Društvo| Filozofija| Lingvistika| Ljudska prava| Život

O ", ali"

little_radojica RSS / 10.01.2015. u 18:41
Структуру и садржај овог света оваквог какав јесте и какав ће још дуго, дуго бити, немогуће је описати без - ", али". Кад бисмо били сасвим искрени, и према себи и према другима, ретко која реченица би могла да нам прође без ", али". Што се природних појава тиче - још и некако, што се друштвених појава тиче - скоро никако. И не треба се брецати на оне који ", али" употребљавају, већ треба пажљиво слушати све што долази после разних ", али". У једно сам сигуран (, али - ви не морате бити!), људи којима је искрено стало до ", али", који умеју да се принципијелно и истрајно придржавају ", али" би то исто урадили и кад држе пушку  уперену у некога. Рекли би: ", али да ли ће смрт овога у којег сам уперио пушку имати икаквог смисла?". 
Јесте да без ", али" не можемо да преиспитујемо друге, али не можемо да преиспитујемо ни саме себе, што је, мислим, много битније. Без ", али" не можемо ни да се надамо да ће метак у цеви остати у њој, неиспаљен. 
Без ", али" остају нам само тачка или узвичник, тј. један свет сачињен само од много ауторитета, без могућности за суживот истих. 
Јесте да је свет са ", али" некад ужасно напоран, комплексан, конфузан и неефикасан, треба живаца за свако ", али", али једино такав он заиста нуди слободу уопште, слободу избора, постојање множине и боја. И јесте да ће многи трагично страдати баш у тренутку док буду преиспитивали себе и друге почињући баш са ", али", али ће сасвим извесно страдати од неког ко је у одсудном моменту на "али" - заборавио.

Tagovi



Komentari (49)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 19:07 10.01.2015

1.

gavrilo1 gavrilo1 20:11 10.01.2015

pravda za ali :D

Bas mi se svidza ovaj tekst, glas razuma se probija.
Spaseni smo.
zilikaka zilikaka 21:09 10.01.2015

Re: pravda za ali :D

Bas mi se svidza ovaj tekst,


I meni.
little_radojica little_radojica 03:04 11.01.2015

Re: pravda za ali :D

zilikaka
Bas mi se svidza ovaj tekst,


I meni.


Хвала Гаврило, хвала zilikaka
mariopan mariopan 14:52 11.01.2015

Re: pravda za ali :D

little_radojica
zilikaka
Bas mi se svidza ovaj tekst,


I meni.


Хвала Гаврило, хвала zilikaka

И мени фала.
hajkula1 hajkula1 21:13 10.01.2015

i meni



Sviđa mi se ovaj tekst. Bez, ali
little_radojica little_radojica 03:06 11.01.2015

Re: i meni

hajkula1


Sviđa mi se ovaj tekst. Bez, ali


Хвала hajkula
G.Cross G.Cross 22:17 10.01.2015

Yes, but...

Imao sam Coacha-a (business) koji bi na pocetku svakog treninga pokazao na posudu i rekao svima " Za svako "Yes, but…" koje kazete treba da ubacite 1 dolar u posudu."
Tokom jedne sesije bi se prikupilo i po 50-100 dolara.
Tek onda postane jasno svima koliko upotrebljavamo taj izraz.

On tvrdi da je tako prikupio i dao za charity vise od 30.000 dolara.

Ja sam to kopirao kasnije za svojim management timovima. I pomaze. "Yes but…" je passive resistance obrazac ponasanja i ubija efektivnost timova. Imati posudu u koju se ubacuje novac pomaze da se tim fokusira da izbegava passive resistance i trule besplodne rasprave.



Milan Novković Milan Novković 22:38 10.01.2015

Re: Yes, but...

"Yes but…" je passive resistance obrazac ponasanja i ubija efektivnost timova.

Moje iskustvo je sasvim suprotno od toga

Naime, znam i ja primere tih obrazaca u uspešnom izdanju:
- Ponekad jesu lek protiv otpora da se radi
- Ponekad uspeh nema veze sa njima
- Ponekad je uspeh značajan, ali bi bio još bolji da se nije držalo tih obrazaca.

A, dalje, mislim:
- Da upotrebljivost obrasca zavisi od "industrije"
- Pa zavisi od pojedinca, znanja i iskustva - obrazac je crno-belji nego što je potrebno i samo stavlja jako dobre i iskusne ljude u nepotreban kalup.

A iz iskustva:
- Efikasna kvantitativna analiza je odlika pravih majstora i ekspertize koju nije lako steći bez jako mnogo pameti, rada, i izazova u jako teškim situacijama.
G.Cross G.Cross 22:52 10.01.2015

Re: Yes, but...



A iz iskustva:
- Efikasna kvantitativna analiza je odlika pravih majstora i ekspertize koju nije lako steći bez jako mnogo pameti, rada, i izazova u jako teškim situacijama.


Potpuno si u pravu za svoju indistriju. Ali….

- Da upotrebljivost obrasca zavisi od "industrije"

Slazem se

- Pa zavisi od pojedinca, znanja i iskustva - obrazac je crno-belji nego što je potrebno i samo stavlja jako dobre i iskusne ljude u nepotreban kalup.



Ovo je trening za "High performance Teams", a ne za pojedince. Pojedinci mogu da budu veoma dobri za svojim stolom gledajuci u komp i analizirajuci a da su potpuno neproduktivni, cak i kontraproduktivni kao deo tima.

little_radojica little_radojica 03:20 11.01.2015

Re: Yes, but...

Ovo je trening za "High performance Teams", a ne za pojedince. Pojedinci mogu da budu veoma dobri za svojim stolom gledajuci u komp i analizirajuci a da su potpuno neproduktivni, cak i kontraproduktivni kao deo tima.


Слажем се с овим, ",али" баш уме да успори, а и да закочи извршење. Но, мислим да и код High performance team-ова постоји неко време и место да се изнесу различита мишљења, сумње у план, итд, без убацивања долара. Или грешим?
emsiemsi emsiemsi 09:24 11.01.2015

Re: Yes, but...

G.Cross
Imao sam Coacha-a (business) koji bi na pocetku svakog treninga pokazao na posudu i rekao svima " Za svako "Yes, but…" koje kazete treba da ubacite 1 dolar u posudu."
Tokom jedne sesije bi se prikupilo i po 50-100 dolara.
Tek onda postane jasno svima koliko upotrebljavamo taj izraz.

On tvrdi da je tako prikupio i dao za charity vise od 30.000 dolara.

Ja sam to kopirao kasnije za svojim management timovima. I pomaze. "Yes but…" je passive resistance obrazac ponasanja i ubija efektivnost timova. Imati posudu u koju se ubacuje novac pomaze da se tim fokusira da izbegava passive resistance i trule besplodne rasprave.




Шта треба да се користи уместо тога "Да, али" како расправе не би биле неплодне ?
G.Cross G.Cross 10:58 11.01.2015

Re: Yes, but...


Шта треба да се користи уместо тога "Да, али" како расправе не би биле неплодне ?


Treba hteti doci do Resenja Problema a ne Pobediti u Diskusiji (zvuci poznato ??).



When you start a sentence with 'no,''but,''however,' or any variation, no matter how friendly your tone or how many cute mollifying phrases you throw in to acknowledge the other person's feelings, the message to the other person is: You are wrong. It's not, 'I have a different opinion.' It's not, 'I disagree with you.' It's bluntly and unequivocally, 'What you're saying is wrong, and what I'm saying is right.' Nothing productive can happen after that. The general response from the other person is to dispute your position and push back. From there, the conversation dissolves into a pointless war.

You're no longer communicating; you're both trying to win.

Marshall Goldsmith


In the book "Getting to Yes," based on the work of the Harvard Negotiation Project, authors Roger Fisher and William Ury outline four parameters for principled negotiation:

- Separate the people from the problem.
- Focus on interests, not positions.
- Generate a variety of possibilities before making a decision.
- Define objective standards as the criteria for making the decision.

If you use these elements as the basis of your negotiation, you'll be more able to find creative solutions to the problems you're trying to solve.

G.Cross G.Cross 11:11 11.01.2015

Re: Yes, but...

Но, мислим да и код High performance team-ова постоји неко време и место да се изнесу различита мишљења, сумње у план, итд, без убацивања долара.


Naravno, eno odgovorih kod emsiemsi.

Mnogi High Performing Teams naprave svojih "10 zapovesti" sa Do's and Don'ts za vreme sastanaka, kojih svi moraju da se pridrzavaju.
Neki postave jednog "time keeper-a" koji se brine da ucenici razgovora ne gube vreme na neplodne razgovore; Ovo je svaki put neko drugi ali je neprikosnoven na tom sastanku (ne zavisi od ranga u organizaciji). On ne odlucuje ko je u pravu nego odlucuje kada rasprava postaje neplodna i vraca ljude na originalnu temu ragovora.
mariopan mariopan 14:58 11.01.2015

Re: Yes, but...

little_radojica
Ovo je trening za "High performance Teams", a ne za pojedince. Pojedinci mogu da budu veoma dobri za svojim stolom gledajuci u komp i analizirajuci a da su potpuno neproduktivni, cak i kontraproduktivni kao deo tima.


Слажем се с овим, ",али" баш уме да успори, а и да закочи извршење. Но, мислим да и код High performance team-ова постоји неко време и место да се изнесу различита мишљења, сумње у план, итд, без убацивања долара. Или грешим?



Код мене " али" иде пре извршења.
Када се искристалише шта и како треба да се ради то се ради као подмазано, нема дилема, премишљања ни успоравања.

Али, волим да пре тога размислим и претресем све " али" варијанте.
blogovatelj blogovatelj 18:57 11.01.2015

Re: Yes, but...

Шта треба да се користи уместо тога "Да, али" како расправе не би биле неплодне ?


Mrčo, ti si beše pominjao da radiš sa budžetima reda veličine stotina miliona dolara, a ovo ne znaš?
G.Cross G.Cross 20:37 11.01.2015

Re: Yes, but...

Mrčo, ti si beše pominjao da radiš sa budžetima reda veličine stotina miliona dolara, a ovo ne znaš?


Pa nemoj da si toliko strog. Koliko ovih sto vode nasu nam zemlju znaju odgovor?

BTW postoji jos nesto gore od ALI a to je CIRCULAR ARGUMENT, to je ono kad se svi slazu (narocito ako je ideja dolazi od Boss-a) i onda samo dodaju nove ideje komplikujuci stvar a ne bili napumpali svoj Ego i uvukli se Bossu i to slaganje ide u nedogled a niko da ista uradi.

Ah ti CIA psiholozi sve su provalili.

Milan Novković Milan Novković 21:55 11.01.2015

Re: Yes, but...

BTW postoji jos nesto gore od ALI



E sad, da sam zloća i da mogu da ti naredim, a jesam zloća ALI ne mogu da ti naredim, ja bih ti naredio da napraviš "industry-neutral", pošto misliš da idnustrija donosi velike razlike, pregled svih indo-evropsjih jezika iz perspektive "grammatical moods" skupa koji je svakom jeziku na raspolaganju, a sa posebnim osvrtom na tamo neki sibirski par Nenets jezika koji ih imaju 16, dok se mi mučimo sa samo indicative, imperative, emphatic i subjunctive modalitetima, čak nemamo ni nesrećni conditional koji je, tako, (ne)linerana kombinacija ostalih pa još u opasnosti da mu ukinemo reči tipa "ali", šta ali, celu modalnu logiku.

Pa onda da kažeš kako ćeš drugu, kojeg juri sibiski tigar, objasniti u 3 sekunde da je jedini put napred, iza žbuna, ALI da pazi na tanak led, gde si ti obično šaljivdžija i drug te tako shvata ALI si ovaj put ozbiljan i on taj tvoj "mood" (modalitet) treba isto da pokapira u punom trku u te tri sekunde

Eto, šalim se i nisam prestrog, na Nenets jezicima je trivijalno uozbiljiti se, nagađam, pa ako ti nije do šale ti probaj na srpskom bez "ali" gde su prostori u kojima žive konstrukcije tipa ...

P1 primer: "Iza žbuna pa napred, ali pazi na tanak led."
P2 primer: "Iza đbuna pa napred. Pazi na tanak led."

...izomorfni, čak više od toga, ekvivalentni

LINK (iz zezanja)
emsiemsi emsiemsi 21:56 11.01.2015

Re: Yes, but...

G.Cross
Mrčo, ti si beše pominjao da radiš sa budžetima reda veličine stotina miliona dolara, a ovo ne znaš?


Pa nemoj da si toliko strog. Koliko ovih sto vode nasu nam zemlju znaju odgovor?

BTW postoji jos nesto gore od ALI a to je CIRCULAR ARGUMENT, to je ono kad se svi slazu (narocito ako je ideja dolazi od Boss-a) i onda samo dodaju nove ideje komplikujuci stvar a ne bili napumpali svoj Ego i uvukli se Bossu i to slaganje ide u nedogled a niko da ista uradi.

Ah ti CIA psiholozi sve su provalili.


Али је нужно !
Без али нема квалитетног решења.
G.Cross G.Cross 22:15 11.01.2015

Re: Yes, but...

Milan Novković
BTW postoji jos nesto gore od ALI



E sad, da sam zloća i da mogu da ti naredim, a jesam zloća ALI ne mogu da ti naredim, ja bih ti naredio da napraviš "industry-neutral", pošto misliš da idnustrija donosi velike razlike, pregled svih indo-evropsjih jezika iz perspektive "grammatical moods" skupa koji je svakom jeziku na raspolaganju, a sa posebnim osvrtom na tamo neki sibirski par Nenets jezika koji ih imaju 16, dok se mi mučimo sa samo indicative, imperative, emphatic i subjunctive modalitetima, čak nemamo ni nesrećni conditional koji je, tako, (ne)linerana kombinacija ostalih pa još u opasnosti da mu ukinemo reči tipa "ali", šta ali, celu modalnu logiku.

Pa onda da kažeš kako ćeš drugu, kojeg juri sibiski tigar, objasniti u 3 sekunde da je jedini put napred, iza žbuna, ALI da pazi na tanak led, gde si ti obično šaljivdžija i drug te tako shvata ALI si ovaj put ozbiljan i on taj tvoj "mood" (modalitet) treba isto da pokapira u punom trku u te tri sekunde

Eto, šalim se i nisam prestrog, na Nenets jezicima je trivijalno uozbiljiti se, nagađam, pa ako ti nije do šale ti probaj na srpskom bez "ali" gde su prostori u kojima žive konstrukcije tipa ...

P1 primer: "Iza žbuna pa napred, ali pazi na tanak led."
P2 primer: "Iza đbuna pa napred. Pazi na tanak led."

...izomorfni, čak više od toga, ekvivalentni

LINK (iz zezanja)



Uu Izvini sto sam dirnuo u tvoj ego.

Saglasan.

Pa onda da kažeš kako ćeš drugu, kojeg juri sibiski tigar, objasniti u 3 sekunde da je jedini put napred, iza žbuna, ALI da pazi na tanak led,


Ja ne bih rekao "ali da pazi" ja bih rekao "i da pazi"

Izgleda da mi treba prvo da se dogovorimo o srpskom jeziku.



Milan Novković Milan Novković 22:22 11.01.2015

Re: Yes, but...

Uu Izvini sto sam dirnuo u tvoj ego.

Ih ego, ne preteruj (mislim, znam gospodina, ALI ne trza on tako brzo na svaku sitnu stvar
Ja ne bih rekao "ali da pazi" ja bih rekao "i da pazi"

A, pa ne može, to je isto, sve isto - ali pazi, i da pazi, pazi, samo pazi, bilo bi lepo da pazi, možda bi gospodin trebao da pazi, ne želim da dajem savete iako bi vas možda interesovalo ...
G.Cross G.Cross 22:24 11.01.2015

Re: Yes, but...

Milan Novković
Uu Izvini sto sam dirnuo u tvoj ego.

Ih ego, ne preteruj (mislim, znam gospodina, ALI ne trza on tako brzo na svaku sitnu stvar
Ja ne bih rekao "ali da pazi" ja bih rekao "i da pazi"

A, pa ne može, to je isto, sve isto - ali pazi, i da pazi, pazi, samo pazi, bilo bi lepo da pazi, možda bi gospodin trebao da pazi, ne želim da dajem savete iako bi vas možda interesovalo ...


Kao sto rekoh , Izgleda da mi treba prvo da se dogovorimo o srpskom jeziku.


Suprotni odnosi se javljaju među nezavisnim predikatskim rečenicama koje obeležavaju nepodudarne ili suprotne radnje. Veznici za obeležavanje ovog odnosa su: a, ali, već, nego, no. Zapeta je obavezna ispred svih suprotnih veznika
Maja je skrenula levo, | a ja sam otišao desno.
Mnogo sam učila, | no opet nisam sigurna u sebe.



Tako da bih joj ja rekao da ide I da pazi na tanak led.
Ja joj ne bih rekao da ide ALI da pazi na tanak led.

Siguran sam da se slazes, samo treba… eh to je tesko
G.Cross G.Cross 22:39 11.01.2015

Re: Yes, but...

;
Milan Novković Milan Novković 23:00 11.01.2015

Re: Yes, but...

Tako da bih joj ja rekao da ide I da pazi na tanak led.
Ja joj ne bih rekao da ide ALI da pazi na tanak led.

Siguran sam da se slazes, samo treba… eh to je tesko

Ništa nije teško, ako se mora (tako me ćale učio, još se sećam

Obično nije i ako se ne mora.

Ovo sada izlazi izvan okvira moje pismenosti. Pročitao što si napisao. Ja taj "ali" koristim od kad znam za sebe i razumem se sa ljudima.

Ne vidim zašto bi "nepodudarnost" ograničila mnoge primene za kojima sam ja do sada potezao, čak mi, i priznajem da sam amater, ponekad zvuči bolje ako naglasimo nepodudarnost "Pusti slona u staklarsku radnju, ali pazi da nešto ne polomiš pošto je gazda strog".

Tj, slon i staklarska radnja su nepodudarni, ne vidim zašto je problem da se upotrebi "ali", tj po ovome gore ispada da "ali" za to služi.
G.Cross G.Cross 23:10 11.01.2015

Re: Yes, but...

Suprotni odnosi se javljaju među nezavisnim predikatskim rečenicama koje obeležavaju nepodudarne ili suprotne. Veznici za obeležavanje ovog odnosa su: a, ali, već, nego, no.

Ovo sada izlazi izvan okvira moje pismenosti.


Ovo mene ucila profesorka Olga Samardzic u trecem razredu gimnazije u Mostaru.

Hvala joj.
Pokoj joj dusi.


PS
ja bih ti naredio da napraviš "industry-neutral", pošto misliš da idnustrija donosi velike razlike, pregled svih indo-evropsjih jezika iz perspektive "grammatical moods" skupa koji je svakom jeziku na raspolaganju


You must be joking...
Milan Novković Milan Novković 23:24 11.01.2015

Re: Yes, but...

Ovo mene ucila profesorka Olga Samardzic u trecem razredu gimnazije u Mostaru.

Pokoj joj dusi.

Verujem, ja sam sve zaboravio.

Samo mislim da smo malo skrenuli s teme pošto je mene više interesovalo zašto je "ali" toliko loše, pa još u nekim biznis kursevima.

Odnosno, meni "ali" dođe mali "alat" kvantitativne analize, pa tako poželjan.

Ja ako bih nekome predavao na kursu iz trgovine manju bi ocenu dobio onaj što kaže:

"Fundamentals su jaki, tehnički indikatori su povoljni, sentiment je bullish - kupuj zlato".

Dok bi veću ocenu, i moj penzioni fond da pazi, pre dobio onaj što kaže:

"Fundamentals su jaki, tehnički indikatori su povoljni, sentiment je bullish, ali možda Rusima ponestane keša pa počnu da prodaju velike količine zlata - kupuj zlato, ali pazi na nagle skokove u veličini transakcija i ukupnu količinu svih transakcija".

Mislim, namerno sad koristim "ali", vidim da može i bez njega, nego mi nije jasno ajd šta je loše, nego šta je to jako loše u svemu ovome čak i da pravim gramatičke greške - tj zašto se narod toliko pali (iako sad ispade da ću više ja da se napalim nego drugi
G.Cross G.Cross 23:32 11.01.2015

Re: Yes, but...

Mislim, namerno sad koristim "ali", vidim da može i bez njega, nego mi nije jasno ajd šta je loše, nego šta je to jako loše u svemu ovome čak i da pravim gramatičke greške - tj zašto se narod toliko pali (iako sad ispade da ću više ja da se napalim nego drugi


Ma u redu je .
Milane ja te licno postujem za sve sto si uradio. Ozbiljno.
To ne znaci da treba da se slazemo u svemu.

antioksidant antioksidant 09:05 12.01.2015

Re: Yes, but...

Treba hteti doci do Resenja Problema

problema nema, tj bar rešivog. nema "konačnog".
druga je perspektiva u tom kontekstu.
Milan Novković Milan Novković 10:25 12.01.2015

Re: Yes, but...

Ma u redu je .
Milane ja te licno postujem za sve sto si uradio. Ozbiljno.
To ne znaci da treba da se slazemo u svemu.

Naravno

Vikend bio juče, ja mesecima nisam reč rekao na blogu, a i blog o "ali", pa sam malo dosadniji nego obično, ali (evo ga opet) nema ni trunke ljutnje, tj nepotrebno brineš
JJ Beba JJ Beba 23:18 10.01.2015

ali

u gimnaziji u koju sam išla (tada III beogradska, danas Sv Sava) srpskohrvatski jezik i književnsot mi je predavao jedan čaroban čovek, profesor Đorđe Kabalar, pesnik, šarmer i filozof margine. Ovako je govorio Đorđe Kablar "da nije toga ALI uvek bi bio maj, uvek bi cvetale ruže". fillozof kažem ja
<3
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:14 11.01.2015

Re: ali

da nije toga ALI uvek bi bio maj, uvek bi cvetale ruže"


Ili bi bilo krvi do kolena.

Bez ali bi svet bio prilično jezivo mesto, koje teško da bi dugo potrajalo.
Kad ne bi bilo ali ostalo bi samo mi (jer smo u pravu i tu nema nikakvog ali) protiv njih (jer su u krivu i tu nema nikavog ali).
I onda naravno sledi istrebljenje.
Hansel Hansel 01:17 11.01.2015

Re: ali

У 17.14, 10. 1, на Крстићевом блогу објављен је овај коментар:
milojep
Možda je neki od terorista rekao čekaj jesu uvredili Muhameda ali ne treba ih ubiti. A drugi mu rekao nema tu ali...

Него, смем ли ја, Радојице, као што се некад поздрављало песмама у "Жељама-честиткама", да овим блогом поздравим нашег колегу који ме је називао "АЛИ Хансел"?
little_radojica little_radojica 02:53 11.01.2015

Re: ali

Hansel
У 17.14, 10. 1, на Крстићевом блогу објављен је овај коментар:
milojep
Možda je neki od terorista rekao čekaj jesu uvredili Muhameda ali ne treba ih ubiti. A drugi mu rekao nema tu ali...

Него, смем ли ја, Радојице, као што се некад поздрављало песмама у "Жељама-честиткама", да овим блогом поздравим нашег колегу који ме је називао "АЛИ Хансел"?


Наравно да можеш, Али...


П.С. Ето, баш сам био песимиста да ћемо се милојеп и ја икад сложити око било које ствари кад оно... Нисам видео његов коментар, али ударам препоруку одавде
blogovatelj blogovatelj 03:46 11.01.2015

Re: ali

Bez ali bi svet bio prilično jezivo mesto, koje teško da bi dugo potrajalo.



Između bojazni da će se nešto desíti i nade da možda ipak neće, ima više prostora nego što se misli. Na tom uskom, tvrdom, golom i mračnom prostoru provodi mnogi od nas svoj vek.


Ivo Andrić
mariopan mariopan 17:29 11.01.2015

Re: ali

hoochie coochie man
da nije toga ALI uvek bi bio maj, uvek bi cvetale ruže"


Ili bi bilo krvi do kolena.

Bez ali bi svet bio prilično jezivo mesto, koje teško da bi dugo potrajalo.
Kad ne bi bilo ali ostalo bi samo mi (jer smo u pravu i tu nema nikakvog ali) protiv njih (jer su u krivu i tu nema nikavog ali).
I onda naravno sledi istrebljenje.



Hansel Hansel 19:53 11.01.2015

Re: ali

little_radojica
Наравно да можеш, Али...

Е, благодарим! И имам додатак: иза многих "али" следи "ипак". Тако ја имам једно "ипак" као прилог тој расправи одакле сам цитирао Милојеву реченицу. Нема "али" када се ради о очувању људског живота и елементарне слободе. Све друго, што је омеђено слободама других, подложно је преиспитивању...
docsumann docsumann 20:10 11.01.2015

Re: ali

da nije toga ALI uvek bi bio maj, uvek bi cvetale ruže"

Ili bi bilo krvi do kolena.


ovako, ruže cvjetaju u krvi do koljena.
Черевићан Черевићан 00:14 11.01.2015

везника правог маам

слутим стиха, неће, али,
знам и пре нас људи знали
да без али, нешто фали,
па што пробати, без али
little_radojica little_radojica 03:29 11.01.2015

Re: везника правог маам

Черевићан
слутим стиха неће, али,
знам и пре нас људи знали
да без али, нешто фали,
па што пробати, без али


Хвала на стиху!
nurudin nurudin 16:01 11.01.2015

Препорука!

И јесте да ће многи трагично страдати баш у тренутку док буду преиспитивали себе и друге почињући баш са ", али", али ће сасвим извесно страдати од неког ко је у одсудном моменту на "али" - заборавио.


larisa_bg larisa_bg 00:13 12.01.2015

Jedan glas protiv ali

Ali bi, u teoriji trebalo da bude preispitivanje samog sebe.
Međutim, u praksi, ali često bude neka vrsta agresije ili kvazi-uljudan način da se ne složiš sa sagovornikom.

Još kad pre tog ali stoji ono "poštujem tvoje mišljenje ali..."

Mene s godinama ali sve više nervira.
Pričaš nekom nešto, objašnjavaš, a on/a ti odgoori: Ma znam, ali...

Idi bre u bestraga. Kaži znam, kaži ne slažem se, kaži nije, jeste, a ne tako funjarski, kao ok ali neću. Ali sucks!

Edit: Sad mi pade na pamet i ovo: ali veoma često koriste kukavice, ljudi koji nemaju petlju da kažu šta zaista misle, jasno i otvoreno. Ali je odbrambeni mehanizam lošeg dijaloga.
G.Cross G.Cross 00:49 12.01.2015

Re: Jedan glas protiv ali

Ali je odbrambeni mehanizam lošeg dijaloga.




vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:30 12.01.2015

Re: Jedan glas protiv ali

Ali je odbrambeni mehanizam lošeg dijaloga.


Ovo je možda i tačno kada je zaista u pitanju neki konstruktivan dijalog.

Međutim, to "da, ali" je vrlo efikasan način odbrane od bezobraznih manipulatora, nasrtljivih prodavaca magle i slične fele tj. onih koji prvo izgovore nekoliko notornih činjenica pa onda krenu iz njih da izvlače somnabulne zaključke.
Hansel Hansel 15:41 12.01.2015

Re: Jedan glas protiv ali

Ali je odbrambeni mehanizam lošeg dijaloga.

Ако мало анализираш шта неко пише, на пример ја (о себи могу да говорим), можеш да видиш интерне противречности, клацкалицу опција у особи самој, што може бити чак и нека врста "когнитивног стила". Замисли каква је вишеструка клацкалица онда у дијалогу више особа. "Знам, али" може да значи и "уважавам те аргументе, тачни су, али има ту још нешто што ти не узимаш у обзир". Нема ту ништа кукавички (или не мора да буде). Напротив. Многима је најтеже да признају да је неко други у праву, или макар делимично у праву. То је кукавичлук.
larisa_bg larisa_bg 17:38 12.01.2015

Re: Jedan glas protiv ali

Hansel

Ако мало анализираш шта неко пише, на пример ја


ALI odakle tebi ideja da ću ja da analiziram bilo šta što neko ovde piše, na primer ti
Hansel Hansel 19:06 12.01.2015

Re: Jedan glas protiv ali

Али, ја сам лепо написао: АКО.
mlinarslavko mlinarslavko 14:26 12.01.2015

Ali, ja sam..

..protiv toga da se koristi ALI
Hansel Hansel 15:44 12.01.2015

Re: Ali, ja sam..

Па, немој да га користиш!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana