In memoriam| Jubileji| Politika

Kako smo ostali siročići

freehand RSS / 03.05.2015. u 21:05

Beograd je plakao.

I Zagreb je plakao, ako je verovati Dnevniku.

Ljubljana je jecala, Skoplje se u suzama kupalo. 

A mi se cerimo, idioti, u tom šantavom, kloparajućem autobusu jer je Mire probao da nacedi neku suzu a Hans mu reko : Usraćeš se, jebote!"

 

Prvomajski uranci u Deliblatskoj peščari vazda su mi bili neke katastrofe.  Više ih pamtim hladnih i kišnih, sa lošim ozvučenjima, izgorelim ili nedopečenim mesom sa imrpovizovanih roštilja, nikakvim ribama i pijanim tučama podivljale omladine nego onih drugih.

I taj je bio baš takav. Hladan, kišan, poluprazan Devojački bunar. Ništa ribe, ništa zezanje, samo nas četvorica smorenih šesnaestogodišnjaka koji ne znaju šta bi od sebe po blatnjavim trim stazama, vodom pokrivenom fudbalskom terenu, kafani punoj smorenih matoraca sa kenjkavom klinčurijom, . 

Izem ti Prvi maj kad se raduješ povratku kući.

I tako čekamo taj autobus sedeći na betonskom zidiću. Ne zna se baš tačno kad će da krene. Imamo para još za paklu Opatije i dva piva iz prodavnice, najo kafana. Cedimo dok flaše idu u krug. Čujem da neko od ljudi koji stoje tu blizu kaže "E'o saće aftobus."

Ok, nije daleko, ni sat vožnje al da ja uđem u kafanu, u klozet. 

Prođem kroz salu u kojoj je polovina stolova prazna a konobar drnda nešto po televizoru na kome je na programu sneg i šuzštanje.

Izađem iz klozeta (da, tako se to zvalo, toaleti su došli znatno kasnije) i baš u tom momentu se na teveu pojavljuje slika: uštogljeni spiker sa debelim crnim naočarima. Priča nešto što ne razumem a onda mi u svesti odvzoni samo rečenica "...UMRO JE DRUG TITO."

Izađem napolje pokušavajući da razumem šta je to što sam upravo čuo. Prilazim mojima i kažem "E, umro Tito."

Gledaju me belo, ko budalu. Ko da Tito može stvarno da umre?!

"Ne seri?" - kaže Hans. 

Keve mi, sad su rekli na televiziji.  Zgledamo se, ne znamo šta da radimo. Iz kafane izlaze još neki ljudi, vest se širi. i niko ne zna šta bi sa sobom, pa muštraju decu i glume gljive. Svi znaju da se dogodilo nešto što ne umeju da pojme, niti da opišu, još manje znaju kako da reaguju.

Vozimo se posle, svi sa nekim posrmtnim maskama. neka žena tiho jeca. Pokušavam da se iskreno rastužim ne bih li i ja dobio tu prigodnu voštanu patinu po faci.  I onda se cerekamo, gurajući glave iza sedišta.

U Vladimirovcu i Novom selu gledamo čudne plave kabanice sa puškama na leđima kako hodaju u koloni pored puta. Tek kasnije shvatam da sam tada prvi put video plavu milicijsku vetrovku i plavi šlem. Sledeći takav šlem prikazao se na utakmici Dinamo-Zvezda, deset godina kasnije. Valjda i tu ima neke glupave simbolike.

Tog dana, baš tog 4. maja  Jugoslavija je priklljučena na veštačka pluća, i tako trulila narednih jedanaest godina.

 Poljud se tresao od plača. To je u Splitu. Split je grad koji se zvao "crveni" a u kome su posle oni neki ljudi pokušavali, 11 godina kasnije, da nesrećnog  vojnika iz Makedonije pravedno podele sa posadom transportera, uzimajući samo glavu.

I to je, valjda, opet neka jebena simbolika. 

 

 

 

 



Komentari (421)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

urbana_gerila urbana_gerila 11:25 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

emsiemsi
urbana_gerila
milisav68

Nego, hteo sam nešto drugo, jedna moja drugarica nije smela glasno da slavi rođendan jedno pet-šest godina posle tog najtužnijeg dana naših naroda i narodnosti.


branili joj mama i tata?

Не верујем.
Претпостављам (и после Тита) Титини.


da, bre, išlo po kućama - odvrtalo osigurače i konfiskovalo tranzistore.
emsiemsi emsiemsi 11:36 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
milisav68

Nego, hteo sam nešto drugo, jedna moja drugarica nije smela glasno da slavi rođendan jedno pet-šest godina posle tog najtužnijeg dana naših naroda i narodnosti.


branili joj mama i tata?

Не верујем.
Претпостављам (и после Тита) Титини.


da, bre, išlo po kućama - odvrtalo osigurače i konfiskovalo tranzistore.

Није било потребе за таквим стварима --- то се радило "системскије".
urbana_gerila urbana_gerila 11:54 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
milisav68

Nego, hteo sam nešto drugo, jedna moja drugarica nije smela glasno da slavi rođendan jedno pet-šest godina posle tog najtužnijeg dana naših naroda i narodnosti.


branili joj mama i tata?

Не верујем.
Претпостављам (и после Тита) Титини.


da, bre, išlo po kućama - odvrtalo osigurače i konfiskovalo tranzistore.

Није било потребе за таквим стварима --- то се радило "системскије".


konfiskovalo svećice za tortu kako deca ne bi mogla da pevaju - danas nam je divan dan?
emsiemsi emsiemsi 12:00 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
milisav68

Nego, hteo sam nešto drugo, jedna moja drugarica nije smela glasno da slavi rođendan jedno pet-šest godina posle tog najtužnijeg dana naših naroda i narodnosti.


branili joj mama i tata?

Не верујем.
Претпостављам (и после Тита) Титини.


da, bre, išlo po kućama - odvrtalo osigurače i konfiskovalo tranzistore.

Није било потребе за таквим стварима --- то се радило "системскије".


konfiskovalo svećice za tortu kako deca ne bi mogla da pevaju - danas nam je divan dan?

Системскије - рекох !
urbana_gerila urbana_gerila 13:50 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
milisav68

Nego, hteo sam nešto drugo, jedna moja drugarica nije smela glasno da slavi rođendan jedno pet-šest godina posle tog najtužnijeg dana naših naroda i narodnosti.


branili joj mama i tata?

Не верујем.
Претпостављам (и после Тита) Титини.


da, bre, išlo po kućama - odvrtalo osigurače i konfiskovalo tranzistore.

Није било потребе за таквим стварима --- то се радило "системскије".


konfiskovalo svećice za tortu kako deca ne bi mogla da pevaju - danas nam je divan dan?

Системскије - рекох !


u sendviče deci stavljalo drogu koja je izazivala opsesivnu zavisnost od tita i titinih?
milisav68 milisav68 13:53 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

urbana_gerila
branili joj mama i tata?

Pa znaš kako, kada ti otac (odnosno deda) zaglavi na Goli Otok zbog vica u kafani, onda tiho duvaš u rođendanske svećice.
urbana_gerila urbana_gerila 14:07 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

milisav68
urbana_gerila
branili joj mama i tata?

Pa znaš kako, kada ti otac (odnosno deda) zaglavi na Goli Otok zbog vica u kafani, onda tiho duvaš u rođendanske svećice.


pa, znaš kako, ni meni se ne dopadaju ljudi koji tuđu zemlju vole više od svoje.

da li je konkretni čovek bio oklevetan - ne znam, bilo je i toga, i ako je tako osećam i razumevanje i sažaljenje iako ga ne poznajem.

no, vidiš, znao sam mnoge golootočane koji su na ljubav prema staljinu bili ponosni do kraja života.
dr.wagner dr.wagner 15:00 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

Pozdrav drugovi

milisav68

Pa znaš kako, kada ti otac (odnosno deda) zaglavi na Goli Otok zbog vica u kafani, onda tiho duvaš u rođendanske svećice.


-Takvih sudbina je zaista bilo , ne toliko kako se danas tvrdi , ali ih je bilo
-Ti ljudi (i obitelji) stvarno ne mogu za Njega naći toplu riječ , no ne treba
zanemariti ni kontekst , jer u tim vremenima da ovi nisu "njih" poslali
na otok , ovi bi poslali "njih" u neki možda drugi gulag ... (ili na taj isti)

-Ovdje u RH .... tko je preživio 45-u (ne znam jeste li upoznati , no to baš
i nije bilo jednostavno ) , uglavnom nije do 71.-e više bilo
problema ...
-Te 71-e su "pometeni" (i zatvoreni) većina onih koji su 90-ih došli na vlast
, a i sami znate koja je to ekipa bila ... iz tih i nekih drugih razloga , za
Bakarića imam sve više simpatija ...
-Jednostavno kad pogledate ... nije svako zlo za zlo

... zapravo sam želio samo ukazati na pozitivni aspekt ekonomske politike o
kojoj se danas tako loše govori , a ne nudi se nikakvo drugo riješenje ...
-Koliko je to Kardeljevo (i još nekih) djelo , toliko je i Titovo ... i gotovo
je sigurno da nije nastalo slučajno ili samo od sebe ...




W
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:10 04.05.2015

fake mannerism aside

ni hrvatski ni srpski narod nisu izumeli neke nove teorije da vladaju svojim državama, ili moramo da se smaramo ovim stogodišnjima? mene ste smorili svakako, ali za decu vadim oči.
dr.wagner dr.wagner 15:31 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ...

Zdravo druže

Srđan Fuchs
ni hrvatski ni srpski narod nisu izumeli neke nove teorije da vladaju svojim državama, ili moramo da se smaramo ovim stogodišnjima? mene ste smorili svakako, ali za decu vadim oči.


-Jesi li djeci kupio kakve knjige o socijalizmu .... i još neke koje
afirmativno govore o Njemu .... nemoj da djeca budu kao ti ...

....sjeti se Duška Radovića ... tucite djecu ako vidite da vam počinju sličiti ...


W
deset_slukom deset_slukom 16:00 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

dr.wagner

-Jednostavno kad pogledate ... nije svako zlo za zlo


W


Tvoji komentari su mi najdraži, penicilin i nerešiva enigma za "ove naše".

Prvo primer zla iz HR, neupitno istinit jer je zlo imanentno Hrvatima i ne može se poricati, a onda kratko poentiranje povlačenjem paralele...
sioux sioux 16:17 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

dr.wagner
ne toliko kako se danas tvrdi , ali ih je bilo

A koliko se to danas tvrdi?
-Ovdje u RH .... tko je preživio 45-u (ne znam jeste li upoznati , no to baš
i nije bilo jednostavno ) , uglavnom nije do 71.-e više bilo
problema
...

E pa onda je u redu! Što to ne reče ranije?!
-Te 71-e su "pometeni" (i zatvoreni) većina onih

Pometeni - metlom?
-Jednostavno kad pogledate ... nije svako zlo za zlo

Nije, nije - pogotovu ako pitaš komunjare.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:49 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ...

dr.wagner
Zdravo druže

-Jesi li djeci kupio kakve knjige o socijalizmu .... i još neke koje
afirmativno govore o Njemu .... nemoj da djeca budu kao ti ...

....sjeti se Duška Radovića ... tucite djecu ako vidite da vam počinju sličiti ...




žena je zadužena za te fazone, ali građanski socialist - ne brini, poznaje čika Ducu mnogo bolje od tebe i mene; ja sam, kako su Bakarić i Hebrang govorili, previše svetosavski Srbin kada se zagrebe ispod od batina moje zacrvenele srbijansko-židovske kože, da bi dobili išta od titoizma u naobrazbi. thanks. dolaziš sa mnom u Jasenovac 9.5. na obeležavanje Dana Pobede? ja se baš spremam. ide Zurof, pa kud svi Turci tud i mali Mujo.



freehand freehand 17:42 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ...

ja sam, kako su Bakarić i Hebrang govorili, previše svetosavski Srbin kada se zagrebe ispod od batina moje zacrvenele srbijansko-židovske kože,

Od kojih je batina crvena tvoja koža i gde su tebe pominjali Hebrang i Bakarić kao svetosavskog Srbina?
Ako nigde, kao što je nigde - gde su Hebrang i Bakarić uopšte pominjali tako nešto kao što je svetosavski Srbin?
dr.wagner dr.wagner 20:37 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

.... večer

deset_slukom
... jer je zlo imanentno Hrvatima i ne može se poricati, a onda kratko poentiranje povlačenjem paralele...


-Mislim da ste Vi to možda pogrešno razumjeli ... ne bih povlačio paralele jer
se ovi "vaši" odmah uvrijede ...
... naravno , još više se uvrijede i ovi "moji" ...

-Sva objašnjenja da smo mi Hrvati takvi ( zli i kakvi već jesmo ) zato što
smo nekada davno nastali od Srba ( tako bar Srbi tvrde ) izazovu još veće
obostrano ogorčenje ...
-Zato je takve paralele bolje ne povlačiti ....


Srđan Fuchs

... dolaziš sa mnom u Jasenovac 9.5. na obeležavanje Dana Pobede? ja se baš spremam. ide Zurof, pa kud svi Turci tud i mali Mujo.


-To ste vi nešto pomiješali ... pa skup u Jasenovcu je bio prije desetak dana
... (to je datum kada je dio logoraša uspio pobjeći)
-Zadnji put sam bio 2007-e ili 2008-e ... ići ću opet kad se HDZ vrati na vlast ...


W
freehand freehand 20:39 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

-Sva objašnjenja da smo mi Hrvati takvi ( zli i kakvi već jesmo ) zato što
smo nekada davno nastali od Srba ( tako bar Srbi tvrde ) izazovu još veće
obostrano ogorčenje ...


-To ste vi nešto pomiješali ... pa skup u Jasenovcu je bio prije desetak dana



Vagineru, za ovo imaš pivo. Makar ja zabavljao milostivu Vaginericu dok se ti budeš naganjao sa bešikom i prostatom.
milisav68 milisav68 20:49 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

dr.wagner
-Takvih sudbina je zaista bilo , ne toliko kako se danas tvrdi , ali ih je bilo

Nevezano sa Golim Otokom, postoji izraz - "To treba obesiti za primer".
jer u tim vremenima da ovi nisu "njih" poslali
na otok , ovi bi poslali "njih" u neki možda drugi gulag ...

Ovde se ne radi o članu partije, već o čoveku koji je oklevetan, zato što je imao neku zemlju na dobrom mestu.

I to je bio metod "nove narodne vlasti", malo streljaš, malo u zatvor, malo "ćorave kutije", i....svi su "za", a danas slušamo kako je bio mali broj takvih ljudi koji su stradali.

Pa naravno da je bio mali - ali dovoljan da ostali (koji bi bili protiv) zaćute.

Posle je došlo do popuštanja.....
.. zapravo sam želio samo ukazati na pozitivni aspekt ekonomske politike o kojoj se danas tako loše govori , a ne nudi se nikakvo drugo riješenje ...

Evo imam ja.

dr.wagner dr.wagner 20:56 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

freehand
... Makar ja zabavljao milostivu Vaginericu dok se ti budeš naganjao sa bešikom i prostatom.


-Gore je lijepo napisano da si imao 16 kada je Najveći Sin preselio na Ahiret ...

-Jednostavna matematika nam govori da si par godina stariji od mene , a i
ja (ovako mlađi i spretniji) svako malo kapituliram dok "zabavljam" Wagnericu ...

-Nego , da mi nađemo dva mlađa "vanjska suradnika" . pa se lijepo napijemo ko ljudi ...
... onako pošteđeni od ženskih nerealnih očekivanja ...

W

freehand freehand 21:01 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

-Gore je lijepo napisano da si imao 16 kada je Najveći Sin preselio na Ahiret ...

-Jednostavna matematika nam govori da si par godina stariji od mene , a i
ja (ovako mlađi i spretniji) svako malo kapituliram dok "zabavljam" Wagnericu ...

Pardon! Boj ne bije srce u junaka već boj bije srpstvo i džeferdar!

P.S. Nije loše ovo oko spoljnih saradnica, to može da prođe. Ok su eufemizmi kad nam idu u korist.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:26 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

ali u prvoj polovini 20-og st mi smo za njih bili što je kasnije Albanija bila nama


Ma majke ti?
Ajd daj neke podatke na osnovu kojih to tvrdiš.
zilikaka zilikaka 21:41 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

Čitao sam prije dve-tri godine neke Kardeljeve "crtice" .... (3-4 knjige)
... i kad vidite koliko je truda uloženo da bi se od nekog čobana s proplanka (a takvi
"smo" ipak bili većina) , bez struje i vode , napravilo pismenog radnika ili pismenog
tzv. "individualnog poljoprivrednog proizvođača" koji će imati kakvu-takvu infrastrukturu
, zdravstvenu zaštitu i (ipak) besplatno školovati djecu sve do fakulteta ...

-Kad se to sve to uzme u obzir , jasno je da to nije bio nikakav ad hoc sistem , već
ozbiljno smišljen plan za gore navedeno ... (lijepo se uspoređivati sa Njemačkom ili
Češkom , ali u prvoj polovini 20-og st mi smo za njih bili što je kasnije Albanija bila nama ... )

-E sad , Tito je neodvojiv od toga ... bilo dobrog , bilo lošeg


Ovo stoji.

S obzirom da nisam od onih u trendu, nit sam od te sorte, onako potpuno trezveno, a na osnovu podataka sakupljanih usput, imam potrebu da ovde dodam još par reči.

Prve generacije školovanih su dobijale planske rasporede za zapošljavanje.

Čak se negde nije čekalo da diplomiraš, nego te pošalju kao apsolventa tamo gde misle da trebaš.

U porodici imamo primer da je apsolvent veterine poslat u selo na severu Banata. Tamo je dobio posao, kuću za stanovanje sa prostorom za nekakvu ordinaciju, i priučenog pomoćnika umesto tehničara.

Slična priča mi je poznata i za lekara i učitelja.

Posle su tu plansku raspodelu ukinuli.
dr.wagner dr.wagner 21:55 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

milisav68

Ovde se ne radi o članu partije, već o čoveku koji je oklevetan, zato što je imao neku zemlju na dobrom mestu.

I to je bio metod "nove narodne vlasti", malo streljaš, malo u zatvor, malo "ćorave kutije", i....svi su "za", a danas slušamo kako je bio mali broj takvih ljudi koji su stradali.

Pa naravno da je bio mali - ali dovoljan da ostali (koji bi bili protiv) zaćute.



-Ne amnestiram ja nikoga , ali je jasno da je bio jedan broj ljudi koji su
zaista potpuno nevini imali problema sa sistemom ... i njih sam spomenuo , a
ne članove partije .... ali je činjenica da se danas pretjeruje ...
... pa sada su svi (ili bar svaki drugi) u RH žrtve socijalizma i JB-a , UDBE
i tko zna još kakvih mračnih sila ...

-Svi danas imaju super opravdanje ... nema tu ni lijenih ni glupih , već su
im svima životni rezultati skromni zato jer ih je navodno sistem "kočio" ...
... toga sam se naslušao ...


Pozdrav HCM

-Pa kakve argumente očekuješ ...
... hoćeš industriju , hoćeš infrasrukturu ili možda pamet ...

-Pa zar nije i "naš" Tesla (je li smijem reći NAŠ) studirao u Pragu i Grazu
... svi koji su nešto značili u YU iz tog vremena , studirali su ili u Beču
ili u Pragu ... a ne u Zg ili Bg ....
-Bilo je već ovdje nekih teza da je Srbija nazadovala od 45-e ... kao ,bili ste
napredna civilizacija prije socijalizma ...
... ali znaš mene , ja u to ne vjerujem

W
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:08 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

Zdravo doktore

Pa kakve argumente očekuješ ...
... hoćeš industriju , hoćeš infrasrukturu ili možda pamet


Pa znaš kako, kad neko tvrdi da je Češka za kraljevinu bila ono što je SFRJ za Albaniju, onda verujem da je to prilično lako pokazati.
Uporede se neki relevantni podaci, BDP npr, neki pokazatelji standadrda građana, bilo šta što to može da pokaže.
Navedu se podaci za tadašnju Češku, tadašnju Jugoslaviju, komunističku Jugoslaviju i komunističku Albaniju, te cifre se stave u međusobni odnos, i to je to, sve se vidi.

A može i da se izmisli nešto, neke parole što strašno zvuče.
dr.wagner dr.wagner 22:44 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

hoochie coochie man

Navedu se podaci za tadašnju Češku, tadašnju Jugoslaviju, komunističku Jugoslaviju i komunističku Albaniju, te cifre se stave u međusobni odnos, i to je to, sve se vidi.

A može i da se izmisli nešto, neke parole što strašno zvuče.


-Između dva rata je bila Čehoslovačka ... dok smo mi imali (pravu) diktaturu
u Kraljevini , oni su imali republiku i Masarika ...
-Ne bih sada znao podatke ovako iz rukava , ali mislim da je njihov GDP iz 30-ih
negdje na razini onoga iz 60-ih u SFRJ ...
... ne znam točno , pokušati ću naći ... sjećam se da sam se iznenadio kada
sam to čuo na predavanju ... (a to je bilo stvarno davno)

-Kasnije , krajem 30-ih su retardirali (problemi sa Hitlerom), a to se još
i pogoršalo nakon uvođenja socijalizma (one pogrešne varijante)


-Albanija je bez veze ... oni nisu imali nikakvu relevantnu industriju kao što
je nije imala ni Kraljevina ... ono sitno je bilo uglavnom strana ekspozitura
za ovo skromno tržište ... tada čak i sirovinska baza nije bila zanimljiva zbog
loše prometne infrastrukture ... (Kralj se nije sjetio radnih akcija da
napravi koji kilometar pruge )

W
Bili Piton Bili Piton 22:45 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

milisav68


Nego, hteo sam nešto drugo, jedna moja drugarica nije smela glasno da slavi rođendan jedno pet-šest godina posle tog najtužnijeg dana naših naroda i narodnosti.

Morali smo u ilegali da jedemo sendviče i tortu.



To meni baš čudno, nama je slava 6 maja, slavili bez problema rutinerski kao i svake druge godine. Bili gosti najnormalnije itd. Jedino što se celo popodne i veče pričalo samo o tome štaćebiti.
milisav68 milisav68 23:45 04.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

Bili Piton
To meni baš čudno, nama je slava 6 maja, slavili bez problema rutinerski kao i svake druge godine. Bili gosti najnormalnije itd. Jedino što se celo popodne i veče pričalo samo o tome štaćebiti.

Pa sigurno ti na slavi nije treštao gramofon kao tinejdžerskoj žurci.

A lepo sam podvukao reč - glasno (a podrazumevao se 4. maj), nego svako čita onako kako njemu odgovara.

Znači, rođendan se uredno slavio, samo su nas matorci tu i tamo opominjali da smanjimo, kada smo previše pojačavali.

Jbga, ljudi se plašili....

Bili Piton Bili Piton 00:29 05.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

milisav68

Pa sigurno ti na slavi nije treštao gramofon kao tinejdžerskoj žurci.

A lepo sam podvukao reč - glasno



Fer inaf.

Video sam da si podvukao ali moj komentar zapravo nije bio upućen tebi lično, već čitav bogovetni dan čitam kukumavčenja po fejsu o restriktivnom i opresivnom karakteru jugoslovenske države nasuprot današnjim "slobodama", posebno u domenu verskih prava - otud mi i pade slava napamet pa sam se nadovezao na tebe, sori. Nije trebalo.

Napisao sam tome u prilog i čitav jedan rant ovde ali sam ga obrisao jer, striktli spiking, ima samo periferne veze s temom o kojoj pričamo. Sačuvaću ga za neku drugu priliku kad se bude govorilo baš o tome.
milisav68 milisav68 08:38 05.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

Bili Piton
Video sam da si podvukao ali moj komentar zapravo nije bio upućen tebi lično, već čitav bogovetni dan čitam kukumavčenja po fejsu o restriktivnom i opresivnom karakteru jugoslovenske države nasuprot današnjim "slobodama", posebno u domenu verskih prava - otud mi i pade slava napamet pa sam se nadovezao na tebe, sori. Nije trebalo.

Ma nije problem, ćaskamo.

Jeste da ima preterivanja, ali ima i nerazumevanja, jer to - nije smelo - ne znači samo da je postojao zakon, već da su se ljudi plašili (recimo da ne izgube posao/sporije napreduju, pošto je najveći poslodavac bila država).

Opet (i nevezano samo sa religijom), nije svuda bilo isto.

Jedna pravila (i ponašanje vlasti) su važila za Beograd, druga za Vojvodinu, a treća za tzv "Užu Srbiju", naročito za "Beogradski pašaluk", koji je bio najjače "uporište" monarhije.

A to sam najviše ukapirao, čitajući komentare ovde na blogu, pa sam stekao utisak kao da nismo živeli u istoj zemlji (da ne pominjem ostale republike).

Što reče Blogi u jednom komentaru, trebao je Milošević da dođe na vlast, pa da se uvede direktna autobuska linija Kragujevac - Novi Sad.

Ili recimo, ja iz Palanke, da bi došao do Valjeva, moram da idem preko Beograda, jer ne postoji magistralni put (a ni pruga) između Šumadije i zapadne Srbije.Takođe, ako hoću da koristim prugu Beograd - Bar, opet moram - za Beograd.

Da ne pominjem lokalne seoske puteve, ambulante (ako su postojale), škole....

Svi pominju neki prosperitet cele zemlje, pa zašto je onda bilo skoro milion gastarbajtera do početka 70-ih?
dr.wagner dr.wagner 19:53 05.05.2015

Re: Što je više kleveta i laži ....

Pozdrav drugovi

HCM

-Ne mogu ništa pronaći ... kod stare je to negdje na tavanu , ali bi
možda mogao netko tko je kasnije završio , to je ispit iz međunarodne ekonomije
...ili povijest ekonomije (ili tako nekako)

-Na internetu ima nešto , samo znaš kako je sa tim izvorima ... ovo se poklapa
sa nekim drugim postotcima ...

GDP za 1925 (u dolarima iz 1960) po glavi
Italija oko 400
Čehoslovačka oko 500
YU oko 300
Njemačka oko 700

-Za 1938 Čehoslovačka oko 550 , a mi oko 330 , ... dok je Njemačka preko 1000 ,
a Italija kao Čehoslovačka ...

-Oni su narasli ratnim "bildanjem"

-Žao mi je što ne mogu naći bolje podatke .... sama Češka je sigurno i više nego
duplo bolja od Kraljevine u tom vremenu , ali je malo Slovačka spušta (Slovaci
su uglavnom poljoprivreda , ali su nakon raspada A-U maznuli malo industrije
Mađarima ... mislim da i danas tu postoje antagonizmi ...)


-Tito nas je sve "razmazio" , pa i tebe .... ljudi ne mogu vjerovati koja smo
mi bili "rupetina" prije SFRJ .... rast je bio do sredine 60-ih ne rijetko i
dvoznamenkasti , pa smo pretekli cijeli "Istok" ...
...od 50-e do 75-e GDP (per capita) je narastao 3 puta ... sa nekih 1500 na 4500
dolara ...
-Lošiji "start" te 1950-e od tih naših 1500$ je imala samo Albanija ... ako i ona
(Čehoslovačka je imala 1950-e oko 3500$... našao na internetu)
... e to je bila ostavština Kraljevine

milisav68

Svi pominju neki prosperitet cele zemlje, pa zašto je onda bilo skoro milion gastarbajtera do početka 70-ih?


-Nije bilo posla baš u svakom selu ... recimo ako bi gledao po nekim
postotcima , najmanje "gastarbajtera" je otišlo iz gradova ili industrijskih
središta ...
, a najviše iz nekih "zabiti" ...
-Opet , ako gledaš obrazovnu strukturu , najviše su odlazili neobrazovani , a
danas je potpuno drugačije ...


W
jinks jinks 07:59 04.05.2015

...

U zadjnih nekoliko godina izaslo je vise knjiga u kojima su autori pokusali da na objektivniji nacin prikazu zivot g. Broza, njegov dolazak i ustolicenje na vlasti kako u KPJ tako i samoj Jugoslaviji, kao i krajnje domete njegove vladavine, odnosno republike Jugoslavije na ciju je sudbinu, nastanak i kraj, duboko uticao.



freehand freehand 08:22 04.05.2015

Re: ...

jinks
U zadjnih nekoliko godina izaslo je vise knjiga u kojima su autori pokusali da na objektivniji nacin prikazu zivot g. Broza, njegov dolazak i ustolicenje na vlasti kako u KPJ tako i samoj Jugoslaviji, kao i krajnje domete njegove vladavine, odnosno republike Jugoslavije na ciju je sudbinu, nastanak i kraj, duboko uticao.





Sredinom osamdesetih, sa labavljenjem ideološke i bezbednosne discipline u društvu usledila je, prvo stidljivo a onda i masovno - prava poplava feljtonistike, memoara, istoriografije i svakovrsne druge literature čija je funkcija bila da osvetli neposrednu prošlost i ličnosti koje su je oblikovale. Tito i Draža bili su, valjda, nezaobilazni u tome.
Meni je naročito interesantan bio Duško Bilandžić, istoričar SFRJ koji je, između ostalog radio i na Ustavu iz 1974. za koji se decenijama govori kako je tu državu rastočio, a za koji je i sam Bilandžić pred kraj života pisao kako ga je Tito načinio da bi se Hrvatskoj i Sloveniji otvorila vrata iz Jugoslavije.

Josip Broz i njegovi najbliži suradnici Kardelj i Bakarić nisu željeli opstanak SFRJ
...
U dubokoj starosti, u 86. godini života, nametnula mi se dilema - što učiniti s više od 2000 stranica dnevničkih zapisa, raznih bilježaka i analiza, nastalih u više od pola stoljeća mog političkog i znanstvenog rada? Manji dio toga publicirao sam 2006. u memoarima “Povijest izbliza”, ali izostavio sam one dijelove što su nosili oznaku “državna tajna”. Osim toga, u memoare nisam uvrstio razgovore koji su se vodili u četiri oka s brojnim političarima svih republika i pokrajina, kao i s onima s federalne razine. A upravo u tim razgovorima ljudi su govorili ono što javno nisu smjeli.
...
Tu drastičnu reviziju eksplicitno definira i naslov knjige “Tito i raspad druge Jugoslavije” . Takvo što u Titovo doba nikad nije bilo javno priznato niti se za njegova života itko usudio pomisliti da dovede opstojnost SFRJ u pitanje. I sam spadam među takve, priznajem. A onda sam nabasao na neke dokumente i - ostao u šoku. Sumnju u opstojnost Jugoslavije prvi je javno izrazio upravo on, njezin tvorac, Josip Broz Tito. I to još davne 1962. godine!
Lažne nade

No krenimo redom. Jugoslavija je bila zemlja stalnih reforma nastalih na kritici prethodnih faza. Taj reformski duh rezultirao je povijesnim promjenama - od ultracentralističke države iz prve faze, Jugoslavija je na kraju postala konfederacija, od državnog nastalo je društveno vlasništvo, od satelita SSSR-a Jugoslavija je izrasla u (naj)samostalniju zemlju Europe itd. Savez komunista Jugoslavije je, uz kritiku stanja u zemlji, stalno isticao samo uspjehe pa se činilo, barem prema službenim dokumentima, da zemljom teku med i mlijeko. Tako, primjerice, XI. kongres SKJ 1978. u svojoj rezoluciji tvrdi da su oba tadašnja svjetska poretka - zapadni kapitalistički i istočni socijalistički - u velikim teškoćama, dok je Jugoslavija u prednosti zbog samoupravljanja koje je superiorno društvima što proizvode profit (Zapad), kao i onima gdje je sve u državnom vlasništvu (Istok). Međutim, iste te godine Tito je jednom svom bliskom suradniku rekao da Jugoslavije, kao ni Saveza komunista, više nema.


KLIK
jinks jinks 09:01 04.05.2015

Re: ...

na Ustavu iz 1974. za koji se decenijama govori kako je tu državu rastočio, a za koji je i sam Bilandžić pred kraj života pisao kako ga je Tito načinio da bi se Hrvatskoj i Sloveniji otvorila vrata iz Jugoslavije

U prvoj od dve gorepomenute knjige jednu od centralnih tema upravo i predstavljaju ustavne promene koje su kulminirale 1974., a ciji su uvod i kasnija razrada trajali godinama pre i nakon pomenutog dogadjaja.

Na primer, jedna od zabluda koja se cesto provlaci jeste da je SFRJ predstavlala ogromno jedinstveno trziste u kome su cvetali lokalni razvoj i lokalna proizvodnja. Nasuprot tome, u knjizi kazu da je zadnjih deceniju dve njegog postojanja, a posebno nakon formalnog "federiranja federacije" izvrsenog 1974. bilo lakse izvesti robu u Afriku negu u neku od drugih republika drzave. Takodje, postoji, na primer, i uporedni podatak o tome da je u periodu izmedju '72. i '74. na milion stanovnika u Austriji bilo 150 patenata, u Madjarskoj i Rumuniji po 70, ... dok je u Jugoslaviji bilo 7 godisnje.

U prilog tome ide i prica po kojoj se jednom S. Dolanc samom Titu zalio kako je, kada je u nekom rudniku u Sloveniji stala proizvodnja zbog kvara na kiperu i kada su iz Bora ponudili da im posalju zamenu, trebalo mesec dana (za sta inace treba 3-4 dana) i sest dozvola da se masina preveze sa jednog kraja zemlje na drugi. A slicno je vazilo i za milion drugih stvari u ekonomiji, odbrani, obrazovanju, pogledu na nacionalno pitanje ... toliko o jedinstvenom trzistu i jedinstvenoj zemlji.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:09 04.05.2015

Re: ...

Uf! Kojia je to konfuzija u glavi koja ovo povezuje u jedan uzročno posledični niz:

1) "bilo lakse izvesti robu u Afriku negu u neku od drugih republika drzave."

sa

2) Takodje, postoji, na primer, i uporedni podatak o tome da je u periodu izmedju '72. i '74. na milion stanovnika u Austriji bilo 150 patenata, u Madjarskoj i Rumuniji po 70, ... dok je u Jugoslaviji bilo 7 godisnje.

Na stranu da li je (osim magičnim "reko Onaj" "dokazima) to pod 1 iiole smisleno, ali kakve blage veze to ima sa pod 2)

Dakle, po tvom "naučnom" saznanju, to što je "bilo teže izvesti u susednu republiku nego u AfrikU" je izazvalo "pomor patenata" ili tako nekako?

A dakako, kakve veze to pod 2) ima sa AntiSerbskim Ustavom iz 1974? Po tebi je "federalizacija" drastično uništila broj patenata (koji su pre toga cvetali, ali se zbog "federalizacije" prestalo sa patentiranjem i uopšte je inteligencija drastično opala ;>

Ih, da je onim ludacima kreacionistima na raspolaganju ovakav dokazni postupak, odavno bi ceo svet prihvatio da je svet star 6 tisuća godina.

A naj mi se sviđa Krunski Dokaz, Po običaju, Velike Ideje se dokazuju anegdotalno - čist naučni pristup ;>

Eto, recimo ta (izmišljena) angedota s Dolancom i Kiperom - zbog kojeg je stao ceo rudnik! Ajde! Na stranu glupost premise, nii razrada nije bolja - eve ti slika, pa probaj da prevezeš ovo Bora do Slovenije za manje od mesec dana. Ako ikada uopšte i uspeš - teško bi išlo i novim autoputem, a ondašnji betonski, mislim da ni obe trake (toliko ih bilo) ne bi bile dovoljne da kiper (zbog kjeg je staro ceo rudnik) prođe. No, ti i Dolanc znate bolje - to je maks 3 dana - verovatno, sleti ruski transportni na vrh Rudnika, pokupi kiper, pa ga preleti do Slovenije ;> )Ili bi ga možda rastavili, pa onda prevezli? To je cc 4 meseca - rastav, prevoz, sastav ;>



vlad_aleksh vlad_aleksh 07:33 05.05.2015

Re: ...

Sjajna knjiga o Titu, Titovcima i vremenu prve polovine pedesetih godina prošlog veka jeste "Poruke". To je zbirka tekstova koje je objavljivao Slobodan Jovanović u londonskom egzilu. Teško je pronaći tu knjigu, ja evo pokušavam da je digitalizujem.
jinks jinks 07:59 05.05.2015

Re: ...

Dont Fear The Reaper


Prepričao šta piše u knjizi.

Hajde da probam da odgovorim, iako pomenutu knjigu nisam pisao. Na primer, (1) i (2) nije ni potrebno nešto posebno spajati ili povezivati (između ostalog i na načine na koje ste to u komentaru učinili) kada već dovoljno govore sami za sebe. Naime, u prethodnom komentaru rekao sam da postoji fama o tome kako je postojalo veliko zajedničko tržište i kako su na njemu cvetali lokalna proizvodnja i unutrašnji razvoj, pa onda izneo i ono što u knjizi piše na pomenute teme.

To da se lakše moglo izvoziti na drugi kontinent nego u drugu republiku, priznajete, i ne deluje toliko neverovatno, posebno u zadnjih deceniju dve SFRJ.

Priču o patentima, odnosno o razvoju, shvatio sam kao statistku (inače, ovakvom kakva je predstavljena krajnje poražavajuću) iznešenu u knjizi sa mogućim zaključkom tipa: "umesto da se više radi na razvoju, radi se na konfederalizaciji zemlje ... "

Što se tiče priče o rudniku, niko nije ni rekao da se radilo o najvećim kiperima koji postoje u velikim rudnicima (u skladu sa vašom propratnom analizom). Moglo je da se radi o nekom manjem kiperu, a i koliko sam razumeo, radilo se o nekom manjem rudniku u Sloveniji.

Kako bilo, radilo se o nekoj vrsti rudarske opreme koja se u Sloveniji pokvarila i zbog koje je stala proizvodnja rudnika, a koja je iz Bora mogla da stigne za nekoliko dana ... Problem je nastao zato što je prema važećoj medjurepubličkoj regulativi bilo potrebno najmanje mesec dana i 6 dozvola kako bi se to učinilo.

p.s.

Na resto što ste pisali, ne znam šta bih rekao. Mislim, čemu vređanje.
escherichije_colic escherichije_colic 10:31 04.05.2015

sirena

Ja nisam imao ni godinu i po dana kad je Tito umro, tako da se slabo sećam detalja.

Sećam se kulta ličnosti u okviru obaveznog školovanja, štafete, sirene, bajki iz NOB ...

Kod nas uBosni najtvrđa zakletva bila je "Tita mi".

Bila je i posebna sekcija zvana "Titovim stazama revolucije". Koga interesuje o čemu se tu radilo, neka otvori priloženi LINK

Nije se smela nositi kapa pred Titovom slikom.

Nisi smeo crtati Tita na časovima likovnog (slično proroku Muhamedu)

Nasprot tome, mogle su da mu se posvećuju pesmice i literarni uradci do mile volje. Čak je podsticano. Radili su to i neki stariji:

predatortz predatortz 10:43 04.05.2015

Re: sirena

Ja nisam imao ni godinu i po dana kad je Tito umro, tako da se slabo sećam detalja.


Ja sam bio nešto stariji, četvrti razred OŠ. Sećam se da je baba, po objavljivanju vesti, ustala, okrenula se ka istoku, prekrstila se i rekla:

Hvala ti Bože što dočekah da džukela umre!

Otac i majka su ćutali, nisu se izjašnjavali.
Onda se sećam masovne histerije u školi. Svi plaču, ispod oka se gleda ko ne plače dovoljno. Pa priče o tome kako će početi rat, kako će se zemlja raspasti...

Traumatično iskustvo za jedno dete!

Budući da sam rastao u totalitarnom režimu, sistemu u kom je jedan čovek bio tretiran kao božanstvo, trudim se da svojim sinovima usadim u svest da se ne primaju na kult ličnosti, da su ljudi samo ljudi, da svi greše, da nema savršenih, idealnih...
Želim da u svojim glavama budu slobodni ljudi. Tek tada će biti slobodni i u ostalim segmentima života.
reanimator reanimator 10:52 04.05.2015

Re: sirena

Onda se sećam masovne histerije u školi. Svi plaču, ispod oka se gleda ko ne plače dovoljno.

A po povratku u školu posle prvomajskog raspusta nedelju dana samo domaćinstvo i pravljenje kolaža "88 ruža za druga tita".
Uzgred, meni je prva asocijacija na titovu smrt uplakani zlatko krmpotić?! Jbt, Pižon, Dule Savić, Šestić, Repčić, a ja pamtim robota?!
svarog svarog 11:01 04.05.2015

Re: sirena

Bila je i posebna sekcija zvana "Titovim stazama revolucije". Koga interesuje o čemu se tu radilo, neka otvori priloženi LINK


Uh čoveče vrati me skoro 30 godina nazad. Stigao sam do regionalnog takmičenja, znao sam sve bajke o Titu osim jedne pesmice (što me koštalo većih uspeha :)
escherichije_colic escherichije_colic 05:54 05.05.2015

Re: sirena

svarog
Bila je i posebna sekcija zvana "Titovim stazama revolucije". Koga interesuje o čemu se tu radilo, neka otvori priloženi LINK


Uh čoveče vrati me skoro 30 godina nazad. Stigao sam do regionalnog takmičenja, znao sam sve bajke o Titu osim jedne pesmice (što me koštalo većih uspeha :)


Ja sam vol'o partizansku ratnu tematiku ali priča sa tom sekcijom mi se uopšte, uopšte nije dopala. "Dopunite stihove partizanske pjesme" i slične gluposti, začinjene detaljima iz biografije Tita, KPJ i NOB - dosadan sadržaj, čak i za dete socrealizma i početka 80ih. Jedno od čuvenih pitanja bilo je "mali Joža sa vrha police je dohvatio ..................... (dopisati odgovor na praznu crtu) da bi nahranio braću i sestre".

Šta je Joža dohvatio sa police? Hint:
vlad_aleksh vlad_aleksh 06:53 05.05.2015

Re: sirena

predatortz


Budući da sam rastao u totalitarnom režimu, sistemu u kom je jedan čovek bio tretiran kao božanstvo, trudim se da svojim sinovima usadim u svest da se ne primaju na kult ličnosti, da su ljudi samo ljudi, da svi greše, da nema savršenih, idealnih...



Ispravi me ako grešim, ti tvrdiš da sadašnji predsednik vlade republike Srbije nije savršen i da i on može da pogreši?!
predatortz predatortz 07:06 05.05.2015

Re: sirena

vlad_aleksh
predatortz


Budući da sam rastao u totalitarnom režimu, sistemu u kom je jedan čovek bio tretiran kao božanstvo, trudim se da svojim sinovima usadim u svest da se ne primaju na kult ličnosti, da su ljudi samo ljudi, da svi greše, da nema savršenih, idealnih...



Ispravi me ako grešim, ti tvrdiš da sadašnji predsednik vlade republike Srbije nije savršen i da i on može da pogreši?!


Ne, kolega. Svima tvrdim da je sadašnji predsednik vlade preispoljna bitanga. Sama činjenica da to ne radim iz zatvora govori o tome da ovo društvo lagano napreduje, uprkos mnogim koji još uvek obožavaju diktatora, njegovu zaostavštinu i koji su spremni da zažmure na njegove zločine.
svarog svarog 11:20 05.05.2015

Re: sirena

Ja sam vol'o partizansku ratnu tematiku ali priča sa tom sekcijom mi se uopšte, uopšte nije dopala. "Dopunite stihove partizanske pjesme" i slične gluposti, začinjene detaljima iz biografije Tita, KPJ i NOB - dosadan sadržaj, čak i za dete socrealizma i početka 80ih.


Ja sam uvek mnogo voleo priče, a to o Joži su spakovali kao dečiju priču. Ne mogu da grešim dušu voleo sam da čitam o njegovim dogodovštinama, kako je igrao klisa i kako je naučio da hoda uz nekog čupavog psa kom sam zaboravio ime... ali u svoju odbranu da kažem da sam imao 6 godina kada sam učestvovao na tom takmičenju. Sad čitam druge bajke :)
princi princi 11:43 05.05.2015

Re: sirena

Ne mogu da grešim dušu voleo sam da čitam o njegovim dogodovštinama, kako je igrao klisa i kako je naučio da hoda uz nekog čupavog psa kom sam zaboravio ime... ali u svoju odbranu da kažem da sam imao 6 godina kada sam učestvovao na tom takmičenju. Sad čitam druge bajke :)

Ne, sine, matori je skroz bio rokenrol. 5 banki, motao se po brdima i pecinama, kratio jednu po jednu partizanku, ovi klinci sekli vene za njim. Sine, bio Jagger pre Jaggera! Nije cudo sto ih se onoliko skupilo kad je umro, mogu da zamislim koje su to zajebancije i provodi padali po tim brodovima kad je isao na turneje po Africi, Aziji. Pa, jbt, Richard Burton i Liz Taylor, u svojim najdekadentnijim stanjima su dolazili kod njega na "Brijune". To ti je ono, harizma. Ili imas ili nemas.
ivana23 ivana23 11:56 05.05.2015

Re: sirena


Osoba kojoj je Sophia Loren gulila kruškice. - link
svarog svarog 14:54 05.05.2015

Re: sirena

To ti je ono, harizma. Ili imas ili nemas.


Ja sam Jožu upoznao samo iz bajki i filmova, nisam imao prilike uživo da ga slušam i gledam, ali na osnovu snimaka njegovih govora ne shvatam kako je mogao biti toliko harizmatičan kada ni jezik nije dobro govorio. Možda je dobro pričao viceve?


Ovaj mi je jedan od boljih o Titi:

U najtežim ratnim danima, zima okovala i šume i brijeg, grije se drug Tito u pećini uz vatricu i očekuje pomoć za svoje umorne i gladne borce. Pomoći niotkud. Kad pred jutro huka avionskih motora i Britanci padobranima šalju pomoć. Svoje najbolje borce pošalje Maršal van da pogledaju što to šalju saveznici.
- Vrate se borci razočarani i raportiraju Titu: -Samo neko smrdljivo piće, smrdi po stjenicama, ne znamo što ćemo s tim!
- Prva proleterska na Igman po led – naredi drug Tito sijevajući slavodobitno plavim očima. I tako se desio Igmanski marš.



princi princi 15:34 05.05.2015

Re: sirena

Ja sam Jožu upoznao samo iz bajki i filmova, nisam imao prilike uživo da ga slušam i gledam, ali na osnovu snimaka njegovih govora ne shvatam kako je mogao biti toliko harizmatičan kada ni jezik nije dobro
govorio. Možda je dobro pričao viceve?

Jbg, nije ni meni bio brat od tetke, ali mozes misliti kako je divljao i sta je radio. Pazi koja je raznolika ekipa tu bila oko njega, Koca Popovic, Djilas, Peko Dapcevic, Lola Ribar, kakav mix, bogataska deca, seljacici, svi su njime bili opcinjeni, za njega bi ginuli. Kazu da je i Slobce imao taj sarm zmije. Jednostavno te paralise, osvoji i gotovo. Kazu da je Karl Bilt obozavao da pije viski s njim. Pa i ono djubre od Holbruka je uvek izlazilo pomalo tipsy od naseg Slobceta.
escherichije_colic escherichije_colic 18:42 05.05.2015

Re: sirena

Meni se dopada anegdota kad je bio u poseti na Zapadu, odveli ga ručak - služili neku ribu, doneli posle srebrne činije sa vodom das' operu prsti a supruga diplomate koji ga je ugostio (domaćica večeri) diskretno mu skrene pažnju da se to ne pije, da je za pranje ruku, a Tito će njoj: "Oh, zbilja? A kod nas je običaj da se u tu vodicu metne i nekoliko ružinih latica!"

Iz čitanke, sećam se jedne Nazorove (valjda) pripovetke kako su naišli gladni (promrzli itd) borci na šator vrhovne komande a Tito im podelio poslednje konzerve i cigare što je imao. Oni kad su čuli čije je, naravno sve vratili a on ih valjda ponovo naterao da uzmu ... ako se dobro sećam.

U kući smo imali dve knjige o Titu da ja pamtim: jedna je bila monografija A3 formata "Tito u delima likovnih stvaralaca Jugoslavije" (ili tako nekako) a druga se zvala "Knjiga o Titu" i predstavljala suštinski kolekciju fotki sa njegovih svetkovanja i putovanja po Svetu. Nešto kao fejsbuk profil u štampanoj formi. "Tito u lovu", "Tito u Mongoliji", "Tito na palubi Galeba", "Tito razvija fotografije" ... u principu, Tito se odlično zajebava. A onda usred svega fotka Tita kako kulira na sankama umotan u ćebe- "Tito u retkim trenucima odmora".

Moja pokojna baba imala je jednu zanimljivu knjigu - "Sve ljubavi Josipa Broza" ili tako nekako. Zgranuo sam se koliko žena i dece je čovek ostavio iza sebe, širom evroazijskog kontinenta.



blogovatelj blogovatelj 19:31 05.05.2015

Re: sirena

Nešto kao fejsbuk profil u štampanoj formi. "Tito u lovu", "Tito u Mongoliji", "Tito na palubi Galeba", "Tito razvija fotografije" ... u principu, Tito se odlično zajebava. A onda usred svega fotka Tita kako kulira na sankama umotan u ćebe- "Tito u retkim trenucima odmora".


Ali zato ovo nikada nije bilo prikazano.


escherichije_colic escherichije_colic 20:14 05.05.2015

Re: sirena

blogovatelj

Ali zato ovo nikada nije bilo prikazano.




Mislim da je u ovom šoferu umrlo go*no od straha kad je skonto šta je uradio.
escherichije_colic escherichije_colic 10:34 04.05.2015

šok, tuga, veverica

Fakat neverovatno koliko su se svi naizgled sjebali i šokirali što je umro đuturum od 90 godina. Gledam ovog voditelja kako se trese i uzdiše siroma', što kaže autor u uvodu teksta "usraćeš se jebote"

Pitam se dal je tad bilo mudraca koji su komentarisali sa "ma samo nek je po redu"?
tasadebeli tasadebeli 10:46 04.05.2015

Re: šok, tuga, veverica

escherichije_colic
Fakat neverovatno koliko su se svi naizgled sjebali i šokirali što je umro đuturum od 90 godina. Gledam ovog voditelja kako se trese i uzdiše siroma', što kaže autor u uvodu teksta "usraćeš se jebote"

Pitam se dal je tad bilo mudraca koji su komentarisali sa "ma samo nek je po redu"?






Да се поштује тај ред, онда би она краљица Цеца од Британије (она што ју је бравар шљапкао по гузи педесет и неке свирајући другом руком клавир и разговарајући о условима неформалног чланства Југославије у НАТО) пандркнула одавно...





blogovatelj blogovatelj 15:44 04.05.2015

Re: šok, tuga, veverica

umro đuturum od 90 godina




Bob Dilan - Stuck Inside of Mobile with the Memphis Blues Again

Grandpa died last week
And now he's buried in the rocks
But everybody still talks about
How badly they were shocked
But me, I expected it to happen
I knew he'd lost control
When he built a fire on Main Street
And shot it full of holes
Oh, Mama, can this really be the end
To be stuck inside of Mobile
With the Memphis blues again.
princi princi 11:07 04.05.2015

Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

Ja se secam da smo igrali fucu kod skole (25. maj, na Novom Beogradu), bas je bio prijatan majski dan i onda je odjednom proparao neki zenski krik, neka baba, valjda, s prozora (partizanski kraj, uglavnom ziveli oficiri i nizi drzavni sluzbenici). Mi odosmo kod Dace Muminija, i njegova keva, onako, divna i mirna jedna Dalmatinka nam rece: "Deco, idite kucama, umro je drug Tito." I to je bilo to.

Pre toga je bilo 4 meseca tihe tuge, a posle su bili mimohodi, cuda. Tu se secam da su nas nesto provodili pored SIVa, kasnije uvece (sam mimohod je bio u Skupstini, cimali su nas skroz od Novog Beograda) a ja, kako me bog dao zaljubljive prirode, sam to koristio da se muvam s nekom Ecom. Situacija s sredila tokom leta.
emsiemsi emsiemsi 11:15 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

princi
Ja se secam da smo igrali fucu kod skole (25. maj, na Novom Beogradu), bas je bio prijatan majski dan i onda je odjednom proparao neki zenski krik, neka baba, valjda, s prozora (partizanski kraj, uglavnom ziveli oficiri i nizi drzavni sluzbenici). Mi odosmo kod Dace Muminija, i njegova keva, onako, divna i mirna jedna Dalmatinka nam rece: "Deco, idite kucama, umro je drug Tito." I to je bilo to.

Pre toga je bilo 4 meseca tihe tuge, a posle su bili mimohodi, cuda. Tu se secam da su nas nesto provodili pored SIVa, kasnije uvece (sam mimohod je bio u Skupstini, cimali su nas skroz od Novog Beograda) a ja, kako me bog dao zaljubljive prirode, sam to koristio da se muvam s nekom Ecom. Situacija s sredila tokom leta.

Да.
Ко би рекао, по твојим ставовима, да си био у школи како доликује --- школи која баштини ћопин рођендан.
Додуше, са тобом баш и нису имали довољно успеха, јер по свему што могу да прочитам од тебе, види се да си се одбранио и пре-форматирао у нормалног човека.
jinks jinks 11:31 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

Secam se i ja da je bio lep dan.

Postoji i prica da je g. preminuo jos u februaru, ali da je odabran jedan od najlepsih dana u godini da se to objavi kako bi u medjuvremenu pripremili policiju, vojsku i drzavni aparat za sve eventualnosti, kako bi narod po lepsem vremenu to lakse prihvatio, ... i ko zna jos zasto sve ne (ako je uopste i bilo tako).
urbana_gerila urbana_gerila 11:39 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

emsiemsi
princi
Ja se secam da smo igrali fucu kod skole (25. maj, na Novom Beogradu), bas je bio prijatan majski dan i onda je odjednom proparao neki zenski krik, neka baba, valjda, s prozora (partizanski kraj, uglavnom ziveli oficiri i nizi drzavni sluzbenici). Mi odosmo kod Dace Muminija, i njegova keva, onako, divna i mirna jedna Dalmatinka nam rece: "Deco, idite kucama, umro je drug Tito." I to je bilo to.

Pre toga je bilo 4 meseca tihe tuge, a posle su bili mimohodi, cuda. Tu se secam da su nas nesto provodili pored SIVa, kasnije uvece (sam mimohod je bio u Skupstini, cimali su nas skroz od Novog Beograda) a ja, kako me bog dao zaljubljive prirode, sam to koristio da se muvam s nekom Ecom. Situacija s sredila tokom leta.

Да.
Ко би рекао, по твојим ставовима, да си био у школи како доликује --- школи која баштини ћопин рођендан.
Додуше, са тобом баш и нису имали довољно успеха, јер по свему што могу да прочитам од тебе, види се да си се одбранио и пре-форматирао у нормалног човека.



kukuruku, ja bih se, na tvom mestu, zabrinuo - čarli opet muva princija.
freehand freehand 11:41 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

Secam se i ja da je bio lep dan.

Nekom lep, nekom najtužniji.
Al su onda odradili da i nebo plače dok voz putuje.
urbana_gerila urbana_gerila 11:45 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

jinks
Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

Secam se i ja da je bio lep dan.

Postoji i prica da je g. preminuo jos u februaru, ali da je odabran jedan od najlepsih dana u godini da se to objavi kako bi u medjuvremenu pripremili policiju, vojsku i drzavni aparat za sve eventualnosti, kako bi narod po lepsem vremenu to lakse prihvatio, ..., nemam pojma zasto sve ne.



da, bilo je i takvih, u moru svakakvih, priča.
veliki uvek izazivaju kontroverzu.

no, deo o vremenu nema utemeljenja u stvarnosti, kiša je padala tog 4. maja duž puta ka beogradu gde je kovčeg dočekala sledećeg dana.
emsiemsi emsiemsi 11:50 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

urbana_gerila
emsiemsi
princi
Ja se secam da smo igrali fucu kod skole (25. maj, na Novom Beogradu), bas je bio prijatan majski dan i onda je odjednom proparao neki zenski krik, neka baba, valjda, s prozora (partizanski kraj, uglavnom ziveli oficiri i nizi drzavni sluzbenici). Mi odosmo kod Dace Muminija, i njegova keva, onako, divna i mirna jedna Dalmatinka nam rece: "Deco, idite kucama, umro je drug Tito." I to je bilo to.

Pre toga je bilo 4 meseca tihe tuge, a posle su bili mimohodi, cuda. Tu se secam da su nas nesto provodili pored SIVa, kasnije uvece (sam mimohod je bio u Skupstini, cimali su nas skroz od Novog Beograda) a ja, kako me bog dao zaljubljive prirode, sam to koristio da se muvam s nekom Ecom. Situacija s sredila tokom leta.

Да.
Ко би рекао, по твојим ставовима, да си био у школи како доликује --- школи која баштини ћопин рођендан.
Додуше, са тобом баш и нису имали довољно успеха, јер по свему што могу да прочитам од тебе, види се да си се одбранио и пре-форматирао у нормалног човека.



kukuruku, ja bih se, na tvom mestu, zabrinuo - čarli opet muva princija.

Не знам ко ти је тај Чарли, но, пошто си се надовезао на мој пост да ти кажем --- Принци, Нсарски, Домазет, Милан Новковић, Цане Србљановић, Срђан Фукс (без обзира на његов сленг), Фрихенд (без обзира на повремену хипертрофичност), ... (наставити низ), те неколико жена (размишљам, зиликака, лариса, кукурику, Енџи (успркос свему)) су блогери које волим да читам и са којим волим (и) да се не-слажем.
Штавише, волим да се не-слажем са добрим људима (били паметни или не).
На жалост (и срећу), са тобом се не-слажем на наведени начин.
urbana_gerila urbana_gerila 11:57 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
princi
Ja se secam da smo igrali fucu kod skole (25. maj, na Novom Beogradu), bas je bio prijatan majski dan i onda je odjednom proparao neki zenski krik, neka baba, valjda, s prozora (partizanski kraj, uglavnom ziveli oficiri i nizi drzavni sluzbenici). Mi odosmo kod Dace Muminija, i njegova keva, onako, divna i mirna jedna Dalmatinka nam rece: "Deco, idite kucama, umro je drug Tito." I to je bilo to.

Pre toga je bilo 4 meseca tihe tuge, a posle su bili mimohodi, cuda. Tu se secam da su nas nesto provodili pored SIVa, kasnije uvece (sam mimohod je bio u Skupstini, cimali su nas skroz od Novog Beograda) a ja, kako me bog dao zaljubljive prirode, sam to koristio da se muvam s nekom Ecom. Situacija s sredila tokom leta.

Да.
Ко би рекао, по твојим ставовима, да си био у школи како доликује --- школи која баштини ћопин рођендан.
Додуше, са тобом баш и нису имали довољно успеха, јер по свему што могу да прочитам од тебе, види се да си се одбранио и пре-форматирао у нормалног човека.



kukuruku, ja bih se, na tvom mestu, zabrinuo - čarli opet muva princija.

Не знам ко ти је тај Чарли, но, пошто си се надовезао на мој пост да ти кажем --- Принци, Нсарски, Домазет, Милан Новковић, Цане Србљановић, Срђан Фукс (без обзира на његов сленг), Фрихенд (без обзира на повремену хипертрофичност), ... (наставити низ), те неколико жена (размишљам, зиликака, лариса, кукурику, Енџи (успркос свему)) су блогери које волим да читам и са којим волим (и) да се не-слажем.
Штавише, волим да се не-слажем са добрим људима (били паметни или не).
На жалост (и срећу), са тобом се не-слажен на наведени начин.



čarli, ja ti zahvaljujem na komplimentu, što se drugih tiče - ne mešam se.
jinks jinks 11:58 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

no, deo o vremenu nema utemeljenja u stvarnosti, kiša je padala tog 4. maja duž puta ka beogradu gde je kovčeg dočekala sledećeg dana.

Bio u Grockoj, vracali se uvece za Beograd, usput nas stopirao vojnik i molio da ga odbacimo do kasarne. Inace, bio lep dan, evo i danas se secam.

Ovo sto kazete mislim da nije islo 4. vec kasnije, i tada jeste padala kisa, koliko se secam.
petronijevic001 petronijevic001 11:58 04.05.2015

Re:

Жалосно је колико су Срби фасцинирани Брозом, и данас после 35 година.







emsiemsi emsiemsi 12:02 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
princi
Ja se secam da smo igrali fucu kod skole (25. maj, na Novom Beogradu), bas je bio prijatan majski dan i onda je odjednom proparao neki zenski krik, neka baba, valjda, s prozora (partizanski kraj, uglavnom ziveli oficiri i nizi drzavni sluzbenici). Mi odosmo kod Dace Muminija, i njegova keva, onako, divna i mirna jedna Dalmatinka nam rece: "Deco, idite kucama, umro je drug Tito." I to je bilo to.

Pre toga je bilo 4 meseca tihe tuge, a posle su bili mimohodi, cuda. Tu se secam da su nas nesto provodili pored SIVa, kasnije uvece (sam mimohod je bio u Skupstini, cimali su nas skroz od Novog Beograda) a ja, kako me bog dao zaljubljive prirode, sam to koristio da se muvam s nekom Ecom. Situacija s sredila tokom leta.

Да.
Ко би рекао, по твојим ставовима, да си био у школи како доликује --- школи која баштини ћопин рођендан.
Додуше, са тобом баш и нису имали довољно успеха, јер по свему што могу да прочитам од тебе, види се да си се одбранио и пре-форматирао у нормалног човека.



kukuruku, ja bih se, na tvom mestu, zabrinuo - čarli opet muva princija.

Не знам ко ти је тај Чарли, но, пошто си се надовезао на мој пост да ти кажем --- Принци, Нсарски, Домазет, Милан Новковић, Цане Србљановић, Срђан Фукс (без обзира на његов сленг), Фрихенд (без обзира на повремену хипертрофичност), ... (наставити низ), те неколико жена (размишљам, зиликака, лариса, кукурику, Енџи (успркос свему)) су блогери које волим да читам и са којим волим (и) да се не-слажем.
Штавише, волим да се не-слажем са добрим људима (били паметни или не).
На жалост (и срећу), са тобом се не-слажен на наведени начин.



čarli, ja ti zahvaljujem na komplimentu, što se drugih tiče - ne mešam se.

Нема на чему !
Уколико сматраш да сам ти довољно појаснио "неке ствари", слободно ми се, у сваком тренутку, захвали и прекини комуникацију.
tess tess 13:49 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

princi
Mi odosmo kod Dace Muminija, i njegova keva, onako, divna i mirna jedna Dalmatinka nam rece: "Deco, idite kucama, umro je drug Tito." I to je bilo to.

Princi (...b.), da li si ti siguran da narečena, divna i mirna, gospođa, i keva, Dalmatinka nije bila i Kolindina tetka?
urbana_gerila urbana_gerila 13:56 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
princi
Ja se secam da smo igrali fucu kod skole (25. maj, na Novom Beogradu), bas je bio prijatan majski dan i onda je odjednom proparao neki zenski krik, neka baba, valjda, s prozora (partizanski kraj, uglavnom ziveli oficiri i nizi drzavni sluzbenici). Mi odosmo kod Dace Muminija, i njegova keva, onako, divna i mirna jedna Dalmatinka nam rece: "Deco, idite kucama, umro je drug Tito." I to je bilo to.

Pre toga je bilo 4 meseca tihe tuge, a posle su bili mimohodi, cuda. Tu se secam da su nas nesto provodili pored SIVa, kasnije uvece (sam mimohod je bio u Skupstini, cimali su nas skroz od Novog Beograda) a ja, kako me bog dao zaljubljive prirode, sam to koristio da se muvam s nekom Ecom. Situacija s sredila tokom leta.

Да.
Ко би рекао, по твојим ставовима, да си био у школи како доликује --- школи која баштини ћопин рођендан.
Додуше, са тобом баш и нису имали довољно успеха, јер по свему што могу да прочитам од тебе, види се да си се одбранио и пре-форматирао у нормалног човека.



kukuruku, ja bih se, na tvom mestu, zabrinuo - čarli opet muva princija.

Не знам ко ти је тај Чарли, но, пошто си се надовезао на мој пост да ти кажем --- Принци, Нсарски, Домазет, Милан Новковић, Цане Србљановић, Срђан Фукс (без обзира на његов сленг), Фрихенд (без обзира на повремену хипертрофичност), ... (наставити низ), те неколико жена (размишљам, зиликака, лариса, кукурику, Енџи (успркос свему)) су блогери које волим да читам и са којим волим (и) да се не-слажем.
Штавише, волим да се не-слажем са добрим људима (били паметни или не).
На жалост (и срећу), са тобом се не-слажен на наведени начин.



čarli, ja ti zahvaljujem na komplimentu, što se drugih tiče - ne mešam se.

Нема на чему !
Уколико сматраш да сам ти довољно појаснио "неке ствари", слободно ми се, у сваком тренутку, захвали и прекини комуникацију.


kao prvo, što se zahvaljuješ ako, već, tvrdiš da nisi čarli?

kao drugo, ti spadaš u one skrozirnije od entiteta sličnih tebi, bilo bi potpuno apsurdno da su bilo kome sa najprosečnijim iq "neke stvari" glede tebe nejasne.
bocvena bocvena 14:49 04.05.2015

Re:

Жалосно је колико су Срби фасцинирани Брозом, и данас после 35 година.

hrvatska serija - crno bijeli svijet - epizoda kad je umro maršal
emsiemsi emsiemsi 15:05 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
princi
Ja se secam da smo igrali fucu kod skole (25. maj, na Novom Beogradu), bas je bio prijatan majski dan i onda je odjednom proparao neki zenski krik, neka baba, valjda, s prozora (partizanski kraj, uglavnom ziveli oficiri i nizi drzavni sluzbenici). Mi odosmo kod Dace Muminija, i njegova keva, onako, divna i mirna jedna Dalmatinka nam rece: "Deco, idite kucama, umro je drug Tito." I to je bilo to.

Pre toga je bilo 4 meseca tihe tuge, a posle su bili mimohodi, cuda. Tu se secam da su nas nesto provodili pored SIVa, kasnije uvece (sam mimohod je bio u Skupstini, cimali su nas skroz od Novog Beograda) a ja, kako me bog dao zaljubljive prirode, sam to koristio da se muvam s nekom Ecom. Situacija s sredila tokom leta.

Да.
Ко би рекао, по твојим ставовима, да си био у школи како доликује --- школи која баштини ћопин рођендан.
Додуше, са тобом баш и нису имали довољно успеха, јер по свему што могу да прочитам од тебе, види се да си се одбранио и пре-форматирао у нормалног човека.



kukuruku, ja bih se, na tvom mestu, zabrinuo - čarli opet muva princija.

Не знам ко ти је тај Чарли, но, пошто си се надовезао на мој пост да ти кажем --- Принци, Нсарски, Домазет, Милан Новковић, Цане Србљановић, Срђан Фукс (без обзира на његов сленг), Фрихенд (без обзира на повремену хипертрофичност), ... (наставити низ), те неколико жена (размишљам, зиликака, лариса, кукурику, Енџи (успркос свему)) су блогери које волим да читам и са којим волим (и) да се не-слажем.
Штавише, волим да се не-слажем са добрим људима (били паметни или не).
На жалост (и срећу), са тобом се не-слажен на наведени начин.



čarli, ja ti zahvaljujem na komplimentu, što se drugih tiče - ne mešam se.

Нема на чему !
Уколико сматраш да сам ти довољно појаснио "неке ствари", слободно ми се, у сваком тренутку, захвали и прекини комуникацију.


kao prvo, što se zahvaljuješ ako, već, tvrdiš da nisi čarli?

kao drugo, ti spadaš u one skrozirnije od entiteta sličnih tebi, bilo bi potpuno apsurdno da su bilo kome sa najprosečnijim iq "neke stvari" glede tebe nejasne.

Па да !
Није искључено да нисам и луд, само ме чуди, када сам тако скрозиран, чему твоја потреба да ми објасниш неке ствари --- из самилости као последица твоје доброте или нечега другога.

freehand freehand 15:10 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

Zamolio sam obojicu u pp, evo sad i ovako: budite ljubazni da svoje komentare editujete tako da izbacite nepotrebne citate, jer ste ovako blog učinili potpuno nečitljivim. Dakle molim da i ranije komentare oslobodite viškova u kvotovanju. To sem vas dvojice ionako niko ne čita a vi ih znate napamet, tako da stvarno ne postoji potreba da kao takvi ostanu.
Unapred hvala na ljubaznosti koju ćete nam svima učiniti..
urbana_gerila urbana_gerila 15:24 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

freehand
Zamolio sam obojicu u pp, evo sad i ovako: budite ljubazni da svoje komentare editujete tako da izbacite nepotrebne citate, jer ste ovako blog učinili potpuno nečitljivim. Dakle molim da i ranije komentare oslobodite viškova u kvotovanju. To sem vas dvojice ionako niko ne čita a vi ih znate napamet, tako da stvarno ne postoji potreba da kao takvi ostanu.
Unapred hvala na ljubaznosti koju ćete nam svima učiniti..


ti si još jedan od onih mi?
već sam ti otpisao na pp da ću poštovati tvoju sugestiju, šta sad kenjaš naknadno?
i kako ti znaš ko šta čita, jbt?
urbana_gerila urbana_gerila 15:34 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

emsiemsi
Није искључено да нисам и луд, само ме чуди, када сам тако скрозиран, чему твоја потреба да ми објасниш неке ствари --- из самилости као последица твоје доброте или нечега другога.


čarli, sve oko tebe je krajnje izvesno, no - radi me moje čovekoljublje.
relikt sam bivšeg režima, jbg...
blogovatelj blogovatelj 15:58 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

Al su onda odradili da i nebo plače dok voz putuje.


Sa dobitkom Vukove diplome za osnovnu školu dobio sam i knjigu koja se zvala Titova poslednja bitka. Priča o tome kako je primljen u bolnicu u Ljubljani pa na dalje.
Sredinom devedesetih mi knjiga ponovo dođe pod ruku, krenem da prelistavam i gledam slike. Na jednoj od njih se vidi kako Milan Kučan stoji kao čuvar kovčega. Sad da me ubijete ne mogu da se setim lokacije, ali mislim da je u plavom vozu stajao mrtvog predsednika.
Čisto da se zna da je i on bio u dupetu režima kojeg je kasnije bezdušno pljuvao.
urbana_gerila urbana_gerila 16:14 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

blogovatelj
Al su onda odradili da i nebo plače dok voz putuje.


Sa dobitkom Vukove diplome za osnovnu školu dobio sam i knjigu koja se zvala Titova poslednja bitka. Priča o tome kako je primljen u bolnicu u Ljubljani pa na dalje.
Sredinom devedesetih mi knjiga ponovo dođe pod ruku, krenem da prelistavam i gledam slike. Na jednoj od njih se vidi kako Milan Kučan stoji kao čuvar kovčega. Sad da me ubijete ne mogu da se setim lokacije, ali mislim da je u plavom vozu stajao mrtvog predsednika.
Čisto da se zna da je i on bio u dupetu režima kojeg je kasnije bezdušno pljuvao.


puno grešiš, kučan nikada nije pljuvao tita, nije ni srbe, ne samo zbog toga što je za vreme rata kao beba prihvaćen od nas, on je najpre bio partijski opozit miloševiću, a kasnije pobornik konfederacije pa mirnog osamostaljenja.
do 2002. bio je predsednik slovenije i nikada član bilo koje partije osim nekadašnjeg skj.
emsiemsi emsiemsi 21:12 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

urbana_gerila
emsiemsi
Није искључено да нисам и луд, само ме чуди, када сам тако скрозиран, чему твоја потреба да ми објасниш неке ствари --- из самилости као последица твоје доброте или нечега другога.


čarli, sve oko tebe je krajnje izvesno, no - radi me moje čovekoljublje.
relikt sam bivšeg režima, jbg...

А како другачије иначе !?
Успут --- имаш ли ти још неки аргумент у прилог највећег сина наших народа и народности или ти је ипак лакше да се бавиш мојим ликом и делом !?
emsiemsi emsiemsi 21:13 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

freehand
Zamolio sam obojicu u pp, evo sad i ovako: budite ljubazni da svoje komentare editujete tako da izbacite nepotrebne citate, jer ste ovako blog učinili potpuno nečitljivim. Dakle molim da i ranije komentare oslobodite viškova u kvotovanju. To sem vas dvojice ionako niko ne čita a vi ih znate napamet, tako da stvarno ne postoji potreba da kao takvi ostanu.
Unapred hvala na ljubaznosti koju ćete nam svima učiniti..

Извини, заборавио сам на твоје подсећање.
Bili Piton Bili Piton 22:52 04.05.2015

Re:

petronijevic001
Жалосно је колико су Срби фасцинирани Брозом, и данас после 35 година.



Nikakvo čudo - Srbima nikad bolje nije bilo nego za vreme Brozove vladavine.

Množili su se a ne odumirali, ako ništa drugo.
Bili Piton Bili Piton 23:10 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

princi


Pre toga je bilo 4 meseca tihe tuge


Iz moje vizure to je bilo najmučnije jer radio nekoliko meseci nije puštao ikakvu vokalnu muziku, samo neke tugaljive instrumentale, eventualno ako se slučajno zalomi neki Yellow Magic Orchestra pa kao živne na trenutak. Mesecima nije bilo Diskomera, Parade, Vibracija. Pakao, drugim rečima.

E onda je došao 4 maj (lep dan, sunčan, popodne se malo kao naoblačilo ali bilo je toplo i cvetale su ruže u baštama). Pa onda ta zbilja impozantna sahrana (Margaret Tačer u dubokoj crnini sa nezaboravno painted-on skrušenim izrazom lica kako se pompezno klanja kovčegu uz čitavu malu koreografiju na licu mesta (smrtno ozbiljno a zapravo pomalo pišično) itd.

I onda je, napokon, živnulo u nekom trenutku, stidljivo i mic po mic.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:25 04.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

Седели смо на клупи када нам је пришао неки човек и просто рекао – „‘Ајте кући, децо!“ – и ми смо га послушали. Ето тако, пришао нам је незнанац, и благо нас упутио да идемо кући, истина, била је завладала тишина, нешто је говорило да треба да га послушамо, и ми смо одмах устали и одиста кренули кућама, а зашто – ни дан данас ми није јасно какав су то ауторитет онда имали незнанци, а ови данашњи мушкарчићи рекли би му: „Дај, не кењај, матори!“


Био је, тада, заиста леп дан на НБГДу.
emsiemsi emsiemsi 05:11 05.05.2015

Re:

Bili Piton
petronijevic001
Жалосно је колико су Срби фасцинирани Брозом, и данас после 35 година.



Nikakvo čudo - Srbima nikad bolje nije bilo nego za vreme Brozove vladavine.

Množili su se a ne odumirali, ako ništa drugo.

Док су други јели прстима !
Јадни Данци, Французи, Холанђани, Немци (наставити низ) који су имали ту несређу да им на челу није био највећи син наших народа и народности, зидар, архитекта (настави низ).
princi princi 05:59 05.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

Iz moje vizure to je bilo najmučnije jer radio nekoliko meseci nije puštao ikakvu vokalnu muziku, samo neke tugaljive instrumentale, eventualno ako se slučajno zalomi neki Yellow Magic Orchestra pa kao živne na trenutak. Mesecima nije bilo Diskomera, Parade, Vibracija. Pakao, drugim rečima.

Ista stvar. Mislim da bih mogao da nabrojim sve 4 stvari koje je jadni Sloba morao da pušta: After the love has gone, EW&F, onda neka ljiga koju nikad nisam znao kako se zvala a posle sam saznao da je Sad Cafe, pa Syreeta Williams i Billy Preston, ono, With you I'm born again, onda valjda Rose Royce, neki nemušti instrumentali i, udri bato, 4 meseca. Sine, jebali nam kevu. A ta 1980. uopšte nije bila loša, mislim da je izašao Gabriel 3, pa i Headsi izdali Fear of Music, Blondie, svašta nešto bilo. Ali, kao što rekoh, stvar se popravila tokom leta, da bi na jesen sve maltene bilo normalica, bar što se muzike tiče. Bile su druge stvari, par, nepar, prve ozbiljne nestašice namirnica, mislim da smo tih godina prestali da jedemo banane (ljudi se verovatno ne sećaju ali u Beogradu, i u Srbiji generalno je 80-ih praktično bilo nemoguće kupiti banane), robe široke potrošnje... ali, dobro, to je za neku drugu priču.
hajkula1 hajkula1 11:58 09.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

urbana_gerila


puno grešiš, kučan nikada nije pljuvao tita, nije ni srbe, ne samo zbog toga što je za vreme rata kao beba prihvaćen od nas, on je najpre bio partijski opozit miloševiću, a kasnije pobornik konfederacije pa mirnog osamostaljenja.
do 2002. bio je predsednik slovenije i nikada član bilo koje partije osim nekadašnjeg skj.



Znam, linkovaće neko podatke o rođenju Milana Kučana ali ja više verujem mojim rođacima nego krojačima, koji su na primer i ime mog svekra (takođe je Slovenac) isekli iz istorije.

Milan Kučan, rođen je u kući našeg rođaka, po kome je iz zahvalnosti, mama-Kučan dala ime svom sinu.

urbana_gerila urbana_gerila 16:25 09.05.2015

Re: Otkud ti ovo za hladan i kisan dan?

hajkula1
urbana_gerila


puno grešiš, kučan nikada nije pljuvao tita, nije ni srbe, ne samo zbog toga što je za vreme rata kao beba prihvaćen od nas, on je najpre bio partijski opozit miloševiću, a kasnije pobornik konfederacije pa mirnog osamostaljenja.
do 2002. bio je predsednik slovenije i nikada član bilo koje partije osim nekadašnjeg skj.



Znam, linkovaće neko podatke o rođenju Milana Kučana ali ja više verujem mojim rođacima nego krojačima, koji su na primer i ime mog svekra (takođe je Slovenac) isekli iz istorije.

Milan Kučan, rođen je u kući našeg rođaka, po kome je iz zahvalnosti, mama-Kučan dala ime svom sinu.



da, znao sam da je ime dobio u znak zahvalnosti našem čoveku koji je prihvatio njega i njegove roditelje, ali se sećam i da je pričao kako je bio još sasvim mala beba kada je u tu kuću prispeo.
no, bilo kako bilo, ne pratim kako to utiče na suštinu mog komentara?
milojep milojep 11:56 04.05.2015

Umro Tito

Tog dana sam gledao seriju 'Zimzelen' o nekoj deci i konju.
Prekidoše je i ubaciše neke gudače.
Nepun minut upada komšinica izbezumljena ponavljajući: Umro,umro,umro...
Moji skočiše dadoše je vodu i kocke šećera pri tome upitavši: Ko bre? Sveta?( to joj je bio muž), Tito,Tito,Tito umro. Mojima laknu
reanimator reanimator 12:09 04.05.2015

Re: Umro Tito

Tog dana sam gledao seriju 'Zimzelen' o nekoj deci i konju.

Sine, ti si tog dana mogao da umreš od tuge po više osnova.
Gospodja Klara Gospodja Klara 12:52 04.05.2015

Re: Umro Tito

Sine, ti si tog dana mogao da umreš od tuge po više osnova.


:)))))))




BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:55 05.05.2015

Re: Umro Tito

Sine, ti si tog dana mogao da umreš od tuge po više osnova.


pa dobro je prošao, mogao je da gleda Jelenka.
elis elis 12:03 04.05.2015

hičaja iz sehare

došo šejtan u sarajvo pa sreo jednog evliju i otišo snjim u točak na cijedženu pivu. poslje treče pive začu se sirena u trinulapet

- evo je opet, rezignirano če šejtan, svake godine isto

- otkud ti znaš za sirenu? zapanji se evlija. zar svira i dolje kod tebe?

- bezbeli da svira i tamo i amo, reče šejtan. vi tugujete što vam je otišo, mi tugujemo što nam je došo

- jah, svakom je njegova muka najteža, kaza evlija pa poruči još jednu turu cijedženih piva

pa ti to sad shvati
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:13 04.05.2015

Zaboravio sam, ali sećam se

Ja sam jako plakao tog dana kada je Tito umro. Ćale mi je jednom prilikom prebacio da sam tog dana bio i veoma kontarevolucionaran - ukakio sam se.
freehand freehand 12:20 04.05.2015

Re: Zaboravio sam, ali sećam se

vlad_aleksh
Ja sam jako plakao tog dana kada je Tito umro. Ćale mi je jednom prilikom prebacio da sam tog dana bio i veoma kontarevolucionaran - ukakio sam se.

Početak osamdesetih, Ciga se vraća iz Trsta.
Pita ga carinik na šentilju - Imate li šta da prijavite?
- Ne! - kaže Ciga, a hoda kao transformer.
- Ok - kaže carinik - budite ljubazni i skinite te farmerice.
Ciga otkopča, skine a ispod njih druge.
- Hajde i te druge - kaže carinik.
Ciga skine druge, ukažu se treće.
- I te.
Kod šestih pita carinik - Pa šta je ovo, druže?
- 88 farmerke za druga Tita, drug carinik.

Tako i kolega grof iznedri baš taj, jubilarni, 88. komentar.
vidi se ko je bio pravi pionir!
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:33 04.05.2015

Re: Zaboravio sam, ali sećam se

freehand

Tako i kolega grof iznedri baš taj, jubilarni, 88. komentar.
vidi se ko je bio pravi pionir!


Pionir disident!
Atomski mrav Atomski mrav 12:41 04.05.2015

Re: Zaboravio sam, ali sećam se

Ja sam jako plakao tog dana kada je Tito umro.

I ja. Nije bilo crtanog filma u 19:15!!!
mariopan mariopan 12:44 04.05.2015

Re: Zaboravio sam, ali sećam se

vlad_aleksh
Ja sam jako plakao tog dana kada je Tito umro. Ćale mi je jednom prilikom prebacio da sam tog dana bio i veoma kontarevolucionaran - ukakio sam se.

Добар разлог да се плаче :)
nsarski nsarski 12:52 04.05.2015

Re: Zaboravio sam, ali sećam se

True story (mada ja nisam prisustvovao, ali mi pricali uverljivi ljudi).

U kafani "Presernova klet", odmah kod Skupstine, sedi drustvo Navipovih manekena, 4. maj, treba sirene da pocnu, samo sto nisu. Jedan iz drustva kaze: "E, sada kad krenu sirene, gledajte ko ce u kafani da ustane u stavu mirno. Taj je udbas."

I javise se sirene, i nekoliko likova ustadose, tuzan pogled u zemlju, ceo minut. I sedose.
Utihnuse sirene, tajac.
Potom ustade taj "provokator", prekrsti se ceremonijalno i glasno rece: "E, Bog da mu dusu prosti!"

Svako ima svoj nacin.
Kraja Kraja 13:04 04.05.2015

...srbi...

...obozavali kralja - mrzeli kralja...
...obozavali tita - mrzeli tita...
...mrzeli drazu - obozavali drazu...
...obozavali slobu - mrzeli slobu...
...mrzeli djindjica - obozavali djindjica...
...pa najveci vernici, pa najveci nevernici, pa najveci vernici, pa...
...ima jos toga, ali je dosadno...
G.Cross G.Cross 17:49 04.05.2015

Re: ...srbi...

Kraja
...obozavali kralja - mrzeli kralja...
...obozavali tita - mrzeli tita...
...mrzeli drazu - obozavali drazu...
...obozavali slobu - mrzeli slobu...
...mrzeli djindjica - obozavali djindjica...
...pa najveci vernici, pa najveci nevernici, pa najveci vernici, pa...
...ima jos toga, ali je dosadno...


Slazem se osim...


Nikad Srbi nisu bili ozbiljni vernici.

Da jesu ne bi nam Rus donosio privatnim avionom Svetlost/Vatru iz Jerusalima nego bi Crkva i vernici sami platili za to (po prvi put, ostale pravoslavne zemlje ovo rade odavno) .

A i uopste da verujemo da postoji Pakao (makar oni na vlasti) valjda ne bi pravili toliko gluposti.
Srbi izgleda da su polovicni vernici. Veruju u Raj ali ne i u Pakao.
tasadebeli tasadebeli 18:18 04.05.2015

Re: ...srbi...

G.Cross

Nikad Srbi nisu bili ljudski vernici.

Da jesu ne bi nam Rus donosio privatnim avionom Svetlost/Vatru iz Jerusalima nego bi Crkva i vernici sami platili za to (po prvi put, ostale pravoslavne zemlje ovo rade odavno) .



Па нису ни ти Руси баш неки верници...

Јер да јесу, они би нам вратили онај један лист из Мирослављевог јеванђеља који је Порфирије Успенски половином 19. века исекао из Јеванђеља (које је тада било у још увек Хиландару; поклоњено је Александру Обреновићу пола века касније) и однео у Русију. И данас је тај лист део збирке Успенског у Националној библиотеци у Санкт Петерсбургу.

Кажу да је на том листу на једној минијатури представљена вавилонска блудница...

Овај наслов овде је дезинформација. (ЛИНК)

Нису нам Руси вратили тај лист него су само дозволили да буде изложен у Србији.

Тешко је у овом времену рећи за било кога да је "људски верник".

Srbi izgleda da su polovicni vernici. Veruju u Raj ali ne i u Pakao.


Зато су се, попут Руса, и примили толико на "комунизам" (под наводницима јер ту реч у 19. и 20. веку тумачи свако како му дуне и како му налажу тренутне потребе).

А то ми је, мајку му, некако и логично... Пази, једини истински комунисти за које сам ја до сада чуо били су, у ствари, они првобитни хришћани из првих пар векова хришћанства. (Можда су баш зато толико и пострадали... )

Све ово остало у последњих 1700 година је чиста медијска манипулација.


emsiemsi emsiemsi 21:17 04.05.2015

Re: ...srbi...

tasadebeli
G.Cross

Nikad Srbi nisu bili ljudski vernici.

Da jesu ne bi nam Rus donosio privatnim avionom Svetlost/Vatru iz Jerusalima nego bi Crkva i vernici sami platili za to (po prvi put, ostale pravoslavne zemlje ovo rade odavno) .



Па нису ни ти Руси баш неки верници...

Јер да јесу, они би нам вратили онај један лист из Мирослављевог јеванђеља који је Порфирије Успенски половином 19. века исекао из Јеванђеља (које је тада било у још увек Хиландару; поклоњено је Александру Обреновићу пола века касније) и однео у Русију. И данас је тај лист део збирке Успенског у Националној библиотеци у Санкт Петерсбургу.

...

Тасо, изгледа да не пратиш радњу најбоље --- Руси су нам недавно вратили тај један лист !
vlad_aleksh vlad_aleksh 06:41 05.05.2015

Re: ...srbi...

Kraja
...obozavali kralja - mrzeli kralja...
...obozavali tita - mrzeli tita...
...mrzeli drazu - obozavali drazu...
...obozavali slobu - mrzeli slobu...
...mrzeli djindjica - obozavali djindjica...
...pa najveci vernici, pa najveci nevernici, pa najveci vernici, pa...
...ima jos toga, ali je dosadno...


...obožavali Dražu - obožavali Dražu...
tasadebeli tasadebeli 06:59 05.05.2015

Re: ...srbi...

emsiemsi

Тасо, изгледа да не пратиш радњу најбоље --- Руси су нам недавно вратили тај један лист !



Може бити да ја нисам добро пратио "фабулу радње". Шта ћеш кад нам је стварност као шпанска серија, тешко је то све поватати: ликови, токови радње (нарочито они подземни невидљиви токови), небитне епизоде... Па се онда ликови у тој серији "гледају и пуше и ћуте" по неколико епизода...

Али колико сам схватио, тај украдени 166. лист из Јеванђеља су Руси само дали да буде изложен у Музеју Вука и Доситеја од 10. марта до 5. априла ове године.

Ево ти још један линк... (ЛИНК)

Нигде ни у једном тексту о томе, а и из разговора са упућенима, нисам чуо да је Национална библиотека из Санкт Петерсбурга решила да нам врати тај лист... А мислим да би хришћански било да се украдено врати власнику. Отуд онај мој коментар.

И зато је онај наслов на Ћириловању дезинформација јер не говори исто што и текст испод наслова.

Сад може бити да ја нисам схватио... Може бити и да не умем да читам... Барем не овај савремени медијски језик.

А кад мало боље размислиш, и што би нам Руси враћали тај украдени лист... Ни ове друге империје нам нису вратиле оно што су покрале од нас током векова. Зашто би Руси били другачији од осталих империја.

Али, окрени-обрни, краду нам оно што је наше, што неће да украду, спаљују нам и бомбардују... Није ни чудо што у овом народу никако да се запати нека традиција из које проистичу праве културне вредности.

Све, бре, нека поп култура. К'о и овај Фријев пост о Титу са све коментарима...
emsiemsi emsiemsi 14:15 05.05.2015

Re: ...srbi...

tasadebeli
emsiemsi

Тасо, изгледа да не пратиш радњу најбоље --- Руси су нам недавно вратили тај један лист !



Може бити да ја нисам добро пратио "фабулу радње". Шта ћеш кад нам је стварност као шпанска серија, тешко је то све поватати: ликови, токови радње (нарочито они подземни невидљиви токови), небитне епизоде... Па се онда ликови у тој серији "гледају и пуше и ћуте" по неколико епизода...

Али колико сам схватио, тај украдени 166. лист из Јеванђеља су Руси само дали да буде изложен у Музеју Вука и Доситеја од 10. марта до 5. априла ове године.

Ево ти још један линк... (ЛИНК)

Нигде ни у једном тексту о томе, а и из разговора са упућенима, нисам чуо да је Национална библиотека из Санкт Петерсбурга решила да нам врати тај лист... А мислим да би хришћански било да се украдено врати власнику. Отуд онај мој коментар.

И зато је онај наслов на Ћириловању дезинформација јер не говори исто што и текст испод наслова.

Сад може бити да ја нисам схватио... Може бити и да не умем да читам... Барем не овај савремени медијски језик.

А кад мало боље размислиш, и што би нам Руси враћали тај украдени лист... Ни ове друге империје нам нису вратиле оно што су покрале од нас током векова. Зашто би Руси били другачији од осталих империја.

Али, окрени-обрни, краду нам оно што је наше, што неће да украду, спаљују нам и бомбардују... Није ни чудо што у овом народу никако да се запати нека традиција из које проистичу праве културне вредности.

Све, бре, нека поп култура. К'о и овај Фријев пост о Титу са све коментарима...

Сагласан !
Коректно синтетизовано.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana