vi'š... meni je mnogo zanimljivije pitanje da li znamo svoje roditelje - gde su rođeni, kako su živeli, šta i ko ih je oblikovao... i da li smo odrasli da ih tretiramo i kao ljude, jedinke, a ne samo kao njihova (zahtevna) deca.

horheakimov horheakimov 07:59 02.09.2014

Re: .

Ne znam, otvorio si još jedno pitanje... Mogao bih kroz način na koji si ga dovršio da pomislim na one majke koje ceo život prave pakao svojim ćerkama, da ni Aus nije daleko, a onda još malo hela i posle smrti...
Da li je to fer?
Nije.
antioksidant antioksidant 08:04 02.09.2014

Re: .

A vi'š... meni je mnogo zanimljivije pitanje da li znamo svoje roditelje - gde su rođeni, kako su živeli, šta i ko ih je oblikovao...

da li znamo sebe? gde smo rođeni, kako smo živeli, šta i ko nas je oblikovalo? čak se i vuk drašković bavio tom temom :)
antioksidant antioksidant 08:09 02.09.2014

Re: .

Mogao bih kroz način na koji si ga dovršio da pomislim na one majke koje ceo život prave pakao svojim ćerkama

pa nisam mislio na to (mada se uklapa) već na to da ako neke stvari ostanu neispričane (raznim krivicama/zaslugama i sticajima okolnosti) onda i neka ih neispričane.

(ovde sad ide kraj onog crtanog kad sofronije ne može da zaćuti (naći ću posle ako me neko ne preduhitri))
horheakimov horheakimov 08:14 02.09.2014

Re: .

Margos, još jedno pitanje (:
I ako već ne znamo sve i kivni smo sa drugog kraja sveta, čemu sve kada se taj neko upokoji? Da li je istina da matorcima najteže opraštamo i za ono što jesu/nisu učinili za nas kao i za ono što mi mislimo da su/nisu trebalo da učine?
horheakimov horheakimov 08:16 02.09.2014

Re: .

vuk drašković

Uh sada se već osećam kao polu-pisac-stari-lisac.
horheakimov horheakimov 08:18 02.09.2014

Re: .

neke stvari ostanu neispričane (raznim krivicama/zaslugama i sticajima okolnosti) onda i neka ih neispričane.

To je fer. Ali život nije uvek.
Sada ide Kalimero crtani ali neće da može sa telefona (:
antioksidant antioksidant 08:20 02.09.2014

Re: .

Da li je istina da matorcima najteže opraštamo

ne
sudijama*

*(opet drašković :))
horheakimov horheakimov 08:24 02.09.2014

Re: .

A Vuku ne verovati, ravno je gori (:
margos margos 08:52 02.09.2014

Re: .

ao
da li znamo sebe? gde smo rođeni, kako smo živeli, šta i ko nas je oblikovalo? čak se i vuk drašković bavio tom temom :)

He, pa to uvek malo bolje znamo, ili mislimo da znamo... Ali za roditelje, češće ne znamo dovoljno, pa sudimo iz svojih cipela, svog vremena, svoje razmaženosti.

horhe
čemu sve kada se taj neko upokoji?

Nama. Zbog nas.
Kažu da tek kad razumemo, možemo i da oprostimo... a to, onda, oslobađa nas - njima je, ionako, svejedno kad odu.
horheakimov horheakimov 09:15 02.09.2014

Re: .

tek kad razumemo, možemo i da oprostimo...

Deluje kao da će imaginarna kćer razumeti? Kada pročita pismo, šta god pisalo u njemu? Meni deluje da ne...
margos margos 10:31 02.09.2014

Re: .

Neće odmah... ljuta je i zauzeta, za nju, bitnijim stvarima.
Vremenom moći će da razume, ako bude htela.
horheakimov horheakimov 10:37 02.09.2014

Re: .

Neće odmah... ljuta je i zauzeta, za nju, bitnijim stvarima.
Vremenom moći će da razume, ako bude htela.

Činiš da je priča uspela...
Gracies.
margos margos 11:09 02.09.2014

Re: .

Hvala tebi na priči... vredi, čim nas zamisli i čim krenemo da se svrstavamo na nečiju stranu. :)
horheakimov horheakimov 12:11 02.09.2014

Re: .

Tako sam i mislio.
angie01 angie01 13:10 02.09.2014

Re: .

I ako već ne znamo sve i kivni smo sa drugog kraja sveta, čemu sve kada se taj neko upokoji?


zato sto do tada iz nekih razloga nije objasnjeno ono sto je trebalo biti,...da bo odlazak bio spokojan.


Da li je istina da matorcima najteže opraštamo i za ono što jesu/nisu učinili za nas kao i za ono što mi mislimo da su/nisu trebalo da učine?


oni najvise uticu na ono sto smo mi-do neke tacke, kada pustimo vezove, ali i tada, cak i kada toga nismo svesni, cak i posle, kada ih "prevazidjemo" i uloge se preokranu- oni su nasi roditelji, a mi smo njihova deca i u slucajevima, kada to i nije bilo bas tako, jer neki vazni uslovi nisu bili ispunjeni,...obicno smo najsuroviji prema onima koji su nam najblizi, jer su tu uzrecno-posledicne veze najdramaticnije.
angie01 angie01 13:11 02.09.2014

Re: .

Meni deluje da ne...


pa ne- jer nece promeniti nista od onoga sto je uticalo i bilo vazno,...ali ce vremenom da razume i bude slobodna.
horheakimov horheakimov 14:15 02.09.2014

Re: .

najsuroviji prema onima koji su nam najblizi, jer su tu uzrecno-posledicne veze najdramaticnije

Takva iskustva najčešće zapamtim/imam, mada vidiš, kod Vuka je drugojačije (:
horheakimov horheakimov 14:27 02.09.2014

Re: .

vremenom

Izgleda da nisam imao dovoljno 'vremenom' da budem siguran kao ti, ili je to samo pripovedački postupak (:
Svakako iz ovog fragmenta sve deluje moguće...
angie01 angie01 15:20 02.09.2014

Re: .

Izgleda da nisam imao dovoljno 'vremenom' da budem siguran kao ti, ili je to samo pripovedački postupak (:


objasnjenja uvek odsrafe onaj ventil sto stegnut odrzava pritisak- pa u odnosu na tezinu cele situacije i njene posledice, otvori se manji ili veci prolaz da pritisak istece,...sto ce opet uticati na vreme koje je potrebno za nekakvo oslobodjenje.
horheakimov horheakimov 15:30 02.09.2014

Re: .

Iskusno pripovedaš Angie...
angie01 angie01 15:49 02.09.2014

Re: .

horheakimov
Iskusno pripovedaš Angie...


hebiga:(
mariopan mariopan 19:03 02.09.2014

Re: .

horheakimov
tek kad razumemo, možemo i da oprostimo...

Deluje kao da će imaginarna kćer razumeti? Kada pročita pismo, šta god pisalo u njemu? Meni deluje da ne...

Мислим да уопште није важно шта та кћер мисли, да ли ће опростити нешто или неће. То ће бити само њено бреме, јер смрт разрешава свих греха свакога од нас.
Када се упокоје ко њима може бити судија?
Разумела - не разумела, ако се не помири са евентуланим гресима и смрћу мајке, само она ће патити, бити огорчена ( са разлогом или без) , а то трује душу и одузима радост живота живима.
Због себе би морала да опрости, да може себи да опрости ту огорченост или ће заувек патити?

Едит
Ја мојим родитељима дуго нисам могла да опростим што су били тако неозбиљни па умрли пре времена тако да их нисам ни имала. Ето шта све деца не могу да опросте.
horheakimov horheakimov 19:52 02.09.2014

Re: .

Разумела - не разумела

U prvom trenutku se obično nema razumevanja, mada potegla je iz Aus, dakle sve je moguće... Odrasli ljudi su ponekad potpuno nejasni, i o tome se malo radi... Komplikovanje jednostavnih radnji...
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:31 02.09.2014

Re: .

neke stvari ostanu neispričane

mariopan mariopan 07:58 03.09.2014

Re: .

horheakimov
Разумела - не разумела

U prvom trenutku se obično nema razumevanja, mada potegla je iz Aus, dakle sve je moguće... Odrasli ljudi su ponekad potpuno nejasni, i o tome se malo radi... Komplikovanje jednostavnih radnji...

Да, потегла је преко пола света што значи да јој је стало. Само тај део може и другачије да се тумачи,
Можда је љута на себе?
Можда је давно отишла, у некој недореченој свађи, и никад није имала прилику да то исправи и сада види да је за то касно?
Некад се стид камуфлира љутњом па нам само личи да се љути, а заправо, љути се на себе и жели што пре да оде са тог места, да све заврши што брже јер јој је неподношљиво бити ту где се све завршило како није желела?

Ако је неиспричана прича може и овако?
margos margos 08:14 03.09.2014

Re: .

Da... liči da je tako.
(Samo zato što ne znamo, kažem da liči.)
mariopan mariopan 08:21 03.09.2014

Re: .

margos
Da... liči da je tako.
(Samo zato što ne znamo, kažem da liči.)

И мени личи.
horheakimov horheakimov 21:31 03.09.2014

Re: .

Ако је неиспричана прича може и овако?

Dobro si razradila, to je catch, I guess...
horheakimov horheakimov 19:58 02.09.2014

jedan dodatak

Priča je prevashodno bila zamišljena kao vežbanje dijaloga likova, koji će bez sveznajućeg naratora, pripovedati sami o sebi... Sa akcentom na kćer, naravno...
predatortz predatortz 20:18 02.09.2014

Re: jedan dodatak

horheakimov
Priča je prevashodno bila zamišljena kao vežbanje dijaloga likova, koji će bez sveznajućeg naratora, pripovedati sami o sebi... Sa akcentom na kćer, naravno...


E, onda, nastavi da veDŽbaš dijaloge i ne drži nas dugo u neizvesnosti. Priča je intrigantna. Ne dozvoli da dugo čekamo nastavak.

Preporuka!
horheakimov horheakimov 20:52 02.09.2014

Re: jedan dodatak

nastavak

Nema nastavak, napisah iznad, svako ko se malo zamisli će imati svoj prolog i epilog, prema iskustvu, savesti, svesti...
Više mi se sviđa kada ne ispričam sve, mada obično ne umem bez početka i kraja...
predatortz predatortz 21:43 02.09.2014

Re: jedan dodatak


Nema nastavak,


Šteta...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana