Društvo| Istorija| Ljudska prava| Planeta| Religija

Vera

Inner Party RSS / 08.01.2015. u 03:19

Dana 2. decembra 1956. godine, sa jahte Granma se na Kubu iskrcalo 82 prognanih revolucionara, članova levičarskog Pokreta 26. jul.

Među njima su najbitniji bili Ernesto Če Gevara i Fidel Kastro.

U sledećih nekiliko dana, posle krvavih borbi i sukoba sa vojskom generala Batiste, zvaničnom vojskom tadašnje Republike Kube, revolucionara je ostalo samo 22.

Tih 22 revolucionara je trebalo da nastavi revoluciju sa 2 (dve) preostale puške.

Revolucija se završila njihovom pobedom i preuzimanjem vlasti  - 8. januara 1959.

 

 

 
Ovo gore sam napisao kao komentar na jedan FB post u kojem je isticano kako većina muslimana ne podržava ni Al Kaidu ni ISIS ni islamski terorizam. I kako teroristi predstavljaju tek mali deo promila ukupne muslimanske populacije na planeti ...
 
E, sad, taj moj komentar nikada nije završen jer je lik - pretpostavljam zbog velikog broja kontraverznih komentara koji su usledili - obrisao svoj FB post. Dakle, što bi mi rekli, samocenzurisao se ... 
 
Šta sam dakle hteo da kažem?
 
Naravno, ja se slažem da su islamski teroristi samo few rotten apples u velikoj i časnoj islamskoj populaciji i ne pada mi na pamet da ovde širim ikakve predrasude.
 
I nema nikakvo ali, ovde.
 
Ja sam onime gore samo hteo da podsetim ljude da na ovom svetu na kraju ipak pobeđuju najčešće oni koji iskreno veruju u nešto, ili oni koji su iskreno uvereni u neku ideju, kao i oni koji su spremni da - bez zadrške ili kajanja - ginu i ubijaju za tu ideju. 
 
Zato uopšte nije bitno koliko je islamskih terorista danas. Nije bitno to, što kada se pogleda ukupna muslimanska populacija, ISIS ili Al Kaida predstavljaju tek njen mali promil - koji "brojčano ne može ni Marakanu da napuni".
 
Ako tih nekoliko hiljada zaluđenika iskreno veruje, ako je spremno da za to gine i ubija, a to kao što vidimo izgleda jeste slučaj,  onda će borba protiv njih najverovatnije na kraju biti osuđena na propast i jednog dana će verovatno - ISIS, Al Kaida ili ko već - imati svoj 8. januar 1959.
 
Vera je čudo. Čak i u slučaju da verujete u nešto potpuno besmisleno i glupo.
 
Ako živite u bedi, ako ste od ranog detinjstva odgajani u besu i mržnji, ako ste celi život proveli u osećanju nanesene nepravde, osećanju krivice i sa željom da se svetite - onda je za vas vera jedino što imate, vredno i trpljenja i ubijanja. Mučeništva. Ono što vas definiše kao ljudsko biće. Ono što daje smisao vašoj egzistenciji.
 
Još ako tome dodamo 72 device u raju ...
 
E sad, u šta veruju ljudi koje svi ti islamski teroristi mrze?
 
Neki veruju u boga. Neki veruju u nauku, moralna načela i demokratske procedure. Neki opet veruju u neki nedefinisani mir i nedefinisanu ljubav i nedefinisanu slobodu i nedefinisano bratstvo i nedefinisanu ravnopravnost i ... Mnogi opet ne veruju ni u šta i baš ih briga za sve. I to je njihovo pravo!
  
Da li će svi ovi gore nabrojani ginuti za to? Da li će svi ovi gore nabrojani ubijati za to u šta (ne)veruju? Da li su uopšte spremni da trpe? Da li su spremni da nemaju zadrške?
 
Ne znam, neki hoće, neki neće. Neki jesu, neki nisu.
 
Ali znam da će islamski teroristi ne samo ubijati, nego i mnoge još gore stvari raditi, bez zadrške i kajanja, jer veruju i znaju više manje tačno u šta veruju.
 
Zato osećam da će godine pred nama još jednom pokazati koja je prava moć vere, baš nekako uprkos svemu što smo naučili u XX. veku i baš nekako uprkos činjenici da je uz sve gadosti naše doba zapravo (bilo) najmirnije u istoriji sveta ...
 
 


Komentari (20)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vera Johnson Vera Johnson 04:35 08.01.2015

vera

jel' me neko zvao?
Vera Johnson Vera Johnson 04:54 08.01.2015

vera

"Tih 22 revolucionara je trebalo da nastavi revoluciju sa 2 (dve) preostale puške.

Revolucija se završila njihovom pobedom i preuzimanjem vlasti - 8. januara 1959."

cool...

ako su 22 revolucionara zavrsila posao sa 2(dve) preostale puske, predlazem da 2200 zena pocisti to djubre saS 220 (dvestadvadest) metli (usisivaca)...

a onda je valter odnbranio sarajevo...

salu na stranu: da li ti stvarno, ali stvarno verujes u 22 revolucionara sa dve (preostale) puske?
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:22 08.01.2015

Re: vera

da li ti stvarno, ali stvarno verujes u 22 revolucionara sa dve (preostale) puske?

:) naravno, to je bio povoljan istorijski momentum.
nikad više ponovljen, dokaz je i če gevarina smrt u boliviji.
probao je da ponovi istu stvar i tamo,a nije kapirao da je kuba bila izolovan slučaj.

stvar je u tome; kako je mala varnica sposobna da pokrene veliku vatru - ako su uslovi idealni za nju.
freehand freehand 14:33 08.01.2015

Re: vera

stefan.hauzer
da li ti stvarno, ali stvarno verujes u 22 revolucionara sa dve (preostale) puske?

:) naravno, to je bio povoljan istorisjki momentum.
nikad više ponovljen, dokaz je i če gevarina smrt u boliviji.
probao je da ponovi istu stvar i tamo,a nije kapirao da je kuba bila izolovan slučaj.

stvar je u tome; kako je mala varnica sposobna da pokrene veliku vatru - ako su uslovi idealni za nju.

Po pravilu su sve revolucije osamnaestog i devetnaestog veka izvodile "male grupe odlučnih", spremne da iskoriste nezadovoljstvo mase, stave se na čelo pobune, a onda se proglase za novu vlast. Bjanki, Buonaroti pa i Jakobinci i boljševici - uvek isti recept.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:57 08.01.2015

Re: vera

Po pravilu su sve revolucije osamnaestog i devetnaestog veka izvodile "male grupe odlučnih", spremne da iskoriste nezadovoljstvo mase, stave se na čelo pobune, a onda se proglase za novu vlast. Bjanki, Buonaroti pa i Jakobinci i boljševici - uvek isti recept.

:)da, u pravu si.
iako sam u komentaru mislio na lokalni karakter kubanske revolucije. s obzirom na sve neuspehe sličnih revolucija u latinskoj americi (i gevarin izlet u kongu,takođe) u to vreme.
freehand freehand 15:01 08.01.2015

Re: vera

stefan.hauzer
Po pravilu su sve revolucije osamnaestog i devetnaestog veka izvodile "male grupe odlučnih", spremne da iskoriste nezadovoljstvo mase, stave se na čelo pobune, a onda se proglase za novu vlast. Bjanki, Buonaroti pa i Jakobinci i boljševici - uvek isti recept.

:)da, u pravu si.
iako sam se u komentaru mislio na lokalni karakter kubanske revolucije. s obzirom na sve neuspehe sličnih revolucija u latinskoj americi (i gevarin izlet u kongu,takođe) u to vreme.

Easy, nisam te ispravio nego dopunio.
Inače, prava je priča ona o Simonu Bolivaru, El Libertadoru.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:16 08.01.2015

Re: vera

Easy, nisam te ispravio nego dopunio.
Inače, prava je priča ona o Simonu Bolivaru, El Libertadoru.



to te samo prati tvoja šauma ,pa sam odmah podigao štit:)
freehand freehand 15:26 08.01.2015

Re: vera

to te samo prati tvoja šauma ,pa sam odmah podigao štit:)

To nisam ja. To je moja trauma.

Inače, dovoljno je čitati sa koncentracijom. Trudim se da se izražavam jasno. I uvek ponudim izvinjenje za grešku ili nespretnu formulaciju.
princi princi 06:55 08.01.2015

Če Gevara a pogotovu

Kastro nemaju ništa zajedničkog sa ovim ISISom. Kastro je originalno bio socijaldemokrata, nije čak bio gadljiv ni na kapitalizam, ali ga je američka reakcija i ogromna ljubav prema vlasti oterala u komunizam. Ali njegov osnovni impetus je dolazio iz socijalno-klasnih nejednakosti koje su vladali na Kubi.

ISIS je heavy metal, histerija, ventil za disenfranchised i devijantne klince. Izmišljeni kalifati, izmišljene religije, device (kakva je to uopšte bolesnička opsesija devicama, ko uživa u seksu s neiskusnim devojčicama?), Marvel za muslimane, koji je našao dovoljno bogate sponzore da ga koriste za svoje svrhe.
docsumann docsumann 12:41 08.01.2015

Re: Če Gevara a pogotovu

Kastro nemaju ništa zajedničkog sa ovim ISISom.


cijenim da poanta bloga nije u analogiji ideoloških doktrina i/ili društvenih konteksta, već u voljnom momentu kao poluzi svakog revolucionarnog zahvata.
babmilos babmilos 07:37 08.01.2015

Tako je to sa verama

Katolicima je trebalo 350-400 godina da priznaju da su ubili Bruna i upropastili Galileja. Razrešenje situacije sa slobodom govora u muslimana stoga valja očekivati neke 2400. godine, moliću fino.
princi princi 07:53 08.01.2015

Re: Tako je to sa verama

babmilos
Katolicima je trebalo 350-400 godina da priznaju da su ubili Bruna i upropastili Galileja. Razrešenje situacije sa slobodom govora u muslimana stoga valja očekivati neke 2400. godine, moliću fino.

Mnogo bliže istini i sadašnjosti su verovatno poređenja sa RAF (Frakcija Crvene Armije), Bader Majnhof grupom u Nemačkoj ili onim Crnim Septembrom u Italiji, tokom 70-ih. Koliko se sećam, tome je trebalo nekih 10 godina da se izduva.
freehand freehand 08:28 08.01.2015

Re: Tako je to sa verama

princi
babmilos
Katolicima je trebalo 350-400 godina da priznaju da su ubili Bruna i upropastili Galileja. Razrešenje situacije sa slobodom govora u muslimana stoga valja očekivati neke 2400. godine, moliću fino.

Mnogo bliže istini i sadašnjosti su verovatno poređenja sa RAF (Frakcija Crvene Armije), Bader Majnhof grupom u Nemačkoj ili onim Crnim Septembrom u Italiji, tokom 70-ih. Koliko se sećam, tome je trebalo nekih 10 godina da se izduva.

"Crni septembar" je bio palestinska organizacija odgovorna za minhenski masakr '72.
A kad su RAF, Brigate rose i Bader Majnhof u pitanju - predlažem da pogledaš ovo.
NATO's Secret Armies
princi princi 09:02 08.01.2015

Re: Tako je to sa verama

Hvala na preporukama i ispravkama, siguran sam da je, kao i obično, sve napisano u najboljoj nameri, ali svrha komentara nije bila faktografija u vezi terorističkih bandi ni pitanje sponzorisanja terorizma (KGB, CIA ili Saudijska Arabija) nego pominjanje društvenih fenomena i adekvatinijih istorijskih paralela.
freehand freehand 09:07 08.01.2015

Re: Tako je to sa verama

princi
Hvala na preporukama i ispravkama, siguran sam da je, kao i obično, sve napisano u najboljoj nameri, ali svrha komentara nije bila faktografija u vezi terorističkih bandi ni pitanje sponzorisanja terorizma (KGB, CIA ili Saudijska Arabija) nego pominjanje društvenih fenomena i adekvatinijih istorijskih paralela.

Jeste bilo iz najbolje namere, a pogledaj ipak film. Ne govori o sponorisanju nego o stvaranju terorističkih orgnaizacija i sasvim menja optiku terorističkih akata koji su na raznim nivoima i razne načine menjali svet.
makemyday makemyday 10:43 08.01.2015

Re: Tako je to sa verama

Katolicima je trebalo 350-400 godina da priznaju da su ubili Bruna i upropastili Galileja.

Tačno. Mada,istine radi, nije uputno zaboravljati da i pravoslavlje nije bilo gadljivo na progon i istrebljenje neistomišljenika, bogumila,"babuna" i drugih jeretika.
Sepulturero Sepulturero 11:22 08.01.2015

Re: Tako je to sa verama

makemyday
Katolicima je trebalo 350-400 godina da priznaju da su ubili Bruna i upropastili Galileja.

Tačno. Mada,istine radi, nije uputno zaboravljati da i pravoslavlje nije bilo gadljivo na progon i istrebljenje neistomišljenika, bogumila,"babuna" i drugih jeretika.


Извор?
sevarlica sevarlica 12:14 08.01.2015

Re: Tako je to sa verama

Sepulturero
makemyday
Katolicima je trebalo 350-400 godina da priznaju da su ubili Bruna i upropastili Galileja.

Tačno. Mada,istine radi, nije uputno zaboravljati da i pravoslavlje nije bilo gadljivo na progon i istrebljenje neistomišljenika, bogumila,"babuna" i drugih jeretika.


Извор?


Od izvora 2 putića Stefan Nemanja je bio u sukobu sa Bogumilima jer su se oni protivili njegovoj vlasti, samo Stefan Nemanja je bio katolik :)
makemyday makemyday 18:45 08.01.2015

Re: Tako je to sa verama

Извор?

Šališ se? Pa malo gugla je dovoljno. Tvoje pitanje je potvrda naše tragedije, samozaluđivanja o tome da su svi drugi ružni i zli a pravoslavci "cveće". A u čije ime je npr. "odrađena" Srebrenica?
dr.wagner dr.wagner 12:23 08.01.2015

Tolerancija

.... jutro

-Jedan moj poznanik , po razmišljanju i stavu uglavnom šovinist ... je jednom rekao ...

- " Ak' nama dođeš doma ili nas vidiš na ulici sa ženom i decom , nemreš znati
kaj smo mi ... ne ...
... jesmo li katolici , pravoslavci , židovi , ateisti ... nemreš znati , kužiš ...

-E . ali ak vidiš A sa njegovom ženom i kćerima .... odmah ti je sve jasno ... pa
oni zgledaju kak pleme Siouxa ...
... tak ti je to stari moj , islam nije religija ... to je stil života "

-Ima istine u ovome , i možda bi "civilizirani zapad" ( to smo i mi ) trebao
razmisliti o uvođenju nekih normi u ponašanju ... od toga da ne smiješ hodati po
ulici maskiran , pa sve do obaveznog cijepljenja djece ...

-Dobar zakon , koji su neki od vas skloni nazvati ograničenje osobnih sloboda ,
riješava i prevenira mnoge probleme ...
... sa nekima zaista ne treba polemizirati .... zakon i to je to


Wagner

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana