O mamutu,

Tanja Jakobi RSS / 05.03.2008. u 14:33

Ne o mamlazima. Dakle, ultra antipolitički post. 

mammothSkeleton5.jpg

 

Sada mi dođe da se pojedem kao mlad mesec što prošle godine u ovo vreme nisam, nogu pred nogu, odšetala do Kalemengdana da vidim izložbu “Ledeno doba” i malo osmotrim drevne koščice i glamurozne fake kljove našeg mamuta!

Drugih 27 000 ljudi, koliko je zvanično bilo posetilaca u Beogradu,  bilo je malo vrednije od mene, a i spremnije da se provlači pored ogromnih kljova da bi videlo i druge eksponate, postavljene u pomalo tesnom prostoru galerije Prirodnjačkog muzeja.

 

Utešno je znati da i za lenjivce mog tipa postoji lek jer „Ledeno doba” kruži i kružiće po Srbiji cele godine i da originalna lobanja mamuta stoji u Narodnom muzeju u Kikindi.

Međutim, po ovako nikakvom kišnom danu, ne mislim toliko o špaciranju, koliko o činjenici da 90% skeleta našeg mamuta (što je prava retkost) čuči u nekom mraku jer u Beogradu (a prethodno ni u Kikindi) nije bilo nikoga ko bi, podigao izložbeni prostor u kojem bi replika mamuta bila izložena u punoj visini.

 

Mnogi se otimaju

 za ovakav eksponat iz raznoraznih razloga, a naše luče još nije (ili bar ne znamo da jeste) uspelo da privuče pažnju XY osoba na Adi Ciganliji gde bi, prema predlogu Muzeja, replika trebalo da bude postavljena. 

Možda bi mamutu zaista bilo dobro u tom izložbenom prostoru okruženom drvećem i bliskom vodom, ali u ovakvo kišno popodne, iz čiste zabave, zamišljam mamuta u sopstvenom staklencu koji zauzima ceo prostor na Trgu Republike.

 

Okolo trčkara užurban svet, jurca za autobusima i tramvajima, hvata kese, kišobrane i tašne koji ispadaju iz ruku i odjednom....

   

.........



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 14:47 05.03.2008

Ovo

iz čiste zabave, zamišljam mamuta u sopstvenom staklencu koji zauzima ceo prostor na Trgu Republike.

bi stvarno bilo cool!
Super ideja - i preporuka:)
Dilan Dog Dilan Dog 14:52 05.03.2008

Ne o mamlazima

Tanja Jakobi
Ne o mamlazima. Dakle, ultra antipolitički post.


:)))
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 15:27 05.03.2008

Re: Ne o mamlazima

Tanja Jakobi
Ne o mamlazima. Dakle, ultra antipolitički post.


Tanja, izvini ako cu te mozda razocarati, ali bilo koje izlaganje ima svoju politiku, svoju ideju i poruku u vezi sa vladajucom ideologijom i ideologijom vladajucih. I izlaganje skeleta mamuta u staklencu na Trgu Republike (ex-Trgu Slobode?) imalo bi neku svoju politicku dimenziju. Izlaganje fosilizovanih zivotinjskih ostataka, ali i artefakata je dosta jasno vezano za kabinete kurioziteta, izlozbenim prostorima politicke i ideoloske prakse kolonijalizma, ali naravno i prosvetiteljstva... itd... pozdrav...
Dilan Dog Dilan Dog 16:16 05.03.2008

Re: Ne o mamlazima

Nebojša Milikić
Tanja Jakobi
Ne o mamlazima. Dakle, ultra antipolitički post.

Tanja, izvini ako cu te mozda razocarati, ali bilo koje izlaganje ima
svoju politiku, svoju ideju i poruku u vezi sa vladajucom ideologijom i
ideologijom vladajucih. I izlaganje skeleta mamuta u staklencu na Trgu
Republike (ex-Trgu Slobode?) imalo bi neku svoju politicku dimenziju.
Izlaganje fosilizovanih zivotinjskih ostataka, ali i artefakata je
dosta jasno vezano za kabinete kurioziteta, izlozbenim prostorima
politicke i ideoloske prakse kolonijalizma, ali naravno i
prosvetiteljstva... itd... pozdrav...

A zašto bi moralo da ima veze sa vladajućom ideologijom?
Ali, jedno je kad se eksplicitno priča o ideologiji, politici, a drugo je kad se ne priča eksplicitno...
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 16:29 05.03.2008

Re: Ne o mamlazima

Dilan Dog
Nebojša Milikić
Tanja Jakobi
Ne o mamlazima. Dakle, ultra antipolitički post.

Tanja, izvini ako cu te mozda razocarati, ali bilo koje izlaganje ima
svoju politiku, svoju ideju i poruku u vezi sa vladajucom ideologijom i
ideologijom vladajucih. I izlaganje skeleta mamuta u staklencu na Trgu
Republike (ex-Trgu Slobode?) imalo bi neku svoju politicku dimenziju.
Izlaganje fosilizovanih zivotinjskih ostataka, ali i artefakata je
dosta jasno vezano za kabinete kurioziteta, izlozbenim prostorima
politicke i ideoloske prakse kolonijalizma, ali naravno i
prosvetiteljstva... itd... pozdrav...
A zašto bi moralo da ima veze sa vladajućom ideologijom?
Ali, jedno je kad se eksplicitno priča o ideologiji, politici, a drugo je kad se ne priča eksplicitno...


slazem se, neeksplicitni govor ideologije i politike je medjutim mnogo zanimljiviji za politike izlaganja...
Dilan Dog Dilan Dog 16:43 05.03.2008

Re: Ne o mamlazima

Nebojša Milikić
Dilan Dog
Nebojša Milikić
Tanja Jakobi
Ne o mamlazima. Dakle, ultra antipolitički post.

Tanja, izvini ako cu te mozda razocarati, ali bilo koje izlaganje ima
svoju politiku, svoju ideju i poruku u vezi sa vladajucom ideologijom i
ideologijom vladajucih. I izlaganje skeleta mamuta u staklencu na Trgu
Republike (ex-Trgu Slobode?) imalo bi neku svoju politicku dimenziju.
Izlaganje fosilizovanih zivotinjskih ostataka, ali i artefakata je
dosta jasno vezano za kabinete kurioziteta, izlozbenim prostorima
politicke i ideoloske prakse kolonijalizma, ali naravno i
prosvetiteljstva... itd... pozdrav...
A zašto bi moralo da ima veze sa vladajućom ideologijom?
Ali, jedno je kad se eksplicitno priča o ideologiji, politici, a drugo je kad se ne priča eksplicitno...


slazem se, neeksplicitni govor ideologije i politike je medjutim mnogo zanimljiviji za politike izlaganja...

Da...
To je zanimljivo, latentna analiza, skrivena značenja. Altiser-npr, ili omladinske potkulture kao šifrovani odgovor- bunt protiv vladajuće ideologije, šifrovano prikazivanje protivrečnosti u društvenoj stvarnosti...
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 18:40 05.03.2008

Re: Ne o mamlazima

Dilan Dog

Da...
To je zanimljivo, latentna analiza, skrivena značenja. Altiser-npr, ili omladinske potkulture kao šifrovani odgovor- bunt protiv vladajuće ideologije, šifrovano prikazivanje protivrečnosti u društvenoj stvarnosti...


da uprostimo stvar, mozda po Fukou - pocetak prakse izlozbi i izlaganja u danasnjem smislu te reci, vezana je za prestanak prakse javnog kaznjavanja osudjenika... dakle, to je postao sofisticiraniji i zaista bolje sifrovan metod organizacije i zastite poretka (za razliku od javnih pogubljenja)
Dilan Dog Dilan Dog 19:58 05.03.2008

Re: Ne o mamlazima

Nebojša Milikić
Dilan Dog

Da...
To je zanimljivo, latentna analiza, skrivena značenja. Altiser-npr, ili
omladinske potkulture kao šifrovani odgovor- bunt protiv vladajuće
ideologije, šifrovano prikazivanje protivrečnosti u društvenoj
stvarnosti...


da uprostimo stvar, mozda po Fukou - pocetak prakse izlozbi i izlaganja
u danasnjem smislu te reci, vezana je za prestanak prakse javnog
kaznjavanja osudjenika... dakle, to je postao sofisticiraniji i zaista
bolje sifrovan metod organizacije i zastite poretka (za razliku od
javnih pogubljenja)

to nisam znao, zanimljivo...
MilutinM MilutinM 22:37 05.03.2008

Re: Ne o mamlazima

Tanja, izvini ako cu te mozda razocarati, ali bilo koje izlaganje ima svoju politiku, svoju ideju i poruku u vezi sa vladajucom ideologijom i ideologijom vladajucih.

... u očima onih koji u svemu vide politiku. U očima nekih drugih, svaka politička poruka je možda poruka života, normalna = nepolitička.

I, ako je čak i politički, zašto "vladajućih", zašto ne opozicionih? Što ne bi, na primer, izlaganje folisnih ostataka bilo ukazivanje da je vladajuća ideologija zastarela?

Ovaj blog je mesto na kome se definitivno može videti da svaki stav može imati sasvim drugačija tumačenja
JJ Beba JJ Beba 14:57 05.03.2008

mamuti

tanja jakobi, baš mi milo da si back .))

a šta reći o mamutu?
viš da naši moćnici ne haju za mamumta i šta je bilo pre, sem ako nije bilo na kosovu.

kad malo bolje razmislim nijedan muzej ne valja. kao i sve u ovoj zemlji na nivou su 19 veka.

mašem ti u znak povratka
Dilan Dog Dilan Dog 15:00 05.03.2008

Re: mamuti

JJ Beba
sem ako nije bilo na kosovu.

Tanja Jakobi
Ne o mamlazima. Dakle, ultra antipolitički post.
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 15:01 05.03.2008

Re:Mahamo i mi :-))))

JJ Beba JJ Beba 15:35 05.03.2008

Dilan Dog


JJ Beba sem ako nije bilo na kosovu.
Tanja JakobiNe o mamlazima. Dakle, ultra antipolitički post.

ma neee, tanja je subverzivna
:))
JJ Beba JJ Beba 15:36 05.03.2008

Re: Re:Mahamo i mi :-))))

upsss

Vodzo Modzo Vodzo Modzo 22:22 05.03.2008

Re: Re:Mahamo i mi :-))))

Ove pokretne Glishe su nesto najbolesnije sto sam video na web-u u poslednih 10 godina. Drugi Gluschonee je jako bolestan, ali onaj prvi je etalon animirane bolescije, u pravom smislu te reci. Zapanjen do srzi, dajem preporuku JJ bebi. (i batalicu pivo)
JJ Beba JJ Beba 22:46 05.03.2008

Re: Re:Mahamo i mi :-))))

Zapanjen do srzi, dajem preporuku JJ bebi.

zapanjena iz fundamaneta zavaljujem
(i batalicu pivo)

drž se piva pusti vodu
:)
Vodzo Modzo Vodzo Modzo 06:17 06.03.2008

Re: Re:Mahamo i mi :-))))

Hahaha, sjajno! ) Jos jednom bravo za animiranog Glisu broj 1, smesan je k'o bioskop! )
dracena dracena 15:10 05.03.2008

Radujem se

Vladimir Bauer Vladimir Bauer 15:12 05.03.2008

O mamutu

Da nema Youtube linkova,ovaj post bio bi uzasno dosadan.
Totalno je bezveze postavljati negativne komentare,no i meni je dosadno....
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 15:20 05.03.2008

Re: O mamutu

ovaj post bi bio uzasno dosadan..



soriska ako nije lepo napisan..anyway ovo je poenta:


Kako je i izrada cele replike originalnih dimenzija (8 m dužine i 5 m visine), pri kraju, postavlja se pitanje njenog adekvatnog smeštaja i izlaganja. Muzej, koji je od osnivanja (1895.), «privremeno smešten», ne raspolaže potrebnim prostorom da ovaj izuzetan eksponat prezentira javnosti. To ponovo govori o potrebi rešavanja pitanja zgrade Prirodnjačkog muzeja, nacionalne institucije čije bogate zbirke, koje svedoče o našoj prirodnoj i kulturnoj baštini, nisu dostupne na pravi način. Da li će i sudbina replike mamuta biti da godinama (stolećima), bude u depou ili dvorištu Muzeja, skrivena od očiju javnosti? Hoće li ne samo Beograđani, već i svi gosti našeg grada, ostati uskraćeni za zadovoljstvo da uživaju u ovoj «prinovi» Prirodnjačkog muzeja?
Dejan Stanković Dejan Stanković 15:26 05.03.2008

Re: O mamutu

covece, ideja ti je nenormalno dobra.~
ogromni akvarijum negde u gradu, i u njemu skelet. ili replika, da se prave kosti ne kvare na suncu.
recimo na terazijama, na krovu onih supa za ulaz u podzemni prolaz. a nocu svetli.
JJ Beba JJ Beba 15:53 05.03.2008

Re: O mamutu

To ponovo govori o potrebi rešavanja pitanja zgrade Prirodnjačkog muzeja, nacionalne institucije čije bogate zbirke, koje svedoče o našoj prirodnoj i kulturnoj baštini, nisu dostupne na pravi način. Da li će i sudbina replike mamuta biti da godinama (stolećima), bude u depou ili dvorištu Muzeja, skrivena od očiju javnosti? Hoće li ne samo Beograđani, već i svi gosti našeg grada, ostati uskraćeni za zadovoljstvo da uživaju u ovoj «prinovi» Prirodnjačkog muzeja?

ma zabole njih za prirodnjački muzej
pogledaj samo kakav je etnografski!!! toliko je aut da nemam teksta. . umesto nacionalnog antroploškog muzeja u kome bi videli istorijat života u ovoj zemlji od početka do dana današnjeg, kad u njega nekim slučajem stranac kroči nogom shvati da u ovoj zemlji žive samo srbi, da sviraju zurle i sople, da nose opanke, kao da nema drugih nacija, kao da nikada nije bilo građanskog života ...a kamo život u beogradu od vajkada...kao da se 30tih....60tih, 70tih i danas u ovom gradu nije živelo i ne živi.
a o muzejima uspomena, osećanja, lutaka, dugmadi ili tome slično da i ne govorimo.
i ti se pitaš što nemamo svog mamuta
dragoljub dragoljub 16:17 05.03.2008

Re: O mamutu

Dejan Stanković
covece, ideja ti je nenormalno dobra.~
ogromni akvarijum negde u gradu, i u njemu skelet. ili replika, da se prave kosti ne kvare na suncu.
recimo na terazijama, na krovu onih supa za ulaz u podzemni prolaz. a nocu svetli.

sviđa mi se ideja a i mesto ako sam dobro razumeo
Kazezoze Kazezoze 16:49 05.03.2008

Re: O mamutu

da nose opanke

chuj opanke, a ceo svet imao priliku da se uveri koliko su popularne u Beogradu))
ideja o mamutu na Trgu Republike je bash interesantna ))
drago mi je da se opet chitamo Tanja ;-)


Octavio Campo
&
Monty Alexander
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 20:12 05.03.2008

Re: O mamutu

a nocu svetli.


veoma
angie angie 15:39 05.03.2008

Tanja,

stvarno lepo iznenadjenje!
oldtajmer oldtajmer 15:54 05.03.2008

Wow, TJ!

Welcome back! :)
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 20:19 05.03.2008

Re: Wow, TJ!

Welcome back! :)
i vama
Doctor Wu Doctor Wu 15:57 05.03.2008

Pre otprilike godinu i po

dana sam spomenuo da bi bilo strasno lepo kad bi neko u Beogradu napravio neku vrstu Exploratoriuma. Da objedini Muzej Nikole Tesle, pa da se pokupe te stvari koje su vise za neki Natural History Museum, da se dodaju stvracice iz Vazduhoplovnog muzeja na Surcinu. Siguran sam da bi to sve moglo kad bi postojao neki incentive. Secam se kako je Divljan svojevremeno strasno zalegao za onu izlozbu o stenama i mineralima u SANU-u (jel sme ta institucija da se spominje na ovom Blogu?) to je bas bilo, onako, fenkish.
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 20:21 05.03.2008

Re: Pre otprilike godinu i po

onako, fenkish.

podrzava se vrlo!
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 16:44 05.03.2008

predistorija koja budi mali optimizam

Vadili šljunak, iskopali mamuta

Njegovo telo je bilo prekriveno smeđim krznom. Imao je spiralno uvijene kljove duge tri metra, stručnjaci procenili da je živeo u ledenom dobu

Mamutovu kost od 1,20 metra, čiju starost paleontolozi procenjuju na 30.000 godina, što znači da pripada periodu ledenog doba, pronašli su krajem prošle godine radnici koji su iskopavali šljunak u Raničevskom okrugu, kod Kostolca. Vredni paleontološki ostatak preuzela je zatim rečna policija i sada se nalazi u Prirodnjačkom muzeju u Beogradu.

- U pitanju je butna kost koja pripada vrsti "mamutus primigenijus". Njegovo telo je bilo prekriveno smeđim krznom i imao je spiralno uvijene kljove duge tri metara. Ova vrsta izumrla je pred sam kraj ledenog doba - priča za Glas Sanja Pavić, kustos paleontolog Prirodnjačkog muzeja.

Dešava se, kaže sagovornica, da često dobiju vredne paleontološke ostatke, jer ih najčešće pronalaze ljudi koji vade šljunak iz Dunava ili dok kopaju bunare. Uglavnom su to zubi ili delovi kostiju, a ponekad i kompletne vilice prastarih životinja. U Kikindi su jednom pronašli ceo skelet mamuta, visok 4,5 metra i sedam dugačak. On do sada još nije ceo rekontruisan.

- Bila je to vrsta koja pripada stepskom slonu, imao je manje krzno i pripada nešto starijem periodu, ali takođe ledenom dobu - kaže naša sagovornica.

Nekada su vredne naučne iskopine u Muzej stizale i na neobične i čudne načine. Tako su, jednom prilikom, radnici utovarali ugalj za Prirodnjački muzej i sa njim su stigli i vredni paleontološki ostaci.

- Bile su to kosti krupnih životinja ali smo među njima pronašli i sitne sisare. Krenuli smo sada tragom tog uglja koji je iz Ugljevika donet 1993. godine u Beograd. Uspeli smo da pronađemo slojeve u kojima se nalazi mnoštvo kostiju sisara među kojima su najbrojniji nekadašnji predstavnici hrčaka, stari čak 40 miliona godina. Ovo otkriće poslužilo nam je da otkrijemo i pravu starost uglja, jer se to do sada nije znalo. Iako se eksponati gledaju pod mikroskopom, za nauku su ovo vrlo vredna otkrića i u saradnji sa holandskim stručnjacima biće predstavljena stranoj javnosti - kaže Zoran Marković, šef geološkog odeljenja Prirodnjačkog muzeja.

Ljudi, međutim, nemaju baš uvek sluha za nauku. Dešavalo se da pronađene paleontološke ostatke ne žele da predaju Prirodnjačkom muzeju. Tako su jednom meštani sela Popučke u okolini Valjeva pronašli kosti starih životinjskih vrsta, doveli stručnjake, ali kada su oni želeli da pronalaske odnesu i dalje ispitaju, vredni paleontološki ostaci su preko noći nestali.

Neko je meštanima ispričao da pronađene kosti imaju natprirodne moći, jer su se prinosile kao žrtve bogovima i ukoliko ih neko nosi oko vrata vrata, onda je to odlična amajlija protiv uroka, bolesti i nesreće.

Tako su kosti razgrabljene, a nauka ostala uskraćena za detaljnija istraživanja. Na svu sreću, ovakvi slučajevi su ređi, ljudi uglavnom predaju svoje pronalaske ljudima od struke.

U depou Prirodnjačkog muzeja u Beogradu može se videti vredna paleontološka zbirka jelena, nosoroga, i mamuta starih do 100.000 godina.
Žaklina Milenković

Izvor: Glas Javnosti
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 16:47 05.03.2008

Re: predistorija koja budi pesimizam

KIKINDSKI MAMUT ČEKA MUZEJ
Klima čuva kljove

izvor Dnevnik 2004

Kostur životinje, čije kljove premašuju tri i po metra, zaštićen je specijalnom smolom i pod ključem je u krugu Fabrike „Toza Marković”, koja je spremna da pomogne finansiranje izgradnje odeljenja Prirodnjačkog muzeja. - Mamutica je živela pre 70.000 godina, bila je visoka četiri i duga sedam metara, a dnevno je jela pola tone hrane

KIKINDA: Doći u Kikindu, a ne videti ogroman skelet mamuta, koji je živeo pre više od 70.000 godina i čije kljove premašuju tri i po metra, bila bi prava šteta. Međutim, kako ne postoji muzejski prostor u koji bi se smestili ostaci divovske životinje i koji bi bio otvoren za posetioce, pronalazači Fabrike „Toza Marković” smestili su ih u radionicu unutar proizvodnog kruga, u blizini kopa gline, gde je skelet i pronađen na dubini od 20 metara. Mamut je pod ključem i otvara se s vremena na vreme, kako ko poseti ovu našu najstariju i najveću kompaniju za proizvodnju građevinskog materijala od pečene gline.
A videti se ima šta - ogroman skelet u maloj prostoriji s klima uređajem! Zoran Beloš iz Marketinga ove kompanije objašnjava da su svi ostaci zaštićeni specijalnom smolom i klimatizacijom, kako bi se sačuvali od raspadanja. Kaže, drugo je bilo dok se kostur nalazio u zemlji, jer je na dubini od 20 metara ona masna i nepropusna, pa nije došlo do izmene materije.
Mamut je, po nalazima paleontologa, imao dugu riđu dlaku, bio je visok četiri i dug sedam metara, sa ogromnim kljovama. Na osnovu oblika karlice, utvrđeno je da je reč o ženki, koja je uginula na samoj obali nekadašnje močvare, a oštećenja na kostima potvrđuju ujede hijena i drugih mesoždera ledenog doba. Specifični uslovi baruštinskog blata u koje je životinja upala (nedostatak kiseonika i niska temperatura), omogućili su očuvanje kostura do danas. Mamutica je bila biljojed i dnevno je morala da pojede oko 500 kilograma hrane, tri puta više nego slon.

Čekanje dugo sedam godina

Ostaci mamuta iskopani su još pre više od sedam godina. Tada je kompanija „Toza Marković” s Prirodnjačkim muzejom u Beogradu sklopila ugovor o izgradnji isturenog Odeljenja muzeja kvartara i ciglarstva u sklopu stare ciglane, izgrađene 1905. godine, koja već ima status kulturnog dobra. U okviru tog pogona je i vajarska kolonija „Tera”, a izgradnjom Muzeja javnosti bi bili dostupni svi nesvakidašnji nalazi, kao što je mamut i ostale životinje i biljke ledenog doba. U „Tozi” su i danas spremni na realizaciju projekat. Na potezu je Muzej.


Na ovom lokalitetu kikindske ravnice pronađeni su ostaci velikog broja puževa i školjki, somova i štuka, mumificiranih listova vrba, koje su, očigledno, rasle duž rečnog toka i na obalama močvare, a analize su pokazale i prisutnost borova, breza i nešto hrasta. Paleontolozi naglašavaju da je u toku ledenog doba, koje je počelo pre oko dva miliona godina, a završilo se pre oko 10.000 godina, ovaj lokalitet imao izuzetan značaj, kao i naše poluostrvo, koje je bilo pribežište za sve životinje, ali i biljke, koje su sa pojavom leda migrirale od severa ka jugu Evrope, gde je blizina Mediterana ublažavala klimu. Živi svet koji se ovde razvijao morao je biti veoma specifičan, našta upućuje i nalaz mamuta.

R. Dautović

gagonja gagonja 16:46 05.03.2008

opet o premijeru?!?

slabe su vam ove metafore
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 16:52 05.03.2008

Re: opet o premijeru?!?

ne, samo o mamutu!

bravar bravar 16:49 05.03.2008

bez naslova


Bas mi je drago da se ponovo cujemo:)))

Tanja Jakobi Tanja Jakobi 17:02 05.03.2008

:-)

jesen jesen 17:39 05.03.2008

Re: :-)

Dobro dosla nazad!!....Bas lepa prica o mamutu al sta ces mnogo je veliki pa nije cudo sto nema mesta za njega..:)).nadajmo se da su u fabrici obezbedili potrebne uslove i da se nece raspasti dok ne dobije svoju kucu...pa da svi mozemo da uzivamo...
JJ Beba JJ Beba 17:47 05.03.2008

Re: možda misle...


...da je IPSov Mamut dovoljan za grad?
jesen jesen 19:15 05.03.2008

Re: možda misle...

...a mozda misle da nije zanimljiv posto ne nosi opanke..:))
pnbb pnbb 19:39 05.03.2008

Re: možda misle...

IPSov Mamut dovoljan


sta je ips-ov mamut? odnosno gde je
JJ Beba JJ Beba 19:53 05.03.2008

Re: možda misle...

...a mozda misle da nije zanimljiv posto ne nosi opanke..:))

..misliš jelek & opanke :))

evo u prirodnjačkom muzeju u sloveniji ima jedan vakav

ovde
JJ Beba JJ Beba 19:54 05.03.2008

Re: možda misle...

pnbb
IPSov Mamut dovoljan sta je ips-ov mamut? odnosno gde je

u Sremskoj
EDIT
MAMUT Megastore. Sremska 2 Beograd Serbia t: 00381 11 26 39 060. info@ips.co.yu. IPS Store.
pnbb pnbb 20:08 05.03.2008

Re: možda misle...

MAMUT Megastore. Sremska 2


u mamu mu...al se prosirio...
pnbb pnbb 21:20 05.03.2008

Re: možda misle...

evo u prirodnjačkom muzeju u sloveniji ima jedan

u bre al im zgoljav taj mamut... kladim se da je ovaj nas duplo veci
mada mozda su ga uvezli od nekud... odakle njima mamut

ajd muflon pa da razumem
JJ Beba JJ Beba 21:48 05.03.2008

Re: možda misle...

u bre al im zgoljav taj mamut... kladim se da je ovaj nas duplo veci
mada mozda su ga uvezli od nekud... odakle njima mamut

ša fali SL mamutu? fini, elegantan, vižlja...šunjao se po Vogelu, po slovenskim alpima, klopo' runolist & borovnice, naravnno da je bio vižlja
ovaj naš panononsko/dinarsko/šumadinski mora da je neka lenština, debo, podgojen....
više veeeeeeeeeelikoj njusvi nalik
pnbb pnbb 22:30 05.03.2008

Re: možda misle...

mora da je neka lenština, debo, podgojen....


sto su sve , jelte, karakteristike bilo kog mamuta koji drzi do sebe...

runolist i borovnice , to je bre za zeceve
otkad je to elegancija kompliment za mamute? da nece mozda u pozoriste da ide?

eventualno cokoladu 'runolist', pa jos s borovnicama... to ne bih ni mamutu prepustio
JJ Beba JJ Beba 22:44 05.03.2008

Re: možda misle...

eventualno cokoladu 'runolist', pa jos s borovnicama... to ne bih ni mamutu prepustio

pazi kad se slažem sa tobom :)
a što se tiče mamuta, svaka država koja drži do sebe ima svog mamuta, bio on zdepast ili vižljast.
naša se odriče svog, patotije
jesen jesen 00:39 06.03.2008

Re: možda misle...

..))...pazi ti slovence, nasli mesto za mamuta a bili obicni konjusari ...isli goli i bosi dok smo mi nosili jelek i opanke....mozda ce se stvar popravi kad Lidija Vukicevic postane ministarka kulture..gledala sam je veceras na foxu i vidim da pikira na to mesto,... samo ne znam dal ovi mamuti spadaju u taj resor.....
Vlasta Vlasta 18:39 05.03.2008

Kikindski

Tanja Jakobi Tanja Jakobi 20:16 05.03.2008

Re: Kikindski

to je taj! kada je bio izlozen?
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 20:19 05.03.2008

Re: Kikindski

Neki dan sam na histori kanalu gledao kako prave kosti, imitaciju mamuta i ostalih izumrlih životinja od ove nove tehnologije i kada ga sklope isti....

Čudo Božje treba videti
pnbb pnbb 21:10 05.03.2008

Re: Kikindski

kada je bio izlozen

sudeci po plakatu, ako nije montaza, septembra prosle god...

a koliko sam ja cuo/procitao, pravi se replika da bi se izlozio... moguce je medjutim da sam pomesao s nekim dinosaurusom, negde drugde...
gordanac gordanac 22:02 05.03.2008

kika

Kikindski mamut
Otkriće u glini
Njega/ nju (mamuta) zovu Kika :))



Kika od papira
Fina petlja, laki bod. štrika lepo jakobi-kod :))
još, molim
bindu bindu 02:47 06.03.2008

mamut na trgu

Možda bi mamutu zaista bilo dobro u tom izložbenom prostoru okruženom drvećem i bliskom vodom, ali u ovakvo kišno popodne, iz čiste zabave, zamišljam mamuta u sopstvenom staklencu koji zauzima ceo prostor na Trgu Republike.

nycnhm




mammothsite
joelle joelle 09:28 06.03.2008

:)

draga nasa welcome back!!! a ne bih ni znala za mamutica da nije tvog posta :)))
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 10:34 06.03.2008

Re: :) Bolje vas sve nasla...



slucajno doznah ponesto o mamutu, a otkad je blogica i blogera saznajem jos svasta..
kakav divan sajt o kiki za koji uopste nisam znala!
i bas dobar nauk o tome sta sam propustila za njujorskog zivota! bejah jednom u prirodnjackom muzeju u Njujorku da pogledam izlozbu posvecenu Petri, ali je red bio tako strahovito dugacak da sam odustala posle 45 minuta cekanja i vise nikada nisam otisla.....hvala bindu and gordancu!

a evo, po mom saznanju poslednjeg update o sudbini adorame...

...Пројекат израдио арх. Ђорђе Бобић, као Музеј квартара и цигларства, који је требало да се изгради у Кикинди. Пошто се одустало од изградње овог објекта у Кикинди, уз мање измене могао би да се изгради само музеј квартара (Павиљон за мамута) у Београду на Ади Циганлији.

предлог прослеђен Градском (beogradskom) секретаријату за екологију...

Mesto: Ada Ciganlija...

Изглед и садржаји:
Објекат се састоји из две физички спојене целине
– изложбеног павиљона и депоа (око 200 м2)
– радионца, учионица и просторија за кустосе (око 50м2)
Изложбени павиљон – Квартарама (''Адарама'')
Централни експонат – реплика целокупног скелета степског мамута ископаног у глиништу ИГМ Тоза Марковић у Кикинди. Експонат је дужине 7, ширине 3 и висине 4,5 метара. Као јединствени примерак у овом делу Света, својом атрактивношћу привлачи пажњу публике свих узраста.
Остали експонати – делови скелета животиња леденог доба (квартара), које су насељавале подручје Београда и шире околине. То су: рунасти мамут, рунасти носорог, бизон, џиновски јелен, пећински медвед, пећинска хијена, пећински лав и др.
Диораме – изглед подручја Београда у разним фазама квартара, прикази геолошких профилиа и екосистема квартара. Реконструкција алувијалних процеса који су довели до настанка речних острва као што је Ада Циганлија.
Едукација – геолошке и биолошке радионице за децу предшколског и школског узраста.
Предавања кустоса педагога. Веза између палеоекологије и екологије. Очување био и геодиверзитета.

Идеја Природњачког музеја је да се изгради павиљон изложбено образовног карактера какав не постоји у Београду. Био би допуна спортско-рекреативним објектима и едукативним садржајима (као нпр. Ада-сафари) који већ постоје на Ади или су у плану изградње. Овај објекат би својом културолошко музеолошким садржајем још више проширио понуду ЈП Ада Циганлија, многобројним посетиоцима различитих узраста и нивоа образовања

I kao sto rekoh tu je sve stalo.....
jasnaz jasnaz 15:45 06.03.2008

noć kada se ide

u muzeje ! posle koje po.ne.ko prošeta i danju . . .

& lepotica za dobrodošlicu

Tanja Jakobi Tanja Jakobi 14:45 07.03.2008

jos malo kao nova na blogu

Aniram Aniram 17:32 07.03.2008

lepa tema

& bas sam se obradovala Vasem blogu)
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 10:49 10.03.2008

Re: lepa tema

a ja vama )))
Milan Lukić Milan Lukić 11:53 16.03.2008

Re: lepa tema

ali samo da ne istrce na ulicu!
:)


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana