Ko je (bio) Zoran Đinđić?

metanoia RSS / 08.03.2008. u 20:25

Zoran_Djindjic.jpgili "Ako danas ne uspemo, jedini razlog smo mi sami“

Piše: Nikola Knežević (a.k.a. metanoia)

Približavajući se petoj godišnjici od njegove smrti, naša zemlja sve se više udaljava od vizije i puta koju je on imao za nju. Nije to više Srbija reformi, promena, čiji je politički kurs jasno trasiran prema evrointegracijama – „na dobrom putu“, već Srbija koja ponovo postaje žrtva gordosti i egocentričnog nacionalnog zanosa i frenetične retorike koja prelazi Rubikon, ponavljajući istu grešku, na istome mestu, sa drugačijim akterima ali po dobro poznatom scenariju.

 

Ko je bio Zoran Đinđić? Politički disident, filosof, vizionar, idejni nosilac i protagonista demokratske epohe, revolucionar, pragmatičan državnik, taoc subverzije političkih partnera i difamacije od strane instruisanih medija, i na koncu, mučenik i žrtva ideološkog taloga srušenog režima i njegovog kriminalnog miljea.

 

Zoran je bio sve to, ali i mnogo više od toga. On je prošlost ali i budućnost demokratske misli i promena u našoj zemlji. On je personifikacija beskompromisne ali uravnotežene politike koja je težila da Srbiju ponovo dovede na mesto koje joj pripada i povrati njen ugled i značaj unutar Evropske političke scene. Zoran je pre svega bio neprikosnoveni politički analitičar, iz toga i proizilazi činjenica da su njegova rešenja bila objektivna, realna i izvodljiva. Za njega ni jedna tema nije predstavljala tabu, naprotiv , ona je bila motiv više da bude zastupljena u njegovom političkom programu. Zoran nije bio jedan od onih koji su stvari želeli da guraju ispod tepiha. Transparenta politika, nedvosmislen i jasan politički kurs bili su odlika ovo velikog političara i još većeg čoveka. Za njega je vladajuća struktura predstavljala dobro uređeno i organizovano preduzeće u kome svaki zaposleni daje svoj maksimum kako bi se obezbedilo ostvarenje definisanih ciljeva.

Simbolično, ali možda će se baš na dan petogodišnjice od njegove smrti raspisati vanredni parlamentarni izbori koji će do sada bez sumnje biti najznačajniji izbori od kada je u našoj zemlji uveden višestranački sistem. Sasvim je sigurno da će predstojeći izbori napraviti još veću polarizaciju na političkoj sceni i tako obrazovati dva snažna politička bloka između kojih će se voditi tesna borba koja će na koncu i odrediti evropsku perspektivu naše zemlje. Smatram da ovi izbori za naš narod predstavljaju ne samo svojevrstan ispit opredeljenja prema demokratskim vrednostima i perspektivi evrointegracija, već i poslednji pokušaj da se politički program koju je vodio pokojni premier počne ponovo sprovoditi i tako se nastavi tamo gde se stalo 12. Marta 2003. godine.

Zato je u ovom presudnom trenutku sudbina zemlje ponovo stavljena u ruke naroda, koji mora još jednom da pošalje jasnu poruku i evropi i svetu, da Zoranova vizija nije zaboravljena već da postoji ogromna većina koja je spremna da legat kojeg nam je ostavio pokojni premijer, sprovede do konačnog ispunjenja.

Na kraju, možda je bolje postaviti pitanje ovako: Kо је Zoran Đinđić? Za one koji dele njegovu viziju i ideju on nikada neće umreti. Sve dok bude bilo onih koji će sa istim žarom, energičnošću, elanom i pre svega željom da svoju viziju slobodne, demokratske i evropske Srbije beskompromisno brane kao što je to on činio ne štedeći i sopstveni život, on će biti tu, a njegovo ime i delo biće simbol, primer i večito nadahnuće za nastavak te iste borbe. I zaista, čudnom igrom sudbine, okolnosti su takve da će baš na dan kada su pre pet godina promene u ovoj zemlji zaustavljene, Srbija dobiti još jednu priliku da ih nastavi. Ne smemo propustiti ovu, možda i poslednju šansu da našu zemlju vratimo na put kojim ju je vodio pokojni Zoran. Odgovornost je dakle na nama, jer „ako danas ne uspemo, jedini razlog smo mi sami“.



Komentari (56)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nenad M. Nenad M. 20:36 08.03.2008

....

Na kraju, možda je bolje postaviti pitanje ovako: Kо је Zoran Đinđić? Za one koji dele njegovu viziju i ideju on nikada neće umreti.


ONAJ KO JE ODSUTAN JOS VISE JE PRISUTAN [i][/i]

Preporuka za text.
metanoia metanoia 20:48 08.03.2008

Re: ....

ONAJ KO JE ODSUTAN JOS VISE JE PRISUTAN

Hvala Nenade.
Черевићан Черевићан 20:41 08.03.2008

o oдговорности

„ako danas ne uspemo, jedini razlog smo mi sami“.


Kad nas oni koji krenu sa nama,ne mogu stići, uporno tvrde da smo,na pogrešnom putu - Mari fon Ebner Eschenbach
metanoia metanoia 20:49 08.03.2008

Re: o oдговорности

Черевићан
„ako danas ne uspemo, jedini razlog smo mi sami“.
Kad nas oni koji krenu sa nama,ne mogu stići, uporno tvrde da smo,na pogrešnom putu - Mari fon Ebner Eschenbach


Potpisujem :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 21:11 08.03.2008

Re: o oдговорности

Zoran ce ostati simbol jedne svetle i propustene prilike. Sa njim su ubijeni inicijativa, entuzijazam i zdrav razum u Srbiji. Hoce li njegova zrtva biti uzaludna? Zavisi od nas. Opstati u jednom sizofrenom i nasilnom drustvu je prvi zadatak koji se postavlja pred (manjinsku) gradjansku Srbiju. Fali kriticna masa za promene. Treba je graditi. Treba se okrenuti mladim ljudima. Pokazati im da je evropski put - jedini. Pokazati im da zlo ne nikada ne odnosi dugorocne pobede i da je zivot previse dragocen da bismo ga trosili na apatiju. Pokusacu da odgovorim na vase pitanje. Zoran Djindjic je, pre svega, bio hrabar i uporan covek. Njegova vizija je jedino zahvaljujuci tome mogla da se realizuje u ovakvoj zemlji Srbiji. We can carry on!
metanoia metanoia 21:16 08.03.2008

Re: o oдговорности

We can carry on!


And we most definitely will!
Dolybell Dolybell 21:09 09.03.2008

Re: o oдговорности

„ako danas ne uspemo, jedini razlog smo mi sami“.


Цитат (поновљени):
СПАС РЕВОЛУЦИЈЕ ЈЕ У ОДВАЖНОЈ ДОСЛЕДНОСТИ А НЕ
У ПОЛУ-МЕРАМА; ПОЛУ-МЕРЕ СУ КОЛЕБАЊЕ И ШЕПРТЉАЊЕ;
ОНЕ ИСТО ТАКО СИГУРНО УЗРОКУЈУ ПОРАЗ У РЕВОЛУЦИЈИ
КАО И У РАТУ.

Зашто су Румуни успели а ми нисмо, имате наведени цитат.
Зорана су издали сви који су га "наводно" подржали, мислим при том
на странке, а не његово окружење, и он је остао САМ
да се бори и са прошлошћу и са полу - мерама.
49 41 49 41 03:06 21.04.2008

Re: o oдговорности

Зорана су издали сви који су га "наводно" подржали, мислим при том
на странке, а не његово окружење, и он је остао САМ
да се бори и са прошлошћу и са полу - мерама.[/quote

Imperatore, Careve, Kraljeve su rusili; njihove "desne ruke"-kojima su 'uglavnom najvise verovali'.
Luka88 Luka88 21:06 08.03.2008

u pravo vreme

Odlican blog u pravo vreme

Covek vredan za dvojcu, barem.

preporuka
metanoia metanoia 21:32 08.03.2008

Re: u pravo vreme

Covek vredan za dvojcu, barem.

edi-va edi-va 21:31 08.03.2008

...

metanoia metanoia 22:35 08.03.2008

Re: ...

Gorio Gorio 22:04 08.03.2008

kao car Josif II

"Živeo je za opšte dobro, ne dugo, ali sav."

cincili cincili 22:17 08.03.2008

tesko

kad god pomislim na njega u meni se nesto steze, brada zadrhti, oci zasuze. pomislim tada: " boze, kako li je tek njegovim najmilijima?"

jutros sam otisla u crkvu da na godisnjicu smrti ocu zapalim svecu. otisao je, eto, skoro godinu posle zorana. uvek upalim svecu i zoranu, tako i danas, ne razdvajam ih uvek ljuta sto su me zauvek ostavili.

nakon 22. februara sve mi je teze da pomislim da ima dovoljno onih koji su zaista zanemeli 12. marta! naprotiv, ogrezli smo u demegogiji i nacionalizmu i nema vise zorana da nas trgne, da nam prostim recima "otvori oci".

mislim da nam nema spasa, ako nastavimo putem kojim smo krenuli. a taj put nije bio njegov put.
Gorio Gorio 22:45 08.03.2008

Re: tesko

nakon 22. februara sve mi je teze da pomislim da ima dovoljno onih koji su zaista zanemeli 12. marta!

Izmedju 1551 koji žele da vide film, i 219689 koliko ih je glasalo za Č. Jovanovića.
Unfuckable Unfuckable 01:42 09.03.2008

Re: tesko

nakon 22. februara sve mi je teze da pomislim da ima dovoljno onih koji su zaista zanemeli 12. marta!

Izmedju 1551 koji žele da vide film, i 219689 koliko ih je glasalo za Č. Jovanovića.




zanimljiv ugao gledanja
bravar bravar 22:29 08.03.2008

bez naslova

Zoran Djindjic je bio sve ono cega na politickoj pozornici Srbije danas nema ni u tragovima.
Na zalost.
edi-va edi-va 22:47 08.03.2008

Re: bez naslova

bravar
Zoran Djindjic je bio sve ono cega na politickoj pozornici Srbije danas nema ni u tragovima.Na zalost.


da ... srpski Jackpot, koji je prokockan josh pre nego li je mogao da ostvari svoju neprikosnovenu vrednost ...
Dragutin Dragutin 22:48 08.03.2008

Mala ispravka

Približavajući se petoj godišnjici od njegove smrti

njegovog ubistva
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:53 08.03.2008

"dosta je manekena u ovoj srbiji"- zđ.



- probudili smo ga i 5. oktobra, ovde smo ga doneli, nije došao, doneli smo ga!


- sačuvao sam jednu državu, sačuvaću i drugu
- da imate dve koze koje su vam važne, da li biste mu dali da ih čuva ili da se same čuvaju? pa da se same čuvaju!
- najmanje nam je potrebno da pogoršavamo odnose sa zemljama od kojih zavisi...
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:01 08.03.2008

Re: "dosta je manekena u ovoj srbiji"- zđ.


da se ne zaboravi nikada!!!
ovaj je dobio milion i nešto glasova!

Gorio Gorio 23:24 08.03.2008

Re: "dosta je manekena u ovoj srbiji"- zđ.

da se ne zaboravi nikada!!!
ovaj je dobio milion i nešto glasova


Ovo treba svaki dan ponavljati da "ovaj" ne bi dobioni blizu toliko.
metanoia metanoia 23:37 08.03.2008

Re: "dosta je manekena u ovoj srbiji"- zđ.

To je tačno, ljudi brzo zaboravljaju, ali sasvim je sigurno da je maska dugačija ali glumac je ostao isti. Moglo se često prethodnih meseci čuti kako su Radikali promenili retoriku, kako to nije više "ona" stranka koja je zagovarala politiku granica Karlobaga, Karlovca, Virovitice i Ogulina. Nije mi jasno kako ljudi mogu biti tako naivni i poverovati da je kod njih došlo do suštinskih promena, promene su samo kozmetičke, površne, populističkog karaktera, a sve u korist osvajanja što većeg glasačkog tela, da bi eventualno, kada bi osvojili vlast, pokazali svoje pravo lice, a onda će biti kasno za trežnjenje.
Dolybell Dolybell 20:56 09.03.2008

Re: "dosta je manekena u ovoj srbiji"- zđ.

Ovo treba svaki dan ponavljati da "ovaj" ne bi dobioni blizu toliko.


Можеш да понављаш колико хоћеш пута,
они мисле да је то био прави потез
, и то
не можеш променити ма колико се трудила.
Ниједно објашњење они неће прихватити,
њихове главе су превише усијане, а чула
за било шта друго немају.
49 41 49 41 03:16 21.04.2008

Re: "dosta je manekena u ovoj srbiji"- zđ.

metanoia
To je tačno, ljudi brzo zaboravljaju, ali sasvim je sigurno da je maska dugačija ali glumac je ostao isti. Moglo se često prethodnih meseci čuti kako su Radikali promenili retoriku, kako to nije više "ona" stranka koja je zagovarala politiku granica Karlobaga, Karlovca, Virovitice i Ogulina. Nije mi jasno kako ljudi mogu biti tako naivni i poverovati da je kod njih došlo do suštinskih promena, promene su samo kozmetičke, površne, populističkog karaktera, a sve u korist osvajanja što većeg glasačkog tela, da bi eventualno, kada bi osvojili vlast, pokazali svoje pravo lice, a onda će biti kasno za trežnjenje.


"Covek se drzi za rec; a vo za rogove"!

U nekoj zemlji; posle takve izjave i dogadjaja koji su usledili "neciji" Javni Tuzilac bi ga stavio na glavnu listu
osumnjcenih za ubistvo predsednika.

Medjutim, takav preti da ce biti hapsenja-ako dodje na vlast?!?
Mara Mara 22:58 08.03.2008

...

Зоран Ђинђић - премијер који је знао да се насмеје...

JJ Beba JJ Beba 01:37 09.03.2008

Re: nije gotovo


za ubistvo 12. marta su odgovorni oni
za istinu o 12. martnu smo odgovorni mi

nije gotovo
nije ništa gotovo
tek počinje
Unfuckable Unfuckable 01:43 09.03.2008

Re: nije gotovo

nakon 22. februara sve mi je teze da pomislim da ima dovoljno onih koji su zaista zanemeli 12. marta!

gorio :
Izmedju 1551 koji žele da vide film, i 219689 koliko ih je glasalo za Č. Jovanovića.

jjbeba
za istinu o 12. martnu smo odgovorni mi


zanimljiv komentar dade čo'ek, gorio
mvelja mvelja 12:18 09.03.2008

Re: nije gotovo

preporuka za tekst...
metanoia metanoia 12:47 09.03.2008

Re: nije gotovo

Zahvaljujem :)
ceda_urosevic ceda_urosevic 04:40 09.03.2008

Ko je (u)bio Zoran(a) Đinđić(a)?

Preporuka za tekst.
5 godina ničega.
metanoia metanoia 09:49 09.03.2008

Re: Ko je (u)bio Zoran(a) Đinđić(a)?

Hvala Čedo.
5 godina ničega.

Sada je vreme za novi početak.
Dolybell Dolybell 20:05 09.03.2008

Re: Ko je (u)bio Zoran(a) Đinđić(a)?

Ko je (u)bio Zoran(a) Đinđić(a)?


Onaj koji je od toga imao koristi. Valjda vam je to već
odavno jasno. Sami isplivaju na površinu. Uopšte
ih ne treba tražiti, vrlo se jasno vide i osećamo ih dobro.

Obično ljudi koji žive ispred svog vremena završavaju
tragično. To se dalo pretpostaviti, ali nije ga bilo moguće
sačuvati.
Njegove misli i ideje zajedno sa jasnim ciljem ostaće
za večita vremena. To niko ne može uništiti.

Od svih ostalih neće ostati ništa, i bojim se da nas
ne povuku u svoje ništavilo.
Glupa nada u meni, misli da se to ipak neće dogoditi.

metanoia metanoia 20:16 09.03.2008

Re: Ko je (u)bio Zoran(a) Đinđić(a)?

Njegove misli i ideje zajedno sa jasnim ciljem ostaće
za večita vremena. To niko ne može uništiti.

Od svih ostalih neće ostati ništa, i bojim se da nas
ne povuku u svoje ništavilo.
Glupa nada u meni, misli da se to ipak neće dogoditi.


Na nama stoji odgovornost da ispunimo Zoranov legat. Ako dopustimo da se dokopaju vlasti oni koji su za njegovu smrt odgovorni, onda će će Zoran umreti po drugi put, ali ovaj put ćemo za to biti odgovorni mi.
Dolybell Dolybell 20:48 09.03.2008

Re: Ko je (u)bio Zoran(a) Đinđić(a)?

Ako dopustimo da se dokopaju oni koji su za njegovu smrt odgovorni,


Само не треба дозволити: једнима да се врате
на трон, после (ако буде) 11 маја. а другима да на
тај трон не стану.
Биће јако - јако тешко, али се опет (глупо) надам
да ће да ће се повећати број оних којима ће доћи из
д#...а у главу.

п.с. Онај коментар на ТВ Росија ми не излази из главе.
Зашто сад ? Шта треба ту да видим, а не видим ?
Немојте то пренебрегнути, нарочито после
превише олаког предлога за пад владе.
А и те визе ми не говоре ништа добро....
и ту се нешто превише жури....?

Да ме није ухватила параноја, па видим нешто што не постоји ?
zoranzoran zoranzoran 15:09 09.03.2008

Šteta...

...zbog prerane smrti, ali ipak duboko sam uveren da je moglo bar pet puta bolje dok je on bio premijer. Propustio je odmah priliku da se obračuna sa mafijom i državnim kriminalcima, odmah 6 oktobra!
A mogao je! Imao je svu vlast u rukama.
Ostavio ih je i dozvolio da se pregrupišu i vrate u politički život, malo po malo.
Slobu je odmah trebalo uhapsiti i suditi mu ovde!
ali ne samo njega, i mnoge druge državne kriminalce.
Ima ih i sada po Srbiji!
Unfuckable Unfuckable 15:51 09.03.2008

Re: Šteta...

Propustio je odmah priliku da se obračuna sa mafijom i državnim kriminalcima, odmah 6 oktobra!



Apsolutno netačno.
Vlast, kakvu - takvu, dobio je tek januara 2001.
Premijer nije odgovoran za nedešavanje 6.oktobra
Čista podmetačina, muka mi je više od toga
zoranzoran zoranzoran 16:49 09.03.2008

Re: Šteta...

Unfuckable
Propustio je odmah priliku da se obračuna sa mafijom i državnim kriminalcima, odmah 6 oktobra!


Apsolutno netačno.
Vlast, kakvu - takvu, dobio je tek januara 2001.
Premijer nije odgovoran za nedešavanje 6.oktobra
Čista podmetačina, muka mi je više od toga



A jesu li Rumuni imali problema sa takvim nacinom resavanja?
I da je dobio vlast januara 2001, trebao je odmah da reaguje i uhapsi sve moguce kriminalce i one koji su se obogatili surujuci sa vlastima.

Tako da, Nezajebivi, i treba da ti je muka, jer su nakon toga polako, te iste snage bivšeg režima, polako polako
opet zategle konce i isplele novu mrežu oko nas.

They fooled us again! (CSI: MIAMI).

I samo vi koji dižete Zorana do neba, postavljajući ga skoro kao sveca
činite medveđu uslugu ovom narodu, odnosno lažnu nadu mu dajete.

Sve je u novcu i moći kao i obično.

Da se ja pitam, narod bi trebao sam pohapsiti sve koje su bili na političkim funkcijama jedno 5 nivoa naniže!
Da, od vrha pa jedno 5 nivoa niže!

Pa potom proveriti šta je ko od svih njih stekao za vreme vlasti.
Zašto to nije npr uradio svetac Đinđić?
Kome je bilo šta oduzeto od bivšeg režima? Kome?

Primeri:
Bivši direktor Dečje klinike Dušan Šćepanović koji je pokrao tu istu ustanovu za ko zna koliko novca.
Otišao s funkcije i nikom ništa.

Bivši, sada pokojni, premijer Slobinog režima, direktor čuvenog PROGRESa.

Vučelić koji ima dovoljno novca da školuje sviju decu u Švajcarskoj?

Lokalni sopotski guverner, večiti predsednik iste opštine. Milisavljević ili Milosavljević, da Žika.
Sećam ga se... bivši socijalista. Sada verovatno u DSS ili DSu.

A ima i novijih primera iz samog Đinđičevog okruženja... NAJBLIŽEG!
Hoćete li imena?

Unfuckable Unfuckable 17:09 09.03.2008

Re: Šteta...

Hoćete li imena?

samo izvoli, uopšte nemam problema sa imenima.
Imam problem sa tim što optužuješ čoveka za nešto za šta ne može biti odgovoran.
Prva stvar kada je došao na vlast bila je hapšenje Radeta Markovića, zar ne ?
U aprilu SM - je li tako ?
Da mu je sudio u zemlji, kao što ti inteligentno sugerišeš - imali bi smo građanski rat.
Učinio je najveću moguću uslugu celoj Srbiji time što je skota eksportovao u Hag.
Ako je bilo prljavštine u njegovom okruženju - so what ? Jel on mora biti by default odgovoran za to ? Ja mislim da ne mora i nije.
Od 2003 ista ta ekipa koju je krenuo da "skida" i demontira lagano gamiže nazad na svoje položaje. Ista ta ekipa je - videvši u kom pravcu je Premijer krenuo - osmislila i izvela 12.mart . To je bilo : ili Oni ili On.
Muka mi je kada vidim da Neko izbegava iz sve snage to da primeti i još distribuira odgovornost na potpuno pogrešnu stranu. Aj da opljunemo po Premijeru šta Nije uradio, mojne slučajno da se primeti da je za dve godine više uradio nego neko za pet.....
Trebalo je ovo, trebalo je ono , ja bi ovo, ja bi ono- stara srpska naknadna pamet.
Znaš šta je trebalo ?
Trebalo je više verovati Premijeru, eto to je trebalo. - a ne pokazati verovanje tek kada se došlo do sahranjivanja, i kada je bilo jasno da su Skotovi uspelli da zaglave točak istorije i zalede nas u Svojoj Eri iz koje smo imali životnu priliku da izađemo i zalupimo ta vrata za sobom....

Mara Mara 19:00 09.03.2008

Re: Šteta...

Зоране,

Подсетићу те да је на парламентарним изборима у децембру 2000. године победила коалиција ДОС коју је чинило 17 странака. Сходно томе, Влада је имала министре из више странака. Уколико ме сећање не вара, министар здравља је у то време био из ДСС-а (беше ли то онај Обрен Јоксимовић?)...министар полиције био је Душан Михајловић (само је на почетку имао коминистре)....Дакле, није тачно да је имао сву власт у својим рукама. Војску је контролисао зна се ко, јер је била на савезном нивоу (тада смо били СР Југославија)...да не помињем овде ситуацију око ДБ-а....

Зоран Ђинђић је вероватно неке ствари могао боље да уради. Можда. Побогу, у каквим околностима је Србија добила прву демократску владу након 50 година комуниста? Ратови, санкције, подивљале фракције тајних служби, међународни положај Србије никакав...

Помињеш како је требао да хапси све и одмах...шта, ти си за оно: по кратком поступку...Види ја верујем да врло често "чаршија" заиста зна ко је ко, али правни поступак не функционише тако: не можеш људе да хапсиш на основу тога (а да их осудиш на затворске казне још мање)... Зоран Ђинђић је био прагматик, али је поштовао закон. Како да хапсиш људе тек тако? На основу чега? Све и да их напамет, из обести лишиш слободе, треба их процесуирати, а то подразумева изграђени предмет са валидним доказима, сведоцима - ако их има (да не залазим овде дубље у правне анализе). Ко да суди тим људима??? Знаш ли ко је седео у кривичним већима? Па погледај колико је прошло времена да се дође до правоснажне пресуде у случају убиства тог истог премијера кога си овде стварно без потребе окривио з анешто што тешко може да му се "спочита". Обрати пажњу на околности под којима је суђено: промене председавајућег судског већа, опструкција поступка од стране адвоката оптужених (а да не помињем медијски циркус).... То како ти замишљаш: да се прво хапсе сви " а зна се који су" па после да се види има ли и шта има да би се поткрепио правни поступак против њих је опасна и произвољна прича која је заиста непримерена, а ми се трудимо да на овом блогу продискутујемо озбиљно и аргументовано.

Зоран Ђинђић је био пребрз за Србију - учмалу, несрећну, осиромашену духом и материјално. Његов политички легат је боља и срећна Србија. То смо му остали дужни....

metanoia metanoia 19:27 09.03.2008

Re: Šteta...

Зоран Ђинђић је био пребрз за Србију - учмалу, несрећну, осиромашену духом и материјално. Његов политички легат је боља и срећна Србија. То смо му остали дужни....


Potpisujem
metanoia metanoia 19:35 09.03.2008

Re: Šteta...

Premijer nije odgovoran za nedešavanje 6.oktobra
Čista podmetačina, muka mi je više od toga

Dolybell Dolybell 20:09 09.03.2008

Re: Šteta...

A mogao je! Imao je svu vlast u rukama.


Nije mogao i nije imao svu vlast u rukama.
Da je moglo biti drugačije - bilo bi!
Dolybell Dolybell 20:23 09.03.2008

Re: Šteta...

Помињеш како је требао да хапси све и одмах..


A propo, он сам - лично ?
Ко би то радио ?
Пре си могао да очекујеш да њега ухапсе него обрнуто.
Укључите прекидач на: memory, ако је имате, ако не,
има литературе, па на читање.
Dolybell Dolybell 20:31 09.03.2008

Re: Šteta...

Premijer nije odgovoran za nedešavanje 6.oktobra

Он је. нажалост БИО ЈЕДАН сви остали су били други,
а ти други то нису могли поднети: да буду други,
Kad nas oni koji krenu sa nama, ne mogu stići, uporno tvrde da smo,na pogrešnom putu - Mari fon Ebner Eschenbach

zoranzoran zoranzoran 11:56 10.03.2008

Re: Šteta...

Mara

Помињеш како је требао да хапси све и одмах...шта, ти си за оно: по кратком поступку...Види ја верујем да врло често "чаршија" заиста зна ко је ко, али правни поступак не функционише тако: не можеш људе да хапсиш на основу тога (а да их осудиш на затворске казне још мање)... Зоран Ђинђић је био прагматик, али је поштовао закон. Како да хапсиш људе тек тако? На основу чега? Све и да их напамет, из обести лишиш слободе, треба их процесуирати, а то подразумева изграђени предмет са валидним доказима, сведоцима - ако их има (да не залазим овде дубље у правне анализе). Ко да суди тим људима??? Знаш ли ко је седео у кривичним већима? Па погледај колико је прошло времена да се дође до правоснажне пресуде у случају убиства тог истог премијера кога си овде стварно без потребе окривио з анешто што тешко може да му се "спочита". Обрати пажњу на околности под којима је суђено: промене председавајућег судског већа, опструкција поступка од стране адвоката оптужених (а да не помињем медијски циркус).... То како ти замишљаш: да се прво хапсе сви " а зна се који су" па после да се види има ли и шта има да би се поткрепио правни поступак против њих је опасна и произвољна прича која је заиста непримерена, а ми се трудимо да на овом блогу продискутујемо озбиљно и аргументовано.

Зоран Ђинђић је био пребрз за Србију - учмалу, несрећну, осиромашену духом и материјално. Његов политички легат је боља и срећна Србија. То смо му остали дужни....



Reci mi da li znas kako su komunisti dosli na vlast i sta su posle odmah uradili?
Ako je Zoran bio Premijer, a premijer ima vecu vlast [bar na papiru] od raznih sluzbi, DB i BIA, policija, itd. nemoj mi reci da nije mogao da naredi toj istoj policiji da pohapsi sve dobro znane dilere droge, odnosno Zemunski klan. Policija je dobro znala ko sta radi po Zemunu i Beogradu, ko vozi besne makine i nosi kile zlata bez placanja poreza.

Kako je pao Al Kapone? Nije platio porez!

Jednostavno... moglo se poci ovim primerom:
Poreska policija u izvesnoj zemlji na Zapadu dolazi na vrata skorasnjeg exYu izbeglice, novog uspesnog biznismena.
Gospodine, vi ste u prosloj godini na putovanja, novi auto, renoviranje kuce, kupovinu stana, potrosili toliko i toliko.
U skladu sa zakonom o porezu, vi ste prijavili toliku i toliki zaradu, medjutim vasa potrosnja govori da ste vi mnogo vise zaradili nego sto ste platili porez. Molim vas, podjite s nama.

Jednostavno je.
Imovinsko stanje bivse vladajuce strukture sigurno nije bilo u skladu sa njihovim legalnim prijavljenim znanim javnim promanjima. Dakle, negde su zaradili na crno, ilegalno, ne plativsi porez, ukravsi od drzave.
To je u modernim drzavama sasvim dovoljno.

"Moj sin je poceo s gajbicama u PKB-u!"
Nije nego!
Odmah se mogao uhapsiti i procesuirati vrh vlasti.
Mislis da bi ove druge bilo briga?
Bilo bi ali za svoje dupe!

Zmija se ubija u glavu ne od repa!

Zoran je ucinio dosta toga ali mogao je pet puta bolje,
bez obzira na Kolesare, Janjusevice, Vlahovice, Jovanovice u svojim redovima
ali i Batice, i druge koalicione saradnike, pa i DSS i G17+.

Zasto se skoro zmurilo na kriminalne radnje bivseg rezima kada ih je bilo na svakom koraku?
Zasto se toliko cekalo na obracun sa kriminalom uopste?
Zasto je privatizacija radjena po nekom novom srpskom modelu, veoma pogodnom za proguravanje sopstvenih pulena?
Zasto danas bivsi Zoranovi ministri imaju MNOOOOOOGO vise nego pre dolaska na vlast?
A valjalo bi proveriti i Kostunicine ministre, i to veoma podrobno.
Mara Mara 07:00 11.03.2008

Реплика ЗорануЗорану

Ako je Zoran bio Premijer, a premijer ima vecu vlast [bar na papiru] od raznih sluzbi, DB i BIA, policija, itd. nemoj mi reci da nije mogao da naredi toj istoj policiji da pohapsi sve dobro znane dilere droge, odnosno Zemunski klan. Policija je dobro znala ko sta radi po Zemunu i Beogradu, ko vozi besne makine i nosi kile zlata bez placanja poreza.

Управо ову твоју тезу обарам, јер је лако оборива. Ђинђић јесте био премијер, "први министар", али он никако није хтео да иде изван закона. Државна безбедност, то јест данас Безбедносно информативна агенција није била под његовом контролом...управо око тога су кренуле прве "чарке" на релацији ДС-ДСС Јесте, полиција је знала, вероватно и ДБ; новинари и "упућена лица" су имали Белу књигу криминала у Србији...Међутим, постоји израз "оперативна сазнања"...људи који раде у полицији итекако знају ко је ко у криминалном миљеу, али то НИЈЕ ДОВОЉНО ДА СЕ НЕКО УХАПСИ..схвати човече!!! Кад имаш "оперативно сазнање", то значи да се фокусираш на неку особу или групу особа и примењују се мере...Правни систем не функционише по систему "зна се".... Лице се лишава слободе у случају да је ухваћено у извршењу кривичног дела (in flagrante), или постоји основана сумња да је извршило кривично дело...Ти мораш да имаш валидне, материјалне доказе на основу којих ради тужилаштво (процесуира предмет). У то време тек се почело са успостављањем реда у полицији и правосуђу...Сети се бре, Ђура Мутави је камионом кренуо на колону службених возила у сред бела дана да би га дежурни истражни судија пустио истог или следећег дана из притвора...ЕЈ!!!! Залетео се на премијереово возило и то судији није било импресивно да би га задржао у притвору (макар по основу изазивања опште опасности)...Ово ти говорим добронамерно, јер очигледно не разумеш како функционише правосудни систем и како треба да изледа владавина права. Не може по кратком поступку...то не постоји у уређеним државама...а Србија 2000. је била све само не то.. и не помињи овде како се то ради на Западу...Запад је Запад...то су државе стабилних демократија, а ми смо 2000. изашли из диктатуре...са "службама" ван било чије контроле, са земљом у којој се деца играју са ручним бомбама и људима са опасним ратним траумама....
Дакле,
Зоран Ђинђић је хтео да све те људе склони у складу са законом...на дуже време...да се обрачуна на начин примерен држави...и то не он лично, ни он као премијер, него држава и органи власти који постоје да би се против криминала борили. Хтео је да успостави ред...Уосталом, основни постулат демократије је подела власти на: законодавну, судску и извршну: Влада и министарства су извршни органи, Скупштина доноси законе, а суд суди по закону и Уставу...У рад суда НИКО не сме да се меша. Прочитај Устав, нови и сваки претходни, постоји одредба којом се каже да је суд у свом раду независан. Нико не сме да утиче на рад суда. Премијер НЕ МОЖЕ да нареди да се некоме суди, то НЕ МОЖЕ ни министар правосуђа. Судови функционишу независно од Владе...Премијер НЕ МОЖЕ да нареди ни да се неко ухапси...тако је то у уређеним државама, такву је Србију желео и Зоран...

пс. извињавам се аутору и осталим блогерима што сам опширна
Dolybell Dolybell 01:56 10.03.2008

Re: Guardian o Zoranu

Hvala na informaciji
apatrid apatrid 10:23 10.03.2008

paljanski

voložder?
Unfuckable Unfuckable 21:34 10.03.2008

Re: paljanski

paljanski
voložder?



možeš li da zucneš malo više i da nam prosvetliš ovu prostu rečenicu ?
Ili ćeš nas radije, ćutanjem, ostaviti u zabludelom uverenju da možda ipak imaš nešto u glavi.......
ugly ugly 14:37 10.03.2008

Talentovani ponavljaci

Zato je u ovom presudnom trenutku sudbina zemlje ponovo stavljena u ruke naroda

Sve sto smo za nekih pola veka dokazali je da smo nacija talentovana da kreira presudne trenutke i da ih propusti.
Dax Dax 15:34 10.03.2008

Zoran Djindjic

Unfuckable Unfuckable 21:28 10.03.2008

@ zoranzoran

kao što rekoh, radiš klasičnu zamenu teza.
Premijer je imao svoje poslove - koje je radio izuzetno dobro, a bandite hapsi policija, a sudi sud
Čudi me da nisi Premijera optužio i po omiljenoj komunjarsko - hrvatsko - koštuničarskoj optužnici za šverc pljuga...?
A pošto vidim da i Koštunicu prozivaš za ministre (cenim da je samo Toma ok ) mogao bi da ga optužiš i za to što je KošTunjavog izvukao iz podruma i postavio na Vlast oktobra 2000 - ne zaboravi, menadžer te kampanje bio je Đinđić - pa je verovatno odgovoran i za sve ovo što se dešava posle marta 2003.
Sve što pišeš polazi od diletantskog, ali totalno apsolutističkog gledišta da je Premijer - svemoćan.
Mahne štapićem - pohapsi ološ. Mahne opet - tebi veća plata. Mahne ponovo - stalno sija Sunce..... Alo, rođaće - Tito je umro.
Posle - svi ti pohapšeni udebljaju buđelare od budžetske odštete za nezakonita hapšenja - kao što im je to Mihajlović lepo omogućio....i sve verovatno opet Premijeru na glavu
Ne pada mi na pamet da navodim ovde šta je sve dobro uradio za Srbiju, za tako kratko vreme - napisah već u prvom komentaru ključne stvari.
Predlažem ti da samo pokušaš da zamisliš koliko je lako dogovoriti se sa još 16 ljudi - koji, svako omeđen svojim interesima, vuče na svoju stranu....i ostati pribran...i vući napred - bez obzira na skotove koji, odrađujući svoje "šeme" i dilove miniraju gde stignu i podmeću iza leđa.
Zavidim ti na tolikoj jednostavnosti u rešavanju takvih problema na kojima su - bar deklarativno umešniji - pali.
Jako me podsećaš - po toj jednostavnoj populističkoj retorici na Onog Koji Je Imao Dobre Informacije februara 2003, i samospakovao svoju debelu bulju u Hag, odakle drži predavanja svaki dan
A koliko je dobro sve to što je Premijer radio - posredan dokaz je i u tome što ga i 5 godina posle ubistva takvi Mentalni Sklopovi ne ostavljaju na miru.
Pa jasno je onda koliko su cvikali od njega dok je bio živ.
Deda Pera Deda Pera 23:27 10.03.2008

Zoran Djindjić nije bio svetitelj

Nikole, tekst je besprekoran, ali ipak bih dodao par mojih zaključaka iz ličnog iskustva.

Zoran nije bio svetitelj, nije bio mesija, nije bi "nosioc baklje" niti bilo šta od onoga što bi njegovi samozvani naslednici danas rekli za njega.

Bio je pragmatičar, čovek koji je rađe delao nego govorio, a i kada bi govorio, koristio bi metafore uz pomoć kojih bi ovom tupom i neobrazovanom puku zvanom srpski narod, plastično opisivao svoje misli i namere.
Na žalost, danas ga svi njegovi "sledbenici" opisuju kao svetca, kao mesiju čijom smrću je izgubljeno sve i čijim nestankom praktično nestaje i svaka šansa Srbije.
Reč "sledbenici" je pod navodima upravo zato što ti ljudi malo znaju o njemu, malo su ga i nedovoljno slušali a još manje poznavali, jer da jesu, znali bi da je on sebe smatrao zamajcem promena u Srbiji, malim točkićem koji će pokrenuti zarđalu mašineriju promena, probuditi Srbiju iz letargije,straha,stranačkih kalkulacija,intelektualnog ništavila u kome se Srbija nalazila od momenta kad je Akademija stala iza projekta SM koji je doveo do ratova i nesreća kroz 90-e.
Znali bi da je on duboko verovao da je on sam nebitan i da čak i ako ga "uklone", to neće i nesme zaustaviti promene.
O tome je govorio jasno i javno.
I sviđalo se to nekom ili ne, svako ko pogleda svojim očima oko sebe, videće da se Srbija menja, sporije nego što nam je potrebno, ali se ipak ide napred i to nam priznaju i u EU, ali ovde postoje grupe ili grupacije koje pokušavaju da stvore sliku sebi i nama da je sve stalo,sve propada,ničeg više nema i ništa više nema smisla.
Naravno da je to glupost, naravno da to nije tako, naravno da svi imamo različite poglede na istu stvar.
Zoran je svima pokazao da pojedinac može pokrenuti mnoge procese, ali i da nemože sam izgurati te procese.
Zoran je ubijen zato što Srbija nije verovala u njega, zato što je odlaskom SM u Hag veliki broj ljudi izgubio "opravdanje" za svoju bedu, glupost, nesposobnost, greške; ubijen je zato su svi čekali da on za njih učini promene, da im donese bolji život, veće plate, nove patike ili šta već, pa danas ti kojima nije ispunio želje skomuju nad njegovom smrću i pričaju o tome da Srbija ide u nazad. Srbija nikad nije išla u napred, već su je za sobom vukli veliki ljudi kroz njenu istoriju. Zoran je Srbiju želeo da nauči da hoda,da trči,da nikad ne prestane da trči. Neki su naučili a mnogi i nisu. Na nama je da ih nastavimo učiti da hodaju, jer u EU se stiže upornim hodanjem prema njoj.

A meni je bila čast što sam poznavao Zorana. Voleo bih da sam mogao da ga poznajem više i bolje ali ovo što mi je ostavio dovoljno mi je ne za jedan, nego za hiljadu i jedan život.

Zoran nije bio svetac.
Slava mu i hvala.
Mara Mara 07:19 11.03.2008

Re: Zoran Djindjić nije bio svetitelj

Наравно да није био светац...Не волим ни ја изразе типа "следбеници", "лучоноша"....само немам стрпљења за неосноване критике које су заправо увреде на његов рачун...
Мислим да свако овде покушава да допринесе расправи о његовом политичком легату, ништа више...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana