Astrologija| Budućnost| Društvo| Filozofija| Istorija

Vrli novi svetski poredak i srećna nova 1984.

freehand RSS / 01.04.2015. u 21:15

Čitajući tekst Milana Novkovića "Evroazija" setim se pisma koje je Oldos Haksli napisao Džordžu Orvelu povodom pojavljivanja njegovog romana "1984".. To sam pismo, naime, prvi put pročitao pre gotovo godinu dana na ovom mestu , prezentovano od Danijele Nikolić, i sačuvao kao bukmark.

Sa namerom da to pismo u okviru komentara u delovima citiram na poemnutom blogu pročitah ga još jednom i odustadoh. Iz dva razloga: jedan je da bi to bio svojevrstan trol i skretanje sa osnovne linije teme. Drugi i mnogo važniji je da ovaj tekst vredi u celini predstaviti zajedno sa ilustraicijama i komentarima sa ovog mesta.

Fantastična je i zapanjujuća činjenica koliko je blistavi um pre toliko decenija našu zbilju video bolje, jasnije i preciznije od ogromne većine nas samih, zagledane u svoje pupkove i njihove rime. 

Dakle, Oldos Haksli i Džordž Orvel o svome sutra koje je naše danas.  Moći predikcije, mračnim vizijama, borbi racija i nagona:

Rajtvud, Kalifornija
21. oktobar, 1949

Poštovani gospodine Orvel,

Vrlo ljubazno od Vas što ste tražili od svojih izdavača da mi pošalju primerak vaše knjige. Stigla je dok sam bio u sred posla koji iziskuje mnogo čitanja i proveravanja referenci; budući da sam, zbog lošeg vida, prinuđen da smanjim obim čitanja, morao sam da sačekam dugo vremena pre nego što sam bio u stanju da se upustim u čitanje 1984.

Slažem se sa svim što su kritičari do sad pisali i mislim da ne moram da Vam ponavljam, još jedanput, koliko je Vaša knjiga izuzetna i fundamentalno važna. Dozvolite mi da umesto toga govorim o onome čime se knjiga bavi - konačnom revolucijom.

 

Prvi nagoveštaji filozofije konačne revolucije, revolucije van politike i ekonomije, koja ima za cilj potpuno psihološko i fizičko potčinjavanje pojedinca, mogu se naći kod Markiza de Sada, koji je za sebe smatrao da je nastavio i upotpunio ideje Robespjera i Babeufa. Filozofija vladajuće manjine u 1984 je sadizam koji je doveden do svog logičnog zaključka: prevazilaženja i odbacivanja seksa. No čisto sumnjam da bi u stvarnosti politika direktnog ugnjetavanja mogla da potraje.
Delimično zbog preovlađujućeg materijalizma, a delom zbog svog uticajnog ugleda, filozofi i naučnici devetnaestog veka nisu bili voljni da istražuju čudnovatije aspekte psihologije - one koji bi za praktične ljude, kao što su političari, vojnici i policajci, bili upotrebljivi u cilju kontrole.
Zahvaljujući svojevoljnom neznanju naših predaka, konačna revolucija je odložena za pet ili šest generacija. Još jedna srećna okolnost bila je Frojdov neuspeh sa hipnozom, i njegovo posledično obezvređivanje hipnoze. Ovo je odložilo primenu hipnotizma u psihijatriji za najmanje četrdeset godina. Ali, sada se psihoanaliza kombinuje sa hipnozom... a hipnoza se postiže lako, i neograničeno produžava putem upotrebe barbiturata, koji indukuju hipnoidno i sugestibilno stanje čak i kod najtvrdoglavijih subjekata.
Verujem da će svetski vladari u narednim generacijama otkriti da su uslovljavanje dece i narko-hipnoza efikasnije sredstvo kontrole od pendreka i zatvora, a da se žudnja za moći može sasvim zadovoljiti i navođenjem ljudi da zavole svoje ropstvo isto toliko koliko i šibanjem i prisiljavanjem na poslušnost.
Drugim rečima, predosećam da je strahoti 1984 pre suđeno da se preinači u košmarni svet sličniji onom koji sam zamislio u Vrlom novom svetu. Promena će se desiti iz potrebe za povećanjem efikasnosti. U međuvremenu, naravno, može da se desi neki veliki biološki ili atomski rat - u kom slučaju ćemo imati noćne more neke potpuno druge, nezamislive vrste.

Hvala Vam još jednom na knjizi.

Iskreno Vaš,

Oldus Haksli

.....................................................................................................................................................................................

I sjajne ilustracije sa komentarima na koje je postavljen link:

 

haksli1.jpg

 

haksli2.jpg

 

haksli3.jpg

 

haksli4.jpg

 

haksli55.jpg

 

haksili6.jpg

 

 



Komentari (287)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

octopus octopus 21:34 01.04.2015

Bookmark

Sad ću ja ovo da bukmarkujem. Sjajan tekst , ono malo me oneraspoložio al šta je tu je, takva je istina.
ivana23 ivana23 21:46 01.04.2015

***

oskar-z-wild oskar-z-wild 23:57 01.04.2015

Re: ***

Нама у околностима у којима се налазимо треба не слабљење него јачање веза са Русијом, која је за нас не само историјски пријатељ већ и крајње прагматично гледано стратешки партнер. Не рекетира нас већ нам нуди обострано корисну сарадњу.
Ако не будемо имали храбрости да у складу с том непобитном чињеницом поступамо и на друге начине јачамо сопствену државу, када се по питању РС, КиМ, Војводине или Рашке области нађемо под неким новим озбиљним ударом Запада, биће нам много теже да се боримо за сопствене интересе. Само јачањем капацитета за њихову одбрану можемо нешто да постигнемо у свету великих геополитичких турбуленција, а не плаћањем рекета у виду њиховог слабљења, онима који ће пре или касније, али досадашње искуство нас учи свакако, насрнути на оно до чега нам је стало.
Политички аналитичар
Драгомир Анђелковић
објављено: 01.04.2015.
Извор: Политика
freehand freehand 23:59 01.04.2015

Re: ***

oskar-z-wild
Нама у околностима у којима се налазимо треба не слабљење него јачање веза са Русијом, која је за нас не само историјски пријатељ већ и крајње прагматично гледано стратешки партнер. Не рекетира нас већ нам нуди обострано корисну сарадњу.
Ако не будемо имали храбрости да у складу с том непобитном чињеницом поступамо и на друге начине јачамо сопствену државу, када се по питању РС, КиМ, Војводине или Рашке области нађемо под неким новим озбиљним ударом Запада, биће нам много теже да се боримо за сопствене интересе. Само јачањем капацитета за њихову одбрану можемо нешто да постигнемо у свету великих геополитичких турбуленција, а не плаћањем рекета у виду њиховог слабљења, онима који ће пре или касније, али досадашње искуство нас учи свакако, насрнути на оно до чега нам је стало.
Политички аналитичар
Драгомир Анђелковић
објављено: 01.04.2015.
Извор: Политика

Dobro, Dragomire, čime su Haksli i Orvel izazvali tvoje autovanje?
oskar-z-wild oskar-z-wild 00:14 02.04.2015

Re: ***

freehand
oskar-z-wild
Нама у околностима у којима се налазимо треба не слабљење него јачање веза са Русијом, која је за нас не само историјски пријатељ већ и крајње прагматично гледано стратешки партнер. Не рекетира нас већ нам нуди обострано корисну сарадњу.
Ако не будемо имали храбрости да у складу с том непобитном чињеницом поступамо и на друге начине јачамо сопствену државу, када се по питању РС, КиМ, Војводине или Рашке области нађемо под неким новим озбиљним ударом Запада, биће нам много теже да се боримо за сопствене интересе. Само јачањем капацитета за њихову одбрану можемо нешто да постигнемо у свету великих геополитичких турбуленција, а не плаћањем рекета у виду њиховог слабљења, онима који ће пре или касније, али досадашње искуство нас учи свакако, насрнути на оно до чега нам је стало.
Политички аналитичар
Драгомир Анђелковић
објављено: 01.04.2015.
Извор: Политика

Dobro, Dragomire, čime su Haksli i Orvel izazvali tvoje autovanje?


"Political language is designed to make lies sound truthful..."
st.jepan st.jepan 21:43 01.04.2015

...

Orvel uništa, Haksli usridu!
predatortz predatortz 21:46 01.04.2015

Re: ...

st.jepan
Orvel uništa, Haksli usridu!


Pa, ne baš... To su bile faze. Prvo Orvelova, pa Hakslijeva.
st.jepan st.jepan 22:04 01.04.2015

Re: ...

predatortz
st.jepan
Orvel uništa, Haksli usridu!

Pa, ne baš... To su bile faze. Prvo Orvelova, pa Hakslijeva.

Da, faze, ali konačnica...
Mislim (a i Haksli je verovatno mislio) na konačnicu
Severnokorejska, i možda još poneka preostala orvelovština, ipak ne remeti bitno globalnu hakslijevštinu.

predatortz predatortz 22:15 01.04.2015

Re: ...

st.jepan
predatortz
st.jepan
Orvel uništa, Haksli usridu!

Pa, ne baš... To su bile faze. Prvo Orvelova, pa Hakslijeva.

Da, faze, ali konačnica..., mislim (a i Haksli je verovatno mislio) na konačnicu
Severnokorejska, i možda još poneka preostala orvelovština, ipak ne remeti bitno globalnu hakslijevštinu.



Bojim se da su obe prilično potrošene, a da će nas naredna vratiti u kameno doba.
a_jovicic a_jovicic 22:24 01.04.2015

Re: ...

st.jepan
Orvel uništa, Haksli usridu!

Oba principa primenjuju iluzionisti (da ne kažem madjioničari) još poodavno. Svi trikovi se zasnivaju na kombinaciji skrivanja bitnih informacija od publike (nekom preprekom, npr zastorom) i zasićenja čula nebitnim nadražajima (mlataranje šarenim rekvizitima). Nevolja je što sve to počeše da primenjuju političari pa trikovi više nisu zabavni.

BTW obojica su bili u pravu ... '84-ta je opisivala totalitarizam sovjetskog tipa a "svet" isto to samo u zapadnoj varijanti. Caka je u tome što je zapad ekonomski porazio SSSR pa je zato njegova metoda trenutno dominantna.
st.jepan st.jepan 22:26 01.04.2015

Re: ...

predatortz
st.jepan
predatortz
st.jepan
Orvel uništa, Haksli usridu!

Pa, ne baš... To su bile faze. Prvo Orvelova, pa Hakslijeva.

Da, faze, ali konačnica..., mislim (a i Haksli je verovatno mislio) na konačnicu
Severnokorejska, i možda još poneka preostala orvelovština, ipak ne remeti bitno globalnu hakslijevštinu.

Bojim se da su obe prilično potrošene, a da će nas naredna vratiti u kameno doba.

Neće u kameno, možda u silikonsko.
Ono koje je genijalno naslutio Haksli:
Za dobru ribu govoriće se (edit: kao u Hakslijevom Svetu) "kak' je pneumatična!"
Čovek pre 8 decenija, predvideo silikonke!
freehand freehand 22:31 01.04.2015

Re: ...

st.jepan
predatortz
st.jepan
Orvel uništa, Haksli usridu!

Pa, ne baš... To su bile faze. Prvo Orvelova, pa Hakslijeva.

Da, faze, ali konačnica...
Mislim (a i Haksli je verovatno mislio) na konačnicu
Severnokorejska, i možda još poneka preostala orvelovština, ipak ne remeti bitno globalnu hakslijevštinu.


Postoji uverenje prema kome je ono što je ovde nazvano orvelovštinom u stvari produkt i posledica hakslijevštine. I po kome je posle revolucija iz pepela trebalo dizati društvo i praviti novu državu za Novog čoveka, a da su se svi spoljni faktori svom (ne malom, dapače!) snagom trudile da to podizanje iz ruševina i stvaranje novog ide što teže, ako već ne može da se zaustavi potpuno.
Ako bismo ovde, za primer, uzeli SAD i SSSR kao realne sile od kojih su načinjene metafore treba imati u vidu da je iz oba svetska rata hakslijevski Ujka Sem izlazio silno ojačan i višestruko snažniji, dok se Rusija/SSSR dizala iz pepela.
Hladni rat i trka u naoružanju u tom su kontekstu smišljeni i provođeni ne bi li se sovjetsko društvo zaustavilo i slomilo.
Mi, realno, i ne znamo u kom bi smeru i na koji način socijalizam kao društveno uređenje bio razvijan i u šta bi izrastao d anije bilo tog ogromnog siromaštva u kojem je jedini način da se izdrži bilo raspoređivanje društvenog bogatstva tako da svi prežive. A takav sistem neumoljivo traži disciplinu kloja se postiže jedino silom.
Dakle, možda se do skandinavskog modela moglo i sovjetskim putem da nije bilo stalnog pritiska, ekonoskog i propagandnog?
Dalje, u tom kontekstu ni R'n'R više ne deluje onako sumanuto kao subverzivni virus u tkivu društva, da ne govorimo o popuno neupitnoj upoterebi doktrine ljudskih prava kao nastavku rata drugim sredstvima.
Dr M Dr M 23:01 01.04.2015

Re: ...

Dakle, možda se do skandinavskog modela moglo i sovjetskim putem da nije bilo stalnog pritiska, ekonoskog i propagandnog?


Ne verujem.

Sovjetski put je duboko protivan biološkim zakonima, objašnjavao sam to već negde, i morao je, kad tad da propadne. Pritisci na koje ukazuješ su samo ubrzale stvar, nisu je izazvale.
freehand freehand 23:04 01.04.2015

Re: ...

Dr M
Dakle, možda se do skandinavskog modela moglo i sovjetskim putem da nije bilo stalnog pritiska, ekonoskog i propagandnog?


Ne verujem.

Sovjetski put je duboko protivan biološkim zakonima, objašnjavao sam to već negde, i morao je, kad tad da propadne. Pritisci na koje ukazuješ su samo ubrzale stvar, nisu je izazvale.

Ne znam gde si to objašnjavao, ali bih voleo da to ovde pročitam, makar u krtkim crtama. Naime čitajući marksističke teoretičare pa među njima i nešto sovjetskih ne sećam se da sam video išta što se, kako kažeš, kosi sa biološkim zakonima.
Na nižim nivoima košenja sa zdravim razumom koliko hoćeš, naravno, ali kod Lenbjina ili Plehanova - ne videh.
tyson tyson 23:19 01.04.2015

Re: ...

'84-ta je opisivala

Mislim da ne postoji ni jedno izdanje te knjige sa naslovom "1984-ta"


a_jovicic a_jovicic 23:20 01.04.2015

Re: ...

freehand
Dr M
Dakle, možda se do skandinavskog modela moglo i sovjetskim putem da nije bilo stalnog pritiska, ekonoskog i propagandnog?


Ne verujem.

Sovjetski put je duboko protivan biološkim zakonima, objašnjavao sam to već negde, i morao je, kad tad da propadne. Pritisci na koje ukazuješ su samo ubrzale stvar, nisu je izazvale.

Ne znam gde si to objašnjavao, ali bih voleo da to ovde pročitam, makar u krtkim crtama. Naime čitajući marksističke teoretičare pa među njima i nešto sovjetskih ne sećam se da sam video išta što se, kako kažeš, kosi sa biološkim zakonima.
Na nižim nivoima košenja sa zdravim razumom koliko hoćeš, naravno, ali kod Lenbjina ili Plehanova - ne videh.

Zar nije glavni nedostatak Lenjinove teorije to što je modifikovao Marksovu tezu da će "komunizam nastupiti kao prirodni nastavak kapitalizma tamo gde proizvodne snage dostignu vrhunac" dodavanjem "ili tamo gde su klasne razlike najveće" (pošto bez te "prečice" feudalna Rusija nikako ne bi bila kandidat za neki takav sistem)?
Dr M Dr M 23:27 01.04.2015

Re: ...

Ne znam gde si to objašnjavao, ali bih voleo da to ovde pročitam, makar u krtkim crtama


Evo, da probam, ukratko.

U biologiji postoji Načelo ekonomičnosti, po kome se za ispunjenje odredjenog cilja koristi najmanje energije koja je dovoljna da se cilj dostigne.

Upotrebio sam primer po kome ne dižeš nogu za pola metra da bi se popeo uz stepenik od 20 cm.

To vodi u situaciju da svako radi najmanje što je moguće, osim ako ima jak motiv. U kapitalizmu je motiv više para, u krajnjoj liniji pohlepa, u staljinizmu je pohlepa proskribovana što opet vodi ka smanjenoj efikasnosti jer se radi taman onoliko koliko treba da se bude prosek ili ne zaglavi Sibir.

Takodje, težnja ka uprosečavanju vodi u negativnu selekciju, za razliku od takmičarskog elitizma, i daljem opadanju efikasnosti društva.

Malo sam zbrzao ali razumećeš.
a_jovicic a_jovicic 23:32 01.04.2015

Re: ...

tyson
'84-ta je opisivala

Mislim da ne postoji ni jedno izdanje te knjige sa naslovom "1984-ta"

Naravno ... kao ni "Svet" (bez onog "vrli" i "novi" ) ... No ako je najveća zamerka mom komentaru jezička "prljavština", evo izvinjavam se svima koje je to duboko uznemirilo.

... a inače radnja knjige jeste smeštena u 1984. godinu (najverovatnije kao igra brojkama pošto je knjigu završio 1948.)
freehand freehand 23:32 01.04.2015

Re: ...

U biologiji postoji Načelo ekonomičnosti, po kome se za ispunjenje odredjenog cilja koristi najmanje energije koja je dovoljna da se cilj dostigne.

Upotrebio sam primer po kome ne dižeš nogu za pola metra da bi se popeo uz stepenik od 20 cm.

To vodi u situaciju da svako radi najmanje što je moguće, osim ako ima jak motiv. U kapitalizmu je motiv više para, u krajnjoj liniji pohlepa, u staljinizmu je pohlepa proskribovana što opet vodi ka smanjenoj efikasnosti jer se radi taman onoliko koliko treba da se bude prosek ili ne zaglavi Sibir.

Takodje, težnja ka uprosečavanju vodi u negativnu selekciju, za razliku od takmičarskog elitizma, i daljem opadanju efikasnosti društva.

Malo sam zbrzao ali razumećeš.

doco, ovo ti je skroz bez veze. To je kao da kažeš da je čitav francuski i evropski racionalziam kao jedna od preteča marksizma antihuman i protiv prirode zato što takođe stavlja racio iznad nagona.
hajkula1 hajkula1 23:38 01.04.2015

Re: ...

a_jovicic
st.jepan
Orvel uništa, Haksli usridu!

Oba principa primenjuju iluzionisti (da ne kažem madjioničari) još poodavno. Svi trikovi se zasnivaju na kombinaciji skrivanja bitnih informacija od publike (nekom preprekom, npr zastorom) i zasićenja čula nebitnim nadražajima (mlataranje šarenim rekvizitima). Nevolja je što sve to počeše da primenjuju političari pa trikovi više nisu zabavni.

BTW obojica su bili u pravu ... '84-ta je opisivala totalitarizam sovjetskog tipa a "svet" isto to samo u zapadnoj varijanti. Caka je u tome što je zapad ekonomski porazio SSSR pa je zato njegova metoda trenutno dominantna.



Hakslijeva stvarnost je opasnija.

Protiv Orvelove, ljudi prepoznaju neprijatelja, pobune se. Informacije se saznaju makar sa zakašnjenjem.
Lakše je da se štitiš, distanciraš od onoga što mrziš, nego da se lišiš onoga što voliš.

freehand freehand 23:42 01.04.2015

Re: ...

Zar nije glavni nedostatak Lenjinove teorije to što je modifikovao Marksovu tezu da će "komunizam nastupiti kao prirodni nastavak kapitalizma tamo gde proizvodne snage dostignu vrhunac" dodavanjem "ili tamo gde su klasne razlike najveće" (pošto bez te "prečice" feudalna Rusija nikako ne bi bila kandidat za neki takav sistem)?

Pa to je praktična teza sa praktičnom namenom, jer bi bez nje revolucija bila nemoguća. Uostalom praksa je bila u SSSR da se komunizam najavljuje za sledeću petoletku.
No to, opet, ne govori ništa o sukobu socijalizma i komunizma kao ideje sa prirodnim zakonima.
Dr M Dr M 23:47 01.04.2015

Re: ...

ovo ti je skroz bez veze.


I svi ti izmi su bez veze

Nagon je stariji od racija. Racionalizam je izraz nagona za održanjem društva.

Ali, nemoj sa mnom o tako teškoj filozofiji, to se uvek završi u večnom klinču da li ima ili nema Boga.

Ukratko, slab sam filozof pa se držim pravila Si tacuisses, philosophus mansisses
freehand freehand 23:55 01.04.2015

Re: ...

Nagon je stariji od racija. Racionalizam je izraz nagona za održanjem društva.

Nagon je stariji od svega, ali je jedini način da se društvo stvori i održi taj da se nagoni zatome a čovek prilagodi životu u zajednici. Da se ne vraćamo Rusou i Hobsu, i ne zalazimo u teoriju društvenog ugovora, ali ti je teza klimava i ofrlje obrazložena. Ali ako nisi raspoložen - da ne insistiram.
a_jovicic a_jovicic 00:01 02.04.2015

Re: ...

Dr M
To vodi u situaciju da svako radi najmanje što je moguće, osim ako ima jak motiv. U kapitalizmu je motiv više para, u krajnjoj liniji pohlepa, u staljinizmu je pohlepa proskribovana što opet vodi ka smanjenoj efikasnosti jer se radi taman onoliko koliko treba da se bude prosek ili ne zaglavi Sibir.

Takodje, težnja ka uprosečavanju vodi u negativnu selekciju, za razliku od takmičarskog elitizma, i daljem opadanju efikasnosti društva.

Novac kao motiv često nije na vrhu lestvice ni u samom kapitalizmu. Može biti ako ga nemaš dovoljno za pristojan život ali postoje razni modeli motivacije gde npr. po Maslow-u najviši nivo potreba zauzima "samoaktuelizacija" ...


... ili Herzberg-ova "dvo-faktorna" ... o "motivatornim" i "higijenskim" faktorima ... ili ... ma ima ih koliko hoćeš i sve su nastale kao rezultati istraživanja za potrebe menadžmenta i to baš u kapitalizmu a ne u SSSR.

Ovo što navodiš je najbliže McGregor-ovoj "Teoriji X" ... pri čemu postoji i "Teorija Y" istog autora, tj. verovatno je da jedna bez druge ne funkcionišu.
a_jovicic a_jovicic 00:07 02.04.2015

Re: ...

freehand
Zar nije glavni nedostatak Lenjinove teorije to što je modifikovao Marksovu tezu da će "komunizam nastupiti kao prirodni nastavak kapitalizma tamo gde proizvodne snage dostignu vrhunac" dodavanjem "ili tamo gde su klasne razlike najveće" (pošto bez te "prečice" feudalna Rusija nikako ne bi bila kandidat za neki takav sistem)?

Pa to je praktična teza sa praktičnom namenom, jer bi bez nje revolucija bila nemoguća. Uostalom praksa je bila u SSSR da se komunizam najavljuje za sledeću petoletku.
No to, opet, ne govori ništa o sukobu socijalizma i komunizma kao ideje sa prirodnim zakonima.

Izvinjavam se na zbrzanom citiranju (Doci posebno komentarisah priču o "prirodnim zakonima" ) ... moj komentar se više odnosio na skandinavski vs sovjetski model ulaska u komunizam.
freehand freehand 00:11 02.04.2015

Re: ...

moj komentar se više odnosio na skandinavski vs sovjetski model ulaska u komunizam.

Ni to nisi baš napreciznije ispratio, no svejedno: ono što sam napisao samo je pretpostavka, pitanje u kom bi se smeru model kretao da nije bio gušen i saterivan u totalitarizam kao jedini logičan i moguć odgovor.
a_jovicic a_jovicic 00:36 02.04.2015

Re: ...

freehand
moj komentar se više odnosio na skandinavski vs sovjetski model ulaska u komunizam.

Ni to nisi baš napreciznije ispratio, no svejedno: ono što sam napisao samo je pretpostavka, pitanje u kom bi se smeru model kretao da nije bio gušen i saterivan u totalitarizam kao jedini logičan i moguć odgovor.

Svakako treba razlikovati Staljinovu SSSR (koja je totalitarizam "negovala" kao "prirodno stanje" i pre početka "hladnog rata"... pre svega zbog vodjinog mentalnog sklopa) i post-staljinističku, industrijsko-naučnu SSSR koja jeste bila gušena "hladnim ratom". Medjutim, plašim se da se ni "negušena" ne bi bolje provela ... i to po analogiji sa našim primerom. Jes' da je ono kod nas bio "socijalizam" a ne komunizam i da smo bili "gušeni" kobajagi (dok smo nezvanično radili za taj isti zapad) ali plašim se da upravo zbog preranog ulaska u to neko "novo društvo" a i zbog guranja pod tepih nerešenog "nacionalnog pitanja" (koje ni u SSSR nije bilo ništa bolje), nismo ni mogli bolje da prodjemo. Možda je upravo to "nacionalno pitanje" i bio glavni problem ... ako pogledamo sadašnju Kubu, koja je već decenijama pod sankcijama, ista zadivljujuće opstaje i još ima mnogo pristojnije zdravstvo i školstvo nego mi ili bivše sovjetske republike.

No pošto od velikih komunističkih igrača preostade samo Kina (koja se doduše transformisala u "komunistički kapitalizam" ), ostaje da vidimo da li je bar Marks bio u pravu (tj. kada će i same SAD da postanu "komunističke" )
jkt2010 jkt2010 01:30 02.04.2015

Re: ...

hajkula
Lakše je da se štitiš, distanciraš od onoga što mrziš, nego da se lišiš onoga što voliš.

Što bi se uopšte lišavao nečega što voliš, osim ako se ne zamonašuješ?
To bi bilo kao da se razvodim od žene zato što mi daje kad kod hoću, kolko hoću, kako hoću i gde hoću.
timotije timotije 09:30 02.04.2015

Re: ...

Dakle, možda se do skandinavskog modela moglo i sovjetskim putem da nije bilo stalnog pritiska, ekonoskog i propagandnog?


U pravu ste. Prvo su ratom napali socijalsitiču Rusiju, i stalnom pretnjom do paranoje, zbog čega se nametnuo kao lider potencijalno paranoični Staljin. Pa kada nisu upseli ratom, nastavili su ekonomski i propagandom. A kada ni time nusu mogli da ugase socijalsitiku ideju, pomagali su Hitelra sa verom da će fašisti da pokore Rusiju. Sada to rade preko fašista u Ukrajini, iako u Ruskoj federaciji nema socijalizma.
aurelije aurelije 10:01 02.04.2015

Re: ...

Hehe, jednom FON-ovac, uvek FON-ovac
misha.m misha.m 10:31 02.04.2015

Re: ...

tyson
'84-ta je opisivala

Mislim da ne postoji ni jedno izdanje te knjige sa naslovom "1984-ta"


Beše u engleskom se godine ne pišu rednim brojevima, pa je zato originalni naziv "1984 (nineteeneightyfour)".
U našim jezicima es prevodi kao "1984. (hiljadudevetstoosamdesetčetvrta)"

Na mom primerku se vidi zavidna "kilometraža", što od mene, što od prijatelja koji su je pozajmljivali.

Cenim da je u sadašnjim okolnostima realniji Hakslijev scenario, nego Orvelov, ali u vreme kada je "1984." pisana mnogo veća opasnost je postojala od širenja sovjetskog sistema, pa je zapadne čitaoce trebalo dodatno uplašiti i na ovaj način, methinks.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:00 02.04.2015

Re: ...

a_jovicic

Zar nije glavni nedostatak Lenjinove teorije to što je modifikovao Marksovu tezu



aу брате, сморио сам се код ове комбинације и даље нисам могао.

Goran Vučković Goran Vučković 21:27 02.04.2015

Re: ...

npr. po Maslow-u


Falična ti slika, kolega


a_jovicic a_jovicic 22:13 02.04.2015

Re: ...

aurelije
Hehe, jednom FON-ovac, uvek FON-ovac

Šta da kažem ... "razotkriven" sam

A inače, bez obzira što nisam menaĐer, ispostavlja se da su mi kasnije dosta koristili upravo ne-IT predmeti koji u moje vreme behu dominantni na prve dve godine ... a dok smo studirali delovahu tako beskorisno.
a_jovicic a_jovicic 22:15 02.04.2015

Re: ...

Goran Vučković
npr. po Maslow-u

Falična ti slika, kolega

a_jovicic a_jovicic 22:28 02.04.2015

Re: ...

Srđan Fuchs
a_jovicic

Zar nije glavni nedostatak Lenjinove teorije to što je modifikovao Marksovu tezu

aу брате, сморио сам се код ове комбинације и даље нисам могао.

Eh Srki nemoj o Marksu tako oštro. Čovek je bio filosof i nije on kriv što mu teoriju zloupotrebiše kojekakve vucibatine. BTW "Kapital" se i dan-danas izučava na zapadu kao jedan od ekonomskih modela ... i to čak jedan od potpunijih. Nego da se maknemo od ideologije i predjemo na tlo "futurologije" ... Iskustvo nam govori da ni jedan društveni sistem nije večan. Šta nas onda čeka kada kapitalizam sazri do prelaska u nešto drugo? ... i to nikako kroz neku revoluciju, nego evolutivno. Ako pogledaš tvoju "drugu-domovinu" pa vi već imate nešto što nije ni kapitalizam a ni "lenjinovski" komunizam ... Kibuce. Aj' nam malo ovde približi njihov način funkcionisanja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:52 02.04.2015

није Маркс но Лењин, бро

dobra ideja za neki futuristički blog, ali razočaraćeš se, kapitalizovani su, mada je ostao model seksa , i još nekih ekonomskih teorija, koje jesu duboko ortodoksne i Marksove a i opovrgavaju sve Oldosove i Georgijeve divlje maštarije. no, o tom potom, kada budem spavao u nekom od, te me nadahnu koreni tla.
hajkula1 hajkula1 10:03 03.04.2015

Re: ...

jkt2010
hajkula
Lakše je da se štitiš, distanciraš od onoga što mrziš, nego da se lišiš onoga što voliš.

Što bi se uopšte lišavao nečega što voliš, osim ako se ne zamonašuješ?
To bi bilo kao da se razvodim od žene zato što mi daje kad kod hoću, kolko hoću, kako hoću i gde hoću.






Zamisli je kloniranu, pa ti ulaziš u kuću, ona u holu, ti u kuhinju, ona tamo, ti u dnevnu sobu, opet ona, ti u kupatilo, ona tamo, ti u spavaću sobu, opet ona, ti na tersu, ona tamo, ti u garažu, ona...
Smor koliko puta sam napisala, ona. Da spremna, da l` u negližeu ili u oblaku parfema, da ne ulazim u detalje.



nsarski nsarski 17:52 03.04.2015

Re: ...

Zamisli je kloniranu, pa ti ulaziš u kuću, ona u holu, ti u kuhinju, ona tamo, ti u dnevnu sobu, opet ona, ti u kupatilo, ona tamo, ti u spavaću sobu, opet ona, ti na tersu, ona tamo, ti u garažu, ona...



Ti u salon, on radi..

freehand freehand 17:57 03.04.2015

Re: ...

Ti u salon, on radi..

Ma nek si ti ušo, jebeš ajzolg!
Nego sad ozbiljno: hladna trajna i depilacija, ko i obično?
nsarski nsarski 09:41 04.04.2015

Re: ...

Nego sad ozbiljno: hladna trajna i depilacija, ko i obično?


Full service, jer danas je znacajan dan.
U "1984", Winston Smith zapocinje da pise dnevnik s danasnjim datumom. Valja ga obeleziti kao is svake godine.

He dipped the pen into the ink and then faltered for just a second. A tremor had gone through his bowels. To mark the paper was the decisive act. In small clumsy letters he wrote:

April 4th, 1984.

He sat back. A sense of complete helplessness had descended upon him. To begin with, he did not know with any certainty that this was 1984. It must be round about that date, since he was fairly sure that his age was thirty-nine, and he believed that he had been born in 1944 or 1945; but it was never possible nowadays to pin down any date within a year or two.
freehand freehand 10:06 04.04.2015

Re: ...

nsarski
Nego sad ozbiljno: hladna trajna i depilacija, ko i obično?


Full service, jer danas je znacajan dan.
U "1984", Winston Smith zapocinje da pise dnevnik s danasnjim datumom. Valja ga obeleziti kao is svake godine.

He dipped the pen into the ink and then faltered for just a second. A tremor had gone through his bowels. To mark the paper was the decisive act. In small clumsy letters he wrote:

April 4th, 1984.

He sat back. A sense of complete helplessness had descended upon him. To begin with, he did not know with any certainty that this was 1984. It must be round about that date, since he was fairly sure that his age was thirty-nine, and he believed that he had been born in 1944 or 1945; but it was never possible nowadays to pin down any date within a year or two.

Bravo, profo, sjajan komentar po običaju.
A sa ove strane, tog 4. aprila

У Панчеву је око 4:30 са две ракете бомбардована рафинерија нафте, погођена РЈ Енергана. Погинула 2 радника а 4 задобило тешке телесне повреде.
milojep milojep 22:25 01.04.2015

Orvelovština

Za koga li je radio Orvel
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:39 01.04.2015

Re: Orvelovština

milojep
Za koga li je radio Orvel


aludiraš na one spiskove?
milojep milojep 22:52 01.04.2015

Re: Orvelovština

vrabac_u_steni
milojep
Za koga li je radio Orvel


aludiraš na one spiskove?


Ma gde njega na spisak, čovek se zalagao za istinu o Draži Mihajloviću
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:09 01.04.2015

Re: Orvelovština

milojep
vrabac_u_steni
milojep
Za koga li je radio Orvel


aludiraš na one spiskove?


Ma gde njega na spisak, čovek se zalagao za istinu o Draži Mihajloviću


istinu govoreči, u tom predgovoru je samo razobličavo tadašnju britansku propgandu, nije zauzimao ni jednu stranu u našem malom bednom kravavom građanskom ratu.
milojep milojep 23:16 01.04.2015

Re: Orvelovština

nije zauzimao ni jednu stranu u našem malom bednom kravavom građanskom ratu.

'ebi ga, ni ja sada ne znam koju bih stranu, idejom, zauzeo da me vrate u to doba.

p.s. pogledaj mi avatar
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:25 01.04.2015

Re: Orvelovština


'ebi ga, ni ja sada ne znam koju bih stranu, idejom, zauzeo da me vrate u to doba.


iskreno, ni ja, mada se dok ovo pišem obojica deda prevrću u grobu iz opozitnih razloga

pogledaj mi avatar


To beše "Neretva" ?
milojep milojep 23:40 01.04.2015

Re: Orvelovština

iskreno, ni ja, mada se dok ovo pišem obojica deda prevrću u grobu iz opozitnih razloga

slična situacija!

To beše "Neretva" ?

Sutjeska!
a_jovicic a_jovicic 01:13 02.04.2015

Re: Orvelovština

vrabac_u_steni

'ebi ga, ni ja sada ne znam koju bih stranu, idejom, zauzeo da me vrate u to doba.


iskreno, ni ja, mada se dok ovo pišem obojica deda prevrću u grobu iz opozitnih razloga

pogledaj mi avatar


To beše "Neretva" ?

U "Neretvi" je imao samo petokraku
vlad_aleksh vlad_aleksh 06:50 02.04.2015

Re: Orvelovština

milojep
vrabac_u_steni
milojep
Za koga li je radio Orvel


aludiraš na one spiskove?


Ma gde njega na spisak, čovek se zalagao za istinu o Draži Mihajloviću


Mihailović.
JJ Beba JJ Beba 22:29 01.04.2015

haksli

mirelarado mirelarado 22:39 01.04.2015

Re: haksli

И Хаксли и Орвел. Добро, умом мало више Хаксли, стилом мало више Орвел. :)
Milan Novković Milan Novković 09:24 02.04.2015

Re: haksli

mirelarado
И Хаксли и Орвел. Добро, умом мало више Хаксли, стилом мало више Орвел. :)

Nije mi cilj da kažem bilo šta protiv Orvela nego je Will Self interesantan autor, a kao profi i deo posla mu je da "provocira" <-- LINK
mirelarado mirelarado 10:53 02.04.2015

Re: haksli

Milan Novković
mirelarado
И Хаксли и Орвел. Добро, умом мало више Хаксли, стилом мало више Орвел. :)

Nije mi cilj da kažem bilo šta protiv Orvela nego je Will Self interesantan autor, a kao profi i deo posla mu je da "provocira"


Лепа провокација. :)
omega68 omega68 22:35 01.04.2015

Ljudska farma

Ako je tačno ono da se, u Britaniji, a gde bi drugo počelo sve što je najjezivije, prave cipele, kaiševi i novčanici od ljudske kože, onda je perspektiva da se ljudi uzgajaju kao nutrije ili zečevi.
''samo još danas, povoljno, crna kožna ugaona garnitura od najfinije kože bantu crnaca odgajanih u najboljim uslovima da im stres ne bi pokvario ten''...ili tako nekako.
Surogat majke?!, Usvajanje dečaka od strane dva oca koji baš , gle čuda, vole male dečake...da ih uče onim stvarima?
...
Reagovaće Tvorac, to je neizbežno.Koliko je već civilizacija postojalo koje su nestale jer su ljudi mislili da mogu da zamene Kreatora i njegove prirodne/kosmičke zakone?
Ne znamo, samo nagađamo.
freehand freehand 22:40 01.04.2015

Re: Ljudska farma

Ako je tačno ono da se, u Britaniji, a gde bi drugo počelo sve što je najjezivije, prave cipele, kaiševi i novčanici od ljudske kože

Ne znam odakle ti ovo. Poznato je da je u Francuskoj u doba Revolucije toga bilo i to ne malo. Za Sen Žista, na primer, govori se da je nosio pantalone skrojene od kože mlade plemkinje koja je odbila da mu bude ljubavnica.
No govoriti o Britaniji i to u prezentu, u tom kontekstu, dosta je neobično.
Koliko je već civilizacija postojalo koje su nestale jer su ljudi mislili da mogu da zamene Kreatore i njegove prirodne/kosmičke zakone?
Ne znamo, samo nagađamo.

Omega kreacionista.
hajkula1 hajkula1 23:03 01.04.2015

Re: Ljudska farma

freehand
Ako je tačno ono da se, u Britaniji, a gde bi drugo počelo sve što je najjezivije, prave cipele, kaiševi i novčanici od ljudske kože

Ne znam odakle ti ovo.



Bilo na netu pre par godina, prikazan oglas u nekom US poznatom časopisu, pa su ljudi komentarisali. Juče vidim ponovo pokrenuta tema (ako pronađem, linkovaću).

Šta se čudiš? Pre par godina, bio je performans u kom je umetnik (inače Pančevac) isekao parče svog debelog mesa pa spremio klopu... Čak je bio gost u jutarnjem programu.

milojep milojep 23:12 01.04.2015

Re: Ljudska farma

omega68

Surogat majke?!


Eno, išli članci da je u Britaniji dozvoljeno 'pravljenje' dece od tri roditelja!
Pa posle Omega nek kažu da mi Srbi nismo proroci!
Otkad mi teramo u tri p.m.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:13 01.04.2015

Re: Ljudska farma

Pa posle Omega nek kažu da mi Srbi nismo proroci!
Otkad mi teramo u tri p.m


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:09 02.04.2015

Re: Ljudska farma

omega68

...
Reagovaće Tvorac, to je neizbežno.Koliko je već civilizacija postojalo koje su nestale jer su ljudi mislili da mogu da zamene Kreatora i njegove prirodne/kosmičke zakone?


већ који пут помињеш Бога, добро је, добро је, можда има наде ипак за твоју душу да се спаси од антисемитизма - само да не налетиш на Џизс Кемп & Саутерн Бајбл Белт, е ту већ шаљемо специјалце да те извуку. него, брате, док ти исправљаш космичке криве Дрине, пропаде вам Раднички?!


крај Радничког из Крагујевца?

omega68 omega68 14:40 02.04.2015

Re: Ljudska farma

твоју душу да се спаси од антисемитизма

Магарчино, последњи пут:
Ја НИСАМ антисемита посебно из разлога што су семити србског порекла али су се одвојили од стабла као и многи други народи.
Ја са против БАНКСТЕРА, а ако тамо има семита - није мој проблем.
Са својим хистеричним вриштањем о антисемитизму према свему и свачему ти правиш највећу штету том напаћеном народу
omega68 omega68 17:41 02.04.2015

Re: Ljudska farma

Omega kreacionista

Многи међу нама Србима дали оглас да издају или продају своје срце, направили такав посао – продали срце, продали душу ђаволу – и уживали од новца добијеног том продајом, извесно време, заборавили на време када су хтели не хтели, унеколико, живели по Принципима Довољности, постали неки други људи, удруживали се са истим таквим, окумљивали, орођавали, имали различите бизнисе и исте навике око куповине кућа, аутомобила, посета кафанама, избора љубавница које су плаћали.... навике да их људи моле за ситне овоземаљске услуге, навике да многе своје услуге скупо наплаћују а састојале су се од чињења различитих незаконитости од стране оних са којима су имали исте навике... све се вртело у круг, новац је притицао, углед засниван на новцу растао, скупи аутомобили били у скупим гаражама, љубавницама купована скупа гардероба уз обавезу да стално глуме како их воле и како су у њих заљубљене – без да воде рачуна да су у питању генерацијске разлике у старости - и заборавили да је трошење тог новца последњи период таквог живота јер су продали највредније што су поседовали, продали стан своје душе, своје срце!

И изненада увидели шта су продали, да немају више шта да нуде, сви их се одричу, тону где год кроче, остају све усамљенији, измичу кумови, другови, пословни партнери, плаћене љубавнице, дуго година запуштане супруге и деца, пребројавају се ситне новчанице, нестаје их полако и за бензин скупих аутомобила, за кафане, за поклоне и после свега могу у миру и самоћи да подвуку црту! Црту свог животног учинка – одлажу са тим, плаше се резултата јер је веома очигледан и сете се неких својих познаника који су за цело време њиховог живота од новца добијеног продајом срца, живели свој уобичајен живот..... сада почињу тим скромним да завиде, мењали би се са њима али немају шта да понуде, хтели би са њима да сарађују али не знаји на ком плану, хтели би бар да се друже, али ови сада немају времена за њих, нити имају заједничку тему за разговор – раздвојеност је потпуна, они без срца и ови са срцем!
Они бескућници, а ови домаћини који држе уредно своје срце као стан сопствене душе, који не намеравају да у стан своје душе примају такве који су имали исто што и они па се одлучили на продају (срца) и постали потпуни сиромаси, али се то није одмах видело, прикривали сиромаштво новцем.
Исто је код нас у Србији и широм света!
Исту трговину направили и на исто им се свело.
И ја, који сам неке од њих познавао прилично дуго уз њихов велики труд да их не упознам у њиховој суштини, оваквим њиховим одласком у осаму, у сиромаштво најгоре врсте, у стање да се захваљују што са њима разменим неколико реченица док слушам њихове брижне гласове са много уздаха као да им је на тело стао камион натоварен каменом, остајем и без њих, остајем и ја усамљенији са својим временом које више не траћим у причама са њима који су стално из тих прича хтели да утврде да су у праву они а не ја – они се у свом богатству ширили, мењали аутомобиле, другове, љубавнице, странке, обавештајне службе са којим су имали извесне односе, или ја који сам возио по 10 година исте аутомобиле, обичне наше или половне стране, по више година користио исте ципеле и јакне, имао исту жену и децу, исти стан и кућу у планини величине њихових предсобља у огромним кућама, и ИСТИМ ПРИНЦИПИМА ДОВОЉНОСТИ!

И сада ја постао, а увек и био, прави богаташ, а они без срца, немају где да се склоне, нема њихова душа где да се склони од ветра, кише, зиме или врућине, а душу не занимају велики станови, куће, аутомобили, злато, чинови, функције... она је тужна јер јој је одузето пребивалиште у које је послата и не може нигде да оде пре времена...... душа тужна, тело се полако хлади и постаје му сасвим свеједно где је и докле ће тако.
Милион пута она (Душа) премеће у својој меморији тренутак када ју је тело победило и продало њен стан – срце, све замишљајући шта би било да се то није догодило и дрхти од наилазећег тренутка када ће «на неком месту», где нема лажљивих адвоката ни подмитљивих судија или лажних сведока, бити испитана о свим њеним тренуцима боравка на Земљи, посебно о тренутку када је попустила телу па оно почело да командује и донело одлуку да се стан душе-срце, прода!
Да, тако су учинили сви цареви Србије у последњих 200 година, и руски, и амерички.... сви су они сада опет другови у тузи и муци, у самом предворју Пакла, у који ће ући одмах после Суђења које им се спрема.
Погледајте на шта личи и шта чини најмоћнији, по ранг листама које праве људи, човек света, па га поредите са неким који вам је познат, а личи на ове које сам ја овде описао - Да вам буде лакше и да изоштрите сопствене критеријуме када од вас буду тражили оно што су, они, лакомислени и грамзиви продали – да не попуштате, они тако и треба да живе!

Изгубили су ради користи која се састоји у сагледавању сопствене грешке.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:26 02.04.2015

Re: Ljudska farma

omega68
твоју душу да се спаси од антисемитизма

Магарчино, последњи пут:
Ја НИСАМ антисемита посебно из разлога што су семити србског порекла али су се одвојили од стабла као и многи други народи.
Ја са против БАНКСТЕРА, а ако тамо има семита - није мој проблем.
Са својим хистеричним вриштањем о антисемитизму према свему и свачему ти правиш највећу штету том напаћеном народу


ne vređaj magarski rod, na njima je Hristos ušao u Jerusalim, PAGANINE. nije ni hitler bio antisemita, samo arijanosof.

semiti srpskog porekla? brate, tvoju tekmu u glavi ne može više ni Gospod srediti.

mani se ti mene, i mog naroda.
omega68 omega68 09:37 03.04.2015

Re: Ljudska farma

semiti srpskog porekla? brate, tvoju tekmu u glavi ne može više ni Gospod srediti.

Уз извињење што сам изазван да тролујем блог, морам да одговорим и да докажем да нисам лажов:

... предање етничких Јевреја признаје своје српско порекло. Венијамити за себе кажу да су пореклом од Тројанаца и Аркађана значи Сарбата, док Сефарди (< Сабири, Хабири, Хавили) директно износе да су Срби мојсијеве вере, а ова предања налазе потврде у историјским изворима, миту, семантици, српском и јеврејском језику, обичајима и вери Старог завета.
Да би се разумелa историја Јевреја, треба знати да јудаизам није вера Старог завета већ Талмуд и Шулхан арух. Само мали број Јевреја прихватио је Стари завет, а образовани превертит Уриел дa Kоста из Португалије, написао је почетком 17. века књигу „О традицији“, у којој је талмудисте назвао „наследницима фарисеја“. Њихова кованица „Едомски јарам“ значи „хришћански јарам“, јер под Едомом и Едомцима талмудисти подразумевају хришћане и хришћанство. Ако се зна, да је Српска црква примогена а да су библијски Фисон и Едом земаљски рај Подунавља у српскј књизи Светог писма, онда је сасвим јасно, да се израз „Едомци“ изворно односи на Сарбате или античке Србе, укључујући и оне на Истоку који су учествовали у генези Јевреја.
Шта постоји пре Саула и прве јеврејске државе, Мојсија, поделе на 12 (13) хананских алијас јеврејских племена и Јакова? Постоје митски Аврам и његов савременик цар салимски Мелхиседек, кога Српска православна црква слави као Светог праведног Мелхиседека.[1] Он је (прво)свештеник Бога Вишњег (1 Мојс. 14:18) чији су Небо и Земља, а који је уз десетак благословио Аврама приношењем хлеба и вина на гори Тавор. Значи, Аврам прадеда Левија, дао je десетак Мелхиседеку свештенику бескрвног обреда који није био из племена Леви!

Из њиховог сусрета следи сасвим логичан закључак, да цар није дао благослов неком странцу већ свом аморитском сународнику и племићу из Ура, за кога археолог Вули каже како није био пустињски номад, већ становник великог града високо развијене цивилизације. То стоји у потпуној супротности с појавом првобитних Јевреја на историјској сцени, који нису били етнички појам. За њих, Ренак и Дјурант кажу да су били номадски бедуини с анимистичким веровањима, који су тек после „ропства“ у Вавилону постали образовани.

У прилог аморитског порекла Аврама иде и његов божански придевак, архаично-српске семантике од аријског аб’ирāма, бог Нава (вав. „аби раму“, „отац узвишен“), обредни отац посвећених шамана и син Таре, ариј. тāрá, „Терач“, такође аморитски бог Нава, кога Хети зову Тару. Српску семантику имена Аврам, подупире и астрономско тумачење А. Клеја, који 318 Аврамових пратилаца тумачи као 318 дана у циклусу године, када је Месец видљив на небу. Центар Аврамовог култа је био Кирјат-арба, Себрон или Хеброн који А. Клеј тумачи као име бога Месеца с придевком Сербон, што је једно од имена Мардукових!

Потврду даје и јеврејски историчар Флавије, када каже да су његови преци Хикси (Аморити). Њима припада и историјски родоначелник медских Аморита или Сарбата на Истоку, Нино Белов-Неброд, алијас Нимрод, кога Јевреји такође присвајају. То је цар Небродије, како Вавилон зове пророк Мина по медском племену Неброди с Хелма (Балкана), а они су од лозе (европских) Меда (Бероуз), исти народ „Хикса“ (де Бунсен) који је освојио Вавилон и одатле преко Ханана отишао у Мисир.

Не припада само Аврам српској семантици већ и јеврејско народно име, као и главни богови. Назив Јевреји долази од Ибери, искварено Ивери, како су звали Јужне Србе (Х. Амрајн) по реци Ибар (Лавља река). Ивери су дошли из Рашке у Подунављу Хелма, износи Херодот. Они су библијски Тубал Каин син Ламехов, који се назива оцем оних који кују бакар и гвожђе, а код самих Јевреја Тубал је ознака за Скитију. Име Израел долази од ариј. усрá, Сунце, „јутарње светло“, „зрак сунца“ или име за Јездиоце, РВ 2,39, што је феничко име за бога Крона. Јехова је угаритски Јахве, брат бога Бела који такође постоји у Р(и)г Веди, ариј. ја’ва, придевак, Огња, Громовника или Месеца у значењу „брз“. Библијска Ева долази од српске „кеве“, ариј. кевала, богиња Мајка од које су Јелини направили Кибелу…

Јевреји обред приношења везују за место и то је Јерусалим, али је и он сарбатски град. Мането сведочи, да су Хикси који су напустили Мисир у 14. веку ст. ере отишли у земљу звану Јудеја, где су саградили град Јерусалим који је старији од Илијаде и јеврејске државе. Подигли су га Сарбати, Аморити и Хети које помиње Стари завет: Постањем и родом ти си из земље хананске, отац ти беше Аморејац а мајка Хеткиња (Језекиљ, 16,45). То значи, да су имену Јерусалим кумовали исти они рашански Салими или малоазијски Личани, творци српског Законика познатог као Белег из Срба.

Господство Аморита у првом асирском царству било је пола Азије са столицом у освојеном Вавилону. Асирија је добила име по Ашуру, претку Сардана које Кембел назива библијским именом Зербетити. За ове медске Сарбате или Аморите Истока, који се заједно с Хетима налазе у блиској заједници на више места старог Истока (Сајс), писани извори кажу да су Арији. Вадел их назива аријски Веничани (Феничани), тачније Филистејци, које Свето писмо зове Кананитима по Ханану сину Хамовом. Пророк Јеремија и мисирски сликари кажу, да су Хананци (Филистејци) и Веничани (Феничани) егејски народ Кефта досељен с Крита (Кафтора), а то је заједничко име за старе Крићане, Хананце и Веничане!

Старокритски или филистејски језик је истоветан хананском и арамејском којим су говорили Хананци (старо име Веничана), Моавци и касније Јевреји, али су они имали различита писма. Моавци и Јевреји су веома блиски по религији и обичајима, што говори о изворно филистејском пореклу Јевреја. Моавскии фенички су ханански језици и они су најближи јеврејском. По Светом писму, Моавци припадају Израелцима али историјски подаци говоре сасвим супротно. Саул и Давид су ратовали с њима и арамејским краљевством Саба, а име Моаб је мрско богу: Јер ће рука господња починути на овој гори, а Моав ће се изгазити … као што се гази слама (Исаија, 25:10). Соломон, чија је мајка била моавка, такође је ратовао с њима као и Давид.

Моавски кнез Меша (Миса) потомак Омрија који је имао престоницу у Сабарији, алијас Самарији владао је 40 година и оставио код града Дибан (Јордан) базалтну стелу високу 1,1 метар, која се сада налази у Лувру. Текст је у 34 реда, на арамејској (хананској) азбуци као и Гезеров календар који се сматра најстаријим натписом Јевреја. Камена таблица из Сабе помиње краљеве Мухимира, Јадила и Јатила Бајиног (превод Мордмана и Митвоха у наводу Николића), којима је митски предак Моаб сестрић Аврамов. Хананци су аутохтоно становништво Палестине, која је према документима Ал-Амарне обухватала и делове суседне Феникије и Сирије. Аморити су такође од давнина насељавали Сирију и Међуречје, Ливан и Антиливан, као и остало становништво Предње Азије: Касити (Каспи), Лулубејци, Еламци, Гути… који су сродни Урарћанима, Протохетима, Субирима и Хуритима (изворно Митани).

Из претходног навода се може закључити да су Јевреји „хамовци“, као што је то уосталом и цео Блиски исток, поготово, што између Симе и Сале оца митског Ебера постоји временска дистанца од око 4000 година. Погрешно сврставање Јевреја у „симовце“ прешло је већ у незнање, али, поставља се питање зашто је уопште „науци“ била потребна та бесмислена и неоснована формална подела на „хамите“, „јафетовце“ и „семите“, потомке Хама, Јефте и Симе? Из истих разлога из којих је фалсификована и Библија. Да би се прикрило европско порекло Меда или Сарбата из Подунавља Хелма! Хам је библијска одредница за Европу а не Африку како се у науци погрешно представља, а етнички Јевреји су мешавина народа у којој су већину чинили медски Сарбати или антички Срби (Фисонци, Хавили), који су из Европе отишли на Исток и учествовали у генези не само Јевреја, већ и свих осталих народа Блиског Истока заједно са својим сународницима старинцима из Предње Азије.

Највећи доказ ове тврдње јесте језичка сличност, а преци Јевреја су говорили арамејски. Владајућа наука сматра, да су од арамејског који се говорио од Синаја до Саброса (Загроса) настали источни језици, а западни од његове варијанте веничког (феничког) који се говорио по целом Средоземљу. Да је арамејски, алијас венички преживео као lingva franca старог века, доказ је „ладино“ народни језик Јевреја (Сефарда) који се сматра и народним латинским језиком! Он има своје варијанте код Бербера или старих јеврејских заједница, међу којима су и еритрејски Фалахи који су сачували традицију етничких Јевреја. Поготово, што се сматра, да су веничански Гефирити (<Сафирити) из Еритреје дали писмо Јелинима, алијас Грцима!

Да су јевреји мешавина народа, сведочи и Исус Христ свештеник Мелхиседекевог бескрвног обреда који сам за себе каже, да он није син (потомак) Давидов. Чињенице говоре, да српски и јеврејски језик, обичаји и вера (старозаветна) имају велике сличности, али то не даје за право неким ауторима да повремено „окрећу ствари на главу“ говорећи о „јеврејском пореклу Срба“. Јер, то стоји у вези идеолошког наметања владајуће науке, о тобожњем доласку културе с Истока.

ЛИНК

mani se ti mene, i mog naroda.

Какав је то безобразлук?
Ти можеш да са бавиш сваким народом а забрањујеш бављење твојим ???
omega68 omega68 20:53 03.04.2015

Re: Ljudska farma

Za Sen Žista, na primer, govori se da je nosio pantalone skrojene od kože mlade plemkinje koja je odbila da mu bude ljubavnica.

Скандал који потреса Америку остаје игнорисан од контролисаних домаћих мејнстрим медија. Врховни суд у Бруклину (Њу Јорк,САД) је у уторак 31 марта покренуо тужбу против 9 доктора због проневере новца и злоупотребе људи за медицинске експерименте.
У случају названом „шема патика“ оптужене су 23 особе, од којих је 9 доктора. Врховни суд их терети за проневеру 7 милиона долара државног новца и коришћење више хиљада људи, углавном бескућника као заморчиће за експерименте.
Бескућници су регрутовани испред народних кухиња и служби за социјалну помоћ у деловима града Њу Јорка као што су Квинс, Челзи и Бруклин. Бескућницима су показивали своје докторске легитимације, обећавајући им бесплатне патике и чизме за њихово учешће у прегледима и тестовима.
Искористивши лошу финансијску ситуацију преварених особа, преваром су их одвозили у клинике у Бруклину и Бронксу, где су над бескућницима рађени бројни тестови. Педијатри би давали „фиктивну дијагнозу“ о неопходности тестова, да би потом преварене људе предавали у руке психијатрима и специјалистима на експерименте.
Један од главних криваца, Ерик Вајнер је пред судом буквално изјавио да „ми можемо користити пацијенте као заморце за шта год хоћемо“
freehand freehand 20:57 03.04.2015

Re: Ljudska farma

Педијатри би давали „фиктивну дијагнозу“

I baš pedijatri? Omega, postavljaj linkove, nemoj da ti je teško.

Inače, o ovome postoji more glasina, filmova, a bogami i dokazanih stvari, samo što je to čist kriminal i ilegalna radnja i nema veze sa korišćenjem ljudske kože za modne potrebe.
omega68 omega68 21:21 03.04.2015

Re: Ljudska farma

Шта је фрее?
Треба ли плава или жута, пилула?
Хоћеш да кажеш да ја лажем или да сам глуп па да у све верујем?
Носи се и ГЛЕДАЈ фрее, ГЛЕДАЈ и ЗАПАМТИ да ЈА НИКАД НЕ ЛАЖЕМ
Typically, once patients arrived at a clinic, they would be seen by a podiatrist, the indictment says. The podiatrist would give a “fictitious diagnosis,” order more tests or specify equipment like orthotics or leg braces that the patient actually did not need. The podiatrist often referred the patient to additional doctors who were part of the scheme, including psychiatrists and pain-management specialists, who might sign the patient up for recurring visits that they could bill. Cardiologists and vein specialists, meanwhile, might bill as if they were reviewing their unnecessary tests without actually doing any reviewing, or claim to Medicaid they had done procedures that they never had.

ЛИНК
И за кожу могу да ти дам линк али нећу
freehand freehand 21:26 03.04.2015

Re: Ljudska farma

Шта је фрее?
Треба ли плава или жута, пилула?
Хоћеш да кажеш да ја лажем или да сам глуп па да у све верујем?
Носи се и ГЛЕДАЈ фрее, ГЛЕДАЈ и ЗАПАМТИ да ЈА НИКАД НЕ ЛАЖЕМ

Polako, Omega. Link daš da ljudi mogu šire da se obaveste, da provere kredibilnost izvora, da ako im se dopadne sadržaj i izvor pogledaju šire sadržaj, da nastave da ga prate.
Nemoj biti neurozan.
omega68 omega68 21:36 03.04.2015

Re: Ljudska farma

Схватам те, чак и после 6 пива могу да схватим
Само, стално је нека повика на мене да убацујем непроверене теорије завере...
Мислим, мени је глупо да увек линкујем јер то онда значи да се не верује у моју интелигенцију и у то у шта верујем.Како да ти кажем, треба веровати више у све што није у мејнстрим медијима
Па чак и кад је у Њујорк тајмсу
То је моје моје мишљење.
princi princi 21:38 03.04.2015

Re: Ljudska farma

а етнички Јевреји су мешавина народа у којој су већину чинили медски Сарбати или антички Срби (Фисонци, Хавили), који су из Европе отишли на Исток и учествовали у генези не само Јевреја, већ и свих осталих народа Блиског Истока заједно са својим сународницима старинцима из Предње Азије.

Pred ovim čovek samo može da zanemi. Zadivljen.
freehand freehand 21:40 03.04.2015

Re: Ljudska farma

princi
а етнички Јевреји су мешавина народа у којој су већину чинили медски Сарбати или антички Срби (Фисонци, Хавили), који су из Европе отишли на Исток и учествовали у генези не само Јевреја, већ и свих осталих народа Блиског Истока заједно са својим сународницима старинцима из Предње Азије.

Pred ovim čovek samo može da zanemi. Zadivljen.

Mene i tu malo muči dilema - haksli ili Orvel?
omega68 omega68 21:51 03.04.2015

Re: Ljudska farma

Pred ovim čovek samo može da zanemi. Zadivljen.

Pretpostavljam, doktore, da je ironija.
Znate li , dpktore, ko je Slobodan Filipović?
Слободан М. Филиповић је србиста, дипломирани етнолог и новинар који се бави митологијом и палеосемантиком. До сада је објавио низ значајних књига: „Србизми у турско-источњачким језицима“, Бгд. 2000 (7508.), Сардонија; „Божанска имена“, Бгд. 2004 (7512.), Сардонија; „Речник српско-аријски или архаично-српски с додатком корена“, Бгд. 2011 (7520.), Сардонија и друго допуњено ауторско издање; „Србизми у грчком и латинском“, Бгд.2011 (7520.), Пешић и синови; „Есеј о Илијади“, Бгд. 2011 (7520.), ауторско издање и „Слава од искона“, Бгд. 2012 (7521.), ауторско издање.

Da li ste, doktore, Vi veći stručnjak od njega u toj oblasti?
Dokle će svaka šuša da misli da je najpametnija u svakoj oblasti?
Prijatno!
freehand freehand 21:56 03.04.2015

Re: Ljudska farma

omega68
Pred ovim čovek samo može da zanemi. Zadivljen.

Pretpostavljam, doktore, da je ironija.
Znate li , dpktore, ko je Slobodan Filipović?
Слободан М. Филиповић је србиста, дипломирани етнолог и новинар који се бави митологијом и палеосемантиком. До сада је објавио низ значајних књига: „Србизми у турско-источњачким језицима“, Бгд. 2000 (7508.), Сардонија; „Божанска имена“, Бгд. 2004 (7512.), Сардонија; „Речник српско-аријски или архаично-српски с додатком корена“, Бгд. 2011 (7520.), Сардонија и друго допуњено ауторско издање; „Србизми у грчком и латинском“, Бгд.2011 (7520.), Пешић и синови; „Есеј о Илијади“, Бгд. 2011 (7520.), ауторско издање и „Слава од искона“, Бгд. 2012 (7521.), ауторско издање.

Da li ste, doktore, Vi veći stručnjak od njega u toj oblasti?
Dokle će svaka šuša da misli da je najpametnija?
Prijatno!


Ovo sluti na "Princi protiv piva".
Nije u redu, protivnici nisu ravnopravni. Šest na jednog, ej!
omega68 omega68 22:01 03.04.2015

Re: Ljudska farma

а етнички Јевреји су мешавина народа у којој су већину чинили медски Сарбати или антички Срби (Фисонци, Хавили), који су из Европе отишли на Исток и учествовали у генези не само Јевреја, већ и свих осталих народа Блиског Истока заједно са својим сународницима старинцима из Предње Азије.


Pred ovim čovek samo može da zanemi. Zadivljen.

Šta nije jasno?
Iz lepenskog Vira kao kolevke poznate civilizacije se narod širio na sve četiri strane sveta.
MI SMO KOLEVKA IZ KOJE SU SVI NASTALI
LINK

princi princi 22:12 03.04.2015

Re: Ljudska farma

Nije ovo pivo, ovo je metadon.
omega68 omega68 22:40 03.04.2015

Re: Ljudska farma

hehe, sa svega čovek može da se skine osim sa samoizgrađenih lovorika.
Sa nih se pada.
Na glavu
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:55 03.04.2015

Re: Ljudska farma

princi
Nije ovo pivo, ovo je metadon.


druze, pazi u kakvom stanju je domaja kada Omegin shizkriz ima 21 lajk a ti imas - 1?! teska stvar, ali za utehu je da u Vojvodini nije ovoliko tmurna slika. eto, barem neko da nosi Srbiju, koliko toliko.

ps. omega, pod hitno baci ta sva sranja, i pocni da se bavis Radnickim 1923.
blogovatelj blogovatelj 05:55 04.04.2015

Re: Ljudska farma

Само, стално је нека повика на мене да убацујем непроверене теорије завере...


Ma jok, čini ti se.
Pazi ovo, na primer... To si ti napisao, da te podsetim.

Педијатри би давали „фиктивну дијагнозу“ о неопходности тестова,


Znaš šta je pedijatar i čime se on bavi?
Al dobro. Popij još neko pivo posle tih šes' pa ćeš još bolje da shvataš.
blogovatelj blogovatelj 05:59 04.04.2015

Re: Ljudska farma

Nije ovo pivo, ovo je metadon.


Meni liči na šumadijski kokain. Ovako samo šljiva može da goni u ludilo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:37 01.04.2015

njih dvojica


Haksli je bio bolji prorok, Orvel je bio talentovaniji pisac.

Kao klinac mnogo više sam voleo Hakslija, sada mi je Orvel mnogo draži.

I da, nit je Haksli samo "Vrli novi svet", nit je Orvel samo "1984" ili "Životinjska farma".
freehand freehand 22:51 01.04.2015

Re: njih dvojica

I da, nit je Haksli samo "Vrli novi svet", nit je Orvel samo "1984" ili "Životinjska farma".

Nit je ovo književni blog o delu dvojice pisaca.
Mislim, vidiš da je poenta u nečem drugom.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:05 01.04.2015

Re: njih dvojica

freehand
I da, nit je Haksli samo "Vrli novi svet", nit je Orvel samo "1984" ili "Životinjska farma".

Nit je ovo književni blog o delu dvojice pisaca.
Mislim, tvidiš da je poenta u nečem drugom.


Orvel je samo išao više u džigericu, možda je spolja gledano bio lošiji prorok, ali je one dublje mehanzime u svakom čoveku mnogo bolje opisao.

Elem, citirah li negde već ovo:

Shooting An Elephant

pravi mali masterpiece.
hajkula1 hajkula1 23:47 01.04.2015

Re: njih dvojica

freehand
I da, nit je Haksli samo "Vrli novi svet", nit je Orvel samo "1984" ili "Životinjska farma".

Nit je ovo književni blog o delu dvojice pisaca.
Mislim, vidiš da je poenta u nečem drugom.



Aj ko sme da započne priču kako priliči?
wilma68 wilma68 22:49 01.04.2015

Ne umem

Ne umem da kažem išta iole suvislo, sem da napomenem da se oglašavam-jer sam duboko pogođena ovim pismom i paralelizmom univerzuma ova dva pisca ( i mislioca! ).
Poenta je poražavajuća za ljudski rod-koji trenutno ( u kosmičkim razmerama, vrlo trenutno i neprimetno ) obitava na Kugli.
Pih...za nas.Fuj.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:58 01.04.2015

Re: Ne umem

paralelizmom univerzuma


Ovo me podseti na jednu rečenicu u "Setnom Kromu", inače Hakslijevom prvencu, kada jedan tip opisuje neku ribu rečima (parafraziram):

"Znaš, svi smo mi paralelne prave koje se seku tek negde u beskonačnosti, ali je ona malo paralelnija od nas ostalih"
wilma68 wilma68 23:00 01.04.2015

Re: Ne umem

Po tipu:"Svi su ljudi jednaki, samo su neki jednakiji od drugih..."
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:10 01.04.2015

Re: Ne umem

wilma68
Po tipu:"Svi su ljudi jednaki, samo su neki jednakiji od drugih..."


samo zvuči slično, kontekst sasvim drugačiji.
wilma68 wilma68 23:38 01.04.2015

Re: Ne umem


Of kors;nego me podsetilo na jednakost forme.
angie01 angie01 23:10 01.04.2015

ova tema ne moze bez,



a_jovicic a_jovicic 00:18 03.04.2015

Re: ova tema ne moze bez,

angie01


Eh "Brazil" ... Ništa bez Pajtonovaca!

Inače čuh od naših ljudi koji već dugo godina žive u Londonu (a i sam sam imao priliku da se uverim na primeru "Please mind the gap" ) da Pajtonovci nisu puno morali da izmišljaju u svojim klasičnim skečevima ... samo "prepisivali" ono što vide oko sebe.

A "Brazil" je tako dobra varijacija na "1984" sa tako snažnim obrtom na kraju filma (i fantastičnom DeNiro-ovom epizodnom ulogom) da ekranizacija same 84-te deluje tako bledo i mlako. Gre'ota je da ne videh taj DVD izdat kod nas ali sam ga na sreću našao u Trstu još davne 2003-će (a ono i to mu nekako dodje "kod nas" )


To je inače jedan od nekoliko DVD-jeva koje ne-po-zaj-mlju-jem-ni-kom!
tyson tyson 18:29 03.04.2015

Re: ova tema ne moze bez,

ekranizacija same 84-te

Mislio sam da smo već raspravili da ne postoji knjiga čiji je naslov tako preveden


a_jovicic a_jovicic 23:11 03.04.2015

Re: ova tema ne moze bez,

tyson
ekranizacija same 84-te

Mislio sam da smo već raspravili da ne postoji knjiga čiji je naslov tako preveden

Znači bolje da svaki put napišem hiljadu devetstotina osamdeset i četiri? Pa dobro ... "da ekranizacija samog hiljadu devetstotina osamdeset i četiri deluje tako bledo i mlako".
blogovatelj blogovatelj 06:03 04.04.2015

Re: ova tema ne moze bez,

Znači bolje da svaki put napišem hiljadu devetstotina osamdeset i četiri?



1984. je ime knjige.
Obrati pažnju na tačku posle broja.
I ne kači se sa Tajsonom, može uvo da ti odgrize.
kick68 kick68 23:13 01.04.2015

Nekako mi

to brojanje poena nije na mestu, kao ni hronologija.
Oba pisca imala su na umu razliciti tip uredjenja.
Haksli je opisao najgori moguci scenario buducnosti zapadnog sveta u kome je ziveo i koga je dobro poznavao.
Orvel je u svoje knjige izlio svoje razocaranje komunizmom (i Rusijom i Spanskim gradjanskim ratom) kao i sva svoja strahovanja. U 1984. prikazao je sumornu sliku buducnosti zemalja Istocnog bloka.

A konzumerizam? Kad god padnem u iskusenje da kupim nesto sto mi ne treba, setim se :"The more stiches, the less riches", i odustanem:)))
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:21 01.04.2015

Re: Nekako mi

Orvel je u svoje knjige izlio svoje razocaranje komunizmom (i Rusijom i Spanskim gradjanskim ratom) kao i sva svoja strahovanja. U 1984. prikazao je sumornu sliku buducnosti zemalja Istocnog bloka.


Ovo je veoma rasprostranjeno mišljenje, mada Bardžis (Anthony Burgess) u svojoj knjizi "1985" iznosi vrlo ozbiljne argumente u prilog tezi da je Orvel pišuči "1984" u stvari kao inspiraciju imao pre svega posleratnu Britaniju.
fijumau fijumau 23:27 01.04.2015

Re: Nekako mi

A pomalo i Zamjatina.
kick68 kick68 23:29 01.04.2015

Re: Nekako mi

Ovo je veoma rasprostranjeno mišljenje, mada Bardžis (Anthony Burgess) u svojoj knjizi "1985" iznosi vrlo ozbiljne argumente u prilog tezi da je Orvel pišuči "1984" u stvari kao inspiraciju imao pre svega posleratnu Britaniju.

A Britanija je u opasnosti od onoga sto dolazi sa istoka? Or what?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:30 01.04.2015

Re: Nekako mi

Or what?


izvinjavam se, možete li prevesti?
kick68 kick68 23:34 01.04.2015

Re: Nekako mi

izvinjavam se, možete li prevesti?

Across the street?
U kom kontekstu je imao Britaniju za inspiraciju? Drustvo kakvo je bilo tada ili je pod pretnjom. Je l' to neki esej, roman...or what:)))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana