Život

Go, Škotland, go!

Jelica Greganović RSS / 18.09.2014. u 14:29

flag_scotland.jpg 

Ma jok, nema ovo nikakve veze sa uslovljavanjem EU da prizna nezavisnost Kosova ne bi li se članstva u istoj dočepala. Nema veze ni sa tim da će se danas meriti kredibilnost razumevanja Engleske i EU kada su se velikodušno zalagale za nezavisnost Kosova. Ne, ovo je priča o Tomu, Meri, Kerolajn i Finliju.

Porodica, koja je naravno u svom prezimenu imala sinovljevsko Mek, se pojavila u životu naše porodice jedne jeseni. Glava tog malog škotskog klana je bio i jeste Tom koji je, posla povodom, stigao u nikad do tada viđenu Sloveniju i sa sobom poveo svoju ženu Meri, ćerku Kerolajn koja još do škole tada dorasla nije i sasvim majušnog Finlija u fazi nestabilne, tek savladane discipline uspravnog hodanja.

Naravno da smo ih odmah pozvali u goste. Napolju je oktobar davao sve od sebe hladnom, sitnom kišom i istočnim, ledenim vetrom. Podrazumeva se da grejanje još uvek nije radilo, čekalo se da se tri noći zaredom okače ledenice o radijatore pa da dobijemo šta smo plaćali. Zbog toga smo se po kući kretali kao svaka normalna nepalska porodica, obučeni modnim stilom crnog luka, sloj na sloj pa dokle stignemo. Tako zabubuljeni u tri majice, osam džempera i poneko šalče, smo srdačno otvorili vrata škotskim gostima. Iza leđa nam se guralo troje dece ludo, obučeno još toplije od nas, jer je na Balkanu opšte poznato da je telesna temperatura potrebna za preživljavanje kod dece duplo viša no kod odraslih jedinki. Vilice su nam udarile o kolena kada smo ugledali srdačne Škote. Tom je buket cveća, meni namenjen, držao golim rukama, golim sve do iznad lakta. Jer je imao majicu sa kratkim rukavima. Pored se osmehivala Meri u haljini bez rukava kakvu ja oblačim tek kad leto organizuje toplotni udar. Kerolajn, sa dve mašne u glavi, je stidljivo vukla dokolenice koje su joj se istrajno srozavale pod kratkom, prekratkom kariranom suknjicom. Finli je, u majčinom naručju, prosto osvajao debeljušnim, dibidus golim ekstremitetima. Naravno, bos kao od majke rođen.

Posle toga je sledilo dvogodišnje druženje iz kog su ostale slike sećanja...

Kako je Meri pravila salate koje je videla i koje su joj se tako dopale u Sloveniji. Salate od kojih se ogluvljavalo. Jedeš kao zec, samo ti zaglušujuće vrušti u ušima. Sve dok nisu počele uši i prednje jedinice zubne tako da mi rastu, da sam morala od Meri da zatražim so, ulje i sirće, i konačno začinim salatu. Meri je u čudu gledala, jednostavno nije znala da se salata ne jede samo oprana i iseckana.

Kako je naša Princeza od vršnjaka Finlija naučila tehniku brzog skidanja. A Finli je i u decembru bosonog hodao, dok su nam njegovi roditelji pričali o čudu koje su na temperaturnoj nuli videli u samoposluzi – čoveka u vatiranoj, zimskoj jakni!

Kako su naši Škoti za dva dana bivanja u Sloveniji otkrili gde su najjeftinije radnje, tačno znali koliko košta mleko, kilogram brašna, hleb...i pali u najstrašniji očaj kada su preplatili jednu kućnu kupovinu. Sve dok im nismo objasnili da su pogrešno izračunali tečaj tadašnje marke i još tadašnjijeg slovenačkog tolara. Jedva su se povratili od šoka.

Kako su decu i pod temperaturom na bazene zimi vodili i čudili se što su stalno šmrkavi.

Kako su srećni što su zajedno, jer nikad pre toga i nikad posle toga, zbog Tomovog posla, nisu bili skupa sem vikendom. Išli su svuda zajedno, umeli da cene svaki trenutak koji im je tada dat da zajedno žive.

Kako je Tom bio dirnut kada je shvatio da ima gajdi i van Škotske, a Meri nam je pričala da Tom iz bilo kog dela sveta dolazi da bi, jednom godišnje, u kiltu boja svog klana svirao gajde na paradi.

Kako je Finli za Novu godinu iskoristio priliku i pojeo sve medenjake sa naše jelke. Jedva smo mu oteli drvene ukrase na koje je, u nedostatku medenjaka, prešao. Tako neutešno je plakao da je novogodišnji poklon dobio pre vremena.

Kako je Tom bio ponosan kada je njegov, ukrasejedući malečki sin uspeo, iako šuškajući, da sastavi rečenicu: »Go, Škotland, go!«

Kako mi je Tom otkrio da »pog« na irskom dijalektu znači »poljubac«. Tako sam konačno shvatila šta su Pogsi.

Kako je Tom ponosno pričao da je Meri poreklom iz Ederslija, mesta koje se ponosi time da je u njemu rođen Vilijam Volas. I ne samo da je odatle, nego je njena porodica iz plemićkog klana pomenutog škotskog viteza. A Meri je, preko svoje blede, jedva vidljivo pegave, severnjačke kože, rumenela od ponosa.

Nedostajali su nam kad su otišli. Tek ove godine smo ih ponovo videli, došli su da obiđu Sloveniju koja im je baš nedostajala. Pokazali su nam slike dece koju više prepoznali ne bi. Kerolajn je završila fakultet, radi, ne nosi srozavajuće dokolenice. Finli je upisao fakultet i za pravo čudo na slici je konačno bio obučen.

Tako da, ja danas navijam za Meri i njenog pretka, Mela Gibsona. Mada, kao što rekoh, nema to veze sa tim, jer kad nije tuđe bolelo, neće ni svoje boleti. Valjda.

 

 

 

 



Komentari (166)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 14:37 18.09.2014

Hit dana



A sad na čitanje...
anonimni_autor anonimni_autor 15:30 18.09.2014

Re: Hit dana

mlekac


A sad na čitanje...

Ma, samo da posle ne bude "Combat rock"... Koliko se sećam, to beše na istom albumu!
mlekac mlekac 21:57 18.09.2014

Još 5 minuta...

Do zatvaranja glasačkih mesta.

A onda počinje live stream na BBC-ju

http://www.bbc.com/news/events/scotland-decides/live
jinks jinks 14:43 18.09.2014

...

Šta neki od trejnspotera imaju da kažu na tu temu

www.youtube.com/watch?v=G1tJJO_pVvQ

p.s.

Pardon his English :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:49 18.09.2014

Re: ...

Sažeto, nema šta. I francuski mu je odličan
Atomski mrav Atomski mrav 17:13 18.09.2014

Re: ...

emsiemsi emsiemsi 20:46 18.09.2014

Re: ...

jinks
Šta neki od trejnspotera imaju da kažu na tu temu

www.youtube.com/watch?v=G1tJJO_pVvQ

p.s.

Pardon his English :)

Ја сам за то да се нико не отцепи --- да завршимо тиме што се отцепио Крим (да то буде преседан, а за све остале да то не важи). Мислим да би то било ОК (поред тога да се направи још само један преседан - да се Косово врати Србији).
Дакле, то би били преседани - а даље 'мрка капа'.
Све да буде исто док буде света и века.
Нема зезања.
Spiridon Spiridon 15:08 18.09.2014

citaj pazljivo

* Da li su englezi zasluzili da se Skotska otcepi. DA
* Da li bi to bilo dobro po sveski mir i sva eventulna sranja koja bi to povuklo sa sobom? NE
* Da li je Srbija ikada dobro prosla kad se nesto lose desavalo u Evropi? NE

* Da li je nas interes da se Skotska otcepi? NE

sve ostalo su prazne price i licna sujeta

toliko

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:15 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Spiridone, jedini koga nisi pomenuo u Da li bi bilo dobro, je Škotska.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:45 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Jelica Greganović
Spiridone, jedini koga nisi pomenuo u Da li bi bilo dobro, je Škotska.


Najbolje bi prošla Škotska elita, te zapošljavanje u vladi, te ministarstva, te diplomatija, ma idi.
Spiridon Spiridon 16:09 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Spiridone, jedini koga nisi pomenuo u Da li bi bilo dobro, je Škotska.


dopusti da mi usnica zadrhti =)

Jelice, jasno je ko dan sta je u Srbiji ovih dana "moderno" i zbog cega se podrzavaju Skoti. Medjutim, ako samo za trenutak stavis prst na celo i razmislis sta ce biti ako englezi u jednom trenutku iz zajebancije podrze pravo Sandzaka na otcepljenje kako ce se to odraziti na nas? A oni bolje pamte od nas ko je bio uz njih kad su bili u sranju. Nama ne trebaju takvi neprijatelji. Ako mi ne verujes pogledaj slike iz Sirije i Iraka, Ukraine. Kod nas je za sada oaza srece i mira u poredjenju sa tim zemljama. Jel nam treba tako nesto i da li iskreno verujes da oni nisu u stanju to da naprave kod nas?

Sve sto se pise ovde kod nas je pod lupom (i ako to zvuci suludo). Znaju englezi nase stavove vezano za Skotsku ali ih boli patka jer nismo uticajni. Problem nastaje onog trenutka kad oni odluce da podrze Sandzak npr. Da li ce i nas boleti patka u tom slucaju?
Zato je najbolje da cutimo i ne mesamo se u svetsku politiku ali izgleda da je u nasem slucaju to nemoguce. To je klasican balkanizam.

jbg



looping looping 17:49 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Medjutim, ako samo za trenutak stavis prst na celo i razmislis sta ce biti ako englezi u jednom trenutku iz zajebancije podrze pravo Sandzaka na otcepljenje kako ce se to odraziti na nas? A oni bolje pamte od nas ko je bio uz njih kad su bili u sranju. Nama ne trebaju takvi neprijatelji. Ako mi ne verujes pogledaj slike iz Sirije i Iraka, Ukraine. Kod nas je za sada oaza srece i mira u poredjenju sa tim zemljama. Jel nam treba tako nesto i da li iskreno verujes da oni nisu u stanju to da naprave kod nas?

A zajebancija sa raspadom Jugoslavije i otcepljenjem Kosova je neka osveta engleza?
Ako ne podržimo odvajanje Škotske oni neće praviti zajebancije sa Sandžakom?

Oni rade ono što im ameri kažu a ne iz neke osvete ili principa. U politici nema morala, samo interesa, a nikome bitnom više nije interes da cepa ovakvu, današnju Srbiju.
nim_opet nim_opet 18:34 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

* Da li su englezi zasluzili da se Skotska otcepi. DA


???? Ne odcepljuje se Skotska od "Engleza" jer Englezi, kao i Skoti zive na tertorijama obe drzave. Skotska trazi nezavisnost od Ujedinjenog Kraljevstva, dakle politickog konstrukta u kome je (a i dalje je), i u kome ima veliki uticaj. Da ne spominjemo "west Lothian" i slicna pitanja koja lepo ilustruju da poslanik u Vestminsteru koga su izabrali glasaci u Edinburgu mozde da utice na recimo obrazovnu politiku Engleske, dok poslanik koga biraju glasaci u recimo Kentu ne moze da utice na isto pitanje u Skotskoj.

I dokle taj etnocentrizam? Kako je to moja prijateljica Dzeni, rodjena na severu Engleske, koja zaradjuje kao glas crtanih filmova u Londonu "zasluzila" da joj se zemlja podeli? Time sto je rodjena sa pogresne strane granice? Drugo, kako to politicki entiteti "zasluzuju" jednu ili drugu stvar? Sta su to "Srbi" ili "Srbija" zasluzili? Cime se meri "zasluzivanje"? Poreskim transferima? Stopom smrtnosti? Politickom ugladjenoscu? Obecanjima?
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:56 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

nim, ako se dobro sećam EU objašnjenja ( i objašnjenja EU država, uključujući i Englesku) povodom Kosova, granice i tako nisu bitne kad si u EU. Prema tome, nema razloga za nervozu, sve će biti isto i ako se Škotska otcepi.
nim_opet nim_opet 19:32 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Jelica Greganović
nim, ako se dobro sećam EU objašnjenja ( i objašnjenja EU država, uključujući i Englesku) povodom Kosova, granice i tako nisu bitne kad si u EU. Prema tome, nema razloga za nervozu, sve će biti isto i ako se Škotska otcepi.

Ma nisam nervozan, nego ne volim argumentaciju o antropomorfnim nacijama. "Englezi" kao ni "Srbi" nisu ni zasluzili nesto, niti nesto uradili. Vecina populacije Ujedinjenog Kraljevstva, Engleske, Skotske je uradila nesto na izborima, kao sto je vecina populacije Srbije uradila nesto drugacije.
isidora.k isidora.k 19:41 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Najbolje bi prošla Škotska elita, te zapošljavanje u vladi, te ministarstva, te diplomatija, ma idi.


Škotska elita

Gradski menadžer Goran Vesić ocenio da je 16 novih direktora gradskih javnih preduzeća izabrano na transparentnom i poštenom konkursu uz rad specijalno formirane komisije.


Sanja Mali naprednjak šta bi bilo da se Beograd otcepi.
gedza.73 gedza.73 19:48 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

E, вала, мене баш здраво живо заболе ко ће све још да се одвоји.
Ја немам где, а свима који мисле да ће им бити добро као новоформираној самосталној месној заједници желим срећан пут.

И немој да се нешто скањерају и филозофирају. Нек' што брже одраде та отцепљења.
iqiqiq iqiqiq 19:49 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

priča je lepa i podseti me na Irce koji su slični Škotima po svim osobinama koje si opisala, a posebno po srdačnosti i druželjubivosti...

što se tiče otcepljenja Škotske ili proglašenja nezavisnosti, ja podržavam ako je to odluka većine, ali uz fer podelu, kao pri razvodu...ono što se desilo sa Kosovom je druga priča, tu je mnogo novca i imovine nestalo, a da se nije o tome ni raspravljalo...a tek prolivene krvi i stvaranja netrpeljivosti i zle krvi koju neće zalečiti generacije i generacije...

...ne verujem da će Škoti ili bilo koja druga nacija sebi dozvoliti takvu štetu koju smo mi pretpreli.

Jednom rečju ta priča sa Škotskom nema ama nikakve veze sa nama i nije za poređenje, osim ako se gleda kao globalni problem da prekrajanja granica nije završena priča i da međunarodno pravo po tom pitanju mora da se ozbiljno ažurira.
predatortz predatortz 19:55 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

E, вала, мене баш здраво живо заболе ко ће све још да се одвоји.


Čekaj bre Gedžo da mi u RS završimo posao, pa onda agituj protiv odvajanja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:30 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Vecina populacije Ujedinjenog Kraljevstva, Engleske, Skotske je uradila nesto na izborima

Jeste, tako je do referenduma i došlo.
ecce-florian ecce-florian 21:00 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

@spira

Zato je najbolje da cutimo i ne mesamo se u svetsku politiku ali izgleda da je u nasem slucaju to nemoguce. To je klasican balkanizam.

jbg



Jbg Spiro pa Sardinija i Švica nisu na Balkanu , a Beograd 2013' kaže:





Jelica Greganović Jelica Greganović 21:04 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Zato je najbolje da cutimo i ne mesamo se u svetsku politiku ali izgleda da je u nasem slucaju to nemoguce. To je klasican balkanizam.

Daklem, kad neko pomene balkanizam, kao Bilt otoič, meni se lepo kosa na glavi digne...šta je balkanizam, majketi? Toga što na Balkanu ima drugde nema? Kako da ne...

Da ćutimo i ne mešamo se u svetsku politiku? Mešanje je kad ja napišem blog? Potrešće se svetska politika zbog mog bloga? Osetiće se posledice? Uticaće na ravnotežu sveta i svemira? Moj blog i naše mišljenje? E, tzvrtz onda.
predatortz predatortz 21:08 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Daklem, kad neko pomene balkanizam, kao Bilt otoič, meni se lepo kosa na glavi digne...šta je balkanizam, majketi? Toga što na Balkanu ima drugde nema? Kako da ne...



Uzgred, je l' balkanizam kad se po Švedskoj mlate neonacisti i levičari? Čitam da je to baš aktuelno u zadnje vreme...
Atomski mrav Atomski mrav 21:16 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Da ćutimo i ne mešamo se u svetsku politiku? Mešanje je kad ja napišem blog? Potrešće se svetska politika zbog mog bloga? Osetiće se posledice? Uticaće na ravnotežu sveta i svemira? Moj blog i naše mišljenje? E, tzvrtz onda.


Bloguj u svoja 4 zida inače na'ebasmo od Engleza...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:17 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Bloguj u svoja 4 zida inače na'ebasmo od Engleza...

I to brzo, jer čim im prođe ova frka, počeće opet da čitaju naše blogove
hajkula1 hajkula1 21:36 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Da ne spominjemo "west Lothian" i slicna pitanja koja lepo ilustruju da poslanik u Vestminsteru koga su izabrali glasaci u Edinburgu mozde da utice na recimo obrazovnu politiku Engleske, dok poslanik koga biraju glasaci u recimo Kentu ne moze da utice na isto pitanje u Skotskoj.


Podseća na situaciju.
hajkula1 hajkula1 21:51 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

looping
Medjutim, ako samo za trenutak stavis prst na celo i razmislis sta ce biti ako englezi u jednom trenutku iz zajebancije podrze pravo Sandzaka na otcepljenje kako ce se to odraziti na nas? A oni bolje pamte od nas ko je bio uz njih kad su bili u sranju. Nama ne trebaju takvi neprijatelji. Ako mi ne verujes pogledaj slike iz Sirije i Iraka, Ukraine. Kod nas je za sada oaza srece i mira u poredjenju sa tim zemljama. Jel nam treba tako nesto i da li iskreno verujes da oni nisu u stanju to da naprave kod nas?

A zajebancija sa raspadom Jugoslavije i otcepljenjem Kosova je neka osveta engleza?
Ako ne podržimo odvajanje Škotske oni neće praviti zajebancije sa Sandžakom?

Oni rade ono što im ameri kažu a ne iz neke osvete ili principa. U politici nema morala, samo interesa, a nikome bitnom više nije interes da cepa ovakvu, današnju Srbiju.


Nisam sigurna ko kome govori šta da se radi (možda je obrnuto?). A da kontrolišu EU, kontrolišu.

Nama ne trebaju neprijatelji pored ovakvih prijatelja a što duže ćakulamo, sve sam radoznalija - šta će biti ako Škoti izglasaju samostalnost (mada u to ne verujem).

Liči mi malo da se baca pesak u oči, dok se realizuje zacrtano na onoj karti ispaloj iz NATO fascikle - novoformirana država Kurdistan i još neke nove granice (kačila sam je pre nekoliko godina prvi put, pa onomad ponovo kod Budimca).
cane cane 21:54 18.09.2014

Re: citaj pazljivo


dopusti da mi usnica zadrhti =)

Jelice, jasno je ko dan sta je u Srbiji ovih dana "moderno" i zbog cega se podrzavaju Skoti. Medjutim, ako samo za trenutak stavis prst na celo i razmislis sta ce biti ako englezi u jednom trenutku iz zajebancije podrze pravo Sandzaka na otcepljenje kako ce se to odraziti na nas? A oni bolje pamte od nas ko je bio uz njih kad su bili u sranju. Nama ne trebaju takvi neprijatelji. Ako mi ne verujes pogledaj slike iz Sirije i Iraka, Ukraine. Kod nas je za sada oaza srece i mira u poredjenju sa tim zemljama. Jel nam treba tako nesto i da li iskreno verujes da oni nisu u stanju to da naprave kod nas?

Sve sto se pise ovde kod nas je pod lupom (i ako to zvuci suludo). Znaju englezi nase stavove vezano za Skotsku ali ih boli patka jer nismo uticajni. Problem nastaje onog trenutka kad oni odluce da podrze Sandzak npr. Da li ce i nas boleti patka u tom slucaju?
Zato je najbolje da cutimo i ne mesamo se u svetsku politiku ali izgleda da je u nasem slucaju to nemoguce. To je klasican balkanizam.

jbg


pa kad muslimani budu imali vecinu neka se otcepljuju koliko hoce. samo pre njih ce srpska kao i severno kosovo biti nezavisno. o istocnoj ukrajini da ne govorim.

samo servilnost spiridona spasava.

dopustam da ti ga zadrhti, ne samo usnicu.

jbg.

cane cane 21:56 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

I dokle taj etnocentrizam? Kako je to moja prijateljica Dzeni, rodjena na severu Engleske, koja zaradjuje kao glas crtanih filmova u Londonu "zasluzila" da joj se zemlja podeli?


znas sta, zabole me za dzeni, bas kao sto i tebe zabole za slavena, izbeglicu iz knina.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:57 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

A oni bolje pamte od nas ko je bio uz njih kad su bili u sranju.

Pamte li zaista? 1999. su zaboravili, koliko se sećam.
cane cane 21:57 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

nim, ako se dobro sećam EU objašnjenja ( i objašnjenja EU država, uključujući i Englesku) povodom Kosova, granice i tako nisu bitne kad si u EU. Prema tome, nema razloga za nervozu, sve će biti isto i ako se Škotska otcepi.



predatortz predatortz 21:59 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Jelica Greganović
A oni bolje pamte od nas ko je bio uz njih kad su bili u sranju.

Pamte li zaista? 1999. su zaboravili, koliko se sećam.


Da! NDH im je zvanično objavila rat. Hrvatima su se zbog toga baš nahebali keve devedesetih...
bubamarac bubamarac 22:31 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

predatortz
Daklem, kad neko pomene balkanizam, kao Bilt otoič, meni se lepo kosa na glavi digne...šta je balkanizam, majketi? Toga što na Balkanu ima drugde nema? Kako da ne...



Uzgred, je l' balkanizam kad se po Švedskoj mlate neonacisti i levičari? Čitam da je to baš aktuelno u zadnje vreme...

Jesu to u Svedskoj nemiri?
Ja bih bas volio da se Skoti odvoje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:52 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

osim


U tom osim i čuči zec.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:55 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Jesu to u Svedskoj nemiri?


Ih, otkad...

predatortz predatortz 23:05 18.09.2014

Re: citaj pazljivo


Jesu to u Svedskoj nemiri?


Jelica Greganović Jelica Greganović 23:46 18.09.2014

Re: citaj pazljivo

Balkanizacija, a?
dolazel dolazel 00:03 19.09.2014

Re: citaj pazljivo

...šta je balkanizam, majketi? Toga što na Balkanu ima drugde nema? Kako da ne...


Bal-kan-ize

verb (used with object), Balkanized, Balkanizing.


1. to divide (a country, territory, etc.) into small, quarrelsome, ineffectual states.
2. (often lowercase) to divide (groups, areas, etc.) into contending and usually ineffectual factions:

"a movement to balkanize minority voters."

Also, especially British, Balkanise.


Balkanize


v.


1920, first used in reference to the Baltic states, on the model of what had happened in the Balkans; said to have been coined by English editor James Louis Garvin (1868-1947), but A.J. Toynbee (1922) credited it to "German Socialists" describing the results of the treaty of Brest-Litovsk. Either way, the reference is to the political situation in the Balkans c.1878-1913, when the European section of the Ottoman Empire split up into small, warring nations. Balkanized and Balkanization both also are from 1920.
dolazel dolazel 00:19 19.09.2014

Re: citaj pazljivo

AMSTERDAM/BEOGRAD, 10. septembar 2014, (Njuz) – Holandski stručnjaci za avio nesreće ne žele da spekulišu o tome ko je odgovoran za pad malezijskog aviona MH17, a odgovor na to pitanje saopštiće javnosti posle detaljne analize komentara koje objavljuju čitaoci na sajtu B92.

Srpski internet komentatori su, naime, izuzetno cenjeni u svetu i sve strane službe uvažavaju njihovo mišljenje o geopolitičkim temama, vojnim i ekonomskim potencijalima različitih zemalja, a njihovo poznavanje situacije u Ukrajini može biti ključno u rasvetaljavanju ove tragedije.

- Nismo želeli da žurimo sa procenom o krivcima za obaranje aviona – rekao nam je jedan od članova komisije – Želimo da dobro analiziramo sve komentare koji su ostavljeni na B92 povodom ovog pitanja, a zatim ćemo izaći pred javnost sa definitivnim odgovorom. Naši eksperti nemaju tehnološke mogućnosti niti toliko znanja kao ljudi koji se javljaju na ovaj sajt da bi tu odluku doneli samostalno, pa javnost mora sačekati dublju analizu – izjavio je holandski ekspert.

Holandske stručnjake ne brine činjenica da na B92 ima dosta različitih pogleda na ovu tragediju. Jedna grupa ljudi tvrdi da su odgovorni Ukrajinci dok druga krivi proruske snage.

- Naravno da ima različitih mišljena o ovoj temi ali ćemo uzeti u obzir samo one koje ostavljaju eksperti. Evo komentator sa nadimkom „Sredoje RU“ je izneo izuzetno stručnu i argumentima potkovanu analizu, a vidimo i da ima dosta pluseva pa ćemo njegovo mišljenje uzeti u obzir. Ukrstićemo različita mišljenja, podatke o balistici, naoružanju kojim raspolažu obe strane u sukobu i tako utvrditi ko stoji iza ove tragedije – objašnjava naš izvor.


Read more: http://www.njuz.net/holandski-strucnjaci-prate-komentare-na-sajtu-b92-kako-bi-saznali-ko-je-oborio-avion-mh17/#ixzz3DiDV1MtB
Jelica Greganović Jelica Greganović 07:40 19.09.2014

Re: citaj pazljivo

Jelica Greganović Jelica Greganović 07:41 19.09.2014

Re: citaj pazljivo

AMSTERDAM/BEOGRAD, 10. septembar 2014, (Njuz)


Shvatam, dolazele, daš toliko od sebe komentarima, a ni Njuz te ne pomene. Nije u redu, slažem se.
dolazel dolazel 07:52 19.09.2014

Re: citaj pazljivo

Shvatam, dolazele, daš toliko od sebe komentarima, a ni Njuz te ne pomene. Nije u redu, slažem se.


Oh, pa sad ste bas otrovni gospodjo, to nije lepo.

Uvek se treba nasaliti na svoj racun, zasto ne?

Jelica Greganović Jelica Greganović 08:13 19.09.2014

Re: citaj pazljivo

Uvek se treba nasaliti na svoj racun, zasto ne?

Pa, to i pokušavam da ti kažem, al ako otrovom smatraš, izvini
hajkula1 hajkula1 10:51 19.09.2014

Re: citaj pazljivo

Spiridon


da li iskreno verujes da oni nisu u stanju to da naprave kod nas?




Kao i do sada kroz istoriju što već jesu, nekoliko puta.

Nisam iznenađena odlukom na referendumu. U vicevima su Škoti cicije a u stvarnosti su racionalni. Podelila sam ovde neke od ono malo informacija koje imam a zbog kojih sam bila skeptična o izglasavanju samostalnosti Škotske u ovom periodu. Važno je ono od čega se živi, pa s tim u vezi, misliim da su presudili verovatni odgovori na pitanja
- da li bi ostali u EU ili bi morali da traže prijem, (gde su jasni stavovi ne samo Londona nego i drugih država gde postoje secesionističke težnje na primer, Španija, Italija...
- da li bi a verovatno bi, Šetlandi, gde su naftonosni izvori zatražili autonomiju u okviru UK (šta bi se sve dešavalo i kako bi se završila ta kriza?)
- pitanje valute (nacionalna, evro ili funta)

Bilo bi dosta problema koji iziskuju vremenski period za rešavanje a za svo to vreme bi trpela privreda, ekonomija opadala.

Da je referendum organizovan ranije, u vreme dok se pisalo i govorilo o krizi u EU, ne bih se dvoumila kakva će biti odluka Škota.




Sada ne mogu da se otmem utisku, da će se veoma koristiti argument - ako je u Ujedinjenom Kraljevstvu organizovan ovakav referendum, zašto ne bi u Turskoj, Siriji, Iraku, Iranu... svuda gde žive Kurdi?









bubamarac bubamarac 13:59 19.09.2014

Re: citaj pazljivo

Jelica Greganović
Jesu to u Svedskoj nemiri?


Ih, otkad...



Ma nesto sam nacuo, al ne znam detalje.



gedza.73 gedza.73 20:40 19.09.2014

Re: citaj pazljivo

predatortz
Čekaj bre Gedžo da mi u RS završimo posao, pa onda agituj protiv odvajanja

Jelena Milić vam ne da da se odvojite.
To je ona dama koja kaže 'na želost, Rusija postoji' tako da ste vi po njenom jevanđelju još i dobro prošli.

p.s.
O odvajanju sam mislio na oblasti u Srbiji koje malo-malo pa prete sa otcepljenjem.



apacherosepeacock apacherosepeacock 09:29 20.09.2014

Re: citaj pazljivo

Jelica Greganović
Balkanizacija, a?

Nego, ovde palo neko zabrojavanje glasova (zvuci poznato:) i to slucajno sa one yes gomile.


emsiemsi emsiemsi 08:17 21.09.2014

Re: citaj pazljivo

Spiridon
Spiridone, jedini koga nisi pomenuo u Da li bi bilo dobro, je Škotska.


dopusti da mi usnica zadrhti =)

Jelice, jasno je ko dan sta je u Srbiji ovih dana "moderno" i zbog cega se podrzavaju Skoti. Medjutim, ako samo za trenutak stavis prst na celo i razmislis sta ce biti ako englezi u jednom trenutku iz zajebancije podrze pravo Sandzaka na otcepljenje kako ce se to odraziti na nas? A oni bolje pamte od nas ko je bio uz njih kad su bili u sranju. Nama ne trebaju takvi neprijatelji. Ako mi ne verujes pogledaj slike iz Sirije i Iraka, Ukraine. Kod nas je za sada oaza srece i mira u poredjenju sa tim zemljama. Jel nam treba tako nesto i da li iskreno verujes da oni nisu u stanju to da naprave kod nas?

Sve sto se pise ovde kod nas je pod lupom (i ako to zvuci suludo). Znaju englezi nase stavove vezano za Skotsku ali ih boli patka jer nismo uticajni. Problem nastaje onog trenutka kad oni odluce da podrze Sandzak npr. Da li ce i nas boleti patka u tom slucaju?
Zato je najbolje da cutimo i ne mesamo se u svetsku politiku ali izgleda da je u nasem slucaju to nemoguce. To je klasican balkanizam.

jbg




Ако стварно цениш њихове могућности (за изазивање срања по свету, а и шире), онда не би требао да толико сумњаш нити у њихову интелигенцију - да ће они правити срања по свету (Санџак инклудид) из својих интереса - а не због тога што смо ми (Срби) вербално подржавали независност Шкотске. Боли њих љуљи за српско мишљење.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:09 21.09.2014

Re: citaj pazljivo

i to slucajno sa one yes gomile

Imperija nije travu pasla, inače ne bi tako dugo opstala
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:10 21.09.2014

Re: citaj pazljivo

љуљи


predatortz predatortz 07:38 22.09.2014

Re: citaj pazljivo

Jelena Milić vam ne da da se odvojite.
To je ona dama koja kaže 'na želost, Rusija postoji' tako da ste vi po njenom jevanđelju još i dobro prošli.


Ima leka za njenu boljku...
kleinemutter kleinemutter 15:13 18.09.2014

simpa

Mnogo mi je lepa ova tvoja priča.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:16 18.09.2014

Re: simpa

Fala, draga
hajkula1 hajkula1 15:40 18.09.2014

Re: simpa

kleinemutter
Mnogo mi je lepa ova tvoja priča.


Poznata mi je porodica Jelica ih je već pominjala.

Nešto ne verujem da će izglasati samostalnost.
Tron Ujedinjenog Kraljevstva je u stvari škotski tron.
Ne znam da li da navijam za samostalnu Škotsku ili ne (ako izuzmem zrnce pakosti s kojim ipak navijam, Go Skoti, go. Ako smo mi patili, ne moraju i drugi a uvek najviše trpe najslabiji. Kada bi Porodica trpela, svim srcem bih bila ZA, njima želim sve što sam zbog njih istrpela.). Ne znam da li bi to bilo bolje za Skote, nisam u toku, tek sam površno informisana.
Ne volim ovakav trend globalizacije, gde veliki gutaju male, gde se gube one slatke različitosti, kada nestaje spektar i sve postaje sivo.
Ne volim što London kontroliše evro a ima svoju funtu. Potrebni su nam saveznici u zaštiti od nametanja ucenom, raznih pa i izopačenih vrednosti. Koliko bi imali saveznika u samostalnoj Škotskoj, jer to ipak ne zavisi samo od jedne strane - njih, već zavisi i od druge strane - naše vlasti.

U svakom slučaju, dragi Škoti, sve najbolje vam želim.



Jelica Greganović Jelica Greganović 15:59 18.09.2014

Re: simpa

U svakom slučaju, dragi Škoti, sve najbolje vam želim.


Tačno to.
hajkula1 hajkula1 22:00 18.09.2014

Re: simpa

Jelica Greganović
U svakom slučaju, dragi Škoti, sve najbolje vam želim.




Tačno to.



A kako ne bi?



http://www.vesti-online.com/Sport/Fudbal/302002/Skoti-u-kiltovima-ocistili-sneg-na-Karadordu


skyspoter skyspoter 15:29 18.09.2014

Otišla sam iz UK

prošle nedelje a ko zna u šta se vraćam sledeće nedelje. Cela priča me podseća na devedesete kada sam otišla iz Juge i vratila se u Srbiju.
Jedina razlika je što proces promena ovoga puta traje kratko.
Navijam za Wales!
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:31 18.09.2014

Re: Otišla sam iz UK

Ma, nema drame, to je samo pravo na osamostaljivanje, nema frke, kao što je ni kod nas bilo nije kad su to demonstrirali.
princi princi 15:40 18.09.2014

Re: Otišla sam iz UK

skyspoter
prošle nedelje a ko zna u šta se vraćam sledeće nedelje. Cela priča me podseća na devedesete kada sam otišla iz Juge i vratila se u Srbiju.
Jedina razlika je što proces promena ovoga puta traje kratko.
Navijam za Wales!

Bez brige. Otcepljenje, ako uopšte bude izgladano (u šta sumnjam) će formalno stupiti na snagu tek za 16 meseci, dok se prenesu sve ingerencije i usaglase svi aktovi. Sem toga, Englezi su majstori muljačine, i najverovatnije će na kraju sve biti kako je bilo i do sada.
hajkula1 hajkula1 15:42 18.09.2014

Re: Otišla sam iz UK

princi
Sem toga, Englezi su majstori muljačine, i najverovatnije će na kraju sve biti kako je bilo i do sada.




Bojim se da si i ovaj put u pravu.
princi princi 15:46 18.09.2014

Re: Otišla sam iz UK

hajkula1
princi
Sem toga, Englezi su majstori muljačine, i najverovatnije će na kraju sve biti kako je bilo i do sada.




Bojim se da si i ovaj put u pravu.

Lakše malo s tim "i ovaj put". Tvoj SRadule me banovao, možda čita ovo, :).
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:53 18.09.2014

Re: Otišla sam iz UK

i najverovatnije će na kraju sve biti kako je bilo i do sada.


Čak i ako Škotska ne izglasa nezavisnost, stvari neće biti kao sada, koliko znam trebalo bi da dobiju više ingerencija no što su ih do sada imali.
skyspoter skyspoter 21:51 18.09.2014

Re: Otišla sam iz UK


koliko znam trebalo bi da dobiju više ingerencija no što su ih do sada imali.

Mala je to cena za UK ako se uzme u obzir sledece:

as Max Keiser explained:

(1) The UK can now borrow cheaply using the giant Scottish oil reserves as collateral

(2) If Scotland leaves, the collateral (oil reserves) is no longer available

(3) So the cost of borrowing money for Britain skyrockets

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:55 18.09.2014

Re: Otišla sam iz UK

Mala je to cena za UK ako se uzme u obzir sledece:

Fakat.
hajkula1 hajkula1 22:12 18.09.2014

Re: Otišla sam iz UK

Jelica Greganović
Ma, nema drame, to je samo pravo na osamostaljivanje, nema frke, kao što je ni kod nas bilo nije kad su to demonstrirali.


Što više čitam, više se pitam


Šetland

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=09&dd=18&nav_category=78&nav_id=901119


London, Edinburg -- Škotsko "da" na današnjem referendumu bi verovatno pokrenulo lavinu pokušaja prekrajanja granica širom Evrope, ali možda i jedno otcepljenje u novoj državi.

Šetlandska ostrva, arhipelag oko kog se nalaze bogata nalazišta nafte, mogla bi da razmotre opciju da postanu samoupravna teritorija u okviru Ujedinjenog Kraljevstva, pre nego da ostanu deo eventualne nezavisne Škotske, rekao je škotski državni sekretar i zamenik lidera škotskih liberalnih demokrata Alister Karmajkl.

"Ako na Šetlandu ljudi snažno glasaju protiv nezavisnosti, a u celoj Škotskoj 'da' zaokruži tanka većina, onda bi otpočeli razgovori o poziciji Šetlanda i o raznim mogućnostima, koje bi bile otvorene", rekao je on za "Gardijan".

On je rekao da bi Šetlandska ostrva mogla lako da postanu nešto slično Ostrvu Men, koje nije deo Ujedinjenog Kraljevstva, već uživa status samoupravnog krunskog poseda ili pak automomna oblast nalik Farskim ostrvima, koja su deo Kraljevine Danske, ali imaju sopstvenu nadležnost u svemu, osim u odbrani i spoljnim poslovima.

Takav stav na Šetlandskim ostrvima (čiji su delovi svojevremeno bili u žiži javnosti zbog zahteva da se samostalno otcepe od Ujedinjenog Kraljevstva), mnogi vide kao veliki udarac na nešto što se vidi kao krunski argument "kampanje za otcepljenje" i Aleksa Salmonda - naftu.

Naravno, na drugoj strani je i utisak da je to samo deo atmosfere "finog zastrašivanja" iz "kampanje protivnika otcepljenja".

Ipak, na pitanje da li pristalice nezavisnosti ne bi trebalo da uzmu zdravo za gotovo nalazišta nafte posle eventualnog "da", Karmajkl kaže:

"To bi bila jedna od tema o kojima bismo želeli da razgovaramo. Međutim, ne želim da predviđam gde bi ti razgovori mogli da nas odvedu."

Reakcija je brzo stigla od onih koji zagovaraju škotsko "da":

"Škotske ostrvske zajednice će imati veću kontrolu nad svojim lokalnim ekonomijama, prirodnom okruženju i imaće svoje predstavnike u srcu vlasti nezavisne Škotske. Glas za 'da' je u osnovi nešto što daje moć narodu i zajednicama širom Škotske, uključujući i one na ostrvima", rekao je portparol Salmondovog kampa.

Inače, Šetlandi su tradicionalno većinski protiv nezavisnosti Škotske (i sebe kao dela takve nove države), jer zbog istorije, norveških korena, ali i naftne industrije pre sebe vide u okviru Ujedinjenog Kraljevstva.

Na referendumu 1979. godine, protiv otcepljenja je bilo 73,02 odsto stanovnika ove regije, najviše u celoj Škotskoj, a iako se ove godine ne očekuje toliki broj listića na kojima će biti zaokruženo "ne", Šetlandi bi ponovo trebalo da budu najčvršće opredeljeni deo Škotske.


Atomski mrav Atomski mrav 22:14 18.09.2014

Re: Otišla sam iz UK

Jel' to nešto poput Piranskog zaliva?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:31 18.09.2014

Re: Otišla sam iz UK

Znala sam da su poznati po gruboj vuni, ali toliko odlučnoj, to nisam znala...Šetlanđani...

ladyhawk ladyhawk 15:35 18.09.2014

Anketa

Prosle nedelje bila sam u Edinburgu i malo anketirala medju mestanima o referendumu. Moj zakljucak je da su intelektualci mahom protiv, dok su manje obrazovani (npr. vozac taksija) bili za razdvajanje. Mislim da me je moj dug jezik kostao 3£ jer sam taksisti objasnila da iz iskustva znam kako od otcepljenja profitiraju samo politicari i kriminalci. Onda mi on nije omogucio da platim karticom, vec me vozio do bankomata, verovatno ne najblizeg, da podignem kes i sve mi to dodatno naplatio.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:40 18.09.2014

Re: Anketa

vec me vozio do bankomata

Vi'š kako je ljubazan...
princi princi 15:45 18.09.2014

Re: Anketa

Moj zakljucak je da su intelektualci mahom protiv, dok su manje obrazovani (npr. vozac taksija) bili za razdvajanje.

To je zato jer su u Škotskoj i Severnoj Irskoj verska pitanja ujedno i klasna. Protestanti su izrazito za Uniju koja ih je u prošlosti nagrađivala privilegovanim položajem, menadžerskim pozicijama i sl. Katolici su gotovo 100% za nezavisnost jer su bili ugnjetavani i tretirani, maltene, kao životinje. Više, privilegovane klase su imale pristup svim tekovinama civilizovanog društva, prema tome i školama. Underclasses su uglavnom bili materijal za kitchen sink.
mirelarado mirelarado 15:56 18.09.2014

Re: Anketa

Više, privilegovane klase su imale pristup svim tekovinama civilizovanog društva, prema tome i školama. Underclasses su uglavnom bili materijal za kitchen sink.


Такво стање ствари и јесте досад задржало Шкотску у Унији. Шта ће сада бити, не знам...
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:04 18.09.2014

Re: Anketa

Možda nam javi blog kolega
princi princi 16:05 18.09.2014

Re: Anketa

Meni se nekad čini da UK, zapravo, jedva i da postoji. Postoji London, uglavnom City sa pratećim službama, postoji ostatak Engleske, Škotska, Vels, severna Irska. Oni maltene već žive nezavisno jedni od drugih, tako da se suštinski ništa neće promeniti sve i da Škoti izglasaju nezavisnost (u čemu ih ja žestoko podržavam, ali što je unlikely).
nurudin nurudin 19:57 18.09.2014

Re: Anketa

mirelarado
Više, privilegovane klase su imale pristup svim tekovinama civilizovanog društva, prema tome i školama. Underclasses su uglavnom bili materijal za kitchen sink.


Такво стање ствари и јесте досад задржало Шкотску у Унији. Шта ће сада бити, не знам...


Мирела, нема тајни под капом небеском -- све се зна... :)
skyspoter skyspoter 21:43 18.09.2014

Re: Anketa

postoji ostatak Engleske, Škotska, Vels, severna Irska.


A Cornwall?!

Next...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:54 18.09.2014

Re: Anketa

princi
Moj zakljucak je da su intelektualci mahom protiv, dok su manje obrazovani (npr. vozac taksija) bili za razdvajanje.

To je zato jer su u Škotskoj i Severnoj Irskoj verska pitanja ujedno i klasna. Protestanti su izrazito za Uniju koja ih je u prošlosti nagrađivala privilegovanim položajem, menadžerskim pozicijama i sl. Katolici su gotovo 100% za nezavisnost jer su bili ugnjetavani i tretirani, maltene, kao životinje. Više, privilegovane klase su imale pristup svim tekovinama civilizovanog društva, prema tome i školama. Underclasses su uglavnom bili materijal za kitchen sink.

У том смислу ништа од независности: протестанти су двоструко многобројнији од католика, с тим што чак 40% Шкота се изјашњава као нерелигиозни. Мислим да вера тамо све мање игра улогу, барем судећи према овом јако занимљивом дијаграму:


Зашто је занимљив?
Па, нерелигиозни постају надмоћна већина међу млађим генерацијама.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:58 18.09.2014

Re: Anketa


Зашто је занимљив?
Па, нерелигиозни постају надмоћна већина међу млађим генерацијама.

To je ne samo zanimljivo nego fenomenalno.
nsarski nsarski 03:20 19.09.2014

Re: Anketa

Meni se nekad čini da UK, zapravo, jedva i da postoji. Postoji London, uglavnom City sa pratećim službama, postoji ostatak Engleske, Škotska, Vels, severna Irska. Oni maltene već žive nezavisno jedni od drugih, tako da se suštinski ništa neće promeniti sve i da Škoti izglasaju nezavisnost (u čemu ih ja žestoko podržavam, ali što je unlikely).


U davna vremena, kad se sprovodio referendum za Vels, Englezi su takodje bili antiprotivni. U to vreme je slogan (cesto ispisivan na ogromnim grafitima) bio:

"Home rule for Wales!"
na sta su neki studenti dopisivali
"And Moby Dick for the king!"

Salu na stranu, meni paralele sa Kosovom, koje se u komentarima pominju, ne piju vodu.
Mnogo je bolja paralela sa odvajanjem Crne Gore, cini mi se. Uostalom, Skoti i Crnogorci imaju stosta zajednickog po mitologiji i mentalitetu. Montanjeri i Highlanderi imaju, pre svega, tribalnu tradiciju: jedni plemena, drugi klanove. Kao sto se kod nas mogu naci knjige (u samizdat verziji) nekih sokolova koji i dan danas biju bitku na Mojkovcu i dokazuju da njihov djed, serdar, nije izdao kako za njega pricaju Piperi, tako se mogu naci knjige Skotlandjana iz, npr., McAdam klana koje slicne herojske zasluge pripisuju nekom svom pretku od pre par vekova (ja sam vise takvih knjiga drzao u rukama).

Napred Skoti, djetici i sokolovi!
emsiemsi emsiemsi 05:36 19.09.2014

Re: Anketa

nsarski
Meni se nekad čini da UK, zapravo, jedva i da postoji. Postoji London, uglavnom City sa pratećim službama, postoji ostatak Engleske, Škotska, Vels, severna Irska. Oni maltene već žive nezavisno jedni od drugih, tako da se suštinski ništa neće promeniti sve i da Škoti izglasaju nezavisnost (u čemu ih ja žestoko podržavam, ali što je unlikely).


U davna vremena, kad se sprovodio referendum za Vels, Englezi su takodje bili antiprotivni. U to vreme je slogan (cesto ispisivan na ogromnim grafitima) bio:

"Home rule for Wales!"
na sta su neki studenti dopisivali
"And Moby Dick for a king!"

Salu na stranu, meni paralele sa Kosovom, koje se u komentarima pominju, ne piju vodu.
Mnogo je bolja paralela sa odvajanjem Crne Gore, cini mi se. Uostalom, Skoti i Crnogorci imaju stosta zajednickog po mitologiji i mentalitetu. Montanjeri i Highlanderi imaju, pre svega, tribalnu tradiciju: jedni plemena, drugi klanove. Kao sto se kod nas mogu naci knjige (u samizdat verziji) nekih sokolova koji i dan danas biju bitku na Mojkovcu i dokazuju da njihov djed, serdar, nije izdao kako za njega pricaju Piperi, tako se mogu naci knjige Skotlanjdjana iz, npr., McAdam klana koje slicne herojske zasluge pripisuju nekom svom pretku od pre par vekova (ja sam vise takvih knjiga drzao u rukama).

Napred Skoti, djetici i sokolovi!

Напред Шкоти, а назад ђетићи !
У Црну Гору не идем нити на море (био једном, напустио након 3 дана, без обзира што сам имао уплаћених 10 дана) - додуше, још једном ћу отићи на сплаварење Таром, био давно --- али сам био јако тужан када су се отцепили.
Стога ћу увек гласати да се врате и живе заједно са Србима - успркос свему.
blogovatelj blogovatelj 07:10 19.09.2014

Re: Anketa

Montanjeri i Highlanderi imaju, pre svega, tribalnu tradiciju


Dok su za razliku od njih Siftari poznati kao bastion individualizma
nsarski nsarski 07:31 19.09.2014

Re: Anketa

Dok su za razliku od njih Siftari poznati kao bastion individualizma




Ne, oni su klike. Nešto kao Famiglia, samo što nose keče.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:37 19.09.2014

Re: Anketa

Mnogo je bolja paralela sa odvajanjem Crne Gore,

И Црна Гора и Шкотска су у заједницу унеле државност (за разлику од напр. Велса, који није).

Важна разлика је да Црногорци и Срби имају исти, српски језик (и исто порекло), а то није случај са Шкотима и Енглезима. Шкоти су свој језик скоро па сасвим изгубили (за разлику од Велшана који често у кући говоре велшки).
Jelica Greganović Jelica Greganović 07:43 19.09.2014

Re: Anketa

Стога ћу увек гласати да се врате и живе заједно са Србима - успркос свему.

Nemoj, ako boga znaš, daj da se i dalje ovako mučimo.
Gospodja Klara Gospodja Klara 10:00 19.09.2014

Re: Anketa

Ne, oni su klike. Nešto kao Famiglia, samo što nose keče.


Od klika, preko kečeta - do vesti:

(Razzbijam u igri asocijacija.)
emsiemsi emsiemsi 16:29 19.09.2014

Re: Anketa

principessa_etrusca
Mnogo je bolja paralela sa odvajanjem Crne Gore,

И Црна Гора и Шкотска су у заједницу унеле државност (за разлику од напр. Велса, који није).

Важна разлика је да Црногорци и Срби имају исти, српски језик (и исто порекло), а то није случај са Шкотима и Енглезима. Шкоти су свој језик скоро па сасвим изгубили (за разлику од Велшана који често у кући говоре велшки).

М'да !

Линк на тубету !

ПС 2. Иде ми на љуљи овај текст едитор !
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 16:06 18.09.2014

Higgis

Sinoć via Fb dobijam poziv na guštanje od drugara koji negdje u Vrbanji planiraju opasan gulaš iz kotlića i to specijalno povodom škotskog referenduma o nezavisnosti a nezavisno od rezultata istog: ako Škotska izglasa nezavisnost biće kotlić a ako ne izglasa - biće kotlić.
martin_krpan martin_krpan 16:09 18.09.2014

Re: Higgis

bojan ljubomir jugovic
Sinoć via Fb pozivaju me na guštanje drugari koji negdje u Vrbanji planiraju opasan gulaš iz kotlića i to specijalno povodom škotskog referenduma o nezavisnosti a nezavisno od rezultata istog: ako Škotska izglasa nezavisnost biće kotlić a ako ne izglasa - biće kotlić.


Vrbanja? Jel to negdje u BiH?
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:10 18.09.2014

Re: Higgis

ako Škotska izglasa nezavisnost biće kotlić a ako ne izglasa - biće kotlić.

Da li će imanje ili nemanje sadržine kotlića razlikovati rezultat referenduma?
blogovatelj blogovatelj 19:56 18.09.2014

Re: Higgis

Vrbanja? Jel to negdje u BiH?


Đes Krpane, tebe smo čekali.
Ne boj se, biće i kod tebe referendum neke 2017. Imaćeš i ti slobodnu Republiku Srpsku Krajinu.
Šta misliš o čemu ova dvojica pričaju kad se sretnu?

martin_krpan martin_krpan 05:40 19.09.2014

Re: Higgis

blogovatelj
Vrbanja? Jel to negdje u BiH?


Đes Krpane, tebe smo čekali.
Ne boj se, biće i kod tebe referendum neke 2017. Imaćeš i ti slobodnu Republiku Srpsku Krajinu.
Šta misliš o čemu ova dvojica pričaju kad se sretnu?


Hehe, na šta je Putin spao bokte mazo. Dođe mu Kinez, dođe Kazahstanac i Bjelorus i onda nema više - prazan program. Slobodna Republika već postoji ali se zalaže za malo drugačije ideje.
ivana23 ivana23 17:44 18.09.2014

***

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:03 18.09.2014

Free Orkneys!

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:24 18.09.2014

Re: Free Orkneys!

princi princi 19:50 18.09.2014

Po meni, svi treba da se otcepe

i Škotska, i Katalonija i Lombardija i Tirol i Sandžak i Teksas i Kalifornija... ko god hoće treba da ima državu. Jednostavno, to će države potpuno obesmisliti a ljudi će živeti u društvu gradova-metropola koji će se, kvalitetom života koji nude, boriti za talentovane i pametne. Nešto kao srednji vek ili natička Grčka. To je već trend u svetu. Šta neki San Francisko, na primer, ima sa ostatkom Amerike, ili London sa ostatkom Engleske, ili GTA i Vankuver sa ostatkom Kanade? To su potpuno društva za sebe.
blogovatelj blogovatelj 19:59 18.09.2014

Re: Po meni, svi treba da se otcepe

GTA


GTA kad bi bio posebna država imao bi četrnaestu ekonomiju u svetu. Tako kažu.
A sve sam peder i narkoman šeta ulicama Toronta.
princi princi 20:04 18.09.2014

Re: Po meni, svi treba da se otcepe

GTA kad bi bio posebna država imao bi četrnaestu ekonomiju u svetu.

Četvrta najveća metro area na severnoameričkom kontinentu. Prejebali Šikago pre neku godinu. A izgleda da će tek da raste. Mada se meni čini da je Vankuver laćaniji za život.
hajkula1 hajkula1 21:23 18.09.2014

Re: Po meni, svi treba da se otcepe

blogovatelj

A sve sam peder i narkoman šeta ulicama Toronta.



Da, 99%.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:47 18.09.2014

Re: Po meni, svi treba da se otcepe

princi
i Škotska, i Katalonija i Lombardija i Tirol i Sandžak i Teksas i Kalifornija... ko god hoće treba da ima državu.

Да.
И Косово.
И Република Српска.

Војводину већ не бих дао, равница је одмор мислима ;-)
blogovatelj
A sve sam peder i narkoman šeta ulicama Toronta.

Сине, не мерачи, пола Бгда има да вам се досели!
Остаће нам само Крагјевац и Пчињ!
jkt2010 jkt2010 02:06 19.09.2014

Re: Po meni, svi treba da se otcepe

princi
ljudi će živeti u društvu gradova-metropola


Zato godinama pricam da treba odustati od tzv "ravnomernog razvoja" koji je razbacivanje resursa i umesto toga ici na planiranje i realizaciju BG-NS metropolitan area (twin city or whatever). To treba da je srce Srbije i tu treba da zivi najveci deo gradjana - npr 4 milina ljudi.

BGnaH2O, samo na velikoj skali.
blogovatelj blogovatelj 02:31 19.09.2014

Re: Po meni, svi treba da se otcepe

Četvrta najveća metro area na severnoameričkom kontinentu. Prejebali Šikago pre neku godinu. A izgleda da će tek da raste. Mada se meni čini da je Vankuver laćaniji za život.


Cetvrta jeste, ali je Cikago jos uvek ispred, koliko znam. NYC, LA i Cikago.
Prejebali su skoro Hjuston, ili Dalas, ili Majami, tako nekoga.
Da ce da raste, hoce. Nema nameru da staje. U poslednjih 6 godina se prosirio 10km kad se krene od Misisage ka Kicineru. Znam posto sest godina tuda intenzivno defilujem. 2007. u jesen kad se prodje raskrsnica Hwy 401 i Hwy 407 nije bilo civilizacije vise, a sada jos 10km vozis, pa tek onda pocinju sume i livade.
Sto se Vankuvera tice, divotica je. A da Kvebek nije tolika ledara, otisao bih u Kvebek Siti ove sekunde. A i francuski ne znam, to me zajebaje u zivotu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana