Ljudska prava

Besprizornost

Jelica Greganović RSS / 23.09.2014. u 11:14

cenovnik-crkve-1369559671-315893.jpg 

Uopšte nisam imala nameru da pišem o gej paradi, prvo zato što sam sve što sam imala već napisala proteklih godina, drugo zato što mi se činilo da je država konačno shvatila da se omogućavanjem gej parade štite i prava onih članova društva koji uopšte nisu homoseksualno orjentisani. Jer, ako te niko ne pita kog si seksualnog opredeljenja kad porez plaćaš, što bi to uopšte bilo pitanje onda kada tražiš da budeš jednak među jednakima pred zakonom? Jedino što sam u tome zaboravila je institucija koja je ustavom i zakonima od države odvojena – crkva, SPC, koja je upravo svom saopštenju izvolela tu sitnicu zaboraviti. I to po pitanju para i prava. I neshvatanja. Od čega se meni ekstremno diže pritisak.

Dakle, kroz lik i delo šefa zemaljske Ješuine filijale, zvane SPC, a u formi saopštenja, javio se patrijarh Irinej i izvoleo poručiti onima koji bi da organizuju ili učestvuju u gej paradi: »"Imate pravo da paradirate, ali samo o svom trošku i trošku svojih nalogodavaca, ma kako se oni zvali, kako za paradu, tako i za obezbeđenje, no ne o trošku Srbije - bombardovane, razorene, moralno i ekonomski osakaćene, osiromašene, poplavljene, na stub srama prikovane".

Kad crkva kaže »imate pravo da...«, ja se prosto naježim. Ko je crkva, pa da određuje u sekularnoj državi ko na šta ima, a ko na šta prava nema? Za to postoje ustav i zakoni, kojima je, još jednom da ponovim, crkva od države odvojena. Shodno tome je crkva poslednja koja može građanima prava da kroji, pa još i da ih prikraja rečima »ali samo o svom trošku i trošku svojih nalogodavaca...«, uz preciziranje »kako za paradu, tako i za obezbeđenje«. Elem, ako neko nema prava da se bavi raspoređivanjem budžeta, to je crkva koja u njega ne uplaćuje, a i sekularnošću joj dozvoljeno nije da raspoređuje državne pare. Inače, to su one pare koje su svi pred zakonom jednaki, porezima u budžet uplatili, svi sem jednakije od jednakih – crkve. Da ste ikada dobili račun za sveću u crkvi kupljenu (inače, već po crkvama stoje obaveštenja da u crkvi smeju da se pale samo sveće u njoj kupljene, naravno za više para no što bi ste ih van nje kupili)? Jeste li ikada dobili račun za opelo? Za krštenje? Za slavsko sveštanje kuće, stana? Za venčanje? Račun, overen onako kao što to država od svih jednakih pred zakonom traži? Plaća li crkva porez na poklone kao sve druge firme ili građani? Plaća li porez na nekretnine? I sad bi tako izuzeta iz poreskih obaveza da ima prava da određuje na šta će se porezi, kroz budžet, koristiti? Kako da ne...Pravo na te pare, kroz obezbeđenje ili bilo šta drugo zakonom određeno, imaju svi oni koji te pare uplaćuju i u skladu sa zakonom, recimo kao kad se radi o gej paradi, traže svoja prava.

Što se epskog dela gornje izjave tiče (no ne o trošku Srbije - bombardovane, razorene, moralno i ekonomski osakaćene, osiromašene, poplavljene, na stub srama prikovane"), ja bih samo da pripitam – a što se crkva te ekonomske osakaćenosti i osiromašenosti ne seti onda kada njoj nešto treba? Kada se od građana, više bez znanja no dobrovoljno, kroz poštanske markice, po ko zna koji put, uzimaju pare za opremanje hrama Sv. Save? Što se tad crkva ne seti siromašne i osiromašene Srbije? Ili onda kada od te iste ekonomski osakaćene države crkva moralno traži da joj pokloni plac u centru Beograda, plac vredan desetine miliona evra, pa još na njemu i patrijaršijsku biblioteku sazida o državnom trošku? To traženje je vredno milione i milione evra koje država nema, a kad bi ih imala možda bi njima mogla da plati i lečenja teško bolesne dece. Ili pomogla poplavljenima, trudnima, siromašnima. Time bi se doprinelo moralnom oporavku, zar ne?

I još ovo, jer prvo nije bilo dovoljno: "Da li zbog suštinski apsurdnog paradiranja država treba da u trenutnoj nemaštini troši milione za obezbeđenje šačice sugrađana i njihovih gostiju za paradu od nekoliko stotina metara u centru Beograda?", pita gospodin Irinej. Da, treba. S tim što crkva nije ta koja određuje kriterijume apsurdnosti kada se radi o pravima koja građanima zakoni garantuju. Jer ako ćemo da se igramo mešanja i zaboravljanja sekularnosti, onda bi mogli da pripitamo: nije li zaista apsurdno da se crkveni dostojanstvenici voze kolima skupljim od kilometara  obezbeđenja gej parade, skupljim od kuća koje poplavljeni nemaju, skupljim od lečenja teško bolesne dece koja umiru? Nije li apsurdno da se skuplja novac za ukrašavanje hrama Sv. Save, samo zato da bi paradirali pozlatom i sjajem, dok sugrađani nemaju čime račune da plate i decu nahrane? Što crkva tu brigu o državnim parama i parama uopšte ne pokaže onda kada se radi o parama koje ona traži. I najčešće i dobija. Zašto se crkva ne seti dobročinstva i skromnosti, na kojima je njen bog svoje učenje i zapovesti gradio, i onda kada se radi o njenoj koži?

Da ne pominjem klasičnu zamenu teza koju demonstrira patrijarh – »Organizatori ovakvog paradiranja i njihovi mentori iz Evrope ne žele da izvuku pouku iz onoga što su prouzrokovale prethodne parade", ističe patrijarh i upozorava na sve opasnosti koje parada može da izazove "na obe strane". Koje opasnosti mogu biti izazvane na koje obe strane? Strane koja poštuje zakon i strane koja ne poštuje zakone? Jer, samo te strane postoje. I samo jedna od njih treba i mora da izvuče pouku – ona koja zakone ne poštuje. Sem ako se patrijarh ovim rečima ne stavlja na stranu onih koji krše zakone.

Drugi spin, odnosno zamena teza je: »SPC je upitala organizatore i učesnike parade da li se zaštita njihovih privatnih prava...« Privatnih prava? Otkad je pravo na slobodnu reč, pravo na traženje zaštite tog prava koje se po zakonu ima – privatno pravo? Gej parada je parada kojom se ne traži pravo na homoseksualnost, jer to i tako zakonom zabranjeno nije, nego sva ostala prava koja homoseksualci nemaju. Za početak, pomenuto pravo na zaštitu traženja građanskih prava.

Onako kao što ne shvata sekularnost države, tako patrijarh ne razume, pa pita: »Ako je gej seksualno opredeljenje opravdano i treba ga propagirati, na osnovu čega to isto ne važi i za pedofiliju, masovno raširenoj u zapadnom svetu, incest...« Odgovor je vrlo kratak i jasan: Na osnovu zakona. Za početak. Staviti u isti red homoseksualnost i pedofiliju, inače masovno raširenu u hrišćanstvu, je ako mene pitate zločin ništa manji od pedofilije. To je osnovno nerazumevanje prava koja imaju deca. Prava na to da budu zaštićena sve dok ne budu mogla da se nose sa obavezama odlučivanja i odgovornosti koje ponesu kad porastu. Deca jesu i moraju da budu posebno zaštićena grupa bilo gde u svetu. I ne smeju da budu žrtva bilo kakvog, a naročito ne seksualnog, iskorišćavanja od strane odraslih osoba. Strašno je kada to neko ne razume. Naročito neko na tako odgovornom mestu kao što je to patrijarhsko.

Ima toga još, al mi je prosto zlo da o svemu tome pišem, i ovo je više nego dovoljno. Naročito kad se za kraj ostave reči patrijarhove: "zar ste toliko zaslepljeni svojom pohotom i egoizmom" Dakle, zaista...Za to i za sve ono gore citirano, ja bih samo jednu reč imala – besprizornost.

 

 



Komentari (402)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 11:22 23.09.2014

klima

Šteta što u Srbiji ne uspeva pirinač.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:28 23.09.2014

Re: klima

Pirinač?
krkar krkar 11:31 23.09.2014

Re: klima

Pirinač?


Nije do samog pirinča koliko do pozitivnog efekta pirinčanih polja u prevaspitavanju ovakvih "duhovnika"
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:32 23.09.2014

Re: klima

Pa, nije ni kukuruz za bacanje, ako mene pitaš.
krkar krkar 11:35 23.09.2014

Re: klima

Jelica Greganović
Pa, nije ni kukuruz za bacanje, ako mene pitaš.


Ni približno efikasan ko pirinač!
janeznam janeznam 12:11 23.09.2014

Re: klima

Šteta što u Srbiji ne uspeva pirinač.


i ostalo

vranac147 vranac147 13:25 23.09.2014

Re: klima

Jelica Greganović
Pa, nije ni kukuruz za bacanje, ako mene pitaš.

nama fali da poshumimo josh desetak % teritorije da bi ispunili neke standarde, tako da posla za ovakve lezilebovice i ebivetre ima. na zalost, nema ko da ih shalje tamo :(
robert.bellarmino robert.bellarmino 14:26 23.09.2014

desetak

Ovo je manje od desetka koji je vjernik obavezan dati. Sigurno da bi svaki vjernik rađe da je oslobođen poreza plaćao skromni doprinos crkvi , koja u svojoj skromnosti i snishodljivosti nikad nije tražila objavom joj zagarantirano. No besprizorno je da vjernik mora plaćati još stokuraca raznih od dekadentne isprazne i mahom uhljebne kulture , čijim pregaocima i pregalicama nikad dosta primanja spram njihove percepcije dal bitnosti, dal potrebe da primaju.Razne renente za tuđe kopulativno priplodne zanimacije ( od dječjeg doplatka do bonusa za samohrane majke, pa koji qurac vernici imaju plaćat produkte tuđe ejakulacije) . Dal vjernici trebaju da plaćaju zdravstveno osiguranje koje pokriva ubijanje djece te time sami sebe dovode u situaciju da su saučesnici u smrtnome grijehu. A tek obavezno školstvo u kojem su vjerni izloženi teroru trešmarksističkih rodnih ideologija, promoviranju komunizma, ili recimu nauku da zemlja nije centar svemira .A djeci se daju obroci koji sadržavaju namirnice sa halal sertifikatom i ne postoji način da odbiješ jesti nešto što na sebi ima zapis vražjeg sluge .I ne znam šta VAMA to znači sekularno , ali znam da se država zove republika pa bih molio za malo republikanskih vrijednosti,, a zašto odgovor baš eto ovde ispod posta ovog časnog umnog blogera ( koji se samo izbezumi kad je crkva u pitanu , nadajmo se da je neuroza a ne đavoimanost) pa eto podseti me pirinčom drug Pol Pot je ideje za svoje napredni poredak dobio na radnim akcijama u eseferjotu.. pa vidjesmo dokle je taj napredak doguro jel evo vidim druga Henga Samrina uvatila nostalgija za pendrečenjem pa pomislih nisu baš svi pederi loši ,eto onaj Edgar Hoover je bio civilizaciski koristan lik
dali76 dali76 17:27 23.09.2014

Re: klima

Kad smo vec kod klime , ja bi da primjetim da za razliku od pirinca, u Srbiji se sasvim fino primaju ovakve izjave crkvenih velikodostojnika.
Za ovakve “klimatske” uslove najodgovornija je drzava.
Nije bas pretesko dokuciti kako SPC samo koristi paradu kao dobar povod da bi jos jednom iznjela svoj politicki stav prema mrskom, nakaradnom , nepravednom zapadu koji je po SPC Gglavni autor svog zla koji se desio Srbima, ukljucujuci bombardovanje.
Kao sto pirinac rastd tamo gde to klima dozbvoljava, tako i crkva prica to sto prica jer joj “klima” pase.
Ne, ne sporim odgovornost crkvenih vjerodostojnika, samo je ne bih oduzeo ni od onih koji doprinose takvoj klimi u kojoj je nevina Srbija osiromassena, stavljena na stub srama I bombardovana od zlog, nepravednog zapada.

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:31 23.09.2014

Re: desetak

Razne renente za tuđe kopulativno priplodne zanimacije ( od dječjeg doplatka do bonusa za samohrane majke, pa koji qurac vernici imaju plaćat produkte tuđe ejakulacije) .


Ban. Crven. Kad smo već kod quraca.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:20 23.09.2014

Re: klima

Kad smo vec kod klime , ja bi da primjetim da za razliku od pirinca, u Srbiji se sasvim fino primaju ovakve izjave crkvenih velikodostojnika.

LICEMERJE
mlekac mlekac 19:09 23.09.2014

Re: desetak

robert.bellarmino
Ovo je manje od desetka koji je vjernik obavezan dati. Sigurno da bi svaki vjernik rađe da je oslobođen poreza plaćao skromni doprinos crkvi , koja u svojoj skromnosti i snishodljivosti nikad nije tražila objavom joj zagarantirano. No besprizorno je da vjernik mora plaćati još stokuraca raznih od dekadentne isprazne i mahom uhljebne kulture , čijim pregaocima i pregalicama nikad dosta primanja spram njihove percepcije dal bitnosti, dal potrebe da primaju.Razne renente za tuđe kopulativno priplodne zanimacije ( od dječjeg doplatka do bonusa za samohrane majke, pa koji qurac vernici imaju plaćat produkte tuđe ejakulacije) . Dal vjernici trebaju da plaćaju zdravstveno osiguranje koje pokriva ubijanje djece te time sami sebe dovode u situaciju da su saučesnici u smrtnome grijehu. A tek obavezno školstvo u kojem su vjerni izloženi teroru trešmarksističkih rodnih ideologija, promoviranju komunizma, ili recimu nauku da zemlja nije centar svemira .A djeci se daju obroci koji sadržavaju namirnice sa halal sertifikatom i ne postoji način da odbiješ jesti nešto što na sebi ima zapis vražjeg sluge .I ne znam šta VAMA to znači sekularno , ali znam da se država zove republika pa bih molio za malo republikanskih vrijednosti,, a zašto odgovor baš eto ovde ispod posta ovog časnog umnog blogera ( koji se samo izbezumi kad je crkva u pitanu , nadajmo se da je neuroza a ne đavoimanost) pa eto podseti me pirinčom drug Pol Pot je ideje za svoje napredni poredak dobio na radnim akcijama u eseferjotu.. pa vidjesmo dokle je taj napredak doguro jel evo vidim druga Henga Samrina uvatila nostalgija za pendrečenjem pa pomislih nisu baš svi pederi loši ,eto onaj Edgar Hoover je bio civilizaciski koristan lik



Ti ovo ozbiljno?
fantomatsicna fantomatsicna 20:18 23.09.2014

Re: klima

Jelica Greganović
Pa, nije ni kukuruz za bacanje, ako mene pitaš.

Jes nije, dobro bi poslužio u ćošku za vaspitne mere !
Des Krkar dobro si nas se setio
anonimni_autor anonimni_autor 23:42 23.09.2014

Re: desetak

mlekac
robert.bellarmino
Ovo je manje od desetka koji je vjernik obavezan dati. Sigurno da bi svaki vjernik rađe da je oslobođen poreza plaćao skromni doprinos crkvi , koja u svojoj skromnosti i snishodljivosti nikad nije tražila objavom joj zagarantirano. No besprizorno je da vjernik mora plaćati još stokuraca raznih od dekadentne isprazne i mahom uhljebne kulture , čijim pregaocima i pregalicama nikad dosta primanja spram njihove percepcije dal bitnosti, dal potrebe da primaju.Razne renente za tuđe kopulativno priplodne zanimacije ( od dječjeg doplatka do bonusa za samohrane majke, pa koji qurac vernici imaju plaćat produkte tuđe ejakulacije) . Dal vjernici trebaju da plaćaju zdravstveno osiguranje koje pokriva ubijanje djece te time sami sebe dovode u situaciju da su saučesnici u smrtnome grijehu. A tek obavezno školstvo u kojem su vjerni izloženi teroru trešmarksističkih rodnih ideologija, promoviranju komunizma, ili recimu nauku da zemlja nije centar svemira .A djeci se daju obroci koji sadržavaju namirnice sa halal sertifikatom i ne postoji način da odbiješ jesti nešto što na sebi ima zapis vražjeg sluge .I ne znam šta VAMA to znači sekularno , ali znam da se država zove republika pa bih molio za malo republikanskih vrijednosti,, a zašto odgovor baš eto ovde ispod posta ovog časnog umnog blogera ( koji se samo izbezumi kad je crkva u pitanu , nadajmo se da je neuroza a ne đavoimanost) pa eto podseti me pirinčom drug Pol Pot je ideje za svoje napredni poredak dobio na radnim akcijama u eseferjotu.. pa vidjesmo dokle je taj napredak doguro jel evo vidim druga Henga Samrina uvatila nostalgija za pendrečenjem pa pomislih nisu baš svi pederi loši ,eto onaj Edgar Hoover je bio civilizaciski koristan lik



Ti ovo ozbiljno?

Naravno Maco ...SPC ima nameru da nas vrati u vreme kada je bila najmoćnija.Što u prevodu znači u srednji vek
angie01 angie01 15:31 24.09.2014

Re: desetak

Srpski student teologije uhapšen u SAD zbog pedofilije
| 24. 09. 2014. - 16:00h | Komentara: 1

Dario Spasić (22), student teologije na fakultelu Svezi Sava u Libertvilu, SAD uhapšen je zbog sumnje da je dogovarao sastanke preko društvenih mreža sa maloletnim dečacima radi seksualnih odnosa.
Dario Spasić

Kancelarija šerifa okruga Lejk saopštila je da je Spasić student teologije na fakultetu Sveti Sava koji pruža versko obrazovanje i obučava studente za Srpsku pravoslavnu crkvu.



Dario Spasić je mislio da se dopisuje sa 14-godišnjim dečakom, ali je zapravo komunicirao sa američkim inspektorima iz odeljenja za sajber-kriminal i na taj način je upao u zamku.



On je zakazao sastanak u 10 sati, kada je uhapšen i optužen za pokušaj seksualnog uznemiravanja maloletnika, piše Čikago tribjun.



On je bio iznenađen kada ga je policija uhapsila jer je mislio da neće biti otkriven ukoliko koristi nalog za društvenu mrežu preko mobilnog telefona a ne kompjutera.



Spasiću je određena kaucija od 100.000 dolara, a suđenje treba da se održi danas.
hajkula1 hajkula1 15:41 24.09.2014

Re: desetak

robert.bellarmino 14:26 23.09.2014 /
desetak
...Razne renente za tuđe kopulativno priplodne zanimacije (od dječjeg doplatka do bonusa za samohrane majke, pa koji qurac vernici imaju plaćat produkte tuđe ejakulacije) ...


Preporuči / Preporuka: 10 / Obavesti moderatora / Link / Citiraj / Odgovori




On je napisao, ali vidi preporuke (do sada)


Samohrana majka bez dečijeg dodatka, bez bonusa, bez alimentacije, sada opet bez zdravstvenog osiguranja, (podrazumeva se bez sponzora) i sa neredovnom platom koja je spala na ispod proseka. Dođe mi da pucam. Sada bežim da mi ne skoči pritisak.
angie01 angie01 15:44 24.09.2014

Re: desetak

, pa koji qurac vernici imaju plaćat produkte tuđe ejakulacije) ...



Jaril Jaril 18:38 24.09.2014

Re: desetak

hajkula1
robert.bellarmino 14:26 23.09.2014 /
desetak
...Razne renente za tuđe kopulativno priplodne zanimacije (od dječjeg doplatka do bonusa za samohrane majke, pa koji qurac vernici imaju plaćat produkte tuđe ejakulacije) ...


Preporuči / Preporuka: 10 / Obavesti moderatora / Link / Citiraj / Odgovori



On je napisao, ali vidi preporuke (do sada)


Тек сад ово видим кад сте истакли (заобишао цео коментар). Ово везе са Хришћанством нема, јер је и тај 'продукт туђе ејакулације' настао по вољи Божјој и он је, гле чуда, човек који има своје емоције. И као таквом, као сину или кћери Божјој, треба свако од нас да уради све да живот прође у што већем миру.
anonimni_autor anonimni_autor 21:31 24.09.2014

Re: desetak

angie01
Srpski student teologije uhapšen u SAD zbog pedofilije
| 24. 09. 2014. - 16:00h | Komentara: 1

Dario Spasić (22), student teologije na fakultelu Svezi Sava u Libertvilu, SAD uhapšen je zbog sumnje da je dogovarao sastanke preko društvenih mreža sa maloletnim dečacima radi seksualnih odnosa.
Dario Spasić

Kancelarija šerifa okruga Lejk saopštila je da je Spasić student teologije na fakultetu Sveti Sava koji pruža versko obrazovanje i obučava studente za Srpsku pravoslavnu crkvu.



Dario Spasić je mislio da se dopisuje sa 14-godišnjim dečakom, ali je zapravo komunicirao sa američkim inspektorima iz odeljenja za sajber-kriminal i na taj način je upao u zamku.



On je zakazao sastanak u 10 sati, kada je uhapšen i optužen za pokušaj seksualnog uznemiravanja maloletnika, piše Čikago tribjun.



On je bio iznenađen kada ga je policija uhapsila jer je mislio da neće biti otkriven ukoliko koristi nalog za društvenu mrežu preko mobilnog telefona a ne kompjutera.



Spasiću je određena kaucija od 100.000 dolara, a suđenje treba da se održi danas.

1OO.OOO dolara za jednog đakona pedofila... Mnogo je kume Koliko će tek tražiti kada postane pop Eto zašto crkvi trebaju tolike pare
inco inco 11:01 25.09.2014

Re: desetak

hajkula1
On je napisao, ali vidi preporuke (do sada)


Ja mu dao preporuku sve misleći da je čovek ekstremno sarkastičan, tek videh dole da je kanda ozbiljan Praštajte...
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:26 23.09.2014

Odličan post

Svaka Vam čast Jelice na ovom postu. Upravo tako kako ste napisali.Preporuke.
"»"Imate pravo da paradirate, ali samo o svom trošku i trošku svojih nalogodavaca, ma kako se oni zvali, kako za paradu, tako i za obezbeđenje, no ne o trošku Srbije - bombardovane, razorene, moralno i ekonomski osakaćene, osiromašene, poplavljene, na stub srama prikovane".Kad crkva kaže »imate pravo da...«, ja se prosto naježim. Ko je crkva, pa da određuje u sekularnoj državi ko na šta ima, a ko na šta prava nema? Za to postoje ustav i zakoni, kojima je, još jednom da ponovim, crkva od države odvojena. Shodno tome je crkva poslednja koja može građanima prava da kroji, pa još i da ih prikraja rečima »ali samo o svom trošku i trošku svojih nalogodavaca...«, uz preciziranje »kako za paradu, tako i za obezbeđenje«.
Pa da li SPC plaća njihove parade što prave počev od onih litija, pa plivanja na Adi ko će da izvadi krst iz zaleđene reke. Sve to isto obezbeđuje policija i isto su ljudi koji ispoljavaju svoja odrešena ubeđenja kao i ovi. Što se ne oglasi o pedofilima a Bogami i gejevima u svojim redovima. Koja demagogija pozivanje na "bombardovane, razorene, moralno i ekonomski osakaćene, osiromašene, poplavljene".
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:27 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

Lepo mi skočio pritisak...
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:34 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

Jelica Greganović
Lepo mi skočio pritisak...

E nisam prvi, a nemoj da ti skače pritisak jer će tek da skače kada se sada počnu javljati ovi koji će da te napadnu da imaš nešto protiv našeg svetog pravoslavlja.
Nego u onom računu se ne vidi koliki je PDV i da li izdaju fiskalni račun.
Eno u Hrvatskoj objavili da Katolička crkva uzima velike pare ali da niko ne zna gde idu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:53 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

a nemoj da ti skače pritisak jer će tek da skače kada se sada počnu javljati ovi koji će da te napadnu da imaš nešto protiv našeg svetog pravoslavlja.

Imam nešto malo kondicije, neću se iznenaditi, bar ne ovoliko koliko sam kad sam ono gore pročitala...
milojep milojep 11:54 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

Milan Karagaća
Nego u onom računu se ne vidi koliki je PDV i da li izdaju fiskalni račun.


Fiskalne račune ne dobijaš ni od advokata,lekara... nisu popovi jedini
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:59 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

Fiskalne račune ne dobijaš ni od advokata,lekara... nisu popovi jedini

Ali su jedini koje država ne juri na tu temu. Jesi nekad čuo da je ušla poreska inspekcija u crkvu?
milojep milojep 12:12 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

Jelica Greganović
Fiskalne račune ne dobijaš ni od advokata,lekara... nisu popovi jedini

Ali su jedini koje država ne juri na tu temu. Jesi nekad čuo da je ušla poreska inspekcija u crkvu?

nisam baš siguran da ikoga juri od gore pomenutih!
Inače, mnogo mi više smetaju doktori koji u državnim institucijama skupljaju mušterije za svoje privatne klinike i sl.
Ili advokatske lopovčine koji uzimaju sumanutu lovu za svoje neznanje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:13 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

Njih možeš da prijaviš, a gde ćeš i kome popa prijaviti?
milojep milojep 12:19 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

Jelica Greganović
Njih možeš da prijaviš, a gde ćeš i kome popa prijaviti?


Prijaviš ga Sv.Petru

Šalu na stranu, sigurno se i oni mogu prijaviti nekoj crkvenoj instanci, tužiti ga prekršajno...
A rekoh, lekar i advokat su ti nužda a pop nije, i time nečovečnosti od strane lekara,advokata i sl. su mnogo veće zlo!
angie01 angie01 12:22 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

prijaviti nekoj crkvenoj instanci,



istoj onoj, koja je kacavedu, pahomija i onog iscelitelja batinom osudila?


patrijarh, bi trebalo da je ta najvisa istanca, poglavar:)
vranac147 vranac147 13:26 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

nisam prvi, a nemoj da ti skače pritisak jer će tek da skače kada se sada počnu javljati ovi koji će da te napadnu da imaš nešto protiv našeg svetog pravoslavlja.
Nego u onom računu se ne vidi koliki je PDV i da li izdaju fiskalni račun.

od kad se to od lekara ne dobijaju??? meni redovno daju.
robert.bellarmino robert.bellarmino 14:02 23.09.2014

Re: Odličan post

za početak da ukinu boračke pemzije i pemzije represivnom aparatu brozovih ubica ( vidi suđenje Perkoviću i co) a ne da ovi, što su produkti endehazije a potonji brozovi pendrekaši i žbirovi glume moralne veličine i trendsetere napretka . fuj
ima li neko muda da pokrene lustraciju
jedi-knight jedi-knight 15:32 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

Re: Jesam li prvi
Fiskalne račune ne dobijaš ni od advokata,lekara... nisu popovi jedini

Ali su jedini koje država ne juri na tu temu. Jesi nekad čuo da je ušla poreska inspekcija u crkvu?


A biznis se širi.

kleinemutter kleinemutter 15:32 23.09.2014

Re: Jesam li prvi


Fiskalne račune ne dobijaš ni od advokata,lekara... nisu popovi jedini


Popovima država plaća radni staž. A oni državi ne plaćaju ništa.

Kad su majke bolesne dece tražile da im država uplaćuje staž i to podržalo 60 000 građana, država ih je iskulirala.

Hranitelje nije iskulirala. Njima to plaća i treba da im plaća, da se razumemo.

Ali zašto plaća popovima?

Da ne bude zabune, ja jesam majka bolesnog deteta ali zaposlena sam.Doprinosim ovoj zemlji.

Da li popovi sejući ideje iz srednjeg veka doprinose boljitku zemlje?
robert.bellarmino robert.bellarmino 16:20 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

zašto bi trebala da plaća, milost treba da bude dobrovoljna a ne nametnuta oružanom silom države. Ko je samarićanina terao. Koliko puta je naglašeno da država matrijalnom naknadom plaća svoju nesposobnost da Crkvi vrati otetu imovinu ( kolovođe otimača ,Josip Broz, iz Kumrovca kao harambaša , Andrija Hebrang iz Zagreba kao ministar industrije i Grga Jankez iz Bjelovara kao komesar narodne imovine ( tako se zvala oteta imovina i ona koja će to tek biti). Nadam se da vam je srednovijekovna ideja o neotuđivosti vlasništva normalna za razliku od mračnih ideja komunizma i nacionalsocijalizma o pravu države na sve . Dakle popovi ne otimaju vaš doprinos, nego dobivaju rentu za svoju imovinu...A ja neznam od kud vama pravo da smatrate da bi neko mimo svoje volje trebao vama plaćati izdržavanje vašeg deteta
muaddib92 muaddib92 17:30 23.09.2014

Re: Odličan post

besprizornost.

Исувише благ израз за оно што та установа ради Србији протеклих 15 година
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:35 23.09.2014

Re: Odličan post

ima li neko muda da pokrene lustraciju

Ajd ti, pokaži da znaš više od pisanja šta drugi da rade.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:44 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

Eno u Hrvatskoj objavili da Katolička crkva uzima velike pare ali da niko ne zna gde idu.

To se kaže "Eno i u..." I u Sloveniji crkva poreze ne plaća, iako država grca u krizi. A Mariborska biskupija je uprizorila, onomad, najveći stečaj u istoriji Slovenije i takvu finansijsku aferu i malverzaciju da je dospela na drugo mesto u toj disciplini u Vatikanu. Igrali se investiranja, uzimali kredite kamionima, zanelo ih...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:45 23.09.2014

Re: Odličan post

za početak da ukinu boračke pemzije i pemzije represivnom aparatu brozovih ubica

Ja bih o istom trošku ukinula i državne uplate u socijalni i penzijski fond za popove.
gedza.73 gedza.73 18:47 23.09.2014

Re: Odličan post

ima li neko muda da pokrene lustraciju


Provereno.


The Pope's Chair

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:47 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

Krštenja automobila nema u cenovniku...pošto je? I da li ga treba obnavljati svake godine kao registraciju?
disident79 disident79 19:52 23.09.2014

Re: Odličan post

gedza.73
ima li neko muda da pokrene lustraciju


Provereno.


The Pope's Chair



HABET!

Od glagola habeo,habere, habui, habitum - imati

jedi-knight jedi-knight 21:59 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

Krštenja automobila nema u cenovniku...pošto je? I da li ga treba obnavljati svake godine kao registraciju?


Treba se raspitati. Evo ja vozim nekršten auto, doduše poreklom iz većinski katoličke zemlje, pa je možda fabrički kršten.
Kažu da se cenovnik razlikuje od crkve do crkve Ove u centru deru, pa ako neko ima u planu da se ženi ili razvodi neka zna da na periferiji može bolje da prođe ako uspe da izbegne da plati potvrdu za izmenu parohije.

P.S. Moja svastika se skoro udavala i naplatili su im "iznajmljivanje crkvenog prostora" 5 soma dindži.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:11 23.09.2014

Re: Jesam li prvi

pa je možda fabrički kršten.

Misliš da rade i kolektivna, fabrička krštenja?
kleinemutter kleinemutter 09:12 24.09.2014

Re: Jesam li prvi

A ja neznam od kud vama pravo da smatrate da bi neko mimo svoje volje trebao vama plaćati izdržavanje vašeg deteta


Pričaš bezveze. Bar što se tiče dela koji se odnosi na majke bolesne dece. Vidiš po svim konvencijama koje je ova država potpisala bolesna deca i deca sa smetnjama imaju ljudska prava.

Da bi se ta prava obezbedila potrebna je reakcija države, jer je ona to potpisala.

Radni staž za majke je uvezan sa tim, jer majka umesto da radi u svojoj profesiji menja detetu 5 terapeuta svakodnevno.

Dakle, spečena je da radi.

Država mesečno plaća 900 eura za jedno napušteno dete. I još je potpisala sporazum o zatvaranju institucija, gde susmeštena ta napuštenata deca.

Dakle, država mora da se pobrine za tu decu i te porodice.
Majke bolesne dece sviuma plaćaju medicinske usluge jer sistem onih usluga odobrenih preko rfzo nije dobar.

Popovi samo uzimaju i šire ideje iz srednjeg veka u 21!

anonimni_autor anonimni_autor 12:27 24.09.2014

Re: Jesam li prvi

Milan Karagaća
Jelica Greganović
Lepo mi skočio pritisak...

E nisam prvi, a nemoj da ti skače pritisak jer će tek da skače kada se sada počnu javljati ovi koji će da te napadnu da imaš nešto protiv našeg svetog pravoslavlja.
Nego u onom računu se ne vidi koliki je PDV i da li izdaju fiskalni račun.
Eno u Hrvatskoj objavili da Katolička crkva uzima velike pare ali da niko ne zna gde idu.

Fiskalni račun...ovo je dobro.Samo me zanima da li vernici na osnovu njega mogu da traže povraćaj para ako im molitve i crkveni obredi ne pomognu. Ja mislim da bi to bilo pošteno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:30 24.09.2014

Re: Jesam li prvi

Samo me zanima da li vernici na osnovu njega mogu da traže povraćaj para ako im molitve i crkveni obredi ne pomognu.

Ne znam za to, ali mi je jedna komentatorka na fb napisala da se za molitvu uzima keš, al se kusur vraća u kešu ne vraća, nego recimo "molitva za sestrin kuk i molitva za devera".
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:36 24.09.2014

Re: Jesam li prvi

kleinemutter

Popovi samo uzimaju i šire ideje iz srednjeg veka u 21!



što veliš? ideja zaobilaženja fiskalnog računa i neplaćanja poreza je prilično moderna i ovovremena, iako osobena za drugu vrstu organizacije, čije ime počinje na M.
hajkula1 hajkula1 15:56 24.09.2014

Re: Jesam li prvi

Jelica Greganović
Lepo mi skočio pritisak...



Čuvaj se ženo.

S većinom što si napisala se slažem. Smeta mi jedino pominjanje Hrama Sv. Save, koji se gradi skoro ceo vek i biblioteke. To su dva objekta koja treba da se dovrše/izgrade ali ne ovako kako se do sada radilo (ranije smo pisali zbog čega).
Naravno da treba (advokati, taksisti...) i crkva da plaća porez i izdaje fiskalni račun.
Na žalost i u toj instituciji ima negativnih pojava.




hajkula1 hajkula1 15:59 24.09.2014

Re: Odličan post

gedza.73
ima li neko muda da pokrene lustraciju


Provereno.


The Pope's Chair




Sad ćeš ti da vidiš boga svoga, vidim ja.
hajkula1 hajkula1 16:11 24.09.2014

Re: Jesam li prvi

Jelica Greganović
Njih možeš da prijaviš, a gde ćeš i kome popa prijaviti?



U sedištu crkvene opštine, eparhije, patrijaršije... Ima dosta primera.



Jelica Greganović Jelica Greganović 17:18 24.09.2014

Re: Odličan post

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:23 24.09.2014

Re: Jesam li prvi

Smeta mi jedino pominjanje Hrama Sv. Save, koji se gradi skoro ceo vek i biblioteke.


Biblioteka je odavno dovršena, ali se sad raspada jer se o njoj ne brine.

Što se hrama tiče, za njega se bolje brine, kao i za njegovu okolinu. Iako je Srbija jadna, osiromašena, ojađena...
To što se ceo vek zida, ni to nije neki problem, eno je Sagrada Familia, Gaudijeva, u Barseloni, gradi se još od 1882. i gradiće se do 2026. godine. I to je jedan od razloga zbog kojih je turistička atrakcija.
anonimni_autor anonimni_autor 21:40 24.09.2014

Re: Jesam li prvi

jedi-knight
Re: Jesam li prvi
Fiskalne račune ne dobijaš ni od advokata,lekara... nisu popovi jedini

Ali su jedini koje država ne juri na tu temu. Jesi nekad čuo da je ušla poreska inspekcija u crkvu?


A biznis se širi.


Ovo je poučno. Čuvajte se nekrštenih mašina na drumu
emsiemsi emsiemsi 23:45 24.09.2014

Re: Jesam li prvi

Jelica Greganović
Smeta mi jedino pominjanje Hrama Sv. Save, koji se gradi skoro ceo vek i biblioteke.


Biblioteka je odavno dovršena, ali se sad raspada jer se o njoj ne brine.

Što se hrama tiče, za njega se bolje brine, kao i za njegovu okolinu. Iako je Srbija jadna, osiromašena, ojađena...
To što se ceo vek zida, ni to nije neki problem, eno je Sagrada Familia, Gaudijeva, u Barseloni, gradi se još od 1882. i gradiće se do 2026. godine. I to je jedan od razloga zbog kojih je turistička atrakcija.

Па јасно !
Нека двојица мајстора то Гаудијево дело довршавају, окачени на висини од 30 метара нешто куцкају - тако има да је граде још 300 година --- као наши коридори.
hajkula1 hajkula1 07:32 25.09.2014

Re: Jesam li prvi

Jelica Greganović
Smeta mi jedino pominjanje Hrama Sv. Save, koji se gradi skoro ceo vek i biblioteke.


Biblioteka je odavno dovršena, ali se sad raspada jer se o njoj ne brine.

Što se hrama tiče, za njega se bolje brine, kao i za njegovu okolinu. Iako je Srbija jadna, osiromašena, ojađena...
To što se ceo vek zida, ni to nije neki problem, eno je Sagrada Familia, Gaudijeva, u Barseloni, gradi se još od 1882. i gradiće se do 2026. godine. I to je jedan od razloga zbog kojih je turistička atrakcija.



Ne mislim da je Sagrada Familia turistička atrakcija jer se gradi toliko dugo, nego jer je konstruktivno-dizajnerski veoma neobična, različita, fascinantna, topla, bajkovita kao i sve druge Gaudijeve zgrade


Mene iritira kada čujem za započinjanje novih hramova iz pomodarstva, jedno vreme bila epidemija dok, na primer, vredni verski objekti propadaju, da ne pominjem što narod izumire zbog gladi, bolesti koje se mogu izlečiti i ostalih muka koje su se sručile. Toma me je iznervirao do pucanja (TV servis objavio) kada je zapčeo izgradnju crkve na svom imanju. Odakle pare, gde mu je obraz?

Vozni park me takođe iritira. Razumem da su mnoge parohije raštrkane i da im neko prevozno sredstvo treba da svuda stignu, savladaju često teško prohodan teren. Ono što nam prikazuju, daleko je od nužnosti. Moj paroh nije takav


Jelica Greganović Jelica Greganović 12:04 25.09.2014

Re: Jesam li prvi

Ne mislim da je Sagrada Familia turistička atrakcija jer se gradi toliko dugo

Atrakcija je pre svega zbog neverovatnosti mašte Gaudijeve, ali i zato što se planirano tako dugo gradi. Mada, ono šta je on sve tamo smislio brzo ni ne može da se izvede.
emsiemsi emsiemsi 11:40 23.09.2014

Узбуђење !

Узбудила си се , божем' прости, као да је Патријарх рекао да немају право да парадирају.
У принципу, ништа ново, како од патријарха, тако и од тебе.
Патријарх би хтео да сви буду чланови СПЦ, а ти - да СПЦ не постоји.
Симетрична искључивост.
Но, срећом па нас има сталоженијих на свим странама.
krkar krkar 11:43 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Но, срећом па нас има сталоженијих на свим странама.


Staloženost očigledno nije u korelaciji sa pameću, logikom, mudrošću a bogme ni umećem razumevanja pročitanog.

Biće onda da je sa talogom?
emsiemsi emsiemsi 11:48 23.09.2014

Re: Узбуђење !

krkar
Но, срећом па нас има сталоженијих на свим странама.


Staloženost očigledno nije u korelaciji sa pameću, logikom, mudrošću a bogme ni umećem razumevanja pročitanog.

Biće onda da je sa talogom?

Каквим талогом - винским или моралним !?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:51 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Патријарх би хтео да сви буду чланови СПЦ, а ти - да СПЦ не постоји.

Ne, ja nemam problem sa tim da SPC postoji, ali imam veliki problem sa tim da se meša gde joj mesto nije i sekularnost zaboravlja.

Но, срећом па нас има сталоженијих на свим странама.

Eto sreće...
workaholic workaholic 12:00 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Ај ти, благо нама, прочитај текст још једаред. Биће да ниси разумео/ла из прве.
angie01 angie01 12:01 23.09.2014

Re: Узбуђење !

da ne bih ponavljala, kopiram svoj komentar sa Pedjicinog bloga,

SPC: Paradirajte, ali od svog novca



da, da, kakav je to ptrijarh, koji umesto "da se moli za spas zabludelih sinova i kceri", goviri o novcu, istom onom koji spc nemilice uzima od sirotinje, istom onom, koji spc ne placa kroz poreze drzavi, pa uziva u bogatstvu, koje pak njegova pastva nema, istom onom, koji pak "zabludeli sinovi i kceri" upacuju kroz porez, pa valjda u pravnoj drzavi imaju ista prava da se na njih deo potrosi- sto u ovom slucaju i ne bi bilo neophodno, da spc ne huska svoje bojovnike, dveri, obraze i slicne huligane, da prave nerede,...o istom novcu, koji je drzava odlucila u ime genijalnih mera stednje, ponovo od sirotinje dahijski inkasira,...,
a_jovicic a_jovicic 12:04 23.09.2014

Re: Узбуђење !

emsiemsi
Патријарх би хтео да сви буду чланови СПЦ, а ти - да СПЦ не постоји.

Ja to nekako iz teksta ne skapirah?!? Pre će biti da onaj prvi hoće da "komanduje" i onima koji nisu vernici a da Jelica podseća da živimo u sekularnoj državi gde crkva treba da zna svoje mesto.

Mi smo doduše malo "čudna" sekularna država gde kruna stoji na državnim obeležjima a nismo monarhija ... gde se u himni traži pravda od Boga (te mi koji nismo vernici onda baš i nemamo razlog da istu pevamo) ... i gde crkva brani ili dozvoljava posetu vladara jedne medjunarodno priznate države (sa kojom imamo diplomatske odnose)

... i onda kako čovek da ne dobije "hipertenziju" od ovakvih "Božjih izaslanika"?!?

(e da ... "pukovnika" verovatno čuvaju u rezervi za sam dan dešavanja)
milojep milojep 12:05 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Ne, ja nemam problem sa tim da SPC postoji, ali imam veliki problem sa tim da se meša gde joj mesto nije i sekularnost zaboravlja.


Svako se meša gde misli da može nešto da ućari. Ja popovima 'ne dajem', ako ne moram , ništa jer na njih gledam u vezi vere kao i na šalterske radnike a u vezi sa državom.
Ako već uđeš u neku instituciju ne možeš a da ne daš neku kintu. Povoljnost je naravno jer te u crkvu niko ne tera.
Ljutnja na popove je blesava, jer srditi se na posledicu a ne na uzrok nema mnogo smisla.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:08 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Ljutnja na popove je blesava, jer srditi se na posledicu a ne na uzrok nema mnogo smisla.

Ne ljutim se ja na crkvu, ja se ljutim na državu koja joj dozvoljava i omogućava da radi to šta radi.
tompinchns tompinchns 12:28 23.09.2014

Re: Узбуђење !

workaholic
Ај ти, благо нама, прочитај текст још једаред. Биће да ниси разумео/ла из прве.


Razumeo/la je on/a, ali mu/joj se ne sviđa! Nije Jelica napisala kako su Srbi, sve sa sveštenstvom, nebeski i besporočni narod!
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:48 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Nije Jelica napisala kako su Srbi

Jelica (sve u trećem licu) nema običaj da nacijama operiše, pre svega jer nacionalna pripadnost nikoga još boljim ili gorim čovekom nije učinila. Narod je samo alibi za pojedince.
tompinchns tompinchns 13:00 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Jelica Greganović
Nije Jelica napisala kako su Srbi

Jelica (sve u trećem licu) nema običaj da nacijama operiše, pre svega jer nacionalna pripadnost nikoga još boljim ili gorim čovekom nije učinila. Narod je samo alibi za pojedince.


Znam ja to, ali se nadovezujem na "komentare" koje je juče osoba, koja se predstavlja ovde kao
emsiemsi
, ostavljala na blogu s temom jezika... Da skratim - sve je bilo "srpsko pa srpsko", pa sam ga/je i ovde prepoznala kao nekog ko traga za hvalospevima samo jednom narodu! Da si sve ovo napisala za, npr., hrvatsko ili špansko sveštenstvo, da vidiš kako bi ti odobravao i hvalio "uzbuđenje"!
emsiemsi emsiemsi 13:01 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Jelica Greganović
Nije Jelica napisala kako su Srbi

Jelica (sve u trećem licu) nema običaj da nacijama operiše, pre svega jer nacionalna pripadnost nikoga još boljim ili gorim čovekom nije učinila. Narod je samo alibi za pojedince.

Слажем се !
То што сам Србин не схватам као предност - нити као хендикеп.
Поносан сам што сам Србин.
emsiemsi emsiemsi 13:03 23.09.2014

Re: Узбуђење !

tompinchns
Jelica Greganović
Nije Jelica napisala kako su Srbi

Jelica (sve u trećem licu) nema običaj da nacijama operiše, pre svega jer nacionalna pripadnost nikoga još boljim ili gorim čovekom nije učinila. Narod je samo alibi za pojedince.


Znam ja to, ali se nadovezujem na "komentare" koje je juče osoba, koja se predstavlja ovde kao
emsiemsi
, ostavljala na blogu s temom jezika... Da skratim - sve je bilo "srpsko pa srpsko", pa sam ga/je i ovde prepoznala kao nekog ko traga za hvalospevima samo jednom narodu! Da si sve ovo napisala za, npr., hrvatsko ili špansko sveštenstvo, da vidiš kako bi ti odobravao i hvalio "uzbuđenje"!

Не би !
Не сматрам да је било које свештенство униформна категорија.
vranac147 vranac147 13:28 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Но, срећом па нас има сталоженијих на свим странама.

hahahahahahahahahahahahaha
G.Cross G.Cross 13:36 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Поносан сам што сам Србин.



Mnogo govora o ponosu ovih dana na Blogu. Pokusao sam da nadjem srpsku definiciju ponosa na Googlu. Nisam uspeo.

Evo sta o ponosu (Pride) kaze Oxford Dictionary:

A feeling of deep pleasure or satisfaction derived from one’s own achievements, the achievements of one’s close associates, or from qualities or possessions that are widely admired

emsiemsi emsiemsi 14:01 23.09.2014

Re: Узбуђење !

G.Cross
Поносан сам што сам Србин.



Mnogo govora o ponosu ovih dana na Blogu. Pokusao sam da nadjem srpsku definiciju ponosa na Googlu. Nisam uspeo.

Evo sta o ponosu (Pride) kaze Oxford Dictionary:

A feeling of deep pleasure or satisfaction derived from one’s own achievements, the achievements of one’s close associates, or from qualities or possessions that are widely admired:


Коректна дефиниција !
medjutim92 medjutim92 14:06 23.09.2014

Re: Узбуђење !

emsiemsi
G.Cross
Поносан сам што сам Србин.



Mnogo govora o ponosu ovih dana na Blogu. Pokusao sam da nadjem srpsku definiciju ponosa na Googlu. Nisam uspeo.

Evo sta o ponosu (Pride) kaze Oxford Dictionary:

A feeling of deep pleasure or satisfaction derived from one’s own achievements, the achievements of one’s close associates, or from qualities or possessions that are widely admired:


Коректна дефиниција !


Saglasan!
mirelarado mirelarado 14:18 23.09.2014

Re: Узбуђење !

medjutim92
emsiemsi
G.Cross
Поносан сам што сам Србин.



Mnogo govora o ponosu ovih dana na Blogu. Pokusao sam da nadjem srpsku definiciju ponosa na Googlu. Nisam uspeo.

Evo sta o ponosu (Pride) kaze Oxford Dictionary:

A feeling of deep pleasure or satisfaction derived from one’s own achievements, the achievements of one’s close associates, or from qualities or possessions that are widely admired:


Коректна дефиниција !


Saglasan!


Изванредна дефиниција! Из ње се лепо види да је национални понос сувишна и штетна пројекција.
emsiemsi emsiemsi 14:44 23.09.2014

Re: Узбуђење !

mirelarado
medjutim92
emsiemsi
G.Cross
Поносан сам што сам Србин.



Mnogo govora o ponosu ovih dana na Blogu. Pokusao sam da nadjem srpsku definiciju ponosa na Googlu. Nisam uspeo.

Evo sta o ponosu (Pride) kaze Oxford Dictionary:

A feeling of deep pleasure or satisfaction derived from one’s own achievements, the achievements of one’s close associates, or from qualities or possessions that are widely admired:


Коректна дефиниција !


Saglasan!


Изванредна дефиниција! Из ње се лепо види да је национални понос сувишна и штетна пројекција.

Напротив !
robert.bellarmino robert.bellarmino 16:35 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Ne, ja nemam problem sa tim da SPC postoji, ali imam veliki problem sa tim da se meša gde joj mesto nije i sekularnost zaboravlja.

U republici svi građani imaju pravo političkog djelovanja , lobiranjem ,širenjem ideja,političkim pritiskom, a niti jedna parlamentarna republika ne smije dozvoliti da nadri NGO sektor nameće zakone mimo volje birača izmišljajući "prava".sekularnosst znači da crkva ne donosi zakone ,a ne da crkva/episkopat/vernici nemaju prava lobirati,uticati na bilo koji način ili nagovarati vjernike da utječu na svoje narodne predstavnike da izglasaju ili ne izglasaju neke zakone . Ono što vi smatrate sekularizmom jeste nametanje neke "dijalektičko marksističke ideologije" kao prisilne supstitucije religiji.
JJ Beba JJ Beba 16:39 23.09.2014

Re: Узбуђење !

rpsku definiciju ponosa na Googlu. Nisam uspeo.

ovde i za tuki kažu ponos
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:46 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Поносан сам што сам Србин.

Drago mi je, jedino što to sa ovim blogom veze nema.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:03 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Ne ljutim se ja na crkvu, ja se ljutim na državu koja joj dozvoljava i omogućava da radi to šta radi.


A šta to radi?
Ima stav koji javno iznosi.
Treba li nekima zabraniti slobodu govora?

Naplaćuje svoje usluge?
Tera li koga na to, ima li mehanizme da nekoga primora da koristi njene usluge.
I zanimnjivo pitanje... postoji li zakonska procedura da crkva natera vernika da plati neki zaostao dug.
Npr, neko krsti dete, ne plati, može li država da natera dužnika da plati dug?

Ono što ima smisla zamerati su penzije popovima, neplaćanje poreza, a cenovnik usluga, imanje i javno iznošenje stava o bilo čemu pa i o paradi je zaista besmisleno zamerati.
Te stvari stvarno ne treba mešati i stavljati u neku vezu jedne sa drugima.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:08 23.09.2014

Re: Узбуђење !

hoochie coochie man
Ono što ima smisla zamerati su penzije popovima, neplaćanje poreza...

... и ширење мржње.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:13 23.09.2014

Re: Узбуђење !

... и ширење мржње.


Da, ali..
Ali hajd da probamo da definišemo širenje mržnje
Da li je ono što stoji u tekstu...paradirajte za svoje pare ili tako nešto, širenje mržnje?
Ako tako široko tumačiš širenje, malo toga će ostati a da nije širenje mržnje, tj. malo toga če ostati a da sme da se kaže, tj. malo će slobode govora ostati.
Ako je ona uopšte važna.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:26 23.09.2014

Re: Узбуђење !

hoochie coochie man
... и ширење мржње.


Da, ali..
Ali hajd da probamo da definišemo širenje mržnje
Da li je ono što stoji u tekstu...paradirajte za svoje pare ili tako nešto, širenje mržnje?
Ako tako široko tumačiš širenje, malo toga će ostati a da nije širenje mržnje, tj. malo toga če ostati a da sme da se kaže, tj. malo će slobode govora ostati.
Ako je ona uopšte važna.

Не то, него садашње мучко, подло изједначавање педофилије и хомосексуалности, и позиве на насиље над учесницима параде из прошлих година. То је ширење мржње.


Писао сам о томе на ОВОМ БЛОГУ:
Сви они који подстичу и подржавају -- па макар и индиректно -- насиље над слабијима и угроженим групама, као и они који су лако спремни да залају у правцу који им се покаже, нису заслужили морално дивљење. Напротив, већ моралну осуду. Били они председници државе, месне заједнице, удружења шахиста или религијске групације.

Никад ми не би пало на памет да овако нешто напишем за патријарха Павла. Али, и уверен сам да би он своје речи овом приликом другачије одмерио.


Иринеј је, просто, лош човек. Гад.
a_olmos a_olmos 23:09 23.09.2014

Re: Узбуђење !

Pokusao sam da nadjem srpsku definiciju ponosa na Googlu. Nisam uspeo.


Evo šta kaže Rečnik srpskog jezika Matice srpske iz 2007. godine (inače zvanični rečnik srpskog književnog jezika):

понос м 1. а. осећање сопствене вредности: имати поноса.
б. осећање задовољства оствареним успехом: осећати -. 2. оно
чиме се неко поноси
: Москва, руски - . 3. претерана гордост,
охолост, уображеност
.

Ne bi bilo loše ponekad se setiti da postoji i nešto drugo osim Gugla, nešto što se zove knjiga npr.
Ipak, rečnik postoji i u elektronskom obliku i može da se nađe na internetu.
blogovatelj blogovatelj 00:53 24.09.2014

Re: Узбуђење !

ovde i za tuki kažu ponos


Bome i za nos.
angie01 angie01 12:10 24.09.2014

Re: Узбуђење !

,a ne da crkva/episkopat/vernici nemaju prava lobirati,uticati na bilo koji način ili nagovarati vjernike da utječu na svoje narodne predstavnike da izglasaju ili ne izglasaju neke zakone .


samo cu ovo da komentarisem, za sve ostalo nemam vremena ni preterane volje,...

ma da, nek rade sta hoce- ali u svojim hramovim sa svojim vernicima, a ne u medijima,na zvanicnim skupovima, da huskaju, potpiruju mrznju, nesto dozvoljavaju ili nedozvoljavaju u ime pravoslavlja,...svoj mracni srednji vek i manipulacije grehom i strahom u njihovom tumacenju u svrhe, koje su blize jeresi nego veri- treba sami da konzumiraju, sa svim posledicama.

ne znam, sta je bio moleban za patike, nego direktno ucestvovanje u politici sekularne drzave, sa katastrofalnim posledicama po istu.
emsiemsi emsiemsi 12:24 24.09.2014

Re: Узбуђење !

angie01
,a ne da crkva/episkopat/vernici nemaju prava lobirati,uticati na bilo koji način ili nagovarati vjernike da utječu na svoje narodne predstavnike da izglasaju ili ne izglasaju neke zakone .


samo cu ovo da komentarisem, za sve ostalo nemam vremena ni preterane volje,...

ma da, nek rade sta hoce- ali u svojim hramovim sa svojim vernicima, a ne u medijima,na zvanicnim skupovima, da huskaju, potpiruju mrznju, nesto dozvoljavaju ili nedozvoljavaju u ime pravoslavlja,...svoj mracni srednji vek i manipulacije grehom i strahom u njihovom tumacenju u svrhe, koje su blize jeresi nego veri- treba sami da konzumiraju, sa svim posledicama.

ne znam, sta je bio moleban za patike, nego direktno ucestvovanje u politici sekularne drzave, sa katastrofalnim posledicama po istu.

Могла си и ово да изоставиш - кад већ немаш времена !
Но, нема везе.
angie01 angie01 12:32 24.09.2014

Re: Узбуђење !


Могла си и ово да изоставиш - кад већ немаш времена !


smeta ti?
svarog svarog 12:54 24.09.2014

Re: Узбуђење !

ma da, nek rade sta hoce- ali u svojim hramovim sa svojim vernicima, a ne u medijima,na zvanicnim skupovima,


Uh što ovo podseća na nešto...
angie01 angie01 13:58 24.09.2014

Re: Узбуђење !

Uh što ovo podseća na nešto...


pa mozda tebe, al ne i mene!

ako je drzava sekularna, sta ima da neki pop, bilo koje vere, utice na politicke odluke u toj drzavi, njima nije zabranjeno da deluju tamo gde Bog spava i nikada im i nije bilo zabranjeno,...kakve oni uopste veze sa politikom imaju, ako su stvarni vernici?

U ovom konkretnom slucaju, vrhovni poglavar crkve, sebi daje za pravo da komentarise dogadjaj, koji bi svojim odrzavanjem pokazao da zakon koji stiti ljudska prava funkcionise, na nacin, kojim se nekorektno uplice u drzavne stvari, u raspodelu para koje nisu njegove, a sto je najjadnije, otvoreno pokazuje kako za njega nisu svi ljudi isti i da nemaju ista prava-pred bogom i ljudima, sto je tek jeres svoje vrste, cime huska, raspiruje neprijateljstvo u ionako losoj atmosferi i raspolozenju po inkriminisanu populaciju.

da li to mozda znaci, da sada svi vernici, pravoslavci, treba da slede takvo razmisljanje i povecaju stepen netrpeljivosti, a sve u ime vere, koja pak takve stvari niti propoveda, niti sa politikom drzave i sprovodjenjem njenih zakona bilo kakve veze ima.

i sve to na naslovnoj strani novina-kao da je proglas, poruka koju treba slediti.
freehand freehand 14:45 24.09.2014

Re: Узбуђење !

angie01
Uh što ovo podseća na nešto...


pa mozda tebe, al ne i mene!

ako je drzava sekularna, sta ima da neki pop, bilo koje vere, utice na politicke odluke u toj drzavi, njima nije zabranjeno da deluju tamo gde Bog spava i nikada im i nije bilo zabranjeno,...kakve oni uopste veze sa politikom imaju, ako su stvarni vernici?

U ovom konkretnom slucaju, vrhovni poglavar crkve, sebi daje za pravo da komentarise dogadjaj, koji bi svojim odrzavanjem pokazao da zakon koji stiti ljudska prava funkcionise, na nacin, kojim se nekorektno uplice u drzavne stvari, u raspodelu para koje nisu njegove, a sto je najjadnije, otvoreno pokazuje kako za njega nisu svi ljudi isti i da nemaju ista prava-pred bogom i ljudima, sto je tek jeres svoje vrste, cime huska, raspiruje neprijateljstvo u ionako losoj atmosferi i raspolozenju po inkriminisanu populaciju.

da li to mozda znaci, da sada svi vernici, pravoslavci, treba da slede takvo razmisljanje i povecaju stepen netrpeljivosti, a sve u ime vere, koja pak takve stvari niti propoveda, niti sa politikom drzave i sprovodjenjem njenih zakona bilo kakve veze ima.

i sve to na naslovnoj strani novina-kao da je proglas, poruka koju treba slediti.

A znaš li ti da su postojala takva tela i organi, u pojedinim periodima u istoriji i pojedinim državama, koji su bili zaduženi da odobravaju ili zabranjuju pojedinim delovima društva, organizacijama i pojedincima da javno govore. Po pravilu u ime slobode, ljubavi, mira i bratstva među ljudima i narodima.
Hoćeš da ti nabrajam koje su to a ti meni da kažeš koji su ti omiljeni uzori?
angie01 angie01 15:11 24.09.2014

Re: Узбуђење !

A znaš li ti da su postojala takva tela i organi, u pojedinim periodima u istoriji i pojedinim državama, koji su bili zaduženi da odobravaju ili zabranjuju pojedinim delovima društva, organizacijama i pojedincima da javno govore.



ko mu zabranjuje da javno govori?

Ako govori kao poglavar crkve, nek se drzi svojih propovedi i kanona crkve, nek se ne mesa u politicka zbivanja sireci mrznju i netrpeljivost!
hajkula1 hajkula1 16:04 24.09.2014

Re: Узбуђење !

tompinchns
Jelica Greganović
Nije Jelica napisala kako su Srbi

Jelica (sve u trećem licu) nema običaj da nacijama operiše, pre svega jer nacionalna pripadnost nikoga još boljim ili gorim čovekom nije učinila. Narod je samo alibi za pojedince.


Znam ja to, ali se nadovezujem na "komentare" koje je juče osoba, koja se predstavlja ovde kao
emsiemsi
, ostavljala na blogu s temom jezika... Da skratim - sve je bilo "srpsko pa srpsko", pa sam ga/je i ovde prepoznala kao nekog ko traga za hvalospevima samo jednom narodu! Da si sve ovo napisala za, npr., hrvatsko ili špansko sveštenstvo, da vidiš kako bi ti odobravao i hvalio "uzbuđenje"!



Svi smo mi nastali od istog kurajbera, kada se to zna, onda je i ostalo jasno.
hajkula1 hajkula1 16:21 24.09.2014

Re: Узбуђење !

emsiemsi
krkar
Но, срећом па нас има сталоженијих на свим странама.


Staloženost očigledno nije u korelaciji sa pameću, logikom, mudrošću a bogme ni umećem razumevanja pročitanog.

Biće onda da je sa talogom?

Каквим талогом - винским или моралним !?



Emsiemsi, pred talogom zapuši nos i prođi kao da ne vidiš jer smrdi u tri lepe .

freehand freehand 17:33 24.09.2014

Re: Узбуђење !

ko mu zabranjuje da javno govori?

Niko, zasad, ali su se pored tebe javili još neki kmerski dobrovoljci koji bi to očas posla sredili.
Ako govori kao poglavar crkve, nek se drzi svojih propovedi i kanona crkve, nek se ne mesa u politicka zbivanja sireci mrznju i netrpeljivost!

Ama on će da govori sve što mu Ustav i zakon dozvoljavaju, kao i bilo koji drugi građanin ove zemlje. I kao pogleavar crkve može da govori opet o svemu kao i predsednik pčelarskog udruženja, izviđača ili pletilja Sirogojna.
Za ono što smatraš da je širenje mržnje i netrpeljivosti - tuži ga.
Ili ti ipak nisi za pravnu i građansku državu?
Ili jesi, ali selektivno?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:49 24.09.2014

Re: Узбуђење !

Ili ti ipak nisi za pravnu i građansku državu?


Da bi neko za nešto bio mora znati šta je to za šta se zalaže.

Nema sumnje da neko ko kaže sta ima da neki pop, bilo koje vere, utice na politicke odluke u toj drzavi, blage veze nema šta je to građanska i pravna država, pa samim tim blage veze nema ni da li je za to ili nije.
predatortz predatortz 18:56 24.09.2014

Re: Узбуђење !

hoochie coochie man
Ili ti ipak nisi za pravnu i građansku državu?


Da bi neko za nešto bio mora znati šta je to za šta se zalaže.

Nema sumnje da neko ko kaže sta ima da neki pop, bilo koje vere, utice na politicke odluke u toj drzavi, blage veze nema šta je to građanska i pravna država, pa samim tim blage veze nema ni da li je za to ili nije.


Pritom, nema pojma ni šta je to Crkva. Jer Crkvu ne čine samo zgrade, sveštenici i monasi. Njen najveći deo je verujući narod.

E taj narod, drugovi i drugarice, taj narod ima pravo da se pita gde idu njegovi novci.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:00 24.09.2014

Re: Узбуђење !

Никад ми не би пало на памет да овако нешто напишем за патријарха Павла. Али, и уверен сам да би он своје речи овом приликом другачије одмерио.

Иринеј је, просто, лош човек. Гад.


Sad ovo videh.
Moguće je da si u pravu, ne bavim se nešto posebno karakterom patrijarha ali zapade mi za oko to što ti i radikalni deo crkve slično mislite.
Ljudi koji su malo bliže crkvi veruju da je Irinej predstavnik struje kojoj je bliska ideja ekumenizma, dolaska pape u Srbiju, uopšte zbližavanja katolika i pravoslavaca, kažu da je to jedan od razloga što je oterao Artemija koji se tome žestoko protivio, a za Pavla kažu da je pripadao onoj drugoj struji, struji koja se opirala Evropi, Vatikanu, ekumenizmu.
Baš zanimnjivo da ti i Artemije imate slične stavove.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:04 24.09.2014

Re: Узбуђење !

Jer Crkvu ne čine samo zgrade, sveštenici i monasi. Njen najveći deo je verujući narod.


A, pa taj narod je neprijatelj ove države, i zato hapsi milicijo moja, nama ne treba ovakav narod, mi ćemo biti narod....
:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana