Društvo| Mediji| Reč i slika| Zdravlje| Život

NETWORK Stradija!

Filip Mladenović RSS / 15.01.2015. u 16:29

Kad se ugase svetla TV studija
Kad se ugase svetla TV studija
Mediji su postali snaga iznad društva, nikome ne polažu račune, osim alavim, anonimnim gazdama i nevidljivim političkim centrima moći. Ujedno, ne poštuju važeće zakone, novinarski kodeks, kućno vaspitanje...

Da li postoji lek?

Dok su za razne bolesti i epidemije organizovane JAVNE službe, koje vode brigu o stanovništvu i njegovom zdravlju, za psihopatološke napade i vređanje inteligencije preko medija nema ni preventive, a ni pravnih sankcija. Sve je dopušteno kad su tzv. mediji u pitanju, jer su oni po tajnoj strategiji kretenizacije javnosti i masovnog obeshrabrivanja građanki i građana, postali nekontrolisana i otudjena sila. Zašto? Da bi se lakše manipulisalo društvom i strogo kontrolisao svaki pokušaj nemirenja, pobune ili masovnog bunta.

Nepoznate gazde naših medija bezobrazno se mešaju u uređivačku politiku, a svakojaki pritisci na medije iz dana u dan su sve brutalniji i otvoreniji. Još od Miloševićevog zločinačkog režima uspostavljen je manir izvrdavanja životno važnih tema, uz istovremeno forsiranje glupirity šou programa, tzv. glamura, celebritija, spektakla, crnih hronika, marginalnih informacija.... Epilog: sve prisutnija cenzura i autocenzura.

Sticajem okolnosti, danas sam bio u prilici da ponovo pogledam film "TV mreža". Uz film "Konje ubijaju zar ne!?" jedan od najboljih iz studentskih dana.

Samo da podsetim da je "TV mreža"  (Network) satirična drama Sidnija Lameta iz 1976. o izmišljenoj televizijskoj mreži, Union Broadcasting System (UBS), koja nastoji da popravi sve lošiji rejting na tzv. piplmetrima. Autor sjajnog scenarija je Pedi Čajevski, a glavne uloge igraju Fej Danavej, Viliam Holden,  Piter Finč, Robert Dival.... Film je osvojio 4 Oskara, za najboljeg glumca, najbolju glumicu, sporednu glumicu i originalni scenario. "TV mreža" je 2007. bila na 64. mestu medju sto najboljih američkih filmova po izboru  Američkog filmskog instituta.

Najbolja scena iz "TV mreže" kao da je danas snimljena, u nekom od ovdašnjih TV studija (LINK: https://www.youtube.com/watch?v=4CY4Tn6vTr0).

"Zato što manje od 3% vas čita knjige, zato što manje od 15% vas čita novine. Zato što je jedina istina za koju znate ono što dobijete preko ove cevi (TV kamere). Upravo sad postoji čitava generacija koja ne zna ništa drugo osim ove cevi! Ova cev je jevanđelje - konačno Otkrovenje. Ova cev može stvoriti ili uništiti predsednike, pape, premijere... Ova cev je najveća sila u celom ovom bezbožnom svetu i teško nama ako dopadne u ruke pogrešnih ljudi!
Televizija nije istina. Televizija je prokleti zabavni park! Televizija je cirkus, karneval, putujuća trupa akrobata, pripovedača, igrača, pevača, žonglera i nakaza, ukrotitelja lavova i fudbalera. Mi smo u poslu ubijanja dosade...

Ako želite istinu idite Bogu. Idite svojim guruima. Idite sebi! Zato što je to jedino mesto na kome ćete naći bilo kakvu pravu istinu. Ali ljudi, nikada nećete dobiti istinu od nas.

Reći ćemo vam sve što želite čuti i lažemo kao psi. Reći ćemo vam svako sranje koje želite čuti! Mi se bavimo iluzijama. Ništa od ovoga nije istina! Ali vi ljudi sedite tu, dan za danom, noć za noći. Svih ste uzrasta, boja, veroispovesti. Mi smo sve što znate. I počinjete verovati iluzijama koje mi vrtimo. Počinjete verovati da je ova cev istinita, a vaši životi nestvarni. I uradićete što god vam ova cev kaže! Obućićete se kao cev, ješćete kao cev, podizati decu kao cev, čak misliti kao cev. Ovo je masovno ludilo, manijaci! Za ime Boga, vi ljudi ste pravi! Mi smo iluzija! I zato isključite televizore, isključite ih sad. Isključite ih i ostavite. Isključite ih usred ove rečenice."

P.S. Blog publikovan 15. januara 2015:

https://filipmladenovic.wordpress.com/2014/11/20/filip-mladenovic-journalist-writer-blogger/ 

Atačmenti



Komentari (140)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tess tess 20:25 19.01.2015

Re: brm

nsarski
Niti do spoznaje da je kiwi ptica (pazi, misli da je paradajz!).

Eal ovo je, jednostavno, sjajno.


urbana_gerila
i, samo ako to žarko želiš, ako u tebi nije ugasla strast, možeš učiniti da ona zbog tebe ostavi sve i pobegne sa tobom.

urbana_gerila urbana_gerila 20:56 19.01.2015

Re: brm

tess


ču se zaljubim...
nsarski nsarski 20:56 19.01.2015

Re: brm

s njom počeo ispočetka ne obazirući se na to za koga navija...

Ah, I can hear you...



Nah, to je onda kao podgrejana vecera. Nije vredno truda.
urbana_gerila urbana_gerila 21:05 19.01.2015

Re: brm

nsarski
s njom počeo ispočetka ne obazirući se na to za koga navija...

Ah, I can hear you...



Nah, to je onda kao podgrejana vecera. Nije vredno truda.


ne, metafora ti je klasična greška naučnika, i teoretičara i laboratorijskih praktičara.
ljubav nije egzaktna nauka!
nsarski nsarski 21:14 19.01.2015

Re: brm

ne, metafora ti je klasična greška naučnika, i teoretičara i laboratorijskih praktičara.
ljubav nije egzaktna nauka!

Razumem. Ali, neuk sam ja u tim stvarima. Ti samo praktikuj svoje majstorije, a ja cu da pratim i hvatam beleske. Good luck.
urbana_gerila urbana_gerila 21:29 19.01.2015

Re: brm

nsarski
ne, metafora ti je klasična greška naučnika, i teoretičara i laboratorijskih praktičara.
ljubav nije egzaktna nauka!

Razumem. Ali, neuk sam ja u tim stvarima. Ti samo praktikuj svoje majstorije, a ja cu da pratim i hvatam beleske. Good luck.


eto, sad si se i na mene naljutio, iako sam samo iskazivao mušku solidarnost.
jak sam ti ja majstor, ebalose - žena i devojka mi otišle kod moje ljubavnice na preferans, a ja mu ga blogujem...
nsarski nsarski 21:32 19.01.2015

Re: brm

eto, sad si se i na mene naljutio, iako sam samo iskazivao mušku solidarnost.
jak sam ti ja majstor, ebalose - žena i devojka mi otišle kod moje ljubavnice na preferans, a ja mu ga blogujem...

I appreciate your effort.
Ali, onda nista ako je tako. Ako cemo u dujetu, onda smo obojica dunsteri. Mozda da trazimo treceg za preferans?
urbana_gerila urbana_gerila 21:35 19.01.2015

Re: brm

nsarski
eto, sad si se i na mene naljutio, iako sam samo iskazivao mušku solidarnost.
jak sam ti ja majstor, ebalose - žena i devojka mi otišle kod moje ljubavnice na preferans, a ja mu ga blogujem...

I appreciate your effort.
Ali, onda nista ako je tako. Ako cemo u dujetu, onda smo obojica dunsteri. Mozda da trazimo treceg za preferans?



slutim da bi brajović bio idealan, m?
nsarski nsarski 21:37 19.01.2015

Re: brm

slutim da bi brajović bio idealan, m?

Mozda. Ne znam da li igra pref. A i Laki je malo nervozan. Mozda partija od 10 bula - preko toga, nista ne garantujem. Pitacu ga, evo sada.
urbana_gerila urbana_gerila 21:40 19.01.2015

Re: brm

nsarski
slutim da bi brajović bio idealan, m?

Mozda. Ne znam da li igra pref. A i Laki je malo nervozan. Mozda partija od 10 bula - preko toga, nista ne garantujem. Pitacu ga, evo sada.


ma, daćemo mu da piše za sve, znaš kako voli tabele, biće - mala maca.
nsarski nsarski 21:44 19.01.2015

Re: brm

Raspitao sam se. Kaze da je nekad igrao, ali sada ne uzima karte u ruke.
urbana_gerila urbana_gerila 21:47 19.01.2015

Re: brm

nsarski
Raspitao sam se. Kaze da je nekad igrao, ali sada ne uzima karte u ruke.


ti su najgori, navlači nas na skupu bulu.
nsarski nsarski 21:52 19.01.2015

Re: brm

urbana_gerila
nsarski
Raspitao sam se. Kaze da je nekad igrao, ali sada ne uzima karte u ruke.


ti su najgori, navlači nas na skupu bulu.


Ne, znam coveka. Ne igra. Tacka.
urbana_gerila urbana_gerila 21:57 19.01.2015

Re: brm

nsarski
urbana_gerila
nsarski
Raspitao sam se. Kaze da je nekad igrao, ali sada ne uzima karte u ruke.


ti su najgori, navlači nas na skupu bulu.


Ne, znam coveka. Ne igra. Tacka.


ok, ali nemoj se iznenaditi ako ti iz čista mira, dok ćakulate o nečem desetom, kaže nešto u fazonu - e, kad si, već, pomenuo preferans(tri tačke)
nsarski nsarski 22:00 19.01.2015

Re: brm

:)))))))))
tess tess 22:51 19.01.2015

Re: brm

nsarski
Niti do spoznaje da je kiwi ptica (pazi, misli da je paradajz!).

O, kako je ovo sjajno, kultno.
urbana_gerila
em ostavljaš utisak nadmenka

Hm, nisam sigurna, ni da je zao, pre kad štreberu prostote ne leže, nezgrapno biva, kabasto. Za moju englesku književnost je u pravu, ali, avaj, nekad malo Ezopa reši ceo sukob,
nekad malo mudrosti fali, glatkije,
od brda knjiga, kh,
i šamana s' Novog Zelanda.
nsarski nsarski 23:03 19.01.2015

Re: brm

nekad malo Ezopa reši ceo sukob

Nece ovo Ezop resiti. Zato sto je nejasno koja od tvoje tri prikaze ovo pise. (Dakako, Robert Graves i Diva Triformis, da te podsetim). Naime, sire se informacije da se ti pojavljujes i vise nego jednom izdanju. Tako da nemam pojma s kim pricam. I, uostalom, ne vidim nigde sukob. Eto, vise necu.
A sto se tice paradajza, procitaj tvoje prethodne komentare, pa ces se naci.
tess tess 23:08 19.01.2015

Re: brm

nsarski
Eto, vise necu


Pametno.
urbana_gerila urbana_gerila 00:06 20.01.2015

Re: brm

tess

nsarski


hm, da li da se zabrinem?
dvoje su se tako smuvali...
munzekonze munzekonze 03:38 20.01.2015

Re: brm

A ovaj munze - nemam pojma. Valjda je negde i za nesto navija. Umesto da napise slavopojku Felipeu koga do imbecilnosti obozaUa.


Ponestalo argumenata pa se preslo na bedno vredjanje. Zamolila bih te da me zaobidjes sa tim ulicarskim forama i fazonima. Filipovo naivno pisanje i bedasto parolasenje te cini sretnim zato sto ti daje osecaj da si mnogo pametan. Kada bih znala kako se ovde postavlja muzika sa youtubea uputila bih ti konstruktivnu kritiku- postavila bih pesmu "Trla baba lan da joj prodje dan" od Kornelija Kovaca, zbog rodne ravnopravnosti, razumela sam da si neki deda. Good luck sa tvojim sviranjima!

što se munzekonze tiče, bio bih oprezan - em zajeban toponim


Nick je zbog nostalgije za zavicajem. Zivim daleko od Srbije i nemam volje ni vremena za za ovakvo nisko prepucavanje s "profom". Iziritirao me onaj njegov prostacki nastup na Filipovom proslom blogu. Ovde je to samo potvrdio. Necu vam vise kvariti zabavu.

tess tess 14:00 20.01.2015

Re: brm

munzekonze
Kada bih znala kako se ovde postavlja muzika sa youtubea uputila bih ti konstruktivnu kritiku- postavila bih pesmu "Trla baba lan da joj prodje dan" od Kornelija Kovaca, zbog rodne ravnopravnosti, razumela sam da si neki deda.


Hajde dobro, nije nam ni to bio cilj,
ne barem meni,
taj put spoznaje,
da sa Filipa pređemo na novu žrtvu,
ili?

Evo,
postaviću ja umesto Kornelija Indexe,
može?(verovatno jedino vredno što je ta SA scena dala.)


Iako je i ono za kiwi paradajz s` NZ sjajno.



urbana_gerila urbana_gerila 14:49 20.01.2015

Re: brm

tess

Hajde dobro, nije nam ni to bio cilj,
ne barem meni


šta ti je zaljubljeno žensko - mora da i dodatno obeleži teritoriju kako munzekonze ne bi dobila neke ideje...

tess tess 17:52 20.01.2015

Re: brm

urbana_gerila
šta ti je zaljubljeno žensko - mora da i dodatno obeleži teritoriju

..tumači to kako hoćeš,
malo sam umorna od ove teme.
I gde si ti, gerilo?
urbana_gerila urbana_gerila 20:32 20.01.2015

Re: brm

tess

..tumači to kako hoćeš,
malo sam umorna od ove teme.
I gde si ti, gerilo?


napravio veliko spremanje po kući, oprao osušio i opeglao veliki veš, iscepao dva metra drva, skočio do banke i pošte da platim račune a do samiške po pivo, spremio ručak, umesio pogaču, sad mutim patišpanj za rolat sa bananama - da kad ove moje završe preferans mogu da klopaju, zaslade se, popiju nešto i na miru prilegnu, a da onda ja blogujem sa ti...
tess tess 21:29 20.01.2015

Re: brm

urbana_gerila
napravio veliko spremanje po kući, oprao osušio i opeglao veliki veš, iscepao dva metra drva, skočio do banke i pošte da platim račune a do samiške po pivo, spremio ručak, umesio pogaču, sad mutim patišpanj za rolat sa bananama - da kad ove moje završe preferans mogu da klopaju, zaslade se, popiju nešto i na miru prilegnu, a da onda ja blogujem sa ti...


...kako si ti ovo uverljivo napisao, znalački,
da ja tebi sad sve verujem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:33 20.01.2015

Re: brm

da sa Filipa pređemo na novu žrtvu,


Jaoooj.....
Videla se vila u čem nije bila.
urbana_gerila urbana_gerila 22:16 20.01.2015

Re: brm

tess
urbana_gerila
napravio veliko spremanje po kući, oprao osušio i opeglao veliki veš, iscepao dva metra drva, skočio do banke i pošte da platim račune a do samiške po pivo, spremio ručak, umesio pogaču, sad mutim patišpanj za rolat sa bananama - da kad ove moje završe preferans mogu da klopaju, zaslade se, popiju nešto i na miru prilegnu, a da onda ja blogujem sa ti...


...kako si ti ovo uverljivo napisao, znalački,
da ja tebi sad sve verujem.


pa, i treba da veruješ.
evo, baš gledam - nije mi narasla njonja.
predatortz predatortz 22:20 20.01.2015

Re: brm


Ponestalo argumenata pa se preslo na bedno vredjanje. Zamolila bih te da me zaobidjes sa tim ulicarskim forama i fazonima.


Au, bratesestro!
Ti baš preozbiljno doživljavaš ove naše pošalice i ovo mesto...
blogovatelj blogovatelj 03:29 21.01.2015

Re: brm

Ti baš preozbiljno doživljavaš ove naše pošalice i ovo mesto...


Meni oduvek bilo pomalo žao tih koji sve ovo preozbiljno shvataju.
tess tess 08:37 21.01.2015

Re: brm

hoochie coochie man
Videla se vila u čem nije bila.

Dobio si preporuku za ovu etno mudroliju,
ali,
i narativ gde su vile vredne u hajkama, šorkama ili mobingu,
hm, ne ide..
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:05 21.01.2015

Re: brm

tess
hoochie coochie man
Videla se vila u čem nije bila.

Dobio si preporuku za ovu etno mudroliju,
ali,
i narativ gde su vile vredne u hajkama, šorkama ili mobingu,
hm, ne ide..


A jesi li ti sigurna da razumeš to čemu si dala preporuku, tu etno mudroliju?
Sve mi se čini da ne.
Al nema veze, verovatno.
tess tess 20:20 21.01.2015

Re: brm

hoochie choochie man
A jesi li ti sigurna da razumeš to čemu si dala preporuku, tu etno mudroliju?

Da, razumela, ili,
doduše posle paradajza i kiwija svašta i od mene očekivati.

Videla se vila u čemu nije bila,
rekla bih da se vila pravi nevinašce
ili iz jedne vile sto đavola vire
il ko s vilom tikve sadi, il kad vila rano rani,
il sama pala sama se ubila vila?
Zezam se.
Dobro,
i dalje mislim da vilama nije mesto upravo u ovom narativu,
čim si ti viknuo jaoo znala sam da će vila bostan obrati,
il su meni na pameti Gospodari prstenova i Elben,
ko zna.
Imamo mi
i anđele za nagrditi,
za naš etno kolorit,
kao kad malo bistrijeg uvrede da je filozof,
tako i 4 seoske opajdare od jedne vile naprave opaku preljubnicu,
tako nekako,
po naški.

Vila ko vila, pravi se fina.

Ako grešim, ti oprosti.
Sve su to veštičija posla.

p.s. Slušalice mi na ušima i slušam, slučajno, 107, 3 radio Stephansdom, klasičnu muziku,
i zamišljam Leptiricu i vampira Savu Savanović i mlin,
cool.

I ček malo, ako sam dobro razumela i dala preporuku,
to mi onda i nije neki štos.m.
Vilin štos.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:11 21.01.2015

Re: brm

i zamišljam Leptiricu


I ja, često.

Lepa bila Mirjana tad, baš lepa.

A ono o vili..kanda si malo guglala?
Ma jednostavno, vili se desi da se nađe u nečemu što joj se dopadne, i pomilsi odmah da je izuzetna, da sad može sve.
A nije, ne može, nije ona od te sorte, samo se videla nečem u čem nije do sad bila.

tess tess 05:48 22.01.2015

Re: brm

hoochie coochie man
kanda si malo guglala?

Ne, nije mi palo na pamet,
a i pomalo mi nesuđena struka, da prostiš.
A nije, ne može, nije ona od te sorte, samo se videla nečem u čem nije do sad bila.

Ne samo to, da i to, ali našla bih i dva tumačenja;

mislim da je i pogrdno u obliku: jaoo praviš mi se gorska vila kao ne znaš o čemu je reč(u čemu jesi bila); ili nemaš toliko vrlina, vilinskih, da bi bila iznad onoga u čemu smo svi; jednostavno, videla je vila sve svoje dobrote.

No dobro, svidelo mi se, kako rekoh.

I opet ti ako imaš neku mudroliju, podeli.
tasadebeli tasadebeli 01:38 16.01.2015

Јела бих купуса, љубила бих Јусуфа

Još od Miloševićevog zločinačkog režima uspostavljen je manir izvrdavanja životno važnih tema, uz istovremeno forsiranje glupirity šou programa, tzv. glamura, celebritija, spektakla, crnih hronika, marginalnih informacija....



Немој тако, Филипе.

Помислиће ова деца што се тада нису родила, мислим када смо ти и ја били млади а то је било пре Милошевића, да тога није било... (ЛИНК)

Мада признајем, ово линковано је ипак из неког доба "невиности" телевизије у Србији.

Сећам се оног преломног тренутка када су телевизори у српским кућама почели да дрндају по читав дан, 24 сата непрекидно. Било је то током свргавања Чаушескуа са власти у Румунији 1989. По први пут у српским кућама телевизори су почели свакодневно да се укључују одмах ујутро, чим се отворе очи, и да раде непрекидно по читав дан. Као они монитори на зиду у становима у Орвеловој 1984.

До те 1989. "мали екрани тв пријемника" били су обично укључивани предвече или касно поподне и искључивани су са одласком на спавање, око поноћи најкасније:





Додуше, клинци би понекад укључивали ТВ и пре подне, али то је било због школског образовног програма (Ко се сећа Опстанка?), а то ипак није било информативно-естрадно таблоидиотизирано испирање мозга као ово данас.

Било је и неких екперименталних покушаја емитовања програма током целе ноћи (Бенд Ејд, сарајевска Црна овца и сл.), али је све то још било на нивоу експеримента и није закуцавало Србе испред малих екрана по 5,5 сати дневно у просеку (скоро, па четвртина од наших 24 сата које имамо на располагању) колико износе данашњи резултати испитивања.

Углавном, Филипе, најбољу деконструкцију телевизије као медија видео сам од Рамба Амадеуса када је гостовао на тада тек покренутој телевизији Студио Б (1990.) и када је у некој причи о медијима и утицају медија на људе запитао у једном тренутку младу водитељку да ли она хоће да он сад прдне пред камерама и да јој упропасти емисију јер телевизија не треба да буде лицемерна.

Девојчица му није поверовала, кикотала се на то као на добар штос, а Антоније се зацрвенео мало у лицу, напео се и стварно прднуо као стока пред укљученим камерама. Девојчица је занемела, а он седи испред камере поносан што јој је показао да телевизија и не мора да буде један лицемерни циркус.

А ово је снимано четири године касније:






На крају овог малог увида како је то телевизија постала члан српских породица и неизоставни део намештаја у свим српским кућама (ретка су чак и деца данас у Србији која немају телевизор у својој дечјој соби) цитирао бих ти Богдана Тирнанића (ако је неко познавао телевизију као медиј, то је био он) из неког интервјуа од пре 15 и више година:

"Знате, на даљинском управљачу имате једно мало црвено дугме којим, када га притиснете, искључите телевизор."

А ми смо још увек господари над тим малим црвеним дугметом, зар не? Још увек можемо да искључимо ту справу која нам одвлачи пажњу од свакодневног живота и ствара нам лажну слику света у којем живимо.

Притиснути то мало црвено дугме за укљ./искљ. и искључити пропагандну кутију још увек није постало кажњиво у овом свету у којем живимо.

А да ли ћемо то урадити или не, зависи искључиво од нас самих и ни од кога другог.
blogovatelj blogovatelj 02:54 16.01.2015

Re: Јела бих купуса, љубила бих Јусуфа

седи испред камере поносан што јој је показао да телевизија и не мора да буде један лицемерни циркус


Koju deceniju kasnije isti taj Rambo je istu misao izrekao mnogo jezgrovitije.
Katodna i kanalizaciona, dvije bratske cijevi.
mirelarado mirelarado 15:36 16.01.2015

Re: Јела бих купуса, љубила бих Јусуфа

urbana_gerila urbana_gerila 15:45 16.01.2015

Re: Јела бих купуса, љубила бих Јусуфа

mirelarado


iza_duge iza_duge 07:09 16.01.2015

Otpor

„Televizija nas stavlja na Tantalove muke, čini nas zavisnim. Mislim da dejstvo televizije, nešto između magičnog i zlokobnog, dolazi od prekomerne količine svetlosti koja nas privlači svojom snagom. Ne mogu da se ne setim da ona tako deluje na insekte, pa čak i na krupnije životinje. A tada, ne samo da nam teško polazi za rukom da se od nje otrgnemo, nego gubimo i sposobnost da gledamo i vidimo svakodnevne stvari. Neku ulicu sa ogromnim stablima drveća, bezazlene oči neke starice, oblake u smiraj dana. Cvetanje aromatične mire usred zime ne privlači pažnju onih koji u Buenos Ajresu ne umeju da uživaju u cvetovima hakaranda. Često sam bivao iznenađen činjenicom da se ljudi ponekad više dive prirodnim lepotama na filmu nego u stvarnom životu.

Preko je potrebno da prepoznamo trenutke susreta, koji nam neće dozvoliti da budemo omasovljena gomila ljudi koji sede sami i zure u televizor. Paradoksalno je što nam se čini da smo posredstvom ekrana povezani sa svetom, dok nam to, u stvari, oduzima mogućnost ljudskog suživota i, što je jednako opasno kao i ovo, čini nas bezvoljnim. U brojnim intervjuima sam, modifikujući Marsove reci, ironično kazao da je televizija opijum za narod. Ja to stvarno mislim, jer čovek sedi ispred ekrana kao obamro, i mada ne nalazi ništa od onoga što traži ipak ostaje tu, nesposoban da ustane i učini nešto valjano. Televizija nam oduzima volju da se posvetimo nekom zanatu, da pročitamo knjigu, da popravimo nešto u kući dok slušamo muziku ili ispijamo čaj. Ili da odemo u kafanu sa nekim drugom, ili popričamo sa ukućanima. Gledanje televizije postaje prava dosada, prava gnjavaža, na koju se navikavamo kao u nedostatku nečeg boljeg. Monotono sedenje pred televizorom anestezira čula, umrtvljuje um, škodi duši.“

Ernesto Sabato

highshalfbooze highshalfbooze 09:29 16.01.2015

Rambo Network

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana