Društvo

žega

Dejan Tiago Stanković RSS / 17.07.2015. u 13:34

ovih dana žega je prevelika, pa smo do stanice sišli noću, računamo, ramazan je, ne spavaju.
zatekli smo ih mnoštvo. bivakuju izolovani od našeg sveta, sjaćeni u dva savamalska parkića, kao u nekom rezervatu. stoje u grupama oko klupa i u osvetljenim krugovima ispod bandera. žene i deca konače u kolonijama ispod drveta u parku, sa boščama kao jastucima.
pokušali smo da stupimo u kontakt s tim ljudima. rekli im da smo došli kao prijatelji, da nas zanimaju njihove priče da bismo ih preneli svetu. nudili smo da im pokažemo novinarske legitimacije. nisu bili raspoloženi za razgovor. nisu bili odbojni, bili su uplašeni. 
jedina osoba spremna da razgovara s nama bila je jedna naša mlada zemljakinja koja radi dole u parku. lako biste je prepoznali, ima blajhovanu kosu, crvene nokte mini suknju i dve drusne, bele butine. upoznali smo je pred pekarom, kupovala je kifle i jogurt za izbegličku decu. kaže: žao joj ih je, zna ona kako je teško dok se ne snađeš u belom svetu gde nikog ne znaš. i ona je kroz isto prošla kad je došla u beograd. potvrdila nam je sumnje da će iko hteti da razgovara s nama. posebno ne noću.
nismo se previše ni trudili, bilo nam je neprijatno da ih uznemiravamo. gde god da staneš, u blizini neko spava na kartonu, pa se osećaš kao da si im upao u spavaću sobu i želiš da sa njima proćaskaš. nema veze. doći ćemo drugi dan, obdana. 
seli smo na klupu, a oko nas se napravio širok prazan krug. prijatelj kaže da je pre neki dan, kad je došao prepodne, uspeo je da porazgovara s nekima od njih. 
priča mi da su iz sirije su, iz grada alepa. kurdi. znaju engleski. obrazovani ljudi, etnolog, inženjer, gimnazijski profesor. valjda ih je zato manje strah da razgovaraju s neznancima. kažu da nemaju gde nartag. kod kuće je rat. i ne žele natrag. odlučni su u tome. pasoše su pobacili u more kad su čamcem bez kapetana plovili od turske obale do grčkih ostrva. tamo su ih drželi po logorima. ostatak puta su prešli kako su se snalazili, dobar deo pešice, ima ih sa stopalima u živim ranama. usput su im iznuđivali mito, pljačlkali ih, varali ih. u makedoniji su it tepali. o iskustva s našim policajcima nisu hteli da pričaju. uplašeni su od policije jednako kao i od drumskih razbojnika pa se kreću u većim grupama i ne nose sav novac sa sobom već im rođaci pošalju koliko im treba u grad odakle im se jave. idu u nemačku gde imaju rodbinu. pre neki dan su već bili pretrčali su u mađarsku. tamo ih je sačekala policija. masnice se vide i na tamnoj koži. pendrečili su ih dok nisu potpisali izjave da se dobrovoljno vraćaju u srbiju. ovde su platili kazne zbog ilegalnog prelaska granice, ali ih makar niko ne goni. niko i ne zna šta bi s njima. svesni su da smo siromasi i da ni nama nije lako.

kao što mi kažemo da se neko dobro udao, tako portugalci kažu da se neko dobro rodio. i činjenica je da su jedni rođeni srećniji od drugih. 
ponekad pomisliš kako si došao na svet na pogrešnom mestu. da si se, recimo, rodio samo 500 km vazdušnom linijom dalje, koliko bi ti život bio lakši. a tek kad siđeš među te nesrećne ljude, shvatiš koliko si u stvari imao sreće. i koliko život nije nimalo pravedna pojava.



Komentari (564)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

qqriq qqriq 20:19 17.07.2015

Re: Sneak Preview

Angela je Angel, samo mi glupi pa ne kapiramo.
TO je, bre, rodjeno i raslo u Istočnoj Nemačkoj, ende.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 21:17 17.07.2015

Re: Sneak Preview

glockenspiel
Sve ovo dragi prijatelji je "sneak preview" kraha Globalizacije koja je hijacked od Neoliberala.

Grcka je dokaz da oni ne namjeravaju da odustanu od svojih namjera ni na jednu sekundu.

Svi krahovi civilizacija u istoriji su uz ostalo imali i element velikih migracija (premjestanja) naroda.

CNN i ekipa to zovu "izbjeglice" , nisu to izbjeglice, to je seoba naroda.

Donjeli su "demokraciju" u pustinju u koju ta demokracija kulturoloski , istorijski i religiozno ne pripada, zbog krvavog profita.

Odgovor domorodaca je bio jasan "Ako moram da imam demokraciju doci cu kod vas, tamo je bolja demokracija a i ima da se jede".

Mozda bi bi bilo lijepo upitati se, u trenutku kada IMF napada plan sa Grckom ( iz razloga zastite dolara) kome to odgovara sada da demonizuje Merkel.

Chicago-ska skola je izmislila Neoliberalizam (say hello to Obama), otuda dolazi mrak a ne iz Njemacke.





Ne dolazi mrak od Obame, vec od kongresa koji je pokusavao da obstrukuje svaki korak koji je on pokusao da napravi Cak su uspeli da zatvore vladu. KApitalizam, ovakav kakav je, pogotovo kakav postoji u nekim razvijenim zemljama mora da propadne po prirodi stvari. Mrak dolazi iz ogromne podele na onoliko siromasnih i mali procenat prebogatih koji ce uraditi sve, po cenu unistenja covecanstva, na putu ka svom kraju.
anonymous anonymous 04:57 19.07.2015

Re: Sneak Preview

Donjeli su "demokraciju" u pustinju u koju ta demokracija kulturoloski , istorijski i religiozno ne pripada, zbog krvavog profita.

Odgovor domorodaca je bio jasan "Ako moram da imam demokraciju doci cu kod vas, tamo je bolja demokracija a i ima da se jede".

qqriq qqriq 22:25 17.07.2015

naslov

žega je savršen.
setila se naslova slepilo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:39 17.07.2015

Ono kad se osećaš ko pizda...

...pre neki dan nešto bazao po gradu, i negde oko 19.00 shvatim da sam samo doručkovao. Odem da uzmem giros na prvom kiosku, da ne paddnem u nesvest. Giros košta 200 dindži. Iza mene dok čekam da se spremi, dolaze tri momka, crni, po svemu sudeči Afrikanci, izbeglice.
Pitaju na nekom poluengleskom koliko košta, ovaj im pokazuje četiri prsta, što znači 400, dakle duplo. Oni nešto pebiru po novčanicima, i na kraju skupe. Ja gledam onog tipa u kiosku, mislim se pa mamu ti jebem kako te nije sramota. Al ništa ne uradim, platim svoj giros i odem. I danima me je to proganjalo, što nisam reagovao, što mu nisam rekao, što njima nisam pokušao da objasnim pa makar i rukama.
tyson tyson 00:58 18.07.2015

Re: Ono kad se osećaš ko pizda...

Odem da uzmem giros na prvom kiosku

Gde ti je taj kiosk?


martin_krpan martin_krpan 06:21 18.07.2015

Re: Ono kad se osećaš ko pizda...

Al ništa ne uradim, platim svoj giros i odem.


alselone alselone 10:17 18.07.2015

Re: Ono kad se osećaš ko pizda...

Al ništa ne uradim, platim svoj giros i odem. I danima me je to proganjalo, što nisam reagovao, što mu nisam rekao, što njima nisam pokušao da objasnim pa makar i rukama.


I sigurno ce te proganjati jos. Znam taj osecaj koji se pojavi kada ne uradis pravu stvar, vrati ti se kada ga najmanje ocekujes,
zilikaka zilikaka 11:25 18.07.2015

Re: Ono kad se osećaš ko pizda...

alselone
Al ništa ne uradim, platim svoj giros i odem. I danima me je to proganjalo, što nisam reagovao, što mu nisam rekao, što njima nisam pokušao da objasnim pa makar i rukama.


I sigurno ce te proganjati jos. Znam taj osecaj koji se pojavi kada ne uradis pravu stvar, vrati ti se kada ga najmanje ocekujes,


A onda prođeš dovoljno toga i shvatiš da kad god osetiš potrebu, treba da urediš. Ja uradim
Često upadam u situacije koje sam mogla da izbegnem, upetljam se pa moram da se trošim i na to, ali guram dalje isto.

Svakako odavno znam da je bolje kajati se što si nešto uradio, nego što nisi uradio.
qqriq qqriq 21:31 18.07.2015

Re: Ono kad se osećaš ko pizda...

I sigurno ce te proganjati jos. Znam taj osecaj koji se pojavi kada ne uradis pravu stvar, vrati ti se kada ga najmanje ocekujes,



Strašno...
tyson tyson 01:38 18.07.2015

Izbeglice

Dobar članak; čita se kao krimi priča. Drimer našim nesrećnicima po reakcijama šta znači reč "novinarstvo".

The Wetsuitman

Last winter two bodies were found in Norway and the Netherlands. They were wearing identical wetsuits. The police in three countries were involved in the case, but never managed to identify them. This is the story of who they were.


princi princi 06:42 18.07.2015

Re: Izbeglice

Strašno...
martin_krpan martin_krpan 07:29 18.07.2015

Deutschland

Ovo su za političare najopasnije situacije. Merkel šta god da je rekla uplakanoj djevojčici bila bi dočekana na nož. A Merkelova je čak postupila ljudski, došavši prije svega da razgovara sa osnovcima. Djevojčica koja se rasplakala je ekstremno simpatična i mislim čak da ima velikih problema sa vidom, što je naciju bacilo u totalni bed. Sjetimo se sličnog slučaja rasturanja Gordona Browna, jednog od najkulskijih premijera Britanije, kada su ga novinari rasturili nakon komentara zbog neke babe nakon što je sat vremena stajao i slušao.

ALi šta je neoboriva činjenica. U Njemačkoj živi 20% stanovništva sa migrantskim bekgraundom. Njemačka je zemlja sa jednim od najboljih zakona za izbjeglice i migrante koji tim ljudima garantuju socijalan status i pravo da rade. Status tražioca azilanta može da se oduži i više od deset godina a za to vrijeme tražioci azila imaju ogroman set usluga koje mogu da uživaju: zdravstvenu njegu, apsolutna prava za djecu (Famillienbeihilfe, Kinderbetreuungsgeld...što može sve skupa da iznosi i do 1000€ mjesečno, razne pomoći desetina NGO-a (besplatan kurs jezika, Kulturpass za ulaz u muzeje, kina..., besplatna nostrifikacija da doktor iz Halepa ne bi morao da peče kebab...)... Da bi se takav nivo održao mora postojati zakon. Da bi država bila ozbiljna, ona se mora pridržavati zakona, a u ovom slučaju je to AsylbLG . Ako zakon kaže da se ne može ostajati, onda tu suze ne pomažu. Tako je u Njemačkoj.

Međutim, Njemačkoj nisu problem izbjeglice kao iz beogradskog parka. Njemačka se i te kako brine za takve ljude. Njemačkoj je problem ovaj grafikon:

princi princi 07:51 18.07.2015

Re: Deutschland

Njemačkoj je problem ovaj grafikon:

O, bože, ovo se širi kao kuga...
martin_krpan martin_krpan 07:57 18.07.2015

Re: Deutschland

princi
Njemačkoj je problem ovaj grafikon:

O, bože, ovo se širi kao kuga...


Šta se širi kao kuga? Kakav je tvoj komentar na to da je Srbija ispred Afganistana po broju tražioca azila, osim plitkih floskula koje si polijevao na temama o Grčkoj?
ozdrljic ozdrljic 09:31 18.07.2015

Re: Deutschland

osim plitkih floskula

E moj Martine, cuvaj se. Sad slijedi ono "Sine, ovde kao ...."
tess tess 10:43 18.07.2015

Re: Deutschland

Sad slijedi ono "Sine, ovde kao ...."

Sine, ovde kao svi išli u obdanište.
qqriq qqriq 08:30 18.07.2015

eno

kad smo kod žege, Grčka i bukvalno gori. Ljudi beže s plaža, beže od vode?!
Ja sam - u svom stanu - mrtva kokoška. Intenzivno mislim na Taru.
alselone alselone 10:13 18.07.2015

Re: eno

Ljudi beže s plaža, beže od vode?!


Sto beze od vode?
princi princi 10:17 18.07.2015

Re: eno

qqriq
kad smo kod žege, Grčka i bukvalno gori. Ljudi beže s plaža, beže od vode?!
Ja sam - u svom stanu - mrtva kokoška. Intenzivno mislim na Taru.

Sine, čovek mora da bude Aki Kaurismaki da ove 3 rečenice poveže u neku koherentnu celinu. Fali još samo patke da počnu da lete i neka Bregovićeva muz'ka. Bendžosi rule!
tess tess 10:23 18.07.2015

Re: eno

Sto beze od vode?

Kažu pojavila se Merkel, doplivala nešto bliže obali.
qqriq qqriq 10:24 18.07.2015

Re: eno

Sto beze od vode?


tako piše na sajtu b92 a ja se istog držim ko pijan piva.
qqriq qqriq 10:27 18.07.2015

Re: eno

Sine, čovek mora da bude Aki Kaurismaki da ove 3 rečenice poveže u neku koherentnu celinu. Fali još samo patke da počnu da lete i neka Bregovićeva muz'ka. Bendžosi rule!


des princi? na blogu, de bi ti bio.
lepo ti rekla da me se maneš, al kapiram da ne možeš bez mene.
alselone alselone 10:33 18.07.2015

Re: eno

Kažu pojavila se Merkel, doplivala nešto bliže obali.


Jel bilo vas par da je doceka sa cvecem u kosi i suzom u oku?
tess tess 10:33 18.07.2015

Re: eno

ja se istog držim ko pijan piva.

Ti se istog držiš k'o za verenika, verenik krivi za verenika pravog i sve tako. A Merkel piromanka vatrice pripaljuje i dečicu plaši u plićaku.
urbana_gerila urbana_gerila 10:36 18.07.2015

Re: eno

qqriq
kad smo kod žege, Grčka i bukvalno gori. Ljudi beže s plaža, beže od vode?!
Ja sam - u svom stanu - mrtva kokoška. Intenzivno mislim na Taru.


kako da čovek ne gotivi nekoga sa ovakvim smislom za konspiraciju.
čeka se samo da, zbog logistike, sestra mariopanka ozdravi, pa da započne ljubavno-revolucionarni desant na varufakisa, a kukuriku, šatro - grčka gori, mrtva sam, ako nešto samo tara...

kukuriku

učinak te konspiracije posebno je vidljiv na primeru nekih koji su nesposobni da znak čuđenja na kraju rečenice dovedu u korelaciju sa njenim smislom!?
tess tess 10:37 18.07.2015

Re: eno

Jel bilo vas par da je doceka sa cvecem u kosu i suzom u oku?

Ne, no ćemo joj odsjeći peraja i kuvati od njih japansku čorbu za potenciju- za naše mile Srbe bez muda.
qqriq qqriq 10:43 18.07.2015

Re: eno

a kukuriku, šatro - grčka gori, mrtva sam, ako nešto samo tara...


znam, istina uvek nekoherentno zvuči.


qqriq qqriq 10:44 18.07.2015

Re: eno


učinak te konspiracije posebno je vidljiv na primeru nekih


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:51 18.07.2015

Re: eno

tess
Jel bilo vas par da je doceka sa cvecem u kosu i suzom u oku?

Ne, no ćemo joj odsjeći peraja i kuvati od njih japansku čorbu za potenciju- za naše mile Srbe bez muda.


jebiga u pravu si, nismo hrabri tevtonci, vitezovi bez mane i straha...
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:03 18.07.2015

Re: eno

jebiga u pravu si, nismo hrabri tevtonci, vitezovi bez mane i straha...


Ali zato su tu Brajovic i tess da nam poprave krvnu sliku.
qqriq qqriq 13:14 18.07.2015

Re: eno

kukuriku


uVatila me neka teška tuga pa se setila:

Every night and every morn
Some to misery are born.
Every morn and every night
Some are born to sweet delight.
Some are born to sweet delight,
Some are born to endless night.


(from "Auguries of Innocence"
by William Blake - Johnny Depp in the movie "Dead Man" by Jim Jarmusch)

urbana_gerila urbana_gerila 13:25 18.07.2015

Re: eno

qqriq
kukuriku


uVatila me neka teška tuga pa se setila:

Every night and every morn
Some to misery are born.
Every morn and every night
Some are born to sweet delight.
Some are born to sweet delight,
Some are born to endless night.


(from "Auguries of Innocence"
by William Blake - Johnny Depp in the movie "Dead Man" by Jim Jarmusch)



melanholija je, ponekad, jedini lek za tugu...

alselone alselone 13:30 18.07.2015

Re: eno

no ćemo joj odsjeći peraja


Sta je ona za tebe - sirena?
ozdrljic ozdrljic 13:34 18.07.2015

Re: eno

da nam poprave krvnu sliku

To, bogme, ne popravi ni majstor Suljo iz Gračanice.
qqriq qqriq 14:01 18.07.2015

Re: eno

melanholija


Neil Young



A tek ti stihovi Vilijama Blejka!
Ladno mogu da se primene i na priču ovog bloga.
Džarmuša obožavam.

Nego, jel si gledao Larsa? Remek delo.
Stiže dokaz..........

tess tess 14:18 18.07.2015

Re: eno

vrabac_u_steni
jebiga u pravu si, nismo hrabri tevtonci, vitezovi bez mane i straha...

Vidi, nemam više živaca da se javljam, na ove napaćene teme. Nemam, druže. Mislila sam postradaše Srbi zbog Grčke, od polovine juna cenila do kraja jula, i to je to, vrh, ko se nije skvasio u moru imao je priliku proliti krv i znoj na blogu, doduše i u avgustu će ti apartmani biti povoljni- kad, ne lezi vraže, ova farsa poprimi potpuno nov oblik, nenadjebiv. I sad ja više nemam živaca, konačno, da se trošim na srpski blogerski gulag. - zaobilazim ga kao Beograđanin, rođeni Njujorčanin, Rakovicu.

No, vidjela sam onaj tvoj komentar kad "nisi reagovao", i, reko' da ti kažem nešto patetično: da svi imamo dane kad smo heroji, kad nismo, kad prespavamo, i kadrove i bitke, pregori nam lampica, ostanemo bez goriva, ok neko se rodi kao pička i takav umre.- Evo, ti si priznao slabost i to je hrabro.

Recimo, ja sam dobila po nosu jer stadoh u odbranu jedne guske, dečko koji se na nju ostrvio meni malo prignječio nos.- Sad ne bih tako, eto ne bih, gledala bih svoja posla.- No dobro, nisam išla u obdanište na Novom Beogradu, zamisli, i otišla od kuće sa 14 godina, i, bilo bi bez proste potke da mi je biografija kao u obrazovane blogerske kurtizane iz biblioteke kivne na estonsku prezgodnu konobaricu.

- i u tim crno bijelim filmovima biva da se glavni dasa zaljubi u provincijalku jer se mnogo kurčila- ne zna šta joj bi jedan dan a tako je nežno sirota prodavala cveće na uglu ulice- Poslije se kultiviše, ona - a dasa k'o Vasa Ladački, večno zakinut, ostari oholo i sujetno.

Dalje, sad sam nešto bliža egzistencijalnom, racionalizmu, temi i ideji bez pompe- da brinem o sebi jer moram da brinem za dijete- a i među Germanima shvatih da je naše razbacivanje dobrotom i emocijama većinom neinteligentna rabota, samo to, ne ni primitivni instinkti, ma ne, (jer i među njima ima dobrih i čestitih ljudi, itekako), više kao stih iz nekog turbo folka, patnja i pir,
- i da je izgleda, nade, da korektno brinemo o sebi i svojoj porodici mi bi već bili na dobrom putu, zamisli, mnogo boljem od ovog stradalništva u koji smo upali kao luzeri a sve se lažemo da smo Jurodivi protiv kojeg se urotile sile zla.- i
to su budalaštine, srpske partijske i plemenske, epske, budalaštine za koje nemam, konačno, živaca i sa čim švapsko zlo mudo (jbt k'o Mordorovo oko) i nema veze.- To 'tedoh reći.

Na koncu, ako smo bez muda na tatu, šta nam je sa mamama?- mame nam nisu hladne kurve kao Merkel al su dobre i naivne kao drugarice Ruskinje i Grkinje i dobra naša topla kraljica Elizabeta?

Hm, tačno nemam živaca.

Adieu.
tess tess 14:19 18.07.2015

Re: eno

Sta je ona za tebe - sirena?

Tebi je, vidim, kao Mira Marković. Prokleta Jerina.
tess tess 14:20 18.07.2015

Re: eno

Ali zato su tu Brajovic i tess da nam poprave krvnu sliku.

Da, Brajović , tess i palestinska devojčica.
urbana_gerila urbana_gerila 14:38 18.07.2015

Re: eno

qqriq

Nego, jel si gledao Larsa? Remek delo.
Stiže dokaz..........


nisam, ali posle tvoje preporuke - hoću, čim prije...
alselone alselone 14:39 18.07.2015

Re: eno

Tebi je, vidim, kao Mira Marković. Prokleta Jerina.


Ne brinem se ja za nju dok je njoj tebe.
alselone alselone 14:42 18.07.2015

Re: eno

Mislila sam postradaše Srbi zbog Grčke


Evo ziv nisam dok docekam koga ces sledeceg izanalizirati. Svabe? Ruje? Kineze? Zemljane. Mislim, savladala si ove analize celih naroda, sto ne uzeti najveci zalogaj. Sta je to za tebe...
ozdrljic ozdrljic 14:49 18.07.2015

Re: eno

Bravo Tess, bravo zemljakinjo (po planeti Zemlji),bravo zdravorazumno biće, bravo ženo, bravo Srpkinjo, bravo Bosanko,. Ziva i zdrava bila.
alselone alselone 14:54 18.07.2015

Re: eno

Hesus Marija.
maksa83 maksa83 14:55 18.07.2015

Re: eno

Kažu pojavila se Merkel, doplivala nešto bliže obali.

Jeste, nasukala se na neki sprud pored Halkidikija.

Sreća došao Grinpis pa je vratio u more.
ozdrljic ozdrljic 14:55 18.07.2015

Re: eno

Hesus Marija.

Ko je tebe dir'o?
maksa83 maksa83 14:56 18.07.2015

Re: eno

alselone
Hesus Marija.

Šta sad Hezus Marija, nekad su se želje i pozdravi slali preko radija, pa preko onih kajrona što trče pri dnu TV ekrana, sad došao i taj Internet pa se ljudi učlanili i raduju se...
maksa83 maksa83 15:02 18.07.2015

Re: eno

Mislila sam postradaše Srbi zbog Grčke

Ej, živa istina - evo ja izgoreo po ramenima iako sam se mazao revnosno onim bebećim faktorom 50 i sad uhvatio neki net u sobi i drndam se sa vama i čekam da sunce malo mine pa diziđem jope'.

Prvi fiskalni račun koji sam dobio sam slikao da pokažem Brajoviću računajući da je to neka zamka, fora, maska ali posle su manje više svi davali te fiskalne račune (osim nekog čiče na ulici koji je prodavao fenomenalne smokve za 2 EUR kilo, ali njega sam slikao, smokve kao dokazni materijal sam pojeo, jbg. stvarno su bile fenomenalne) pa mi dosadilo to slikanje fiskalnih računa pa sam batalio.

Umesto toga zamislite da sam ovde okačio statistiku nasukavanja plavih kitova u primorskim zemljama EU, sa Nemačkom kao prvom u procentu spašenih.
ozdrljic ozdrljic 15:03 18.07.2015

Re: eno

taj Internet

Umom selu se to zove ajnternet.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:12 18.07.2015

Re: eno

maksa83
Prvi fiskalni račun koji sam dobio sam slikao da pokažem Brajoviću računajući da je to neka zamka, fora, maska ali posle su manje više svi davali te fiskalne račune (osim nekog čiče na ulici koji je prodavao fenomenalne smokve za 2 EUR kilo, ali njega sam slikao, smokve kao dokazni materijal sam pojeo, jbg. stvarno su bile fenomenalne) pa mi dosadilo to slikanje fiskalnih računa pa sam batalio.

Црни Максо, шта је ово, где си ти то, у Минхенакију, није ваљда да су Немци већ преузели градове и острва?! Кад пре? Ех, та немачка ефикасност...

Него, био мој друг писац -- знаш га, онај високи с наочарима -- на Родосу, поро-дично, и каснио им авион шест и по сати, и нагазио, кад се вратио, ове наше за одштету, и -- плате му летовање. За њих троје добио 750 € одштете због кашњења.

Па га летовање изашло џабе.
Неком је живот мајка, неком помајка.
maksa83 maksa83 15:16 18.07.2015

Re: eno

Неком је живот мајка, неком помајка.

Baš sam to pomislio gledajući onog čiču što valja smokve na pločniku za 2 EUR bez fiskalnog računa. Odmah sam shvatio da je neki klijentelista samo nisam znao je l' vlasnik TV kuće ili brodovlasnik, a onda sam shvatio da se iza te ispošćene maske krije ekscentrični bogataš koji zeza državu i Nemce iz čiste obesti. Još uvek ne znam šta je zapravo, i ako nije maska - zašto se zajebava sa tim pored pedes' iljada evra (je l' došlo dotle već?) penzije.
urbana_gerila urbana_gerila 15:42 18.07.2015

Re: eno

Predrag Brajovic
био мој друг писац


bravo, brajoviću - drug, kolega bi zvučalo pretenciozno!

no, ma o kome se radilo i ma kakva da mu je fortuna - taj nikada neće dostići nivo ekonomske znanosti na kome si ti.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:48 18.07.2015

Re: eno

Максималијане, знаш и без мене, али, ипак да кажем: ово ти је бјути пеџант плитка сигурица наступ. Ја знам за много упечатљивије слике сиротиње из Србије, ту непосредно у мојој околини.

Грци дуго живе изнад реалних домета властите економије.
Они су неодговорна породица која већ деценију зарађује годишње 100 динара а троши 115.
Такве породице осиромаше у једном трену, под теретом дугова.
Ако је отац пијандура или ђанкоза (финансијска), и кућа им оде на добош.

Нису Грци узимали паре да праве фабрике, хидроцентрaле, космодроме, или да лече болесне од рака, него да купују сладолед, климе, возе добра кола, живе комфорно и проводе се.

Фешта је прошла, дошао је главни конобар да наплати рачун.
Укратко -- дошао је Oberkellner.
qqriq qqriq 15:49 18.07.2015

Re: eno

hoću, čim prije.



qqriq qqriq 15:51 18.07.2015

Re: eno

Baš sam to pomislio gledajući onog čiču što valja smokve na pločniku za 2 EUR bez fiskalnog računa. Odmah sam shvatio da je neki klijentelista samo nisam znao je l' vlasnik TV kuće ili brodovlasnik, a onda sam shvatio da se iza te ispošćene maske krije ekscentrični bogataš koji zeza državu i Nemce iz čiste obesti. Još uvek ne znam šta je zapravo, i ako nije maska - zašto se zajebava sa tim pored pedes' iljada evra (je l' došlo dotle već?) penzije.


mirelarado mirelarado 16:26 18.07.2015

Re: eno

Укратко -- дошао је Oberkellner.


Зар није Zahlkellner? : ))))
urbana_gerila urbana_gerila 16:29 18.07.2015

Re: eno

mirelarado
Укратко -- дошао је Oberkellner.


Зар није Zahlkellner? : ))))


"neka, neka, samo vas probam."
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:39 18.07.2015

Re: eno

mirelarado
Укратко -- дошао је Oberkellner.


Зар није Zahlkellner? : ))))

Не, јер Zahlkellner је онај који је гарантовао својом имовином за пословање кафане. Наиме, u Србији је, да ја знам, пре Другог светског рата постојало занимање цалкелнер, и мислим да је он једини наплаћивао у кафани, али нисам сигуран, можда је некога смео и да овласти? Када би кафанџији затребао цалкелнер, он је давао оглас следеће садржине: За кафану ту и ту потребан цалкелнер, с депозизтом од 3.500 динара. (Мислим да сам добро упамтио цифру, то је неки оглас из преддругосветскоратне Политике који сам видео.)

Суштина је била да је цалкелнер гарантовао својим новцем, својим пологом за финансијску тачност пословање кафане. Он би оставио газди кафане гаранцију у новцу да је све наплаћено и да конобари нису ништа мазнули и да неће мазнути и отићи (у Грчку, на летовање?).

Овде није тај случај, и баш је око тога избила фрка: неће оберкелнери да буду цалкелнери.
:)
mirelarado mirelarado 16:50 18.07.2015

Re: eno


Овде није тај случај, и баш је око тога избила фрка: неће оберкелнери да буду цалкелнери.
:)


: )))))))
С моје тачке гледишта, фрка је избила зато што су у овој причи све сами мућкови на обе стране. Нема лепих, чистих и добрих. Једни неодговорне распикуће, други једнако неодговорне шићарџије. Ту не мислим на Грке и Немце/Европљане, већ на политику која се води шатро у њихово име.
princi princi 16:51 18.07.2015

Re: eno

klijentelista

kronista!
princi princi 16:53 18.07.2015

Re: eno

osim nekog čiče na ulici koji je prodavao fenomenalne smokve za 2 EUR kilo, ali njega sam slikao, smokve kao dokazni materijal sam pojeo, jbg. stvarno su bile fenomenalne

Šalji dedinu sliku, da pošaljemo konobarici! Mamu li mu jebem pedofilsku, on li će da troši krvavo stečene nemačke pare...
urbana_gerila urbana_gerila 17:11 18.07.2015

Re: eno

Predrag Brajovic
mirelarado
Укратко -- дошао је Oberkellner.


Зар није Zahlkellner? : ))))

Не, јер Zahlkellner је онај који је гарантовао својом имовином за пословање кафане. Наиме, u Србији је, да ја знам, пре Другог светског рата постојало занимање цалкелнер, и мислим да је он једини наплаћивао у кафани, али нисам сигуран, можда је некога смео и да овласти? Када би кафанџији затребао цалкелнер, он је давао оглас следеће садржине: За кафану ту и ту потребан цалкелнер, с депозизтом од 3.500 динара. (Мислим да сам добро упамтио цифру, то је неки оглас из преддругосветскоратне Политике који сам видео.)

Суштина је била да је цалкелнер гарантовао својим новцем, својим пологом за финансијску тачност пословање кафане. Он би оставио газди кафане гаранцију у новцу да је све наплаћено и да конобари нису ништа мазнули и да неће мазнути и отићи (у Грчку, на летовање?).

Овде није тај случај, и баш је око тога избила фрка: неће оберкелнери да буду цалкелнери.
:)







brajoviću, zvečao si, ako ništa drugo, manje glupo kada ti je vadilica bila - "neka, neka, samo vas probam".
no, na ovom primeru se odslikava i sav tvoj minuli rad: kakve veze sa onim što si ti sam napisao, a na šta te je mirela ispravno upozorila - imaju predratna srbija i njeni kafanski običaji?
dirljivo je što je to čak i tebi samom toliko nategnuto da se (pod)svesno ograđuješ sa - "da ja znam".

sam si želeo, poetskog utiska radi, da ti kelner koji grcima naplaćuje račun bude metafora nemačke, on je onda - calkelner.
kaži, bre, lepo - zajebo sam se.
neće te merkelova odmah kastrirati zbog nepoznavanja opšte kulture, valjda prvo idu stresiranje na televiziji, bičevanje, pa katran i perje...
alselone alselone 17:14 18.07.2015

Re: eno

fap, fap, fap
alselone alselone 17:16 18.07.2015

Re: eno

Šta sad Hezus Marija, nekad su se želje i pozdravi slali preko radija, pa preko onih kajrona što trče pri dnu TV ekrana, sad došao i taj Internet pa se ljudi učlanili i raduju se...


Ma ne, ja se obradovo sto se Filipov striko registrovao.
mirelarado mirelarado 17:18 18.07.2015

Re: eno

alselone
Šta sad Hezus Marija, nekad su se želje i pozdravi slali preko radija, pa preko onih kajrona što trče pri dnu TV ekrana, sad došao i taj Internet pa se ljudi učlanili i raduju se...


Ma ne, ja se obradovo sto se Filipov striko registrovao.



ivana23 ivana23 17:27 18.07.2015

Re: eno

Predrag Brajovic
Максималијане, знаш и без мене, али, ипак да кажем: ово ти је бјути пеџант плитка сигурица наступ. Ја знам за много упечатљивије слике из Србије, ту непосредно у мојој околини.

Грци дуго живе изнад реалних домета властите економије.
Они су неодговорна породица која већ деценију зарађује годишње 100 динара а троши 115.
Такве породице осиромаше у једном трену, под теретом дугова.
Ако је отац пијандура или ђанкоза (финасијска), и кућа им оде на добош.

Нису Грци узимали паре да праве фабрике, хидроцентрaле, космодроме, или да лече болесне од рака, него да купују сладолед, климе, возе добра кола, живе комфорно и проводе се.

Фешта је прошла, дошао је главни конобар да наплати рачун.
Укратко -- дошао је Oberkellner.


LINK
princi princi 17:38 18.07.2015

Re: eno

Why is it that the average citizen is so readily angered by stories of Greek hairdressers retiring at fifty on public pensions, while there is barely a shrug of the shoulders at the thought of German bankers being chauffeur-driven around town when they have yet to repay massive loans from the public purse?


Kakva je sad ovo antibogataška propaganda? German bankers... odakle Nemci bankari? Zar vredni Nemci samo jedu kupis i kobasice i prave dobra kola? (uz sve one silne hidrocentrale, kosmodrome i bolnice za lečenje od raka kojih je Nemačka prepuna)

To je ono što pričam, strašna je snaga tog nemačkog brenda: svaka finska, litvanska ili danska džudža (uz poneku srpsku) je digla dreku na grčke rasipne penzose koji ližu sladolede i voze Pežoe, a nije ni trepnula što su nemačke banke preko nemačke države 'ladno utrapili bezvredne grčke dugove na teret svim poreskim obveznicima kompletne EUrozone.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:11 18.07.2015

Re: eno

mirelarado
С моје тачке гледишта, фрка је избила зато што су у овој причи све сами мућкови на обе стране. Нема лепих, чистих и добрих. Једни неодговорне распикуће, други једнако неодговорне шићарџије. Ту не мислим на Грке и Немце/Европљане, већ на политику која се води шатро у њихово име.

:)
Да те питам нешто?
Рецимо -- колико си се задужила, колико си подигла кредита? И да ли плаћаш рачуне на време? Да ли имаш, уопште, кредитну картицу? И кад си и ако си имала кредит, да ли си га отплатила на време и у целини?

У ствари, не мораш да одговориш, неумесно је већ и да питам. Ипак, помислио сам да је овде мало шизофрена ситуација. Јер сада, на блогу, људи који у својим стварним животима поштено раде и плаћају своје рачуне а исто тако кредите -- ако их имају, а неки их имају -- објашњавају да не треба то радити, да је исправно не враћати, прекомерно се задуживати, бити нереалан, не плаћати.

Зато је све ово мени мало шизофрено: све часни, фини и поштени домаћини, а бране -- распикуће?!

Грчка није идеолошке питање.
Грчка није злобанкарско питање.
Грчка није питање природе капитализма.
Грчка је, најпре, питање елементарне одговорности и поштења и рационалности и реалног сагледавања себе и својих могућности. То је грчки лавиринт. А тек онда се и остале ствари у њега умешају.
mariopan mariopan 18:15 18.07.2015

Re: eno

urbana_gerila
qqriq
kad smo kod žege, Grčka i bukvalno gori. Ljudi beže s plaža, beže od vode?!
Ja sam - u svom stanu - mrtva kokoška. Intenzivno mislim na Taru.


kako da čovek ne gotivi nekoga sa ovakvim smislom za konspiraciju.
čeka se samo da, zbog logistike, sestra mariopanka ozdravi, pa da započne ljubavno-revolucionarni desant na varufakisa, a kukuriku, šatro - grčka gori, mrtva sam, ako nešto samo tara...

kukuriku

učinak te konspiracije posebno je vidljiv na primeru nekih koji su nesposobni da znak čuđenja na kraju rečenice dovedu u korelaciju sa njenim smislom!?



Само вас гледам....

Лепо ми иде и опоравак, сви ме пазе и мазе и нешто не жалим што не одох у онај пакао од врућине.

maksa83 maksa83 18:27 18.07.2015

Re: eno

Максималијане, знаш и без мене, али, ипак да кажем: ово ти је бјути пеџант плитка сигурица наступ.

Možda ti to ne znaš bez mene, ali - to ti je jeftina diskvalifikacija. (Sad znaš.)

Грци дуго живе изнад реалних домета властите економије.
Они су неодговорна породица која већ деценију зарађује годишње 100 динара а троши 115.

Sa ovim bih se složio, kao što sam se složio u nekoliko navrata.

Dočim je ovo:
Нису Грци узимали паре да праве фабрике, хидроцентрaле, космодроме, или да лече болесне од рака, него да купују сладолед, климе, возе добра кола, живе комфорно и проводе се.

Jedna generalizacija (koju samo zbog toga što sam upravo stukao neku stvar nastalu incestuoznom mešavinom baklave i princes krofne pa sam dobre volje neću nazvati - notorni bulšit), a evo i zašto je to notorni bulšit.

Ti, naime, ne znaš na šta su oni potrošili te pare. Ono što recimo znam je da jako mnogo para troše na high end naoružanje - podmornice (koje im prodaju, ček dis aut, nikad nećeš pogoditi - Nemci), vojne brodove, avijaciju i sl fenseraj za uništavanje neprijateljske tehnike i žive sile.

Mimo toga, lično znam bar dva slučaja koji iskaču iz te budalaštine (jbg prolazi me efekat onog incestuoznog kolača koji ni sam ne zna šta je, moram da uzmem još jedan). Naime, pre nekoliko godina (~6-7) sam bio u hotelu u kome je vlasnik uzeo kredit da sredi jedno krilo hotela koje je vreme vrlo pregazilo, a znam i jednog cancer survivora (zapravo survivorku), doktorku (koju sticajem šašavih okolnosti i životnih vrtloga zna i ex bloger ovdašnji Ninoslav Ranđelović, pa će potvrditi da ova postoji). To znači da poneki Grk uzme taj kredit da poboljša biznis, i da je i poneki Grk (Grkinja, ako ih računamo) izlečen od raka u rodnoj Grčkoj.

To oko kola, i ja naoko već godinama mislim da oni imaju vozni park bolji nego što realno zaslužuju, ali sam zapravo svestan da to moždabidneinemoradaznači. Neko ovde možda i zaradi dovoljno para da kupi ta kola. Neko je možda digao kredit da ih kupi, ali računam - ako ne može da ga vraća, onda će banka koja mu je dala ta kola na kredit/lizing da mu uzme ta kola, zar ne, bez ikakve pomoći Nemaca?

Ovo sa klimama i sladoledom, to si se zezao ili je metafora koja me prevazilazi?
urbana_gerila urbana_gerila 18:38 18.07.2015

Re: eno

mariopan
Лепо ми иде и опоравак


e, sada mi je čak i onaj baksuz brajović odjednom simpatičan.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:42 18.07.2015

Re: eno

ivana23
LINK

Штиглиц је левичар.
Он мисли да и банке треба да плате за садашњу ситуацију, и измене природу свог пословања.
ОК, слажем се.
Но, да подсетим -- банке су платиле своју цену мувања са грчким дугом, највећим отписом дуга у историји, и то 100 МЛРД евра у отпису 2012. године.
ozdrljic ozdrljic 18:51 18.07.2015

Re: eno

Jedna generalizacija

Ene ga i onaj nas maksa83,konacno,(nakon tri hefte) zauzeo stav. Aferim makso83.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:52 18.07.2015

Re: eno

Možda ti to ne znaš bez mene, ali - to ti je jeftina diskvalifikacija. (Sad znaš.)

Свакако. Као и оно твоје прво, са сиротим старцем (и морем) и смоквама од два (2) евра. Само је фалио онај гоблен са дететом и његовом сузицом.
Остало?
Мање си више потврдио оно што ја износим.
А има и добрих Грка, наравно. Као и добрих Немаца ;-)

Узгред, знам на шта су потрошили паре.
Погледај им структуру БДПа, оно -- шта они то производе и ти громови.
А има и оно houshold consumption.



Како оно кажу -- слика говори више него 1000 речи?
ВОРИЗ
princi princi 19:18 18.07.2015

Re: eno

:))))))))))))))))))), čoveče, ovde ljudi lupetaju totalno bez blama, pa i malo više. Još nisam da neko plaća cenu muvanja tako što mu otpišu dug. Što onda i Grke malo ne kazne tako što će im otpisati dug?
princi princi 19:22 18.07.2015

Re: eno

alselone
Spanci ulagali u infrastrukturu, al' izgleda da im to nece pomoci.

Pa i Grci su. Infrastrukturna ulaganja su notorno skupa i sa malim RoI. Nijedan privatnik na svetu nije razvio železničku infrastrukturu, svi PPP-i koji se bave energetskom, transportnom, informacionom, kanalizacionom, vodovodnom i inom infrastrukturu su pre ili kasnije ili bankrotirali ili tražili pomoć države. To važi za sve države u svetu, sva vremena i sve sisteme. Doduše, tačno je i to da su Grci svoje autoputeve koristili da na njima ližu sladolede.
alselone alselone 20:20 18.07.2015

Re: eno

Nijedan privatnik na svetu nije razvio železničku infrastrukturu, svi PPP-i koji se bave energetskom, transportnom, informacionom, kanalizacionom, vodovodnom i inom infrastrukturu su pre ili kasnije ili bankrotirali ili tražili pomoć države. To važi za sve države u svetu, sva vremena i sve sisteme.


Zbog toga sam ja protiv privatizacije zeleznice, elektro distribucije, vodovoda i slicno. Mislim da su te usluge u modernom dobu zapravo ljudska prava.

Doduše, tačno je i to da su Grci svoje autoputeve koristili da na njima ližu sladolede.


I ja cu jos malo "dole" da pripomognem braci i polizem, da prostite, koji sladoled.
emsiemsi emsiemsi 20:38 18.07.2015

Re: eno

Predrag Brajovic

...
Грчка није идеолошке питање.
Грчка није злобанкарско питање.
Грчка није питање природе капитализма.
Грчка је, најпре, питање елементарне одговорности и поштења и рационалности и реалног сагледавања себе и својих могућности. То је грчки лавиринт. А тек онда се и остале ствари у њега умешају.

Грчка јесте идеолошко питање --- и више од тога.
И злобанкарско питање.
И питање природе капитализма.
Грчка није питање елементарне одговорности итеде ...
Није чудо што ти не разумеш да је Грчка "више од игре".
За твоју утеху --- ниси једини који, не само да не разуме, него, нема нити шансе да разуме. Није то срамота.
Оно у шта сам сигуран је, да ћеш, ти и теби слични, истом горљивости којом сада држиш једну страну, исто тако, када свима буде јасно, па и теби, на самом крају, да са истом горљивошћу заступаш и то које ће бити у потпуној супротности са овиме сада.
Знамо такве врло добро.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 20:50 18.07.2015

Re: eno

Грчка није идеолошке питање.
Грчка није злобанкарско питање.
Грчка није питање природе капитализма.
Грчка је, најпре, питање елементарне одговорности и поштења и рационалности и реалног сагледавања себе и својих могућности. То је грчки лавиринт. А тек онда се и остале ствари у њега умешају


Ali, ONI te navuku, pa te onda sutnu. Cenu placa rulja koja u nekom momentu pocne da huci i buci, pa je ismevaju jer je naivno nasela na provokaciju. Sve je ovo jako dosadno.
princi princi 20:57 18.07.2015

Re: eno

I ja cu jos malo "dole" da pripomognem braci i polizem, da prostite, koji sladoled.

Isto. Kakav bih ja to Srbin bio ako u ovom odsudnom trenutku ne bih pomogao našoj pravoslavnoj braći.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:58 18.07.2015

Re: eno

I ja cu jos malo "dole" da pripomognem braci i polizem, da prostite, koji sladoled.


Ja idem sutra ujutru, evo upravo pakujem stvari u kola, jebote, svake godine sve više, ni sanduk na krovu više ne pomaže (doduše, tu je sam čamac, koji je novi element, sa sve veslima i tri pojasa uzeo više od pola sanduka).
Sad napravio pauzu, smiksovao ladan špricer i kontam kako sve da upakujem :)

Elem, kad stignem dole boriću se za svaki fiskalni račun do poslednje kapi krvi. Sladolede neću da ližem iz principa!
princi princi 21:00 18.07.2015

Re: eno

Sladolede neću da ližem iz principa!

Kad si sisa! Ja ću baš na sladoledima da ih zaskačem za fiskalne (kad se opuste). Aaaa, jeb'o sam im kevu...

A, sine, šta ću po kafanama tek da im radim. Oni misle ja ručam, a ja samo šacujem kome izdaje fiskalne, kome ne, pa posle sabiram...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:03 18.07.2015

Re: eno

Jelena Pavlović
Ali, ONI te navuku, pa te onda sutnu. Cenu placa rulja koja u nekom momentu pocne da huci i buci, pa je ismevaju jer je naivno nasela na provokaciju. Sve je ovo jako dosadno.

Па да.
Јер Грци последњих 200 година понављају исте ствари.
Готово половину тог времена провели су у банкроту.

The combined length of period under which Greece was in default during the modern era totaled 90 years, or approximately 50% of the total period that the country has been independent.

И то, да је проблем у грчком друштву, виде и неки Грци:

Looking back into the history of modern Greece, from the end of World War II, to the civil war, dictatorship and to the re-establishment of democracy in 1974, it becomes apparent that the prosperity bubble of the ‘80s and ‘90s was instead the abnormality, since before that, crises were the norm. That period was the exception. Those thirty years of elusive normalcy were based on a sociopolitical travesty. The very development of the 1980s was achieved at the expense of a fragmented society. This faulty new beginning was the continuation of a malignant sociopolitical system, which kept feeding on and being fed by a vicious, self-perpetuating cycle of grievances and protracted rivalries between divisions in the Greek society.

The chronic polarization of the Greek society is based on a deeply established lineage of political cleavages, which have taken different shapes since the end of WWII: Leftists – Nationalists, Liberals – Conservatives, Anti-Right – Right, Anti-Memorandum – Pro-Memorandum, and now, simply Yes or No. People have been fluctuating between those groups for decades, and as the current crisis progressed that movement became more fluid. Since the 1950’s, Greek politicians capitalized on these cleavages, turning them into a political strategy to ensure obedient, predictable voters. It is what established them and what solidified their power, until the collapse of the two-party system the past year.

This divisive strategy turned into a golden goose for the political elites and the wealthy oligarchs. Polarization lead to clientelism, and after 1974 it was further legitimized by the mass partisan mobilization of the populace. Political polarization became part of the identity of the Greek citizen. This turned out to be detrimental for the financial state of Greece, since the public sector became a vehicle of corruption in a transactional democracy, where an electoral vote was monetized.

The difference with the rest of the Western democracies, where corruption is still rampant but concentrated at the higher echelons of government, is that Greece’s chronic corruption had been both from the bottom up, as well as the top down. The use of past tense is meant to denote the current open condemnation of corruption both by the public and elites. This is, perhaps, a beneficial byproduct of this crisis, along with the collapse of the two-party political system.

Decades of nepotistic corruption created more grievances for the modern Greek, who felt mostly dependent with the party itself, rather than the polity. As parties rotated in government, subsequent grievances due to nepotism accumulated. The sense of collective interdependence that characterizes healthy democracies never actualized in Greece. Simply put, the modernization of the Greek state never took place.


Beyond ‘Yes’ or ‘No’

Но, овде неки мисле да грчки проблем лежи другде... Свуда, осим код Грка у дворишту.
А овај чланак каже да Грци, као и Срби, виде своју државу најпре као плен.
Дакле, Грчка је само још једно dog-eat-dog друштво.
qqriq qqriq 21:05 18.07.2015

Re: eno

Само вас гледам....


principessa_etrusca principessa_etrusca 21:11 18.07.2015

Re: eno

Јер Грци последњих 200 година понављају исте ствари.

А Немци? Да ли они такође понављају исте ствари?
princi princi 21:17 18.07.2015

Re: ko ima dug, ne budi mu drug

principessa_etrusca
Јер Грци последњих 200 година понављају исте ствари.

А Немци? Да ли они такође понављају исте ствари?

Koliko pratim, ovo sa internacionalizovanjem duga svojih banaka su po prvi put izveli. Samo da objasnim da se te investicijske banke takođe snabdevaju po nekim tržištima novca, tako da su i one, koje su po nerealno niskim kamatama pozajmljivali državama koje su pola svoje nezavisne egzistencije provele u bankrotu, nekom zapravo dugovale pare. Te njihove dugove je otplatila ECB, odnosno poreski obveznici EUrozone. Grci, te pokvarene i olinjale radspikuće i lizači sladoleda, očigledno nisu bili te sreće.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:20 18.07.2015

Re: eno

principessa_etrusca
Јер Грци последњих 200 година понављају исте ствари.

А Немци? Да ли они такође понављају исте ствари?

Драга моја, мислим да ти је питање, просто, јефтино. И не видим кaкве везе има са грчком изгледа традиционалном финансијском недисциплином?

P.S.
Заиста постаје досадно, ово прегањање.
Лаку ноћ.
qqriq qqriq 21:24 18.07.2015

Re: eno

Лепо ми иде и опоравак, сви ме пазе и мазе и нешто не жалим што не одох у онај пакао од врућине.


Sve najbolje. Ja palim na Taru.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:26 18.07.2015

Re: eno

qqriq
Лепо ми иде и опоравак, сви ме пазе и мазе и нешто не жалим што не одох у онај пакао од врућине.


Sve najbolje. Ja palim na Taru.


čuvaj se međeda
Goran Vučković Goran Vučković 21:27 18.07.2015

Re: eno

А овај чланак каже да Грци, као и Срби, виде своју државу најпре као плен.


The technical details of the two referendum options almost seem irrelevant at this point for the average Greek. What pushes Greeks to the ballot is their lost sense of pride and hope. These powerful motivations, combined with the financial stakes, and the overwhelming complexity described above, have created the sociopolitical perfect storm. The situation now is extremely complex and unfortunately when it comes to processing nuance, we, humans, are flawed. Our brains have not evolutionarily adapted to effectively deal with such circumstances. This is true regardless of race, gender or nationality. When we are confronted with debilitating complexity, we are victims of our strong need for one single, coherent truth. This makes it almost impossible to reflect, weigh options and scenarios and finally, make educated decisions. Therefore, we select whatever reaffirms our already established worldviews, getting sucked into the existing conflicting dynamics. We are like insects being drawn to the lamp, unable to escape our own limitations. These are the exact conditions where conflict thrives. Adding time constraints on top of this has created a truly scary scenario for Greeks. For Greece, the one-week period between the announcement and the referendum is the equivalent of the acorn in the Ice-Age movies.

At this point, Greeks have been asked an impossible question. For some, this is about Greece remaining in or exiting the Eurozone. For others, it is about sticking it to Germany. Reality is so much more complex and when societies are called to solve such problems they become heavily dependent on the right leader guiding them through uncertainty. Unfortunately, the real pinnacle of the Euro-Greek drama is that when it comes to enlightened leadership, both Greece and Europe have been long broke. Like the protagonists in numerous Greek tragedies, they also seem to only learn from suffering before realizing that “too late, too late you see the path of wisdom.”


qqriq qqriq 21:33 18.07.2015

Re: eno

čuvaj se međeda


Strašno...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:35 18.07.2015

Re: eno

qqriq
čuvaj se međeda


Strašno...


Šta je strašno? Ja par puta tamo imao bliski susret sa istima...
alselone alselone 21:41 18.07.2015

Re: eno

čuvaj se međeda


mom djedu medjedi izjeli sar planinca na Tari, pre nekih dvajes godina. Bez zezanja.
alselone alselone 21:41 18.07.2015

Re: eno

Ja par puta tamo imao bliski susret sa istima...


verovatno si bio s' jeseni ili u rano prolece. nisam jos cuo da su ih sretali leti.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:45 18.07.2015

Re: eno

alselone
Ja par puta tamo imao bliski susret sa istima...


verovatno si bio s' jeseni ili u rano prolece. nisam jos cuo da su ih sretali leti.


jesen dva puta, a jednom leti gore kad kreneš ka predovom krstu
alselone alselone 21:48 18.07.2015

Re: eno

jesen dva puta, a jednom leti gore kad kreneš ka predovom krstu


ja sam spavao gore u Zboristu i malo ispod u Bratesini, jedno 20ak noci do sada. Nisam se bas nagledao zivotinja, ipak ima dosta ljudi preko leta. Samo da krenemo od onih sto beru borovnice, pa sumara, itd.

Jednom je na nas dole kod potoka umalo naleteo veliki jelen. Pio je vode a vetar je duvao od gore, nije nas osetio. Samo smo izbili iza nekog kamena na dva metra od njega. Ne znas ko se vise uplasio.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:51 18.07.2015

Re: eno

alselone
jesen dva puta, a jednom leti gore kad kreneš ka predovom krstu


ja sam spavao gore u Zboristu i malo ispod u Bratesini, jedno 20ak noci do sada. Nisam se bas nagledao zivotinja, ipak ima dosta ljudi preko leta. Samo da krenemo od onih sto beru borovnice, pa sumara, itd.

Jednom je na nas dole kod potoka umalo naleteo veliki jelen. Pio je vode a vetar je duvao od gore, nije nas osetio. Samo smo izbili iza nekog kamena na dva metra od njega. Ne znas ko se vise uplasio.


pa verovatno se nisi muvao putevima "kojim se ređe ide", ako hoćeš mogu da ti iskopam gps track te staze, imam ga negde
alselone alselone 21:52 18.07.2015

Re: eno

A kako su prosli susreti? Јеste imali bilo sta cime bi ste se odbranili? Pretpostavljam da nisi bas gospodin Blazo Grkovic.
qqriq qqriq 21:53 18.07.2015

Re: eno

Šta je strašno?



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana