Ljudska prava

LIČNE KARTE, MINISTARSKE I OSTALE

Freedom of Information RSS / 02.09.2015. u 13:50

Piše: Rodoljub Šabić

Aktuelna je prilično "žestoka" medijska "gužva" u vezi sa incidentom između ministra finansija i dve poštanske službenice. Nemam nameru da ovim postom "dajem doprinos" raspravi o tome da li ministar finansija treba ili ne da pokaže ličnu kartu poštanskoj ili bankarskoj službenici i da li ona, zato što "nije prepoznala ministra" sme, odnosno treba da snosi bilo kakve konsekvence, osim jednom rečenicom, kao juče na Tviteru - "i ako treba i ako ne treba, isto važi i za ministre i za građane."
Ali, kad smo već kod ličnih karata i ministra finansija, pada mi napamet jedna stvar kojom bi ministar mogao, zapravo morao da se pozabavi. Mislim na "obavezu" građana da prilikom reklamacije ili vraćanja robe pokažu lične karte i popune i potpišu formular u koji unose svoje lične podatke, uključujući i JMBG.
Ima skoro četiri godine kako sam, kao poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti upozorio tadašnjeg ministra finansija (i predsednika Vlade Mirka Cvetkovića) na sledeće:
"Ustav Srbije u članu 42. jemči zaštitu podataka o ličnosti i utvrđuje da se obrada podataka o ličnosti uređuje zakonom.
A nijednim zakonom nije predviđena obaveza građana da se prilikom reklamacije proizvoda i usluga odnosno vraćanja ranije kupljene robe legitimišu, odnosno da prodavcima daju bilo kakve lične podatke a pogotovo ne veoma kompleksan podatak kakav je JMBG.
Takva „obaveza" nije predviđena (mada i da jeste predviđena to ne bi bilo u skladu sa Ustavom i zakonom), ni Uredbom o uvođenju fiskalnih kasa. Ta „obaveza" je uvedena u sistem jednim najobičnijim obrascem koji nosi oznaku NI - Nalog za ispravku, a koga je donoseći na osnovu navedene uredbe Pravilnik o načinu vršenja ispravke propisao tadašnji ministar finansija i ekonomije i proglasio za sastavni deo Pravilnika.
Situacija u kojoj se, iako bi trebalo da je pri zameni i reklamacije robe dovoljno da građanin ima fiskalni račun, od njega ipak zahteva da se legitimiše, da ostavi svoje lične podatke i da se potpisuje je sasvim očigledno problematična i sa stanovišta svrsishodnosti i sa stanovišta etičnosti i s razlogom je i prodavci i potrošači prepoznaju kao necelishodnu i neprijatnu.
Ipak, najvažnije je da je ovakvo srozavanje osnova za obradu podataka o ličnosti sa zakonskog nivoa na nivo prostog obrasca, nedopustivo i da omogućava masovnu nedopuštenu i sa stanovišta mogućih zloupotreba vrlo rizičnu obradu podataka o ličnosti. Zbog toga je jako važno da Ministarstvo finansija bez odlaganja sadržinu pomenutog obrasca uskladi sa ustavnim i zakonskim rešenjima o zaštiti podataka o ličnosti."

A sticajem okolnosti prošlo je, u dan, tačno godinu dana od kako sam upozorenje ponovio i na isto to upozorio aktuelnog ministra finansija (Dušana Vujovića). Pa kad već dva prethodna upozorenja nisu dala efekta, valjalo bi da bar incident sa poštanskog šaltera podseti ministra na prava građana koja je njegovo ministarstvo da poštuje i štiti.



Komentari (45)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

validni validni 14:07 02.09.2015

"Znate li vi ko sam ja?"

uvek sam se pitao kako ovo neko može da izgovori..
cgubg cgubg 14:16 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"


Dostojno najnebitnijeg zemunskog džiberčića.
anonymous anonymous 14:34 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

uvek sam se pitao kako ovo neko može da izgovori..


Mi svi ....znamo ko je on ......

Ali on sam ..... o sebi očigledno ne zna mnogo....


....jer za sebe misli da je neko .... iznad drugih...

...samo zato što mu povodom sporne situacije pred vladu nije izašlo 10.000 ljudi

.... i tražilo momentalnu ostavku ....
cane cane 15:43 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

"Znate li vi ko sam ja?"


popara

blogovatelj blogovatelj 16:16 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

"Znate li vi ko sam ja?"


Sredina osamdesetih, gradonačelnik Kragujevca, tadašnji, doveo partnere u elitni kafić tog vremena da se kurči i pokaže čudesni svet privatluka u to vreme.
Konobar je bio poznat kao lik sa tankim živcima. Oni su se nešto premišljali, menjali porudžbinu nekoliko puta, a kad mu je otanjila licna, on im nadrkano kaže "aj se vi lepo dogovorite šta ćete, pa kad smislite, zovite me"
Tada je gradonačelnik pobesneo, skočio i izvogorio famozno "jel znaš ti ko sam ja" a kao odgovor dobio je "ne znam ko si ti, al znam ko sam ja"
A znam i za slučaj Radomana Božovića 1993. kad mu je moja drugarica u novosadskom butiku tražila ličnu kartu jer joj je gazda striktno naredio da svačiji broj lične karte mora da napiše na poleđinu čeka. Ovaj je presekao pogledom, ali joj nije rekao ništa, dao joj je ličnu kartu bez reči.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:34 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

validni
uvek sam se pitao kako ovo neko može da izgovori..

Одакле ова информација да је министар изговорио ову реченицу?
Од непосредних сведока или из српских таблоида?
predatortz predatortz 18:51 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Pisao sam već, ali ide uz ovu priču...

Devedeset i treće smo imali par punktova na kojima je, po potrebi, presecan saobraćaj ukoliko se oceni da bi neka neprijateljska grupa mogla da ugrozi put.
U takvim slučajevima se saobraćaj potpuno obustavljao ili se formirala jaka oružana pratnja koja bi kolonu sprovela do bezbednog dela.

Jednom takvom prilikom moj bivši načelnik je, u momentu lirskog nadahnuća, izdao naredbu da se kroz punkt ne pušta niko osim Karadžića i Mladića. Sve ostale zaustaviti i čekati jutro.

Otpremim ja smenu, za par sati me zove načelnik, ljut kao Ilija Gromovnik!

Kakvu si budalu poslao na xxx punkt? - vrišti on.
Tog i tog! Zašto? - pokušavam ja da smirim situaciju.
Jeb'o ti on sto bogova, eto zašto! Šalji ga na Treskavicu, da ga moje oči više ne gledaju!' - završi on razgovor.

Elem, lik je na punktu zaustavio Nikolu Koljevića, potpredsednika RS, sa pratiocem. Kad su počeli da insistiraju da ih pusti ka Palama, tražio im je legitimacije. Pokojnom Koljeviću rečima: Đede, daj ličnu kartu!
Kada mu je poručnik u Koljevićevoj pratnji postavio pitanje : Znaš li ti ko je ovaj čovek!? - odgovorio je : Nije Karadžić, nije Mladić! Đede, ličnu kartu!
NNN NNN 19:50 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Nije Karadžić, nije Mladić! Đede, ličnu kartu!

da li bi eventualno pustio doktora Dragana Davida Dabića?

tasadebeli tasadebeli 20:25 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Што каже Браја, не знам одакле ова информација, из таблоида или од непосредних сведока...

Сви знамо да су свакога дана наше деловање, наша осећања и размишљања под утицајем две слике стварности: оне коју видимо сопственим очима и оне коју нам формирају медији. А те две су ретко када идентичне. Па сад, која превагне...

Уосталом, ове последње изборе у Србији и није добила никаква политичка странка, опција, штагод... Добили су их таблоидни медији.

Дакле, могуће је да се све догодило тако како су нам пренели, а можда се и није тако догодило...

Ово саопштење из министарства ме ипак некако наводи на помисао да се господин министар заиста и понашао бахато и неваспитано јер се у том саопштењу одмах креће у замену теза (старо испробано добро оружје којим се манипулише јавношћу) и напада се службеница због нерада.

Дакле, нема извињења министра због бахатог понашања, него се његово понашање оправдава оптуживањем службенице. Занимљиво...

А није ми ни немогуће да замислим да се то баш тако догодило.

Сетих се ситуације када ми је бивши министар просвете Жарко Обрадовић довео на час у школи делегацију УНИЦЕФ-а. Одмах ми се обратио са "ти" ("Ајде ти нама, наставниче, покажи шта се то ради овде!" ) на шта сам заиста крајње алергичан, поготово када су у питању људи које први пут видим у животу, без обзира на године старости. Па ја сам се и мојим ђацима, средњошколцима, вазда обраћао са "ви" све док не бих од њих добио дозволу да смем да им се обратим на "ти".

(Једва сам се овде на блогу навикао на тај обичај. Али све као рачунам, то је та врста комуникације, па да се не издвајам...)

А и Обрадовићев тон при том обраћању мени је био отприлике као и оно када смо препричавали како је Слоба Милошевић посетио Хиландар и изашавши из хеликоптера који је слетео посред баште са поврћем које су монаси гајили, пружио руку и рекао:"Здраво, друже игумане!" Онако фес комесарски...

Шта га знам...

Ипак сам превише често у животу виђао да говедо остаје говедо чак и када се докопа неке академске титуле или почне да се појављује на јавној сцени из било ког разлога.

(Ови на естради и у медијима нису ништа бољи од политичара по том питању што ми је само још један доказ да је данас политика = естрада.)

А тек када се то говедо докопа и власти (власт је у њиховим очима увек моћ, а никада није и одговорност)...

Онда бахатост и неваспитање не може више нико и ништа да обузда.


EDIT: Јесте пин довољан, мада у поштанској штедионици у оваквим ситуацијама обавезно траже и личну карту (што и јесте интерно правило штедионице).

Али ни то не оправдава понашање министра и тон којим се обратио службеници. Могао је уместо тога да нормалним тоном само каже:"Молим вас, позовите ми шефа." И да се онда пожали на све што му је засметало.

Људи смо, мајку му! Требало би, ваљда, да поштујемо туђу личност.

Нисмо пинови који се један другоме одмах обраћају на "ти" јер нисмо ни напасали овце заједно.
NNN NNN 20:44 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Predrag Brajovic
validni
uvek sam se pitao kako ovo neko može da izgovori..

Одакле ова информација да је министар изговорио ову реченицу?
Од непосредних сведока или из српских таблоида?


Ustvari je bilo ovako:

Ministar Vujović: "Ne, nemam kod sebe ličnu kartu... Da li vi znate ko sam ja?"
Radnica u pošti: "E, ljudi, evo ga onaj Andrej Vučić!"


(by premudri Slobodan Milošević)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:39 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

NNN
Predrag Brajovic
validni
uvek sam se pitao kako ovo neko može da izgovori..

Одакле ова информација да је министар изговорио ову реченицу?
Од непосредних сведока или из српских таблоида?


Ustvari je bilo ovako:

Ministar Vujović: "Ne, nemam kod sebe ličnu kartu... Da li vi znate ko sam ja?"
Radnica u pošti: "E, ljudi, evo ga onaj Andrej Vučić!"


(by premudri Slobodan Milošević)

Изгледа да се не разуме: ја само тражим неку поуздану информацију шта се десило, шта се збило. Ово до сада што сам видео не значи ништа, сувише личи на оно таблоидно баљезгање српских медија. Такође, да ли неко зна како је тешко малтретирати без разлоге запослене у Пошти (премештај), усред некаквих синдиката, колективних уговора и осталог?

Дакле, једноставно: да ли неко заиста зна шта се збило и ко је и зашто и како премештен?
anonymous anonymous 22:07 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"


Predrag Brajovic
22:39 02.09.2015 / *novo
Re: "Znate li vi ko sam ja?"



Изгледа да се не разуме: ја само тражим неку поуздану информацију шта се десило, шта се збило. Ово до сада што сам видео не значи ништа, сувише личи на оно таблоидно баљезгање српских медија. Такође, да ли неко зна како је тешко малтретирати без разлоге запослене у Пошти (премештај), усред некаквих синдиката, колективних уговора и осталог?


Jel... to onaj Braja iz .....Švajcarske ... ?


Freedom of Information Freedom of Information 22:23 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Дакле, једноставно: да ли неко заиста зна шта се збило и ко је и зашто и како премештен?

A ja sam se nadao da će te pored uredne gomile botova koji troluju moje postove bar Vi Predraže razumeti
Nemam nameru da ovim postom "dajem doprinos" raspravi o tome da li ministar finansija treba ili ne da pokaže ličnu kartu poštanskoj ili bankarskoj službenici i da li ona, zato što "nije prepoznala ministra" sme, odnosno treba da snosi bilo kakve konsekvence, osim jednom rečenicom, kao juče na Tviteru - "i ako treba i ako ne treba, isto važi i za ministre i za građane."

nego da hoću da podsetim na nešto neuporedivo važnije.
valjalo bi da bar incident sa poštanskog šaltera podseti ministra na prava građana koja je njegovo ministarstvo da poštuje i štiti.


highshalfbooze highshalfbooze 22:38 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

A ja sam se ndao da će te pored uredne gomile botova koji troliju moje postove bar Vi Predraže razumeti

Господине Шабићу, искрено ми је жао што Вас Ваш миљеник није разумео. Надам се да ћете то лакше поднети са једним ботом мање на Вашим блоговима.
Freedom of Information Freedom of Information 22:46 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

искрено ми је жао што Вас Ваш миљеник није разумео. Надам се да ћете то лакше поднети са једним ботом мање на Вашим блоговима.

Najiskrenije nisam razumeo šta Vam znači to "miljenik", nemam pojma o kome se radi. A generalno slažemo se - što manje botova, manje "smrada", lakše se diše.
predatortz predatortz 23:05 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

A ja sam se nadao da će te pored uredne gomile botova koji troluju moje postove bar Vi Predraže razumeti


Gospodine Šabiću, Vi niste od juče na ovom mestu. Mogli ste primetiti da se troluju svi, ama baš svi postovi. Osobito oni dosadni.

Stoga, ne izmišljajte nekakve zavere protiv Vas.

Jednostavno, niste potakli ljude na ozbiljan dijalog. To je jedina istina.
Freedom of Information Freedom of Information 23:13 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"


Jednostavno, niste potakli ljude na ozbiljan dijalog. To je jedina istina.

Moguće gospodine. Samo mi ako je tako nije jasno zašto ste vrlo uredno prisutni na mom dosadnom blogu. Je li onda u redu, smem li da Vas zamolim da ubuduće na traćite svoje vreme na moje postove i da se koncenrišete na neke koji su za dijalog "podsticajniji". Mene, najiskrenije, zanima broj čitalaca i broj preporuka i tim sam prilično zadovoljan.
predatortz predatortz 23:20 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Moguće gospodine. Samo mi ako je tako nije jasno zašto ste vrlo uredno prisutni na mom dosadnom blogu


Zadnja dva, do tri. Iz dosade. Hoćete da kažete da to radim sa nekom (zlo)namerom? Molio bih Vas da iznesete argumente, jer nagađanja i insinuacije su jako loša poruka koju nam odašiljete. Naročito ovakve:


A generalno slažemo se - što manje botova, manje "smrada", lakše se diše.



Je li onda u redu, smem li da Vas zamolim da ubuduće na traćite svoje vreme na moje postove i da se koncenrišete na neke koji su za dijalog "podsticajniji".


Ovaj izliv sujete ne priliči ni Vašim godinama, ni poslu koji obavljate. Kod Vas se nalazi gumica, pravo na ban... Raspolažite tim sredstvima po Vašem nahođenju.



validni validni 23:52 02.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Predrag Brajovic
validni
uvek sam se pitao kako ovo neko može da izgovori..

Одакле ова информација да је министар изговорио ову реченицу?
Од непосредних сведока или из српских таблоида?


Iz tabloida, nemam svedoke, ufatio si me.
validni validni 00:17 03.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Freedom of Information

A ja sam se nadao da će te pored uredne gomile botova koji troluju moje postove bar Vi Predraže razumeti
Nemam nameru da ovim postom "dajem doprinos" raspravi o tome da li ministar finansija treba ili ne da pokaže ličnu kartu poštanskoj ili bankarskoj službenici i da li ona, zato što "nije prepoznala ministra" sme, odnosno treba da snosi bilo kakve konsekvence, osim jednom rečenicom, kao juče na Tviteru - "i ako treba i ako ne treba, isto važi i za ministre i za građane."

nego da hoću da podsetim na nešto neuporedivo važnije.
valjalo bi da bar incident sa poštanskog šaltera podseti ministra na prava građana koja je njegovo ministarstvo da poštuje i štiti.



Vaša namera je bila sasvim jasna, i tome se zaista baš ništa nema dodati. Nesporan je i stav koji ste iskazali na Tviteru - ni njemu nema šta da se doda niti oduzme. Ja sam, istina bez dokaza (zamena teza kojoj je u međuvremenu Ministar pribegao nije dokaz, ali govori dosta), ukazao na bahatu prirodu vlasti oličenoj u Ministru Finansija. Meni se to učinilo važnim. Nije mi jasno zašto vam smeta što je diskusija otišla u tom pravcu - ipak je povezana sa temom. Ali, blog je Vaš pa ga uređujte kako želite.. I etiketiranje je način za to.
anonymous anonymous 04:28 03.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

validni
Predrag Brajovic
validni
uvek sam se pitao kako ovo neko može da izgovori..

Одакле ова информација да је министар изговорио ову реченицу?
Од непосредних сведока или из српских таблоида?


Iz tabloida, nemam svedoke, ufatio si me.


U jednom od svojih prethodnih komentara naveo sam i link na tekst i video u kojem se govori o spornoj situaciji vezanoj za gospodina ministra.

Ne razumem zbog čega je banovan ( izbrisan )

Da li se to neko uplašio teme ....?


Objašnjenje .... ????
Freedom of Information Freedom of Information 08:08 03.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"


U jednom od svojih prethodnih komentara naveo sam i link na tekst i video u kojem se govori o spornoj situaciji vezanoj za gospodina ministra.

Ne razumem zbog čega je banovan ( izbrisan )

Banovao sam drugog, ne Vas a Vaš komentar je bio oslonjen na njegov pa je,sa još par drugih, automatski izbrisan.
Da li se to neko uplašio teme ....?

Ne vidim zašto bi se "neko" plašio te teme a mislim da je moj stav o njoj makar iznet i jednom jedinom rečenicom jasan. Ali ta mi tema izgleda mnogo manje bitna od one koju sam ovim postom pokušao da "kandidujem" - nezakonita obrada podataka i maltretman hiljada građana koji traje godinama.
Freedom of Information Freedom of Information 09:04 03.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Hoćete da kažete da to radim sa nekom (zlo)namerom? Molio bih Vas da iznesete argumente,

Kad nešto hoću da kažem, to i uradim. Nisam ni pomenuo zlu nameru u vezi sa Vašim komentarima. Bespredmetno je da tražite od mene nekakve argumente za nešto što mi imputirate.

Ovaj izliv sujete ne priliči ni Vašim godinama, ni poslu koji obavljate.

Opet imputacija, zbilja ne razumem gde ste prepoznali "sujetu".Vi ste rekli da Vam je moj blog dosadan a ja sebi dopustio da Vam dam ni sujetan, ni nepristojan već valjda (bar meni bi, da smo u obrnutim pozicijama tako izgledalo) logičan savet
da ne traćite svoje vreme na moje postove i da se koncenrišete na neke koji su za dijalog "podsticajniji".

anonymous anonymous 14:59 03.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Freedom of Information

U jednom od svojih prethodnih komentara naveo sam i link na tekst i video u kojem se govori o spornoj situaciji vezanoj za gospodina ministra.

Ne razumem zbog čega je banovan ( izbrisan )

Banovao sam drugog, ne Vas a Vaš komentar je bio oslonjen na njegov pa je,sa još par drugih, automatski izbrisan.
Da li se to neko uplašio teme ....?

Ne vidim zašto bi se "neko" plašio te teme a mislim da je moj stav o njoj makar iznet i jednom jedinom rečenicom jasan. Ali ta mi tema izgleda mnogo manje bitna od one koju sam ovim postom pokušao da "kandidujem" - nezakonita obrada podataka i maltretman hiljada građana koji traje godinama.


Bahatost vlasti izražena u pitanju Znate li vi ko sam ja ... izvorište je, .....temelj,....paradigma....svih drugih zloupotreba vlasti ...

....zato je to pra-pitanje ili pitanje svih pitanja....

...jer od toga kako vlast sebe doživljava ....

....zavisi sudbina naroda.... u svakoj pojedinačnoj situaciji...


Milan Karagaća Milan Karagaća 16:20 03.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

blogovatelj
"Znate li vi ko sam ja?"


Sredina osamdesetih, gradonačelnik Kragujevca, tadašnji, doveo partnere u elitni kafić tog vremena da se kurči i pokaže čudesni svet privatluka u to vreme.
Konobar je bio poznat kao lik sa tankim živcima. Oni su se nešto premišljali, menjali porudžbinu nekoliko puta, a kad mu je otanjila licna, on im nadrkano kaže "aj se vi lepo dogovorite šta ćete, pa kad smislite, zovite me"
Tada je gradonačelnik pobesneo, skočio i izvogorio famozno "jel znaš ti ko sam ja" a kao odgovor dobio je "ne znam ko si ti, al znam ko sam ja"
A znam i za slučaj Radomana Božovića 1993. kad mu je moja drugarica u novosadskom butiku tražila ličnu kartu jer joj je gazda striktno naredio da svačiji broj lične karte mora da napiše na poleđinu čeka. Ovaj je presekao pogledom, ali joj nije rekao ništa, dao joj je ličnu kartu bez reči.

I tako kažeš ti, još u onom mrskom diktatorskom vremenu neko je smeo tako da kaže ministrima, pa jesu li ih streljali ili poslali na Goli otok. E moj brajko, pa Ranković i Krcun i čuveni Jova Kapa su bili mala deca po bahatosti u odnosu na ove.
blogovatelj blogovatelj 16:46 03.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

I tako kažeš ti, još u onom mrskom diktatorskom vremenu neko je smeo tako da kaže ministrima,


Karagaća, radio si u diplomatiji a ne znaš razliku između gradonačelnika i ministra.
Ministar je izvršna vlast. Gradonačelnik nije.
Drugo, lepo sam napisao da su bile osamdesete, i to sredina. Tad je već nivo sloboda bio mnogo bolji nego pre Titove smrti. Ako toga nisi svestan, onda nemamo šta da pričamo.
A u to doba je otprilike Bregović imao problema zbog rečenice "svi mene pitaju otkud mi kuća, a niko ne pita Branka Mikulića"
To samo da ti malo podrobnije opišem kakvo je vreme bilo. I na kongres SKJ mog prijatelja, koji je bio akreditovani novinar za kragujevačke novine, milicioner nije hteo da pusti u Sava Centar, nego ga je maltretirao na ulazu, samo iz razloga jer je ovaj imao kosu do pola leđa. Eto, to je bilo vreme koje tebi fali. Meni ne nedostaje.

PS. Kako te nije sramota Jovu Kapu da pominješ? 17000 ljudi je prošlo kroz njegov kazamat, mnogi su i umrli tamo.
krkar krkar 23:41 03.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

17000 ljudi je prošlo kroz njegov kazamat, mnogi su i umrli tamo.


To si pročitao u Kuriru? Ili se informisao u kanadskj mesnoj zajednici?

Ah, ti školovani ljudi i primarni izvori!
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:48 03.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

a ne znaš razliku između gradonačelnika i ministra.
Ministar je izvršna vlast. Gradonačelnik nije.

a ja misli da je gradonačelnik onaj koji je prvi i od svih građana izabran i poštovan u gradu, oni njega vole a voli i on njih pa ga sve zabole, a ministar je neki baja koji je šef nekog ministarstva pa pošto je on jedan na tom mestu a građana 7 miliona pa logičnije je da svi oni znaju njega nego on sve njih, kao što je logično da oni njemu ništa ne mogu a on može njima svima svašta, npr. da naredi da sudovi ne sude po zakonu ili neda lovu da se isplati po izvršnom rešenju ukoliko se ne radi o podobnim spodobama.
cgubg cgubg 18:18 04.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

krkar
17000 ljudi je prošlo kroz njegov kazamat, mnogi su i umrli tamo.


To si pročitao u Kuriru? Ili se informisao u kanadskj mesnoj zajednici?

Ah, ti školovani ljudi i primarni izvori!

http://noviplamen.net/2013/12/25/16000-golotocana-po-spisku/
makemyday makemyday 02:57 05.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Karagaća, radio si u diplomatiji a ne znaš razliku između gradonačelnika i ministra.
Ministar je izvršna vlast. Gradonačelnik nije.

Nisi u pravu. Gradonačelnik jeste izvršna vlast, svuda u svetu pa i kod nas. Prelistaj malo naš Zakon o lokalnoj samoupravi ,pa ćeš videti da je on"naredbodavac za izvršenje budžeta",i da "usmerava i usklađuje rad uprave. Ti si izgleda pomešao predsednika skupštine grada i gradonačelnika. Obojicu bira skupština ali prvi nije a drugi jeste izvršna vlast.
blogovatelj blogovatelj 04:01 05.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

To si pročitao u Kuriru? Ili se informisao u kanadskj mesnoj zajednici?


Ta mi je cifra ostala u glavi od pre sigurno četvrt veka. Odakle je da je, iz Kurira nije.
Sa Vikipedije

A total of approximately 16,000[4][5] political prisoners served there, of which between 400[4] and 600[6] died on the island.


Ovo [5] u citatu znači da je izvor CIA. Guglaj, mrzi me da ti linkujem.
Jel ti to dovoljno merodavno?
Kurcaš se ko vran vepar, bez razloga. Kojom ti cifrom raspolažeš i koji relevantan izvor imaš?
U stvari, dobre sam volje, pa ću da ti sažvaćem, volim da te gledam kako se kurčiš, pa zamukneš.

Sa sajta CIA

At his bidding, and under the guidance of Party Secretary
Aleksandar Rankovic and State Secretary for Internal
Affairs Svetislav Stefanovic, local "Cominformists" were
rounded up for imprisonment on Tito's Adriatic Devil's
Island, Goli Otok: 4,000 in 1949, over 3,000 in 1950,
2,500 in 1951, and over 1,000 in 1952; in March 1956,
after the first Soviet Yugoslav rapprochement, the
National Assembly was told that 15,800 "Cominformists"
had been prosecuted between 1948 and 1955.


Link
blogovatelj blogovatelj 16:12 05.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Nisi u pravu. Gradonačelnik jeste izvršna vlast, svuda u svetu pa i kod nas. Prelistaj malo naš Zakon o lokalnoj samoupravi ,pa ćeš videti da je on"naredbodavac za izvršenje budžeta",


Postoje tri segmenta vlasti. Zakonodavni, sudski i izvršni.
Zakonodavni je onaj koji donosi zakone, tj parlament.
Sudski su sudovi.
Izvršni je vlada.
To što gradonačelnik raspolaže parama, ne znači da je izvršna vlast. Iz prostog razloga što većinu tih para dobija odlukama vlade, koja novce može da mu ukine, a on posle takve odluke može samo da se uhvati za uši i da igra.
Delić izvršne vlasti ima na osnovu odluka vlade. Oni su nad popom pop. Oni raspolažu budžetom, komanduju policiji. Predsednik komanduje vojsci i potpisuje zakone donesene u parlamentu, koji tek njegovim potpisom postaju obaveza, tj postaju zakon. Do tog momenta su predlog zakona koji je parlament usvojio. I on je izvršna vlast. Izvršna vlast je onaj ko deli pare i ima močugu u rukama. Zato mu se vlast i zove izvršna.
makemyday makemyday 18:14 05.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Postoje tri segmenta vlasti. Zakonodavni, sudski i izvršni.

Postoje naravno. Postoje na državnom nivou a imaju svoj pandan na lokalnom. I gradonačelnik ti je izvršna vlast na lokalnom nivou. Kao što ti rekih svuda u svetu, pa i kod nas. Progugluj ili da se ne trudiš uđi baš na sajt grada .http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=514905
milisav68 milisav68 22:29 05.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

blogovatelj

To što gradonačelnik raspolaže parama, ne znači da je izvršna vlast. Iz prostog razloga što većinu tih para dobija odlukama vlade, koja novce može da mu ukine, a on posle takve odluke može samo da se uhvati za uši i da igra.
Delić izvršne vlasti ima na osnovu odluka vlade.

Treba reći da su Ustavom iz `71. sva ekonomska nadleštva prebačena sa lokala republiku, pa je tako i predsednik opštine u to vreme bio kurac na biciklu.
blogovatelj blogovatelj 02:54 06.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

pa je tako i predsednik opštine u to vreme bio kurac na biciklu.


Zato se i zvao predsednik skupštine opštine, a ne gradonačelnik.

PS.

Ja se izvinjavam na nespretnoj formulaciji. Nije gradonačelnik bio, nego predsednik skupštine opštine.
krkar krkar 12:44 07.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Ta mi je cifra ostala u glavi od pre sigurno četvrt veka.


Dakle, problem je u glavi. Što je jasno od prvog trenutka.

Čak ni

15,800 "Cominformists"
had been prosecuted between 1948 and 1955


ne znači da su svi bili na GO.

Prvi zatvorenik GO, još pre raskida sa Kominternom bio je moj deda-stric. I poslednji koji je izašao, 1958, punih 10 godina i 8 meseci. Njemu svakako verujem. A on tvrdi da je, po njegovom brojanju, iz prve ruke, kroz GO UKUPNO prošlo manje od 9000 ljudi. Svakoga od njih je video i upoznao i svakako da više verujem njemu nego bilo kom izvoru, pa i CIA.

Tako da ni priča da je GO oformljen za informbirovce nije tačna, ali to je samo usput.

blogovatelj blogovatelj 17:04 07.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

Prvi zatvorenik GO, još pre raskida sa Kominternom bio je moj deda-stric. I poslednji koji je izašao, 1958, punih 10 godina i 8 meseci. Njemu svakako verujem. A on tvrdi da je, po njegovom brojanju, iz prve ruke, kroz GO UKUPNO prošlo manje od 9000 ljudi. Svakoga od njih je video i upoznao i svakako da više verujem njemu nego bilo kom izvoru, pa i CIA.

Tako da ni priča da je GO oformljen za informbirovce nije tačna, ali to je samo usput.


Dobro.
emsiemsi emsiemsi 11:32 08.09.2015

Re: "Znate li vi ko sam ja?"

krkar
Ta mi je cifra ostala u glavi od pre sigurno četvrt veka.


Dakle, problem je u glavi. Što je jasno od prvog trenutka.

Čak ni

15,800 "Cominformists"
had been prosecuted between 1948 and 1955


ne znači da su svi bili na GO.

Prvi zatvorenik GO, još pre raskida sa Kominternom bio je moj deda-stric. I poslednji koji je izašao, 1958, punih 10 godina i 8 meseci. Njemu svakako verujem. A on tvrdi da je, po njegovom brojanju, iz prve ruke, kroz GO UKUPNO prošlo manje od 9000 ljudi. Svakoga od njih je video i upoznao i svakako da više verujem njemu nego bilo kom izvoru, pa i CIA.

Tako da ni priča da je GO oformljen za informbirovce nije tačna, ali to je samo usput.


Еееее, ако ти кажеш, онда је то нешто друго.
cgubg cgubg 14:13 02.09.2015

Treba li nam u Posti LK

Zna li se, cisto za ubuduce. Svima, pa i ministru.
highshalfbooze highshalfbooze 18:20 02.09.2015

Re: Treba li nam u Posti LK

cgubg
Zna li se, cisto za ubuduce. Svima, pa i ministru.

Не у пошти, већ у поштанској штедионици. Као и у свакој банци када дижете новац. Због ваше личне заштите. Може свако да дође са пронађеном или украденом картицом и да тражи новац са рачуна.
cgubg cgubg 18:27 02.09.2015

Re: Treba li nam u Posti LK

highshalfbooze
cgubg
Zna li se, cisto za ubuduce. Svima, pa i ministru.

Не у пошти, већ у поштанској штедионици. Као и у свакој банци када дижете новац. Због ваше личне заштите. Може свако да дође са пронађеном или украденом картицом и да тражи новац са рачуна.

I kad se ukucava PIN?
bolid1 bolid1 20:11 02.09.2015

Re: Treba li nam u Posti LK

cgubg
highshalfbooze
cgubg
Zna li se, cisto za ubuduce. Svima, pa i ministru.

Не у пошти, већ у поштанској штедионици. Као и у свакој банци када дижете новац. Због ваше личне заштите. Може свако да дође са пронађеном или украденом картицом и да тражи новац са рачуна.

I kad se ukucava PIN?


Aha, bar je tako bilo, finta je da se u posti placanje racuna/uplatnice karticom racuna kao isplata novca (pa tek onda uplata) i mora da se upise broj licne karte, na slican nacin kada placas karticom dodaju i proviziju jer oni to vode kao podizanje novca sa bankomata...sve mi to objasnise u Dorcolskoj posti i poslase me do bankomata, prisparali mi provizjiu :)

Dal' je jos uvek tako, pojma nemam, ne bi me cudilo da jeste.
trala.la trala.la 22:06 02.09.2015

Re: Treba li nam u Posti LK

bolid1
cgubg
highshalfbooze
cgubg
Zna li se, cisto za ubuduce. Svima, pa i ministru.

Не у пошти, већ у поштанској штедионици. Као и у свакој банци када дижете новац. Због ваше личне заштите. Може свако да дође са пронађеном или украденом картицом и да тражи новац са рачуна.

I kad se ukucava PIN?


Aha, bar je tako bilo, finta je da se u posti placanje racuna/uplatnice karticom racuna kao isplata novca (pa tek onda uplata) i mora da se upise broj licne karte, na slican nacin kada placas karticom dodaju i proviziju jer oni to vode kao podizanje novca sa bankomata...sve mi to objasnise u Dorcolskoj posti i poslase me do bankomata, prisparali mi provizjiu :)

Dal' je jos uvek tako, pojma nemam, ne bi me cudilo da jeste.


Ja ne znam u koje pošte i ekspoziture vi idete, ali meni nikada nisu zapisali ništa na poleđini. Uredno me legitimišu, ali to je sve.
highshalfbooze highshalfbooze 22:31 02.09.2015

Re: Treba li nam u Posti LK

finta je da se u posti placanje racuna/uplatnice karticom racuna kao isplata novca (pa tek onda uplata) i mora da se upise broj licne karte,


И на банкомату је подизање новца, али банкомат не тражи личну карту. Мислим да није битно сада зашто је неко дао упутство шалтерским радницима да траже личну карту. Битно је да се то односи на све грађане.

b92fmember b92fmember 15:49 03.09.2015

Re: Treba li nam u Posti LK

Мислим да није битно сада зашто је неко дао упутство шалтерским радницима да траже личну карту



Pa bitno je ako uptustvo nije u skladu sa zakonom. jel jeste ili nije?

da li bi i uputstvo da svi građani moraju da skinu gaće prilikom plaćanja računa takođe bilo zakonito?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana