Kultura| Mediji| Moj grad| Porodica| Život

Moj komša, izbeglica

Srđan Fuchs RSS / 15.08.2015. u 18:07

Ne, ne želim da se bavim problemom humanitarne drame kroz koju prolaze lokalne zajednice, počev od ostrva Kosa, pa do Đevđelije, Preševa, Beograda, Subotice, i sve do mađarske bodljikave žice, i šta će biti sa ovim nesrećnim ljudima. Činjenica je da se taj nemir sada prelio na naše prostore, i šta će biti sa tim ljudima posle leta, to niko ne zna. Novi Sad još nije dotakla ova realnost, tako da je nismo svesni izbliza, još uvek ne. Hteo sam o drugom problemu: o neadaptiranim, o neasimilovanim, ili asimilovanim ali na svoj, bahati, sociopatski način, izbeglicama iz naših unutrašnjih, postjugoslovenskih migracija.

 

Povrh Novog Sada, ne više od desetak kilometara udaljeno od grada, nalazi se popularno izletište smešteno u zelenilu fruškogorske šume - Popovica. U beogradskim pojmovima (знам, знам, извињавам се небеограђанима, али не знам на који други начин бих дао јединицу мере),  to je nešto poput Avale. Uglavnom, pored toga što je lokacija omiljeno izletište, poslednjih godina je postala i zanimljiva za nekretnine, za gradnju, uglavnom privatnih stambenih vila i kuća: nalazi se perfektnoj lokaciji, u gradu ste za 15-ak minuta opuštene vožnje, vazduh je lep i čist uzev u obzir da je svuda okolo šuma, a pogled je velelepan, na doline, na goru, na reku i na sam grad. Tokom novog veka, lokaciju su počeli pohoditi različiti predstavnici ovdašnje zajednice, počev od lokalnih novinara i umetnika, željnih mira i razdvajanja od gradske gungule, unutrašnji limanski nomadi nezadovoljni depresivnim razvojem, u smislu droge i nesigurnosti; pa zatim i kako su sticali sredstva, i predstavnici i drugih zajednica, poput crnogorske, bosanske, i jedne dosta osetno rastuće i sve primetnije - ruske.  Svako je sa sobom poneo svoju kulturu, ili svoje predrasude, od želje za mirom i prirodnim okruženjem stvaralaštva ili meditacije radi, do izolovanosti od radoznalih pogleda, i na kraju, do sekluzije od društva usled netrpeljivosti prema tom društvu.
 
Tako su mojim drugarima, limanskim nomadima, od svih mogućih opcija komšiluka zapali ovi najgori, samoisključeni i samootuđeni ljudi puni netrpelji prema okruženju u kojem obitavaju. U stvari, nisu moji drugari ni birali ovakve komšije, ovi su se sami pojavili, virtualno niotkuda. U vreme kada smo mi bili deca, tamo 1970-ih godina, ovaj deo planete bio je mirno vikend-naselje, ljudi su dolazili tu na odmor i predah od aktivnosti u zahuktalom gradu. Konkretno, roditelji mojih drugara su bili inženjeri i konstruktori Limana, i tu su pokraj grada, za svoje graditeljske zasluge, mogli podići sebi kućicu-pagodu i vikendima odmarati dušu od rastućih poslova u gradu.

20150813_153057.jpg 20150813_153214.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20150813_153635.jpg 

Prošle su decenije, društvo je prošlo kroz razaranje i, kao posledica tih razornih godina, bede, zla, ratova, neimaštine, kriminala, počeli su se pojavljivati svakakvi ljudi. Mojim drugarima se zalomio nekakav mrakus, ratni veteran iz Bosne. Pre toga, 90-ih godina prošlog veka, deo imanja je jedan od stričeva usled neimaštine prodao trećoj strani, a ova četvrtoj i na imanje pored se doselila porodica Firera Davidovića, ozloglašenog novosadskog neonaciste. Kada je ovaj počeo imati probleme sa zakonom, i Davidovići (има ли апсурднијег презимена за српског неонацисту од овог?) su prodali svoje imanje ratnom veteranu i lokalnoj vucibatini, koji počinje, polako i sigurno, da kinji porodicu mojih drugara.  Da stvari budu jasnije sa razmerama ovog zla, moji drugari u momentu kada zlo kreće,  imaju novorođenče, sina od tri godine i čerku od šest.
 
Ratni veteran ne preza ni od čega i uredno maltretira porodicu: odseca im struju, prekida vodu, pregrađuje put... pored porodice mojih drugara, put, vodu i struju koriste još četiri porodice. Drugari razmišljaju, градска смо екипа, Лиманци, Вошина стара гарда, испеглати дсмраа... не, не, зло рађа зло, идемо мирним путем, легално. Angažuju advokata, koji ulazi u materiju. Međutim, kao u Anđelovom srcu, kako branitelj zakona dolazi do viših instanci, poput političara i policije, vrata postaju sve zatvorenija. Lik, ratni veteran, opstruira slučaj godinama. Kako kopaju, stvar vodi do lokalnog hrkljuš-strongmena, Tomislava Bokana, a to je tek duga priča. Vratiću joj se. U međuvremenu deca odrastaju, nesvesna ovog zla, roditelji ga kriju, međutim stres jede iznutra i narušava zdravlje. Niko ništa ne može da uradi, jer je na vrhu piramide bahatluka lokalni hrkljuš-strongmen, član gradske vlade. Pa ti, druže, imaj saosećanja za Srbiju.
 
 

 

 



Komentari (130)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

urbana_gerila urbana_gerila 18:40 15.08.2015

kad su došli po mene - nije imao ko da se

hm, kako da ti kažem, bro, ipak su i ti limani i ta vikend naselja relikti marksističkog nasleđa kojih se što pre moramo kurtalisati, jer da se nastavilo sa praksom dobijanja besplatnih stanova ili kredita za kuću - izuzetnost sposobnih ne bi mogla doći do izražaja, ostali bi uskraćeni za novovrijemeni moralni postulat definisan sintagmom "snašo se", a samim tim bi bio onemogućen proces progresivne evolucije društva samog.

što bi se u demokratiji reklo - veteran radi društveno koristan posao.
loader loader 10:09 16.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

relikti marksističkog nasleđa kojih se što pre moramo kurtalisati

Slažem se.
Ali, kad onoliki balvan u oku stoji, mislim na tzv. kuću cveća, ko će stići da se bavi ovim trunjem i finesama.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:27 16.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

slažem se da nema ništa za dž, ali nije to ovde predmet. braća su svoja imanja uredno otkupili, pa i veteran je. nije to problem, problem je pritiska koji veteran pravi. zaista izgleda da radi nešto društveno korisno - za svoju političku opciju. to je taj neki srpski hibrid, siva zona, između marksističkog, neokončanog, i novovrijemenog, neotpočetog, u kojoj ove prikaze bahato obitavaju i maltretiraju mirno srpsko građanstvo.
urbana_gerila urbana_gerila 13:05 16.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

loader
relikti marksističkog nasleđa kojih se što pre moramo kurtalisati

Slažem se.
Ali, kad onoliki balvan u oku stoji, mislim na tzv. kuću cveća, ko će stići da se bavi ovim trunjem i finesama.



ti si, naravno i principijelno, i za deložaciju svih onih koji su od stanara kuće cveća svoj stan dobili?
urbana_gerila urbana_gerila 13:10 16.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

Srđan Fuchs
slažem se da nema ništa za dž, ali nije to ovde predmet. braća su svoja imanja uredno otkupili, pa i veteran je. nije to problem, problem je pritiska koji veteran pravi. zaista izgleda da radi nešto društveno korisno - za svoju političku opciju. to je taj neki srpski hibrid, siva zona, između marksističkog, neokončanog, i novovrijemenog, neotpočetog, u kojoj ove prikaze bahato obitavaju i maltretiraju mirno srpsko građanstvo.



otkup je rađen za, cirka, 5 marke - bem ti to građanstvo kome je to uredno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:46 16.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

али је олађено за стару девизну штедњу... ја, када погледаш, сам оставио држави 60 хиљада франака, а откупио за 6 хиљада стан вредности 55 хиљада. дакле, само моја породица је изваћарена за око 11 иљада, а ја сам 1 од 8000000. не разумем зашто браниш партитократију? колико схватам, ова имања су купљена за кинту, уредно, још тада, 70-их. верујем да су тада била скупља него крајем 90-их, када је пукнути режим сахватава паре где год је стизао.
urbana_gerila urbana_gerila 18:17 16.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

Srđan Fuchs
али је олађено за стару девизну штедњу... ја, када погледаш, сам оставио држави 60 хиљада франака, а откупио за 6 хиљада стан вредности 55 хиљада. дакле, само моја породица је изваћарена за око 11 иљада, а ја сам 1 од 8000000. не разумем зашто браниш партитократију? колико схватам, ова имања су купљена за кинту, уредно, још тада, 70-их. верујем да су тада била скупља него крајем 90-их, када је пукнути режим сахватава паре где год је стизао.


toliko je sahvatavao pare da si ti, po sopstvenim rečima, stan od 55 platio 6 soma, a bar desetak slučajOva iz najbliže okoline znam gde je uplatnica bila skuplja od samog stana...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:09 16.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

претпостављам да, ко је био ближи партији, боље је и прошао. вероватно би и ти правио приоритете приликом наплате додатка. значи, Злоба није декрао паре? зар га није опозиција за то оптуживала, па и Мрку да је био главни лаундриста, тада на Кипру? тога није било? што смо Слободана скидали?!
urbana_gerila urbana_gerila 19:44 16.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

Srđan Fuchs
претпостављам да, ко је био ближи партији, боље је и прошао. вероватно би и ти правио приоритете приликом наплате додатка. значи, Злоба није декрао паре? зар га није опозиција за то оптуживала, па и Мрку да је био главни лаундриста, тада на Кипру? тога није било? што смо Слободана скидали?!


možda zato što nam naše govno ne smrdi?

ljudi o kojima ja govorim nisu pripadali ni vlasti ni opoziciji, jednostavno su, spletom različitih okolnosti na koje nisu uticali, stanove otkupili u, po njih, najpovoljnijem momentu, kao što si ga ti, po ceni sudeći, otkupio u startu, kad su bili najskuplji a i dalje po secikesa ceni.

što se mene tiče - ja sam nasledio i od svojih para renovirao kuću u kojoj sam rođen, a koju su moji roditelji napravili svojim rukama takođe od svojih para, iako su do smrti uplaćivali tzv stambeni dinar.
taj dinar sam uplaćivao i ja, možda baš za tvoj stan, no ne boj se - neću ti zauzeti hodnik.

ali, jbg, ja sam, neko reče marksista, kome zasmeta tek kada ti koji su baštinili povlastice počnu da pljuju u tanjir iz koga smo svi jeli.
freehand freehand 20:40 16.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

али је олађено за стару девизну штедњу...

Sva stara devizna štednja je vraćena, koliko ja znam.
па и Мрку да је био главни лаундриста, тада на Кипру?

Mrkonjić nikad nije dovođen u vezu sa pranjem para preko Kipra.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:54 16.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

freehand
али је олађено за стару девизну штедњу...

Sva stara devizna štednja je vraćena, koliko ja znam.
па и Мрку да је био главни лаундриста, тада на Кипру?

Mrkonjić nikad nije dovođen u vezu sa pranjem para preko Kipra.


ja kada sam je uzimao, 2000., bilo je regulisano tako da ako podižeš odmah sve, da se naplaćivala neka provizija, nešto tipa, prve dve godine su ti davali sto odsto, pa 75 odsto, pa 50 odsto. proveri moje navode s poštanskom štedionicom. Mrkić, ne Mrkonjić. Gazda Mrka Ajvan. dovodio ga je Danas u vezu s pranjem novca, kada je vraćen u MIP na visoku funkciju, 2012. godine.

urbana_gerila


možda zato što nam naše govno ne smrdi?

što se mene tiče - ja sam nasledio i od svojih para renovirao kuću u kojoj sam rođen, a koju su moji roditelji napravili svojim rukama takođe od svojih para, iako su do smrti uplaćivali tzv stambeni dinar.
taj dinar sam uplaćivao i ja, možda baš za tvoj stan, no ne boj se - neću ti zauzeti hodnik.


ah, ni nema hodnika anymore, oteli ga arkanovci... burazer onaj, snimatelj, smuvao je kevu, ona mu prepisala pravo da upravlja nekretninom, došli arkanovci, prodali mu nekretnninu, a njega upucali, oteli svu kintu i podigli nekakav ćumez kod Karađorđevog parka. писао сам о томе у Степском вуку...

samogradnju pozdravljam, i mi smo to uradili sa porodičnom kućom na Zvezdari, u Gospodara Vučićа (изем ти назив улице), i sa imanjem u selu, u manjoj meri. ali, nisam ni hteo o tome, hteo sam o etnofiliji i o tome kolika je ona šarena laža.
emsiemsi emsiemsi 05:39 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

urbana_gerila

...
ali, jbg, ja sam, neko reče marksista, kome zasmeta tek kada ti koji su baštinili povlastice počnu da pljuju u tanjir iz koga smo svi jeli.

Да, јбт !
Државе у којој на власти није био (ваш) драги друг Тито нису ни градили станове --- тамо људи, још увек, живе на дрвећу.
freehand freehand 05:42 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

ja kada sam je uzimao, 2000., bilo je regulisano tako da ako podižeš odmah sve, da se naplaćivala neka provizija, nešto tipa, prve dve godine su ti davali sto odsto, pa 75 odsto, pa 50 odsto. proveri moje navode s poštanskom štedionicom.

Pa jel to vraćeno ili "olađeno"? Država je sve svima vratila, a dinamika vraćanja zavisila je od visine uloga.
Mrkić, ne Mrkonjić. Gazda Mrka Ajvan. dovodio ga je Danas u vezu s pranjem novca, kada je vraćen u MIP na visoku funkciju, 2012. godine.

"Mrka" je nadimak Milutina Mrkonjića, bliskog saradnika i prijatelja Slobodana Miloševića.
Ivana Mrkića niko nikad nije u javnosti tako zvao.
No ko da činjenica i imaju veze u ovakvim "tekstovima".
maksa83 maksa83 08:43 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

Mrkonjić nikad nije dovođen u vezu sa pranjem para preko Kipra.

Mrkonjić je bio bitna karika u lancu Dafiment pljačke/prevare.
freehand freehand 08:46 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

maksa83
Mrkonjić nikad nije dovođen u vezu sa pranjem para preko Kipra.

Mrkonjić je bio bitna karika u lancu Dafiment pljačke/prevare.

Odakle to? Mrkonjić je tad bio u CIP i u partiji. Ne znam da je imao veze ss bilo kakvim finansijskim operacijama. Borka Vučič, Žika Petrović, kertes, Geneks ekipa po inostranstvu - to je ta operacija. Na stranu što Dafiment i Kipar nisu ista priča.
A tek na stranu što - kako piše - i autor misli na drugog Mrku.
maksa83 maksa83 09:03 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

Odakle to? Mrkonjić je tad bio u CIP i u partiji. Ne znam da je imao veze ss bilo kakvim finansijskim operacijama. Borka Vučič, Žika Petrović, kertes, Geneks ekipa po inostranstvu - to je ta operacija.

Mrka je itekako bio u priči sa parama. Recimo da znam jako dobro čoveka koji je ga je po profesionalnoj (koliko se kod Mrkonjiaća može govoriti o profesionalizmu) liniji znao jako dobro, al' avaj više nije živ.

Mrka - Dafina vezu možeš da iskopaš uz malo elementarnog guglovanja.

Na stranu što Dafiment i Kipar nisu ista priča.

Dafiment banka je bila jedan od kanala za isisavanje deviza od naroda - paradržavni projekat, a pare jesu bile korišćene za "tekuću potrošnju" i da - bile su iznošene i na Kipar.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:30 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

maksa83
Odakle to? Mrkonjić je tad bio u CIP i u partiji. Ne znam da je imao veze ss bilo kakvim finansijskim operacijama. Borka Vučič, Žika Petrović, kertes, Geneks ekipa po inostranstvu - to je ta operacija. Mrka je itekako bio u priči sa parama. Recimo da znam jako dobro čoveka koji je ga je po profesionalnoj (koliko se kod Mrkonjiaća može govoriti o profesionalizmu) liniji znao jako dobro, al' avaj više nije živ. Mrka - Dafina vezu možeš da iskopaš uz malo elementarnog guglovanja.
Na stranu što Dafiment i Kipar nisu ista priča.Dafiment banka je bila jedan od kanala za isisavanje deviza, a pare jesu bile korišćene za "tekuću potrošnju" i da - bile su iznošene i na Kipar.



то је СПС, најјачи финансијски лоби у земљи, и то им је прошло некажњено, зато што су били потребни Коштуници и Тадићу "као добри администратори у држави". причам ти причу, отрован и агресиван финансијски лоби, вероватно најутицајнији у држави. треба гледати Ацу, и лустрирати с том енергијом неистомишљенике једном када се укаже прилика. када смо код Аце, овај лик Бокан, пази, је ушао у нову градску владу тако што је основао Ромску демократску странку. одличан бизнис план. претњама и поткупљивањем је приморао ромску заједницу да гласа за њега и ушао у градску скупштину. добио је 6 или 7 мандата и тако постао коалициони капацитет - пошто су демократе и радикали (с нацошима) отприлике на један:један у НС-у. прво је ушао као бичерка са ДС-ЛСДВ у коалицију, а када се Аца умешао, вероватно мало заврнуо руку сазнањима истраге, прешао је брже-боље у победничку, Ацину коалицију (СНС, ДСС, Двери, СПС), и скупо продао кожу за место директора прво ЈП Урбанизам (има ли неозбиљнијег цинизма у вези с овим типом?), а потом и ЈКП Водовод... то је та бандица од њих стотињак можда који управљају градом газећи по мирном сну најмањих грађана. but Serbia, what's new?
maksa83 maksa83 09:43 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

то је СПС, најјачи финансијски лоби у земљи, и то им је прошло некажњено, зато што су били потребни Коштуници и Тадићу "као добри администратори у држави"

Zapravo, da, upravo tako - DS ih je prigrlio pošto su bili najefikasnije infiltrirani u institucije po dubini i širini i znali su kako sistem radi (naravno, pošto su ga oni pravili) i kako ga održavati. Tako mi lično reče jedan vrlo visoki DS član tamo negde 2009, pamtim još uvek exact phrasing: "SPS je realnost sa kojom mora da se računa". Ta "realnost" nekako preživela a DS nije. Da su razmontirali tu "realnost" umesto što su je prigrlili verovatno bi još bili u komadu, a i na vlasti.

freehand freehand 09:58 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

Mrka je itekako bio u priči sa parama. Recimo da znam jako dobro čoveka koji je ga je po profesionalnoj (koliko se kod Mrkonjiaća može govoriti o profesionalizmu) liniji znao jako dobro, al' avaj više nije živ.

E dobro, ako je bio itekako. I ako se ne može govoriti o profesionalizmu. Ja, opet, znam putare koji kažu da je sjajan inženjer i da mu pačanje u politiku nikako nije trebalo.
A to što me upućuješ na elementarno guglovanje tek je sjajan argument, jači od "itekako".

Dafiment banka je bila jedan od kanala za isisavanje deviza, a pare jesu bile korišćene za "tekuću potrošnju" i da - bile su iznošene i na Kipar.

Pa dobro, ja ti kažem da Dafiment i Kipar/Borka/pranja/plaćanja/nabavka sirovina, energenata, oružja nisu ista operacija, što ne znači da se pare nisu preplitale i da ih nije planirao i radio isti štab.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:03 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

maksa83
Ta "realnost" nekako preživela a DS nije. Da su razmontirali tu "realnost" umesto što su je prigrlili verovatno bi još bili u komadu, a i na vlasti.


то је то, сива зона, хибрид. питање је да ли ће се указати још таква шанса, и како веровати једном ДС-у поново, посебно после утиска да су их пустили натраг не због хуманости, већ зато што су ови били блиски кинти. нико не може да искорени такав утисак о ДС-у из људи тренутно.
maksa83 maksa83 10:15 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

E dobro, ako je bio itekako. I ako se ne može govoriti o profesionalizmu. Ja, opet, znam putare koji kažu da je sjajan inženjer

Taj "sjajan inžinjer" je komunističkom kadrovskom linijom postao direktor sa 26 godina, tako da nije baš imao vremena ni da stekne a ni praktikuje svoje "sjajno inžinjerstvo". Katastrofalnom kadrovskom politikom je od CIP-a napravio dupe koje ne može da napravi autoput bez da usput napravi 40 klizišta (true story, em nije uradio posao, em će saniranje da košta da se usereš). Njegov modus operandi je bio da lošim menadžmentom zasere trivijalnu stvar, a onda brže bolje okuplja panele stručnjaka da vade stvar iz govana. Koridor 10 je tipičan Mrkonjićev fuckup od A-Š, nikakav outlier. I da - jeste učestvovao u otimanju para 90-tih.

Ne znam ko su tvoji putari, moj izvor je jedan jedini i prilično sam siguran da je po dokumentovanim dostignućima relevantniji a i formalno kvalifikovaniji od proizvoljnog ili nebrojene gomile putara, pošto je, između ostalog, ponekad učesvovao u tim timovima za krpljenje Mrkinih gluposti.

i da mu pačanje u politiku nikako nije trebalo.

Trebalo mu je, pošto je to jedini način da nekompetentni komunistički direktor ostane na funkciji.
A to što me upućuješ na elementarno guglovanje tek je sjajan argument, jači od "itekako".

Pa jesi guglovao? Što je to toliki problem?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:15 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

Има та фама која, мени несхватљиво, прати неке појединце. Тако и та да је Мркоњић ишта више од (условно) симпатичног и промућурног политичког кадровика, врло-врло-врло склоног женама, с некаквим гејачким а функционалним шармом.

Слоба је, исто тако, важио за успешног и далековидог политичара, Рибља чорба за важну авангардну рок групу, а Добрица Ћосић за изузетно интелигентног човека.
maksa83 maksa83 11:23 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

Тако и та да је Мркоњић ишта више од (условно) симпатичног

Da, Mrka je nepodesan za neki ozbiljan odgovoran posao, ali je mimo toga ma-lako-ćemo-laf-bekrija. Da nije epizodno učestvovao u pljačCi naroda i sjebao onoliku firmu i kapitalno usrao jedan od najbitnijih infrastrukturnih projekata od nacionalnog značaja moglo bi se reći da je zapravo benigni dripac koji voli život.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:30 17.08.2015

Re: kad su došli po mene - nije imao ko da se

Мрка ти је к'о музика Дина Мерлина: делује бенигно, а ипак штети.

freehand freehand 12:33 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

Predrag Brajovic
"Karići su nas zajebali, nisu hteli da uđu u našu šemu pa smo zato 'iskopali' Dafinu", rekao je jednom prilikom moćni Milutin Mrkonjić, direktor Saobraćajnog instituta CIP, a tu izjavu citirao je 29. marta 2001. godine pred Komisijom Narodne banke Jugoslavije (koja ispituje poslovanje piramidalnih banaka) N.N. zapisničar, inače prisutan svim sastancima neformalne državno-političke grupe čiji je zadatak (u prvoj polovini '93. godine) bio da suštinski rukovodi poslovanjem Dafiment banke.

Hvala Brajoviću, ovo mi je, kao Mrkonjićev direktan angažman - novo. Za ostalu ekipu sam znao, za njega u tom projektu nisam. mada bih rekao da je on tu bio po liniji intimusa i čoveka od poverenja.
Svejedno, ovo pokazuje da nisam bio pravu tvrdeći da Mrka nije igrao u prvom timu oko muljanja sa lovom tih devedesetih.
maksa83
Ne znam ko su tvoji putari, moj izvor je jedan jedini i prilično sam siguran da je po dokumentovanim dostignućima relevantniji a i formalno kvalifikovaniji od proizvoljnog ili nebrojene gomile putara, pošto je, između ostalog, ponekad učesvovao u tim timovima za krpljenje Mrkinih gluposti.

Iz ovoga se da zaključiti samo da je tvoj neimenovani izvor kudikamo relevantniji od mog neimenovanog izvora zato što je - tvoj, što je, jelda, dokaz po sebi.
Pa izvini, Makso, ali ne. Mislim, ok za obožavaoce ali to sranje s visine troši sa drugima.
maksa83 maksa83 13:12 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

Iz ovoga se da zaključiti samo da je tvoj neimenovani izvor kudikamo relevantniji od mog neimenovanog izvora zato što je - tvoj, što je, jelda, dokaz po sebi.

Zapravo, ne, objektivno je merljivo relevantniji, sticajem okolnosti sam siguran u to, a to što je moj je puka slučajnost i stvarno ne daje stvari nikakvu težinu.

Ako zavrtiš globus i random nabodeš prstom Australiju ili Rusiju nabošćeš jedina dva mesta (pored ledenih polova) na kojima moj izvor nešto nije gradio. Od stvari koje se vide npr. fundirao je Aleksandrijsku Biblioteku, metro u Kairu, preko nekoliko nasutih brana po bliskoističnim, afričkim i južnoameričkim kamenjarima i džunglama, Sadamove podzemne tenkovske baze (koje Ameri nisu uspeli da rasture, nego zatrpali u njima žive ljude) + još stvarno koješta. Nije menadžovao, nego sve to crto i račun'o, pa možda i ume da prepozna "sjajnog inžinjera", a što ga je sve zajedno kvalifikovalo da s vremena na vreme bude pozvan da ovde učestvuje i u krpljienju Mrkinih fuckupa. Mimo toga, predavao je tu stvar na fakultetima u Subotici, Podgorici i Beogradu, bio predsednik Srpskog Društva iz te oblasti, i imao vrlo visok science citation index. Pored svega toga stigao je da kako tako odgoji i mene što, veruješ, nije bio lak pos'o.

U svetlu gornjih lako proverljivih činjenica, nadam se da razumeš da je meni relevantnije njegovo mišljenje o Mrkonjiću nego tvrdnja neznanca sa Interneta koji "zna neke putare koji tvrde da je Mrka sjajan inžinjer", mada ovaj u životu ništa pod milim bogom nije napravio, nego ima dokumentovan neprekinut niz clusterfuckova, a gde su Brze Pruge (koje nikad nisu mogle biti Brze, opet zahvlajujući Mrkonjiću i njegovom shvatanju posla) i jošmalopasaće Koridor 10 samo najvidljiviji i najpoznatiji. Dakle Mrkonjić ne da nije sjajan inžinjer, nego je i - dokumentovano - potpuno bezvezan menadžer i direktor. Dokaz je u njegovim pudinzima, sve i da zanemarimo moj izvor.

Pa izvini, Makso ali ne. Mislim, ok za obožavaoce ali to sranje s visine troši sa drugima.

Nema potrebe da se izvinjavaš, sad samo treba da kažeš ko su i šta su ti tvoji putari kojima je Mrkonjić "sjajan inžinjer". Ekstra poeni ako putari dokumentuju šta je on to "sjajno ižinjerovao" u životu direktora od 26. godine.

freehand freehand 13:20 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

sad samo treba da kažeš ko su i šta su ti tvoji putari kojima je Mrkonjić "sjajan inžinjer".

Graditelji Velikog kineskog zida, hramova u Tikalu i Solomonovog hrama, kao i Puta svile i nekoliko magistralnih pravaca poznatih čitaocima Autosptoperskog vodiča kroz galaksiju. Ford Prefekt ga pominje nekoliko puta kao vrhunskog stručnjaka a i profesor Tarantoga u XXV putovanju Ijona Tihog.
Jel to dovoljno?
Mislim, meni jeste ali ja sam samo neznanac sa interneta za razliku od tebe, Znanca sa interneta koji zna nekog koji je skoro najveći Neko u toj oblasti. Mislim, bio bi da nije ovih mojih.
maksa83 maksa83 13:34 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

Graditelji Velikog kineskog zida, hramova u Tikalu i Solomonovog hrama, kao i Puta svile i nekoliko magistralnih pravaca poznatih čitaocima Autosptoperskog vodiča kroz galaksiju. Ford Prefekt ga pominje nekoliko puta kao vrhunskog stručnjaka a i profesor Tarantoga u XXV putovanju Ijona Tihog.
Jel to dovoljno?

Sasvim dovoljno da shvatim sa kim imam posla.
Mislim, meni jeste ali ja sam samo neznanaca sa interneta za razliku od tebe, Znanca sa interneta koji zna nekog koji je skoro najveći Neko u toj oblasti.

O znam ga jako dobro, zahvaljujući nekoj suludoj kombinaciji prečanskih sujeverja zove se isto kao i ja (zapravo zvao se, umro je u novembru prošle godine), no da ne gnjavim sa tom trivijom.

Tj. sve napisano možeš lako da proveriš.

Tvoji su, primećujem, još uvek neimenovani kao i relevantna dostignuća i kvalifikacije kojima bi poduprli fantaziju da je Mrkonjić (direktor od svoje 26. godine po partijskoj liniji koji je u poslednjih 20 godina zajebao sve čega se dotakao) - "sjajan inžinjer"
freehand freehand 13:38 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

Tvoji su, primećujem, još uvek neimenovani kao i relevantna dostignuća i kvalifikacije kojima bi poduprli fantaziju da je Mrkonjić (direktor od svoje 26. godine po partijskoj liniji koji je u poslednjih 20 godina zajebao sve čega se dotakao) - "sjajan inžinjer"

I takvi će i ostati dok mi - ako bih baš poiludeo pa tražio - ne bi dali dozvolu da ih imenujem na insistiranje znanaca sa interrneta. Ali jedan se zove kao deda jednog mog prijatelja, preziva kao jedan fudbaler, a drugi ima brkove i poreklom je iz drugog oka u glavi.
Sasvim dovoljno da shvatim sa kim imam posla.

Nije valjda isto toliko nadmen i uobražen kao onaj sa kim on ima posla?!

maksa83 maksa83 13:44 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

I takvi će i ostati dok mi - ako bih baš poiludeo pa tražio - ne bi dali dozvolu da ih imenujem na insistiranje znanaca sa interrneta. Ali jedan se zove kao deda jednog mog prijatelja, preziva kao jedan fudbaler, a drugi ima brkove i poreklom je iz drugog oka u glavi.

Tako sam i mislio. Stidljivi. Dobro, neka anonimno dostave Mrkinja "sjajna inžinjerska" dostignuća.
Nije valjda isto toliko nadmen i u obražen onaj sa kim on ima posla?!

Ne razumem.

Obojica smo ispred sebe poturili neke autoritete. Ja rekoh ko je i šta je moj izvor, dočim ti izbegavaš konkretan odgovor i trudiš se umesto toga da svučeš celu stvar u poslovično rvanje u blatu, u čemu ja ne uživam naročito, te ćeš to morati sam.

freehand freehand 13:51 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

Obojica smo ispred sebe poturili neke autoritete. Ja rekoh ko je i šta je moj izvor, dočim ti izbegavaš konkretan odgovor i trudiš se umesto toga da svučeš celu stvar u poslovično rvanje u blatu, u čemu ja ne uživam naročito, te ćeš to morati sam.

Ti uporno ne shvataš da bih ja iz prve - da nije tog nadmenog tona ti neznanac a ja znanac, ti nisi rekao imena i prezimena a nisam ja al ja sam autoritet i tačka! - iz prve rekao - ok, pošto kupio poto prodao. Možda greše ljudi: Možda su se prevarili, možda ne umeju da procene. U stvari sigurno ako maksa83 tako kaže.

Ali zato ti, i opet sa visine, pričaš o rvanju u blatu...
Do jaja.
maksa83 maksa83 14:04 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

Ti uporno ne shvataš da bih ja iz prve - da nije tog nadmenog tona ti neznanac a ja znanac

A ne.
Ja neznanac, ti neznanac.
Evo tvoj sumo rvač, evo moj sumo rvač, neka i' u polje pa da vidimo.

Ali zato ti, i opet sa visine, pričaš o rvanju u blatu...

Pričam mićo, pošto možemo da zađemo kroz tvoje i moje komentare ovde i prebrojimo koliko čiji ima proverljivih činjenica o temi (Mrkonjić, Milutin) a koliko ličnih kvalifikacija onog drugog. Nikad nećeš pogoditi kako ispadne to brojanje...

No to je nebitno, bitno je da niko ne gaji iluzije o Mrkonjiću inžinjeru, direktoru, partijskom funkcioneru, ministru... Njegova dela govore za sebe - zajebao je sve čega se dotakao + učestvovao u pljački naroda (to je stvarno bio "sjajan ižinjering" ). Esencija nemara, pohlepe, neznanja. Klasika.
freehand freehand 14:13 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

Pričam mićo, pošto možemo da zađemo kroz tvoje i moje komentare ovde i prebrojimo koliko čiji ima proverljivih činjenica o temi (Mrkonjić, Milutin)

Možemo. Ja rekao samo - čuo sam od putara. Bez imena i prezimena, ne tvrdeći baš ništa. Kao triviju, ne kao bilo kakav argument bitan za bilo kakvu raspravu.
A ti si čuo direktno sa najvišeg mesta, doduše isto bez imena i prezimena, ali to se ne računa na isti način.
a koliko ličnih kvalifikacija onog drugog. Nikad nećeš pogoditi kako ispadne to brojanje...

Kako da ne, ja nekako volim da umišljam da mi iskustvo daje za pravo da sebe smatram boljim u pogađanju. A ovde je tek lako: ja tebe nisam kvalifikovao nikako, nijednom.
Ako se u to ne računa kvalifikacija tona i nastupa nadmenim i uobraženim, što je, mislim, evidentno.
I naravno - ne znam gde spadaju neznanci sa interneta. To je verovatno znak izuetnog uvažavanja, kako god zvučalo.
maksa83 maksa83 14:24 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

A ti si čuo direktno sa najvišeg mesta, doduše isto bez imena i prezimena, ali to se ne računa na isti način.

Ovo nije istina. Mislim da sam u drugom koraku, kada je doveden u pitanje (kao, zato što je "moj" ), naređao poneko dostignuće, a posle implicitno dao ime i prezime.
I naravno - ne znam gde spadaju neznanci sa interneta. To je verovatno znak izuetnog uvažavanja, kako god zvučalo.

Pogledaj malo gore, i shvati da ti u tom kontekstu ipak jesi "neznanac sa Interneta" (sa sve putarima koji kažu da je neko ko je po partijskoj liniji postao direktor u 26. godini "sjajan inžinjer" ), i nije mi jasno zašto te to tako pogađa, tim pre što si se - koliko se sećam - kada je neko hteo da te pretvori u znanca sa Interneta (što ne odobravam), žalio i bacakao. Sad si neznanac sa Interneta i opet se žališ. Stvarno ne razumem ljude...
freehand freehand 14:33 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

Ovo nije istina. Mislim da sam u drugom koraku, kada je doveden u pitanje (kao, zato što je "moj" ), naređao poneko dostignuće, a posle implicitno dao ime i prezime.

Pa dobro, i ja sam implicitno dao i radove i imena i prezimena. čak i nacionalnost jednog od njih kao bonus.
Pogledaj malo gore, i shvati da ti u tom kontekstu ipak jesi "neznanac sa Interneta" (sa sve putarima koji kažu da je neko ko je po partijskoj liniji postao direktor u 26. godini "sjajan inžinjer" ), i nije mi jasno zašto te to tako pogađa, tim pre što si se - koliko se sećam - kada je neko hteo da te pretvori u znanca sa Interneta (što ne odobravam), žalio i bacakao. Sad si neznanac sa Intenreta i opet se žališ. Stvarno ne razumem ljude...


Nije ovde "neznanac sa interneta" upotrebljeno da naglasi anonimnost, nego da ukaže na potpunu nebitnost i postavi sagovornika na pravo mesto.
Sad dosta, ovo stvarno vodi u blato.
Inače mi se pa živo jebe za Mrkonjića, kakav god da je inženjer. Ono što su mu ministarska dostignuća kvalifikuje ga rame uz rame sa bratom mu i magistrom Ilićem.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:10 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

Узгред буди речено, ова врста ауторитета -- из партијa, новина, ТВ надметања, са интернета, пленума, митинга, дакле одасвуд, осим из стварног живота и резултата, доћи ће нам главе. Тако овде, код нас, може да се прича да ли је пајац-нагињач Мрка озбиљан инжињер или тек оно споменуто, као да о томе уопште има приче после свих промашаја и незнања. Људе без професионалног ауторитета и кредибилитета узносе исти такви људи. Ништарије уздижу ништарије.

Па сад иде списак: Радоман, Кертес, Млађан, Веља, Колесар, Л. Крстић, Горани... Све професионални башибозук својих струка. Да не спомињем ове крадених и лажних диплома, због којих туђе дипломе и знања губе смисао и уверљивост.

Углавном, доктор Мића и дипломац Тома у Србији надмоћно побеђују. Они други, Не-Миће и Не-Томе, на Мићином и Томином домаћем терену немају шансе, па одлазе из земље. И ниво нашег професионализма и знања из дана у дан опада.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:12 17.08.2015

Re: Ја гуглао...

a koliko ličnih kvalifikacija onog drugog.

gospodin pančevački je uvek u ličnim kvalifikacijama, kada mu ne odgovara mišljenje. ne vredi da se nerviraš oko toga.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:31 15.08.2015

Ma sve bih ja to...

...nazad u Bosnu, tamo u te njihove vukojebine!
Džubrad primitivna!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:30 16.08.2015

Re: Ma sve bih ja to...

ne, samo da se asimiluju na normalan način a i da ne šire više agresiju kada za nju nema razloga. u ovom slučaju, agresivno uzurpiranje komšiluka i prisvajanje teritorije za sebe. ali, izgleda da nije kulturološki, već podlije, instrukcija da se objedini parcela do jednog placa koji pripada državi - što vodi do pomenutog političkog strongmena.
maxo1 maxo1 22:54 15.08.2015

градска смо екипа, Лиманци, Вошина стара г

Svako je sa sobom poneo svoju kulturu...

Nisu tražili na Rači da kulturu ostavimo na carini!!!
I, otkud u regiji sa toliko etničkih i vjerskih razlika toliki strah od ''drugih kultura''!?!?!?!?

...i na kraju, do sekluzije od društva usled netrpeljivosti prema tom društvu.

Wtf, pa otišli su, sklonili se... nisu nikom na smetnji... u čemu je problem!?

Nekada mirno vikend naselje pored reke... a onda su došle ''divlje izbeglice''...
I šta je sad Davidović u ovoj priči???
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:08 15.08.2015

Re: градска смо екипа, Лиманци, Вошина стара г

maxo1

I šta je sad Davidović u ovoj priči???


On je tu u svrsi "pojačivača", tek da bi se shvatilo koliki je to pakao.

Uzgred, može li neko da me podseti, gde je ono beše rođen taj Davidović?
maxo1 maxo1 23:15 15.08.2015

Re: градска смо екипа, Лиманци, Вошина стара г

О Горану

Горан Давидовић рођен је 15.јануара 1975. у Новом Саду. Основну и средњу школу завршио је у родном граду. Апсолвирао је историју на Филозофском факултету Универзитета у Новом Саду. Говори италијански и енглески. Породични је човек, супруг и отац. Живи као политички емигрант у Италији од августа 2008. године до данас.


Ma lažu ovi, on je iz Benkovca, garant!!!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:23 15.08.2015

Re: градска смо екипа, Лиманци, Вошина стара г

maxo1
О Горану

Горан Давидовић рођен је 15.јануара 1975. у Новом Саду. Основну и средњу школу завршио је у родном граду. Апсолвирао је историју на Филозофском факултету Универзитета у Новом Саду. Говори италијански и енглески. Породични је човек, супруг и отац. Живи као политички емигрант у Италији од августа 2008. године до данас.


Ma lažu ovi, on je iz Benkovca, garant!!!


Majka mu iz Grahova, a njena baba iz Drvara!
maxo1 maxo1 23:34 15.08.2015

Re: градска смо екипа, Лиманци, Вошина стара г

vrabac_u_steni
maxo1
О Горану

Горан Давидовић рођен је 15.јануара 1975. у Новом Саду. Основну и средњу школу завршио је у родном граду. Апсолвирао је историју на Филозофском факултету Универзитета у Новом Саду. Говори италијански и енглески. Породични је човек, супруг и отац. Живи као политички емигрант у Италији од августа 2008. године до данас.


Ma lažu ovi, on je iz Benkovca, garant!!!


Majka mu iz Grahova, a njena baba iz Drvara!


Iz Prekaje, tačnije!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:40 15.08.2015

Re: градска смо екипа, Лиманци, Вошина стара г

maxo1


Iz Prekaje, tačnije!


Kažem ti, ološ prekodrinska neopevana!
maxo1 maxo1 23:41 15.08.2015

Re: градска смо екипа, Лиманци, Вошина стара г

vrabac_u_steni
maxo1


Iz Prekaje, tačnije!


Kažem ti, ološ prekodrinska neopevana!


Došli i zarozali kulturu Vojvodine!
tess tess 05:56 16.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

Dobro,
poenta bloga je: Ako si baš, baš, loše sreće - od svih izbjeglica na svijetu - tebi će komšiluk naseliti opak i poludivlji Bosančeros.

E, sad, nije da nema tih Bosančerosa, ima ima. I ne znam šta vam rade po tim Vojvodinama, koji im je đavo, što su naopaki i takvi.

Ali, ne bih o tome, glupo mi.

- fama oko izbjeglica po društvenim mrežama kao onomad kad su bile poplave u Obrenovcu, pa krenu i akcija spašavanja obrenovačkih kučića. - I moderno i humano. - Maltene, gdje će ti duša, grešniče, ako nisi navatao lutalicu i pincetom ga očistio od krpelja. I sve to uredno dokumentovao na nekom od šaltera za ispovjed (Twitter, Facebook, Boulevard Presse, Blog).-

Uglavnom, Džo, predloži tim nesretnim i dobrim ljudima- iz elitnog naselja - da obale Bosančerosa, očiste ga od krpelja, i vrate prvom poštanskom kočijom nazad u Bosnu.
I Bog te vido, miran Banat, Srem i Bačka s' Fruške gore. I mirno more.
freehand freehand 13:44 16.08.2015

Re: градска смо екипа, Лиманци, Вошина стара г

vrabac_u_steni
maxo1


Iz Prekaje, tačnije!


Kažem ti, ološ prekodrinska neopevana!

A gojime dočekali evroizraatlantiđani, moderni, urbani, humani, puni ljubavi i otvorenih čakri.
Ti si težak antisemita, jesi li svestan toga?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:50 16.08.2015

Re: градска смо екипа, Лиманци, Вошина стара г

freehand

Ti si težak antisemita, jesi li svestan toga?


ово мени упућено?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:14 16.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

tess
Uglavnom, Džo, predloži tim nesretnim i dobrim ljudima- iz elitnog naselja - da obale Bosančerosa, očiste ga od krpelja, i vrate prvom poštanskom kočijom nazad u Bosnu. I Bog te vido, miran Banat, Srem i Bačka s' Fruške gore. I mirno more.


а шта те је погодило тачно? тај проблем постоји и најизраженији је у вашој заједници, то није једини случај, и босанска заједница убедљиво предњачи са агресивним испадима. треба сазвати скупштину ваших старешина, у Србији и изван ње и разговарати зашто је то тако. ови људи око Новог Сада се понашају као да су им матична земља и матични народ најгори непријатељи? зашто, објасните.
blogovatelj blogovatelj 19:25 16.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

и босанска заједница убедљиво предњачи са агресивним испадима.


Divan primer ksenofobije.
tess tess 19:42 16.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

тај проблем постоји и најизраженији је у вашој заједници

Prosuo si kofu nepovezanih, rasističkih, stereotipnih govana i očekuješ da ih argumentujem?
Vidi, Džo, tema mi nije nivo. Ništa više.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:48 17.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

a štа bi Džo trebalo da znači? nipodašt za nipodašt? ne znam samo šta te je nipodaštalo tačno. a ovako, možete mi učitavati do milo volje, problem neće nestati. ajde jedan jedan je, sada reci zašto ti smatraš da je u tom segmentu društva, i to baš kod ratnih veterana, najizraženiji ovaj problem zlostavljanja komšiluka. zahvalan.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:05 17.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

blogovatelj


Divan primer ksenofobije.


ne lupdrdaj, zemo, alaha ti. ja sam napisao kako sam napisao, malo žacnuo (морам признати да и после деценије умем да вас жацнем, а то је већ штогођ), priču iz sasvim svakodnevnog i realnog života. ne bavim se uopšte velikim pitanjima. na bacaj mi prašinu u oči.
kaiserslautern kaiserslautern 22:30 17.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

треба сазвати скупштину ваших старешина


Шта је "скупштина старешина"?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:43 17.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

kaiserslautern
треба сазвати скупштину ваших старешина


Шта је "скупштина старешина"?


Pa to je kako ih on zamislja, znas ono indijanci, a imaju poglavice, pa se oni sastanu i vecaju. Otprilike ovako:



Na ovoj slici Paje Jovanovica, staresine, odnosno poglavice presudjuju izdajniku.

Dakle, to je negde diskurs autora -- divljaci, ponekad mozda simpaticni, ali ih definitivno treba "civilizovati".
blogovatelj blogovatelj 00:01 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

ne lupdrdaj, zemo, alaha ti.


Ne luperdaj ti.
Kako moze nacionalna zajednica da prednjaci po ispadima?
Moze da prednjaci Pera, Mika, Laza, Mujo, Haso. Niko ne pravi ispade jer je Bosanac, Sirijac ili Jevrejin, nego jer je kreten.
Serem vam se u taj nadobudni smradni srednjeevropski satro prefinjeni fasizam. To je isti onaj koji ovih dana po narednjenju madjarskog premijera dize barikade na granici tvoje zemlje. I oni sa istim idiotskim pravom tebe smetraju za smrada kao sto ti smatras Bosance. I onaj gradonacelnik Kanjize takodje te smatra za smrada, samo zato jer si pripadniok naroda koji zivi juznije od naciona kome on pripada.
A sad banuj, nece ti biti prvi put.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:19 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

kaiserslautern
треба сазвати скупштину ваших старешинаШта је "скупштина старешина"?


виђенијих људи из заједнице, у том смислу, да видимо зашто је незамислива асимилација у србији без агресивности.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:20 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

blogovatelj
A sad banuj, nece ti biti prvi put.


којешта. тебе нисам бановао никада, немој да лажеш.
freehand freehand 14:34 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

Srđan Fuchs
kaiserslautern
треба сазвати скупштину ваших старешинаШта је "скупштина старешина"?


виђенијих људи из заједнице, у том смислу, да видимо зашто је незамислива асимилација у србији без агресивности.

Koje zajednice?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:32 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

vrabac_u_steni


Dakle, to je negde diskurs autora -- divljaci, ponekad mozda simpaticni, ali ih definitivno treba "civilizovati".


koješta, ništa od toga ja nisam pominjao, o "civilizovanju" je govorio Krpan, ja sam u ovoj priči miroljubiva strana. ostalo ste mi sve prikačili. strašno ste izvrnuli stvar, dotle da jedna Tes koja je grdno postradala u ratu podržava ratni lobi - ratne ništarije, tačnije; u Srbiji? ono što boli je što sam nazvao stvari njihovim imenom. istina boli.

ps. zanimljiva je ove regresija ličnosti kod tebe, druže, od supermirnog do agresivnog ideologizatora.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:39 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

tess

Prosuo si kofu nepovezanih, rasističkih, stereotipnih govana i očekuješ da ih argumentujem?
Vidi, Džo, tema mi nije nivo. Ništa više.


ne, zapravo, ako pažljivije pregledaš ponovo topik, Vrabac, ti i Blogi ste napravili insajtment (i dobro Fri, klasika, njega ni ne računam više), ja rečju uvredio nisam nikoga od vas lično. za Vrapca razumem, ex-warrior, pa mu je prirodno da brani svoju "braću po metku", Blogi je stara tvrdoglavčina koja sa 25000 km zna bolje šta se dešava kod mene u dvorištu - klasični emigrantski sindrom, been there done that ; kod tebe, Tes, međutim ne razumem motiv da braniš ratni lobi, a uništili su ti ceo život praktično.
blogovatelj blogovatelj 17:54 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

којешта. тебе нисам бановао никада, немој да лажеш.


Izvinjavam se, brisao si mi komentare. Nisi me banovao.
I da te pitam. A zašto bi koji moj ikoga asimilirao? Toronto prepun turbana i sarija i nikome ne pada da bilo koga asimilira.
Kakav je to poriv koji ljude tera da požele da im svi sugrađani budu isti?
Čoveče, ti pokazuješ fundamentalno neshvatanje kako jedno slobodno društvo i slobodan grad u njemu treba da izgledaju. A puna su ti usta nafuranosti na neki američki model društva.
Nije američko društvo veliko zato što ljudi smeju goli da šetaju ulicom, nego zbog drugih stvari.
kaiserslautern kaiserslautern 18:16 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

виђенијих људи из заједнице


Zaista ne razumem. O kojoj zajednici se radi? Postoji zajednica Bosanaca u Vojvodini? Ko su njeni predstavnici, tj. starešine u skupštini zajednice? Molim te za samo par imena.

Da li postoje i druge zajednice, i ako postoje, molim te reci mi ko su njihove starešine?
kaiserslautern kaiserslautern 18:18 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

Na ovoj slici Paje Jovanovica


Prelepe su Pajine slike.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:26 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

blogovatelj
A zašto bi koji moj ikoga asimilirao? Toronto prepun turbana i sarija i nikome ne pada da bilo koga asimilira.Kakav je to poriv koji ljude tera da požele da im svi sugrađani budu isti? Čoveče, ti pokazuješ fundamentalno neshvatanje kako jedno slobodno društvo i slobodan grad u njemu treba da izgledaju. A puna su ti usta nafuranosti na neki američki model društva.Nije američko društvo veliko zato što ljudi smeju goli da šetaju ulicom, nego zbog drugih stvari.


као што рекох већ, пришиваш ми којешта, пре свега зато што мислим да си неспособан за лични однос, ти се опходиш према својим примислима и предрасудама, а не према личности. ја уопште нисам нафуран на "амерички модел" друштва. овде је проблем врло једноставан, асимиловати се значи не присвајати туђу својину себи, не бахатити се према комшијама, не одсецати им воду или струју, не испаљивати буриће пуњене динамитом на Христа за Бадње Вече и при томе свему србовати најстрашније. асимиловати се значи делити пут са својим комшијама а не приграбити за себе, значи гледати на комшије културно а не као на непријатеље с прве линија фронта у Источној Босни. недељом отићи у цркву значи стајати тихо и достојанствено и учествовати у Евхаристији, а потом отићи кући и провести дан у окружењу породице и пријатеља, а не да би се преслишавале успомене с ратном тематиком. ширила и скупљала три прста (три прста скупљена ти је нови, етнофилетистички поздрав, чисто да знаш). бити асимилован значи отпостити бадњевечерњи пост у кругу породице, а не испаљивати буриће на Христа, или тако неке сличне хркљуш-акције.

све остало што си ми прикачио је твоја гнусна пројекција.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:49 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

kaiserslautern
Zaista ne razumem. O kojoj zajednici se radi? Postoji zajednica Bosanaca u Vojvodini? Ko su njeni predstavnici, tj. starešine u skupštini zajednice? Molim te za samo par imena. Da li postoje i druge zajednice, i ako postoje, molim te reci mi ko su njihove starešine?


oвде је реч о сремској страни, и овде претензију да постане локални вожд има поменути г. Бокан. његови људи жаре и пале тамо - целокупан манифесто њихове организације је овде.

у бачкој углавном су окупљени око цркве и црквених парохија, с тим што је епархија бачка почело озбиљно да се бави проблемом етнофилетизма.

када говорим о старешинама, мислим на виђеније људе на позицијама којима се ови наши суграђани имају склоност потчињавати - политичари, владике, генерали полиције и војске, бизнисмени... босански Срби имају јасније и планскије организационе структуре него војвођански или србијански, како се то каже овде. од заједница, пар имена, Павел Сурови, словачка, неки профан с филозофског факса (не знам име, жена зна), мађарска, Горан Леви, јеврејска, има и румунска, ромска и русинска, и т. д.
kaiserslautern kaiserslautern 21:37 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu


oвде је реч о сремској страни, и овде претензију да постане локални вожд има поменути г. Бокан. његови људи жаре и пале тамо - целокупан манифесто њихове организације је овде.


Predlažeš da pozovemo Bokana na skupštinu kao starešinu, razgovaramo sa njim o mirnoj asimilaciji i onda će se taj dogovor proširiti kroz Bosanski narod u Vojvodini?
angie01 angie01 22:23 18.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

Prelepe su Pajine slike.



blogovatelj blogovatelj 02:12 19.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

као што рекох већ, пришиваш ми којешта, пре свега зато што мислим да си неспособан за лични однос, ти се опходиш према својим примислима и предрасудама, а не према личности. ја уопште нисам нафуран на "амерички модел" друштва. овде је проблем врло једноставан, асимиловати се значи не присвајати туђу својину себи, не бахатити се према комшијама, не одсецати им воду или струју, не испаљивати буриће пуњене динамитом на Христа за Бадње Вече и при томе свему србовати најстрашније. асимиловати се значи делити пут са својим комшијама а не приграбити за себе, значи гледати на комшије културно а не као на непријатеље с прве линија фронта у Источној Босни. недељом отићи у цркву значи стајати тихо и достојанствено и учествовати у Евхаристији, а потом отићи кући и провести дан у окружењу породице и пријатеља, а не да би се преслишавале успомене с ратном тематиком. ширила и скупљала три прста (три прста скупљена ти је нови, етнофилетистички поздрав, чисто да знаш). бити асимилован значи отпостити бадњевечерњи пост у кругу породице, а не испаљивати буриће на Христа, или тако неке сличне хркљуш-акције.

све остало што си ми прикачио је твоја гнусна пројекција.


Dobro, pogresio sam. Nisam ni bio svestan da ti ne znas znacenje reci asimilacija.
Ovo o cemu si pisao potpada pod postovanje zakona, religioznost i kulturu. Nikakva tu asimilacija ne bi pomogla. Njima pomaze batina, da ih hapse kad prekrse zakon.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:40 19.08.2015

Re: mama, mama, kupi mi jednu izbjeglicu

ne, nisam pogrešio, znam vrlo dobro značenje te reči, govorim o procesu. ne pomaže im batina, zato što je reč o borbi jedne porodice (btw, muž je patriota kakve samo Lale umeju biti, učestvovao je u ratu kao redovni vojnik Vojske Srbije, u pograničnoj oblasti prema istočnoj BiH) protiv organizacije. organizaciju vodi bivši švercer cigareta iz ratom ugroženih područja i ratni profiter, dakle osoba koja je direktno učestvovala u sjebavanju Tesinog života. veruj da nije nikakav problem da ih ispeglamo, kao prvo, a kao drugo mi kao patriofili ne verujemo u takvu Srbiju. kao treće, ostavili bismo majku s troje male dece nezaštićene na dohvat ništarija, što takođe nije pametno rešenje.

kaiserslautern

Predlažeš da pozovemo Bokana na skupštinu kao starešinu, razgovaramo sa njim o mirnoj asimilaciji i onda će se taj dogovor proširiti kroz Bosanski narod u Vojvodini?


verujem da bi jedino pomoglo kada bi mu se pojavila neka veća generalčina od ovih generalčića za koje on šljaka.
emsiemsi emsiemsi 05:57 16.08.2015

Шта рећи о овом случају !?

Наши смо !
Верујем да време све испегла те да ће људи пронаћи заједнички језик --- ако не они, онда њихова деца.
Време и живот ће ствари поставити на своја места.
Наши смо, такви какви јесмо.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:55 16.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

Верујем да време све испегла те да ће људи пронаћи заједнички језик --- ако не они, онда њихова деца.


остаје да се надамо, не разумем порив некога да малтретира целу околину. али то није једини случај за који знам, знам их још. заједничко - војни ветерани из Босне. просто људи сматрају да им припада све, из неког разлога, да су то зарадили учешћем у рату. најчешће су жестоки социопати, отуђени од друштва, можда ће долазити у цркву, али не молитве већ етнофилије ради.
martin_krpan martin_krpan 18:40 16.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

Srđan Fuchs
Верујем да време све испегла те да ће људи пронаћи заједнички језик --- ако не они, онда њихова деца.


остаје да се надамо, не разумем порив некога да малтретира целу околину. али то није једини случај за који знам, знам их још. заједничко - војни ветерани из Босне. просто људи сматрају да им припада све, из неког разлога, да су то зарадили учешћем у рату. најчешће су жестоки социопати, отуђени од друштва, можда ће долазити у цркву, али не молитве већ етнофилије ради.


Republika Srpska je problem. To je otprilike priča: Đak, siledžija, nemilosrdan prema slabijim kolegama, prema kolegama koji nose naočare. Bahat i osion prema slabijim, često je čak i dvojicu prebijao samo lijevom rukom, desnu nije ni koristio (paraf. R. Karadžić/D. Dabić). Nekulturan i bahat prema nastavnicima. I šta na kraju priče biva? Takav đak oženi najljepšu djevojku iz razreda i dobije posao u najboljoj kompaniji na poziciji top menadžera. Takav razvoj događaja je idealno tle za nicanje bahatog zla u liku veterana (ubica i ratnih profitera) i njihovih strava i užas bahatih nasljednika.

Sva priča: mi jaki, mi legitimni, mi stabilni,... je bijedno nepismeno Dodikovo baljezganje. Jedini argument za neukidanje "tvorevine" je druga strana medalje zla u vidu radikalnih islamista. Kako je još Holbrooke uvidio: "Da nije bilo Daytona, Al-Qaida bi napala USA iz Bosne a ne iz Afganistana". Još ako se doda fašističko naslijeđe Herceg Bosne, ili kako je Anto Nobilo izjavio: "posljednja de jure fašistička tvorevina u Europi" onda dobijamo mrtvu lose-lose poziciju.

U tom brlogu se krije glavni ključ riješavanja teških pitanja Beograda.
zilikaka zilikaka 19:05 16.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

остаје да се надамо, не разумем порив некога да малтретира целу околину. али то није једини случај за који знам, знам их још. заједничко - војни ветерани из Босне. просто људи сматрају да им припада све, из неког разлога, да су то зарадили учешћем у рату. најчешће су жестоки социопати, отуђени од друштва, можда ће долазити у цркву, али не молитве већ етнофилије ради.


Imala ja teškog komšiju pre tih ratova. I nije imao nikakve veze sa ratovima, ni sa doseljavanjem. Ono, ako je bitan podatak, poreklom mu svi iz Banata, od kad se pamti.
Znači, nije u pitanju geografija nego mentalni sklop.

...onako uzgred, takvi mentalni sklopovi jedino silu primenjuju i silom se potiskuju.

Zato se jednog momenta lepo skinu rukavice i krene efikasnim sredstvima. Ili se trpi.
tess tess 19:44 16.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

Republika Srpska je problem

freehand freehand 20:38 16.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

Republika Srpska je problem. To je otprilike priča: Đak, siledžija, nemilosrdan prema slabijim kolegama, prema kolegama koji nose naočare. Bahat i osion prema slabijim, često je čak i dvojicu prebijao samo lijevom rukom, desnu nije ni koristio (paraf. R. Karadžić/D. Dabić). Nekulturan i bahat prema nastavnicima. I šta na kraju priče biva? Takav đak oženi najljepšu djevojku iz razreda i dobije posao u najboljoj kompaniji na poziciji top menadžera. Takav razvoj događaja je idealno tle za nicanje bahatog zla u liku veterana (ubica i ratnih profitera) i njihovih strava i užas bahatih nasljednika.



Jebiga, ni jedna rečenica da pokažeš i znanje njemačkog?!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:49 16.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

Republika Srpska je problem


naravno!
uništimo tu genocidnu tvorevinu!

(inače, sad ozbiljno, RS zaista i jeste genocidna tvorevina tj. nastala je kao posledica i kao odgovor na genocid)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:55 17.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

zilikaka




Zato se jednog momenta lepo skinu rukavice i krene efikasnim sredstvima. Ili se trpi.


ako se nastavlja silom, neće biti iskorenjeno. ja trenutno vidim oko sebe 75 odsto na primerima iz neposrednog okruženja da je ovo što sam otvoreno naveo, i ostatak su domaći klinci, uglavnom deca pozicioniranih roditelja, i nešto malo od postotka, iz mog iskustva, je margina, posledica neimaštine, droge ili očajanja - u svakom slučaju posledica besperspektivne ekonomije. jedino što vidim problematično je što sam naveo "izbeglica". to jedino priznajem da sam upotrebio kao pojačivač, ostali elementi skaske su realni. no ja tu ne vidim ništa uvredljivo suštinski, pošto sam i sam izbeglica.
jkt2010 jkt2010 01:46 17.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

Srđan Fuchs
заједничко - војни ветерани из Босне. просто људи сматрају да им припада све, из неког разлога, да су то зарадили учешћем у рату. најчешће су жестоки социопати, отуђени од друштва, можда ће долазити у цркву, али не молитве већ етнофилије ради.

A predatortrz ovo čita, ćuti i trpi...
martin_krpan martin_krpan 07:12 17.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

vrabac_u_steni
Republika Srpska je problem


naravno!
uništimo tu genocidnu tvorevinu!

(inače, sad ozbiljno, RS zaista i jeste genocidna tvorevina tj. nastala je kao posledica i kao odgovor na genocid)


Ma kakvo ukidanje. RS je bila rezultat lose-lose nužnosti + dogovoreni "humani inženjering" Miloševića/Tuđmana/Holbrooka/Zimmermana. Ja sam se samo osvrnuo na teže slučajeve bahatosti koje u RS danas 20 g. nakon pravljenja RS ima na pretek. Ja bih volio da je RS rezultat prosvjetljenja, emancipacije, kulturnog i ekonomskog razvoja, ali na žalost RS je sve suprotno od toga. Mislim, sada kada imaš "državu" trebao bi je valjda njegovati kao oko u glavi. Ali npr. šta sam ja juče za jedan dan vidio u Banja Luci:
- Psi lutalice prelaze ulicu u centru - jedan pas hramlje na jednu nogu i ide jako sporo;
- Dva lika sjekirom sijeku mlado drvo pored Vrbasa, lože vatru, oba su ogromna, jedan ima tetovažu na ležima "s vjerom u boga";
- Klinac predveče vozi cross motor na zadnjem točku na trotoaru;
- Parkiranje na zelenoj površini i svađa (skoro tuča) sa debelim majmunom...
- Radnica radi u marketu (nedjelja, ca 14:00). "Komšinice, jeste li dobro? Popila sam diazemam, ne mogu ovako više da živim... Dođe kolega i uhvati je pod ruku i odvede je pažljivo i nježno..

I tako skoro svaki dan.

99,99% ljudi žive bijedno i imaš jedno 1000 qvazi ratnika, oficirčića, debelih i nepismenih politikanata, wanabe mačoista, siledžija u Porsche Cayenima i to daje onda neku sliku.

Meni se jebe da li će se to područje zvati RS, Velika Srbija, BiH, Japan, Njemačka ili ISIS sve dok država i njeni građani ispunjavaju moralne i zakonske minimume.

Što se tiče teksta, tekst vonja na ksenofobiju. Izbjeglice ovo, izbjeglice ono... za mene izbjeglice ne postoje, svi ljudi su neke izbjeglice. Bahatosti i seljačije u RS ima na pretek, vjerujem da ljudi koji si izbjegli nisu ni 1% bahati kao "konstitutivni starosjedioci".



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:19 17.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

jkt2010

A predatortrz ovo čita, ćuti i trpi...



Предатор је официр и хришћанин, дакле небо и земља у односу на ову боранију, уосталом он ме је и иницирао једном својом реченицом. Друго, човек има одмерен однос поштовања себе и других, рецимо, није повређени егоцентрик, као ти, Фри или Крстић. Једном речју, прави Израиљац у којем нема лукавства.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:27 17.08.2015

провалио сам да си БЛ, значи


Što se tiče teksta, tekst vonja na ksenofobiju. Izbjeglice ovo, izbjeglice ono... za mene izbjeglice ne postoje, svi ljudi su neke izbjeglice. Bahatosti i seljačije u RS ima na pretek, vjerujem da ljudi koji si izbjegli nisu ni 1% bahati kao "konstitutivni starosjedioci".


еј, да га јебеш сада. која ксенофобија, стварно сте аби норманисти... само сам једном у тексту поменуо реч "избеглица", и у наслову, да бих привукао коментаторе на ову релативно незанимљиву тему. остало су предрасуде, или нека стара, незарасла повређеност.


99,99% ljudi žive bijedno i imaš jedno 1000 qvazi ratnika, oficirčića, debelih i nepismenih politikanata, wanabe mačoista, siledžija u Porsche Cayenima i to daje onda neku sliku.


код нас је кудикамо квалитетније, има 49.99% некаквог wannabe средњег слоја
cane cane 00:16 18.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

Republika Srpska je problem.


ajde? a lijepa tvoja nije?

opet na srpskom blogu? nostalgija, sta li?

cane cane 00:18 18.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

- Psi lutalice prelaze ulicu u centru - jedan pas hramlje na jednu nogu i ide jako sporo;


jebote ja video i na blogu ne samo jednog. ne mogu bez srbije.

zadnjapetoletka zadnjapetoletka 10:41 18.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

не разумем порив некога да малтретира целу околину

Како то сада - не разумем? Па потрудио си се да образложиш - зато што је Босанац. Ах, ти дођоши умеју да буду зајебати где год дођу, па и у Палестину.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:00 18.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

cane
Republika Srpska je problem. ajde? a lijepa tvoja nije?opet na srpskom blogu? nostalgija, sta li?


човек живи на српској територији, дакле има пуно право да се бави српским пословима, као наш грађанин-држављанин (под условом да Српску и Србију посматрамо као целину, што, брат брату и јесу).
cane cane 22:04 18.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

pa super. jel mu i vojvodina problem? da i nju ukinemo?



qqriq qqriq 22:06 18.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

(под условом да Српску и Србију посматрамо као целину, што, брат брату и јесу).


nisu.
qqriq qqriq 22:08 18.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

opet na srpskom blogu? nostalgija, sta li?


fatalna privlačnost.
blogovatelj blogovatelj 02:13 19.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

nisu.


Bice.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:46 19.08.2015

Re: Шта рећи о овом случају !?

cane
pa super. jel mu i vojvodina problem? da i nju ukinemo?


mislim da je bolje za Republiku Srbiju da ima 4 ili 5 prestonica: BG, NS, NI, BL i KG, tako da skinemo s pleća sirotih Beograđana balast odlučivanja o srpskim poslovima. ionako vas, s Banjalučanima u timu, već deremo u balfu'u.
kaiserslautern kaiserslautern 08:04 16.08.2015

Kakve veze ima nacionalnost

Zar ne bi bilo dovoljno da je priča samo o nepristojnom komšiji?
tess tess 08:29 16.08.2015

Re: Kakve veze ima nacionalnost

Pazi, bila bi dovoljna priča o nepristojnom komšiji Bosancu,
međutim, to je Džou bilo malo pa je njegov komšija: nepristojni komšija Bosanac izbjeglica.

I do kada te ljude nazivati izbjeglicama i došljama? Zašto ne, na primer, strancima?

Od rata je 20 godina prošlo, mnogi su izrodili djecu u Srbiji i Džo, evo, i dan danas, ima izbjeglicu za pitomim vratom. Zamisli.

I ne bi taj izbjeglica Bosančeros bio tolika balvančina u oku - da Džo nije svjetski čovjek - da on sjedi pod orahom na didovini i iz svog kotara ne izlazi no jednom u godini.

I normalno je da u pola miliona ljudi ima i ološa. Prirodna ravnoteža.- i ovaj Bosančeros izbjeglica težak negativac, a na drugoj strani, na tasu, nekoliko njih pozitivaca, pero kategorija.

Ček, koliko ološa pristiže među ovim migrantima? I da li je Srbija svjesna humanitarne katastrofe koja bi je mogla zadesiti? - vidiš, to nije lijepo da se priča i pita, ali svi mi u komšiluku imamo po izbjeglicu Bosančerosa koji nam siječe didovu struju i obaljuje balvane na didov put..
Il svi mi na Novom Beogradu imamo Bosanke što primaju vojne penzije i bacaju Bele Rade na tenkove.
Il svi mi znamo vic o glupom izbjeglici Bosančerosu i dobrom i obrazovanom migrantu iz Sirije.
Etc.
Hm, sad na kraju bi pasalo da napišem: Ma, more marš. Ali, neću.


emsiemsi emsiemsi 10:03 16.08.2015

Re: Kakve veze ima nacionalnost

tess

...
Etc.
Hm, sad na kraju bi pasalo da napišem: Ma, more marš. Ali, neću.



Напиши слободно --- наши смо !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:02 17.08.2015

Re: Kakve veze ima nacionalnost

tess


Ček, koliko ološa pristiže među ovim migrantima? I da li je Srbija svjesna humanitarne katastrofe koja bi je mogla zadesiti? - vidiš, to nije lijepo da se priča i pita, ali svi mi u komšiluku imamo po izbjeglicu Bosančerosa koji nam siječe didovu struju i obaljuje balvane na didov put.

pitaj bo'na glavonje iz vlade po blogu, ja sam narodski čoek, pa se bavim tim prizemnijim problemima.

fakat radi Boske to, ali što si se ti tu osetila toliko prozvanom? zašto se Emsi nije naljutio, a stoputa veći patriota je od svih nas ođe okupljenih? zašto on sada nije uvređen a ti ili Vrabac jeste? ako prave pizdarije ovde, treba da se ćuti, je l' te? ja pitam otvoreno, a ovo kao "rasizam i ksenofobija", to su besmislene optužbe, pripisaću ih netnoj neurozi, internetitisu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:12 17.08.2015

Re: Kakve veze ima nacionalnost

kaiserslautern
Zar ne bi bilo dovoljno da je priča samo o nepristojnom komšiji?


па не би, пошто сам хтео да скренем пажњу на дубокосежност проблема. ово "избеглица" схватите као trigger полемички. иначе сам и сам ратна избеглица, и немам проблем да ме било ко схвата тако. питање је зашто сам ја био кадар да се прилагодим апсолутно свим друштвима у којима сам живео, а овај земљак није то кадар, и не само да није већ директно узурпира живот свог непосредног окружења. видиш, горе предлажу силу, ја се не слажем са тим, сила рађа силу, али да нервира, нервира.
martin_krpan martin_krpan 08:06 16.08.2015

Civilizacijski proces u Srbiji

Norbert Elias je u svom najznačajnijem djelu Über den Prozeß der Zivilisation definisao dugoročni proces promjene struktura ličnosti zapadnog građanstva od ca. 9. - 20. vijeka koji se kretao od: courtoisie - civilité - civilisation. U stadijumu civilizacije dolazi do pobjede samo-kontrole, samo-discipline, afekt-kontrole nad sirovim strastima, a to se ogleda u:
- psihologizaciji: to znači podizanju znanja o drugom čovjeku, kako on funkcioniše, kakve muke ga muče, i sl.;
- racionalizaciji: shvatanje zakona kauzalnosti u svijetu u kojem se živi;
- dizanje praga o ja-sramu, ja-ugledu, i shvatanje toga kao bitne stavke;
- hrana i piće: finije uzimanje hrane i pića, lifestyle (pog. Bourdieu), itd.

U tom procesu (8. v - 20 v.) su se i država i društvo razvijali kao organizmi, tj. kako Montesquieu kaže: pravi zakoni i veze dolaze odozdo, od ljudi, a ne od kojekakvih kraljeva, bogova ili EU komesara.

U Srbiji je proces civilizacije prekinut 28. juna 1989. na Kosovu Polju, kada su pobijedile sirove strasti, nagon, mit, tribalni krik, misticizam, nebeski život, neartikulisana strast, i sl. U zemlji u kojoj se nadrealizam razvijao u isto vrijeme kad i u Francuskoj, u zemlji saveznici i pobjednici u dva Svjetska rata, u Piemontu jugoslovenske demokratije, praštanja i bratske ljubavi,... u jednom trenutku dolazi do totalnog zaokreta gdje se HDZ-ovske fašističke horde na zapadu percipiraju kao emancipatorske snage u borbi protiv poslednje baze mračnjaštva, komunističkog militantnog čvrstorukaštva. To je daleko najveći civilizacijski poraz Srbije u istoriji njenog postojanja - civilizacijski poraz biblijskih razmjera.

Ratni veteran je samo paradigma.

tess tess 08:30 16.08.2015

Re: Civilizacijski proces u Srbiji

Odličan komentar.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana