Budućnost| Društvo| Ljubav| Moj grad| Život

Prizivajući proleće

expolicajac RSS / 20.03.2015. u 21:19
10475218_10200378375657674_8975732700461068343_n.jpg?oh=568f2e54ec80b6c239bfcbf73484932e&oe=5576A0FD&__gda__=1434620848_3e98bf9a7baea3eef93c6f12b8b7ce61
PRIZIVAJUĆI PROLEĆE, ovog 20.marta, leta Gospodnjeg 2015. u gradu koji lagano odumire, zaboravljen negde na napuštenom južnom koloseku, sjatila se odjednom, neočekivano, niotkuda, a spontano, energija više od 1500 ljudi. Svi oni satima čekaju da prodju kroz predvorje zgrade, ne bi li makar na kratko otrgli sebe iz ralja svog bezličnog, jalovog, provincijskog života. Strpljivo čekaju da im se otvore vrata dvorane, gde ih čeka jedan, jedini čovek. Čovek koji ništa ne obećava, ništa ne nudi, ne iscenira niti režira , ne glumi ...ali zato pleni svojom harizmom , imenom, znanjem ...duhovnošću. Zašto se ta energija , tek mali uzorak kolektivnog svesnog u mom gradu, skupila ne bi li čula reči jednog PSIHIJATRA? Zašto su njegove reči tako lekovite u sivilu ovog dana, zašto se od njih toliko očekuje? Odtkud toliko njih koji bi čuju, da osete, da budu deo nečeg pozitivnog,?Nismo li zaista došli do ivice ponora socijalne patologije, sopstvenog ludila, ako se psihijatar dočekuje kao "mesija" koji bi da priča o tako jednostavnoj temi..Psihijatru koji bi "gle čuda" da priča, nadahnuto i znalački, na način na koji samo on to ume, o nečemu što se ovde odavno već ne pominje. Večeras, dame i gospodo, govorimo O LJUBAVI! O ljubavi prema Bogu, prema bližnjem svom, prema životu, generalno nečem što nas čini ljudima i vraća našoj suštini. U ova smutna i nesrećna vremena kad "pametan zaćuti, fukara se obogati...tih hiljadu ljudi tiskajuči se pred zgradom narodnog pozorišta, traga za slamkom spasa, za nadom koja, čini se zaista poslednja umire, nadom da ništa nije gotovo, il....i da tek SVE POČINJE.


Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 22:02 20.03.2015

..

Ајд кад завршите ви Нишлије са тим психијатром, да га проследите до Београда, имала бих неколико питања за њеега?
tasadebeli tasadebeli 22:04 20.03.2015

...

EDIT:
o nečemu što se ovde odavno već ne pominje.



sokodbuba sokodbuba 22:06 20.03.2015

pusto tursko


.i da tek SVE POČINJE


A možda je samo profesor Voland došao u pusto tursko
oskar-z-wild oskar-z-wild 13:26 22.03.2015

Re: pusto tursko

Koja mizantropija?!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:06 20.03.2015

Oboženje u Niš

Jednom sam ga slučajno gledao na TV (Studio B). Govorio je o oboženju, kao cilju čovekovog života. Pritom, to oboženje, ako sam ga dobro shvatio, pretstavlja duhovni preobražaj izvan granica prirode, koji se prima kao neposredno prosvećenje od božanstva kroz isijavanje blagodeti iz Hristovog oboženog čoveštva.
Naravno, odmah sam promenio kanal.

Poštovani Ex, ponadao sam se da su tvoji sugrađani strpljivo čekali na kakv koncert klasične muzike ili pozorišnu predstavu i pomislio "ipak se okreće". Nažalost, oni su se okupili u tolikom broju da čuju reči utehe ili nade od jednog ostarelog i izlapelog psihijatra, koji je, po vlastitom priznanju, doživeo prosvećenje i oboženje kroz glas božji.

Nažalost, to u tvom gradu je znak beznađa, a ne nade.
expolicajac expolicajac 23:10 20.03.2015

Re: Oboženje u Niš

Vojislav Stojković
Jednom sam ga slučajno gledao na TV (Studio B). Govorio je o oboženju, kao cilju čovekovog života. Pritom, to oboženje, ako sam ga dobro shvatio, pretstavlja duhovni preobražaj izvan granica prirode, koji se prima kao neposredno prosvećenje od božanstva kroz isijavanje blagodeti iz Hristovog oboženog čoveštva.
Naravno, odmah sam promenio kanal.

Poštovani Ex, ponadao sam se da su tvoji sugrađani strpljivo čekali na kakv koncert klasične muzike ili pozorišnu predstavu i pomislio "ipak se okreće". Nažalost, oni su se okupili u tolikom broju da čuju reči utehe ili nade od jednog ostarelog i izlapelog psihijatra, koji je, po vlastitom priznanju, doživeo prosvećenje i oboženje kroz glas božji.

Nažalost, to u tvom gradu je znak beznađa, a ne nada.

Sve si shvatio, i stvarno nemam šta da dodam. Aposlutno si u pravu,i u potpunosti si shvati moj tekst. Hvala ti
larisa_bg larisa_bg 23:20 20.03.2015

Re: Oboženje u Niš

Zanimljiv i obrazovan čovek taj Jerotić. Al' puk'o. Šteta.
Uništila ga estrada.
sokodbuba sokodbuba 01:09 21.03.2015

Re: Oboženje u Niš


Govorio je o oboženju, kao cilju čovekovog života. Pritom, to oboženje, ako sam ga dobro shvatio, pretstavlja duhovni preobražaj izvan granica prirode, koji se prima kao neposredno prosvećenje od božanstva kroz isijavanje blagodeti iz Hristovog oboženog čoveštva.


Ne, nisi ga dobro shvatio, govorio je o individuaciji (Jungov termin) ili oboženju (hrišćanska gnoza), a time se misli na usavršavanje, preobraženje, samorealizaciju, prosto rečeno, otrgnuti se iz matriksa.
Unfuckable Unfuckable 03:00 21.03.2015

Re: msm jbt

govorio je o individuaciji (Jungov termin) ili oboženju (hrišćanska gnoza), a time se misli na usavršavanje, preobraženje, samorealizaciju, prosto rečeno, otrgnuti se iz matriksa.


pa što ne kažeš?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:08 21.03.2015

Re: Oboženje u Niš

sokodbuba
Ne, nisi ga dobro shvatio, govorio je o individuaciji (Jungov termin) ili oboženju (hrišćanska gnoza), a time se misli na usavršavanje, preobraženje, samorealizaciju, prosto rečeno, otrgnuti se iz matriksa.


Moguće, mada ne bih rekao. Jer:

Po Jungu: "Individuacija znači postati pojedinačno biće, ukoliko pod individualnošću podrazumijevamo našu najintimniju, krajnju i neusporedivu jedinstvenost, postati svoja Vlastitost (Selbst). Zbog toga bi se individuacija mogla prevesti kao «samoostvarenje» ili kao «samoispunjenje.....Tako je Vlastitost i cilj života, pošto je ono najpotpuniji izraz sudbinske kombinacije, koja se naziva individua, i to ne samo pojedinog čovjeka, već čitave grupe u kojoj jedan dopunjava drugog, sve do potpune slike.».

Po Jerotiću: "ОБОЖЕЊЕ – ЦИЉ ЧОВЕКОВОГ ЖИВОТА
Обдарен образом (иконом) Божијим (личењем на Бога), човек је призван да за добија подобије (уподобљење Богу), да стиче обожење. Творац, Бог по Природи, призива човека да постане бог по Благодати.
Бог је обдарио човека даровима по образу Своме да би човек могао да се успиње на бескрајне висине, да би уз помоћ тих дарова могао да се уподоби Богу и Саздатељу, да би са Творцем могао да има не спољашњи, морални однос, већ личну заједницу."

sokodbuba sokodbuba 12:06 21.03.2015

Re: msm jbt


pa što ne kažeš?


Pazim da ne ispadnem ankul.
sokodbuba sokodbuba 12:49 21.03.2015

Re: Oboženje


Moguće, mada ne bih rekao


Ako si čitao Junga i ako si čitao Jerotićeve knjige, a i raznu hrišćansku filozofiju, možeš da vidiš na kojim osnovama je gradio paralele, suština je da pravoslavni hrišćani smatraju da je Bog ''ličnost'', pa je cilj čovekovog života oboženje, to jest da se postane ličnost, u Jerotićevoj paraleli.

U Srbiji ima malo pismenih ljudi, još manje obrazovanih, a nema ni u promilima ljudi široko obrazovanih kao što je on. Da li je po mom ličnom shvatanju ili ukusu njegova filozofija, vera, uopšte nije važno, svakako ga neću smatrati za budalu ili potcenjivati ako nije, niti ljude koji žele da čuju šta on govori, jer je neuporedivo bolje da ih zanima misao Vladete Jerotića nego Kursadžije.

Predavanja su bila besplatna, a u Nišu ih je nekoliko puta održao prošle godine, ovoga puta napravila se gužva, reagovala je čak i policija, vrata pozorišta su razvaljena, kako pišu novine, jer su karte podeljene na Filozofskom fakultetu a pride je javno objavljeno da je ulaz besplatan. Kada je bilo otvaranje nekih hipermarketa u raznim gradovima dešavalo se slično, samo masovnije, pa su propadali kroz stakleni izlog, a da li je to stvar mentaliteta, opšte kulture ili interesovanja za onim što Jerotić ima da kaže, to je druga priča.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:05 21.03.2015

Re: Oboženje

Naravno, nije ovde mesto da naširoko razmatramo paralele između Jungove idividuacije i Jerotićevog pravoslavnog oboženja. Ali u jedno sam siguran, sva ta gužva u Nišu nije zbog Junga.
sokodbuba sokodbuba 13:19 21.03.2015

Re: Oboženje


Ali u jedno sam siguran, sva ta gužva u Nišu nije zbog Junga.


Kako se uzme, možda je i zbog Getea
b92fmember b92fmember 00:50 24.03.2015

Re: Oboženje u Niš

Poštovani Ex, ponadao sam se da su tvoji sugrađani strpljivo čekali na kakv koncert klasične muzike ili pozorišnu predstavu i pomislio "ipak se okreće".


Nije to za svakoga...
nurudin nurudin 00:35 21.03.2015

Синергија

Јеротић је чудо, сваке године гостује и у Нишу, и у Лесковцу, и увек је крцато...
Невероватно.

П. С. Потпуно невероватна гужва у Нишу и ономад када је гостовао Константин Костјуков...

sweet64 sweet64 04:27 21.03.2015

Re: Синергија

П. С. Потпуно невероватна гужва у Нишу и ономад када је гостовао Константин Костјуков...


Glad za kulturom, prosvećenjem, prosvetljenjem ... spisak je poduži, dokazuje da je u pitanju zapostavljena provincija. S druge strane, Beograd, koji ima inflaciju estradno-političko-kulturnih događaja nema odgovarajuću posetu u procentima, što opet dokazuje provincijalizaciju čitavog srpskog društva.

Namerno sam izostavio sportske manifestacije, koje baš po masovnosti dokazuju suprotan efekat – kriminal, politika, navijači ... ima sve u Insajderu.
nurudin nurudin 00:41 21.03.2015

Слово о љубави

Лето и пролеће Господ сазда,
као што и псалмопевац рече,
и у њима красоте многе:
птицама брзо, весеља брзо прелетање,
и горама врхове,
и луговима пространства,
и пољима ширине;
и ваздуха тананог
дивним неким таласима брујање:
и земаљске дароносе
од мирисних цветова, и травносне;
али и саме човекове природе
обнављање и веселост
достојно ко да искаже?

Ово све, ипак,
и друга чудна дела Божја,
која ни оштровидни ум
сагледати не може,
љубав превазилази.
И није чудо,
јер Бог је љубав,
као што рече Јован син громов.
krkar krkar 02:43 21.03.2015

Bog


Prolupao Vladeta odavno, oBOGaljilo ga u glavu.

Vidim da je i Nišlije. Neka, svako dobije šta mu i koliko mu treba, tano šta je zaslužio!
expolicajac expolicajac 06:04 21.03.2015

Re: Bog

krkar

Prolupao Vladeta odavno, oBOGaljilo ga u glavu.

Vidim da je i Nišlije. Neka, svako dobije šta mu i koliko mu treba, tano šta je zaslužio!

ne da znaš da utešiš čoveka, svaka čast. Evo idem konopče da "si spremim"
looping looping 06:10 21.03.2015

1

Interesantan lik.
Ima smirujuć glas.
Kada sam ga slušao na Agape prosto me vuče da odgledam do kraja (sat i po!), ne znam zašto.
Kaže dosta pametnih stvari a uz to kaže i dosta gluposti.
Ali deluje na ljude dosta utešno, snižava pritisak ljudima.
U svakom slučaju verujem da svi oni koji izađu sa njegovog "predavanja" imaju blažene face.
tasadebeli tasadebeli 08:41 21.03.2015

Re: 1

По цијену да ми Кркар спочита да сам и ја пролупао као и Владета Јеротић (Хало, Бинг, како брат? Цијена? Права ситница...)

Мада морам рећи и да се слажем у једном са Кркијем:
Neka, svako dobije šta mu i koliko mu treba, tano šta je zaslužio!


(Крки, ово си рекао к'о да је и тебе оБОГаљило!)


Елем, шта кошта да кошта...

sokodbuba

otrgnuti se iz matriksa.



looping

Ali deluje na ljude dosta utešno, snižava pritisak ljudima.
U svakom slučaju verujem da svi oni koji izađu sa njegovog "predavanja" imaju blažene face.



Осим Јеротића, којег нисам упознао уживо, него исто тако као и већина нас (Агапе и слично), до сада сам у "цивилном" животу знао само за још двојицу таквих људи...

Један је био психолог. Службовао читавог живота по затворима (оно, убице итд.) у САД. А замисли, није био ни фројдовац, ни јунговац, ни адлеријана, ни...

Други је био један сељак из срца Шумадије... Најчешће смо разговарали уз неке сеоске послове на којима бисмо се затекли заједно.

После сваког сусрета и разговора са њима, имао сам, баш тако како Лупинг каже, блажену фацу и неку нову енергију у себи... А причали бисмо најчешће, само о обичним свакодневним стварима везаним за врло прозаичан посао на којем смо се заједно затекли у том тренутку.

Ваљда се човек роди са тим у себи... Не верујем да може то да се научи. Можда може да се наталожи с годинама, али да се научи, не верујем.

Сви остали такви људи које сам упознао до сада у свом животу били су по манастирима, у мантијама, да не кажем ризама.

Шта знам... А није ми ни дато да знам, па се и не буним...

Али што рече један мој другар док смо боравили у Хиландару:"Замисли, човече, овде се неко 800 година моли за добробит свих људи, и оних непознатих негде далеко... Зар то већ није довољно у свету у којем живимо? И то је, ваљда, нека енергија, ако ништа друго... Та добра жеља..."





Узгред, Екс и остали, та гужва у Нишу, Лесковцу итд. да би се чуо Јеротић није специфичност само ванпрестоничких средина.

Јеротић врло често гостује овде у мом комшилуку, на Шумарском факултету у Београду, и сала је увек препуна... Баш препуна... И углавном све студентарија...

Тако да она прича о провинцијалној глади за просветљењем у односу на политичко-естрадно-културно инфлаторни Београд некако не пије воду када је Јеротић у питању. Ипак то и није баш исти доживљај као и када гостује Костјуков.

И изгледа да смо по том питању сви у истом положају без обзира где живимо... Сви бисмо се да се отргнемо из матрикса...
sweet64 sweet64 16:31 21.03.2015

Re: 1

не пије воду када је Јеротић у питању. Ипак то и није баш исти доживљај као и када гостује Костјуков.


Jeste da sam generalizovao, ali se slažem za tu razliku.
Ipak, iz navedenog, čini mi se da se slažeš da je za veliku većinu srpskog društva jedini kulturno zabavni program onaj na televiziji.
tasadebeli tasadebeli 19:14 21.03.2015

Re: 1

sweet64

Ipak, iz navedenog, čini mi se da se slažeš da je za veliku većinu srpskog društva jedini kulturno zabavni program onaj na televiziji.


Наравно... Са оградом да од телевизије до телевизије зависи колико уопште и има нечега што се може подвести под културни програм.

Чињеница је да су нам најпопуларније телевизије управо оне које на својим програмима немају ама баш ништа од културе, али зато имају много забаве и естраде...

И чињеница је да у Србији грађани дневно проводе у просеку 5,5 сати испред телевизора по чему смо у самом европском врху. Тако су показала мерења прошле године.

Али, знаш како је... И за културно уздизање треба пара. А пара нема.

Мерим то и по себи...

А да жеђ оне велике већине грађана који у овом народу себи не могу често да приуште било шта од културе постоји, најбоље сведоче они редови испред ЈДП-а од пре пар месеци када су продавали карте за 100 динара... У престоници ти имаш на стотине хиљада грађана, можда и читав милион, који себи не могу да приуште чак ни одлазак у позориште макар два пута годишње јер једноставно немају новца за тако нешто.

Онда ти је јасно у каквом је тек чемеру и беди унутрашњост Србије по том питању. Ем нема бог зна шта да се понуди, ем и када има, нема се пара за тако нешто.

И шта онда остаје? 'Ајмо на испирање мозга преко великог брата... Нема друге...

То барем човеку ствара илузију да активно учествује у некаквом јавном животу своје земље и народа (културном, политичком, економском, спортском,...), а у ствари, човек је баш тада пасиван да пасивнији не може бити.
tetkino tetkino 20:50 21.03.2015

Re: 1

Слажем се Тасо са свим што си рекао, али има нешто и до нас самих.

Бар у Београду има доста места: музеја, изложби, концерата, филмова, трибина на које је улаз симболичан или бесплатан.

Али нама се нуди оно шарено и скупо, што себи не можемо да приуштимо, па гледајући у то промакну нам дивне ствари / људи ту око нас, којима би значило и само то да их неко чује.

Некад ми се чини да се културно уздижу једино клинци и пензионери - ови што су млади, отворени, а да будемо поштени и школа их тера и ови старији по навици.

Од нас у "најбољим годинама" слаба вајда.
larisa_bg larisa_bg 21:51 21.03.2015

Re: 1

Taso prijatelju, ako me ikad osude na doživotnu, neka me stave u ćeliju do tebe, ima se ispričamo ko ljudi kroz rešetke. (Ne pitaj me zašto ćeš ti da robijaš, to je i onako hipotetička situacija.)
hajkula1 hajkula1 22:25 21.03.2015

Re: 1

otrgnuti se iz matriksa




tasadebeli


Tebe sam već kandidovala za predsednika.




sokodbuba



Pretiš da se svrstaš u omiljene mi blogere.




sweet64 sweet64 23:27 21.03.2015

Re: 1

Онда ти је јасно у каквом је тек чемеру и беди унутрашњост Србије по том питању. Ем нема бог зна шта да се понуди, ем и када има, нема се пара за тако нешто.


I ne samo zbog para. Već više od 20 godina ne idem na Dane komedije, od kad su postali meta "elite". Ranije su se karte mogle naći i komplet i pojedinačno, za matine i večernju predstavu. I tada , dok sam bio student radije sam išao na matine i to ne zbog cene, već zbog začetaka zadriglih.

A danas, da idem sa Palmom iz prvog reda. Jel imao 5 iz srpskog u drugom srednje?
Unfuckable Unfuckable 02:34 22.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

Pretiš da se svrstaš u omiljene mi blogere.


užasno divno rečeno!
expolicajac expolicajac 07:45 22.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

Unfuckable
Pretiš da se svrstaš u omiljene mi blogere.


užasno divno rečeno!

Dobro Unf. upoznaću te sa "sokod buba". Samo da se unapred zna da je pod mojoj zaštitimo i bez nepristojnosti. hehehehehe
tasadebeli tasadebeli 09:10 22.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

Unfuckable

komplimenti prijaju ali i obeznanjuju


Вид' сад мене како ћу обезнањен да се разуларим једним чаршафом!

tetkino

Слажем се Тасо са свим што си рекао, али има нешто и до нас самих.

Бар у Београду има доста места: музеја, изложби, концерата, филмова, трибина на које је улаз симболичан или бесплатан.

Али нама се нуди оно шарено и скупо, што себи не можемо да приуштимо, па гледајући у то промакну нам дивне ствари / људи ту око нас, којима би значило и само то да их неко чује.




Има и до нас самих, наравно. Копање и чепркање у потрази за таквим информацијама захтева и времена и стрпљења... Зато се на таквим приступачним културним догађањима и нађу најчешће само пензионери и клинци.

Да, да, у праву си. Проблем је и у протоку информација који се увек јавља када је у питању то што је бесплатно или јефтино и доступно (а сасвим доброг квалитета) у самом Београду. Онда обично и нема пара да се тако нешто огласи нашироко и навелико.

У решавању тог проблема би могла да помогне локална заједница мало јачим ангажовањем по том питању ако им је уопште и стало до тога ако узмеш у обзир чињеницу колико они времена и енергије потроше на страначке смицалице и подметање ноге једни другима. Оглашавање локалних културних манифестација је сигурно много јефтиније од предизборних плаката.

Ето, на пример, у овом мом крају Београда... Већ годинама се одржава манифестација са квалитетним концертима, позоришним представама, изложбама,... Улаз бесплатан или по симболичним ценама. Зове се "Јесен на Чукарици". И ко за то на општини Чукарица зна? Знамо ми што свакога дана пролазимо поред КОЦ Чукарица, па видимо један од неколико излепљених плаката за ту манифестацију.

А шта са онима из Сремчице који станују на 15 км одатле? Они и не знају да таква манифестација уопште и постоји на њиховој општини. А Сремчица је исто Чукарица, најмање 25000 становника.

И шта ће онда они друго него да се окрену ономе што им је доступно и што се громовито оглашава где год стигне. (Пинкове звезде, Гранд парада...)

(А Сремчаја је само један од београдских гетоа. Да тамо није било ентузијазма једне жене, данас не би имали ни ону једну галерију у којој се одржавају изложбе, трибине, концерти, књижевне вечери... Треба да јој буду захвални до неба за то...И само да додам, у галерији је увек пуно. Глад за културом ипак постоји, колико год је засењивале шљокице и розе боја.)

larisa_bg

Taso prijatelju, ako me ikad osude na doživotnu,



Ако ја већ плаћам данак мом епском карактеру, не мораш и ти... Мени се без доживотне не исплати ни да почињем... Иначе, џмарим Дрину сарајевску, тек да знаш...

hajkula1

Tebe sam već kandidovala za predsednika.



Био бих вероватно први нелажирани президент ов ди јунајтид стејтс ов лууув!



sweet64

A danas, da idem sa Palmom iz prvog reda. Jel imao 5 iz srpskog u drugom srednje?




Разумем те сасвим...

Амаркорд: Сећам се из младости да су, рецимо, на ФЕСТ-у, првих осам, чини ми се, редова вазда били празни на пројекцијама јер су то биле карте подељене ондашњој "елити" коју ионако ФЕСТ никада није ни занимао.

Али та ондашња "елита" је барем била свесна значаја једне такве манифестације као што је ФЕСТ, па је од награбљених пара била спремна да издвоји колико је потребно да плебс може да утоли жеђ за културом.

Ова данашња "елита" само фолира бригу за културу јер и сами ионако мисле да то никоме и не треба (пошто њима не треба, а они свет мере искључиво по себи), да је то само сувишно издвајање пара, па зато Шарцу не дају ништа или врло, врло мало...

Ма шта те брига за Палму! Он ће ионако да хрче у првим редовима током представе ако уопште и буде дошао... Иди ти због себе.

Немој да нам оно што је вредно промиче поред нас не дотакавши нас док ми чекамо да оде један Палма и њему подобни.

Од Србије - чекаонице онда неће бити никада никакве вајде...
milisav68 milisav68 10:03 22.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

tasadebeli
Али та ондашња "елита" је барем била свесна значаја једне такве манифестације као што је ФЕСТ, па је од награбљених пара била спремна да издвоји колико је потребно да плебс може да утоли жеђ за културом.

Ma svesni su i ovi danas, nego imaju manje para u opticaju.

Plus što je bila drugačija politička klima, tada smo bili "zapad" na "istoku", takoreći mangupi u našim/njihovim redovima.

Ukratko - splet okolnosti.

Uostalom, napravi paralelu sa filmovima (ili muzikom) iz 70-ih i 80-ih (nema Tajsona pa sam opušten ), sa ovim što danas gledamo/slušamo - ne kod nas (ex-SFRJ), nego u uopšte.
tasadebeli tasadebeli 10:51 22.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

milisav68

Ukratko - splet okolnosti.





И то, и то...

Uostalom, napravi paralelu sa filmovima (ili muzikom) iz 70-ih i 80-ih (nema Tajsona pa sam opušten ), sa ovim što danas gledamo/slušamo - ne kod nas (ex-SFRJ), nego u uopšte.


Већ сам се жалио раније на неким постовима да сам запенио објашњавајући да Исидора Бјелица или Симонида Милојковић нису књижевнице...

Све то заједно, Милисаве, ваљда и ствара ту велику потребу код људи да се отргну из матрикса, како то рече Сок од буба, а од чега је Екс и почео овај пост.
milisav68 milisav68 11:16 22.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

tasadebeli
Све то заједно, Милисаве, ваљда и ствара ту велику потребу код људи да се отргну из матрикса, како то рече Сок од буба, а од чега је Екс и почео овај пост.

Pa da, ljudi vide da nešto nije u redu, ali su zbunjeni brzinom i količinom civilizacije, pa zato lutaju.
hajkula1 hajkula1 12:48 22.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

tasadebeli

Амаркорд: Сећам се из младости да су, рецимо, на ФЕСТ-у, првих осам, чини ми се, редова вазда били празни на пројекцијама јер су то биле карте подељене ондашњој "елити" коју ионако ФЕСТ никада није ни занимао.




Uvek mesta dalje od prvih redova, u bioskopu je neudobno da se gleda zabačene glave unazad a u pozorištu zbog prašine s bine.
hajkula1 hajkula1 12:49 22.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

tasadebeli

Амаркорд: Сећам се из младости да су, рецимо, на ФЕСТ-у, првих осам, чини ми се, редова вазда били празни на пројекцијама јер су то биле карте подељене ондашњој "елити" коју ионако ФЕСТ никада није ни занимао.




Uvek mesta dalje od prvih redova, u bioskopu je neudobno da se gleda zabačene glave unazad a u pozorištu zbog prašine s bine.
hajkula1 hajkula1 12:51 22.03.2015

Re: 1

Robija?




oskar-z-wild oskar-z-wild 13:59 22.03.2015

Re: 1

tasa:
А шта са онима из Сремчице који станују на 15 км одатле? Они и не знају да таква манифестација уопште и постоји на њиховој општини. А Сремчица је исто Чукарица, најмање 25000 становника.


Koji load of bullshit! Kao da svi koji stanuju u Sremcici nemaju veze sa ostatkom sveta.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:08 22.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

Иначе, џмарим Дрину сарајевску, тек да знаш...

ako ništa, tvoja doživotna će makar kratko trajati
larisa_bg larisa_bg 18:58 22.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

tasadebeli

Већ сам се жалио раније на неким постовима да сам запенио објашњавајући да Исидора Бјелица или Симонида Милојковић нису књижевнице...




Kako si krenuo, ti ćeš da se ostrviš i na Jelenu Bačić Alimpić!

tasadebeli tasadebeli 22:21 22.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

oskar-z-wild

Koji load of bullshit! Kao da svi koji stanuju u Sremcici nemaju veze sa ostatkom sveta.


А ти не знаш да велика већина становника Њујорка, рецимо, и не зна да је Њујорк на обали океана... Никад чули... А ни видели...

Е, па идемо и ми ка томе... Помалкице... Онако провинцијално...

Хммм... Да ли се то зове оксиморон? Мислим то, тај израз, провинцијална метропола?


larisa_bg

Kako si krenuo, ti ćeš da se ostrviš i na Jelenu Bačić Alimpić!



Ху д хел из Јелена Бачић Алимпић?

Сад си ме забринула... Уопште не пратим најновије књижевне токове... Како ћу да изађем пред ону дечицу у учионици?


bolid1 bolid1 09:20 23.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

Уопште не пратим најновије књижевне токове... Како ћу да изађем пред ону дечицу у учионици?


Kao sestrina profesorka Srpskog u SLO, prethodnoj generaciji za maturu je dala Isidoru Bjelicu, malo je falilo da odem u MB da je nahranim istom...
antioksidant antioksidant 12:23 23.03.2015

Re: 1

tasadebeli
Ипак то и није баш исти доживљај као и када гостује Костјуков.

zašto?
angie01 angie01 16:10 23.03.2015

Re: komplimenti prijaju ali i obeznanjuju

Ху д хел из Јелена Бачић Алимпић?


EVO< IZ PRVE RUKE:)
tasadebeli tasadebeli 17:55 23.03.2015

Re: 1

antioksidant
tasadebeli
Ипак то и није баш исти доживљај као и када гостује Костјуков.

zašto?



Не знам.

Само видим, а и осећам, да та два никако нису идентични духовни доживљаји.

Знаш ли ти можда зашто?
antioksidant antioksidant 08:16 24.03.2015

Re: 1

tasadebeli
antioksidant
tasadebeli
Ипак то и није баш исти доживљај као и када гостује Костјуков.

zašto?



Не знам.

Само видим, а и осећам, да та два никако нису идентични духовни доживљаји.

Знаш ли ти можда зашто?

вероватно зато јер теби нису идентични духовни догађаји а претпоставка је да постоје људи којима и јесу (колико духовни доживљаји изазвани различитим сензацијама и могу бити идентични). важно је само не градирати их, то би било баш...
tasadebeli tasadebeli 09:50 24.03.2015

Re: 1

antioksidant

вероватно зато јер теби нису идентични духовни догађаји а претпоставка је да постоје људи којима и јесу (колико духовни доживљаји изазвани различитим сензацијама и могу бити идентични).



Наравно... И на то могу само да додам да је одлична ствар због свих нас да буде људи којима то јесу идентични духовни доживљаји, али да буде и људи којима то нису идентични духовни доживљаји (са потпуним уважавањем твоје примедбе колико се духовни доживљаји који изазивају различите сензације могу сматрати идентичним ).

Ужасно би било на овом свету када би постојала само једна или само друга од те две групације људи.

важно је само не градирати их, то би било баш...


Тако је... Због тога и јесте важно не трпати их у исту врећу и представљати их као делове једно те исте целине.

П.С. - Ни сам не знам да ли сам успео да то објасним...

Наиме, мислио сам на то да су током 19. и 20. века постојала прилично јака настојања да се религија представи искључиво (искључиво!) као културни феномен и део наслеђа у уметности.

Прилично јаки одјеци таквог схватања религије постоје и данас.

Међутим, судећи по људима које гледам око себе данас, на почетку 21. века, и судећи по њиховој потрази за задовољењем духовних потреба и тражењем сопственог места у свету у којем живе, религија очигледно не може бити само (само!) део културе и традиције или наслеђа у нагомиланом уметничком благу.

И зато се онда Јеротић и Костјуков код неких људи (не свих! - то смо се сложили) не могу подводити под исту етикету или очекивати да људи долазе да виде једног или другог (заправо, Јеротића више долазе да чују) да би подмирили исту духовну потребу. То би било баш једнострано сагледавање тога што видимо када су у питању Костјуков и Јеротић.

То је отприлике најдаље докле ја могу да добацим у овом тренутку у покушају да теби и себи објасним оно што сам написао, а на шта си ме ти питао
zašto?


П.П.С. - Да не испаднем неуљудан, хвала ти на том питању
zašto?
!

Свакога дана у сваком погледу све више...
antioksidant antioksidant 11:07 24.03.2015

Re: 1

Ужасно би било на овом свету када би постојала само једна или само друга од те две групације људи.

само да подвучем ово и да додам да би ужас постојао и кад те две групе људи не би бар једним делом биле и преклопљене. шарено је место ова планета и то дивно је (мало да звучим као јода :))
oskar-z-wild oskar-z-wild 13:38 22.03.2015

u gradu koji lagano odumire

Odumire jos od cara Konstantina pretpostavljam?

A nikako da umre.

Valjda je to egzistencijalno stanje stanovnika.

49 41 49 41 13:40 22.03.2015

Pametno zboris,

al', ... se!

Gostovanje Durmitare u "Biserima" na TV BK

Culi smo se i videli na SKYPE, posle mnogo, mnogo godina. Popricali smo vise puta - dugo.
Stariji je dosta od mene; al, sam mu se jednom davno osvrnuo i poslao u 3 LEPE sa 100 m

Zeni sam rekao XY puta, da sam mislio da je on najveca picajzla na svetu.
NIJE - uvek se nadje jos veca!

Blokirao sam ga na SKYPE - da ne preksi svoju rec.

You shame me once, it's your fall. You shame me twice it's my fall.

Greh na njegovu dusu.

wilma68 wilma68 16:53 22.03.2015

Drugi pogled


[url=http://www.blic.rs/Vesti/Srbija/544440/HAOS-U-POZORISTU-Masa-Nislija-nasilno-upala-na-predavanje-Vladete-Jerotica][/url]
expolicajac expolicajac 17:01 22.03.2015

Re: Drugi pogled

www.blic.rs/Vesti/Srbija/544440/HAOS-U-POZORISTU-Masa-Nislija-nasilno-upala-na-predavanje-Vladete-Jerotica

Svako gleda iz svog ugla. Ali to je ipak sve samo život i to "naš"
predatortz predatortz 10:38 23.03.2015

Ajde, bre...

Što ste na kraj srca?! Religioznost je najbenigniji duševni poremećaj.
angie01 angie01 19:54 23.03.2015

Re: Ajde, bre...

Što ste na kraj srca?! Religioznost je najbenigniji duševni poremećaj.


svako ima svog zamisljenog prijatelja.
predatortz predatortz 20:01 23.03.2015

Re: Ajde, bre...

angie01
Što ste na kraj srca?! Religioznost je najbenigniji duševni poremećaj.


svako ima svog zamisljenog prijatelja.


Češće prijateljicu, da budem iskren.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana