Ljudska prava

Besprizornost

Jelica Greganović RSS / 23.09.2014. u 11:14

cenovnik-crkve-1369559671-315893.jpg 

Uopšte nisam imala nameru da pišem o gej paradi, prvo zato što sam sve što sam imala već napisala proteklih godina, drugo zato što mi se činilo da je država konačno shvatila da se omogućavanjem gej parade štite i prava onih članova društva koji uopšte nisu homoseksualno orjentisani. Jer, ako te niko ne pita kog si seksualnog opredeljenja kad porez plaćaš, što bi to uopšte bilo pitanje onda kada tražiš da budeš jednak među jednakima pred zakonom? Jedino što sam u tome zaboravila je institucija koja je ustavom i zakonima od države odvojena – crkva, SPC, koja je upravo svom saopštenju izvolela tu sitnicu zaboraviti. I to po pitanju para i prava. I neshvatanja. Od čega se meni ekstremno diže pritisak.

Dakle, kroz lik i delo šefa zemaljske Ješuine filijale, zvane SPC, a u formi saopštenja, javio se patrijarh Irinej i izvoleo poručiti onima koji bi da organizuju ili učestvuju u gej paradi: »"Imate pravo da paradirate, ali samo o svom trošku i trošku svojih nalogodavaca, ma kako se oni zvali, kako za paradu, tako i za obezbeđenje, no ne o trošku Srbije - bombardovane, razorene, moralno i ekonomski osakaćene, osiromašene, poplavljene, na stub srama prikovane".

Kad crkva kaže »imate pravo da...«, ja se prosto naježim. Ko je crkva, pa da određuje u sekularnoj državi ko na šta ima, a ko na šta prava nema? Za to postoje ustav i zakoni, kojima je, još jednom da ponovim, crkva od države odvojena. Shodno tome je crkva poslednja koja može građanima prava da kroji, pa još i da ih prikraja rečima »ali samo o svom trošku i trošku svojih nalogodavaca...«, uz preciziranje »kako za paradu, tako i za obezbeđenje«. Elem, ako neko nema prava da se bavi raspoređivanjem budžeta, to je crkva koja u njega ne uplaćuje, a i sekularnošću joj dozvoljeno nije da raspoređuje državne pare. Inače, to su one pare koje su svi pred zakonom jednaki, porezima u budžet uplatili, svi sem jednakije od jednakih – crkve. Da ste ikada dobili račun za sveću u crkvi kupljenu (inače, već po crkvama stoje obaveštenja da u crkvi smeju da se pale samo sveće u njoj kupljene, naravno za više para no što bi ste ih van nje kupili)? Jeste li ikada dobili račun za opelo? Za krštenje? Za slavsko sveštanje kuće, stana? Za venčanje? Račun, overen onako kao što to država od svih jednakih pred zakonom traži? Plaća li crkva porez na poklone kao sve druge firme ili građani? Plaća li porez na nekretnine? I sad bi tako izuzeta iz poreskih obaveza da ima prava da određuje na šta će se porezi, kroz budžet, koristiti? Kako da ne...Pravo na te pare, kroz obezbeđenje ili bilo šta drugo zakonom određeno, imaju svi oni koji te pare uplaćuju i u skladu sa zakonom, recimo kao kad se radi o gej paradi, traže svoja prava.

Što se epskog dela gornje izjave tiče (no ne o trošku Srbije - bombardovane, razorene, moralno i ekonomski osakaćene, osiromašene, poplavljene, na stub srama prikovane"), ja bih samo da pripitam – a što se crkva te ekonomske osakaćenosti i osiromašenosti ne seti onda kada njoj nešto treba? Kada se od građana, više bez znanja no dobrovoljno, kroz poštanske markice, po ko zna koji put, uzimaju pare za opremanje hrama Sv. Save? Što se tad crkva ne seti siromašne i osiromašene Srbije? Ili onda kada od te iste ekonomski osakaćene države crkva moralno traži da joj pokloni plac u centru Beograda, plac vredan desetine miliona evra, pa još na njemu i patrijaršijsku biblioteku sazida o državnom trošku? To traženje je vredno milione i milione evra koje država nema, a kad bi ih imala možda bi njima mogla da plati i lečenja teško bolesne dece. Ili pomogla poplavljenima, trudnima, siromašnima. Time bi se doprinelo moralnom oporavku, zar ne?

I još ovo, jer prvo nije bilo dovoljno: "Da li zbog suštinski apsurdnog paradiranja država treba da u trenutnoj nemaštini troši milione za obezbeđenje šačice sugrađana i njihovih gostiju za paradu od nekoliko stotina metara u centru Beograda?", pita gospodin Irinej. Da, treba. S tim što crkva nije ta koja određuje kriterijume apsurdnosti kada se radi o pravima koja građanima zakoni garantuju. Jer ako ćemo da se igramo mešanja i zaboravljanja sekularnosti, onda bi mogli da pripitamo: nije li zaista apsurdno da se crkveni dostojanstvenici voze kolima skupljim od kilometara  obezbeđenja gej parade, skupljim od kuća koje poplavljeni nemaju, skupljim od lečenja teško bolesne dece koja umiru? Nije li apsurdno da se skuplja novac za ukrašavanje hrama Sv. Save, samo zato da bi paradirali pozlatom i sjajem, dok sugrađani nemaju čime račune da plate i decu nahrane? Što crkva tu brigu o državnim parama i parama uopšte ne pokaže onda kada se radi o parama koje ona traži. I najčešće i dobija. Zašto se crkva ne seti dobročinstva i skromnosti, na kojima je njen bog svoje učenje i zapovesti gradio, i onda kada se radi o njenoj koži?

Da ne pominjem klasičnu zamenu teza koju demonstrira patrijarh – »Organizatori ovakvog paradiranja i njihovi mentori iz Evrope ne žele da izvuku pouku iz onoga što su prouzrokovale prethodne parade", ističe patrijarh i upozorava na sve opasnosti koje parada može da izazove "na obe strane". Koje opasnosti mogu biti izazvane na koje obe strane? Strane koja poštuje zakon i strane koja ne poštuje zakone? Jer, samo te strane postoje. I samo jedna od njih treba i mora da izvuče pouku – ona koja zakone ne poštuje. Sem ako se patrijarh ovim rečima ne stavlja na stranu onih koji krše zakone.

Drugi spin, odnosno zamena teza je: »SPC je upitala organizatore i učesnike parade da li se zaštita njihovih privatnih prava...« Privatnih prava? Otkad je pravo na slobodnu reč, pravo na traženje zaštite tog prava koje se po zakonu ima – privatno pravo? Gej parada je parada kojom se ne traži pravo na homoseksualnost, jer to i tako zakonom zabranjeno nije, nego sva ostala prava koja homoseksualci nemaju. Za početak, pomenuto pravo na zaštitu traženja građanskih prava.

Onako kao što ne shvata sekularnost države, tako patrijarh ne razume, pa pita: »Ako je gej seksualno opredeljenje opravdano i treba ga propagirati, na osnovu čega to isto ne važi i za pedofiliju, masovno raširenoj u zapadnom svetu, incest...« Odgovor je vrlo kratak i jasan: Na osnovu zakona. Za početak. Staviti u isti red homoseksualnost i pedofiliju, inače masovno raširenu u hrišćanstvu, je ako mene pitate zločin ništa manji od pedofilije. To je osnovno nerazumevanje prava koja imaju deca. Prava na to da budu zaštićena sve dok ne budu mogla da se nose sa obavezama odlučivanja i odgovornosti koje ponesu kad porastu. Deca jesu i moraju da budu posebno zaštićena grupa bilo gde u svetu. I ne smeju da budu žrtva bilo kakvog, a naročito ne seksualnog, iskorišćavanja od strane odraslih osoba. Strašno je kada to neko ne razume. Naročito neko na tako odgovornom mestu kao što je to patrijarhsko.

Ima toga još, al mi je prosto zlo da o svemu tome pišem, i ovo je više nego dovoljno. Naročito kad se za kraj ostave reči patrijarhove: "zar ste toliko zaslepljeni svojom pohotom i egoizmom" Dakle, zaista...Za to i za sve ono gore citirano, ja bih samo jednu reč imala – besprizornost.

 

 



Komentari (402)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 11:19 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Predrag Brajovic
predatortz
Predrag Brajovic
predatortz
Crkva i država su postigle dil oko imovine, odnosno crkva se odrekla prava da 'nabija mak na konac'.

Где је и кад потписан тај споразум?

Usmeni je, džentlmenski...

:)

Prema podacima srpske Direkcije za restituciju, Srpska crkva potražuje 73.150 hektara zemljišta - uglavnom oranica i šuma. Traži i 451 poslovni objekat, čija je ukupna površina 135.558 kvadrata. SPC ima i dokumentaciju na osnovu koje zahteva vraćanje 696 stambenih objekata, površine 55.816 kvadrata, ali i 83 groblja. Pojedinačno, država najviše duguje eparhijama bačkoj, sremskoj i šumadijskoj.

ИЗВОР


Da, ali crkva je ostala uskraćena za prihode od renti i od eksploatisanja zemljišta. Piše li da je tražila nadoknadu + kamate za to? A nije da nije mogla...

No, zar zaista misliš da 150.000 dinara godišnje po svešteniku ( ne samo svešteniku SPC ) toliko ugrožava budžet Srbije, kolika se dreka u određenim krugovima diže oko toga?

Tebi se ne sviđa što plaćamo popove iz budžeta, meni se ne dopada što plaćamo neke organizacije čiji su prihodi krajnje netransparentni.
Ko je u pravu?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:26 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

predatortz
No, zar zaista misliš da 150.000 dinara godišnje po svešteniku ( ne samo svešteniku SPC ) toliko ugrožava budžet Srbije, kolika se dreka u određenim krugovima diže oko toga?

Не, не мислим.

Само... лицемерно је онда наступати са позиција с којих се наступа, о томе -- Само се ви педеришите, али за своје, а не наше паре! Безобразлук.

На жалост, СПЦ ће оваквим наступима губити и подршку оних који СПЦ сматрају великом и важном традицијом српског народа а нису религиозни.
predatortz predatortz 11:32 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Predrag Brajovic
predatortz
No, zar zaista misliš da 150.000 dinara godišnje po svešteniku ( ne samo svešteniku SPC ) toliko ugrožava budžet Srbije, kolika se dreka u određenim krugovima diže oko toga?

Не, не мислим.

Само... лицемерно је онда наступати са позиција с којих се наступа, о томе -- Само се ви педеришите, али за своје, а не наше паре! Безобразлук.

На жалост, СПЦ ће оваквим наступима губити и подршку оних који СПЦ сматрају великом и важном традицијом српског народа а нису религиозни.


Ovde smo u potpunosti saglasni. No, izjave koje daju zvaničnici nisu ni sročene za tebe i mene. Mi im nismo ciljna grupa. Od mene i tebe se belog leba neće najesti. Od onih, koji se na ovakve izjave lože, hoće.
Marketing, Brajoviću, marketing.

Da u svetim knjigama homoseksualnost nije anatemisana, crkve bi prve branile tu pojavnost. Sudeći po broju pedera među monasima...
No, ne može se javno protiv PS-a. To znaš i sam. Crkva se, povodom Prajda, prosto mora oglasiti nekakvom budalastom izjavom.
alselone alselone 11:38 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Sudeći po broju pedera među monasima...


Ovo se cesto spominje i nekako je postalo opsteprihvaceno na blogu ali mi nije jasno odakle te informacije. Na primer, u porodici imamo svestenika, generacija smo pa se cesto vidjamo i pricamo pocesto o stanju u Crkvi, pravilima, detaljima, obicajima... Pitao sam ga da li je to tacno i kaze kako su to naklapanja i kako je vecina monaha potpuno aseksualna. Pazi, pricamo o monasima.

Ali ajde, neka svako veruje u ono sto mu se uklapa u siru pricu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:39 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

predatortz
No, ne može se javno protiv PS-a. To znaš i sam. Crkva se, povodom Prajda, prosto mora oglasiti nekakvom budalastom izjavom.

Наравно.
Не може продавац бензинских моторних аутомобила да хвали електричне аутомобиле. Не иде.

Само, не може ни да:
1) шири мржњу (ово је страшан грех);
2) буде лицемеран (а посебно с обзиром на свој положај и имовно стање):
3) буде гад (Иринеј се као таквим показао неколико пута).

Но, тако је и тако ће бити докле год је на челу продаваца један себични, глупи, примитивни, зли старац...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:40 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

alselone
Ali ajde, neka svako veruje u ono sto mu se uklapa u siru pricu.

Јавна је тајна о геј струји у цркви. Понешто је и постало најшире доступно. Дакле, није веровање, него -- чињеница.
alselone alselone 11:44 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Јавна је тајна о геј струји у цркви. Понешто је и постало најшире доступно. Дакле, није веровање, него -- чињеница.



U redu ako kazes kako je javna tajna cinjenica. Dozvoli da ipak ne poverujem u javnu tajnu.
predatortz predatortz 11:47 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

alselone
Sudeći po broju pedera među monasima...


Ovo se cesto spominje i nekako je postalo opsteprihvaceno na blogu ali mi nije jasno odakle te informacije. Na primer, u porodici imamo svestenika, generacija smo pa se cesto vidjamo i pricamo pocesto o stanju u Crkvi, pravilima, detaljima, obicajima... Pitao sam ga da li je to tacno i kaze kako su to naklapanja i kako je vecina monaha potpuno aseksualna. Pazi, pricamo o monasima.

Ali ajde, neka svako veruje u ono sto mu se uklapa u siru pricu.


Procenat, naravno ne možemo znati. Ali, govorim ti o onim koji su bitni u crkvenoj hijerarhiji, a za koje su te tvrdnje dokazane.
Ja sam iz Tuzle. Još od kraja sedamdesetih, kad sam bio dečačić, kolale su priče u gradu da Kačavenda nasrće i na muško i na žensko. Da to nisu glasine, potvrdilo je vreme. Potom, Pahomije... Mogao bih ti nabrojati još nekoliko iz Eparhije zvorničko-tuzlanske, manje poznatih javnosti - ali isto tako potvrđenih.
Tvoj rođak mora braniti službu. I u zvaničnim i u nezvaničnim razgovorima. Uvek imaj na umu da ga vladika može 'obrijati'. Ne bi bio prvi, koji je zbog dugog jezika tako prošao...
alselone alselone 11:49 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Tvoj rođak mora braniti službu. I u zvaničnim i u nezvaničnim razgovorima.


U redu. Necu verovati rodjaku koji me verovatno laže nego u javnu tajnu koja se na kraju uvek svede na Kacavendu, Pahomija i "jos par njih". Seems legit.
predatortz predatortz 11:53 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

alselone
Tvoj rođak mora braniti službu. I u zvaničnim i u nezvaničnim razgovorima.


U redu. Necu verovati rodjaku koji me verovatno laže nego u javnu tajnu koja se na kraju uvek svede na Kacavendu, Pahomija i "jos par njih". Seems legit.


Ama, ne ubeđujem ja tebe. Samo govorim o činjenicama kojim raspolažem. Iznenadio bi se koji je broj monaha, onomad, bio zaveden u listu saradnika famozne Službe. Ne zbog toga što su oni Službu cenili, naprotiv - mrzeli su je iz dubine duše. Ali, Služba je znala za njihov porok. Služba je sve uredno beležila, a ja sam bio u prilici da ponešto pročitam.
Tol'ko ti mogu kasti, a i ovo je previše...
Atomski mrav Atomski mrav 11:58 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Tol'ko ti mogu kasti, a i ovo je previše...

Stara kaže - Dragane, ćuti! Skrati jezik, mogu te čuti...
freehand freehand 11:59 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Samo govorim o činjenicama kojim raspolažem. Iznenadio bi se koji je broj monaha, onomad, bio zaveden u listu saradnika famozne Službe.

A ta Služba... To je deo svetovne države, koja se finansirala i finansira transparentno. Jer radi za dobro građana i lečenje bolesne dece.
Za razliku od mrskih popova.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:09 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

predatortz
Ama, ne ubeđujem ja tebe. Samo govorim o činjenicama kojim raspolažem. Iznenadio bi se koji je broj monaha, onomad, bio zaveden u listu saradnika famozne Službe. Ne zbog toga što su oni Službu cenili, naprotiv - mrzeli su je iz dubine duše. Ali, Služba je znala za njihov porok. Služba je sve uredno beležila, a ja sam bio u prilici da ponešto pročitam.
Tol'ko ti mogu kasti, a i ovo je previše...

Ја само да потврдим: моји су извори црквени.
Но, заслепеле вернике то неће убедити. Све и када би се извадили фајлови ДБа и КОСа. (Велике штета што то није учињено.)
predatortz predatortz 12:14 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Све и када би се извадили фајлови ДБа и КОСа. (Велике штета што то није учињено.)


Ja mislim da nije. Neke tajne treba da ostanu tajne. U periodu anarhije, tamo kod nas, pustili su me da malo prošnjufam po fajlovima totalno nebitnih likova. Žludac mi se u čvor vezao posle saznanja ko je sve drukao u malom gradu. dan danas imam neprijatnost kad sretnem neke, za širu javnost ugledne i poštovane ljude. Ljude koji su u mojim očima miševi...
Šta misliš šta bi sve isplivalo ovde u Bg?

Edit:

Ne možeš preko noći da iznedriš nove profesore, inženjere, lekare, novinare... A, nakon otvaranja te priče, mnoge od njih narod više ne bi mogao da ceni. Izgubio bi dobre stručnjake zbog toga što su bili loši ljudi, ili su bili ucenjeni.
To nije racionalno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:33 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Ne možeš preko noći da iznedriš nove profesore, inženjere, lekare, novinare... A, nakon otvaranja te priče, mnoge od njih narod više ne bi mogao da ceni. Izgubio bi dobre stručnjake zbog toga što su bili loši ljudi, ili su bili ucenjeni.
To nije racionalno.

Знам.
То је била и Ђинђићева логика.

Но, проблем је што ти досијеи и данас имају своју вредност, и утицај. Ја сам се смејао неким професорским и политичким каријерама. Мислим да је требало да прођемо кроз то Чистилиште.

Узгред, данас ротаријанци и масони све више преузимају рад ДБа -- моделовање неког друштва у појединим параметрима. То је тек комедија.
alselone alselone 12:39 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Но, заслепеле вернике то неће убедити.


Primetio sam da si u poslednje vreme prilično isključiv, lak na uvredi i arogantan u razgovoru na blogu. Potpuno mi je nejasno zašto si mene (direktno si se nadovezao na predatorov odgovor meni) nazvao zaslepelim vernikom jer se samo nisam sa tobom saglasio o broju pedera u Crkvi. Mislim, čemu? Ja sam bio prilično pažljiv što se tiče razgovora o veri i Crkvi na blogu i u velikoj većini slučajeva se ne uključujem u te i takve razgovore. Sve to na stranu, svašta se meni može reći, ali da sam zaslepeli vernik to je stvarno komedija.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:44 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

alselone
Primetio sam da si u poslednje vreme prilicno iskljuciv, lak na uvredi i arogantan u razgovoru na blogu.

Не видим да сам лак на увреди. Видим -- да се мене лако вређа, али то није тема мог и твог разговора. (Прелистај коментaре и овде.)

Веровао или не, нисам ни помислио на тебе (некако те не рачунам чак ни у вернике). Извињавам се ако си то тако доживео.

Још једно веровали или не: ја сам велики поштовалац црквене традиције. То ми је на оца: био је певац у локалној цркви, коју је, касније, својим радом и организацијом обновио. ;-)
predatortz predatortz 12:46 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Веровао или не, нисам ни помислио на тебе. Извињавам се ако си то тако доживео.


I ja sam tako doživeo. I čudom nisam mogao da se načudim...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:59 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

predatortz
Веровао или не, нисам ни помислио на тебе. Извињавам се ако си то тако доживео.

I ja sam tako doživeo. I čudom nisam mogao da se načudim...

Очигледно да су нам тоналитети наступа другачији, да их другачије сагледавамо.
Ја сам опуштен, сасвим. Ово је сада расправа на другој страни, где залазе само... хм... блог згубидани :))) Другарска расправа, рецимо?
Ти си ми пре кандидата за верника, још да се зна.

Узгред, ароганција и бескомпромисност се неки пут сусрећу ;-)
predatortz predatortz 13:02 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Ти си ми пре кандидата за верника, још да се зна.


Ja sam ti k'o protestanti. Uzmem što mi se dopada, ostalo ignorišem...
predatortz predatortz 13:07 24.09.2014

Re: Pravedna kaza


Знам.
То је била и Ђинђићева логика.


Bilo je ili to, ili potoci krvi. Sa neizvesnim ishodom.
alselone alselone 14:17 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Веровао или не, нисам ни помислио на тебе (некако те не рачунам чак ни у вернике). Извињавам се ако си то тако доживео.


Prihvaćeno. Što kažeš, ipak je ovo druga strana bloga od par dana, ovde važe labavija pravila.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:32 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

meni se ne dopada što plaćamo neke organizacije čiji su prihodi krajnje netransparentni.

SPC radi transparentno?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:19 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

blogovatelj
Ех, те лимузине и фирмиране наочаре...


Kao da svira u ZZ Top.


ZZ Pop.
predatortz predatortz 17:25 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Jelica Greganović
meni se ne dopada što plaćamo neke organizacije čiji su prihodi krajnje netransparentni.

SPC radi transparentno?


Brkaš neke stvari. SPC ne mora da radi transparentno, ne mora da podnosi finansijske izveštaje državi. Organizacije i grupe građana, na koje ja ciljam, to moraju da rade.
A SPC bi morala biti sačinjena od ludaka, pa da podnosi izveštaje ako nije u zakonskoj obavezi.
Pošteno, da li bi ti plaćala porez da si od te obaveze oslobođena? Da li bi trčala da uđeš u tu obavezu?
Da se ne lažemo, ja ne bih.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:30 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

SPC ne mora da radi transparentno, ne mora da podnosi finansijske izveštaje državi.

Daklem, SPC ne mora da radi transparentno, ne mora da plaća poreze, ne mora da uplaćuje u penzijski fond...ali može da brklja u to šta država sa svojim parama radi. To trči da radi, a od prvog bega. Pa, o tome sam blog i pisala.
predatortz predatortz 18:07 24.09.2014

Re: Pravedna kaza


Daklem, SPC ne mora da radi transparentno, ne mora da plaća poreze, ne mora da uplaćuje u penzijski fond...


Aman! Sveštenici sebi doplaćuju za penzioni fond. Niko nije lud da ide u penziju sa minimalcem, ako ne mora. Država im uplaćuje za iznos minimalca, i to od 2012. godine. Do tad su uplaćivali sami pun iznos. Sad doplaćuju sve preko minimalca, koliko koji sveštenik hoće.
I ovo što im država uplaćuje, nije ništa drugo do kompenzacija za decenijama uskraćivano pravo na imovinu i ostvarivanje prihoda od iste.
Ja nemam ništa protiv toga da se prihodi Crkve oporezuju. No, bojim se da bi to bilo jako skupo po budžet RS, na duge staze. Jer, ja da sam glavni popa, tužio bih državu Strazburu, tražio sve oduzeto, plus projektovane prihode za period u kom nisam mogao raspolagati imovinom, plus zakonske kamate... Šta misliš ko bi dobio taj spor?
Ovako, država uplaćuje obaveze na minimalac za manje od 2000 sveštenika. Svih konfesija, ne samo pravoslavne.

Ponoviću ti: Crkvu čini monaštvo, sveštenstvo i verujući narod. Taj narod plaća poreze, doprinose, takse, putarine... Taj narod, okupljen oko Crkve, ima pravo i da priupita gde idu naši novci.
Nemoj imati tako uskogrudo poimanje Crkve.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:58 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

predator
Taj narod, okupljen oko Crkve, ima pravo i da priupita gde idu naši novci.


Pa i mi, neoukupljeni oko crkve, plaćamo te njihove minimalne penzije, bez da nas iko išta pita. Tu je valjda nekakav razlog za nezadovoljstvo. Pri tome ti popovi, koji rado uživaju u tom minimalcu, nikad ništa nisu uplatili u penzioni fond. Znači u pitanju je čisto grebanje, da ne kažem otimačina.

Pa i da kažeš, uredu, ta crkva ima neku svrhu, i stvara nekakvo dobro, a nema izvore prihoda, pa da pomognemo. Ali, em nema nikakav proizvod vredan pomena, naprotiv, pravi samo štetu, em video si sam one audije i mercedese. I još ti uzimaju bez da te pitaju. U svakom selu je pop jedan od najbogatijih stanovnika, tako je uvek bilo, i za vreme komunista. I sad još penziju treba da im uplaćujemo, na račun toga što su, eto, bili uskraćeni za prihode poslednjih 60 godina. E baš bih voleo da vidim da oni nekog teraju do Strazbura.
predatortz predatortz 21:06 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Pri tome ti popovi, koji rado uživaju u tom minimalcu, nikad ništa nisu uplatili u penzioni fond.


Netačno. Plaćali su pun iznos do 2012. godine. Od 2012. im država plaća penziono do visine minimalca. Ostalo, ako žele više od toga, doplaćuju sami.


Pa i da kažeš, uredu, ta crkva ima neku svrhu, i stvara nekakvo dobro, a nema izvore prihoda, pa da pomognemo.


U Srbiji se ljudi u ogromnom procentu izjašnjavaju kao vernici. Dakle, Crkva ima proizvod. Potom, i ti koji se izjašnjavaju kao vernici participiraju u budžetu. Dakle, ne dajete samo vi koji niste vernici. Mene, recimo, daleko više brine što ja zarađujem za penzije preglomazne i nepotrebne administracije. A oni proizvode mnogo veću štetu od one za koju ti tvrdiš da Crkva proizvodi.
Iz budžeta ti uvek uzimaju, bez da te pitaju. Ja dinar ne bih dao za neke NGO. Ne pitaju me kad im daju.
freehand freehand 21:08 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Jelica Greganović
meni se ne dopada što plaćamo neke organizacije čiji su prihodi krajnje netransparentni.

SPC radi transparentno?

Sve su verske zajednice po sebi umotane u magije, incijacije, svete tajne i čudesa razna, koja se po pravilu i Svetoj potrebi ne dele ni sa profanima, ni sa nevernicima, a naročito ne sa inspekcijama raznih vrsta.
I to je jasno od Postanja naovamo.
Probali su mnogi unutar i van tih zajednica da to promene no do danas nisu uspeli. Ja se, naravno, ni sa kakvim marifetlukom tu ne slažem, ni sa raznoraznim bulažnjenjima sveštenih lica različitih ranogva i pozicija u crkvenoj hijerarhiji. No uvek sam oprezan sa onim o čemu ne znam dovoljno.
A u ovome špto si citirala reagovao sam na tako očigledno preskakanje nečega što je čisto svetovno, čisto državno i čisto bi moralo da bude pod punom kontrolom.

freehand freehand 21:14 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Pa i mi, neoukupljeni oko crkve, plaćamo te njihove minimalne penzije, bez da nas iko išta pita. Tu je valjda nekakav razlog za nezadovoljstvo. Pri tome ti popovi, koji rado uživaju u tom minimalcu, nikad ništa nisu uplatili u penzioni fond. Znači u pitanju je čisto grebanje, da ne kažem otimačina.

Pajiću, da bi čuo moraš dići dupe sa ušiju.
Dakle, prvo - ako bi crkvi bila vraćena sva imovina sa pripadajućim kamatama i obračunatom neostvarenim prihodima ovde bismo ladno mogli zaista da imamo teokratiju i džamahiriju, jerbo bi država otišla na doboš.
Drugo - pita te, kao vernika i ateistu. Ovo je, Pajiću predstavnička, posredna demokratija. u takvoj demokratiji ti biranjem poslanika biraš svog predstavnika u skupštini, koji ima pun legitimitet (od tebe prenešen) da u tvoje ime predlaže, glasa, ne glasa.
Tako da - da. Pitan si, složio si se.
U krajnjoj liniji, ako si baš jako nezadovoljan - obrati se Marijanu Rističeviću ili Babiću da ti kažu zašto su te izneverili.
westvleteren westvleteren 10:26 25.09.2014

Re: Pravedna kaza


A koliko znam - ni u jednoj od ovih zemalja crkvi nije oduzeto ništa, kamoli imovina vrednosti kao što je to u FNRJ učinjeno. E sad, pretpostavljam da bi pančevačka parohija rado pristala da se obračunaju svi ti porezi i sve popovske penzije i šta već pod uslovom da joj se plate kirije sa prpiadajućim kamatama za period od '45 do povraćaja imovine, a po cneama kvadrata koje je sama država određivala.


Vide li ti da je Hrvatska na spisku?
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:08 25.09.2014

Re: Pravedna kaza

A onda se još udaviš u patetici od "lečenja bolesne dece" i sličnim sranjima


Nije se Brajović udavio u "patetici i sranjima" sa lečenjem teško bolesne dece.

слање деце у иностранство на операције


Ja sam se udavila. I opet ću, kad god bude trebalo. Mogu da ti dam kontakt nekog od roditelja te dece, pa njima reci da je to patetika i sranje.
freehand freehand 13:59 25.09.2014

Re: Pravedna kaza

Jelica Greganović
A onda se još udaviš u patetici od "lečenja bolesne dece" i sličnim sranjima


Nije se Brajović udavio u "patetici i sranjima" sa lečenjem teško bolesne dece.

слање деце у иностранство на операције


Ja sam se udavila. I opet ću, kad god bude trebalo. Mogu da ti dam kontakt nekog od roditelja te dece, pa njima reci da je to patetika i sranje.

Razlika je ogromna između iskrenog uverenja i poze.
Da ne elaboriram, ako baš ne moram.
zilikaka zilikaka 18:47 25.09.2014

Re: Pravedna kaza

Žludac mi se u čvor vezao posle saznanja ko je sve drukao u malom gradu. dan danas imam neprijatnost kad sretnem neke, za širu javnost ugledne i poštovane ljude. Ljude koji su u mojim očima miševi...
Šta misliš šta bi sve isplivalo ovde u Bg?


Otprilike imam predstavu o čemu pričaš.

Ne možeš preko noći da iznedriš nove profesore, inženjere, lekare, novinare... A, nakon otvaranja te priče, mnoge od njih narod više ne bi mogao da ceni. Izgubio bi dobre stručnjake zbog toga što su bili loši ljudi, ili su bili ucenjeni.

Nije reč o tome da li možeš da ih stvoriš, niti je to bila ideja vodilja.
Ljude od integriteta ne voli ne jedna vlast, a ove druge još kako korisno može da upotrebi....
chitach chitach 16:02 23.09.2014

sud, taksa ???

Vidim tamo neku " sudsku taksu za crkveni razvod braka " + sa " oglasom u sl. glasniku " . Crkveni brak se registruje u sudu ??? kakav Sl. Glasnik ?? Nije mi jasno
horheakimov horheakimov 16:21 23.09.2014

mali doprinos bes-prizoru

princi princi 18:07 23.09.2014

Ne znam za vas ali ja od danas

imam novog heroja: Radomir Počuča.

Počuča je još pre dve nedelje na svom Fejsbuku objavio da je otišao u Ukrajinu da se bori za Rusiju.

"Jesam, otišao sam u Donbas da se borim protiv zla koje preti mojoj svetoj Otadžbini Rusiji... Došao sam među braću, da podelimo teret borbe protiv neljudi koji se klanjaju Sotoni, novcu, profitu i kojima je bitno da se predaju najnižim oblicima strasti, i zadovoljenju animalnih nagona", napisao je tada Počuča.


Ja sve vreme mislio da je Fejs đavolja rabota, kad ono...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:29 23.09.2014

Re: Ne znam za vas ali ja od danas

borbe protiv neljudi koji se klanjaju Sotoni, novcu, profitu i kojima je bitno da se predaju najnižim oblicima strasti, i zadovoljenju animalnih nagona

Molim one koji su na fejsu da podsete ovog junošu da je radio na Pink televiziji.
alselone alselone 08:23 24.09.2014

Re: Ne znam za vas ali ja od danas

Radomir Počuča.


Jos jedan dokaz teoriji kako bilo koji upit Guglu vodi do golijeh zena. Nisam znao ko je ovaj nebojsa pa sam potrazio na Gugl images. Naravno, posle par redova njegovih slika krenule su i cice.
predatortz predatortz 08:25 24.09.2014

Re: Ne znam za vas ali ja od danas


Jos jedan dokaz teoriji kako bilo koji upit Guglu vodi do golijeh zena.


Ja to isto objašnjavao mojoj ženi. Ne tražim ja njih, same iskaču!
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:03 24.09.2014

Re: Ne znam za vas ali ja od danas

Ja sve vreme mislio da je Fejs đavolja rabota, kad ono...

pa taj nindža; je dobio otkaz kao potparol mup-a zbog fejsbuka.
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:37 24.09.2014

Re: Ne znam za vas ali ja od danas

predatortz

Jos jedan dokaz teoriji kako bilo koji upit Guglu vodi do golijeh zena.


Ja to isto objašnjavao mojoj ženi. Ne tražim ja njih, same iskaču!


Hmm, a da se google way uvede u realni život, tako žena i ja krenemo razgovor na bilo koju temu - i on se razvija postepenim skidanjem...
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 18:35 23.09.2014

Potrošački savetnik


Fenomenalna emisija na RTS koja se zove: Potrošački savetnik i prilog iz 2012.g.



Ima i drugi deo, naravno:

zilikaka zilikaka 20:10 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Fenomenalna emisija na RTS koja se zove: Potrošački savetnik i prilog iz 2012.g.


Ima i čuveni klip.





Mada, to nije propisano cenovnikom, pa ostaje da nagađamo da l je išlo po satu il po kvadratu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:14 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

To smo već uzbrdo videli. Jedino je ostalo otvoreno pitanje da li to osveštavanje treba obnavljati svake godine kao registraciju?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:17 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Mada, to nije propisano cenovnikom, pa ostaje da nagađamo da l je išlo po satu il po kvadratu.


A šta vama smeta to mlatesanje sa automobilima?
Jedan hoće da plati da mu ovaj peva oko kola, drugi hoće da peva za te pare, i svima lepo.
Jel to vama žao što vam skrnave svetu srpsku pravoslavnu crkvu? :)
zilikaka zilikaka 20:31 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Jel to vama žao što vam skrnave svetu srpsku pravoslavnu crkvu?


Pa da vidiš, meni i jeste.
To se slučajno dešavalo u mom gradu, a ja (isto tako slučajno) znam da je u tom istom gradu ta ista crkva umela nekad da bude drugačija.

Recimo, početkom nemačke okupacije je oslobodila svoje prostorije i ustupila ih gimnaziji, da bi se obavljala nastava.
To jeste crkva kakva bi trebalo da bude.

Ovo na snimku?
Po meni fali samo harmonikaš da saslužuje a pop da se popne na haubu i pocupkuje sa zadignutom mantijom.
Taj nivo.
G.Cross G.Cross 20:34 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

zilikaka
Fenomenalna emisija na RTS koja se zove: Potrošački savetnik i prilog iz 2012.g.


Ima i čuveni klip.





Mada, to nije propisano cenovnikom, pa ostaje da nagađamo da l je išlo po satu il po kvadratu.



Ma platio covek obavezno osiguranje, ovo mu dodje ko nebesko Kasko osiguranje..
zilikaka zilikaka 20:35 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

To smo već uzbrdo videli.


Izvinjavam se. Blogujem u trku.
Jaril Jaril 20:39 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

zilikaka
To smo već uzbrdo videli.


Izvinjavam se. Blogujem u trku.

О чијем трошку?
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:40 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

A šta vama smeta to mlatesanje sa automobilima?

El izdaje on fiskalni račun za to mlatesanje? Plaća li PDV kud već njegov šef hoće budžet da raspoređuje?
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:41 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Izvinjavam se. Blogujem u trku.

Ma, ne brini, sam ti trči
zilikaka zilikaka 20:43 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

О чијем трошку?


Vidiš..., ima tu štofa za razmisliti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:48 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

To jeste crkva kakva bi trebalo da bude.


Verovatno i sad ima dobrog u crkvi kao što je verovatno i tad imalo lošeg.

Ali to treba ostaviti crkvi da se sama s tim nosi, ili makar ovako kao što ti radiš, kažeš da ti je stalo do crkve pa se zbog toga interesuješ.

Ja sebe ne doživlajvam kao pripadnika te organizacije pa mi bez veze da se se mešam u nešto čemu ne pripadam a što meni ne nanosi nikavu štetu.
Imao bih i ja mnogo zamerki, mnogo ideja kako bi trebalo, kako bi bilo bolje, ali ne mislim da je u redu stajati sa strane i nalaziti mane.

Imao bih ideja i kako bi bilo bolje boriti se za prava gejeva, to sigurno ne bi bila parada, ali nije moje da nalazim mane i predlažem rešenja kad nisam deo toga.
A ako to sebi ne dajem za pravo zašto bih to radio kad je crkva u pitanju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:14 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

...pa mi bez veze da se se mešam u nešto čemu ne pripadam a što meni ne nanosi nikavu štetu...ali nije moje da nalazim mane i predlažem rešenja kad nisam deo toga.

Pa, upravo o tome je i reč. Za razliku od tebe, crkva to radi.
zilikaka zilikaka 21:26 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Imao bih ideja i kako bi bilo bolje boriti se za prava gejeva, to sigurno ne bi bila parada, ali nije moje da nalazim mane i predlažem rešenja kad nisam deo toga.
A ako to sebi ne dajem za pravo zašto bih to radio kad je crkva u pitanju.


Ni na pamet mi nije bilo da se mešam njihov stav prema gej paradi.
O načinu bi se moglo svašta reći, ali ovo što sam postavila je sasvim drugi par opanaka.

Kako da zaslužuje poštovanje onaj ko sam sebe onako srozava?

Sad, da sam pripadnik organizacije - nisam.

Opet, ako treba da se svrstavam, svakako po tradiciji (a i formalno) pripadam tom korpusu i ako bismo merili, onda me njihove ovakve bljuvotine više pogađaju neg bljuvotine neke druge verske zajednice.
emsiemsi emsiemsi 21:45 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

zilikaka
Jel to vama žao što vam skrnave svetu srpsku pravoslavnu crkvu?


Pa da vidiš, meni i jeste.
To se slučajno dešavalo u mom gradu, a ja (isto tako slučajno) znam da je u tom istom gradu ta ista crkva umela nekad da bude drugačija.

Recimo, početkom nemačke okupacije je oslobodila svoje prostorije i ustupila ih gimnaziji, da bi se obavljala nastava.
To jeste crkva kakva bi trebalo da bude.

Ovo na snimku?
Po meni fali samo harmonikaš da saslužuje a pop da se popne na haubu i pocupkuje sa zadignutom mantijom.
Taj nivo.

Цениш да сада, за исту прилику (почетком немачке окупације) не би ослободили своје просторије и уступили их Гимназији - или си сигурна !?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:46 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Za razliku od tebe, crkva to radi.


Crkva to radi drugima, a ti radiš crkvi.
Tu se razlikujemo.

Kako da zaslužuje poštovanje onaj ko sam sebe onako srozava?


Ovde se slažemo, ne zaslužuje ga i ja ih nešto posebo i ne poštujem.
Vdim ko su, šta su i kakvi su i kažem neka hvala.
A da im ja pametujem kako bi trebalo neću.
A mislim da to ne bi bilo ni u redu.
emsiemsi emsiemsi 21:48 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Jelica Greganović
...pa mi bez veze da se se mešam u nešto čemu ne pripadam a što meni ne nanosi nikavu štetu...ali nije moje da nalazim mane i predlažem rešenja kad nisam deo toga.

Pa, upravo o tome je i reč. Za razliku od tebe, crkva to radi.

Постоји незнатна разлика између појединца и Цркве !
Црква се недовољно меша.
emsiemsi emsiemsi 21:51 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

hoochie coochie man
Za razliku od tebe, crkva to radi.


Crkva to radi drugima, a ti radiš crkvi.
Tu se razlikujemo.

Kako da zaslužuje poštovanje onaj ko sam sebe onako srozava?


Ovde se slažemo, ne zaslužuje ga i ja ih nešto posebo i ne poštujem.
Vdim ko su, šta su i kakvi su i kažem neka hvala.
A da im ja pametujem kako bi trebalo neću.
A mislim da to ne bi bilo ni u redu.

Ма кажи слободно !
Што се суспрежеш ?
Неће Црква због тога да пропадне. Њој чак ни комуњаре нису могли ништа. Није да се нису трудили.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:55 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Ма кажи слободно !
Што се суспрежеш ?


Ma ne susprežem se, nego me, da ti iskreno kažem, nešto baš zaboli za crkvu i da li će ovime što radi izgubiti ugled ili ga podići.
zilikaka zilikaka 22:03 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Цениш да сада, за исту прилику (почетком немачке окупације) не би ослободили своје просторије и уступили их Гиназији - или си сигурна !?


Ne znam, al prema viđenom liči mi da bi objavili tender, pa ako neki lokalni kafedžija da više...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:16 23.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Crkva to radi drugima, a ti radiš crkvi.

Zato što kad to radi drugima je samo pitanje kada će to i meni početi da radi. Uostalom, to sam na početku bloga i napisala.
emsiemsi emsiemsi 04:57 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

zilikaka
Цениш да сада, за исту прилику (почетком немачке окупације) не би ослободили своје просторије и уступили их Гиназији - или си сигурна !?


Ne znam, al prema viđenom liči mi da bi objavili tender, pa ako neki lokalni kafedžija da više...

Ок !
Значи, кажеш тек онако.
emsiemsi emsiemsi 05:00 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Jelica Greganović
Crkva to radi drugima, a ti radiš crkvi.

Zato što kad to radi drugima je samo pitanje kada će to i meni početi da radi. Uostalom, to sam na početku bloga i napisala.

Па би ти то превентивно постројила !?
ПС. Чуди ме да одмах нисмо стигли до Хитлера (у којекаквим хиперболама), него трошили толике бајтове.
Аууу, колико би (вас ?) јахало попове - то је чудо једно.
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:18 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Па би ти то превентивно постројила !?

Loš pokušaj zamene teza. Ne, nego ne dozvoljavam da oni mene postrojavaju.

Аууу, колико би (вас ?) јахало попове - то је чудо једно.

Jahanje popova mi na pamet palo nije dok tebi nije proradila mašta. Ta disciplina je doduše već na delu, jedino što popovi jašu nas.

ПС. Чуди ме да одмах нисмо стигли до Хитлера (у којекаквим хиперболама), него трошили толике бајтове.

Mene čudi kud ti je i Hitler sad na pamet pao, al očito ti se pomenuta mašta silno rastoleže u pokušaju da braniš neodbranjivo ponašanje SPC.
alselone alselone 08:30 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Pa da vidiš, meni i jeste.
To se slučajno dešavalo u mom gradu, a ja (isto tako slučajno) znam da je u tom istom gradu ta ista crkva umela nekad da bude drugačija.

Recimo, početkom nemačke okupacije je oslobodila svoje prostorije i ustupila ih gimnaziji, da bi se obavljala nastava.
To jeste crkva kakva bi trebalo da bude.


Bravo Zili. I ja isto mislim. Moj pradeda, Stevan, je bio svestenik pocetkom proslog veka, na severu Backe. Jos uvek su cele njegove dve Biblije, jako sam ponosan na njih, imaju preko 100 godina. Jedna cak nije ni na srpskom, mislim da je na "crkvenom" jeziku (crkvenoslovenskom?), nisam siguran kom. Secam se i prica koje mi je pokojni deda pricao o njemu.

Jako me nerviraju ovi danas.
emsiemsi emsiemsi 09:16 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

alselone
Pa da vidiš, meni i jeste.
To se slučajno dešavalo u mom gradu, a ja (isto tako slučajno) znam da je u tom istom gradu ta ista crkva umela nekad da bude drugačija.

Recimo, početkom nemačke okupacije je oslobodila svoje prostorije i ustupila ih gimnaziji, da bi se obavljala nastava.
To jeste crkva kakva bi trebalo da bude.


Bravo Zili. I ja isto mislim. Moj pradeda, Stevan, je bio svestenik pocetkom proslog veka, na severu Backe. Jos uvek su cele njegove dve Biblije, jako sam ponosan na njih, imaju preko 100 godina. Jedna cak nije ni na srpskom, mislim da je na "crkvenom" jeziku (crkvenoslovenskom?), nisam siguran kom. Secam se i prica koje mi je pokojni deda pricao o njemu.

Jako me nerviraju ovi danas.

Слава твоме прадеди !
Такви као што је био твој прадеда чувају огњиште.
kleinemutter kleinemutter 09:18 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

О чијем трошку?

Mene zanima da li crkva ima spisak koliko gejeva ima medju njenim radnicima?
nikvet pn nikvet pn 09:33 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

alselone
Jako me nerviraju ovi danas.


Да, и мој стриц је за окупације постао ђак-првак у просторијама црквеног конака.

А сад ...

У манастирској штали одувек сам услугу наплаћивао по пе-есу па куповао пројино брашно у њиховом млину. Јел треба да напоменем да је моја услуга увек с рачуном а њихова роба никад ?

Од пре неког времена нашли су другог доктора, верника, који им услугу дарива а они њега брашном. Лепо. Али кад зариба опет мене зову и обавезно напомену како онај доктор верник не наплаћује. Ако, нека. Код мене овако а ви се даривајте и целивајте.
alselone alselone 09:44 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Слава твоме прадеди !
Такви као што је био твој прадеда чувају огњиште.


Hvala. Zaista je tako i bilo, pogotovo u tom periodu i tom podneblju. Od Stevana je ostala jedna kuca sa malim imanjem i to je sve. Do mene su stigle samo te dve Biblije, posto se moj deda "ocepio" od porodice jer su hteli ciljano da ga ozene a on se zaljubio u drugu, uzeo sebi zenu, izasao iz kuce i napravio malu nabijacu sa kovackom radionicom na kraju sela. Ta kuca je devedesetih prodata za samo 2000 DEM. A i ona druga, to jest prva, je prodata. Ostale su samo Biblije i price.
alselone alselone 09:45 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

У манастирској штали одувек сам услугу наплаћивао по пе-есу па куповао пројино брашно у њиховом млину. Јел треба да напоменем да је моја услуга увек с рачуном а њихова роба никад ?

Од пре неког времена нашли су другог доктора, верника, који им услугу дарива а они њега брашном. Лепо. Али кад зариба опет мене зову и обавезно напомену како онај доктор верник не наплаћује. Ако, нека. Код мене овако а ви се даривајте и целивајте.


Nista ne razumem.
emsiemsi emsiemsi 10:08 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

alselone
Слава твоме прадеди !
Такви као што је био твој прадеда чувају огњиште.


Hvala. Zaista je tako i bilo, pogotovo u tom periodu i tom podneblju. Od Stevana je ostala jedna kuca sa malim imanjem i to je sve. Do mene su stigle samo te dve Biblije, posto se moj deda "ocepio" od porodice jer su hteli ciljano da ga ozene a on se zaljubio u drugu, uzeo sebi zenu, izasao iz kuce i napravio malu nabijacu sa kovackom radionicom na kraju sela. Ta kuca je devedesetih prodata za samo 2000 DEM. A i ona druga, to jest prva, je prodata. Ostale su samo Biblije i price.

Добре приче ће да надживе и бетонске куће, а камоли набијаче.
Свако од нас пише неку будућу причу.
Прича о твом прадеди ће надживети многе од нас - и многе приче о нама.
Чувај те Библије - и причу о прадеди Стевану.
nikvet pn nikvet pn 11:52 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Nista ne razumem.


Није баш тешко. Манастир држи стоку, стоци треба ветеринар. Кад позову ветеринарску услугу извршим и наплатим. Игуманија тражи рачун. Добије га. Добила би и да није тражила. Јел о.к. ? Идемо даље. Иста игуманија са рачуном у џепу шаље калуђерицу да ми измери брашна колико тражим. Наплати ми без рачуна. Ако се дрзнем да га затражим добићу благо презрив осмех. И то је о.к. ? Или можда мало цинично, лицемерно ?

Не смета ми што су нашле неког да им ради џабе. Ако ће колега молитвом и благословом да плати своје трошкове и нахрани фамилију немам ништа против. Као што немам ништа против рекетирања верних, нек плаћају цркви нека колико желе нек раде џабе; њихов избор.

Имам против крстача по раскршћима, имам против капеле у холу ВМА, имам против веронауке у школама ... Имам против сваког насртаја цркве на јавне новце. И слажем се са југокомунистичком поставком цркве на своје место; ово данас више личи на распуштену отимачку дружину којој је све дозвољено.
Atomski mrav Atomski mrav 11:53 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Mada, to nije propisano cenovnikom, pa ostaje da nagađamo da l je išlo po satu il po kvadratu.


Zidao jedan čovek iz okoline Bijeljine kuću pa otišao do popa da ga pita koliko bi koštalo da mu osvešta kuću. Pop ga pita koliko kuća ima kvadrata na šta će ovaj domaćin: Pope, zovem te da mi osveštaš kuću a ne da je malterišeš!

P.S. Ako se ne varam, ovo je Opel Astra na slici? Onda me ne čudi da je vlasnik zvao popa da mu osvešta auto. ;-) Ne znam samo je li to "za vjeki vjekov" ili mora na redovno osveštavanje svakih 10000 km? I da li se prenosi na sledećeg vlasnika?
alselone alselone 11:54 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

nikvet pn
Nista ne razumem.


Није баш тешко. Манастир држи стоку, стоци треба ветеринар. Кад позову ветеринарску услугу извршим и наплатим. Игуманија тражи рачун. Добије га. Добила би и да није тражила. Јел о.к. ? Идемо даље. Иста игуманија са рачуном у џепу шаље калуђерицу да ми измери брашна колико тражим. Наплати ми без рачуна. Ако се дрзнем да га затражим добићу благо презрив осмех. И то је о.к. ? Или можда мало цинично, лицемерно ?

Не смета ми што су нашле неког да им ради џабе. Ако ће колега молитвом и благословом да плати своје трошкове и нахрани фамилију немам ништа против. Као што немам ништа против рекетирања верних, нек плаћају цркви нека колико желе нек раде џабе; њихов избор.

Имам против крстача по раскршћима, имам против капеле у холу ВМА, имам против веронауке у школама ... Имам против сваког насртаја цркве на јавне новце. И слажем се са југокомунистичком поставком цркве на своје место; ово данас више личи на распуштену отимачку дружину којој је све дозвољено.



emsiemsi emsiemsi 12:38 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

nikvet pn

...
Имам против крстача по раскршћима, имам против капеле у холу ВМА, имам против веронауке у школама ... Имам против сваког насртаја цркве на јавне новце. И слажем се са југокомунистичком поставком цркве на своје место; ово данас више личи на распуштену отимачку дружину којој је све дозвољено.

Баш је лепо што нас има овако различитих !
Ја, напротив, мислим све (од овога цитираног) контра од тебе - и сматрам да се Црква држи сувише пасивно, посебно у реакцијама према нападима разног башибозука --- не мислим да си ти такав, да се разумемо).
princi princi 16:39 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Од пре неког времена нашли су другог доктора, верника, који им услугу дарива а они њега брашном. Лепо. Али кад зариба опет мене зову и обавезно напомену како онај доктор верник не наплаћује. Ако, нека. Код мене овако а ви се даривајте и целивајте.

Kako, bre, imaš srca? Ruka suva, usahla, uboga... a i crkva neomalterisana. Gde će ti duša? :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:26 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Црква се недовољно меша.

S obzirom na sekularnost države, meša se više no suviše.
predatortz predatortz 17:32 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Jelica Greganović
Црква се недовољно меша.

S obzirom na sekularnost države, meša se više no suviše.


Sekularnost ne poništava slobodu govora? Ili, grešim?
Po tebi, crkva može da deluje amo u hramovima. Ali, razlikuj crkvu kao građevinski objekat, od Crkve koju čini sveštenstvo, monaštvo i verujući narod. Ustav Republike Srbije im daje pravo da javno iznose svoj stav. Ustav Republike Srbije ničim ne obavezuje Vladu RS, ili Narodnu skupštinu RS, da uvaže stav Crkve.
To je suština sekularnosti - da država ne mora da postupa po zahtevima Crkve. Nije suština ni sekularnosti, ni slobodnog društva u tome da jedan deo populacije, bilo koji, mora da ćuti ili svoje delovanje ograniči na zidove ustanova.
Lako to shvatate kada je LGBT zajednica u pitanju, ali vam ne ide u glavu kada se radi o građanima okupljenim oko Crkve.
blogovatelj blogovatelj 18:47 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Свако од нас пише неку будућу причу.


Ja kad čitam tvoju priču čini mi se izuzetno konfuzna i lepršave misli
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:46 24.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Sekularnost ne poništava slobodu govora? Ili, grešim?

Grešiš samo utoliko što je predstavnik crkve zloupotrebio svoju slobodu govora zato da bi tražio da se njome uskrati drugima sloboda govora.
emsiemsi emsiemsi 00:04 25.09.2014

Re: Potrošački savetnik

blogovatelj
Свако од нас пише неку будућу причу.


Ja kad čitam tvoju priču čini mi se izuzetno konfuzna i lepršave misli

Чини ти се !
Свако пише своју причу - моја има једну битну нит које ти (и многи други - тренутно) нисте у стању да видите.
Но - води ти рачуна о својој причи.
predatortz predatortz 07:07 25.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Jelica Greganović
Sekularnost ne poništava slobodu govora? Ili, grešim?

Grešiš samo utoliko što je predstavnik crkve zloupotrebio svoju slobodu govora zato da bi tražio da se njome uskrati drugima sloboda govora.


Nije. Rekao je:

Neka šetaju od svojih para...


I ja ne podržavam tu njegovu izjavu, jer u budžetu RS ima i para koje su došle od tih ljudi koji bi da šetaju. Dakle, oni šetaju od svojih, naših, para. Jer, kad se jednom sliju u budžet, prestaju da budu tvoje, moje, Mikine... Postaju naše.

Ali, ja tu ne vidim uskraćivanje slobode govora.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:11 25.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Ustav Republike Srbije im daje pravo da javno iznose svoj stav.

Da, ali to pravo i Ustav i Krivični zakon ograničavaju zabranom govora mržnje. A dosta toga, iz SPC saopštenja, bi moglo pod tu zabranu da potpadne.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:12 25.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Постоји незнатна разлика између појединца и Цркве !

Da, i zove se porez.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:19 25.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Ali, ja tu ne vidim uskraćivanje slobode govora.

Gej parada je oblik slobode govora, traženje da se uskrati obezbeđenje je posredno traženje (s obzirom na iskustva iz prošlih pokušaja održavanja parade) da se homoseksualcima uskrati zakonski garantovana sloboda reči.

Ili - sloboda jednog čoveka seže samo do slobode drugog.
predatortz predatortz 12:26 25.09.2014

Re: Potrošački savetnik

Gej parada je oblik slobode govora, traženje da se uskrati obezbeđenje je posredno traženje (s obzirom na iskustva iz prošlih pokušaja održavanja parade) da se homoseksualcima uskrati zakonski garantovana sloboda reči.


Nategnuto...
Pogotovo što zakon o policiji dozvoljava zabranu održavanja javnog skupa u nekoliko slučajeva. Npr, zbog visokog rizika po ljude i imovinu, ili ugrožavanja javnog morala.
Crkva smatra da se tim skupom ugrožava javni moral.
Dakle, ima zakonski osnov da traži zabranu. Da li će to država da prihvati, stvar je države a ne crkve.
vera.nolan2 vera.nolan2 09:21 24.09.2014

Besprizornost

Jelice ,uvek pogodiš srž naših problema.
Uz uvek prisutne,Časne izuzetke pravoslavnog klera,imamo gulikože naroda,zajedno sa vlastodržačkom i tajkunskom "elitom".U vremenu siromaštva prave se ,dugoročno novčano usisavajući hramovi(u mom ,među najsiromašnijim gradovima u Srbiji-ako se više uopšte mogu i rangirati po tom parametru !,drugi po veličini na Balkanu..),tarifiraju se ovozemaljske "bogomdane",duhovne i ostale "metafizičke" usluge,ispiraju mozgovi za veću prijemčivost spram njihovih spasonosnih, društveno hiruških rezova...
Crkveni biznis je bez sumnje,jedan od najunosnijih,toliko da među onim malim % bogatih ima poprilično i sveštenstva!
"Šta bi tek radili ,da nisu položili zavet skromnosti",upitao se naš,blaženopočivši Patrijarh ?
freehand freehand 09:50 24.09.2014

Krštavanje

"Voleo bih da krstim vanzemaljca"

Među mnogima koji su se obratili na simpozijumu, jedan govornik je poslednjih godina više puta bio predmet kontroverzi. Reč je o bratu Gaju Konsolmanu, jezuitskom svešteniku, astronomu i vatikanskom planetologu.

“Verujem da vanzemaljci postoje, ali nemam dokaz. Bio bih zaista uzbuđen i takvo otkriće bi moju veru učinilo dubljom i bogatijom na načine na koje još ne mogu da predvidim”, rekao je on.

LINK
Jaril Jaril 23:20 24.09.2014

Је л' качено?

freehand freehand 23:27 24.09.2014

Re: Је л' качено?

Jaril
Stranke: Crkva podstiče nasilje

"Smatram da bi patrijarh i Sinod trebalo da se bave isključivo onim što je iz domena crkve, a ono što nije iz njihovog domena - da se u to ne mešaju. Ono što se odnosi na svetovno i državno nije i ne treba da bude predmet interesovanja crkve", ističe za Danas Zoran Babić, šef poslaničke grupe SNS u Skupštini Srbije.

On napominje da se moraju jasno razgraničiti ovlašćenja i obaveze države od crkve.

"Država i Vlada Srbije imaju obavezu i odgovornost da obezbede održavanje Parade ponosa, a crkva nema prava da se u to meša", naglašava Babić.


Pa gde ovog Manulaća da zaboravim?!



hoochie coochie man hoochie coochie man 23:33 24.09.2014

Re: Је л' качено?

Је л' качено?


E ako je Babić nešto rekao to stvarno treba okačiti.
Jaril Jaril 10:55 25.09.2014

Re: Је л' качено?

hoochie coochie man
Је л' качено?


E ako je Babić nešto rekao to stvarno treba okačiti.

Ја кубурим са тим политичким именима. Мени било чудно у наслову да се "странке" постављају као један ентитет који има нешто да изјави. Па зато прочитао.
tompinchns tompinchns 09:48 25.09.2014

Basara

"Mrzi, kažu, greh, ali voli grešnika. Naši moderni bogoslovi, očigledno, nisu utuvili ovaj nauk. Saopštenje SPC, kao i (još crnja i gora) saopštenja mitropolita Amfilohija, meni mnogo više liče na saopštenja pijanih bajkera i skinhedsa nego na poruke Hristovih slugu." Svetislav Basara

Gordost protiv Prajda
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:36 25.09.2014

Slučaj Harms

Bio jednom jedan verujući čovek, zvao se Aleksej, i živeo je u Moskvi. Hteo je da izmeri koliko je teška vera. Kasno uveče, pre spavanja, on stade na vagu i izmeri se. Bio je težak 75 kilograma i 250 grama. On potom ode na spavanje, i spavaše tačno 8 časova i 25 minuta pre nego li se probudi. Popi kafu, zapali cigaretu i pomisli - "od jutros više nisam verujući čovek". Pa hitro skoči, stade na vagu i izmeri se. Vaga je pokazala 75 kilograma i 200 grama.
"Vera je teška tačno 50 grama" - pomisli Aleksej i ode na pijacu.
chilash chilash 12:51 25.09.2014

itekako besprizornost

Jelice izvini. Nemoraš ni pustiti ali napisaću. Juče je u Stejanovcima -Ruma, umro čovek od 44 godine čekajući hitnu pomoć 3 sata. Koja na kraju nije ni stigla??!
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:19 25.09.2014

Re: itekako besprizornost

Pre 3-4 godine je Sloveniji umro malo mlađi čovek jer su ga, iako kao poznatog srčanog bolesnika, na urgentnom poslali po uput u dom zdravlja. Umro je ispred bolnice, idući po uput.
hajkula1 hajkula1 16:17 25.09.2014

Re: itekako besprizornost


Zdravstvena knjižica overena do 17.09.

Otpustili su me iz bolnice 18.09. a sa šaltera ambulante me vratila s otpusnom listom i izveštajem iz bolnice.

Posle operacije sinusa, kada sam trebala da izađem, imala sam komplikaciju s visokim pritiskom (inače uvek nizak) i krvarenjem ko u filmu o Eboli (na sreću to je samo spolja). Izveštaj o tome i instrukcije šta dalje, priloženo uz otpusnu listu.

Šta da mi se nešto desilo? Koliko je još ljudi kojima su uskraćena osnovna prava, Ustavom garantovano pravo na lečenje?

Slučajno sam mogla sebi da priuštim odlazak na privatnu kliniku. Koliko njih o tome ne može ni da sanja?


Tek se spremam da napištem tekst o hodu po mukama do prijema u bolnicu. Što se bolnice tiče, zaposlenima veliko hvala (tim pre, jer ljude leče u nemogućim uslovima).



P.S.

Ne jednom, bila sam svedok u čekaonici
- da im neko korpulentnije muško pripreti, pa da vidiš kako može i pregled i ostalo potrebno i bez overene knjižice i bez zakazivanja (meni da zakaže termin za mesec dana, da dobijem upute za laboratoriju - priprema za operaciju!?).

- Lečenje je potrebno i manjini, naravno da je u redu da ih primaju i bez zdravstvene knjižice, ali šta je s nama? Zloupotreba manjinskih prava - Cirkus koji se povremeno dešava. - Jasno vidljivo alkoholisana ženska osoba koja glasno kune i blagosilja redom, smeje se, bučna na razne načine, koja ume da povraća ili se upiški u čekaonici... Sve to može da se reši pristojno, humano kako priliči a ne da se sat ili dva, sva 3 lekara i sve 3 sestre bave njom, pa makar bila i pripadnica manjine. Ako je pripadnik većine alkoholisan i ometa, pozovu patrolu.




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana