Istorija| Politika

CIVILIZACIJSKI PORAZ SRBIJE

Drago Kovacevic RSS / 14.05.2015. u 15:18


Postoje porazi i oni su deo svake egzistencije, bilo da su u pitanju društva, države, narodi, male društvene grupe ili svako od nas pojedinačno. No, nisu svi porazi isti. Postoje u istoriji brojni primeri kad je poraz uslov napretka  jer je otrežnjujući i upućuje ljude na promenu ponašanja i svesti kao ključnih uslova boljega u budućnosti. Nemačka je tu najbolji i najslikovitiji primer.

Danas, u vreme kad Evropa obeležava i proslavlja sedamdeset godina od pobede nad fašizmom i na vrednostima te pobede gradi celokupnu arhitekturu modernoga života, u Srbiji se rehabilituje Dragoljub Draža Mihajlović, četnički komandant, koga se još 1944. odrekao i Kralj Petar, u čije je ime on okupljao svoje četnike i stavio se u službu fašističkih okupatora.

Nije mi namera da sada u ovom tekstu navodim sve dokaze i primere očite kolaboracije, kvislinšta i zločina počinjenih od Mihailovića i njegovih četnika, jer je to u literaturi izuzetno detaljno i temeljno obrađeno, a sudska istina dokazana u procesu vođenom polovinom 1946. godine.

Želeo bih da skrenem pažnju na nešto drugo jer je istorijska i sudska istina utvrđena. Na revizionizam istorije i glupavo „popravljanje prošlosti“ zbog nacionalističkog diskursa i njegove narcističke potrebe za izmišljanje i ulepšavanje sopstvenog odraza u ogledalu.

Revizija istorije, a osobito revizija istorije Drugog svetskoga rata je u Srbiji, ali i na celokupnom prostoru bivše jugoslavije, društveno – politički, kvazinaučni, a sudeći po onome što se dogodilo danas i kvazi – sudski fenomen.

Odnos prema nasleđu Drugog svetskog rata, odnosno prema partizanskom i četničkom pokretu, ključan je aspekat istorijske politike tranzicijskih režima nakon 2000. Sprega između akademskog istorijskog revizionizma i državne revizije prošlosti postaje vidljiva tokom prvih godina prve decenije 21. veka, da bi kulminirala 2009. osnivanjem dve revizionističke državne komisije za preispitivanje događaja koji su se odigrali krajem i nakon Drugog svetskog rata na tlu Srbije s namerom kriminalizovanja pobedničke strane u ratu (Državna komisija za utvrđivanje okolnosti pogubljenja Draže Mihailovića i Državna komisija za tajne grobnice). Ova sprega postala je najočiglednija tokom medijske kampanje „Otkopavanje istine“, pod okriljem Ministarstva pravde, Instituta za savremenu istoriju i provladinih medija, koja je započela uoči osnivanja ove dve komisije. U radu komisijâ i u navedenoj medijskoj kampanji (2009-2012) najzapaženiju ulogu odigrali su upravo predstavnici revizionističke istoriografije. U međuvremenu je Narodna skupština izglasala Zakon o rehabilitaciji (2006) kojim je omogućena sudska rehabilitacija svakog lica za koga bi sudsko veće zaključilo da je lišeno života ili nekih prava iz političkih i ideoloških razloga, što je omogućilo sudsku rehabilitaciju jednog broja ličnosti koje su odigrale negativnu istorijsku ulogu ili su bile saradnici okupatora. Pojedini akademski istoričari su podržali zakon i njegovu primenu. Nakon smene Demokratske stranke i dolaska Srpske napredne stranke na vlast, zvanična istorijska politika udaljava se od tema Drugog svetskog rata i istorije socijalističke Jugoslavije, a difamacija NOB i SFRJ manje je prisutna, iako je novi režim u određenim aspektima činio jasan kontinuitet u pogledu istorijske politike prethodnog režima. Međutim, jedna od dve navedene državne komisije je samoukinuta dok je druga ima nedefinisan status.

Predsednik Tomislav Nikolić, u govoru na vojnoj paradi prilikom prošlogodišnje proslave 70 godina od oslobođenja Beograda nije se udostojio da pomene ime jugoslovenske vojske koja je oslobađala Beograd, kao što se nije usudio da pomene ime njenog vrhovnog komandanta, ali i ime države čiji je Beograd bio glavni grad tokom većeg dela 20. veka. Iz Nikolićevog govora proizilazi da je oslobođenje Beograda rezultat zajedničke borbe srpskog i ruskog naroda, što predstavlja grubo prekrajanje prošlosti, s obzirom na činjenicu da su u borbama za oslobođenje Beograda učestvovali pripadnici svih jugoslovenskih naroda (sem Srba, naročito Hrvati i Crnogorci, ali i nekoliko stotina Italijana), kao i pripadnici mnogih sovjetskih naroda (sem Rusa, naročito Ukrajinci). Ignorisanje činjenice da je u borbama za oslobođenje grada poginuo velik broj mladića i devojaka iz svih delova Jugoslavije odraz je uskogrudosti jednog nacionaliste. Međutim, mišljenja sam da i pored neprimerenog govora predsednika Nikolića i nekih drugih spornih aspekata ove proslave, zvanična proslava oslobođenja Beograda imala je pozitivne posledice, pogotovo u medijskoj sferi. U poslednjih četvrt veka nijedna godišnjica oslobođenja Beograda nije bila propraćena sa toliko javnih događanja, izložbi, medijskih napisa i drugih oblika podsećanja na oslobođenje. Ukoliko uzmemo u obzir da su u zadnjih dve decenije u medijima bili vrlo glasni zagovornici teze da je Beograd 20. oktobra 1944. navodno ponovo bio okupiran, upadljivo je da je njihov glas tih dana bio vrlo utišan ili nepostojeći.

 

Draža Mihailović je osuđen na smrt na osnovu komandne odgovornosti za ratne zločine i kolaboraciju njemu podređenih vojnih snaga. Mihailović je bio odlično obavešten o obe ove negativne pojave pri čemu je izuzetno retko sankcionisao krivce za zločine. Mihailović je štabovima potčinjenih jedinica naređivao i sugerisao nemilosrdno uništavanje komunista i njihovih simpatizera, kao što je naređivao i sugerisao izvođenje vojnih operacija i akcija koje su rezultirale zločinima nad civilnim stanovništvom ili su podrazumevale aktivnu vojnu saradnju sa okupatorom u cilju uništenja partizanskog protivnika, pri čemu su lokalni četnički komandanti imali odrešene ruke u pogledu komunikacije i saradnje sa snagama okupatora. Ovo je naročito bilo vidljivo u Crnoj Gori i Hercegovini, kada je reč o kolaboraciji sa italijanskim okupatorom, u vreme Mihailovićevog boravka u Crnoj Gori (jun 1942. – maj 1943.), uključujući Bitku na Neretvi (naravno, i na mnogo širem geografskom području, gde Mihailović nije bio fizički prisutan, i širem vremenskom razdoblju od navedenog, a gde su vojno kolaborirale snage pod njegovom komandom), kao i tokom evakuacije i vojnih operacija nemačkih oružanih snaga u Sandžaku i Bosni, od novembra 1944. do kraja aprila 1945, kada su nemačke snage bile apsolutno bezbedne od Mihailovićevih snaga, u vremenu kada im je četnička pomoć i saradnja, naročito na obezbeđivanju strateških komunikacija prema Posavini, bila od izuzetne važnosti. Snage pod Mihailovićevom komandom su poslednjih šest meseci okupacije odigrale važnu ulogu u prolongiranju nemačkog prisustva na jugoslovenskom tlu. Svaki dan produžetka prisustva nemačkog okupatora na našem tlu odnosio je nekoliko stotina života stanovnika naše zemlje – najčešće su to bili partizani, odnosno borci JA, ali neretko i civili nenaklonjeni okupatoru. Primera radi, jedinice srbijanskih partizana imale su najveće gubitke u ljudstvu upravo u ovom razdoblju. Ovi gubici znatno i višestruko prevazilaze broj osoba ubijenih od strane novih organa vlasti nakon oslobođenja, na tlu uže Srbije. Naravno, revizionistička istoriografija odbija da konstatuje ove činjenice.

Pored opisane odgovornosti za kolaboraciju, vredi navesti najznačajniji primer Mihailovićeve komandne odgovornosti kada je reč o ratnim zločinima snaga pod njegovom komandom. Reč je o ubistvu više hiljada Bošnjaka, pretežno civila, uglavnom žena i dece, 5-11. februara 1943, na području srezova Pljevlja, Priboj, Foča i Čajniče, u okviru vojne operacije koju je Mihailović naredio, a koja je rezultirala masakrom nad više hiljada osoba, „bez obzira na pol i godine starosti“, uključujući istrebljenja mnogih porodica, desetkovanja mnogobrojnih seoskih zajednica i temeljna uništavanja velikog broja naselja. Ako je verovati izveštaju Pavla Đurišića, komandanta četničkih snaga u ovoj operaciji, upućenom Mihailoviću nakon završene operacije, četnici su za sedam dana akcije ubili 8.000 bošnjačkih civila i 1.200 naoružanih boraca. Nepotpuni poimenični podaci potvrđuju ubistvo između 4.000 i 5.000 osoba, od čega je u pljevaljskom srezu među ubijenima bilo 50% dece do 15 godina starosti, a u pribojskom srezu 43% dece iste starosne dobi. Iz sačuvanih dokumenata četničke provenijencije vidljivo je da je Mihailović bio obavešten o ovim masovnim zločinima u prvim danima nakon što se događaji odigrali. Predstavnici akademskog istorijskog revizionizma, uključujući i autore Mihailovićeve biografije, ignorišu ove činjenice.

Sudska rehabilitacija Draže Mihailovića znači ne samo grubo ignorisanje istorijskih činjenica već i finalnu inauguraciju i dodatno markiranje državne laži o četničkom pokretu kao navodno antifašističkom i o ličnosti komandanta ovog pokreta kao navodnoj mučeničkoj žrtvi komunističkog režima. Ovakav ishod dugoročno odgovara najviše strukturama koje nastoje da zatru tekovine borbe koju su izvojevali Mihailovićevi komunistički protivnici, odnosno ukupnom desničarskom, antikomunističkom političkom i ideološkom korpusu.

(Podatke i neke poglede za ovu analizu uzeo sam iz tekstova mladog istoričara Milana Radanovića)

Srbija je danas doživela težak poraz. Što je najstrašnije sama je sebe porazila i iz ovoga poraza je nemoguće da nešto nauči. Poražene su civilizacijske vrednosti, a zacarila je laž. Fašizam iako poražen postoji. Postoje i fašisti koji vešto kriju svoj đavolski rep. Čak sebe nazivaju antifašistima iako su im svi stavovi neofašistički. U skladu je to sa starom spozanjom da je Bog uvek trudi pokazati da postoji, a đavo da ga nema.

Loš je ovo dan za Srbiju.

 

 

 



Komentari (694)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

not2old2rock not2old2rock 15:31 15.05.2015

Re: Suština

Milan Karagaća

I ti si stvarno ubeđen da je on vodio borbu protiv okupatora, da je zajedno sa Crvenom armijom oslobodio Beograd, i u završnim operacijama oslobodio Jugoslaviju , a onda svemirci spustili partizane i Tita, drogirali Dražu i tako uveli komunizam u Jugoslaviji.Dakle, revizija istorije


Vi kumrovački đaci neiste uspeli baš sve da sakrijete


U decembru 1946, pred sudom se našao Franc Nojbaher, bivši generalni opunomoćenik za Balkan kaže:„Kao šef nemačke privrede u okupiranoj Srbiji odlučno i odgovorno izjavljujem da mi partizane i komuniste nismo ni osećali. Ako su naša skladišta bila stalno napadana, to je bila krivica Mihailovićevih ljudi, a ne partizana.


Šef Gestapoa za Srbiju, pukovnik Vilijam Fuks, rekao je na suđenju u Beogradu „da je Gestapo Mihailovića uvek smatrao za neprijatelja broj jedan“.


gabriele gabriele 16:53 15.05.2015

Re: Suština

pa, evo ja, kao nekomunista isto reagujem na prilicnu nejasnocu ovog postupka, mene kao ljudsko bice, gradjanku ove zemlje i sveta, zanima sta je bilo sa zlocinima- to mi je nekako d mejn pojnt.

Dušica draga ,ti si komunista,ne od one fele što je spremna nataknut se grudima na bajonet,zagrist pendrek il spavat u gori zelenoj,prema tim revolucionarima čak i mogu imat određen respekt. Ti si komunistički snob,konzumerističke orijntacije, voliš proizvode kapitalizma ( ziher nikad ne bi kupila smartfon "rudi čajevec" voliš dekadenciju djece čiji su očevi pobili vlasnike kuća u kojoj žive, maštaš o nekom bušmanskom socijalizmu dok trošiš proizvode privatne inicijative i teškog rada u kapitalizmu, stečene po mogučnosti društvenom preraspodjelom od onih koje prezireš.
Komunizam je i nastao u takvim pokondirenim tikvama,zaludnjaka i demonoimajučih lunatika po salonima, dok su se kontemplirali o pravdi za gola znojava mišičava tela, bušmana il trudbenika u čeličanama
:)

tsunade tsunade 17:30 15.05.2015

Re: Suština

Dušica draga ,ti si komunista,ne od one fele što je spremna nataknut se grudima na bajonet,zagrist pendrek il spavat u gori zelenoj,prema tim revolucionarima čak i mogu imat određen respekt. Ti si komunistički snob,konzumerističke orijntacije, voliš proizvode kapitalizma ( ziher nikad ne bi kupila smartfon "rudi čajevec" voliš dekadenciju djece čiji su očevi pobili vlasnike kuća u kojoj žive, maštaš o nekom bušmanskom socijalizmu dok trošiš proizvode privatne inicijative i teškog rada u kapitalizmu, stečene po mogučnosti društvenom preraspodjelom od onih koje prezireš.
Komunizam je i nastao u takvim pokondirenim tikvama,zaludnjaka i demonoimajučih lunatika po salonima, dok su se kontemplirali o pravdi za gola znojava mišičava tela, bušmana il trudbenika u čeličanama
:)


u jbt kakav burn što bi rekao kelso iz veselih sedamdesetih
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:38 15.05.2015

Re: Suština

freehand
angie01
Na stranu što je ovo besmislica po sebi,


kaze ko, freehand, relativizator svega sto mu ne odgovara, strucnjak za pravna pitanja na blogu, twitteru i fejsu.

Da. Svako ko govori o dokazivanju nevinosti slobodno me može smatrati pravnim ekspertom.


Da li ti stvarno opravdavaš sve zločine koje su četnici počinili sa i bez znanja DM.Činjenice o zločinima ostaju istorijske čak i bez da je bilo pravnog procesa.Licemerno je danas govoriti kako je ono bilo ideološko suđenje, a ovaj proces kao nije, s tom razlikom što je ono iako ideološko osudilo za počinjene zločine , a ovo amnestira zločine. Neljudski, bezobrazno, necivilizacijski.I sada neko govori o pomirenju, pa ne možeš reći da se pomirenje ostvaruje tako što nekoga ko je počinio zločine amnestiraš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:29 15.05.2015

Re: Suština

mislim da je rec "rehabilitacija" u ovom slucaju spin medija kako bi se podigla citannost!


Kakav bre spin, pa to je suština.
Čovek je proglašen ni manje ni više izdajnikom i zločincem u nekom procesu koji je bio pravna lakrdija, a zapravo je bio političko ubistvo.

Sud je sad rekao da je taj proces bio onakav kakav je bio, i da se čovek koji je na tom procesu proglašen krivim, i kome su oduzeta građanska prava, smatra nevinim i da mu se vraćaju građanska prava.
Ako to nije rehabilitacija ja ne znam šta je.

Dakle nesporna i vrlo jasna rehabilitacija čoveka koji se zvao Draža Mihailović, a ako vama to teško pada, pa izvolite, cinculirajte sa tim jeste ili nije rehabilitacija ako vas to teši.

Ono što je definitivno jasno, više ne postoji dokumenat koji dokazuje da je Draža zločinac.



freehand freehand 20:43 15.05.2015

Re: Suština

Da li ti stvarno opravdavaš sve zločine koje su četnici počinili sa i bez znanja DM.Činjenice o zločinima ostaju istorijske čak i bez da je bilo pravnog procesa.

Da, propagiram kanibalizam, sodomiju i tajni sam član nastavljača borboritske tradicije.
Kakvo ti je ovo kretensko učitavanje?

dr.wagner dr.wagner 21:44 15.05.2015

Re: Suština

..... večer

hoochie coochie man

Sud je sad rekao da je taj proces bio onakav kakav je bio ...


-Dobro Milan zbori ... kakvo pomirenje sa ovakvom presudom ...
.... uostalom , ja priznam samo sud Partije


W
sioux sioux 23:09 15.05.2015

Re: Suština

gabriele

angie01 angie01 23:24 15.05.2015

Re: Suština

Dušica draga


gledas u kuglu?...pa vidi, podmentuli su ti laznu.


voliš dekadenciju djece čiji su očevi pobili vlasnike kuća u kojoj žive,


pa, vidi, ja sam potomak tih kojima su otimali, koje su streljali, hapsili,..tako da- ne seri!


dok trošiš proizvode privatne inicijative i teškog rada u kapitalizmu, stečene po mogučnosti društvenom preraspodjelom od onih koje prezireš.


ovde si se napeo, a sta si rekao- niko ne zna, pa ni ti.


demonoimajučih l


isidora.k isidora.k 01:23 16.05.2015

Re: Suština

To sto je sud ukinuo presudu iz 1946. znaci da je Draza nevin. Svaki neosudjen covek je nevin pred ocima zakona.

Poglavnik Pavelić nikad nije suđen . Poglavnik Pavelić je nevin . Poglavnik je Zemunu imao svoju ulicu .Adolf Hitler nije suđen . Adolf Hitler je nevin.

Oni su pravno gledano nevini. Istorijski gledano oni su zlocinci.


To jeste tako . Šta da se radi i imovina ima da se vrati naslednicima .

Josip Broz Tito u Jasenovcu je bio dva puta. Prvi put odmah poslije rata, 1945, kad na tom mjestu nije bilo ničega osim ruševina koje su raščišćavane. Uz njega je tada bio Ivan-Stevo Krajačić. Drugi put Tito je u Jasenovcu bio između 10. i 11. kongresa SKJ... (jedan komunista)




Predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović posjetila je Bleiburg , simbol i metaforu svih hrvatskih stradanja osobno , u tišini , slično kao što je posjetila i Spomen-područje Jasenovac kako bi odala počast žrtvama .

RED RAD STEGA (Zapovjedničtvo ustaške nadzorne službe)




Spomen-područje Jasenovac ili najveći logor smrti u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj je centralno mesto planiranog , sistematskog i totalnog uništenja pravoslavnih Srba , Roma i Jevreja .
bene_geserit bene_geserit 05:37 16.05.2015

Re: Suština

tsunade
meni nije jasno šta ljudima u ovom slučaju nije jasno i što su se toliko ovi ljubitelji komunizma uspalili?

Pa ljubitelji komunizma su se uspalili jer im je neko dirnuo u njihovo marljivo gradjenu laznu istoriju, kol'ko su filmova snimili i doktorskih disertacija odbranili na tu temu i sad tu neko cacka.

Sve to lepo upakuju u brigu za zrtve.
A to sto se komunistickim zrtvama niko nije bavio ni pre a ni danas, to ih mnogo ne zanima, toga nikako da se sete.
angie01 angie01 10:01 16.05.2015

Re: Suština

u jbt kakav burn što bi rekao kelso iz veselih sedamdesetih


meni deluje samo kao uobicajena isforsirana mrziteljska splacina sns bota, na koju lokalni mrzitelji aplaudiraju, bez obizira sto samo pljusti pljuvacka oko ispraznih budalastina, jer je vazno samo to, sto je sve upucano neistomisljeniku.

....i u opstoj mrznji i euforiji oko nje, nekako se izgubilo pitanje- sta bi sa zlocinima, ili to u stvari nije ni bitno, svima vama koji se keseljite zadovoljno na ovakvu ruznu i bezmislenu papazjaniju.
angie01 angie01 10:05 16.05.2015

Re: Suština

A to sto se komunistickim zrtvama niko nije bavio ni pre a ni danas,


pa, evo ja pitam i za jedne i za druge- pitam za zrtve, ne potirem i ne pozivam se na jedne, sklanjajuci druge,...al nikako da neko kaze.
anonimni_autor anonimni_autor 11:03 16.05.2015

Re: Suština

deset_slukom
anonimni_autor

Vidiš ja imam jednu prijateljicu čiji su predci bili vojvođanski nemci(milošakovići-odmah se vidi da je prevedeno prezime) i niko ih nije posle rata pipnuo, jer su se u njemu poneli kako treba.



Da, baš su se trudili da procenjuju ko se od njih (piše se Folksdojčer) poneo kako treba. Pa je ispalo da se "ispravnih" našlo, možda, nekoliko desetina familija.

Zanimljivo je da, u utrkivanju dve strane i pripisivanju najgroznijih zločina onoj drugoj, nikada ne spominju logori i smrt pedesetak hiljada Švaba, od gladi i bolesti.

Valjda zato što bi isto uradili i ovi drugi?

Ma ne, ovi drugi uopšte to ne bi radili...Logori smrti uopšte nisu njihov patent. Ccc šteta što ga nisu zaštitili. Doduše, i bez toga... Ono sa gasnim komorama i visokim pećima za kremaciju niko drugi nije primenjivao.PS Sorry... zbog pravopisne greške iz Nemačkog. Dugo sam boravio na drugom jezičkom područiju.
anonimni_autor anonimni_autor 12:22 16.05.2015

Re: Suština

Vi kumrovački đaci neiste uspeli baš sve da sakrijete

Nikada nisam bio čan SK, ali moram nešto da primetim. Ova slika ti deluje baš SOC-REALISTIČKI
gabriele gabriele 14:12 16.05.2015

Re: Suština

pa, vidi, ja sam potomak tih kojima su otimali, koje su streljali, hapsili,..tako da- ne seri!

Ono, nešto kao Jelena Ljubosavljević u Selenićevom "Ubojstvu..."
tsunade tsunade 14:21 16.05.2015

Re: Suština

meni deluje samo kao uobicajena isforsirana mrziteljska splacina sns bota, na koju lokalni mrzitelji aplaudiraju, bez obizira sto samo pljusti pljuvacka oko ispraznih budalastina, jer je vazno samo to, sto je sve upucano neistomisljeniku.


pazi kad nisam ni gledala ko kome nego šta... i ti si njemu burn-o odgovorila. možda je on (nemam pojma ko je čovek, prvi put mu vidim nik) promašio analizirajući tebe ali je savršeno opisao čitav jedan mindset koji za sebe smatra da je u srbiji ekskluzivno antifašistički dok smo mi na soc-realizam i lenjinizam gadljivi naravno proglašeni fašistima i nacistima i kolaboracionistima
gabriele gabriele 14:27 16.05.2015

Re: Suština

meni deluje samo kao uobicajena isforsirana mrziteljska splacina sns bota
ni boot ni simpatizer sns, previše socijalisti za moj tačeristički ukus,više cinik nego mrzitelj ,
ne , ne neistomišljeniku, meni su na piku likovi&likuše koje bacaju prazne fraze, ono kongitivno insuficijentne karikature, ngo&pederfrendli botovi iz pomodne pokondirenosti..
no dobro , milostiva , ja ču vas pitat ,kako vi u ratu i okupiranoj zemlji vidite borbu protiv terorista ( skoj, partija.. vodstvo mahom osuđivani teroristi).
Banda ubica,sjecikesa, beskrupuloznih makijavelista, koji izazivaju odmazde okupatora za svoje ciljve... kako vi vidite borbu protiv njih,,
gabriele gabriele 14:27 16.05.2015

Re: Suština

meni deluje samo kao uobicajena isforsirana mrziteljska splacina sns bota
ni boot ni simpatizer sns, previše socijalisti za moj tačeristički ukus,više cinik nego mrzitelj ,
ne , ne neistomišljeniku, meni su na piku likovi&likuše koje bacaju prazne fraze, ono kongitivno insuficijentne karikature, ngo&pederfrendli botovi iz pomodne pokondirenosti..
no dobro , milostiva , ja ču vas pitat ,kako vi u ratu i okupiranoj zemlji vidite borbu protiv terorista ( skoj, partija.. vodstvo mahom osuđivani teroristi).
Banda ubica,sjecikesa, beskrupuloznih makijavelista, koji izazivaju odmazde okupatora za svoje ciljve... kako vi vidite borbu protiv njih,,
angie01 angie01 14:28 16.05.2015

Re: Suština

Ono, nešto kao


greska gabrijele,...mada, jako jadno sa tvoje strane.
freehand freehand 14:34 16.05.2015

Re: Suština

Banda ubica,sjecikesa, beskrupuloznih makijavelista

Ček, meni ovo kao da si opisao dvorsku kamarilu?!
angie01 angie01 14:51 16.05.2015

Re: Suština

pazi kad nisam ni gledala ko kome nego šta.


pa, tako i treba,...jos se bolje vidi:)


ali je savršeno opisao čitav jedan mindset koji za sebe smatra da je u srbiji ekskluzivno antifašistički dok smo mi na soc-realizam i lenjinizam gadljivi naravno proglašeni fašistima i nacistima i kolaboracionistima


ne znam gde bi mogao neko da bilo sta od ovoga prepozna u mojim komentarima, a boga mi ni u komentarima drugih, mada, priznajem, nisam sve citala, prosto ne pripadam ni jednoj od ponudjenih ideologija, ako to moze da se shvati i nije mi jasno zasto se na normalna pitanja o postojanju zlocina, odgovara rafalom uvreda i etiketiranjem, pa zar nije to najbitnija stvar- ti zlocini.

ja nikog nisam nazvala fasitom ni bilo sta slicno, nekako je ispalo obratno, da svi koji su radosni ovom sumnjivom odlukom, napadju one koji nisu pokazali slicnu egzaltiranost, a antifasizam se svakako ne pokazuje time, sto se na svako neslaganje proziva druga strana, nego valjda neslaganje sa fasizmom i nacizmom i sve ono sto takve ideologije sa sobom nose.



gabriele gabriele 17:54 16.05.2015

Re: Suština

Da li ti stvarno opravdavaš sve zločine koje su četnici počinili sa i bez znanja DM.Činjenice o zločinima ostaju istorijske čak i bez da je bilo pravnog procesa.Licemerno je danas govoriti kako je ono bilo ideološko suđenje, a ovaj proces kao nije, s tom razlikom što je ono iako ideološko osudilo za počinjene zločine , a ovo amnestira zločine. Neljudski, bezobrazno, necivilizacijski.I sada neko govori o pomirenju, pa ne možeš reći da se pomirenje ostvaruje tako što nekoga ko je počinio zločine amnestiraš.

A vaši zločini, to su tek leva skretanja , devijacije, nesugklasice i okolnostima izazvan bes.
Kako je divno kad se ubice, sjecikese ,banditi s koca i konopca,sodomiti proterani iz rodnog sela ,postanu tek žrtve, oni koji nit su suđeni nit osuđeni za sva slodjela postaju "civilizaciska vrednost" a obrana od njih postaje zločin ( ne čak ni prekoračena nužna obrana). kad sociopatski narcisi makijavelistički čuvaju dela svojih otaca skrivajući se iza poopštene tugaljivosti za svim žrtvama . Kao Brozovi zločini ne isklučuju stvarne il mahom iskonstruirane zločine. Naravno neće "poopšteni tugaljivci reći" da su oni pokretači ,uzrok i kolovođe lanca zločina , oni bi da se gleda "napred,šire ,dublje" samo ne u njihova dela.
oni ne bi "amnestirali" JVuO , jer to nije pomiranje , oni ne bi sudili "revoluciji" ,eto i Evropa ide sve više levo.. a onio su bili tek avangarda koja je brzala

'Mörder und Falschspieler'to su Glembayevi (pardon Titini) , prvo ubice ,a sad lažovi i varalice
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:13 16.05.2015

Re: Suština

pa ne možeš reći da se pomirenje ostvaruje tako što nekoga ko je počinio zločine amnestiraš.


Ma jok, pomirenje se postiže tako što jednoga streljaš a drugoga slaviš.
A taj drugi, bogami, prednjači po zločinima.

Razumeo bih ove čistunce, turbosaosećajne i ekstraturbo rasplakane nad četničkim žtrtvama, kada bi bili protiv rehabilitacije Draže i četnika, ali kada bi u isto vreme zahtevali da se partizani i Tita, makar posthumno, proglase zločincima.

I oni su ubijali, više nego dražinovci, a nigde ne vidim zahtev da se ta zločinačka ideologija i vojska zvanično proglasi zločinačkom.
Kao Česi što su uradili, ili Poljaci.

Ne, ovde paradiramo saosećajnošću za žrtvama, kao vidi kako sam human, a za mnogo više žtrava koje je Tita za sobom ostavio, kažu, pa jebiga.

Ne folirajte se komunisti, nije vama žao žrtava, žao vam je komunizma.
Al nema više, prošlo, gotovo.
Na svu sreću.
G r o f G r o f 22:28 16.05.2015

Re: Suština

Pa umreću...


Koncetriši se malo...
tsunade tsunade 06:48 17.05.2015

Re: Suština

prosto ne pripadam ni jednoj od ponudjenih ideologija, ako to moze da se shvati


može, naravno. ne pripadam ni ja. ne pripadaju ni mnogi. ali etiketiranje nema mozak.

ovom sumnjivom odlukom


sudsko veće koje je o ovome odlučivalo nije ni moglo drugačije da odliči iz razloga koji su navedeni u obrazloženju ove odluke. tako da odluka nije sumnjiva. naše ocene o draži mogu da budu ovakve i onakve, sumnjive i nesumnjive ali da mu je sudjenje bilo sprovedeno u revolucionarnom transu i da se žurilo u likvidaciju preko presude i žalbe, to je ispalo nesumnjivo u celoj stvari.
angie01 angie01 09:21 17.05.2015

Re: Suština

može, naravno. ne pripadam ni ja. ne pripadaju ni mnogi. ali etiketiranje nema mozak.


pa sad, izvini, al ako mogu da uocim razliku, gde postavljanje pitanja, nevericu i neslaganja nazivas zajapurivanje, dok najvise pene branioci draze, ne birajuci sredstva i reci u svojoj ociglednoj euforiji, te ti se cak dopada neverovatno morbidan komentar, nafilovan svim gadostima koje su se mogle pokupiti u tom trenutku, samo zato sto je upucen strani neistomisljenika.

kako da ti kazem,...



sudsko veće koje je o ovome odlučivalo nije ni moglo drugačije


o oveme se ipak slazem sa misljenjem koje je iznela Vondelic u komntaru koji sam citirala.
isidora.k isidora.k 13:36 17.05.2015

Re: Suština

za mnogo više žtrava koje je Tita za sobom ostavio, kažu, pa jebiga.Ne folirajte se komunisti, nije vama žao žrtava, žao vam je komunizma.



Da se Hitler nije dignuo nekoliko sekunda prije nego što je eksplodirao pakleni stroj, koji su 20. srpnja 1944. urotnici postavili ispod njegovog pisaćeg stola, i da nije otišao do zemljopisne karte u drugom dijelu dvorane, bio bi uspio u Njemačkoj protunacistički revolt. Uvjeren sam da u ono vrijeme ne bi ni komunisti ni njihovi suputnici mogli spriječiti da se povijest svijeta okrene u posve drugom pravcu. (dr Vladko Maček)



Da se san dr Mačeku I mnogim drugima ostvario , partizani bi postali banda koja je klala , a zločinačka idelogija nezapamćena u istoriji čoveka , odbrambena strategija .



Pobunjenici ...



"paraziti" fašističkog društva...



bili su to samo Romi kojima ni imena nisu upisivali.




Za mnogo više žrtava od kojih su partizani najmanje ostavili iza sebe , kažu , ne iz revolucionarnih razloga ....

Preživeli nemački vojnici , žale se i danas , da su okupatori nemačke utvrđivali krivicu na poslednjoj odbrani Rajne na licu mesta , stavljajući ruku na cev ....
sioux sioux 13:05 19.05.2015

Re: Suština

nurudin
Енџи, рече Дубравка давно...

Ti je poznaješ?

A za one koji je ne poznaju:

- Дипломирала је на Одељењу за историју Филозофског факултета у Београду 1987.

- магистрирала је 1992. године са темом „Српска социјалдемократска партија и ратни програм Србије 1912-1918"

- Докторирала је 2001. године, на истом одељењу, са темом „Европски демократски узори код српске политичке и интелектуалне елите 1903-1914"

Књиге

- Искушавање начела. Српска социјалдемократска партија и ратни програм Србије 1912-1918, Београд 1994.

- Србија и демократија: 1903—1914, Београд 2003.

- Калдрма и асфалт: Урбанизација и европеизација Београда 1890—1914, Београд 2008.

- Уље на води: Огледи из историје садашњости Србије, Београд 2010. (Izdanje Peščanika, Recenzija: Latinka Perović (nekadašnji sekretar Saveza komunista Srbije, radila na Institutu za noviju istoriju Srbije čiji je direktor Mile Bjelajac, sin komunjarskog narodnog heroja, a koji institut je bio izdavač npr. Titovih Sabranih dela 1982. godine, i kojeg instituta istoričari su npr. bili protiv prošlogodišnje izložbe "U ime naroda! Politička represija u Srbiji 1944-53") i Vesna Rakić-Vodinelić

- Нога у вратима: Прилози за политичку биографију Библиотеке XX век, Београд 2011.

- Иза завесе: Огледи из друштвене историје Србије 1890-1914, Београд 2013.


Kako li bi mogao da glasi naziv njenog sledećeg rada?

"Istina o četnicima u drugom svetskom ratu 1890-1918"?
milojep milojep 16:14 14.05.2015

Vrh brale!

Filip Mladenović Filip Mladenović 16:36 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Pa ne može se jedan ratni zločinac i komandant koljača zaklanjati iza te medalje!!!

Broj pobijene dece, zaklanih žena i iskasapljenih antifašista tokom II svetskog rata od zločinačke četničke ruke višestruko nadmašuje broj spasenih američkih pilota!

Mućnite glavom, ako već nemate srca!
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:40 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Pa ne može se jedan ratni zločinac

To je, Filipe, od sad pa ubuduće, samo tvoja politička ocena.
Na koju imaš pravo ali koju možeš mačku o rep da okačiš.
Draža nije ratni zločinac.

gedza.73 gedza.73 16:51 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Filip Mladenović
Pa ne može se jedan ratni zločinac i komandant koljača zaklanjati iza te medalje!!!



edit
Lepo meni žena kaže da mnogo brzam
Učinilo mi se, Filipo, da si napisao medija, kad ono medalja.

Al' kad već uturih ovog zlikovca generala Lija
Почетком 1861. предсједник САД Абрахам Линколн је позвао Лија да преузме команду читаве војске Сјевера, али је Ли то одбио пошто се Вирџинија (његова матична држава) одвајала од САД, упркос његовим жељама

Лијеве побједе против бројчано надмоћног противника су му осигурале славу као војном тактичару, али неке његове стратешке одлуке, као инвазија Сјевера 1862. и 1863., се доводе у питање као неправилне одлуке.

Послије своје предаје код Апоматокса и завршетка рата, Ли је охрабривао помирење између Југа и Сјевера, и подржавао је предсједника Ендруа Џонсона у његовим напорима за реконструкцију САД.

Међутим био је против напора да се ослобођеним робовима да право гласа и узме право гласа бившим војницима и заступницима Југа.

Ли је постао велики јужњачки херој рата, и популарност му је у читавим САД расла и послије смрти 1870. И данас, Роберт Ли остаје велика фигура америчке историје.

Filip Mladenović Filip Mladenović 16:59 14.05.2015

Re: Vrh brale!

hoochie coochie man
Pa ne može se jedan ratni zločinacTo je, Filipe, od sad pa ubuduće, samo tvoja politička ocena.Na koju imaš pravo ali koju možeš mačku o rep da okačiš.Draža nije ratni zločinac.


Ako Draža Mihailović nije ratni zločinac, znači li to da su četničke jedinice, koje su pod njegovom komandom počinile monstruozne ratne zločine u Srbiji i u Bosni, zapravo milosrdni andjeli sa kokardom na čelu, a njihove kame - blagodatne svetinje!?
gedza.73 gedza.73 17:04 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Filip Mladenović
ratni zločinac


Vs.

Sa prve slike raketa leti na Mesec, a sa druge na London.
U kom trenutku je zločinac?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:16 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Ako Draža Mihailović nije ratni zločinac, znači li to da su četničke jedinice........


Ne znači ništa drugo osim da Draža nije ratni zločinac.

A da te pitam Filipe, tebe borca za pravnu državu, a baš bih voleo kada bi to pitanje mogao da postavim i nekima drugima, koji se takođe busaju u prsa pravna i demokratska, Vesnu Rakić Vodinelić npr.

Smatraš li ti da je proces na kom je osuđen bio pravno korektan, fer i pravičan?
Nije, nikako nije.

Pa treba li, ti borče za pravnu državu i građanska prava, ostaviti na snazi odluke suda koji je nekog građanina osudio u procesu koji nije ni ličio na pravni?

Ako treba, alal ti principi, ako ne treba, šta drugo uraditi nego ga poništiti?
karabasbarabas karabasbarabas 17:18 14.05.2015

Re: Vrh brale!

gedza.73

Za neupucene, Na slici je verner von braun, nemacki konstruktor koji je napravio rakete koje su po londonu ubijale zene i decu.
Nakon WWII na platnom spisku vlade usa i nasa.

www.breathlesspics.com/2014/02/werner-von-braun.html
dr.wagner dr.wagner 19:36 14.05.2015

Re: Vrh brale!

.... večer

hoochie coochie man
Pa ne može se jedan ratni zločinac

To je, Filipe, od sad pa ubuduće, samo tvoja politička ocena.
Na koju imaš pravo ali koju možeš mačku o rep da okačiš.
Draža nije ratni zločinac.


-U Srbiji nije ratni zločinac ... i to je točno ...
... ali mislim da je ono bio neki vojni sud sa prefiksom YU , pa ne znam je li
ovaj sada "viša instanca" i ima li ingerencije na cijelom području ExYU (pa i šire)

... ili se radi o uzrupaciji nadležnosti




W
sioux sioux 19:39 14.05.2015

Re: Vrh brale!

dr.wagner
-U Srbiji nije ratni zločinac ... i to je točno ...
... ali mislim da je ono bio neki vojni sud sa prefiksom YU , pa ne znam je li
ovaj sada "viša instanca" i ima li ingerencije na cijelom području ExYU (pa i šire)

... ili se radi o uzrupaciji nadležnosti
W

escherichije_colic escherichije_colic 19:40 14.05.2015

Re: Vrh brale!

karabasbarabas
gedza.73

Za neupucene, Na slici je verner von braun, nemacki konstruktor koji je napravio rakete koje su po londonu ubijale zene i decu.
Nakon WWII na platnom spisku vlade usa i nasa.

www.breathlesspics.com/2014/02/werner-von-braun.html


Klaus Barbi (nema veze sa lutkom)

He personally tortured prisoners and is blamed for the deaths of 4,000 people. A dedicated sadist, responsible for many individual atrocities, including the capture and deportation to Auschwitz of forty-four Jewish children hidden in the village of Izieu, Klaus Barbie owed his postwar notoriety primarily to one of his “cases”, the arrest and torture unto death of Jean Moulin, one of the highest ranking member of the French Resistance.

Jean Moulin was mercilessly tortured by Klaus Barbie and his men. Hot needles where shoved under his fingernails. His fingers were forced through the narrow space between the hinges of a door and a wall and then the door was repeatedly slammed until the knuckles broke.

Screw-levered handcuffs were placed on Moulin and tightened until they bit through his flesh and broke through the bones of his wrists. He would not talk. He was whipped. He was beaten until his face was an unrecognizable pulp. A fellow prisoner, Christian Pineau, later described the resistance leader as “unconscious, his eyes dug in as though they had been punched through his head. An ugly blue wound scarred his temple. A mute rattle came out of his swollen lips.”

Jean Moulin remained in this coma when he was shown to other resistance leaders who were being interrogated at Gestapo headquarters. Barbie had ordered Moulin put on display in an office. His unconscious form sprawled on a chaise lounge. His face was yellow, his breathing heavy, his head swathed in bandages. It was the last time Moulin was seen alive.

On behalf of his cruel crimes and specially for the Moulin case, Barbie was awarded, by Hitler himself, the “First Class Iron Cross with Swords.”

After the war, Klaus Barbie was recruited by the Western Allies and worked for the British until 1947, then he switched his allegiance to the Americans. He was protected and employed by American intelligence agents because of his “police skills” and anti-Communist zeal - he penetrated communist cells in the German Communist Party.

With the aid of the Americans, he fled from prosecution in France in 1950 and relocated to South America together with his wife and children.

He lived in Bolivia as a businessman under the name Klaus Altmann from 1951 onward. Though he was identified in Bolivia at least as early as 1971 by the Nazi hunters Beate and Serge Klarsfeld, it was only in February 1983 that the Bolivian government, after long negotiations, extradited him to France to stand trial. This caused the U.S. to offer a formal apology to France in August 1983.


Ovde, koliko vidim, nije spomenuto da je i nakon preseljenja u Boliviju nastavio da radi za Amerikance i da je direktno učestvovao u hapšenju i egzekuciji Ernesta Če Gevare (ponovo bez ulaženja u diskusiju o liku i delu)
gorran2 gorran2 19:44 14.05.2015

Re: Vrh brale!

hoochie coochie man
Pa ne može se jedan ratni zločinac

To je, Filipe, od sad pa ubuduće, samo tvoja politička ocena.
Na koju imaš pravo ali koju možeš mačku o rep da okačiš.
Draža nije ratni zločinac.

Sud nije bio nadležan, niti je doneo odluku o tome da li je, ili nije, Draža zločinac.
Sud je odlučio da dokazni postupak nije bio zadovoljavajući.
On je istorijska ličnost, i to je, u suštini, istorijsko pitanje.
A tu je situacija znatno jednostavnija: ako je sa svojima vršio pokolje, onda je čovek koji je vršio pokolje.
Ako je sa svojima paktirao sa Osovinom i radio u njenu korist, onda je saradnik Osovine.
A ti lepo uhvati onog mačka, pa mu okači svoje mišljenje
escherichije_colic escherichije_colic 19:48 14.05.2015

Re: Vrh brale!

gorran2

On je istorijska ličnost, i to je, u suštini, istorijsko pitanje.
A tu je situacija znatno jednostavnija: ako je sa svojima vršio pokolje, onda je čovek koji je vršio pokolje.
Ako je sa svojima paktirao sa Osovinom i radio u njenu korist, onda je saradnik Osovine.


Vršila je i Titova vojska pokolje (kako tokom, tako i nakon rata) potpisivali su i partizani neke ugovore sa predstavnicima Osovine ...
gorran2 gorran2 19:51 14.05.2015

Re: Vrh brale!

escherichije_colic
Vršila je i Titova vojska pokolje (kako tokom, tako i nakon rata)
fakat

escherichije_colic
potpisivali su i partizani neke ugovore sa predstavnicima Osovine ...
to ne

Ali sve to ovde nije relevantno.
babmilos babmilos 19:55 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Smatraš li ti da je proces na kom je osuđen bio pravno korektan, fer i pravičan?

Svašta. Pa naravno da je, po tadašnjim evropskim standardima, bio sve pobrojano.
babmilos babmilos 19:57 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Vršila je i Titova vojska pokolje (kako tokom, tako i nakon rata) potpisivali su i partizani neke ugovore sa predstavnicima Osovine ...

I tako si pokazao da Draža nije činio ništa od navedenog? Bravo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:01 14.05.2015

Re: Vrh brale!

ali mislim da je ono bio neki vojni sud sa prefiksom YU , pa ne znam je li
ovaj sada "viša instanca" i ima li ingerencije na cijelom području ExYU (pa i šire)

... ili se radi o uzrupaciji nadležnosti


E ovo ti je dobro :)
Ako neka država propadne, sve što je ona, ta propala država, odlučila ima se poštovati, i niko nema prava da njene odluke preinačava.

Najviša insanca prava je pravo propalih država.

Doktore, genije :)

Sud nije bio nadležan, niti je doneo odluku o tome da li je, ili nije, Draža zločinac.

Pa, prema tome, da li je zločinac?
Da li je zločinac (u pravnom smislu) onaj o kome sud po tom pitanju nije odlučivao?
Da li si ti zločinac, jer sud ni o tebi nije odlučivao, nije rekao da nisi?


On je istorijska ličnost, i to je, u suštini, istorijsko pitanje.

I istorijsko i političko i kakvo god ti padne na pamet.
Rekoh već, svako ima pravo da misli šta želi, i ova presuda neće promeniti stavove nikome, ili tek neznatnom broju ljudi, ali sigurno je jedno: Draža- zločinac, to je od sad pa zauvek samo nečije mišljenje, nikako činjenica.


escherichije_colic escherichije_colic 20:05 14.05.2015

Re: Vrh brale!

gorran2
escherichije_colic
Vršila je i Titova vojska pokolje (kako tokom, tako i nakon rata)
fakat

escherichije_colic
potpisivali su i partizani neke ugovore sa predstavnicima Osovine ...
to ne

Ali sve to ovde nije relevantno.


Kako sad nije relevantno, kad su ta dva kriterija uzeta kao istorijski dokaz da je DM bio zločinac i kvisling?

I Stepan Bandera se u jednom trenutku okrenuo protiv Nemaca, a kraj života dočekao kao agent BND u Minhenu. Da li to čini njegova i dela njegovih SS falangi u Ukrajini manje zločinačkim?
babmilos babmilos 20:05 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Draža- zločinac, to je od sad pa zauvek samo nečije mišljenje, nikako činjenica.

Do danas je Draža bio istorijsko-pravni zločinac, od danas je istorijski zločinac.
escherichije_colic escherichije_colic 20:06 14.05.2015

Re: Vrh brale!

babmilos

I tako si pokazao da Draža nije činio ništa od navedenog? Bravo.


Ne, nego sam dokazao da je po navedenim kriterijima i Tito zločinac, a njegov pokret zločinački.

Može nekad i da se razmisli pre nego se potrči da se ostavi "pametan" komentar.
babmilos babmilos 20:08 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Kako sad nije relevantno

Nije relevantno jer eventualni Titovi zločini ne umanjuju Dražine zločine. A danas pričamo o Draži.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:08 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Do danas je Draža bio istorijsko-pravni zločinac, od danas je istorijski zločinac.


Gde to piše?
U tvom komentaru, a to je baš mnogo značajno :)
babmilos babmilos 20:12 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Gde to piše?
U tvom komentaru, a to je baš mnogo značajno :)

Značajno, taman koliko tvoji stavovi o mišljenjima i činjenicama...
escherichije_colic escherichije_colic 20:13 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Kad već tupimo o "zločinu i kazni", valjalo bi napomenuti jednu činjenicu.

Od svih četničkih zločina u Drugom svetskom ratu, nesumnjivo je najgnusniji onaj počinjen u Podrinju i severnoj Crnoj Gori, oko Božića '43. Postoji svedočenje o tome iz pera rahmetli Adila Zulfikarpašića, gde on kaže da su najgori zločinci iz tog kraja, nakon dolaska Tita u Foču, jednostavno zamenili kokardu petokratkom, posle rata dobili boračke penzije i sve pripadajuće.

Toliko o relativnosti pojmova "zločin" i "zločinac".
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:17 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Značajno, taman koliko tvoji stavovi o mišljenjima i činjenicama..


Taman toliko.
Ali zato sudske odluke znače više.
A odlika suda je.....????
:))
Nego, što je tebi tolika frka?
Pa stvarno je suđenje bilo karikatura od suđenja, (a kakvo bi komunističko suđenje i moglo da bude).
Danas je sud to konstatovao, poništio odluke te karikature i to je sve.
Draža je i od danas ono što je bio i do danas.

A zamisli, jebote, da su ovi kao oni tvoji, pa da teraju da od danas pevaš pesme o Draži.
Sad vidi kako je bilo onima koji su morali da pevaju o Titi a znali o kakvom zločincu pevaju.
babmilos babmilos 20:27 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Istorijski dokumenti govore o istorijskim faktima, za razliku od sudova koji brinu o pravnim začkoljicama. Sutra će se pojaviti sud koji će današnju presudu poništiti, što da ne? Teže je biti zločinac istorijski nego pravno. Zaista, Draža danas nije ništa manje zločinac i kolaboracionista nego juče.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:34 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Istorijski dokumenti govore o istorijskim faktima,


I svi oni su podložni tumačenjima, i sva ta tumačenja su ravnopravna.
I tumačenje da je Draža izdajnik i tumačenje da je Draža junak.
A odluke suda su decidne, ima krivice ili nema.
Onaj sud koji je rekao ima je bio takav da njegove odluke ne važe.
Sutra će se pojaviti sud koji će današnju presudu poništiti, što da ne?


Paaa, šta misliš, kolike su šanse da se tako nešto dogodi, da se komunizam vrati?
babmilos babmilos 20:41 14.05.2015

Re: Vrh brale!

I svi oni su podložni tumačenjima, i sva ta tumačenja su ravnopravna.

Kad se selo spali i seljani pobiju samo jer su Muslimani tu nema tumačenja. Ili ima? Hajde, ponudi neko tumačenje.
Paaa, šta misliš, kolike su šanse da se tako nešto dogodi, da se komunizam vrati?

Iste kao i da Draža nije zločinac i kolaboracionista.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:44 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Kad se selo spali i seljani pobiju tu nema tumačenja. Ili ima? Hajde, ponudi neko tumačenje.


Ti si ga vidim već ponudio, samo jer su Muslimani
A možda je iz nekog drugog razloga, osveta za prethodno učinjeno zlo od strane muslimana.
Iste kao i da Draža nije zločinac i kolaboracionista.

Uuu, pa to su onda realne šanse, Draža već nije zločinac i kolaboracionista (osim u tvojoj glavi)
Dakle eto nama petokrake opet?
apostata apostata 20:45 14.05.2015

Re: Vrh brale!

hoochie coochie man
]
(...)
Pa stvarno je suđenje bilo karikatura od suđenja, (a kakvo bi komunističko suđenje i moglo da bude).
(...)

Pa da!

Kao npr. ovo:
(...)
Opisanim djelima svi okrivljeni počinili su krivična djela ratni zločinaca i narodnih neprijatelja iz čl. 13. i 14. Uredbe o vojnim sudovima.

Stoga su okrivljeni presudjuju na osnovu propisa čl. 13. i 14. u vezi sa propisima čl. 16. i 17. UVS i to:

I. na kaznu smrti vješanjem, trajan gubitak gradjanske časti i konfiskaciju imovine: 1./
Filipović-Majstorović Miroslav, 2/ Mifka Spiridon, 3/ Lukić Stjepan, 4/ Guberina Ivo25, 5/ Pavelić Luka, i 6/ Marković Ivan,

II. Na kaznu smrti strijeljanjem, trajan gubitak gradjanske časti i konfiskaciju imovine:
1./ Germogen Maksimov, 2/ Šegvić Kerubin26, 3/ Kupčevski Serafim, 4/ Rukavina Ivan, 5/
Lazić Petar, 6/ Timka Ivan, 7/ Popp Filip, 8/ Vijant Petar, 9/ Muftić Ismet, 10/ Mrihin
Dimitrije27, 11/ Šarić Mijo, 12/ Pavletić Dragutin, 13/ Kramar Stjepan28, 14/ Borisov Aleksej,
15/ Kovačić Nikola, 16/ Radić Tomo, 17/ Glavaš Radoslav, 18/ Cvijanović Joco29, 19/
Bažinski Željko, 20/ Grbac Zora30, 21/ Šplajt Fanika, 22/ Pavušek Ivan, 23/ Savnik Martin,
24/ Zbornik Anica31, 25/ Borić Petar, 26/ Supanc Franjo 27/ Stipetić Blanda32, 28/ Smrekar
Mirko, 29/ Matov Stjepan, 30/ Somek Albert, 31/ Gretić Julius, 32/ Stanić Klement, 33/ Frey
Anton, 34/ Krečinić Omer, 35/ Glavuzina Vladimir, 36/ Šikić Šimun, 37/ Bartolomej Petar,
38/ Janjetić Stjepan, 39/ Brajdić Stjepan, 40/ Herceg Ivan, 41/ Prpić Ivan, 42/ Jug Branko i
43/ Tončić Gustav.

itd.

dr.wagner dr.wagner 20:45 14.05.2015

Re: Vrh brale!

hoochie coochie man
ali mislim da je ono bio neki vojni sud sa prefiksom YU , pa ne znam je li
ovaj sada "viša instanca" i ima li ingerencije na cijelom području ExYU (pa i šire)


E ovo ti je dobro :)
Ako neka država propadne, sve što je ona, ta propala država, odlučila ima se poštovati, i niko nema prava da njene odluke preinačava.


-Naravno ... mi (a i vi) se uvijek pozivamo na prava proizašla iz činjenica da
smo bili dio SFRJ ... KADA NAM ODGOVARA ...
(razni međudržavni ugovori , pozicije u međunarodnim tijelima , granice...itd)

-Da je njega Haag rehabilitirao OK ... onda bi i ostali to morali poštivati
jer je Haag nadređen našim pravosuđima ...
... ovako , nikada mu u Sarajevu ili Zagrebu neće dati ulicu


W
gedza.73 gedza.73 20:46 14.05.2015

Re: Vrh brale!

escherichije_colic
Ovde, koliko vidim, nije spomenuto

Da gi ne preskočimo

Zbog napada nožem na druge učenike izbačen je iz dvije škole. Od rane mladosti bio je okružen utjecajima anarhizma, socijalizma i drugih lijevih opcija. Nakon završenog školovanja 1901. dobio je zvanje nastavnika i nekoliko je mjeseci predavao francuski jezik i književnost. Potom je započeo svoju političku karijeru kao radikalni socijalist; također je bio i ateist.

Fašizam je postao organizirani politički pokret u martu 1919. kada je Mussolini s bivšim lijevim intervencionistima i mladim ratnim veteranima osnovao Fasci Italiani di Combattimento. Ciljevi su im bili: proglašenje republike, ukidanje Senata, reforma parlamenta, konfiskacija crkvenih dobara, djelomična eksproprijacija kapitala i agrarna reforma.


Ima ljudi koji tvrde, kao naš Filip, da se najbolje živelo pod Musolinijem.
Duče
"Ovo će biti republika talijanskih radnika i već je počela s odlučnim provođenjem svih onih postulata koji su punih četrdeset godina ispisani na zastavama socijalističkih pokreta."

Također je dao ubiti neke od fašističkih vođa koji su mu otkazali poslušnost, uključujući i svog zeta, grofa Galeazza Ciana. Za prijašnje političke neuspjehe krivio je kralja koji je svojim djelovanjem "iskvario fašizam i zaustavio revoluciju".


Obešen, visio par dana naglavačke, ako me sećanje ne vara, i danas po Italiji stoje spomenici žrtvama rata.
Svuda unaokolo je moguće pronaći audio snimke Musloinijevih govora, postere...

I ovaj gogole podilkanio. Urotio se protiv antifašističke borbe i našeg neprežaljenog maršala. Pored Musolinija izbacio mi Tita i Staljina.

Jajare kapitalističke ruše najvećem sinu ugled.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:49 14.05.2015

Re: Vrh brale!

ovako , nikada mu u Sarajevu ili Zagrebu neće dati ulicu


Nemoj zajebavati!!!
Pa šta ćemo sad u pm?
E baš si me nasekirao.

-Naravno ... mi (a i vi) se uvijek pozivamo na prava proizašla iz činjenica da
smo bili dio SFRJ ... KADA NAM ODGOVARA ..


Više mi nego vi, to se zove, moj doktore, kontinuitet, ali to je već druga priča
freehand freehand 21:01 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Istorijski dokumenti govore o istorijskim faktima, za razliku od sudova koji brinu o pravnim začkoljicama.

Ovo je toliko glupo da zaslužuje samo da bude konstatovano i podvučeno, ali ga je nemoguće ozbiljno komentarisati.
babmilos babmilos 21:05 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Ovo je toliko glupo da zaslužuje samo da bude konstatovano i podvučeno, ali ga je nemoguće ozbiljno komentarisati.
milojep milojep 21:08 14.05.2015

Re: Vrh brale!

babmilos

nurudin nurudin 21:49 14.05.2015

Re: Vrh brale!



A da te pitam Filipe, tebe borca za pravnu državu, a baš bih voleo kada bi to pitanje mogao da postavim i nekima drugima, koji se takođe busaju u prsa pravna i demokratska, Vesnu Rakić Vodinelić npr.



Rodoljub Sabic (@RodoljubSabic):

,,Pravna" analiza procesa u Nirnbergu izvesno bi pokazala mnoge nedostatke u odnosu na ,,standarde". Ali ko pomišlja na rehabilitaciju osuđenih?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:01 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Rodoljub Sabic (@RodoljubSabic)
:

E super kad i Šabić to tako vidi

Ali ko pomišlja na rehabilitaciju osuđenih?


Niko.
Jer niko, pa ni oni koji bi eventualno podneli zahteve, ni ne pomišlja da je samo proces, tj njegovi nedostaci, razlog što su presude osuđujuće, ne pomišljaju da je bio moguć neki proces koji bi oslobodio Geringa.

A što se Draže tiče, tu je postojalo verovanje da su nedostaci u procesu jedini razlog osuđujuće presude, da bi, da je suđenje bilo normalno, ona bila oslobađajuća, i zato je podnet zahtev.
milojep milojep 22:03 14.05.2015

Re: Vrh brale!

,Pravna" analiza procesa u Nirnbergu izvesno bi pokazala mnoge nedostatke u odnosu na ,,standarde". Ali ko pomišlja na rehabilitaciju osuđenih?


Niko, jer za ekipom u Nirnbergu Hitler nije raspisivao poternice,ubijao njihove pristalice a oni sami se nisu lomatali po vrletima i šumama. A u Titovim udžbenicima istorije nisi mogao videti dokumenta poput ovih





niccolo niccolo 22:14 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Niko.

Ma jok ljudi, to se malo Šabić, kao i Vesna gore sa Britanijom i Francuskom, pravi blesav. Ni u Nemačkoj, niti u Britaniji i Francuskoj posle rata nije došlo do promene političkog sistema. Te ni u jednoj od ovih država nema razloga da iko od njihovih današnjih građana sumnja da su neke presude donošene iz političkih razloga, radi učvršćivanja tog novog sistema, a ne na osnovu dokaza i uredno sprovedenog postupka. Tako da je moguće da je i u tim zemljama bilo tu i tamo nekih propusta, ali ne zato što je trebalo po svaku cenu likvidirati političke neprijatelje. I to je osnovna razlika između tih zemalja i Juge. E zato oni ne rehabilituju, a mi da.
gabriele gabriele 22:15 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Kad se selo spali i seljani pobiju samo jer su Muslimani tu nema tumačenja. Ili ima? Hajde, ponudi neko tumačenje.

a ako nije samo zato , nego je recimo zato što se u njemu novačila crna legija i handžar.( 40% NDH vojnice činili su muslimani,a podrinjski su bili masovno uz NDH DA SE NE ZABORAVI , saveznici su takve zasipli bombama čak ako nisu direktno ugrožavali savezničko stanovništvo, Đurišić nije imao "zrakomlatne postrojbe".što nije apologija zločina protiv njih nego argumenta "samo zato što su muslimani". Usput mnoge koji su utekli Đurišiću dočeko je Blajburg,sa tom razlikom što su to bili oni koji su se predali)

gabriele gabriele 22:39 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Kad se selo spali i seljani pobiju samo jer su Muslimani tu nema tumačenja. Ili ima? Hajde, ponudi neko tumačenje.

http://www.vecernji.hr/hrvatska/borbe-crne-legije-s-cetnicima-i-partizanima-u-veljaci-i-ozujku-1942-926604

samo zato što su muslimni ili samo zato što se crna legija nekako baš tu najviše novačila

escherichije_colic escherichije_colic 22:47 14.05.2015

Re: Vrh brale!

gabriele
Kad se selo spali i seljani pobiju samo jer su Muslimani tu nema tumačenja. Ili ima? Hajde, ponudi neko tumačenje.

http://www.vecernji.hr/hrvatska/borbe-crne-legije-s-cetnicima-i-partizanima-u-veljaci-i-ozujku-1942-926604

samo zato što su muslimni ili samo zato što se crna legija nekako baš tu najviše novačila



Fusnota: na istom portalu gde se u komentarima veličaju "crna legija" i "poglavnik", stoji vest "Srbija rehabilitovala zločinca DM"
gabriele gabriele 23:23 14.05.2015

Re: Vrh brale!

Pa ne može se jedan ratni zločinac i komandant koljača zaklanjati iza te medalje!!!

samo Augustinčićeve medalje zaklanjaju koljače i ubice
gabriele gabriele 23:35 14.05.2015

Re: Vrh brale!

-U Srbiji nije ratni zločinac ... i to je točno ...
... ali mislim da je ono bio neki vojni sud sa prefiksom YU , pa ne znam je li
ovaj sada "viša instanca" i ima li ingerencije na cijelom području ExYU (pa i šire)

... ili se radi o uzrupaciji nadležnosti

recimo to vako:
svako ko u Hr tvrdi da je dražo nevin , laže jerbo Hr priznaje samo sud Tite i njegove partije
al gledaj sad reciprociter
svo Rimokatoličko pučanstvo u Sr koje slavi Lojzekovo (hr.Stepinčevo) odgovorno je za slavljnje zločinaca , oni koji su koncelebrirali sa popom promicatelji su zločina
i treba ih uhitit jamačno i bezodvlačno po toj logici
anonimni_autor anonimni_autor 01:24 15.05.2015

Re: Vrh brale!

Ti govoriš o inženjeru fon Braunu konstruktoru raketa Po toj logici bi pokojni Kavašnjikov trebao da bude osuđen kao najveći terorista sveta.Činjenica je da svi nastrani muslimani mašu njegovim puškama i ako ih je on konstruisao za armiju bivšeg SSSR-a. Zakon ne kažnjava konstruktore oružja, nego one koji narede njegovu upotrebuNa žalost tako svet funkcioniše Uzgred malo je poznato da je Werner odbio da sarađuje na razvoju američkih nuklearnih proektila. Na žalost, Adolfovu ponudu nije mogao tako glatko da odbijeNešto mu se nije stajalo pred zidom u zoru
8c_competizione 8c_competizione 10:44 15.05.2015

Re: Vrh brale!

iskasapljenih antifašista


Filipe, mislim da bi ti "slucaj" bolje stajao ako izbacis ove iz diskusije, posto su ONI bili ISTI. mozda nisu koristili kame, ali jesu metke. u sustini, bili su isti!
8c_competizione 8c_competizione 10:46 15.05.2015

Re: Vrh brale!

konfiskacija crkvenih dobara


ovo bi im oprostio ukoliko bi garantovali uvodjenje fiskalnih racuna u crkve i placanje poreza

bubamarac bubamarac 11:13 15.05.2015

Re: Vrh brale!

nikada mu u Sarajevu ili Zagrebu neće dati ulicu


U Sarajevu vec postoji Ulica Djenerala Draze Mihajlovica. Doduse Istocnom.
tsunade tsunade 11:25 15.05.2015

Re: Vrh brale!

Ako treba, alal ti principi, ako ne treba, šta drugo uraditi nego ga poništiti?


gradjanski rat
klasna borba
revolucionarni sud
rehabilitacija

njutnov zakon akcije i reakcije. treći po redu.

i čemu sad zajapurivanje?
dr.wagner dr.wagner 13:12 15.05.2015

Re: Vrh brale!

Pozdrav drugarice i drugovi

gabriele

svako ko u Hr tvrdi da je dražo nevin , laže jerbo Hr priznaje samo sud Tite i njegove partije
al gledaj sad reciprociter
svo Rimokatoličko pučanstvo u Sr koje slavi Lojzekovo (hr.Stepinčevo) odgovorno je za slavljnje zločinaca , oni koji su koncelebrirali sa popom promicatelji su zločina
i treba ih uhitit jamačno i bezodvlačno po toj logici


-Stepinac je dobar primjer ...
... njegova "rehabilitacija" je napravljena po istom obrascu kao i ova

-Naravno , u okolnim zemljama (a i šire) to ne vrijedi ... pa su oni u očima
mnogih ostali upravo ono što je o njima rekao "sud Tite" kako kažete ...
.... znači taj sud (Titov) je ipak donio relevantne odluke


-E sad , za beatifikaciju morate pitati Papu ... imali su onda iste neprijatelje
i iste saveznike , pa će Vatikan pokazati razumijevanje ... to što Draža nije
bio katolik , nema veze ...



bubamarac

U Sarajevu vec postoji Ulica Djenerala Draze Mihajlovica. Doduse Istocnom.


-Isprika ... ovo nisam znao ...


W
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:12 15.05.2015

Re: Vrh brale!

hoochie coochie man
Pa ne može se jedan ratni zločinac

To je, Filipe, od sad pa ubuduće, samo tvoja politička ocena.
Na koju imaš pravo ali koju možeš mačku o rep da okačiš.
Draža nije ratni zločinac.


Pa sud kaže da je ocenjivao samo proceduralno sudski proces a ne govori niti je sudio o njegovim zločinima. Zločini koje je počinio su nesporni e sada da li je proces mogao trajati duže i da li je visina kazne mogla biti drugačija ni time se sud nije bavio.
Uostalom, da se kojim slučajem vratio i kralj Petar II pa i onda bi Draža bio suđen zbog izdaje i odbijanja njegovog naređenja, obmanjivanja vlade u Londonu da se bori i sve ostalo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:04 15.05.2015

Re: Vrh brale!

Zločini koje je počinio su nesporni


Tebi mora posebno da se objašnajva?
Ajd, dobre sam volje, rehabilitovan je Draža pa sam raspoložen, pokušaću, mada sam uveren da ti to ne možeš da shvatiš.

Ko kaže da su zločini nesporni?
Ti.
Pa kaži ti šta hoćeš, tvoja se ionako nigde ne računa, računa se sudska, a sud nikada nije rekao da su ti zločini nesporni.
Milsim, jeste nešto što su neki zvali sudom i suđenjem to reklo, ali to se ne računa, poništeno je.
Dakle nema sudske presude da su zločini nesporni, tvoja uverenja su nebitna, pa tako, zločini nisu nesporni a Draža nije zločinac.
e sada da li je proces mogao trajati duže i da li je visina kazne mogla biti drugačija ni time se sud nije bavio.


Ili je mogao biti oslobođen, što tu soluciju ne uzimaš u obzir?
Zato što nije pojmljivo da komunuistički sud oslobodi Dražu.
Tačno, e zato i jeste to poništeno, zato što se unapred znalo kakva će presuda biti, a to nije sud i nije suđenje, i sad je to definitivno potvrđeno.
Država Srbija Dražu Mihailovića ne smatra zločincem.
Ti izvoli.
ostalom, da se kojim slučajem vratio i kralj Petar II pa i onda bi Draža bio suđen zbog izdaje i odbijanja njegovog naređenja, obmanjivanja vlade u Londonu da se bori i sve ostalo.

Možda bi bio suđen, ali to bi bio normalan sud i normalan proces, pa šta god da bi taj sud odlučio, da kazni ili da oslobodi Dražu, to bi bilo u redu.

Nego, što se kralj nije vratio da mu sudi?
Nema većeg licemerja i gluposti nego kad se vi komunisti pozivate na reči čoveka kome ste sve oteli, i ne samo da ste njega kaznili i proterali, nego ste mu kaznili i još nerođene potomke.

Rekao bih ti sram te bilo, ali komunisti za sram i ne znaju, pa tako, Karagaća, opusti se, ne vredi ti da peniš, Draža nije ono što bi ti voleo da jeste. Država Srbija je to juče rekla.
grol grol 19:22 15.05.2015

Re: Vrh brale!

Milan Karagaća
Zločini koje je počinio su nesporni


Najuglednija enciklopedija na svetu uopste ne spominje da je Draza odgovoran za zločine dok za Pavelica i te kako spominje "...a brutal program of oppression was conducted against the Orthodox Serbs and the Jews.". Pored toga, za Drazu kaze "Yugoslavian resistance leader" a za Pavelica "Croatian fascist leader"
http://www.britannica.com/EBchecked/topic/381916/Dragoljub-Mihailovic
http://www.britannica.com/EBchecked/topic/447279/Ante-Pavelic

Kako to objasnjavas?
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:08 15.05.2015

Re: Vrh brale!

Država Srbija Dražu Mihailovića ne smatra zločincem.

Država Srbija sama sebe sramoti.
Možda bi bio suđen, ali to bi bio normalan sud i normalan proces, pa šta god da bi taj sud odlučio, da kazni ili da oslobodi Dražu, to bi bilo u redu.

Suđen je kao i svi kolaboranti, izdajnici i ratni zločinci u Francuskoj, Holandiji, Nemačkoj.
Draža nije ono što bi ti voleo da jeste

Možda za tebe nije ali za rodbinu onih 350 partizana koje su na prevaru njegovi zarobili i predali Nemcima i oni ih streljali je ono što jeste -izdajnik i zločinac, za rodbinu i potomke onih koji su izginuli na Neretvi kada su ih četnici sačekali u zasedi, on je izdajnik i zločinac, za rodbinu onih iz Vranića on je zločinac jer ni u jednom slučaju nije kaznio neposredne izvršioce a ove krupnije zločinačke i izdajničke poduhvate i sam je naredio.
E to su istorijske činjenice i on je istorijski izdajnik i zločinac, a što se mene tiče dajte i njemu bulevar, proglasite ga svetim jer neće biti jedini zločinac koga je SPC proglasila svecem, samo ne verujem da ćeš zbog toga bogatije živeti, niti će savest nekima biti mirnija.
A to sram te bilo prikladnije je da kažeš onom Oliveru i sudiji koji je tek pokazao da je komunistički sud amaterski u pogledu montiranja presude po političkoj i ideološkoj osnovi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:21 15.05.2015

Re: Vrh brale!

Država Srbija sama sebe sramoti.


Pred kim?
Ko to Srbiji zemara na rehabilitaciji.
Milsim, ko ozbiljan, Hrvate u ozbiljne valjda čak ni ti ne ubrajaš.

Stvarno, nešto nema reakcija iz sveta, EU npr, ili Amerike, ili Rusije, Kine.
Ne čini li ti se malo čudnim da Srbija rehabilituje Dražu, po tebi i sličnima nemačkog saradnika, a svet joj to ne zamera.
Da li je to Srbija postala miljenik sveta pa može da radi šta hoće, niko joj ništa ne zamera, ili svet Dražu vidi malo drugačije od onoga kako ga vidite vi komunisti.

Ajd da sačekamo još malo, ali za sad reakcija (koje Mesić i ti priželjkujete) nema.
Suđen je kao i svi kolaboranti, izdajnici i ratni zločinci u Francuskoj, Holandiji, Nemačkoj.

Jok more.
Njemu je sudio revolucionarni sud, a kakva se to revolucija desila u Francuskoj, Holandiji..
Nemoj porediti neuporedivo (ako ti uopšte možeš da dobaciš dotle)
Možda za tebe nije ali za rodbinu onih 350 partizana


Za mene i za društvo u kome živimo.
Za tu rodbinu, žao mi je, moraće da se naviknu da o tome šta je dobro a šta loše ne odlučuju samo oni.

A to sram te bilo prikladnije je da kažeš onom Oliveru i sudiji koji je tek pokazao da je komunistički sud amaterski


A taj amaterizam se ogleda u čemu?
Osim u tome što nije uvažio sud tvoje partije :)
tsunade tsunade 09:42 16.05.2015

Re: Vrh brale!

Jok more.
Njemu je sudio revolucionarni sud, a kakva se to revolucija desila u Francuskoj, Holandiji..
Nemoj porediti neuporedivo (ako ti uopšte možeš da dobaciš dotle)


tako je hoochie. u francuskoj i nizozemskoj nije bilo gradjanskog rata i klasne borbe kao ni pripadajućeg revolucionarnog suda sklepanog za potrebe obračuna s klasnim neprijateljem. mala ali značajna razlika.
anonimni_autor anonimni_autor 11:43 16.05.2015

Re: Vrh brale!

Niko, jer za ekipom u Nirnbergu Hitler nije raspisivao poternice,ubijao njihove pristalice a oni sami se nisu lomatali po vrletima i šumama. A u Titovim udžbenicima istorije nisi mogao videti dokumenta poput ovih

DM nije imao potpunu kontrolu nad svojim jedinicama(recimo morao je lično da naredi likvidaciju Koste Pećanca). A bilo je tu svakakvih ljudi, pa i istinskih rodoljuba. Zna se da su neki četnici znali da pripucaju na Nemce, a ovi su kako ih bog dao uvek bili spremni da izvrše odmazdu. Sem toga, Draža je bio, i pored svih grešaka, dobar obaveštajni oficir i sigurno je znao kakvo je u narodu raspoloženje prema Nemcima. Vrlo je moguće da je ova poternica samo "dimna zavesa" da se prikrije kolaboracija. Ovo poslednje nije činjenica nego logična pretpostavka, jer čudno je kako moćni Wermaht nikada nije preduzeo neku veliku ofanzivu protiv njegovih trupa , a bilo ih je preko pedeset hiljada samo u Srbiji.
angie01 angie01 15:32 16.05.2015

Re: Vrh brale!

i čemu sad zajapurivanje?


da preskocim ono o gradjanskom ratu, jer je fakat bio drugi svetski rat u kome su se ljudi razlicito opredeljivali za strane u sukobu, da tako kazem, a neke od tih grupa zloupotrebljavale situaciju,

a odgovor na cinicno pitanje,

SAOPŠTENJE POVODOM REHABILITACIJE DRAŽE MIHAILOVIĆA

Antifašistička akcija Novog Sada najoštrije osuđuje odluku Višeg suda u Beogradu kojom je rehabilitovan osuđeni ratni zločinac Dragoljub Mihailović. Podsećamo da je Mihailović bio komadant tzv. četnika, formacije odgovorne za brojne zločine na nacionalnoj i verskoj osnovi na području bivše Jugoslavije, kao i aktivnu saradnju sa italijanskim i nemačkim nacističkim okupatorom u toku Drugog svetskog rata. Za ova dela Mihailović je 15. 07. 1946. osuđen na smrt. Montirani proces rehabilitacije Draže Mihailovića završen je presudom sudije Aleksandra Trešnjeva koji je ovim ispisao najcrnje stranice srpskog pravosuđa i narugao
se svim žrtvama fašističke politike koje su formacije pod komandom Draže Mihailovića sprovodile na području bivše Jugoslavije. Ovom presudom je i pravno formalizovana činjenica da je već preko dve decenije Srbija društvo koje je vođeno ideologijom četništva, tj. ideologijom nacionalizma i šovinizma. Današnjim činom je i u pravni okvir stavljena činjenica da su na prostoru bivše Jugoslavije 1991. godine snage poražene u Drugom svetskom ratu, tj. ustaše i četnici, izvršile svojevrsnu fašističku kontrarevoluciju. Posledice ove kontrarevolucije
imamo prilike da gledamo na delu. Ona se ostvarila u krvavim ratovima, etničkim čišćenjima i opštoj materijalnoj i duhovnoj bedi koju žive svi narodi bivše Jugoslavije. Antifašistička akcija Novog Sada poručuje ideolozima četništva i celokupnoj političkoj i duhovnoj „eliti“ države Srbije da nikakva odluka njihovog marionetskog suda ne može pobiti brojne činjenice o zločinima i kolaboracionizmu Dragoljuba Mihailovića i formacija kojima je komandovao. U Drugom svetskom ratu postojale su samo dve
strane. Strana fašizma i kolaboracije i strana antifašizma. Društvo i država koji rehabilituju kolaboraciju sa fašizmom nemaju pravo da se pozivaju na antifašizam kao što su to činili najviši predstavnici države na nedavnoj paradi u Moskvi povodom 70.
godišnjice pobede nad fašizmom.
Svi vaši napori da promenite istorijske činjenice traljavim serijama na Javnom servisu, lažima u školskim udžbenicima za istoriju i sudskim odlukama – osuđeni su na propast, baš kao što je na propast bila osuđena i nacistička koalicija u Drugom svetskom
ratu kojoj su četnici Draže Mihailovića ponizno služili.

PROTIV FAŠIZMA SVIM SREDSTVIMA

ANTIFAŠISTIČKA AKCIJA NOVI SAD


sad, da l je ovo soc/lenjinisticki pristup...
gabriele gabriele 22:40 16.05.2015

presedan

I tako si pokazao da Draža nije činio ništa od navedenog? Bravo.

jok tako je uveo jednakost pred zakonom. sad su G.Mihailvić i majstor Broz izjednačeni pred zakonom

tsunade tsunade 07:06 17.05.2015

Re: Vrh brale!

Antifašistička akcija Novog Sada


nemam pojma ko su ovi. oni pričaju o nekoj kontrarevoluciji koja je izvedena 91. ništa tu ne razumem jer ne vidim nikakvu logiku u ovoj salati od besmislenog praznorečja.

gle, u srbiji se pre svega vodio gradjanski rat a dokaz za to je da mi i danas raspravljamo i merimo ko je više kojih pobio. globalni rat protiv nacizma i fašizma je bio samo mizanscena u tom našem gradjanskom ratu iz kog nikako da izadjemo.
angie01 angie01 09:33 17.05.2015

Re: Vrh brale!

ništa tu ne razumem jer ne vidim nikakvu logiku u ovoj salati od besmislenog praznorečja.


bas me cudi, niko se jos nije tako izjasnio, ono, svi kapiraju sta pise i zasto.


gle, u srbiji se pre svega vodio gradjanski rat a dokaz za to je da mi i danas raspravljamo i merimo ko je više kojih pobio. globalni rat protiv nacizma i fašizma je bio samo mizanscena u tom našem gradjanskom ratu iz kog nikako da izadjemo.


ja kapiram upravo obratno, da je bio svetski rat u kome su razne grupacije koristile priliku za neke svoje morbidarije, navodno u ime naroda, jednako kao sto se to desvalao devdestih u ime Srpstva....ono, tuzna istina,...gde upravo sada, zastupnici oba misljenja zajedno zive usrano, jadno i sjebano i umesto da se sakupe i rese te primarne probleme, oni ce ponovo pokazati najruznije delove sebe u vitlanju nekim prepucavanjem.
gabriele gabriele 16:44 17.05.2015

Re: Vrh brale!

Fusnota: na istom portalu gde se u komentarima veličaju "crna legija" i "poglavnik", stoji vest "Srbija rehabilitovala zločinca DM"




spomenik kome se došla poklonit Kolinda i odakle je osudila rehabilitaciju fašiste DM

ne da mi se sad guglat zakon (potpisao Stjepan Mesić) kojim se određuje mirovina pripadnicima oružanih snaga NDH (čuvari iz Jasenovca – svi nevini, Pavelićev Tjelesni zdrug – svi nevini, bojna Rafaela Bobana – svi nevini i svi u mirovini)
e i taj je davao "antifašističke izjave " s jasnom "protimbom" veličanju fašizma u Srbiji
očekujem da če Mirjana Pšeničnik tražit odštetu zbog duševne boli, rehabilitirali joj one protiv kojih se njen otac borio i koji su ga mučenički ubili
freehand freehand 16:45 17.05.2015

Re: Vrh brale!

i koji su ga mučenički ubili

Misliš - mučki.
sioux sioux 13:37 18.05.2015

Re: Vrh brale!

freehand
i koji su ga mučenički ubili

Misliš - mučki.

urbana_gerila urbana_gerila 14:15 18.05.2015

Re: Vrh brale!

freehand
i koji su ga mučenički ubili

Misliš - mučki.


ti misliš da on misli?!
freehande - filantrope.
freehand freehand 14:22 18.05.2015

Re: Vrh brale!

urbana_gerila
freehand
i koji su ga mučenički ubili

Misliš - mučki.


ti misliš da on misli?!
freehande - filantrope.

Gabrijel? O da, za njega sam siguran da misli. Samo mu je glava velika i tvrda.
grol grol 16:42 14.05.2015

Vane Ivanovic o Drazi

Vane Ivanovic je rekao da Draza NIJE bio kolaboracionista (Drugo zvono, Stubovi kulture, 1998, strana 214).

Sada je pitam Dragu Kovacevica i njegove istomisljenike kako objasnjavaju da je dokazani antifasista i veliki covek Vane Ivanovic tako govorio o Drazi?
freehand freehand 17:06 14.05.2015

Konačno

... "Crvena zvezda" može i zvanično da se zove "Čičina kokarda".
gabriele gabriele 22:43 16.05.2015

Re: Konačno

http://www.telegraf.rs/vesti/925648-strogo-cuvana-tajna-drazini-cetnici-bili-rajko-mitic-bora-stankovic-mija-aleksic-foto
gabriele gabriele 22:43 16.05.2015

Re: Konačno

http://www.telegraf.rs/vesti/925648-strogo-cuvana-tajna-drazini-cetnici-bili-rajko-mitic-bora-stankovic-mija-aleksic-foto

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana