Ljudska prava

Rehabilitacija

niccolo RSS / 14.05.2015. u 11:59

Vidim da već počinje šizenje, s obe strane. Kako onih koji odluci o suđenju jednom čoveku vide rehabilitaciju celog pokreta, tako i onih koji u toj istoj presudi vide pobedu onih drugih snaga, 70 godina posle. Naravno, najstrašnije se proseravaju i jedni i drugi.

 

Zato nije loše još jednom podsetiti – predmet ovog postupka je samo pitanje da li su Dragoljubu Mihajloviću u postupku koji je ishodovao donošenjem nekadašnje presude bila povređena ljudska prava ili nisu.

 

To što su mu bila povređena ljudska prava ne znači da je četnički pokret bio antifašistički. Kao što ne znači ni da je fašistički. To uopšte nije predmet današnje odluke, ona se ne bavi pitanjem Drugog svetskog rata i ko je šta radio tokom tog rata.

 

Najdalje što se na opštem nivou može dobaciti iz ove odluke jeste da posleratni komunistički režim nije poštovao u tom momentu postignuti nivo ljudskih prava u krivičnom postupku. Što uostalom svi znamo i bez te odluke i oko čega ne bi smelo da bude spora, za koga god da bilo ko od nas “navija”, partizane ili četnike. 



Komentari (282)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 15:15 14.05.2015

U trendu

Sve zivi Lamberseksualci

blogovatelj blogovatelj 15:21 14.05.2015

Re: U trendu

Sve zivi Lamberseksualci


Lambrosseksualci.
zilikaka zilikaka 16:03 14.05.2015

Re: Na neviđeno

Чекај, јел су ово те Жене у црном? :).....


Kolege, ne mogu da verujem da ne vidite da je osoba u prvom redu, sa dužom plavom kosom, ipak ženskoga pola.
Msm, treba obratiti pažnju i na detalje.
freehand freehand 16:05 14.05.2015

Re: Na neviđeno

princi
Чекај, јел су ово те Жене у црном? :)

Kad te budu tužili za mizoginiju biće u pravu.
princi princi 16:16 14.05.2015

Re: Na neviđeno

Kolege, ne mogu da verujem da ne vidite da je osoba u prvom redu, sa dužom plavom kosom, ipak ženskoga pola.

Не знам зашто, али не могу да одвојим очи од њених прстију. Шминка чуда чини.
omega68 omega68 20:02 14.05.2015

Re: Na neviđeno

Ljigava??? Meni pička slatka.

Или што би рекао један радник у мојој фирми:
,,Ја то не лижем ( да извинете прим.омега ), то бре има дују* ко багремов корен''
* - локални израз за интензиван, недефинисани смрад
niccolo niccolo 20:08 14.05.2015

Re: Na neviđeno

omega68
Ljigava??? Meni pička slatka.

Или што би рекао један радник у мојој фирми:
,,Ја то не лижем ( да извинете прим.омега ), то бре има дују* ко багремов корен''
* - локални израз за интензиван, недефинисани смрад

E jebiga, sad treba znati kako smrdi bagremov koren...
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:53 18.05.2015

Re: Na neviđeno

blogovatelj

2. Kad pročitam ko je sve u sudnici čekao da čuje presudu, i ko je sve ispred sudnice čekao da čuje presudu, ja se zaledim. Sledim se jer sve tako podseća na 1990.


Ja sam bio u sudnici tog, sada već istorijskog, 14. maja 2015. godine. Ako tebe, ili nekog od čitalaca bloga interesuje kako je bilo, mogu da odgovaram na konkretna pitanja. Baš kao pravi svedok saradnik.
sioux sioux 15:57 14.05.2015

Komunjara za ljudska prava

Meho Omerović, predsednik Odbora za ljudska i manjinska prava i ravnopravnost polova u Skupštini Republike Srbije

"Bio sam u Savezu Komunista Jugoslavije, radio u Predsedništvu Centralnog Komiteta"
Omerović: Skandalozna i sramotna odluka o rehabilitaciji---LINK
niccolo niccolo 17:13 14.05.2015

Re: Komunjara za ljudska prava

Ja lepo kažem seratori...Vidi recimo ovo:

Cinizam je što sudija kaže da nije utvrđivana činjenica da li je on ratni zločinac ili ne. Može sud vratiti Mihailoviću građanska prava…, ali nema tog suda koji može vratiti točak istorije, a u istoriji će Draža ostati tamo gde je od početka Drugog svetskog rata i bio.

Pa u čemu je onda problem, što si se uzbudio?

Ali zanimljivo kojem broju ljudi je teško da sagledaju i priznaju sami sebi da su tokom komunističkog režima kršena ljudska prava...
freehand freehand 16:31 14.05.2015

I drug Tito

... da se rehabilituje!
Za Bombaški proces.
predatortz predatortz 16:35 14.05.2015

Re: I drug Tito

freehand
... da se rehabilituje!
Za Bombaški proces.


Naravno! Čim mu se utvrdi ime, prezime, godina i mesto rođenja... I, da ne zaboravim, čim se dokažu proceduralne greške.
freehand freehand 16:39 14.05.2015

Re: I drug Tito

predatortz
freehand
... da se rehabilituje!
Za Bombaški proces.


Naravno! Čim mu se utvrdi ime, prezime, godina i mesto rođenja... I, da ne zaboravim, čim se dokažu proceduralne greške.

Pa vidiš da mu se nije znalo ime i prezime, godina i mesto rođenja? Možda su sudili pogrešnom čoveku?
niccolo niccolo 17:15 14.05.2015

Re: I drug Tito

freehand
... da se rehabilituje!
Za Bombaški proces.

Podnesi predlog
freehand freehand 17:30 14.05.2015

Re: I drug Tito

niccolo
freehand
... da se rehabilituje!
Za Bombaški proces.

Podnesi predlog

Zamišljam druga Titu, svetog Alojzija Stepinca i Dražu kako su se uhvatili za ruke i pevaju "Mir, mir, mir..."
nim_opet nim_opet 17:39 14.05.2015

Mhm...

Zato nije loše još jednom podsetiti – predmet ovog postupka je samo pitanje da li su Dragoljubu Mihajloviću u postupku koji je ishodovao donošenjem nekadašnje presude bila povređena ljudska prava ili nisu.


A zasto se onda zakon ne zove Zakon o razmatranju validnosti sudskih postupaka, nego Zakon o Rehabilitaciji?
niccolo niccolo 17:43 14.05.2015

Re: Mhm...

Zato što je posledica da nije osuđen za ono što mu se stavljalo na teret. Pošto je nekada bio osuđen a sada više nije - rehabilitacija.
tyson tyson 02:17 15.05.2015

Ne pada sneg da pokrije breg,

...nego da svaka zverka pokaže trag.

Suština jučerašnjeg događaja je objašnjena u osnovnom tekstu ovog bloga i par komentara.

Sud je postupio po redovnom predmetu, pokrenutom od strane privatnog lica, pruživši svoje mišljenje po jednostavnom pitanju: da li je narečeni građanin Mihailović imao fer i pošteno suđenje.

Nema budale, udbaša, profesionalnog aktiviste i hipster-levičara koji se juče i danas nije oglasio, uključujući i Blog B92, namerno ili u skladu sa svojom pameću komentarišući sve samo ne osnovno pitanje i presudu: da li je suđenje bilo fer i pravično?

Glupaka mi je u dubuni duše žao, a kao što rekoh mnogo puta do sada - nadam se da profesionalne mutivode komunističke ili "komunističke" provenijencije nadležni organi popisuju.


princi princi 06:13 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

Sine, objašnjavati komunisti koncept nezavisnog sudstva je k'o da učiš kanarinca sokolarstvu.
niccolo niccolo 06:20 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

Nema budale, udbaša, profesionalnog aktiviste i hipster-levičara koji se juče i danas nije oglasio, uključujući i Blog B92, namerno ili u skladu sa svojom pameću komentarišući sve samo ne osnovno pitanje i presudu: da li je suđenje bilo fer i pravično?

Ja sam u prvom momentu mislio da je u skladu sa svojom pameću, ali sam posle shvatio da je u stvari namerno. Divno je videti kako se lepo dopunjuju sa onim Prncijevim ženama u crnom - ženama je bitno da šire značaj odluke jer je ostalo kontroverzno (da se tako izrazim) kakva je bila uloga četnika u wwii, a i ovima je bitno da šire značaj odluke jer onda priču sa komunističkog režima prebacuju na priču o wwii i time izbegavaju da se pominje kakav je bio režim.
validni validni 07:17 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

tyson

Nema budale, udbaša, profesionalnog aktiviste i hipster-levičara koji se juče i danas nije oglasio, uključujući i Blog B92, namerno ili u skladu sa svojom pameću komentarišući sve samo ne osnovno pitanje i presudu: da li je suđenje bilo fer i pravično?


može i o presudi, mada sumnjam da će ti opijenost konačnom pobedom nad komunistima dati prostor da percepiraš finese: na suđenju koje je ishodovalo amnestijom DM nije bilo druge zainteresovane strane - Tužilaštva. Odluka suda je konačna - nema prava žalbe. Pametnom je ovo dovoljno.
validni validni 07:19 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

princi
Sine, objašnjavati komunisti koncept nezavisnog sudstva je k'o da učiš kanarinca sokolarstvu.


Vau.. ovi naši sudovi su etalon za nezavisnost. Od komunista su gori samo antikomunisti.
predatortz predatortz 07:20 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

validni
tyson

Nema budale, udbaša, profesionalnog aktiviste i hipster-levičara koji se juče i danas nije oglasio, uključujući i Blog B92, namerno ili u skladu sa svojom pameću komentarišući sve samo ne osnovno pitanje i presudu: da li je suđenje bilo fer i pravično?


može i o presudi, mada sumnjam da će ti opijenost konačnom pobedom nad komunistima dati prostor da percepiraš finese: na suđenju koje je ishodovalo amnestijom DM nije bilo druge zainteresovane strane - Tužilaštva. Odluka suda je konačna - nema prava žalbe. Pametnom je ovo dovoljno.


Da, ali sve po važećem zakonu kojeg je izglasala višestranačka skupština. Zašto nema Tužilaštva, kakav je to tip spora i zbog čega nema mesta tužiocu objasniće ti svaki pravnik.
Uzgred, ovaj proces je trajao od 2006., razne vlasti su se izmenile od tad. I to, doduše pametnom, nešto govori. Kao i činjenica da polovina ministara iz današnje vlade nariče nad presudom.
freehand freehand 07:21 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

validni
tyson

Nema budale, udbaša, profesionalnog aktiviste i hipster-levičara koji se juče i danas nije oglasio, uključujući i Blog B92, namerno ili u skladu sa svojom pameću komentarišući sve samo ne osnovno pitanje i presudu: da li je suđenje bilo fer i pravično?


može i o presudi, mada sumnjam da će ti opijenost konačnom pobedom nad komunistima dati prostor da percepiraš finese: na suđenju koje je ishodovalo amnestijom DM nije bilo druge zainteresovane strane - Tužilaštva. Odluka suda je konačna - nema prava žalbe. Pametnom je ovo dovoljno.

Nekako je logično da ne znaš ni šta je amnestija.
niccolo niccolo 07:41 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

Kao i činjenica da polovina ministara iz današnje vlade nariče nad presudom.

A najglasniji je onaj koji je u raznim Vladama još od 2008., a pre toga je obezbeđivao većinu onoj Vladi 2004.-2007.
validni validni 07:45 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

predatortz

Da, ali sve po važećem zakonu kojeg je izglasala višestranačka skupština. Zašto nema Tužilaštva, kakav je to tip spora i zbog čega nema mesta tužiocu objasniće ti svaki pravnik.
Uzgred, ovaj proces je trajao od 2006., razne vlasti su se izmenile od tad. I to, doduše pametnom, nešto govori. Kao i činjenica da polovina ministara iz današnje vlade nariče nad presudom.


Ti pravnik očigledno nisi, al voliš da pogledaš.. Ne sporim da je suđeno po važećem zakonu. To što ga je donela višestranačka skupština i što je suđenje trajalo tokom nekoliko skupštinskih saziva, ne implicira da je taj zakon dobar.

validni validni 07:51 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

freehand

Nekako je logično da ne znaš ni šta je amnestija.


Znam ja šta je amnestija i da to ne piše u presudi. Međutim DM je ovom presudom faktički amnestiran, pošto ne postoji mogućnost novog suđenja niti žalbe na aktuelnu presudu.

Ali, nekako je logično da ti sve ovo znaš, samo si malo obuzet formiranjem svog virtuelnog lika.
freehand freehand 08:05 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

Ali, nekako je logično da ti sve ovo znaš, samo si malo obuzet formiranjem svog virtuelnog lika.

Dobro, nije amnestija ali možemo o meni.
validni validni 08:43 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

freehand

Dobro, nije amnestija ali možemo o meni.


Jeste amnestija, a o tebi baš i neću. Nisi ti tolko bitan
tyson tyson 13:36 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

može i o presudi, mada sumnjam da će ti opijenost konačnom pobedom nad komunistima dati prostor da percepiraš finese: na suđenju koje je ishodovalo amnestijom DM nije bilo druge zainteresovane strane - Tužilaštva. Odluka suda je konačna - nema prava žalbe. Pametnom je ovo dovoljno.

Ne razumem o kakvoj konačnoj pobedi nad komunistima govoriš.

Drugi deo komentara pokazuje fundamentalno nerazumevanje toga šta se uopšte juče dogodilo.

Nije bilo nikakvog suđenja, niti amnestije kao ishoda. Samim tim nema nikakvog tužilaštva kao zainteresovane strane. Nema ni 'odbrane', t.j. podnosioca zahteva.

Stručno telo, u formi Višeg suda u Beogradu, delujući po privatnom zahtevu i u normalnom, uobičajenom postupku (koji je, uobičajeno za Srbiju, trajao vise od 8 godina), preispitalo je sudski postupak iz 1946. godine i donelo odluku da isti nije bio fer i pravičan.

Zakonodavac je predvideo takav postupak, a verujem na ti Tužilaštvo ne bi danas želelo da se zamajava učestvovanjem u analizi sudskih postupaka od pre 50-60 godina, glumeći tadašnje tužioce i tužilaštvo.

Elem, ne razumem šta te tišti; smatraš li ti da je suđenje Mihailoviću bilo fer i pravično? Možeš li, recimo, sebe ili nekoga sebi dragog da zamisliš kao objekat takvog suđenja?

validni validni 14:49 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

tyson

Nije bilo nikakvog suđenja, niti amnestije kao ishoda. Samim tim nema nikakvog tužilaštva kao zainteresovane strane. Nema ni 'odbrane', t.j. podnosioca zahteva.


Da li se zove postupak ili suđenje, manje je bitno, ali podnosioca zahteva je svakako bilo (oni su strana u postupku, inače se postupak ne bi ni vodio), čak nekoliko. Tužilaštvo je imalo mogućnost da se priključi postupku, ali to nije učinilo. Ne zato što je bilo ambivalentno prema suđenju iz '46-te (nije isključeno da pre ili kasnije državni tužilac bude pozvan na odgovornost zbog nepostupanja), već zbog političkih pritisaka. Obzirom da je prvobitna presuda poništena, a ponovno suđenje nije moguće DM je suštinski amnestiran.

Elem, ne razumem šta te tišti; smatraš li ti da je suđenje Mihailoviću bilo fer i pravično? Možeš li, recimo, sebe ili nekoga sebi dragog da zamisliš kao objekat takvog suđenja?


DM-u se sudilo na sličan način kao i ostalim kolaboracionistima širom Evrope, u to vreme. Mislim da je bolje prošao nego recimo Musolini, a veoma slično kao Čaušesku. Ne vidim da se u Italiji i Rumuniji vodi bilo kakav postupak sličan ovom našem.

Batali me skrivanja iza forme, posledice ovakve presude će se svima nama obiti o glavu.

tyson tyson 15:10 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

Da li se zove postupak ili suđenje, manje je bitno,

Pa bitno je i te kako, zbog same forme postupka i zaključka/presude.

ali podnosioca zahteva je svakako bilo (oni su strana u postupku, inače se postupak ne bi ni vodio), čak nekoliko.

Da, ali kakva je bila njihova uloga u samom postupku, aktivna ili pasivna? Da li je Viši sud uzimao njihovo mišljenje kao relevantno; da li ih je uopšte pitao za mišljenje?

Tužilaštvo je imalo mogućnost da se priključi postupku, ali to nije učinilo.

Nisam siguran da si u pravu.

Ne zato što je bilo ambivalentno prema suđenju iz '46-te

Grrr! '46.

Obzirom da je prvobitna presuda poništena, a ponovno suđenje nije moguće DM je suštinski amnestiran.

Vidi; ceo njegov pokret suštinski je amnestiran onda kada su formalno-pravno izjednačeni njegovi članovi sa pripadnicima NOVJ. To se desilo pre vise od 10 godina.

DM-u se sudilo na sličan način kao i ostalim kolaboracionistima širom Evrope, u to vreme. Mislim da je bolje prošao nego recimo Musolini, a veoma slično kao Čaušesku.

Ovo nije bilo predmet samog sudskog postupka, kao što i ne treba da bude. Nadležni sud analizira svaki slučaj ponaosob, a po privatnom zahtevu, fokusirajući se na pravičnost suđenja (ili postupka) u skladu sa tadašnjim pozitivnim zakonskim propisima.

Ne vidim da se u Italiji i Rumuniji vodi bilo kakav postupak sličan ovom našem.

Kakve to ima veze?

Uzgred, Musoliniju nije suđeno, a suđenje i egzekucija bračnog para Čaušesku i dan-danas predmet je sporenja i javne rasprave u Rumuniji, svakoga dana sve više.

Batali me skrivanja iza forme, posledice ovakve presude će se svima nama obiti o glavu.

OK, to je tvoje mišljenje. Ja se sa njim ne slažem.


validni validni 17:37 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

tyson


Tužilaštvo je imalo mogućnost da se priključi postupku, ali to nije učinilo.

Nisam siguran da si u pravu.



"..Zakon predviđa obavezu suda da pre odluke o zahtevu za rehabilitaciju u ovom slučaju zatraži mišljenje od nadležnog Višeg javnog tužioca. Ako isti ne osporava podneti zahtev onda postupak ostaje jednostranački i sud donosi odluku o podnetom zahtevu. Međutim, ako se tužilaštvo protivi podnetom zahtevu, onda se dalji postupak vodi kao da je podnet zahtev za sudsku rehabilitaciju. Odnosno, sudija pojedinac odlučuje u dvostranačkom postupku gde se pored podnosioca zahteva za rehabilitaciju kao stranka javlja i Republika Srbija koju zastupa nadležni Viši javni tužilac.."

Indikativno je da se Viši javni tužilac nije protivio zahtevu za rehabilitaciju, iako se osporavala presuda donesena zbog ratnih zločina. samo naivni ili zlonamerni takav stav tužilaštva mogu pravdati nezainteresovanošću za događaje tamo negde posle rata.

Da ne elaboriram dalje, kako ti kažeš - pametnom je i ovo dosta
niccolo niccolo 17:40 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

pametnom je i ovo dosta

Nisam siguran. Pametan bi primetio da se citat odnosi na zakon iz 2011., a da je Dražin postupak vođen u skladu sa zakonom iz 2006.
validni validni 19:04 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

niccolo
pametnom je i ovo dosta

Nisam siguran. Pametan bi primetio da se citat odnosi na zakon iz 2011., a da je Dražin postupak vođen u skladu sa zakonom iz 2006.


Hmm.. u pravu si.. baš prikladno..
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:05 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

'46-te

Тајсоне, стрељај га па да му судимо поштено.
niccolo niccolo 19:14 15.05.2015

Re: Ne pada sneg da pokrije breg,

marco_de.manccini
'46-te

Тајсоне, стрељај га па да му судимо поштено.

Dabome
tasadebeli tasadebeli 07:59 15.05.2015

Три блога, три блога, нигде 'лада нема...

(Мали смарачки блогоексперимет о испирању мозга )


Све је то лепо, и моја баба је рехабилитовала деду за све грехе из младости, па су после живели срећно и задовољно до дубоке старости.

Али то ме и не занима...


Него, реците ви мени опет (да утврдимо градиво):

Зашто је Хашки трибунал пустио Шешеља да се врати у Србију?

Да би сваки пут у оваквим приликама правио циркусијаду и ретро маскенбал испред Палате правде и пред домаћим и пред страним камерама и фото-апаратима?

И, следствено томе, да би сви домаћи и инострани дежурни пљувачи Србије имали још једну прилику да опет пљују по једној "примитивној, заосталој и нацистичкој Србији" којој помоћи нема и која не заслужује да се икада извуче из блата деведесетих? По Србији коју треба држати вечито на коленима? Да никада не дигне главу?

Питајте школску и студентску омладину, нашу будућност, колико их заправо заболе патка за рехабилитацију Драже Михаиловића или било шта слично, па ћете тек тиме добити праву слику Србије уместо оваквих медијских конструкција разноразних Служби...



За разлику од Драговог и Филиповог блога, овде код Никола постоји и апендикс:


Vidim da već počinje šizenje, s obe strane. Kako onih koji odluci o suđenju jednom čoveku vide rehabilitaciju celog pokreta, tako i onih koji u toj istoj presudi vide pobedu onih drugih snaga, 70 godina posle. Naravno, najstrašnije se proseravaju i jedni i drugi.

Zato nije loše još jednom podsetiti – predmet ovog postupka je samo pitanje da li su Dragoljubu Mihajloviću u postupku koji je ishodovao donošenjem nekadašnje presude bila povređena ljudska prava ili nisu.

To što su mu bila povređena ljudska prava ne znači da je četnički pokret bio antifašistički. Kao što ne znači ni da je fašistički. To uopšte nije predmet današnje odluke, ona se ne bavi pitanjem Drugog svetskog rata i ko je šta radio tokom tog rata.

Najdalje što se na opštem nivou može dobaciti iz ove odluke jeste da posleratni komunistički režim nije poštovao u tom momentu postignuti nivo ljudskih prava u krivičnom postupku. Što uostalom svi znamo i bez te odluke i oko čega ne bi smelo da bude spora, za koga god da bilo ko od nas “navija”, partizane ili četnike.



niccolo niccolo 09:00 15.05.2015

Re: Три блога, три блога, нигде 'лада нема...

Мали смарачки блогоексперимет о испирању мозга

U pravu si. Dragov i Filipov blog su potpuno deplasirani posle mog stručnog. Samo doprinose zaluđivanju naroda nebitnim temama.
tasadebeli tasadebeli 09:10 15.05.2015

Re: Три блога, три блога, нигде 'лада нема...

niccolo
Мали смарачки блогоексперимет о испирању мозга

U pravu si. Dragov i Filipov blog su potpuno deplasirani posle mog stručnog. Samo doprinose zaluđivanju naroda nebitnim temama.



Ма пусти, јбт...

Где год да се окренем, свугде само длаке из четничке браде и позлаћене петокраке са српом и чекићем.

Бојим се, кад будем отворио орман да изаберем шта ћу данас да обучем за посао, има да ми испадају из њега мртви четници и партизани... Још само мртви фратри и попови да им се прикључе.

А за то време... Повучен Закон о уџбеницима из скупштинске процедуре, 79 издавача, тржиште вредно 80 милиона евра, притисак страног капитала да се задржи монопол на том тржишту... Али то није битно...
predatortz predatortz 09:13 15.05.2015

Re: Три блога, три блога, нигде 'лада нема...

Где год да се окренем, свугде само длаке из четничке браде


Osporavam!
Moja brada je uredno štucovana na par milimetara. Mirnodobska!
niccolo niccolo 09:13 15.05.2015

Re: Три блога, три блога, нигде 'лада нема...

А за то време... Повучен Закон о уџбеницима из скупштинске процедуре, 79 издавача, тржиште вредно 80 милиона евра, притисак страног капитала да се задржи монопол на том тржишту... Али то није битно...

Nisam ispratio...o čemu se radi?
niccolo niccolo 09:14 15.05.2015

Re: Три блога, три блога, нигде 'лада нема...

Moja brada je uredno štucovana na par milimetara.

Čoveče, sad me podseti da sam zaboravio da se obrijem jutros...
predatortz predatortz 09:15 15.05.2015

Re: Три блога, три блога, нигде 'лада нема...

niccolo
Moja brada je uredno štucovana na par milimetara.

Čoveče, sad me podseti da sam zaboravio da se obrijem jutros...


Nemoj par dana, u znak podrške...
tasadebeli tasadebeli 09:26 15.05.2015

Re: Три блога, три блога, нигде 'лада нема...

niccolo
А за то време... Повучен Закон о уџбеницима из скупштинске процедуре, 79 издавача, тржиште вредно 80 милиона евра, притисак страног капитала да се задржи монопол на том тржишту... Али то није битно...

Nisam ispratio...o čemu se radi?



Наредили им да законски мало сузе то тржиште, пооштре услове итд, да би они који су и до сада делили тај колач (конкретно, страни интерес, јер је онај једини прави домаћи издавач, Завод за издавање уџбеника, ионако на издисају) могли мирно да наставе да га деле као и претходних година.

Шта ћеш, "слободно" тржиште...
sioux sioux 10:25 16.05.2015

Re: Три блога, три блога, нигде 'лада нема...

tasadebeli
Наредили им да законски мало сузе то тржиште, пооштре услове итд, да би они који су и до сада делили тај колач (конкретно, страни интерес, јер је онај једини прави домаћи издавач, Завод за издавање уџбеника, ионако на издисају) могли мирно да наставе да га деле као и претходних година.

Шта ћеш, "слободно" тржиште...

A zašto je potrebno da se "zakonski sužava tržište" kada ga već "mirno dele"?

Ko to ima monopol na tržištu i šta je u tom smislu ranije imao Zavod?


mara92 mara92 08:07 15.05.2015

...неиздрж :)

mara92 mara92 08:12 15.05.2015

so, just back off, commies

princi princi 08:17 15.05.2015

Re: so, just back off, commies

Richard Nixon? Onaj Richard Nixon? Mislim, pa pobogu, seko, gde nađe pismo potpisano od strane od jednog od najvećih dokazanih lažova u istoriji da koristiš kao dokaz za bilo šta?
mara92 mara92 08:28 15.05.2015

Бато,

МАли експеримент и успео је!
Бр. 1: јесам ли негде написала да је доказ? НЕ
Бр. 2: тестић, да ли ће неко да проба нешто да ми "учита"? ДА
Бр. 3: и не бих, батице, баш поредила кукавног Никсона (алкоса, лажова и сл, слажем се) са оном гомилом олоша, неписмених, одрпаних сецикеса и лопина што су ослобађали дорћолске салонце и сењачке виле (а нису били сигурни чему служи текућа вода)...знаш, ти су, када је лаж у питању, чиста патологија...
тако да, горе су слике, не покушавај да убациш нешто чега нема (то је пролазило четрес'пете сад мало теже)
milojep milojep 08:32 15.05.2015

Re: so, just back off, commies


MOžda nije loše pročitati i ovo pismo, donekle se može zaključiti zašto su i da li slučajno oladinci SKOJ-a upali u kuću Vojvode Bojovića i kao starca ga pretukli na smrt.Recite nešto Karagaća i Filipe,ako ništa evo imate dokaz o kolaboraciji Petra Bojovića!

niccolo niccolo 09:02 15.05.2015

Re: so, just back off, commies

MOžda nije loše pročitati i ovo pismo,

Šta piše na ovom pečatu, Arhiva neprijateljskih _____?
princi princi 09:13 15.05.2015

Re: Бато,

баш поредила кукавног Никсона (алкоса, лажова и сл, слажем се) са оном гомилом олоша, неписмених, одрпаних сецикеса и лопина што су ослобађали дорћолске салонце и сењачке виле (а нису били сигурни чему служи текућа вода)...знаш, ти су, када је лаж у питању, чиста патологија...
тако да, горе су слике, не покушавај да убациш нешто чега нема (то је пролазило четрес'пете сад мало теже)

Искрено, мени ово дисмр на култур-расизам, оно круг двојке и те радње. У принципу гледам да се не задржавам превише с таквим особама, из искуства знам да немамо много шта да кажемо једни другима, поготову ништа лепог.

Узгред, лајеш на погрешно дрво по питању ове "четрес'пете", тешко да ћеш на блогу наћи аргументованијег противника комунизма. Мада је тачно да има антикомуниста који су ми већи смарачи од комуниста.
mara92 mara92 11:03 15.05.2015

Princi,

Opet učitavaš nešto čega nema. To na šta tebi nešto smrdi - ne upuštam se, jer je tvoj problem, ali ne dopuštam da mi se ovde i bilo gde tumače misli i ubacuje nešto što nisam rekla. Kada želim, to i napišem, vrlo direktno i razumeo bi, nanjušio (ne znam šta lakše razumeš).
Očigledno je jedno, ne umeš uljudno da diskutuješ, te bih se složila da nemamo o čemu da pričamo. Postavila sam dve fotografije i par redaka opšte namene, a ti repliciraš sa umetanjem "kultur-rasizma"...pri tome, vrlo bezobrazno i uvredljivim tonom što opet, ne dozvoljavam.
Uzgred, ovo: "lajanje", pretpostavljam da je odomaćeni izraz u čoporu kojem pripadaš

ps. obožavam male bihevijorističke "live" eksperimente
ps2. end of conversation
princi princi 11:31 15.05.2015

Re: Princi,

Uzgred, ovo: "lajanje", pretpostavljam da je odomaćeni izraz u čoporu kojem pripadaš

Скоро па тако.

Превише узимаш к срцу обичну замерку што је обично особина сујетних људи, несигурних у себе, своје ставове и вредности које заступају. Само сам ти рекао да писмо потписано од стране Ричарда Никсона, једног од највећих зликоваца 20. века, није нешто што треба подносити као доказ нечије невиности или неправде која јој је почињена. Ти си после почела са олошем, текућом водом и сл. у контексту узурпације власничких права и само сам ти на то одговорио. И за мене је ова несрећна и помало бемислена комуникација завршена.
milojep milojep 12:47 15.05.2015

Re: so, just back off, commies

niccolo
MOžda nije loše pročitati i ovo pismo,

Šta piše na ovom pečatu, Arhiva neprijateljskih _____?


jedinica, koliko vidim a ima i logike
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:38 18.05.2015

Re: so, just back off, commies

milojep
niccolo
MOžda nije loše pročitati i ovo pismo,

Šta piše na ovom pečatu, Arhiva neprijateljskih _____?


jedinica, koliko vidim a ima i logike


I ja vidim da piše arhiv neprijateljskih jedinica. Što i jeste logično, budući da je Petar Bojović bio oficir države koja je bila neprijatelj komunističkoj ideologiji.
maksa83 maksa83 09:56 15.05.2015

Č vs P = 1 : 1

Nego ljudi,

Umro bre B.B. King.

U svetu u kome naftne mrlje ubijaju galebove i kitove, a B.B. King umre i bude u tom trenutku težak 10 miliona USD, a Biber Džastin vlada pop scenom sa 200 miliona USD, ili (aj da ne bude belac) npr. 50 cent 140 miliona USD, kakvu bre pravdu da očekujemo za bilo šta i bilo koga. Fak dem ol, što bi rekli čikaški Srbi.



predatortz predatortz 09:58 15.05.2015

Re: Č vs P = 1 : 1

Fak dem ol, što bi rekli čikaški Srbi.


Saglasan!
Što bi rek'o Čarli.
niccolo niccolo 10:04 15.05.2015

Re: Č vs P = 1 : 1

Umro bre B.B. King.

Da bre, videh malopre. Bio moj drug 2012. mislim u Beču da ga sluša uživo, ja nisam mogao...
princi princi 10:05 15.05.2015

Re: Č vs P = 1 : 1

Uh... jbg. Thrill is gone још увек једна од 200-ак (лажем, 300-ак) ствари која ми се стално врти на ајфону. Страшан је Чича био (мислим на ББ Кинга). Ако ми сад умре и Jamiroquai, нећу више имати шта да слушам, :(.
maksa83 maksa83 10:12 15.05.2015

Re: Č vs P = 1 : 1

Da bre, videh malopre. Bio moj drug 2012. mislim u Beču da ga sluša uživo, ja nisam mogao...

Nemoj da se nerviraš, u to vreme ga verovatno više gledaš nego što ga slušaš, kao neko hodočašće, ono, Pinki je video Tita, pošto je stvarno omatorio i ne može čovek da radi sa 86 ono što je radio sa 40-50-60-70.

Nego samo još ovo za danas oko bez-Kinga-ne-valja ... neprocenjiva mislim-da-sam-se-ukakio faca Džona Mejera dok B.B. King hvali Traksa:

freehand freehand 10:13 15.05.2015

Re: Č vs P = 1 : 1

Ако ми сад умре и Jamiroquai, нећу више имати шта да слушам, :(.



Nije valjda da ti priznaješ samo muziku na uvce?
tyson tyson 13:44 15.05.2015

Re: Č vs P = 1 : 1

U svetu u kome naftne mrlje ubijaju galebove i kitove, a B.B. King umre i bude u tom trenutku težak 10 miliona USD, a Biber Džastin vlada pop scenom sa 200 miliona USD, ili (aj da ne bude belac) npr. 50 cent 140 miliona USD, kakvu bre pravdu da očekujemo za bilo šta i bilo koga

Pa, to ti je slika i prilika današnje muzičke industrije.
Jebiga, svet se menja; mislim da je Rambo Amadeus ne tako davno lepo objasnio da danas, u eri internet i pirate, samo klinci i ljudi slabijih poslovnih sposobnosti i dalje kupuju muziku. Pa, industrija onda i promoviše muziku svojstvenu tom i takvom tržištu.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:01 15.05.2015

Re: Č vs P = 1 : 1

Паузу у овом треду, у оквиру панела о правној димензији ДМ рехабилитације, желeо бих да испуним сликом китоње који је утриповао да је дефин:

tyson tyson 15:11 15.05.2015

Re: Č vs P = 1 : 1

Паузу у овом треду, у оквиру панела о правној димензији ДМ рехабилитације, жело бих да испуним сликом китоње који је утриповао да је дефин:

Živele različitosti!



Edit: 200




Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:56 15.05.2015

Re: Č vs P = 1 : 1

tyson
Živele različitosti!

Живеле!
Ово с китом је већ прошлост, стиже нова атракција: два диносауруса на селфију!
Мислим -- реч је о премијерима скоро три милијарде људи, премијерима Кине и Индије:



blogovatelj blogovatelj 22:59 16.05.2015

Re: Č vs P = 1 : 1

премијерима Кине и Индије:


Već zamišljam Tomu i Putina kako se krevelje u kameru.
ivana23 ivana23 10:59 17.05.2015

***

Znam da ne volis linkove i dugacke tekstove, ali pre upustanja u pisanje ovakvog bloga moras znati (na konkretnim primerima) kako su postupale ostale evropske zemlje.

LINK


Dokument: Presuda Vrhovnog suda FNRJ Vojnog odeljena broj 711/46. izrečena 15. jula 1946. i drugi faksimili...

LINK
niccolo niccolo 12:38 17.05.2015

Re: ***

Ovaj prvi smo komentarisali gore kod Draga. Tsunade je odlično primetila da je Vesna malo navila "dokaze" na svoju stranu.
sioux sioux 13:12 17.05.2015

Re: ***

ivana23
ali pre upustanja u pisanje ovakvog bloga moras znati (na konkretnim primerima) kako su postupale ostale evropske zemlje.

A onda linkuješ Vodinelićkin tekst!?



Konkretnije:

Mora?
Konkretnim?
Ostale evropske?
Evropske?

ivana23 ivana23 14:22 17.05.2015

Re: ***

sioux
ivana23
ali pre upustanja u pisanje ovakvog bloga moras znati (na konkretnim primerima) kako su postupale ostale evropske zemlje.

A onda linkuješ Vodinelićkin tekst!?

Konkretnije:

Mora?
Konkretnim?
Ostale evropske?
Evropske?


Lepo sto si procitao ceo test , samo nisi naveo sta konkretno nije tacno!
sioux sioux 20:07 17.05.2015

Re: ***

ivana23
Lepo sto si procitao ceo test , samo nisi naveo sta konkretno nije tacno!

A jesi li ti pročitala? Ako ipak jesi, jesi li išta razumela?
Šta znači, npr.: upotrebiv, recepiraju, postratnih?

A differentia specifica? Doduše, zna ona i mnogo više da sere sa latinskim.

Dakle, po njenom je jedina differentia specifica to što je FNRJ bila komunjarska!?
Sama je izabrala 4 evropske države od kojih ni u jednoj nije bilo promene vlasti odnosno dolaska komunjara na vlast a onda to naziva "jedina differentia specifica"!?

A "zaboravila" je da pomene da je komunjarska partija pre rata bila zabranjena, te da su iste komunjare sada silom došle na vlast i sada bile u ulogama sudija, tužilaca...

Napisa "vojno odeljenje" a ne objasni šta je to a šta je onda "vojno veće" (kako piše u presudi) i otkuda takvo nešto kod vrhovnog suda. I, čemu onda služi vojni sud?

Napisa da "nije bilo sudija porotnika" a ne objasni šta onda i odakle bi i bilo sudija porotnika u vrhovnom sudu? (Propisano je bilo da se veća sreskog i okružnog suda sastoje od sudija i sudija-porotnika.)

Napisa da je imala "uvid u dostupne dokumente" a ne objasni obrazloženje iz presude zašto u ovom slučaju nije bilo dvostepenosti: "Optuženici protiv presude ovoga suda nemaju pravnog leka, jer je ova presuda odmah i izvršna."!? Baš lepo obrazloženje, zar ne?

Napisa "troje sudija" a ne napisa da su to bili vojnici - oficiri. Ne objasni ni ko ih izabra - skupština (kako je bilo po ustavu) ili?

Citira deo čl. 3 st. 1 Zakona o rehabilitaciji, ali novijeg, za koji zakon zna da je neprimenljiv na predmetni slučaj - primenjuje se onaj iz 2006.

Sama izmišlja pojam političkog suđenja (iako istog pojma nema ni u starom ni u novom zakonu) a onda nedefinisanje istog u zakonu proizvodi u nekakav problem!?

Itd, itd, itd.

Ovakvo govno od teksta može da proguta samo neznalica ili komunjara.

Nego, napisala si da pisac bloga mora znati - zašto mora?
Na kojim konkretnim primerima - zar je ono u V. tesktu konkretno?
"Ostale evropske zemlje" - zar je Evropu činilo 5 država?
"Evropske" - zašto samo o postupcima u evropskim državama?
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:15 18.05.2015

Dragić Joksimović i Vranić

Ovih dana iz štampe je po prvi put izašla knjiga koja u sebi sadrži integralnu i istinitu verziju odbrane Dragića Joksimovića. Dakle, ponavljam, prvi put u istoriji. Integralna verzija obuhvata kako ono što je Joksimoviću dozvoljeno da kaže na sudu, tako i ono što mu nije dozvoljeno da kaže na sudu. Cela odbrana se nalazila negde po podrumima nekih arhiva i, pretpostavljam, priređivačima istraživačima je tek sada dozvoljeno da te arhive pretraže i ispitaju. Polazim od pretpostavke da priređivači nisu napravili još jedan falisfikat u nizu falsifikata, razume se.
Iako nisam pravnik, već naprotiv - apsolutni laik za pravna pitanja, meni ta Joksimovićeva odbrana deluje fenomenalno. Budući da je to bio proces stoleća, to je verovatno bila i najbolja odbrana stoleća, a možda i najbolja odbrana u istoriji srpskog i jugoslovenskog pravosuđa.
Zatim, slobodno se može reći - ta odbrana je kratak kurs istorije II svetskog rata na prostorima Jugoslavije. Dragić Joksimović analizira ko je bio legalna vojna formacija, navodeći tačne datume za početak i kraj ministrovanja Draže Mihailovića, potom analizira pojam izdaje, zatim odgovornosti za ratne zločine, sve ratne zločine iz optužnice, sve optužbe za kolaboraciju sa okupatorima, itd... Dragić Joksimović je na kraju izjavio kako Draža ne snosi ni moralnu, a kamoli krivičnu odgovornost za sve što se desilo u toku rata. Treba pročitati knjigu, besmisleno je da prepričavam.
On što je meni bilo najveće iznenađenje u ovoj odbrani je sledeće. Već 70 godina slušamo o zločinu u selu Vranić. Prvi put sam iz te knjige saznao da su u Vraniću likvidirani simpatizeri i članovi Demokratske stranke i njihovi ukućani, a ne simpatizeri partizanskog pokreta i komunističke partije. Tako je govorio Dragić Joksimović.
hajkula1 hajkula1 13:11 18.05.2015

Re: Dragić Joksimović i Vranić

vlad_aleksh


Već 70 godina slušamo o zločinu u selu Vranić. Prvi put sam iz te knjige saznao da su u Vraniću likvidirani simpatizeri i članovi Demokratske stranke i njihovi ukućani, a ne simpatizeri partizanskog pokreta i komunističke partije. Tako je govorio Dragić Joksimović.



Da.
Toliko toga je skrivano, zabranjivano, da posle 70 godina još uvek ima nešto što prvi put čujem.
freehand freehand 13:30 18.05.2015

Re: Dragić Joksimović i Vranić

hajkula1
vlad_aleksh


Već 70 godina slušamo o zločinu u selu Vranić. Prvi put sam iz te knjige saznao da su u Vraniću likvidirani simpatizeri i članovi Demokratske stranke i njihovi ukućani, a ne simpatizeri partizanskog pokreta i komunističke partije. Tako je govorio Dragić Joksimović.



Da.
Toliko toga je skrivano, zabranjivano, da posle 70 godina još uvek ima nešto što prvi put čujem.

Pa je time zločin manji a četnici umiveni?
urbana_gerila urbana_gerila 14:50 18.05.2015

Re: Dragić Joksimović i Vranić

vlad_aleksh
Prvi put sam iz te knjige saznao da su u Vraniću likvidirani simpatizeri i članovi Demokratske stranke i njihovi ukućani, a ne simpatizeri partizanskog pokreta i komunističke partije. Tako je govorio Dragić Joksimović.


kako su u pitanju simpatizeri i članovi demokratske stranke, onda to ne samo da nije zločin, nego su ih i - malo pobili?
pravda za mihailovića?
urbana_gerila urbana_gerila 14:54 18.05.2015

Re: Dragić Joksimović i Vranić

hajkula1

Da.
Toliko toga je skrivano, zabranjivano, da posle 70 godina još uvek ima nešto što prvi put čujem.


još jedan dokaz mojoj tvrdnji da hajkulu ne tetkam zbog godina - i sama kaže kako ima, bar, 70 - babao bih je.
tasadebeli tasadebeli 07:46 19.05.2015

Re: Dragić Joksimović i Vranić

hajkula1
vlad_aleksh


Već 70 godina slušamo o zločinu u selu Vranić. Prvi put sam iz te knjige saznao da su u Vraniću likvidirani simpatizeri i članovi Demokratske stranke i njihovi ukućani, a ne simpatizeri partizanskog pokreta i komunističke partije. Tako je govorio Dragić Joksimović.



Da.
Toliko toga je skrivano, zabranjivano, da posle 70 godina još uvek ima nešto što prvi put čujem.



И ја читав свој живот слушам о овоме:






Никада ништа јавно, само породичне приче

А то су моје комшије. И Бошкове (Савковића), аутора филма. Људе који се појављују и сведоче у филму познајем. На старим фотографијама у филму препознајем моју фамилију, кумове, пријатеље,...


(Бошка знам само из виђења, блиски смо по годинама, расли у истом крају, ишли у исте школе... Моји и његови стари су се добро познавали из оног доба.)


И овај филм је из 2014. године. Дакле, исто 70 година касније.

Али ја све нешто мислим, боље икад, него никад. Мртвима никада није касно да се одужимо.

И хвала Бошку за овај филм.


П.С. - А ја се стално чудио зашто је мој деда, предратни социјалиста, марковићевац, синдикалац кога је предратна жандармерија вазда хапсила за сваки штрајк на Чукарици, после 1945. читајући Политику све време узвикивао:"Мајку вам јебем комунистичку!!!"

Нису га због тога дирали и хапсили. (Баба се јадна све време плашила и само му говорила:"Ћути, Бранко, ухапсиће те!" )

Деда већ био прилично матор, а и писали га, ваљда, тамо у неким својим ознашким и удбашким списковима као оца палог борца јер му је један од синова, мој ујак, са непуних 19 година погинуо на Сремском фронту.
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:50 19.05.2015

Re: Dragić Joksimović i Vranić

Nedićeva služba bezbednosti je utvrdila da je u selu Vranić ubijeno 40 odraslih muških osoba od strane nepoznate bande.
Joksimović je, polazeći od pretpostavke da je ono što piše u optužnici istinito, a optužnica je tvrdila da su ubijene 72 osobe (osim odraslih muškaraca bilo je i žena i dva deteta), rekao kako je Draža saznao za zločin iz novina "Novo vreme". Mihailović je potvrdu o zločinu dobio i od Saše Mihajlovića, šefa četničkih obaveštajaca u Beogradu. Izveštaj Saše Mihajlovića se poklapao sa izveštajem Nedićevaca, što verovatno znači da je taj izveštaj zapravo preuzet iz ondašnjih vesti.
Joksimović je tvrdio da Draža ne snosi nikakvu odgovornost za ovaj zločin, budući da ga nije naredio, nije znao za njega pre nego li je izvršen, a nakon što je za zločin saznao, smenio je dva oficira koji su komandovali na tom poručju, i naredio istragu.
Po Joksimoviću, krivicu za ovaj zločin snosi jedan od dva smenjena oficira, izvesni Zeka Drenjanin iz Male Moštanice. Međutim, Zeka je poginuo pre nego li mu je presuđeno, tako da niko za taj zločin nije odgovarao osim Draže. Dakle, Joksimović je odbranu zasnivao na ličnoj odgovornosti nižeg oficira, dok su viši oficiri, po njemu, bili nevini jer su ispoštovali sve procedure zakona kraljevine Jugoslavije.
Inače, do zločina nije došlo iz čistog mira, razume se. Po jednoj verziji, komandant Zeka je, nakon neke bitke, smestio nekoliko desetina svojih ranjenika da prenoće po kućama u Vraniću. Kada je rano izjutra došao po njih, svi su bili zaklani. Zaklali su ih partizani koji su se krili po tavanima kuća. Nakon toga, došlo je do pokolja civila kao znak odmazde i kao upozorenje.
Do sada je važila priča da su stradali nesrećnici bili simpatizeri partizana i komunista, a sada je Joksimovićeva izjava da su u pitanju simpatizeri Demokratske stranke bacila novo svetlo na "slučaj Vranić".
Da li ćemo ikada saznati šta se zapravo desilo u selu Vranić? Da li je stradalo 40 ili 72 osobe? Da li su zaklani ili streljani? Da li su likvidirani samo odrasli muškarci, ili i žene i mala deca? Da li je to bila četnička osveta za likvidirane saborce? Da li išta znamo o tom slučaju ili samo lupetamo gluposti? Da li se zna gde su ti ljudi sahranjeni? Ako se zna, onda za početak treba odraditi ekshumaciju.
Bog da prosti.
hajkula1 hajkula1 14:01 20.05.2015

Re: Dragić Joksimović i Vranić

freehand
hajkula1
vlad_aleksh


Već 70 godina slušamo o zločinu u selu Vranić. Prvi put sam iz te knjige saznao da su u Vraniću likvidirani simpatizeri i članovi Demokratske stranke i njihovi ukućani, a ne simpatizeri partizanskog pokreta i komunističke partije. Tako je govorio Dragić Joksimović.



Da.
Toliko toga je skrivano, zabranjivano, da posle 70 godina još uvek ima nešto što prvi put čujem.

Pa je time zločin manji a četnici umiveni?





Zašto učitavaš?




Čekam da neko prenese svedočenje da su tu noć četnici (bez znanja komande a na svoju ruku) prošli kroz selo i komunisti (da li po komadni ili samoinicijativno) svojim učešćem doprineli događaju.



urbana_gerila urbana_gerila 15:02 20.05.2015

Re: Dragić Joksimović i Vranić

hajkula1
freehand
hajkula1
vlad_aleksh


Već 70 godina slušamo o zločinu u selu Vranić. Prvi put sam iz te knjige saznao da su u Vraniću likvidirani simpatizeri i članovi Demokratske stranke i njihovi ukućani, a ne simpatizeri partizanskog pokreta i komunističke partije. Tako je govorio Dragić Joksimović.



Da.
Toliko toga je skrivano, zabranjivano, da posle 70 godina još uvek ima nešto što prvi put čujem.

Pa je time zločin manji a četnici umiveni?





Zašto učitavaš?




Čekam da neko prenese svedočenje da su tu noć četnici (bez znanja komande a na svoju ruku) prošli kroz selo i komunisti (da li po komadni ili samoinicijativno) svojim učešćem doprineli događaju.






jbt, dođe mi, kada već neće niko iz četničke sekcije, da u ime zdravog razuma zamolim vlada i tetka hajkulu - da ne brane četnike više...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana