Istorija| Politika

CIVILIZACIJSKI PORAZ SRBIJE

Drago Kovacevic RSS / 14.05.2015. u 15:18


Postoje porazi i oni su deo svake egzistencije, bilo da su u pitanju društva, države, narodi, male društvene grupe ili svako od nas pojedinačno. No, nisu svi porazi isti. Postoje u istoriji brojni primeri kad je poraz uslov napretka  jer je otrežnjujući i upućuje ljude na promenu ponašanja i svesti kao ključnih uslova boljega u budućnosti. Nemačka je tu najbolji i najslikovitiji primer.

Danas, u vreme kad Evropa obeležava i proslavlja sedamdeset godina od pobede nad fašizmom i na vrednostima te pobede gradi celokupnu arhitekturu modernoga života, u Srbiji se rehabilituje Dragoljub Draža Mihajlović, četnički komandant, koga se još 1944. odrekao i Kralj Petar, u čije je ime on okupljao svoje četnike i stavio se u službu fašističkih okupatora.

Nije mi namera da sada u ovom tekstu navodim sve dokaze i primere očite kolaboracije, kvislinšta i zločina počinjenih od Mihailovića i njegovih četnika, jer je to u literaturi izuzetno detaljno i temeljno obrađeno, a sudska istina dokazana u procesu vođenom polovinom 1946. godine.

Želeo bih da skrenem pažnju na nešto drugo jer je istorijska i sudska istina utvrđena. Na revizionizam istorije i glupavo „popravljanje prošlosti“ zbog nacionalističkog diskursa i njegove narcističke potrebe za izmišljanje i ulepšavanje sopstvenog odraza u ogledalu.

Revizija istorije, a osobito revizija istorije Drugog svetskoga rata je u Srbiji, ali i na celokupnom prostoru bivše jugoslavije, društveno – politički, kvazinaučni, a sudeći po onome što se dogodilo danas i kvazi – sudski fenomen.

Odnos prema nasleđu Drugog svetskog rata, odnosno prema partizanskom i četničkom pokretu, ključan je aspekat istorijske politike tranzicijskih režima nakon 2000. Sprega između akademskog istorijskog revizionizma i državne revizije prošlosti postaje vidljiva tokom prvih godina prve decenije 21. veka, da bi kulminirala 2009. osnivanjem dve revizionističke državne komisije za preispitivanje događaja koji su se odigrali krajem i nakon Drugog svetskog rata na tlu Srbije s namerom kriminalizovanja pobedničke strane u ratu (Državna komisija za utvrđivanje okolnosti pogubljenja Draže Mihailovića i Državna komisija za tajne grobnice). Ova sprega postala je najočiglednija tokom medijske kampanje „Otkopavanje istine“, pod okriljem Ministarstva pravde, Instituta za savremenu istoriju i provladinih medija, koja je započela uoči osnivanja ove dve komisije. U radu komisijâ i u navedenoj medijskoj kampanji (2009-2012) najzapaženiju ulogu odigrali su upravo predstavnici revizionističke istoriografije. U međuvremenu je Narodna skupština izglasala Zakon o rehabilitaciji (2006) kojim je omogućena sudska rehabilitacija svakog lica za koga bi sudsko veće zaključilo da je lišeno života ili nekih prava iz političkih i ideoloških razloga, što je omogućilo sudsku rehabilitaciju jednog broja ličnosti koje su odigrale negativnu istorijsku ulogu ili su bile saradnici okupatora. Pojedini akademski istoričari su podržali zakon i njegovu primenu. Nakon smene Demokratske stranke i dolaska Srpske napredne stranke na vlast, zvanična istorijska politika udaljava se od tema Drugog svetskog rata i istorije socijalističke Jugoslavije, a difamacija NOB i SFRJ manje je prisutna, iako je novi režim u određenim aspektima činio jasan kontinuitet u pogledu istorijske politike prethodnog režima. Međutim, jedna od dve navedene državne komisije je samoukinuta dok je druga ima nedefinisan status.

Predsednik Tomislav Nikolić, u govoru na vojnoj paradi prilikom prošlogodišnje proslave 70 godina od oslobođenja Beograda nije se udostojio da pomene ime jugoslovenske vojske koja je oslobađala Beograd, kao što se nije usudio da pomene ime njenog vrhovnog komandanta, ali i ime države čiji je Beograd bio glavni grad tokom većeg dela 20. veka. Iz Nikolićevog govora proizilazi da je oslobođenje Beograda rezultat zajedničke borbe srpskog i ruskog naroda, što predstavlja grubo prekrajanje prošlosti, s obzirom na činjenicu da su u borbama za oslobođenje Beograda učestvovali pripadnici svih jugoslovenskih naroda (sem Srba, naročito Hrvati i Crnogorci, ali i nekoliko stotina Italijana), kao i pripadnici mnogih sovjetskih naroda (sem Rusa, naročito Ukrajinci). Ignorisanje činjenice da je u borbama za oslobođenje grada poginuo velik broj mladića i devojaka iz svih delova Jugoslavije odraz je uskogrudosti jednog nacionaliste. Međutim, mišljenja sam da i pored neprimerenog govora predsednika Nikolića i nekih drugih spornih aspekata ove proslave, zvanična proslava oslobođenja Beograda imala je pozitivne posledice, pogotovo u medijskoj sferi. U poslednjih četvrt veka nijedna godišnjica oslobođenja Beograda nije bila propraćena sa toliko javnih događanja, izložbi, medijskih napisa i drugih oblika podsećanja na oslobođenje. Ukoliko uzmemo u obzir da su u zadnjih dve decenije u medijima bili vrlo glasni zagovornici teze da je Beograd 20. oktobra 1944. navodno ponovo bio okupiran, upadljivo je da je njihov glas tih dana bio vrlo utišan ili nepostojeći.

 

Draža Mihailović je osuđen na smrt na osnovu komandne odgovornosti za ratne zločine i kolaboraciju njemu podređenih vojnih snaga. Mihailović je bio odlično obavešten o obe ove negativne pojave pri čemu je izuzetno retko sankcionisao krivce za zločine. Mihailović je štabovima potčinjenih jedinica naređivao i sugerisao nemilosrdno uništavanje komunista i njihovih simpatizera, kao što je naređivao i sugerisao izvođenje vojnih operacija i akcija koje su rezultirale zločinima nad civilnim stanovništvom ili su podrazumevale aktivnu vojnu saradnju sa okupatorom u cilju uništenja partizanskog protivnika, pri čemu su lokalni četnički komandanti imali odrešene ruke u pogledu komunikacije i saradnje sa snagama okupatora. Ovo je naročito bilo vidljivo u Crnoj Gori i Hercegovini, kada je reč o kolaboraciji sa italijanskim okupatorom, u vreme Mihailovićevog boravka u Crnoj Gori (jun 1942. – maj 1943.), uključujući Bitku na Neretvi (naravno, i na mnogo širem geografskom području, gde Mihailović nije bio fizički prisutan, i širem vremenskom razdoblju od navedenog, a gde su vojno kolaborirale snage pod njegovom komandom), kao i tokom evakuacije i vojnih operacija nemačkih oružanih snaga u Sandžaku i Bosni, od novembra 1944. do kraja aprila 1945, kada su nemačke snage bile apsolutno bezbedne od Mihailovićevih snaga, u vremenu kada im je četnička pomoć i saradnja, naročito na obezbeđivanju strateških komunikacija prema Posavini, bila od izuzetne važnosti. Snage pod Mihailovićevom komandom su poslednjih šest meseci okupacije odigrale važnu ulogu u prolongiranju nemačkog prisustva na jugoslovenskom tlu. Svaki dan produžetka prisustva nemačkog okupatora na našem tlu odnosio je nekoliko stotina života stanovnika naše zemlje – najčešće su to bili partizani, odnosno borci JA, ali neretko i civili nenaklonjeni okupatoru. Primera radi, jedinice srbijanskih partizana imale su najveće gubitke u ljudstvu upravo u ovom razdoblju. Ovi gubici znatno i višestruko prevazilaze broj osoba ubijenih od strane novih organa vlasti nakon oslobođenja, na tlu uže Srbije. Naravno, revizionistička istoriografija odbija da konstatuje ove činjenice.

Pored opisane odgovornosti za kolaboraciju, vredi navesti najznačajniji primer Mihailovićeve komandne odgovornosti kada je reč o ratnim zločinima snaga pod njegovom komandom. Reč je o ubistvu više hiljada Bošnjaka, pretežno civila, uglavnom žena i dece, 5-11. februara 1943, na području srezova Pljevlja, Priboj, Foča i Čajniče, u okviru vojne operacije koju je Mihailović naredio, a koja je rezultirala masakrom nad više hiljada osoba, „bez obzira na pol i godine starosti“, uključujući istrebljenja mnogih porodica, desetkovanja mnogobrojnih seoskih zajednica i temeljna uništavanja velikog broja naselja. Ako je verovati izveštaju Pavla Đurišića, komandanta četničkih snaga u ovoj operaciji, upućenom Mihailoviću nakon završene operacije, četnici su za sedam dana akcije ubili 8.000 bošnjačkih civila i 1.200 naoružanih boraca. Nepotpuni poimenični podaci potvrđuju ubistvo između 4.000 i 5.000 osoba, od čega je u pljevaljskom srezu među ubijenima bilo 50% dece do 15 godina starosti, a u pribojskom srezu 43% dece iste starosne dobi. Iz sačuvanih dokumenata četničke provenijencije vidljivo je da je Mihailović bio obavešten o ovim masovnim zločinima u prvim danima nakon što se događaji odigrali. Predstavnici akademskog istorijskog revizionizma, uključujući i autore Mihailovićeve biografije, ignorišu ove činjenice.

Sudska rehabilitacija Draže Mihailovića znači ne samo grubo ignorisanje istorijskih činjenica već i finalnu inauguraciju i dodatno markiranje državne laži o četničkom pokretu kao navodno antifašističkom i o ličnosti komandanta ovog pokreta kao navodnoj mučeničkoj žrtvi komunističkog režima. Ovakav ishod dugoročno odgovara najviše strukturama koje nastoje da zatru tekovine borbe koju su izvojevali Mihailovićevi komunistički protivnici, odnosno ukupnom desničarskom, antikomunističkom političkom i ideološkom korpusu.

(Podatke i neke poglede za ovu analizu uzeo sam iz tekstova mladog istoričara Milana Radanovića)

Srbija je danas doživela težak poraz. Što je najstrašnije sama je sebe porazila i iz ovoga poraza je nemoguće da nešto nauči. Poražene su civilizacijske vrednosti, a zacarila je laž. Fašizam iako poražen postoji. Postoje i fašisti koji vešto kriju svoj đavolski rep. Čak sebe nazivaju antifašistima iako su im svi stavovi neofašistički. U skladu je to sa starom spozanjom da je Bog uvek trudi pokazati da postoji, a đavo da ga nema.

Loš je ovo dan za Srbiju.

 

 

 



Komentari (694)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

validni validni 15:30 14.05.2015

Loš dan

sve si u pravu.
nowhereman nowhereman 23:36 18.05.2015

Re: Loš dan


G.Cross G.Cross 15:43 14.05.2015

Toliko o nezavisnom sudstvu


U normalnom svetu kojem ti kazes da tezis, Sudstvo je nezavisno i odluke suda se ne smatraju politickim odlukama.

Sud je doneo odluku i to je to.

Govoriti
Poražene su civilizacijske vrednosti, a zacarila je laž. Fašizam iako poražen postoji. Postoje i fašisti koji vešto kriju svoj đavolski rep. Čak sebe nazivaju antifašistima iako su im svi stavovi neofašistički.


na osnovu jedne sudske odluke , pokazuje mentalni sklop kojeg ti izgleda jos uvek ne mozes da se oslobodis.

BTW odakle ti to da se Bog trudi ka dokaze da postoji?
nim_opet nim_opet 15:47 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

U normalnom svetu kojem ti kazes da tezis, Sudstvo je nezavisno i odluke suda se ne smatraju politickim odlukama.

Ali mi svi znamo da sudstvo u Srbiji nije nezavisno i da odluke jesu politicke.
babmilos babmilos 15:50 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

Sudstvo je nezavisno

Jeste, ali u okvirima društva kome pripada. Da li činjenica da ne postoji norveški sudija koji bi rehabilitovao Kvislinga znači da je norveško sudstvo zavisno?
G.Cross G.Cross 15:54 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

nim_opet
U normalnom svetu kojem ti kazes da tezis, Sudstvo je nezavisno i odluke suda se ne smatraju politickim odlukama.

Ali mi svi znamo da sudstvo u Srbiji nije nezavisno i da odluke jesu politicke.


Pa onda bi bilo bolje napisati blog o tome.

Ne vidim da je iko glasan oko toga.

Srbija danas nije dozivela poraz zato sto je sud rehabilitovao Dazu nego zato sto nema nezavisno sudstvo (ako nema). i niko se zbog toga ne buni.
docsumann docsumann 15:55 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

BTW odakle ti to da se Bog trudi ka dokaze da postoji?


da, jer bi to značilo da mu sopstveno dokazivanje (pokazivanje) prilično loše ide. a priznaćete da bog koji nije u stanju da vam se prikaže, mada to želi, i nije neki naročito sposoban bog.


G.Cross G.Cross 15:56 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

docsumann
BTW odakle ti to da se Bog trudi ka dokaze da postoji?


da, jer bi to značilo da mu sopstveno dokazivanje (pokazivanje) prilično loše ide. a priznaćete da bog koji nije u stanju da vam se prikaže, mada to želi, i nije neki naročito sposoban bog.




A ni djavo se nesto ne krije. Treba samo upaliti televizor.
freehand freehand 16:02 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

babmilos
Sudstvo je nezavisno

Jeste, ali u okvirima društva kome pripada. Da li činjenica da ne postoji norveški sudija koji bi rehabilitovao Kvislinga znači da je norveško sudstvo zavisno?

Ako je to istina, to je onda verovatno zato što je norveški sudija koji je Vidkuna Kvislinga osudio to učinio po zakonu i što je u Norveškoj sudstvo bilo nezavisno i kad je Kvisling osuđen.
maksa83 maksa83 16:05 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

da, jer bi to značilo da mu sopstveno dokazivanje (pokazivanje) prilično loše ide. a priznaćete da bog koji nije u stanju da vam se prikaže, mada to želi, i nije neki naročito sposoban bog.





docsumann docsumann 16:07 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

maksa83


vjernici bi rekli - to je izvučeno iz korteksa
G.Cross G.Cross 16:08 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

maksa83
da, jer bi to značilo da mu sopstveno dokazivanje (pokazivanje) prilično loše ide. a priznaćete da bog koji nije u stanju da vam se prikaže, mada to želi, i nije neki naročito sposoban bog.








Pa Dzon nije video lice Boga u Prvom i Cetvrtom minutu a Genesis ga je video u Tridesetdrugom minutu.

U cemi je problem?
docsumann docsumann 16:17 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

G.Cross
maksa83
da, jer bi to značilo da mu sopstveno dokazivanje (pokazivanje) prilično loše ide. a priznaćete da bog koji nije u stanju da vam se prikaže, mada to želi, i nije neki naročito sposoban bog.








Pa Dzon nije video lice Boga u Prvom i Cetvrtom minutu a Genesis ga je video u Tridesetdrugom minutu.

U cemi je problem?


je l' Genesis sa Gebrijelom ili bez?
babmilos babmilos 16:21 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

što je u Norveškoj sudstvo bilo nezavisno i kad je Kvisling osuđen

Kakve to veze ima? U logici postojanja nezavisnog sudstva spoljni uticaji ne igraju nikakvu ulogu.
maksa83 maksa83 16:22 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

Pa Dzon nije video lice Boga u Prvom i Cetvrtom minutu a Genesis ga je video u Tridesetdrugom minutu.

U cemi je problem?

Što je utakmica nameštena a sudija je ... hehe, nećeš da me zezneš, umalo da krenem da se držim teme.

Kad smo kod toga...

Три плавуше долазе након смрти пред Св. Петра. Он им каже да ће им опростити све грехе и пустити их у Рај, ако одговоре на само једно питање. Плавуше спремно пристадоше, а св. Петар приупита: "Реците ми, што је то Ускрс?"

Прва плавуша радосно подскочи: "Ох, то је бар лако. То је одмор у мају кад сви носе црвене каранфиле и једу пасуљ по парковима." "Нетачно" - рече јој св. Петар и пошаље је у пакао, а затим приупита следећу: "Шта је то Ускрс?"

Друга плавуша одговори: "Ускрс је празник у децембру, кад поставимо лепо дрво у кући, окитимо га и славимо рођење Исуса Христа." Св. Петар је погледа и одмахујући главом у неверици пошаље је у пакао. Окрене се задњој плавуши и њу упита: "Хајде, знаш ли бар ти шта је то Ускрс?"

Трећа плавуша се насмеши самопоуздано и погледа св. Петра у очи: "Знам. Ускрс је хришћански празник. Исуса су заробили римски војници након Последње вечере, коју је имао са својим ученицима. Римљани су га разапели, избоден је копљем и натерали су га да носи круну од трња. Сахрањен је у пећини , која је запечаћена великим каменом. "

Свети Петар зачуди се њеном знању, а задња плавуша настави: "Сваке године помера се камен с улаза пећине и Исус излази напоље .... и, ако угледа своју сенку на зимском сунцу, чека нас још шест недеља зиме."

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:10 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

docsumann


da, jer bi to značilo da mu sopstveno dokazivanje (pokazivanje) prilično loše ide. a priznaćete da bog koji nije u stanju da vam se prikaže, mada to želi, i nije neki naročito sposoban bog.


naprednjak, tebra! je li, bro, ne pitah te, je l' poznaješ možda Kika Pamera, Kotoranina a Jerusalimca? to mi je jedan od bližih drugara, Kiko legenda, the Pride of Montenegro in Jerusalem.

ja se slažem sve sa G. Crossom, jedan na jedan!

a i mislim da je ova samoporaženost kontraproduktivna po Srpsku Levicu. da sam desničar, likovao bih nad ovime i smatrao bih da sam imao uspešan dan smaranja levičara! i, dokle će Srbi više prčkati po materijalu od pre 70 godina umesto da rade na svojoj ruiniranoj naciji?
docsumann docsumann 17:11 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

a i mislim da je ova samoporaženost kontraproduktivna


rekao bih da je samoporaženost uvijek kontraproduktivna
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:19 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

vala jes'. idem sada, imamo posetu Serbia Legalise, poapsila nam murija sve. Dolaze i Ateisti (Rap). much love from NS!
docsumann docsumann 17:25 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

much love from NS!


Herceg Novi Sad

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:12 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

. i, ako ugleda svoju senku na zimskom suncu, čeka nas još šest nedelja zime."


No way?!"

"Yahweh!"

;>
nim_opet nim_opet 19:48 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

Srbija danas nije dozivela poraz zato sto je sud rehabilitovao Dazu nego zato sto nema nezavisno sudstvo (ako nema). i niko se zbog toga ne buni.


O nezavisnosti sudstva i tuzilastva (tj. nedostatku iste) se cuje i culo se poprilicno. Pisano i profesionalno, a i amaterski, onako kad se primeti kako predsednik Vlade odlucuje o krivici, kako ministri optuzuju, procesuiraju itd. ili jos vise kada ne rade ono sto bi trebalo da rade jerbo im je tako....indikovano.

Samo se podsetimo pretnji predsednika drzave specijalnom tuziocu, i zatim komentara i reagovanja na isto. E sada, to sto se ne buni vecina glasaca stranaka na vlasti ili botova koji pisu po narudzbi je druga stvar.
G.Cross G.Cross 22:20 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

Свети Петар зачуди се њеном знању, а задња плавуша настави: "Сваке године помера се камен с улаза пећине и Исус излази напоље .... и, ако угледа своју сенку на зимском сунцу, чека нас још шест недеља зиме."


Nije tebi lako tamo u tim planinama necega, mislim neke drzave u satsavu USA.

Nego je li Potroriko konstituivni deo Federacije ili nije?

Letih jednom i San Juana ili kako se vec zove capital Portorica. Istovarise nas u Majami, kerovi nas Izlizase trazeci drogu.
Tada sam cuo da je Puertorico deo USA ali Pororikanci nisu .

jel mozes ovo malo da razjasnis nama iz daleke Jevrope?

Ozbiljno, mislim da je interesatntno resenje. Ako sam dobro razumeo.
maksa83 maksa83 22:57 14.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

jel mozes ovo malo da razjasnis nama iz daleke Jevrope?

Mogu, ali moraš stvarno pažljivo da slušaš.

Sve Trini objasnio, i San Juan, i Puertoriko, i Amerika.

Stavi najbolje slušalice koje imaš.



anonimni_autor anonimni_autor 00:03 15.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

freehand
babmilos
Sudstvo je nezavisno

Jeste, ali u okvirima društva kome pripada. Da li činjenica da ne postoji norveški sudija koji bi rehabilitovao Kvislinga znači da je norveško sudstvo zavisno?

Ako je to istina, to je onda verovatno zato što je norveški sudija koji je Vidkuna Kvislinga osudio to učinio po zakonu i što je u Norveškoj sudstvo bilo nezavisno i kad je Kvisling osuđen.

Kada smo kod naše tradicije nezavisnog sudstva... Šta mislite kako bi Tito završio da su ga slučajno Nedić ili Draža uhapsili.Nezavisno sudstvo mi zapravo nikada nismo ni imali(da ne pominjem kako su naše dinastije uticale na sudstvo) i treba ga tek sada izgraditi
docsumann docsumann 04:05 15.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

je li, bro, ne pitah te, je l' poznaješ možda Kika Pamera, Kotoranina a Jerusalimca? to mi je jedan od bližih drugara, Kiko legenda, the Pride of Montenegro in Jerusalem.


tek sad vidjeh ovo.

ne poznajem čovjeka. ustvari, i moju nekadašnju kotorsku ekipu (iz originalne postave Portobela) nisam vidio deceniju i više.

8c_competizione 8c_competizione 10:38 15.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

Pa Dzon nije video lice Boga u Prvom i Cetvrtom minutu a Genesis ga je video u Tridesetdrugom minutu.

U cemi je problem?





jebi ga, nisam mogao da izdrzim

mada ni ova nije losa:



izvini za trol, samo se namestilo
hajkula1 hajkula1 10:39 15.05.2015

Re: Toliko o nezavisnom sudstvu

anonimni_autor
Šta mislite kako bi Tito završio da su ga slučajno Nedić ili Draža uhapsili.



Šta bi bilo, kad bi bilo.


not2old2rock not2old2rock 15:45 14.05.2015

Imate silu i nije vas briga

ivana23 ivana23 15:54 14.05.2015

Suština

Sudija je dodao da su se oni bavili isključivo time da li je Dragoljub Mihailović imao fer i pravično suđenje, a ne o činjenici da li je bio ratni zločinac, izjavio je sudija Trešnjev.

Takođe, dodao je sudija, presuda ne znači rehabilitaciju Ravnogorskog pokreta i Jugoslovenske vojske u otadžbini, jer je to, kako je objasnio, učinjeno brojnim zakonima koji se odnose na boračka pitanja.

Sudsko veće nije bilo nadležno da se bavi utvrđivanjem činjenica i izvođenjem zaključaka da li je Mihailović ratni zločinac ili ne, rekao je Trešnjev, između ostalog i zato što to "posle ovoliko vremena i nije bilo moguće učiniti".

Blic
G.Cross G.Cross 16:01 14.05.2015

Re: Suština

ivana23
Sudija je dodao da su se oni bavili isključivo time da li je Dragoljub Mihailović imao fer i pravično suđenje, a ne o činjenici da li je bio ratni zločinac, izjavio je sudija Trešnjev.

Takođe, dodao je sudija, presuda ne znači rehabilitaciju Ravnogorskog pokreta i Jugoslovenske vojske u otadžbini, jer je to, kako je objasnio, učinjeno brojnim zakonima koji se odnose na boračka pitanja.

Sudsko veće nije bilo nadležno da se bavi utvrđivanjem činjenica i izvođenjem zaključaka da li je Mihailović ratni zločinac ili ne, rekao je Trešnjev, između ostalog i zato što to "posle ovoliko vremena i nije bilo moguće učiniti".

Blic


Po meni korektna sudska odluka.

angie01 angie01 16:07 14.05.2015

Re: Suština

Po meni korektna sudska odluka.



a zasto se onda zove rehabilitacija draze,...ako je presuda vezana samo za nacin sudjenja mihajlovicu.

u ovom ivaninom citatu je napisano- nismo se bavili sustinom, time, da li je on kriv ili ne.
freehand freehand 16:09 14.05.2015

Re: Suština

angie01
Po meni korektna sudska odluka.



a zasto se onda zove rehabilitacija draze,...ako je presuda vezana samo za nacin sudjenja mihajlovicu.

u ovom ivaninom citatu je napisano- nismo se bavili sustinom, time, da li je on kriv ili ne.

Zato što je svako nevin dok se ne dokaže da je kriv. A suđenje na kome je Mihailović proglašen krivim proglašeno je ništavim.
angie01 angie01 16:16 14.05.2015

Re: Suština


Zato što je svako nevin dok se ne dokaže da je kriv


niko tu sumnju nije izrazio- po onome sto je napisano- pise, da se sud time nije ni bavio.

pa onda bi trebalo da vrate sve sto su oteli Nemcima po Vojvodini, u jos ludjoj varijanti- gde nikakvog procesa nije ni bilo, nego su stradali, streljani, proterani i opljackani- samo zato sto su sporne nacionalnosti.
milojep milojep 16:17 14.05.2015

Re: Suština

pa onda bi trebalo da vrate sve sto su oteli Nemcima po Vojvodini, u jos ludjoj varijanti- gde nikakvog procesa nije ni bilo, nego su stradali, streljani, proterani i opljackani- samo zato sto su sporne nacionalnosti.


ti nisi informisana da je taj zakon odavno donet?
Šta više ni nošenje naci-uniformi se više ne tumači kao zločin ako daš izjavu da je to rađeno pod prisilom!
angie01 angie01 16:19 14.05.2015

Re: Suština

ti nisi informisana da je taj zakon odavno donet?


koji zakon?
milojep milojep 16:23 14.05.2015

Re: Suština

angie01
ti nisi informisana da je taj zakon odavno donet?


koji zakon?

pa zakon o restituciji, više stotina Nemaca se prijavilo za vraćanje imovine koliko se sećam da sam čitao.

http://www.kurir.rs/restitucija-nemci-podneli-500-molbi-za-imovinu-clanak-1300563
freehand freehand 16:25 14.05.2015

Re: Suština

niko tu sumnju nije izrazio- po onome sto je napisano- pise, da se sud time nije ni bavio.

Hajde još jednom: svi su nevini dok im se sudski ne dokaže krivicea, pa čak i Draža Mihailović. Danas je sud utvrdio da ondašnji sud nije sudio koretkno te je njegovu presudu utvrdio ništavnom. Šta tu nije jasno?
pa onda bi trebalo da vrate sve sto su oteli Nemcima po Vojvodini, u jos ludjoj varijanti- gde nikakvog procesa nije ni bilo, nego su stradali, streljani, proterani i opljackani- samo zato sto su sporne nacionalnosti.

To su već druge stvari, nije u pitanju bio sudski proces.
angie01 angie01 16:27 14.05.2015

Re: Suština

više stotina Nemaca se prijavilo za vraćanje imovine koliko se sećam da sam čitao.


je l? Prvi put cujem.

znam da su zamolili da ih puste samo da vide svoja rodna mesta i kuce.

nisam cula da je i jedan Nemac negde nesto potrazivao i dobio niti mi je jasno, kako bi se to sprovelo, s obzirom da su u medjuvremenu njihove prvo podeljene kuce, imanja, radnje, fabrike,...otkupljene.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:31 14.05.2015

Re: Suština

a zasto se onda zove rehabilitacija draze,


A kako treba da se zove:)
Neki Draža osuđen u procesu koji nije bio pravičan i zbog toga je sad taj Draža rehabilitovan, ali to ne treba da se zove rehabilitacija Draže :))
Nego koga?

E baš me razveseliš nekad :)))
angie01 angie01 16:34 14.05.2015

Re: Suština


Hajde još jednom:


evo, jos jednom,....ako se neko ne bavi krivicom optuzenog, nego samo nacinom na koji mu se sudilo, onda se to valjda ne zove rehabilitacijom, ...niko nije osporio dokaze i krivicu, nego samo nacin sudjenja,...za neciju rehabilitaciju bi upravo to bilo potrebno- dokazivanje nevinosti.

kapiram ja sta ti kazes, a verujem i da ti kapiras ovo sto ja- mislim, da ne vrtimo krugove.


nije u pitanju bio sudski proces.


pa upravo zbog toga, u toliko pre- zar ovde ne vazi- sve dok se ne utvrdi da je neko kriv.
milojep milojep 16:35 14.05.2015

Re: Suština

Sad malo proguglah te videh da izgleda amandman SVM (saveza vojvođanskih Mađara) gde bi se pripadnici okupacionih snaga uz svedočenje da je to bilo pod prisilom mogli uključiti u restituciju, nije prošao! A izgleda zato što nije moglo da se nađe rešenje kako bi se onda 'Nedićevci' i 'Ljotićevci' isključili iz takvog amandmana E zemljo..
milojep milojep 16:35 14.05.2015

Re: Suština

nisam cula da je i jedan Nemac negde nesto potrazivao


eno ti link gore!
freehand freehand 16:37 14.05.2015

Re: Suština

za neciju rehabilitaciju bi upravo to bilo potrebno- dokazivanje nevinosti.

Nevinost se dokazivala samo kod inkvizicije i sličnih sudova.
Tako su, na primer, žene optužene za veštičarenje bacali u virove. Ako se udave - to znači da su krive. Ako se ne udave nečastivi im je pomogao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:38 14.05.2015

Re: Suština

niko nije osporio dokaze i krivicu

Koje dokaze i koju krivicu?
Kad su dokazi i krivica utvrđeni?
Kako se zna da postoje ako je za proces na kom se to navodno utvrđivalo dokazano da nije bio normalan.

Što se bre petljaš u stvari koje ama baš ni malo ne razumeš?
G.Cross G.Cross 16:39 14.05.2015

Re: Suština

angie01
Po meni korektna sudska odluka.



a zasto se onda zove rehabilitacija draze,...ako je presuda vezana samo za nacin sudjenja mihajlovicu.

u ovom ivaninom citatu je napisano- nismo se bavili sustinom, time, da li je on kriv ili ne.



Zato i kazem da je korektna. Zato sto ne tvrdi ni da je Draza kriv ni da je nevin nego govori o uslovima prvog sudjenja.
Odluka kaze da prvo sudjenje nije bilo u normalnim uslovima i ponistava odluku. Ne kaze da Draza nije kriv.

Sada sto pojam rehabilitacije po prirodi naseg drustva biva odmah shvacen kao politicki a ne Pravni akt, to je nesto o cemu treba da razmislimo.
docsumann docsumann 16:39 14.05.2015

Re: Suština

Tako su, na primer, žene optužene za veštičarenje bacali u virove. Ako se udave - to znači da su krive. Ako se ne udave nečastivi im je pomogao.


još s kamenom pride.
pa ako se udavi - znači da je nevina, ako ispluta - ide na lomaču.
angie01 angie01 16:40 14.05.2015

Re: Suština

eno ti link gore!


procitala sam,...sa komentarima:))),...zivi bili pa videli, ko ce bilo sta da vrati.
milojep milojep 16:41 14.05.2015

Re: Suština

za neciju rehabilitaciju bi upravo to bilo potrebno- dokazivanje nevinosti


Vidim da se dosta po blogovima provlači teza da je dokazano samo da nije bilo fer suđenja a zapostavlja se činjenica da se tim dokazivanjem i moralno i pravno poništava i bilo kakva krivica za to što mu je stavljano na teret! Dakle puna rehabilitacija!
angie01 angie01 16:43 14.05.2015

Re: Suština

Odluka kaze da prvo sudjenje nije bilo u normalnim uslovima i ponistava odluku. Ne kaze da Draza nije kriv.


da, samo sto posle kaze,

Sudsko veće nije bilo nadležno da se bavi utvrđivanjem činjenica i izvođenjem zaključaka da li je Mihailović ratni zločinac ili ne, rekao je Trešnjev, između ostalog i zato što to "posle ovoliko vremena i nije bilo moguće učiniti".


pa mi deluje, da je na ovaj nacin i zavrsena prica.
babmilos babmilos 16:47 14.05.2015

Re: Suština

posle ovoliko vremena i nije bilo moguće učiniti

Super je sudija, pravi nezavisni, kao Kradoman onomad. "Nisam se bavio tim poslom, ali znam da ga nije moguće obaviti." Sjajno.
grol grol 16:54 14.05.2015

Re: Suština

G.Cross
Ne kaze da Draza nije kriv.


Ocigledno, tebi pravo nije jaca strana. To sto je sud ukinuo presudu iz 1946. znaci da je Draza nevin. Svaki neosudjen covek je nevin pred ocima zakona.
ivana23 ivana23 16:58 14.05.2015

Re: Suština

Sve obrazlozeno, pa koga ne mrzi da cita...

Vesna Rakić Vodinelić
milojep milojep 17:08 14.05.2015

Re: Suština

ivana23
Sve obrazlozeno, pa koga ne mrzi da cita...

Vesna Rakić Vodinelić


Porazno je da neko ko važi za vrhunskog pravnika ide protiv prava pojedinca na pošteno suđenje i oko toga gradi priču na deset strana.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:09 14.05.2015

Re: Suština

Sada sto pojam rehabilitacije po prirodi naseg drustva biva odmah shvacen kao politicki a ne Pravni akt, to je nesto o cemu treba da razmislimo.


A tome doprinose i sudije.
Evo recimo ovo obrazloženje, tu kao da se sudija pravda onima koji Dražu smatraju izdajnikom, ubicom koljačem, pa im kaže, ne znam da li jeste ili nije, nismo to ni razmatrali, što ostavlja mogućnost da i sudija misli da jeste.
A to je već čista politika.

Umesto toga, bolje bi bilo da u obrazloženju stoji zašto je taj postupak poništen i proglašen ništavnim (pravni razlozi, zabrana svedočenja strani odbrane, zabrana uvida odbrani u spise itd) a ne ovo očijukanje sa drugom političkom stranom.

A što se političke dimenzije Draže Mihailovića tiče, nikoga ova presuda ne može i ne treba da natera da on o njemu od sada misli drugačije.
To je tekovina demokratije, tj onog ideala za koji se i sam Draža borio.
Milsite o svakome šta hoćete, ali pravno, Draža ne nevin.
Normalno, kao i svi mi ovde, niko nam nije dokazao krivicu, dakle nevini smo, ali to nas ne sprečava da jedni o drugima mislimo da smo komunisti, četnici, fašisti, ovakvi, onakvi.

Isto tako, meni nikakva sudska presuda nije potrebna da bih o Titi mislio da je zločinac, monstrum, ubica.


not2old2rock not2old2rock 17:35 14.05.2015

Re: Suština

angie01

evo, jos jednom,....ako se neko ne bavi krivicom optuzenog, nego samo nacinom na koji mu se sudilo, onda se to valjda ne zove rehabilitacijom, ...niko nije osporio dokaze i krivicu, nego samo nacin sudjenja,...za neciju rehabilitaciju bi upravo to bilo potrebno- dokazivanje nevinosti.



Ako braniocima ne dozvoliš uvid u "dokazni materijal" gde je dokazano bilo falsifikata, ako šef države za branioca javno kaže da "njegova odbrana izražava neodoljivu mržnju prema narodu", pa ga posle i strpaju na robiju da tamo i skonča, ako ne dozvoliš svedoke odbrane (američke pilote)



uz obrazloženje da ima isuviše svedoka optužbe(!) i još sve to tako zbrziš, to nije suđenje, to je farsa, razumeš?
angie01 angie01 17:49 14.05.2015

Re: Suština

Sve obrazlozeno,


Posebnost suda, retroaktivnost i pravo na odbranu u slučaju Mihailovića su, ipak, imali manje devijacija u odnosu na prosek, nego što je to bio slučaj u Francuskoj i Britaniji. Ni u jednoj od obuhvaćenih država nije došlo do rehabiliticije postratnih osuđenika za dela izdaje, kolaboracije i/ili ratnih zločina.

Prihvatiti rehabilitaciju D. Mihailovića, mimo standarda postratnih suđenja u konsolidovanim demokratijama, samo zato što je suđenje sproveo komunistički sud, kome se odmah nužno imputira primena ideoloških kriterijuma u suđenju, ili primeniti današnje standarde pravičnog suđenja na jedno postratno suđenje, bilo gde da je održano, značilo bi sprovođenje političkog suđenja. Jedno je političko suđenje u postratnim uslovima, a sasvim nešto drugo, politička rehabilitacija u državi koja je zasnovana makar na formalnoj parlamentarnoj demokratiji. Prvo se, na osnovu komparativne prakse toleriše, drugo ne.

Neću kriti – protivim se rehabilitaciji D. Mihailovića iz osnovnog razloga koji sam iznela na početku ovog teksta: rehabilitacija je u nas, iako to nije tako zakonski postavljeno, shvaćena kao ideološka i politička mera revizije istorije, a ne kao pravna mera. Protivim se rehabilitaciji D. Mihailovića i iz „političkih“ razloga – smatram da je bilo dovoljno dokaza i pred komunističkim sudom da je izvršio teška krivična dela. Protivim se rehabilitaciji D. Mihailovića zato što bi ona legitimisala nekažnjivost i omogućila proširenje ideje nekažnjivosti na ratne zločine iz devedesetih. Ipak, nastojala sam da primenim legitiman komparativni i kontekstualni pravni pristup. Na sreću, njegov rezultat se poklopio sa mojim političkim stavom. Možda je bilo i obrnuto – prihvatila sam komparativni i kontekstualni pristup, zbog mog političkog stava. Ali, ne vidim zašto komparativni i kontekstualni pristup imaju manju pravnu vrednost od ideološkog legalizma i pravne države shvaćene kao svrha samoj sebi.
[b][/b]
babmilos babmilos 17:54 14.05.2015

Re: Suština

Evo recimo ovo obrazloženje, tu kao da se sudija pravda onima koji Dražu smatraju izdajnikom, ubicom koljačem, pa im kaže, ne znam da li jeste ili nije, nismo to ni razmatrali, što ostavlja mogućnost da i sudija misli da jeste.
A to je već čista politika.

A da sudija misli da nije, to ne bi bila politika?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:00 14.05.2015

Re: Suština

A da sudija misli da nije, to ne bi bila politika?


Naravno da bi bila.

Ne razumem zašto se sudija uopšte bavi nečim što nije bilo predmet procesa o kom govori?
To njegovo bavljenje nečim van procesa je njegov politički osvrt na proces, a to nije dobro.
Makar sudije trebaju da razdvoje pravo od politike.
freehand freehand 18:01 14.05.2015

Re: Suština

Posebnost suda, retroaktivnost i pravo na odbranu u slučaju Mihailovića su, ipak, imali manje devijacija u odnosu na prosek, nego što je to bio slučaj u Francuskoj i Britaniji. Ni u jednoj od obuhvaćenih država nije došlo do rehabiliticije postratnih osuđenika za dela izdaje, kolaboracije i/ili ratnih zločina.

Na stranu što je ovo besmislica po sebi, i što bi, kad se već poredi logičnije bilo poređenje sa SSSR ili nekom od zemalja istočne Evrope, ali porediti sa Britanijom u kojoj važi anglosaksonski pravni sistem prilično je čudno.
grmfrm grmfrm 18:07 14.05.2015

Re: Suština

pa onda bi trebalo da vrate sve sto su oteli Nemcima po Vojvodini, u jos ludjoj varijanti- gde nikakvog procesa nije ni bilo, nego su stradali, streljani, proterani i opljackani- samo zato sto su sporne nacionalnosti.


Vazi a sta cemo sa Beogradjanima koji uzivaju u otetim kucama u stanovima?
angie01 angie01 18:08 14.05.2015

Re: Suština

Na stranu što je ovo besmislica po sebi,


kaze ko, freehand, relativizator svega sto mu ne odgovara, strucnjak za pravna pitanja na blogu, twitteru i fejsu.
angie01 angie01 18:09 14.05.2015

Re: Suština

Vazi a sta cemo sa Beogradjanima koji uzivaju u otetim kucama u stanovima?


pa i sa njima.
freehand freehand 18:21 14.05.2015

Re: Suština

angie01
Na stranu što je ovo besmislica po sebi,


kaze ko, freehand, relativizator svega sto mu ne odgovara, strucnjak za pravna pitanja na blogu, twitteru i fejsu.

Da. Svako ko govori o dokazivanju nevinosti slobodno me može smatrati pravnim ekspertom.

dr.wagner dr.wagner 18:29 14.05.2015

Re: Suština

....dan


-Ne bih solio ranu ..., ali ovo se kod nas ne može dogoditi ...
... mi smo nastali na antifašizmu i evropskim vrijednostima ...


-Nego ...


freehand

Da. Svako ko govori o dokazivanju nevinosti slobodno me može smatrati pravnim ekspertom.


-Što je sPorno u dokazivanju nevinosti?



Wagner
freehand freehand 18:31 14.05.2015

Re: Suština

-Što je sPorno u dokazivanju nevinosti?

Kad me to pitaš ja posumnjam u europske vrijednosti na kojima si nastao.
dr.wagner dr.wagner 18:43 14.05.2015

Re: Suština

-Pozdrav druže

freehand
-Što je sPorno u dokazivanju nevinosti?

Kad me to pitaš ja posumnjam u europske vrijednosti na kojima si nastao.


- Angie je u pravu ...
...ako postoji osuđujuća presuda , tada je proces na višoj instanci ili u
obnovljenom postupku de facto dokazivanje nevinosti ...

-Jednostavno više nije moguće govoriti o presumpciji nevinosti jer je osoba
osuđena (možda je već i na izdržavanju kazne)


W
freehand freehand 18:45 14.05.2015

Re: Suština

dr.wagner
-Pozdrav druže

freehand
-Što je sPorno u dokazivanju nevinosti?

Kad me to pitaš ja posumnjam u europske vrijednosti na kojima si nastao.


- Angie je u pravu ...
...ako postoji osuđujuća presuda , tada je proces na višoj instanci ili u
obnovljenom postupku de facto dokazivanje nevinosti ...

-Jednostavno više nije moguće govoriti o presumpciji nevinosti jer je osoba
osuđena (možda je već i na izdržavanju kazne)


W

Navikao sam da znaš šta pričaš... Vagineru, ovde nije bilo reči o krivici, nego o valjanosti suđenja. Time što je utvrđeno da suđenje nije bilo valjano nije dokazana nevinost, nego je dokazano da kvirica nije dokazana.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:47 14.05.2015

Re: Suština

ako postoji osuđujuća presuda , tada je proces na višoj instanci ili u
obnovljenom postupku de facto dokazivanje nevinosti ...


Doktore, doktore, pa ko vas takve primi u Evropu :)

Nema dokazivanja nevinosti ni na toj insatnci, jer se na toj instanci i ne sudi optuženom nego procesu u kom je optuženi osuđen.
Tu je proces tema, a ne optuženi u procesu.
docsumann docsumann 18:50 14.05.2015

Re: Suština

Nema dokazivanja nevinosti ni na toj insatnci, jer se na toj instanci i ne sudi optuženom nego procesu u kom je optuženi osuđen.
Tu je proces tema, a ne optuženi u procesu.



Ali kriv je svaki. Ovde nevinog coveka
nema. Ali ima ih na hiljade krivih koji nisu ovde i nikad nece
ni doci, jer kad bi svi krivi dospeli ovamo, ova bi Avlija
morala biti od mora do mora. Ja ljude znam, krivi su svi, samo
nije svakome pisano da ovde hleb jede


Ivo Andrić/ Prokleta Avlija
dr.wagner dr.wagner 18:52 14.05.2015

Re: Suština

freehand

Navikao sam da znaš šta pričaš... Vagineru, ovde nije bilo reči o krivici, nego o valjanosti suđenja. Time što je utvrđeno da suđenje nije bilo valjano nije dokazana nevinost, nego je dokazano da kvirica nije dokazana.


-Pa uvijek se u drugostupanjskom ili n-stupanjskom postupku utvrđuje "valjanost"
prethodnog suđenja ....

-Djelo .... bilo učinjeno ili ne ... ne NASTAJE ni ne NESTAJE obnovljenim postupkom

...upravo se i radi o pobijanju prethodnog procesa , a to je zapravo sada već
DOKAZIVANJE NEVINOSTI ... jer sam pravno već kriv (prethodnom presudom)



W
dr.wagner dr.wagner 18:56 14.05.2015

Re: Suština

Zdravo druže

hoochie coochie man

Doktore, doktore, pa ko vas takve primi u Evropu :)


-Isti takvi ...


W
freehand freehand 18:57 14.05.2015

Re: Suština

dr.wagner
freehand

Navikao sam da znaš šta pričaš... Vagineru, ovde nije bilo reči o krivici, nego o valjanosti suđenja. Time što je utvrđeno da suđenje nije bilo valjano nije dokazana nevinost, nego je dokazano da kvirica nije dokazana.


-Pa uvijek se u drugostupanjskom ili n-stupanjskom postupku utvrđuje "valjanost"
prethodnog suđenja ....

-Djelo .... bilo učinjeno ili ne ... ne NASTAJE ni ne NESTAJE obnovljenim postupkom

...upravo se i radi o pobijanju prethodnog procesa , a to je zapravo sada već
DOKAZIVANJE NEVINOSTI ... jer sam pravno već kriv (prethodnom presudom)

W

Izvini, mora da je do mene. Ja to ne umem jasnije da objasnim no što već jesam a da sad ulazim u kvazilogičke petlje ne pada mi na pamet.


Nego, milostiva Kolinda u Blajburgu, obilazi ujku?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:01 14.05.2015

Re: Suština

docsumann
Nema dokazivanja nevinosti ni na toj insatnci, jer se na toj instanci i ne sudi optuženom nego procesu u kom je optuženi osuđen.
Tu je proces tema, a ne optuženi u procesu.



Ali kriv je svaki. Ovde nevinog coveka
nema. Ali ima ih na hiljade krivih koji nisu ovde i nikad nece
ni doci, jer kad bi svi krivi dospeli ovamo, ova bi Avlija
morala biti od mora do mora. Ja ljude znam, krivi su svi, samo
nije svakome pisano da ovde hleb jede


Ivo Andrić/ Prokleta Avlija


Ako hoćeš da znaš kakva je neka država i njena uprava, i kakva im je budućnost, gledaj samo da saznaš koliko u toj zemlji ima čestitih i nevinih ljudi po zatvorima, a koliko zlikovaca i prestupnika na slobodi. To će ti najbolje kazati."
dr.wagner dr.wagner 19:21 14.05.2015

Re: Suština

freehand

Nego, milostiva Kolinda u Blajburgu, obilazi ujku?


-Što bi se reklo ... malo diže rep ovima što su je doveli na vlast

-Bila je ona i u Jasenovcu nedavno ... ali na "krivi dan" ...
... Srđan joj je odredio datum ....

W
sioux sioux 19:23 14.05.2015

Re: Suština

dr.wagner
...upravo se i radi o pobijanju prethodnog procesa , a to je zapravo sada već
DOKAZIVANJE NEVINOSTI ... jer sam pravno već kriv (prethodnom presudom)

nurudin nurudin 20:17 14.05.2015

Re: Suština

Енџи, рече Дубравка давно...

G.Cross G.Cross 20:43 14.05.2015

Re: Suština

grol
G.Cross
Ne kaze da Draza nije kriv.


Ocigledno, tebi pravo nije jaca strana. To sto je sud ukinuo presudu iz 1946. znaci da je Draza nevin. Svaki neosudjen covek je nevin pred ocima zakona.


Promisli ti to jos malo.

To da nije kriv dok se ne dokaze suprotno nije rekao Sud nego Zakon.

Sud donosi odluke po zakonu.

A zakone donosi SKupstina.

Ako se nekome ne svidja odluka suda danas nek ne krivi Sud koji je sudio po zakonu nego Skupstinu koja je donela zakon.

Jebes ti ovu demokratiju, mlogo komplikovana.

isidora.k isidora.k 23:48 14.05.2015

Re: Suština

Sudsko veće nije bilo nadležno da se bavi utvrđivanjem činjenica i izvođenjem zaključaka da li je Mihailović ratni zločinac ili ne...

Suđenje Draži Mihajloviću bilo bi ponovljeno da je živ, presuda je oborena zbog pravnih propusta .

Nimberški sud imao je pravni propust .

Ocigledno, tebi pravo nije jaca strana. To sto je sud ukinuo presudu iz 1946. znaci da je Draza nevin. Svaki neosudjen covek je nevin pred ocima zakona.





Poglavnik Pavelić nikad nije suđen . Poglavnik Pavelić je nevin . Poglavnik je Zemunu imao svoju ulicu .

Adolf Hitler nije suđen . Adolf Hitler je nevin .

Svi su nevini , samo su krive žrtve .

Naslednicama poglavara ustaškog režima NDH Ante Pavelića , krvniku i zločincu , vraćena je imovina u Zagrebu , davne 2006 godine .

Za poreklo imovine nema živih svedoka .

Pavelić nikad nije bio ni optužen niti mu je suđeno , već mu je imovina konfiskovana odlukom vojnih vlasti nakon 1945. godine .

Ne zameram im , ne znaju ! (iz pomirenja partizana , četnika i ustaša)




Savetnik predsednika Srbije i punomoćnik predlagača rehabilitacije Dragoljuba Mihailovića Oliver Antić je istakao da je u ravnogorskom pokretu bilo i oko 10.000 Hrvata , "izvornih antifašista" , ali i 8.000 muslimana , 6.000 slovenaca .

"Izvorni antifašista" , ne zameri profesore , morao se pokazati na delu.
anonimni_autor anonimni_autor 00:19 15.05.2015

Re: Suština

angie01

Zato što je svako nevin dok se ne dokaže da je kriv


niko tu sumnju nije izrazio- po onome sto je napisano- pise, da se sud time nije ni bavio.

pa onda bi trebalo da vrate sve sto su oteli Nemcima po Vojvodini, u jos ludjoj varijanti- gde nikakvog procesa nije ni bilo, nego su stradali, streljani, proterani i opljackani- samo zato sto su sporne nacionalnosti.

Izvini... da li se radi o onoj naciji koja je za vreme svoje četvorogodinje vladavine pobila skoro dva miliona naših? Streljanja taoca, kaznene ekspedicije i odvođenja u logore smrti su bili u najboljem duhu evropske demokratske tradicije? A vidi mi necivilizovano uzvratili eksproprijaciom zemljišnih poseda Foxdojčera. Vidiš ja imam jednu prijateljicu čiji su predci bili vojvođanski nemci(milošakovići-odmah se vidi da je prevedeno prezime) i niko ih nije posle rata pipnuo, jer su se u njemu poneli kako treba.
gospodjica gospodjica 07:45 15.05.2015

Korektna, al zamalo

Ako se slepo, formalno pravno i birokratski držimo sudske odluke, onda je to sve tačno (da sud nije utvrđivao krivicu D.M., nije se bavio njegovom ulogom u ratu itd.), međutim, moraju se uzeti u obzir posledice koje proizlaze iz ove presude, a one su: 1. Zaključak da je D.M. nepravedno osuđen u političkom procesu, čime je izvan snage stavljena ona presuda koja je donesena 1946: 2. S obzirom na poništenje osuđujuće presude, D.M. se od tada nadalje smatra neosuđivanim licem, sa svim građanskim pravima; 3.Shodno tome, njemu se mogu javno odavati počasti, a njegovim imenom nazivati ulice, mostovi, trgovi, škole i drugi javni objekti; 4. Uzme li se sve ovo u obzir, provedeni postupak rehabilitacije D.M. za direktnu posledicu ima rehabilitaciju ne samo njega, nego i njegovog Ravnogorskog četničkog pokreta, i ideologije koju je on provodio Zato, oni koji tvrde da ova presuda nema nikakve veze sa stvarnom rehabilitacijom ratnog zločinca D.M., njegovog pokreta i ideologije, lažu.
tsunade tsunade 09:51 15.05.2015

Re: Suština

udija je dodao da su se oni bavili isključivo time da li je Dragoljub Mihailović imao fer i pravično suđenje, a ne o činjenici da li je bio ratni zločinac, izjavio je sudija Trešnjev.

Takođe, dodao je sudija, presuda ne znači rehabilitaciju Ravnogorskog pokreta i Jugoslovenske vojske u otadžbini, jer je to, kako je objasnio, učinjeno brojnim zakonima koji se odnose na boračka pitanja.

Sudsko veće nije bilo nadležno da se bavi utvrđivanjem činjenica i izvođenjem zaključaka da li je Mihailović ratni zločinac ili ne, rekao je Trešnjev, između ostalog i zato što to "posle ovoliko vremena i nije bilo moguće učiniti".
Blic


meni nije jasno šta ljudima u ovom slučaju nije jasno i što su se toliko ovi ljubitelji komunizma uspalili?
8c_competizione 8c_competizione 10:43 15.05.2015

Re: Suština

Neki Draža osuđen u procesu koji nije bio pravičan i zbog toga je sad taj Draža rehabilitovan


mislim da je rec "rehabilitacija" u ovom slucaju spin medija kako bi se podigla citannost!

svako ko je procitao izjavu sudstva razume da to nije nikakva rehabilitacija, vec da se ponistava nefer sudjenje.

tako ja to razumem

a ovo sa "rehabilitacijom" je odlicna "municija" za, kako domaca, tako i prepucavanja u regionu!
grol grol 12:26 15.05.2015

Re: Suština

G.Cross
Promisli ti to jos malo.To da nije kriv dok se ne dokaze suprotno nije rekao Sud nego Zakon.Sud donosi odluke po zakonu.A zakone donosi SKupstina.Ako se nekome ne svidja odluka suda danas nek ne krivi Sud koji je sudio po zakonu nego Skupstinu koja je donela zakon.Jebes ti ovu demokratiju, mlogo komplikovana.


Nije komplikovano. Vrlo je jasno. Sud je ukinuo presudu iz 1946. sto znaci da je Draza navin PRAVNO gledano.
grol grol 12:32 15.05.2015

Re: Suština

isidora.k
Poglavnik Pavelić nikad nije suđen . Poglavnik Pavelić je nevin . Poglavnik je Zemunu imao svoju ulicu .Adolf Hitler nije suđen . Adolf Hitler je nevin


Oni su pravno gledano nevini. Istorijski gledano oni su zlocinci.

Tito nikada nije osudjen ali znamo da je istorijski zlocinac a i civilizacijski gubitnik s obzirom da je komunizam otisao na civilizacijsku deponiju.
angie01 angie01 13:33 15.05.2015

Re: Suština

meni nije jasno šta ljudima u ovom slučaju nije jasno i što su se toliko ovi ljubitelji komunizma uspalili?


pa, evo ja, kao nekomunista isto reagujem na prilicnu nejasnocu ovog postupka, mene kao ljudsko bice, gradjanku ove zemlje i sveta, zanima sta je bilo sa zlocinima- to mi je nekako d mejn pojnt.

znaci- ako su bili- ovo je onda sta?

ako nisu bili- zasto se onda taj deo ne razjasni jednom zauvek?!
freehand freehand 13:35 15.05.2015

Re: Suština

angie01
meni nije jasno šta ljudima u ovom slučaju nije jasno i što su se toliko ovi ljubitelji komunizma uspalili?


pa, evo ja, kao nekomunista isto reagujem na prilicnu nejasnocu ovog postupka, mene kao ljudsko bice, gradjanku ove zemlje i sveta, zanima sta je bilo sa zlocinima- to mi je nekako d mejn pojnt.

znaci- ako su bili- ovo je onda sta?

ako nisu bili- zasto se onda taj deo ne razjasni jednom zauvek?!



Pa umreću...

angie01 angie01 13:39 15.05.2015

Re: Suština

Pa umreću...


a sta ti je tacno smesno?
freehand freehand 13:44 15.05.2015

Re: Suština

angie01
Pa umreću...


a sta ti je tacno smesno?

Numem da objasnim srečima. Ama, ukupan perforrmans!

angie01 angie01 13:48 15.05.2015

Re: Suština

Numem da objasnim srečima.


pa, objasni, kad si toliko egzaltiran, nemoj samo da provociras, kao i obicno.
deset_slukom deset_slukom 13:50 15.05.2015

Re: Suština

anonimni_autor

Vidiš ja imam jednu prijateljicu čiji su predci bili vojvođanski nemci(milošakovići-odmah se vidi da je prevedeno prezime) i niko ih nije posle rata pipnuo, jer su se u njemu poneli kako treba.



Da, baš su se trudili da procenjuju ko se od njih (piše se Folksdojčer) poneo kako treba. Pa je ispalo da se "ispravnih" našlo, možda, nekoliko desetina familija.

Zanimljivo je da, u utrkivanju dve strane i pripisivanju najgroznijih zločina onoj drugoj, nikada ne spominju logori i smrt pedesetak hiljada Švaba, od gladi i bolesti.

Valjda zato što bi isto uradili i ovi drugi?
freehand freehand 13:53 15.05.2015

Re: Suština

Zanimljivo je da, u utrkivanju dve strane i pripisivanju najgroznijih zločina onoj drugoj, nikada ne spominju logori i smrt pedesetak hiljada Švaba, od gladi i bolesti.

Jel to sa manšaftima ili bez?
Inače, između Jabuke i Pančeva je Stratište, mesto na kome leže mnogi, u slojevima ko lazanja. Od dubine kopanja zavisi na koga ćeš da naletiš.
Uglavnom, Nemci su na vrhu.
angie01 angie01 13:54 15.05.2015

Re: Suština

Da, baš su se trudili da procenjuju ko se od njih (piše se Folksdojčer) poneo kako treba


...narocito zene i deca.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:08 15.05.2015

Re: Suština

freehand
angie01
Po meni korektna sudska odluka.



a zasto se onda zove rehabilitacija draze,...ako je presuda vezana samo za nacin sudjenja mihajlovicu.

u ovom ivaninom citatu je napisano- nismo se bavili sustinom, time, da li je on kriv ili ne.

Zato što je svako nevin dok se ne dokaže da je kriv. A suđenje na kome je Mihailović proglašen krivim proglašeno je ništavim.

I ti si stvarno ubeđen da je on vodio borbu protiv okupatora, da je zajedno sa Crvenom armijom oslobodio Beograd, i u završnim operacijama oslobodio Jugoslaviju , a onda svemirci spustili partizane i Tita, drogirali Dražu i tako uveli komunizam u Jugoslaviji.Dakle, revizija istorije po ustašoidnoj i četnikolikoj ideologiji.I kao što su zajedno ratovali protiv NOV i partizana,sarađivali oko bežanja na kraju rata od zasluženih kazni, tako i sada iste ideologije tesno sarađuju. Evo ti primer jučerašnjeg priopćenja ureda hrvatske predsednice koja bi da obnaša poglavnicu:
"Završetak Drugoga svetskog rata i pobeda nad nacizmom, kojoj je velik obol dao i hrvatski narod, označili su početak jednog od najtragičnijih poglavlja hrvatske povijesti. U samo nekoliko posleratnih meseci ubijeno je ili od mučenja i iscrpljenosti stradalo mnoštvo zarobljenih vojnika i civila. Njihov tačan broj ni do danas nije utvrđen, jer su žrtve skončale na više stotina mesta, na područjima nekoliko država, bez suda i dostojnoga pokopa."
U tekstu samo umesto reč "hrvatski" stavi "srpski" i dobićeš ono što u Beogradu odavno slušamo. Kao da ured presednice Hrvatske ima dvojnika Olivera Antića koji se juče onako u delirijumu drao kao da je na fudbalskoj utakmici.
Nije li ti čudno što jučerašnjem cirkusu nije prisustvovao Dražin unuk koji je formalno podneo zahtev, pa nije jer je video da Olivera, Homenku i društvo ne interesuje Draža već lova.
I još mi samo reci da je ovaj sudski proces bio pravno korektan bez političkih pritisaka i uticaja, pa sam Oliver Antić kao savetnik predsednika Republike je predstavljao pritisak. Samo naivan može tvrditi da je onaj sudija Trešnjić bio nezavisan.
A kako komentarišeš Antićev biser da je to veeeliki događaj za ceo region , dogažaj koji će pozdraviti svi pošteni i iskreni Hrvati i Muslimani, biva naročito oni u Polimlju i Sandžaku.
Šta misliš šta će danas odgovoriti Lavrovu ako ih slučajno upita kako to da samo par dana posle parade na koju je predsednik Srbije otišao sa vojskom da obeleži pobedu partizana i Crvenoarmejaca u 2. svetskom ratu , ovako kurvanjski rehabilituju onoga ko je bio na strani Nemaca koji su hteli da unušte Rusiju.
deset_slukom deset_slukom 14:15 15.05.2015

Re: Suština

freehand
Uglavnom, Nemci su na vrhu.


Da li se meni čini, ili bivši uzorni sused pripadnika raznih nacionalnih manjina opravdava najteže zločine prema civilima u ime kolektivne krivice?
freehand freehand 14:19 15.05.2015

Re: Suština

deset_slukom
freehand
Uglavnom, Nemci su na vrhu.


Da li se meni čini, ili bivši uzorni sused pripadnika raznih nacionalnih manjina opravdava najteže zločine prema civilima u ime kolektivne krivice?

Ne čini ti se, nego nemaš kapacitet da shvatiš.
Samo konstatujem činjenice. Neke od njih imao prilike da sagledava dobrotom fra Ive Kovačevića, onomad.
A nisam bivši sused nego, hvala Bogu, i današnji.
Da li sam i koliko uzoran znaju moje komšije.
deset_slukom deset_slukom 14:30 15.05.2015

Re: Suština

freehand

Ne čini ti se, nego nemaš kapacitet da shvatiš.
Samo konstatujem činjenice.


Ne moraš odmah da vređaš.

To je logičan redosled. Prvo konstatuješ činjenice pa preduzmeš odgovarajuće korake.

Znači, Švabe su dobile svoje. Mađari su radili slične stvari, na početku rata. Dobili su i oni svoje, ali, šta misliš, da li je odgovor bio dovoljno žestok?
freehand freehand 14:32 15.05.2015

Re: Suština

Ne moraš odmah da vređaš.

Primenjujem način konverzacije koji si ti uveo.
To je logičan redosled. Prvo konstatuješ činjenice pa preduzmeš odgovarajuće korake.

To što je tebi logično ne znači da je logičnos svima.
deset_slukom deset_slukom 14:46 15.05.2015

Re: Suština

freehand

To što je tebi logično ne znači da je logičnos svima.


I tebi je logično. Konstatovao si da su neki od njih radili zločine i time opravdao genocid.

Ti si uvek prvi dušebrižnik, spreman da promptno (i uvredljivo) reaguje na svaki hod po ivici korektnosti, ali ovde debelo prekorčuješ liniju koja deli dobro od zla.
freehand freehand 14:49 15.05.2015

Re: Suština

deset_slukom
freehand

To što je tebi logično ne znači da je logičnos svima.


I tebi je logično. Konstatovao si da su neki od njih radili zločine i time opravdao genocid.

Ti si uvek prvi dušebrižnik, spreman da promptno (i uvredljivo) reaguje na svaki hod po ivici korektnosti, ali ovde debelo prekorčuješ liniju koja deli dobro od zla.

Dobro je što znaš šta je meni logično tako da ja u stvari ne moram ni da pišem.
A još i lagimo.
deset_slukom deset_slukom 15:00 15.05.2015

Re: Suština

Toliko o tome.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana