Budućnost| Društvo| Ekonomija| Mediji| Život

FINANSIJSKI FAŠIZAM

Filip Mladenović RSS / 24.02.2015. u 01:38

Grafit u Beogradskoj
Grafit u Beogradskoj
Serija brutalnih ubistava i samoubistava zbog nemogućnosti vraćanja kredita i dugova bankama i tzv. zelenašima svedoči o razmerama raspada društvenog tkiva Srbije. Kontrolisani mediji bave se samo posledicama, tj. žrtvama finansijskog fašizma, umesto uzrocima, dok ono malo preostale kritičke javnosti vlastiti angažman iscrpljuje na marginalnim temama.

Tri su kardinalna uzroka raspada društvenog tkiva Srbije:

1. Zločinački i pljačkaški režim Slobodana Miloševića.
2. Neodgovorni i pljačkaški režimi posle 5. oktobra 2000.
3. Monetarni sistem uspostavljen u Srbiji tokom protekle decenije.

Ekonomske činjenice su neumoljive i neupitne. Bruto društveni proizvod Srbije prošle, 2014. godine na nivou je BDP-a iz sedamdesetih godina XX veka. U odnosu na BDP Srbije 1989. godine, prošlogodišnji je bio za trećinu manji. Da bi Srbija dostigla nivo industrijske proizvodnje iz 1989. godine potrebno je da se narednih 30 godina razvija po godišnjoj stopi rasta BDP-a od 7,5 odsto.
Udeo industrijske proizvodnje u BDP-u Srbije je sa 40% 1989. godine srozan na 23,5% prošle godine. Ne stvara se dovoljno novih vrednosti, ne povećavaju se produktivnost rada i stopa zaposlenosti, nema rasta BDP-a, već pad od 1,8% prošle 2014, dok se za tekuću godinu prognozira takodje pad od 0,5%! Pored male proizvodnje i velike nezaposlenosti problem je i visoki spoljnotrgovinski deficit. Uzrok je, naravno, nizak izvoz, koji je oko 20% BDP-a, što znači da se izvozom ne može rešiti pitanje spoljne likvidnosti.

Posebna, tragična priča je javni dug Srbije. Tri vlade (Cvetkovića, Dačića i Vučića) potopile su Srbiju u živo blato dužničkog ropstva, sa ukupno 14 milijardi evra uzetih kredita tokom proteklih 7 godina (7 milijardi evra Cvetković, a 7 milijardi evra Dačić i Vučić). Tako na kraju 2014. godine javni dug Srbije iznosi 22 milijarde i 757 miliona evra, što je 70,9% BDP-a, znatno više od projektovanih 45%. Samo za kamate na uzete kredite Srbija ove godine mora da isplati milijardu evra, što je 3% BDP-a! Pa da i dalje uzima nove kredite, da bi vraćale ranije uzete, plus kamate!
Gde su otišle te pozajmljene pare, tih skoro 14 milijardi evra na duše Cvetkovića, Dačića i Vučića? U nove industrijske pogone? U nove poljoprivredne farme? U banje i druge turističke kapacitete? U auto-puteve Koridora 10 i 11 i u nove pruge? U nove hidro i termo elektrane?

Uz ove porazne ekonomske činjenice i podatak da su zbog pljačkaške privatizacije i nerealnog kursa dinara desetkovane domaća proizvodnja i poljoprivreda, dok su samo uvozni lobi i njihovi plaćenici profitirali. Ono malo preostalog profitabilnog kapitala u Srbiji prodato je tzv. investicionim fondovima, dok su bankari, zahvaljujući pokrivanjima minusa od opština i države do javnih preduzeća i privatnih firmi, kao i datim kreditima i reprogramiranjima istih, postali de facto vlasnici države Srbije.
I najzad, veliki je problem monetarni sistem Srbije, koji je proizvodnju i stavljanje novca u opticaj iz Narodne banke Srbije izmestio u privatne banke. Tako je NBS, kao i ostale centralne banke u republikama bivše SFRJ, pretvorena u običnu menjačnicu, a bankarima su date odrešene ruke u kreiranju novčane mase i diktiranju monetarnih parametara.

Šta je epilog ovog finansijskog fašizma? Ćutanje medija o uzrocima ekonomskog i civilizacijskog propadanja većine stanovništva Srbije, demagoško zamajavanje građanki i građana Srbije da će se štednjom, većim porezima i smanjivanjem plata i penzija izaći iz ekonomske krize (a u stvari se samo produžava agonija i odlaže bankrot) i lagodan život kako tzv. režima, tako i tzv. opozicije, koji su zapravo svi zajedno samo agenti u civilu finansijskog fašizma.
Nema čak ni pokušaja, ni glasića iz redova režima ili tzv. opozicije da se po ugledu na Grčku i susednu Hrvatsku barem otpišu dugovi najugroženjim građankama i građanima kojima su godinama blokirani računi. Jeste da je ta mera otpisa dugova samo lečenje posledica, ali ne i uzroka, ali na taj način vlade koliko-toliko pokazuju da brinu o sopstvenom stanovništvu.

Scena iz filma „Levijatan" Andreja Zvjaginceva, kada lokalni moćnik u liku debelog, masnog, korumpiranog gradonačelnika u pratnji kamarile izlazi iz crkve i potom se svi bezbrižno smeštaju u crne, de lux limuzine i odlaze u koloni, veran je umetnički izraz tog pretećeg, sveprisutnog finansijskog fašizma, koji svakog dana beskrupulozno žrtvuje nove ljude prisiljavajući ih da se ubijaju, ponižavaju, kljukaju sedativima....

P.S. Indikativna je jučerašnja izjava glavnog austrijskog istražitelja mućki u Hipo Alpe Adria banci Kristijana Belera: "Banku pljačkaju samo diletanti, a pravi profesionalci osnivaju banku." On je, u intervjuu bečkom dnevniku "Kurir", objasnio da je "sistem Hipo" na Balkanu funkcionisao na način da kod finansiranja nekretnina nije bilo provere rizika, niti procena održivosti. Uz to, podvukao je Kristijan Beler, Hipo banka se često upuštala u poslove sa "teškim" kriminalcima, obaveštajcima, pripadnicima vojske, visokorangiranim, podmitljivim političarima...

 

 

Atačmenti



Komentari (145)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 03:42 24.02.2015

1.



Ti baš znaš šta je fašizam, a?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:19 24.02.2015

Re: 1.

blogovatelj
Ti baš znaš šta je fašizam, a?

Uze mi reč.
Kako borci protiv fašizma devalviraju sve! Pa i antifašizam.
vlad_aleksh vlad_aleksh 08:15 24.02.2015

Evo banke, četniku moj

Četnici su izgubili građanski rat, ali su preuzeli banke.
gedza.73 gedza.73 09:17 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

vlad_aleksh
Četnici su izgubili građanski rat, ali su preuzeli banke.

A PUPS-ovi nosioci spomenice četr'es prve penzioni fond.

Filip Mladenović
Posebna, tragična priča je javni dug Srbije. Tri vlade (Cvetkovića, Dačića i Vučića) potopile su Srbiju u živo blato dužničkog ropstva, sa ukupno 14 milijardi evra uzetih kredita tokom proteklih 7 godina

I ko je spickao te pare? Mis'im malo je mnogo za par ministara i stotinak tajkuna.

veran je umetnički izraz tog pretećeg, sveprisutnog finansijskog fašizma, koji svakog dana beskrupulozno žrtvuje nove ljude prisiljavajući ih da se ubijaju, ponižavaju, kljukaju sedativima....


+

+

+
žarka želja da se zaposli u nekom od javnih preduzeća na budžetu (u kome se malo radi)

Dele se pare u 'Knjaz Milošu' iz Aranđelovca.
Šabački dileri automobila nisu mogli da navašaju kola tih dana. Kupuje se bela tehnika, telefoni, nameštaj...

nameštaj se iscepao, bela tehnika pokvarila, kola izgubila na vrednosti (a i skupo održavanje)...

Koliko njih je uložilo pare u neke mašine, proizvodnju, bilo šta što bi vratilo novce?

Dakle, Filipe, tvoje rešenje za višak 1500 zaposlenih u RTS-u?
Ogromne otpremnine (uzeo bi kredit od 'fašističkih' banaka), povećanje pretplate na teret 'ionako osiromašenih građana i građanki' ili zapošljavanje svih nezaposlenih 'građana i građanki' koji žive 100 km u krugu od RTS-a?

jkt2010 jkt2010 09:34 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

gedza.73

Filip Mladenović
Posebna, tragična priča je javni dug Srbije. Tri vlade (Cvetkovića, Dačića i Vučića) potopile su Srbiju u živo blato dužničkog ropstva, sa ukupno 14 milijardi evra uzetih kredita tokom proteklih 7 godina

I ko je spickao te pare?

Za penzije 5 milijardi evra godisnje x 7 godina i eto ga gde je otislo 35 milijardi iz budzeta...
Za ostalo nek se jave ostali...
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:05 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Pitanje pitanja: A ko je spiskao pare iz Penzionog fonda pre tih 35 milijardi?
Da nije možda Sloba sloboda?
Ovaj blog se bavi UZROCIMA propadanja Srbije, a ne verbalnim i ostalim akrobacijama.
U blogu su navedena 3 (tri) glavna uzroka. Ima li još uzroka raspadanja društvenog tkiva Srbije, to je poenta komentarisanja!
predatortz predatortz 10:36 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Ovaj blog se bavi UZROCIMA propadanja Srbije, a ne verbalnim i ostalim akrobacijama.
U blogu su navedena 3 (tri) glavna uzroka. Ima li još uzroka raspadanja društvenog tkiva Srbije, to je poenta komentarisanja!


Ne, Filipe!
U blogu je navedeno ono za šta ti misliš da su glavni uzroci. Istina je, po pravilu, mnogo kompleksnija.

Ti, a i mnogi ostali, često pričate o industrijskoj proizvodnji iz vremena SFRJ.
Da li zaista misliš da bi većina tih fabrika opstala i da nije bilo ratova? Da bi preživela liberalizaciju tržišta?
viola92 viola92 10:49 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Šabački dileri automobila nisu mogli da navašaju kola tih dana. Kupuje se bela tehnika, telefoni, nameštaj...


Ovim gedžo hoćeš da kažeš da je narod stoka jedna neradnička koja samo gleda da se izvrne pošto se istroškari i da ga u stvari i treba jahati jer za bolje nije. A “fašističke” banke je nepravedno tako nazivati jer njih sačinjavaju sami sposobni ljudi, marljivi i vešti radnici koji znaju kako se proizvodi (mada ni oni nisu uložili ništa u mašine i proizvodnju ali opet dele neke “proizvode”, dakle ipak silno proizvode) i samim tim znaju kako sa stokom treba.

Ili sam te pogrešno razumela?
highshalfbooze highshalfbooze 10:53 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku mojjava

Ovaj blog se bavi UZROCIMA propadanja Srbije, a ne verbalnim i ostalim akrobacijama.
U blogu su navedena 3 (tri) glavna uzroka. Ima li još uzroka raspadanja društvenog tkiva Srbije, to je poenta komentarisanja!

Opet nas zasipaš filipikama do iznemoglosti.

Kaži lepo na primer ko je opljačkao preduzetnički penzioni fond i zbog čega vlast ne dozvoljava preduzetnicima da [url=http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.290.html:387552-Zanatlije-zele-raskid-sa-PIO-Fondom]samostalno odlučuju o svom fondu.
[/url]
freehand freehand 10:58 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Pitanje pitanja: A ko je spiskao pare iz Penzionog fonda pre tih 35 milijardi?
Da nije možda Sloba sloboda?

A da nije Tito malo štrpnuo, za potrebe glancanja imidža pred nesvrstanom braćom?
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:59 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku mojjava

highshalfbooze
Ovaj blog se bavi UZROCIMA propadanja Srbije, a ne verbalnim i ostalim akrobacijama.
U blogu su navedena 3 (tri) glavna uzroka. Ima li još uzroka raspadanja društvenog tkiva Srbije, to je poenta komentarisanja!

Opet nas zasipaš filipikama do iznemoglosti.

Kaži lepo na primer ko je opljačkao preduzetnički penzioni fond i zbog čega vlast[url=http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.290.html:387552-Zanatlije-zele-raskid-sa-PIO-Fondom] ne dozvoljava preduzetnicima da samostalno odlučuju o svom fondu.
[/url]


Pa lepo piše u blogu, tačka 2:

Neodgovorni i pljačkaški režimi posle 5. oktobra 2000.

highshalfbooze highshalfbooze 10:59 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

freehand
Pitanje pitanja: A ko je spiskao pare iz Penzionog fonda pre tih 35 milijardi?
Da nije možda Sloba sloboda?

A da nije Tito malo štrpnuo, za potrebe glancanja imidža pred nesvrstanom braćom?

Dokle više ti mrtvi što su krali, daj malo ove žive što sada kradu.
predatortz predatortz 11:00 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

freehand
Pitanje pitanja: A ko je spiskao pare iz Penzionog fonda pre tih 35 milijardi?
Da nije možda Sloba sloboda?

A da nije Tito malo štrpnuo, za potrebe glancanja imidža pred nesvrstanom braćom?


Slušao sam ozbiljne ekonomiste koji tvrde da se Markovićevo 'ekonomsko čudo' dobrim delom baziralo na 'štrpkanju' iz tog fonda.
freehand freehand 11:03 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

highshalfbooze
freehand
Pitanje pitanja: A ko je spiskao pare iz Penzionog fonda pre tih 35 milijardi?
Da nije možda Sloba sloboda?

A da nije Tito malo štrpnuo, za potrebe glancanja imidža pred nesvrstanom braćom?

Dokle više ti mrtvi što su krali, daj malo ove žive što sada kradu.

Pa dotle dok se pita ko je razvalio penzioni fond.
Slušao sam ozbiljne ekonomiste koji tvrde da se Markovićevo 'ekonomsko čudo' dobrim delom baziralo na 'štrpkanju' iz tog fonda.

To je bila lešina.
highshalfbooze highshalfbooze 11:03 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku mojjava

Pa lepo piše u blogu, tačka 2:

Neodgovorni i pljačkaški režimi posle 5. oktobra 2000.


Zajebi tačke, daj imena. Vuna, a? Neka to radi BIRN, a ti ćeš da se baviš filipikama.
rade.radumilo rade.radumilo 11:15 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Ti, a i mnogi ostali, često pričate o industrijskoj proizvodnji iz vremena SFRJ.
Da li zaista misliš da bi većina tih fabrika opstala i da nije bilo ratova? Da bi preživela liberalizaciju tržišta?


Sve lepo možeš da vidiš na primeru ostalih zemalja Istočne Evrope, kao i na primeru Slovenije i Makedonije koje su izbegle učešće u ratovima (ono u Sloveniji je bio incident, ne rat).
freehand freehand 11:16 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

rade.radumilo
Ti, a i mnogi ostali, često pričate o industrijskoj proizvodnji iz vremena SFRJ.
Da li zaista misliš da bi većina tih fabrika opstala i da nije bilo ratova? Da bi preživela liberalizaciju tržišta?


Sve lepo možeš da vidiš na primeru ostalih zemalja Istočne Evrope, kao i na primeru Slovenije i Makedonije koje su izbegle učešće u ratovima (ono u Sloveniji je bio incident, ne rat).

Šta se vidi na primerima Slovenije i Makedonije? Opstanak i rast industrijske proizvodnje?
rade.radumilo rade.radumilo 11:20 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Pa dotle dok se pita ko je razvalio penzioni fond


Penzioni fond i svašta nešto su prestali da postoje, onda kada je onaj vampir iz Požarevca pokrenuo hiperinflaciju.
Time je kompletan monetarni sistem države uništen, iz slamarica je uspeo da izvuče onoliko deviza koliko je uspeo tim poduhvatom, a onda je novčana masa u čvrstoj valuti, kojom je država raspolagala, arbitrarno raspodeljena već prema tome kako je on odlučio.
Bilo kakva ekonomska i fiskalna analiza u ovoj državi ima smisla isključivo posle 24.01.1994. Ovaj datum je tačka diskontinuiteta. Imaš početno stanje na kontima i transakcije posle toga. Pre toga ne možeš nikako da uravnotežiš knjige.
rade.radumilo rade.radumilo 11:22 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Šta se vidi na primerima Slovenije i Makedonije? Opstanak i rast industrijske proizvodnje?


Ne nego kako je ko prošao posle promene režima, a bez ratova. Od zemalja IE, neke su prošle bolje neke lošije. Kako bi mi prošli, možemo pokušati da mantramo primenjujući ove ili one ekonomske metode.
freehand freehand 11:28 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Penzioni fond i svašta nešto su prestali da postoje, onda kada je onaj vampir iz Požarevca pokrenuo hiperinflaciju.

A ne u megalomanskim projektima SK republičkih i pokrajinskih vlastela sedamdesetih? A ne kad su '81 dugovi došli na naplatu? Ne u xy talasa inflacije u osamdesetim?
Da nisi i ti neki ekspert?
Ne nego kako je ko prošao posle promene režima, a bez ratova. Od zemalja IE, neke su prošle bolje neke lošije. Kako bi mi prošli, možemo pokušati da mantramo primenjujući ove ili one ekonomske metode. Međutim, obzirom čime smo se bavili punih 10 godina, nikakve ekonomske analize ne dolaze u obzir.

Sloveniju i Makedoniju nbisu hteli da posepaju, Srbiju jesu.
Slovenaca i Makeconaca nije bilo 30-40% van matične republike.
A ekonomske analize uvek dolaze u obzir, ako si ekonomista ili ako ti nije cilj da mlatiš idološkim frazama koje uvek objašnjavajus ve u dve rečenice.
rade.radumilo rade.radumilo 11:35 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

A ne u megalomanskim projektima SK republičkih i pokrajinskih vlastela sedamdesetih? A ne kad su '81 dugovi došli na naplatu? Ne u xy talasa inflacije u osamdesetim?
Da nisi i ti neki ekspert?


Nisam, samo što možeš da ga braniš koliko hoćeš, međutim ono što smo svi preživeli 1993, ostaje. Imaš diskontinuitet, kao što imaš diskontinuitet u Evropi 09.05.1945-e.

Sloveniju i Makedoniju nbisu hteli da posepaju, Srbiju jesu.


Uh, uh, toliko smo bitni i važni. Eno ih po raznim centrima moći, sede do u sitne sate i mantraju kako će Srbiju da unište.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:39 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Ekonomske analize to i pokazuju, da su stanovništvo Srbije ojadili, opljačkali, osiromašili režimi navedeni u blogu, plus neodgovarajući monetarni sistem.

Svi ekonomski pokazatelji Srbije 1989. i oni iz potonjih godina, pa sve do danas, UBEDLJIVO i NEDVOSMISLENO govore u prilog navedenog.

Uporedite BDP, stopu industrijske proizvodnje, dohodak po glavi stanovnika, produktivnost rada, stopu izvoza, spoljnotrgovinski bilans, nivo zaposlenosti, javni dug... pa ćete videti da je Srbija te 1989. godine bila u prednosti barem za 30% u odnosu na sve godine vladavina pomenutih pljačkaških režima.
freehand freehand 11:41 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Nisam, samo što možeš da ga braniš koliko hoćeš, međutim ono što smo svi preživeli 1993, ostaje. Imaš diskontinuitet, kao što imaš diskontinuitet u Evropi 09.05.1945-e.

Izvini, Rade, ali naveo sam ti nekoliko hronoloških odrednica koje su usko vezane za ovo što si odvalio.
Ti sigurno znaš da je Jugoslavija bila i Srbija je danas u nekakvim reformama i stabilizacijama od početka šezdesetih?
jesi li se ikad zapitao - zašto?
Nisi? Dobro. Nisam ni mislio.
Uh, uh, toliko smo bitni i važni. Eno ih po raznim centrima moći, sede do u sitne sate i mantraju kako će Srbiju da unište.

Ok, ne zamaraj se.
freehand freehand 11:43 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Filip Mladenović
Ekonomske analize to i pokazuju, da su stanovništvo Srbije ojadili, opljačkali, osiromašili režimi navedeni u blogu, plus neodgovarajući monetarni sistem.

Svi ekonomski pokazatelji Srbije 1989. i oni iz potonjih godina, pa sve do danas, UBEDLJIVO i NEDVOSMISLENO govore u prilog navedenog.

Uporedite BDP, stopu industrijske proizvodnje, dohodak po glavi stanovnika, produktivnost rada, stopu izvoza, spoljnotrgovinski bilans, nivo zaposlenosti, javni dug... pa ćete videti da je Srbija te 1989. godine bila u prednosti barem za 30% u odnosu na sve godine vladavina pomenutih pljačkaških režima.

Baš sam pitao Radeta - čemu onda 40 godina raznih reformi, bankroti i ogromna zaduženja?
Imaš li ti uopšte predstavu o čemu pričaš?
jkt2010 jkt2010 11:48 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Filip Mladenović
Pitanje pitanja: A ko je spiskao pare iz Penzionog fonda pre tih 35 milijardi?
Jel to opet ono o Sava centru? Pa kolko milijardi košta taj Sava centar, šta misliš? Kolko stotina vekova bi generacije i generacije penzionera mogle da se izdržavaju od tih para potrošenih na Sava centar?
rade.radumilo rade.radumilo 11:50 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Izvini, Rade, ali naveo sam ti nekoliko hronoloških odrednica koje su usko vezane za ovo što si odvalio.
Ti sigurno znaš da je Jugoslavija bila i Srbija je danas u nekakvim reformama i stabilizacijama od početka šezdesetih?
jesi li se ikad zapitao - zašto?
Nisi? Dobro. Nisam ni mislio.


Vidi tu mantru da je SFRJ ta koja je kriva što Vučić, eto ne uspeva da proda železaru i zbog toga ne spava noćima, ne bi ni moja Milica (koja u maju puni 5 godina) progutala.
Kao što rekoh, 24.01.1994 imaš presek. Početno stanje na kontima i transakcije posle toga. Dakle da vidimo šta smo uradili s tim.
milisav68 milisav68 11:53 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Filip Mladenović
Uporedite BDP, stopu industrijske proizvodnje, dohodak po glavi stanovnika, produktivnost rada, stopu izvoza, spoljnotrgovinski bilans, nivo zaposlenosti, javni dug... pa ćete videti da je Srbija te 1989. godine bila u prednosti barem za 30% u odnosu na sve godine vladavina pomenutih pljačkaških režima.

A inflacija te čuvene `89. samo 1240%.
freehand freehand 11:55 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Vidi tu mantru da je SFRJ ta koja je kriva što Vučić, eto ne uspeva da proda železaru i zbog toga ne spava noćima, ne bi ni moja Milica (koja u maju puni 5 godina) progutala.

Gde sam ja pomenuo Vučića?

Kao što rekoh, 24.01.1994 imaš presek. Početno stanje na kontima i transakcije posle toga. Dakle da vidimo šta smo uradili s tim.

Super je sa tim virtuelnim presecima i tačkama od kojih istorije počinje ponovo. Posle Isusa to je uspelo i Slobinom Mesiji Dragoslavu Avramoviću?
Aha.
rade.radumilo rade.radumilo 12:00 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Gde sam ja pomenuo Vučića?


Pa ti zastupaš težnju da je je sve ono što danas imamo, zapravo ustrojeno još u SFRJ. A pošto je tema meseca pokušaj "prodaje" Železare, biće da je i to odlučeno na nekoj sednici Saveznog Izvršnog Veća kojim je predsedavala Milka Planinc.

Super je sa tim virtuelnim presecima i tačkama od kojih istorije počinje ponovo. Posle Isusa to je uspelo i Slobinom Mesiji Dragoslavu Avramoviću?


Nema tu ništa virtuelno. Pitaj bilo kog knjigovođu. Imaš početno stanje na kontima (dugovno i potražno). Zatečena osnovna sredstva i robu. Dakle da vidimo šta smo s tim uradili?
freehand freehand 12:02 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Pa ti zastupaš težnju da je je sve ono što danas imamo, zapravo ustrojeno još u SFRJ. A pošto je tema meseca pokušaj "prodaje" Železare, biće da je i to odlučeno na nekoj sednici Saveznog Izvršnog Veća kojim je predsedavala Milka Planinc.


Kako ti lupaš, jebote...
niccolo niccolo 12:13 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Imaš početno stanje na kontima (dugovno i potražno). Zatečena osnovna sredstva i robu.

Pa dobro, nemaš samo stanje, sredstva i robu. Imaš i optimalan broj zaposlenih. Jedino nemaš više ono tržište koje si imao pre toga. A i na ovom koje ti je ostalo nemaš kome da prodaš, jer su i ostali izgubili tržište.
rade.radumilo rade.radumilo 12:18 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Pa dobro, nemaš samo stanje, sredstva i robu. Imaš i optimalan broj zaposlenih. Jedino nemaš više ono tržište koje si imao pre toga. A i na ovom koje ti je ostalo nemaš kome da prodaš, jer su i ostali izgubili tržište.


Pa i to spada u zatečenu situaciju. Dakle šta smo uradili s tim? Krenuli da rešavamo i popravljamo, pa eto nismo tamo gde bi bili da nije bilo minusa iz SFRJ, ali napredujemo? Ili smo i ono malo što je bilo na potražnoj strani raspičkali i još više se uvalili u minus?
gedza.73 gedza.73 12:20 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Ovim gedžo hoćeš da kažeš da je narod stoka jedna neradnička koja samo gleda da se izvrne pošto se istroškari i da ga u stvari i treba jahati jer za bolje nije. A “fašističke” banke je nepravedno tako nazivati jer njih sačinjavaju sami sposobni ljudi, marljivi i vešti radnici koji znaju kako se proizvodi (mada ni oni nisu uložili ništa u mašine i proizvodnju ali opet dele neke “proizvode”, dakle ipak silno proizvode) i samim tim znaju kako sa stokom treba.

Ili sam te pogrešno razumela?


Kao prvo, banka nije Kolo srpskih sestara niti crveni krst, niti koga vuče za rukav da dođe do onih na šalteru sa zamrznutim osmehom.

Kao drugo, smatram da narod nije stoka. Al' da ima pojedinaca volova i krava, ima.

Ja sam to prost čovek, bukvalista i probaću sa par primera da objasnim.

AUTOSAOBRAĆAJ
Državna firma iz Kragujevca u kojoj je krao kako je ko stigao i šta je namašio.
I firma pukne. Uz združenu pomoć zaposlenih, direktora, države... Svejedno.
Dok su svi trpali u guzice niko nije razmišljao da se buni ili nešto menja u firmi. One malobrojne su kolege proglasile za budale.

Onda radnici blokiraju autobuske stanice, prilazni put ka gradu i svašta nešto.

Ako je firma državna otkud pravo nekome da blokira put?
Ako je firma svih radnika zašto od države traže pomoć? Zar nije logičnije da daju hipoteku na svoje stanove, kuće, kola, ulože u preduzeće i pregaze konkurenciju?


NO NAME firme
Odmor počinje 25. decembra i u zavisnosti od verskih praznika se završava krajem januara.
Sa prekidom za novogodišnje (one 'njihove' i one 'naše') proslave i dodelu paketića deci zaposlenih radnika do 18 godina starosti.

Tokom ostalih meseci se naizmenično koriste bolovanja da se digne sprat na kući, sredi bašta, odradi isti posao kao u preduzeću ali u sopstvenoj režiji.

Na terenu se radovi obično zbrzaju, pa se popravljaju par puta nakon toga. O trošku firme.

I firma ode u stečaj.

Neko se od otpuštenih zaposli u privatnoj firmi. Puno radno vreme sa prekovremenim neplaćenim satima. Plata može da bude, ali i ne mora. Gazda u političkoj vezi sa svim strankama levog, desnog spektra. I centra, zlu ne trebalo.
Kad je u blokadi ne pada mu na pamet da lična sredstva prebaci na račun firme i tako je izvuče iz blokade.

PRIVATNIK
Preko nedelje devojka je knjigovođa, potrčko, prodavac, zamenik, mehaničar...
Vikendom čistačica, pralja, krivac za sve.
Plata nikakva.

JAVNO PREDUZEĆE
Po naslednom pravu zapošljava je majka, svekrva, baba u javno preduzeće.
-Jao, majko, bako, svekrvo da znaš koliko mi je svanulo. Kafu nam donose u kancelariju, jutros sam išla kod manikira, menjala me koleginica, mogu da uzmem kredit, mozak sam odmorila. Platu jesu, meni i mužu, smanjili ali, fala bogu, nije loše.

Ja se pitam da li ima sredine?

Filip Mladenović
Ovaj blog se bavi UZROCIMA propadanja Srbije, a ne verbalnim i ostalim akrobacijama.

Uzroci? Kvalitet FAP kamiona u odnosu na slične u klasi? Cena izrade? Broj zaposlenih? Izdvajanje iz budžeta za FAP? Novac koji se vratio u budžet?
Koliko je takvih firmi? Ko radi u tim firmama? Cvetković?

Koliko je uloženo u FAS u odnosu na FAP? kako se radi na proizvodnoj traci u jednoj firmi a kako u drugoj?
Kako se radilo u Zastavi? Kolika je upravna zgrada bila u Zastavi? Zašto su radnici namerno razbijali sistem za farbanje tek postavljen? Možda jer su morali brže da rade? Ko je iznosio gume, akumulatore, delove?



highshalfbooze highshalfbooze 12:21 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

freehand
Pa ti zastupaš težnju da je je sve ono što danas imamo, zapravo ustrojeno još u SFRJ. A pošto je tema meseca pokušaj "prodaje" Železare, biće da je i to odlučeno na nekoj sednici Saveznog Izvršnog Veća kojim je predsedavala Milka Planinc.


Kako ti lupaš, jebote...


Ne razumem šta je sporno. Slobodan Milošević je sa onima koji su imali vlast nad finansijama sa predumišljajem izvukao obrtna sredstva privrede, svih fondova i fizičkih lica i to prelio u privatno vlasništvo onih koji su tada sa njim vladali Srbijom.
Tačka.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:24 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Ama Srbija nema PROIZVODNJU. Nema stvaranja NOVIH vrednosti. Nema veće produktivnosti rada. Nema smanjivanja nezaposlenosti. Nema većeg izvoza.

Sve je uradjeno u korist trange-frange "bizmismena", umesto u reindustrijalizaciju zemlje i povećanje poljoprivredne proizvodnje, što je jedini put izlaska iz krize i dužničkog ropstva!
highshalfbooze highshalfbooze 12:25 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

niti koga vuče za rukav da dođe do onih na šalteru sa zamrznutim osmehom.

Bilo je, skoro sve banke su imale referente koji su išli po terenu i vukli za rukav klijente da uzmu kredit po bilo kom osnovu. Prosto neverovatno, ali istinito.
freehand freehand 12:26 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Tačka.

Nemam ni jednog "Razumem!" smajlija, jebiga.
highshalfbooze highshalfbooze 12:26 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Ama Srbija nema PROIZVODNJU. Nema stvaranja NOVIH vrednosti. Nema veće produktivnosti rada. Nema smanjivanja nezaposlenosti. Nema većeg izvoza.

Gde si ti bio ovih 25 godina? U epruveti?
milisav68 milisav68 12:27 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

highshalfbooze
Ne razumem šta je sporno. Slobodan Milošević je sa onima koji su imali vlast nad finansijama sa predumišljajem izvukao obrtna sredstva privrede, svih fondova i fizičkih lica i to prelio u privatno vlasništvo onih koji su tada sa njim vladali Srbijom.
Tačka.

Na primer?
highshalfbooze highshalfbooze 12:32 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Nemam ni jednog "Razumem!" smajlija, jebiga.

niccolo niccolo 12:34 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Pa i to spada u zatečenu situaciju.

Moja poenta je da ne možemo da kažemo da je 94. došlo do preseka, pa ništa od onoga pre toga nema veze. Zato što od toga pre vučeš kapacitete i broj zaposlenih. Ali više ne vučeš tržište kome si kao nešto prodavao (a da je to pre toga bilo optimalno ne bi bilo toliko bankrota i sranja tokom 80tih).
jkt2010 jkt2010 12:34 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

rade.radumilo
Pa dobro, nemaš samo stanje, sredstva i robu. Imaš i optimalan broj zaposlenih. Jedino nemaš više ono tržište koje si imao pre toga. A i na ovom koje ti je ostalo nemaš kome da prodaš, jer su i ostali izgubili tržište.


Pa i to spada u zatečenu situaciju. Dakle šta smo uradili s tim?


Na primer, zamenili smo crvene sijalice belim:




A sad imamo i kafe i zejtina a i toalet papira... malo li je?
highshalfbooze highshalfbooze 12:35 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Na primer?

Šta na primer? Kakav primer?
milisav68 milisav68 13:14 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

highshalfbooze
Na primer?

Šta na primer? Kakav primer?

Slobodan Milošević je sa onima koji su imali vlast nad finansijama sa predumišljajem izvukao obrtna sredstva privrede, svih fondova i fizičkih lica i to prelio u privatno vlasništvo onih koji su tada sa njim vladali Srbijom.

Šta je on to posebno izvukao, što nije izvučeno pre?

Pa nisu Mita Pantić i Šojić snimani 90-ih, nego početkom 80-ih.



Hiperinflacija devedesetih je bila prouzrokovana gomilom dinara iz bivših republika, njegova greška je što nije prvi štampao srpski dinar.
rade.radumilo rade.radumilo 13:19 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Moja poenta je da ne možemo da kažemo da je 94. došlo do preseka, pa ništa od onoga pre toga nema veze. Zato što od toga pre vučeš kapacitete i broj zaposlenih. Ali više ne vučeš tržište kome si kao nešto prodavao (a da je to pre toga bilo optimalno ne bi bilo toliko bankrota i sranja tokom 80tih).


Imaš dugovnu i imaš potražnu stranu na kontima. Imaš osnovna sredstva i imaš robu. Imaš zaposlene i imaš tržište. Parametri su ti poznati. Moje pitanje je:
Šta smo s tim uradili?
- Da li smo krenuli da reformišemo, popravljamo, prilagođavamo se i probamo da povećamo potražnu stranu a smanjimo dugovnu?
- Ili smo krenuli da rasprodajemo osnovna sredstva, povećavamo dugovnu stranu i rasipamo potražnu?
rade.radumilo rade.radumilo 13:22 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Hiperinflacija devedesetih je bila prouzrokovana gomilom dinara iz bivših republika, njegova greška je što nije prvi štampao srpski dinar.


Ti stvarno veruješ da se njemu "desila" hiperinflacija? Da je on nije isplanirao i sproveo u delo? E, imam na prodaju Juga 1988-o godište. K'o čaša je! Zainteresovan?
rade.radumilo rade.radumilo 13:24 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

A sad imamo i kafe i zejtina a i toalet papira... malo li je?


Al nema gomile lekova, ni vakcina za decu. Svako malo nestašice u apotekama.
blogovatelj blogovatelj 13:33 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Ili sam te pogrešno razumela?


Sve si pogresno razumela.
milisav68 milisav68 13:35 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

rade.radumilo
Ti stvarno veruješ da se njemu "desila" hiperinflacija? Da je on nije isplanirao i sproveo u delo?

A šta će njemu hiperinflacija?

Šta će bilo kojoj vlasti hiperinflacija, kada tako ubrzo ostaneš bez prihoda jer ti privreda doživi kolaps.

Ako pratiš hronologiju događaja, onda ćeš da vidiš da je počela kada je počeo raspad zemlje, i da je presečeno sa hiperinflacijom, kada su se sve republike definitivno otcepile (sem CG).
blogovatelj blogovatelj 13:41 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

A inflacija te čuvene `89. samo 1240%


Secam se kad sam bio vojnik, pa smo morali da gledamo dnevnik, a na dnevniku Slovenci kazu inflacija presla 100% na godisnjem nivou.
SEPTEMBAR 1986 - SITNOOOOOOOOO!
rade.radumilo rade.radumilo 13:48 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

A šta će njemu hiperinflacija?

Šta će bilo kojoj vlasti hiperinflacija, kada tako ubrzo ostaneš bez prihoda jer ti privreda doživi kolaps.


1. Izvučeš narodu devize iz slamarice, koje mora da potroši da bi preživeo.
2. Višak izvučeš tako što osnuješ nekoliko banaka za "piramidalnu" štednju.
3. Obezvrediš gomilu dugovanja i potraživanja. Preraspodeliš zatečenu količinu čvrste valute prema svom nahođenju.

Ako pratiš hronologiju događaja, onda ćeš da vidiš da je počela kada je počeo raspad zemlje, i da je presečeno sa hiperinflacijom, kada su se sve republike definitivno otcepile (sem CG).


A kako je onda "magično" zaustavio hiperinflaciju 24.01.1994-e? Šta ga je sprečavalo da to uradi godinu dana ranije? Imao je pune dve godine od raspada monetarnog sistema SFRJ da dovede u red finansije, samo što je on ipak prvo sačekao da mu Jugoskandik i Dafiment banka napune džepove.

EDIT - Da ne zaboravim onaj čuveni Zajam za Preporod Srbije. Ipak su oni koji su "dobrovoljno" dali pare dobili nekakve IOU dokumente.
freehand freehand 13:51 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

A šta će njemu hiperinflacija?

Kako šta će, za finansiranje rata.
rade.radumilo rade.radumilo 13:55 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Kako šta će, za finansiranje rata.


Misllim da su mu prihodi od Jugoskandika i Dafiment banke bili daleko bitniji. Rat može da se finansira i bez toga.
freehand freehand 13:59 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

rade.radumilo
Kako šta će, za finansiranje rata.


Misllim da su mu prihodi od Jugoskandika i Dafiment banke bili daleko bitniji. Rat može da se finansira i bez toga.

Joj Rade...
rade.radumilo rade.radumilo 14:01 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Joj Rade...


Čekaj, ti hoćeš da kažeš da Jugoskandik i Dafiment banka nisu bile njegove tvorevine? Ili si stvarno pao s Marsa, ili pišeš po zadatku na ovom blogu.
freehand freehand 14:04 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

rade.radumilo
Joj Rade...


Čekaj, ti hoćeš da kažeš da Jugoskandik i Dafiment banka nisu bile njegove tvorevine?

Ne. Hoću da kažem da su te piramidalne štedionice bile sića u odnosu na inflatorne manevre, a da su te pare - onaj deo koji je išao (para)državi služio kao (para)budžet, za finansiranje stavki koje ne mogu da se pojave ni u kakvom zvaničnom dokumentu. Poput (para)vojski i opreme i naoružanja koje ne može da prođe kroz knjige.
I da namera nije bila da se pokrade i lično obogati - što je nuzprodukt svakog takvog projekta u istoriji - već ovo što rekoh.
rade.radumilo rade.radumilo 14:13 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Ne. Hoću da kažem da su te piramidalne štedionice bile sića u odnosu na inflatorne manevre, a da su te pare - onaj deo koji je išao (para)državi služio kao (para)budžet, za finansiranje stavki koje ne mogu da se pojave ni u kakvom zvaničnom dokumentu. Poput (para)vojski i opreme i naoružanja koje ne može da prođe kroz knjige.
I da namera nije bila da se pokrade i lično obogati - što je nuzprodukt svakog takvog projekta u istoriji - već ovo što rekoh.


Mislim da si u pravu što se tiče onog prvog, mada je tu učestvovalo i pljačkanje "oslobođenih" teritorija, švercovanje svega i svačega i krckanje rezervi JNA, koje su bile pozamašne.
Što se tiče onog drugog, tu mislim da nisi u pravu. Rat je bio korisna diverzija, dok je pravi cilj bio da se popune džepovi.
svarog svarog 14:19 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Piramidu možeš da napraviš i bez inflacije, eno ti primer Medoffa u SAD. Samo su ti potrebni alavi, a lakoverni investitori/građani

Kad se odštampaju pare, najveću korist od toga imaju oni najbliži štampariji. U prvom trenutku te pare i imaju neku vrednost. Kako se one razlivaju po privredi inflacija jede njihovu vrednost, da bi na kraju zaposleni kada dobiju plate dobili obezvređen papir i glavobolju od cena. Kada se proces ubrza kao 93 obezvređivanje se meri u satima.
Tako da oni koji su bili na izvoru para njih je hiperinflacija hiperobogatila


edit: i ne verujem da je to bio smišljen plan. jednostavno para nije bilo za propale firme, imali troškove a ništa nisu pavile i prodavale. Ako nećeš da ih zabtvoriš a pravih para nemaš ti ih onda odštampaš. Tako jedan mesec, tako drugi i onda je već vrag odneo šalu. Onda se na primarnu emisiju nakače oni "sposobni" koji su uvek tu i ostalo je istorija (koja se ponavlja)

freehand freehand 14:24 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

edit: i ne verujem da je to bio smišljen plan. jednostavno para nije bilo za propale firme, imali troškove a ništa nisu pavile i prodavale. Ako nećeš da ih zabtvoriš a pravih para nemaš ti ih onda odštampaš. Tako jedan mesec, tako drugi i onda je već vrag odneo šalu. Onda se na primarnu emisiju nakače oni "sposobni" koji su uvek tu i ostalo je istorija (koja se ponavlja)

To je bio smišljen plan redistribucije na državnom nivou.
svarog svarog 14:31 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Možda ti imaš neka saznanja, dokumenta o toj nameri, ali ja mislim da je to bilo sasvim u skladu sa ekonomskom politikom prethodne decenije. Već je jednom Marković zaustavljao hiperinflaciju samo par godina pre toga (sličnim mehanizmom kao i Avramović). Gore je neko postavio tabelu sa inflacijom 80-ih.

Jedinu nameru mogu da vidim u tome što ti silni dinari koji su šleperima dovoženi iz drugih republika nisu spaljeni
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:40 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

svarog
Možda ti imaš neka saznanja, dokumenta o toj nameri, ali ja mislim da je to bilo sasvim u skladu sa ekonomskom politikom prethodne decenije. Već je jednom Marković zaustavljao hiperinflaciju samo par godina pre toga (sličnim mehanizmom kao i Avramović). Gore je neko postavio tabelu sa inflacijom 80-ih.

Jedinu nameru mogu da vidim u tome što ti silni dinari koji su šleperima dovoženi iz drugih republika nisu spaljeni


To što se eufemistički naziva "redistribucija na državnom nivou" je otimačina, ratno profiterstvo, pljačka stoleća...

Iza paravana patriotizma, "Svi Srbi u jednoj državi", "dogadjanje naroda"... izršena je bezočna pljačka za koju je do sada jedino bio osudjen - Mihalj Kertes.

A ono što je za Miloševića bio rat, za ove posle njega je bila - privatizacija.
I tako smo na početku 2015. godine dogurali do javnog duga od skoro 23 milijardi evra, koji će se još više uvećavati narednih godina.
predatortz predatortz 14:43 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

A ono što je za Miloševića bio rat, za ove posle njega je bila - privatizacija.
I tako smo na početku 2015. godine dogurali do javnog duga od skoro 23 milijardi evra, koji će se još više uvećavati narednih godina.


Uprkos tome, ne spadamo u red visoko zaduženih država. Trend je globalni, ispade da mi tu još i dobro plivamo.
freehand freehand 14:46 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Filip Mladenović
svarog
Možda ti imaš neka saznanja, dokumenta o toj nameri, ali ja mislim da je to bilo sasvim u skladu sa ekonomskom politikom prethodne decenije. Već je jednom Marković zaustavljao hiperinflaciju samo par godina pre toga (sličnim mehanizmom kao i Avramović). Gore je neko postavio tabelu sa inflacijom 80-ih.

Jedinu nameru mogu da vidim u tome što ti silni dinari koji su šleperima dovoženi iz drugih republika nisu spaljeni


To što se eufemistički naziva "redistribucija na državnom nivou" je otimačina, ratno profiterstvo, pljačka stoleća...

Iza paravana patriotizma, "Svi Srbi u jednoj državi", "dogadjanje naroda"... izršena je bezočna pljačka za koju je do sada jedino bio osudjen - Mihalj Kertes.

A ono što je za Miloševića bio rat, za ove posle njega je bila - privatizacija.
I tako smo na početku 2015. godine dogurali do javnog duga od skoro 23 milijardi evra, koji će se još više uvećavati narednih godina.

Reč ekonomskog sturčnjaka...
milisav68 milisav68 14:50 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

rade.radumilo

1. Izvučeš narodu devize iz slamarice, koje mora da potroši da bi preživeo.
2. Višak izvučeš tako što osnuješ nekoliko banaka za "piramidalnu" štednju.
3. Obezvrediš gomilu dugovanja i potraživanja. Preraspodeliš zatečenu količinu čvrste valute prema svom nahođenju.

A kupovina robe "po staroj ceni" (pa polutke, prašak, ulje, brašno, ugalj preko sindikata), pa obezvređivanje računa recimo za struju (gde su se svi grejali džabe), pa otkup stanova.....to se zaboravilo, nego svi pamte devize iz slamarica, čega je naravno bilo, ali nije to presudno.

Jeli smo svoju supstancu svi zajedno (neko manje, neko više).
A kako je onda "magično" zaustavio hiperinflaciju 24.01.1994-e? Šta ga je sprečavalo da to uradi godinu dana ranije?

Makedonija je priznata tek `93. u Bosni je besneo rat, plus što si imao gomilu preduzeća koja ne rade ništa, što zbog raspada tržišta, što zbog sankcija, i što kaže Fri - tajno finansiranje rata.

Lako je sad biti general posle bitke, ali onda je bio opšti haos.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:56 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

milisav68
rade.radumilo

1. Izvučeš narodu devize iz slamarice, koje mora da potroši da bi preživeo.
2. Višak izvučeš tako što osnuješ nekoliko banaka za "piramidalnu" štednju.
3. Obezvrediš gomilu dugovanja i potraživanja. Preraspodeliš zatečenu količinu čvrste valute prema svom nahođenju.

A kupovina robe "po staroj ceni" (pa polutke, prašak, ulje, brašno, ugalj preko sindikata), pa obezvređivanje računa recimo za struju (gde su se svi grejali džabe), pa otkup stanova.....to se zaboravilo, nego svi pamte devize iz slamarica, čega je naravno bilo, ali nije to presudno.

Jeli smo svoju supstancu svi zajedno (neko manje, neko više).
A kako je onda "magično" zaustavio hiperinflaciju 24.01.1994-e? Šta ga je sprečavalo da to uradi godinu dana ranije?

Makedonija je priznata tek `93. u Bosni je besneo rat, plus što si imao gomilu preduzeća koja ne rade ništa, što zbog raspada tržišta, što zbog sankcija, i što kaže Fri - tajno finansiranje rata.

Lako je sad biti general posle bitke, ali onda je bio opšti haos.


Da, raja je otkupljivala stanove na koje je pre toga imala stanarsko pravo i za koje im je od ličnih dohodaka godinama, decenijama odbijano od plata, dok je Milošević "otkupio" vilu na Dedinju za nekoliko hiljada maraka čim je okončano NATO bombardovanje SRJ.

Bilans režiranih ratova 1991-1999: Raji parcele na grobljima, "eliti" placeve na Dedinju!
predatortz predatortz 15:00 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj


Bilans režiranih ratova 1991-1999: Raji parcele na grobljima, "eliti" placeve na Dedinju!


A u kojim je to ratovima, i gde, raja dobijala vile u elitnim naseljima, a elita parcele na grobljima?
Mislim, obična raja... Ne revolucionarna elita.
Koliko je ljudi, poštenih antifašista, izginulo na Sutjesci da bi Tito živeo kao car?
Koliko ih je izginulo bespotrebno, kao Radnički bataljon u Užicu, dok se elita izveštila ratničkom zanatu?
I, koliko ih je nakon rata dopalo robije jer su progovorili o tome?
rade.radumilo rade.radumilo 15:18 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Piramidu možeš da napraviš i bez inflacije, eno ti primer Medoffa u SAD. Samo su ti potrebni alavi, a lakoverni investitori/građani


Da, samo građni nisu bili lakoverni, jer su već izgubili devize koje su imali u bankama. Dakle trebalo ih je primorati da ulažu u piramidalnu štednju. Slažem se da je jedan deo uložio velike pare nadajući se masnom profitu, ali većina je pokušavala od nekako skupljenih 1000DM da namakne 50-ak maraka mesečno, kako bi imali da jedu.

i ne verujem da je to bio smišljen plan.

Ako nije bio smišljen plan već stihijsko dešavanje, onda ne bi mogla biti zaustavljena onda kada je zaustavljena. Niti je u januaru 1994-e bilo više para ili bilo čega nego u januaru 1993-e, niti je neki novac mogao biti upumpan spolja.
Ne, hiperinflacija je zaustavljena kada je piramidalna štednja krenula da puca.
rade.radumilo rade.radumilo 15:23 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

.....to se zaboravilo, nego svi pamte devize iz slamarica, čega je naravno bilo, ali nije to presudno.


Itekako je presudno, kada od poslednjih 100DM, potrošiš 98DM kako bi kupio nešto bakaluka na pijaci, pošto su prodavnice prazne. Srećom po moje roditelje i mene, to je bio januar 1994-e.
Svi smo kupovali svašta nešto po staroj ceni i na čekove, ali od 92-e do januara 94-e, si imao situaciju da 80-90% stanovništva nije imalo, efektivno, nikakve prihode. Jedini način da se preživi je bio da izvučeš iz "slamarice".
svarog svarog 15:44 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Da, samo građni nisu bili lakoverni, jer su već izgubili devize koje su imali u bankama.


O da, jesu. Posle svega toga pre nekoliko godina su neki ponovo upali u piramidu

Da dobijaš 15-20% mesečno da prstom ne mrdneš, neće da može koliko god bio gladan. Neki su i znali šta je, ali su računali da neće da pukne dok ne izađu sa kamatom. To jeste bio državni projekat ali daleko od toga da je to glavni razlog hiperinflacije. Nekoliko puta više novca (tehničkih rezervi) je samo izvučeno iz osiguravajućih kuća, mada se o ovome uopšte ne priča.


Ako nije bio smišljen plan već stihijsko dešavanje, onda ne bi mogla biti zaustavljena onda kada je zaustavljena


Zašto da ne? Tu je najvažniji psihološki momenat, da ljudi poveruju da iza novca stoje devize i da više neće biti štampanja. To je i urađeno, narod je poverovao, ali to ima cenu koju Sloba nije hteo da plati i već na leto su ponovo da se daju pare "gigantima", kao za obrtni kapital, a sve otišlo u plate i opet se zavrtelo samo manjom brzinom
blogovatelj blogovatelj 15:55 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Reč ekonomskog sturčnjaka...


I medijskog.
rade.radumilo rade.radumilo 16:13 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

To jeste bio državni projekat ali daleko od toga da je to glavni razlog hiperinflacije.


Nije, ali u paketu s drugima je bio odličan izvor zarade mnogima. Neki su zaradili na tome, drugi na "šticovanju" marke, treći na plaćanju robe po staroj i preprodaji po novoj ceni... Svašta nešto...
milisav68 milisav68 17:12 24.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

rade.radumilo

Itekako je presudno, kada od poslednjih 100DM, potrošiš 98DM kako bi kupio nešto bakaluka na pijaci, pošto su prodavnice prazne. Srećom po moje roditelje i mene, to je bio januar 1994-e.
Svi smo kupovali svašta nešto po staroj ceni i na čekove, ali od 92-e do januara 94-e, si imao situaciju da 80-90% stanovništva nije imalo, efektivno, nikakve prihode. Jedini način da se preživi je bio da izvučeš iz "slamarice".



Čekove sam zaboravio.

A za 100 marke si mogao da kupiš ne nešto bakaluka, nego svinju od 100 kila.

Jedino je gorivo bilo papreno skupo.
jkt2010 jkt2010 00:01 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Filip Mladenović
Ama Srbija nema PROIZVODNJU. Nema stvaranja NOVIH vrednosti. Nema veće produktivnosti rada. Nema smanjivanja nezaposlenosti. Nema većeg izvoza.

Sve je uradjeno u korist trange-frange "bizmismena", umesto u reindustrijalizaciju zemlje i povećanje poljoprivredne proizvodnje, što je jedini put izlaska iz krize i dužničkog ropstva!

Felipe, salonski komunista.. a šta se ti javljaš po tim pitanjima? Od koje to proizvodnje ti živiš, kakvom izvozu ti pridonosiš, koju njivu si uzorao? Sve znaš kako treba neko drugi da radi, ali ti ipak najvoliješ da lupkaš fraze & pariolice iza mikrofona? Pa još kad bi postao direktor, alaj bi ti to popravilo prosek za peMziju...

Profesionalni demagog, ima se parola za izvoz.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:19 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

jkt2010
Filip Mladenović
Ama Srbija nema PROIZVODNJU. Nema stvaranja NOVIH vrednosti. Nema veće produktivnosti rada. Nema smanjivanja nezaposlenosti. Nema većeg izvoza.

Sve je uradjeno u korist trange-frange "bizmismena", umesto u reindustrijalizaciju zemlje i povećanje poljoprivredne proizvodnje, što je jedini put izlaska iz krize i dužničkog ropstva!

Felipe, salonski komunista.. a šta se ti javljaš po tim pitanjima? Od koje to proizvodnje ti živiš, kakvom izvozu ti pridonosiš, koju njivu si uzorao? Sve znaš kako treba neko drugi da radi, ali ti ipak najvoliješ da lupkaš fraze & pariolice iza mikrofona? Pa još kad bi postao direktor, alaj bi ti to popravilo prosek za peMziju...

Profesionalni demagog, ima se parola za izvoz.


Poštovani blogeru, još od studentskih dana sam radio različite poslove, fizikalisao, prodavao novogodišnje čestitke, sladoled, brao jabuke i kruške za nadnicu, raznosio pice, konobarisao...
Tako sam učio i naučio svoju decu, koja su i radila i studirala.
A što se mog novinarskog angažmana tiče, pročitajte moju radnu biografiju.
I da zaključim: RADio je stvorio čoveka!
tess tess 00:36 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

jkt2010
Felipe, salonski komunista.. a šta se ti javljaš po tim pitanjima? Od koje to proizvodnje ti živiš, kakvom izvozu ti pridonosiš, koju njivu si uzorao? Sve znaš kako treba neko drugi da radi, ali ti ipak najvoliješ da lupkaš fraze & pariolice iza mikrofona? Pa još kad bi postao direktor, alaj bi ti to popravilo prosek za peMziju...

Profesionalni demagog, ima se parola za izvoz.


Vidi ovog blogerskog rudara, cepača karata u zimskom periodu, bagerista sibirski, filozof kranista, drvoseča i bauštelac i mučenik. Jednostavno fizikalac.
Natipka sa četiri ruke svoje i dvadeset prstiju, delo do dela.
Aman, al kenjate. Jednom glavom i jednom još besposlenijom guzicom.
jkt2010 jkt2010 04:55 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

tess
jkt2010
Felipe, salonski komunista.. a šta se ti javljaš po tim pitanjima? Od koje to proizvodnje ti živiš, kakvom izvozu ti pridonosiš, koju njivu si uzorao? Sve znaš kako treba neko drugi da radi, ali ti ipak najvoliješ da lupkaš fraze & pariolice iza mikrofona? Pa još kad bi postao direktor, alaj bi ti to popravilo prosek za peMziju...

Profesionalni demagog, ima se parola za izvoz.


Vidi ovog blogerskog rudara, cepača karata u zimskom periodu, bagerista sibirski, filozof kranista, drvoseča i bauštelac i mučenik. Jednostavno fizikalac.
Natipka sa četiri ruke svoje i dvadeste prstiju, delo do dela.
Aman, al kenjate. Jednom glavom i jednom još besposlenijom guzicom.

Oladi Tess, ovde ti je Felipe taj blogerski rudar & salonski komunjara. Pre 40 godina je brao jabuke pa je tako postao autoritet za proizvodnju i podizanje produktivnosti ali i za klasna pitanja...

FYI ja sam trange frange trgovac, and proud of it.
tess tess 08:22 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

jkt2010
Oladi Tess

rade.radumilo rade.radumilo 09:11 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

A za 100 marke si mogao da kupiš ne nešto bakaluka, nego svinju od 100 kila.


Nisi, poslednjih nekoliko meseci 93-e i pijace su bile uglavnom prazne. Bukvalno je ceger bakaluka koštao 98 maraka.
freehand freehand 09:14 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

rade.radumilo
A za 100 marke si mogao da kupiš ne nešto bakaluka, nego svinju od 100 kila.


Nisi, poslednjih nekoliko meseci 93-e i pijace su bile uglavnom prazne. Bukvalno je ceger bakaluka koštao 98 maraka.

Za 98 maraka u decembru '93 stiglo bi ti sve što ti treba na vrata sa dve robinje pride.
milisav68 milisav68 09:58 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

freehand

Za 98 maraka u decembru '93 stiglo bi ti sve što ti treba na vrata sa dve robinje pride.

Da, mogao si sve da naručiš telefonom, koji si plaćao 0,000000005 maraka.

Kao i sve ostale režije i poreze.

Ne kažem da je to dobro, već kako se pamti selektivno.

Rade, kako si se grejao u to vreme, jel na struju?

rade.radumilo rade.radumilo 10:28 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Da, mogao si sve da naručiš telefonom, koji si plaćao 0,000000005 maraka.


Sećam se da sam zvao prijatelja u Prag, njegova majka nije mogla da se načudi otkuda novac za toliki razgovor, nikako nismo mogli da joj objasnimo da dok dođe račun iz PTT-a (tada) neće vredeti ni jednu cigaretu.

Ne kažem da je to dobro, već kako se pamti selektivno.


Uvek se pamti selektivno, pogotovu što ljudi teže da zaborave traume. Normalan način rada mozga.
Baš zahvaljujući tome, ljudi danas nemaju problem sa činjenicom da se opet krećemo u tom smeru.
rade.radumilo rade.radumilo 10:35 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Za 98 maraka u decembru '93 stiglo bi ti sve što ti treba na vrata sa dve robinje pride.


Ne i hranu. Svašta si nešto mogao da nabaviš za 100DM, ali su osnovne namirnice, barem u BG-u imale svoju cenu. Prodavnice su bile prazne, a na pijacama ono malo što se prodavalo, prodavalo se po ozbiljnim cenama.
Ko je imao nekog na selu, lakše je punio frižider/zamrzivač. Mi smo imali sreće da smo kupili svinju na selu i napunili zamrzivač te jeseni. Tih 98 maraka u januaru 1994-e je otišlo na nešto luka, krompira, ulje, šećer i brašno.

PS. Prošle godine sam dumao da izbacim stari zamrzivač iz stana, da ne zauzima mesta. Međutim, picousti me ubedio da će mi ipak zatrebati u skorijoj budućnosti.
blogovatelj blogovatelj 12:56 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Nisi, poslednjih nekoliko meseci 93-e i pijace su bile uglavnom prazne. Bukvalno je ceger bakaluka koštao 98 maraka.


Ne lupaj matere ti. Mislim, zar ti elementarna logika ne govori da ako je prosecna plata tada bila par desetina maraka prosto je nemoguce da jedan ceger kosta pet mesecnih plata. To je isto kao kada bi ti neko danas u Srbiji za torbu hrane trazio 1500 evra.
SKC klub u Kragujevcu u decembru 1993. na repertoaru od pica je imao samo radioaktivnu Svepsi kolu od privatnika, domace vino i domacu rakiju. Ma sta od toga je kostalo 1/4 marke. Ovoga se secam jer nikako nisam mogao da se nacudim otkud se u Srbiji tako brzo naslo metalnog nemackog novca.
A hasis i marihuana bili su dzabe?! I to kakvi! Bio je tu tip, pokojni sada, koji je delio besplatne sedative. Ti dodjes, zamolis ga za dzoint, on ti da, ti mu platis pice za cetvrt marke i vas cetvoro odete i sredite se da ne znate gde ste. Nigde murije, nigde nikoga. Nedeljama je to delio. Danas kad razmisljam o tome, sve pomislim da ga je rezim slao da anestezira narod.
rade.radumilo rade.radumilo 14:37 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Ne lupaj matere ti. Mislim, zar ti elementarna logika ne govori da ako je prosecna plata tada bila par desetina maraka prosto je nemoguce da jedan ceger kosta pet mesecnih plata. To je isto kao kada bi ti neko danas u Srbiji za torbu hrane trazio 1500 evra.


Preneću mojim roditeljima, ja sam tada bio u gimnaziji, ali oni su imali zadatak da izgube zdravlje dovijajući se kako da nabave hranu sa platom koja btw nije bila par desetina maraka, u poslednjoj polovini 93-e, već 5 maraka. Verovatno ih niko nije obavestio da im je plata veća a cene niže.

Moj tast je tada, jednom prilikom, otišao da podigne platu za svoju suprugu i njenu koleginicu (učiteljice), koje su vodile decu negde pa nisu mogle biti u školi. Platu su svi čekali u niskom startu, kako bi to što dobiju koliko toliko promenili u devize. Plata je kasnila 1h od zakazanog termina. Dok su podelili isplatu, dok je on otišao do prvog dilera, za obe plate je uspeo kupiti: 1 paklicu cigareta. Ostalo mu je nešto kusura, ali nije bilo za dve paklice.

Dakle ne lupaj ti matere ti, nego popričaj malo s ljudima koji sada imaju 60-ak godina a tada su imali 40-ak i čupali kosu kako da prehrane decu. Pitaj ih što su fasovali kojekakve dijabetese, povišeni krvni pritisak ili već neke druge zanimacije koje se dobijaju od stresa.

Jeste meni kao klincu bilo do j**a što sam profanki hemije prodao knjigu iz iste za box HB-a, ali me živo interesuje šta je ona uskratila svom detetu (te godine se vratila sa porodiljskog) da bi kupila tu knjigu od mene za dve svoje plate (u trenutku primanja, dok stigne do dilera vredela je manje). Knjigu koju je btw trebalo država da joj obezbedi.

EDIT: Hebote, sad se setih jedne bakice koja je plakala u prodavnici (privatna pa je bila snabdevena) jer nije mogla istog dana da podigne svoju penziju, pa je podigla sutradan i više nije bilo dovoljno za veknu hleba.
freehand freehand 14:51 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Preneću mojim roditeljima, ja sam tada bio u gimnaziji, ali oni su imali zadatak da izgube zdravlje dovijajući se kako da nabave hranu sa platom koja btw nije bila par desetina maraka, u poslednjoj polovini 93-e, već 5 maraka. Verovatno ih niko nije obavestio da im je plata veća a cene niže.

Bukvalno je ceger bakaluka koštao 98 maraka.

Pa koliko im je trebalo da skupe tih 98 maraka za ceger bakaluka?
I šta ste jeli sutra, kad se ceger isprazni?
rade.radumilo rade.radumilo 14:55 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Pa koliko im je trebalo da skupe tih 98 maraka za ceger bakaluka?
I šta ste jeli sutra, kad se ceger isprazni?


Neću odgovoriti na ovakvu bljuvotinu, od tebe me to ne iznenađuje. Samo ću ti poželeti da se nikada ne nađeš u takvoj situaciji.
freehand freehand 15:02 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

rade.radumilo
Pa koliko im je trebalo da skupe tih 98 maraka za ceger bakaluka?
I šta ste jeli sutra, kad se ceger isprazni?


Neću odgovoriti na ovakvu bljuvotinu, od tebe me to ne iznenađuje. Samo ću ti poželeti da se nikada ne nađeš u takvoj situaciji.

Mislim da i opcija u kojoj ne lupaš ko nesvet ne bi bila loša za uzeti u razmatranje.
rade.radumilo rade.radumilo 15:54 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Mislim da i opcija u kojoj ne lupaš ko nesvet ne bi bila loša za uzeti u razmatranje.


Vidi, ti možeš nekog ko je tada bio predškolski uzrast da ubeđuješ kako je tvoj veliki vođa radio za dobrobit Srbije, protiv belosvetske zavere da se ista uništi i kako je nama bilo zapravo super u vreme njegove vladavine.
Možeš i da pod*ebavaš onako uličarski, to uvek i radiš kada neko iznese nešto protiv tvog ljubljenog vođe. Samo mi reci, da li si sam ili vas se više krije iza tog avatara? Da li mu palite sveće pod lipom, za zadušnice?
freehand freehand 17:04 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Vidi, ti možeš nekog ko je tada bio predškolski uzrast da ubeđuješ

Tebi izgleda normalno da neko ko je tad bio predškolski uzrast (a ni sad mentalno ni intelektualno nije odmakao) ubeđuje druge u nešto o tom vremenu?
Možeš i da pod*ebavaš onako uličarski, to uvek i radiš kada neko iznese nešto protiv tvog ljubljenog vođe. Samo mi reci, da li si sam ili vas se više krije iza tog avatara? Da li mu palite sveće pod lipom, za zadušnice?



Glupander - paljba.
blogovatelj blogovatelj 17:27 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Dok su podelili isplatu, dok je on otišao do prvog dilera, za obe plate je uspeo kupiti: 1 paklicu cigareta. Ostalo mu je nešto kusura, ali nije bilo za dve paklice.


Sta ti mislis, onako logicno, inzenjerski, da li se u tom slucaju kupovalo za gotovinu, ili na cekove?
I sta mislis, koliko je stvarnih para, maraka, vredelo kupljeno, kad dodje vreme da se plati.
Tih 98 maraka o kojima pricas postajalo bi tri marke, ili manje.
Zato i nije bilo skoro nicega u prodavnici.
A plate jesu bile pet maraka u decembru 1993. U septembru su recimo bile 20. Zato sam i napisao sta sam napisao. Da sam napisao da su bile pet marona, tvoj bi primer bio jos gluplji, jer bi to onda bilo kao da ti neko danas trazi za torbu hrane dvadeset neto plata, sto se reci 6000 evra. Bil' ti to platio evrima, ili cekom, pa svakih 3-4 dana cena bude duplo manja.
rade.radumilo rade.radumilo 19:39 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Sta ti mislis, onako logicno, inzenjerski, da li se u tom slucaju kupovalo za gotovinu, ili na cekove?


Cigarete si mogao a kupiš samo na ulici i to za marke, jako retko je neko hteo da proda za dinare.

Tih 98 maraka o kojima pricas postajalo bi tri marke, ili manje.
Zato i nije bilo skoro nicega u prodavnici.


Zato so i mogao da kupiš isključivo na pijaci, i to isključivo za marke.

A plate jesu bile pet maraka u decembru 1993. U septembru su recimo bile 20.


Kako kome, kako kome.

Da sam napisao da su bile pet marona, tvoj bi primer bio jos gluplji, jer bi to onda bilo kao da ti neko danas trazi za torbu hrane dvadeset neto plata, sto se reci 6000 evra. Bil' ti to platio evrima, ili cekom, pa svakih 3-4 dana cena bude duplo manja.


Na kojoj to pijaci u BG su primali čekove, leba ti? Mogao si na čekove da kupiš šta god si zatekao u radnji, ali su osnovne namirnice bile problem. Takođe, gomila privatnih prodavnica je prestalo da prima čekove. Mogao si do neba da se žališ da je to protivzakonito, ali džaba. Neke su jednostavno primale isključivo marke, a ti se žali inspekciji ako hoćeš. Nema tog inspektora tada, koji ne bi za 10DM tebi zalepio prekršajnu prijavu umesto vlasniku radnje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:39 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

a na pijacama ono malo što se prodavalo, prodavalo se po ozbiljnim cenama.


Da, zato smo mi seljaci iz hiperinflacije izašli bogati :)
Ma ne sećaš se ti Rade bitnih detalja tog vremena.
Kako je neko mogao da plati seljaku krompir po ozbiljnoj ceni ako mu je plata bila 5 maraka?
Sve je bilo obezvređeno, i seljački proizvodi, naravno.
bloger201 bloger201 21:11 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

A 'el mogu ja?

Odgovor je DA DA DA DA ...

Sve "te" fabrike bi preživele i modernizovale se da se niste pojavili VI "predatori" i uništitelji normalnog života!
Odgovorno i pod punom materijalnom i moralnom odgovornošću TVRDIM da je tako! Bio, učestvovao, radio, razvijao, unapređivao, ... jednu od tih fabrika, a pouzdano znam da je takvih kao ja bilo nebrojano.
No ste vi - takozvani "branioci" nas sve "odbranili" od svega, pa i od nas samih! I zato, g'osn branioče predatortzu (istina, ne prepoznajem sintaxu jezika reči, ali nema veze...) okanite se filozofije i pokušaja da preko filozofskih floskula pokušate smiriti i zadovoljiti sopstvenu savest! Vi i vama slični ste uzrok sadašnjih posledica! TAČKA!!! Svi izgovori u stilu "...oni su hteli muslimizaciju, a mi smo samo pokazali da smo protiv toga..." su jadni, providni i, na kraju, glupi! Jer, da ste bili pametni i, ako vam je to stvarno smetalo, mogli ste sve to rešiti mnoooogo elegantnije (a toga ste i vi g. lovče, na osnovu nekih vaših prethodnih komentara, itekako svesni). Tako da, man'te se (naročito vi i vama slični) "analiza" pametovanja i filozofskih misli! Država pre '90 je bila DRŽAVA, sve ovo što ste vi i vama slični stvorili nakon "oslobađanja" je blago rečeno govno! I zato, nemojte pričati o SFRJ! Vi i vama slični nemate na to pravo!
predatortz predatortz 21:19 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

bloger201


Gosn bizgovu, ja sam devedesetih krenuo da branim, a ne da rasturam, Jugoslaviju. Da ste je branili i vi, kao što ste joj se zaklinjali do momenta dok nije postalo 'čupavo' - u meni bi ste imali saborca.
freehand freehand 21:21 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Sve "te" fabrike bi preživele i modernizovale se da se niste pojavili VI "predatori" i uništitelji normalnog života!

2/3 tih fabrika je već bilo polumrtvo i mrtvo već tada, a uništili su ih pisci ovakvih komentara, koji sebe smatraju i njihovim tvorcima. Nisu vodozemci izašli iz Dunava sedamdesetih i osamdesetih, nego su se partijski sekretari dohvatili među sobom.
predatortz predatortz 21:27 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj


2/3 tih fabrika je već bilo polumrtvo i mrtvo već tada, a uništili su ih pisci ovakvih komentara, koji sebe smatraju i njihovim tvorcima.


Ma pusti demagoga...
U Tuzli, koju naš domaćin Fićko često spominje kao Meku radničkog bunta, štrajkuju radnici istih fabrika koje su bile propale i kad sam ja bio dete. Aida, Livnica čelika, TTU... I svi su znali, još početkom osamdesetih, da one osim gubitaka ne proizvode ništa.

Ovakvi stručnjaci, koji su gradili i unapređivali, su krivci za našu propast. Budale koje su verovale da fabrike zaista treba da pripadaju nekakvim radnicima su kočile razvoj, napredak, inovacije, mudra investiranja...

Ovakvi su sedamdesetih proizveli Zastavu 101 i rekli:
To je to! Dalje nema, bolje od ovog ne postoji!
zilikaka zilikaka 21:28 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

A plate jesu bile pet maraka u decembru 1993. U septembru su recimo bile 20. Zato sam i napisao sta sam napisao


31. decembra '93. je, inače dobra plata, (recimo 2 do 2,5 puta veća od prosečne) bila 5 maraka. Dobro se sećam.
Ono, sačekana isplata koja je kasnila, pa se do Futoške stiglo oko 6-7 uveče. Taman pred doček.
Inače se isplaćivalo po pola plate, al ovo o čemu pričam bila isplata za dva čoveka.
blogovatelj blogovatelj 22:16 25.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Cigarete si mogao a kupiš samo na ulici i to za marke, jako retko je neko hteo da proda za dinare.


Prvi deo iskaza ne korelira logički sa drugim delom. Jer ako si mogao samo za marke, onda je nemoguće za dinare, a nije jako retko za dinare.
Tačno je da si teško mogao da kupiš cigare, i ne svake cigare, ali neke si mogao.
Kako ovo znam? Lepo. Bio sam student u to vreme u Novom Sadu. Dođem u banku, oni neće da mi keširaju ček, a ja moram da idem za KG, pa mi majka rekla da unovčim što više čekova u NS, jer odatle sporije stižu na naplatu do Kragujevca.
Ja onda odem do Futoške pijace, kupim LD cigare, one sa upitnikom. Tu odmah na pijaci prodam pljuge, natrpam keš maraka u džep i odem autostopom za Kragujevac.
Eto. Ima još pitanja?
rade.radumilo rade.radumilo 09:25 26.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

Eto. Ima još pitanja?


Ima, jesi probao to u BG-u?
Na ulici i pijaci si mogao da kupiš cigarete isključivo za marke. U trafikama ih nije bilo. Za dinare si mogao samo ako je prodavac cigareta istovremeno dilovao i devize.
freehand freehand 09:32 26.02.2015

Re: Evo banke, četniku moj

rade.radumilo
Eto. Ima još pitanja?


Ima, jesi probao to u BG-u?
Na ulici i pijaci si mogao da kupiš cigarete isključivo za marke. U trafikama ih nije bilo. Za dinare si mogao samo ako je prodavac cigareta istovremeno dilovao i devize.

To opet pričaš kao mlađi maloletnik koji dobro pamti?
Nije istina. Sve je moglo da se kupi i za dinare, uvek i svuda. Samo je bilo pitanje kursa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana