Ljudska prava

LOMAČA

Freedom of Information RSS / 10.05.2015. u 09:09

Piše: Rodoljub Šabić
Na današnji dan pre 82 godine dogodila se jedna od najmarkantnijih manifestacija kolektivnog bezumlja savremenog doba.
Tog 10. maja 1933. u Berlinu, na „Opern Platzu" (u organizaciji studentske omladine uz aktivnu ili pasivnu podršku ili, u najboljem slučaju, pasivnu rezistenciju njihovih profesora) desetine hiljade ljudi je sa oduševljenjem i uz pesmu pratilo paljenje lomače na kojoj je izgorelo preko 20.000 knjiga. Događaj u Berlinu je bio „glavni", prvi i najveći ali ipak samo uvertira, samo jedan u nizu sličnih koji su se dogodili u praktično svim univerzitetskim gradovima Nemačke. U 21 gradu gorele su knjige mnogih velikih svetskih autora, uključujući i nemačke pisce, kao što su Marks, Man, Remark, Hajne, Engels, Kaucki, Breht, Frojd, Cvajg, Kestner...

Erih Kestner, čuveni dečiji pisac je i lično posmatrao berlinsku lomaču. Opisao je to rečima: „Stajao sam pred Univerzitetom, stisnut među „cvetom nacije", studentima u SA uniformama i gledao kako naše knjige lete u plamenu lomače. Bilo je odvratno."
A „cvet nacije" birao je gorivo za svoje lomače po jasnom kriterijumu - „oni koji nisu kao mi".
Plamen lomača bio je i za svet i za Nemački narod uvod u period najstrašnijeg mraka. I, nadajmo se, neponovljiv je. Ali treba ga se sećati. I valjalo bi povodom njega osvrnuti se na rastući antagonizam prema neistomišljenicima, prisutan i u svetu i u našem neposrednom okruženju. I na rastuću „svest" da je u obračunu sa „onima" manje više sve opravdano i dozvoljeno. I učiniti nešto protiv toga.



Komentari (32)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 09:47 10.05.2015

Jedna knjiga, knjiga neznanja i mahnitosti

Bejah /u svojoj sobi/ zauzet čitanjem i pisanjem, kad grunu u moju sobu velik broj tih ljudi, naoružanih neznanjem tupim kao batina i mržnjom oštrom poput noža. To ne bejahu moje svile od kojih im se zakrvaviše oči, no moje knjige poređane po policama; svilu smotaše pod ogrtače a knjige pobacaše na pod i stadoše ih gaziti nogama i cepati ih na moje oči. A knjige te bejahu u kožu povezane i obeležene brojevima i bejahu napisane od učenih ljudi, i u njima bejaše, da su ih hteli čitati, hiljade razloga da me smesta ubiju i bejaše u njima, da su ih hteli čitati, leka i melema za njihovu mržnju. I rekoh im da ih ne cepaju, jer mnoge knjige nisu opasne, opasna je samo jedna; i rekoh im da ih ne cepaju, jer čitanje mnogih knjiga dovodi do mudrosti, a čitanje jedne jedine do neznanja naoružanog mahnitošću i mržnjom. A oni mi rekoše da je u Novom Zakonu sve napisano i da se u njemu nalaze sve knjige svih vremena: ono što je u njemu rečeno sadrži sve druge knjige, pa ih zato treba spaliti, a ako ima nečeg u drugim knjigama čega nema u ovoj Jedinoj, onda te druge treba utoliko pre spaliti, jer su jeretičke. I rekoše još da njima saveti učenih nisu potrebni, i počeše urlati: /"Smrt, smrt, daj da te prekrstimo ili ćemo te odmah ubiti"/ "Pokrsti se ili ćemo ti mudrost svih knjiga koje si pročitao isterati na potiljak".


Danilo Kiš, "Grobnica za Borisa Davidoviča", Baruh David Nojman "JEVREJIN BARUH I PASTIJERI"

LINK
Freedom of Information Freedom of Information 10:14 10.05.2015

Re: Jedna knjiga, knjiga neznanja i mahnitosti

Danilo Kiš, "Grobnica za Borisa Davidoviča", Baruh David Nojman "JEVREJIN BARUH I PASTIJERI"

Strašan, sjajan tekst. Hvala.
princi princi 10:36 10.05.2015

Re: Jedna knjiga, knjiga neznanja i mahnitosti

mnoge knjige nisu opasne, opasna je samo jedna

Da, ovo je sjajno. Ne neznanje, nego poluznanje, iluzija znanja- najopasnija stvar. Čekić, ekser sistem.
freehand freehand 10:39 10.05.2015

Re: Jedna knjiga, knjiga neznanja i mahnitosti

Freedom of Information
Danilo Kiš, "Grobnica za Borisa Davidoviča", Baruh David Nojman "JEVREJIN BARUH I PASTIJERI"

Strašan, sjajan tekst. Hvala.

Prvi put sam ga pročitao pre više od trideset godina, mislim da ovaj pasus od onda znam gotovo napamet.
princi
mnoge knjige nisu opasne, opasna je samo jedna

Da, ovo je sjajno. Ne neznanje, nego poluznanje, iluzija znanja- najopasnija stvar. Čekić, ekser sistem.

Upravo. Ne znam čija je ali mislim da postoji izreka "Najopasnije je malo znanje!"
princi princi 10:43 10.05.2015

Re: Jedna knjiga, knjiga neznanja i mahnitosti

Ne znam čija je ali mislim da postoji izreka "Najopasnije je malo znanje!"

Da, ta jedna jedina knjiga je obično što potpuno i savršeno formira pogled na svet, što daje sve odgovore na sva pitanja (ona na koje ne daje nisu ni bitna), što nema onu jednostavnu a ključnu rečenicu za bilo kakav ljudski razvoj: "Ne znam."
freehand freehand 10:50 10.05.2015

Re: Jedna knjiga, knjiga neznanja i mahnitosti

princi
Ne znam čija je ali mislim da postoji izreka "Najopasnije je malo znanje!"

Da, ta jedna jedina knjiga je obično što potpuno i savršeno formira pogled na svet, što daje sve odgovore na sva pitanja (ona na koje ne daje nisu ni bitna), što nema onu jednostavnu a ključnu rečenicu za bilo kakav ljudski razvoj: "Ne znam."

Vučić i njegov ološ za ovo su najbolji primer: katastrofalni diletantizam u kombinaciji sa voluntarizmom slika su današnje Srbije.
ne znaju ništa, ali uče naživo. Usput spaljujući svakog ko im se suprotstavi.
princi princi 10:55 10.05.2015

Re: Jedna knjiga, knjiga neznanja i mahnitosti

Pa da, sve ideologije su u tom ključu. Ni oni pre njih nisu bili ništa bolji (ni oni pre njih, ni pre...) To je jednostavno takav način poimanja sveta. Ta jedna Knjiga ne mora biti ista, ali je uvek jedna.
gorran2 gorran2 09:57 10.05.2015

S vremena na vreme...

Knjigocid u Hrvatskoj: Hronika sramnog vremena
Nešto slično, doduše u manjoj meri, imali smo i u Srbiji...
makemyday makemyday 10:08 10.05.2015

Re: S vremena na vreme...

Knjigocid u Hrvatskoj: Hronika sramnog vremena
Nešto slično, doduše u manjoj meri, imali smo i u Srbiji...

Tačno a to je moguće bilo gde kad se dopusti da prevlada "logika horde".
milojep milojep 10:15 10.05.2015

Re: S vremena na vreme...

makemyday
Knjigocid u Hrvatskoj: Hronika sramnog vremena
Nešto slično, doduše u manjoj meri, imali smo i u Srbiji...

Tačno a to je moguće bilo gde kad se dopusti da prevlada "logika horde".


Nema to veze sa logikom horde nego sa time da zločini u NDH nikada nisu sankcionisani. Hrvatima je najveća kazna upravo to što nikada nisu kažnjeni po zasluzi. Zato se i danas razbijaju ćirilične table, a patološka mržnja prema svemu srpskom izbija sa svih razina ,kako bi to oni rekli, od običnih građana do vrha države.
gedza.73 gedza.73 10:41 10.05.2015

Re: S vremena na vreme...

Nešto slično, doduše u manjoj meri, imali smo i u Srbiji...

U uvodnom izlaganju na skupu, koji je između ostalog rezultirao paljenjem stripova na lomači, Latinka izražava zabrinutost što “socijalistički sadržaj nije uvek i u svemu potvrđen. Ponegde je u ponečemu doveden u pitanje”. Ona lamentira i nad tim što je “od svega najteže oslobađanje, od, svuda još toliko prisutnog, građanskog pogleda na svet” i piše da “lažne vrednosti ne rađa samo kulturna industrija na Zapadu”. Rešenje za Srbiju u kojoj postoji “nizak stepen civilizacije” nalazi u stavu da “stare bogove nije dovoljno sahraniti, treba stvoriti svet u kom oni neće moći da žive”.
Govor Latinke Perović na "Kongresu kulturne akcije" iz 1971. godine

makemyday makemyday 10:52 10.05.2015

Re: S vremena na vreme...


Nema to veze sa logikom horde nego sa time da zločini u NDH nikada nisu sankcionisani.Hrvatima je najveća kazna upravo to što nisu kažnjeni po zasluzi.

Mislim da nisi razumeo ni post ni moj komentar. Tema je opšta, univerzalna i svoditi je na nekakav hrvatsko-srpski odnos je smešno, zapravo je trolovanje. A iako mnogi ustaški zločinci jesu kažnjeni, što pred sudom, što bez suda( npr."blajburši križni put" slažem se s tobom da mnoge zločince kazna nije stigla. Ali se nikako ne slažem to što za zločine kriviš Hrvate (ne mali broj se boriop protiv ustaša) a ne zločince. A što se "logike" ili još bolje "psihologije horde" tiče ona jeste najbolje objašnjenje za sve slične situacije. To da velika većina, ne misli ništa, zaboravlja na sistem vrednosti, samo slepo povlađuje i sledi vođu i njegove ideje, s manje ili više tragičnim posledicama, to se dešavalo svim narodima pa i nama Srbima.
Sepulturero Sepulturero 11:00 10.05.2015

Re: S vremena na vreme...

gorran2
Knjigocid u Hrvatskoj: Hronika sramnog vremena
Nešto slično, doduše u manjoj meri, imali smo i u Srbiji...


Например?
milojep milojep 15:04 10.05.2015

Re: S vremena na vreme...

Mislim da nisi razumeo ni post ni moj komentar. Tema je opšta, univerzalna i svoditi je na nekakav hrvatsko-srpski odnos je smešno, zapravo je trolovanje. A iako mnogi ustaški zločinci jesu kažnjeni, što pred sudom, što bez suda( npr."blajburši križni put" slažem se s tobom da mnoge zločince kazna nije stigla.


Tema nije opšta i nije univerzalna jer slučajeva masovnog uništavanja knjiga nije bilo puno! Eto pored nacista uradila je to i moderna hrvatska država!
To što pominješ kažnjavanje ustaških zločinaca i jeste i nije tačno! Jeste jer ih je dosta kažnjeno nominalno, ali masi njih na teret nije upisano ono što im je najveći zločin, a to je genocid nad Srbima!
Jednostavno stvari nisu stavljene na svoje mesto a zarad očuvanja nekakvog bratstva i jedinstva i jednostavnog prevođenja Hrvata generalno na pobedničku stranu a što se može smatrati kao jedan od ciljeva Josipa Broza. Blajburg je takođe , po meni, više komunističko osiguranje od 'sutrašnjih' dejstava emigiracije nego osveta zločincima a kako god ono što sigurno nije to je pravda za žrtve i njihove porodice koja bi bila sprovedena suđenjem i potonjim kaznama.

Ali se nikako ne slažem to što za zločine kriviš Hrvate (ne mali broj se boriop protiv ustaša) a ne zločince.


Mislim da smo na dovoljnom nivou dijaloga da se podrazumeva da pod 'Hrvatima' ne mislim na svakog Hrvata! Ali mislim na isti onaj broj Hrvata koji je podržavao NDH, koji je sa radošću dočekao Nemce 1941, one koji se pre neku godinu okupiše na trgu Bana Jelačića protiv ćirilice i na kraju krajeva na onaj broj koji će ti danas za broj stradalih u Jasenovcu reći oko 80000 pri čemu Srbe neće apostrofirati kao 'prve' žrtve.

A što se "logike" ili još bolje "psihologije horde" tiče ona jeste najbolje objašnjenje za sve slične situacije. To da velika većina, ne misli ništa, zaboravlja na sistem vrednosti, samo slepo povlađuje i sledi vođu i njegove ideje, s manje ili više tragičnim posledicama, to se dešavalo svim narodima pa i nama Srbima.


E to jeste univerzalna priča ali ponavlam, odakle smo i krenuli dijalog, to nema veze sa paljenjem knjiga. Uništavanje knjiga je mnogo složenija priča u kojoj su horde samo sporedna epizoda.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:50 10.05.2015

Aleksndrijska biblioteka

Najveća biblioteka antičkog sveta koja je, prema procenama, imala od 500.000 do milion knjiga i sadržala ukupno štampano znanje svog vremena, bila je Alekdandrijska biblioteka. U njoj je stalno radilo preko 100 naučnika koji su svaku novu knjigu podvrgavali recenziji i izlagali javnoj kritici, pre nego bi bila uvrštena u bibliotečki fond.

Kada je hrišćanstvo postalo državna religija Rimskog carstva, po naređenju cara Teodosja Prvog, spaljena je do temelja, a celokupni fond je izgoreo. Vatru je potpalio aleksandrijski patrijarh Teofil.

Umberto Eko je maestralno iskristio taj događaj, izmešten u drugo vreme i na drugo mesto, i napisao svoj kultni roman "Ime ruže".
gedza.73 gedza.73 10:59 10.05.2015

Re: Aleksndrijska biblioteka

Kada je hrišćanstvo postalo državna religija Rimskog carstva, po naređenju cara Teodosja Prvog, spaljena je do temelja, a celokupni fond je izgoreo. Vatru je potpalio aleksandrijski patrijarh Teofil.

Posle kažu da je čovek postao bolji. Jes, đavola.
Kao da živimo neki uvrnuti 'Dan mrmota'. Svaka nova generacija, pored svih znanja i tehnoloških novotarija, ponavlja iste greške iz prošlosti.
grmfrm grmfrm 16:00 10.05.2015

Re: Aleksndrijska biblioteka

Posle kažu da je čovek postao bolji. Jes, đavola.
Kao da živimo neki uvrnuti 'Dan mrmota'. Svaka nova generacija, pored svih znanja i tehnoloških novotarija, ponavlja iste greške iz prošlosti.


Da eto ko je citao Pekicevu 1999.
hajkula1 hajkula1 13:57 10.05.2015

Još NEKO

Sem Kestnera (jedanog od omiljenih pisaca u detinjstvu), još neko je posmatrao lomaču


– Ivo Andrić je zvanično preuzeo mesto ambasadora u Berlinu (tada se to zvalo “opunomoćeni poslanik”) dan pre Hitlerovog rođendana, koji se tada, 1939. proslavljao kao državni praznik. Baš kao što priliči jednoj velikoj proslavi u zemlji koja gradi svoj put sledeći “nadljude”, politiku “krvi i tla” i novootkrivene germanske paganske bogove, ona je bila neka vrsta čudovišnog rituala, prizivanje demona, obrnuti egzorcizam. I tako, jedna od “manifestacija” odigravala se ispred Berlinske opere, gde je u slavu besmrtnih vladara Valhale i velikog vođe Hitlera – gorela lomača od knjiga. Tu su, u plamenu, svoj kraj nalazile knjige Franca Kafke, Tomasa Mana, Hermana Hesea – počinje priču za Telegraf Dejan Stojiljković.


Kako je izgledala ta lomača književniku Ivi Andriću?

D. Stojiljković – Možete samo zamisliti koliko je bio užasnut tim prizorom. Na toj lomači, Andrić će pronaći jednu nagorelu zbirku pesama, bukvalno je ukrasti i sakriti u unutrašnji džep kaputa da bi kasnije otkrio da se radi o knjizi koju napisao njegov zemljak – izvesni Štefan Krajski, Nemac rođen u Sarajevu. Ta knjiga, indikativnog imena “Kainov ožiljak” postaće Andrićeva opsesija i on će krenuti da odgoneta sudbinu njenog nesrećnog autora za koga kola priča da je nestao u Noći dugih noževa. Bila je to opasna igra u koju se naš Nobelovac upustio, jer je tako privukao pažnju SS-a i nemačke obaveštajne službe.




P.S.
Gledala sam snimak, (na žalost, ne od samog početka) predstave inspirisane tim periodom Andrićeve biografije. Veoma me kopka šta se desilo s pesnikom Štefanom Krajskim (promena identiteta?) ali to je već druga tema.



princi princi 16:25 10.05.2015

Re: Još NEKO

U čoveče, kakav bi ovo bio scenario za film! Ajde da pogađamo kako i zašto nijednom od srpskih filmadžija jajara nije palo na pamet da snimi film na temu, :), čak ni u najavi.
hajkula1 hajkula1 22:40 10.05.2015

Re: Još NEKO

princi
U čoveče, kakav bi ovo bio scenario za film! Ajde da pogađamo kako i zašto nijednom od srpskih filmadžija jajara nije palo na pamet da snimi film na temu, :), čak ni u najavi.



Politički triler

O Andriću je moglo da se priča, konkretno u školi i vanškolskim aktivnostima ali ne i da se piše o svemu. Nastavnica, kasnije profesorka (više njih) precrtala/podvukla bi mi rečenicu s napomenom, da izbacim, višak je.
Ima dosta napisanog iz Andrićeve biografije ali je dosta toga bilo nedostupno, nije bilo za objavljivanje. Moguće da je taj manir, (kao tabu) preživeo, zbog nekih tajnih motiva ili tek po inerciji? Kao poziv na poštovanje nobelovca ali mi se činilo da iza toga ima još nešto. Što se dela Andrićeve ostavštine tiče (pisma, dnevnici), postojao je neki rok za neobjavljivanje.

Misterija kako je u miru preživeo i okupaciju Beograda i kasnije oslobodioce.

Trol, izvinjavam se.


Uništenje (glinenih pločica) i krađa materijalnih dokaza znanja starih više hiljada godina, u Iraku (Mesopotamija).

Ne znam šta je izazvalo skorašnji požar u biblioteci u Moskvi.

Da ne pominjem uništenje i krađu naših knjiga, arhivskog materijala i raznog blaga, više puta kroz istoriju. I nebrigu.
vera.nolan2 vera.nolan2 16:46 10.05.2015

Nepodobne knjige

Vođa nacističkih studenata Herbert Gutjar držao je govor: „Okrenuli smo se protiv onoga što ne pripada nemačkom duhu. Sve što nije nemačko prepuštam vatri“, uzvikivao je pred masom ljudi. Ispred njega, more plamena gutalo je hiljade knjiga.

Ironijom istorije ,spisi Hajnrih Hajnea, usponom Trećeg rajha su zabranjeni i spaljeni,a sam je proročki napisao:
„Kada počnu da spaljuju knjige, uskoro će spaljivati i ljude”, 1820. Heinrich Heine,u delu „Almansor”, i scena, o spaljivanju knjiga u Granadi u XV veku...

Početkom ove godine, militanti Islamske države digli su u vazduh centralnu biblioteku,jednu od najstarijih u iračkom gradu Mosulu,nakon eksplozije usledio je požar u kome su izgorele knjige koje su deo iračkog kulturnog nasleđa,uključujući retka dela iz oblasti kulture, filozofije, arapske istorije, kao i stotine rukopisa.
Očevici kažu da su militanti uništili biblioteke na celoj teritoriji koju kontrolišu.

Prvo poznato spaljivanje svih knjiga,dogodilo se u Kini 213. godine pne,naređeno od prvog kineskog cara Ćin Ši Huangdi,(poznat i po vojnicima od terakote,njegov mauzolej i izgradnji kineskog zida),osnivač i ujedinjitelj kineskih država;standardizaciju države počeo je spaljivanjem knjiga svih mudraca i naučnika i spisa Lao Cea, Konfucija, Sun-Cua...,sve što je bilo nepraktično,posebno istoriju pre njega;sačuvane su samo knjige o zemljoradnji i sličnim korisnim stvarima...

Inače mnoge knjige su spaljivane i zabranjivane i u savremenoj,posleratnoj američkoj istoriji; goreo je "Hari Poter","Uliks" Džejmsa Džojsa,Tolkinov "Gospodar prstenova"...
...
anonymous anonymous 23:48 10.05.2015

Re: Nepodobne knjige


Vilhelm Rajh - čovek bez koga ne bi bilo seksualne revolucije.

Tone knjiga su mu spaljene,a zatim je i likvidiran.

CIA - naravno.

" Od pravog Velikog čoveka razlikuješ se samo u jednom : Veliki je jednom bio veoma mali čovek koji je razvio u sebi jednu jedinu veliku sposobost : umeo je da uvidi kada misli i ponaša se kao mali. "


[url=https://beleznica.wordpress.com/2011/08/02/sta-je-to-orgon-prica-o-velikom-naucniku-vilhelmu-rajhu-koga-je-ubila-cia/][/url]
hajkula1 hajkula1 22:59 11.05.2015

Re: Nepodobne knjige

anonymous

Vilhelm Rajh - čovek bez koga ne bi bilo seksualne revolucije.

Tone knjiga su mu spaljene,a zatim je i likvidiran.

CIA - naravno.

" Od pravog Velikog čoveka razlikuješ se samo u jednom : Veliki je jednom bio veoma mali čovek koji je razvio u sebi jednu jedinu veliku sposobost : umeo je da uvidi kada misli i ponaša se kao mali. "


https://beleznica.wordpress.com/2011/08/02/sta-je-to-orgon-prica-o-velikom-naucniku-vilhelmu-rajhu-koga-je-ubila-cia/



Idi malo u peršun




Vilhelm Rajh je optužen i osuđen, njegov rad je uništen, a on sam je praktično ubijen u zatočeništvu, u zatvoru u Luisburgu u Pensilvaniji. Zbog čega? Rajh je u svojim knjigama Bionski eksperimenti i Biopatija kancera postavio nove temelje mikrobiologije; svojim orgonskim akumulatorima uspešno je lečio čak i pacijente obolele od kancera; a napravio je i automobil na orgonski pogon. Time se zamerio farmaceutskoj industriji koja finansira i kontroliše Agenciju za hranu i lekove.

Svaka ideja o besplatnom lečenju, samo-lečenju i besplatnoj energiji morala je biti uništena, budući da bankarska pseudoelita ne može porobiti svet bez kontrole energije. Otuda energija u vrlom novom svetu ne može nikada biti slobodna, već uvek kontrolisana i preskupa. Takav sistem se naziva totalitarnim, jer je demokratija samo njegova fasada, budući da stvarnu vlast i jedinu kontrolu imaju oni koji finansiraju i stranke na vlasti, ali i one u opoziciji. Sjedinjenim državama vladaju uvek isti ljudi, uski krug porodica koji su vlasnici središnje američke banke, Federalnih rezervi. I zato, poslušajmo znamenitog keltskog pesnika Džona Dana i budimo nešto više od čoveka, jer ćemo u protivnom biti manji od mrava. Recimo NE tiraniji bankarske pseudoelite i novom svetskom poretku, recimo NE demokratskom totalitarizmu kao novom fašizmu. (O eksperimentalnim dokazima za postojanje orgonske energije, pravoj fizikalnoj prirodi orgonske energije itd. videti u narednim objavama na ovu temu ili u knjigama Aleksandra menatonoje.)

Tajni CIA fajlovi i dokumenti koji su nedavno dospeli u javnost o Vilhelmu Rajhu, mogu se u celosti procitati i preuzeti ovde




Čula sam o čoveku, čak sam citirala sličan tekst o njemu (zbog čega su me malo provukli kroz blato i trnje ali nema veze) i ti me totalno zbuniš, kakva pa sad seksualna revolucija

Naknadno sam ti ipak dala preporuku, shvatila sam provokaciju da ljudi otvore link.


ivana23 ivana23 23:27 11.05.2015

Re: Nepodobne knjige

Čula sam o čoveku, čak sam citirala sličan tekst o njemu (zbog čega su me malo provukli kroz blato i trnje ali nema veze) i ti me totalno zbuniš, kakva pa sad seksualna revolucija


Poznat je po svojim doprinosima seksologiji i psihoanalitičkoj terapiji, svom doprinosu seksualnoj emancipaciji i kontroverznim istraživanjima energije orgona. Tvrdio je da ova energija ispunjava atmosferu i sva živa bića. Mnogi savremenici su u njemu videli kontroverznu ličnost, pa i čudaka.

U svojoj knjizi posvećenoj S. Frojdu, „Funkcija orgazma“ (Die funktion of Orgasmus) iz 1927, bio je prvi naučnik koji je osporio primat muške seksualne funkcije u stvarnosti kao i u svom simbolizmu.


hajkula1 hajkula1 11:38 12.05.2015

Re: Nepodobne knjige

ivana23
Čula sam o čoveku, čak sam citirala sličan tekst o njemu (zbog čega su me malo provukli kroz blato i trnje ali nema veze) i ti me totalno zbuniš, kakva pa sad seksualna revolucija


Poznat je po svojim doprinosima seksologiji i psihoanalitičkoj terapiji, svom doprinosu seksualnoj emancipaciji i kontroverznim istraživanjima energije orgona. Tvrdio je da ova energija ispunjava atmosferu i sva živa bića. Mnogi savremenici su u njemu videli kontroverznu ličnost, pa i čudaka.

U svojoj knjizi posvećenoj S. Frojdu, „Funkcija orgazma“ (Die funktion of Orgasmus) iz 1927, bio je prvi naučnik koji je osporio primat muške seksualne funkcije u stvarnosti kao i u svom simbolizmu.





Hvala.
Promaklo.

mirelarado mirelarado 23:47 13.05.2015

Re: Nepodobne knjige

hajkula1
ivana23
Čula sam o čoveku, čak sam citirala sličan tekst o njemu (zbog čega su me malo provukli kroz blato i trnje ali nema veze) i ti me totalno zbuniš, kakva pa sad seksualna revolucija


Poznat je po svojim doprinosima seksologiji i psihoanalitičkoj terapiji, svom doprinosu seksualnoj emancipaciji i kontroverznim istraživanjima energije orgona. Tvrdio je da ova energija ispunjava atmosferu i sva živa bića. Mnogi savremenici su u njemu videli kontroverznu ličnost, pa i čudaka.

U svojoj knjizi posvećenoj S. Frojdu, „Funkcija orgazma“ (Die funktion of Orgasmus) iz 1927, bio je prvi naučnik koji je osporio primat muške seksualne funkcije u stvarnosti kao i u svom simbolizmu.





Hvala.
Promaklo.



Мистерије организма.

Ко није, обавезно нека погледа ремек-дело Душана Макавејева.


Goran Vučković Goran Vučković 18:16 10.05.2015

Helen i Kurt

Helen Keller: God sleepeth not

Kurt Vonnegut: I am very real
anonymous anonymous 21:29 10.05.2015

O Paklu ..... Danteovom ili našem ... ?



Sjajna tema i sjajni komentari .

Ali kad iscrpite sve svoje ideje .... " imam jednu važnu vest za vas. Dante je mrtav. Mrtav je već nekoliko vekova, i mislim da je vreme da se okanemo njegovog Pakla i posvetimo se sopstvenom "

Tek da se ne uljuljkamo.


[b][/b]

Freedom of Information Freedom of Information 21:39 10.05.2015

Re: O Paklu ..... Danteovom ili našem ... ?

Pa zato
osvrnuti se na rastući antagonizam prema neistomišljenicima, prisutan i u svetu i u našem neposrednom okruženju. I na rastuću „svest" da je u obračunu sa „onima" manje više sve opravdano i dozvoljeno. I učiniti nešto protiv toga.

Out of Beirut Out of Beirut 21:39 10.05.2015

Re:

Branko Horvat, 30. srpnja 1983:
"Jugoslavenske biblioteke tako su slabo opremljene da je bilo kakav rad na podrucju drustvenih znanosti u zemlji nemoguc. Polazeci s popisom od 100 knjigA u zagrebacku sveucilisnu biblioteku, vracao bih se sa 2-3 knjige; ostalih nije bilo. U Beogradu, cija je biblioteka bila razorena za vreme rata, bilo je jos gore...."

У упоређењу с овим чињеницама, шта је јавно спаљивање књига двадесетак хиљада књига, које је као појава било толико ретко да се памти осамдесет година касније? Погледај свој дом, анђеле. У погледу просветитељства, ми живимо у постапокалиптичном свету. И уместо да се бавимо избављењем (а ла Посејдонова авантура), ми гледамо ка страни војно пораженој пре седамдесет година, и кажемо - аух, како су били зли и покварени; не поновило се!

Понављање таквог спаљивања је савршено беспотребно. Данас се књиге читају и третирају управо као да су већ одавно јавно исмејане и забрањене.

Али то је спаљивање било увертира и семе и наговештај свих већих спаљивања. По којој то науци? Шио ми га Ђурa.
jedan_covek jedan_covek 10:23 11.05.2015

Odličan tekst

Čekam samo kad će i kod vas da se jave ovi koji izjednačavaju Tita i Hitlera
qqriq qqriq 19:43 11.05.2015

Samo za g Šabića,

u slučaju da mu promaklo, a ja tek sada otkrila da dr min of police ume da bude duhovit:
"...politikant, rekao bih jeftini politikant, al ga skupo plaćemo pa ne mogu."

HIT

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana