Izbori su zakazani za 24. septembar 2000.

Nebojša Spaić RSS / 09.03.2008. u 10:36

Ja to vidim ovako. Ako naprednjaci uspeju da naprave predizbornu koaliciju (a šuška se da je taj dogovor uveliko postignut između DS i G17+), imaju šanse da za onako malo pobede nazadnjake za koliko je Tadić pobedio Nikolića. I to ako su tu i Vuk, i Čeda, i Čanak, i manjine, i svi ostali. Čak i Velja - izbegavao bih, ipak, Palmu.

U tom slučaju bi se napravila podela ili-ili. Ubeđen da u ovoj Srbiji većina građana svakako želi normalnu državu i zdravo društvo, znam da bi naprednjaci pobedili. Takva koalicija pokazala bi odlučnost, koja toliko nedostaje pre svega DS-u, kao i spremnost da se prevaziđu partijski interesi. Ukoliko se ostavi prostor za kalkulacije, međutim, ne vidim šta se bitno može promeniti u sadašnjem sastavu skupštine, osim da DS bude nešto slabiji, a G17+ i Čeda nešto jači na njegov račun. Po koji glas, onog najnacionalnijeg krila DS-a, otišao je Koštunici, pa mu nadomeštava ono što je izgubio odlivom svojih glasača kod Tome. U takvom scenariju, Velja ga ne bi napuštao.

Sve zajedno, ili opšta proreformska, proevropska predizborna kolicija, ili vlada SRS, SPS, DSS.

 

 



Komentari (172)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dilan Dog Dilan Dog 10:56 09.03.2008

Prvi

Neće biti Velja Ilić sa ove strane, nego sa one...

zaboravih da dodam- prvi :))
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:57 09.03.2008

Re: ...

Dilan Dog
Neće biti Velja Ilić sa ove strane, nego sa one...


tek što htedoh reći... ako je ilić "naprednjak", onda blago srbiji.

nego, nema izbora kod nas bez četnika?
Dilan Dog Dilan Dog 11:05 09.03.2008

Re: ...

Srđan Fuchs
Dilan Dog
Neće biti Velja Ilić sa ove strane, nego sa one...


tek što htedoh reći... ako je ilić "naprednjak", onda blago srbiji.

nego, nema izbora kod nas bez četnika?

U kom smislu?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:11 09.03.2008

Re: ...

Dilan Dog

Srđan Fuchs

U kom smislu?


u smislu ironičnome... koj će nam andrak propali drašković, ili uopšte drašković kao takav? o iliću da ne govorimo.
Dilan Dog Dilan Dog 11:13 09.03.2008

Re: ...

Srđan Fuchs
Dilan Dog

Srđan Fuchs

U kom smislu?


u smislu ironičnome... koj će nam andrak propali drašković, ili uopšte drašković kao takav? o iliću da ne govorimo.

Nisam četnik, ali ja bh voleo da bude u koalicji. Mislim da je važno simbolički...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:15 09.03.2008

Re: ...

Dilan Dog

Srđan Fuchs

Nisam četnik, ali ja bh voleo da bude u koalicji. Mislim da je važno simbolički...


simbolički, what for? 9. marta radi?
Dilan Dog Dilan Dog 11:17 09.03.2008

Re: ...

Srđan Fuchs
Dilan Dog

Srđan Fuchs

Nisam četnik, ali ja bh voleo da bude u koalicji. Mislim da je važno simbolički...


simbolički, what for? 9. marta radi?

Recimo, zašto da ne. Ipak je on jedan od simbola borbe protiv Miloševića, bez obzira na njegova "kretanja".
Dolybell Dolybell 11:18 09.03.2008

Re: ...

Nisam četnik, ali ja bh voleo da bude u koalicji. Mislim da je važno simbolički.


I ja bih volela zbog Vuka od 9. marta a ne zbog
današnjeg koji se vezao za "četnike" što ga je i srozalo.
Nisam očekivala takav anahronizam od njega i tim
potezom je pridobio ono što mu ne pripada, a odbio one koji su mu
pripadali. Ne mislim samo na članstvo, već i glasače.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:20 09.03.2008

Re: ...

Dilan Dog

Recimo, zašto da ne. Ipak je on jedan od simbola borbe protiv Miloševića, bez obzira na njegova "kretanja".


ne znam, Dilane... za mene je Vuk simbol podbadanja prekodrinskih Srba da idu u rat... čovek prošlosti, svakako. 9. marta je samo bio na pravom mestu da iskoristi bes mase.
Dilan Dog Dilan Dog 11:24 09.03.2008

Re: ...

Dolybell
Nisam četnik, ali ja bh voleo da bude u koalicji. Mislim da je važno simbolički.


I ja bih volela zbog Vuka od 9. marta a ne zbog
današnjeg koji se vezao za "četnike" što ga je i srozalo.
Nisam očekivala takav anahronizam od njega i tim
potezom je pridobio ono što mu ne pripada, a odbio one koji su mu
pripadali. Ne mislim samo na članstvo, već i glasače.

Ne verujem da je njemu "četnišvo" odnelo glasove. On se uvek deklarisao tako, glasove su mu odneli loši politički potezi. On je uvek bio kao neka vrsta desnog centra unutar demokratskog bloka. Kako nisam desničar, od mene za njega pojedinačno glasa nema, ali u koaliciji mi ne smeta...
Dilan Dog Dilan Dog 11:27 09.03.2008

Re: ...

Srđan Fuchs
Dilan Dog

Recimo, zašto da ne. Ipak je on jedan od simbola borbe protiv Miloševića, bez obzira na njegova "kretanja".


ne znam, Dilane... za mene je Vuk simbol podbadanja prekodrinskih Srba
da idu u rat... čovek prošlosti, svakako. 9. marta je samo bio na
pravom mestu da iskoristi bes mase.

Pored svega, ipak imam nekakve simpatije prema njemu. A i poprilično je bio u "gadnom sosu" tokom devedesetih, u smislu proganjanja, pokušaja ubistava...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:30 09.03.2008

Re: ...

Dilan Dog

Pored svega, ipak imam nekakve simpatije prema njemu. A i poprilično je bio u "gadnom sosu" tokom devedesetih, u smislu proganjanja, pokušaja ubistava...


ne znam, meni je poznata jedna strana njegove privatnosti, pa mi nije simpatičan.

premda jesam išao na njegove anti-slobističke mitinge ("ako smo mi u pravu, neka se sada sve ulične bandere pogase!")...
gorran gorran 11:32 09.03.2008

simbol Vuka

Dilan DogIpak je on jedan od simbola borbe protiv Miloševića, bez obzira na njegova "kretanja".
Vuk je simbol SANU - Francuska 7 nacionalizma. Septembra 1989 on je sa grupom ljudi pokrenuo inicijativu za formiranje "SAO-a". Oktobra 1990. on je na mitingu nudio Slobi "100.000 dobrovoljaca" - samo da skine petokraku i proglasi da se bori za granice Srbije.
Vukova borba protiv Miloševića dosledno je vođena jednim jedinim "principom": da bude "kalif umesto kalifa".

E, da, da rezimiram: takvi nam trebaju!
Dolybell Dolybell 11:38 09.03.2008

Re: ...

Ne verujem da je njemu "četnišvo" odnelo glasove.

Ma jeste i to dosta setite se samo Mokre Gore....
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 11:58 09.03.2008

Re: ...

Srđam Fuchs
ne znam, meni je poznata jedna strana njegove privatnosti, pa mi nije simpatičan.


voli da nosi žensku odeću?
Brooklyn Brooklyn 11:59 09.03.2008

Re: ...

voli da nosi žensku odeću?


sta je tu nesimpaticno?
Dolybell Dolybell 12:06 09.03.2008

Re: Prvi

Neće biti Velja Ilić sa ove strane, nego sa one...

Vodzo Modzo Vodzo Modzo 13:34 09.03.2008

Re: ...

Trinidad Tobagović
Srđam Fuchs
ne znam, meni je poznata jedna strana njegove privatnosti, pa mi nije simpatičan.


voli da nosi žensku odeću?
Pa ko ne voli? To je jako simpaticno!

I srecan 9. mart, dan muskaraca!
ivana23 ivana23 13:42 09.03.2008

Re: ...

Dolybell
Ne verujem da je njemu "četnišvo" odnelo glasove.
Ma jeste i to dosta setite se samo Mokre Gore....

Mozda ipak Ravne...
Doctor Wu Doctor Wu 14:24 09.03.2008

Re: ...

Mozda ipak Ravne...

A mozda nije Vuk, nego Kusturica.
Sve opcije su u igri. Ipak je to Dolly Bell.
dragan7557 dragan7557 14:39 09.03.2008

Re; s' one strane brave

Dilan Dog
Neće biti Velja Ilić sa ove strane, nego sa one...

zaboravih da dodam- prvi :))


Svi nabrojani "lideri" a i njihovi pomagači i šire rukovodstvo svih partija u Srbiji su zaslužili doživotnu zabranu bavljenja
nadri politikom sa kojom su naciju odveli u propast a potom i domaćinske robije zbog lopovluk,obmanezloupotrebe službenog položaja i zločina protiv čovečnosti. Znači celokupnan kadar oligo parto kratije sa oligarsima na čelu.
Današnje novine : 16 ministara bivše vlasti optuženo a niko nije odgovarao??????????

Jedino osnivanjem novih partija sa novim nekorumpiranim kadrovima je moguće Srbiju izvesti na pravi put te verujem da ako Srbi to sami ne urade onda će na kraju i sama Srbija doći pod Protektorat poput BiH što bi polit komesarčiće
moglo da odvede tamo gde im je mesto, s' one strane katanca kako bi na miru mogli da razmišljaju o svojim zlodelima.
dragan7557
09 mart 2008
Dilan Dog Dilan Dog 14:58 09.03.2008

Re: Re; s' one strane brave

dragan7557
Dilan Dog
Neće biti Velja Ilić sa ove strane, nego sa one...

zaboravih da dodam- prvi :))


Svi nabrojani "lideri" a i njihovi pomagači i šire rukovodstvo svih partija u Srbiji su zaslužili doživotnu zabranu bavljenja
nadri politikom sa kojom su naciju odveli u propast a potom i
domaćinske robije zbog lopovluk,obmanezloupotrebe službenog položaja i
zločina protiv čovečnosti. Znači celokupnan kadar oligo parto kratije
sa oligarsima na čelu.
Današnje novine : 16 ministara bivše vlasti optuženo a niko nije odgovarao??????????

Jedino osnivanjem novih partija sa novim nekorumpiranim kadrovima je
moguće Srbiju izvesti na pravi put te verujem da ako Srbi to sami ne
urade onda će na kraju i sama Srbija doći pod Protektorat poput BiH što
bi polit komesarčiće
moglo da odvede tamo gde im je mesto, s' one strane katanca kako bi na miru mogli da razmišljaju o svojim zlodelima.
dragan7557
09 mart 2008

Ja bih jednu partiju nove levice, ako može...
ivana23 ivana23 15:47 09.03.2008

Re: ...

Doctor Wu
Mozda ipak Ravne...
A mozda nije Vuk,

Vec..

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:05 09.03.2008

Re: ...

Trinidad Tobagović
voli da nosi žensku odeću?



Dolybell Dolybell 17:36 09.03.2008

Re: ...

A mozda nije Vuk, nego Kusturica.
Sve opcije su u igri. Ipak je to Dolly Bell.



Mokra, Suva, Ravna kad žurim i lapsuse pravim,
ali izgleda ni oni nisu slučajni..........
Kosturica, Vuk, Vučići, .....POPovići o POPići....Palme i drugo drveće
Ima li koga da upali svetlo u ovoj kafani ?
ivana23 ivana23 18:00 09.03.2008

Re: ...

Dolybell
Ima li koga da upali svetlo u ovoj kafani ?


ivana23 ivana23 19:49 09.03.2008

Setimo se danas bar Dragane



9. mart 1991.g.
Simbol tih demonstracija svakako je fotografija Dragane Srdić Milojević, koja je obišla svet, a na kojoj ona sa simbolično podignuta tri prsta "prkosi" vodenom topu.



Doctor Wu Doctor Wu 21:48 09.03.2008

Re: Setimo se danas bar Dragane

Simbol tih demonstracija svakako je fotografija Dragane Srdić Milojević, koja je obišla svet, a na kojoj ona sa simbolično podignuta tri prsta "prkosi" vodenom topu.

Moram da priznam da mi je simbol uvek kad je davao intervjue izgledao onako, malo na speedu.
ivana23 ivana23 22:17 09.03.2008

Re: Setimo se danas bar Dragane

Doctor Wu
Simbol tih demonstracija svakako je fotografija Dragane Srdić Milojević, koja je obišla svet, a na kojoj ona sa simbolično podignuta tri prsta "prkosi" vodenom topu.
Moram da priznam da mi je simbol uvek kad je davao intervjue izgledao onako, malo na speedu.

Ne poznajem doticnu, ali znam da ima dosta ljudi koji se ne osecaju prijatno pred kamerama. Moze li to biti uzrok?
Dolybell Dolybell 22:47 09.03.2008

Re: ...

Hvala, ali to mu dođe samo kao svetla tačka...
Doctor Wu Doctor Wu 23:09 09.03.2008

Re: Setimo se danas bar Dragane

Moze li to biti uzrok?

Ne znam. Nikad nisam bio pred kamerama.
Pretpostavljam da moze.
die hard die hard 11:00 09.03.2008

ko sa koje strane?


ne znam sta tu ima da trazi cak i Vuk, a o Velji ne treba ni govoriti.On ce biti perjanica " mracne strane".
Doctor Wu Doctor Wu 11:08 09.03.2008

Neboisa, gde nadje

Vuka?? Samo nam on fali! Ne verujem da ce izbori ista resiti. DS (sa koalicijom G17 i Ledepe) i SRS (sami) ce podeliti jedno 80% glasova, a DSS-vci ce dobiti nekih 7-8%. Koalicija ce se raspasti odmah posle izbora (bice frke i oko ambasadorskih mesta i MIP-a), tako da Srbija ide ka totalnoj blokadi (slicnoj koja je bila u prvoj polovini 2007.). Cini se da je u ovoj situaciji jedini izlaz iz blokade neka tehnicka vlada DS-a i SRS-a koja ce propisati vecinski izborni sistem.

Ovako, 11.maj nece biti ili-ili, vec pre ni-ni, :(.
Nenad M. Nenad M. 11:14 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

Koalicija ce se raspasti odmah posle izbora (bice frke i oko ambasadorskih mesta i MIP-a), tako da Srbija ide ka totalnoj blokadi

ja nesto ne verujem u takvu koaliciju. pre sam za 2 jake koalicije protiv narodnjaka i radikala. U jednoj ds, g17 i mozda Vuk a u drugoj ldp, lsv, sdu i madjari.
Dilan Dog Dilan Dog 11:16 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

Nenad M.
Koalicija ce se raspasti odmah posle izbora
(bice frke i oko ambasadorskih mesta i MIP-a), tako da Srbija ide ka
totalnoj blokadi

ja nesto ne verujem u takvu koaliciju. pre sam za 2 jake koalicije
protiv narodnjaka i radikala. U jednoj ds, g17 i mozda Vuk a u drugoj
ldp, lsv, sdu i madjari.

Ja mislim da bi simbolički bilo bolje da sve ove stranke budu u jednoj koaliciji. A nek se dogovore oko raspodele na osnovu sadašnjih snaga.
Doctor Wu Doctor Wu 11:20 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

ja nesto ne verujem u takvu koaliciju. pre sam za 2 jake koalicije protiv narodnjaka i radikala. U jednoj ds, g17 i mozda Vuk a u drugoj ldp, lsv, sdu i madjari.

vecinski izbprni sistem je srbiji potreban upravo zato da bi se marginalci spustili na zemlju i shvatili gde im je mesto.
silver bullet silver bullet 11:26 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

ds, g17 i mozda Vuk


Zasto bi to DS radio kad je vec pokupio Vukovih 3% glasaca?
Zasto bi ozivljavao politickog mrtvaca?
Kad su jednom glasali za Tadica, oni tu ostaju.
Pogotovo ako se napravi referendumska atmosfera.

Tri stvari su najvaznije:
1. Okupljanje demokratskog bloka. Ako ne moze u jednu kolonu, najvise u dve (sto bi mozda bilo bolje)!
2. Ostra kampanja protiv rasipanja glasova! Mali su ispod cenzusa!! Stalno to ponavljati.
3. Ostra kampanja podele na nas i nih, dobro i lose, izolaciju i Evropu...

DSS i NS su jedno telo, srasli.
Verovatno ce ici zajedno na izbore, ali posle izbora je sve moguce.
Nenad M. Nenad M. 11:36 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

Doctor Wu
ja nesto ne verujem u takvu koaliciju. pre sam za 2 jake koalicije protiv narodnjaka i radikala. U jednoj ds, g17 i mozda Vuk a u drugoj ldp, lsv, sdu i madjari.

vecinski izbprni sistem je srbiji potreban upravo zato da bi se marginalci spustili na zemlju i shvatili gde im je mesto.


ne znam na koga mislis? Srbija nije zrela za 2 stranke tim pre sto ne postoji unutarstranacka demokratija. Mislim da to o cemu pricas nije realno u skorije vreme a i siljenje polarizacije nije dobro. Mislim da je broj partija i razlicitosti prednost a ne mana.
Nenad M. Nenad M. 11:38 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

silver bullet
ds, g17 i mozda Vuk


Zasto bi to DS radio kad je vec pokupio Vukovih 3% glasaca?
Zasto bi ozivljavao politickog mrtvaca?
Kad su jednom glasali za Tadica, oni tu ostaju.
Pogotovo ako se napravi referendumska atmosfera.

Tri stvari su najvaznije:
1. Okupljanje demokratskog bloka. Ako ne moze u jednu kolonu, najvise u dve (sto bi mozda bilo bolje)!
2. Ostra kampanja protiv rasipanja glasova! Mali su ispod cenzusa!! Stalno to ponavljati.
3. Ostra kampanja podele na nas i nih, dobro i lose, izolaciju i Evropu...

DSS i NS su jedno telo, srasli.
Verovatno ce ici zajedno na izbore, ali posle izbora je sve moguce.


Vuka sam pomenuo kao mogucu opciju jer je podrzao Tadica u drugom krugu ali generalno covek je politicki mrtav i tu nema dileme.
Slazem se da treba napraviti dve kolone. Na celu prve bi bio ds a na celu druge ldp.
Dilan Dog Dilan Dog 11:41 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

Nenad M.
silver bullet
ds, g17 i mozda Vuk


Zasto bi to DS radio kad je vec pokupio Vukovih 3% glasaca?
Zasto bi ozivljavao politickog mrtvaca?
Kad su jednom glasali za Tadica, oni tu ostaju.
Pogotovo ako se napravi referendumska atmosfera.

Tri stvari su najvaznije:
1. Okupljanje demokratskog bloka. Ako ne moze u jednu kolonu, najvise u dve (sto bi mozda bilo bolje)!
2. Ostra kampanja protiv rasipanja glasova! Mali su ispod cenzusa!! Stalno to ponavljati.
3. Ostra kampanja podele na nas i nih, dobro i lose, izolaciju i Evropu...

DSS i NS su jedno telo, srasli.
Verovatno ce ici zajedno na izbore, ali posle izbora je sve moguce.


Vuka sam pomenuo kao mogucu opciju jer je podrzao Tadica u drugom krugu
ali generalno covek je politicki mrtav i tu nema dileme.
Slazem se da treba napraviti dve kolone. Na celu prve bi bio ds a na celu druge ldp.

Nenad M.
silver bullet
ds, g17 i mozda Vuk


Zasto bi to DS radio kad je vec pokupio Vukovih 3% glasaca?
Zasto bi ozivljavao politickog mrtvaca?
Kad su jednom glasali za Tadica, oni tu ostaju.
Pogotovo ako se napravi referendumska atmosfera.

Tri stvari su najvaznije:
1. Okupljanje demokratskog bloka. Ako ne moze u jednu kolonu, najvise u dve (sto bi mozda bilo bolje)!
2. Ostra kampanja protiv rasipanja glasova! Mali su ispod cenzusa!! Stalno to ponavljati.
3. Ostra kampanja podele na nas i nih, dobro i lose, izolaciju i Evropu...

DSS i NS su jedno telo, srasli.
Verovatno ce ici zajedno na izbore, ali posle izbora je sve moguce.


Vuka sam pomenuo kao mogucu opciju jer je podrzao Tadica u drugom krugu
ali generalno covek je politicki mrtav i tu nema dileme.
Slazem se da treba napraviti dve kolone. Na celu prve bi bio ds a na celu druge ldp.

Dobri ste :)
Doctor Wu Doctor Wu 12:00 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

ne znam na koga mislis?

pa na DS, naravno, :).
ko bi drugi bio naduvani marginalac floating around?
Srbija nije zrela za 2 stranke

:).
NoSurrender NoSurrender 14:28 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

Ja mislim da bi simbolički bilo bolje da sve ove stranke budu u jednoj koaliciji. A nek se dogovore oko raspodele na osnovu sadašnjih snaga.

To bi bilo idealno, jer bi ovim izborima dalo referendumski karakter.Srbija bi imala priliku da glasa da li je za Evropu ili protiv nje, i situacija bi bila cista.
Ali, na zalost mislim da je tesko pomiriti sve sujete i medjusobne animozitete.

Uostalom Boris je vise puta do sada pokazao ko mu je prihvatljiviji koalicioni partner.Setite se samo referenduma, Ustava, "jedinstvene politike Vlade prema Kosovu",akcionog plana....
Ceda je Borisu trn u oku jer dosledno i beskompromisno vodi proevropsku,reformsku politiku, za koju se i sam Boris deklarativno zalaze, ali samo u izbornoj kampanji.LDP govori i radi sve ono sto bi i DS trebala, samo kad bi postovali svoj program i kad bi interes gradjana i drzave stavili ispred licnog.
Fratello Fratello 16:44 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

Doctor Wu
ja nesto ne verujem u takvu koaliciju. pre sam za 2 jake koalicije protiv narodnjaka i radikala. U jednoj ds, g17 i mozda Vuk a u drugoj ldp, lsv, sdu i madjari.

vecinski izbprni sistem je srbiji potreban upravo zato da bi se marginalci spustili na zemlju i shvatili gde im je mesto.


Kako da ne, pa da mi izbor bude izmedju Vuka Jeremica i Aleksandra Vucica. Neka, hvala.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:20 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

Doctor Wu
Cini se da je u ovoj situaciji jedini izlaz iz blokade neka tehnicka vlada DS-a i SRS-a koja ce propisati vecinski izborni sistem.


значи, да ДС одради на фору РС? да уђу у владу (техничку, though) пуну злобе и зависти, судар егоцентризама, и да унапред знају да су ту да једни друге зајебу? шта ће свет рећи демократама? "ето, сви Срби су националистичка, анти-цивилизована стока"? прокоцкали би тако сву репутацију у свету што су стекли избором против николића и идеолошким супротстављањем коштуници. мада, у нашој политици ме ништа не изненађује више.
Doctor Wu Doctor Wu 17:46 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

Kako da ne, pa da mi izbor bude izmedju Vuka Jeremica i Aleksandra Vucica.

Ti poceo da mases ovim Jeremicem kao omiljeta ti blogerka (a vidim da se i Srdz pravi blesav kao da ne zna sta je tehnicka vlada). K'o po necijoj naredbi (bas se pitam cijoj, :))?

Nije to izbor za tebe (koji zivis u NY, ako se ne varam) nego za ljude koji zive u Srbiji. Vecinski sistem se cini kao neophodnost. Bez njega ce raznorazni marginalci poput Kostunice, Jovanovicha, Ilica pa cak i Draskovica imati nezasluzeno znacajno mesto i uvek ce zbog toga postojati mogucnost blokade politickog, pa i ekonomskog odlucivanja, odnosno muljacine na nacin na koji je postojala u Srbiji poslednjih 8 godina.

Cini se da je za Srbiju u ovom trenutku bolje pojednostaviti politicki sistem (i izbor) nego uslozniti. A koncentracija moci ce automatski dovesti i do eliminacije slinavih, brbljivih i balavih.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:04 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

Doctor Wu
Kako da ne, pa da mi izbor bude izmedju Vuka Jeremica i Aleksandra Vucica.Ti poceo da mases ovim Jeremicem kao omiljeta ti blogerka (a vidim da se i Srdz pravi blesav kao da ne zna sta je tehnicka vlada). K'o po necijoj naredbi (bas se pitam cijoj, :))? Nije to izbor za tebe (koji zivis u NY, ako se ne varam) nego za ljude koji zive u Srbiji. Vecinski sistem se cini kao neophodnost. Bez njega ce raznorazni marginalci poput Kostunice, Jovanovicha, Ilica pa cak i Draskovica imati nezasluzeno znacajno mesto i uvek ce zbog toga postojati mogucnost blokade politickog, pa i ekonomskog odlucivanja, odnosno muljacine na nacin na koji je postojala u Srbiji poslednjih 8 godina. Cini se da je za Srbiju u ovom trenutku bolje pojednostaviti politicki sistem (i izbor) nego uslozniti. A koncentracija moci ce automatski dovesti i do eliminacije slinavih, brbljivih i balavih.


po Ledinoj, tojest Božjoj naredbi. :)

ne znam, tebra Vu, šta je teknikal dži-ment... inače, slažem se da je bolje pojednostaviti sve, a i prepoloviti parlament (120 poslanika manje, više love za srpsku ekonomiju, barem 120 soma jura mesečno, pazi! još kad bi skratili birokratiju i uopšte ceo taj administrativni sistem iz doba koštuničinog doktorata o reformi socijalizma u SFRJ?! gotiva bi bilo... ne kažem da je ideja loša, samo da mi je gadna pomisao o bilo kakvom slizavanju sa radikalima, pa nek je i tehničko samo; jer gle! to neće osetiti stranački likovi nego će nama običnima da se raspiči po leđima; kapiraš, bro?).
Doctor Wu Doctor Wu 19:39 09.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

po Ledinoj, tojest Božjoj naredbi. :)

ma ok, znam ja oklen vjetar duva.

a sto se tice ovog drugog, jbg, i meni je smrdljivo sto su radikali najveca partija u srbiji. i ja bih voleo da srbi imaju birati izmedju 2, manje ili vise liberalne ali demokratske opcije. ali, realnost je takva kakva je (a ja mislim da je takva i zato jer se "obicni" ljudi ne osecaju odgovornim za svoj izbor) i iz te se koze ne moze. tehnicka vlada je samo (demokratsko) sredstvo da se stigne do cilja: da se srbima u fer borbi omoguci (pomogne?) da iskazu volju u kakvoj drzavi hoce ziveti (a, po meni, to je pitanje svih pitanja, pre nego eu ili kosovo.)

i onda niko nece moci da kaze: "nisam znao, ili nisam ja za to glasao". pojednostavljenje politickog sistema dovodi do sprecavanje uzurpacije glasova i povecanja odgovornosti "obicnog" coveka. pa ako tog "obicnog" njegov izbor raspici po ledjima, nece moci da kaze: "nisam znao." ili "ali, ja sam glasao za...".
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:56 09.03.2008

Re: state of freedom

Doctor Wu
da se srbima u fer borbi omoguci (pomogne?) da iskazu volju u kakvoj drzavi hoce ziveti (a, po meni, to je pitanje svih pitanja, pre nego eu ili kosovo.)


ovo ti lepa misó... a realnost srbije jeste takva: i priča o eu je šarena laža taman koliko i priča косово је србија, sve dok mi efektivno nemamo ništa od svega toga; i dalje se živi dž totalno, možda još i gore nego 93., 4., cene divljaju, euro je 85 kinti s tendencijom porasta, posla ni od korova (osim ako nemaš neku vezetinu u vladajućim strukturama), gorivo je 100 dindži (skupo kao u izraelu koji je majka skupoće ali opet daje kakve takve plate i mogućnost da se probiješ na tržištu rada ako imaš dve spone u mozgu - barem :) ), većina ljudi ne može da putuje (a očekuje se od njih da gotive evropu koja im ne da dozvole za putovanja - digresija; putovao sam neki dan blitzkrieg vijena-pešta-ns-i obratno; i tačno kontaš kako se spušta standard usput, kod nas u ns je naravno najsrozaniji, a voša je još napredniji deo zemlje?!)... i t. d.

mislim, totalno mogu da razumem da je većina srba u nekom stresu, ili na nekim tabletama, ili u alkoholu, ili na vutri i pivu u boljem slučaju, jer smo nisko, Vu, baš dosta nisko. a ekipa priča li priča velike priče...


Doctor Wu Doctor Wu 22:07 09.03.2008

Re: state of freedom

srdz, nema tu neke velike filozofije. mora se raditi. narod je lenj, navikao da drugi donosi odluke za njega. u takvoj drustvenoj klimi neodgovornost je postala velika srpska boljka- ne ona tralalajka srebrenica-vukovar, nego ona bazicna neodgovornost za sopstvene zivote, sopstvene porodice, stanove, gradove, sela, drzavu. i to je osnovna razlika izmedju slovenca i srbina. nije slovenac takav kakav je ni zato sto je katolik, ni zato sto je svaba, nego zato sto je odgovoran, sto shvata da ono sto cemu se desiti sutra zavisi od odluke koju donosi danas.

kod nas toga nema. kod nas previse vlada duh "snaci cu se vec nekako". to pali kad postoje rezerve i kad imas dovoljno prostora to fall back on. ali kad nema, onda se samo zivi onako kako se danas zivi u srbiji: od danas do sutra.
Vračarac Vračarac 14:49 10.03.2008

Re: Neboisa, gde nadje

LDP govori i radi sve ono sto bi i DS trebala, samo kad bi postovali svoj program i kad bi interes gradjana i drzave stavili ispred licnog.

Čini mi se da je glavni specijalitet LDP-a blaćenje DS i Borisa Tadića. Naravno, pored deklarativnog zalaganja za Evropu. Interesantno je da se sve na kraju i završi na kritici bez ikakvog rešenja ili bar konkretnog predloga za rešavanje određenog problema, nebitno o čemu se u datom trenutku konkretno radi. LDP uglavnom zna šta neće . I kako onda bilo ko može da očekuje da B. Tadić prihvati bilo kakvu vrstu koalicije sa LDP?
Interes gradjana i države je malo šira tema i bojim se da nema ni vremena ni strpljenja za bilo kakvu iole ozbiljniju analizu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:15 11.03.2008

Re: state of freedom

Doctor Wu
srdz, nema tu neke velike filozofije. mora se raditi. narod je lenj, navikao da drugi donosi odluke za njega. u takvoj drustvenoj klimi neodgovornost je postala velika srpska boljka- ne ona tralalajka srebrenica-vukovar, nego ona bazicna neodgovornost za sopstvene zivote, sopstvene porodice, stanove, gradove, sela, drzavu. i to je osnovna razlika izmedju slovenca i srbina. nije slovenac takav kakav je ni zato sto je katolik, ni zato sto je svaba, nego zato sto je odgovoran, sto shvata da ono sto cemu se desiti sutra zavisi od odluke koju donosi danas. kod nas toga nema. kod nas previse vlada duh "snaci cu se vec nekako". to pali kad postoje rezerve i kad imas dovoljno prostora to fall back on. ali kad nema, onda se samo zivi onako kako se danas zivi u srbiji: od danas do sutra.


ne sum saglasen s ova opservacijata.

možda ima nešto u tom sever-jug odnosu mentaliteta, ali jednostavno, većina mojih srpskih drugara vredno radi i trudi se punom parom, i da su, igrom slučaja, bili smešteni negde ne severu imali bi strašne beneficije kao plod tog rada. ovako, jug, i stativa.
Nenad M. Nenad M. 11:11 09.03.2008

....

I to ako su tu i Vuk, i Čeda, i Čanak, i manjine, i svi ostali. Čak i Velja - izbegavao bih, ipak, Palmu.


ako bez Velje i Vuka ne mozemo onda bolje da ne idemo na izbore.
Dolybell Dolybell 11:14 09.03.2008

Izbori

Izbori su zalazani za 24. septembar 2000.


Naslov me je doveo u nedoumicu, nisam ga shvatila najbolje ?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:17 09.03.2008

Re: Izbori

Dolybell
Izbori su zalazani za 24. septembar 2000.Naslov me je doveo u nedoumicu, nisam ga shvatila najbolje ?


mislim da je čovek hteo da kaže tapkamo u mestu, šta li?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 11:17 09.03.2008

Re: Izbori

Naslov me je doveo u nedoumicu, nisam ga shvatila najbolje ?

Mozda se radi o prolecnim izbornim kombinatorikama gosn Spaica koje za efekat imaju gubitak njegove orijentacije u
prostor-vremenu ?
Dilan Dog Dilan Dog 11:19 09.03.2008

Re: Izbori

Simbolički- izbor je isti kao 2000. god. Samo ovog puta imamo i DSS sa druge strane.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 11:24 09.03.2008

Re: Izbori

Simbolički- izbor je isti kao 2000. god. Samo ovog puta imamo i DSS sa druge strane

Pa da, u Srbiji se vec dugo ISTI biraju...., u razlicitim okolnostima, na razlicite nacine, na razlicite funkcije, ali manje-vise ISTI. Zato nam je i tako kako nam je....
Dolybell Dolybell 11:49 09.03.2008

Re: Izbori

Pa da, u Srbiji se vec dugo ISTI biraju...., u razlicitim okolnostima, na razlicite nacine, na razlicite funkcije, ali manje-vise ISTI. Zato nam je i tako kako nam je....


Sastav skupštine je uvek isti, zapravo uvek isti profil ljudi,
forma različita a sadržaj isti.
Ali, TO JE PROSEK SRBIJE, nemamo mi neki drugi narod
nego ovaj kakav je, a što nas je to iznenadilo, to je zato što
nismo u stvari poznavali Srbiju, tj, sami sebe.
Dok je Tito bio na vlasti, birao se kadar, nije mogao svako
da uđe u partiju (ne računam vreme kad je pod njegovu starost,
radio ko je šta hteo) tako da je meni lično, tada stvoren potpuno
pogrešan utisak o Srbima i Srbiji.
dragan7557 dragan7557 14:51 09.03.2008

Re: Izbori

Ninoslav Randjelovic
Simbolički- izbor je isti kao 2000. god. Samo ovog puta imamo i DSS sa druge strane

Pa da, u Srbiji se vec dugo ISTI biraju...., u razlicitim okolnostima, na razlicite nacine, na razlicite funkcije, ali manje-vise ISTI. Zato nam je i tako kako nam je....


Tako će biti sve dok se neko iz MZ ne seti da Srbiju iz humanitarnih razloga ne stavi pod protektorat a ove diktatore [b]svrgne sa vlasti i u zemlji zavede red i zakon pošto je evidentno da isti ne postoji u ovoj državi.

[/b][b][/b]
NoSurrender NoSurrender 15:18 09.03.2008

Re: Izbori

Simbolički- izbor je isti kao 2000. god. Samo ovog puta imamo i DSS sa druge strane.

Da, ali sada imamo i LDP sa nase strane!!!

Nadam se samo da ce se i DS konacno opredeliti za jasnu i nedvosmislenu politiku, a ne kao do sada da pokusavaju biti veci zagovornici evropskih inegracija od LDP i ujedno veci nacionalisti od DSS.Bez toga nema pobede na izborima.Gradjani su se vec nekoliko puta "opekli" na podrsku DS, koju je Boris davao na poklon Kostunici.Ako nastave sa politikom "i Evropa i Kosovo"....... strepnje su mi vece od nade.
Dilan Dog Dilan Dog 15:44 09.03.2008

Re: Izbori

NoSurrender
Simbolički- izbor je isti kao 2000. god. Samo ovog puta imamo i DSS sa druge strane.

Da, ali sada imamo i LDP sa nase strane!!!

Nadam se samo da ce se i DS konacno opredeliti za jasnu i nedvosmislenu
politiku, a ne kao do sada da pokusavaju biti veci zagovornici
evropskih inegracija od LDP i ujedno veci nacionalisti od DSS.Bez toga
nema pobede na izborima.Gradjani su se vec nekoliko puta "opekli" na
podrsku DS
, koju je Boris davao na poklon Kostunici.Ako nastave sa
politikom "i Evropa i Kosovo"....... strepnje su mi vece od nade.

kako su se opekli kad im broj glasova raste?
Dolybell Dolybell 17:43 09.03.2008

Re: Izbori

mislim da je čovek hteo da kaže tapkamo u mestu, šta li?


Ako je to mislio tapkamo mi nešto duže,
još od Gazimestana....
Jovana Tavcar Jovana Tavcar 11:18 09.03.2008

sluzba 24/7

Radi sluzba i nedeljom, nema za njih odmora! Sad nova agenda, pa bushi sa svih strana!Po nekim karakteristikama najfleksibilnije organizacija u Srbiji-na svaku se situaciju prilagode, i spremni za akciju!
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 11:54 09.03.2008

Velja napredniji od Palme???

Čak i Velja - izbegavao bih, ipak, Palmu.


Velja je naprednjak a Palma nazadnjak??? Sve ste fino i krasno napisali, malo dali mašti na volju ali ovo sa Veljom je gaf par exelans.
Ako Tadić i Dinkić, posle svega što se dešavalo poslednjih nedelja, samo i pomisle da pregovaraju sa Koštunicom i Veljom o novoj vladi- sami sebe ća automatski svrstati u isti koš sa narodnjacima. Plašim se da će se ponoviti rezultati sa prošlih izbora i da će onda "naprednjaci" i "narodnjaci"- posle 3 meseca maltretiranja, natezanja i pregovaranja- ponovo napraviti kompromise, naći zajednički jezik i podeliti kolač. Naravno sve to "pretpostavljajući narodne interese partijskim". I opet će se složiti oko principa "i EU i Kosovo" i opet će jedni sprovoditi politiku integracija a drugi izolacije. A negde sledeće godine u ovo doba, opet će skontati da im se principi razilaze i da nemaju poverenja jedni u druge. Zvuči kao neverovatan scenario ali imajmo na umu da je ovo zemlja Srbija i da su ovde apsolutno svako političko prejebavanje i kombinatorika dozvoljeni u cilju očuvanja vlasti i privilegija.

Zvuči paradoksalno, ali čini mi se da je jedina šansa Srbije u ovom momentu da DS izgubi barem 10% glasača na konto LDPa. To bi ih primoralo da prave koaliciju sa njima i da zaborave na Koštunicu jednom za svagda.
Ne znam koliko lako će se Koštunica odlučiti za postizbornu koaliciju sa radikalima. Da se ne lažemo, on je jedini kojem bi apsolutno odgovarala repriza prošlih izbora, gde bi on i dalje ostao "faktor sa najvećim koalicionim potencijalom" (pravim rečima- ucenjivačkim potencijalom) Koliko će uspeti da podigne rejting za ova dva meseca, videćemo. Prerano su se poradovali svi koji su ubeđeni da DSS neće preći cenzus. Dok neko priželjkuje prebeg Velje Ilića u "naprednjački" tabor (poput g Spajića) ja smatram da je bolje da ostane tamo gde jeste, makar po cenu da donese cenzus Koštunici, po cenu da se napravi "vlada nacionalnog jedinstva" SRS-DSS-NS-SPS. Truli kompromisi su stvorili i Koštunicu pa vidite gde nas je doveo.
Znači bez trulih kompromisa pa makar i po cenu da se demokrate vrate u opoziciju. Barem ćemo imati pravu opoziciju i znaćemo na čemu smo. Bez Velje Ilića i ostalih prevrtača!
Dilan Dog Dilan Dog 12:10 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

Trinidad Tobagović
Čak i Velja - izbegavao bih, ipak, Palmu.

Zvuči paradoksalno, ali čini mi se da je jedina šansa Srbije u ovom
momentu da DS izgubi barem 10% glasača na konto LDPa. To bi ih
primoralo da prave koaliciju sa njima i da zaborave na Koštunicu jednom
za svagda.

Možete li da objasnite kako ovo funkcioniše u praksi?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 12:23 09.03.2008

Re: Velja napredniji od Palme???

Trinidad Tobagović
Čak i Velja - izbegavao bih, ipak, Palmu.Velja je naprednjak a Palma nazadnjak??? Sve ste fino i krasno napisali, malo dali mašti na volju ali ovo sa Veljom je gaf par exelans. Ako Tadić i Dinkić, posle svega što se dešavalo poslednjih nedelja, samo i pomisle da pregovaraju sa Koštunicom i Veljom o novoj vladi- sami sebe ća automatski svrstati u isti koš sa narodnjacima. Plašim se da će se ponoviti rezultati sa prošlih izbora i da će onda "naprednjaci" i "narodnjaci"- posle 3 meseca maltretiranja, natezanja i pregovaranja- ponovo napraviti kompromise, naći zajednički jezik i podeliti kolač. Naravno sve to "pretpostavljajući narodne interese partijskim". I opet će se složiti oko principa "i EU i Kosovo" i opet će jedni sprovoditi politiku integracija a drugi izolacije. A negde sledeće godine u ovo doba, opet će skontati da im se principi razilaze i da nemaju poverenja jedni u druge. Zvuči kao neverovatan scenario ali imajmo na umu da je ovo zemlja Srbija i da su ovde apsolutno svako političko prejebavanje i kombinatorika dozvoljeni u cilju očuvanja vlasti i privilegija.Zvuči paradoksalno, ali čini mi se da je jedina šansa Srbije u ovom momentu da DS izgubi barem 10% glasača na konto LDPa. To bi ih primoralo da prave koaliciju sa njima i da zaborave na Koštunicu jednom za svagda.Ne znam koliko lako će se Koštunica odlučiti za postizbornu koaliciju sa radikalima. Da se ne lažemo, on je jedini kojem bi apsolutno odgovarala repriza prošlih izbora, gde bi on i dalje ostao "faktor sa najvećim koalicionim potencijalom" (pravim rečima- ucenjivačkim potencijalom) Koliko će uspeti da podigne rejting za ova dva meseca, videćemo. Prerano su se poradovali svi koji su ubeđeni da DSS neće preći cenzus. Dok neko priželjkuje prebeg Velje Ilića u "naprednjački" tabor (poput g Spajića) ja smatram da je bolje da ostane tamo gde jeste, makar po cenu da donese cenzus Koštunici, po cenu da se napravi "vlada nacionalnog jedinstva" SRS-DSS-NS-SPS. Truli kompromisi su stvorili i Koštunicu pa vidite gde nas je doveo.Znači bez trulih kompromisa pa makar i po cenu da se demokrate vrate u opoziciju. Barem ćemo imati pravu opoziciju i znaćemo na čemu smo. Bez Velje Ilića i ostalih prevrtača!


Vuk je politicki irelevantan, ali Velja je i dalje mracan oblak nad Srbijom. Samo bez njega pls.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:26 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

Dilan Dog
Možete li da objasnite kako ovo funkcioniše u praksi?


Pa valjda je u ovom momentu jasno da im je LDP na svaki način bliži nego Koštunica. Bez obzira na sve međusobno pljuvanje. Ili treba ponovo da prave vladu sa tipom koji je rekao DA NEMA POVERENJA U NJIH, a sve šatro zarad nacionalnih interesa- a ustvari ličnih i partijskih.
Možda sam ja lud ali čini mi se da je bolje da Srbija ima 2 jake opozicione partije u parlamentu (oko 20% DS i oko 15% LDP) nego ovako- LDP koji može samo da kenja ali nema realnu moć i DS šatro u vladi, a ustvari ih jašu Koštunica i Velja kako stignu. Teško je odreći se komada vlasti sa 30%, sa 20% je već druga priča. Bolje da se i LDP nešto pita, jer u njih nekako imam više poverenja da neće praviti koalicije sa Koštunicom i Ilićem. Ove iz DSa je Koštunica dosad vozao kako je hteo. Što bi se nadali da će posle ovih izbora stvari biti drugačije, ako neće biti dramatične preraspodele biračkog tela?
Ni po koju cenu sa Koštunicom. Treba mu otvoreno poručiti- batice, ti možeš u koaliciju samo sa radikalima, pa vidi dal te hoće. Kod nas si završio.
Dilan Dog Dilan Dog 12:29 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

Lepo. Eto konsekvence.
Znači, bolje je da DS i LDP budu opozicija, tako da zemlja bude u izolaciji, nego da DS bude u Vladi sa DSS-om?
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:29 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

A da je DS puko glasove zbog ovog mrcvarenja sa Koštunicom, pukao je. Barem 1 glas za koji ja znam. Daleko od toga da su mi LDPovci nešto posebno simpatični, ali ću pokušati svojim glasom da nateram Lepog Boru da zaboravi na Koštunicu jednom za svagda i okrene se, ako ništa, barem malo razumnijim ljudima. A razumni ljudi su u Srbiji uvek u deficitu.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:36 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

Znači, bolje je da DS i LDP budu opozicija, tako da zemlja bude u izolaciji, nego da DS bude u Vladi sa DSS-om?


pa evo dosad su bili u vladi sa DSSom pa ne vidim da su nešto sprečili manijake da nas vode u izolaciju. Zašto mislite da bi u nekoj novoj vladi trulih kompromisa bilo drugačije? Zamislimo da je kraj maja, prošli izbori, ostao status quo, DS i DSS pregovaraju o vladi:

1) ponovo će morati da mu daju premijersko mesto a s tim i moć da ih prca po nahođenju
2) ponovo će morati da mu daju ministarstva sile a to mu je sasvim dovoljno da radi šta hoće i provodi politiku izolacije i lova na političke neistomišljenike
3) ponovo će morati Velji da daju ministarstvo kapitalnih investicija i kraduckanje se nastavlja
4) ponovo će napraviti većinu sa radikalima u skupštini i opstruirati svaki napredak

u čemu je poenta takve vlade? Treba jednom imati muda i reći mu da ide svojim putem sa radikalima i socijalistima.
Dilan Dog Dilan Dog 12:41 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

DSS postoji- on je fakat.
Do sad se nije postavljalo pitanje o izolaciji. A čim se postavilo, DS je odstupio.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:50 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

Do sad se nije postavljalo pitanje o izolaciji. A čim se postavilo, DS je odstupio.


uuuuu al su odstupili... kad je Koštunica morao da preseče, jasno je koliko su odstupili. Da Koštunica nije rekao kako "nema poverenja" i raspustio vladu osećam da bi se ovi iz DSa komotno pravili ludi do kraja mandata. Jbg stvarno nije bilo lepo od tog mangupa koji im je namazao ministarske fotelje super lepkom, inače verujem da bi se ljudi odavno digli i napustili tu vladu. Jel možda trebalo Koštunica da doslovce kaže "zalažem se za izolaciju Srbije od ostatka Sveta"? Paz da ne bi... pa mu onda još oni "traže da se izjasni" ko da se već odavno lik nije izjasnio, umesto da se oni jednom za svagda izjasne.
Nebitno- sad se izjasnio i konačno je jasno da je Koštuničin koncept vođenja države vodi u glib i izolaciju. Koji će sad svetli principi (osim pomenutog super lepka od kojeg će dugo da bride DSovska ministarska dupeta) naterati DS da pravi koaliciju sa štetočinom Koštunicom? Oće opet da bude "kompromis za dobrobit građana" ili kakoveć? Za mene ne moraju da prave nikakve kompromise.
silver bullet silver bullet 12:52 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

Lepo. Eto konsekvence.
Znači, bolje je da DS i LDP budu opozicija, tako da zemlja bude u izolaciji, nego da DS bude u Vladi sa DSS-om?


Poenta je sto DSS nece u vladu sa DS, bar ne po DS-ovim uslovima. A DS sa ovolikim brojem biraca, tesko da ce odstupiti od svoje poslednje odstupnice - a to je Evropa. I oni su priterani uza zid.
DSS ce imati jos manje glasova nego na proslim izborima i tesko da ce im iko dati premijersko mesto.

Vlada DS i DSS je proslost.

Ako ne mogu DS, G-17, LDP i manjine da formiraju vladu, mozda ce moci da je formiraju SRS+SPS+DSS-NS.
Ne iskljucujem mogucnost da u takvoj vladi Kostunici bude povereno mesto ministra za Kosovo i Metohiju, njega ionako samo to zanima.

To jeste moguca opcija, i to svi proevropski orijentisani biracu moraju da pokusaju da sprece!
Dilan Dog Dilan Dog 12:59 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

Trinidad Tobagović
Do sad se nije postavljalo pitanje o izolaciji. A čim se postavilo, DS je odstupio.

Da Koštunica nije rekao kako "nema poverenja" i
raspustio vladu osećam da bi se ovi iz DSa komotno pravili ludi do
kraja mandata. .

Ti od Koštunice ne vidiš ništa drugo. Pa nije tačno da bi se iz DS-a pravili ludi do kraja madata, jer se na politicku agendu postavilo pitanje EU u zavisnosti od Kosova. Objasnite kako bi se pravili ludi kada postoji dilema:

Evropska Unija-
ZA
PROTIV

Ako je DSS protiv ulaska u EU, a DS za ulazak, kako može Vlada da funkcioniše i kako bilo ko u toj situaciji može da se pravi blesav?
Dilan Dog Dilan Dog 13:02 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

silver bullet
Lepo. Eto konsekvence.
Znači, bolje je da DS i LDP budu opozicija, tako da zemlja bude u izolaciji, nego da DS bude u Vladi sa DSS-om?


Poenta je sto DSS nece u vladu sa DS, bar ne po DS-ovim uslovima. A DS
sa ovolikim brojem biraca, tesko da ce odstupiti od svoje poslednje
odstupnice - a to je Evropa. I oni su priterani uza zid.
DSS ce imati jos manje glasova nego na proslim izborima i tesko da ce im iko dati premijersko mesto.

Vlada DS i DSS je proslost.

Ako ne mogu DS, G-17, LDP i manjine da formiraju vladu, mozda ce moci da je formiraju SRS+SPS+DSS-NS.
Ne iskljucujem mogucnost da u takvoj vladi Kostunici bude povereno
mesto ministra za Kosovo i Metohiju, njega ionako samo to zanima.

To jeste moguca opcija, i to svi proevropski orijentisani biracu moraju da pokusaju da sprece!

silver bullet
Lepo. Eto konsekvence.
Znači, bolje je da DS i LDP budu opozicija, tako da zemlja bude u izolaciji, nego da DS bude u Vladi sa DSS-om?


Poenta je sto DSS nece u vladu sa DS, bar ne po DS-ovim uslovima. A DS
sa ovolikim brojem biraca, tesko da ce odstupiti od svoje poslednje
odstupnice - a to je Evropa. I oni su priterani uza zid.
DSS ce imati jos manje glasova nego na proslim izborima i tesko da ce im iko dati premijersko mesto.

Vlada DS i DSS je proslost.

Ako ne mogu DS, G-17, LDP i manjine da formiraju vladu, mozda ce moci da je formiraju SRS+SPS+DSS-NS.
Ne iskljucujem mogucnost da u takvoj vladi Kostunici bude povereno
mesto ministra za Kosovo i Metohiju, njega ionako samo to zanima.

To jeste moguca opcija, i to svi proevropski orijentisani biracu moraju da pokusaju da sprece!

Zaboravili ste još jednu mogućnost:
Da u Vladu DS-a uđe SPS
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 13:04 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

DSS ce imati jos manje glasova nego na proslim izborima


hm... koliko je uzeo na prošlim- 10ak%? To je taman Veljinih oko 8% sa predsedničkih + još koji procenat konzervativnih glasača i još ako šta ušićari za ova dva meseca- izaći će opet na isto.

tesko da ce im iko dati premijersko mesto.


Ako pod "iko" podrazumevamo radikale, onda stvarno teško. Za DS više ne mogu da garantujem da mu ne bi dali ponovo i premijersko mesto i MUP i BIA.
Ako je spreman da bude samo ministar za KiM onda neka mu je sa srećom radikalska vlada. Mada bih rekao da njega zanima daleko više.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 13:13 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

Zaboravili ste još jednu mogućnost:
Da u Vladu DS-a uđe SPS


to bi već bila parodija
Dilan Dog Dilan Dog 13:19 09.03.2008

Re: Mašta može svašta...

To je sasvim moguća solucija, ako SPS kaže da je za EU.
NoSurrender NoSurrender 16:02 09.03.2008

Re: Velja napredniji od Palme???

Znači bez trulih kompromisa pa makar i po cenu da se demokrate vrate u opoziciju. Barem ćemo imati pravu opoziciju i znaćemo na čemu smo. Bez Velje Ilića i ostalih prevrtača!

Slazam se sa vama u potpunosti.
Problem je jedino u tome sto se DS u prethodne 4 godine odrekao svih ljudi koje je vodila ideja, i koji bi pristali da budu izvesno vreme opozicija.DS sada vode oportunisti ciji je jedini cilj ostanak na vlasti i uvecavanje svog licnog bogatstva, i koji zarad toga pristaju na svaki moguci kompromis,makar i po cenu propadanja drzave i sopstvene stranke.Prisetite se samo sta im je sve Kostunica radio, a oni cutali.
Dok DS vodi Boris i njegovi ortaci sa basketa, koji su u stranku usli tek kada je on postao njen predsednik, i preuzeli je, ne ocekujem nikakvu doslednost i principijelnost.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 16:22 09.03.2008

Re: Velja napredniji od Palme???

To je sasvim moguća solucija, ako SPS kaže da je za EU.


Najbolje bi bilo i da se radikali izjasne da su za EU, pa onda da se formira stabilna većina od oko 70%
Dolybell Dolybell 17:47 09.03.2008

Re: Velja napredniji od Palme???

Najbolje bi bilo i da se radikali izjasne da su za EU, pa onda da se formira stabilna većina od oko 70%


Da, za njih ima šanse da dođu do Evrope,
samo kad ? Koliko im treba da obiđu planetu,
obzirom da su izabrali smer ka istoku ?
Za jedno 2-3 milemijuma....
Nenad M. Nenad M. 19:28 09.03.2008

Re: Velja napredniji od Palme???

Zvuči paradoksalno, ali čini mi se da je jedina šansa Srbije u ovom momentu da DS izgubi barem 10% glasača na konto LDPa. To bi ih primoralo da prave koaliciju sa njima i da zaborave na Koštunicu jednom za svagda.


Bravo Trinidade.

Evo slusam u vestima b92 Svetlanu Logar koja iznosi podatak da su se procenci LDP-a i DSS-a izjednacili.
dalmos dalmos 11:56 09.03.2008

Predizborna koalicija!

Evo ja kao totalni politicki laik mogu da potpisem da do te koalicije nece doci! Bar ne kao PREDIZBORNE, a sankanje naroda sa postizbornim koalicijama ne iskljucujem. Zašto?

1. Linija SRS, DSS i SPS se nikakvom kampanjom u zemlji Srbiji 2008. godine, ne moze spustiti ispod 50 %, dakle bez DSS-a nema vlade.

2.Mislim da od svih nabrojanih DS, SPO "pa čak i Velja" sigurno ne ulaze u predizbornu koaliciju sa LDP-om jer su svesni da bi time izgubili ogroman broj svojih biraca, a za postizborna orgijanja, i silovanje narodne volje ne garantujem.

3.Ova koalicija bih poklonila DSS-u jos 10-ak %, bar 10% bi poslala u apstinenciju, i zavrsila bi negde na 20-30% (optimistična procena). Dakle uvalila bi Srbiju radikalima u naručije.

Posle ovoga logicno je postaviti pitanje koje ja to spasonosno rešenje nudim. E pa, nemam ga ...sa ovakvom političkom scenom, nema nam spasa. Moje rešenje je da spakujem kofere!
silver bullet silver bullet 12:03 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

. Linija SRS, DSS i SPS se nikakvom kampanjom u zemlji Srbiji 2008. godine, ne moze spustiti ispod 50 %, dakle bez DSS-a nema vlade.



Greska.
Sve se moze dobrom kampanjom, ma koliko vam to oportuno i cinicno zvucalo.
Ociti dokaz su predsednicki izbori.
Tamo je koalicija SRS-DSS-SPS pala ispod 50% posto!
Svih 2.300.000 ljudi koji su glasali za Tadica znali su da ce Kosovo proglasiti nezavisnost i dobro znaju da je manje losa opcija da se Srbija okrene Evropskoj uniji.
Ako se tako postave kampanje, pobeda je moguca.

To se moze, samo je pitanje da li se hoce.
Prevashodno mislim na Tadica.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:03 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

Posle ovoga logicno je postaviti pitanje koje ja to spasonosno rešenje nudim.


Imam ja jedno: GLASAJTE ZA AUTSAJDERA

kad igra Mančester sa Viganom ja uvek navijam za Vigan, jer navijam za slabijeg
kad je boksovao onaj Irac Kolins protiv Jubenka, ja sam navijao za autsajdera Kolinsa
navijao sam za Grke svaku tekmu na EP u Portugalu 2004, ne zato što su braća pravoslavci već što su bili autsajderi

na prošlim izborima je bio neki mr Branko Wtf kao kandidat grupe građana
ili onomad kad su bili jogi letači
sad treba naći tako nekog totalnog autsajdera i pumpati kampanju za njega
ne mora čak ni 1 konkretan, samo "glasajte za autsajdera"
pa nek svako proceni ko je njegov favorit
uslov je da ne bude nijedna od stranaka koje su dosada ulazile u skupštinu
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:13 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

Tamo je koalicija SRS-DSS-SPS pala ispod 50% posto!


na koju foru su bili ispod 50%?
kad je Toma sam uzeo 40% a ovi su valjda zajedno uzeli blizu 10? Ako i nisu treba uzeti u obzir sledeće činjenice:

1) Koštuničin kandidat bio Velja Ilić. Siguran sam da je veliki broj DSSovaca bilo sramota glasati za tu facu, pa su poslušalu nemu preporuku Koštunice i apstinirali prvi krug. U drugom su nevoljno i po defaultu podržali Tadića, ne da bi ga podržali, već da im se ne bi spočitavalo da su podržali radikale
2) Ipak su parlamentarni izbori mnogo ozbiljnija stvar od predsedničkih i tu će se videti prava snaga Koštunice. Tu nema drugih krugova i nevoljnih kompromisa sa sopstvenim principima. Glasaće svako kako mislim a ipak veliki broj ljudi u Srbiji (nažalost) još uvek Koštunicu smatra "ozbiljnim, poštenim, sposobnim blablabla". To su konzervativni glasači, koji su skapirali da su radikali brod ludaka, ali ni u ludilu neće podržati koaliciju u kojoj je "izdajnik Kosova" Čeda.

Teško će se praviti nova vlada bez Koštunice. Ipak, ako mu ovaj put DS ne kaže "nosi se u 3 majčine i pravi već jednom vladu sa radikalima ako te uopšte hoće" mislim da od njih više ne treba očekivati nikakvog progresa.
dalmos dalmos 12:47 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

Ociti dokaz su predsednicki izbori.
Tamo je koalicija SRS-DSS-SPS pala ispod 50% posto!
Svih 2.300.000 ljudi koji su glasali za Tadica znali su da ce Kosovo proglasiti nezavisnost i dobro znaju da je manje losa opcija da se Srbija okrene Evropskoj uniji.


Lepo je to kada uzmete rezultate koji vam odgovaraju pa ih izlozite kako vam odgovaraju.

Rezultati prvog kruga:

Nikolic 39,99%
Ilic 7,43%
Mrkonjic 5,97%
------------------------
=53,39%

Tadic 35,39%
Jovanovic 5,34%
Pastor 2,26%
---------------------------
=42,99%

Dakle razlika je 10,4% , a ono sto se desilo u drugom krugu je samo pokazatelj da je bar 80% glasaca DSS-a i bar 50% glasaca NS u drugom krugu glasalo za Tadica.

Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:55 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

Rezultati prvog kruga:

Nikolic 39,99%
Ilic 7,43%
Mrkonjic 5,97%
------------------------
=53,39%


Koštunici dodati još koji procenat i eto kapaciteta za formiranje vlade. Da li će ga radikali hteti to je već drugo pitanje. A da li će mu dozvoliti da ih jaše kao DSovce, to nije ni pitanje.
silver bullet silver bullet 12:57 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

Tu nema drugih krugova i nevoljnih kompromisa sa sopstvenim principima. Glasaće svako kako mislim a ipak veliki broj ljudi u Srbiji (nažalost) još uvek Koštunicu smatra "ozbiljnim, poštenim, sposobnim blablabla". To su konzervativni glasači, koji su skapirali da su radikali brod ludaka, ali ni u ludilu neće podržati koaliciju u kojoj je "izdajnik Kosova" Čeda.


A vidite ja znam bar deset njegovih konzervativnih glasaca koji sada nece glasati za njega jer realno ne vide izlaz u njegovoj politici. Kazu - Kostunica je posten, ali svi ostali su lopovi, ne moze on sam protiv svih. Neki od njih su mi rekli da nece ni da izlaze, a neki, mladji koji imaju sta da izgube - posao, krediti itd. - da ce glasati za Tadica.
A za Cedu, to je istina. Zato je bolje da postoje dve proevropske kolone.

Ne zavaravam se ja, ostace Kostunici 7-8% biraca, ali ti su i na predsednickim izborima glasali za Nikolica.
silver bullet silver bullet 13:01 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

Lepo je to kada uzmete rezultate koji vam odgovaraju pa ih izlozite kako vam odgovaraju.

Rezultati prvog kruga:

Nikolic 39,99%
Ilic 7,43%
Mrkonjic 5,97%
------------------------
=53,39%

Tadic 35,39%
Jovanovic 5,34%
Pastor 2,26%
---------------------------
=42,99%

Dakle razlika je 10,4% , a ono sto se desilo u drugom krugu je samo pokazatelj da je bar 80% glasaca DSS-a i bar 50% glasaca NS u drugom krugu glasalo za Tadica.


Ta racunica se pominjala i pre drugog kruga predsednickih izbora. I tada je matematika pokazivala da ce Toma pobediti a nije pobedio.
U cemu je tajna? Pa, ljudi nisu blesavi, a ni fanatici kao Kostunica.
Kad se napravi referendumska armosfera, tesno pobedjuje proevropska opcija.
To je kljuc uspeha.

Ako se tako postavi kampanja, razlika ce u korist proevropske strane biti i veca nego na predsednickim izborima, jer natpolovicna vecina glasaca DSS vidi da je projekat Kosovo - propao.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 13:11 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

Neki od njih su mi rekli da nece ni da izlaze


I ti "neki", među kojima najverovatnije i moja majka, na kraju će izaći i glasati za njega. Da ne bi pod stare dane izdali Lazara i ostale srpske vitezove. Ne krivim ih, ljudima je očigledno ugrađen neki čip, pa se na pomen ključnih reči ("Kosovo" ect) ko vojnici postroje. Oni su možda i najveće žrtve sistema.
dragan7557 dragan7557 15:03 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

[quote]uslov je da ne bude nijedna od stranaka koje su dosada ulazile u skupštinu

Ovo bi trebalo i ozakoniti kako bi se prekinula Humanitarna Katasrofa u kojoj građani Srbije bitišu svoje vreme već dvadeset godina a i razlog zbog koga masovno beže iz svoje zemlje.

dragan7557
09 mart 2008
Dolybell Dolybell 17:50 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

projekat Kosovo - propao.


Projekat je USPEO ali izgleda nije Akcioni plan....?!
silver bullet silver bullet 19:00 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

ti "neki", među kojima najverovatnije i moja majka, na kraju će izaći i glasati za njega. Da ne bi pod stare dane izdali Lazara i ostale srpske vitezove. Ne krivim ih, ljudima je očigledno ugrađen neki čip, pa se na pomen ključnih reči ("Kosovo" ect) ko vojnici postroje. Oni su možda i najveće žrtve sistema.
*


Ja moju svekrvu celo po podne ubedjivala da ne glasa za Kostunicu.
"Jadan covek, vidi kako su ga isterali, k'o psa! Pa da, kad je posten", prosto jeca zena.
Valjda cu do maja da je ubedim.

Dolybell Dolybell 22:52 09.03.2008

Re: Predizborna koalicija!

Pa da, kad je posten"


Nažalost, čak ni to nije.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:14 09.03.2008

Palma


"Palma" kritikuje politiku Vlade
2. mart 2008. | 10:18 | Izvor: B92
Leskovac -- Dragan Marković "Palma" izjavio sinoć u Leskovcu da je protiv povlačenja ambasadora iz zemalja koje su priznale Kosovo.

Predsednik Jedinstvene Srbije Dragan Marković smatra da to ne doprinosi rešavanju problema. Marković, koji je na izborima podržao narodnjačku kooaliciju, kritikovao je politiku vlade i proteste. On je ponovio da njegova stranka nikada neće priznati nezavisno Kosovo, ali je nezadovoljan što pojedini ministri tešku situaciju u srpskoj pokrajini koriste za dobijanje političkih poena.

"Umesto da ministri rade svoj posao, oni žele da ovakva priča o Kosovu traje deset godina, kao što je trajala i priča o Republici Srpskoj", rekao je Marković.

"Mi smo protiv toga da se srpski ambasadori povlače iz zemalja, koje su priznale nezavisnost Kosova i Metohije. Zašto? Pa, oni će te iste ambasadore da vrate za mesec dana! A onda će nam trebati najmanje dve-tri godine da se vratimo na isto", rekao je on.

Marković je kazao da studenti koji protestuju imaju dobru nameru, ali to ne treba oni da rade, već političari za koje su glasali.

"Nisam za to da izvodimo studente i mislim da nije dobro zloupotrebljavati ih za nešto gde je ishod već poznat", kaže on.

Dragan Marković "Palma" prisustvovao je u Leskovcu potpisivanju kooalicionog sporazuma sa lokalnom strankom Glas razuma o jedinstvenom nastupu na lokalnim izborima 11 maja.
(sledi 68 komentara)
sentinel26 sentinel26 12:14 09.03.2008

Ne bih da se kajem ponovo !

Nebojša bravo za naslov !

Ko nije razumio, razumjeće kasnije, ne treba trošiti vrijeme na to.

2000. godine sam glasao i pokrenuo sve živo koje poznajem da uradi to isto da smijenimo jednog Miloševića, a doveli smo drugog.
Nikako ne bih volio da ponovimo istu grešku, jer ko ponavlja iste greške više puta dolazi obavezno u situaciju da mu drugi rješavaju probleme.

U ovoj budućoj novoj "naprednoj" - pro-evropskoj priči nema mjesta ni za Velju Ilića ni za Vuka Draškovića.
Prvi zato što nije ništa bolji, čak je mnogo gori i štetniji od DSS, a drugi i njegova stranka su politički mrtvi.
Velimir Ilić se sam svrstao s one strane, neki hoće da ga vrate.

Nije SPO mrtav samo zbog "četništva", time su se kitile još neke vladajuće stranke (DS naprimjer) već zbog kastastrofalne politike za vrijeme njihove koalicije sa SPS-om 1997-1999. godine.

700 stanova i ko zna koliko lokala u Beogradu su politički sahranili tu stranku i nema tih glasača u Beogradu koji će vam povjerovati da je Vuk primijenio ćud (za dlaku ne treba objašnjenje).
Veliki deo novca od gradske takse (3%) je otišao na Kosovo zahvaljujući SPO-u, Vuku i V.Mihajloviću. Nijeste valja zaboravili na trećeg Vojislava.

Ako se mora (a izgleda da mora bar privremeno) malkice zaboraviti Dinkiću i grupi G plus - minus, zato što je vidljivo spreman (uz dobru kontrolu) da mijenja ćud i navike, ne moramo i ovima koje treba prvo da oživljavamo.
Neka ljekari objasne u kojem momentu se prekida sa reanimacijom.
Dinkić bi bio neka vrsta "zaštićenog" (povlašćenog) svedoka.

A kada je u pitanju Kosovo, šta je problem reći narodu:

- Hoćemo da Kosovo bude u Srbiji - oni iz (svima i) dobro poznatih razloga neće s nama i imaju podršku jačih i pametnijih od nas;

- Htjeli bismo i u EU sa Kosovom - ne primaju nas zajedno - hajde da krenemo i da stignemo tamo prije njega; bolje je i tako nego nikako;

- Hajde da tražimo i insistiramo kod medjunarodnih finansijskih organizacija da na naš zahtjev otpišu kosovski dug, tako ćemo spasiti i obraz a bogami i džep.

Da vas podsjetim na dogadjaje poslije 24.septembra 2000.
Poslije pobjede V.Koštunice nad SM, V.Koštunica je odmah zatražio promjenu (predizbornog) koalicionog sporazuma i znatno povećanje broja poslaničkih mjesta za DSS.
Od DOS-ovih prvaka jedino se MIćunović glasno bunio, ostali ćutali i Z.Djindjić je morao popustiti i povećati im kvotu.
On nije mogao sam da odbije njihovu ucjenu, trebali su svi da stanu iza njega i da kažu ne damo, neka idu sami i tačka. Danas znamo da bi se taj rizik isplatio. Stranački prvaci nijesu odbili traj rizik zbog pameti nego zbog kukavičluka.
Slična greška bi bila neoprostiva.
Poz.
Doctor Wu Doctor Wu 12:24 09.03.2008

Re: Ne bih da se kajem ponovo !

Nebojša bravo za naslov !
Ko nije razumio, razumjeće kasnije, ne treba trošiti vrijeme na to.
[potom napad logoreje]

E, zbog ovakviijeh likova je ovaj Blog najbolje danas zaobilaziti!
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 12:34 09.03.2008

Re: Ne bih da se kajem ponovo !

sentinel26
Stranački prvaci nijesu odbili traj rizik zbog pameti nego zbog kukavičluka.Slična greška bi bila neoprostiva.


I kobna.
sentinel26 sentinel26 12:38 09.03.2008

Re: Ne bih da se kajem ponovo !

Doctor Wu
Nebojša bravo za naslov !
Ko nije razumio, razumjeće kasnije, ne treba trošiti vrijeme na to.
[potom napad logoreje]

E, zbog ovakviijeh likova je ovaj Blog najbolje danas zaobilaziti!

Dokture Wuu,
Da ne biste više patili od te vaše "logoreje" pročitajte rezultate SPO-a i Vuka u Beogradu na posljednjim izborima.

Nije valjda ta vaša "logoreja" toliko jaka da ne možete javno da branite i zalažete se za DSS, Vuka i Velimira Ilića.
Kažite slobodno sve što znate lijepo o njima, neće vam niko zbog bolesti lijepiti etikete.
Nije valjda da se plašite da kritikujete autorov naslov ?

Kad vas prodje "logoreja" svrnite sjutra ponovo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana