Istorija| Jubileji| Na današnji dan

Dvadeset dana i dvadeset noći

apostata RSS / 09.05.2015. u 00:03

igorkravtsov-posledny_salut.jpg

 

Danas u 10 časova po moskovskom vremenu, na Crvenom trgu će se održati vojna parada povodom 70 godina pobjede nad fašizmom.

Parada se u Rusiji reklamirala i propagirala na sve moguće načine i ruku na srce bilo je tu svega i pretjerivanja i neukusa, ali dobro vremena su takva, pa se podosta od ovog pobrojanog može i koliko-toliko oprostiti.

No ono što mi je u cijeloj toj kampanji najviše smetalo (pored Georgijevske lente koja sa VOV-om veze nema) je bilo stalno isticanje da je ova parada najveća do sada.

Ja znam da se pri tom misli na parade održane 9. maja, ali ipak smatram da je to uvijek trebalo govoriti uz nekakvu ogradu, u kojoj bi bila pomenuta ona prva parada od 24. juna 1945, jer veće od nje nikako ne može biti.
Nije tu stvar u prostom broju učesnika, o onih 40 hiljada, nasuprot današnjih 15 hiljada - ni govora.

getImage?photoId=770885843869&photoType=0 

Ovo i ono sutra se jednostavno ne može porediti, to su različiti nivoi.

Te dvije parade jesu na neki način, da to tako kažem, supstancijalno povezane, ali svaka poslije one prve je ipak samo neka vrsta njezine emanacije.

Tako da najveća je bila i biće samo ta prva ...

... mada, eto kada opet bolje razmislim, u teoriji postoji ipak i opcija još veće parade.

Naime tog 24. juna 1945. po Crvenom trgu je prošlo, kao što već rekoh, oko 40 hiljada vojnika. Oni su tuda marširali u tzv. paradnim "karopkama" (kutijama), od po dvjesto ljudi (20x10) i taj njihov mimohod pored svečane tribine je trajao oko dva sata.

Za 4 godine VOV-a SSSR je izgubio oko 9,7 miliona vojnika i oficira i svaki od njih je krvlju zaslužio da prođe u paradnom stroju Crvenim trgom.
Ako bi se svi ti poginuli borci RKKA postavili u te paradne "karopke", Crvenim trgom bi marširali 20 dana i 20 noći.

480 sati bi prolazili rame uz rame branioci Bresta, Smolenska i Kijeva, heroji Jeljne i 28 Panfilovaca, oni koji su ostali pod ruševinama Staljingrada i oni koji su se smrzli u rovovima Lenjingrada, pored njih bi išli mornari Odese i Sevastopolja i hiljade onih koji su kao kamen potonuli na dno Dnjepra, Visle i Odre, a iza njih stupali bi osvajači Kenigsberga i oslobodioci Varšave i Beograda, kao i oni koji su na proljeće '45. ginuli u Pragu, na Zelovskim visovima i na stepenicama Rajhstaga.

20 dana i 20 noći ... pokušajte samo na trenutak to da zamislite, samo na jedan trenutak.

Da, to bi bez ikakve sumnje bila u svemu mnogo veća parada od one iz juna '45.
Parada heroja i parada pobjednika.

Ne znam za Vas, ali danas ja ima za njih da popijem, ali i ne samo za njih, ima da popijem i za poginule Montgomerijeve "pacove", branioce Nankinga, za pale američke mornare, pilote i marince, za Slobodne Francuze, za ubijene poljske borce i za norveške, jugoslovenske i italijanske partizane.

Tih par pića je stvarno najmanje što mogu da uradim za sve njih.

Neka im je svima vječna slava!

-----------------------------------

(Donji spot je napravljen 2013 , povodom 70 godina od oslobođenja Stavropolja, zahvaljujem se svom drugu Milošu koji ga je expresno brzo titlovaona naški i takođe ekspresno brzo postavio na svoj kanal)

Tagovi



Komentari (389)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kick68 kick68 00:19 09.05.2015

Velika zrtva

Freedom of Information Freedom of Information 07:30 09.05.2015

Re: Velika zrtva

danas ja ima za njih da popijem, ali i ne samo za njih, ima da popijem i za poginule Montgomerijeve "pacove", branioce Nankinga, za pale američke mornare, pilote i marince, za Slobodne Francuze, za ubijene poljske borce i za norveške, jugoslovenske i italijanske partizane.

Tih par pića je stvarno najmanje što mogu da uradim za sve njih.

Neka im je svima vječna slava!

Pridružujem se.
urbana_gerila urbana_gerila 10:22 09.05.2015

Re: Velika zrtva

Freedom of Information
danas ja ima za njih da popijem, ali i ne samo za njih, ima da popijem i za poginule Montgomerijeve "pacove", branioce Nankinga, za pale američke mornare, pilote i marince, za Slobodne Francuze, za ubijene poljske borce i za norveške, jugoslovenske i italijanske partizane.

Tih par pića je stvarno najmanje što mogu da uradim za sve njih.

Neka im je svima vječna slava!

Pridružujem se.


takođe.
JJ Beba JJ Beba 12:21 09.05.2015

Re: Velika zrtva

Freedom of Information
danas ja ima za njih da popijem, ali i ne samo za njih, ima da popijem i za poginule Montgomerijeve "pacove", branioce Nankinga, za pale američke mornare, pilote i marince, za Slobodne Francuze, za ubijene poljske borce i za norveške, jugoslovenske i italijanske partizane.

Tih par pića je stvarno najmanje što mogu da uradim za sve njih.

Neka im je svima vječna slava!

Pridružujem se.


i ja
oskar-z-wild oskar-z-wild 23:24 09.05.2015

Re: Velika zrtva

JJ Beba
Freedom of Information
danas ja ima za njih da popijem, ali i ne samo za njih, ima da popijem i za poginule Montgomerijeve "pacove", branioce Nankinga, za pale američke mornare, pilote i marince, za Slobodne Francuze, za ubijene poljske borce i za norveške, jugoslovenske i italijanske partizane.

Tih par pića je stvarno najmanje što mogu da uradim za sve njih.

Neka im je svima vječna slava!

Pridružujem se.


i ja


me too
muaddib92 muaddib92 10:21 10.05.2015

Re: Velika zrtva

oskar-z-wild
JJ Beba
Freedom of Information
danas ja ima za njih da popijem, ali i ne samo za njih, ima da popijem i za poginule Montgomerijeve "pacove", branioce Nankinga, za pale američke mornare, pilote i marince, za Slobodne Francuze, za ubijene poljske borce i za norveške, jugoslovenske i italijanske partizane.

Tih par pića je stvarno najmanje što mogu da uradim za sve njih.

Neka im je svima vječna slava!

Pridružujem se.


i ja


me too

Такође
anonimni_autor anonimni_autor 10:29 10.05.2015

Re: Velika zrtva

Freedom of Information
danas ja ima za njih da popijem, ali i ne samo za njih, ima da popijem i za poginule Montgomerijeve "pacove", branioce Nankinga, za pale američke mornare, pilote i marince, za Slobodne Francuze, za ubijene poljske borce i za norveške, jugoslovenske i italijanske partizane.

Tih par pića je stvarno najmanje što mogu da uradim za sve njih.

Neka im je svima vječna slava!

Pridružujem se.

SLAVA IM...ŽIVELI
drzura drzura 20:34 11.05.2015

Re: Velika zrtva

neka im je vječna slava !!!
tyson tyson 00:40 09.05.2015

Izvrtanje istorije 70 godina kasnije

A kada se danas čitaju vesti u srpskim medijima, rat se vodio između "nacista" i ostatka sveta, tako da su po B92 8. maja 1945. godine kapitulirali "nacisti" a ne Nemačka i njena vojska; Nemačku je zabranjeno pominjati. Bruka i sramota, i nepoštovanje miliona palih za slobodu.





Može se danas u Rusiji biti za Putina, Navaljnog, Žirinovskog... Ali se na zvuke npr. ove pesme ustaje bez obzira na sve. Neki red se zna.




princi princi 05:51 09.05.2015

Re: Izvrtanje istorije 70 godina kasnije

Da, kažu da i sami Nemci o 1945. danas pišu i pričaju tako kao da su ih saveznici oslobodili od Hitlera, :).
emsiemsi emsiemsi 06:00 09.05.2015

Re: Izvrtanje istorije 70 godina kasnije

tyson
A kada se danas čitaju vesti u srpskim medijima, rat se vodio između "nacista" i ostatka sveta, tako da su po B92 8. maja 1945. godine kapitulirali "nacisti" a ne Nemačka i njena vojska; Nemačku je zabranjeno pominjati. Bruka i sramota, i nepoštovanje miliona palih za slobodu.





Može se danas u Rusiji biti za Putina, Navaljnog, Žirinovskog... Ali se na zvuke npr. ove pesme ustaje bez obzira na sve. Neki red se zna.





Ово си коректно уочио Тајсоне !
Додуше, није то ништа ново --- у периоду драгога (им) друга Тите на споменицима закланим Србима, нигде није писало да су их побили Усташе - хрвати, него фашисти.
Неинформисани су могли да закључе да су ти Италијани баш били крволочни.
sevarlica sevarlica 06:10 09.05.2015

Re: Izvrtanje istorije 70 godina kasnije

princi
Da, kažu da i sami Nemci o 1945. danas pišu i pričaju tako kao da su ih saveznici oslobodili od Hitlera, :).


Iz pera Duška KOvačevića: "Hajde i ti Radovane, na njihovu stranu" :)
princi princi 06:12 09.05.2015

Re: Izvrtanje istorije 70 godina kasnije

sevarlica
princi
Da, kažu da i sami Nemci o 1945. danas pišu i pričaju tako kao da su ih saveznici oslobodili od Hitlera, :).


Iz pera Duška KOvačevića: "Hajde i ti Radovane, na njihovu stranu" :)


Da, :). A mi stalno pričamo kako Dušan Kovačević piše (samo) o Srbima.
grmfrm grmfrm 14:41 09.05.2015

Re: Izvrtanje istorije 70 godina kasnije

Ово си коректно уочио Тајсоне !
Додуше, није то ништа ново --- у периоду драгога (им) друга Тите на споменицима закланим Србима, нигде није писало да су их побили Усташе - хрвати, него фашисти.
Неинформисани су могли да закључе да су ти Италијани баш били крволочни.


Kako se izboriti sa naociglednim pokusajima revizje istorije. To je pitanje a na tome zdusno rade Nemici uz podrsku zapada. Jos malo pa ce ispasti da niko nije bio nacista osim Hitlera a mozda i on eto malo se zaneo.

Uzasno je sto Srbija dopusta da Hrvati na komemoraciji Jasenovca pricaju o 80 hiljada. A svi znamo koliko je zapravo bilo.
anonimni_autor anonimni_autor 14:43 10.05.2015

Re: Izvrtanje istorije 70 godina kasnije

princi
Da, kažu da i sami Nemci o 1945. danas pišu i pričaju tako kao da su ih saveznici oslobodili od Hitlera, :).

Aha... norali smo da ih oslobađamo od samih sebe? Malo nategnuroNaročito nama koji smo na naš jad od stanovništva izgubili skoro dva miliona ljudi.S obzirom da smo u prvom ratu još gore prošli ne mislim da je to tako lako oprostiti. Uvek kad Merkelova krene nešto da nam popuje, meni se okrene stomak. Pa zar vi komšije Nemci, nemate baš ni malo stida?
milisav68 milisav68 07:34 11.05.2015

Re: Izvrtanje istorije 70 godina kasnije

princi
Da, kažu da i sami Nemci o 1945. danas pišu i pričaju tako kao da su ih saveznici oslobodili od Hitlera, :).


petargli petargli 03:40 09.05.2015

Slava im!

sevarlica sevarlica 05:10 09.05.2015

malo iz prve ruke...

Parada se u Rusiji reklamirala i propagirala na sve moguće načine i ruku na srce bilo je tu svega i pretjerivanja i neukusa, ali dobro vremena su takva, pa se podosta od ovog pobrojanog može i koliko-toliko oprostiti.
No ono što mi je u cijeloj toj kampanji najviše smetalo (pored Georgijevske lente koja sa VOV-om veze nema) je bilo stalno isticanje da je ova parada najveća do sada.


Da, reklamira se i uvek se reklamirala. Već 3 godine sam u Rusiji i nisam primetio nikakavu razliku sa količinom reklamiranja, kada sam došao i sada. MOže se reći da danas svetski mediji, a i naši, više prate sam događaj, ali parada se izvodi svake godine i istog je volumena.

Georgijevska lenta je osnova ruskih vojnih odličja i nije ustanovljena "pre neki dan", Rusi je nose za 9.maj, otkad ga proslavljaju. Naravno, u vremenu "mas histerije" kakav je 21.vek, nije čudno da se lentom kače svi živi, a i lepo zarade trgovci :)
Prošle godine sam 9.maj, dočekao u Nerjungriju, Sibirskom gradu od 60.000 stanovnika. Verovali ili ne, ali svaki auto je okićen tom lentom, na trgu se preko video bima prati parada u Moskvi, a o nivou opšteg entuzijazma da ne govorim.

Inače, preporuka za autora, baš lep tekst.
apostata apostata 19:49 09.05.2015

Re: malo iz prve ruke...

sevarlica

Da, reklamira se i uvek se reklamirala. Već 3 godine sam u Rusiji i nisam primetio nikakavu razliku sa količinom reklamiranja, kada sam došao i sada. MOže se reći da danas svetski mediji, a i naši, više prate sam događaj, ali parada se izvodi svake godine i istog je volumena.

Moguće da ja pretjerujem. Ali vremena su stvarno druga i meni se čini da je atmosfera oko parade različita.
Ja sam bio u Rusiji 2010. neposredno prije tadašnje parade, to je bilo nešto sasvim drugačije. Bio sam i prošle godine na ljeto i tada sam vidio kako se situacija drastično razlikuje.
A da ne govorim o 1995-oj (to je jedina parada na kojoj sam bio), to je tek nebo i zemlja.
Georgijevska lenta je osnova ruskih vojnih odličja i nije ustanovljena "pre neki dan", Rusi je nose za 9.maj, otkad ga proslavljaju. Naravno, u vremenu "mas histerije" kakav je 21.vek, nije čudno da se lentom kače svi živi, a i lepo zarade trgovci :)
Prošle godine sam 9.maj, dočekao u Nerjungriju, Sibirskom gradu od 60.000 stanovnika. Verovali ili ne, ali svaki auto je okićen tom lentom, na trgu se preko video bima prati parada u Moskvi, a o nivou opšteg entuzijazma da ne govorim.

Gergijevska lenta jeste osnova većine ruskih vojnih odličja, ali nije osnova sovjetskih. Ta kombinacija boja ne simbolizira pobjedu u VOV-u, zna se koja je boja povezana sa tom pobjedom. I ako se već ona htjela izbjeći onda se mogla uzeti npr. tzv. Gardijska lenta, koja je em slična ovoj, em je i te kako prisutna u VOV-u.



Meni npr. na retrovizoru visi Gardijska lenta.
Inače, preporuka za autora, baš lep tekst.

Blagodarim.
gabriele gabriele 22:36 09.05.2015

Re: malo iz prve ruke...

Gergijevska lenta jeste osnova većine ruskih vojnih odličja, ali nije osnova sovjetskih.
A što rusi treba da se crvene armije?
apostata apostata 23:09 09.05.2015

Re: malo iz prve ruke...

gabriele
Gergijevska lenta jeste osnova većine ruskih vojnih odličja, ali nije osnova sovjetskih.
A što rusi treba da se crvene armije?

Izvini, ali nisam shvatio šta si htio pitati ili konstatovati?
sevarlica sevarlica 15:04 10.05.2015

Re: malo iz prve ruke...

Meni npr. na retrovizoru visi Gardijska lenta.


Iskreno, nisam znao da postoji razlika, jer ovu narandzasto crnu(Gardijsku) svi u Rusiji nose. Kada sam pitao Rusa šta predstavlja, on mi jer rekao Georgijevsku lentu.
Tako da, ili je on pogrešio, ili je možda kod njih to ista stvar.
anonimni_autor anonimni_autor 15:07 10.05.2015

Re: malo iz prve ruke...

apostata
gabriele
Gergijevska lenta jeste osnova većine ruskih vojnih odličja, ali nije osnova sovjetskih.
A što rusi treba da se crvene armije?

Izvini, ali nisam shvatio šta si htio pitati ili konstatovati?

Izvinite što se mešam, ali mislim da je iz nekog razloga izbačena reč "stide". Tako smo dobili nelogično pitanje. Js lično ne mislim da bi trebali da se stide. To je njihova tradicija i pod tim barijakom su slomili Hitlera, najveće zlo prošlog veka. Zašto bi to znamenje odbacili? Radi Amerikanaca i njhovih saveznika koji već dvadeset godina nose "Fric" šlemove i započinju sve ratove u svetu?
apostata apostata 15:12 10.05.2015

Re: malo iz prve ruke...

anonimni_autor
apostata
gabriele
Gergijevska lenta jeste osnova većine ruskih vojnih odličja, ali nije osnova sovjetskih.
A što rusi treba da se crvene armije?

Izvini, ali nisam shvatio šta si htio pitati ili konstatovati?

Izvinite što se mešam, ali mislim da je iz nekog razloga izbačena reč "stide". Tako smo dobili nelogično pitanje. Js lično ne mislim da bi trebali da se stide. To je njihova tradicija i pod tim barijakom su slomili Hitlera, najveće zlo prošlog veka. Zašto bi to znamenje odbacili? Radi Amerikanaca i njhovih saveznika koji već dvadeset godina nose "Fric" šlemove i započinju sve ratove u svetu?

Nema razloga da se izvinjavaš i u pravu si i po meni nešto fali u toj rečenici.

No najbolje je da sačekamo autorovo objašnjenje.
apostata apostata 15:18 10.05.2015

Re: malo iz prve ruke...

sevarlica
Meni npr. na retrovizoru visi Gardijska lenta.


Iskreno, nisam znao da postoji razlika, jer ovu narandzasto crnu(Gardijsku) svi u Rusiji nose. Kada sam pitao Rusa šta predstavlja, on mi jer rekao Georgijevsku lentu.
Tako da, ili je on pogrešio, ili je možda kod njih to ista stvar.

Ma nije ista stvar ... o tome nema govora.
I sa istorijske i sa hereldičke tačke to su različite stvari, a da ih danas mješaju i brkaju - to je tačno.

Nego nek' si ti meni živ i zdrav.
freehand freehand 06:03 09.05.2015

Smrt fašizmu!

Čestitka za Dan pobede i Tomislavu Nikoliću što je otišao u Moskvu.
Jedna od retkih prilika da uz njega ne moram samo da crvenim.


Samo da ne progovara...
tasadebeli tasadebeli 07:23 09.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

И слобода народу!

Тако децо, тако клинци! Удрите их!


Разлика између Срба и Немаца:

Немци су те триес' и неке били сигурни у оно што мисле о фашизму. А сигурни су и данас, колико видимо у горе линкованом тексту.

Срби су те триес' и неке такође били сигурни у оно што мисле о фашизму. Данас више нису сигурни у то шта треба да мисле о фашизму...

Тог октобарског дана 1944. на 20 метара од моје куће горео је један руски тенк. Слава им и хвала!
dr.wagner dr.wagner 12:45 09.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

... jutro

freehand

Samo da ne progovara...


-Da sad počne govoriti .... do kraja mandata u gluposti ne bi stigao moju predsjednicu

-Ona je u Gdanjsku (to je "kontra-proslava" u režiji USA-EU) rekla da je najvažnije što
je tu osnovana "Solidarnost" , a onda je to dovelo do pada komunizma ....
... WWII i dan pobjede je njoj ( i ne samo njoj ) sekundarna stvar


Wagner

babmilos babmilos 14:10 09.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

freehand
Čestitka za Dan pobede i Tomislavu Nikoliću što je otišao u Moskvu.

Naprotiv, predsednik države u kojoj se vodi proces za rehabilitaciju velikog kolaboracioniste bi morao da izbegne ovu proslavu, jer je time prikazano licemerje, jedna odvratna rabota koja će nesumnjivo biti mnogo teže prihvaćena od prisustva desetina nesrećnih gardista. No, upravo se od slavnog oratora Tome ništa manje nije ni očekivalo.
grmfrm grmfrm 14:44 09.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

-Da sad počne govoriti .... do kraja mandata u gluposti ne bi stigao moju predsjednicu

-Ona je u Gdanjsku (to je "kontra-proslava" u režiji USA-EU) rekla da je najvažnije što
je tu osnovana "Solidarnost" , a onda je to dovelo do pada komunizma ....
... WWII i dan pobjede je njoj ( i ne samo njoj ) sekundarna stvar


Wagner


Znamo mi sta znaci to solidarnost. Jeste vi slavili dan poraza?
apostata apostata 19:43 09.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

dr.wagner
... jutro
-Da sad počne govoriti .... do kraja mandata u gluposti ne bi stigao moju predsjednicu

-Ona je u Gdanjsku (to je "kontra-proslava" u režiji USA-EU) rekla da je najvažnije što
je tu osnovana "Solidarnost" , a onda je to dovelo do pada komunizma ....
... WWII i dan pobjede je njoj ( i ne samo njoj ) sekundarna stvar


Wagner


Jadno buraz, jadno.
gabriele gabriele 22:39 09.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Naprotiv, predsednik države u kojoj se vodi proces za rehabilitaciju velikog kolaboracioniste bi morao da izbegne ovu proslavu, jer je time prikazano licemerje, jedna odvratna rabota koja će nesumnjivo biti mnogo teže prihvaćena od prisustva desetina nesrećnih gardista. No, upravo se od slavnog oratora Tome ništa manje nije ni očekivalo.
jes i izdo je tekovine revolucije
koja komunjarska demagogija.. aj ga još optuži i da je dozvolio privatno vlasnoštvo
freehand freehand 22:58 09.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

babmilos
freehand
Čestitka za Dan pobede i Tomislavu Nikoliću što je otišao u Moskvu.

Naprotiv, predsednik države u kojoj se vodi proces za rehabilitaciju velikog kolaboracioniste bi morao da izbegne ovu proslavu, jer je time prikazano licemerje, jedna odvratna rabota koja će nesumnjivo biti mnogo teže prihvaćena od prisustva desetina nesrećnih gardista. No, upravo se od slavnog oratora Tome ništa manje nije ni očekivalo.

Šta si sad ti ovde nadrobio?
grmfrm grmfrm 08:39 10.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Šta si sad ti ovde nadrobio?


Pa valjda mu je kul sto je Stepinac beatifikovan.
babmilos babmilos 11:40 10.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

freehand
babmilos
freehand
Čestitka za Dan pobede i Tomislavu Nikoliću što je otišao u Moskvu.

Naprotiv, predsednik države u kojoj se vodi proces za rehabilitaciju velikog kolaboracioniste bi morao da izbegne ovu proslavu, jer je time prikazano licemerje, jedna odvratna rabota koja će nesumnjivo biti mnogo teže prihvaćena od prisustva desetina nesrećnih gardista. No, upravo se od slavnog oratora Tome ništa manje nije ni očekivalo.

Šta si sad ti ovde nadrobio?

Zapravo isto ono što je "nadrobio" Zlatko Paković u Danasu: paralelni procesi kastriraju antifašizam, tu nema prostora za čestitke već samo za odbijanje sramotnog licemerja. U slučaju Evrope to je preklapanje praznika, u slučaju države Srbije to je Zakon o rehabilitaciji i njegova primena (pre svega na "đenerala" Dražu, ali takođe i na Borislava Pekića, čoveka koji je u više navrata pisao da je bio kriv).
anonimni_autor anonimni_autor 15:13 10.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

freehand
Čestitka za Dan pobede i Tomislavu Nikoliću što je otišao u Moskvu.
Jedna od retkih prilika da uz njega ne moram samo da crvenim.


Samo da ne progovara...

Šta će četnički vojvoda na toj paradi? Pa njegovi su se skoro celi rat borili sa protivničke strane...
freehand freehand 22:26 10.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

anonimni_autor
freehand
Čestitka za Dan pobede i Tomislavu Nikoliću što je otišao u Moskvu.
Jedna od retkih prilika da uz njega ne moram samo da crvenim.


Samo da ne progovara...

Šta će četnički vojvoda na toj paradi? Pa njegovi su se skoro celi rat borili sa protivničke strane...

Četnički vojvoda je predsednik Srbije, voljom većine građana naše države.
Mnogi su među njima, čak i ti možda, tek naknadno otkrili njegovo četništvo i vojvodstvo.
babmilos babmilos 05:27 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

freehand
anonimni_autor
freehand
Čestitka za Dan pobede i Tomislavu Nikoliću što je otišao u Moskvu.
Jedna od retkih prilika da uz njega ne moram samo da crvenim.


Samo da ne progovara...

Šta će četnički vojvoda na toj paradi? Pa njegovi su se skoro celi rat borili sa protivničke strane...

Četnički vojvoda je predsednik Srbije, voljom većine građana naše države.

... što ne menja činjenicu da je četnički vojvoda. Sadašnja država Srbija nije definisana na principima antifašizma već na principima kolaboracionizma, što se valjda najsjajnije vidi na primeru uzdizanja Fajgelja i co.
tasadebeli tasadebeli 05:53 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

babmilos
freehand
anonimni_autor
freehand
Čestitka za Dan pobede i Tomislavu Nikoliću što je otišao u Moskvu.
Jedna od retkih prilika da uz njega ne moram samo da crvenim.


Samo da ne progovara...

Šta će četnički vojvoda na toj paradi? Pa njegovi su se skoro celi rat borili sa protivničke strane...

Četnički vojvoda je predsednik Srbije, voljom većine građana naše države.

... što ne menja činjenicu da je četnički vojvoda. Sadašnja država Srbija nije definisana na principima antifašizma već na principima kolaboracionizma, što se valjda najsjajnije vidi na primeru uzdizanja Fajgelja i co.



Нисам сигуран да си у праву...

Фајгељ и компанија (мада нисам баш сигуран и да можеш да поистеветиш Фајгеља са неком назови ектремном десницом код нас) баш и јесу последица претераног колаборационизма сваке власти у Србији последњих деценија са данашњим "центрима моћи у свету" или како год то већ називали...

Хоћу да кажем да овим данашњим колаборационистима Србија најчешће аплаудира јер они, тобож, одржавају Србију као део "модерног, напредног света", ма шта год то значило... А додељују један другом титуле четничких војвода.

А Томино четничко војводство (и Шешељево и свих осталих "војвода" ) нема благе везе са четницима из Другог светског рата и оних од пре...

То је политички маркетинг... "Као отаџбино волим те..."

Покушај да се и то крило српског политичког тела стави под своју контролу, привуку гласови и са те стране српске политичке сцене.

Уосталом, да ли ти стварно сматраш озбиљним четничким војводом некога ко је магистрирао на тему „Марксистички концепт наоружаног народа“? (Шешељ)

Или некога ко ради тезу "Последице неадекватног менаџмента код политичких партија"? (Николић)

Спрдња, Бабмилоше, спрдња... Бело је црно, црно је бело. Као код сатаниста распеће окренуто наопачке...

Али имај у виду да је све то искључиво за домаћу употребу... Када се изађе у свет, када се разговара са страним државницима, онда се пева нека другачија песма од оне "Спрем'те се, спрем'те, четницииии..."


babmilos babmilos 06:10 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Нисам сигуран да си у праву...

Naravno da nije, Taso, danas u pitanju kolaboracija sa fašizmom, već se radi o ideji kolaboracionizma. Narod ovde, recimo, intenzivno kolaborira sa pravoslavljem: 86% se se uredno prijavilo da je pravoslavno, slavi slavu i krsti se kada prođe pored crkve u koju, svakako, nikada ne odlazi. Fajgelj i onaj kanadski snimač filmova Managurski kolaboriraju sa idejom o srpstvu Žikine šarenice. Vučić bez problema 9. maja drži govor pored gomile pionira (!!!); u tom govoru nacionalno određuje i prisvaja partizane.
Možda je sve to nekada i bio politički marketing, ali rekao bih da je đavo odneo šalu i da je marketing postao standard - nešto kao nametanje latinice Hrvatima pre pola veka.
freehand freehand 07:07 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Sadašnja država Srbija nije definisana na principima antifašizma već na principima kolaboracionizma

Gde si to pročitao i gde postoji ta definicija Srbije kao države na principima korlaboracionizma? Koliko se ja u to razumem država se definiše u ustavu, a Srbija je definisana kao država srpskog naroda i svih njenih grđana.
Na tu kolaboraciju misliš?
milisav68 milisav68 07:19 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

babmilos

... što ne menja činjenicu da je četnički vojvoda.

Ma kakav četnički vojvoda, to je priča za prosečnog glasača - marketingški odlično odrađeno.

I umesto da se raspravlja o sadašnjim realnim problemima (ekonomija, pravosuđe, zdravstvo, prosveta....), i dalje se raspravlja o događajima od pre 50-100 godina.

babmilos babmilos 08:58 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

freehand
Sadašnja država Srbija nije definisana na principima antifašizma već na principima kolaboracionizma

Gde si to pročitao i gde postoji ta definicija Srbije kao države na principima korlaboracionizma? Koliko se ja u to razumem država se definiše u ustavu, a Srbija je definisana kao država srpskog naroda i svih njenih grđana.

Naravno da si u pravu. Država obavezno funkcioniše na nivou zakonodavstva: svakodnevni život prati tačno ono što je zapisano u ustavu i zakonima. Ne znam šta mi bi da pomislim da je moguće da u ustavu piše jedno, a da država vodi sasvim drugu politiku, valjda mi je pala koncentracija.
freehand freehand 09:01 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Ne znam šta mi bi da pomislim da je moguće da u ustavu piše jedno, a da država vodi sasvim drugu politiku, valjda mi je pala koncentracija.

Ma ne, verovatno samo ja imam problem sa pojmom definicija.
tasadebeli tasadebeli 10:29 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

babmilos

Narod ovde, recimo, intenzivno kolaborira sa pravoslavljem: 86% se se uredno prijavilo da je pravoslavno, slavi slavu i krsti se kada prođe pored crkve u koju, svakako, nikada ne odlazi.



Чекај, чекај... Почиње да ме збуњује ово... Причамо ли о политичким лидерима Србије или о читавом народу, односно о свим грађанима ове земље?

И шта то значи "колаборира" са православљем? Православље је нешто лоше само по себи, као фашизам, па се свих тих 86% може назвати колаборационистима?

Или ти, у ствари, под тим појмом "колаборационизам" данас видиш једно најобичније лицемерје? Без икаквих идеолошких, политичких, социјалних и било каквих предзнака... Лицемерје као такво, инструментализовано и мистификаторски завијено у низ етикета да би се оправдала сопствена грамзивост, егоизам и нечиста савест...

Да, такво лицемерје јесте постало стандард.

И у том случају, "колаборациониста" онда има где год да погледаш... И Тома само игра по правилима по којима играју сви остали, јер по чему је онда тај Томин одлазак у Москву другачији од одласка Колинде у Гдањск, или од оне идеје Коморовског о обележавању 1. септембра?

hajkula1 hajkula1 11:44 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

anonimni_autor
freehand
Čestitka za Dan pobede i Tomislavu Nikoliću što je otišao u Moskvu.
Jedna od retkih prilika da uz njega ne moram samo da crvenim.


Samo da ne progovara...

Šta će četnički vojvoda na toj paradi? Pa njegovi su se skoro celi rat borili sa protivničke strane...





Kakav bre, četnički vojvoda!

JVuO su bili antifašisti a mnogi, (ipak s rezervom, ne smem da kažem većina, to je bio pokret ljudi različitih stranačkih opredeljenja), su bili rusofili. Voleli su Ruse ali ne tadašnju ideologiju.



Partizani su sarađivali sa ustašama, to ti ne smeta??

babmilos babmilos 12:23 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Чекај, чекај... Почиње да ме збуњује ово... Причамо ли о политичким лидерима Србије или о читавом народу, односно о свим грађанима ове земље?
И шта то значи "колаборира" са православљем? Православље је нешто лоше само по себи, као фашизам, па се свих тих 86% може назвати колаборационистима?

Svi mi vidimo da je država Srbija nemoralni prostor u kome pobeđuje (uzima koji dinar) onaj koji koketira (kolaborira) sa "pravim srpskim" vrednostima. To čine političari, mediji, profesori, lekari, advokati, direktor Republičkog Hidrometeorološkog zavoda... svi koji žele da imaju što više uz što manje rada. Neko slavljenjem slave, neko snimanjem filma, neko blogom, neko bacanjem kamena na nekog Jankovića.

Или ти, у ствари, под тим појмом "колаборационизам" данас видиш једно најобичније лицемерје? Без икаквих идеолошких, политичких, социјалних и било каквих предзнака... Лицемерје као такво, инструментализовано и мистификаторски завијено у низ етикета да би се оправдала сопствена грамзивост, егоизам и нечиста савест...
Да, такво лицемерје јесте постало стандард.

To.
И у том случају, "колаборациониста" онда има где год да погледаш... И Тома само игра по правилима по којима играју сви остали, јер по чему је онда тај Томин одлазак у Москву другачији од одласка Колинде у Гдањск, или од оне идеје Коморовског о обележавању 1. септембра?

Pa, biće da nema razlike, ali hrvatsko licemerje plus srpsko licemerje jesu dva licemerja, nikako nijedno. Da ne govorim o tome da praksa pokazuje kako se Srbima sistematski ne može ono što se može Hrvatima. Pa ako je Hrvatska na talasu unutrašnjeg katoličkog kolaboracionizma i spoljašnjeg antifašizma uspela da uđe u EU, Srbija tako nešto sigurno neće uspeti. I zato mislim da nikako nije pametno pokušavati otvoreno koketiranje sa WWII kolaboracijom. Ali to je sve dockan.

freehand freehand 12:50 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

To.

Kako može čovek u isto vreme biti za NATO i antifašista?
Kad je već o licemerju reč?
babmilos babmilos 13:23 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Kako može čovek u isto vreme biti za NATO i antifašista?
Kad je već o licemerju reč?

Pa, ne može. U tom smislu je prirodno da država Srbija podnese (u svakom smislu) zahtev za članstvo u NATO.
freehand freehand 13:26 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

babmilos
Kako može čovek u isto vreme biti za NATO i antifašista?
Kad je već o licemerju reč?

Pa, ne može. U tom smislu je prirodno da država Srbija podnese (u svakom smislu) zahtev za članstvo u NATO.

Misliš - po definiciji? Ok.
A gde si ti tu?
babmilos babmilos 13:32 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

freehand
A gde si ti tu?

U pičkoj lepoj materini.
gorran2 gorran2 13:39 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

hajkula1
JVuO su bili antifašisti a mnogi, (ipak s rezervom, ne smem da kažem većina, to je bio pokret ljudi različitih stranačkih opredeljenja), su bili rusofili. Voleli su Ruse ali ne tadašnju ideologiju.

Partizani su sarađivali sa ustašama, to ti ne smeta??
Partizani su sarađivali sa ustašama, ustaše sa Hitlerom, Hitler potpisao sporazum sa Staljinom, Staljin se uortačio sa Englezima, Englezi sa Titom, a Amerikanci srušili Leskovac.
Sve jasno kao dan: jedino Čiča nije ni s kim sarađivao, nego je još živ, umro nije, eno ga u Slobodnim srpskim planinama, bori se za prava životinja, fiskalnu disciplinu i svima dostupan internet.
Dakle, Drugi svetski rat nije bio na temu "fašizam protiv antifašizma" (ili obrnuto? ), nego "Čiča protiv svih, svi protiv Čiče".
Goran Vučković Goran Vučković 14:22 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

U pičkoj lepoj materini.

Zidanje svetle budućnosti uz pomoć arogancije (da parafraziram Pajtonovce)
milojep milojep 14:22 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

babmilos
freehand
A gde si ti tu?

U pičkoj lepoj materini.


sedi tamo poslaćemo ti NATO da ti pravi društvo.
not2old2rock not2old2rock 14:57 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

babmilos

U pičkoj lepoj materini.


Bar te niko neće poslati tamo.
freehand freehand 14:58 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

babmilos
freehand
A gde si ti tu?

U pičkoj lepoj materini.

A ja mislio - imenica. Tolike godine.
urbana_gerila urbana_gerila 15:00 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

gorran2
hajkula1
JVuO su bili antifašisti a mnogi, (ipak s rezervom, ne smem da kažem većina, to je bio pokret ljudi različitih stranačkih opredeljenja), su bili rusofili. Voleli su Ruse ali ne tadašnju ideologiju.

Partizani su sarađivali sa ustašama, to ti ne smeta??
Partizani su sarađivali sa ustašama, ustaše sa Hitlerom, Hitler potpisao sporazum sa Staljinom, Staljin se uortačio sa Englezima, Englezi sa Titom, a Amerikanci srušili Leskovac.
Sve jasno kao dan: jedino Čiča nije ni s kim sarađivao, nego je još živ, umro nije, eno ga u Slobodnim srpskim planinama, bori se za prava životinja, fiskalnu disciplinu i svima dostupan internet.
Dakle, Drugi svetski rat nije bio na temu "fašizam protiv antifašizma" (ili obrnuto? ), nego "Čiča protiv svih, svi protiv Čiče".


nisi, bre, ni malo kreativan: držiš se, da parafraziram tita, činjenica - ko pijan plota.
gorran2 gorran2 15:11 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

freehand
babmilos
freehand
A gde si ti tu?

U pičkoj lepoj materini.

A ja mislio - imenica. Tolike godine.

I ja sam jedno vreme imao nedoumica.
Oko - toga.
not2old2rock not2old2rock 17:27 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

tasadebeli


Срби су те триес' и неке такође били сигурни у оно што мисле о фашизму. Данас више нису сигурни у то шта треба да мисле о фашизму...


Da znaš, uapse te ako laneš protiv

http://rs.sputniknews.com/srbija/20150511/1849205.html
emsiemsi emsiemsi 18:37 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

gorran2
hajkula1
JVuO su bili antifašisti a mnogi, (ipak s rezervom, ne smem da kažem većina, to je bio pokret ljudi različitih stranačkih opredeljenja), su bili rusofili. Voleli su Ruse ali ne tadašnju ideologiju.

Partizani su sarađivali sa ustašama, to ti ne smeta??
Partizani su sarađivali sa ustašama, ustaše sa Hitlerom, Hitler potpisao sporazum sa Staljinom, Staljin se uortačio sa Englezima, Englezi sa Titom, a Amerikanci srušili Leskovac.
Sve jasno kao dan: jedino Čiča nije ni s kim sarađivao, nego je još živ, umro nije, eno ga u Slobodnim srpskim planinama, bori se za prava životinja, fiskalnu disciplinu i svima dostupan internet.
Dakle, Drugi svetski rat nije bio na temu "fašizam protiv antifašizma" (ili obrnuto? ), nego "Čiča protiv svih, svi protiv Čiče".

Комуњарске тлапње.
tasadebeli tasadebeli 19:59 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

not2old2rock
tasadebeli


Срби су те триес' и неке такође били сигурни у оно што мисле о фашизму. Данас више нису сигурни у то шта треба да мисле о фашизму...


Da znaš, uapse te ako laneš protiv

http://rs.sputniknews.com/srbija/20150511/1849205.html



Ма пусти, бегао сам ја испред тих Бандериних по минхенским улицама давно, још пре 30 година, за време једног Октоберфеста... (Хвала вам ногице јуначке, те ме 'вако дебелог спасавасте белаја у таквим ситуацијама...)

Већ сам писао о томе на овом блогу...

Ја отишао на пиво (добро, добро, и на полку и сисе), а те демократе из Украјине имале неку своју манифестацију баш тих дана и демонстрирали по улицама бајерише метропол... И ја, онако млад и зелен, зезнем се и на њихово питање који сам и одакле сам, кажем Србин из Југославије...

Ту је јурњава почела...


И ево сад, 31 годину касније, питам се коме је боље допасти у руке, да ли тим Бандериним јуначинама (тридесет на једнога, на песника! ) или овој нашој полицији овде данас...



not2old2rock not2old2rock 22:07 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

tasadebeli


Ма пусти, бегао сам ја испред тих Бандериних по минхенским улицама давно, још пре 30 година, за време једног Октоберфеста...



Ih bre Taso, vijali te nacisti po Minhenu, to ti je kao vest da je pas ujeo čoveka, sad samo lani, ima da te (nas) vijaju po Srbiji, a sve uz blagoslov evrofanatika kojima se inače nacisti i fašisti svugde priviđaju i koji ti, ako se kojim slučajem ne složiš s njima odma nalepe etiketu.
Ne mogu da shvatim kako neko uspe da osmisli konstrukciju po kojoj belosvetska baraba koja je za monstruozno klanje i vešanje sa svojom Vražjom divizijom po Mačvi i Podrinju 1915. odlikovana i unapređena, spasava Srbiju od srpskih oficira, junaka koji od dotičnog Srbiju oslobodiše, a kamoli da u istu neko poveruje. Ako još znaš da je prvo što je "oslobodilac" javno izgovorio po ulasku u Beograd da Srbija nema čemu da se nada i da za nju neće biti milosti, a da je, da ne bi bilo dileme, Đilas dodao da Srbiji nije dovoljno puštena krv, teško mi je da shvatim da iko, osim ako nema debeo razlog (čitaj interes), ako nije ideološki ostrašćen ili mentalno dobrano uskraćen, može i dan danas da veliča njegova zlodela.
tasadebeli tasadebeli 22:09 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

babmilos

Svi mi vidimo da je država Srbija nemoralni prostor u kome pobeđuje (uzima koji dinar) onaj koji koketira (kolaborira) sa "pravim srpskim" vrednostima.



Богами, Бабмилоше, ја сам се у последњих 15 година у српској просвети нагледао и наслушао и оних који зарад узимања којег динара кокетирају (колаборирају) са европским вредностима, толеранцијом, ненасиљем, денацификацијом, инклузијом, финским моделом...

И професори и педагози, психолози, министри, службеници министарства, службеници обе владине агенције за образовање (Заводи)...

А формално гледано, српска просвета ти је у просеку најобразованији део овог друштва.

Ал' џабе... Рекох то већ више пута на овом блогу. Образовање, нажалост, у ово наше доба није исто што и просвећеност.

А колико сам пратио српски медијски простор (овакав какав сам, искључен сам помало из те игранке), видим да ни ту није ништа боља ситуација.

Хоћу да ти кажем да оба ова табора који креирају слику света код Срба све то користе искључиво као инструмент зарад својих себичних потреба и ништа више.

"Еуропејци" ("глобалисти", назовимо их како год) се ту уопште не разликују од патријота у инструментализацији тих вредности које декларативно заступају, а овамо нам и једни и други завлаче руку у џеп и живе сасвим лагодно од новца који нам одатле извлаче. (Ах, ти пројекти... Како то само гордо звучи... А овамо се дрпају паре из донација иностраних фондација...)

А сложили смо се већ да је лицемерје постало стандард. И као што је лицемерна двострука игра коју сви они играју, лицемерна су и правила по којима их играју.

Маркетинг... "Политички" маркетинг... Рекох ти већ, "као отаџбино волим те" или као "цивилизовани демократски" дијалог у којем ћеш од заговорника таквог дијалога чути чувену стаљинистичку фразу:"Ко није са нама, тај је против нас".

И онда ти лепо позову полицију и ухапсе те ако на њиховим јавним трибинама покушаш да кажеш нешто што се не уклапа у њихове замисли о томе шта сме да се чује на тој трибини...


EDIT:






JOŠ JEDNOM O POSTFAŠIZMU

Najvažniji aspekt postfašizma je to što mu – u usporedbi s “klasičnim” fašizmom i nacionalsocijalizmom (i njegovim varijantama: željeznom gardom, strelastim križevima i ustašama) nedostaje nekoliko ključnih obilježja:

• to nije pokret ratnih veterana, a općenito ni vojnika s iskustvom na bojnom polju i u građanskim ratovima; njegovi ciljevi nisu vojni;

• nije usmjeren prije svega protiv masovnih marksističkih partija jer takve ne postoje;

• iako je antiliberalan i antidemokratski, nije totalitaran, ne zastupa nužno jednopartijsku diktaturu i ne predvode ga “karizmatični” vođe.

Postfašizam nije neofašizam sa zastrašujućim, iako zapravo smiješnim jurišnicima u kićenim uniformama i s tetoviranim Hitlerom, premda je potonji dio prvoga.

Postfašizam može preuzeti građansku demokraciju a da ne promijeni “parlamentarni” sistem, “predstavničku vladu”, “vladavinu prava” – barem ne znatno.


(Г.М. Тамаш)





Звучи ти познато?
cane cane 23:39 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

valjda mi je pala koncentracija.


nisam siguran da je u pitanju koncentracija.


cane cane 23:42 11.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

gorran2

Partizani su sarađivali sa ustašama, ustaše sa Hitlerom, Hitler potpisao sporazum sa Staljinom, Staljin se uortačio sa Englezima, Englezi sa Titom, a Amerikanci srušili Leskovac.
Sve jasno kao dan: jedino Čiča nije ni s kim sarađivao, nego je još živ, umro nije, eno ga u Slobodnim srpskim planinama, bori se za prava životinja, fiskalnu disciplinu i svima dostupan internet.
Dakle, Drugi svetski rat nije bio na temu "fašizam protiv antifašizma" (ili obrnuto? ), nego "Čiča protiv svih, svi protiv Čiče".


gde si gorance...
jos samo da se drug.clan javi (da nije u kinsasi??) pa da zurka bude kompletna

cudna neka vremena dosla kad se gorance reaktivira a karagaca nestao bez traga.


grmfrm grmfrm 08:15 12.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

ali takođe i na Borislava Pekića


U ovoj recenici si vise o sebi rekao nego sto mislis.
vlad_aleksh vlad_aleksh 08:49 12.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

babmilos

Zapravo isto ono što je "nadrobio" Zlatko Paković u Danasu: paralelni procesi kastriraju antifašizam, tu nema prostora za čestitke već samo za odbijanje sramotnog licemerja. U slučaju Evrope to je preklapanje praznika, u slučaju države Srbije to je Zakon o rehabilitaciji i njegova primena (pre svega na "đenerala" Dražu, ali takođe i na Borislava Pekića, čoveka koji je u više navrata pisao da je bio kriv).


Borislav Pekić je bio fašista, je l' da?
hajkula1 hajkula1 13:08 12.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

gorran2
hajkula1
JVuO su bili antifašisti a mnogi, (ipak s rezervom, ne smem da kažem većina, to je bio pokret ljudi različitih stranačkih opredeljenja), su bili rusofili. Voleli su Ruse ali ne tadašnju ideologiju.

Partizani su sarađivali sa ustašama, to ti ne smeta??
Partizani su sarađivali sa ustašama, ustaše sa Hitlerom, Hitler potpisao sporazum sa Staljinom, Staljin se uortačio sa Englezima, Englezi sa Titom, a Amerikanci srušili Leskovac.



Ikebana!


Sve jasno kao dan: jedino Čiča nije ni s kim sarađivao, nego je još živ, umro nije, eno ga u Slobodnim srpskim planinama, bori se za prava životinja, fiskalnu disciplinu i svima dostupan internet.
Dakle, Drugi svetski rat nije bio na temu "fašizam protiv antifašizma" (ili obrnuto? ), nego "Čiča protiv svih, svi protiv Čiče".



Mislila sam da je to, to. Odbrana ideje, ideala. Ali, ne.
Iza osude i pljuvanja Draže Mijahlovića krije se nešto sasvim drugo.


Nisam mislila samo što je to prebacivanje krivice, da bi opravdali svoje postupke u borbi protiv domaćih izdajnika i kolaboracionista. Ima iza toga još. Čičina Srbija je i dobro prošla! (A kad se otkriju još malo, čuje se i malo smo vas pobili.)

Zamisli ako počnu da vraćaju kvadrate oslobođene 45-e.

Nego, koja kreacija, Moša Pijade bio predstavnik Hrvatske u Bihaću; u Jajcu predstavnik Srbije, plus što je tu godinu živeo u Zagrebu (kažu, u ilegali ).



Čekam.
Ali samo duhovito.
I s dokumentima.
grmfrm grmfrm 16:07 12.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Nego, koja kreacija, Moša Pijade bio predstavnik Hrvatske u Bihaću; u Jajcu predstavnik Srbije, plus što je tu godinu živeo u Zagrebu (kažu, u ilegali ).



Moj otac je prestao da bude partizan kada je taj isti Mosa Pijade dosao u selo njegovo i naredio mladoj Srpskoj vojsci da ubija Srbe seljake sto su ih cuvali.
hajkula1 hajkula1 18:55 12.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

grmfrm
Nego, koja kreacija, Moša Pijade bio predstavnik Hrvatske u Bihaću; u Jajcu predstavnik Srbije, plus što je tu godinu živeo u Zagrebu (kažu, u ilegali ).



Moj otac je prestao da bude partizan kada je taj isti Mosa Pijade dosao u selo njegovo i naredio mladoj Srpskoj vojsci da ubija Srbe seljake sto su ih cuvali.



Bilo je primera, poprilično. Ustaše se presvlače u partizane a iz partizana Srbi u četnike ili beže u Italiju. Posle se čudimo kako je oslobađan Beograd i čišćena Srbija od kolaboracionista.
tyson tyson 22:29 12.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Bilo je primera, poprilično. Ustaše se presvlače u partizane a iz partizana Srbi u četnike ili beže u Italiju. Posle se čudimo kako je oslobađan Beograd i čišćena Srbija od kolaboracionista.

Za ustaše nisam baš siguran, a da je bilo prelaska čitavih jedinica sa jedne na drugu stranu to je činjenica. Nije ni čudno, u pitanju je bio građanski rat.


babmilos babmilos 11:29 13.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Goran Vučković Goran Vučković 12:27 13.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Za nas sa jeftinijim kartama, ako može neko od ovih koji su upućeniji: za šta je to Borisav Pekić bio kriv, za šta je osuđen i šta je predmet rehabilitacije? (može i link)
babmilos babmilos 12:35 13.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

http://www.borislavpekic.com/2008/02/rehabilitacija-b-pekia.html

"Presudom Okruznog suda u Beogradu K.br.147/49 od 14.05.1949. godine optuženi Borislav Pekić oglašen je krivim zato što je u toku 1945. godine i 1946. godine iz neprijateljskih pobuda prema FNRJ, kao učenik gimnazije u Beogradu, formirao ilegalne grupe od po nekoliko lica, koja su nezavisno jedna od druge postojale da razbiju jedinstvo Organizacije narodne omladine i otežaju njihov rad u školama – te što su u zemlji organizovali Udruženje “Savez demokratske omladine Jugoslavije”, sa fašističkim ciljem da propagiraju političkom i oružanom borbom i obore postojeći poredak u FNRJ, federativno uredjenje države, ravnopravnost i bratstvo naroda Jugoslavije i narodne vlasti."

"pa SE UTVRDJUJE da su presude Okružnog suda u Beogradu K.br.147/49 od 14.05.1949. godine i presuda Vrhovnog suda Srbije Kž.br.600/49 od 20.07.1949. godine ništave od trenutka njihovog donošenja i da su ništave sve njihove pravne posledice, uključujući i kaznu konfiskacije imovine, a rehabilitovano lice – pokojni Borislav Pekić, bivši iz Beograda SMATRA SE neosudjivanim."

svarog svarog 12:48 13.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

formirao ilegalne grupe od po nekoliko lica, koja su nezavisno jedna od druge postojale da razbiju jedinstvo Organizacije narodne omladine i otežaju njihov rad u školama – te što su u zemlji organizovali Udruženje “Savez demokratske omladine Jugoslavije”


E to se zove država! Samo po zakonu!
Goran Vučković Goran Vučković 13:46 13.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Hvala Miloše.

Sledeće pitanje je lično pa ti vidi da li ćeš da odgovoriš ili nećeš - ali iskreno zanima me koji tačno problem imaš sa ovom rehabilitacijom?
babmilos babmilos 13:49 13.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Sledeće pitanje je lično pa ti vidi da li ćeš da odgovoriš ili nećeš - ali iskreno zanima me koji tačno problem imaš sa ovom rehabilitacijom?

Problem je činjenica da je Borislav Pekić više puta lično rekao i napisao da je bio kriv.
Goran Vučković Goran Vučković 13:59 13.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Problem je činjenica da je Borislav Pekić više puta lično rekao i napisao da je bio kriv.

Rekao je da je bio kriv po ondašnjem zakonu (jer je "formirao grupe" sa "fašističkim ciljem da propagiraju političkom i oružanom borbom i obore postojeći poredak u FNRJ" ).

Meni se čini da je rehabilitacija bila manje u kontekstu procesnih detalja a više u kontekstu (formalno govoreći legalnog) progona političkih neistomišljenika čija je "krivica" političko udruživanje.

Imaš li nešto protiv britanske rehabilitacije Alena Tjuringa? I on je osuđen po tada važećem zakonu...


babmilos babmilos 14:09 13.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Gorane, nema svrhe ovako. Ulaziš u neku bot zonu, sukobljavaš se sa zdravim razumom. I ti i ja znamo veoma dobro da je cela stvar mogla mirno da se završi tako što bi Pekićeva udovica bila pozvana "gde treba", tu bi dobila papire da je vlasnica nekretnina koje su Pekiću oduzete, ništa plaćenje poreza i mirna Bačka.
Za demokratiju u Srbiji je (bilo) važno da se poštuje Pekićevo mišljenje. Ali, naravno, to mišljenje nikome nije bilo bitno još od kad su ga poslali u Rakovicu da Šešelj Pekićem obriše parket. Ima to smisla nekog perverznog, ko je bilo kada čitao debele knjige, a posebno one u kojima rečenica traje više stranica.
Goran Vučković Goran Vučković 14:15 13.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Ulaziš u neku bot zonu, sukobljavaš se sa zdravim razumom.

Pošto ovo takođe vodi malo na lično, ako ti nije teško, da li bi mogao da objasniš:

1. šta znači da "ulazim u bot zonu"?

2. Koji se deo mog komentara gore "sukobljava sa zdravim razumom" i šta tačno smatraš pod "zdravim razumom?
freehand freehand 18:27 13.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Imaš li nešto protiv britanske rehabilitacije Alena Tjuringa? I on je osuđen po tada važećem zakonu...

zato Đordano Bruno nikad nije rehabilitovan.
tyson tyson 01:18 14.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Za demokratiju u Srbiji je (bilo) važno da se poštuje Pekićevo mišljenje.

Za demokratiju u Srbiji je važno da se pokaže kako društvo, a i država formalno, ne pristaju na antidemokratske pojave, uključujući i antidemokratske zakone, presude, procese pa i državne tvorevine ako treba.

A mislim da ti je, kao pametnom čoveku, jasna Pekićeva poruka kada je rekao da je, formalno-pravno, prekršio zakon.

Ili zaista misliš da se ceo postupak rehabilitacije vodi samo zbog povraćaja otete imovine?


babmilos babmilos 12:49 14.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Eh. Lepo je to sa nepristajanjem na antidemokratske pojave, ali je valjda preče da se poštuju veličanstvene ličnosti. Poštuju, kažem, ne obožavaju. Borislav Pekić je bio rehabilitovan davno pre Zakona o rehabilitaciji. On je pre tog zakona postao "pjesnik iz čitanke", što bi rekao nesrećni Jevrem Brković. Ako poziv dečurliji da čita Pekića nije rehabilitacija, onda rehabilitacija ne postoji (bez obzira što nisam potpuno ubeđen da Pekićevo štivo pasuje srednjoškoladiji, ali to nije ovde tema). Godine provedene u zatvoru, u Londonu, u brizi i nevolji, vratiti se ne mogu nikako. One su deo Borislava Pekića i njegovog stvaralaštva. I zato, kada posle svega, posle progona i Zlatnog Runa i svega ostalog, u intervjuu časopisu "Polja", br. 423, Pekić kaže "Ali ja nisam bio nevin, nisam nepravedno zatvoren" naša je obaveza da poštujemo reči jednog od najvećih među nama. I zbog svega ovoga, zaista, jedino što je bilo preostalo jeste da se njegovoj porodici vrati oteta imovina, bez ikakvih sprektala i procesa naknadne pameti.
tyson tyson 02:28 15.05.2015

Re: Smrt fašizmu!

Eh. Lepo je to sa nepristajanjem na antidemokratske pojave, ali je valjda preče da se poštuju veličanstvene ličnosti. Poštuju, kažem, ne obožavaju. Borislav Pekić je bio rehabilitovan davno pre Zakona o rehabilitaciji. On je pre tog zakona postao "pjesnik iz čitanke", što bi rekao nesrećni Jevrem Brković. Ako poziv dečurliji da čita Pekića nije rehabilitacija, onda rehabilitacija ne postoji (bez obzira što nisam potpuno ubeđen da Pekićevo štivo pasuje srednjoškoladiji, ali to nije ovde tema). Godine provedene u zatvoru, u Londonu, u brizi i nevolji, vratiti se ne mogu nikako. One su deo Borislava Pekića i njegovog stvaralaštva. I zato, kada posle svega, posle progona i Zlatnog Runa i svega ostalog, u intervjuu časopisu "Polja", br. 423, Pekić kaže "Ali ja nisam bio nevin, nisam nepravedno zatvoren" naša je obaveza da poštujemo reči jednog od najvećih među nama. I zbog svega ovoga, zaista, jedino što je bilo preostalo jeste da se njegovoj porodici vrati oteta imovina, bez ikakvih sprektala i procesa naknadne pameti.

OK; to je tvoje mišljenje.

Ja ga ne delim. Ja mislim da za nauk budućim naraštajima treba napraviti i formalin otklon od režima, diktature, i nakaradnih pojava uključujući i nakaradne zakone iz vremena komunizma (pa, zašto ne, i drugih perioda) koji udaraju na temelje osnovnih vrednosti današnje zapadne civilizacije u koju, nadam se da ćemo se složiti, i Srbija spada. Ispravljanje svih nepravednosti učinjenih u vreme diktature, uključujući i poništavanje anticivilizacijskih zakonskih akata i podakata i njihovih posledica, treba da spade u takvo delovanje.

Ono treba da bude praćeno adekvatnim obrazovanjem širih slojeva stanovništva, koje očigledno ima problem da razume, na primer, šta su osnovna ljudska prava i zašto su ona nedodirljiva. Onda će valjda biti manje, na primer, onih koji otvoreno brane staljinističke sudske postupke iz vremena komunističke diktature, a društvo će ih sa pravom prezreti - ako i zbog čega drugog, zato što će građani razumeti značaj pravičnog sudskog postupka ne želeći da i sami jednog dana budu žrtve staljinističkog suđenja.


tess tess 07:41 09.05.2015

parade u kič miru

Lijep tekst. Performerski.

Meni je d'izvinete sve što rade Rusi, u ova vremena (juče, danas, sutra), tragikomično.
Nekako, gejanski licemjerno.
- krizi identiteta, od komunizma do liberalnog kapitalizma, od gulaga do oligarhije, od babuške do St.Moritz bundi.
(gospodar im, u vrijeme okupacije Ukrajine, zauzet botoxiranjem lica, bajkerisanjem, džudo treninzima, kavijarom, i, ženidbama, cc, svašta)
Neozbiljno i tragikomično.- za jednog Njemca, neozbiljan baja.
Za nas je samo opasan.

-i pitam se, u stvari, koliko je Putin, evo sad, spreman da žrtvuje 10 miliona Rusa? Da li pred njim paradira vojska, ljudi, il neki budući leševi? Za neke buduće parade? Recimo, naši unučići će pisati o tome, uz divljenje i ponos?
(Što bi rekao onaj Rus, za narod: na ramenima im glavice kupusa.)

I Njemci bi ginuli za Njemačku- naravno ne emotivno kao Rusi- ali ne bi ni dozvolili da budu žrtvovani kao glavice kupusa.

Mislim, hvala Rusima što su oslobodili Berlin i Beograd, moji su za to vrijeme (iz)ginuli u ratu, za sebe: sa ustašama i Švabama.
freehand freehand 07:45 09.05.2015

Re: parade u kič miru

tess
Lijep tekst. Performerski.

Meni je d'izvinete sve što rade Rusi, u ova vremena (juče, danas, sutra), tragikomično.
Nekako, gejanski licemjerno.
- krizi identiteta, od komunizma do liberalnog kapitalizma, od gulaga do oligarhije, od babuške do St.Moritz bundi.
(gospodar im, u vrijeme okupacije Ukrajine, zauzet botoxiranjem lica, bajkerisanjem, džudo treninzima, kavijarom, i ženidbama, cc, svašta)
Neozbiljno i tragikomično.- za jednog Njemca, neozbiljan baja.
Za nas je samo opasan.

-i pitam se, u stvari, koliko je Putin, evo sad, spreman da žrtvuje 10 miliona Rusa? Da li pred njim paradira vojska, ljudi, il neki budući leševi? Za neke buduće parade? Recimo, naši unučići će pisati o tome, uz divljenje i ponos?
(Što bi rekao onaj Rus, za narod: na ramenima im glavice kupusa.)

I Njemci bi ginuli za Njemačku- naravno ne emotivno kao Rusi- ali ne bi dozvolili ni da budu žrtvovani kao glavice kupusa.

Mislim, hvala Rusima što su oslobodili Berlin i Beograd, moji su za to vrijeme (iz)ginuli u ratu, za sebe: sa ustašama i Švabama.

Ovde bih citirao uvaženog Emsiemsi-ja onim drugim komentarom što nije "Saglasan!".
tess tess 07:49 09.05.2015

Re: parade u kič miru

Ovde bih citirao uvaženog Emsiemsi-ja onim drugim komentarom što nije "Saglasan!".

Pazi, malo političke kulture nije na odmet. Nauči čovjek da ne unosi emocije, u te glavice kupusa na ramenima.
emsiemsi emsiemsi 11:42 09.05.2015

Re: parade u kič miru

freehand
tess
Lijep tekst. Performerski.

Meni je d'izvinete sve što rade Rusi, u ova vremena (juče, danas, sutra), tragikomično.
Nekako, gejanski licemjerno.
- krizi identiteta, od komunizma do liberalnog kapitalizma, od gulaga do oligarhije, od babuške do St.Moritz bundi.
(gospodar im, u vrijeme okupacije Ukrajine, zauzet botoxiranjem lica, bajkerisanjem, džudo treninzima, kavijarom, i ženidbama, cc, svašta)
Neozbiljno i tragikomično.- za jednog Njemca, neozbiljan baja.
Za nas je samo opasan.

-i pitam se, u stvari, koliko je Putin, evo sad, spreman da žrtvuje 10 miliona Rusa? Da li pred njim paradira vojska, ljudi, il neki budući leševi? Za neke buduće parade? Recimo, naši unučići će pisati o tome, uz divljenje i ponos?
(Što bi rekao onaj Rus, za narod: na ramenima im glavice kupusa.)

I Njemci bi ginuli za Njemačku- naravno ne emotivno kao Rusi- ali ne bi dozvolili ni da budu žrtvovani kao glavice kupusa.

Mislim, hvala Rusima što su oslobodili Berlin i Beograd, moji su za to vrijeme (iz)ginuli u ratu, za sebe: sa ustašama i Švabama.

Ovde bih citirao uvaženog Emsiemsi-ja onim drugim komentarom što nije "Saglasan!".

Сагласан !
tasadebeli tasadebeli 11:46 09.05.2015

Re: parade u kič miru

tess

Meni je d'izvinete sve što rade Rusi, u ova vremena (juče, danas, sutra), tragikomično.
Nekako, gejanski licemjerno.



Тес, а да ли је и ово гејански лицемерно и трагикомично? (ЛИНК)


Пази, Тес, 20 година после Бљеска, Олује, Дејтона,... и погибије твог ујака који је из Загреба избегао, Пуповац мора да пише овакво писмо...

(Ако некога можемо сматрати умереним Србином са много стрпљења у том вечитом парничењу са десном Хрватском, онда је то свакако Пуповац. Па ако он пише такво писмо, јасно ти је докле је дошло...)


Е, видиш, због тога је потребно то што је теби гејански лицемерно и трагикомично...

Да се људи подсете на тај тренутак у историји када је Звер била савладана и окована ланцима...

И да схвате да је ту Звер пуштену последњих деценија на слободу могуће савладати и опет оковати у ланце.
tess tess 13:43 09.05.2015

Re: parade u kič miru

Е, видиш, због тога је потребно то што је теби гејански лицемерно и трагикомично...

Taso, Njemačka i Rusija su dvije imperije.
Negadljive jedna na drugu, u ovom trenutku.
blogovatelj blogovatelj 14:28 09.05.2015

Re: parade u kič miru

I Njemci bi ginuli za Njemačku- naravno ne emotivno kao Rusi- ali ne bi ni dozvolili da budu žrtvovani kao glavice kupusa.



Milioni nemačkih vojnika su dozvolili da budu žrtvovani od 1939. do 1945.
Ili misliš da su imali dobar razlog zašto su poginuli?
grmfrm grmfrm 14:46 09.05.2015

Re: parade u kič miru

Mislim, hvala Rusima što su oslobodili Berlin i Beograd, moji su za to vrijeme (iz)ginuli u ratu, za sebe: sa ustašama i Švabama.


A jel bi ti ginuo za Nemacku?
emsiemsi emsiemsi 15:13 09.05.2015

Re: parade u kič miru

blogovatelj
I Njemci bi ginuli za Njemačku- naravno ne emotivno kao Rusi- ali ne bi ni dozvolili da budu žrtvovani kao glavice kupusa.



Milioni nemačkih vojnika su dozvolili da budu žrtvovani od 1939. do 1945.
Ili misliš da su imali dobar razlog zašto su poginuli?

Коректно напоменуто.
tess tess 15:31 09.05.2015

Re: parade u kič miru

blogovatelj
Milioni nemačkih vojnika su dozvolili da budu žrtvovani od 1939. do 1945.
Ili misliš da su imali dobar razlog zašto su poginuli?

Vidiš, pretpostavila sam da će neko reagovati na ovo.
Možda, upravo, ti.
I emsiemsi.

Srbi žive i misle kao da je taj period. Bilo bi čudno da ne čujemo glas Srbina iz druge polovine prošlog vijeka. (Kako tako ne pričasmo, no oćutasmo, kad nas ustaše urnisaše ili Turci? Tako razgovjetno, račune da svodimo. No sad, sve strahujući da će nacošu Putinu faliti dlaka s, inače ćelave, glave.)

Pitanje je bilo- da li je Putin spreman, danas, da žrtvuje 10 miliona Rusa (kao da je od 1939. do 1945. -jer on jeste, u neku ruku, u tom tripu)?

Da. Moj odgovor.

Da li je Merkel spremna da žrtvuje 10 miliona Njemaca da bi ispratila bajine nakane? Ne.
Ni Njemci nisu raspoloženi.
Oni čekaju da ga prođe, da uzme što je planirao u Ukrajini i da vide šta je dalje naumio..

Ili ti misliš da se Njemci boje Putina?

(Rusi, ovi što ih viđam po Austriji, nemaju strah od nacoša Germana, naprotiv, novac ulažu u nekretnine, hotele, zgrade, stanove: kao da ne planiraju sukobe. - dolaze i žive u omiljenu destinaciju. Čini mi se da je dobra, poslovna, atmosfera bila sve intenzivnija kako je sukob u Ukrajini odmicao, mislim, Srednja Evropa sve primamljivija)

Ako ga se boje, zašto? I šta će u tom sukobu ići na našu ruku, iz tog ruskosrpskog bratstva? Dobro, ono da ćemo pregaziti Berlin tenkovima (opet), to mi je jasno.

Ili je danas dovoljno reći: ja sam antifašista jer volim Ruse?
Pa mi onda imamo ozbiljan problem.
zilikaka zilikaka 15:31 09.05.2015

Re: parade u kič miru

Mislim, hvala Rusima što su oslobodili Berlin i Beograd, moji su za to vrijeme (iz)ginuli u ratu, za sebe: sa ustašama i Švabama.


tasadebeli tasadebeli 17:36 09.05.2015

Re: parade u kič miru

tess
Е, видиш, због тога је потребно то што је теби гејански лицемерно и трагикомично...

Taso, Njemačka i Rusija su dvije imperije.
Negadljive jedna na drugu, u ovom trenutku.



Ко о томе прича?

Причамо о Злу... У људима...

Не опредељујем се ја ни за једну империју, драга моја Тес, погрешно си ти то протумачила.

А то што се у Москви данас слави Дан победе над фашизмом, а у Гдањску се певају хвалоспеви солидарности (прецизније, како то рече Доктор Вагнер, солидарношћи и добитнику Нобелове награде Леху Валенси о којем смо ти и ја већ једаред причали) и рушењу комунизма, односно СССР-а без којег не би ни било победе над фашизмом, то је већ изузетно знаковито, да искористим тај израз из сродног нам језика са којим смо некада били једно.

Све то мени само говори да се Зло повампирило...

Јеси ли можда читала Људи са четири прста Миодрага Булатовића? (Објављено још 1975.)

О аустроугарском (К унд К монархија) и нацистичком вампиру који, иако је давно умро, деценијама касније и даље пије крв Југославији, земљи коју смо, рекао бих, сви овде присутни блогери волели и у њој се осећали добро, као људи, а не као робови?

Зло се повампирило, драга моја Тес, и пије крв читавом човечанству.

И ту не говорим ни о империјама ни о идеологијама... То је данас бесмислено.

Говорим о методама контролисања и управљања људима.

Знаш ли ти да је домаћин данашњег скупа у Гдањску, она дупеувлакачка гњида Коморовски, чак био предложио да се дан победе над фашизмом обележава 1. септембра у Гдањску?

Дакле, не 9. маја, на дан победе над фашизмом, него 1. септембра, на дан који у историји званично важи као почетак Другог светског рата у којем је толико милиона људи изгинуло. Дакле, треба славити дан када је крвави пир почео, а не када се завршио?

Гњиде лицемерне...


П.С. - Данас су у Москви, на обележавању дана победе над фашизмом, били присутни председници држава које збирно имају око 3,5 милијарди људи. Половина човечанства.

Бан Ки Мун је данас био у Москви, не у Гдањску.

Мисли мало о томе...

Никакве империје, никакве идеологије... Ствар је врло проста, на једној страни имаш неке вредности на којима човечанство опстаје, на другој страни имаш Зло које те вредности релативизује и прилагођава их сопственим потребама.

И то је то.


П.П.С. - И не одговори ми ништа о писму Пуповца! Боли те уво? То је нека тамо ситнурија? Као и оних хрватских "знанствених" 80 000 у Јасеновцу?

Вампир, Тес, вампир!
hajkula1 hajkula1 17:56 09.05.2015

Re: parade u kič miru

Mislim, hvala Rusima što su oslobodili Berlin i Beograd, moji su za to vrijeme (iz)ginuli u ratu, za sebe: sa ustašama i Švabama.


Pre neki dan izjavila si, zbog beogradskog mora?

tess tess 19:03 09.05.2015

Re: parade u kič miru

Tasa
Вампир, Тес, вампир!

Taso, od kako postadoh svjesna zla, još nisam imala fazu nesvjesti.

Ne znam šta te, baš danas, uznemirava (ako nisam ja:), koja strana novčića, kada se pravila (o dobru i zlu) mijenjaju na cijeloj planeti. Ne mislim čak ni da se mijenjaju, nego su postala vidljivija,
i uvijek su bila tu.
Sva ta zla u budžacima.

Pa u Francuskoj i Rusiji sad imaš više nacoša nego u Njemačkoj. U Austriji Srbi glasaju za desničare. Putin manipuliše svim tim mrtvima od prije 70 godina. I nama i Kosovom. Evo u Engleskoj, kažu, nacoši na vlasti.

U Austriji, Turci izašli na ulice prije neki dan, kivni što se zločin nad milion Jermena okarakterisao kao genocid.
Kolinda ne ide u Jasenovac, ali ide u Blajburg.
Ne voli ni ona Tita.
(ček imaju li Srbi pojma svih ovih godina šta se dešava tamo na toj poljani?).
U Austriji Bošnjaci vrbuju za Isis, radikalniji od samog Isis.

Šiptari bi pravili Veliku Albaniju.
Evo šta je sa Makedonijom.
Pa ako Šiptari budu pravili tu Veliku Albaniju,
podržaće ih Turci.
A Rusi s Turcima šuruju uveliko.

Kinezi od kose prave hljeb, masiraju očne jabučice klipićima i skaču sa krovova fabrika.
Porobili bi nas najbrže i brutalno.

U Beču je svaki treći stranac. A Njemci imaju 16 miliona stranaca, razvađaju Kurde i Turke po ulicama, i Šiptare i Srbe.
Da li ti misliš da oni, ti Germani, baš u svemu imaju udio, da su vampiri i da rest planete: ni luk (bijeli) jeo, nit' ga mirisao.

Da, Izrael s Gazom na Vi.
U Africi, Boko Haram, oteše one curice, pobiše studente.
Robovi pišaju krv da iskopaju koji grumen zlata.
Isis kolje uz scenografiju. Drži žene jezidske u logorima
-za zabavu.

U Indiji, njih nekoliko, siluje dvije sestre, maloljetne,
pa ih objesi.
Amerikanci upucavaju crnce kao zečeve i Iračane vode na uzici četveronoške.

Pih, koliko krvoločnosti da su Germani, u Šindlerovoj listi, primjer discipline.

Pa šta je sa tim mrtvim Rusima i Ukrajincima poslije rata, u gulazima ili od gladi? Jel oni nisu zaslužili neki pomen?

Pupovca nisam čitala. Od kako se Vučko srdačno rukovao sa Markačom, zgađeno nemam snage: za nas.
O Jasenovcu i ustašama ne učim i ne čitam danas u 2015. Pobogu.

I na koncu, šta je to sa nama i četnicima i partizanima- ko je tu bio dobar, a ko loš?

Mislećem čovjeku je nepristojno biti dio ove civilizacije.

I hajde, ne sekiraj se baš toliko. Za te vampire.
Rodiće se već neki heroji.
Danas ne bih mogla reći ko su i gdje su,
heroji ne vampiri.- ali srčano, i glupavo, vjerujem u pobjedu dobra nad zlom.
Tako nekako.
:)
tasadebeli tasadebeli 19:19 09.05.2015

Re: parade u kič miru

tess

Ali srčano, i glupavo, vjerujem u pobjedu dobra nad zlom.
Tako nekako.
:)



Онда не видим у чему је спор између нас двоје...

П.С. - Ипак, прочитај Људи са четири прста ако ниси до сада прочитала...

Поучно штиво... Од пре 40 година... О вампирима...

Можда се у међувремену, док ти читаш, роди и неки херој.
tyson tyson 20:44 09.05.2015

Re: parade u kič miru

Дакле, не 9. маја, на дан победе над фашизмом

Uzgred, Dan pobede je 8. maj, osim u zemljama bivšeg Sovjetskog saveza, jer su one i dan-danas u moskovskoj vremenskoj zoni.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana