Društvo| Filozofija| Politika

Naivnost jednog levičarstva

Neven Cvetićanin RSS / 25.06.2015. u 17:53

Na tekst "Nema više ni levice ni desnice" objavljen u "Politici" i na blogu, u kome tvrdim da levica i desnica više ne postoje kao bitni i određujući politički pojmovi, namesto kojih imamo neka druga razlikovanja koja su bitnija, stiglo je dosta reakcija, različitih ideoloških predznaka, po novinama, blogovima i društvenim mrežama. Reagovala je žustro i radikalna levica.

Jedna od tih reakcija radikalne levice je ona mladog doktoranda sociologije Ivice Mladenovića objavljena u Politici 18.6. pod naslovom "Tu je i levica, a naročito desnica", koji u ime levice željne borbe, nastoji da pokaže da podela na levicu i desnicu još uvek postoji.

Ova reakcija zaslužuje odgovor. Mladenović smatra da levicu i desnicu treba „razmatrati pre svega u kontekstu odnosa snaga socijalnih slojeva u određenom razdoblju", što bi trebalo biti dovoljno da plamen razlike levice i desnice održi živim. Shodno ovoj logici, „donji" slojevi su prirodno levica, a „gornji" slojevi su prirodno desnica. Što je toliko pojednostavljeno i zbog toga neprecizno stanovište da ne odgovara ni istorijskim faktima ni trenutnoj političkoj situaciji u Evropi. Poznato je da su, kroz istoriju, najlegendarnije vođe levice potekle iz „gornjih" slojeva, bez obzira na to da li je reč o Marksu, Engelsu, Lenjinu ili Kastru, a da su, jednako tako, „donji" slojevi kroz istoriju puno puta bili spremni da podrže desnicu, svejedno da li su glasali za Musolinija, Hitlera ili nekog drugog „desnog" (a u suštini ideološki ambivalentnog) populistu. Neko „klasno glasanje" po kome bi „donji" slojevi u totalu bili uvek za levicu, a „gornji" slojevi u totalu uvek za desnicu iluzija je i ne odgovara faktima. Ne samo da ne odgovara istorijskim faktima, nego ne odgovara ni trenutnoj situaciji u Evropi i Srbiji. Ukoliko neko želi da insistira na podeli između kapitala i rada kao plodnoj, onda možemo reći da deo onih koji su protiv kapitala, a za rad, ne glasaju po pravilu uvek za neku pravovernu levicu, već nezanemarljiv broj glasa i za partije koje se nikako ne bi mogle nazvati levim u klasičnom smislu, poput npr. Šešeljeve, one Mari le Pen i niz drugih partija mutiranih ideoloških predznaka koji nemaju ništa s pravovernom levicom ili desnicom i koje upravo zbog toga manje ili više vešto koriste nezadovoljstvo političkim mejnstrimom. Zato je dominantna podela vremena u kome živimo na politički mejnstrim, tj. centar (levi i desni centar, koji su npr. u velikoj koaliciji u Nemačkoj) i na periferiju, odnosno marginu, koja je nezadovoljna tim centrom i koja je zapravo socijalni sloj kome ne odgovara trenutni poredak centra, ali koja nije isključivo „leva" ni „desna" u starom smislu te reči, već koja je spremna da podrži one koji, po mišljenju te margine, imaju realnu snagu da se suprotstave centru. Pa negde oni koji su protiv centra odnosno mejnstrima glasaju za Sirizu, negde za Podemos, a negde za Nacionalni front. Pri tome se ovi koji su protiv mejnstrima mešaju i sleva i zdesna, pa je Siriza formirala vladu s malom konzervativnom partijom i zove Putina za prijatelja, čelnik „levog" Podemosa šalje pozdrave papinim govorima, a „konzervativni" Nacionalni front hvata nezadovoljne glasove rada i radnika. Naposletku, papa Franjo je možda trenutno najuticajniji globalni političar koji kritikuje kapital, u ime rada. A on je papa i uz to je još i elitni isusovac, dakle ne može biti klasični levičar.

Svet nije tako jednostavan kako se to čini mladom levičaru Ivici Mladenoviću; u njemu razlikovanje levice i desnice više nema važnost, osim u uskim ideološkim kružocima. U svetu u kojem živimo klasična ideološka pitanja su zamenjena pragmatičnim ekonomsko-energetsko-bezbednosnim (čak i religijskim) pitanjima i u njemu postoje različiti geostrateški interesi. Kao što su postojali oduvek. Te interese mogu dobro razumeti i ublažiti posledice njihove borbe po sopstvene građane samo oni državnici i mislioci, nevezano za njihov nominalni politički predznak, koji shvataju realne vektore sveta u kome živimo i koji su raskrstili sa starim izbledelim predodžbama o levici i desnici kao bitnim konceptima.


Članak je objavljen kao polemika u dnevniku „Politika", 24. juna 2015.

 



Komentari (340)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Neven Cvetićanin Neven Cvetićanin 13:54 26.06.2015

Re: ...

jinks
Pa, dobro, onda to nije podela na levo i desno nego 50 nijansi desnog.

Moguće, između ostalog sam i zbog takvog ugla gledanja pisao "levo" i "desno" a ne levo i desno, u prvom komentaru.




Mislim da treba da se piše "levo" i "desno" sa navodnim znakovima, jer nema više klasičnog [/i]levog i desnog [i] Ja odavno pišem "levo" i "desno"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:00 26.06.2015

Re: ...

Ево, нашао сам мало утемељења за jinksove напомене:
REAL WORLD ORDER: WHO RULES THE WORLD ?

Па кажу (знам да се линкови не отварају, па није згорег): There is a plan for the world - a New World Order - devised by an American/European financial elite of immense wealth and power with ancient historical roots, called by some the "Illuminati. The New World Order cabal plans to restore this model of totalitarian rule on a global scale... The endgame will be a one-world government presiding over the earth for the benefit of global oligarchs and their superclass functionaries, leaving the mass of humanity as serfs, to serve the elite, while suffering impoverishment and immiseration. (Није да наш све разумем, али, -- у некаквој буудћности, машине ће да раде, не људи, они ће да се излежавају, и примају накнаду само зато што су -- људи. И ствари, све ове дубоке теорије не умеју да се снађу с технолошким напретком, који људима олакшава живот и лишава их мануелног рада, па помало наликују оним бајкама са кућом од чоколаде у којој матора вештица пече залуталу децу за вечеру. Тако некако убедљиво...) "We are ruled, though it may be difficult to imagine, by a small dynastic power structure, largely consisting of powerful banking families, such as the Rothschilds, Rockefellers, and others. They emerged in controlling the financial system, extended their influence over the political system, the educational system, and, through the major foundations, have become the dominant social powers of our world, creating think tanks and other institutions which shape and change the course of society and modern human history." (Сад, ја опет не разумем како то ова Рокфелер-Ротшилд папазјанија има икакве везе са већином света -- Кина, Индија, Индонезија и остали -- осим ако се неки њихови даљи рођаци не крију у Комунистичкој партији Кини, у коју су допали уз помоћ пластичних операција, макар су очи морали да искосе да се инфилтрирају...)

Хоћу рећи да кад човек види планину глупости, није лоше да то тако и назове.
jinks jinks 11:57 27.06.2015

Re: ...

Ево, нашао сам мало утемељења за jinksove напомене


Objasnio sam vam u odgovoru na jedan od prethodnih komentara, u kome ste me pitali o kojim izvornim dokumentarcima se radi, odakle ovo o čemu sam pričao. Nema veze sa ovim što ste napisali.

Na primer, u dosta jakom serijalu na History kanalu o savremenoj US istoriji, sa posebnim naglaskom na nagli tehnološki razvoj sa kraja 19. i početka 20. veka i kasnije, rekli su da su se već u 19. i početkom 20. veka izdvojile najmanje dve uticajne grupe koje su imale dosta bitan uticaj na mnoge pozitivne tehnološke i društvene tokove u US, od kojih su neki više podržavali konzervativnije političare i konzervatnivnije političke pokrete, a drugi one manje konzervativne, sklonije većim i bržim promenama, i to ne samo u US. Rečeno u više navrata i po više različitih osnova u pomenutom serijalu, bez ikakvih rasnih predrasuda ili priča o teorijama zavere koje povezujete sa napisanim.

Inače, interesantan vam je pristup, ne samo u prethodnom komentaru. Nadjete nešto što vi kažete da sam rekao (a da uopšte nisam), i onda to komentarišete kao da su moje reči ili kao da ima veze za onim što sam napisao. Eto ga čitav vaš prethodni komentar kao primer za tako nešto.

Na primer, vi jeste na vebu pronašli neku RR papazjaniju, ali ne znam zašto je komentarišete kao da sam upravo o njoj i pisao kada kažete:

Сад, ја опет не разумем како то ова Рокфелер-Ротшилд папазјанија има икакве везе са већином света -- Кина, Индија, Индонезија и остали -- осим ако се неки њихови даљи рођаци не крију у Комунистичкој партији Кини, у коју су допали уз помоћ пластичних операција, макар су очи морали да искосе да се инфилтрирају...)


Tako ispadne kao da je RR papazjanija koju ste našli nešto o čemu sam pričao, pošto je povezujete sa nečim što sam pomenuo u početnom komentaru.

Gde sam pominjao Iluminate, Kabalu, New WO, ili bilo čije nacionalno poreklo, šta god već što komentarišete kao da sam rekao. Pokažite gde, bilo bi mi vrlo interesantno da vidim. Mislim, pored toga što tvrdite da sam mislio baš ono što vi kažete da sam mislio.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:26 27.06.2015

Re: ...

jinks
Ево, нашао сам мало утемељења за jinksove напомене


Objasnio sam vam u odgovoru na jedan od prethodnih komentara, u kome ste me pitali o kojim izvornim dokumentarcima se radi, odakle ovo o čemu sam pričao. Nema veze sa ovim što ste napisali.

Na primer, u dosta jakom serijalu na History kanalu o savremenoj US istoriji, sa posebnim naglaskom na nagli tehnološki razvoj sa kraja 19. i početka 20. veka i kasnije, rekli su da su se već u 19. i početkom 20. veka izdvojile najmanje dve uticajne grupe koje su imale dosta bitan uticaj na mnoge pozitivne tehnološke i društvene tokove u US, od kojih su neki više podržavali konzervativnije političare i konzervatnivnije političke pokrete, a drugi one manje konzervativne, sklonije većim i bržim promenama, i to ne samo u US. Rečeno u više navrata i po više različitih osnova u pomenutom serijalu, bez ikakvih rasnih predrasuda ili priča o teorijama zavere koje povezujete sa napisanim.

Inače, interesantan vam je pristup, ne samo u prethodnom komentaru. Nadjete nešto što vi kažete da sam rekao (a da uopšte nisam), i onda to komentarišete kao da su to moje reči ili kao da ima veze za onim što sam napisao. Eto ga čitav vaš prethodni komentar kao primer za tako nešto.

Na primer, vi jeste na vebu pronašli neku RR papazjaniju, ali ne znam zašto je komentarišete kao da sam upravo o njoj i pisao kada kažete:

Сад, ја опет не разумем како то ова Рокфелер-Ротшилд папазјанија има икакве везе са већином света -- Кина, Индија, Индонезија и остали -- осим ако се неки њихови даљи рођаци не крију у Комунистичкој партији Кини, у коју су допали уз помоћ пластичних операција, макар су очи морали да искосе да се инфилтрирају...)


Tako ispadne kao da je RR papazjanija koju ste našli nešto o čemu sam pričao, pošto je povezujete sa nečim što sam pomenuo u početnom komentaru.

Gde sam pominjao Iluminate, Kabalu, New WO, ili bilo čije nacionalno poreklo, šta god već što komentarišete kao da sam rekao. Pokažite gde, bilo bi mi vrlo interesantno da vidim. Mislim, pored toga što tvrdite da sam mislio baš ono što vi kažete da sam mislio.

Ево, неће ме мрзети, опет да напишем: оног трена кад си написао следеће:
Po toj podeli glavni motivatori levih kretanja, uključujući i one revolucionarne zadnjih vek dva, jesu Rotšildi, dok su glavni instrumentatori desnih, konzervatnivnijih kretanja (koja takođe izgleda da u nekim varijantama mogu biti revolucionarna, u vidu ID-a na primer, što je pomalo i u suprotnosti sa konzervatizvom koji podrazumevaju) jesu ljudi i grupe okupljene oko Rokfelera.
закорачио си у канализациону цев антисемтиских и конспирационих теорија.
А кад се у њој нађеш, нема шансе да не смрди.

То што би ти сматраш да ове канализационе друштвене теорије треба да имају једнак легитимитет као и друге, нормалне, и да се према њима треба тако односити, то је већ твој став. Ја о твојој личности не говорим ништа, већ о једном погледу на свет који ти овде истичеш, као онако случајно, као занимљив, па сад треба да о њему ми дискутујемо, с пуном озбиљношћу, јелте? Може, али онда ћемо да дискутујемо у кључу које такве теорије заслужују.
jinks jinks 14:39 27.06.2015

Re: ...

Slažem se da antisemitizam i teorije zavere treba tako i nazvati, ali i dalje mislim da preterujete u lepljenju baš takve etikete na ono što sam napisao.

Na primer, sa antisemitizmom. Ozbiljno vam kažem, da ste tu otišli neviđeno daleko. Mislim, da li hoćete da kažete da su svi koji pominju uticaj krupnog kapitala na politiku apriori antisemiti. Lepo sam vam napisao, ne znam da li ste videli, da što se mene tiče priča identično zvuči i da se radi o Smitsima i Vilsonsima.

U vezi sa
Ево, неће ме мрзети, опет да напишем: оног трена кад си написао следеће:

i nastavkom. Na primer, ranije sam vam već pomenuo serijal o modernoj US istoriji sa US History kanala u kome su u više navrata govorili o tome kako od početka 20. veka krupni kapital sve više i više počinje da utiče na US politiku i šire, i u kome su rekli da jedna od pomenutih grupacija intenzivno podržava konzervativne političke pokrete, dok drugi podržavaju one na suprotnoj strani političkog spektra. Čak su pominjali i imena predsednika i pokreta koje su jedni i drugi podržavali.

Šta više, u nekoj od narednih emisija su rekli da se taj proces intezivira i 70ih godina prošlog veka. Pride, sve to smatram sasvim legitimnim, mislim na težnju za političkim uticajem, bilo da stvarno postoji ili ne postoji, i ne vidim u tome nikakvu teoriju zavere, a kamoli nešto drugo što pominjete.

Ali, dobro, nije sporno ni da mislite to što mislite, na kraju krajeva. Mislite šta god želite da mislite.
freehand freehand 14:42 27.06.2015

Re: ...

па сад треба да о њему ми дискутујемо, с пуном озбиљношћу, јелте? Може, али онда ћемо да дискутујемо у кључу које такве теорије заслужују.

A Mi su? Brajović i Busola za Srbiju?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:44 27.06.2015

Re: ...

jinks
Slažem se da antisemitizam i teorije zavere treba tako i nazvati, ali i dalje mislim da preterujete u lepljenju baš takve etikete na ono što sam napisao.

Да будем искрен, заиста не знaм како другачије да окаректеришем, да поновим -- следеће редове:
Po toj podeli glavni motivatori levih kretanja, uključujući i one revolucionarne zadnjih vek dva, jesu Rotšildi, dok su glavni instrumentatori desnih, konzervatnivnijih kretanja (koja takođe izgleda da u nekim varijantama mogu biti revolucionarna, u vidu ID-a na primer, što je pomalo i u suprotnosti sa konzervatizvom koji podrazumevaju) jesu ljudi i grupe okupljene oko Rokfelera.
Ову су, за мене, слабо прикривени антисемтиски-конспирациони назори. Но, рекли смо шта је ко имао -- даља је расправа бесмислена.
princi princi 18:11 27.06.2015

Re: Sad se baš vratih

sa londonskog pridea (možda me i vidite na nekoj od slika) i sve bilo fino, fenomenalna atmosfera, puno zastava socijalističke internacionale, sindikata, totalno anti-torijevski skup (i anti-UKIP, na moje veliko zadovoljstvo). Be yourself skup, totalno antirasistički, protiv predrasuda, bigotrije bilo kakve vrste. Onda čitam reakcije na odluku USA Vrhovnog suda i GOP predstavnici su masovno razočarani tim odlukama (neki baš do smehotresa), i baš mi pade na pamet kako pravi i iskreni desničar stvarno nikad ne bi smeo da bude za LGBT prava.

Tako da ovi što sebe po blogu nazivaju desničarima a silno se bore za LGBT prava i nisu neki desničari, nego su više foleri desničari. Što ni ne čudi: u jednom foler, u svemu foler.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:39 27.06.2015

Re: Sad se baš vratih

За све оне романтичне и под старе дане, следи једна лепа слика: ево како је Илон Маск назвао баржу на коју ће, ваљда сутра, по трећи пут -- овај пут, надамо се, успешно -- покушати да спусти свој свемирски брод у комаду:



Не треба се бојати: док је љубави, биће и света.
princi princi 06:23 28.06.2015

Re: Sad se baš vratih

Naši desničari k'o čestiti pastor iz Texasa: Nisam tako mislio, majke mi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:53 29.06.2015

Re: ...

Slažem se da antisemitizam i teorije zavere treba tako i nazvati, ali i dalje mislim da preterujete u lepljenju baš takve etikete na ono što sam napisao.

Мислим да је у питању knee-jerk реакција ('пишем пре него размислим'), а онда гордо неодустајање од неодбрањивог, наравно уз солидну количину лепљења етикета.

Ја увек реагујем на антисемитске коментаре, и на блогу и у rl, али лицемерно је сваки помен сваког јеврејског утиицаја проглашавати антисемитским.

(Јеврејска) породица Ротшилд је кроз обликовање финансијског сектора учествововала у формирању света онаквог како га данас знамо, а она је у тексту споменута са другом, утицајном (нејеврејском) породицом. Те породице, осим њиховог јеврејства/нејеврејства, карактерише огромна количина утицаја које су имале и имају. Било би добро да се ограничимо на оно што пише (без учитавања "Протокола сионских мудраца" у причу).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:17 26.06.2015

Evo kud idemo:

Plata, a bez obaveze rada: EKSPERIMENT U UTREHTU
jkt2010 jkt2010 11:29 27.06.2015

Re: Evo kud idemo:

Predrag Brajovic
Plata, a bez obaveze rada: EKSPERIMENT U UTREHTU

whether society works effectively with universal, unconditional income introduced.

Ovo je na tragu onog mog elektronskog dinara kojim se registruje svaki promet, poreza na promet koji je sa svakom načetom stotkom evra sve veći i veći, kao i automatskih socijalnih davanja baziranih ili na mesečnoj potrošnji (zamena za socijalnu pomoć i dečiji dodatak) ili na starosti (svakom preko 65 godina sleduje isti iznos "penzije".

To ti se pre neki dan nije svidelo, jer je od mene, ali kad ga vidiš u Utrehtu odma je do jaja, jel'da?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:21 27.06.2015

Re: Evo kud idemo:

jkt2010
Predrag Brajovic
Plata, a bez obaveze rada: EKSPERIMENT U UTREHTU

whether society works effectively with universal, unconditional income introduced.

Ovo je na tragu onog mog elektronskog dinara kojim se registruje svaki promet, poreza na promet koji je sa svakom načetom stotkom evra sve veći i veći, kao i automatskih socijalnih davanja baziranih ili na mesečnoj potrošnji (zamena za socijalnu pomoć i dečiji dodatak) ili na starosti (svakom preko 65 godina sleduje isti iznos "penzije".

To ti se pre neki dan nije svidelo, jer je od mene, ali kad ga vidiš u Utrehtu odma je do jaja, jel'da?

Не, није тачно. Ја се слажем с тобом да је електронски новац будућност, али не и то да је порез на куповину девиза препоручљив и нормалан.

Него, да се вратимо помало теми: свет је, онај развијени, из моје перспективе све "левљи". Ево га ОВДЕ један занимљив чланак, о најдебљем Британцу, Карлу Томпсону, који је управо умро са 413 килограма. Оно што је мени пало у очи јесте да су његова месечна примања -- он није радио ништа, био је везан за кревет, с толиком тежином било какво кретање је немогуће -- износила преко 1000 фунти, то јест око 1.400 евра месечно. Ово је сума бенефиција коју је по различитим основима добијао од државе. О њему се једино бринуо NHS, то јест британски државни здравствени систем.

То је тако у земљи која никад у историји није имала већу запосленост, како каже ОВАЈ чланак. Између осталог, и то омогућава јак социјални систем, с бригом за све грађане. Тако испада да скоро 2/3 свих домаћинства у UK прима неку врсту државног benefita-помоћи. Надаље, знa се да u UK постоји 15.000 домаћинства која у две генерације нису имале никог у кући ко је радио, ко је имао било какав посао, а четврт милиона домаћинстава спада у она која у оквиру једне генерације нису имали никад запосленог. Ево ОВДЕ мало тих статистика и слике -- како се снажна држава бори за све своје грађане.

Мени је занимљиво да је јако низак проценат проневере-лажно исплаћене социјалне помоћи (0,8%) а и да, насупрот раширеном мишљењу, и поред могућности да живе не радећи, људи претежно бирају да раде, као и то да санкционисање нереда даје слабије резултате него фаворизовање рада (позитивна стимулција). Тачно је да се санкцијама смањује број оних на листама незапослених и скидају се са државне помоћи (исто као код нас), али то је делом зато што људи се склоне из система који детектује незапосленост, а не због тога што нађу нормалан посао.

Укратко, све је више ситих, и то -- преситих.
jkt2010 jkt2010 08:12 28.06.2015

Re: Evo kud idemo:

Predrag Brajovic

Не, није тачно. Ја се слажем с тобом да је електронски новац будућност, али не и то да је порез на куповину девиза препоручљив и нормалан.

Opet: nije porez na kupovinu deviza, nego je porez na promet. Moš' ti da kupiš šta hoćeš, heroin, kurve, žetone za kockanje, pištolj... leba, mleka, žvake... bejbisiterku, komšinica prodaje kolače... možeš i ništa da ne kupuješ nego samo prebacuješ pozajmicu drugaru na račun... NEBITNO je šta je svrha transakcije. Bitno je samo koju stotku evra trošiš, visina poreza samo i isključivo od toga zavisi.

Čak šta više, radi zaštite privatnosti a i jer je podatak sa fiskalnog stanovišta skroz nebitan, treba zabraniti mogućnost da se registruje šta ko kupuje...

Izuzimanje deviza od tog jedinstvenog poreza bi samo komplikovalo stvar, a to se hoće izbeći. Uostalom, koji bi negativni efekti bili? A pozitivne bih mogao lako da ti nanižem...


он није радио ништа, био је везан за кревет, с толиком тежином било какво кретање је немогуће -- износила преко 1000 фунти, то јест око 1.400 евра месечно. Ово је сума бенефиција коју је по различитим основима добијао од државе.

Pa jes, al za normalan život treba 3 x više od toga što dobiješ od države, te je to taj stimulans koji te tera da radiš. Sa druge strane, taj glupi sistem stimuliše stvaranje onoga što ja zovem "farme dece" jer jedino sa mnogo grla dece možeš da imaš dovoljan nivo "produktivnosti" da možeš da živiš na tuđoj (državnoj) grbači.

A kao što si i sam primetio, te farme "uspešno" rade već treću generaciju. Ako ti misliš da je to dobro (ja ne mislim) onda si ti levičar da ne kažem levak (ja sam normalan, tj desničar). Socijala da, ali ne tako da stvori parazitsku klasu koja će sutra na barikade i u revolucije da bi sačuvala svoje "pravo" na džaba leba....

A taj sistem je i neposredni razlog (ili izgovor, bolje rečeno) zbog kojeg se te "socijalne" države zatvaraju za nove imigrante. Jer jebiga, imigranti bi im se navalili na kazan...
milisav68 milisav68 08:20 28.06.2015

Re: Evo kud idemo:

jkt2010
(ja sam normalan, tj desničar)


princi princi 09:30 26.06.2015

Nego, ima jedna druga interesantna

stvar. Moze li zemlja na unutrasnjepolitickom planu da vodi levicarsku politiku, a na globalnom desnicarsku? Po meni moze, i to je upravo ono sto radi Zapad (ukljucujuci Skandinaviju, odnosno, pogotovu nju).
freehand freehand 09:37 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
stvar. Moze li zemlja na unutrasnjepolitickom planu da vodi levicarsku politiku, a na globalnom desnicarsku? Po meni moze, i to je upravo ono sto radi Zapad (ukljucujuci Skandinaviju, odnosno, pogotovu nju).

Pa zato što samostalna spoljna politika u tom evroatlanstkom sklopu prestaje da postoji, čak i onako skučena kakva je donekle i do skora postojala.
Dakle - nema švecke, norveške, danske spoljne politike. Ili bude proleće.
Bajdvej, eno se i Francuzi nešto naljutili na ujku, ne znam šta im je?
predatortz predatortz 09:40 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Bajdvej, eno se i Francuzi nešto naljutili na ujku, ne znam šta im je?


Mene je to sve jako obradovalo. Pokazuje da nema istinske sloge, da ujka mora da kontroliše porodicu. Ujka je, inače, mnogo nervozan. Prvi znaci slabosti?
freehand freehand 09:44 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

predatortz
Bajdvej, eno se i Francuzi nešto naljutili na ujku, ne znam šta im je?


Mene je to sve jako obradovalo. Pokazuje da nema istinske sloge, da ujka mora da kontroliše porodicu. Ujka je, inače, mnogo nervozan. Prvi znaci slabosti?

Ujka to kontroliše od '44, da si ti živ i zdrav. De Gol je svetao primer slobode u pokušaju.
emsiemsi emsiemsi 09:46 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

predatortz
Bajdvej, eno se i Francuzi nešto naljutili na ujku, ne znam šta im je?


Mene je to sve jako obradovalo. Pokazuje da nema istinske sloge, da ujka mora da kontroliše porodicu. Ujka je, inače, mnogo nervozan. Prvi znaci slabosti?

Пропаде начисто, само што није !
Успут --- колико год не волели УСА, нови свет ће доћи само од њих као последица нечега сличнога о чему Принци (на одређени начин) пише, односно, концентрације памети и бољости са свих страна света у самој УСА.
predatortz predatortz 09:49 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

freehand
predatortz
Bajdvej, eno se i Francuzi nešto naljutili na ujku, ne znam šta im je?


Mene je to sve jako obradovalo. Pokazuje da nema istinske sloge, da ujka mora da kontroliše porodicu. Ujka je, inače, mnogo nervozan. Prvi znaci slabosti?

Ujka to kontroliše od '44, da si ti živ i zdrav. De Gol je svetao primer slobode u pokušaju.


Jes', al' sad su počeli da se kofrče zbog toga! Osete da mogu?
princi princi 09:49 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Pa zato što samostalna spoljna politika u tom evroatlanstkom sklopu prestaje da postoji, čak i onako skučena kakva je donekle i do skora postojala.

Nije to bas tako jednostavno. To je monolitan blok na prvi pogled, ali kad pocnes malo da analiziras sta se desava iza scene brzo skapiras da svako vuce na svoju stranu i da gleda kako da nasamari onog drugog. Tako su pre neki dan Ameri opomenuli Britance da ne smanjuju svoj vojni budzet, ili ih kritikovali oko miniranja pregovora o oporezivanju superbogatih (UK nastoji sebe da promovise kao neku vrstu tax havena za superbogate, inace upravo odobrili otvaranje prve banke koja nema ni poslovnice ni web site, nego samo app za mobilni telefon), Nemci bivse kasarne pretvorili u zabavne parkove, pa onda stalne bitke oko toga ko ce Saudijcima utrapiti nove avione i vojnu tehniku... Mislim, taj NATO je daleko od nekog monolitnog bloka, vise lice na motley crew (ili crue, u zavisnosti od ukusa).
predatortz predatortz 09:51 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Nije to bas tako jednostavno. To je monolitan blok na prvi pogled, ali kad pocnes malo da analiziras sta se desava iza scene brzo skapiras da svako vuce na svoju stranu i da gleda kako da nasamari onog drugog.


Što bi rek'o Čarli - saglasan!

Primer su ratovi devedesetih. Francuzi su formalno sledili politiku saveza, u praksi nama tasterisali svaku nameru. Obaveštajni podaci su nekako uvek curili baš sa te strane.
freehand freehand 10:00 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
Pa zato što samostalna spoljna politika u tom evroatlanstkom sklopu prestaje da postoji, čak i onako skučena kakva je donekle i do skora postojala.

Nije to bas tako jednostavno. To je monolitan blok na prvi pogled, ali kad pocnes malo da analiziras sta se desava iza scene brzo skapiras da svako vuce na svoju stranu i da gleda kako da nasamari onog drugog. Tako su pre neki dan Ameri opomenuli Britance da ne smanjuju svoj vojni budzet, ili ih kritikovali oko miniranja pregovora o oporezivanju superbogatih (UK nastoji sebe da promovise kao neku vrstu tax havena za superbogate, inace upravo odobrili otvaranje prve banke koja nema ni poslovnice ni web site, nego samo app za mobilni telefon), Nemci bivse kasarne pretvorili u zabavne parkove, pa onda stalne bitke oko toga ko ce Saudijcima utrapiti nove avione i vojnu tehniku... Mislim, taj NATO je daleko od nekog monolitnog bloka, vise lice na motley crew (ili crue, u zavisnosti od ukusa).

Pa dobro, nismo deca, majku mu. Ne može to ni biti toliko tvrdo, i u jednoj državi dolazi do razilaženja i disonantnih tonova, ali generalni pravac je jasan. Francuzi imaju, na primer dve miljarde dolara štete sa nosačima helikoptera; Nemci ko zna koliko u poslovanju sa Rusijom, pogledaj tajne letove i zatvore po čitavoj Evropi, pumpaju se vojni budžeti i lupa u ratne doboše sigurno mimo volje većine evropskih država. I?
Evo produžetka sankcija.
To je gruba slika.
princi princi 10:09 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Evo produžetka sankcija.
To je gruba slika.

Pa nije bas ni ta slika tako jednostavna. Jer i Rusija ima odgovor na te sankcije pa se sve vise okrece Kini, sto znaci da i pare zaradjene od nafte ne idu u EU, tj Nemacku nego u Kinu. S druge strane, i neki odgovor za Ukrajinu se mora naci. S trece strane, ni to priblizavanje Rusije i Kine ne mora nuzno biti na dugorocnu stetu nemackih interesa, jer se, na primer, Nemacka, Rusija i Kina mozda u buducnosti mogu mnogo lakse povezati.

Slozene su to igre, daleko je tu od crno-belog.
freehand freehand 10:13 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
Evo produžetka sankcija.
To je gruba slika.

Pa nije bas ni ta slika tako jednostavna. Jer i Rusija ima odgovor na te sankcije pa se sve vise okrece Kini, sto znaci da i pare zaradjene od nafte ne idu u EU, tj Nemacku nego u Kinu. S druge strane, i neki odgovor za Ukrajinu se mora naci. S trece strane, ni to priblizavanje Rusije i Kine ne mora nuzno biti na dugorocnu stetu nemackih interesa, jer se, na primer, Nemacka, Rusija i Kina mozda u buducnosti mogu mnogo lakse povezati.

Slozene su to igre, daleko je tu od crno-belog.

Pa da, sve se slažemo, samo si preskočio da kažeš ko šiftuje situaciju na ovako idiotsku stranu i tera desetine država da rade nedvosmisleno protiv svojih interesa.
princi princi 10:20 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Pa da, sve se slažemo, samo si preskočio da kažeš ko šiftuje situaciju na ovako idiotsku stranu i tera desetine država da rade nedvosmisleno protiv svojih interesa.

Mogu ti samo reci da mnogo precenjujes Amere i njihovu organizovanost. I, iskreno, ja u buducnosti mnogo vise zebem od Kineza i Nemaca nego od Amera.
predatortz predatortz 10:25 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Mogu ti samo reci da mnogo precenjujes Amere i njihovu organizovanost. I, iskreno, ja u buducnosti mnogo vise zebem od Kineza i Nemaca nego od Amera.


Možda i nisu nešto organizovani, ali su trenutno najveći divljaci na planeti.

Idealno stanje za Evropu bi bio koncept evropske bezbednosti, koji bi počivao na preciznom dogovoru Rusije i Nemačke. Realno, to su jedine dve ozbiljne sile, ostalo je, što bi rekao Krkar, nizakurac.
princi princi 10:28 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Idealno stanje za Evropu bi bio koncept evropske bezbednosti, koji bi počivao na preciznom dogovoru Rusije i Nemačke. Realno, to su jedine dve ozbiljne sile, ostalo je, što bi rekao Krkar, nizakurac.

Ma, citava Evropa je nizakurac. Kontinent koji bukvalno umire vodi suludu antiimigrantsku politiku zbog nekakvog satro istorijskog nasledja. Budalastina.
predatortz predatortz 10:33 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
Idealno stanje za Evropu bi bio koncept evropske bezbednosti, koji bi počivao na preciznom dogovoru Rusije i Nemačke. Realno, to su jedine dve ozbiljne sile, ostalo je, što bi rekao Krkar, nizakurac.

Ma, citava Evropa je nizakurac. Kontinent koji bukvalno umire vodi suludu antiimigrantsku politiku zbog nekakvog satro istorijskog nasledja. Budalastina.


Mislim da bi otvaranje samo ubrzalo smrt. Budući da je najveća navala na granice Evrope iz islamskog sveta, brzo bi došlo do sukoba civilizacija. Meni je žao što smo sa druge strane Orbanovog zida, što nismo u mogućnosti da i mi svoj postavimo tamo gde treba.
princi princi 10:42 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Ma, Orban je kreten. Kakav crni sukob civilizacija. Eno ti Kanada prepuna Pakistanaca i Iranaca, ne vidim da se iko kolje tamo. To su medijski nafurane price. Citam jutros u NYTu, u Americi je home grown terorizam mnogo gori problem od islamskog.
jkt2010 jkt2010 10:42 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

predatortz
Meni je žao što smo sa druge strane Orbanovog zida, što nismo u mogućnosti da i mi svoj postavimo tamo gde treba.

Treba tamo gde ga i Orban postavio.
I Grci treba tamo da ga postave.
predatortz predatortz 10:43 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
Ma, Orban je kreten.


Orban ima muda. Radi ono što mora da radi i ne obazire se na ti šta će misliti mastiljare iz Brisela.
vcucko vcucko 10:43 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

U celu sliku mi se savršeno uklapamo Beogradom na vodi. Kako? Jednostavno. ta priča ima dva aspekta, međusobno čvrsto povezana.

Aspekt prvi: ogoljeno, u pitanju je hotel sa sedam zvezdica. Takva kategorija u hotelijerstvu ne postoji, bar službeno. To je floskula koja opisuje, otprilike, čardak iza sedam brava, sa ponudom na ivici i onkraj zamislivog (često i elementarno legalnog) u kome se okuplja "specifična" klijentela. Krupni trgovci oružjem i ljudima, diktatori iz podsaharske Afrike, špijuni u kontra-kontra-...-kontra misijama. Naravno i šeici sa sinovima koji dolaze da opšte sa plavušama (mnogo plavuša). Ukratko, fin neki svet koji se u Londonu toliko namnožio da je Boris Džonson rešio da istera bar deo (koji može). Ti kojih je uspeo da se reši, očigledno su našli sebi novu destinaciju. Simple as pasulj.

Aspekt drugi: u medijima se svakodnevno domaće starlete-pevaljke-voditeljke itd. hvale kako idu na odmor u Dubai sa dugaricom/ama. Svakom sa prosečnim IQ je jasno o čemu se tu radi. E, pa jasno je i nekom mastermajndu koji je napravio kalkulaciju: što da im plaća kartu, em tamo postoji opasnost da zakonite žene (jedna ili više njih) prave problem. Ovako jednim udarcem ubiva mnogo muva, plus ovi naši mnogo ne pitaju samo da izgleda svecki. Očekujem da posle renoviranja ona kupola na "Bristolu" bude od crvenog kristala, ma ima noću da svetli do Beča i Pešte.

Tako su nas procenili, tu nas svrstali, tu smo. Nisam lažni moralista, daleko bilo. Sad, šta će domaća "avangarda" koja očekuje drugi dolazak EU na Zemlju, vladavinupravasistemvrednostiištatijaznam, carstvu njenom neće biti kraja? Ne znam, pitajte njih.
predatortz predatortz 10:44 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

I Grci treba tamo da ga postave.


Na granicu između Mađarske i Srbije?
jkt2010 jkt2010 10:52 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

predatortz
I Grci treba tamo da ga postave.


Na granicu između Mađarske i Srbije?

Pa da. Da se zajedno vratimo pod okrilje majke Turske...
predatortz predatortz 10:54 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Eno ti Kanada prepuna Pakistanaca i Iranaca, ne vidim da se iko kolje tamo. To su medijski nafurane price. Citam jutros u NYTu, u Americi je home grown terorizam mnogo gori problem od islamskog.


Da, ali u Kanadu ne možeš da uđeš ilegalno, ili u velikom talasu izbeglica u kom, uz normalan svet, ulazi i stotine i hiljade potencijalnih terorista.

U Kanadu se useljava kada prođeš kroz deset sitki. Ovo što se sad dešava u Evropi je totalno nekontrolisano. Bojim se da ćemo mi, uz Grke i Makedonce, da budemo kolateralna šteta.
Orban je odlučio da Mađari to ne budu.
princi princi 10:55 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

jkt2010
predatortz
I Grci treba tamo da ga postave.


Na granicu između Mađarske i Srbije?

Pa da. Da se zajedno vratimo pod okrilje majke Turske...

To uopste ne mora da bude losa varijanta za Srbiju. Srbija bi trebalo da se okrene onima kojima je ona bitna, a ne da seni kao kuce za onima kojima je nebitna. Naravno, to podrazumeva da postoji taj neko ko ume da proceni kome je Srbija bitna, ko razume sta se desava u svetu, a ne ove dileje i protuve poput Krstica, Vucica, i slicnih.
predatortz predatortz 10:56 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

jkt2010
predatortz
I Grci treba tamo da ga postave.


Na granicu između Mađarske i Srbije?

Pa da. Da se zajedno vratimo pod okrilje majke Turske...


Srećan ti put! Na mene ne računaj, jebe me hajdučki gen...
princi princi 10:59 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

koliko si Srbi, u ovom svetu koji se menja prakticno svetlosnom brzinom, jos uvek robovi nekog shvatanja sveta od pre 30 godina. Za njih jos uvek trgovacki predstavnici Incest importa idu u Varsavu i kupuju tamo kurve za par dolara, jos uvek Rumuni se grce da zarade neku kintu po njivama oko Pozarevca, jos uvek se za par farmerki kupuje pola Moskve, Istanbul je, naravno, teheranska kasaba, :))))... fale samo marke.
predatortz predatortz 11:03 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Istanbul je, naravno, teheranska kasaba, :))))... fale samo marke.


Turska je ozbiljna država i regionalna sila, toga su svi ovde svesni. No, malo ko ovde želi da bude pod uticajem Turske. Nekako, uprkos svemu, meni je bliža Nemačka. Može biti zbog toga što sam smeđokos i plavook, ali tako je...
maksa83 maksa83 11:08 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Turska je ozbiljna država i regionalna sila, toga su svi ovde svesni. No, malo ko ovde želi da bude pod uticajem Turske. Nekako, uprkos svemu, meni je bliža Nemačka. Može biti zbog toga što sam smeđokos i plavook, ali tako je...

I ja sam (*), ali me to ne sprečava da uvidim da su urmašice izmislile kolač za proizvoljnu njemačku tortu (uključujući i Zaher tortu mlađeg/glupljeg brata).

Morate ljudi da shvatite šta je bitno i da se prema tome opredelite. Ako ćemo već da izdamo Šarenka, onda da budemo svesni da su urmašice - real, sve ostalo je na dugačkom štapu. Plus! Plusplusplus - ne gubimo burek!

(*) Iznenadio bi se koliko plavookih Turaka ima. Ostavili im Janjičari.
princi princi 11:12 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

O baklavama sa pistacima ni da ne pricamo... Jbt, ako radis posao s njima, ne moras s njima i da lezes u krevet. Fly like butterfly sting like a bee, to treba da bude moto Srbije (pored onog da svako treba da ubije svinju u sebi).
predatortz predatortz 11:12 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Morate ljudi da shvatite šta je bitno i da se prema tome opredelite. Ako ćemo već da izdamo Šarenka, onda da budemo svesni da su urmašice - real, sve ostalo je na dugačkom štapu.


Ne volim urmašice! Ubij me, ali je tako...
A u tom svetu urmašica, mi koji iste ne volimo, brzo bi bili terani da ih na nos jedemo.
freehand freehand 11:15 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
jkt2010
predatortz
I Grci treba tamo da ga postave.


Na granicu između Mađarske i Srbije?

Pa da. Da se zajedno vratimo pod okrilje majke Turske...

To uopste ne mora da bude losa varijanta za Srbiju. Srbija bi trebalo da se okrene onima kojima je ona bitna, a ne da seni kao kuce za onima kojima je nebitna. Naravno, to podrazumeva da postoji taj neko ko ume da proceni kome je Srbija bitna, ko razume sta se desava u svetu, a ne ove dileje i protuve poput Krstica, Vucica, i slicnih.

Igzekli. Samo - taj što mu Srbija nije bitna i tera je da šeni teško da će da joj dozvoli da menja pravac i ponašanje kako bi to njojh bilo zgodno, ko god da je vodi.
Začas se Srđa Popović vrati kući sa svojom bagrom, a za njim eto Viktorije Nuland. Pa malo prutić, malo kukuruz u ćošku...
princi princi 11:24 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Igzekli. Samo - taj što mu Srbija nije bitna i tera je da šeni teško da će da joj dozvoli da menja pravac i ponašanje kako bi to njojh bilo zgodno, ko god da je vodi.
Začas se Srđa Popović vrati kući sa svojom bagrom, a za njim eto Viktorije Nuland. Pa malo prutić, malo kukuruz u ćošku...

Ma, ko je tera da seni? Trce sami tamo.
predatortz predatortz 11:32 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Ma, ko je tera da seni? Trce sami tamo.


A gde, koji kurac, da idu?
U Tursku?
Pa i Turci, u buljucima, beže po leb tamo gde i ovi naši idu...
jkt2010 jkt2010 11:37 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
jkt2010
predatortz
I Grci treba tamo da ga postave.


Na granicu između Mađarske i Srbije?

Pa da. Da se zajedno vratimo pod okrilje majke Turske...

To uopste ne mora da bude losa varijanta za Srbiju.

Pa da. Prva varijanta je bolja, za sve, ali ne i za Nemce i ostale razvijene tamo zapadnije: Intermarium.

Zato ni autonomija u okviru Turske ne bi bila za bacanje...

Ali, ko što Free kaže, ne biramo mi gde ćemo i sa kim ćemo i gde da nas stave...


jkt2010 jkt2010 11:39 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
Igzekli. Samo - taj što mu Srbija nije bitna i tera je da šeni teško da će da joj dozvoli da menja pravac i ponašanje kako bi to njojh bilo zgodno, ko god da je vodi.
Začas se Srđa Popović vrati kući sa svojom bagrom, a za njim eto Viktorije Nuland. Pa malo prutić, malo kukuruz u ćošku...

Ma, ko je tera da seni? Trce sami tamo.

A-ha... i medved sam vozi biciklo. A ako ne bi, dobije po pičci pa bi.
predatortz predatortz 11:50 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Zato ni autonomija u okviru Turske ne bi bila za bacanje...


freehand freehand 11:53 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

predatortz
Zato ni autonomija u okviru Turske ne bi bila za bacanje...



Šta se ti sekiraš, pa i Turska je u NATO.

P.S. I bajdvej - mudžahedine ti nisu doveli Turci, nego Amerikanci i Saudijci. Znaš ko su Saudijci? To su ona fina gospoda što se bave promidžbom slobode i demokratije, kako kod kuće tako i u svetu a najbolji američki prijatelji.
I ovaj Vučićev brat šejk, Muharem, da njega ne zaboravimo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:37 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Igzekli. Samo - taj što mu Srbija nije bitna i tera je da šeni teško da će da joj dozvoli da menja pravac i ponašanje kako bi to njojh bilo zgodno, ko god da je vodi.
Začas se Srđa Popović vrati kući sa svojom bagrom, a za njim eto Viktorije Nuland. Pa malo prutić, malo kukuruz u ćošku...


Pa ništa onda, nema nam druge do da dižemo Treći srpski ustanak kojem bi cilj bio povratak pod skute majčice Turske

princi princi 12:47 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Само да нађемо Караџорџа или Милоша, да поведе народ.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:50 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
Само да нађемо Караџорџа или Милоша, да поведе народ.


I da nas Turci ne izdaju ko onomad Ruje 1812!
Sta znas, mozda ih zaskoci opet neki Tamerlan ili tako neki kabadahija napoleonovskog tipa...
freehand freehand 12:53 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Sta znas, mozda ih zaskoci opet neki Tamerlan ili tako neki kabadahija napoleonovskog tipa...

Pa i ako ih zaskoći - biće valjda neki despot Stefan da mu se suprotstavi?
Zamišljam Krkara na konju sa mačem ognjenijem kako je došaao konačno u priliku da se za svog sultana u borbi iskaže...
Jadan konj.
svarog svarog 12:57 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

maksa83

ali me to ne sprečava da uvidim da su urmašice izmislile kolač za proizvoljnu njemačku tortu (uključujući i Zaher tortu mlađeg/glupljeg brata).


Kaže se hurmašice
princi princi 13:03 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Kaže se hurmašice

Не каже се ни хурмашице него туфахије.
svarog svarog 13:05 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Tufahije su kategorija za sebe, ne bih ih ja mešao sa bilo čim ovozemaljskim
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:06 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

princi
Kaže se hurmašice

Не каже се ни хурмашице него туфахије.


ne kaže se ni tufahije nego đuzlema
freehand freehand 13:08 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

vrabac_u_steni
princi
Kaže se hurmašice

Не каже се ни хурмашице него туфахије.


ne kaže se ni tufahije nego đuzlema

Levičari kažu hurmašice. Desničari kažu đuzleme.
Mi normalni žderemo.
princi princi 13:23 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

svarog
Tufahije su kategorija za sebe, ne bih ih ja mešao sa bilo čim ovozemaljskim

Ако треба већ да се продаје држава за колаче нисам ја гадљив ни на локуме.

Честити предатор ће сад попиздети : "Па кад вам толико зинуло за те тулумбе шта, који курац, побисмо онолике људе?!!"
maksa83 maksa83 13:34 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Честити предатор ће сад попиздети : "Па кад вам толико зинуло за те тулумбе шта, који курац, побисмо онолике људе?!!"

To.
Ja bih na njegovom mestu onda uzeo taj kadaif i nabio ga u usta svim ovim neo-poturicama (meni prvom, naravno, pošto ću da pružam minimalan reda-radi otpor.)
princi princi 13:37 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

(meni prvom, naravno, pošto ću da pružam minimalan reda-radi otpor.)

To! Отпор отпора ради, тек да се каже. К'о Чеси Хитлера.

Немој, бре, опет да ме тераш да описујем оне баклаве са циметом и пистаћима са Бороу маркета. Праве Турићи и кадаиф! Мада су ми сумњиви Турићи, мислим да су Курди.

Није доста што су нам Либанци узели баба гануш, Хрвати сатараш, Турци ајвар и урмашице, него нам сад узеше и ратлук с пистаћима.
svarog svarog 13:43 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

ccc doći će nam ćeten halva glave
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:45 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Zajebavajte se vi, al da vidite kad Predo iskoči sad pred nas (turban na glavi, u jednoj ruci tulumba a u drugoj tufahija) i uzvikne:

"Браћо, ето мене, ето вас - рат Бриселу!"
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:46 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

.
princi princi 13:47 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

svarog
ccc doći će nam ćeten halva glave

Мало сутра што би ти помињао ту ћетен алву тако да ниси анониман!
princi princi 13:48 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

vrabac_u_steni
Zajebavajte se vi, al da vidite kad Predo iskoči sad pred nas (turban na glavi, u jednoj ruci tulumba a u drugoj tufahija) i uzvikne:

"Браћо, ето мене, ето вас - рат Бриселу!"

А онај дирлија Камерон му одмах полети у загрљај. Сине, који је то Босанчерос.
freehand freehand 13:48 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

(meni prvom, naravno, pošto ću da pružam minimalan reda-radi otpor.)

To i jeste osnovna razlika u pričešću između muslimanske i ovdašnje poslastičarske nafore i crkve: pričešće kadaifom a ne suvom lebarom.
G.Cross G.Cross 15:19 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

vrabac_u_steni

turban na glavi, u jednoj ruci tulumba a u drugoj tufahija) i


Takoreci...



A onda bi i jedna bloger promenio nick u "Turban Guerilla"
blogovatelj blogovatelj 16:16 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

U Kanadu se useljava kada prođeš kroz deset sitki.


U Kanadu se useljava ko hoće, ako ima para.
Dovoljno je imati pola miliona kanadskih dolara u kešu, staviti ih na račun u kanadskoj banci i za 48 sati dobijaš vizu sa kojom imaš sva, ali sva prava, kao i Kanađani kojima su čukunđedovi rođeni ovde.
Jedino pravo koje nemaš je da glasaš na izborima. A i njega dobiješ kad proboraviš četiri godine na kanadskoj teritoriji. Sad su možda podigli na šest, ali i tih šest je ništa u poređenju sa ostatkom zemaljske kugle.
blogovatelj blogovatelj 16:29 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

To! Отпор отпора ради, тек да се каже. К'о Чеси Хитлера.


I Bugari Staljina. Ratovali su protiv Crvene Armije jedan dan.
I posle neko kaže daleko Putin od Srbije. De daleko rođače. Prvi dan je u Pridnjestrovlju, tu ima jedno milion svojih, drugi dan je u Bugarskoj, treći dan u Nišu, četvrti na Cetinju, peti u Banjaluci (već vidim Krkara kako se zagrcnuo na pomen Vlade u Banjoj Luci)
Odatle Dovla može jal' za Rim, jal' za Beč, treba mu par dana.
blogovatelj blogovatelj 16:36 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

ccc doći će nam ćeten halva glave


A tulumbe ima na nos da nam izađu.
mirelarado mirelarado 16:41 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

blogovatelj
ccc doći će nam ćeten halva glave


A tulumbe ima na nos da nam izađu.


Ја сам за то да нам кадаиф (и то са пистаћима) изађе на уши.
maksa83 maksa83 17:43 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Ne volim urmašice! Ubij me, ali je tako...

Eh, nevolimovonevolimono...

Šta misliš da ljudi vole da im se sečivom odstrani rolka sa gospodina kog je mudri Odin originalno obukao tako kako ga je obukao?

Ne vole, naravno, ali stisnu zube i istrpe. Koliko teško to može biti sa urmašicama?
alselone alselone 21:13 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

I ja sam (*), ali me to ne sprečava da uvidim da su urmašice izmislile kolač za proizvoljnu njemačku tortu (uključujući i Zaher tortu mlađeg/glupljeg brata).


Iako cenim arapsko i tursko umece pravljenje slatkisa, meni je K und K skola po ukusu. Te turske i arapske stvari su jako slatke, previse, ne osetim nista drugo osim slatkoce. Meni je po ukusu nesto na fazon markize, kremasto, cokoladno i ne toliko slatko.

EDIT: Evo sad pricam sa zenom o nekoj torti sto smo jeli proslo leto u Segedinu. Ima l' Madjara na blogu, reci cu im i gde smo je kupili i gde stoji u vitrini? Toliko je bila dobra da smo sve detalje zapamtili, sve osim imena.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:58 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Укус је стечена ствар.
Свашта може да буде укусно и деликатес...

gordita gordita 22:19 26.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

predatortz
princi
Ma, Orban je kreten.


Orban ima muda. Radi ono što mora da radi i ne obazire se na ti šta će misliti mastiljare iz Brisela.




Misliš da njima smeta što Orban podiže zid?
alselone alselone 22:23 26.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Predrag Brajovic
Укус је стечена ствар.
Свашта може да буде укусно и деликатес...



Au, jbt!
bene_geserit bene_geserit 04:31 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

blogovatelj
Dovoljno je imati pola miliona kanadskih dolara u kešu, staviti ih na račun u kanadskoj banci i za 48 sati dobijaš vizu sa kojom imaš sva, ali sva prava, kao i Kanađani kojima su čukunđedovi rođeni ovde.

Sto bi neko ko ima pola miliona kanadskih dolara zeleo da zivi u Kanadi?
princi princi 07:31 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

bene_geserit
blogovatelj
Dovoljno je imati pola miliona kanadskih dolara u kešu, staviti ih na račun u kanadskoj banci i za 48 sati dobijaš vizu sa kojom imaš sva, ali sva prava, kao i Kanađani kojima su čukunđedovi rođeni ovde.

Sto bi neko ko ima pola miliona kanadskih dolara zeleo da zivi u Kanadi?


To je pitanje za one gomile milionera Kineza, Arapa i Indusa koji pokupovaše onolike silne stanove po Torontu i Vankuveru (verovatno još nisu čuli koliko je Montreal kulerski grad).
emsiemsi emsiemsi 13:15 27.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

alselone
I ja sam (*), ali me to ne sprečava da uvidim da su urmašice izmislile kolač za proizvoljnu njemačku tortu (uključujući i Zaher tortu mlađeg/glupljeg brata).


Iako cenim arapsko i tursko umece pravljenje slatkisa, meni je K und K skola po ukusu. Te turske i arapske stvari su jako slatke, previse, ne osetim nista drugo osim slatkoce. Meni je po ukusu nesto na fazon markize, kremasto, cokoladno i ne toliko slatko.

EDIT: Evo sad pricam sa zenom o nekoj torti sto smo jeli proslo leto u Segedinu. Ima l' Madjara na blogu, reci cu im i gde smo je kupili i gde stoji u vitrini? Toliko je bila dobra da smo sve detalje zapamtili, sve osim imena.

Јбт. ти (подсвесно) жалиш за К-унд-К монархијом к'о Чварков Ђорђе.
alselone alselone 13:57 27.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Јбт. ти (подсвесно) жалиш за К-унд-К монархијом к'о Чварков Ђорђе.


Čarli MC, ponekad je ljubav prema određenom slatkišu samo to i ništa više. Nisu se moji proveli baš lepo pod Mađarima i Švabama da bih ja sada nešto žalio.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:17 27.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

alselone
Јбт. ти (подсвесно) жалиш за К-унд-К монархијом к'о Чварков Ђорђе.


Čarli MC, ponekad je ljubav prema određenom slatkišu samo to i ništa više. Nisu se moji proveli baš lepo pod Mađarima i Švabama da bih ja sada nešto žalio.


A onda, što bi rekli Banaćani: " O'šli Nemci, došli Sremci..."



Nego, trebalo bi da probaš gore pomenute đuzleme i ja sam ih tek ove godine otkrio, nisu preslatke a služe se hladne (bar su meni tako rekli) - dosta osvežavajuće.
alselone alselone 14:53 27.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

Nego, trebalo bi da probaš gore pomenute đuzleme i ja sam ih tek ove godine otkrio, nisu preslatke a služe se hladne (bar su meni tako rekli) - dosta osvežavajuće.


Evo gledam sastojke, pazi:
150 ml tečnog jogurta
130 ml ulja
1 jaje
2 vanilije šećer
1 prašak za pecivo
400 grama brašna

3 čaše vode (200 ml)
2 čaše šećera
kašika vanilin extrakta
limunova korica

Baš kako se meni i čine svi turski kolači - ulje + šećer i još nešto drugo tragovima. Možda je ukusno, al' me nešto ne privlači na prvi pogled.
alselone alselone 15:02 27.06.2015

Re: Mene u stvari fascinira

A onda, što bi rekli Banaćani: " O'šli Nemci, došli Sremci..."


Podeljeni na dva plemena divljana, svinjske i vinske.

Bilo je i medju Švabama divnog sveta, što naravno ne čudi. Jednog sam spominjao, bio je doktor u selu moje babe. Naravno jedini doktor, i naravno Švaba, nisu se naši lako mogli školovati. Kada su mog deda ujaka ranili za vreme Drugog rata, on mu je izvadio metak, previo ga i lečio i nije mnogo zapitkivao odakle rana, "poverovao" je da ju je dobio od zalutalog metka dok je bio na njivi.

Sa druge strane bilo je i onih drugih, bojnijih...
blogovatelj blogovatelj 22:05 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Sto bi neko ko ima pola miliona kanadskih dolara zeleo da zivi u Kanadi?


Zato što ako je recimo u Grčkoj, Kipru, Kini ili Rusiji ne zna hoće li mu država jednog dana to uzeti, kad se despotu koji je na vlasti tako prohte. Vrlo prosto. A možeš da pitaš i one koji su imali brdo stare devizne štednje u SFRJ. Verujem da i oni znaju zašto.
Vankuver se tako napunio osamdesetih još hongkongškim Kinezima, jer nisu znali šta može da se desi sa privatnom svojinom u Kini.
I da, zašto misliš da ljudi ne žele da žive u Kanadi?
Ovako izgleda Forbsova lista gradova najboljih za život u 2015.


1 Melbourne Australia
2 Vienna Austria
3 Vancouver Canada
4 Toronto Canada
5 Adelaide Australia
6 Calgary Canada
7 Sydney Australia
8 Helsinki Finland
9 Perth Australia
10 Auckland New Zealand


Od deset gradova, tri su kanadska. Cene nekretnina u Vankuveru i Torontu su kao da su zlatne, a kupci su uglavnom iz BRIK zemalja.
A gde ti živiš ako nije tajna?
princi princi 22:21 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

A gde ti živiš ako nije tajna?

U Helsinkiju!

Sine, gde nađoše Adelaidu i Pert... Pert je 5 sati letom do prvog većeg grada, ubedljivo najizolovaniji veliki grad na svet.
alselone alselone 22:21 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

A gde ti živiš ako nije tajna?


On je kapiten US tima na blogovskoj ekspanziji klasicnog partizani-cetnici rata. U ovoj ekspanziji radi se o US - Kanada raspravama.
princi princi 22:28 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

To je samo zato što nema dovoljno igrača za East vs West Coast.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:30 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
A gde ti živiš ako nije tajna?

U Helsinkiju!

Sine, gde nađoše Adelaidu i Pert... Pert je 5 sati letom do prvog većeg grada, ubedljivo najizolovaniji veliki grad na svet.


Jes vala, bio mi "paša" (to mu valjda dođe muž ženine sestre) jedno 6 meseci tamo poslom, kaže sve je to lepo al brate teška vukojebina - po njemu NS je metropola za taj Pert.
princi princi 22:32 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

"paša" (to mu valjda dođe muž ženine sestre)

Kako, bre, valjda?? Pa pašenog i šurnjaja su ti rod najrođeniji! Jedino zaova može da zajebe situaciju.
alselone alselone 22:35 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Bez šogora ništa.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:37 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
"paša" (to mu valjda dođe muž ženine sestre)

Kako, bre, valjda?? Pa pašenog i šurnjaja su ti rod najrođeniji! Jedino zaova može da zajebe situaciju.


pazi kada sam morao da guglam, jebeš ga propade srpstvo sa mnom ovakvim, ni elementarne stvari ne znam.
sve u svemu, žena mi može biti mirna - nemam sestru tj. ona nema zaovu.
alselone alselone 22:40 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

Nema na čemu.

tasadebeli tasadebeli 22:55 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

blogovatelj

Sto bi neko ko ima pola miliona kanadskih dolara zeleo da zivi u Kanadi?


Zato što ako je recimo u Grčkoj, Kipru, Kini ili Rusiji ne zna hoće li mu država jednog dana to uzeti, kad se despotu koji je na vlasti tako prohte.




А мислиш да то у Канади не може да се догоди?

Хоћеш да те упознам са мојим другаром Филипом, Шкотланђанином, који се гадно зезнуо држећи своје новце за пензионо осигурање у америчким банкама уместо у шкотској националној банци?

Знаш и сам шта се догодило 2007. Баш ме занима шта би ти Филип рекао по том питању...

Једино мислим да када ти и он кажете "деспот", то се односи на неке различите позиције у друштвеној структури...


(Кад смо већ код канадских долара, мала дигресија... Скоро незапажено, без много одјека, у овој лудој Србији је прошла вест да је пре месец дана један брачни пар добростојећих Срба из Канаде тестаментом завештао милион "канађана" дечјој болници у Тиршовој.

А то би требало да одзвања данима по Србији и да многи то помену и исказују захвалност за тај чин.

Такве вести су много важније него оне са "ваздуплоховима" и осталим глупостима...

ЛИНК)



П.С. - Пусти Форбсове листе... Папир трпи свашта...

Имам и ја кума у Ванкуверу, тамо је већ 15 година. И сваке недеље по три пута ми шаље свој емајлирани плач над неизвесном будућношћу. Продао је стан овде у Београду у нади да ће са том ловом + још понешто зарађено купити стан у Ванкуверу.

Цврц, Милојка...

Још увек је под киријом... Жена га тера да узму кредит на 25 година (Значи, кум мора да живи до своје 75. најмање да не би оставио своју децу под дугом; не сме да се зезне по том питању онда никако.)

Размишља о враћању овамо... Бат, хебига, сад нема ни стан у Београду...

Ваљда ће ћале да му препише неку викендичицу у Лисовићу код Барајева... Да има где да се склони од кише када се буде вратио 'вамо под старе дане...
tasadebeli tasadebeli 22:56 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

princi
To je samo zato što nema dovoljno igrača za East vs West Coast.


Али зато има за Ист-Вест Бриџ...

Па мало ли је?
tasadebeli tasadebeli 23:00 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

vrabac_u_steni
princi
"paša" (to mu valjda dođe muž ženine sestre)

Kako, bre, valjda?? Pa pašenog i šurnjaja su ti rod najrođeniji! Jedino zaova može da zajebe situaciju.


pazi kada sam morao da guglam, jebeš ga propade srpstvo sa mnom ovakvim, ni elementarne stvari ne znam.
sve u svemu, žena mi može biti mirna - nemam sestru tj. ona nema zaovu.



А јел' има твоја жена сестру?

То јест, да ли ти имаш свастику?

Мудри господин Нушић није хтео без свастике ("сваје" ни предбрачни уговор да потпише...

Свастика је важна за твој душевни мир.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:03 27.06.2015

Re: Nego, ima jedna druga interesantna

tasadebeli



А јел' има твоја жена сестру?



pa jebiga taso, valjda je jasno da ima čim ja imam pašenoga.
izgleda ti nešto popustila koncentracija...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana