Filozofija| Istorija| Zdravlje| Život

Pazite Na Decu

Colin_bgd RSS / 15.05.2015. u 09:54
Ja sam odavno izgubio veru u ljude, ako sam je ikad i imao...

Ljudska vrsta se vise puta, iznova, redovno, i uvek bez greske uzdigne na visinu zadatka da dokaze da je sposobnost da izneveri samu sebe jedina konzistentna konstanta kojom se brizljivo orijentise tokom svoje evolutivne plovidbe. Za to smo krivi koliko mi sami, toliko i objektivne okolnosti. U stvari, nasa nesposobnost da shvatimo da objektivne okolnosti ne postoje. Postoji samo subjektivna percepcija necega sto se kolokvijalno (i da bi se skratila prica) naziva stvarnost. Ali sta je stvarno stvarnost ne moze se odgovoriti zato sto je to pogresno pitanje. Jedino smisleno pitanje je samo cija stvarnost...

Mozak nam cini jednu vrlo suptilnu (ali, sto se njega tice, korisnu) prevaru, kojom nam omogucava da prezivimo (i uz malo srece, naravno) dan, ali je cena da nikad ne mozemo sa stopostotnom sigurnoscu znati sta se sa nama, i u nama zaista desava, i da li "to oko nas" zaista i postoji. Culne nadrazaje mozak se trudi da procesira u nesto sto ce kolektivitetu celija koje nas cine doneti neki biohemijski balans i mir, a ne debalans i nemir. Sad, to se nekad desava sa vise, nekad sa manje uspeha. Na pocinak neki odlaze sa toplim kakaom, a neki sa bromazepanom. Ali kako god vrsili tranziciju na tamnu stranu Meseca, ostaje nepobitna cinjenica da i odlazak u tamu i povratak u svetlost cinimo iskljucivo, jedino, i nikako drugacije nego sami sa sobom, tj. sa svojom iluzijom o sebi.

A stvar je, u stvari, vrlo prosta... Svi smo mi (sa velikim oprostenjem) samo obicna govna koja plutaju kroz kanalizaciju zivota u pogresnom ubedjenju da je nas licni smrad malo manje smrdljiv od smrada ostalih suzivotnika koji podjednako sluze samo da zagadjuju okolis. U situaciji kada je mizantropija osnovna ideja vodilja danasnjeg (a i svakog do sad) sveta, a bezgranicna sebicnost (i materijalna, i intelektualna, i emotivna) jedina slamka za koju ljudi misle da ima smisla hvatati se, ne bi trebalo da bude veliko iznenadjenje recenica kojom sam zapoceo ovaj blog. I ako se malo bolje zapitate, i iskrenije sami sebi odgovorite, mozda ce vecina doci do istog zakljucka kao i ja...

A ipak, uprkos svemu tome, i kao i vecina nas, imam decu...

I sta onda njima reci? Kako ih savetovati? Da li im ista objasnjavati? Kako ih ne-kontaminirati sopstvenim kompleksima? Da li ih ocvrscavati (sa opasnoscu da zavrse kamenog srca), ili ih ohrabrivati da budu slobodni (sa neminovnoscu da zavrse sa slomljenim)? Hiljadu zasto, hiljadu zato...

Ono sto znam je da ih ne treba usmeravati, narocito ne u pravcu u kome ste sami isli, ne treba im se postavljati kao apsolutni uzor, ne treba ih navikavati na obavezno prisustvo drugih ljudi, ne treba u njima gledati samog sebe, ne treba im se ophoditi sa visine, ne treba biti strog, ne treba im nametati svoju volju i svoje poglede, ne treba im zamerati neposlusnost, ne treba uzeti zdravo za gotovo laz da iver ne pada daleko od klade (stavise ne treba se voditi niti jednom "mudroscu" bilo starinskom, bilo modernom), ne treba ih indoktrinirati sarenim lazama, ne treba im slamati kicmu sopstvenim predrasudama, ne treba ih getoizirati u etnicke i religiozne obore, ne treba im dozvoliti da slucajno pomisle da zabuljenost u proslost iziskuje bilo kakav intelektualni napor ...

Treba ih barem jednom odvesti na stadion, treba im sto pre otkriti specijalnu teoriju relativnosti, treba im objasniti da nikad nece postati neko drugi vec samo bolji ili gori, treba se ponasati prema njima kao prema ravnopravnim osobama, treba ih opomenuti ako pocnu (narocito u pozitivnom svetlu) da citiraju vase recenice i izraze jer im to moze lako ostati kao ruzna navika i u zrelijim godinama, treba ih nauciti da nije vazno da li ste fizicki prisutni ili ne, treba im pazljivo otkriti da je okruzenje drugih ljudi samo placebo, treba im dozvoliti da vas ne shvataju ozbiljno, treba im omoguciti da se ravnopravno smeju sa vama, treba ih rasteretiti svih balasta koji su vasi roditelji (iz najboljih namera) nakacili na vas, treba im jasno osvetliti cinjenicu da je svaki autoritet lazan, treba im nedvosmisleno pokazati da je cinizam najteza bolest, treba im pomoci da shvate da je tolerancija uvek najcistiji izraz visoke inteligencije, treba im reci da niko ne moze promeniti proslost, ali ih istovremeno i umiriti saznanjem da ce uvek imati secanje na svoje detinjstvo, i treba ih nauciti da umeju da ostave ljude na miru...

Jedino tako mogu da namaknem koji minut sna na oci... Sa nadom da ce nasa deca shvatiti da ih ostavljamo na miru da bi i oni to umeli da pruze svojoj deci, kao i ostalim ljudima koje budu sretali na svom zivotnom putu. I da ce jedino tako uspeti da, ponekad, ublaze nesnosnu kakofoniju koja nas okruzuje i imati makar minimum sanse da zaista spoznaju sami sebe, umesto da se, kao ogromna vecina, konstantno i uzaludno traze iskljucivo u refleksiji drugih...

 
 


Komentari (138)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 10:09 15.05.2015

...

princi princi 10:09 15.05.2015

Re: ...

reanimator

Јбг, кад си Лоша.
predatortz predatortz 10:13 15.05.2015

Prilična podudarnost

Dosta od ovoga što si napisao primenjujem u odnosu sa mojim sinovima.
princi princi 10:21 15.05.2015

Мислим да је најбољи савет

који се може дати деци да се чиста ума и без икаквих очекивања приступа свему у животу, да воле људе и да их прихватају са свим њиховим слабостима. Најважније, да не буду расисти, да не буду националисти, да не верују у бога, да верују у себе, да се не плаше грешака, да је све што ће доживети пре свега производ илузија, да има корисних и бескорисних илузија и да је на њима да открију која је која.

И да увек пишу ћирилицом, наравно! (мали уступак мојим драгим нацошима без којих живот не би имао никаквог смисла).

Кад смо код смисла, јел сте размишљали како би деци објаснили шта је смисао живота, зашто смо на овој планети. Мислим, кад би се сад разнела ова планета, кад би сви ми нестали у некаквој катаклизми, у свемиру се ништа нарочито не би десило. Нико не би имао да слуша јединог и највећег међу свима, бога над боговима Реј Чарлса, али осим тога, вот д фак, наше егзистенције, испројектоване електране, темељи, косине, написани и ненаписани програми, доказане теореме, започете фирме, успешне или неуспешне, излечени и неизлечени људи, преведене и непреведене књиге, све то је само плод наших глава. Шта боли уво свемир да ли га ми познајемо боље или не, имамо ли ајфон или не, који оперативни систем или ап користимо? Мислим, како то детету објаснити кад не могу ни себи да објасним?
predatortz predatortz 10:26 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

princi
који се може дати деци да се чиста ума и без икаквих очекивања приступа свему у животу, да воле људе и да их прихватају са свим њиховим слабостима. Најважније, да не буду расисти, да не буду националисти, да не верују у бога, да верују у себе, да се не плаше грешака, да је све што ће доживети пре свега производ илузија, да има корисних и бескорисних илузија и да је на њима да открију која је која.


Da li si ti svestan koliko si im ograničenja nametnuo?
maksa83 maksa83 10:29 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Da li si ti svestan koliko si im ograničenja nametnuo?

Meni ipak izgleda kao da im je razna uklonio.
predatortz predatortz 10:35 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

maksa83
Da li si ti svestan koliko si im ograničenja nametnuo?

Meni ipak izgleda kao da im je razna uklonio.


Moja teorija je da ih treba pustiti da se slobodno razvijaju u nezavisne entitete. kada im kažeš da su nacionalizam, religija... loše stvari - nametnuo si im kalupe. Pričati njima o svemu, to je moj način. Ne insistirati, ne praviti svoju repliku, ne nametati...
princi princi 10:35 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Moja teorija je da ih treba pustiti da se slobodno razvijaju u nezavisne entitete

Сине, :)))))))), ти си Додик од ћалета.
predatortz predatortz 10:37 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

princi
Moja teorija je da ih treba pustiti da se slobodno razvijaju u nezavisne entitete

Сине, :)))))))), ти си Додик од ћалета.


Sad bih, verovatno, trebao da se nasmejem. Takve su društvene norme, kad neko misli da je duhovit - nasmej se ništa ne košta.

Ok
princi princi 10:39 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Зајеби смејање, независни ентитети се не смеју.
chitach chitach 10:41 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

predatortz
princi
Moja teorija je da ih treba pustiti da se slobodno razvijaju u nezavisne entitete

Сине, :)))))))), ти си Додик од ћалета.


Sad bih, verovatno, trebao da se nasmejem. Takve su društvene norme, kad neko misli da je duhovit - nasmej se ništa ne košta.

Ok


Nemoj zajebavat Predo, dobra je fora skroz ...
predatortz predatortz 10:44 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

princi
Зајеби смејање, независни ентитети се не смеју.


Misliš? Onda si u zabludi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:54 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

princi
који се може дати деци да се чиста ума и без икаквих очекивања приступа свему у животу, да воле људе и да их прихватају са свим њиховим слабостима. Најважније, да не буду расисти, да не буду националисти, да не верују у бога, да верују у себе, да се не плаше грешака, да је све што ће доживети пре свега производ илузија, да има корисних и бескорисних илузија и да је на њима да открију која је која.

И да увек пишу ћирилицом, наравно! (мали уступак мојим драгим нацошима без којих живот не би имао никаквог смисла).

Кад смо код смисла, јел сте размишљали како би деци објаснили шта је смисао живота, зашто смо на овој планети.
Мислим, кад би се сад разнела ова планета, кад би сви ми нестали у некаквој катаклизми, у свемиру се ништа нарочито не би десило. Нико не би имао да слуша јединог и највећег међу свима, бога над боговима Реј Чарлса, али осим тога, вот д фак, наше егзистенције, испројектоване електране, темељи, косине, написани и ненаписани програми, доказане теореме, започете фирме, успешне или неуспешне, излечени и неизлечени људи, преведене и непреведене књиге, све то је само плод наших глава. Шта боли уво свемир да ли га ми познајемо боље или не, имамо ли ајфон или не, који оперативни систем или ап користимо? Мислим, како то детету објаснити кад не могу ни себи да објасним?


a шта за Четници-Партизани? браћо ћалци, мислим да је најгоре што можемо да урадимо је да пребацујемо властити песимизам и-или мизантропију на њих. мислим, човек (Колин) је све што је навео прилично један песимистичан став у животу. oвај рејдиохед ми је некако мор лајкли за нашу слоули дисапијринг Дијаспору.




princi princi 11:00 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Да, заборавих горе: и да се радују разликама и различитима.
maksa83 maksa83 11:04 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Moja teorija je da ih treba pustiti da se slobodno razvijaju u nezavisne entitete. kada im kažeš da su nacionalizam, religija... loše stvari - nametnuo si im kalupe.

Pa ne znam baš ... ako mu dođe neka budala da mu objasni da njegova sudbina zavisi od hirovitog samoljubivog stvorenja opisanog u knjizi nastaloj na pre-feudalnom Bliskom Istoku (ili nekoj sličnoj) i da su oni rođeni u krugu od 300 km oko njega inherentno bolji od onih rođenih 3000 km od njega. Pa, ovaj - ne. To su šabloni i laka i pogrešna rešenja. Ima ko voli, ali moje diskreciono pravo rodielja je da mu ne dam da u Meku trpa u sebe đubre, pošto nekome to odgovara a za njega nije dobro, tako ću dati sve od sebe da sprečim da mu u glavu neko sipa slično đubre.
predatortz predatortz 11:07 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

maksa83
Moja teorija je da ih treba pustiti da se slobodno razvijaju u nezavisne entitete. kada im kažeš da su nacionalizam, religija... loše stvari - nametnuo si im kalupe.

Pa ne znam baš ... ako mu dođe neka budala da mu objasni da njegova sudbina zavisi od hirovitog samoljubivog stvorenja opisanog u knjizi nastaloj na pre-feudalnom Bliskom Istoku (ili nekoj sličnoj) i da su oni rođeni u krugu od 300 km oko njega inherentno bolji od onih rođenih 3000 km od njega. Pa, ovaj - ne. To su šabloni i laka i pogrešna rešenja. Ima ko voli, ali moje diskreciono pravo rodielja je da mu ne dam da u Meku trpa u sebe đubre, pošto nekome to odgovara a za njega nije dobro, tako ću dati sve od sebe da sprečim da mu u glavu neko sipa slično đubre.


Nisi pažljivo čitao moj komentar. Razgovarati o svemu! A verujem da si čovek koji je u stanju da razgovorom pobedi svaku budalu, odnosno da tvom detetu više dopre do mozga ono što ti pričaš.

Edit:

Uzgred, mene njihov veroučitelj gleda ispod oka zbog takvih razgovora. Kada me je stariji sin, zbunjen i preplašen, pitao šta bih uradio da Bog od mene traži da ga zakoljem, kao što je to tražio od Avrama - moj odgovor je bio da bih ga ( Boga ) poslao u pičku materinu.
gorran2 gorran2 11:08 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

maksa83
Moja teorija je da ih treba pustiti da se slobodno razvijaju u nezavisne entitete. kada im kažeš da su nacionalizam, religija... loše stvari - nametnuo si im kalupe.

Pa ne znam baš ... ako mu dođe neka budala da mu objasni da njegova sudbina zavisi od hirovitog samoljubivog stvorenja opisanog u knjizi nastaloj na pre-feudalnom Bliskom Istoku (ili nekoj sličnoj) i da su oni rođeni u krugu od 300 km oko njega inherentno bolji od onih rođenih 3000 km od njega. Pa, ovaj - ne. To su šabloni i laka i pogrešna rešenja. Ima ko voli, ali moje diskreciono pravo rodielja je da mu ne dam da u Meku trpa u sebe đubre, pošto nekome to odgovara a za njega nije dobro, tako ću dati sve od sebe da sprečim da mu u glavu neko sipa slično đubre.

Tok đubreta u prirodi je danas toliko ubrzan i olakšan, da neki pokušaj "sprečavanja" nema ni najmanju šansu.
Imaš li neku bolju ideju?
Neku "vakcinaciju"?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:17 15.05.2015

облачни дани у Лондону?

maksa83

Pa ne znam baš ... ako mu dođe neka budala da mu objasni da njegova sudbina zavisi od hirovitog samoljubivog stvorenja opisanog u knjizi nastaloj na pre-feudalnom Bliskom Istoku (ili nekoj sličnoj) i da su oni rođeni u krugu od 300 km oko njega inherentno bolji od onih rođenih 3000 km od njega. Pa, ovaj - ne. To su šabloni i laka i pogrešna rešenja.


наравно, нико нормалан не товари децу тим будалаштинама.

него, Колине, најискреније ме занима, ти стварно устанеш ујутро и кажеш себи: "децо, тата је говно, сви смо ми говна, и живите с тиме".

A stvar je, u stvari, vrlo prosta... Svi smo mi (sa velikim oprostenjem) samo obicna govna koja plutaju kroz kanalizaciju zivota u pogresnom ubedjenju da je nas licni smrad malo manje smrdljiv od smrada ostalih suzivotnika koji podjednako sluze samo da zagadjuju okolis. U situaciji kada je mizantropija osnovna ideja vodilja danasnjeg (a i svakog do sad) sveta, a bezgranicna sebicnost (i materijalna, i intelektualna, i emotivna) jedina slamka za koju ljudi misle da ima smisla hvatati se, ne bi trebalo da bude veliko iznenadjenje recenica kojom sam zapoceo ovaj blog. I ako se malo bolje zapitate, i iskrenije sami sebi odgovorite, mozda ce vecina doci do istog zakljucka kao i ja...
princi princi 11:25 15.05.2015

Re: облачни дани у Лондону?

него, Колине, најискреније ме занима, ти стварно устанеш ујутро и кажеш себи: "децо, тата је говно, сви смо ми говна, и живите с тиме".

Сине, видео би тебе кад би се будио у неком Стивениџу или где већ.
Colin_bgd Colin_bgd 11:26 15.05.2015

Re: облачни дани у Лондону?

него, Колине, најискреније ме занима, ти стварно устанеш ујутро и кажеш себи: "децо, тата је говно, сви смо ми говна, и живите с тиме".

Oh, FFS, why always so literal...

Quite the opposite, my boy, quite the opposite...
gedza.73 gedza.73 11:28 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

princi
Мислим, како то детету објаснити кад не могу ни себи да објасним?

Ja, na sinovljeva pitanja, često odgovorim kontrapitanjem
-A šta ti misliš?
Saslušam ga, pa onda vidim pravac u kome mislim da treba da idemo.
Cimni volan na ledu naglo pa da vidiš gde ćeš da završiš.

имамо ли ајфон или не, који оперативни систем или ап користимо

Tokom trčanja kratimo vreme tako što on mene ubeđuje zašto su kolači, mobilni telefoni, ogromni televizori dobri a ja njega u suprotno. A onda na pola puta zemenimo uloge.

A obožavamo da gledamo zvezdano nebo. I gradove koji svetle u daljini.
princi princi 11:28 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Ima ko voli, ali moje diskreciono pravo rodielja je da mu ne dam da u Meku trpa u sebe đubre, pošto nekome to odgovara a za njega nije dobro, tako ću dati sve od sebe da sprečim da mu u glavu neko sipa slično đubre.

Мислим да је сингл најважнија ствар коју су ме отац и мајка научили и коју се трудим да пренесем на своју децу та да постављам питања. То много пута нервира људе око мене, али сам временом себе уверио да је много важна, кључна особина коју треба научити дете: да увек поставља питања.
gorran2 gorran2 11:28 15.05.2015

Re: облачни дани у Лондону?

него, Колине, најискреније ме занима, ти стварно устанеш ујутро и кажеш себи: "децо, тата је говно, сви смо ми говна, и живите с тиме".

To je posao obrazovnog sistema

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:38 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

predatortz
Kada me je stariji sin, zbunjen i preplašen, pitao šta bih uradio da Bog od mene traži da ga zakoljem, kao što je to tražio od Avrama - moj odgovor je bio da bih ga ( Boga ) poslao u pičku materinu.


ja bih ga pitao (Božu), ša si poludeo, tebra, jesi post'o Purger?

nego, evo, moja žena razmišlja dosta slićno ovako kao Prinsi, skroz sličan rad, onako građanista, miroljubivo sa svima, i Filip nam je prenežan. to će biti problema kada krene da otkriva zlu stranu ljudskog roda. dok, Anita, koja je više po karakteru na mene, ona je Indijanac, borac, hunter, i opreznija je prema ljudima.
predatortz predatortz 11:42 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Filip nam je prenežan. to će biti problema kada krene da otkriva zlu stranu ljudskog roda.


Daj da ga upoznamo sa mojim banditima, da jakne malo...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:43 15.05.2015

Re: облачни дани у Лондону?

gorran2
него, Колине, најискреније ме занима, ти стварно устанеш ујутро и кажеш себи: "децо, тата је говно, сви смо ми говна, и живите с тиме".

To je posao obrazovnog sistema



ma jok, ovo je nekakav ozlobljen stav. puno ljubavi, i... bez ikakvih isključivosti, prošli su ti dani, draga braćo Partizani. i po mogućstvu neki karate, kung fu, krav maga, da ne budu pussies i da umeju da se zaštite u situacijama kada Zlo eskalira.

predatortz
Filip nam je prenežan. to će biti problema kada krene da otkriva zlu stranu ljudskog roda.


Daj da ga upoznamo sa mojim banditima, da jakne malo...

boga mi, moraćemo pod hitno nekom radžom da ga zalivamo. nežan je kao da je Englez.
maksa83 maksa83 12:05 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Nisi pažljivo čitao moj komentar.

Jesam, i ne razumem.

Kažeš:
Ne insistirati, ne praviti svoju repliku, ne nametati...


A onda kažeš:
Uzgred, mene njihov veroučitelj gleda ispod oka


Znači da si ti sam svesno izabrao za njega neki kalup (sopstveni), i onda trošiš vreme i energiju da razbijaš taj kalup. Ne razumem - zašto zbunjivati dete i cimati ga, ali da stanem ovde pošto je to privatna stvar svakog od nas, samo sam zapitan nad protivrečnošću.

A verujem da si čovek koji je u stanju da razgovorom pobedi svaku budalu, odnosno da tvom detetu više dopre do mozga ono što ti pričaš.

Ne precenjujem ja sebe tu uopšte, pošto u nekom trenutku lateralni uticaji ("ekipa" ) postanu jači od onih odozgo (roditelji i vaspitači u raznim oblicima). To su vrlo jake iskonske tribalne sile na delu, lizard brain koji je skoro nedodirljiv.

Da kažem još da ne gajim neki vrednosni sud (je l' "bolje" biti udobno ušuškan u uravnatost plemena ili sanjar-lutalica), verujem da su to sve DNK tekovine, tj. da se rađamo i ovaki i onaki i da to skroz ima smisla. Trebaju ti jedinke koje će biti složne i uklopiti se jer - vidi jebote koliki je mamut, samog će da te zgromi, a nas 30 ćemo da ga sobalimo i - ura - svi ćemo jesti (i opstati, što je fitnes funkcija tog sistema). Sa druge strane treba ti i lujka koje će da kaže "šta se bre ložite moroni, ovo je bezveze" i uzme koplje i krene i možda ga i pojede sabljasti tigar pošto nije bilo nikog okolo da priskoči, ali ako preživi možda nađe neki veći i bogatiji pašnjak i luđe lovište sa puno manje opasnih a jestivih životinja i vrati se po ove, i evolucija opet zadovoljna.

Inače, tu smo da pretvaramo kiseonik u ugljen-dioksid i budemo đubrivo za biljke. Sve ostalo smo ishaludžali u glavi da nam vreme lakše prođe.
predatortz predatortz 12:07 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет


Znači da si ti sam svesno izabrao za njega neki kalup (sopstveni), i onda trošiš vreme i energiju da razbijaš taj kalup. Ne razumem - zašto zbunjivati dete i cimati ga, ali da stanem ovde pošto je to privatna stvar svakog od nas, samo sam zapitan nad protivrečnošću.


U Republici Srpskoj ne postoji alternativa veronauci. To je obavezan predmet, od drugog do devetog razreda, ocenjuje se brojčano i ulazi u prosek. Dakle, ništa nisam birao.
princi princi 12:12 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Republici Srpskoj ne postoji alternativa

Сине, сублиминалне поруке. Саће Кркар...
predatortz predatortz 12:14 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

princi
Republici Srpskoj ne postoji alternativa

Сине, сублиминалне поруке. Саће Кркар...


jebe ga što je to tako i u ljubljenoj mu Federaciji.
princi princi 12:20 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Мислиш да је он либерал? Мени он пре делује као црвени Хрват, оно већи католик од Папе... (не овог конкретно, него Папе као из Опрости ми, Папе).
freehand freehand 12:35 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Ja, na sinovljeva pitanja, često odgovorim kontrapitanjem
-A šta ti misliš?

Jel mu naplaćuješ? Mislim, tretiraš dete ko pacijenta filmski američki psihijatar.

Šalim se, odlični ste.
Jukie Jukie 12:53 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

predatortz
princi
који се може дати деци да се чиста ума и без икаквих очекивања приступа свему у животу, да воле људе и да их прихватају са свим њиховим слабостима. Најважније, да не буду расисти, да не буду националисти, да не верују у бога, да верују у себе, да се не плаше грешака, да је све што ће доживети пре свега производ илузија, да има корисних и бескорисних илузија и да је на њима да открију која је која.


Da li si ti svestan koliko si im ograničenja nametnuo?


Pa ne znači da će da te poslušaju
Jukie Jukie 12:56 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

predatortz

Uzgred, mene njihov veroučitelj gleda ispod oka zbog takvih razgovora. Kada me je stariji sin, zbunjen i preplašen, pitao šta bih uradio da Bog od mene traži da ga zakoljem, kao što je to tražio od Avrama - moj odgovor je bio da bih ga ( Boga ) poslao u pičku materinu.

Pa kao što bi verovatno uradio svako sem Avrama i onog tipa iz Baš-Čelika i sličnih psihopata koji onda dobiju Darvinovu nagradu i sa njom mogu da se slikaju

mirelarado mirelarado 13:23 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Inače, tu smo da pretvaramo kiseonik u ugljen-dioksid i budemo đubrivo za biljke. Sve ostalo smo ishaludžali u glavi da nam vreme lakše prođe.


Као и хабитат мноштва бактерија и вируса. И ту је крај сваке улоге и смисла нашег битисања.
blogovatelj blogovatelj 13:41 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

moj odgovor je bio da bih ga ( Boga ) poslao u pičku materinu.


To ko Dilanova verzija priče. Samo, ona ima i nastavak, kad mu Gospod kaže "radi rođo kako misliš da je najbolje, al' zato sledeći put kad me vidiš, bolje beži"

God said to Abraham, "Kill me a son"
Abe said, "Man, you must be puttin' me on"
God said, "No" Abe say, "What?"
God say, "You can do what you want, Abe, but
The next time you see me comin', you better run"
Well, Abe said, "Where d'you want this killin' done?"
God said, "Out on Highway 61"
princi princi 13:42 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

you must be puttin'

Ју маст би Путин?
Јел сам ја ово добро прочитао?
blogovatelj blogovatelj 13:54 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Saslušam ga, pa onda vidim pravac u kome mislim da treba da idemo.


Vidim okupio se kružok očeva da elaborira pedagogiju.
Svaka čast Gedžo za pristup problemu.
Ja često kad vidim da moja deca preteruju u nečemu obavezno idem u još ekstremnije hiperbolisanje da bi uvideli apsurd svog pogleda na svet.
Jednom davno, tek smo se doselili u Kanadu, imali su 7 i 4 godine, krenem ja sa njima da malo pikamo loptu. Stariji sin upasao majicu u šorc, ali je to onako estetski bilo vrlo nelepo, da se diplomatski izrazim. Ja mu onda kažem "dođi da te tata popravi, da lepše izgledaš" pa mu dignem šorc skroz do dijafragme. I dete ukapira. A mlađi sve to bio gledao i mrtav ladan, kad je video brata sa šorcem do pod pazuh, kaže "Pera sad isti ko Kinezi"
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:24 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Inače, tu smo da pretvaramo kiseonik u ugljen-dioksid i budemo đubrivo za biljke. Sve ostalo smo ishaludžali u glavi da nam vreme lakše prođe.


pa ti pusti dete posle da ide u elektroinženjere. Makso, pod hitno moraš kod nas, ja l' na Savu ja l' na Dunav, na detoksikaciju i deamerikanizaciju radžom ladnom. kucnuo je poslednji čas.
blogovatelj blogovatelj 14:33 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Pa kao što bi verovatno uradio svako sem Avrama i onog tipa iz Baš-Čelika i sličnih psihopata koji onda dobiju Darvinovu nagradu i sa njom mogu da se slikaju


E vidiš, tu leži greška vas evolucionih fundamentalista. Pri tome obavezno, ali obavezno, mislite da ste premudri.
Poenta religije je da ti pomogne da evoluciono lakše preživiš. Opijum za narod. Ne leči, ali ako znaš kako i kada da je koristiš, ume da umanji bol drastično.
Priča o Bogu i Avramu je metaforična priča. Nije se Gospod pojavio da bi nesretnog Avrama kinjio jer mu je baš bilo dosadno. To samo ti, Lambros i vama slični tako mislite, jer niste dobro razumeli. Priču je pre oko tri hiljade godina smislio neko veoma pametan.
I priča govori o jednoj vrlo velikoj ljudskoj muci, mnogo jebenoj, ne dao Bog da se ikome desi. Ali se ipak nekada i nekome dešava, na žalost. Pre tri hiljade godina se i češće dešavala, pretpostavljam. A to je situacija kad moraš žrtvovati sebe ili potomka, da bi vrsta nastavila hod kroz evoluciju.
Pravilan izbor je uvek izabrati sebe da preživiš. Jeste surovo, jeste gadno, ali kada se duboko zamisliš nad problemom, jedino evoluciono ispravno. Jer šta ako ideš poljem sa detetom i naiđe lav? A? Hoćeš uzeti dete u ruke i trčati? Onda i dete i roditelj ginu. Evolucija, moj bato. Pa ti još onda religija kroz tu priču o Avramu pomogne da nekako ublažiš svoj bol jer ubediš sebe da je Gospod tako hteo.
I u današnje vreme postoje ekvivalentne situacije. Pre svakog poletanja aviona uvek gnjave instrukcijama šta da radiš ako padne pritisak u avionu, objašnjavaju kako da koristiš masku itd. I uvek kažu da ako si sa detetom prvo sebi staviš masku, pa tek onda potomku. Zašto? Pa zato što tvoj potomak sa maskom na glavi i ocem u nesvesti nema šanse da preživi.
Ima religija odgovore na mnoga pitanja, samo tvoj skučeni mozak mora da se razbudi da bi do odgovora stigao. Evo nekih natuknica, čisto da ti potaknem razmišljanje. A uzgred, ovako isto pričam i sa decom kada razgovaramo o religiji.
Npr. higijena se u Kuranu zove pranje pred molitvu.
Nejedenje svinjetine kod Jevreja i muslimana, pa post kod hrišćana, kako se to zove u Kosmopolitenu? Dijeta, Džuki, dijeta. Nije to Kosmopoliten smislio, smislili su pametniji, hiljadama godina ranije. I onda još nesvesnom puku objasnili to činjenicom da Gospod tako želi, a ako ne uslišiš mu želje, najebaćeš. I šta se onda desi? Pa desi se npr da se neke 622. godine posle Hrista neki takav kao ti pojavi u pustinji Saudi Arabije i kaže "ma ovaj Muhamed samo kenja, jedem ja slaninice i ne sekiram se"
I onda, na 45 stepeni, šta se desi? Pa desi se da ti srce cakne od holesterola. E onda Muhamed kaže preživelima "a šta sam ja pričaoooo" i tako, malo po malo, milijarda njih pre veruje Muhamedu nego Džukiju. Jer Džuki nije verovao šta Gospod želi, nakrkavao se krmenadlicama i eksplodiralo mu srce. Drugim rečima, bio je evoluciono nespreman jer nije razumeo šta je Muhamed govorio.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:42 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

princi
you must be puttin'

Ју маст би Путин?


ви р ол Путин!

него, ово за либерале, нема правих либерала у србији. код нас је сукоб између ткз. либералног крила некадашње КП, са тврдим наци-крилом исте партије. исто је и у Хрватској. заправо фашистичка легла на Западау (преживели Љотићевци и Недићевци) су била дубоко под контролом већ 70-их, када су готово сви Клубови у Емиграцији стављени под контролу. 90-их је удба прагматично похарала Емиграцију да би узела кинту за рат, из којег излази са новим капиталом. данас се тај капитал претапа у ткз. беле токове, и то је реална датост с којом ће се суочити деца која одрастају у Србији. оно што је добро, што се прави капитал ствара столећима, и да овај који је брзо створен је и кус. и брзо и оде. једино што је проблем што код вас, заправо либдемова, који сте на време запалили на Запад и развили се самостално, је присутан некакав чудан дефетизам везан и за Србију и за живот. како ви мислите да ми анимирамо људе да имају поверења у вас, рецимо нас 3 милиона ако се скупи па ипак рокнемо Мамута, ја не знам. ви каш'те.
niccolo niccolo 14:43 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

код нас је сукоб између ткз. либералног крила некадашње КП, са тврдим наци-крилом исте партије.

Saglasan.
maksa83 maksa83 14:59 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Jer šta ako ideš poljem sa detetom i naiđe lav?

Zar nije bilo lakše napisati "ako ideš po polju sa detetom i naiđe lav, nije bitno da budeš brži od lava, bitno je samo da budeš brži od deteta"?

Ili: "I reče Bog Abrahamu - 'Abrahame - rule nr. 1 - cardio!'".

Inače, nisam siguran da priroda tako funkcioniše, ako ne veruješ probaj da kao stranac priđeš mačićima koji su se tek izlegli, pa reci šta je njihova mama na to rekla (ne pokušavaj bez pune HTZ opreme).

U krajnjoj liniji, zamisli da ideš ti sa tvoja dva mala sina po Toromtu i zalutate u neki alley, i "okruže" vas 2 tipa sa noževima. Ti bi a) pobegao u nadi da će tvoja deca biti trapavija, ili b) rekao 'deco bežte' i naterao ovu dvojicu da se oko tebe baš potrude (98% verovatnoće da bi najebao u procesu). Ja mislim da bi ti uradio ovo pod b). I sad, ako sam u pravu za pod b) - kako te je priča o Avramu učinila pametnijim?


predatortz predatortz 15:06 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Inače, tu smo da pretvaramo kiseonik u ugljen-dioksid i budemo đubrivo za biljke. Sve ostalo smo ishaludžali u glavi da nam vreme lakše prođe.


+ domaćinova teza "svi smo mi govna"...

Jbte, što ste toliki depresivci?
Zar ste sve prošli, probali, uradili, stigli svaku koju ste hteli..., pa sad sve isprazno?
maksa83 maksa83 15:27 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Jbte, što ste toliki depresivci?

Domaćin je depresivac zato što je odrastao na Smitsima,ili obrnuto - Smitsi su depresivni zato što su odrasli na domaćinu, ustvari ne - obrnuto-obrnuto... nemam pojma... ja sam još u to formativno vreme malo voleo i The Clash pa sam bio malo i ljut, to me vadi.

Nego ozbiljno - mislim da tu nema ničeg depresivnog, to je fact of life. Jednog dana ćeš dumreš, pamtiće te deca i ako imaš sreće i unuci, posle toga niko, i to je tvoj trag na planeti.

Dakle - da - beznačajan si, ali sva sreća - to nije bitno. :)

U međuvremenu, uživaj koliko možeš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:28 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Најважније, да не буду расисти, да не буду националисти, да не верују у бога, да верују у себе, да се не плаше грешака, да је све што ће доживети пре свега производ илузија, да има корисних и бескорисних илузија и да је на њима да открију која је која.


Sve, sve, ali da ne budu nacionalisti?! Pa kako to može? Evo moje dete je kandidat da bude dupli nacionalista, srbo-američki, mada trenutno više liči na malog nacistu, po tome kako uredjuje svet oko sebe, izdaje komande i očekuje trenutno i bezpogovorno izvršenje. Mi se, jadni, kao odupiremo, ali zajebani su ti dvoipogodišnjaci, kad nešto zacrtaju, ne odustaju. Idealni za vojne komandante, ili CEO-eve nekih korporacija.
maksa83 maksa83 15:31 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Mi se, jadni, kao odupiremo, ali zajebani su ti dvoipogodišnjaci, kad nešto zacrtaju, ne odustaju. Idealni za vojne komandante, ili CEO-eve nekih korporacija.


predatortz predatortz 15:31 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Nego ozbiljno - mislim da tu nema ničeg depresivnog, to je fact of life. Jednog dana ćeš dumreš, pamtiće te deca i ako imaš sreće i unuci, posle toga niko, i to je tvoj trag na planeti.


Ja pamtim i pradedu! Bio boemčina, hebač i veliki laf. Svi se trudimo da ličimo na njega ( mi muški i jedna sestra od strica).
blogovatelj blogovatelj 15:34 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Zar nije bilo lakše napisati "ako ideš po polju sa detetom i naiđe lav, nije bitno da budeš brži od lava, bitno je samo da budeš brži od deteta"?


Nema utehe u takvoj priči. U priči o Avramu postoji i uteha. Pojeo mi lav dete, ali jebi ga, Bog tako 'teo. Jer od bola može da se poludi, uteha je tu lek protiv ludila.

Inače, nisam siguran da priroda tako funkcioniše, ako ne veruješ probaj da kao stranac priđeš mačićima koji su se tek izlegli, pa reci šta je njihova mama na to rekla (ne pokušavaj bez pune HTZ opreme).


Ima kad funkcioniše ovako, ali ima i kad funkcioniše onako. Postoje razni modeli. Neki će evoluciono preživeti, neki neće.
Znam za mačku kako reaguje ako priđeš mačićima. Ali zamisli recimo hijenu koja naiđe na takvu mačku i mačiće, a gladna? Ako mačka ne bi pobegla, ništa od nje ostalo ne bi.
Si gledo nekad ovo? Mačke su samo lavovi koji su evoluciono imali manje hrane.
Na kraju se i kuče skloni, nema zezanja.

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:38 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

U krajnjoj liniji, zamisli da ideš ti sa tvoja dva mala sina po Toromtu i zalutate u neki alley, i "okruže" vas 2 tipa sa noževima.


Primer ti je suviše hipotetičan, nema toga u Torontu (blogi će te ubediti anakonda metodom ako insistiraš). Bolje kaži ovako: zamisli da ideš ti sa tvoja dva sina po Detroitu, i zalutate u neki alley...
maksa83 maksa83 15:43 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Si gledo nekad ovo? Mačke su samo lavovi koji su evoluciono imali manje hrane.

Jedino što sprečava mačku da te pojede je što si veći od nje.

Na kraju se i kuče skloni, nema zezanja.


Skloni se, moj bato, i aligator (zašto se skloni, to samo on zna, al' se skloni, i to oba):

blogovatelj blogovatelj 16:04 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Jedino što sprečava mačku da te pojede je što si veći od nje.


I kokošku i još mnogu drugu životinju. U zoo vrtu u Subotici sam gledao lava u oči i tačno mu video u pogledu kako on ne vidi u meni čoveka, nego doručak.

Skloni se, moj bato, i aligator (zašto se skloni, to samo on zna, al' se skloni, i to oba):


Znaš što? Zato što u govnjivoj vodi na temperaturi od 30 celzijusa i najmanja ogrebotina znači verovatno i smrt usled infekcije posle nekog vremena. Evoluciono su preživljavali samo neogrebani aligatori i ovi imaju to učitano u ROM, a nisu toga svesni.
Postoji i izuzetak, a to je nilski konj. Ima mu masnoća u telu antibiotska svojstva i mnogo je otporniji od ostalih životinja po tom pitanju.
blogovatelj blogovatelj 16:07 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

nema toga u Torontu (blogi će te ubediti anakonda metodom ako insistiraš)


Aj bre dođi pa da vidiš. U Torontu zima može da te ubije pre nego kriminalac, ako treba i da ti potpišem tvrdnju.
princi princi 16:10 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Kakvi, bre, sine, Toronto je џungla.
docsumann docsumann 16:10 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Na kraju se i kuče skloni, nema zezanja.


kuče možda, terijer nikako
blogovatelj blogovatelj 16:16 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Ti bi a) pobegao u nadi da će tvoja deca biti trapavija, ili b) rekao 'deco bežte' i naterao ovu dvojicu da se oko tebe baš potrude (98% verovatnoće da bi najebao u procesu). Ja mislim da bi ti uradio ovo pod b). I sad, ako sam u pravu za pod b) - kako te je priča o Avramu učinila pametnijim?


Svašta ima i svašta ljudi rade. I ne samo ljudi, nego i životinje. Uvek postoji procena. Pa ako misliš da možeš da budeš pobednik, upostiš se u borbu.
Recimo, jedna mala okolnost kao što je motka na dohvat ruke drastično menja verovatnoće u celoj priči.
Vidi ovog dečka, ko onaj što je sa četiri mitraljeza zaustavio japanski bataljon.



A dok sam tjubovao pacova, nađem i potvrdu mog komantara. Aligator koji napada električnu jegulju i umire. Bio je previše ubeđen u uspeh a zanemario sopstvenu unutrašnju otpornost.

docsumann docsumann 16:47 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

независни ентитети се не смеју.


misliš se ne smeju u smislu - zabranjeni su
princi princi 17:11 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

misliš se ne smeju u smislu - zabranjeni su

U smislu zabranjeto za mladje od 18.
nim_opet nim_opet 19:42 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Uzgred, mene njihov veroučitelj gleda ispod oka zbog takvih razgovora. Kada me je stariji sin, zbunjen i preplašen, pitao šta bih uradio da Bog od mene traži da ga zakoljem, kao što je to tražio od Avrama - moj odgovor je bio da bih ga ( Boga ) poslao u pičku materinu.



gedza.73 gedza.73 21:06 15.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

freehand
Jel mu naplaćuješ? Mislim, tretiraš dete ko pacijenta filmski američki psihijatar. Šalim se

Ne naplaćujem. Al' se spremam.
blogovatelj
Ja često kad vidim da moja deca preteruju u nečemu obavezno idem u još ekstremnije hiperbolisanje da bi uvideli apsurd svog pogleda na svet.

Isto. Kad je bila ona afera sa dronom, klinac nešto počeo da galami, da se vuća...
pitao sam ga da zamisli da je kojim slučajem rođen kao Albanac a ne Srbin kako bi gledao na ceo događaj.
Kad ga vidim da se unese u neku priču ili događaj, a baš jednostrano gleda, počnem da mu dajem kontrargumente dok ne spusti glas i kaže
-pa, jeste, u pravu si.
Doda i 'ali' s tim što vidim da kapira da ako istina ima samo jednu stranu obično bude krnja.




jkt2010 jkt2010 00:28 16.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

princi
временом себе уверио да је много важна, кључна особина коју треба научити дете: да увек поставља питања.

Zašto?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:16 16.05.2015

samo kada ste se svi lepo javili :)

predatortz
Nego ozbiljno - mislim da tu nema ničeg depresivnog, to je fact of life. Jednog dana ćeš dumreš, pamtiće te deca i ako imaš sreće i unuci, posle toga niko, i to je tvoj trag na planeti.


Ja pamtim i pradedu! Bio boemčina, hebač i veliki laf. Svi se trudimo da ličimo na njega ( mi muški i jedna sestra od strica).


e, taj je važniji nego deda Avram! njega sledimo!

i nešto za Prinsija, koji je ipak schooled dubinski psiholog... nije ovo, dobri Prinsi, nacizam. ta raja je izmanipulisana, 1001 put ostavljena na cedilu, poražena, povređena, opljačkana. ponižena. taj pseudonacizam je distorzija bolesnog i izigranog društva - a kod nas je sve kvazi, decenijama već, sve, apsolutno sve, ja vam najozbiljnije govorim da je ovo najdublja kolektivna kriza u našoj zajedničkoj istoriji - tako da ja mislim da ako zaista želiš da se baviš Srbima danas, ne možeš donositi tako neke klasifikovane zaključke olako. mislim, jeste tako lakše po Tebe, ali ti Srbi (i Hrvati) i dalje tonu. veruj mi, ja bih najradije okačio kopačke momentalno o klin sa čime se sve srećem, na svakodnevnoj osnovi. ali, tu negde na dnu, leži to ljudsko biće, sa svojom vrednošću makar utoliko što može da nosi neku iskru, da li je nešto šaljivo, nešto lepo, ili što kaže moj sin (8. godina), boem, ženskaroš i lafčina - život vam može biti lep i ružan, umetnost i čist kao iz poezije. ne treba donositi neke prenagljene zaključke, samo zato što se naoblačilo nad Londonom, i čak iako vam se i Morisej učinio vedrijim od Srbije!

i drugo nešto, nije nebitno šta ko misli, every soul's voice matters, to je i ključna razlika između zapravo slobodne demokratije i totalitarnosti, zato što u kakofoniji glasova duša nastaje jedan univerzalan. e, tom univerzalnom glasu ako naučimo decu, bićemo dostojni da se nazovemo ćalci, starine moje.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:27 16.05.2015

Jah, Docsu

docsumann
Na kraju se i kuče skloni, nema zezanja.


kuče možda, terijer nikako



bio na onoj tribini kod nas u SKCNS, Docsu bro. bottomline je da vojska istražuje kanabinoide, i da je lekar koji vodi pro, ali da je okružen starim šabanima koji su puni skeptičnosti. međutim, ako vojska preporuči državnom vrhu, a ovi stari komunjarski šabani pristanu (di nam je Dačke najpozitivniji link trenutno, ako bude Čedica, onda nema brige, a tek ako neki Podemos pobedi za 30-ak godina, ojha, Srbija i Amsterdam, to jedna familija!), eto nama slobode!

u međuvremenu, neka ekipica pravi već nešto, razna neka ulja, i tako. malo čistog kanabisa je bolje nego nula kanabisa! ovde su. svetkonoplje.com
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:01 16.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

maksa83


Dakle - da - beznačajan si, ali sva sreća - to nije bitno. :)

U međuvremenu, uživaj koliko možeš.


nisi u pravu, Starino Maksimilijane. uzmi samo po blogu našem - koliko je ovo pustije mesto bez tebe. zamisli kada bi svi Ameri mogli da čuju šta ti pričaš, koliko bi to bilo finije jedno mesto za život, a ne bi se ni kačili s nama Slovenima!
princi princi 07:52 16.05.2015

Re: samo kada ste se svi lepo javili :)

Srđan Fuchs
....


Imagined reality, zamišljena stvarnost, kažem ti. Kao ljubav. Ubediš sebe u nešto (da je najlepša, jedina, da predivno miriše, da joj čak i sat predivno stoji...) i živiš ga kao self fulfilling prophecy, dok jednog dana ne napraviš... dirty lowdown.

Mmmm, uvek me žmarci podiđu kad crnkinje pevaju Ooooh I wonder, wonder who (put those ideas in your head, boy)

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:48 16.05.2015

Није баш упутство за васпитање деце, али

... можда од њега ипак има неке користи:


blogovatelj blogovatelj 18:25 16.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Kakvi, bre, sine, Toronto je џungla.


E, a kaži kako je Paiч vrhunski ubeđen da bi garantovano poginuo ako bi se usudio da izađe bez automatske puške iz svog SUV-a koloradskih registarskih tablica u Toronto daunatun
emsiemsi emsiemsi 23:10 16.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

princi
који се може дати деци да се чиста ума и без икаквих очекивања приступа свему у животу, да воле људе и да их прихватају са свим њиховим слабостима. Најважније, да не буду расисти, да не буду националисти, да не верују у бога, да верују у себе, да се не плаше грешака, да је све што ће доживети пре свега производ илузија, да има корисних и бескорисних илузија и да је на њима да открију која је која.

И да увек пишу ћирилицом, наравно! (мали уступак мојим драгим нацошима без којих живот не би имао никаквог смисла).

Кад смо код смисла, јел сте размишљали како би деци објаснили шта је смисао живота, зашто смо на овој планети. Мислим, кад би се сад разнела ова планета, кад би сви ми нестали у некаквој катаклизми, у свемиру се ништа нарочито не би десило. Нико не би имао да слуша јединог и највећег међу свима, бога над боговима Реј Чарлса, али осим тога, вот д фак, наше егзистенције, испројектоване електране, темељи, косине, написани и ненаписани програми, доказане теореме, започете фирме, успешне или неуспешне, излечени и неизлечени људи, преведене и непреведене књиге, све то је само плод наших глава. Шта боли уво свемир да ли га ми познајемо боље или не, имамо ли ајфон или не, који оперативни систем или ап користимо? Мислим, како то детету објаснити кад не могу ни себи да објасним?

Немам појма што си хтео да кажеш то са ћирилицом --- да су нацисти они који је користе или шта !?
Што се тиче онога што би требало да се говори деци је --- да у сарадњи са другим људима проналазе оно најбоље у њима, јер сваки човек то има, ма у колико (понекада) минорној мери.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:06 17.05.2015

ljudska realnost?

princi
Srđan Fuchs
....


Imagined reality, zamišljena stvarnost, kažem ti. Kao ljubav. Ubediš sebe u nešto (da je najlepša, jedina, da predivno miriše, da joj čak i sat predivno stoji...) i živiš ga kao self fulfilling prophecy, dok jednog dana ne napraviš... dirty lowdown.

Mmmm, uvek me žmarci podiđu kad crnkinje pevaju Ooooh I wonder, wonder who (put those ideas in your head, boy)



ma daj, volim vas ali stvarno ste ćalci smarači... i sada, treba mu reći, listen, my son, she's shitty, life is shit, i am shit, do no fall in love cause u ll wake up all covered with shit one day... anyways, true love is not an emotion, in later stages, but the relationship. ne mogu da verujem da je Zapadna Misao došla stvarno do tog dna da je čovek, kada se sve razloži na čestice, jedna nebitna, prolazna, nestalna, netrajna i bezvredna mehanička realnost? onda nije ni čudo da dolazimo u eru Haosa kada je stanje duha (mind, consciousness, ratio) na Zapadu ovakvo, a kod njih i naoružanje i lova?!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:10 17.05.2015

Re: Није баш упутство за васпитање деце, али

Predrag Brajovic
... можда од њега ипак има неке користи:



lep tekst, Peđo! :)
docsumann docsumann 12:49 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

ne mogu da verujem da je Zapadna Misao došla stvarno do tog dna da je čovek, kada se sve razloži na čestice, jedna nebitna, prolazna, nestalna, netrajna i bezvredna mehanička realnost? onda nije ni čudo da dolazimo u eru Haosa kada je stanje duha (mind, consciousness, ratio) na Zapadu ovakvo, a kod njih i naoružanje i lova?!


za prvi dio citiranog pasusa -


a što se haosa tiče...

"Chaos is what we've lost touch with. This is why it is given a bad name. It is feared by the dominant archetype of our world, which is Ego, which clenches because its existence is defined in terms of control.” ― Terence McKenna
gorran2 gorran2 12:56 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

docsumann
a što se haosa tiče...

"Chaos is what we've lost touch with. This is why it is given a bad name. It is feared by the dominant archetype of our world, which is Ego, which clenches because its existence is defined in terms of control.” ― Terence McKenna

Ego sa svojom Kontrolom je samo jedan od činilaca Haosa. Što više Kontrole, to više Haosa.
Tako mi neprestano hrlimo napred punom brzinom u dva suprotna smera.

U stvari, što više... bilo čega, više haosa...
docsumann docsumann 15:23 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

Ego sa svojom Kontrolom je samo jedan od činilaca Haosa. Što više Kontrole, to više Haosa.
Tako mi neprestano hrlimo napred punom brzinom u dva suprotna smera.


ono što je rahmetli Mekena kanio reći je da, u biti, haos nije loša stvar. haos je utisak koji stičemo iz nemogućnosti da proniknemo u kompleksnu matricu prirode. pa zato npr. ne znamo da objasnimo turbulenciju, ili nismo u stanju da damo pouzdanu dugoročnu metereološku prognozu, kontrolišemo tržište, smisleno organizujemo društvo, istražujemo svijest ...
mi haos doživljavamo kao stihijsku, nepredvidljivu i neprijateljsku ćud prirode, pa samim tim i čovjeka, jer nismo u stanju da uronimo (i/ili) surfujemo niz njene čudesne energetske tokove.



mislim, ovaj blog podpada i u kategoriju filozofija

gorran2 gorran2 15:34 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

Možda se ljudi mogu podeliti u dve grupe: na one koji veruju da u osnovi postoji, i mora postojati neki red - i na one koji veruju u haos.
Ili pre, ne veruju u red.

Možda zatim to ima neki uticaj na karakter i na stav prema okruženju?

Drugi zakon termodinamike izgleda da govori u korist drugih, ali red je izgleda tako snažna psihološka potreba, da malo šta može uzdrmati fundamentalno verovanje u isti...

docsumann docsumann 15:49 17.05.2015

Re: ljudska realnost?


haos je red čiji obrazac nismo u stanju da dokučimo.

poredak koji nam izmiče.
gorran2 gorran2 15:58 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

docsumann

haos je red čiji obrazac nismo u stanju da dokučimo.

poredak koji nam izmiče.

Hm, tako sam i mislio
Tojest, ne o Haosu, nego o tebi

zilikaka zilikaka 17:28 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

Hm, tako sam i mislio
Tojest, ne o Haosu, nego o tebi


Ja bih da dodam da se duboko slažem sa kolegom.

haos je red čiji obrazac nismo u stanju da dokučimo.

poredak koji nam izmiče.


nego, kako Gorrane, kako se u tvoje poimanje haosa uklapa drugi zakon termodinamike, kad je on, jelte, pre svega ipak zakon, što je u osnovi protivno haosu?
docsumann docsumann 17:58 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

nego, kako Gorrane, kako se u tvoje poimanje haosa uklapa drugi zakon termodinamike, kad je on, jelte, pre svega ipak zakon, što je u osnovi protivno haosu?


hehe, to pitanje je i meni palo na pamet.
gorran2 gorran2 18:10 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

docsumann
nego, kako Gorrane, kako se u tvoje poimanje haosa uklapa drugi zakon termodinamike, kad je on, jelte, pre svega ipak zakon, što je u osnovi protivno haosu?


hehe, to pitanje je i meni palo na pamet.

To volim
Znači, imamo otvoreni paradoks, kao u slučaju Krićana i laganja.
Zakon kaže, Haos pobeđuje.
Ako Haos pobeđuje, onda važi zakon, dakle vlada Red.
Ako zakon važi, onda Haos pobeđuje, dakle vlada Haos.
docsumann docsumann 18:13 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

Znači, imamo otvoreni paradoks, kao u slučaju Krićana i laganja.
Zakon kaže, Haos pobeđuje.
Ako Haos pobeđuje, onda važi zakon, dakle vlada Red.
Ako zakon važi, onda Haos pobeđuje, dakle vlada Haos.


pa to ti kaem, taj paradoks je privid.
maksa83 maksa83 18:23 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

Znači, imamo otvoreni paradoks, kao u slučaju Krićana i laganja.
Zakon kaže, Haos pobeđuje.
Ako Haos pobeđuje, onda važi zakon, dakle vlada Red.
Ako zakon važi, onda Haos pobeđuje, dakle vlada Haos.

Sve su to zakoni validni koliko i bilo koja ljuCka izmišljotina, iskonska potreba prolaznih bića za nekom predvidljivošću, pravilima, smislom ... pa tako i iz njih proistekli paradoksi.

Zakon je jedan, i glasi: "Svemira svečano zabole".

docsumann docsumann 18:28 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

Zakon je jedan, i glasi: "Svemira svečano zabole".


jesss. i ti smatraš da je svemir svjesno biće?!
gorran2 gorran2 18:32 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

docsumann
Zakon je jedan, i glasi: "Svemira svečano zabole".

jesss. i ti smatraš da je svemir svjesno biće?!

Ako jeste, imamo još jedan paradoks: svest koja je istovremeno potpuna ravnodušnost. Sposobnost razlikovanja kojoj je sve isto.
maksa83 maksa83 18:33 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

docsumann
Zakon je jedan, i glasi: "Svemira svečano zabole".


jesss. i ti smatraš da je svemir svjesno biće?!

Koliko nešto sa tim a-pso-lut-no-me-za-bo-le stavom može biti svesno.

Zamisli da te skroz boli uvo, ono, za bilo šta. Potpuno odsustvo želje za bilo čim, stava o bilo čemu. Kakvu tu svest imaš?

Posle svemira, najbliži tom idealu je Vulin.
docsumann docsumann 18:38 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

Koliko nešto sa tim a-pso-lut-no-me-za-bo-le stavom može biti svesno.


koliko-toliko, al' upravo zato što ima stav

mada, šalu na stranu, danas su u akademskim krugovima, sasvim regularno u opticaju teorije koje svemiru dodjeljuju adekvatnu mu porciju svijesti. o tome više neki drugi put u nekom ws blogu.

Zamisli da te skroz boli uvo, ono, za bilo šta. Potpuno odsustvo želje za bilo čim, stava o bilo čemu. Kakvu tu svest imaš?


a ovo su taman kao što si rek'o - ljudska nagađanja o apsolutu.
gorran2 gorran2 18:40 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

maksa83 maksa83 18:48 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

a ovo su taman kao što si rek'o - ljudska nagađanja o apsolutu.

Pa, da, to je kao neka antropomorfizacija, aproksimacija, najbolje što možemo.

Ali Svemira stvarno svečano zabole. On prosto - Jeste.

Sad, nekome je to dovoljno, nekome nije pa kopa i lomi glavu oko toga. Ja sam lijen i ova ljudska svakodnevnica mi je toliko komplikovana da mi troši 100% CPU-a pa sam izabrao ovo lakše. ; )
docsumann docsumann 18:53 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

Ali Svemira stvarno svečano zabole. On prosto - Jeste.


svi mi, prosto, jesmo.

a komplikovanost uvodimo aposteriori.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:47 17.05.2015

Re: Није баш упутство за васпитање деце, али

Srđan Fuchs
Predrag Brajovic
... можда од њега ипак има неке користи:

lep tekst, Peđo! :)

Ђенкујем, како би то рекао Борат.

Укључиле се асоцијације док сам читао овде коментаре, па се сетих тог мог писанија од пре 25 година. А писаније беше настало када сам, бавећи се на факсу античком књижевношћу (и мени омиљеним Демостеном), разумео да barbaroi, грчка реч за варваре, осим што је а) појам антоним грчком грађанину б) ознака за све оне који говоре негрчким језиком в) или су, напросто, странци г) или, опет, јесу Неатињани, у оном културно погрдном смислу речи д) то јест -- блебећу неразумљиво као деца е) у једном, напокон, ономатопејском тумачењу речи, јесте појам који приближава да означени људи говоре као што овце блеје -- беее, беее, беее, односно на старогрчком -- пааар, пааар, пааар, то јест -- бааар, бааар, бааар... па отуда барбарин!

Дакле, о варварима је реч...

Питали су ме неки клипани овде како то да ја, који сам, богами, неко време био узоран ђак и студент, нисам завршио у КПЈоту, где су ме звали, а то објашњава, делом, и ова песма, јер ја -- бена једна! -- и нисам баш политички тада пуно размишљао, али естетски јесам, а КПЈотовци били су заветно и монументално досадни и нелепи, као сви они СФРЈ споменици и новобеоградски блокови, и једино је једна предивна КПЈ девојка, коју сам неко време истински волео, била право искушење за моју политичку афилијацију. Но, остах ван странака, до дана данашњег... и без те девојке.
zilikaka zilikaka 20:15 17.05.2015

Re: ljudska realnost?

Ja sam lijen i ova ljudska svakodnevnica mi je toliko komplikovana da mi troši 100% CPU-a pa sam izabrao ovo lakše. ; )


A ja bih ovde dodala da još nisam našla čemu bi služilo angažovanje vijuga po tom pitanju.

Isto kao što me, ako treba da pređem iz tačke A u tačku B, i pri tome isplaniram način koji mi najviše odgovara, baš ništa ne znači što se obe tačke kreću onako kako nam već planeta veselo ševrda na razne načine.

Što se mene tiče, udaram koordinatni početak tamo gde mi treba.
predatortz predatortz 17:20 19.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

chitach
predatortz
princi
Moja teorija je da ih treba pustiti da se slobodno razvijaju u nezavisne entitete

Сине, :)))))))), ти си Додик од ћалета.


Sad bih, verovatno, trebao da se nasmejem. Takve su društvene norme, kad neko misli da je duhovit - nasmej se ništa ne košta.

Ok


Nemoj zajebavat Predo, dobra je fora skroz ...


Pre neki dan sam bio nadrndan. Jeste dobra fora!
princi princi 06:07 20.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Fora je, ono, totalno...
emsiemsi emsiemsi 05:57 21.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

princi
Fora je, ono, totalno...

Лудило !
maksa83 maksa83 09:15 21.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Pre neki dan sam bio nadrndan. Jeste dobra fora!

Ali 'laaadno kao u onom vicu: (vicu?)

Q: Zašto se Muja dvaput smeje kad čuje vic?
A: Prvi put zato što se svi smeju drugi put kad s'vati.

P.S. Nije loše prolazno vreme - 4 dana.
mirelarado mirelarado 12:33 21.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

Q: Zašto se Muja dvaput smeje kad čuje vic?
A: Prvi put zato što se svi smeju drugi put kad s'vati.


У родно некоректној верзији уместо Мује у главној улози је плавуша.
docsumann docsumann 14:10 21.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

У родно некоректној верзији уместо Мује у главној улози је плавуша.


nije to plavuša nego Mujo transvestira s plavom perikom
predatortz predatortz 16:11 21.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

P.S. Nije loše prolazno vreme - 4 dana.


Radilo se na sebi!

Jok, bre! Bio sam nadrkan jer me svaka šuša na blogu proziva zbog Dodika. A oni koji me poznaju, znaju koliko meni Dodik ide na qrac.
mirelarado mirelarado 00:03 22.05.2015

Re: Мислим да је најбољи савет

docsumann
У родно некоректној верзији уместо Мује у главној улози је плавуша.


nije to plavuša nego Mujo transvestira s plavom perikom


Мујица трансгендер.
chitach chitach 10:27 15.05.2015

Lako je paziti na djecu ...


A sta da im odgovorim kada sa 5 i kusur krenu sa pitanjima :

- Tata, a sta je gore ? Pa nebo sine , i zvijezde i mjesec itd ... Ja,ja, to znam, ali sta je jos gore, jos gore ?
- Tata, kako se pravi voda ?
- Tata, kako se pravi Zemlja ?
- Tata, kako je nastala prva majka ? ( to na fonu majcine price o radjanju)
- Tata, a da se Zemlja ponovo pokvari ( to na fonu mog pokusaja da objasnim kako je nastala Zemlja ) i ponovo pocne praviti , da li bi ja ponovo nastala i ponovo u jaslice pa u vrtic pa ponovo rodjendani itd, itd ,
- Tata, a kako daljinski radi a a nema nikakav kabal ? E, tu sam joj dohako . Pa sine, kada ti tata nesto kaze, ti me odlicno cujes , a isto tako nema kablova iznedju mojih usta i tvoje glave .Nije bilo podpitanja
Tata , a kako ... ? ajde malo gnjavi majku sine, njen je red .

Roditelji, jedina profesija u kojoj smo svi amateri . Nadam se da povod blogu nije neka neprijatna situacija sa sopstvenom djecom .

freehand freehand 10:37 15.05.2015

Re: Lako je paziti na djecu ...

- Tata, a sta je gore ? Pa nebo sine , i zvijezde i mjesec itd ... Ja,ja, to znam, ali sta je jos gore, jos gore ?
- Tata, kako se pravi voda ?
- Tata, kako se pravi Zemlja ?
- Tata, kako je nastala prva majka ? ( to na fonu majcine price o radjanju)
- Tata, a da se Zemlja ponovo pokvari ( to na fonu mog pokusaja da objasnim kako je nastala Zemlja ) i ponovo pocne praviti , da li bi ja ponovo nastala i ponovo u jaslice pa u vrtic pa ponovo rodjendani itd, itd ,
- Tata, a kako daljinski radi a a nema nikakav kabal ? E, tu sam joj dohako . Pa sine, kada ti tata nesto kaze, ti me odlicno cujes , a isto tako nema kablova iznedju mojih usta i tvoje glave .Nije bilo podpitanja
Tata , a kako ... ? ajde malo gnjavi majku sine, njen je red .


Dođe Mujo kod hođe i kaže - hođo, imam problem i ne znam šta da činim.
- Kaži sine, da ćujem?
- Vara me Fata!
- Uuuu, išćeraj je odmah!
- Ali kako ću kad je volim?
- Hm. Pa dobro, oprosti joj onda.
- Al kako ću kad mi se cijelo selo smije?
- E pa onda je moraš išćerat!
- Ali hođo, petero đece imamo?!
- Da, onda je ne mereš išćerat.
- Ama izjeda me, ne merem zaspat od jeda i bruke!
- E pa onda nema druge no da pređeš u hrišćane!
- Kako ću, hođo, i što u hrišćane?
- Lepo, sine: odeš u crkvu pa malo popa Peru zajebaješ a mene ostaviš na miru!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana