Društvo| Život

U svetu medveda i leptirova

pape92 RSS / 04.04.2015. u 15:16

20uzhau.jpgDa li živimo u najboljem, najgorem ili jedino mogućem svetu nije pitanje koje previše muči većinu nas. Razmislimo li, najverovatnije bi kao odgovor predali beli listić. Get me out of here, zapomaže svaka iole razumna ćelija u našem telu, izmrcvarena mnogobrojnim sranjima koje je okružuju.

Pre neki dan, žurim na ručak. Izlazim iz jedne od onih samoposluga koje imaju pokretne stepenice, a ispod njih me čeka grupica ljudi naoružanih hemijskim olovkama. Da potpišem neku peticiju.  Nemam sad vremena kažem, hvala lepo, i odlazim na parking. Samnom na ručak žuri i Lara, devojčica od nepunih devet godina. Prekoreva me zašto nisam ljudima ispunio molbu kad su me tako lepo pitali. Želim da detetu naglasim kako mu predstoji još jedno uputstvo za život u građanskom društvu, pa odlučujem da ne pokrećem vozilo dok ovo ne razjasnim. Kažem kako ti ljudi hoće da se za nešto izbore, da nečim nisu zadovoljni i da sad to nešto hoće da promene. Onda mole druge ljude koji se sa takvom promenom slažu da potpišu da se slažu, pa ako bude mnogo takvih koji se slažu, možda im uspe da promene to što hoće. Žurili smo na ručak, i nisam imao vremena da ih saslušam šta to hoće, objašnjavam ja, i onda ne mogu da potpišem nešto a da ne znam šta je to. Možda je na primer da zabrane svoj deci mlađoj od devet godina da idu u zoološki vrt. Možda je i nešto pametno, kažem (ne uspeva mi da se setim ničeg pametnog), ali pre nego što se složiš sa nekim, treba uvek da vidiš šta taj ustvari hoće.

Vidim, kapira. Palim kola. "Samo...", počinje Lara. Gasim kola. "Ja ne bih ništa menjala, sve je dobro baš tako kako je. Možda bih donela zakon da svaka porodica mora da ima psa, ali ništa više." Palim kola. Odlazimo na ručak. Za trenutak živim u najboljem mogućem svetu, računajući i to da u njemu još uvek nije obavezno imati psa.



Komentari (39)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 15:29 04.04.2015

..

Зар није обавезно имати пса?

Дете ти лепо каже, само пас недостаје да све буде савршено! Ја бих учинила свет савршеним ако би то било у мојој моћи.

Где да потпишем петицију да Лара добије пса?

8c_competizione 8c_competizione 15:35 04.04.2015

Re: ..

Где да потпишем петицију да Лара добије пса?


ja sam za to da Larin pas bude klepmav i blesav

pape92 pape92 15:35 04.04.2015

Re: ..

Ma, dobiće ga, bez brige Malo još mora da se strpi.
mariopan mariopan 15:40 04.04.2015

Re: ..

8c_competizione
Где да потпишем петицију да Лара добије пса?


ja sam za to da Larin pas bude klepmav i blesav


Јаоо што је блесав.
niccolo niccolo 15:58 04.04.2015

Re: ..

Где да потпишем петицију да Лара добије пса?

Podržavam.
vera.nolan2 vera.nolan2 15:52 04.04.2015

Get me out of here,

ah,ali sad je kasno,bar je dete pobeglo...
i da ,kao lajt motiv ,često ponavljam u mislima,boreći se,mentalno sa svakodnevicom, dve olakšavajuće tvrdnje:
Ovaj svet je najgori od svih mogućih svetova,sa autentično doživljenim, šopenhauerskim pesimizmom,
a onda sledi Lajbnicova,dostojanstvena razumska:
Ovaj svet je najbolji od svih mogućih,jer je jedino moguć...
Ali ko se gde zatekao,ne mogu nam oduzeti svakodnevne radosti porodice ,ko je ima...pa sve lepote koje je sam čovek kadar naći,ako hoće-može...
evo,npr malo jazza,umesto zajedničkog ručka sa prinudno odbeglom ćerkom.



i da,posle gubitka dve lepe mace i posle 12 godina zajedno, umrle Impi,divne voljene čivave,nikom ne bih preporučila kućno mezimče,umrli su nam članovi porodice,to je neprebolno...


angie01 angie01 15:57 04.04.2015

,

Možda bih donela zakon da svaka porodica mora da ima psa, ali ništa više."

kazi Lari, da ima dva potpisa ovde kod mene,

računajući i to da u njemu još uvek nije obavezno imati psa.

a ti, moj.

pape92 pape92 16:01 04.04.2015

Re: ,

angie01 angie01 16:10 04.04.2015

Re: ,

a vidi predlog:))



i ambijent,

freehand freehand 16:11 04.04.2015

Ovo ti je

... svet međeda i leptirica.
Sve šeširi, nigde pitona što gutaju slonove.
A možda je, ipak, sve u oku posmatrača?
mikele9 mikele9 16:27 04.04.2015

Re: Ovo ti je

A možda je, ipak, sve u oku posmatrača?

A oko ovdašnjeg posmatrača je u PRKNU!
freehand freehand 16:36 04.04.2015

Re: Ovo ti je

mikele9
A možda je, ipak, sve u oku posmatrača?

A oko ovdašnjeg posmatrača je u PRKNU!

Da ne rečemo u šupku.
Đes mikele, prostačino stara?!
pape92 pape92 12:39 05.04.2015

Re: Ovo ti je

U pravu ste.

Osnovna ideja mi nije bila da podelim intiman porodični trenutak pa da se čitaoc razneži zbog toga. Već da pokaže kako nam se svet, onaj u našem oku, pokvari kako ga upoznajemo, i kako je to u neku ruku tužno.

A 'teo sam i da navedem na razmišljanje na temu da smo svet previše pokvarili. Savršen nije moguć, ali bolji jeste. Velika je prevara priča da nije.
larisa_bg larisa_bg 16:36 05.04.2015

Re: Ovo ti je

pape92
Već da pokaže kako nam se svet, onaj u našem oku, pokvari kako ga upoznajemo, i kako je to u neku ruku tužno.


Ne pokvari se svet, već se nama, kako odrastamo, uvećavaju
1. ambicije
2. strahovi

I onda svet postaje komplikovanije mesto.
Svako na tu komplikovanost reaguje na drugačiji način i eto ti onda tog "iskvarenog" sveta.

Slažem se, to jeste tužno. Ali je i neizbežno. Ne može se proživeti život sa dušom deteta i odgovornostima i obavezama odraslog. Nažalost.
pape92 pape92 19:17 05.04.2015

Re: Ovo ti je

Ne može se proživeti život sa dušom deteta i odgovornostima i obavezama odraslog. Nažalost.

Ne može.

Uzgred, kad neko kaže kako je super da je zadržao dušu deteta, obično se naježim. Jer se najčešće ispostavi da se pod tim ne podrazumeva nevin pogled na svet, nego sklonost ka detinjarijama u situacijama gde je potrebno biti odrastao. Drugim rečima, infantilnost. Ta bolest duboko potresa takozvanog savremenog čoveka, i uzrok je mnogim jadima.

Ono što je mene potreslo kod (Larine) izjave da svet ne treba menjati su istovremeno bile dve stvari. Pomisao kako bi to bilo da i kao odrasli možemo imati svet koji ne treba menjati - san o utopiji. I drugo, kako u svačijem životu kao deo odrastanja, ustvari celokupnog života, neprekidno slede otkrivanja da na svetu postoje stvari koje ne bi smele da postoje. Mislim na razne oblike surovosti i slične grozote.
mariopan mariopan 19:25 05.04.2015

Re: Ovo ti je

pape92
Ne može se proživeti život sa dušom deteta i odgovornostima i obavezama odraslog. Nažalost.

Ne može.

Uzgred, kad neko kaže kako je super da je zadržao dušu deteta, obično se naježim. Jer se najčešće ispostavi da se pod tim ne podrazumeva nevin pogled na svet, nego sklonost ka detinjarijama u situacijama gde je potrebno biti odrastao. Drugim rečima, infantilnost. Ta bolest duboko potresa takozvanog savremenog čoveka, i uzrok je mnogim jadima.

Ono što je mene potreslo kod (Larine) izjave da svet ne treba menjati su istovremeno bile dve stvari. Pomisao kako bi to bilo da i kao odrasli možemo imati svet koji ne treba menjati - san o utopiji. I drugo, kako u svačijem životu kao deo odrastanja, ustvari celokupnog života, neprekidno slede otkrivanja da na svetu postoje stvari koje ne bi smele da postoje. Mislim na razne oblike surovosti i slične grozote.

Деца морају да упознају свет какав стварно јесте, са свим манама и врлинама......само истовремено морају имати један савршен свет у коме могу да живе без страха, где ће се удобно и сигурно осећати док не буду научили како да се бране од тог истог света који је несавршен и често опасан.

Наш посао је да их свему томе научимо јер јје то наука о животу, без ње нема опстанка.
Hansel Hansel 22:13 05.04.2015

Re: Ovo ti je

larisa_bg
Ne pokvari se svet, već se nama, kako odrastamo, uvećavaju
1. ambicije
2. strahovi

I onda svet postaje komplikovanije mesto.
Svako na tu komplikovanost reaguje na drugačiji način i eto ti onda tog "iskvarenog" sveta.

Slažem se, to jeste tužno. Ali je i neizbežno. Ne može se proživeti život sa dušom deteta i odgovornostima i obavezama odraslog. Nažalost.

Може, додуше тешко. Ако је неко задржао неке елементе дечје отворености, не значи да не може да има механизме за опстанак. Познајем једну такву особу с прилично екстремним моментима своје личности у том смислу.

У ствари, кад кажемо "дечје" ми најчешће не мислимо на исте ствари. У најмању руку јер ни деца нису иста.

Блиско ми је ово упутство које даје Мариопан.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:51 04.04.2015

.

Možda bih donela zakon da svaka porodica mora da ima psa

nažalost, neka deca su alergična.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:11 04.04.2015

U svetu medveda i leptirova

И паса, и паса, не забушавај!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:21 04.04.2015

Стари, чувај Лару...

... јер у НС одрастају опасни фрајери, Беге шарма и Енес мистичне харизме. :)
pape92 pape92 21:00 04.04.2015

Re: Стари, чувај Лару...

Kupio sam pušku, kupio sam...i kako već ide, u mom slučaju verovatno još jednu pušku, ako se prva pokvari

Pustite me (mislim na sve opasne frajere) još ovih par godina u miru (ne računajući psa)
49 41 49 41 04:22 06.04.2015

Re: Стари, чувај Лару...

Srđan Fuchs
... јер у НС одрастају опасни фрајери, Беге шарма и Енес мистичне харизме. :)


To je jedan meni rekao doslovce za kcerku kad je bila 3.5 godine

Kcerka je pravila katalog Opel Astra karavan. On, neka nemica, decak stariji.

Kad se zavrsila snimajuca ujdurma, jurnjava kolicima - SRECNA porodica on meni;
-Cuvaj ovo dete! Ti pojma nemas, sto mi je jedna CRNKA sa krupnim plavim ocima kao ovo tvoje dete zavrtelo zivot!

On izrazito naocit, mauskarac; rodjen u Kaliforniji zivi u Evropi ...
Ma ocu da se vratim posle 7 godina. Joj, ne mogu ove "vase" zime.

Svak, bezi od necega; padne na dupe "zbog" nekoga.
tyson tyson 19:32 04.04.2015

Snovi


Pokloni detetu psa, nemoj da si baksuz


pape92 pape92 20:55 04.04.2015

Re: Snovi

Hoću. Things we do for itd itd
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:21 05.04.2015

Re: Snovi

Pokloni detetu psa

ne mogu a da ne dodam - pokloni detetu nekog mešanca iz šeltera, nemoj da kupuješ.
pape92 pape92 23:53 05.04.2015

Re: Snovi

Mora da joj se dopadne, to je jedan od u slova. Nedeljama čeprka po internetu i zagleda psiće po ulici. Nisam znao da su neke rase toliko skupe (pas od npr dve tri iljde evra otpada kao glup). Inače, ovde nema previše pasa u šelteru. Mene lično ne treba da ubeđuješ, jedini pas kojeg sam imao se zvao Cuki i bio je ustvari svih nas dece. Da sad ne ulazimo u štednju kućnog budžeta :) Ali mora da bude štene, i ne sme da bude mnogo veliki kad poraste.
tyson tyson 00:15 07.04.2015

Re: Snovi

ne mogu a da ne dodam - pokloni detetu nekog mešanca iz šeltera, nemoj da kupuješ

Управо због тога и апеловах - поклони, а не купи

Него, шта му то дође "шелтер"?

pape92 pape92 09:51 07.04.2015

Re: Snovi

Govori srpski da te ceo svet bombarduje, što kaže poslovica.
Zavetišče, bre!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:00 07.04.2015

Re: Snovi

Pape, možeš da kontaktiraš i neko lokalno društvo za zaštitu životinja. Tako možeš da uzmeš štene sa ulice, a da ti bude sve sređeno oko vakcine, čipa i kasnije sterilizacije. Bolje organizovana društva daju i popuste kod svog veta za kasnije intervencije.
pape92 pape92 12:37 07.04.2015

Re: Snovi

Raspitaću se. Hvala!
anonymous anonymous 04:24 06.04.2015

"Emocionalna kuga"

Svi su ljudi rodjeni jednaki u slobodi i ljudskim pravima. Mantra koja navodno važi medju ljudima. Ali sigurno je, ne važi u relaciji čovek – životinja. Pazite, ne mislim ono što i vi. Životinja je zaštićenija. Ona vas može napasti i ujesti. I vaše slatko dete. A vi je ne smete ubiti. Jer tako kaže zakon.O dobrobiti životinja. Koji niko nije pročitao. Koji je kao i sve drugo - došao „odnekud „
Zakon dakle, ne predvidja da ta mala slatka životinjica, taj mali slatki kućni ljubimac može biti i zver koja će vas na ulici presresti,napasti i povrediti.
Ona vas, jer vi nju ne smete.Ona vas može rastrgnuti,a vi je ne smete ubiti čak ni u samoodbrani. Tako kaže zakon !!!!!

O tempora, o mores.

Epidemija iznenadne „ljubavi prema životinjama“ koja je prisutna kod nas poslednjih godina fenomen je koji sigurno treba istražiti. Iz različitih aspekata.

Kada nemo ćutimo kada ljudi seku prste, jer nemaju šta da jedu ili im kradu plate,
Kada nemamo vremena da vidimo kako nam GMO seme , kroz donacije siromašnim ratarima počinje da truje njive,
Kada posle toliko izazvanih ratova širom sveta, u novom ratu ne prepoznajemo ko je agresor,a ko žrtva,
Kada posle hiljada ubijenih sugradjana tokom bombardovanja i hiljada umrlih od kancera nakon toga nismo spremni da odlučno kažemo Ne u NATO,
a za samo nekoliko sati okupimo 40.000 zabrinutih ljudi spremnih da se angažuje kada je u pitanju zaštita neke životinje,ma koliko ona bila slatka i ljupka, zaključak je neizbežan
mi smo društvo zaraženo „emocionalnom kugom „ .
[i][/i]
pape92 pape92 12:45 06.04.2015

Re: "Emocionalna kuga"

Priznajem da ova razmatranja nisam ugradio u temelje odluke da dete obradujem psićem.


angie01 angie01 13:36 06.04.2015

Re: "Emocionalna kuga"

Zakon dakle, ne predvidja da ta mala slatka životinjica, taj mali slatki kućni ljubimac može biti i zver koja će vas na ulici presresti,napasti i povrediti.



Nesto na tu temu
49 41 49 41 18:40 06.04.2015

Jel' hoces psica?

Jel' hoces da ustanes rano; iako je, kisa, sneg, vetar, sunce
-Da ga izvedes napolje da; piski kaki njuska malo okolo.
Njegov bioritam mu kaze da se treba probuditi pre sunca - tvoj ne!
Psic, macka, ... nije igracka.

Moras, mu posvetiti paznju i vreme; kao da je pravo ljudsko bice. Imaju oni svoju psihologiju; kao i mi - samo sto mi to ne znamo, ne primecujemo, necemo da znamo.

Bolje deca rastu uz-kucnog ljubimca, zdravija su!

Sve sam to radio, kad sam bio mali i za kuce, pile, macku, goluba, pticu. I kasnije.

Pre nego sam sebe umio, nahranio - cinio sam prvo za njih.

Ako hoces psica, moras da "preuzmes" lepe stvari oko njega i one "ruzne" - brigu, odgovornost.

-Insert, razgovora sa mojom kcerkom; kad je bila s licnog uzrasta.


P.S.
Kupi joj, dovedi, donesi; psa, bez daljnjeg! Bice zdravija.
"Podsecaj je"- sta treba da radi oko njega.
Hansel Hansel 22:31 06.04.2015

Re: Jel' hoces psica?

Прошлог лета комшиница изнад мене, у мом родном граду, довикује ћерки с прозора: "Ана, види како Бојан шета свог пса, што се не вратиш да узмеш нашег?" – "Баш ме брига, ти си хтела да га купиш, ти га и шетај!"
pape92 pape92 00:08 07.04.2015

Re: Jel' hoces psica?

Uz psa ide i odgovornost. Znamo mi to. Jel'da da znamo? Znamo. Možda. Valjda. Trebalo bi. Ja mislim da znamo.
freehand freehand 08:43 07.04.2015

Re: Jel' hoces psica?

pape92
Uz psa ide i odgovornost. Znamo mi to. Jel'da da znamo? Znamo. Možda. Valjda. Trebalo bi. Ja mislim da znamo.

Pa pokloni detetu i odgovornost, nemo si stipsa.
49 41 49 41 05:09 08.04.2015

Psihologija psica

Vec sam negde pisao o tom Krupku, malom koga sam vadio iz kanjona. Doneo kuci, na tri dana; pa ostao ohhoo.
Takodje da su nas izbacili iz planinarskog doma, bauljali do iza ponoci sa psicem u rancu.

U 4 ujutru, njegova igranka bez kraja sa planinarskim cipelama; nasim i tudjim."Praksa" iz stana sa knjigom spustenom pored kreveta i u isto vreme.

Izbacim ga iz doma, radi obzira prema drugim planinarima koji spavaju.

Ujutru u 7 me probudi kisa. Skocim bosonog, izletim na vrata malog planinarskog doma.
U normalnim situacijama, na sapat; iako spava skace i krece ka meni.

Sedi na 50-80 m od doma, ispode jedne-jedine osusene kruske. Okrenut ledjima. Gleda ka sumi. Svi pozivi, ne pomazu. Ni glavom da mrdne, levo, desno; kamo li osvrtanje.
Ignorise me totalno.

Trcim bosonog, preko trave, kamenjara niz koje se slivaju potoci vode.
Grabim ga mokrog i nazad po pljusku na susenje -njega i sebe.

st.jepan st.jepan 03:04 09.04.2015

Dogless


"Beštije vanka iz kuće!" vikala je moja majka kad god bih pokušao da posvojim neko kerče.
Duže od dva tri dana..., ma kakvi!

Nikada nisam provalio odakle joj taj trip - možda neka trauma iz najranijeg detinjstva.

Ajd' što me je izbacivala zajedno sa pokupljenim džukelama, ali isto je bilo i sa nekoiko baš onako rasnih i šesnih kapitalaca:
Šarplaninac - granični slučaj psa i medjeda, potom irski seter - prelepi ridja neobično otmena držanja, pa ritriver..., onaj zlaćani, bistrooki.
Poklanjali mi ih, eto, razni, a onda sam ih ja nevoljno poklanjao nekim drugim raznim.

Siguran sam da bi mi tu dogless frustraciju svaki sud uvažio kao olakotnu okolnost, ma šta počinio.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana