Filozofija| Ljudska prava| Život

Lijevo, lijevlje, najlijevije ...

docsumann RSS / 17.11.2014. u 16:14

Ja sam  jedan od onih tipiziranih, knjiških likova, koji su u osamnaestoj godini života bili komunisti. Mladalački zanesen idejom planetarne (socijalne) pravde, umislio sam, u svojoj usijanoj glavi, da je TO najbolje, opšte i definitivno  rješenje čovječanskih patnji. Malo je reći da sam u to vrijeme bio poprilično nezrela osoba. Bio sam komplitli aut of realiti. Time ne želim reći kako sam sad  u vinklu. Daleko od toga. Neravnoteža je i dalje  ta koja me pokreće.

U 4. razredu gimnazije, iz našeg odjeljenja za prijem u SKJ prijavila su se tri učenika. Jedan je u tome vidio  mogućnost da u životu izboksuje kakve-takve privilegije, drugi da sebi obezbjedi što bezbolnije odsluženje vojnog roka, samo sam se ja odazvao IDEJI.

I kako to već biva, kod prevelikih doza zanesenjaštva,  otrežnjenje je nastupilo neočekivano traumatično. Već na prvom sastanku školskog partijskog odbora. Prizemnost retorike, problemi sa kojima smo se suočavali, ponuđena rješenja, bili su miljama daleko od mojih naivnih filozofskih zamišljotina.

Drugi krug trježnjenja  nastupio je tokom odsluženja vojnog roka. A podjednako brutalno konkretno. Shvatio sam da naši zadaci nemaju nikakve veze sa našim životima. Da ono što nam se sugeriše jeste ples sa vjetrenječama ...

Ako je bilo ičeg dobrog u služenju u nekadašnjoj JNA (pored obuke u šivenju, peglanju i pranju veša)  to je upoznavanje sa istinskom dimenzijom svakidašnjeg života. Onom koja vas nemilosrdo aterira sa vaših oblačastih projekcija direktno na go beton. Neglupom - dosta.

Nakon odsluženja vojnog roka nije mi padalo na pamet da produžim svoju partijsku pripadnost. Sa 19. godina moj komunistički staž  bio je okončan, a ja bar malčice opasuljeniji.

No, tek tada  za mene započinje prava identitetska kriza, intelektualna odisejenja, traženja, gubljenja, lutanja, brljanja ... od nihilizma, tako karakterističnog  za nadobudne dvadesetogodišnjake, preko mlakog ateizma, neubjedljivog panteizma,  deizma, skepticizma ... u jednom periodu svog života,  kojeg se jako slabo sjećam, kao da sam boravio u  zombi komuni.  Zagubljen u opskurnim  katakombama andergraunda. Tu sam skužio relativnost svega i apsolutnost ničega.

No, prođe ljeto trideseto, godina mi žao nije... žao mi konja ... i ja se obreh  u klackavom, nesigurnom i dinamički nestabilnom, ali zato autouravnotežujućem agnosticizmu. (Sa)znanje o nemogućnosti  konačnog saznanja, o njegovoj neuhvatljivoj  nam suštini, oslobađajuće je blagotvorno iskustvo.

Ujedno, ono ne znači i totalnu filozofsku paralizu ili intelektualno samoubistvo.  Ono nas samo debalastira od patološke nužnosti da se po svaku cijenu bude u pravu.

U tom nekom relaksiranom duhovnom međustanju, zatekao sam sebe kako mišlju ponovo zanosim u lijevo. Ali ne više sa  pozicija dijalektičkog materijalzma (spram kojeg sam inače postao veoma kritičan) već djeleći ljevičarske poglede jednog Vilijema Morisa, Tolstoja, Rasela, Orvela, Kamija ... Bez ikakavog formalno-političkog koncepta, bez konkretnog programa, već iz najintuitivnijeg ubjeđenja da čovjek ne treba da bude potčinjen čovjeku.

Feminizam i vegetarijanstvo bili su logički nastavci (predhodnice) te iste priče.

Možda pravda i jeste samo imaginarni ljudski konstrukt, ali i mi smo samo ljudi.

 

Tagovi



Komentari (115)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

stefan.hauzer stefan.hauzer 16:19 17.11.2014

1.

docsumann docsumann 16:28 17.11.2014

Re: 1.


princi princi 16:30 17.11.2014

Marksizam je bullshit, ali

kad su u pitanju protivrecnosti privatnickog posedovanja nad sredstvima za proizvodnju i drustvenog karaktera rada, kao i sustinske neadekvatnosti limited liability korporacija kao koncepta i generatora velikih ekonomskih, pa dakle i drustvenih kriza, Marks je bio spot on. To mu priznaje i jedan Rubini: fantastican dijagnosticar (problema kapitalizma), los lekar.
docsumann docsumann 16:38 17.11.2014

Re: Marksizam je bullshit, ali

mislio sam da kritiku marksizma, onako kako je ja doživljavam, dam u drugom dijelu ovog teksta.
mada smo već dosta pričali o tome.
princi princi 17:11 17.11.2014

Re: Marksizam je bullshit, ali

Ma, marksizam se odjebe sa pola recenice. Nije potreban citav blog.
docsumann docsumann 17:18 17.11.2014

Re: Marksizam je bullshit, ali

princi
Ma, marksizam se odjebe sa pola recenice. Nije potreban citav blog.


ma to bi ustvari trebao da bude kraći osvrt na njegovu fundamentalnu filozofsku manjkavost, kao kvazipozitivističkog učenja, i ideološko zastranjivanje kao pseudoreligije.
misim, ništa origunalno - kombinacija Monoovih i Berđajevih opservacija.
princi princi 17:38 17.11.2014

Re: Marksizam je bullshit, ali

Ma ne treba ici u misticizam. Osnovni problem svih ideologija je istoricizam, platonizam (sto bi rekao onaj blesavi Taleb), iluzija da se sve moze objasniti i predvideti, da postoje odgovori na sva pitanja. Kad pogledas i u praksi, marksizam i centralno planiranje su dali manje vise dobre rezultate kad je trebalo resiti jednostavne, clearcut probleme: najesti narod, povezati nekim (kakvim takvim) putem mesto A i B, napraviti A bombu, poslati kuce u svemir, organizovati radnu akciju. Cim su ekonomski i drustveni izazovi postali iole kompleksniji, marksizam se razbio u paramparcad. Ideologije se uvek sjebu na stvarnost. Zajebana stvar, realan svet.
docsumann docsumann 18:18 17.11.2014

Re: Marksizam je bullshit, ali

Ma ne treba ici u misticizam.



ma kakav bre misticizam (barem u ovom slučaju) .

u marksizmu kao filozofskom sistemu postoje očigledne temeljne nedosljednosti. tu baš mislim na (neuspjelo) zaklanjanje iza naučnih dostignuća i teorija.
a samom Marksu je bilo izuzetno važno da ima nauku kao ključni argument za svoje učenje. da svoj filozofski sistem uskladi sa naučnom slikom svijeta.
ipak ni on ni Engels nisu mogli da prihvate drugi zakon termodinamike, i koncept o narastajućoj entropiji zatvorenih sistema. to se nikako nije uklapalo u ideju o dijalektičkom progresu kao sveopštem principu po kojem šljaka fizički svijet, ali i samo ljudsko društvo.
takođe, Engels, nije mogao da prihvati činjenicu da u osnovi evolucije vrsta stoji nasumičnost mutacija, a ne animistička svrhovitost.

s ideološkog aspekta marksizam je u praksi postao ono protiv čega se u izvornom obliku zdušno borio. postao je svojevrsni tip ateističke (pseudo)religije. metadon za narodne mase.
slijepa vjera, centralna dogma koja se ne smije dovoditi u pitanje, viši ciljevi zarad kojih ni najstrašniji zločini protiv ljudskosti nisu više tako strašni, pa ni zločesti, svete knjige, rituali, kult ličnosti, ikonopoklonstvo ... sve su to karakteristike religijskih sistema.
o tome je inače sjajno pisao Berđajev.
docsumann docsumann 18:27 17.11.2014

Re: Marksizam je bullshit, ali

Zajebana stvar, realan svet.


weird shit par excelance
princi princi 19:48 17.11.2014

Re: Marksizam je bullshit, ali

docsumann
...

Da, (skoro) sve si napisao sto i ja, samo sto sam ja to- jezgrovitije, .
crossover crossover 22:00 17.11.2014

Re: Marksizam je bullshit, ali

docsumann
kombinacija Monoovih i Berđajevih opservacija.


Жак Моно?
docsumann docsumann 22:03 17.11.2014

Re: Marksizam je bullshit, ali

crossover
docsumann
kombinacija Monoovih i Berđajevih opservacija.


Жак Моно?


da
antioksidant antioksidant 16:33 17.11.2014

kako savršen izraz

filozofskih zamišljotina.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:44 17.11.2014

Sjajan tekst, doks!

Ja nisam bio član, hvala nebesima, najebao bih zbog dugačkog jezika, ali sam jednom bio pisac biografije za kolegu kandidata. Sine, tako sam ga podmazao da su ga primili bez reči.

Atomski mrav Atomski mrav 16:55 17.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

Oči orla zar da se smrače
i za staro vid da se hvata?
Grlo sveta
stegni još jače
rukom proletarijata!
Grudi istur'te svi skupa!
Nek se nebom ruj stega razleva!
A ko li to desnom stupa?
Leva!
Leva!
Leva!


Vladimir Majakovski

Ja bih ispred kolektiva da predložim druga Doksa za VIP autora. Živeo drug Doks!
docsumann docsumann 17:08 17.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

Ja bih ispred kolektiva da predložim druga Doksa za VIP autora. Živeo drug Doks!


tnx, komrad am, ali moj status je moj izbor.



TAMO IZA, SKROZ LIJEVO


lijevo
lijevlje
lijevije

iza
iže
ižije

tamo

najtamije

princi princi 17:10 17.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

Ja nisam bio član, hvala nebesima, najebao bih zbog dugačkog jezika, ali sam jednom bio pisac biografije za kolegu kandidata.

Sine, ticu, keve ti, ovi tvoji cajanci ce ti revokeovti i pasos i doktorat i zelenu kartu i ime i prezime, sprzice te.

Docs, zvekni ovom Srkiju jednu dandaru u oblicju jednog preventivnog crvenog bana, njemu kad udari zila ludara svasta ume da lane, a NSA strika li strika...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:45 17.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

Docs, zvekni ovom Srkiju jednu dandaru u oblicju jednog preventivnog crvenog bana, njemu kad udari zila ludara svasta ume da lane, a NSA strika li strika...


Abre, ti kad si, onomad isto ovako prizivao crvenog bana (3.14čka peče šarana, qrac gleda s tavana) beše uslišeno, i vidi sad, kome je to donelo ikakvo dobro? Doduše, ovde se osećam bezbednije, doks nije pištoljaš kao onaj marketinški mag, mislim, vidiš da je čovek vegetarijanac, jebote .

EDIT: I samo da dodam, Srbi se izgleda plaše od NSA više nego od promaje.

Mada, jebo sošku, verovatno bi mi učinilu uslugu da mi je uzmu, pa da predjem na rezervni položaj (srpski soš), jel vidiš kako ove životinje seku glave amerima, pa kače klipove na jutjub. Plašim se samo da se nisu i ovde infiltrirali, ali tako mi drugog amandmana, neće im biti lako da me se dokopaju.

docsumann docsumann 18:46 17.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

doks nije pištoljaš kao onaj marketinški mag, mislim, vidiš da je čovek vegetarijanac, jebote .


i feminista
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:50 17.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

docsumann
doks nije pištoljaš kao onaj marketinški mag, mislim, vidiš da je čovek vegetarijanac, jebote .


i feminista


I feminista, jebote!
princi princi 19:27 17.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

Mada, jebo sošku, verovatno bi mi učinilu uslugu da mi je uzmu, pa da predjem na rezervni položaj (srpski soš), jel vidiš kako ove životinje seku glave amerima, pa kače klipove na jutjub. Plašim se samo da se nisu i ovde infiltrirali, ali tako mi drugog amandmana, neće im biti lako da me se dokopaju.

A da ne pricamo sto bi mogao da ustedis i na porezu.
I samo da dodam, Srbi se izgleda plaše od NSA više nego od promaje.

Jedino me vise strah GM hrane! Ne znam jel si citao intervju Ezre Kleina i Petera Thiela u Voxu. Sjajan (obozavam Ezru, razbija covek). Jedan autenticni socijaldemokrata (Ezra) drugi libertarijanac (Thiel), ali sve prstalo. Zaista sjajan intervju. Prica Thiel i o Snowdenu i NSA.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:24 17.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

princi
Ne znam jel si citao intervju Ezre Kleina i Petera Thiela u Voxu. Sjajan (obozavam Ezru, razbija covek). Jedan autenticni socijaldemokrata (Ezra) drugi libertarijanac (Thiel), ali sve prstalo. Zaista sjajan intervju. Prica Thiel i o Snowdenu i NSA.


Nisam, ali sam glasao za labeling GMO namirnica u radnjama ovde u Seljoradu, ama nije prošlo. Doduše, nije baš jasno kolika je korist od toga, pošto kompanije koje ne trpaju GMO sranja u hranu to po pravilu ponosno ističu na ambalaži. Sem ako se drkanje Monsantoa kad god se ukaže prilika ne računa kao korist...
princi princi 00:48 18.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

pošto kompanije koje ne trpaju GMO sranja u hranu to po pravilu ponosno ističu na ambalaži. Sem ako se drkanje Monsantoa kad god se ukaže prilika ne računa kao korist...

Izgleda da je laboratorijsko uzgajanje hrane next big thing.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:15 18.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

princi
pošto kompanije koje ne trpaju GMO sranja u hranu to po pravilu ponosno ističu na ambalaži. Sem ako se drkanje Monsantoa kad god se ukaže prilika ne računa kao korist...

Izgleda da je laboratorijsko uzgajanje hrane next big thing.


Da, covece, ovi prave hranu u labu, oni tamo sleteli sondom na milijardu kilametara daleku kometu, a ovi nasi u Srbiji se bakcu Seseljem i Vulinom. Tuga, bre.
princi princi 12:55 18.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

a ovi nasi u Srbiji se bakcu Seseljem i Vulinom. Tuga, bre.

Da, dobro, u Srbiji sa Seseljem i Vulinom, u US sa imigracijom, socijalnim osiguranjem, rasnim problemima, svejedno, ali slazem se da je skroz tuzno baviti se tako bezveznim stvarima kad toliko drugih, novih i neuporedivo lepsih tek ceka da bude otkriveno.
blogovatelj blogovatelj 14:05 19.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

a ovi nasi u Srbiji se bakcu Seseljem i Vulinom. Tuga, bre.


Meni za izvod iz matične knjige rođenih tražili da im dam izvod iz matične knjige venčanih?!
Šta traže neoženjenima i neudatim ne bih vam znao reć.
bocvena bocvena 14:58 19.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

pa da vide da li si uzeo ženino prezime:)
princi princi 15:00 19.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

blogovatelj
a ovi nasi u Srbiji se bakcu Seseljem i Vulinom. Tuga, bre.


Meni za izvod iz matične knjige rođenih tražili da im dam izvod iz matične knjige venčanih?!
Šta traže neoženjenima i neudatim ne bih vam znao reć.

Kod Zore na salter 6. Mislim da kad bi ljudima u Srbiji pricao kako resavas stvari sa kanadskom drzavom oni ti ne bi verovali.

To je ono sto sam primetio i u UK i u Kanadi: drzava je ubedljivo najbolje organizovani segment drustva. Cim moras da radis s korporacijama i bankama, ocekuj neko baktanje, donosi racune, dokazuj ko si i gde zivis, maltene Zoru na salter 6, bezmalo Srbiju. Drzava, zato, radi besprekorno, sve se zavrsava ubacivanjem licnih podataka i kliktanjem misa.
blogovatelj blogovatelj 20:24 21.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

To je ono sto sam primetio i u UK i u Kanadi: drzava je ubedljivo najbolje organizovani segment drustva.


U Kanadi za dvanaest i po godina sam proveo sa državom manje vremena nego sada za četiri nedelje u Srbiji.I nisam obnovio ličnu kartu.
Smrtni je greh mesto rođenja. Makedonac, jebi ga...
princi princi 09:35 22.11.2014

Re: Sjajan tekst, doks!

Makedonac, jebi ga...

Makedonac? A, pa to nije kod Zore, nego kod Slavice, na šalter 3. Samo što je ona danas na bolovanju. I mislim da mora državljanstvo iz mesta rođenja pradede, ali nisam sigurna. (onda da ti učini) Ajte, sad ću da vidim kod koleginice! (onda čilo poskoči, ode i nema je bar 3 sata. Kad se najzad vrati): Da, mora i iz mesta rođenja pradede. Ranije je moralo i iz mesta prababe, ali je sad stigla Uredba, uprostili smo proceduru.

I ti, naravno, odeš kući sav srećan (jer ne moraš da ideš u mesto rođenja prababe).

Ipak, najluđe mi je kad počnu da ti objašnjavaju kako još sređuju knjige, i da su stigli do slova M, da će sve biti gotovo 'do septembra', 'stigle su pare iz EU, moramo to da završimo'. I ti se onda pitaš, šta ste koji qr radili sve ove decenije i vekove kad vam trebaju neke pare iz EU da sredite zemljišne knjige i knjige državljana?
mirelarado mirelarado 16:45 17.11.2014

Не знам...

Не знам да ли је то лево или десно, али мој утисак о свету, оваквом какав је данас, јесте да има нешто дубоко погрешно и неправедно у самом његовом устројству. Не знам да ли је и колико могуће да се то промени (чему теже левичари), али категорички одбијам да га потхрањујем и да му се дивим (како би десничари хтели). Све у свему, in the middle of nowhere. :)
docsumann docsumann 17:02 17.11.2014

Re: Не знам...

Не знам да ли је то лево или десно, али мој утисак о свету, оваквом какав је данас, јесте да има нешто дубоко погрешно и неправедно у самом његовом устројству


da, baš tako. a usput nam se uporno pokušava podmetnuti priča kako je ta slika neminovnost, maltene pa prirodan poredak stvari, proisteko iz same suštine ljudskog bića.
sokodbuba sokodbuba 23:45 19.11.2014

Re: Не знам...


Moris, Tolstoj, Rasel, Kami i Orvel su bili svi od reda anarhisti (ne levičari, jer levičari smatraju da bi država trebalo da reguliše odnose među ljudima). U tom smislu, ne znam da li ti je jasno da si ti u stvari anarhista :)
predatortz predatortz 09:04 20.11.2014

Re: Не знам...

U tom smislu, ne znam da li ti je jasno da si ti u stvari anarhista :)


Mogu l' ja, mogu l' ja?

Prvo sam mislio da jesam, kada sam mlad i zelen na sav glas pevao Fuck The System. Onda sam mislio da nisam, da sam to prerastao. Sada mi liči da polako postajem anarhista. Doduše, ne pevam ništa.
docsumann docsumann 10:29 20.11.2014

Re: Не знам...

sokodbuba

Moris, Tolstoj, Rasel, Kami i Orvel su bili svi od reda anarhisti (ne levičari, jer levičari smatraju da bi država trebalo da reguliše odnose među ljudima). U tom smislu, ne znam da li ti je jasno da si ti u stvari anarhista :)




samo tiću.
sokodbuba sokodbuba 18:51 20.11.2014

Re: Не знам...


Prvo sam mislio da jesam, kada sam mlad i zelen na sav glas pevao Fuck The System. Onda sam mislio da nisam, da sam to prerastao. Sada mi liči da polako postajem anarhista. Doduše, ne pevam ništa.


Meni se čini da su svi anarhisti dok ih ne upišu u školu i vrtić, a onda se samo najtvrdoglaviji održe

samo tiću


Ćutaću samo o tome da su sadržaji i izrazi anarhizma i feminizam i vegeterijanstvo i ekologija i sve što se tebi najviše sviđa
docsumann docsumann 19:20 20.11.2014

Re: Не знам...

Ćutaću samo o tome da su sadržaji i izrazi anarhizma i feminizam i vegeterijanstvo i ekologija i sve što se tebi najviše sviđa


da, samo što ja na ljevičarenje ne gledam kao na prevashodno državnouređivačko pitanje, već upravo na međuljudsko-hijerarhijske odnose.
sokodbuba sokodbuba 19:54 20.11.2014

Re: Не знам...


da, samo što ja na ljevičarenje ne gledam kao na prevashodno državnouređivačko pitanje, već upravo na međuljudsko-hijerarhijske odnose.


Pa da, ti krstiš tako levicu, jer tražiš formu, izraz ili skup koji postoji za tvoje tendencije, a sve su sadržane i pripadaju anarhizmu u stvari, zato nisi mogao da obaviš priključenija
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:09 20.11.2014

Re: Не знам...

o koče shvatiti to
levica - desnica-centralno


"na biciklu vozim nenuuu..."
larisa_bg larisa_bg 17:02 17.11.2014

...

Eto šta se dešava kad se dopusti jedan blog o Vulinu.
Posle to krene naokolo ko ebola, ne moš zaustavit!

docsumann docsumann 17:12 17.11.2014

Re: ...

larisa_bg
Eto šta se dešava kad se dopusti jedan blog o Vulinu.
Posle to krene naokolo ko ebola, ne moš zaustavit!



samo poduže odsustvo sa bloga te opravdava u propuštanju zamjećivanja levo-desnih prepucavanja koje niskim intezitetom već izvjesno traju na blogu.


ok, predlažem umjerenu kaznu u vidu crust punk audio torture:


larisa_bg larisa_bg 17:17 17.11.2014

Re: ...

docsumann

ok, predlažem umjerenu kaznu u vidu crust punk audio torture:




tako mlad, a već tako okrutan!
docsumann docsumann 17:20 17.11.2014

Re: ...

larisa_bg
docsumann

ok, predlažem umjerenu kaznu u vidu crust punk audio torture:




tako mlad, a već tako okrutan!


gle kakav čudan raspamećeni osmjeh. pa tebi se ovo ustvari dopada, mazohistkinjo neopevana
larisa_bg larisa_bg 17:21 17.11.2014

Re: ...

docsumann

gle kakav čudan raspamećeni osmjeh. pa tebi se ovo ustvari dopada, mazohistkinjo neopevana


ja sam za tebe otvorena knjiga


docsumann docsumann 17:34 17.11.2014

Re: ...

ja sam za tebe otvorena knjiga


hrskavih korica



bocvena bocvena 17:13 17.11.2014

...

Bez ikakavog formalno-političkog koncepta, bez konkretnog programa, već iz najintuitivnijeg ubjeđenja da čovjek ne treba da bude potčinjen čovjeku.

e baš to. kad nađeš neku takvu formalizovanu filozofiju, ideologiju, partiju, upiši i mene. ovo što je dosad izmišljeno, ništa mi se ne sviđa:)

prošle nedelje sam čitala markesa - pustolovine migela litina (čileanski režiser koji inkognito u vreme pinočea snima film) i intervju gintera grasa u vremenu (socijaldemokratija do bola:)
ne mogu baš da zapevam komandante če gevara, ali mora da ipak bolujem od nekog levičarenja i antifašizma.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:26 17.11.2014

Re: ...

svi ti tragični heroji levicizma ,zapamćeni u nekoj ziki. meni je to najbolji ostatak levice u nama:)

docsumann docsumann 17:45 17.11.2014

Re: ...

ali mora da ipak bolujem od nekog levičarenja i antifašizma.


bez ulaženja u dublje ekonomsko stručne analize, društvene statistike i sl. misim da taj lijevi eho dopire iz našeg najranijeg djetinjstva i priča o finalnoj pobjedi nekakve idealizovane pravde i njenih boraca. pa onda u malo podmaklijem uzrastu tu su bili indijanci vs. kaubojci, robin hud, spartak, partizani, če ...

a onda je krenula muzika




nask nask 22:04 17.11.2014

Re: ...

Kod svih primata, u koje i sami spadamo, postoji iskonski moral i osećaj za pravdu. Nije to neka idealizovana pravda nego, da tako kažem, prava pravda. Meni je za te stvari ova knjiga otvorila oči.
...misim da taj lijevi eho dopire iz našeg najranijeg djetinjstva ...

Tačno tako. Treba se samo setiti svog detinjstva ili svoje dece dok su bila mlađa od jedno dvadeset godina, pa kažemo da smo/su bili naivni, nije da smo bili naivni već neiskvareni.
docsumann docsumann 23:20 17.11.2014

Re: ...

Treba se samo setiti svog detinjstva ili svoje dece dok su bila mlađa od jedno dvadeset godina, pa kažemo da smo/su bili naivni, nije da smo bili naivni već neiskvareni.


jednom prilikom, kada sam kao sasvim mali bio nepravedno kažnjen zbog nekog dječjeg (ne)dijela koje nisam počinio, a pri čemu su roditelji grubo ignorisali moje objašnjenje, (za)rekao sam se da kad porastem nikad ne smijem da ostanem bez razumjevanja za dječije viđenje stvari, da nikad ne smijem da ih nepravedno kažnjavam.
uspio sam da sačuvam i prenesem tu poruku kroz vrijeme. u njenom originalnom obliku.
taj dječak i njegov mudri glas tako su jasno živi u meni i dan danas.
jinks jinks 17:28 17.11.2014

...

Po svoj prilici svaka politička ideja (sa izuzetkom onih na udaljenim levim i desnim ekstremima, uključujući i najnovije neoliberalne) izgleda da ima nečeg dobrog i nečeg lošeg u sebi.

Jedino što ovo loše izgleda da pre dolazi do izražaja kada je ta ideja usamljena, a ono bolje kada zajedno funkcioniše sa nekim drugim idejama.

p.s.

Slično tvojoj priči o srednjoškolskim kom. iskustvima ni moje nije po svoj prilici ništa preterano bolje. Doduše iz mog razreda se niko nije prijavio ... jedino što sam imao prilike da slučajno na odmoru naletim na članove partije kako izlaze sa prvog sastanka novoosnovane srednjoškolske ćelije i da vidim kako moj vršnjak sa društvenog smera, višegodišnji omladinski rukovodilac, loš đak naravno, i novopoečeni 17 godšnji član postrojava mog razrednog starešinu - čoveka od 50 i nešto godina i profesora matematike. Valjda je ovaj mlađi u tom trenutku imao jači kom. pedigre, ko će ga znati.

Sad sve to ne bi bilo nešto preterano bitno da na nekim od opozicionih demonstracija devedesetih nisam na bini video našeg vršnjaka Čea ... urlao čovek protiv socijalizma, a do pre neku godinu postrojavao svoje profesore kao KP partijski prvoborac.

Sad, nemoguće da je za četiri pet godina doživeo neku katarzu ... pre će biti da je kao loš đak i po svoj prilici za išta korisno ne baš nešto preterano upotrebljiv čovek ponovo šacovao na čiji će kazan da se naklati.
docsumann docsumann 18:37 17.11.2014

Re: ...

Sad, nemoguće da je za četiri pet godina doživeo neku katarzu ... pre će biti da je kao loš đak i po svoj prilici za išta korisno ne baš nešto preterano upotrebljiv čovek ponovo šacovao na čiji će kazan da se naklati.


autentični oportunistički smrad. paradigmičan do koske. interesuje me samo da li je njegova transformacija plod spontanih kognitivnih procesa, uslijed kojih on stvarno vjeruje (?!) u svoje društveno delanje ili su pak proizvod smišljenih, dobro proračunatih i izanaliziranih poteza, što je neuporedivo ogavniji slučaj.
jinks jinks 21:00 17.11.2014

Re: ...

Mislim da se tu ne radi niokakvom društvenom delanju niti o bilo kakvim izanaliziranim potezima, već da se radi o običnoj borbi za koricu hleba od danas do sutra. Sad nekima se u tom procesu zalome i fabrike, lanci supermarketa, luke, mlinovi, ... ali oni izgleda da predstavljaju ipak samo poneku od desetina promila ukupnog uzorka.

A postoji još jedno tumačenje druga iz iste srednje škole, koje je još prozaičnije ... da se radi o varijanti "ako me se sete na dan bezbednosti sete se, ako ne ..." koja je odrađena za neku mesečnu nadoknadu. Tipa izigravam opozicionara, i uredno podnosim izveštaje :)

Sad šta je od ta dva tačno, ja stvarno nemam pojma ... a možda je i nešto treće u pitanju :)
docsumann docsumann 21:26 17.11.2014

Re: ...

Mislim da se tu ne radi niokakvom društvenom delanju niti o bilo kakvim izanaliziranim potezima, već da se radi o običnoj borbi za koricu hleba od danas do sutra


ok, dakle instiktivno reagovanje bez previše svjesnosti o samim postupcima. no, da li ih on ikad preispituje, bar u intimnim ternucima dijaloga sa samim sobom.
ustvari, da li takve osobe uopšte vode unutrašnji dijalog i preispituju sopstvene odluke?

da li je postrojavanje politički niže rangiranih članova nužno za sticanje te korice hleba, s aspekta interrnog stranačkog dokazivanja, ili je odraz jednog bijednog karaktera.?
jinks jinks 21:49 17.11.2014

Re: ...

da li je postrojavanje politički niže rangiranih članova nužno za sticanje te korice hleba, s aspekta interrnog stranačkog dokazivanja, ili je odraz jednog bijednog karaktera.?


Svako postrojavanje (van onih nekoliko institucija u kojima se podrazumeva ... kada i kako) ne govori baš najbolje o onome koji to radi.

Mada, ne znam da li si obratio pažnju ... ne radi se tu samo o postrojavanju niže rangiranog člana već o postrojavanju (na hodniku pred drugim učenicima) od sebe 40 godina starijeg čoveka koji je još pride profesor nekima od tih učenika.

Što je najgore, kada sam sa nekim kolegama iz firme sa kojom sarađujemo skoro pričao, pa smo načeli i ovu temu, rekli su mi da to uopšte i nije sporadičan slučaj i da su između ostalih i mnogi poznati opozicionari (da ih sada ne imenujem, neki i nisu više među živima) - da apsurd bude veći školski drugovi pomenutih kolega - karijere započinjali izmedju ostalog i tako što su kao studentski članovi KP-a postrojavali profesore po fakultetima (vrlo poznat političar), ili kasnije starije kolege po firmama ili informativnim kućama (takođe vrlo poznat) ... i to ne mnogo davno, neke 70te ili 80te godine.

Mislim, ovaj o kome pričam je potpuno nepoznat, ko zna šta je sa njim uopšte i bilo.
docsumann docsumann 23:06 17.11.2014

Re: ...

Mada, ne znam da li si obratio pažnju


jesam, itekako.

no, ne znam da li si primjetio da je moje ljevičarstvo, između ostalog, nastalo i kao reakcija ne ovakav partijski aktivizam.

tako da, jasno mi je da su dsmrovi ovog tip manje-više opšta pojava, možda čak ne ni samo kao specifičnost kp-ova, ali to nema baš mnogo veze sa suštinom lijevog pogleda na svijet.
jinks jinks 08:57 18.11.2014

Re: ...

manje-više opšta pojava, možda čak ne ni samo kao specifičnost kp-ova, ali to nema baš mnogo veze sa suštinom lijevog pogleda na svijet

Verovatno si u pravu ... ali ipak postoji jedna stvar za koju se jeste ispostavilo da predstavlja specifičnost ovdašnjeg ondašnjeg levičarskog pokreta (a možda nešto slično važi i za druge zemlje koje su bile u sličnoj istorijskoj situaciji).

Naime, pogledaj glavne (ali i mnoge druge manje glavne) aktere scene devedesetih i scena dvehiljaditih ... na primer, one koji su ispoljili najdublju i najsveobuhvatniju ljubav prema novcu. To nisu bili samo obični članovi partije, ili deca običnih članova partije, već ljudi iz samog vrha koji su od najranije mladosti (kroz razne kurseve za omladinske rukovodioce, kao i kasnije kroz razne partijske kurseve) pripremani da budu lučonoše i krunski zaštitnici levih ideja ... i šta su na kraju postali ... najbogatiji ljudi Balkana najmanje, sa svih strana zakona.

Posle svega, dođe vam da se zaptitate šta su opšte i učili po svim tim kursevima.

Mislim, primera imaš bezbroj - sada sa svih strana političkog spektra.
little_radojica little_radojica 20:00 17.11.2014

Сјајан блог

Али превише -изама за један живот
docsumann docsumann 21:07 17.11.2014

Re: Сјајан блог

little_radojica
Али превише -изама за један живот


mora da i za tu pojavu postoji nelki stručni izam
drzura drzura 23:18 17.11.2014

Re: Сјајан блог

komunizam(socijalizam,ovo zbog desničara) : prvi i (za)sad jedini pokušaj sistema koji se ne oslanja na robovlasnički sistem.
Sepulturero Sepulturero 20:45 17.11.2014

Капитал у 21 веку

Дали је ова књига преведена на српски?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:45 17.11.2014

White Male Dumbinance


Mislim, jasno mi je negde, ovo mi je nekada bio jedan od omiljenih HC albuma (tačnije EP je u pitanju)



ali, to je bilo davno. Nije mi jasno, šta znači "biti feminista" u 2014. godini u Evropi, pa makar to bio ovako krdžav deo Evrope u kojem mi živimo.
docsumann docsumann 22:42 17.11.2014

Re: White Male Dumbinance

Nije mi jasno, šta znači "biti feminista" u 2014. godini u Evropi, pa makar to bio ovako krdžav deo Evrope u kojem mi živimo.


ovaj krdžavi prostor Evrope itekako osmišljava feminističku ideju u 2014. godini.
štaviše, sam istorijski momenat (2014) ga dodatno nameće.
počev od moje uže okoline, ljudi s kojima se svakodnevno srećem, radim, družim i razmjenjujem mišljenja, pa do šire slike društva i funkcionisanje sistema na veliko, mjesta za unapređenje ženskih prava, poboljšanja položaja žene u porodici i društvu itekako ima.

od raspodjele političke i ekonomske moći, preko žilavih patrijahalnih vrijednosti i stereotipnih podjela uloga, do jezičke rodne ravnopravnosti koja tek treba da se zakonski definiše, Crna Gora je još otvoren front po tom pitanju.

ne kažem, izvjestan napredak postoji, ali upravo uslijed konstantne borbe šačice feministkinja, kojima su nerjetko najveći oponenti same žene ( iz usko stranačkih interesa, ili pak iz uske lične perspektive).


P.S. vjerovatno će se u diskusiju uključiti jedna autentična cg feministkinja, koja o svemu ovome može dati meritornije viđenje. ipak sam ja feminista amater
larisa_bg larisa_bg 22:56 17.11.2014

Re: White Male Dumbinance

vrabac_u_steni

Nije mi jasno, šta znači "biti feminista" u 2014. godini u Evropi.




ijaoo odakle početi objašnjavanje...
larisa_bg larisa_bg 22:57 17.11.2014

Re: White Male Dumbinance

docsumann
jedna autentična cg feministkinja



docsumann docsumann 22:59 17.11.2014

Re: White Male Dumbinance

larisa_bg
docsumann
jedna autentična cg feministkinja





može prevod
larisa_bg larisa_bg 23:06 17.11.2014

Re: White Male Dumbinance

docsumann
larisa_bg
docsumann
jedna autentična cg feministkinja





može prevod


može, evo na engleskom (ja sam mislila da vi Crnogorci svi znate ruski...
docsumann docsumann 23:07 17.11.2014

Re: White Male Dumbinance

larisa_bg
docsumann
larisa_bg
docsumann
jedna autentična cg feministkinja





može prevod


može, evo na engleskom (ja sam mislila da vi Crnogorci svi znate ruski...


mislio sam na pojašnjenje značenja. feministkinje koje ja poznajem ne mrze muškarce. naprotiv
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 01:06 18.11.2014

Re: White Male Dumbinance

docsumann
Nije mi jasno, šta znači "biti feminista" u 2014. godini u Evropi, pa makar to bio ovako krdžav deo Evrope u kojem mi živimo.


ovaj krdžavi prostor Evrope itekako osmišljava feminističku ideju u 2014. godini.
štaviše, sam istorijski momenat (2014) ga dodatno nameće.
počev od moje uže okoline, ljudi s kojima se svakodnevno srećem, radim, družim i razmjenjujem mišljenja, pa do šire slike društva i funkcionisanje sistema na veliko, mjesta za unapređenje ženskih prava, poboljšanja položaja žene u porodici i društvu itekako ima.

od raspodjele političke i ekonomske moći, preko žilavih patrijahalnih vrijednosti i stereotipnih podjela uloga, do jezičke rodne ravnopravnosti koja tek treba da se zakonski definiše, Crna Gora je još otvoren front po tom pitanju.

ne kažem, izvjestan napredak postoji, ali upravo uslijed konstantne borbe šačice feministkinja, kojima su nerjetko najveći oponenti same žene ( iz usko stranačkih interesa, ili pak iz uske lične perspektive).


P.S. vjerovatno će se u diskusiju uključiti jedna autentična cg feministkinja, koja o svemu ovome može dati meritornije viđenje. ipak sam ja feminista amater



има и тога што кажеш, само је питање је начина борбе и ко се бори и са којим мотивима и тако даље.

мислим да сам већ пар пута овде на блогу линковао, али опет ћу, неће да шкоди, дакле текст Боб Блека (иначе, америчког анархисте а не неког клерофашисте):

Feminism As Fascism

елем, што сам старији све више верујем, да парафразирам Кундеру, да је "слобода негде другде".

P.S.
један мој пријатељ из Подгорице тврди да је у Црној Гори одувек владао, а и сада влада прикривени матријархат. ја бих то проширио и на остатак српског етничког простора са евентуалним изузетком југоисточне Србије.
riply riply 08:29 19.11.2014

Re: White Male Dumbinance

docsumann
Nije mi jasno, šta znači "biti feminista" u 2014. godini u Evropi, pa makar to bio ovako krdžav deo Evrope u kojem mi živimo.


ovaj krdžavi prostor Evrope itekako osmišljava feminističku ideju u 2014. godini.
štaviše, sam istorijski momenat (2014) ga dodatno nameće.
počev od moje uže okoline, ljudi s kojima se svakodnevno srećem, radim, družim i razmjenjujem mišljenja, pa do šire slike društva i funkcionisanje sistema na veliko, mjesta za unapređenje ženskih prava, poboljšanja položaja žene u porodici i društvu itekako ima.

od raspodjele političke i ekonomske moći, preko žilavih patrijahalnih vrijednosti i stereotipnih podjela uloga, do jezičke rodne ravnopravnosti koja tek treba da se zakonski definiše, Crna Gora je još otvoren front po tom pitanju.



ne kažem, izvjestan napredak postoji, ali upravo uslijed konstantne borbe šačice feministkinja, kojima su nerjetko najveći oponenti same žene ( iz usko stranačkih interesa, ili pak iz uske lične perspektive).


P.S. vjerovatno će se u diskusiju uključiti jedna autentična cg feministkinja, koja o svemu ovome može dati meritornije viđenje. ipak sam ja feminista amater


sve potpisujem što si rekao kolega
i dodajem citat
"Feminizam nije vodio ratove, nije ubijao protivnike, nije stvarao koncentracione logore, izgladnjivao svoje neprijatelje, niti ih mučio.
Njegove bitke bile su za obrazovanje, za pravo glasa, za bolje uslove rada, za bezbjednost na ulici, za brigu o djeci, za socijalnu sigurnost, za skloništa za žrtve silovanja, žene izbjeglice, za promjene zakona.
Ako neko kaže: “Oh, pa ja nisam feminista/kinja!”, ja pitam: “Zašto? Šta je tvoj problem?”

drzura drzura 23:25 17.11.2014

ama staljin je bio ok

potpuno! uz par minornih promašaja, a sve zarad višeg cilja

nama je trebalo još samo par golih otočića i bili bi danas najbolja zemlja južne evrope.... jbga
drzura drzura 23:42 17.11.2014

u španiji smo izgubili

odlučujuću bitku koja je ugasila vjeru u pravedno ljudsko društvo i prepustili se blagotvornom dejstvu kapitala i religije

pitajte pikasa i hemingveja ako nevjerujetejavascript:;
ps.

mada uvijek ima i časnijeh izuzetaka
docsumann docsumann 23:54 17.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

pitajte pikasa i hemingveja ako nevjerujete


i Orvel se borio u Španiji. u početku je tamo boravio kao novinar, ali su branioci republike zadobili njegove simpatije, tako da se aktivno uključio u rat kao član komunističke milicije.
kasnije je smatrao da su upravo komunisti izdali stvar i da su počeli da se ponašaju kao predratna vladajuća klasa.
zbog namjere komunista da ga likvidiraju morao je da bježi iz Španije.

svoje uspomene iz španskog građanskog rata objavio je u knjizi Kataloniji u čast (Homage to Catalonia)

drzura drzura 23:56 17.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

nikada nemoj vjerovati englezu!
docsumann docsumann 23:59 17.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

drzura
nikada nemoj vjerovati englezu!


hehe, to je i Draža na kraju zaključio
drzura drzura 00:06 18.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

eto vidiš. bar je u nečemu bio u pravu

smo je jedan comandante y jefe

i ubi ga ... a ko će drugi no crnogorac.pa tačno bi nas trebalo izništit!
docsumann docsumann 00:24 18.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

i ubi ga ... a ko će drugi no crnogorac


isto ka i Krsta Zrnova ... a ovamo nam Srbi krivi
drzura drzura 00:29 18.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

a ovamo nam Srbi krivi


mnogo smo luđi od njih,mnoogo
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:50 18.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

drzura
a ovamo nam Srbi krivi


mnogo smo luđi od njih,mnoogo


јој, када би сте ми само објаснили ту разлику...
но добро, да не начињемо сада ту тему
drzura drzura 00:54 18.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

јој, када би сте ми само објаснили ту разлику...

luđi smo i tačka . garantujem
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 01:08 18.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

drzura
јој, када би сте ми само објаснили ту разлику...

luđi smo i tačka . garantujem


ma ne u ludosti...

ako me razumeš
docsumann docsumann 02:14 18.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

drzura
a ovamo nam Srbi krivi


mnogo smo luđi od njih,mnoogo


Crna Gora srpska Dobrota
Spiridon Spiridon 08:41 18.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

mada uvijek ima i časnijeh izuzetaka



svarog svarog 16:21 18.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

Orvel i komunisti:

http://orwell.ru/a_life/list/english/e_list

Che

As head of Cuba’s Central Bank, he oversaw the centralization
of all economic activities and as director of the National Institute
of Agrarian Reform, he led the confiscation of most land from its
owners and started with the industries, which all ended in state
hands. On June 26, 1961 he was emphatic on Cuban television:
Cuban workers must get used to living in a collectivist regime and under nocircumstances can go on strike.”


ovo je super ako je tačno

viva la revolucion
princi princi 17:03 18.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

Che

Kad god mi neko kaze Che, ja se setim Yankee Comandantea. Manijakalni ubica. Che, ne Morgan.
dylam_dop dylam_dop 18:42 18.11.2014

Re: u španiji smo izgubili

Ne damo Ibizu!
drzura drzura 00:10 18.11.2014

revolucija

može biti i zabavna stvar
docsumann docsumann 17:17 18.11.2014

Re: revolucija

revolucija može biti i zabavna stvar






Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:23 18.11.2014

Ма колико су ми је нудили, ја сам...

... веровао само у ову звезду:



Бемлига, смарали су ме, и читали лошу литературу, носили ружне ципеле, и имали лош укус за девојке...
drzura drzura 00:26 18.11.2014

Re: Ма колико су ми је нудили, ја сам...

dobri su
docsumann docsumann 00:26 18.11.2014

Re: Ма колико су ми је нудили, ја сам...

веровао само у ову звезду:



KVAR NA HOROSKOPU

rođeni pod srećnom zvijezdom
pod njom i nastradaju
mada postoje i druge mogućnosti
drugi koncepti
druga objašnjenja
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:41 18.11.2014

Re: Ма колико су ми је нудили, ја сам...

docsumann docsumann 02:11 18.11.2014

Re: Ма колико су ми је нудили, ја сам...

Predrag Brajovic


drzura drzura 00:42 18.11.2014

crne oči crno vino..

Spiridon Spiridon 08:55 18.11.2014

Death to the leftists ...


vera.nolan2 vera.nolan2 14:06 18.11.2014

The Principle of Hope

Osećati se levičar(verujem da se većina obrazovanih ljudi tako oseća) je plemenito ,lepo i samoutešno,"relaksirano duhovno međustanje"(!),...individualno samosaznanje koje obavezujuće,trebalo bi,uključuje- htenje za Utopiju,zar ne?
...ali,je li umrla levica?,humanistički i utopijski snovi ?...kao pokret za promenu sveta na bolje?
Levica je lepo,za sada,odradila ,istorijski posao -za desnicu!

Zašto je dve hiljade godina bar,bilo malo da se ostvare svi snovi čovečanstva?

Je li ta nemogućnost u temelju i ustrojstvu samo(g) ljudskog bića ili Bića kao takvog,same strukture i zakonomernosti Prirode i Života?

Istorijsko iskustvo zla,razaranja,te nemoći i besperspektivnosti,propasti svih pokušaja ostvarenja boljeg društva za većinu,ako ne,za sve ljude(a zašto ne ,baš za sve!?),postavlja pitanje,ima li nade ,u beznađu našeg vremena i uopšte za čoveka i civilizaciju?
Noam Čomski,valjda najcenjeniji levičar,kaže:
"Не постоји велика разлика између робовања и издавања себе власнику што он назива „ропством наднице“. Он ово осећа као напад на лични интегритет који уништава и нарушава нашу слободу"...

Ako je ceo svet,pohrlio u sveopštu globalizaciju,fatalnog nadničarskog(za većinu)-profitabilnog(za moćnu manjinu)kapitalizma,gde je preostala nada u bolji svet i ima li je ?
docsumann docsumann 16:21 18.11.2014

Re: The Principle of Hope

.individualno samosaznanje koje obavezujuće,trebalo bi,uključuje- htenje za Utopiju,zar ne?


da. Utopija nas je održala, njojzi hvala

humanizam je odrastao u utopiji - Ernst Bloch


teška pitanja postavljaš, vera. no, samo takva i imaju smisla. da li njihovo razrješenje neizostavno uključuje i priču o transhumanizmu, kojeg smo više puta već spominjali kao proces koji se ne može izbjeći na putu u budućnost?
a opet i sam transhumanistički iskorak može biti zloupotrebljen od strane istih onih pod čijom kontrolom ovaj svijet i jeste postao tako neugodno i nemilosrdno mjesto za preživljavanje.

"Не постоји велика разлика између робовања и издавања себе власнику што он назива „ропством наднице“.


rad ubija.

jest da je ovo blasfemična misao za jednog ljevičara, ali moderni način života i rada satire radnog čovjeka, uvlačeći ga u svoju nezaustavljivu mašinu za mljevenje mesa i smisla... ostavljajući mu tek vikend prostor da se izopija i izživi svoje hedonističke nagone.
danas tržište osmišljava čovjekovo postojanje. generiše njegovu vrijednost i čini da se zbog nje on osjeća vrijednim.

pri tom ne mislim na onaj dobrovoljni, kreativni stvaralački proces, kroz koji se čovjek slobodno iskazuje, kroz koji se osjeća ispunjenim, ostvarenim, a njegova egzistencija biva osmišljena iznutra ... ne pričam o radu koji praktično i nije rad nego životno zadovoljstvo. danas je on povlastica rijetkih.

transhumanizam može da oslobodi čovjeka najamnog odnosa, a opet, može da ga zacementira na samo dno proizvodnog procesa ...


P.S. što reče mirela - ovaj svijet je naopako postavljen, a od nas se još očekuje da slavimo njegovu naopakost. da se dobrano pomučimo da ona funkcioniše.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:04 18.11.2014

Re: The Principle of Hope

rad ubija.


povodom toga, opet Bob Black, šta ću :)
The Abolition of Work

ima i na srpskom:

Ukidanje rada

"Proleteri svih zemalja... OPUSTITE SE! "

docsumann docsumann 01:32 19.11.2014

Re: The Principle of Hope

opet Bob Black, šta ću :)
The Abolition of Work


e, ovdje se već slažemo
vera.nolan2 vera.nolan2 10:32 19.11.2014

Re: The Principle of Hope

rad ubija.
jest da je ovo blasfemična misao za jednog ljevičara, ali moderni način života i rada satire radnog čovjeka,

..ako se dobro sećam,Marks je rekao,da će tehnologija i naučni progres,učiniti da će radnici pre podne pecati ribu,a po podne čitati Platona.
-ah pusti snovi...ljudi koji rade kod privatnih "iznajmljivača nadničara",bukvalno se satiru od posla,duša da te zaboli; vidim mlade,već umornih,iscrpljenih lica,sa podočnjacima; uz pitanje, da li će izdržati do kraja radnog staža...odgovor je, da neće ni dočekati penziju ...
-ljudska priroda se mora pobuniti,kad tad,neće izdržati...

Ne bih tako olako,odbacila Marksa...i sam se odricao marksizma,ako se dobro sećam,...on je ipak dao,odličnu analizu klasnog stanja i uzroka bede,a lek i primena je uvek druga priča....

FBR,sa najlepšim idealima i stremljenjima,ostvarena je strašnim sredstvima,a njene deklarativne,već floskule-zloupotrebljavaju se u kamuflirane samo,osvajačke ratove i dominaciju i konrtolu....!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana