Filozofija| Muzika| Politika| Umetnost

"Odbrana" u 26 slika

Nebojsa Krstic RSS / 18.04.2015. u 15:14

 

 

Slika 1. Srđan Šaper i ja idemo Bulevarom Revolucije. Pevušimo melodiju jedne nove pesme. "Isus je naš maj", je deo teksta pesme od koga u tom trenutku imamo samo to i još par reči. Na isti način nastala je i "Zašto su danas devojke ljute", godinu i nešto ranije. Samo, tada smo hodali od Slavije ka Kalemegdanu. Problem je kako onemogućiti da se pesma nastala u hodu zaboravi. Predložim da odemo kod Ljudmile Bećković na Konjarnik. Ona ima klavir, zna note i zapisaće nam. To i uradimo iste večeri. Ljudmila nam zapiše. Još uvek imam negde taj komad hartije. Tako nastane prva od pesama s ploče "Odbrana i poslednji dani".

Slika 2. Podrum u Knez Danilovoj. Vežbamo od pet popodne, radnim danima, vikendom samo iznimno. U ovoj slici tu je Mile Pile Miletić. Dogovaramo se da nam snimi novu ploču. Otkud Mile? Upoznali smo ga kod Minimaxa kome je bio tonac. Mile se ponudio, rekao da bi voleo to da uradi. Nije bio naročito iskusan, to ćemo utvrditi tek kasnije.

Slika 3. Studio 6 Radio Beograda. Ogroman, može da stane čitav simfonijski orkestar. Nama to nije problem, možemo da priuštimo jer smo prethodnu ploču, Mini LP, prodali toliko da nam je Jugoton dao da snimamo gde želimo bez vremenskog ograničenja. Zloupotrebićemo to i snimaćemo 3 meseca plus još jedan za miks. Sada snimamo matricu, bubnjeve i bas. Nikako ne možemo da namestimo zvuk bubnja kako treba. Doboš da bi bio dobar mora da ima čvrst i kantast zvuk, a ne sme da zvuči kao kanta. Da bi se to postiglo membrana na dobošu mora da se tapacira papirnatim maramicama i selotejpom u odgovarajućoj meri i mikrofoni moraju da se postave tako da jedan hvata kontru, drugi doboš, a ostali nogu, pa timpane, činele itd. Nekoliko dana trošimo samo na nameštanje željenog zvuka koji na koncu nećemo ni postići.

Slika 4. Fleš bek. Studio Dunav filma nedaleko od Zagreba. Snimamo «Retko te viđam sa devojkama». Pre toga smo istu pesmu već snimili kod Enca Lesića u Beogradu. Ali Goran Bregović nas je zvao, želeo je da snimimo ponovo, da nam on producira i da malo promenimo aranžman. I sad, završili smo poslednje što je bilo u planu, duvače. Trombonista, trubač i saksofonista, svi iz "Haustora", pakuju instrumente. Bregović sedi za miksetom. Ja sam ispred pulta, gledam u mnogobrojne reglere i pevušim: "Uzalud me budiš u pola šest/Nema nigde nikog i nemamo kud...". Bregović me čuvši to pronicljivo pogleda – i kao ništa.

Slika 5. Divljanov stan u Knez Danilovoj. Treba da se nađemo kod njega, ali ostali Idoli još nisu stigli. Sedimo u njegovoj sobi i pričamo o refrenu koji nam fali. Sutra treba da snimim pevanje za tu pesmu. Melodiju imamo, imamo i većinu teksta, fali samo tekst refrena. Vlada studira geologiju. Na zidu ispred fotelje u kojoj sedim zalepljena je velika mapa geoloških doba: prekambrijum, paleozoik, mezozoik, kenozoik...perm, karbon, jura, trijas...

"Reci mi, kenozoik nije za tebe", otpevam ja.

Vlada se nasmeje: "Nenormalno je."

"Jeste, malo je glupo", priznam..."U stvari nije – to je na granici između mnogo glupog i neviđeno mudrog."

I tako ostane.

Slika 6. Srđanov stan na Čuburi. Dnevna soba. Razgovaramo o naslovu za novu ploču. Složimo se da naslov mora da ima značajnu dozu heroike u sebi.

"Uspenje i sunovrat Idola", kažem ja.

"Odbrana i poslednji dani", kaže Srđan.

Slika 7. Terazije, 1991. Poslednje dan "Plišane revolucije". Događaj preti da se prevori u agoniju. Organizacioni odbor, u kancelarili iznad "Atine". Padne predlog da Đinđić raspusti skup. Ja dobijem zadatak da mu javim. Zovem ga iz telefonske govornice kod Mek Donaldsa: "Šta radiš?", pitam. "Gledam Star Wars s Jovanom." I dođe Zoran, održi govor. Izuzetan. Jedan od boljih u karijeri. Svrši se revolucija. Vrzmanje oko Terazijske česme. Srđan mi maše iz gužve. Pogledam, stoji sa Borislavom Pekićem. Priđem i upoznam se. Kažem mu da imamo ploču za koju smo mu ukrali naslov i obećam da ćemo mu je pokloniti, ne znajući da se to nikada neće desiti.

(Nastaviće se)

 

Objavljeno 18.4.2015. u Našim Novinama 



Komentari (550)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

emsiemsi emsiemsi 19:57 20.04.2015

Re: Опет ће испасти да

princi
имам нешто против човека, али морам да реагујем кад прочитам: Крле показује да не капира ни Шабана Бајрамовића ни Мади Вотерса (ништа страшно, не капирам их ни ја). Р'н'р није никаква субверзија, никаква слична будалаштина. Он је једноставно музика за забаву бејби бумера (и мало старијих Џен ексера). Производ, занат, никаква уметност, дакле. Основна функција му је била да се смувају фрајери и рибе, да има уз шта да се фирца и да се убије досада (технолошки развој после Другог светског рата је створио гомилу слободног времена којег је требало нечим испунити, и ТВ је ту имао неку не малу функцију). Никаква уметност, никакве уметничке форме, матрице, шта све не... Е сад, што је имао такву форму какву је имао, говори мало и о генерацији. То да је превасходно генерацијска ствар јасно потврђује да данас преживљава искључиво као део неког носталгија трипа и да умире заједно са ТВ-ом као медијем. Не знам шта ће слушати миленијалс, ни да ли ће само слушати или ће и гледати и слушати и мирисати, у сваком случају, не треба ништа од свега тога преозбиљно схватати.

Ово је прави рок !



и ово


tess tess 20:45 20.04.2015

Re: Јесте, тачно је:

onda opet neverovatna koincidencija.:)))

Da, u stvari, bila mi je rima.
Tačnije, igra riječi.
:)
mirelarado mirelarado 00:19 21.04.2015

Re: Јесте, тачно је:

Ex-YU novi talas je bio vrlo velika fora u npr. Poljskoj u to vreme.

Ana Popović se odselila u daleki Memfis, Tenesi i sad je tamo i okolo vole bogznakako (srpska Candy Dulfer, samo sa gitarom umesto saxa).

A Ceca je big tajm zvezda u susednoj i prijateljskoj Bugarskoj. Kažu i u Sloveniji.


Jадранка Стојаковић (домаћа Џоан Баез?) стекла је велику популарност у Јапану...
trener92 trener92 01:28 21.04.2015

Re: Јесте, тачно је:

Predrag Brajovic

Не бих, можда, био исти?

Ko zna? Okolnosti određuju čoveka.

Teške i komlikovane su to stvari moj Predraže.

Razumeo sam sve o čemu si pisao, kao i kontekst u kome si pominjao Đoleta i Čolu, to sam pomenuo onako uzgred ( iako nisam posebno naglasio), nego sam samo hteo da se uverim koliko imamo drugačiji pogled, pristup, percepciju

( kako god to nazvali) o shvatanju umetnost a i shvatanju r`n`r.

Slušam sad neku muziku

( kao i do sada ne mogu bez nje , muzike mislim, pustiću ti na kraju da čuješ nešto od toga) razmišljam nešto, ti i ja ovde razgovaramo, komuniciramo „ like two regular fellow“
svaki od nas objašnjava svoje stanovište, pokušavamo

( bar ja, a verujem i ti, da ne verujem da je tako nešto moguće, ne bih se ni odvažio da započnem razgovor)

pokušavamo da pronađemo neku dodirnu tačku ( osim Krleta)
zajedničku nit koja bi mogla da nas poveže u razmišljanjima;

a misli su mi na nekoj drugoj strani ili sferi, što zbog muzike koju slušam što zbog nekih situacija koje sam imao konkretno danas,

pa sve mislim ima li sve ovo neki smisao, pokušavam da pronađem, nekako u celom ovom mom miksu razmišljenjem o umetnosti, muzici,

rokendrolu ( kopirao sam tvoj izraz), a trebalo bi da ima, opet mislim; da ne bude samo, da je u pitanju isprazna priča radi priče, blebetanje.

O rok.

Pomenuo si u nekom od komentara „ važan je život“ (ako sam dobro citirao), imao sam danas, sticajem okolnosti, jedan susret, pa mi sve izmešalo i nekako, kak to kaže Džoni „učini nešto za svoju savjest“

Upoznao sam danas čoveka, svojih tridesetak, možda manje, godina, iz Čelareva, otac troje dece,

jedno 6 meseci, bolešljivo, drugo 4 godine, šmrkavo, treće, 9 godina sa ozbiljnim problemima i potrebama ( kao posledice nastale prilikom porođaja).

To treće najstarije dete vozi svaki dan u školu, u Bačku Palanku.

Nepunih tri godine je čovek radio, privremeno, kao ćuvar voćnjaka ( jabuka, nije važno) uglavnom noću i dogurao do vođe smene čuvarske službe.

Kada je bilo prelomno ( posle tri godine bi bio primljen na neodređeno vreme u toj firmi), čovek dobije otkaz, uz obrazloženje da prestaje potreba za njegovim radom. Žena je nezaposlena, kod kuće čuva drugo dvoje dece.

Nada se da će se ubrzo zaposliti opet kao čuvar prskalica za navodnjavanje poljoprivrednog zemljišta, celog poteza poljoprivrednog dobra oko Gajdobre, Silbaša, Čelareva i već ne znam, koje je uzeo neki od ovih Arapa;

uglavnom deo gde bi radio ima oko desetak (možda koji metar više) kilometara u prečniku, i to bi bila trasa koju bi trebao da obilazi tri puta u toku smene. Tačkari. Postoje mesta na kojima treba da registruje svoj obilazak, takozvane tačke. I da čuva od lopova.

Ne žali se, kaže, tako je bilo i nema se kud odatle.

Nešto mislim, kasnije, da li bi on mogao da razume ove poruke koje su Krle i drugari uputili? Da li bi razumeo, da li bi te neke ideje doprle do njega , i na koji način, kako?

Na koncu da li su takve ideje uopšte za nekog takvog?

BudiBog s nama, šta se meni sve mota po glavi. S
vašta , kažem ti, nemoj nikad da mešaš pića i slušaš ovakvu muziku, elegije, koje sad slušam, to je kao kad uzmeš džok kad si u minus fazi, to nije dobro, ume da odvali.

.end

Ili devojka, svoje 23, završila medicinsku školu, a privatno, po pozivu kad je neko preporuči, radi negu nepokretnih, i usput čisti kuće, pa volontira više od 6 meseci u bolnici, a očekujući konkurs da se prijavi i da se zaposli, usput brine o sestri i bratu, mlađi školarci, dok otac vozi kamionom robu s jednog na drugi kraj Srbije i Crne gore, pokušavajući da proda nešto od robe što je dobio kao kompenzaciju za obavljen posao, majka umrla pre skoro godinu dana, mlada tek prešla četrdesetu.

Ima takvih nebrojeno, ne moram da nabrajam više i ti ih znaš, isto kao i ja.
.
To je život.

.rolu

Ali to je i rokendrol

Rokendrol je i

kad
klinac od svojih nepunih 17 godina, mazne neku kintu i ključeve od auta roditeljima, i kao što to biva, na kraju se slupa, autom, a ne bi li impresionirao neku devojčicu, a sve to u strahu da mu je ne preotme neki drugi, jer nema da joj ponudi ništa osim šetnje i držanja za ruku a to ga je sramota, a kada je uhvaćen doveden pred svršen čin, obrazloži da će sve to vratiti jednog dana

i kad

momak pod prozorom neke devojke svira i peva, pa dobije punu kofu vode i saksiju u glavu

i kada

se neka nepoznata, a lepa, šveruje u busu, a on joj da svoju kartu da bi ispao džek pa nagrabusi,

i kada

klinci izvrnu taksistu da vozi za BG, do keve koja će da plati, on odveze do hotela gde im je stvarn keva ali ordinira ponekad i njih kao ne poznaje, a klinci, mlađi od 18, pojedu, popiju, naprave ceh i kad završe kažu ovima da zovu muriju, a murija im ne može ništa ( klinci su na socijalnom staranju), i taksista , koga inače poznaju, jer ih inače ne bi vozio, vrati se kao pokisao

i kad

u nekoj vojvođanskoj zabiti, pre svirke, uvališ se naručje dobrodržećoj snajki, pa uleti pijani muž, a ti kroz pendžer pa sokakom, tutanj u gaćama što bi rekli, pa cela ekipa braneći te od razularenih domorodaca , časno se povuče u po bitke, razbijenih instrumenata, glava, noseva i farova

rokendrol je i kada on želi da joj se smesti u krilo ispod na klavira, na klaviru, bez klavira

rokendrol je i kada ona njega hoće golog, ali u čizmama, vojničkim, a sred leta, za klavirom ili bez

i kad

kradući ribu eksplozivom, čovek ostane bez zuba i prstiju, pa naručuje 4 piva u kafani s dva prsta

i kad

ideš na tvrdo, svesno, ubeđen, verujući da je to za bolje, sutra,
kažu „ minut je do 12“, rizikuješ, a posle nekog vremena, nekima upotpunjeno prolazi vreme, a tebi vreme stalo, stoji, pogledaš na sat, a skazaljka ne mrda i dalje je „na minut do 12“, kaži "nisi se snašao", a tebi se u očaju otme ona njegoševska

„E budale mene do mojega
đe poslušah od sebe grđega“

To je rokendrol. To je život.

A gde je tu muzika?

Pa kada se neko pomoću instrumenata izrazi, a neko prepozna nešto od onoga što je rokendrol, onda to bude rokendrol muzika, a kad to što prepozna, uz pomoć melodije sa instrumenata koja se u nastavku stvara, učini da sve to doživljava nekako drugačije, podnošljivije, lepše, to onda prelazi granice i ide, zadire u umetničke sfere.

Video sam sada i Krletovu definiciju „ o rok muzici“ ume nije da ne ume. Dopada mi se kako je obrazložio.

A gde je umetnost?

Svako od nas doživljava drugačije.

Ti si svojevremeno pisao odličan tekst, a

( nije važno da li je to imalo neko drugo značenje, ja sam želeo da je to tako i to mi je važno)
ona devojka je želela samo onu crvenu haljinu, to je bilo sve što je želela, to je za nju bila umetnost. ( ne sećam se tačno svega , ali sam ovo upamtio, a ne bih sada da tražim)

Da je neko drugi u pitanju, kao sagovornik, verovatno bih citirao nešto od Tolstoja ili nekog drugog, kakvi se osećaji bude dok se čuje muzika ili nešto pokupio od Aristotela pa isfilozofirao, opalio neku definiciju, samo , džabe ti bi to prepoznao, pa ne bi vredelo. Nego reću ću ovako, što je najbolje opisano u tri* reči, a ustvari je suština onoga kako vidim umetnost, bez laži i folozofiranja i foliranja:
Citat

„Ona, kikoće se i izmiče i pita :

„ A šta si uopće našao na meni?“

On, približi joj se , obgrli je oko struka, brk mu se smeši pogleda je i :

„ (..čista si... jebiga“

To je umetnost. Prava, iskrena, čista.

Eto, „pišem ovo a ruka mi drhti“ kako bi rekao Aksentije, naveo sam te na greh, da napišeš maratonski komentar, kao i ja prethodni i ovaj, samo se nadam da nije bilo naporno. Hvala ti za odgovor, i ne zameri ako je što god bilo, da nije bilo kako treba.



Citat o umetnosti :

Ena Begović i Čaruga

Da ne zaboravim, obećao sam malo muzike , i da se ne dogodi daizneverim, ja sam slušao ovako nešto večeras pa evojavascript:;




LINK

Pozdravljam te.
blogovatelj blogovatelj 06:08 21.04.2015

Re: Јесте, тачно је:

Ју група најјужњачкија од свих екс-ју група


Ne baš.



Makedonci su jugoslovenski Almani.
blogovatelj blogovatelj 06:50 21.04.2015

Re: Јесте, тачно је:

Ту су биле и перике Ш.Шаулића и неког не-могу-да-се-сетим-имена хрватског поп певача.


Tupe. Kod hrvackoga pjevača u pitanju je bio tupe.

looping looping 12:35 22.04.2015

Re: Јесте, тачно је:

Nebojsa Krstic
Znači, nemam ništa protiv da je čovek roker, ali "splet zvukova"...


Svaka se pesma sastoji iz različitih zvukova koji proizvode splet, šta je tu čudno?


Ma ovo je pravi, izvorni R'n'R.



looping looping 12:45 22.04.2015

Re: Јесте, тачно је:

looping
Nebojsa Krstic
Znači, nemam ništa protiv da je čovek roker, ali "splet zvukova"...


Svaka se pesma sastoji iz različitih zvukova koji proizvode splet, šta je tu čudno?


Ma ovo je pravi, izvorni R'n'R.


A ovo je Heavy Metal.

emsiemsi emsiemsi 17:22 22.04.2015

Re: Јесте, тачно је:

maksa83
Лео Мартин за Стиви Вондера


Leo Martin sa onim glasom može da bude samo Tom Džouns, i to je kompliment za Toma Džounsa.

Čika i dan danas i-zu-va:


Браво за ову ствар Милоша Јовића !
emsiemsi emsiemsi 16:35 18.04.2015

Лепо написано !

Баш лепо написано !
ПС. Додуше, очекивао сам да напишеш нешто погодно за крљачину, али нема везе --- леп текст, Ноле победио, шта човеку више треба да би му био улепшан овај мрљави дан !
blogovatelj blogovatelj 16:44 18.04.2015

Re: Лепо написано !

Ноле победио, шта човеку више треба да би му био улепшан овај мрљави дан !


Evo jedna pesma o tebi, od onih sa linka koji je Brajović postavio.

princi princi 16:49 18.04.2015

Jel ste slušali U2 u

to vreme? Mene Kenozoik užasno podseća na I will follow. Dosta Sloba Konjović vrteo u ono doba. Inače, meni, onako, Vetar i zastave nekako uvek zvučala kao posmrtna stvar tog perioda (valjda što sam otišao u vojsku).
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:51 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Jel ste slušali U2 u
to vreme

Ni slučajno!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:54 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Vetar i zastave nekako uvek zvučala kao posmrtna stvar tog perioda (valjda što sam otišao u vojsku).


To je zanimljiva pesma. Naslovljena je prema jednoj slici Koste Bunuševca koju imam u svom vlasništvu.

Hm, u stvari nemam je ja, ima je Šaper.

Ali to ću da pišem nekom prilikom kasnije. Sad je Odbrana tema, zbog izbora Rolling Stona.
blogovatelj blogovatelj 17:57 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Ni slučajno!


A šta ste slušali?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:15 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

blogovatelj
Ni slučajno!


A šta ste slušali?


Svašta









princi princi 18:24 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Sine, fale samo Rip Rig & Panic i Lounge Lizards, :).
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:33 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

blogovatelj
Ni slučajno!


A šta ste slušali?


Ih, šta! Zna se - Pink ;>

                    
qqriq qqriq 18:42 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Jel ste slušali U2 u
to vreme?



Jedino!

I sad još ponekad, dok visim na kompu.
Ima nekoliko pesama koje su mi ono zauvek i jedan dan.

Baš lep tekst Krstiću, ima sve što treba, vidim te slike, u tome si uspeo.

princi princi 18:52 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Ima nekoliko pesama koje su mi ono zauvek i jedan dan.

Da, zato je i propao rokenrol. Što je bilo samo nekoliko pesama, što nisu bile gomiletine pesama i što je produkcija istih, tj proizvodnja bila tako malobrojna. Narodnjaci su ubili masom, ništa im nije bilo teško. Oni kad su imali studio na raspolaganju 3 meseca proizvodili su na desetine pesama. Narodnjaci (a i Bosančerosi) su, jednostavno, svemu tome prilazili kao industriji (možda bolje reći manufakturi), nisu izigravali ludilo.
qqriq qqriq 19:03 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Da, zato je i propao rokenrol. Što je bilo samo nekoliko pesama


Ali kakvih!
Ako počnem da redjam, ni ban me neće zaustaviti.

stefan.hauzer stefan.hauzer 19:07 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Svašta


opasno dobra zika od tebe, kao i uvek



blogovatelj blogovatelj 19:17 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Ih, šta! Zna se


Kako su mogli da slušaju album iz 1983. u 1982. godini?
qqriq qqriq 19:21 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

svemu tome prilazili kao industriji


za razliku od, je li, bona the političke mirodžije a što je uništilo U2.
mada, mada, da hoće da svrate u beograd, pošto im počinje američka turneja, koja bi to pogibija bila, kakvi stonsi kakva madona!
nego kreten neće.
blogovatelj blogovatelj 19:29 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Da, zato je i propao rokenrol. Što je bilo samo nekoliko pesama, što nisu bile gomiletine pesama i što je produkcija istih, tj proizvodnja bila tako malobrojna. Narodnjaci su ubili masom, ništa im nije bilo teško. Oni kad su imali studio na raspolaganju 3 meseca proizvodili su na desetine pesama. Narodnjaci (a i Bosančerosi) su, jednostavno, svemu tome prilazili kao industriji (možda bolje reći manufakturi), nisu izigravali ludilo.


Da, o tome i jeste priča u prvom delu filma Kako je propao rokenrol.
Ali postoje još dva podjednako bitna segmenta u imenovanom kinematografskom ostvarenju. Ona takođe opisuju katastrofu sagledavajući je iz dva druga ugla.
Drugi deo govori o propasti kada su foleri i neznalice počeli da se furaju na rok. Šifra - mi smo urbani i samo mi znamo šta je prava muzika, a ti si gowno. Imamo ih i na blogu što su ostali zarobljeni u tom vremenu ranih osamdesetih i koji u mnogim svojim komentarima ispoljavaju ovakvu vrstu zabludelosti. Jedan je čak otišao toliko daleko da je u svoj drugi nik i dodao reč urbano, da bi mi po difoltu odmah znali kako je on veoma pametan.
Treći deo je klasična priča o trudnoj devojci. Ne moš se furati na rok na Balkanu, a dete plače i nema se za leba. Mora poso da se nađe.
princi princi 19:38 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Kako su mogli da slušaju album iz 1983. u 1982. godini?

Svašta je moglo tada.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:24 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

blogovatelj
Ni slučajno!


A šta ste slušali?

Neposredno pred Odbranu izašle su neke ploče koje su imale direktnog uticaja na Odbranu. To su "My Life in the Bush of Ghosts" by Brian Eno and David Byrne, i neke Holger Czukay-a.



Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:34 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

blogovatelj
Ih, šta! Zna se


Kako su mogli da slušaju album iz 1983. u 1982. godini?


Znaš onu o filozofima i ćutanju? Ah, da, i ja ptam svašta ;> Ajd na stranu što si promašio pojentu, ajd na stranu što Krle nije ni slušao PM (a ako i jeste, ja to ne znam ☻) njih sam ubacio samo stoga što sam ih upravo slušao sa neke stare kasete (koje su, jelda, postojale u drugoj polovini dvadesetog veka) pa nisam mogao da odolim a da ne iskoristim double antandr ;> (pogotovo što sam, kako se kasnije pokazalo, potpuno ispravno, imao špurijus da će prethodni, single antandr, da ima kratak blogoživot ☻)

Elem,s ve to na stranu - "satnica" je ok. I pesma i (jedini im) album i su iz 1980. Ubrzo nakon toga su se i razišli.

Ah, sada sam video oklen ti "Podaci". Čitaš gluposti koje napisao lik na Youtubetu. Ih, našo si "Izvor mani te propale političare šta pišu, Ne Veruj u Idole, ups, ne, to je VIS Piloti, nego ne veruj u reklame, youtubove, facebooke i blogove.

http://www.allmusic.com/artist/pink-military-mn0001409907/discography

Nego, kad smo kad kasete, evo i sledeće stvari ☺
                  
hajkula1 hajkula1 22:08 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

blogovatelj
Ne moš se furati na rok na Balkanu, a dete plače i nema se za leba. Mora poso da se nađe.



Tako je nastao Orkestar za svadbe i sahrane (a Smak je ostao Smak).

Tako je Maksut počeo u Cepelinu a završio na Grand paradi...



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:14 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Narodnjaci su ubili masom, ništa im nije bilo teško. Oni kad su imali studio na raspolaganju 3 meseca proizvodili su na desetine pesama.

narodnjaci (i šlager-majstori) su imali radio stanice na raspolaganju, dok su r&r, pop i sl imali tek od osamdesetih samo studio b (koji se nije čuo ni u celom beogradu), 202-ku (koja je u početku puštala šlager/narodnjak muziku tipa olivera katarina, a r&r i sl tek sa Šitom nedelje 202-ke; mada je velika zasluga 202-ke jer je prva krenula na radio beogradu sa puštanjem r&r i popa, jer je to bila jedina stanica u srbiji koja se mogla čuti van beograda, a da nije puštala narodnjake i lolu novaković), i nešto u zagrebu i ljubljani/mariboru. sve ostale radio stanice, sav lokal je emitovao isključivo narodnjake, i to ne uglavnom lepu lukić, već najgori treš južne pruge koji snimi jednu singlicu i više ih ne čujemo nikad. postoji podatak iz istraživanja na tu temu, da se 1980. godina na radiju leskovac moglo čuti samo i iključivo narodnjak u ogromnoj količini, sa tek ponekom lolom novaković. tek kasnije, neke lokalne radio stanice (koje se uglavnom i slušaju po unutrašnjosti, btw, zbog želja&pozdrava i servisnih informacija) dobijaju po jednu emisiju nedeljno koja se bavi "popularnom" muzikom. titov uticaj na medije je u tom smislu popustio, čovek je, prosto, umro. inače mi je zanimljivo čuveno titovo pismo iz 1972. godine upućeno radio beogradu, koji je presudno uticao na zvaničan stav prema rok muzici. u tom pismu su upućene kritike zbog "forsiranja kiča i šunda" i poldožnosti "štetnim uticajima Zapada", zanemarivanja osnovnih postulata samoupravnog socijalizma. super je što takvo isto pismo o "šundu i kiču" nije dobio ni radio šabac ni radio leskovac, nijedan drugi radio u srbiji (i šire) koji je puštao najgore i najstrašnije narodnjake snimljene u istoriji snimanja muzike na planeti zemlji.
to ako se neko pita zato se r&r nikada nije zapatio na prostoru exyu, i zašto smo seljaci, i zašto su idoli tek malo više od statističke greške, jer da nisu, današnji klinci bi na ekskurzijama slušali i njihove hitove (znali ih napamet iz detinjstva, zbog roditelja), a "zemlja" ekv bi bila himna mladog srblja, a ne đurđevdan ili kukavica.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:35 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Nebojsa Krstic
blogovatelj
Ni slučajno!


A šta ste slušali?

Neposredno pred Odbranu izašle su neke ploče koje su imale direktnog uticaja na Odbranu. To su "My Life in the Bush of Ghosts" by Brian Eno and David Byrne, i neke Holger Czukay-a.


Što jes', dobru muziku ste slušali, to vam se ipak mora priznati.
milisav68 milisav68 22:39 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

BebaOdLonchara
inače mi je zanimljivo čuveno titovo pismo iz 1972. godine upućeno radio beogradu, koji je presudno uticao na zvaničan stav prema rok muzici.

NA Savetovanju o narodnoj muzici i tzv. novoj narodnoj muzici na programima Radio Beograda 6. juna 1972. godine, tadašnji ministar prosvete Vojislav Marković je, govoreći o novoj narodnoj srpskoj muzici, citirao našeg nobelovca Ivu Andrića, koji je, jednom prilikom, analizirajući fenomen novokomponovane narodne muzike, pohvalio refren pesme "Ne pitaj me" za koju je muziku napisao Petar Tanasijević a tekst Blagoje Popović. Po Andriću, stihovi "Vremena su prošla stara i sa njima običaji / Ne kriju se više, nano, kao nekad osećaji..."adekvatno odražavaju ona zbivanja i ona osećanja koja su u tom neurbanizovanom mentalitetu i koja osećaju potrebu da u jednoj muzičkoj poruci imaju tzv. reportažu.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:53 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

ne razumem?
freehand freehand 22:57 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

BebaOdLonchara
ne razumem?

Koliko znam i koliko se sećam - nosioci šabanizacije bili su "Diskos" Aleksandrovac i Radio Šabac. Iz malih sredina kad popusti kontrola iždžikljaju najlepši cvetovi i najcrnja ambrozija.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:05 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Koliko znam i koliko se sećam - nosioci šabanizacije bili su "Diskos" Aleksandrovac i Radio Šabac. Iz malih sredina kad popusti kontrola iždžikljaju najlepši cvetovi i najcrnja ambrozija.

Nisam siguran da li je iz Diskosa stigao, al sam siguran da je to jedan od najboljih konceptualnih bendova u Jugoslaviji - Rokeri s Moravu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:08 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Diskos

diskos je trebalo osuditi za zločin protiv čovečnosti.
freehand freehand 23:10 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Nebojsa Krstic
Koliko znam i koliko se sećam - nosioci šabanizacije bili su "Diskos" Aleksandrovac i Radio Šabac. Iz malih sredina kad popusti kontrola iždžikljaju najlepši cvetovi i najcrnja ambrozija.

Nisam siguran da li je iz Diskosa stigao, al sam siguran da je to jedan od najboljih konceptualnih bendova u Jugoslaviji - Rokeri s Moravu.

Ne smem da tvrdim ali ne verujem. Ipak je bilo jasno od početka da su Bizetić i drugari bili parodija do koske. Mada, i to je, od početka, zavisilo od menadžera. Raka Đokić je bio tata za to, u to vreme. Kao Raka Marić posle, i Gane još više posle.


BebaOdLonchara
Diskos

diskos je trebalo osuditi za zločin protiv čovečnosti.


Pa to pričam.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:10 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

najboljih konceptualnih bendova u Jugoslaviji

koncept...??
milisav68 milisav68 23:23 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

BebaOdLonchara
ne razumem?

Pa ne možeš direktivom da narediš šta će da se sluša po kafanama/svadbama itd.

A narodnjaci su to upravo radili, prvo su pevali po kafanama i svadbama (o događajima iz života) pa tek onda snimali ploče.

I kad su već tema Idoli, oni nikad nisu svirali u Palanci (i ne samo oni), koja je samo 70km južno do Beograda, a očekuješ da budu slušani.

Ne ide to tako.
Bonner Bonner 23:26 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

princi


Svašta je moglo tada.


Nije moglo svasta. Nije bilo tako jednostavno doci do novih albuma, slusao se radio, strane stanice pokusavale da uhvate, pa snimas. Novi albumi su dolazili mesecima, ako ne i godinu pa i godinama kasnije nakon objavljivanja na zapadu. Presnimavanje magnetofonima i sta sve vise ne, pozaboravljalo se. Ja sam doduse dobru deceniju i nesto vise mladji od Krletove generacije i zahvalan sam izmedju ostalih i Idolima sto su nam omogucili da odrastemo uz dobru muziku.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:29 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

I kad su već tema Idoli, oni nikad nisu svirali u Palanci (i ne samo oni), koja je samo 70km južno do Beograda, a očekuješ da budu slušani.

U kojoj Palanci? Smederevskoj? Mislim da jesmo...Svirali smo mi u mnogim gradovima, većim i manjim, širom naše zemlje.
Bonner Bonner 23:30 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

BebaOdLonchara
Diskos

diskos je trebalo osuditi za zločin protiv čovečnosti.


Hahahaha. Stvarno su bili uzas i tadasnji narodnjaci. Nismo mogli ocima da ih vidimo a kamoli slusamo.

milisav68 milisav68 23:37 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Nebojsa Krstic
U kojoj Palanci? Smederevskoj? Mislim da jesmo...

Ma niste, ali nije to bitno, zato što niste bili jedini.

Recimo, Orgazam je bio tek `87. ali su bili toliko urađeni da nisu mogli da se sastave, pa su na kraju zaglavili ne nekom ispraćaju i krljali pečenje da se povrate.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:01 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Bonner
BebaOdLonchara
Diskos

diskos je trebalo osuditi za zločin protiv čovečnosti.


Hahahaha. Stvarno su bili uzas i tadasnji narodnjaci. Nismo mogli ocima da ih vidimo a kamoli slusamo.

:)

Девојка из града

Ја сам рођен у цвећу ливада,
чувах стада покрај реке Груже,
ал' заволех девојку из града,
са уснама ко пупољак руже.

Беле руке а прсти ко дирке,
причаху ми најнежније бајке,
залуд уздах из груди пастирке,
залуд сузе моје старе мајке.

Син сам плавих шума и ливада.
гајих добре коње и волове,
због лепоте девојке из града
заборавих брда и долове.

Звао сам је улицама дугим
и венуо ко трава јесења,
једног дана спазих је са другим
загрљену у сенци кестења

Шта сад могу већ бол свој да патим,
младост моју да тужим зацело,
морао сам кући да се вратим,
своме дому у рођено село.

И сад опет свога вранца јашем
и у крчми крчмим своја стада,
китим свирце и разбијам чаше,
и проклињем девојку из града.

текст: Добрица Ерић
музика:Обрен Пјевовић
певач: Мирослав Илић



emsiemsi emsiemsi 06:04 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

milisav68
BebaOdLonchara
ne razumem?

Pa ne možeš direktivom da narediš šta će da se sluša po kafanama/svadbama itd.

A narodnjaci su to upravo radili, prvo su pevali po kafanama i svadbama (o događajima iz života) pa tek onda snimali ploče.

I kad su već tema Idoli, oni nikad nisu svirali u Palanci (i ne samo oni), koja je samo 70km južno do Beograda, a očekuješ da budu slušani.

Ne ide to tako.

Нису ни Роулинг Стоунси свирали у Планаци, па су били слушани !
Не иде то тако !
princi princi 06:15 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Novi albumi su dolazili mesecima, ako ne i godinu pa i godinama kasnije nakon objavljivanja na zapadu. Presnimavanje magnetofonima i sta sve vise ne, pozaboravljalo se.

Ti pričaš o nekom drugom vremenu, kraju 70-ih i samom početku 80-ih. Naprotiv, 82. i 83. Jugoton je bio jako ažuran pa su albumi, pogotovu Virgin i EMI izdanja, počeli da se pojavljuju maltene istovremeno u UK i u SFRJ. Solid Gold od Gang of four je mislim izdat istovremeno u Londonu i kod nas. PGP RTS je, kao i u svemu drugom, bio mnogo inertniji u tom smislu.
Bonner Bonner 06:57 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic

:)

Девојка из града

Ја сам рођен у цвећу ливада,
чувах стада покрај реке Груже,
ал' заволех девојку из града,
са уснама ко пупољак руже.

Беле руке а прсти ко дирке,
причаху ми најнежније бајке,
залуд уздах из груди пастирке,
залуд сузе моје старе мајке.

Син сам плавих шума и ливада.
гајих добре коње и волове,
...







Kako jedan tinejdzer i onda i danas moze da se identifikuje sa ovom pesmom?! Pop-Rock ne samo da je bio bolji i lepsi nego je on predstavljao i nekakav bunt, otpor tadasnjem rezimu, socijalistickom poretku, jednopartijstvu, tom propalom sistemu kojeg smo prezirali.
princi princi 07:09 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Kako jedan tinejdzer i onda i danas moze da se identifikuje sa ovom pesmom?!

Ne razumem, što ne bi mogao? Pa country je sazdan sav od ovakvih stvari. Konj, stoka, mama, topla vatrica, riba, dude, traktor, kamionče...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:50 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

emsiemsi
milisav68
BebaOdLonchara
ne razumem?

Pa ne možeš direktivom da narediš šta će da se sluša po kafanama/svadbama itd.

A narodnjaci su to upravo radili, prvo su pevali po kafanama i svadbama (o događajima iz života) pa tek onda snimali ploče.

I kad su već tema Idoli, oni nikad nisu svirali u Palanci (i ne samo oni), koja je samo 70km južno do Beograda, a očekuješ da budu slušani.

Ne ide to tako.

Нису ни Роулинг Стоунси свирали у Планаци, па су били слушани !
Не иде то тако !

Ни Јураја Хип!
Bonner Bonner 07:57 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

princi


...
Ne razumem, što ne bi mogao? Pa country je sazdan sav od ovakvih stvari. Konj, stoka, mama, topla vatrica, riba, dude, traktor, kamionče...


Da, mozda, iako ne poznajem country toliko, ali ipak ne mozes da poredis country i nase narodnjake. Muzicki, melodijski i u nacinu pevanja je country daleko blizi pop-rocku od nasih narodnjaka. To su ipak dva sveta.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:07 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Bonner
Kako jedan tinejdzer i onda i danas moze da se identifikuje sa ovom pesmom?! Pop-Rock ne samo da je bio bolji i lepsi nego je on predstavljao i nekakav bunt, otpor tadasnjem rezimu, socijalistickom poretku, jednopartijstvu, tom propalom sistemu kojeg smo prezirali.

:))))))))

Какав, бре, отпор???
Колико се сећам, ССОЈ (Савез Социјалистичке Омладине Југославије) био је организатор рок фестивала. Од група, овако од прве, бунтовни и везивани за отпор систему били су Идоли и луди Џони. Ови други? Благе то везе нема с отпором. Којим ћеш редом -- Амбасадори, Индекси, Електрични оргазам, Балашевић, Бело дугме?





Овако, кад крену приче о отпору и борби по шумама, ја све почнем да се преиспитујем да ли смо сви живели у истој земљи, и где сам ја то, стварно, живео?

P.S.
Ево га Луди Џони, Недељни коментар
freehand freehand 08:20 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

princi
Kako jedan tinejdzer i onda i danas moze da se identifikuje sa ovom pesmom?!

Ne razumem, što ne bi mogao? Pa country je sazdan sav od ovakvih stvari. Konj, stoka, mama, topla vatrica, riba, dude, traktor, kamionče...

Potpuno si u pravu. I tih elemenata tradicionalnog narodnog melosa ima i u našoj rok muzici koliko hoćeš. Ovo je, na primer, moja omiljena:

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:44 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Јеботе, још се смејем од ове идеје о отпору!

Какав, бре, отпор, у земљи у којој се 1987. године мртвом човеку, ког давно ручкају црви, носи вибратор на поклон, упакован у заветне текстове! А цепа Здравко Чолић са стадиона -- Друже Тито, ми ти се кунемо, на вечиту испоруку вибратора... -- а после стадиона у Дом омладине Београд сваке године неке свирке, јер Тито, иако покојник, воли да се омладина забавља уз рок. Зомби председник?!

Да није пао Берлински зид, још бисмо ми овде прорађивали Кардеља и богоклањали се одлукама радничког савета, ето толико је била отпорна та атмосфера.

milisav68 milisav68 08:51 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

emsiemsi
Нису ни Роулинг Стоунси свирали у Планаци, па су били слушани !

Pa u Palanci nisu bili slušani.

Ju miks frogs end grendmaders.

Prvo, oni su počeli sa crnačkim narodnjacima (ritam&bluz), drugo, imali su fenomenalnu podršku od strane "Decca Records" (koji su se zeznuli, jer nisu potpisali ugovor sa Bitlsima, pa su to hteli da poprave sa Stonsima), i treće, trebalo im je šest godina (nakon gomile nastupa i obrada tuđih pesama), da nađu sebe, i da budu to što danas jesu (i da izađu iz senke Bitlsa).
zilikaka zilikaka 08:52 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Muzicki, melodijski i u nacinu pevanja je country daleko blizi pop-rocku od nasih narodnjaka. To su ipak dva sveta.


Upravo.
Po mnogim elementima to je bio logičan sled.

Sad, što je jedna dominantna kultura uspela ostalima da nametne svoje standarde za "ono pravo", to je drugi par opanaka.

Iskreno, gde god se u tu muziku umešalo nešto karakteristično za druge prostore, to je ispadalo uglavnom vrlo dobro.

Ovako, u originalu, što se mene tiče, siromašno i dosadno...
tasadebeli tasadebeli 08:59 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic

Девојка из града

Ја сам рођен у цвећу ливада,
чувах стада покрај реке Груже,
ал' заволех девојку из града,
са уснама ко пупољак руже.



Bonner

Kako jedan tinejdzer i onda i danas moze da se identifikuje sa ovom pesmom?! Pop-Rock ne samo da je bio bolji i lepsi nego je on predstavljao i nekakav bunt, otpor tadasnjem rezimu, socijalistickom poretku, jednopartijstvu, tom propalom sistemu kojeg smo prezirali.


Не дирајте ми Мирослава! Човека, комунисту и таста!

Замало да му успе да доведе Христа Стоичкова у Звезду, али је Барселона била конкретнија...

Мислим да одговор на ово твоје питање како један тинејџер може да се идентификује са овом песмом, лежи у перцепцији музике...

Перцепција је кључ свега!


milisav68 milisav68 09:03 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic
а после стадиона у Дом омладине Београд сваке године неке свирке, јер Тито воли да се омладина забавља уз рок.

Da, nama su `85. doveli Bajagu da svira za džabe na pomoćnom stadionu (posle sleta).
princi princi 09:20 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Fala jasno da je sve u percepciji. Da samo rođen u nekom Bilingsu ili, još bolje, nekom selu pored Bilingsa, bolelo bi me uvo da se bakćem ovde s vama po blogu. Uzeo bih svoj Ram 1500 truck of the year, stavio neku sheryl crow u CD player i teslačio (je) sve u 16.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:21 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

milisav68
Predrag Brajovic
а после стадиона у Дом омладине Београд сваке године неке свирке, јер Тито воли да се омладина забавља уз рок.

Da, nama su `85. doveli Bajagu da svira za džabe na pomoćnom stadionu (posle sleta).

Ма, да, бре... Какав црни рок-отпор.

Да поновим тезу, насупрот оне сневане о бољој организацији народњака и њиховој вредноћи, Титовим писмима и осталим снатрењима као разлозима зашто је проп'о рокендрол: званично учешће рокендрола у јавном животу СФРЈ, па и његово форсирање у знак модерности једне земље, било је, у једном периоду, спровођење партијске идеје о рокендролу као још једном каналу индоктринације и анестезије. Када се вид'ло да ем што су неки рокери непослушни ем народ више воли Ибарску, од тога се дигла партијска рука, па је ствар мање више препуштена тржишту, властитој инерцији и смештена у омладински забран. A tržište je jednoglasno bilo za narodnjake. После је дош'о булдожер примитивизма, те деведесетих побрисао рок са масовније сцене. Јеб'ла нам кеву Ибарска.
Bonner Bonner 09:50 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic

...
Какав, бре, отпор???
Колико се сећам, ССОЈ (Савез Социјалистичке Омладине Југославије) био је организатор рок фестивала.

...


Da, ipak je rec o otporu tadasnjem establismentu, generacijskom otporu, oslobadjanju ideoloskom. Slusali smo ne samo domaci pop-rock nego pre svega strani, sa angazovanim tekstovima, da ne kazem kasnije sa pojavom MTV-ja. U nacinu oblacenja, frizurama bilo je to protivljenje i opiranje mainstreamu, u svakom pogledu.

To sto nije bilo organizovano ne znaci da nije postojalo. Naprotiv.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:15 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Bonner
Predrag Brajovic

...
Какав, бре, отпор???
Колико се сећам, ССОЈ (Савез Социјалистичке Омладине Југославије) био је организатор рок фестивала.

...


Da, ipak je rec o otporu tadasnjem establismentu, generacijskom otporu, oslobadjanju ideoloskom. Slusali smo ne samo domaci pop-rock nego pre svega strani, sa angazovanim tekstovima, da ne kazem kasnije sa pojavom MTV-ja. U nacinu oblacenja, frizurama bilo je to protivljenje i opiranje mainstreamu, u svakom pogledu.

To sto nije bilo organizovano ne znaci da nije postojalo. Naprotiv.

Заиста не верујем. Била је то пука смена генерација на власти, о томе се процесу радило. Сад кад провртиш ко је све писао сценарије за те штафете мадаости, видео би да су то били неки од најугледнијих и најпризнатијих тада млађих писаца. Сада кад погледаш ко је писао сценарије за ове недавне београдско-српско-ослободилачке-историјске-приредбе-обљетнице, видео би да је опет реч о неким од најугледнијих и најпризнатијих млађих српских писаца.

Механизам је исти.
princi princi 10:18 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

to ako se neko pita zato se r&r nikada nije zapatio na prostoru exyu, i zašto smo seljaci, i zašto su idoli tek malo više od statističke greške, jer da nisu, današnji klinci bi na ekskurzijama slušali i njihove hitove (znali ih napamet iz detinjstva, zbog roditelja), a "zemlja" ekv bi bila himna mladog srblja, a ne đurđevdan ili kukavica.

Uh... nightmare. A šta da radimo mi koji smo na ekskurzije išli pre EKV, Đurđevdana i te kukavice? Iskreno, ne sećam se tačno baš svega šta se pevalo, ali prilično sam siguran da je računajte na nas sigurno bio deo repertoara, i to ne zato što je neko tražio, nego spontano, od srca, samo od sebe (mene je uvek bio blam jer pola tih reči nisam mogao da popamtim, ne što sam nešto bio ideološki svestan nego što sam i onda bio budala. Ja sam i tako tu bio samo zbog Šuše, a ne zbog pevanja, jebalo ih pevanje). Kasnije, kad su počela fircanja i vatanja po busevima, nikom nije bilo previše do pesme, imali smo pametnija posla.

Ne, seko, pojma ti nemaš. Ima nas koji smo malo duže na planeti Zemlji, koji smo videli i proživljavali i Silvanu Armenulić i Lepu Lukić i Tozovca i Tomu Zdravkoviča kao društvene fenomene, koji smo, ne čitali, nego živeli to što je Tito pisao. Bilo je tu više valova, bilo je tu nekih Parnih Valjaka, Boom festivala, Bijelih dugmeta, Teških industrija, pastirskih folk rokova, veselih Bosanaca (jedan i dva), nekih Zeleta Lipovača, Staklenih zvona, Magazina, Ljupkih Dimitrovskih, Opatijskih festivala, pa posle nekih Jugoslovena, Alisa, čuda, svačega je tu bilo... sve je bilo pitanje hiperprodukcije, hiperponude i potražnje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:31 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Иначе, та банализација рокендрола, тај омладински забран у који је смештен -- то је онај Омладински канал или како се већ зваше, па омладински фестивали, па на телевизији је ишла нека она омладинска рокендрол емисија-листа (Дуца Марковић и тако то?) -- све под паролом: Нек се играју наша деца, нека их... Здравко и Ђорђе већ су били отпевали своје, ови нови том певању нису били склони, и -- оде ствар са главне сцене на театар у подруму.

Ово је био хит! Пастирска поезија, с примесама бајковитог пејзажа и бића из митске традиције.
Bonner Bonner 10:33 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic

Заиста не верујем. Била је то пука смена генерација на власти, о томе се процесу радило. Сад кад провртиш ко је све писао сценарије за те штафете мадаости, видео би да су то били неки од најугледнијих и најпризнатијих тада млађих писаца. Сада кад погледаш ко је писао сценарије за ове недавне београдско-српско-ослободилачке-историјске-приредбе-обљетнице, видео би да је опет реч о неким од најугледнијих и најпризнатијих млађих српских писаца.

Механизам је исти.


I to je tacno. Naravno da su mnogi bili i clanovi partije i saradnici tajnih sluzbi, neki dobrovoljno, neki zavrbovani na ovaj ili onaj nacin, pa je njihov elan i ideje iskoristen i zloupotrebljen od strane establismenta, sve to stoji.

Ali su 80.-te na lokalnom i globalnom planu donele ili na neki nacin nastavile sa otporom koji su 68.-asi zapoceli. Sa otporom sistemu, establismentu, generacijskom otporu, oslobadjanjem u svakom smislu. Ne organizovano, ali svakako je taj otpor postojao i na kraju i doveo do pada berlinskog zida. Bilo nas je eto koji smo i videli i shvatili sta se dogadja i kod nas a i u svetu, ne kao nas Premijer i slicni njemu koji su se probudili iz sna 2010. ili koje vec i otkrili da je berlinski zid pao.



zilikaka zilikaka 10:37 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Iskreno, ne sećam se tačno baš svega šta se pevalo,



Kako šta?
Ovo obavezno




A znaš zašto?

Jer je ovo mogao da isprati na gitari svako ko je bukvalno prethodnog dana uzeo u ruke, i neko mu pokazao tri akorda.

A ima još onoliko takvih primera...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:40 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Bonner
Predrag Brajovic

Заиста не верујем. Била је то пука смена генерација на власти, о томе се процесу радило. Сад кад провртиш ко је све писао сценарије за те штафете мадаости, видео би да су то били неки од најугледнијих и најпризнатијих тада млађих писаца. Сада кад погледаш ко је писао сценарије за ове недавне београдско-српско-ослободилачке-историјске-приредбе-обљетнице, видео би да је опет реч о неким од најугледнијих и најпризнатијих млађих српских писаца.

Механизам је исти.


I to je tacno. Naravno da su mnogi bili i clanovi partije i saradnici tajnih sluzbi, neki dobrovoljno, neki zavrbovani na ovaj ili onaj nacin, pa je njihov elan i ideje iskoristen i zloupotrebljen od strane establismenta, sve to stoji.

Ali su 80.-te na lokalnom i globalnom planu donele ili na neki nacin nastavile sa otporom koji su 68.-asi zapoceli. Sa otporom sistemu, establismentu, generacijskom otporu, oslobadjanjem u svakom smislu. Ne organizovano, ali svakako je taj otpor postojao i na kraju i doveo do pada berlinskog zida. Bilo nas je eto koji smo i videli i shvatili sta se dogadja i kod nas a i u svetu, ne kao nas Premijer i slicni njemu koji su se probudili iz sna 2010. ili koje vec i otkrili da je berlinski zid pao.

Ово је је начелно тачно, али Србија је ту јако лош пример. Зашто? Па, рецимо, никаква значајнија идеја демократизације и није постојала у њој све до касних осамдесетих, а ако и тада -- била је минорна. Просто, Србија није осећала потребу да се мења. Или, како је то говорио један Небојши драг писац-уредник којег повремене спомене: Ја сам већ 1988. напустио СКЈ. Први "демократски" српски избори представљали су потврду континуитета са претходним периодом и историјом а не раскид.
milisav68 milisav68 10:55 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

zilikaka
A znaš zašto?

Jer je ovo mogao da isprati na gitari svako ko je bukvalno prethodnog dana uzeo u ruke, i neko mu pokazao tri akorda.

A ima još onoliko takvih primera...

Krivo je more.
princi princi 10:57 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Jer je ovo mogao da isprati na gitari svako ko je bukvalno prethodnog dana uzeo u ruke, i neko mu pokazao tri akorda.

A ima još onoliko takvih primera...

Ovako, obavezan gitarski repertoar tih godina je bio: Wish you were here, Tush, Dust in the wind, a na Ruzmarin i haš su se već ostavljale gitare i padalo u seksulani sevdah (uglavnom 'vatanje, ništa spektakularno). Samo heroji i istinski posvećenici bi izdržavali do Hey Jude. To je išlo tako iz žurke u žurku. Bilo je ekipa koji su furali starogradske, ali ja nisam išao na te žurke. Sećam se, svojevremeno, me jedna dobra drugarica zvala na nekakvu folk žurku u Cheshire. Ono, jelek, nošnja, omg... Posle se ljutila što nisam otišao. Mislim...
Bonner Bonner 11:02 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic


... али Србија је ту јако лош пример. Зашто? Па, рецимо, никаква значајнија идеја демократизације и није постојала у њој ...


To jeste tacno, na zalost. Vecina sve te promene, pre svega u svetu nije prepoznala, nije tako razmisljala i nije delala. Kako vecina u narodu tako ni medju elitom. To je tuzna prica nase novije istorije.

Ali nekako, na zalost, i srpske danasnjice.


freehand freehand 11:10 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Ово је је начелно тачно, али Србија је ту јако лош пример. Зашто? Па, рецимо, никаква значајнија идеја демократизације и није постојала у њој све до касних осамдесетих, а ако и тада -- била је минорна. Просто, Србија није осећала потребу да се мења. Или, како је то говорио један Небојши драг писац којег повремене спомене: Ја сам одмах 1988. напустио СКЈ. Први "демократски" српски избори представљали су потврду континуитета са претходним а не раскид

Dobro, časni Brajoviću, a kad je to sve bilo tako - gnjilo, trulo, bez ideje i iskre promena - odakle si ti iznikao tako čist, nov i kontrarevolucionaran?
Za razliku od Pekića, Žike Pavlovića, Žilnika, Saše Petrovića, Kiša, Mediale koji se, opet, svi valjaju u mediokritetstvu za razliku od tebe?
princi princi 11:16 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Da, to je stara stvar, ta razlika između experienced i remembered utilityja. Sklonost da se prošlost nakarika naknadnom pameću, kao i eksponencijalna priroda sećanja: perioda se ne sećaš u celini, sa svim njegovim highs and lows, nego skoro isključivo završnim epizodama istog. Zato je uglavnom potpuno beskorisno čitati sećanja ljudi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:17 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

freehand
Ово је је начелно тачно, али Србија је ту јако лош пример. Зашто? Па, рецимо, никаква значајнија идеја демократизације и није постојала у њој све до касних осамдесетих, а ако и тада -- била је минорна. Просто, Србија није осећала потребу да се мења. Или, како је то говорио један Небојши драг писац којег повремене спомене: Ја сам одмах 1988. напустио СКЈ. Први "демократски" српски избори представљали су потврду континуитета са претходним а не раскид

Dobro, časni Brajoviću, a kad je to sve bilo tako - gnjilo, trulo, bez ideje i iskre promena - odakle si ti iznikao tako čist, nov i kontrarevolucionaran?

Имао сам природно гађење према памети учетељица, народној музици и лошој естетици комунизма, тако да сам до своје 21 године стигао да три пута одбијем позиве у чланство Савеза комуниста, где си ти, уверен сам, био.

Ипак, политика ме мање интересовала. Све до Слобе.
А и читао сам праве ствари.

Zbignjev Herbert
SNAGA UKUSA
Gosođi Profesor Isidori Dombskoj

To uopšte nije zahtevalo veliki karakter
naše odbijanje neslaganje i upornost
imali smo malčice neophodne hrabrosti
ali u suštini je to bilo pitanje ukusa
Da ukusa
u kome su tkivo duše i hrskavica savesti

Ko zna da su nas bolje i lepše kušali
da su nam slali žene rumene i tanke kao hostija
ili fantastične stvorove sa slika Hijeronima Boša
ali u to vreme kakav je bio pakao
mokra jama sokače ubica baraka
zvana palatom pravde
domaći Mefisto u lenjinskoj vetrovci
slao je na teren unučad Aurore
mladiće krompirastih lica
vrlo ružne devojke crvenih ruku

Njihova retorika je zaista bila čak previše gruba
(Marko Tulije se prevrtao u grobu)
lanci tautologije nekoliko pojmova kao mlatila
dijalektika dželata nikakve otmenosti u razmišljanju
sintaksa lišena lepote konjunktiva

I tako estetika može da bude od pomoći u životu
ne treba zanemarivati nauku o lepom

Pre no što objavimo pripadnost treba dobro da proučimo
oblik arhitekture ritam doboša i pištaljki
boje zvanično nedostojni ritual pogreba

Naše oči i uši otkazale su poslušnost
kneževi naših čula ponosno su izabrali progonstvo

To uopšte nije zahtevalo veliki karakter
imali smo malčice neophodne hrabrosti
ali u suštini je to bilo pitanje ukusa
Da ukusa
koji nalaže da se iziđe iskrivi lice i procedi podsmeh
ma za to imao da padne dragoceni kapitel tela glava
freehand freehand 11:20 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Имао сам природно гађење према памети учетељица, народној музици и лошој естетици комунизма, тако да сам до своје 21 године стигао да три пута одбијем позиве у чланство Савеза комуниста, где си ти, уверен сам, био.

Ujebote, koliko li su onda puta zvali ove što sam ih pobrojao, ako su tebe triput?!

Edit:
Mislim, ako im je kriterijum bio visoki i nepokoreni intelekt, kreativnost i snažno izražena individualnost?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:24 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Ниси одговорио на питање.
Да или не?
:)
freehand freehand 11:29 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic
Ниси одговорио на питање.
Да или не?
:)

Ovo je pitanje:
odakle si ti iznikao tako čist, nov i kontrarevolucionaran?

I ovo je pitanje:
Ujebote, koliko li su onda puta zvali ove što sam ih pobrojao, ako su tebe triput?!

Edit:
Mislim, ako im je kriterijum bio visoki i nepokoreni intelekt, kreativnost i snažno izražena individualnost?


Ja nikakvo tvoje pitanje nisam video.

zilikaka zilikaka 11:31 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Ovako, obavezan gitarski repertoar tih godina je bio: Wish you were here, Tush, Dust in the wind, a na Ruzmarin i haš su se već ostavljale gitare i padalo u seksulani sevdah


E, moram da priznam da ste imali mnogo ozbiljnije svirce.
Ovi kojih se ja sećam nisu prebacili ukupno šest akorda.

Doduše, ja baš i nisam neki reper, s obzirom da su mi se po tom pitanju dešavali paralelni svetovi, gotovo istovremene krajnosti, a kad se uzme u obzir koliko je vremena prošlo, više nisam sigurna iz kojeg univerzuma povlačim sećanja...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:31 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

freehand
Predrag Brajovic
Ниси одговорио на питање.
Да или не?
:)

Ovo je pitanje:
odakle si ti iznikao tako čist, nov i kontrarevolucionaran?

I ovo je pitanje:
Ujebote, koliko li su onda puta zvali ove što sam ih pobrojao, ako su tebe triput?!

Edit:
Mislim, ako im je kriterijum bio visoki i nepokoreni intelekt, kreativnost i snažno izražena individualnost?


Ja nikakvo tvoje pitanje nisam video.


:)
Разумели смо какав је одговор.
Поздрав.
freehand freehand 11:34 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic
freehand
Predrag Brajovic
Ниси одговорио на питање.
Да или не?
:)

Ovo je pitanje:
odakle si ti iznikao tako čist, nov i kontrarevolucionaran?

I ovo je pitanje:
Ujebote, koliko li su onda puta zvali ove što sam ih pobrojao, ako su tebe triput?!

Edit:
Mislim, ako im je kriterijum bio visoki i nepokoreni intelekt, kreativnost i snažno izražena individualnost?


Ja nikakvo tvoje pitanje nisam video.


:)
Разумели смо.
Поздрав.

Opet o sebi u množini?

"Mediokriteti svih zemalja ujedinili se!"?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:36 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Za razliku od Pekića, Žike Pavlovića, Žilnika, Saše Petrovića, Kiša, Mediale koji se, opet, svi valjaju u mediokritetstvu za razliku od tebe?

А што се тиче ове накнадно дописане реченице, о значајним и сјајним ауторима српске културе, најрадије цитирам Мићу Поповића, који каже: Какав је Тито био диктатор, такви смо ми били дисиденти.
freehand freehand 11:42 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic
А што се тиче оне горе дописане реченице, о значајним и сјајним ауторима српске културе, најрадије цитирам Мићу Поповића, који каже: Какав је Тито био диктатор, такви смо ми били дисиденти.

Pa da, odlično je to rekao Mića Popović.
Nego ne reče što su te zvali u Partiju, takvog liberalnog, nepokornog, lučonošu slobodne misli i borca protiv totalitarnog uma?
tasadebeli tasadebeli 12:01 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic

Па, рецимо, никаква значајнија идеја демократизације и није постојала у њој све до касних осамдесетих, а ако и тада -- била је минорна. Просто, Србија није осећала потребу да се мења.



А откуд онда милион људи на Газиместану 1989?

Не верујем да је систем, колико год моћан био, успео да натера милион људи на тај скуп...

Или да ти опет причам ону митолошку причу о томе како половином осамдесетих за једним кафанским столом у Београду седе Иван Стамболић, Буца Павловић и Слободан Милошевић и како овај последњи набројани изговара легендарну реченицу:"Па, добро, људи, ако нико неће тога да се прихвати, ја ћу..."

Грешиш, Брајо, грдно грешиш... Србија је прва и почела да се мења у тој СФРЈ, и то одмах по смрти маршала... Словенци са Младином и бојкотом штафете су дошли тек касније.

А у ком правцу су те промене у Србији касније усмерене и колико је тај смер налагала тренутна ситуација почетком деведесетих, то је нешто сасвим друго...

А колико је Србија предњачила у том захтеву за променом постојећег стања, говори ти доста и чињеница да после 2000. године само у Србији нису више били на власти људи који су заузимали високе положаје у партијској структури Савеза комуниста Југославије крајем седамдесетих и у осамдесетим годинама... У свим бившим републикама СФРЈ на власти непосредно после 2000. све били неки титићи "из оних дана"...

Али боље да се не упуштамо у то јер нам сада, у 2015, све то може изгледати баш онако како мало ниже Зиликака каже за свој однос према музици...

s obzirom da su mi se po tom pitanju dešavali paralelni svetovi, gotovo istovremene krajnosti, a kad se uzme u obzir koliko je vremena prošlo, više nisam sigurna iz kojeg univerzuma povlačim sećanja...



___________________________________________________________________

EDIT:


тако да сам до своје 21 године стигао да три пута одбијем позиве у чланство Савеза комуниста, где си ти, уверен сам, био.


Е, а мене позвало само једном... Дакле, Брајо

И то ме предложило у ЈНА, 1984... Предложио ме неки зализанко, резервни подофицир ("стажа" )... Такве смо у школи бирали за председнике одељењских заједница.

Ја одбио, оно "осећам да нисам још спреман" и те муње...

После гулио издвојену стражу до краја војног рока...

Јебо ми пас матер, правоверну...


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:06 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

freehand
Predrag Brajovic
А што се тиче оне горе дописане реченице, о значајним и сјајним ауторима српске културе, најрадије цитирам Мићу Поповића, који каже: Какав је Тито био диктатор, такви смо ми били дисиденти.

Pa da, odlično je to rekao Mića Popović.
Nego ne reče što su te zvali u Partiju, takvog liberalnog, nepokornog, lučonošu slobodne misli i borca protiv totalitarnog uma?

Звали су ме као сјајног ђака и изванредног војника.
Најпре ме звао ОСБ -- Омладински савез Београда, затим партијци-функционери из Математичке, потом војници.
Такође, имао сам одлично лозу, отац ми је био првоборац, мајка из партизанске породице, проверено, дакле, порекло, што се некад бројало :)

Него, јеси ли се:
1) одлучио ко је у праву, Мића или ти, у сагледавању српског дисиденства?
2) намерио да нам даш одговор на питањце?
:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:09 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

А откуд онда милион људи на Газиместану 1989?

:)
Тасо, заиста те поштујем.

Ових милион људи на Газиместану управо су ту били да се ништа не би мењало. Нарочито не у оном суштинском смислу, а не дај боже демократском.
freehand freehand 12:12 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

1) одлучио ко је у праву, Мића или ти, у сагледавању српског дисиденства?

Nisam primetio da se Mića Popović i ja negde nismo saglasili.
2) да нам даш одговор, ипак, на питањце?

Ko ste vi? Svi mediokriteti iz sirotinjskih blokova? Revolucionari besni na roditelje zbog domaće guvernante sa vržogrnačkim naglaskom? Autentični luzeri novobeogradskih slemova i generalskih dva-ara-udžerica bez pravih šansi za novi život?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:16 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

freehand
Ko ste vi? Svi mediokriteti iz sirotinjskihblokova? Revolucionari besni na roditelje zbog domaće guvernante sa vržogrnačkim naglaswkom? Autentični luzeri novobeogradskih slemova i gneralskih dva-ara-udžerica bez pravih šansi za novi život?

:)

P.S.
Најмање секретар.
Нај-ма-ње.
tasadebeli tasadebeli 12:19 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic
А откуд онда милион људи на Газиместану 1989?

:)
Тасо, заиста те поштујем.

Ових милион људи на Газиместану управо су ту били да се ништа не би мењало. Нарочито не у оном суштинском смислу, а не дај боже демократском.



Поштујем и ја тебе, Брајо, и мој коментар није злонамеран... Само ћакуламо...

Али не потцењуј баш толико плебс... Он дозвољава да се њиме манипулише само онолико колико му је то потребно за преживљавање. Па је тако било и са Газиместаном. А Милошевић није никакав мађионичар и медијски стручњак, него је само искористио оно што се деценијама, а нарочито од 1974, међу Србима мислило о тој заједничкој нам држави СФРЈ.

Понављам ти, Срби су први покренули промене... И у томе су и Идоли и њихова Одбрана и последњи дани такође један камичак у мозаику промена. Прво у главама, па у делању...

А у ком правцу су те промене касније отишле, то је већ тема за неки другачији блог.
angie01 angie01 12:25 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Звали су ме као сјајног ђака и изванредног војника.


e, bogtetvoj, mene niko nikad nije zvao u partiju.

doduse, nisam bila u vojsci, al sve ostalo sto se broji, jesam ispunjavala vise puta, dobar djak, takmicenja razna, nagrade- neka kolicina prvih, u velikoj yu, sport, razni nastupi u okviru kulturnog programa,...meni glupo to sve da nabrajam,...nisam samo ja, skoro da ne znam nekog ko je bio pozvan, obicno su se sami javljali,

na faxu- vec sam napisala taj komentar, da ne citiram opet sebe, pa da se Krstic krsti:), autsajderi su visili u ssoj-u i druzili se sa mirom markovic i posle profitirali,...mi ostali nismo ni znali gde su te prostorije i visili smo u skc-u, kst-u,...i tako.

sad, mozda mi loza bila losa, hebemliga,...al nije valjda i od svih ostalih, koje sam vec pomenula.
princi princi 12:36 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Sine, ovo je jače od onih vakuumskih rupa iznad Kopa.
emsiemsi emsiemsi 13:14 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic
emsiemsi
milisav68
BebaOdLonchara
ne razumem?

Pa ne možeš direktivom da narediš šta će da se sluša po kafanama/svadbama itd.

A narodnjaci su to upravo radili, prvo su pevali po kafanama i svadbama (o događajima iz života) pa tek onda snimali ploče.

I kad su već tema Idoli, oni nikad nisu svirali u Palanci (i ne samo oni), koja je samo 70km južno do Beograda, a očekuješ da budu slušani.

Ne ide to tako.

Нису ни Роулинг Стоунси свирали у Планаци, па су били слушани !
Не иде то тако !

Ни Јураја Хип!

А богами, нити Џетро Тал, Флитвуд Мек, а слабо и Џеферсон Ерплејн !
emsiemsi emsiemsi 13:18 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

princi
to ako se neko pita zato se r&r nikada nije zapatio na prostoru exyu, i zašto smo seljaci, i zašto su idoli tek malo više od statističke greške, jer da nisu, današnji klinci bi na ekskurzijama slušali i njihove hitove (znali ih napamet iz detinjstva, zbog roditelja), a "zemlja" ekv bi bila himna mladog srblja, a ne đurđevdan ili kukavica.

Uh... nightmare. A šta da radimo mi koji smo na ekskurzije išli pre EKV, Đurđevdana i te kukavice? Iskreno, ne sećam se tačno baš svega šta se pevalo, ali prilično sam siguran da je računajte na nas sigurno bio deo repertoara, i to ne zato što je neko tražio, nego spontano, od srca, samo od sebe (mene je uvek bio blam jer pola tih reči nisam mogao da popamtim, ne što sam nešto bio ideološki svestan nego što sam i onda bio budala. Ja sam i tako tu bio samo zbog Šuše, a ne zbog pevanja, jebalo ih pevanje). Kasnije, kad su počela fircanja i vatanja po busevima, nikom nije bilo previše do pesme, imali smo pametnija posla.

Ne, seko, pojma ti nemaš. Ima nas koji smo malo duže na planeti Zemlji, koji smo videli i proživljavali i Silvanu Armenulić i Lepu Lukić i Tozovca i Tomu Zdravkoviča kao društvene fenomene, koji smo, ne čitali, nego živeli to što je Tito pisao. Bilo je tu više valova, bilo je tu nekih Parnih Valjaka, Boom festivala, Bijelih dugmeta, Teških industrija, pastirskih folk rokova, veselih Bosanaca (jedan i dva), nekih Zeleta Lipovača, Staklenih zvona, Magazina, Ljupkih Dimitrovskih, Opatijskih festivala, pa posle nekih Jugoslovena, Alisa, čuda, svačega je tu bilo... sve je bilo pitanje hiperprodukcije, hiperponude i potražnje.

Памтиш као слон !
emsiemsi emsiemsi 13:21 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

princi
Jer je ovo mogao da isprati na gitari svako ko je bukvalno prethodnog dana uzeo u ruke, i neko mu pokazao tri akorda.

A ima još onoliko takvih primera...

Ovako, obavezan gitarski repertoar tih godina je bio: Wish you were here, Tush, Dust in the wind, a na Ruzmarin i haš su se već ostavljale gitare i padalo u seksulani sevdah (uglavnom 'vatanje, ništa spektakularno). Samo heroji i istinski posvećenici bi izdržavali do Hey Jude. To je išlo tako iz žurke u žurku. Bilo je ekipa koji su furali starogradske, ali ja nisam išao na te žurke. Sećam se, svojevremeno, me jedna dobra drugarica zvala na nekakvu folk žurku u Cheshire. Ono, jelek, nošnja, omg... Posle se ljutila što nisam otišao. Mislim...

Јбг, можда би ти тада дала, а ти ниси укапирао !
princi princi 13:50 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Јбг, можда би ти тада дала, а ти ниси укапирао !

To je zato što sam priglup!
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:59 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Sine, ovo je jače od onih vakuumskih rupa iznad Kopa.



puk'o blog; ubila ga dosada.
emsiemsi emsiemsi 19:32 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

princi
Јбг, можда би ти тада дала, а ти ниси укапирао !

To je zato što sam priglup!

Не мора да значи !
Догоди се !
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:16 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Ne, seko, pojma ti nemaš

nemam, to misli i krle.

ove ljupke dimitrovske spadaju pod lola novaković, silvana, toma i lepa pod narodnjake, a ostalo što si nabrojao pod 202-ku, koja je sve to puštala od 80tih na ovamo. ne znam gde se nismo razumeli? danas u srb ne možeš mlađe rok/pop bendove (koji imaju sluha) da pobrojiš na prste jedne ruke, ali zato ane kokić, bekvalac, stoje i seke rastu u svakoj ulici, ali zaista. i ne znam šta je od toga bolje ili gore, prosto je tako.
Pa ne možeš direktivom da narediš šta će da se sluša po kafanama/svadbama itd.

pa nisam kafane i svadbe ni pominjala, već muzičko "opismenjavanje" naroda u vreme titove jugoslavije.

elem, poenta mog komentara je da nisi u bivšoj jugi na lokalnim radio stanicama mogao da čuješ ništa drugo do narodnjaka. to se zove muzički medijski mrak, jbt. ono, sediš u toj palanci i, pored "radio-palanke" na kojoj su samo i isključivo narodnjaci prošarani željama i pozdravima, ti možeš da uhvatiš jedino još radio beograd 1, na kome takođe idu narodnjaci, sat vremena dnevno klasična muzika i predveče lola novaković. i šta ćeš da slušaš na svadbama posle? nećeš abu sigurno. i uopše ne znam da li je bolje ili gore što na svadbama slušamo/pevamo/igramo seku a ne abu, ali sam dala jedan od objektivnih bliskoistorijskih razloga zašto je to tako.
milisav68 milisav68 00:50 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

BebaOdLonchara
elem, poenta mog komentara je da nisi u bivšoj jugi na lokalnim radio stanicama mogao da čuješ ništa drugo do narodnjaka. to se zove muzički medijski mrak, jbt. ono, sediš u toj palanci i, pored "radio-palanke" na kojoj su samo i isključivo narodnjaci prošarani željama i pozdravima,

Grešiš, ne tvrdim da nije bilo i takvih stanica, ali kod ostalih se nije program svodio samo na narodnjake i pozdrave i želje....

Bilo je tu i nekih "Omladinskih emisija", pa "Evergrin", pa svašta nešto....

Ali to nije bio problem, ono što jeste bio, je neka "elita" koja se recimo podsmevala Bregoviću, koji nije bio na "suprotnoj strani" (kakav god da je bio).

Mislim, znam ja da je on gledao samo kintu, ali je opet približio Zepeline ovom prostoru - kopirajući ih (i ne samo njih).
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:12 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Grešiš, ne tvrdim da nije bilo i takvih stanica, ali kod ostalih se nije program svodio samo na narodnjake i pozdrave i želje....

jeste. navodim ti zvanični podatak koji sam pronašla u muzikološko-sociološkoj studiji o muzici koja se slušala na radio stanicama u ex-yu, a kao navod službenog podatka iz 1980. godine. piše da su leskovački ljubitelji rok muzike slušali isključivo radio beograd, jer na radio leskovcu nisu mogli da čuju ništa drugo osim narodnjaka. takva je bila većina lokalnih radio stanica (takođe piše). pa misliš da se cecin pelcer zanovetak 90tih primio tako lako bez prethodno dobro pripremljenog terena? evergrin nije rok i pop, a nije ni džez. pod "evergrin" su išli italijanski hitovi sa san rema, tom džons sa dilajlom i pol enka (doduše, možda je i on bio subverzivan, treba pitati krla ). a omladinski program je, verujem, bio začinjen pro-borbenim pesmama zdravka čoliča i sl, mada ne mogu da tvrdim.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:43 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

este. navodim ti zvanični podatak koji sam pronašla u muzikološko-sociološkoj studiji o muzici koja se slušala na radio stanicama u ex-yu, a kao navod službenog podatka iz 1980. godine. piše da su leskovački ljubitelji rok muzike slušali isključivo radio beograd

Ja sam našao podatak da su leskovački ljubitelji muzike masovno slušali Radio Luksemburg.
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:16 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Nebojsa Krstic
este. navodim ti zvanični podatak koji sam pronašla u muzikološko-sociološkoj studiji o muzici koja se slušala na radio stanicama u ex-yu, a kao navod službenog podatka iz 1980. godine. piše da su leskovački ljubitelji rok muzike slušali isključivo radio beograd

Ja sam našao podatak da su leskovački ljubitelji muzike masovno slušali Radio Luksemburg.


Slušali su, slušali su, sve dok nisu došle čike u kožnim mantilima i čačkalicama međ zubima.
milisav68 milisav68 08:39 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

BebaOdLonchara
jeste. navodim ti zvanični podatak koji sam pronašla u muzikološko-sociološkoj studiji o muzici koja se slušala na radio stanicama u ex-yu, a kao navod službenog podatka iz 1980. godine. piše da su leskovački ljubitelji rok muzike slušali isključivo radio beograd, jer na radio leskovcu nisu mogli da čuju ništa drugo osim narodnjaka.

Pa sad, ti navodiš graničan primer kao pravilo, a tako mogu da se ponašaju i ispitanici, i da kažu kako nema uopšte bilo kakve muzike sem narodne, iako se tu i tamo pusti nešto sa San Rema, Tom Džons ili Pol Enka....

Mogu da potvrdim da su lokalne stanice u mom okruženju imale kvalitetne muzičke emisije, čija podloga nisu bili narodnjaci, niti samo nabrojani izvođači.

A i nije sva narodna muzika loša, kao i što recimo ne znači da ako je rok muzika, onda mora da je dobro.

Mislim, ne možemo mi da budemo veći katolici od pape, pa da se kod nas sluša samo kvalitetna muzika, a da zanemarimo da svako (svaka zemlja) ima svoje "narodnjake".
pa misliš da se cecin pelcer zanovetak 90tih primio tako lako bez prethodno dobro pripremljenog terena?

Cvetak zanovetak (recimo) je "ponuđen" `88. - šta je te godine ponuđeno od roka i popa?

I ne samo kod nas, i ne samo te godine.Šta se vrtelo na svetskim top listama 90-tih?Šta se vrti danas?

Danas imamo i internet, i šta se dešava - gomila "šuma".

Šta ja da pustim ćerki od osam godina (još uvek je izolovana od Pinka), a prerasla je Dragana Lakovića, Branka Kockicu i Kolibre.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana