Društvo| Život

Ja sam Čarli (Je Suis Charlie)

gordanac RSS / 07.01.2015. u 15:59

Trojica ljudi, naouružani automatskim oružjem ubili su danas 12 ljudi u sedištu "Charlie Hebdo" satiričnog lista,, u centru Pariza, sasuli su šaržere metaka u ljude koje ne poznaju, u karikaturiste, satiričare, novinare i dvojicu policajaca.

B6wSop9IIAAMnd2.jpg

Francuska je odgovorila rečenicom "Je Suis Charlie" i pozivom na okupljanje večeras na Trgu Republike u Parizu, okupljanjem za slobodu štampe, za demokratiju, za Republiku. 

Moje duboko saučešće porodicama poginulih i moje duboko saosećanje Francuskoj i Francuzima.

Događaj koji će svojom užasavajućom tragićnošću pokrenuti mnoge druge događaje, uticati dalekosežno na mnogo šta u budućnosti.

Ne umem da razumem mržnju, ideologiju, strategiju i volju kojom se ubija nenaoružano ljudsko biće, ko god da je, a pucati i ubiti karikaturiste, satiričare, ljude koji bez cenzure ismevaju šta god oni misle da treba pokazuje jedno novo lice zla i mržnje.

Smeh im je meta. Ljudski smeh. Komedija, satira, karikatura.

A nema metaka kojima se to može usmrtiti.

Ljude mogu.

Zato sam i ja Čarli. I danas i zauvek.

 



Komentari (866)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikele9 mikele9 16:24 07.01.2015

!!!!!!!!!!!!

Je suis Charlie aussi!
Bili Piton Bili Piton 17:15 07.01.2015

Re: !!!!!!!!!!!!

+1
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:44 07.01.2015

Re: !!!!!!!!!!!!

mikele9
Je suis Charlie aussi!


Moi aussi.

Žao mi je žrtava, kao i muslimana u Francuskoj kojima je sigurno žešća frka zbog ovoga. Francuzi, čuvajte komšije.
isidora.k isidora.k 20:55 07.01.2015

Ubijeni bez milosti


Danas u Parizu i gotovo celom svetu svirepo ubistvo novinara i policajaca nazivaju terorizmom . Parlament Srbije morao bi ponovno javno da osudi sramotne likvidacije novinara , policajaca , premijera , ministra ... , ubistva nazove terorizmom , da učini novi napor da se izvođači ,organizatori , finacijeri , nalogodavci i saučesnici u decenijskom sramotnom zataškavanju zločina, u punom sastavu izvede pred lice pravde.





Varvarsko ubistvo Ive Pukanića i Nike Franjića ,eksplozivom “vrednim” 1.5 milion evra, u terorističkom napada na "slobodu govora" 2008. godine od strane NEDODIRLJIVIH .





Dada Vujasinović , Slavko Ćuruvija i Milan Pantić , žrtve terora nad "slobodom govora" od strane NEDODIRLJIVIH koji su i dalje na čekanju da se postigne konsenzus u delu Države odgovorne za kažnjavanje zločinaca.


U čast svih ubijenih novinara koji su bili svesni smrtne opasnosti.
tyson tyson 21:34 07.01.2015

Re: Ubijeni bez milosti

U čast svih ubijenih novinara koji su bili svesni smrtne opasnosti.





oskar-z-wild oskar-z-wild 16:25 07.01.2015

Nisam baš siguran

Smeh im je meta. Ljudski smeh. Komedija, satira, karikatura.


Nisam siguran da im smeta smeh. Mislim da je u pitanju kreiranje straha i neprijatelja.

Ova akcija mi više liči na terorističke napade koje je CIA vršila u Italiji u vreme borbe protiv komunizma nego na "autentični islamski teror".

gordanac gordanac 16:30 07.01.2015

Re: Nisam baš siguran

Nisi siguran?
Nisi siguram da su pobijeni karikaturisti, novinari, satiričari?
Nisi siguran ko je počinilac, pa nisi siguran da su ovi ljudi pobijeni?
Blago tebi
oskar-z-wild oskar-z-wild 16:32 07.01.2015

Re: Nisam baš siguran

gordanac
Nisi siguran?
Nisi siguram da su pobijeni karikaturisti, novinari, satiričari?
Nisi siguran ko je počinilac, pa nisi siguran da su ovi ljudi pobijeni?
Blago tebi


Nisam siguran da su bili meta islamskih terorista.
gordanac gordanac 16:34 07.01.2015

Re: Nisam baš siguran

oskar-z-wild
gordanac
Nisi siguran?
Nisi siguram da su pobijeni karikaturisti, novinari, satiričari?
Nisi siguran ko je počinilac, pa nisi siguran da su ovi ljudi pobijeni?
Blago tebi


Nisam siguran da su bili meta islamskih terorista.

Pa?
Zato i kažem - blago tebi što ti je to važno, da budeš u to siguran ili ne.
gabriele gabriele 16:50 07.01.2015

Re: Nisam baš siguran

Moje iskreno razumevanje za vašu tugu,,
ja međutim nisam čarli , ja sam gabriele, kupio sam kokice, uključio TV,, kako bi rekli na HRT, odabrao "Bernar Kušner" ovo nije početak, ovo je posljedica nakaradnog suživota dve nakaradne ideologije pripadnika religije mira i politike "socijalne države i multikulturalnosti",, a sad nek tamburaju kako to nije prava religija mira ( čudo koda su mule da daju halal fermane ko je munafik a ko nije)
nek povećaju dječije doplatke i kvote za emigrante.. a ovo ,, ma to je zbog globalnog zatopljenja

ako mislite da sam netolerantan samo zato što sam emoconalno isprazan prema onima koji su iste takve izjave davali ne tako davno.
eto ima prostora za priče o katarzi, suočavanju s prošlosti i tako,,, mogu si povući kompletan NGO sektor odavle,njihov je ,oni ga plaćali, a oni bar imaju iskustva o spinovanju,,trebat će im .. a ja odo po još kokica ovo će trajat ko Zagor protiv Super Majka u puno nastavaka .. Mašala
a tolerancija
to vam je kad poštujete i moje pravo na kontemplaciju o uzrocima i posljedicama ma kako uvrnute bile ,, ja puco nisam ,, samo "razmišljo"
gordanac gordanac 17:09 07.01.2015

ne mislim ...

... ništa o vašim reakcijama. gabriele.
Svako ima pravo da ne odoli da se dokaže, zluradošću ili solidarnošću.
U tome i jeste razlika.
I između mene i vas, takođe.
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:44 07.01.2015

Početak 2015.

Ne treba zaboraviti sled napada na džamije u Švedskoj od pre neki dan, pa noćne proteste protiv islama u Nemačkoj preksinoć i sinoć, jučerašnju ženu samoubicu u Istanbulu, pa onda današnju terorističku akciju u Parizu.

Mislim da je bitno znati ko organizuje sve ovo. Ako konzistentno primenjujemo formulu "Zapad je stvorio islamski terorizam i Al Kaidu" onda sledi da je ovo kreirao neko sa Zapada.

Šta je tu blago meni?
gordanac gordanac 17:53 07.01.2015

Re: Početak 2015.

Šta je tu blago meni?

Što ti je to važno, da budeš siguran "o čemu se u stvari radi".

Uleteli u redakciju sa automatskim oružjem i pobili 12 ljudi. Satiričara. Karikaturista. Novinara. O tome se radi.

I ja ne primenjujem nikakve formule, niti pišem o tome KO i ZAŠTO i zato - blago tebi, jer te to zanima.
Jer ja ne umem da mislim o tim razlozima, jer je moja lista razloga za pucanje u nenaoružane ljude koji su odabrali novinarsku profesiju, satiru i karikaturu kao svoj posao - meni je takva lista prazna, nema na njoj razloga.
Kao što mi je lista opravdavanja bilo kog nasilja - prazna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:19 07.01.2015

Re: Početak 2015.

I ja ne primenjujem nikakve formule, niti pišem o tome KO i ZAŠTO


To se nekada zvalo površnost.
omega68 omega68 18:19 07.01.2015

Re: Početak 2015.

blago tebi, jer te to zanima.
Jer ja ne umem da mislim o tim razlozima,

Хм, од неког ко је водио или се спрема да поново води државу, Скупштину или министарство, очекујем да уме да мисли, о тим разлозима првенствено.
gordanac gordanac 18:25 07.01.2015

Re: Početak 2015.

hoochie coochie man
I ja ne primenjujem nikakve formule, niti pišem o tome KO i ZAŠTO


To se nekada zvalo površnost.

Ne, zvalo se i zove - ljudskost, elementarna.
Oduvek.
A za "znatiželju" o identitetu ubica, o načinu masakra, o nalogodavcima, finansijerima, jatacima, teorijama zavere, predrasudama, zlu i svemu ostalom što prati ubijanje i zločine uz ili bez "superiornog znanja" o svemu tome, unapred - ostavljam dane koji su ispred mene.
Jer je to nešto sasvim drugo.
niccolo niccolo 18:26 07.01.2015

Re: Početak 2015.

hoochie coochie man

omega68

Јебига, сад и вас двојица серете ко фоке у пубертету. Стварно је дегутантно на оваквој теми хватати за сваки зарез и стилску фигуру јер не волите њен политички избор. Да размислите о свом понашању и да се лепо извините.
gordanac gordanac 18:29 07.01.2015

Re: Početak 2015.

omega68
blago tebi, jer te to zanima.
Jer ja ne umem da mislim o tim razlozima,

Хм, од неког ко је водио или се спрема да поново води државу, Скупштину или министарство, очекујем да уме да мисли, о тим разлозима првенствено.

Tvoj izbor.
Moj je napisan jasno danas.

A svima ostalima je na volju da ispisuju svoje sveznanje o razlozima, počiniocima, ideologijama, načinima, o svemu što njih danas zanima i o čemu imaju čvrst stav, neometeni činjenicama.
A jedina činjenica je da je 12 ljudi mrtvo.
I o njima je ovde reč.
gordanac gordanac 18:31 07.01.2015

Re: Početak 2015.

niccolo
hoochie coochie man

omega68

Јебига, сад и вас двојица серете ко фоке у пубертету. Стварно је дегутантно на оваквој теми хватати за сваки зарез и стилску фигуру јер не волите њен политички избор. Да размислите о свом понашању и да се лепо извините.

Nema potrebe za ikakvim izvinjavanjem ikoga ikome
Ljudi imaju pravo na stav, na mišljenje, na svoju slobodnu reč.
O toj se slobodi danas i radi.

niccolo niccolo 18:34 07.01.2015

Re: Početak 2015.

Ljudi imaju pravo na stav, na mišljenje, na svoju slobodnu reč.

То није спорно. Ја говорим о понашању.
gordanac gordanac 18:38 07.01.2015

Re: Početak 2015.

niccolo
Ljudi imaju pravo na stav, na mišljenje, na svoju slobodnu reč.

То није спорно. Ја говорим о понашању.

I to je pravo svakoga, ponašanje je izražavanje stava.
nikvet pn nikvet pn 18:39 07.01.2015

Re: Početak 2015.


Коментар са Б92 вести :

Ovakvo ubistvo nikad ne bih pocinio istinski (normalan) vernik (musiman, hriscanin svejedno). Koje li slucjanosti ali pre 21 godinu u Kravicama Oricevi zlotvori su pobili oko 150 Srba na danasnji dan i nije bilo NIKAKVE REAKCIJE EVROPE NITI OSUDE. A sada osude (spravom pljsute sa svih strana).Selektivan pristup zlocinu...jer onda su zrtve bili Srbi a sad Francuzi...
(mlekadzija, 7. januar 2015 14:55)
# Link komentara
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:40 07.01.2015

Re: Početak 2015.

ебига, сад и вас двојица серете ко фоке у пубертету. Стварно је дегутантно на оваквој теми хватати за сваки зарез и стилску фигуру јер не волите њен политички избор. Да размислите о свом понашању и да се лепо извините.


Kakve li veze sad ima politički izbor, da mi je znati?
(osim u slučaju da je on razlog slaganja po svaku cenu?)

Dvanaest ljudi poginulo, ogroman gubitak naravno, strašno, užasno...
Ali da li je smrt dvanaestoro ljudi sama po sebi dovoljna da se samo o njoj govori, da se ninšta drugo ne treba obraćati pažnja?
Ako je tako onda svaki dan treba po jedan ovakav blog, jer su retki dani kad nekih dvanaest nedužnih ljudi ne bude ubijeno, na žalost.

A ovo je vest ne samo zbog dvanaest smrti, nego zbog mesta, načina, pa zar je toliko neumesno upitati se i za razlog?
niccolo niccolo 18:43 07.01.2015

Re: Početak 2015.

pa zar je toliko neumesno upitati se i za razlog?

Па не видим да си се ти упитао. Већ си се убацио да пребацујеш површност зато што се неко не пита за разлог.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:47 07.01.2015

Re: Početak 2015.

niccolo
hoochie coochie man

omega68

Јебига, сад и вас двојица серете ко фоке у пубертету. Стварно је дегутантно на оваквој теми хватати за сваки зарез и стилску фигуру јер не волите њен политички избор. Да размислите о свом понашању и да се лепо извините.


Tačno. Ljudi, koji vam je djavo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:54 07.01.2015

Re: Početak 2015.

Па не видим да си се ти упитао. Већ си се убацио да пребацујеш површност зато што се неко не пита за разлог.


Zar to nije makar slično ako ne i isto?
Kad neko kaže ne zanima me šta je razlog, zar je greh upitati pa kako te ne zanima?
Formulacija tog pitanja ima raznih.
Ja ne znam razlog ali me itekako zanima, i smatram površnoću kad neko kaže nije mi to važno, važna mi je samo činjenica da je neko pobio nedužne ljude. A sve to u situaciji kad su ubijanja nedužnih skoro pa svakodnevna pojava.
gordanac gordanac 19:09 07.01.2015

Re: Početak 2015.

hoochie coochie man
Па не видим да си се ти упитао. Већ си се убацио да пребацујеш површност зато што се неко не пита за разлог.


Zar to nije makar slično ako ne i isto?
Kad neko kaže ne zanima me šta je razlog, zar je greh upitati pa kako te ne zanima?
Formulacija tog pitanja ima raznih.
Ja ne znam razlog ali me itekako zanima, i smatram površnoću kad neko kaže nije mi to važno, važna mi je samo činjenica da je neko pobio nedužne ljude. A sve to u situaciji kad su ubijanja nedužnih skoro pa svakodnevna pojava.

Kad mislim da mi nešto nije važno - ja to i napišem, sada nisam, a tvoja je volja da učitavaš koliko ti drago.
Kao što sam jasno napisala da je "istraživanje bez činjenica" - spletkarenje, neproduktivno, razmena stavova "sveznajućih o svemu". Slobodno je svakome, kao i meni što je slobodno da prvo čujem ikakve činjenice.

Tebi treba razlog da naoružani ljudi upadnu u novinarsku redakciju i pobiju 12 ljudi?
Kad bi se malko razgovaralo o razlogu izgledalo bi ti razumljivo?
Kao - "nisu ih ubili ti i ti bez veze" nego su ih pobili "ti i ti zbog tog i tog razloga", jasna stvar.
Tri nauoružana čoveka poubijala 12 ljudi, 10 nenaoružanih novinara, karikaturista, satiričara i 2 naporužana policajca.
To je jedina činjenica koja nam je poznata.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:15 07.01.2015

Re: Početak 2015.

gordanac

Tri nauoružana čoveka poubijala 12 ljudi, 10 nenaoružanih novinara, karikaturista, satiričara i 2 naporužana policajca.
To je jedina činjenica koja nam je poznata.


da li se išta zna o identitetu naoružanih i zamaskiranih? jedna stvar dovodi u sumnju indiciju da su cia-ini operativci, a to je konfuzno i nesigurno kretanje nakon ubistva prvog čuvara. mogli bi biti isis ratnici - a to je bunch of thugs. opet, nije ni to islam, to je gomila kriminalaca i prestupnika. da li stoji neki državni entitet iza njih, to je veliko pitanje današnjice.
docsumann docsumann 19:18 07.01.2015

Re: Početak 2015.

da li se išta zna o identitetu naoružanih i zamaskiranih?


zadnje što sam čuo - nisu ih još uhvatili. u samu potjeru je uključeno oko 3000 ljudi.
našli su napušten automobil s kojim su se dovezli/odvezli do mjesta napada.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:24 07.01.2015

Re: Početak 2015.

Tebi treba razlog da naoružani ljudi upadnu u novinarsku redakciju i pobiju 12 ljudi?


Meni treba razlog?
Mene samo zanima šta su oni smatrali dovoljnim razlogom, a to uopšte nije nevažno.
Tvoju omiljenu frazu o praznoj listi opravdanja i ja prihvatam, ali to nikako ne znači da me razlozi ne zanimaju.
A to što me zanimaju nikako ne znači da ih opravdavam bilo kakvi da su (ovo bi trebalo da se podrazumeva, ali da ipak napišem, sve mi se čini da je bolje tako)

Nije poznata samo činjenica da je ubijeno dvanaest ljudi, poznata je i činjenica da to ubistvo ima i veću političku težinu od ubistava dvanaest ljudi u Nigeriji npr. I to, ta poznata činjenica, politička dimenzija toga, je razlog zašto se o ovih dvanaest ljudi više govori.
Zbog svega toga mi se čini površnim insistirati samo na činejnici da su ljudi pobijeni.
Pobijeni su i drugi, što se o njima ne govori?
Ili, ako se o ovima više govori, zašto se ne govori o onome što ih razlikuje, a to je politička dimenzija ubistva.


Domazet Domazet 19:25 07.01.2015

i ja sam jedan od onih...

...koji misle da je insistiranje na odbijanju da se, u ovom trenutku, postavljaju pitanja o uzroku zlocina i pozadini pocinioca - povrsno. Na zalost zivimo u vremenima kada je gotovo podjednako verovatno da su pocinioci zlocina i ekstremni islamisti i ksenofobni ekstremni desnicari. Sta je verovatnije je u ovom trenutku pitanje licnih preferenci tako da nisam spreman da dam moju ocenu. Medjutim moramo biti svesni da ce muslimani u Francuskoj trpeti konsekvence ovog akta i da ce one zavisiti od toga ko je bio pocinilac. Tako da moram da kazem da isturanje jednog (vrlo vaznog) principa u prvi plan a na racun odbijanje da se razmislja o sasvim izvesnim posledicama po odredjeni segment populacije u Francuskoj deluje, iako verujem da nije, kao showing off...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:27 07.01.2015

Re: Početak 2015.

treba prvo da se utvrdi ko su napadači, sva druga nagađanja su besmislena... možda su dva tinejdžera koji su loše završili polugodište, navarili se hašom i gledali kuglanje za Kolumbinu, ili nešto, ništa ne vredi dok se ne otkrije identitet napadača.
gordanac gordanac 19:36 07.01.2015

Re: Početak 2015.

hoochie coochie man
Tebi treba razlog da naoružani ljudi upadnu u novinarsku redakciju i pobiju 12 ljudi?


Meni treba razlog?
Mene samo zanima šta su oni smatrali dovoljnim razlogom, a to uopšte nije nevažno.
Tvoju omiljenu frazu o praznoj listi opravdanja i ja prihvatam, ali to nikako ne znači da me razlozi ne zanimaju.
A to što me zanimaju nikako ne znači da ih odravdavam bilo kakvi da su (ovo bi trebalo da se podrazumeva, ali da ipak napišem, sve mi se čini da je bolje tako)

Nije poznata samo činjenica da je ubijeno dvanaest ljudi, poznata je i činjenica da to ubistvo ima i veću političku težinu od ubistava dvanaest ljudi u Nigeriji npr. I to, ta poznata činjenica, politička dimenzija toga, je razlog zašto se o ovih dvanaest ljudi više govori.
Zbog svega toga mi se čini površnim insistirati samo na činejnici da su ljudi pobijeni.
Pobijeni su i drugi, što se o njima ne govori?
Ili, ako se o ovima više govori, zašto se ne govori o onome što ih razlikuje, a to je politička dimenzija ubistva.




To pričam.
Braniću tvoju slobodu i tvoje pravo da svoje predrasude i stavove zoveš - traganjem za uzrocima, razumemo se mi odlično.
Kao što ću ti, upitana, objašnjavati da ja imam slobodu i pravo da u spletkarenju tkanom od predrasuda i ličnih stavova ne učestvujem, ni sada ni bilo kada.
Tebi treba poređenje, konteksta, Nigerije, opštih mesta - tvoje pravo. I ovde i bilo gde.
To tvoje pravo ne ograničava i ne može ogranićavati moje pravo da se nakon poznatih činjenica bavim kontekstom ovog zločina, ovde ili bilo gde.
Moj izbor je da je danas i sada kontekst ovog zločina da je 12 ljudi mrtvo. Novinara, satiričara, karikaturista i dva policajca.
I taj moj izbor ničin i nikako ne ograničava tvoj izbor da pišeš, razmišljaš, procenjueš i tragaš za uzrocima, to je tvoja slobodna volja i ovde i inače.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:56 07.01.2015

Re: Početak 2015.

tvoje pravo da svoje predrasude


Ali to ćeš zvati predrasudama, jer ti, a ko bi drugi, imaš tapiju na kategorisanje.
pravo da u spletkarenju tkanom od predrasuda i ličnih stavova ne učestvujem


A zanimanje za razloge događaja koji će najverovatnije imati poprilične posledice, kategorišeš kao spletkarenje. I to naravno smatraš razgovorom voĐenim po onim pravilima o kojima si tako ponosno pisala.
To tvoje pravo ne ograničava i ne može ogranićavati moje pravo


Ocena nije ograničavanje.
Ja tvoj pristup, sa čini mi se jakim razlozima, zovem površnim pristupom, a to nije ograničavanje, samo ocena.
Osim ako moje ocenjivanje nije ograničavanje tvog prava na ocenjivanje.
Možda samo sebi daješ to pravo, pa ako ga i neko drugi uzme to smatraš ograničavanjem samo tvoje slobode?
Moj izbor je da je danas i sada kontekst ovog zločina da je 12 ljudi mrtvo

Ok.
A šta bi odgovorila na pitanje što si izabrala baš tih 12 ljudi?
I šta te briga, je odgovor.
gordanac gordanac 19:59 07.01.2015

Re: Početak 2015.

A šta bi odgovorila na pitanje što si izabrala baš tih 12 ljudi?

Zato što su mrtvi.
Pobijeni u redakciji satiričnog nedeljnika. Novinari, Karikaturisti. Satiričari.
Zato sam izabrala tih 12 ljudi, njih 10 iz redakcije i 2 policajca.
A ti si slobodan da pišeš o čemu god ti volja, kako god ti volja, kad me pitaš - ja ću ti odgovoriti kako ja mislim.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:03 07.01.2015

Re: Početak 2015.

pa dobro, pregazili su ih, ko ima oružje i smatra da je to snaga ima znatno više moći od onih koji imaju reč i smatraju je za snagu. naoružanost je ozbiljan ledeni momenat nastajanja ličnosti. još daš oružje pometenoj ličnosti - sve joj otvoreno da napravi haos.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:07 07.01.2015

Re: Početak 2015.

Zato što su mrtvi.


Dobro.
Da ne vrtimo istu priču po stoti put, a to bi se desilo ako bih ti rekao da ima i drugih mrtvih o kojima se ne piše.

Ajd, u pravu si, ti možeš da pišeš o čemu ti volja, da biraš i teme i mrtve po svom nahođenju.
Svi ostali imaju pravo da i o tome sude, svakavi mi razlozi padaju na pamet, ali možda je ipak red da na tvom blogu ti vodiš glavnu reč.
Pozdrav.
gabriele gabriele 20:12 07.01.2015

Re: ne mislim ...

gordanac
... ništa o vašim reakcijama. gabriele.Svako ima pravo da ne odoli da se dokaže, zluradošću ili solidarnošću.U tome i jeste razlika.I između mene i vas, takođe.

Hvala vam , ipak je to veliki napredsk u srpskoj blogosferi ,,,
i ne samo to i globalni napredak nije zanemariv
na današnji dan prije 21godinu islamisti su ubili minimum 49 civila , danas "samo " 12. ipak je to napredak ,reko bi Bernar
još jednom hvala vam na toleranciji prema meni koji imam evropske vrednosti (njihove)
gordanac gordanac 20:15 07.01.2015

Re: Početak 2015.

hoochie coochie man
Zato što su mrtvi.


Dobro.
Da ne vrtimo istu priču po stoti put, a to bi se desilo ako bih ti rekao da ima i drugih mrtvih o kojima se ne piše.

Ajd, u pravu si, ti možeš da pišeš o čemu ti volja, da biraš i teme i mrtve po svom nahođenju.
Svi ostali imaju pravo da i o tome sude, svakavi mi razlozi padaju na pamet, ali možda je ipak red da na tvom blogu ti vodiš glavnu reč.
Pozdrav.

Ne vodim ja nikakvu "glavnu reč" niti je to uopšte moguće bilo gde na društvenim mrežama.

I svi drugi imaju pravo da sude i da "im svakakvi razlozi padaju na pamet", i ovde i bilo gde.
I da tragaju za tim uzrocima i za tim razloziama kako oni misle da treba.
To je jedno od prava i sloboda - pravo na slobodnu reč koje branim ako se uskraćuju drugima.
Kao što branim svoje pravo na slobodnu reč, na mišljenje i stav kad me se upita "zašto ne pišem nešto" što onaj ko pita misli da mora i treba da pišem.
Pozdrav.
gabriele gabriele 20:20 07.01.2015

Re: Nisam baš siguran

Nisam siguran da su bili meta islamskih terorista.

ma jok , uvijek su to il židovi il krščani koja demagogija
s.dj s.dj 20:45 07.01.2015

Re: Nisam baš siguran

Ova akcija mi više liči na terorističke napade koje je CIA vršila u Italiji u vreme borbe protiv komunizma nego na "autentični islamski teror".


Moj prvi utisak je da cela akcija izgleda kao delo profesionalaca a ne terorista.
s.dj s.dj 20:56 07.01.2015

Re: Nisam baš siguran

ma jok , uvijek su to il židovi il krščani koja demagogija


Među 12 žrtava u današnjem terorističkom napadu u Parizu bio je osamdesetogodišnji karikaturista Žorž Volinski.
Njegova majka je bila Jevrejka iz Tunisa, a otac Jevrej iz Poljske. Bežeći od pogroma Jevreja koji se tridesetih godina dešavao u Evropi, oni su doneli odluku da iz Francuske presele u Tunis, gde je Žorž rođen 1934. U Tunisu su otvorili malu radnju koja se bavila preradom gvožđa.. Njegov oca je 1936. godine ubio nezadovoljan radnik. Iako je Žorž tada bio beba, svojoj supruzi je kasnije rekao “Duh oca me progoni celog života.”


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:58 07.01.2015

Re: i ja sam jedan od onih...

i ja sam jedan od onih...
...koji misle da je insistiranje na odbijanju da se, u ovom trenutku, postavljaju pitanja o uzroku zlocina i pozadini pocinioca - povrsno.

upravo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:30 08.01.2015

Re: Početak 2015.

Zato što su mrtvi.
Pobijeni u redakciji satiričnog nedeljnika. Novinari, Karikaturisti. Satiričari.

jbg, svrbe me prsti već dva sata. onako pitam, jer nije bilo bloga od pobijenoj deci u školi u pakistanu pre dve-tri nedelje. mislim, i oni su mrtvi, sem ako ti ova dvanaestorica ipak nisu mrtvija? ono, kako izabereš da pišeš od terorističkom napadu (sa smrtnim ishodom 12 ljudi) u parizu na novinare, satiričare, karikaturiste, a ne (i) o terorističkom napadu (sa smrtnim ishodom preko 100 dece) u pakistanu?

ps. a možda je pitanje retoričko...
gordanac gordanac 00:35 08.01.2015

Re: Početak 2015.

BebaOdLonchara
Zato što su mrtvi.
Pobijeni u redakciji satiričnog nedeljnika. Novinari, Karikaturisti. Satiričari.

jbg, svrbe me prsti već dva sata. onako pitam, jer nije bilo bloga od pobijenoj deci u školi u pakistanu pre dve-tri nedelje. mislim, i oni su mrtvi, sem ako ti ova dvanaestorica ipak nisu mrtvija? ono, kako izabereš da pišeš od terorističkom napadu (sa smrtnim ishodom 12 ljudi) u parizu na novinare, satiričare, karikaturiste, a ne (i) o terorističkom napadu (sa smrtnim ishodom preko 100 dece) u pakistanu?

ps. a možda je pitanje retoričko...

Nije retoričko, nego nije pitanje uopšte.
Saopštenje je, naredbodavne vrste, a sve o tome ŠTA bih ja trebalo da pišem i kako u ovom ili nekom drugom pretpostavljenom postu.
Tvoje pravo, tvoj stav.
Kojim mi saopštavaš kakav je tvoj stav o meni zato što ja ne pišem šta ti misliš da bih ja trebalo i kako.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:54 08.01.2015

Re: Početak 2015.

Tvoje pravo, tvoj stav.
Kojim mi saopštavaš kakav je tvoj stav o meni zato što ja ne pišem šta ti misliš da bih ja trebalo i kako.

(ovo je varljda trebalo da ide u jednu rečenicu, ali ajde sad...)

stvarno ne znam o čemu bi ti trebala da pišeš, i da li iko treba da piše išta o bilo čemu. zasmetalo mi je/primetila sam da ti koja često pišeš o ženskim pravima, slobodi govora, zlostavljanju žena...sasvim zaobiđeš masakr preko 100 dece u pakistanu, i braniš svoj stav time da pišeš o 12 ubijen francuza "zato što su mrtvi".

evo sad i pitanja (koja neće biti retorička), ali na koje ne moraš da odgovoriš ako ne želiš:

1) zašto nisi pisala o masakru islamskih terorista na školu u pakistanu?
2) da li te je više potresla smrt 12 francuza u parizu od masakra u pakistanu?
gordanac gordanac 01:06 08.01.2015

Re: Početak 2015.

BebaOdLonchara
Tvoje pravo, tvoj stav.
Kojim mi saopštavaš kakav je tvoj stav o meni zato što ja ne pišem šta ti misliš da bih ja trebalo i kako.

(ovo je varljda trebalo da ide u jednu rečenicu, ali ajde sad...)

stvarno ne znam o čemu bi ti trebala da pišeš, i da li iko treba da piše išta o bilo čemu. zasmetalo mi je/primetila sam da ti koja često pišeš o ženskim pravima, slobodi govora, zlostavljanju žena...sasvim zaobiđeš masakr preko 100 dece u pakistanu, i braniš svoj stav time da pišeš o 12 ubijen francuza "zato što su mrtvi".

evo sad i pitanja (koja neće biti retorička), ali na koje ne moraš da odgovoriš ako ne želiš:

1) zašto nisi pisala o masakru islamskih terorista na školu u pakistanu?
2) da li te je više potresla smrt 12 francuza u parizu od masakra u pakistanu?

1) Zato što u trenutku tragedije ne znam dovoljno o svemu, mogu da napišem samo opšta mesta a takav mi se pristup tom jezivom događaju činio nedostojan, a kad sam prošla i informacije i provere prošlo je dovoljno dana u kojima smo koliko-toliko informisani o tome šta se tamo dogodilo. Možda i napišem, pogotovo zbog razvoja događaja nakon te tragedije.
2) Ne umem da pravim ravnoteže zla, ne umem da oguglam na reči i dela nepojamne mržnje i njome nahuškano nasilje i smrti, ne umem da izgradim neosetljivost na nasilne smrti ili da izgradim bilo kakvu skalu po kojoj bih im merila intenzitet, tako da ne umem da ti odgovorim da me je više ili manje potresla smrt nekog ljudskog bića za koju saznam iz ovakvih vesti.
emsiemsi emsiemsi 06:42 08.01.2015

Re: Početak 2015.

gordanac
BebaOdLonchara
Zato što su mrtvi.
Pobijeni u redakciji satiričnog nedeljnika. Novinari, Karikaturisti. Satiričari.

jbg, svrbe me prsti već dva sata. onako pitam, jer nije bilo bloga od pobijenoj deci u školi u pakistanu pre dve-tri nedelje. mislim, i oni su mrtvi, sem ako ti ova dvanaestorica ipak nisu mrtvija? ono, kako izabereš da pišeš od terorističkom napadu (sa smrtnim ishodom 12 ljudi) u parizu na novinare, satiričare, karikaturiste, a ne (i) o terorističkom napadu (sa smrtnim ishodom preko 100 dece) u pakistanu?

ps. a možda je pitanje retoričko...

Nije retoričko, nego nije pitanje uopšte.
Saopštenje je, naredbodavne vrste, a sve o tome ŠTA bih ja trebalo da pišem i kako u ovom ili nekom drugom pretpostavljenom postu.
Tvoje pravo, tvoj stav.
Kojim mi saopštavaš kakav je tvoj stav o meni zato što ja ne pišem šta ti misliš da bih ja trebalo i kako.

Овај пута подржавам Чомићку !
Како не волим да се мени одређује шта морам (да пишем), тако не волим нити да ја одређујем другима (нити било ко било коме).
princi princi 07:02 08.01.2015

Re: Početak 2015.

Како не волим да се мени одређује шта морам (да пишем), тако не волим нити да ја одређујем другима (нити било ко било коме

Da, kad se pitanje frameuje tako banalno, naravno da je tako. Ali loše je da se Bebina osnovna poruka, a to je da se suočimo sa rasistima u sebi, svedemo na to. Mislim, najlakše je reći: "Ja nisam rasista, meni su svi Cigani isti!" Mnogo je teže biti iskren i suočiti se sa ličnim demonima (iako nisam siguran da je baš Blog 92 najbolja forma za takva intimna suočavanja, pogotovu ako si aspiring politician).
alselone alselone 08:30 08.01.2015

Re: Početak 2015.

Ali loše je da se Bebina osnovna poruka, a to je da se suočimo sa rasistima u sebi, svedemo na to.


I ja sam tako razumeo.

Moja jucerasnja reakcija je bila totalni sok, neverica i tuga. Onda sam se u sledecoj misli zapitao zasto je tako, tj. zasto nije tako svakodnevno kada toliko ljudi gine na drugim mestima. Onda sam krenuo da prebiram po dehumanizaciji muslimana (i svih ostalih naroda na Bliskom istoku i susednom delu Azije), uzizanju Evrope i svim ostalim sablonima u medijima, sam sa sobom.
Toliko je ubijanja oko nas, tako bedno opravdanog u medijima, gde su neki ljudi mrtviji od drugih (kao na primer na ovom blogu), da cu do kraja (iako se borim protiv toga) postati ravnodusan na sve.
princi princi 08:55 08.01.2015

Re: Početak 2015.

alselone
...

Pre neku nedelju vrtim kanale i naletim slučano na WWE Coming home. Wrestlemania, publika prepuna golobradih mladića u maskirnim uniformama, svi dovedeni do ekstaze onim rvanjem, delirijum "USA! USA! USA!", Hulk Hogan delivers emotional speech, zahvaljuje se trupama, zli Rus, Arapin (naravno zao, a kakav drugi?) i tu mi sine: Koja je suptinska razlika između ovoga i onog ritualnog youtube sečenja glava? Što su ovi nekakvi envagelisti a oni muslije? Hrišćanska svetla tradicija? Gde se dedoše taj Njutn, Bah? Po meni, to je potpuno ista vrsta besmisla i zabrinjavajuće otuđenosti.
alselone alselone 10:42 08.01.2015

Re: Početak 2015.

oja je suptinska razlika između ovoga i onog ritualnog youtube sečenja glava?


Sustinski nikakva. Svako lozi svoju publiku na nacin koji ona najbolje razume i gradi put za dehumanizaciju protivnika i nova ubistva.

Da, neko bi mogao da kaze da je razlika u tome sto su Arapi ubili coveka a Ameri nisu, ali je to samo, koliko god odvratno zvucalo, razlika u pristupu za isti cilj. Jer ce Ameri sutra ubiti njih 500 iz aviona senluceci dzojstikom. Ali o tome nece biti blog. Nikad. N-i-k-a-d. Jer to nisu zanimljivi ljudi. A i njihovi ambasadori ne uticu na kadriranje i finansiranje.
Sepulturero Sepulturero 11:29 08.01.2015

Re: Početak 2015.

docsumann
da li se išta zna o identitetu naoružanih i zamaskiranih?


zadnje što sam čuo - nisu ih još uhvatili. u samu potjeru je uključeno oko 3000 ljudi.
našli su napušten automobil s kojim su se dovezli/odvezli do mjesta napada.


А у том аутомобилу нашли личну карту једног од атентатора. Згодно, зар не?
mariopan mariopan 11:37 08.01.2015

Re: Početak 2015.

alselone
Ali loše je da se Bebina osnovna poruka, a to je da se suočimo sa rasistima u sebi, svedemo na to.


I ja sam tako razumeo.

Moja jucerasnja reakcija je bila totalni sok, neverica i tuga. Onda sam se u sledecoj misli zapitao zasto je tako, tj. zasto nije tako svakodnevno kada toliko ljudi gine na drugim mestima. Onda sam krenuo da prebiram po dehumanizaciji muslimana (i svih ostalih naroda na Bliskom istoku i susednom delu Azije), uzizanju Evrope i svim ostalim sablonima u medijima, sam sa sobom.
Toliko je ubijanja oko nas, tako bedno opravdanog u medijima, gde su neki ljudi mrtviji od drugih (kao na primer na ovom blogu), da cu do kraja (iako se borim protiv toga) postati ravnodusan na sve.

Дехуманизација - кључна реч која објашњава зашто нам је неки масакр прихвтљив а неки није.
Не верујем да су сви они људи који су у бази Авијано аплаудирали авионима који полећу да би бомбардовали Београд, Нови Сад, Грделучку клисуру и воз пун путника, Телевизију Београд са свим радницима унутра,и сејали осиромашени уранијум по целој Србији ( највише по Косову и Метохији) - били зли и лоши људи.

Њима је прво у мозак усађено да је та мисија, иако у својој природи злочиначка - заправо исправна јер иде да убија зликовце и кољаче мале деце, силоватеље и вештице које су их родиле.
Е, онда свако ко у то поверује спремн је и лично да убије а не само да аплаудира пилотима који сеју осиромашени уранијум по главама нечије деце, понајвише оним које су наводно бранили.

Ако су могли да смисле и остваре Рачак и Маркале, и пласирају многе друге лажи не би ли дехуманизовали један народ, да би остварили своје циљеве, шта их спречава да и сада ураде исто то и само сачекају да она друга огорчена страна реагује и даа им разлога за остварење неке своје " хуманитрне интервенције"?

Страшно је ово што се десило и жао ми је убијених и њихових породица, али ово не би смело да постане разлог за дехуманизацију друге групе људи јер је то пут у хаос и рат са много више жртава.
docsumann docsumann 12:45 08.01.2015

Re: Početak 2015.

Sepulturero
docsumann
da li se išta zna o identitetu naoružanih i zamaskiranih?


zadnje što sam čuo - nisu ih još uhvatili. u samu potjeru je uključeno oko 3000 ljudi.
našli su napušten automobil s kojim su se dovezli/odvezli do mjesta napada.


А у том аутомобилу нашли личну карту једног од атентатора. Згодно, зар не?


a-a, pa da, to stvarno jeste neprofesionalno od strane likvidatora.
mariopan mariopan 12:52 08.01.2015

Re: Početak 2015.

docsumann
Sepulturero
docsumann
da li se išta zna o identitetu naoružanih i zamaskiranih?


zadnje što sam čuo - nisu ih još uhvatili. u samu potjeru je uključeno oko 3000 ljudi.
našli su napušten automobil s kojim su se dovezli/odvezli do mjesta napada.


А у том аутомобилу нашли личну карту једног од атентатора. Згодно, зар не?


a-a, pa da, to stvarno jeste neprofesionalno od strane likvidatora.

А трећи који се сам предао, предао се кад је чуо своје име и да га тражи полиција. Иначе је сасвим неувиђавно - био у школи на настави за време тог напада, што потврђују и његови другови из разреда. Дечко има 18 година ( ако је веровати медијима)?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:52 08.01.2015

Re: Početak 2015.

docsumann
А у том аутомобилу нашли личну карту једног од атентатора. Згодно, зар не?

a-a, pa da, to stvarno jeste neprofesionalno od strane likvidatora.

Па то је, сад, идолатрија убица.

Гледао сам снимак: они убијају оног Муслимана полицајца (парадокс?) сасвим хладнокрвно, без премишљања, неустрашиво и немилосрдно. Он их, чак, моли, чини ми се да им каже Боже, но опроштаја нема. То су људи решени да остваре свој наум, по сваку цену, и убили би и дете и жену и било кога другог ко их у том науму спречава.

Ниси они никакви супермени, већ истренирани борци, с памећу какву су имали и пре тренинга и акције.

Има она: Прегаоцу Бог даје махове.
И у злочину и у добру.
docsumann docsumann 13:04 08.01.2015

Re: Početak 2015.

a da mi sačekamo malo rasplet?
nsarski nsarski 13:20 08.01.2015

Re: Početak 2015.

docsumann
a da mi sačekamo malo rasplet?

Mudar savet.
Mada, i na taj rasplet moze nekad predugo da se ceka. Eno, onih 300 i vise ljudi u Amsterdamu mesecima cekaju rasplet oko obaranja malezijskog aviona nad Ukrainom.
U svakom slucaju, bolje je sacekati.
freehand freehand 14:47 08.01.2015

Re: Početak 2015.

nsarski
docsumann
a da mi sačekamo malo rasplet?

Mudar savet.
Mada, i na taj rasplet moze nekad predugo da se ceka. Eno, onih 300 i vise ljudi u Amsterdamu mesecima cekaju rasplet oko obaranja malezijskog aviona nad Ukrainom.
U svakom slucaju, bolje je sacekati.

"Shooting down a Malaysian airliner is an "atrocity" if the Russians did it, but since the Ukrainians did it, it is forgotten." H. Makow
emsiemsi emsiemsi 16:11 08.01.2015

Re: Početak 2015.

princi
Како не волим да се мени одређује шта морам (да пишем), тако не волим нити да ја одређујем другима (нити било ко било коме

Da, kad se pitanje frameuje tako banalno, naravno da je tako. Ali loše je da se Bebina osnovna poruka, a to je da se suočimo sa rasistima u sebi, svedemo na to. Mislim, najlakše je reći: "Ja nisam rasista, meni su svi Cigani isti!" Mnogo je teže biti iskren i suočiti se sa ličnim demonima (iako nisam siguran da je baš Blog 92 najbolja forma za takva intimna suočavanja, pogotovu ako si aspiring politician).

То што си фрејмовао (односно рекао да сам ја банално фрејмовао) за мене није банално !
Зато и јесам, тим поводом, стао на страну Чомићке.
О другим аспектима --- пратећи причу коју даље развијаш --- односно, шта ја мислим о убицама невиних муслимана (или невиних Срба, Вијетнамаца, Корејанаца, додај даље низ), укратко --- мислим све најгоре, најмање једнако као и према убицама ових људи !
Ја сам Чарли !
blogovatelj blogovatelj 20:35 08.01.2015

Re: Početak 2015.

A i njihovi ambasadori ne uticu na kadriranje i finansiranje.


Kako si ovo divno rekao.
Razmišljam nešto juče vasceli dan o ovom blogu. I nikakvu nameru nisam imao da se javljam, sve dok sad ne pročitah tvoj komentar.
Zašto?
Odmah ispod ovog bloga, postoji i Urošev, sa apsolutno istom temom. Kakva je bila svrha još jednog razmatranja iste tematike?
Zar nije bilo dovoljno komentarisati na već postojećem, Uroševom blogu?
Odgovor mi se sada nametnuo. Tj. ti si dao odgovor.
Materijal za kadriranje i finansiranje... To je odgovor na zagonetku.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:50 08.01.2015

Re: Početak 2015.

Materijal za kadriranje i finansiranje... To je odgovor na zagonetku.

gordanac gordanac 16:39 07.01.2015

karikatura

Bob Mankoff, NewYorker karikatura (stara) koja kaže:

"Molim vas uživajte u ovoj kulturološki, etnički, religijski i politički korektnoj karikaturi odgovorno. Hvala vam"


gordanac gordanac 16:48 07.01.2015

vesti, blogovi i rekacije

Live Updates on Deadly Shooting at Paris Newspaper



Jean Cabut, a cartoonist who used the pen name Cabu.Credit Bertrand Guay/Agence France-Presse — Getty Images



Stéphane Charbonnier, the director of the publication, who used the pen name Charb.Credit Francois Guillot/Agence France-Presse — Getty Images
tyson tyson 16:44 07.01.2015

Svetski rat

Ne umem da razumem mržnju, ideologiju, strategiju i volju kojom se ubija nenaoružano ljudsko biće, ko god da je, a pucati i ubiti karikaturiste, satiričare, ljude koji bez cenzure ismevaju šta god oni misle da treba pokazuje jedno novo lice zla i mržnje.

Novo lice? To je staro, davno viđeno lice zla; gleda na nas svakodnevno sa TV i kompjuterskih ekrana.

Smeh im je meta. Ljudski smeh. Komedija, satira, karikatura.

Kritika i slobodno mišljenje su im meta.

Ovde se radi o fundamentalnom sukobu koncepta diktature i slobode.

Naravo, ako se jednog dana ne ispostavi da je napad na Charlie Hebdo samo jedan u dugom nizu namernih provokacija sa ciljem izazivanja odijuma spram određene socijalne grupe.

nsarski nsarski 16:59 07.01.2015

Re: Svetski rat

Ovde se radi o fundamentalnom sukobu koncepta diktature i slobode.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:04 07.01.2015

Re: Svetski rat

tyson
Naravo, ako se jednog dana ne ispostavi da je napad na Charlie Hebdo samo jedan u dugom nizu namernih provokacija sa ciljem izazivanja odijuma spram određene socijalne grupe.

Gluposti.
Napad je logična posledica ideoloških obrazaca radikalnog pravca jedne religije i njegove trenutne prakse. Prosto, islam nikad nije imao svoj Novi zavet, svoj preokret u prihvatanje i praštanje i ljubav za sve ljude. Ta podela na oni i mi, na manje vredne nevernike i na za život punopravne vernike, i dalje je u njega ucrtana. I odatle vreba latentna opasnost.

Verovatno ćemo imati prilike da ovakve stvari vidimo i u Britaniji ili Nemačkoj.

Neka je laka zemlja pobijenima.
gabriele gabriele 17:13 07.01.2015

Re: Svetski rat

nije ovo nikakvi radikalni pravac nego suština te "religije" a to svođenje hriščansatva i islama u jednakopravnu ravan šreviše je izlizano Biblija je knjiga Objave ,, a ostalo obmane ...no ako je neki radikalni pravac kriv za ovo to je radikalizacija "političke korektnosti" , evropa 60tih i 70tih bi ovo rešila demokratskim metodama pravne države .Sad nema šanse jel će ideologija tražit od pravnog poretka i političkog sistema da se ne drže prava i volje glasača ko pijan plota
tyson tyson 17:22 07.01.2015

Re: Svetski rat

Gluposti.

Vrlo moguće, ali duga istorija specijalnog rata diljem planete te upotrebe stare metode agenata provokatora u mojim godinama izaziva reakciju prihvatanja stvarnosti sa zrnom soli.

Cui bono, u ovom tužnom, tragičnom slučaju? I jedni i drugi, za sada.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:42 07.01.2015

Re: Svetski rat

koji je motiv tu, po tebi? France levičarska skretanja? sumnjam da je cija jer su trčali potpuno pogubljeno posle ubistva prve žrtve. specijalci ne trče pogubljeno, već se kreću prema cilju.
tyson tyson 21:29 07.01.2015

Re: Svetski rat

koji je motiv tu, po tebi? France levičarska skretanja?

Ma kakvi levičari.

Ako su islamski fundamentalisti, motiv je da se raširi strah i pokaže da sa njima nema zajebavanja, da su ozbiljni i da će stići kazna svakoga kome oni zaprete.

Motiv desnih ekstremista bi bio da raspale mržnju prema muslimanima i u krajnjoj instanci prekinu doseljavanje iz Afrike i sa Bliskog istoka, a idealno po njih pokrenu i talas voljnog ili nevoljnog "povratka". Ključno je, naravno, da se počinioci ne otkriju i da sumnja za današnji zločin ostane na muslimanima.

Ako ćemo da raspalimo maštu, destabilizacija Francuske može biti motiv neke strane države da potpomogne ili organizuje današnji napad, preko svojih službi ili preko posrednika.

sumnjam da je cija jer su trčali potpuno pogubljeno posle ubistva prve žrtve. specijalci ne trče pogubljeno, već se kreću prema cilju

Uopšte nisu bili pogubljeni; kretanje im je izuzetno sigurno a delovanje sinhronizovano, uvežbano. Policajca na snimku su eliminisali manirom iskusnih profesionalaca, a likvidirali bez i malo oklevanja. Profesionalci.

Vreme palestinskih amatera-idealista iz sedamdesetih godina prošlog veka je prošlost; danas praktično svaka strana u ratu koji se pred našim očima odvija ima dobro trenirane, beskrupulozne operativce sposobne da izvedu komplikovane akcije i bez oklevanja ubiju čoveka (ženu, dete) ako je to deo plana ili ako se zadese na pogrešnom mestu. Primera ima koliko hoćeš.


jkt2010 jkt2010 01:47 08.01.2015

Re: Svetski rat

Srđan Fuchs
koji je motiv tu, po tebi?

Kao i uvek i svuda: jačanje policijske države. Ko sme da pisne protiv smanjivanja gradjanskih prava i jačanja ovlašćenja policije (a bogami i tajnih službi) kad malo-malo imaš neki teroristički (ili "teroristički" ) čin?

Nekome ovde možda smeta što smo svi prisluškivani? Što nam čitaju poštu? Što mogu da te drže "u pritvoru" 10 godina? Da li bi to bilo moguce da nema terorizma? Terorizam danas, komunizam juče... sistem mora da ima neuhvatljivog neprijatelja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:06 08.01.2015

Re: Svetski rat

Uopšte nisu bili pogubljeni; kretanje im je izuzetno sigurno a delovanje sinhronizovano, uvežbano. Policajca na snimku su eliminisali manirom iskusnih profesionalaca, a likvidirali bez i malo oklevanja. Profesionalci.


meni situacija kada pucaju čoveku u glavu, momenat nakon toga, deluje kao da trče ushićeni akcijom i kao da na momenat zaboravljaju ostatak akcije. možda mi se učinilo. mislim da ozbiljniji operativci bi učinili sledeće - metak u glavu, kratka provera da li se pomera, trčanje u zaklon a ne trčanje kao da likuju nad svojom superiornošću. zato ipak mislim da su isisovci, a što se tiče ekstremnih , oni hrane jedni druge, to je poznat fenomen odavno. podupirači jedni drugima, kako je govorio počivši Isak Rabin. ne znam, vi Srbi ste toliko sigurni u svoje procene zla Amerike, a sa druge strane ne stajete otvoreno na suprotstavljenu stranu. mislim da je to istorijski loše po Srbiju, da je to bila i Đinđićeva greška, jeste on bio samouveren i velik intelektualac, ali država pod njim je bespomoćna... da bi tu ličnu samouverenost zračio i na kolektivnom nivou, moraš imati jaku državu, jaku vojsku, finansije... ako svi tvrdite u Srbiji, bez razlike i "konzervativni" i "liberalni", da je Amerika loša, trebate odustati od Zapada i uraditi to što govori pošteni Cerović u časopisu Vreme.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:10 08.01.2015

Re: Svetski rat

jkt2010

Kao i uvek i svuda: jačanje policijske države. Ko sme da pisne protiv smanjivanja gradjanskih prava i jačanja ovlašćenja policije (a bogami i tajnih službi) kad malo-malo imaš neki teroristički (ili "teroristički" ) čin?

Nekome ovde možda smeta što smo svi prisluškivani? Što nam čitaju poštu? Što mogu da te drže "u pritvoru" 10 godina? Da li bi to bilo moguce da nema terorizma? Terorizam danas, komunizam juče... sistem mora da ima neuhvatljivog neprijatelja.


da, slažem se da je to paranoja i kriza zapadne civilizacije, ali mislim i da je Srbija neiskrena jer teži ka tom svetu. ako bi iskreno sledili ono što govorite, trebate ući u tu evroaziju... ja mislim da nas zbog naše dvoličnosti podjednako preziru i na Zapadu i na Istoku (oni koje zanimamo, koji ne smatraju da smo gnjide koje treba pregaziti).
martin_krpan martin_krpan 20:34 08.01.2015

Re: Svetski rat

Srđan Fuchs
jkt2010

Kao i uvek i svuda: jačanje policijske države. Ko sme da pisne protiv smanjivanja gradjanskih prava i jačanja ovlašćenja policije (a bogami i tajnih službi) kad malo-malo imaš neki teroristički (ili "teroristički" ) čin?

Nekome ovde možda smeta što smo svi prisluškivani? Što nam čitaju poštu? Što mogu da te drže "u pritvoru" 10 godina? Da li bi to bilo moguce da nema terorizma? Terorizam danas, komunizam juče... sistem mora da ima neuhvatljivog neprijatelja.


da, slažem se da je to paranoja i kriza zapadne civilizacije, ali mislim i da je Srbija neiskrena jer teži ka tom svetu. ako bi iskreno sledili ono što govorite, trebate ući u tu evroaziju... ja mislim da nas zbog naše dvoličnosti podjednako preziru i na Zapadu i na Istoku (oni koje zanimamo, koji ne smatraju da smo gnjide koje treba pregaziti).


Tako je Srđane - to je suština i sve ostalo je babsko naricanje. Nek otjeraju trulu, licemjernu, rasističku, fašističko-orbanovsku, lepenovsku i geert-wilderovksu Evropu...slugu i podrepnu muvu satanske imperije, koja uz skupa vinca i sakoe ubija djecu dronovima u Iraku i Libiji. Nek otjera polupismene birokrate iz Brisela, koji Srbiju ucjenjuju do iznemoglosti. Zašto da ne? Zašto Srbi nemaju muda da otjeraju EU, da ultimativno prekinu pregovore sa EU i Kosovom i da se potpuno okrenu Rusiji i CISU.

Rusija vapi za jakom penetracijom van okvira njenih granica gdje bi pokazala Evropi da Rusija nema samo domet do okolnih zemalja, već da ima domet sat leta od Rima, kako Anđelina Džoli kaže.

Bjelorusija sa Lukašenkom: nominalni gdp - 6000$, ppp - 15.000$. Kazahstan sa Nusarbajevom ubija. Zašto da ne? Uraditi transfere tehnologije za naoružanje, mašine, kamione i mašine za poljoprivredu. Polako nacionalizovati velike pogone. Reformisati vojsku pod ruskim patronatom. Uvesti Ruski jezik, napraviti institute, univerzitete... Umrežati se na nacionalnom nivou sa velikim igračima u Rusiji, proizvesti u Srbiji 20 strašno sposobnih ljudi koji mogu sjesti sa Rujama i dogovoriti posao.

Ovako kako je sad, Srbi pokazuju ne samo da su kukavice kakve Evropa vidjela nije, već i da su licemjeri, paraziti, secikese, gluperde, jajare i luzerčine. U Srbiji je geostrategija postala hobi a svaki taksista dok te vozi pljucne na trule genocidne zapadnjake, ubice djece i švercere organa. Ja ne bi imao ništa protiv da dođe neo-Tito sa jajima do koljena i otjera EU-idiote i kaže rujama istorijsko DA.





freehand freehand 21:42 08.01.2015

Re: Svetski rat

Srbi pokazuju ne samo da su kukavice kakve Evropa vidjela nije, već i da su licemjeri, paraziti, secikese, gluperde, jajare i luzerčine.

A ti pokazuješ da si tupavi šovinistički magarac. U kontinuitetu.
martin_krpan martin_krpan 21:59 08.01.2015

Re: Svetski rat

freehand
Srbi pokazuju ne samo da su kukavice kakve Evropa vidjela nije, već i da su licemjeri, paraziti, secikese, gluperde, jajare i luzerčine.

A ti pokazuješ da si tupavi šovinistički magarac. U kontinuitetu.


Pa reci freehund šta hoćete. Povedite državu u nekom pravcu - očigledno vas EU ne želi, postavlja vam uslove koje je nemoguće ispuniti a i šuruje sa zmijom-Tačijem & co. Pa nije valjda da ste toliko labavi da klečite pred Kacinom. Zna se sve oko Amerike i EU, tu tajni nema. Pa šta je bilo onda? Ne kapiram o čemu se radi uopšte. Jebemu miša frihend, pa vi bi na zapad a da se ti i Kusturica pitate o boji pločica u briselskim pisoarima. E to ne biva freehand, nemate vi šta za reći u Evropi, tu su sjedišta popunjena i to vas pojede. Praznite se na Mokrim gorama i po blogovima.
gordanac gordanac 22:10 08.01.2015

Re: Svetski rat

Praznite se na Mokrim gorama i po blogovima.

Ti slobodno samo po blogovima.
Srbija jeste mala i siromašna zemlje, ali slobodna, toliko slobode ima - da se dokaže tvojim pravom na pražnjenje po blogovima.
Ispravno razumevajući da sve što govoriš - govoriš s prijateljskim i dobrim namerama.
I braneći tvoje pravo i ako nije.
martin_krpan martin_krpan 22:23 08.01.2015

Re: Svetski rat

gordanac
Praznite se na Mokrim gorama i po blogovima.

Ti slobodno samo po blogovima.
Srbija jeste mala i siromašna zemlje, ali slobodna, toliko slobode ima - da se dokaže tvojim pravom na pražnjenje po blogovima.
Ispravno razumevajući da sve što govoriš - govoriš s prijateljskim i dobrim namerama.
I braneći tvoje pravo i ako nije.


Hvala na dobronamjernim sugestijama, zaista. Srbija jeste mala i siromašna zemlja, a da li je slobodna, sužnji će pričati o tome.
gordanac gordanac 22:25 08.01.2015

Re: Svetski rat

martin_krpan
gordanac
Praznite se na Mokrim gorama i po blogovima.

Ti slobodno samo po blogovima.
Srbija jeste mala i siromašna zemlje, ali slobodna, toliko slobode ima - da se dokaže tvojim pravom na pražnjenje po blogovima.
Ispravno razumevajući da sve što govoriš - govoriš s prijateljskim i dobrim namerama.
I braneći tvoje pravo i ako nije.


Hvala na dobronamjernima sugestijama, zaista. Srbija jeste mala i siromašna zemlja, a da li je slobodna, sužnji će pričati o tome.

Pa ti pričaš ovde slobodno, nisi sužanj ni ovde ni inače.
Ti možeš svedočiti i pričati o tome.
freehand freehand 23:42 08.01.2015

Re: Svetski rat

martin_krpan
freehand
Srbi pokazuju ne samo da su kukavice kakve Evropa vidjela nije, već i da su licemjeri, paraziti, secikese, gluperde, jajare i luzerčine.

A ti pokazuješ da si tupavi šovinistički magarac. U kontinuitetu.


Pa reci freehund šta hoćete. Povedite državu u nekom pravcu - očigledno vas EU ne želi, postavlja vam uslove koje je nemoguće ispuniti a i šuruje sa zmijom-Tačijem & co. Pa nije valjda da ste toliko labavi da klečite pred Kacinom. Zna se sve oko Amerike i EU, tu tajni nema. Pa šta je bilo onda? Ne kapiram o čemu se radi uopšte. Jebemu miša frihend, pa vi bi na zapad a da se ti i Kusturica pitate o boji pločica u briselskim pisoarima. E to ne biva freehand, nemate vi šta za reći u Evropi, tu su sjedišta popunjena i to vas pojede. Praznite se na Mokrim gorama i po blogovima.

Mržnja ima tendenciju da proždere svog nosioca. Misli o tome.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:16 09.01.2015

Re: Svetski rat

krpan
Srbi pokazuju ne samo da su kukavice kakve Evropa vidjela nije, već i da su licemjeri, paraziti, secikese, gluperde, jajare i luzerčine


Ovo je tipican primer onoga sto se u psihologiji zove projekcija - svoje sopstvene osobine pripisivati drugim ljudima. A samo ostrasceni sovinista bez trunke mozga moze svim predstavnicima jednog naroda pausalno pripisati iste (uvredljive) osobine.
Uostalom i ne teze svi Srbi zapadu - neki teze a neki ne(neki bi radije bili neutralni a opet neki drugi bi se okrenuli istoku). I oni koji teze, ako su zaista ljudi, ce kritikovati sve ono sto je tamo lose i time uticati da se to koriguje i popravi (isto vazi i za one koji teze istoku).
A oni koji svim silama i po svaku cenu vuku na jednu stranu i pri tome zatvaraju oci pred svim onim sto je tamo ruzno i lose zato sto je to najisplativije zaista zasluzuju epitete kao sto su "kukavica, licemer, parazit, secikesa i jajara"
blogovatelj blogovatelj 11:20 09.01.2015

Re: Svetski rat

Srbi pokazuju ne samo da su kukavice kakve Evropa vidjela nije, već i da su licemjeri, paraziti, secikese, gluperde, jajare i luzerčine.


Baš svi Srbi?
Kakvo si ti govedo.
grmfrm grmfrm 12:26 09.01.2015

Re: Svetski rat

Pa reci freehund šta hoćete. Povedite državu u nekom pravcu - očigledno vas EU ne želi, postavlja vam uslove koje je nemoguće ispuniti a i šuruje sa zmijom-Tačijem & co. Pa nije valjda da ste toliko labavi da klečite pred Kacinom. Zna se sve oko Amerike i EU, tu tajni nema. Pa šta je bilo onda? Ne kapiram o čemu se radi uopšte. Jebemu miša frihend, pa vi bi na zapad a da se ti i Kusturica pitate o boji pločica u briselskim pisoarima. E to ne biva freehand, nemate vi šta za reći u Evropi, tu su sjedišta popunjena i to vas pojede. Praznite se na Mokrim gorama i po blogovima.


Dobro je sto imamo da se ugledamo na vas tako visokog dometa.
Domazet Domazet 16:29 09.01.2015

NJega je vec pojela...

freehand
martin_krpan
freehand
Srbi pokazuju ne samo da su kukavice kakve Evropa vidjela nije, već i da su licemjeri, paraziti, secikese, gluperde, jajare i luzerčine.

A ti pokazuješ da si tupavi šovinistički magarac. U kontinuitetu.


Pa reci freehund šta hoćete. Povedite državu u nekom pravcu - očigledno vas EU ne želi, postavlja vam uslove koje je nemoguće ispuniti a i šuruje sa zmijom-Tačijem & co. Pa nije valjda da ste toliko labavi da klečite pred Kacinom. Zna se sve oko Amerike i EU, tu tajni nema. Pa šta je bilo onda? Ne kapiram o čemu se radi uopšte. Jebemu miša frihend, pa vi bi na zapad a da se ti i Kusturica pitate o boji pločica u briselskim pisoarima. E to ne biva freehand, nemate vi šta za reći u Evropi, tu su sjedišta popunjena i to vas pojede. Praznite se na Mokrim gorama i po blogovima.

Mržnja ima tendenciju da proždere svog nosioca. Misli o tome.

...i sto da nije mozda steta?
martin_krpan martin_krpan 17:39 09.01.2015

Re: Svetski rat

blogovatelj
Srbi pokazuju ne samo da su kukavice kakve Evropa vidjela nije, već i da su licemjeri, paraziti, secikese, gluperde, jajare i luzerčine.


Baš svi Srbi?
Kakvo si ti govedo.


Ovo je identičan idiotizam "ALI" idiotizmu - ovo je "SVI" idiotizam. Gastajbajterski salonski seljakluk koji palanačkom dijalektikom misli da obara stavove. Kada se kaže "Srbi su gostoprimivi domaćini", što se veomo često čuje, na šta se misli? Na sve Srbe? Kada se kaže Amerikanci ratuju u Iraku, jesu li to svi Amerikanci? Pa to nije ni jedan promil Amerikanaca ali se sintagme Ameri, Amerikanci,... u negativnom kontekstu ne vadi iz usta. Opusti se čovječe, nema posta da se za mene ne zakačiš.
martin_krpan martin_krpan 17:42 09.01.2015

Re: Svetski rat

Dupli.
blogovatelj blogovatelj 18:38 09.01.2015

Re: Svetski rat

Ovo je identičan idiotizam "ALI" idiotizmu - ovo je "SVI" idiotizam.




Znači imam posla sa "SVI" idiotom.
Dobro, bar pošteno priznaješ.
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 17:22 07.01.2015

kriva je zena koja ih je pustila

Podleglla je oruzju i sebicno ih pustila u redakciju, tacnije otvorila vrata. Hajde da razapnemo na stub srama tu zenu kao sto bi uradili da se to dogodilo u Srbiji.

Ne razumem lamentiranje i tako to i nemam blog da to napisem. Jos manje sam bio u mogucnosti da zivim na racun budzeta citav zivot i da troskove prevoza nadoknadjujem iz skupstinske blagajne. Mali lament i nad tim.

Nego da se vratimo pustanju ubica u redakciju i onom ko ih je pustio...neki komentar o tome.
gordanac gordanac 17:42 07.01.2015

*

Nema "lamentiranja".
Ima stava. mog.
Kao što ti imaš pravo na svoj stav.

Tebe ne zanima ŠTA se dogodilo već KO i KAKO. Tvoje pravo i tvoj izbor.
Kao i potreba da se meni "saopšti" šta se ima i da "me se postavi na moje mesto", opet tvoje pravo i tvoj izbor.

To ne menja moj stav da je usmrtiti satiru, karikaturu i humor nemoguće, ali da je ljude ubiti moguće. Ko god pucao.

I zato je 12 ljudi mrtvo danas.
validni validni 18:41 07.01.2015

Re: *

gordanac
Nema "lamentiranja".
Ima stava. mog.
Kao što ti imaš pravo na svoj stav.

Tebe ne zanima ŠTA se dogodilo već KO i KAKO. Tvoje pravo i tvoj izbor.
Kao i potreba da se meni "saopšti" šta se ima i da "me se postavi na moje mesto", opet tvoje pravo i tvoj izbor.

To ne menja moj stav da je usmrtiti satiru, karikaturu i humor nemoguće, ali da je ljude ubiti moguće. Ko god pucao.

I zato je 12 ljudi mrtvo danas.


Imate pogrešnu premisu da KO i KAKO poništavaju ŠTA se dogodilo. Pretpostavljanje UNIVERZALNIH vrednosti potrazi za UZROKOM, je poprilično isprazno, iako je politički korektno.
Domazet Domazet 18:42 07.01.2015

Jesi li ti normalan/a...

ulicno_pojacanje
Podleglla je oruzju i sebicno ih pustila u redakciju, tacnije otvorila vrata. Hajde da razapnemo na stub srama tu zenu kao sto bi uradili da se to dogodilo u Srbiji.

Ne razumem lamentiranje i tako to i nemam blog da to napisem. Jos manje sam bio u mogucnosti da zivim na racun budzeta citav zivot i da troskove prevoza nadoknadjujem iz skupstinske blagajne. Mali lament i nad tim.

Nego da se vratimo pustanju ubica u redakciju i onom ko ih je pustio...neki komentar o tome.

...zena je bila sa detetom. Prvo sam mislio da se radi o nemustom sarkazmu ali vidim da si postavio/la isto pitanje i na drugom blogu.

Covek stvarno morta biti bolesan da bi mu tvoje pitanje bilo jedno od prvih posle ovog dogadjaja. Odvratno.
gordanac gordanac 18:57 07.01.2015

Re: *

validni
gordanac
Nema "lamentiranja".
Ima stava. mog.
Kao što ti imaš pravo na svoj stav.

Tebe ne zanima ŠTA se dogodilo već KO i KAKO. Tvoje pravo i tvoj izbor.
Kao i potreba da se meni "saopšti" šta se ima i da "me se postavi na moje mesto", opet tvoje pravo i tvoj izbor.

To ne menja moj stav da je usmrtiti satiru, karikaturu i humor nemoguće, ali da je ljude ubiti moguće. Ko god pucao.

I zato je 12 ljudi mrtvo danas.


Imate pogrešnu premisu da KO i KAKO poništavaju ŠTA se dogodilo. Pretpostavljanje UNIVERZALNIH vrednosti potrazi za UZROKOM, je poprilično isprazno, iako je politički korektno.

Vas niko ne može da spreči da za tim uzrokom tragate (i ako vas sprečava, braniću vaše pravo da svoje traganje ipak obavite).
Moj stav je da sveznanje o uzrocima danas nije ništa drugo nego želja da se prepričaju sopstvene predrasude i time proizvedu u univerzalne istine.
Traganja neometano činjenicama je - spletkarenje, raširena tehnika kod ljudi kojima činjenice nisu potrebne da bi imali stav i koji takve tehnike zovu "traganjem za uzrocima", legitimna stvar. I potpuno neproduktivna.
Danas je 12 ljudi mrtvo i to je jedina činjenica koju znamo. I o toj činjenici je moj post.
Sva volja za nagađinjama koje ćemo zajedno posle zvati "istraživanjem uzroka" je - slobodna svima. Dešava se stalno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:08 07.01.2015

Re: *

gordanac

Danas je 12 ljudi mrtvo i to je jedina činjenica koju znamo. I o toj činjenici je moj post.
Sva volja za nagađinjama koje ćemo zajedno posle zvati "istraživanjem uzroka" je - slobodna svima. Dešava se stalno.


nema šta, žestok čin. mi u Jerusalimu poznajemo ovakva dela. važno je utvrditi, ozbiljnom policijskom istragom, ko su bili ljudi iza masaka. onda pohvatati jatake, onda doznati stvarne motive za zlo, a tek na kraju optužiti ovu ili onu grupaciju. saosećamo sa bolom građanske Francuske.
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 19:53 07.01.2015

Re: Jesi li ti normalan/a...

Domazet

...zena je bila sa detetom. Prvo sam mislio da se radi o nemustom sarkazmu ali vidim da si postavio/la isto pitanje i na drugom blogu.

Covek stvarno morta biti bolesan da bi mu tvoje pitanje bilo jedno od prvih posle ovog dogadjaja. Odvratno.


Izvini doktore sa sve dijagnozom nisam te prepoznao neprosvetljeni ja, sram da me bude.

Ovaj blog je primer selektivne objave. Bilo je dosta ubistava danas ali eto odabrano je baš ovo nad kojim se lamentira. Dalje znači da ta više vrede nego neka druga...mada neka se nastavi sprdačina nad selektivnim delom, odo po drugu turu kokica
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:22 07.01.2015

Salman Rušdi:

omega68 omega68 17:24 07.01.2015

Карл Билт

је лепо рекао

dešavanja u Ukrajini naterala su Karla Bilta, ministra spoljnih poslova Švedske, da kaže da je pravoslavlje glavna pretnja Zapadu, jer se oko njega sabira Rusija.
Karl Bilt, ministar spoljnih poslova Švedske (i nekadašnji visoki predstavnik UN i EU u B i H), izjavio je pre tri dana da je Rusija 90-tih bila bolja država nego danas, jer je stremila demokratiji i zapadnim vrednostima, a danas stremi pravoslavlju.
„U današnjoj Rusiji situacija je mnogo gora. Putin demonstrira privrženost ne međunarodnim vrednostima, već pravoslavnim. Njegova podrška Asadu u Siriji može se objasniti time što je Asad štitio pravoslavne u Siriji. Pored toga, pravoslavlje je opasnije od islamskog fundamentalizma i zbog toga predstavlja najveću opasnost za zapadnu civilizaciju.“
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:10 07.01.2015

Tolerancija:



Francuska, bar po ovoj anketi, jeste najtolerantnija prema Muslimanima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana