Društvo| Ekologija| Gost autor| Gradjanske inicijative| Politika

OTВОРЕНО ПИСМО ЕМИРУ КУСТУРИЦИ

albicilla RSS / 03.01.2015. u 19:35

4210440043D043004430441043D0435043304430420043004340430043D0421043F043004410438045B0_zps974c6949.jpg

 Срна у снегу, foto Радан Спасић

Мој предговор: Noћ леопарда

Претпрошле зиме сам џипом прешао 1500 км кроз централну Индију и провео пар дана у омањем резервату Џамбугода, где ми је утисак боравка у дивљини кварило само долајавање паса из околних  села. Мој пријатељ Нитин ми је тада рекао: „Сачекај ноћ – ниједан неће имати cojones да залаје. Тада леопарди иду у лов.“

Пре две недеље, ниједан „уредник“ у Србији није имао професионална cojones да објави да је режисер и председник Скупштине Парка природе „Мокра Гора“, Емир Кустурица, преко ноћи сменио ботаничара и директора Парка, Лидију Амиџић.

Лидија је моје поштовање стекла када је као тадашњи директор Завода за заштиту природе Србије у складу с професионалном и личном етиком одбила да по налогу Првог Скијаша Србије, а противно слову шест закона Републике, испред Завода изда позитивно мишљење као правни предуслов за градњу хотела Јабучко Равниште усред првог режима заштите Парка природе Стара Планина. То ју је коштало посла, на коме ју је убрзо сменио кадар Г17+.

Ниједан медиј у Србији сада није приметио да је проф. др Лидија Амиџић поново смењена. Колико заштићених природних добара у Србији има стручне управнике? Ако их је пре две недеље можда и било два, сада је једно мање.

И зато сада, у ноћи леопарда, гласно лајем.

 
 

OTВОРЕНО ПИСМО ЕМИРУ КУСТУРИЦИ

ПРЕДСЕДНИКУ СКУПШТИНЕ ПАРКА ПРИРОДЕ „МОКРА ГОРА“ Д.О.О.

Проф. др Лидија Амиџић

Београд, 2. јануар 20015.

Поштовани председниче Скупштине Парка природе „Мокра Гора“ д.о.о., својим бахатим и својевољним потезима убедио си ме да је ово, на жалост, једини начин наше комуникације.

Добро ти је познато да сам као директор Завода за заштиту природе Србије, у мају 2004. године потписала Решење о претходној заштити подручја Шаргана и Мокре Горе. Разлог доношења поменутог документа био је очување природе и предела око Шарганске осмице и трасирање дугорочних праваца усклађеног развоја локалних заједница за шта је било заинтересовано и Завичајно удружење из Мокре Горе. Ово Решење Влада Србије је 2005. године преиначила у Уредбу о заштити, и за управљача именовала Туристичку организацију из Мокре Горе. Међутим, убрзо потом, исте године, пожелео си да будеш управљач, и Влада ти је ту жељу остварила. Постављен си за директора тек образованог  Друштва са ограниченом одговорношћу Парк природе „Мокра Гора“, које је у власништву државе. И све је на почетку деловало идилично. Чувари Парка обилазили су Парк са тобом, чували унутрашњи ред,  декларисао си се за борбу против свих видова безакоња у овом заштићеном подручју од националног значаја, борио се, као и ја против лобија који je хтео да уђе на мала врата и кренe са недопустивом експлоатацијом никла. Сада је јасно да су нам се циљеви суштински разликовали. Многе чињенице говорем о томе, нажалост.

Sastudentima2_zps721b58e2.jpgЛидија Амиџић (четврта) са својим студентима

Регистровао си фирму „Лотика“ п. д. у чијем су власништву твоји објекти у Парку,  као и грађевинску фирму „Фелини“ чији је формални власник твој возач Драган Радивојевић. Захваљујући томе, Дрвенград се на Мећавнику ширио, на падинама Ивера настали су твоје приватно скијалиште и хотел „Младост“, на Шишатовцу си направио још једно приватно скијалиште и започео изградњу још једног хотела, изградио си три куће, променио корито Белог Рзава како би имао своје имање са пластеницима, направио си своју хидроцентралу, штале... Опседнутост градњом је почела да ствара велики неред у заштићеном простору. Задњих година испод Дрвенграда су активирана клизишта која озбиљно угрожавају путни правац од Ужица до Вишеграда. Фабрика сокова у изградњи и нови хелиодром су свакако, без грађевинских дозвола, чак и без потребе да ме као директора Парка обавестиш о својим новим неимарским идејама. Светско име, миљеник медија, пријатељ познатих личности, ипак нису виза за кршење правила која важе за обичне смртнике.

Јуче на телевизији гледам емисију снимљену о теби и чујем како говориш да ћеш направити и рибњак. Занима ме Емире, да ли си се бар у једној секунди сетио да Парк газдује риболовним водама, и да си о својим плановима требао прво да се консултујеш са директором Парка, Заводом, ресорним министарством? Занима ме, Емире, да ли су пред законом сви једнаки, или то не мора да буде правило, нарочито ако си моћан председник Скупштине тог истог Парка?

Да се вратимо у непосредну прошлост. Након доласка државне ревизорске комисије 2013. године, био си повређен што су се ревизори уопште усудилу да дођу у Парк, и дао си неопозиву оставку на функцију директора. Ипак, предомислио си се, и преко државе издејствовао место председника трочлане Скупштине Парка. Док у фебруару 2014. године нисам прихватила место директора, Парк природе „Мокра Гора“ д.о.о., водио је твој заменик Радоје Андрић, твоја десна рука у „Лотици“, али и председник Скупштине Андрићграда. Зашто сам после дужег колебања прихватила твој позив да дођем? Просто, наивно сам поверовала у твоје добре намере и хтела сам да своје тридесетогодишње искуство и знање у заштити природе окончам организујући заштићено подручје за пример. То је чини ми се, била моја највећа грешка. Лоше сам проценила ја тебе, али изгледа, и ти мене.

На почетку си тражио да Андрић остане заменик директора у Парку. Испоштовала сам твоју жељу. Од Андрића сам добила уверавања да је у Парку све регуларно и да без растерећења могу да се бавим својом струком. Свакако, бавила сам се струком, али ја сам и директор, одговоран пред државом и запосленима. И ту крећу моји проблеми...

41A043E043B043804310430043D0430041C0438043B043E044804350432044604430418044104380434043E0440042104420430043D043A043E04320_zps2b232b9e.jpgКолиба на Милошевцу, фото Исидор Станков

У току упознавања са расположивом документацијом Парка, наишла сам на низ  неправилности и пропуста. Унутрашња акта Парка, почев од Статута, била су застарела, готово да није постојала персонална документација запослених, запослени нису остваривали своја права на коришћење годишњих одмора, на платном списку Парка били су и људи који никада нису радили у Парку. Док нисам дошла, и поред тога што су плате примали у Парку, многи запослени Парка радили су у Андрићграду за фирму „Фелини“, радили су на уређивању, бусењању и одржавању твојих скијалишта, на изградњи водовода и канализације, одржавању приватне механизације, на изградњи и обезбеђивању твојих објеката или тебе лично. Чак, електричар који не ради у Парку, имао је на располагању теренско возило Парка заједно са 200 литара бензина месечно. Познато ти је и то да је на основу Уговора потписаног 20. јула 2008. године између „Лотике“ коју је заступао Радоје Андрић, и Парка природе „Мокра Гора“ д.о.о. коју је заступао Владимир Цукавац, за двадесетчетворосатну физичку заштиту објеката, уређаја, алата и друге имовине „Лотике“, твоја фирма била у обавези да Парку плаћа 300.000,00 сваког месеца. Међутим, Парку је плаћено само првог месеца, и никад више, а обезбеђење Парка је свој посао радило све до сукоба између тебе и мене, крајем децембра 2014. године. Само на основу овог Уговора, „Лотика“ Парку дугује преко 23.000.000,00 динара. Један једини покушај правника Парка да Радоју Андрићу укаже на обавезе „Лотике“, довео је до бујице твог гнева. Знаш ли да ме је недавно управница „Лотике“ Анђела Рајовић, растужила? Рекла ми је да си јој наложио да нам фактурише употребу 50 тањирића које смо од „Лотике“ узели на позајмицу и након три дана уредно вратили? Можда је ово и смешно, али тог тренутка била сам јако тужна, не због себе, него због ње и тебе наш светски човече.

Следећи велики проблем ‒ Национални еколошки центар као пословни простор Парка природе у чијем се саставу налази и хотелски део. Захваљујући средствима државе саграђен је почетком 2011. године. Прелеп објекат, и заиста, велика ствар за Парк. Чак си за његову изградњу, поклонио Парку 10 ари свог земљишта. С обзиром да си ар земљишта куповао за 40 евра, произилази да си Парку поклонио 400 евра. Племенито! Али, заузврат си обезбедио бесплатну радну снагу, гориво и механизацију Парка за чишћење путева до твојих скијалишта, као и хотелски простор у који си смештао вишкове гостију из Дрвенграда без икакве накнаде Парку. Испред Еколошког центра саградио си гаражу и базен за воду потребну за вештачки снег, али на својој парцели, наравно, без грађевинске дозволе и од пара државе. Слична је прича и са самим Еколошким центром ‒ због низа пропуста током изградње, веома се одужила процедура за добијање употребне дозволе.

Попис средстава Парка први пут је рађен 2013. године, мада је законска обавеза да мора да се ради сваке године. Током пописа утврђено је да недостаје основних средстава, опреме и ситног инвентара у вредности од око 7.000.000,00 динара што је утицало да се у 2013. години оствари губитак од око 16.000.000,00 динара. Ово је довело до тога да је вредност имовине Парка не само нула динара, већ је остварен губитак изнад висине капитала. Такође, за добар део опреме, пре свега намештаја који се не налази у просторијама Парка, Радоје Андрић је потписао изјаву да се налази у магацину на Мећавнику. За котао вредности 1.700.000,00 динара који је набављен 2006. године када Парк није имао свој пословни простор, Радоје Андрић је потписао реверс тек у 2013. години. На крају 2013. године у пословним књигама Парка водило се око 2 милиона динара аванса, односно, новца који је плаћен добављачима, а за који ни до данас нису стигли рачуни. Такође, постојало је  и неколико милиона динара обавеза које нису плаћане годинама.

Још један однос недомаћинског понашања је чињеница да је у ранијим годинама Парк правдао субвенције само утолико да не оствари губитак у текућој години. Ово је довело до тога да се тренутно у пословним књигама Парка води 174 милиона неоправданих субвенција. Шта је од тих средстава заиста реализовано, ја у овом тренутку не знам.

Као директор Парка, 2011. године склопио си уговор са ЈП „Скијалишта Србије“ о давању на коришћење на 10 година двоседежне жичаре „Сунчана долина“ са Копаоника,. Сагласно уговору, Парк је требао да сноси све трошкове уклањања жичаре, санације терена, превоза жичаре, плаћање премије осигурања опреме од пожара, пореске обавезе. Одбила сам да реализујем овај уговор као штетан по Парк јер Парк не располаже својим скијалиштима, нити је програмима рада и пословања за 2014. годину, била предвиђена поменута инвестиција. И гле чуда, нападаш ме за штету нанету Парку!

Много је још ту проблема у чудном браку између твоје „Лотике“  и државног Парка природе. Сваки мој покушај у постављању Парка на здраве ноге и намера да се о свему томе договорим с тобом, производио је код тебе буру беса или још чешће, игнорисање свих мојих позива и незаказивање седница Скупштине Парка. У почетку сам те пред самом собом правдала покушавајући да све ставим на рачун твоје уметничке ноншаланције или велике заузетости. Али, истина је да снимаш филм са Моником Белучи, као што је истина да си и председник Скупштине Парка са свим обавезама које из тога произилазе.

41A044004300452043004410442044004430458043504380437041F04300440043A0430043A04300431043B043E04320438042004300434043E045804300_zps9702c9db.jpgТвој гнев расте кад Радоју Андрићу дајем отказ због вишемесечног недолажења на посао и одбијања да достави своју основну персоналну документацију, а потом кулминира због нерегуларног снабдевања електричном енергијом. Наиме, било ти је познато да трафостаница Еколошког центра преко које се струјом снабдевају твоја жичара на Шишатовцу, стамбени објекти Радоја Андрића, твог сина и још неколико приватних објеката, није била регуларно прикључена на електричну мрежу. Тек је на моје инсистирање, и уз много одуговлачења, ЕПС из Ужица поставио избаждарен струјомер, али на који су и даље остали прикључени сви поменути корисници. Чак, кабл Радоја Андрића постављен је надземно и представља озбиљну потенцијалну опасност од избијања пожара у Парку (десно). Почетком децембра, на рачун потрошене струје од 2011. године, Парку је испостављена фактура од преко 3.700.000,00 динара. Покушала сам да ти укажем на овај проблем како би се он што пре решио, али се десило нешто неочекивано. Сручио си на мене сав бес и кроз вређање, псовање, претње и бацање мојих личних ствари избацио ме са Мећавника.

Шта је било даље? Ти и Драган Бошњаковић, члан Скупштине Парка, без мог знања и присуства, 22. децембра сазвали сте 4. седницу Скупштине Парка природе „Мокра Гора“ д.о.о. На седници је донета Одлука о мом разрешењу, а записничар је  био Драган Радивојевић, твој возач и формални власник фирме „Фелини“. Одлуку о разрешењу на којој није било ни печата Парка, на руке ми је донео Драган Бошњаковић,  а већ 25. децембра, Бошњаковић је довео новог в.д. директора и у мом одсуству узео печате Парка. Вероватно занесен својом функцијом и поверењем које си му указао, након мог доласка на посао, претио ми је избацивањем полицијом.

У међувремену, огромна већина радника Парка потписала је писмо подршке упућене мени. Од тада почиње њихова голгота. Са њима се играју различите психолошке игрице, Анђела Рајевић, управник Мећавника, зове их и прети им да ће добити отказ они или чланови њихових породица који раде на Мећавнику уколико не дођу на Мећавник и не потпишу изјаву да нису знали шта потписују. Убрзо потом, Драган Бошњаковић и нови в.д. директора, 30. децембра дошли су као казнена јединица са представницима Ремонтног центра Ужице и узели персоналну документацију запослених како би одрадили процену квалификације радника и саставили списак за отказе. Сутрадан, 31. децембра, 12 радника добило је решења за одморе, а међу њима и правник и економиста Парка што потпуно блокира рад овог државног предузећа. Уз све то, Скупштина још увек није разматрала Извештај за 2014. годину, Програм рада и План пословања за 2015. годину, чиме је озбиљно и тенденциозно угрозила функционисање Парка за дужи временски период.

Поштовани председниче Скупштине Парка природе „Мокра Гора“ д.о.о., ако је и од тебе, превише је. Јеси моћан човек, али мораш да схватиш, или још боље, неко би требао да ти објасни, да радници Парка природе „Шарган ‒ Мокра гора“ нису твоја приватна својина, да они нису ликови твојих филмова а њихови животи део твог сценарија. То су они вредни, поштени домаћини који су ти пружили топло гостопримство и својим радом допринели да у Парку створиш позамашни капитал. То што су у једном тренутку стали на моју страну, мислим да представља само израз њиховог дубоког осећаја правде за коју се и ти често јавно залажеш. Крајње је нецивилизовано уцењивати и претити онима који су слабији и имају став и мишљење другачије од твог.

Што се мене тиче, за разлику од многих других, ја те се не бојим, и борићу се за своја права и сан да Парк природе „Шарган ‒ Мокра гора“ буде заштићено подручје за пример, на опште задовољство свих у њему. Иза мене не стоји ни једна политичка странка, ни једна интересна група, ни једна „плаћеничка“ невладина организација, како ћеш вероватно јавно протумачити да би поново испао угрожени херој нације. Као и током читавог свог живота, и сад се само борим за правну државу, правду, просперитет Парка и добре међуљудске односе у њему, и ни на који начин нисам наплатила свој патриотизам. Искрена ми је жеља да и твој Мећавник, и твој Андрићград, и твоја скијалишта добро раде јер хране бројне породице. Али, дозволи и радницима Парка то исто, јер они су овде на свом, и овде желе да остану.

4210443043C04400430043A043D0430041C043E043A0440043E04580433043E044004380418044104380434043E0440042104420430043D043A043E04320_zps7403c4ec.jpgСумрак над Мокром Гором, фото Исидор Станков

Допуна (albicilla): Уз ово писмо ми је достављен и скенирани документ са потписима 33 радника парка Мокра Гора који тако изражавају свој протест поводом смене директора, одлуку називају неприхватљивом, сматрајући да је Амиџић деловала у складу са законом и у интересу Парка, запослених и локалне заједнице. Ја га овде нећу приложити јер уз потписе следе и њихови ЈМБГ, па не сматрам да свако треба да их добије и њима располаже – недавно смо управо о тој теми доста читали на овом блогу.

 



Komentari (371)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

albicilla albicilla 19:45 03.01.2015

da li neko vidi you tube link

...neposredno iznad reci "otvoreno pismo"?

stavljao sam ga vise puta, a ne vidim ga kada otvorim blog, medjutim, kad odem na "izmeni tekst", on je tamo i vidi se?!?
gordanac gordanac 19:50 03.01.2015

Re: da li neko vidi you tube link

albicilla
...neposredno iznad reci "otvoreno pismo"?

stavljao sam ga vise puta, a ne vidim ga kada otvorim blog, medjutim, kad odem na "izmeni tekst", on je tamo i vidi se?!?

Ne vidi se.
Ako već nisi izbriši slovo "s" u https koje stoji u adresi YT, pa pokušaj ponovo.
blogovatelj blogovatelj 19:54 03.01.2015

Re: da li neko vidi you tube link

da li neko vidi you tube link
...neposredno iznad reci "otvoreno pismo"?


Ja ne vidim.
albicilla albicilla 19:56 03.01.2015

Re: da li neko vidi you tube link

Ako već nisi izbriši slovo "s" u https koje stoji u adresi YT, pa pokušaj ponovo.


hvala, uradio
gordanac gordanac 20:00 03.01.2015

Re: da li neko vidi you tube link

albicilla
Ako već nisi izbriši slovo "s" u https koje stoji u adresi YT, pa pokušaj ponovo.


hvala, uradio

Sad se vidi u tekstu.

EDIT:
a tekst će (bez YouTube :)) na nadležni Odbor
albicilla albicilla 20:05 03.01.2015

Re: da li neko vidi you tube link

a tekst će (bez YouTube :)) na nadležni Odbor


Nekako mi je 2014. bila isuvise nalik 1994, povratak straha, strahova i medijskih mrakova, pa i inauguracija "1984": neznanje je steklo moc.
emsiemsi emsiemsi 20:53 03.01.2015

Re: da li neko vidi you tube link

gordanac
albicilla
Ako već nisi izbriši slovo "s" u https koje stoji u adresi YT, pa pokušaj ponovo.


hvala, uradio

Sad se vidi u tekstu.

EDIT:
a tekst će (bez YouTube :)) na nadležni Odbor

Нашега Емира на надлежни Одбор !?

freehand freehand 21:51 03.01.2015

Re: da li neko vidi you tube link

emsiemsi
gordanac
albicilla
Ako već nisi izbriši slovo "s" u https koje stoji u adresi YT, pa pokušaj ponovo.


hvala, uradio

Sad se vidi u tekstu.

EDIT:
a tekst će (bez YouTube :)) na nadležni Odbor

Нашега Емира на надлежни Одбор !?


Kojeg našeg, i zašto ne bi?
emsiemsi emsiemsi 22:03 03.01.2015

Re: da li neko vidi you tube link

freehand
emsiemsi
gordanac
albicilla
Ako već nisi izbriši slovo "s" u https koje stoji u adresi YT, pa pokušaj ponovo.


hvala, uradio

Sad se vidi u tekstu.

EDIT:
a tekst će (bez YouTube :)) na nadležni Odbor

Нашега Емира на надлежни Одбор !?


Kojeg našeg, i zašto ne bi?

Пратећи твој досадашњи рад, закључио сам да ниси (баш толики) буквалиста.
angie01 angie01 09:46 04.01.2015

Re: da li neko vidi you tube link

100:)
gavrilo1 gavrilo1 19:49 03.01.2015

Pozdrav,

Covece i od prirode napravise gubitasa, neverovatna zemlja.

P.s. Fotke su super
blogovatelj blogovatelj 19:56 03.01.2015

Znači, tako profesor

Zida...

mr.fogg mr.fogg 19:58 03.01.2015

Youtube link

albicilla albicilla 19:59 03.01.2015

Re: Youtube link

eh, da, bas taj sam isprva neuspesno postavljao
G.Cross G.Cross 20:59 03.01.2015

Re: Youtube link

mr.fogg


Ja uvek vise volim originale.

G.Cross G.Cross 20:08 03.01.2015

Pticar sa jajima

Albicilla, tvoji cojones su izgleda u redu.
Cestitam za to, dok je ovaj post jos tu.

zilikaka zilikaka 20:19 03.01.2015

Re: Pticar sa jajima

Cestitam za to, dok je ovaj post jos tu.

Hajde da im bar neko vreme ne dozvolimo da ga skinu.
To je bar ovde rađeno.
Na jedan skinut, objavi se 2-3 nova.
AlexDunja AlexDunja 20:31 03.01.2015

Re: Pticar sa jajima

ja sačuvala, ako nekome zatreba...
ima kod mene:)
albicilla albicilla 20:34 03.01.2015

Re: Pticar sa jajima

zilikaka zilikaka 20:34 03.01.2015

Re: Pticar sa jajima

ja sačuvala, ako nekome zatreba...
ima kod mene:)


I ja. I adrese slika. Sve redom.
highshalfbooze highshalfbooze 20:45 03.01.2015

+1

martin_krpan martin_krpan 20:51 03.01.2015

Ne vrijedi više pisati

Hej, pa neimaru se ne smije pitanje postaviti. Na pitanje odgovara pitanjem.



Jesi pio viski: DA ili NE?

Jadno, jadno, jadno je koliko smo svi jadni. Koje kakve Republike, Srpske, neimari..koje kakvi veliki ljudi kojima svi mi miševi trebamo biti zahvalni jer oni rade za dobrobit nas Inače, ta ideja o velikim ljudima je ideja zemalja trećeg svijeta gdje nema individualnih senzibiliteta i gdje se živi u kolektivnim prljavim, nepismenim čoporima..

као и грађевинску фирму „Фелини“ чији је формални власник твој возач Драган Радивојевић.


hahaha, ovo kad sam vidio kad nisam pao u nesvijest. Heej, pa ovo je dno, dna dna dna dna. Ovo je Unterwelt. Heej, fascinacija vozačima - vozači su postali najmoćniji ljudi koje kakvih entiteta a i državica.

Sva čaršija zna da je u Republici Srpskoj najmoćniji čovjek Dodik a drugi najmoćniji čovjek Dodikov vozač izvjesni Čubrilović. Ubijaju djecu po cesti, osilili su se do besvijesti... a gastajbajteri samo gimefajvuju. Paranoično zlo.

Nemože im stvarno niko ništa, jači su od sudbine.

]Predsjednički sistem je najefikasniji, jer je predsjednik države i predsjednik Vlade i on je uglavnom i izvršni i predstavnički organ i ima nevjerovatno veliku vlast", rekao je Kuzmanović.

On je dodao da je u tom slučaju predsjednik vrlo efikasan, jer nema mnogo nivoa za odlučivanje.

[i]Kuzmanović je saglasan da bi uvođenje takvog sistema obezbijedilo zaštitu Srpske, ali prvu prepreku za to vidi u Vijeću naroda Srpske koje je još prije četiri godine blokiralo promjene Ustava, koje, između ostalog, predviđaju ukidanje smrtne kazne i proglašenje Banjaluke glavnim gradom Srpske.
[/i]

Pa normalno, pa što ne kažete. I onda kažu Srđa Popopić bio problem.
G.Cross G.Cross 21:24 03.01.2015

Re: Ne vrijedi više pisati

Jadno, jadno, jadno je koliko smo svi jadni


Tuzno je to koliko si ti jadan.
I koliko te izjeda iznutra to sto te izjeda.

ipak Srecna ti Nova Godina.

Bozija Basta je sarena i to je lepo.
alselone alselone 21:47 03.01.2015

Re: Ne vrijedi više pisati

Tuzno je to koliko si ti jadan.


G, to ti je neobjasnjiva mantra takvih likova, kada pljuju (a to je jedino sto rade) govore u prvom licu mnozine a zapravo to treba da znaci "svi osim mene".
martin_krpan martin_krpan 08:30 04.01.2015

Re: Ne vrijedi više pisati

G.Cross
Jadno, jadno, jadno je koliko smo svi jadni


Tuzno je to koliko si ti jadan.
I koliko te izjeda iznutra to sto te izjeda.

ipak Srecna ti Nova Godina.

Bozija Basta je sarena i to je lepo.


Čudi me od tebe tako bijedan komentar. Stvar je jasna kao dan: da li izvjesni neimar poštuje zakon ili ne. Ćinjenica je da sam poludio kada sam vidio da Kusturica namješta svom vozaču kao neku tezgu, pokazivajući da on može sve za "svoje ljude", baš kao što to može Dodik. To mi je bilo simptomatično - nisi pročitao linkove.

Ali činjenica je da Srbija/RS ima ekstreman broj gastajbajtera kao što si i ti i da je to već jedna ozbiljna socijalna patologija. Naočare kroz koje gledate na stvari su vam previše šarene. Živjeti svaki dan sa siledžijama, gledati kako se zakon krši i po stotinu puta u danu, nije ni malo lijepo. I to će se već nekako riješiti (iako već upadaju po stanovima ako koji klinac objavi komentar na FB - jebeni kalifat) ali ako mi još neko govori da siledžije, neimari, branioci Srbstva, hodže i popovi rade za moju korist, onda udaram svom silinom.
alselone alselone 08:54 04.01.2015

Re: Ne vrijedi više pisati

Čudi me od tebe tako bijedan komentar.


Secam se da si se i meni (i jos nekima) cudio kad ti ovako direktno kazu. Mislim da bi se trebao zamisliti, sta je verovatnije, da su tvoji komentari bedni ili da svi ostali grese...
looping looping 09:42 04.01.2015

Re: Ne vrijedi više pisati

Čudi me od tebe tako bijedan komentar. Stvar je jasna kao dan: da li izvjesni neimar poštuje zakon ili ne. Ćinjenica je da sam poludio kada sam vidio da Kusturica namješta svom vozaču kao neku tezgu, pokazivajući da on može sve za "svoje ljude", baš kao što to može Dodik.

Ništa ti nisi video i to je jedina činjenica. Sediš u sobi i kuckaš na osnovu pročitanih novinskih tračeva. Ako izmene novinske tračeve izmeniš i ti mišljenje. Takvi kao ti su dušu dali za manipulaciju na balkanskim prostorima.
angie01 angie01 21:43 03.01.2015

patriJotsko

otimanje domovine!
alselone alselone 21:48 03.01.2015

Re: patriJotsko

domovine

otadzbine.
albicilla albicilla 22:01 03.01.2015

Re: patriJotsko

alselone
domovine

otadzbine.


otac se ne zna zasigurno. materine.
mirelarado mirelarado 22:39 03.01.2015

Re: patriJotsko

albicilla
alselone
domovine

otadzbine.


otac se ne zna zasigurno. materine.


Онда је најпогоднији израз: родне груде. :)
alselone alselone 08:50 05.01.2015

Re: patriJotsko

Онда је најпогоднији израз: родне груде. :)


родина мать
gedza.73 gedza.73 20:50 05.01.2015

Re: patriJotsko

alselone
родина мать

Sinoć pustim klincu sa prevodom na srpski.

posmatrao sam ga dok je slušao. Činilo mi se da je pretvarao pesmu u slike.




freehand freehand 21:50 03.01.2015

Sindrom

... Zaslužnog građanina, japajaca i ibermenša ne zaobilazi ni slikare, ni pisce, ni režisere, ni sportiste, ni generale.
I takvi su odlični koliko da ih se zakiti nagradama i kolajnama koje su zaslužili - još više da se na njima običnom građaninu pokaže kako smo zaista svi jednaki i kako zakon funkcioniše i važi za sve.
Evo odlične prilike za to! Da se gospodinu Kusturici da po pičci za svaki prekršaj i učinjeno protivpravno delo, čime će, povinujući se i poštujući red i državu, još više doprineti čineći na polzu narodu i otadžbini.
qqriq qqriq 22:08 03.01.2015

ovo

otvoreno pismo meni obično cinkarenje u sitna creva, plus neoprostivo dosadno!
mislim, kako vas više ne mrzi da toliko mrzite emira?!
jbt jbt jbt

angie01 angie01 22:14 03.01.2015

Re: ovo

otvoreno pismo meni obično cinkarenje u sitna creva,


onda je cinkarenje svako iznosenje nedozvoljenih radnji u javnost!



qqriq qqriq 22:22 03.01.2015

Re: ovo

onda je cinkarenje svako iznosenje nedozvoljenih radnji u javnost!

ja jedva al pažljivo pročitala Jednu Stranu koja tvrdi to što piše.
nije mi do rasprave, al ako moram, uključiću se..

DOSADNO, kako ne shvatate? svako malo čitamo, slušamo ISTO o kusturici od njegovih mrzitelja kojih je puna srbija, o bosni da ne govorimo!
meni to odvratno, TO.
da je najveći lopov&krimos, zastali biste.

aj sad bez mene





angie01 angie01 22:27 03.01.2015

Re: ovo

meni to odvratno, TO.


jadan Kusta, suza da ti krene,...e, cero, malo se informisi, sta ga sve stavlja na plakat, doduse, sakriveni, jer ima mocne cuvare!
zilikaka zilikaka 22:36 03.01.2015

Re: ovo

DOSADNO, kako ne shvatate?


Znaš kako, ja ovde ne vidim nameru da se bude zanimljiv, nego da se iznesu podaci koji se mogu proveriti, pa ako su tačni, postaju činjenice.

E, na osnovu takvih činjenica već bi morao da ima posla neko ko je za to plaćen.

nita nita 22:55 03.01.2015

Re: ovo

qqriq
o bosni da ne govorimo!

Da, o Bosni je najbolje ćutati.
O dosadi da ne govorimo.
U Bosni se od dosade od smeha umire.
Emir, neimar, u, Mile Ronhilla, begovini,
jah, jah, dobar ćoek do ćoeka,
hm, hmkala bih do sutra.
qqriq qqriq 23:59 03.01.2015

Re: ovo

Znaš kako, ja ovde ne vidim nameru da se bude zanimljiv, nego da se iznesu podaci koji se mogu proveriti, pa ako su tačni, postaju činjenice.

E, na osnovu takvih činjenica već bi morao da ima posla neko ko je za to plaćen.


gospodja je napisala to što je napisala, na blogu i u formi otvorenog pisma, tek pošto je dobila otkaz. sigurno da do tada ništa nije znala, ili neuporedivo manje, al nije htela u javnost iako se ne boji kuste.
drugi otkaz u karijeri/životu?!
qqriq qqriq 00:02 04.01.2015

Re: ovo

e, cero, malo se informisi,

nisi ni svesna koliko mi ovo smešno


Goran Vučković Goran Vučković 00:09 04.01.2015

Re: ovo


gospodja je napisala to što je napisala, na blogu i u formi otvorenog pisma, tek pošto je dobila otkaz. sigurno da do tada ništa nije znala, ili neuporedivo manje, al nije htela u javnost iako se ne boji kuste.

Postavljena je u februaru 2014. - to daje oko 9 meseci da pohvata šta se dešava, proba da istera stvari kroz direktnu komunikaciju sa uključenima - i onda da na kraju da otkaz ovom Andriću i onda bude smenjena.
mikele9 mikele9 00:20 04.01.2015

Re: ovo

gospodja je napisala to što je napisala, na blogu i u formi otvorenog pisma, tek pošto je dobila otkaz. sigurno da do tada ništa nije znala, ili neuporedivo manje, al nije htela u javnost iako se ne boji kuste.

A da recimo ovo ostavimo za čas po strani i uputimo Kusturici pismo da iznese svoju verziju, ono: Audiatur et altera pars? Svetski je to čovek, odazvao bi se sigurno.
AlexDunja AlexDunja 00:22 04.01.2015

Re: ovo

Svetski je to čovek, odazvao bi se sigurno.

100%
qqriq qqriq 00:26 04.01.2015

Re: ovo

A da recimo ovo ostavimo za čas po strani i uputimo Kusturici pismo da iznese svoju verziju, ono: Audiatur et altera pars? Svetski je to čovek, odazvao bi se sigurno.


hahahah, uputite vi sa autorskom opcijom, možda još noćas odgovori.
baki87 baki87 01:32 04.01.2015

Re: ovo

sve je to vise puta proveravano i pokazalo se da nije tacno! dokle bre vise da se proverava ? kusturica da polaze racune nekoj sakaludi koja izmislja stotine miliona novcanih sredstava koja nisu opravdana !?
ne bi ona mlatila praznu slamu po blogovima da tu ima posla za tuzioca
freehand freehand 01:36 04.01.2015

Re: ovo

sve je to vise puta proveravano i pokazalo se da nije tacno!

Ko je proveravao i gde to piše, ako ti nije teško da ukažeš? Link ili citat nekog zvaničnog dokumenta bi bio od izuzetne pomoći.
baki87 baki87 02:20 04.01.2015

Re: ovo

www.dri.rs

looping looping 05:43 04.01.2015

Re: ovo

mikele9
gospodja je napisala to što je napisala, na blogu i u formi otvorenog pisma, tek pošto je dobila otkaz. sigurno da do tada ništa nije znala, ili neuporedivo manje, al nije htela u javnost iako se ne boji kuste.

A da recimo ovo ostavimo za čas po strani i uputimo Kusturici pismo da iznese svoju verziju, ono: Audiatur et altera pars? Svetski je to čovek, odazvao bi se sigurno.

To bi bilo korektno. Makar da proba da se opravda za onih 50 tanjira što hoće da naplati.
emsiemsi emsiemsi 08:30 04.01.2015

Re: ovo

qqriq
Znaš kako, ja ovde ne vidim nameru da se bude zanimljiv, nego da se iznesu podaci koji se mogu proveriti, pa ako su tačni, postaju činjenice.

E, na osnovu takvih činjenica već bi morao da ima posla neko ko je za to plaćen.


gospodja je napisala to što je napisala, na blogu i u formi otvorenog pisma, tek pošto je dobila otkaz. sigurno da do tada ništa nije znala, ili neuporedivo manje, al nije htela u javnost iako se ne boji kuste.
drugi otkaz u karijeri/životu?!

То што је добила други отказ у животу је не дисквалификује да износи ово што је изнела !
Успут --- знајући да овде "пичке" никада не добијају отказ, је, штавише, додатно квалификује, односно, њено писање емфсајзује (што би рекао Принци).
Успут 2 --- респектујем Емира, но, нити Емир, нити Вучић, нити било ко не може да буде изнад закона. То када је неко изнад закона, видели смо до сада много пута (драги им друг Тито, Слоба, 'свети' Зоран, сада Вучић итд...) --- резултат тога живимо. Дкале, ствар је изнета у јавност, нека се њоме бави јавност (и ко од 'органа' треба).
angie01 angie01 08:36 04.01.2015

Re: ovo

qqriq
e, cero, malo se informisi,

nisi ni svesna koliko mi ovo smešno





...ono, znas vise?:)
highshalfbooze highshalfbooze 10:02 04.01.2015

Re: ovo

baki87
sve je to vise puta proveravano i pokazalo se da nije tacno! dokle bre vise da se proverava ? kusturica da polaze racune nekoj sakaludi koja izmislja stotine miliona novcanih sredstava koja nisu opravdana !?

Тачно, проверено је. Набројане су неправилности у 10 тачака и дате препоруке. Како наивно звучи "препорука" за, на пример невођење благајничког пословања и неевидентирања исплата готовог новца...
Елем, у препорукама се препознају ствари које је "сакалуда" навела у писму.
freehand freehand 10:24 04.01.2015

Re: ovo

baki87
www.dri.rs


Bravo. Tako si mogao i link na NASA, Vladu Srbije ili Diznilend da staviš.
baki87 baki87 11:18 04.01.2015

Re: ovo

zilikaka
DOSADNO, kako ne shvatate?


Znaš kako, ja ovde ne vidim nameru da se bude zanimljiv, nego da se iznesu podaci koji se mogu proveriti, pa ako su tačni, postaju činjenice.



podaci koji su na nivou rekla kazala, idi begaj
violina violina 21:40 05.01.2015

Re: ovo

kako vas više ne mrzi da toliko mrzite emira?!


Za neke je ovo dovoljno da se obezvredi sve izneto u pismu, tu je maloumnom i malo umnom sve jasno, Park prirode "Mokra Gora" nije ničije dvorište, pa može svako da kaka gde hoće, ne baš svako, samo oni penisasti.
princi princi 22:47 03.01.2015

Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Ne toliko zbog Drven- i Andrićgrada nego zbog toga s kakvim sve govnima i džulovima mora da se batrga.
G.Cross G.Cross 22:52 03.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

princi
Ne toliko zbog Drven- i Andrićgrada nego zbog toga s kakvim sve govnima i džulovima mora da se batrga.


Pa izgradi mu, ali svojim parama.
freehand freehand 23:03 03.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

princi
Ne toliko zbog Drven- i Andrićgrada nego zbog toga s kakvim sve govnima i džulovima mora da se batrga.

Sa kakvim? Ovim što misle da ne može radnike javnih preduzeća da koristi kao sopstvene felahe? Ili što misle da mora da poštuje ugovor i po njemu plaća obaveze? Ili što misle da ne može da državnu svojinu tretira kao sopstvenu prćiju, ni kad su u pitanju stvari, ni vozila, ni zemljište? Ili što misle da zakon za njega važi kao i za sve druge, kako zakon o radu tako i propisi o zaštiti prirode?
To zoveš govnima?
AlexDunja AlexDunja 23:05 03.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

dobar ti ovaj pasivni infinitiv, sine.
sve si reko, osim ko da mu izgradi:))))
princi princi 23:20 03.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Mali problem je što bi spomenik, pored govana, navabio i muve, a one, iako ne smrde, umeju da budu strašno dosadne. Kremna (a i Srbija s njom) bi, naravno, procvetali bez Kusturica.

O ugovorima, obavezama, resursima, upravljanjima istim, ko kome dođe kad šta i koliko, samo kad se čuju obe strane.
freehand freehand 23:26 03.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

O ugovorima, obavezama, resursima, upravljanjima istim, ko kome dođe kad šta i koliko, samo kad se čuju obe strane.

Pa to je suština ovog bloga. A drugu stranu ćeš čuti jedino ako se digne dovoljno velika galama.
qqriq qqriq 00:00 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

princi
22:47 03.01.2015
Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik
Ne toliko zbog Drven- i Andrićgrada nego zbog toga s kakvim sve govnima i džulovima mora da se batrga.


Potpisujem.
larisa_bg larisa_bg 00:17 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

qqriq

Potpisujem.


kaže se "saglasna!"
qqriq qqriq 00:18 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

kaže se "saglasna!"



princi princi 01:14 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

S druge strane, znajući koji su 'majstori' i grabljive (i uz to još tupave) amaterčine oni koji su proteklih 20 godina potpisivali ugovore u ime države Srbije, ne bi me čudilo da ih je Kusturica zaista preveslao (na primer, strašno bi me zanimalo ko je predviđeno da radi arbitraciju u slučaju ovog raskida ugovora oko Južnog toka, tj gde će se obavljati arbitracija ili medijacija). U kom slučaju se žalbe opet na pogrešnoj adresi.

Situacija u Srbiji je oko transparentnosti vlasti totalno, ali totalno očajna. Političari su sebi prigrabili prava koja ni u jednom zaista demokratskom društvu ne bi smeli da imaju. Država potpisuje ugovore čije se stavke kriju od javnosti, ministri i partije javno i bez ikakvog blama uleću u konflikt interesa, čak na tome zasnivaju finansiranje svojih aktivnosti. I sad u tom sveopštem glibu je Kusturica i taj nacionalni park problem. Zašto? Zbog učešća na nekom mitingu? Zbog toga što se nije postrojio uz drugu Srbiju?
AlexDunja AlexDunja 01:23 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Zašto? Zbog učešća na nekom mitingu? Zbog toga što se nije postrojio uz drugu Srbiju?

unštava celu planinu, prirodu za koju se deklaritvno zalaže,
umetnik, antiglobalista, čuvar prirode, tradicije,
i nastavljač praiskonskih vrednosti srpstva, pre
turaka, pre ameba.

slugeranja politikantska, zaslužio je, jer nije glup.
samo je gramziv.
princi princi 01:28 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

slugeranja politikantska, zaslušio je, jer nije glup.
samo je gramziv.

Čekaj, ne vidim da ti igde napadaš te koji su te ugovore sastavljali, koji su i u tvoje ime pregovarali. Čak i da je tačna tvoja verzija priče, u čemu je zaista problem sa Kusturicom? Što ume da pregovara? Što je pametniji od državnog službenika? Ako je prekršio ugovor, državi ništa lakše nego da enforceuje stavke ugovora, ima sva sredstva prinude. A ako se odluke donose negde drugde da li će se i koji ugovor enforceovati, to onda opet nije Kusturičin problem.

Tako da mogu samo da parafraziram Slobčeta: kucate na pogrešna vrata.
Goran Vučković Goran Vučković 01:34 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Država potpisuje ugovore čije se stavke kriju od javnosti, ministri i partije javno i bez ikakvog blama uleću u konflikt interesa, čak na tome zasnivaju finansiranje svojih aktivnosti. I sad u tom sveopštem glibu je Kusturica i taj nacionalni park problem. Zašto? Zbog učešća na nekom mitingu? Zbog toga što se nije postrojio uz drugu Srbiju?

Kakav god je odnos "druge Srbije" prema Kusturici, ovde mi se čini da je eminentni Srbijanac (vidi pod Lytton Strachey) Emir, na koga je natrčala Doña Quixote ekosrbijanaca, samo dobar primer kako funkcioniše odnos političkih struktura sa "podobnim" preduzentnicima (u smislu "časa anatomije" srpskog društva).

Prelivanje iz šupljeg u prazno poput ovog "štetnog ugovora" sa JP Skijališta Srbije (sa kojim Doña Quixote već izgleda ima razvijen "odnos", bar po onome što može da se izgugla) i ko zna kakva "trgovina" za ovaj kuluk ovih što su se ispotpisivali i ignorisanje važećih ugovora - samo pokazuju koliko je ta dosadna zakonitost jedna opterećujuća forma za te odnose između "civil servants" i "enterpeneur class".
AlexDunja AlexDunja 01:41 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Čak i da je tačna tvoja verzija priče, u čemu je zaista problem sa Kusturicom?

sine, ta verzija nije moja, i hvala nebesima
da moja deca i tvoja neće živeti posledice te priče.

nek kusta samo pravi klizišta, poplave nam nisu dovoljne.
ne spomenik kusturici, nego ni kamen na kamenu u srbiji
neće ni podsećati na srbiju za 100 godina.
meni je mallo žao. ali na tome se intenzivno radi.
princi princi 01:46 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Kakav god je odnos "druge Srbije" prema Kusturici, ovde mi se čini da je eminentni Srbijanac (vidi pod Lytton Strachey) Emir, na koga je natrčala Doña Quixote ekosrbijanaca, samo dobar primer kako funkcioniše odnos političkih struktura sa "podobnim" preduzentnicima (u smislu "časa anatomije" srpskog društva).

Prelivanje iz šupljeg u prazno poput ovog "štetnog ugovora" sa JP Skijališta Srbije (sa kojim Doña Quixote već izgleda ima razvijen "odnos", bar po onome što može da se izgugla) i ko zna kakva "trgovina" za ovaj kuluk ovih što su se ispotpisivali i ignorisanje važećih ugovora - samo pokazuju koliko je ta dosadna zakonitost jedna opterećujuća forma za te odnose između "civil servants" i "enterpeneur class".

Pa pokazuje koliko je Srbija suštinski nedemokratska država. Srbija već 20 godina neguje crony kapitalizam najcrnje vrste (predstavnici žanra poput Busha, Erdogana, Blaira, Urbana, Tadića kao da su svi učili od čestitog Slobčeta). Kusturica je, po meni, ovde najmanji problem. Ili onaj čestiti Đokovićev stric koga su vidim postavili za šefa JV sa Kinezima oko investiranja u obnavljanje elektrana.

Mislim, u redu, ako će se nešto promeniti, podržavam svaki action, ali svi znamo to ovde uopšte nije cilj; nije cilj promena odnosa u državi Srbiji, nego sjebavanje Kusturice kao ličnosti, da se "đubre otera tamo odakle je došlo", da se izrazim rečima (Freehandu i Krstiću tako omiljene) prvoborke građanske Srbije (mada ni Biksi verovatno ne bi odolela da pusti koji balon na nekom od beogradskih trgova).
freehand freehand 01:48 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

AlexDunja
Čak i da je tačna tvoja verzija priče, u čemu je zaista problem sa Kusturicom?

sine, ta verzija nije moja, i hvala nebesima
da moja deca i tvoja neće živeti posledice te priče.

nek kusta samo pravi klizišta, poplave nam nisu dovoljne.
ne spomenik kusturici, nego ni kamen na kamenu u srbiji
neće ni podsećati na srbiju za 100 godina.
meni je mallo žao. ali na tome se intenzivno radi.

Nastaviš još malo i eto scenarija za srpski kataklizma horor. Ni kamen na kamenu, bokte!

A Bikica sa belim nosićem - to je više onako, zezanje?
princi princi 01:52 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

nek kusta samo pravi klizišta, poplave nam nisu dovoljne.
ne spomenik kusturici, nego ni kamen na kamenu u srbiji
neće ni podsećati na srbiju za 100 godina.
meni je mallo žao. ali na tome se intenzivno radi.

Gde mene nađe da o klizištima pričaš! Jbt... nemoj, keve ti, te priče, smeh je. Budi makar iskrena, i reci: "ne volim čoveka, mrzim ga zbog Koštunice, Velje, Putina, Miloševića, Maradone, Dodika, koga već". Nemoj glupo racionalizovati veliku mržnju koju očigledno gajiš prema čoveku, odrasli smo ljudi, sasvim je prirodno i normalno gajiti i negativna osećanja prema određenim ljudima.
baki87 baki87 01:54 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

ma da, letos sam bio u mokroj gori, renderi su pricali kako im je direktorica strava, na radnom mestu u radno vreme se pije rakija....
svi bi oni odavno odleteli sa posla zajedno sa njom, zbog nepostovanja radne discipline i alkoholisanog stanja ....kad vec pominjes zakon o radu...

cuti molim te, ako su radili na tom njegovom skijalistu, pa to je i njihovo skijaliste, dao im je mogucnost da im sutra deca postanu vrhunski skijasi i sampioni...
...sta jos rece, radili na vodovodu i kanalizaciji, pa nisu meni to pravili nego sebi da ne plivaju u fekalijama ....
kusto, kako si dosao i otvorio im sve to tamo, tako sad zatvaraj i bezi glavom bez obzira a oni nek vide sta ce sa sobom kada ti odes .....
Bili Piton Bili Piton 01:58 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

freehand
A drugu stranu ćeš čuti jedino ako se digne dovoljno velika galama.


Ne, kasno je. Pošto je "iscinkaren" (fascinantan izraz, very telling too - dakle, iscinkaren) - sad mogu da mu duvaju u kožnu frulu.

Da su ga lepo, onako ljudski pitali, na primer - o, Emir-pašo, budite tako ljubazni da nam kažete šta je to, eto na primer s tim klizištima, (if it's not too much to ask), jer, vidite, prouzrokuju nam izvesne poteškoćice na obližnjem magistralnom drumčiću. Ima li u tome istinice ili vas to samo zlobnici i srbomrsci cinkaraju, kako već to umeju? - siguran sam da bismo dobili zadovoljavjući odgovor.

Posebnu pažnju treba obratiti na to da nijedno pitanjce ma ni izdaleka ne bude

DOSADNO


jer čemu onda sav taj trud.
hoochie coochie man hoochie coochie man 02:02 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Tako da mogu samo da parafraziram Slobčeta: kucate na pogrešna vrata.


Pa tako nekako, malo je besmisleno ljutiti se na lopova što krade, smislenije je ljutiti se na državu što ne apsi lopove.

Ali Kusturica je ipak poznat lik, pa ako je sve ovo tačno, a sve mi se čini da jeste, onda je logično da su njegovi postupci više na udaru javnosti nego postupci nekog anonimusa iz Gadžinog Hana.

I ne bih ja to zvao majstorstvom u pregovaranju, pre bahatošću.
Jer nije majstorija postaviti svog vozača za člana upravnog odbora ili za fiktivnog vlasnika firme, niti je to postignuto veštim pregovorima, to je klasičan primer bahatosti.
AlexDunja AlexDunja 02:02 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

odrasli smo ljudi, sasvim je prirodno i normalno gajiti i negativna osećanja prema određenim ljudima.

da si ti odrastao, pravio bi razliku između politike i života.
ja osećanja gajim prema ljudima koje poznajem.

o ljudima o kojima znam iz medija ne gajim osećanja, o njima stičem mišljenja iz dostupnih informacija.

smo završili za noćas?
freehand freehand 02:04 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

baki87
ma da, letos sam bio u mokroj gori, renderi su pricali kako im je direktorica strava, na radnom mestu u radno vreme se pije rakija....
svi bi oni odavno odleteli sa posla zajedno sa njom, zbog nepostovanja radne discipline i alkoholisanog stanja ....kad vec pominjes zakon o radu...

cuti molim te, ako su radili na tom njegovom skijalistu, pa to je i njihovo skijaliste, dao im je mogucnost da im sutra deca postanu vrhunski skijasi i sampioni...
...sta jos rece, radili na vodovodu i kanalizaciji, pa nisu meni to pravili nego sebi da ne plivaju u fekalijama ....
kusto, kako si dosao i otvorio im sve to tamo, tako sad zatvaraj i bezi glavom bez obzira a oni nek vide sta ce sa sobom kada ti odes .....

Pitao sam za link ili citat, a ti si u stvari, bio u Mokroj gori?! I pričao sa Frenkijem Belevenom lično, i to pijanim?
Pa to onda iz osnova menja stvari!

One more...
blogovatelj blogovatelj 02:17 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

nek kusta samo pravi klizišta, poplave nam nisu dovoljne.


Znači i za poplave je on kriv? Druga Srbija - to je nadrealna magija ludila.
baki87 baki87 03:08 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

hoochie coochie man


Pa tako nekako, malo je besmisleno ljutiti se na lopova što krade, smislenije je ljutiti se na državu što ne apsi lopove.

Ali Kusturica je ipak poznat lik, pa ako je sve ovo tačno, a sve mi se čini da jeste, onda je logično da su njegovi postupci više na udaru javnosti nego postupci nekog anonimusa iz Gadžinog Hana.

I ne bih ja to zvao majstorstvom u pregovaranju, pre bahatošću.
Jer nije majstorija postaviti svog vozača za člana upravnog odbora ili za fiktivnog vlasnika firme, niti je to postignuto veštim pregovorima, to je klasičan primer bahatosti.
Tebi se cini kao i pijanoj Lidiji koja se sa renderima kroz rakiju istripovala i to zestoko...pazi, fiktivni vlasnik firme ?! ma idi begaj, pa svako moze da postavi za vlasnika privatne firme koga hoce, mamu, tatu, sestru, vozaca, komsiju...koga to briga...i otkud ona zna da li je on pravi vlasnik ili fiktivni...e, bas svastaa!
a da je vozac clan upravnog odbora to je notorna laz, jedna od lidijinih halucinacija od teskog alkohola....
i to sa radnickom podrskom je dobar vic, pazi, za radnike je neprihvatljiva smena direktorice!? pa nije to sampoupravljanje... postoje institucije koje ocenjuju i odlucuju o radu direktora, ne postavlja javnost i zaposleni direktora nekog javnog dobra....btw. i ja bih podrzao direktoricu sa kojom pijem rakiju na poslu
princi princi 03:21 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Pa tako nekako, malo je besmisleno ljutiti se na lopova što krade, smislenije je ljutiti se na državu što ne apsi lopove.

Čekaj prvo da vidimo da li uopšte krade. Kao što napisah gore, ne bih se uopšte čudio da je neko pod kretensko-štetočinskim uslovima predao Kusturici državno zemljište. Kao da je prvi put. To su radili sa tolikim stvarima, to su uradili sa NISom, pomenuh gore arbitraciju oko Južnog toka (nigde u svetu jedna strana ne može samovoljno i bez posledica da prekine ugovor, za to se plaćaju žestoki penali), zašto ne bi to uradili i sa zemljom oko Kremne? Jednostavno, to je jedan kontinuitet vođenja samovoljne, netransparentne, neodgovorne i nadasve glupe politike. Ponavljam, ako će ovo biti inicijalna kapisla ukidanja takvog sistema, akcija ima moju punu podršku. Ali ako je ovo samo prilika da se lično obračunava sa Kusturicom (kao što se meni čini da jeste), onda zajebi radnju.
emsiemsi emsiemsi 08:38 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

princi
Mali problem je što bi spomenik, pored govana, navabio i muve, a one, iako ne smrde, umeju da budu strašno dosadne. Kremna (a i Srbija s njom) bi, naravno, procvetali bez Kusturica.

O ugovorima, obavezama, resursima, upravljanjima istim, ko kome dođe kad šta i koliko, samo kad se čuju obe strane.

Све ово што наводиш је ОК --- говна, муве (ми), смрад, смрадови, итеде ...
Свака част Кустурици за све шта је урадио (у животу и на филму), но, он није светац. Стога, нека он ради послове, а нека 'органи' раде своје.
Кустурица није бог !
emsiemsi emsiemsi 08:39 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

larisa_bg
qqriq

Potpisujem.


kaže se "saglasna!"

Некоректно !
Каже се --- Сагласна !
emsiemsi emsiemsi 08:44 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

princi
S druge strane, znajući koji su 'majstori' i grabljive (i uz to još tupave) amaterčine oni koji su proteklih 20 godina potpisivali ugovore u ime države Srbije, ne bi me čudilo da ih je Kusturica zaista preveslao (na primer, strašno bi me zanimalo ko je predviđeno da radi arbitraciju u slučaju ovog raskida ugovora oko Južnog toka, tj gde će se obavljati arbitracija ili moderacija). U kom slučaju se žalbe opet na pogrešnoj adresi.

Situacija u Srbiji je oko transparentnosti vlasti totalno, ali totalno očajna. Političari su sebi prigrabili prava koja ni u jednom zaista demokratskom društvu ne bi smeli da imaju. Država potpisuje ugovore čije se stavke kriju od javnosti, ministri i partije javno i bez ikakvog blama uleću u konflikt interesa, čak na tome zasnivaju finansiranje svojih aktivnosti. I sad u tom sveopštem glibu je Kusturica i taj nacionalni park problem. Zašto? Zbog učešća na nekom mitingu? Zbog toga što se nije postrojio uz drugu Srbiju?

Ово све стоји --- што би песник реко: "Мало нас је, ал' смо говна".
Дакле, изведено из твоје компарације, следи --- ко све није јео говна, а ми сада, ето, сецирамо Кустурицу у ситна цревца !?
Ја сам, и поред тога, за то да се истраје, не због Кустурице, него због оних јадника, тзв. запослених - да се макар неколицини од њих поправи статус. Ако то буде бенефит овога, испуњена је сврха.
emsiemsi emsiemsi 08:50 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

princi

...
Mislim, u redu, ako će se nešto promeniti, podržavam svaki action, ali svi znamo to ovde uopšte nije cilj; nije cilj promena odnosa u državi Srbiji, nego sjebavanje Kusturice kao ličnosti, da se "đubre otera tamo odakle je došlo", da se izrazim rečima (Freehandu i Krstiću tako omiljene) prvoborke građanske Srbije (mada ni Biksi verovatno ne bi odolela da pusti koji balon na nekom od beogradskih trgova).

Ако је циљ овога да се "đubre otera tamo odakle je došlo", повлачим све што сам написао у одбрани овога чина и резолутно изјављујем да дајем пуну подршку Кустурици у одбрани од најгорих могућих људских гована, гмазова, односно, како би то клинци, лепо, прецизно, синтетички рекли --- смрадова.
ПС. Са језом се присећам нацистичке изјаве Весне (им) Пешић и њеног залагања да се Емир врати одакле је дошао. То подржавати (Весну Пешић) у било ком контексту, граничи са идиотлуком највишег ранга.
alselone alselone 08:58 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

nek kusta samo pravi klizišta


Jesi ti bila nekad na Tari, na tom delu Tare? Nabroj jedni kliziste koje postoji, bilo koje, pa onda nabroj makar jedno koje je Kusturica napravio. Gospode. Kakva mržnja ukombinovanja sa lažima. Da li znaš kako su se lokalci odnosili prema planini pre nego što je on došao a kako posle toga? Da li veruješ da ga zbog toga ne vole, jer je uveo red? Da li znaš da su sekli po planini kako su stigli, da su lovili kako su stigli itd?

Klizišta, jbt!!1
emsiemsi emsiemsi 09:09 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

AlexDunja

...
smo završili za noćas?

Фали ти Да ли (smo završili za noćas?)
Не знам зашто ме нервира ово пренемагање са скраћеним писањем ?
Може ли неко да ми открије (да баталимо Кусту на кратко) у чему је ту фазон !?
martin_krpan martin_krpan 09:17 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

princi
Ne toliko zbog Drven- i Andrićgrada nego zbog toga s kakvim sve govnima i džulovima mora da se batrga.


Princi, gimefajvuješ a. E oduševio me Piketi što je odbio patetično sranje od nagrade: "Ko je država da procjenjuje ko je častan a ko ne", istu onu koju je Emir prigrlio kao svinja. I onda je donio nama

Zakon i red. Sve ostalo je društveni sistem zemalja trećeg, četvrtog svijeta. Diskurs u Srbiji stalno upada u crnu rupu, kao: "a što njega optužujete, a niste optuživali ove ranije,... a onda ovi ranije guraju još ranije"..... bla, bla.. Kusturica, Damir Dokić, debeli stričevi Đokovići, Žika i Pera, Tadić i kerovi, sve je to isto.
I sve je to ok, muljatori muljaju svugdje - prisoner dilema. Ali ovdje muljaju za moje interese, muljaju za dobrobit pretpostavljam i moje djece, veliki ljudi, nagrade, ideje zemalja trećeg svijeta. Pa jebote bog, svaka budala koja uspje na zapadu daje sebi za pravo da radi šta hoće: Dokić htio da gradi neko sranje na Slaviji, kao znate vi ko sam ja, ja donosim kapital, bla bla... Đoković - Dulić. Muk. Šta je to bilo? Btw, Đokovići su uništili tenis u Srbiji, da da. Pitaj bilo kojeg objkektivnog čovjeka iz tenisa šta misli o Đokovićima. Uništili su odličan čalendžer na Gemaksu koji je imao tradiciju, uništili su male turnire koji za klince život znače zbog privatnog turnira koji je trajao tri godine. Sada je najveći srpski turnir čalendžer u Banja Luci



freehand freehand 09:25 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Princi, gimefajvuješ a. E oduševio me Piketi što je odbio patetično sranje od nagrade: "Ko je država da procjenjuje ko je častan a ko ne", istu onu koju je Emir prigrlio kao svinja. I onda je donio nama

Zamišljam kako (ćeš) bi nazvao Nobela ili Oskara da ga naš Nemanja dobije.
Što se pak svinja tiče - to su inteligentne životinje. Verujem da nikad o zemljama trećeg sveta ne bi govorile sa toliko nipodaštavanja kao mutirani paramecijumi kojima je nekom greškom evolucije data moć komunikacije bez inteligencije i morala koji ponekad uz nju ide.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:31 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

alselone
nek kusta samo pravi klizišta


Jesi ti bila nekad na Tari, na tom delu Tare? Nabroj jedni kliziste koje postoji, bilo koje, pa onda nabroj makar jedno koje je Kusturica napravio. Gospode. Kakva mržnja ukombinovanja sa lažima. Da li znaš kako su se lokalci odnosili prema planini pre nego što je on došao a kako posle toga? Da li veruješ da ga zbog toga ne vole, jer je uveo red? Da li znaš da su sekli po planini kako su stigli, da su lovili kako su stigli itd?

Klizišta, jbt!!1

Мени је ово с клизиштима занимљиво: просто, чини ми се да неко то тврди не знајући геомеханику клизишта, него онако -- офрље. Био сам ту кад је на Мећавнику прављено можда насавременије постројење за прераду отпадних вода. Дакле, оне не би требало да су узрок клизишта а нове градње на самом Мећавнику већ дуже нема. Иначе, он се налази на чуки, и баш је добро наднесен на пут, стрменит, и док се нисам навикао, било ми је чудно да је неко такав положај одабрао за градњу било каквог комерцијалног садржаја: тамо се паркинг завршава провалијом.

Како год било, ова Лидијина прича наликује на Кустурицу. Ја сам га, гледајући га у његовом граду, прозвао Емир Бег: он је тамошњи потпуни господар, и не делује као човек процедура и демократије. Мећавник је његова приватна држава, и немам сумње да и Мокру Гору махом тако доживљава.

Хвалио сам га овде и бранио, много пута. Он је тај крај изменио и покренуо, својим парама, и задужујући се и ризикујући. Ипак, не сумњам да у Лидијином писму има доста истине. Отуда ми је овде симпатично кад видим како га слепо бране, исто као што га слепо нападају.

Чудесне су те наше љубави и склоности. Оне чине да каткад заборавимо на елементарну логику и моралност.
martin_krpan martin_krpan 09:34 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Zamišljam kako (ćeš) bi nazvao Nobela ili Oskara da ga naš Nemanja dobije.


Nisam ga nazvao nikako, ćutao sam kada ga je tvoj padre D.Ćosić dobio.
looping looping 09:36 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

martin_krpan
princi
Ne toliko zbog Drven- i Andrićgrada nego zbog toga s kakvim sve govnima i džulovima mora da se batrga.


Princi, gimefajvuješ a. E oduševio me Piketi što je odbio patetično sranje od nagrade: "Ko je država da procjenjuje ko je častan a ko ne", istu onu koju je Emir prigrlio kao svinja. I onda je donio nama

Zakon i red. Sve ostalo je društveni sistem zemalja trećeg, četvrtog svijeta. Diskurs u Srbiji stalno upada u crnu rupu, kao: "a što njega optužujete, a niste optuživali ove ranije,... a onda ovi ranije guraju još ranije"..... bla, bla.. Kusturica, Damir Dokić, debeli stričevi Đokovići, Žika i Pera, Tadić i kerovi, sve je to isto.
I sve je to ok, muljatori muljaju svugdje - prisoner dilema. Ali ovdje muljaju za moje interese, muljaju za dobrobit pretpostavljam i moje djece, veliki ljudi, nagrade, ideje zemalja trećeg svijeta. Pa jebote bog, svaka budala koja uspje na zapadu daje sebi za pravo da radi šta hoće: Dokić htio da gradi neko sranje na Slaviji, kao znate vi ko sam ja, ja donosim kapital, bla bla... Đoković - Dulić. Muk. Šta je to bilo? Btw, Đokovići su uništili tenis u Srbiji, da da. Pitaj bilo kojeg objkektivnog čovjeka iz tenisa šta misli o Đokovićima. Uništili su odličan čalendžer na Gemaksu koji je imao tradiciju, uništili su male turnire koji za klince život znače zbog privatnog turnira koji je trajao tri godine. Sada je najveći srpski turnir čalendžer u Banja Luci


Blago tebi, Srbija ti je kriva za sve životne muke.
Život će ti proći u veselju.

A ne kao nama što ne znamo ko nam je kriv.
martin_krpan martin_krpan 09:40 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

он је тамошњи господар, и не делује као човек процедура и демократије


Predraže. Kakvo napadanje, kakvo hvalisanje, kakvi bakrači. Ja ni ne želim da znam ko je Kusturica i čime se bavi. Čovjek prodaje svoju robu svojim kupcima, i to je to. Ja kupujem i biram zabavu za svoje pare kakvu ja hoću. Pitanje je: da li se krši zakon ili ne? Danas je Kusturica na redu, sutra saobraćajni prestupnici, prekosutra nelegalna gradnja, nakosutra Miškovići, Dulići, Tadići, Vučići...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:47 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

martin_krpan
он је тамошњи господар, и не делује као човек процедура и демократије


Predraže. Kakvo napadanje, kakvo hvalisanje, kakvi bakrači. Ja ni ne želim da znam ko je Kusturica i čime se bavi. Čovjek prodaje svoju robu svojim kupcima, i to je to. Ja kupujem i biram zabavu za svoje pare kakvu ja hoću. Pitanje je: da li se krši zakon ili ne? Danas je Kusturica na redu, sutra saobraćajni prestupnici, prekosutra nelegalna gradnja, nakosutra Miškovići, Dulići, Tadići, Vučići...

Бојим се да си, опет слепо и по инерцији, прочитао и мој коментар.
freehand freehand 09:55 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

martin_krpan
Zamišljam kako (ćeš) bi nazvao Nobela ili Oskara da ga naš Nemanja dobije.


Nisam ga nazvao nikako, ćutao sam kada ga je tvoj padre D.Ćosić dobio.

Za očekivati je da takvo biće sem što ne zna glagolska vremena sebi dozvoljava da spekuliše ko je čiji padre.
Nego, Ćosić nije dobio Nobelovu nagradu a na tu plitkoumnu debilnu proovokaciju reagovao je gospodski. A njegovo pominjanje u kontekstu ovog bloga govori koliko je tebi stalo do reda i zakona.
Htedoh sinoć da napišem ovo što je Brajović napisao sada: na svaki pomen Kusturice izvesna grupa specifičnog mentalnog sustava skače kao bik na crvenu maramu. Ali pošto nije u pitanju bik već roj koliko dosadnih toliko i glupih mušica - svaki put dobiju i po gubici i po guzici.
Da, incident evolucije: mušice imaju gubice i guzice. Često na zamenjenim mestima, čak.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:58 04.01.2015

Није дупликат

freehand
Htedoh sinoć da napišem ovo što je Brajović napisao sada: na svaki pomen Kusturice izvesna grupa specifičnog mentalnog sustava skače kao bik na crvenu maramu. Ali pošto nije u pitanju bik već roj koliko dosadnih toliko i glupih mušica - svaki put dobiju i po gubici i po guzici.

Бојим се да си, опет слепо и по инерцији, прочитао и мој коментар.
freehand freehand 10:00 04.01.2015

Re: Није дупликат

Predrag Brajovic
freehand
Htedoh sinoć da napišem ovo što je Brajović napisao sada: na svaki pomen Kusturice izvesna grupa specifičnog mentalnog sustava skače kao bik na crvenu maramu. Ali pošto nije u pitanju bik već roj koliko dosadnih toliko i glupih mušica - svaki put dobiju i po gubici i po guzici.

Бојим се да си, опет слепо и по инерцији, прочитао и мој коментар.

Ja se tebi izvinjavam ako sam pogrešno pročitao tvoj komentar, no po inerciji sigurno nisam.
martin_krpan martin_krpan 10:04 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Predrag Brajovic
martin_krpan
он је тамошњи господар, и не делује као човек процедура и демократије


Predraže. Kakvo napadanje, kakvo hvalisanje, kakvi bakrači. Ja ni ne želim da znam ko je Kusturica i čime se bavi. Čovjek prodaje svoju robu svojim kupcima, i to je to. Ja kupujem i biram zabavu za svoje pare kakvu ja hoću. Pitanje je: da li se krši zakon ili ne? Danas je Kusturica na redu, sutra saobraćajni prestupnici, prekosutra nelegalna gradnja, nakosutra Miškovići, Dulići, Tadići, Vučići...

Бојим се да си, опет слепо и по инерцији, прочитао и мој коментар.


Ma pročitao sam Predraže. Gura se diskurs: za ili protiv izvjesnog Kusturice. Neko spominje i Putina, Kosovo... Smoriše te plitke geostrateške priče, priče o borbi, o junaštvu, o zaslugama, o "Srpskoj njivi"... Uvaljuje se opet narativ umjesto jednostavnosti pravne države. Ljudi u Srbiji/BiH nisu stoka da konstantvo gutaju priče kako se neko za njih bori. Ljudi gledaju šta će pojesti, kada će se i kako odmoriti od mobinga i ugnjetavanja za 20.000 dinara. Ljudi i migriraju zbog zakona u AT/DE više nego zbog materijalne sigurnosti.
martin_krpan martin_krpan 10:10 04.01.2015

Za docsumana

Neofantastični realizam.

blogovatelj blogovatelj 10:32 04.01.2015

Re: Čoveče, Kusturici treba izgraditi spomenik

Šta je to bilo? Btw, Đokovići su uništili tenis u Srbiji, da da.


Kakav si ti bezmozgaš. Kažeš, tenis je u Srbiji bio na nebeskom nivou, pa došli mrski Đokovići i sjebali sve.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana