Istorija| Jubileji

Лекције из историје

Predrag Brajovic RSS / 16.09.2015. u 22:27
гост аутор: историја
 
Refugees.jpg 
     Овако је било новембра 1956. године, када су мађарске избеглице прелазиле аустријску границу. Њих скоро 200.000  побегло је из земље у страху од одмазде руских власти, које су са 17 дивизија успеле да угуше  побуну против комунистичког мађарског сателитског режима. Логори за избеглице, из којих су они кретали даље у свет, налазили су се у Аустрији. Мађарски народ никад није заборавио то своје страдање. У близини мађарског парламента избеглицама је подигнут споменик од мермера, приказ две нејасне људске фигуре које израњају и ослобађају се из црног камена. 
      Тако сам, барем, ја тај споменик упамтио. 
 


Komentari (529)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 20:18 17.09.2015

Re: po(j)enta

o je grubo kršenje ne samo zakona nego i profesionalne etike.



Profesionalna etika srpskih policajaca dovedena u pitanje zato što su izvršavali naređenja i nisu oni umesto Mađara mlatili nejač.
Nego, da te pitam nešto: jesi li ti iz IT ili iz bezbednbosne sfere?
Koliko sam razumeo - u policijsku rezervu bio si mobilisan, to ti nije ni struka ni zvanje?
isidora.k isidora.k 20:21 17.09.2015

Re: po(j)enta




U Trst i Kopar terajte brodove dobri Grci, poštedite decu strašne patnje na putu srama i sabirnih logora .




Poštedite decu "koja nisu plava" pravovjernih Evropljana .




Zašto ćute ?


Grčka, granica Schengena, dopušta dolazak tisuća ljudi. Je li to neka vrsta osvete Njemačkoj i Europi ja ne znam...(premijer RH Milanović bez fige u džepu)


Stavi si figu u usta Milanoviću.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:23 17.09.2015

Re: po(j)enta

Mađari sprovode svoje zakone, odnosno brane svoju zemlju od ilegalnog ulaska osoba koje narušavaju procedure prelaska granice.


Opet pitanje tog ebenog kompromisa i stavljanja forme iznad suštine.

Da banalizujem:
Postoji li zakon, propis, bilo šta što dopusta čuvarima granica, policiji vojsci..da pucaju na onoga ko ilegalno prelazi granicu, a koji se oglušuje na upozorenja da stane?
Verujem da da, i verujem da bi i pucanje po masi migranata moglo da se udene u neki paragraf, i da se time opravda, jer je zakonito.

Nije pucano jer se tražio kompromis između prava da se štiti svoja granica i realnog stanja stvari.

Da li je taj kompromis, koji je svakako pravljen, mogao da bude uspostavljen na nekoj nižoj tački koja isključuje pendreke?
Da li je to prava mera, ili je možda trebalo ići i radikalnije, gumene metke pa na kraju i bojeve?

Sve je to otvoreno i sve je stvar politike a ne zakona, jer je politika ta koja je naredila mađarskoj policiji da radi što je radila, ne zakon.

Nisu, uveren sam, policajci samo krenuli znajući da im to zakon dopušta.

E da li je to dobra politika ili ne, to je već prilično nategnuto pitanje.
predatortz predatortz 20:24 17.09.2015

Re: po(j)enta

Koliko sam razumeo - u policijsku rezervu bio si samo mobilisan, to ti nije ni sturuka ni zvanje?


Krivo si razumeo. Od 1992. do 1996. sam bio aktivni oficir MUP RS. Rezervista sam bio ar meseci. Aktivna služba podrazumeva i usavršavanje za poslove koje obavljaš, tako da se pohađalo nešto na Banjici, koliko su to ratne prilike dozvoljavale.



Profesionalna etika srpskih policajaca dovedena u pitanje zato što su izvršavali naređenja i nisu oni umesto Mađara mlatili nejač.


Ko kaže da su morali da mlate?

Mogli su, a po meni i morali, da obezbede međuprostor i razdvoje migrante od Mađara, kada su uočili nameru migranata da uđu u sukob sa mađarskom policijom. Bili su, u najmanju ruku, dužni da pozivaju na prestanak kamenovanja mađarskih kolega.

Svi zaboravljamo jednu sitnicu:

Mađarska mora dati saglasnost za prijem Srbije u EU. Na tu saglasnost se može jako dugo čekati...
freehand freehand 20:29 17.09.2015

Re: po(j)enta

Krivo si razumeo. Od 1992. do 1996. sam bio aktivni oficir MUP RS. Rezervista sam bio ar meseci. Aktivna služba podrazumeva i usavršavanje za poslove koje obavljaš, tako da se pohađalo nešto na Banjici, koliko su to ratne prilike dozvoljavale.

Ma pusti to, za struku sam pitao. U ratu se začas postane šta god da je u tom trenutku neophodno, od doktora do kosmonauta.
Mađarska mora dati saglasnost za prijem Srbije u EU. Na tu saglasnost se može jako dugo čekati...



E jebiga. jel zna Vučić za to?
predatortz predatortz 20:40 17.09.2015

Re: po(j)enta


Ma pusti to, za struku sam pitao. U ratu se začas postane šta god da je u tom trenutku neophodno, od doktora do kosmonauta.


Zanimljiva teorija. Ja ne poznajem ni jednog kosmonauta, a ni doktora koji to nije po profesiji. Kada iz rezervnog sastava postaneš profesionalni pripadnik MUP-a, to znači da moraš imati sve uslove potrebne za aktivnu službu. Od stepena stručne spreme, do zdravstvenih i psihofizičkih uslova. U policiji rade ljudi sa raznim diplomama, najmanje je onih sa završenom policijskom akademijom, koja je uzgred tek ustanovljena devedesetih. Tu imaš ekonomista, pravnika, inženjera, difovaca... ( govorim o rukovodećim kadrovima). Svi oni prolaze dodatne obuke vezane za policijski posao.

Ja, u ratu, nisam postao ništa što mi ne pripada po stručnoj spremi ili po ostalim sposobnostima. Oni koji su to procenjivali, valjda znaju svoj posao.

Da skratim:
Nisam nikakav ekspert za bezbednost, ako je to pitanje. No, bojim se da će nas ovi 'eksperti', radeći posao na ovaj način, u velika govna uvaliti.

Moja teorija je bila i ostala da se migrantima omogući što brži prolazak kroz Srbiju, kad su već u nju ilegalno ušli jer se Grci i Makedonci prave ludi. No, kad susjedne države reše da zaustave nelegalni ulazak na njihovu teritoriju, ne činiš sebi dobro kad to opstruišeš ili potpomažeš. Onda i ti treba da razmisliš kako taj dotok da zaustaviš ili preusmeriš tamo gde možeš.
freehand freehand 20:51 17.09.2015

Re: po(j)enta

Zanimljiva teorija. Ja ne poznajem ni jednog kosmonauta, a ni doktora koji to nije po profesiji.

Ja pretpostavljam - mada možda i grešim - da ti ne poznaješ ni jednog kosmonauta koji to jeste po profesiji, naročito zato što profesija kosmonaut ne postoji, nego su i među kosmonautima piloti, psiholozi, doktori itd.
A u ratu, najčešće, svi rade sve pa tako postaju i panduri, i lekari, i građevinci i psiholozi i ko zna šta sve još.
Nego, da skratim i ja: ovo je bilo dovoljno korektno i pošteno:

Nisam nikakav ekspert za bezbednost, ako je to pitanje.


Moja teorija je bila i ostala da se migrantima omogući što brži prolazak kroz Srbiju, kad su već u nju ilegalno ušli jer se Grci i Makedonci prave ludi. No, kad susjedne države reše da zaustave nelegalni ulazak na njihovu teritoriju, ne činiš sebi dobro kad to opstruišeš ili potpomažeš. Onda i ti treba da razmisliš kako taj dotok da zaustaviš ili preusmeriš tamo gde možeš.

Eto... Migranti u Srbiju nisu ušli zato što se Grci prave ludi (btw sa njima nemamo granicu) niti što se Makedonci prave ludi, jer između njihove i naše rampe postoji ničija zemlja baš kao između naše i mađarske ili naše i hrvatske. Pa onda oni mogu samo da urade ono što i naši policajci na granici rade.
Da te ne pitam još i kako bi to država Srbija još mogla da ubrza prolazak azilanata a da se pri tome zadrži visok nivo policijske profesionalne etike koja ti je tako srcu draga a ne ponaša kao Grci i Makedonci koji se prave ludi?

predatortz predatortz 21:01 17.09.2015

Re: po(j)enta

Eto... Migranti u Srbiju nisu ušli zato što se Grci prave ludi (btw sa njima nemamo granicu) niti što se Makedonci prave ludi,


Videćeš uskoro, kada se blindiraju granice. Jer, ne radi se o hiljadama ili stotinama hiljada ljudi, što bi Evropa lako mogla da apsorbuje.

Verujem da će tada mnogima splasnuti oduševljenje i migrantima i našim najevropskijim merama.

No...
freehand freehand 21:04 17.09.2015

Re: po(j)enta

predatortz
Eto... Migranti u Srbiju nisu ušli zato što se Grci prave ludi (btw sa njima nemamo granicu) niti što se Makedonci prave ludi,


Videćeš uskoro, kada se blindiraju granice. Jer, ne radi se o hiljadama ili stotinama hiljada ljudi, što bi Evropa lako mogla da apsorbuje.

Verujem da će tada mnogima splasnuti oduševljenje i migrantima i našim najevropskijim merama.

No...

Ono, kao kad su na Palama pričali - "Videćete vi kad vam Sloba blindira granice!" a ovde "Videćete vi kad vam braća odanle dođu da vam pričaju kako se šunka suši!"?
predatortz predatortz 21:07 17.09.2015

Re: po(j)enta

freehand
predatortz
Eto... Migranti u Srbiju nisu ušli zato što se Grci prave ludi (btw sa njima nemamo granicu) niti što se Makedonci prave ludi,


Videćeš uskoro, kada se blindiraju granice. Jer, ne radi se o hiljadama ili stotinama hiljada ljudi, što bi Evropa lako mogla da apsorbuje.

Verujem da će tada mnogima splasnuti oduševljenje i migrantima i našim najevropskijim merama.

No...

Ono, kao kad su na Palama pričali - "Videćete vi kad vam Sloba blindira granice!" a ovde "Videćete vi kad vam braća odanle dođu da vam pričaju kako se šunka suši!"?


Ne, nego ovo:

"Nema potrebe da dolazite niti je Hrvatska zainteresirana da bude mjesto na kojem ćete pokušati tražiti istu zaštitu koju možete imati i u onim zemljama u kojima ste već", poručio je Ranko Ostojić migrantima koji su trenutačno u Grčkoj, Makedoniji i Srbiji i namjeravaju preko Hrvatske doći do zapadnoeuropskih država.
vcucko vcucko 21:16 17.09.2015

Re: po(j)enta

Predrag Brajovic
princi
Jbt, stvarno mi nije jasno koliki idiot moraš biti da neko pitanje suvereniteta države ili nacije ili EU ili ne znam čega stavljaš iznad života pripadnika ljudske vrste, iznad potrebe da pomogneš nekom ljudskom biću, najviše što možeš.



Ево зашто оних 200.000 Мађарских избеглица из 1956. дају свему други смисао. Овај човек на снимку не разуме да -- гледајући ствари у перспективи -- он је тај који вија и пуца на своје сународнике који беже из земље пред руском армијом. И то је та фина иронија: данашња Мађарска ону некадашњу хапсила би без обзира и стида.


Ovaj čovek(?) na snimku, pre svega, čezne da mu neko kaže da podseća na Heidrich-a ili nekog takvog lika, nacistu tog ranga. Blaženo bi ma'nuo repom da to čuje, osetio bi se ostvarenim. Verovatno pred ogledalom uvežbava taj stav i pokrete, skida stare fotografije sa neta. Ne znam zaista da li je u pitanju Jobbik-ovac (Jobbik-ovan), ako nije tim gore. Nakotilo se toga u ex-SEV-u, nije da nije. Raspustilo ih...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:19 17.09.2015

Re: po(j)enta

blogovatelj
Dalje, koliko broj od tih primljenih ove godine otpada na "Zapadni Balkan" (njih kažu da će da vraćaju)?


Ti ovde brkaš pojmove.


Saglasan!
princi princi 21:26 17.09.2015

Re: po(j)enta

predatortz
Eto... Migranti u Srbiju nisu ušli zato što se Grci prave ludi (btw sa njima nemamo granicu) niti što se Makedonci prave ludi,


Videćeš uskoro, kada se blindiraju granice. Jer, ne radi se o hiljadama ili stotinama hiljada ljudi, što bi Evropa lako mogla da apsorbuje.

Verujem da će tada mnogima splasnuti oduševljenje i migrantima i našim najevropskijim merama.

No...

Može EU da zatvori granice, ali ISIS će onda biti malo dete za ono što može uslediti.
blogovatelj blogovatelj 21:50 17.09.2015

Re: po(j)enta

Mađarska mora dati saglasnost za prijem Srbije u EU. Na tu saglasnost se može jako dugo čekati...


Može, ali i ne mora. To zavisi od toga koliko si dobar sa Nemcima i Englezima.
Mađari samo slepo izvršavaju, baš kao i kada treba hermetički zatvoriti granicu.
blogovatelj blogovatelj 21:50 17.09.2015

Re: po(j)enta

Saglasan!


Pozdrav komentaru.
predatortz predatortz 21:52 17.09.2015

Re: po(j)enta

Mađari samo slepo izvršavaju, baš kao i kada treba hermetički zatvoriti granicu.


Tačno! Oni će svoju hermetički zatvoriti. Hrvati, posle nepuna dva dana humanosti, nagoveštavaju isto.

Šta ćemo mi dobiti ako naša granica ostane otvorena, ne želim ni da zamislim...
freehand freehand 21:54 17.09.2015

Re: po(j)enta

predatortz
Mađari samo slepo izvršavaju, baš kao i kada treba hermetički zatvoriti granicu.


Tačno! Oni će svoju hermetički zatvoriti. Hrvati, posle nepuna dva dana humanosti, nagoveštavaju isto.

Šta ćemo mi dobiti ako naša granica ostane otvorena, ne želim ni da zamislim...

Čerk, ti uporono insistriaš da Srbija treba da zatvori granice samo to nikako da izustiš te si jedva dočekao da se nasloniš na braću Hrvate?
predatortz predatortz 21:57 17.09.2015

Re: po(j)enta


Čerk, ti uporono insistriaš da Srbija treba da zatvori granice samo to nikako da izustiš te si jedva dočekao da se nasloniš na braću Hrvate?


Ne, Free! Kad Hrvatska i Mađarska zatvore granice, mi treba da primimo svih par miliona izbeglica, da ih naoružamo i najebemo se majke Hrvatima i Mađarima jer sprovode svoje zakone na svojoj teritoriji!
freehand freehand 21:59 17.09.2015

Re: po(j)enta

predatortz

Čerk, ti uporono insistriaš da Srbija treba da zatvori granice samo to nikako da izustiš te si jedva dočekao da se nasloniš na braću Hrvate?


Ne, Free! Kad Hrvatska i Mađarska zatvore granice, mi treba da primimo svih par miliona izbeglica, da ih naoružamo i najebemo se majke Hrvatima i Mađarima jer sprovode svoje zakone na svojoj teritoriji!

ne razumem: ja o Mađarskoj i Hrvatskoj ni jednu jedinu reč nisam rekao. Samo pratim tok tvojih komentara i zaključujem. Da li je zatvaranje granica ono što ti predlažeš?
predatortz predatortz 22:03 17.09.2015

Re: po(j)enta


ne razumem: ja o Mađarskoj i Hrvatskoj ni jednu jedinu reč nisam rekao


Ma jok, samo si me 'naslonio' na braću Hrvate...

Samo pratim tok tvojih komentara i zaključujem. Da li je zatvaranje granica ono što ti predlažeš?


Da li ti predlažeš, pošto sve susedne zemlje zatvore svoje granice, da Srbija prima migrante koji će na silu pokušavati da uđu u te zemlje?

Ili, Srbija treba da kaže:

Učinili smo koliko smo mogli. Ako nastavimo, poremetićemo odnose sa svim susedima. Ljudi, tražite druge koridore...
freehand freehand 22:07 17.09.2015

Re: po(j)enta

Ma jok, samo si me 'naslonio' na braću Hrvate...

Tačno! Oni će svoju hermetički zatvoriti. Hrvati, posle nepuna dva dana humanosti, nagoveštavaju isto.

Šta ćemo mi dobiti ako naša granica ostane otvorena, ne želim ni da zamislim...

Ovo su tvoje reči, ne moje.
Da li ti predlažeš, pošto sve susedne zemlje zatvore svoje granice, da Srbija prima migrante koji će na silu pokušavati da uđu u te zemlje?

Ubij me ako kapiram koja je svrha i logika da ti zatvaraš svoje granice prema onimna koji su prema tebi zatvorili svoje.
A ja ne predlažem ništa, naročito ne bilo kakvo zatvaranje. Dapače.
Jer će se sve to rešiti i bez nas. Onog momenta kad ne bude imalo kuda kroz Srbiju prestaće i dotok. Ako je to ono što te birne, a jeste koliko vidim.
blogovatelj blogovatelj 22:09 17.09.2015

Re: po(j)enta

Šta ćemo mi dobiti ako naša granica ostane otvorena, ne želim ni da zamislim...


1. Pošalješ ih u Republiku Srpsku
2. Ovi ih prebace kod braće po veri, u drugi entitet
3. Hrvati neće blindirati granicu prema svojima u Hercegovini
4. Jarani ih iz svog entiteta pošalju u Hrvatsku
5. Problem rešen
predatortz predatortz 22:11 17.09.2015

Re: po(j)enta

Ubij me ako kapiram koja je svrha i logika da ti zatvaraš svoje granice prema onimna koji su prema tebi zatvorili svoje.


To nisu jedine naše granice.

Ako nekontrolisanim prilivom migranata bude ugrožena bezbednost Srbije, njena međunarodna pozicija, ugrožena njen odnos sa susedima - da treba zatvoriti granice na pravcu priliva migranata!
predatortz predatortz 22:12 17.09.2015

Re: po(j)enta


1. Pošalješ ih u Republiku Srpsku


Samo nam još oni fale!
Ionako o koncu visimo!
freehand freehand 22:14 17.09.2015

Re: po(j)enta

Ako nekontrolisanim prilivom migranata bude ugrožena bezbednost Srbije, njena međunarodna pozicija, ugrožena njen odnos sa susedima - da treba zatvoriti granice na pravcu priliva migranata!

Dabre. Ovo je iz kameničkog priručnika '71. Kad su pitomci prepisivali od šarplaninaca.
niccolo niccolo 22:14 17.09.2015

Re: po(j)enta

A da ih pošaljemo na Kosovo? Pošto nas sad gotive, ubedimo ih da odmah uzmu državljanstvo i na sledećim izborima glasaju za neku našu partiju tamo i čas posla ga vratimo. A?
predatortz predatortz 22:23 17.09.2015

Re: po(j)enta

freehand
Ako nekontrolisanim prilivom migranata bude ugrožena bezbednost Srbije, njena međunarodna pozicija, ugrožena njen odnos sa susedima - da treba zatvoriti granice na pravcu priliva migranata!

Dabre. Ovo je iz kameničkog priručnika '71. Kad su pitomci prepisivali od šarplaninaca.


Eto, ja sam gluplji i od šarplaninca...
Ali, toliko glup da se trsim da sam jedini na braniku evropskih vrednosti i da ću da ih branim i od Evrope ako treba - nisam!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:52 17.09.2015

Re: po(j)enta

A ja ne predlažem ništa


Baš me čudi.
bene_geserit bene_geserit 04:17 18.09.2015

Re: po(j)enta

princi
Može EU da zatvori granice, ali ISIS će onda biti malo dete za ono što može uslediti.

Sta moze uslediti?
emsiemsi emsiemsi 05:37 18.09.2015

Re: po(j)enta

urbana_gerila
emsiemsi

Смета му ограниченост, фиксација и беснило.
Препотентан и претенциозан лик, кукавички силеџија.
Јад.
Но, ја сам толерантан - наши смо (и) такви какви јесмо.



niti sam bio niti ću ikada biti - vaš.
za sve ostalo sam dostupan, možeš uvek da proveriš.

Vaš uvek.
alselone alselone 07:16 18.09.2015

Re: po(j)enta

Baš me čudi.

Zato sto je svaki predlog podlozan kritici. A kritika se ne moze istrpeti. Jer se ovde dolazi da se pobedi.

Lakse je popeti se na hoklicu i pisati recenice bez tezine i bez iceg konkretnog i postavljati pitanja. Moderni Sokrat. Uz to ne zna koji je Bus vodio rat u Iraku posle 9/11 ali nema veze. Moze se postaviti neko pitanje uvek.
alselone alselone 07:20 18.09.2015

Re: po(j)enta

Ali, toliko glup da se trsim da sam jedini na braniku evropskih vrednosti i da ću da ih branim i od Evrope ako treba - nisam!


Da, i meni se sve manje svidja ovaj momenat. Svi se izvlace a nama prepustaju da se igramo novog Slavonsko-podunavskog polka i Vuka Isakovica. Da branimo ovde Bec, Berlin i Budimpestu. Za kikiriki.

Ne znam samo od cega branimo posto ovi nisu dosli sa motkama nego sa viljuskama, ali dobro, uzece oni i motke ako im viljuske ostanu prazne, makar bih ja uzeo.
nowhereman nowhereman 11:42 18.09.2015

Re: po(j)enta


petargli

Koliko je meni poznato u drzavama sengenske zone (a i nekima koje nisu) granicu "cuva" policija


Elem, ja nisam govorio o "državama šengenske zone", nego o državi, generalno. A generalno stoji da državnu granicu čuvaju vojnici-graničari.

Da li i srpsko-mađarsku granicu čuva policija, kako tvrdiš?


Svakako, potpuno se slazem, ali onda moras da osudis i druge koji to rade...


Svečano izjavljujem: oštro osuđujem sve one koji tuku i zlostavljaju nenaoružane civile, žene, decu i starce. I novinare. Takvo ponašanje je sramno i zločinačko!

Bili to Mađari ili ne, svejedno.

Ne znam, nije mi poznato, šta u "zakonima EU" piše o "granicama EU"!? U kojim zakonima?

petargli

Ne znam, mislio sam da ti znas, pa si drug da me ispravis ...


U redu, shvatam - hoćeš da kažeš da ne znaš o čemu govoriš, zar ne?


petargli petargli 14:00 18.09.2015

Re: po(j)enta

nowhereman
Elem, ja nisam govorio o "državama šengenske zone", nego o državi, generalno. A generalno stoji da državnu granicu čuvaju vojnici-graničari.

Da li i srpsko-mađarsku granicu čuva policija, kako tvrdiš?

Koliko me secanje sluzi, ja jesam pricao samo o Madjarima (tj. "drzavama sengenske zone", ali ti sad mozes da siris diskusiju koliko ti je volja. I da, srpsko-madjarsku policiju cuva policija/zandarmerija, kao sto to radi i sa svim ostalim drzavama u okruzenju (Kosovo included).

Svečano izjavljujem: oštro osuđujem sve one koji tuku i zlostavljaju nenaoružane civile, žene, decu i starce. I novinare. Takvo ponašanje je sramno i zločinačko!

Bili to Mađari ili ne, svejedno.

Potpisujem!

U redu, shvatam - hoćeš da kažeš da ne znaš o čemu govoriš, zar ne?

Pogresno shvatas.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:46 18.09.2015

Re: po(j)enta

Zato sto je svaki predlog podlozan kritici. A kritika se ne moze istrpeti. Jer se ovde dolazi da se pobedi.


To.
Nemam nikakav stav, nemam nikakvo mišljenje, pa hajd mi nađi manu majčin sine.
A ja tebi mogu sto tvojih da nabrojim, dakle pobedio sam te.

violina violina 11:23 19.09.2015

Re: po(j)enta

kako mogu da se porede ova dva dogadjaja


Samo definicijom izbeglice, ostalo je bilo sasvim drugačije, Tito je izbeglice prihvatio, ogradio bodljikavom žicom i mesec dana nisu mogli kontaktirati sa spoljnim svetom, nisu se bunili, i dan danas su zahvalni Titu na tom gestu. Nisu kidali žice, ni granice ni azila, nisu bacali kamenje na graničare, da jesu, bili bi odmah ubijeni, nisu zahtevali da cela zemlja radi po njihovim zahtevima, nisu odbili pomuđeni azil, da jesu, bili bi vraćeni odakle su došlji, nisu mogli da se šetaju gde i kako hoće, sve to nisu. Nije velika razlika, ali dovoljna da ne izaziva revolt i gazi po pravima samostalne države.
violina violina 11:42 19.09.2015

Re: po(j)enta

хамбург је врста грожђа


Koje je slatko, jedeš, i usput gađaš i suseda u njegovom dvorištu po nekim zrnom, hamburger je višenamensko voće, možeš jesti, praviti vino, i koristiti za ... stvar mašte.
Goran Vučković Goran Vučković 01:45 17.09.2015

Browsers!

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 01:48 17.09.2015

Re: Browsers!

Goran Vučković


lynx
anonymous anonymous 03:02 17.09.2015

Mađari ostaju Mađari ...


...A lekcije iz istorije se teško uče.

Valjda zato što sve nije tako jednostavno kao što izgleda na prvi pogled.

Zalažem se za prava svih, pa i homoseksualaca .

Ali ako mi neko svakodnevno bode oči , iskazima da je 100 % peder , i ništa više od toga , a pri tom pljuje na tradiciju i sve vrednosti koje drugima nešto znače i koje se poštuju,onda dopuštam da me neko optuži i da sam homofob.

Zato što jasno uviđam, da se ne radi o čoveku koji je ugrožen,ili želi da ispolji svoju ličnost i identitet, već o malju kojim neko drugi maše i upravlja,razbijajući sve oko sebe....

.... A kakve to ima veze sa izbeglicama ...i Mađarima.

Pa ima.Teško je zaključivati i donositi bilo kakve sudove, kada vidimo samo segmente jedne veće slike.Greške su gotovo neminovne.

Ne vidim nikakvo opravdanje za zabranu kretanja ljudi širom planete, kada su sve druge granice srušene.

Ali razumem i razloge da se neki ograđuju.

Posebno , ako su jedni izazvali zlo, ratove , zbegove , a onda ih fino usmeravaju prema drugima, da bi se sukobi i dalje nastavljali , a ovi prvi na tome fino zarađivali.


princi princi 06:01 17.09.2015

Sa jednim primerkom

tog mađarskog zbega sam veoma dobar prijatelj i kolega. Ivan Leškovski, direktni potomak nekog mađarskog grofa, je 1956., sa 15 godina zapalio iz Mađarske i otišao pravo za Kanadu. U Kanadi je našao nov život, završio škole, oženio se, napravio i podigao decu. Naravno, zadržao je kontakt s Mađarskom u koju odlazi svake godine. (inače i Mađari su napravili spomenik zahvalnosti Kanadi, blizu jezera Ontario, na Lakeshore bulevaru).

Kad smo se videli pre 2 nedelje u Torontu, srdačno smo se izljubili i ispričali (i ručali, nismo se samo ljubili) i on mi je pričao kako je bio na nekoj turi kroz Sloveniju, Hrvatsku, Mađarsku, Austriju. Fina tura, organizovao je lokalni Classic FM (voli čovek klasiku). Kaže, proveo je par dana u Budimpešti i bilo mu je prelepo, ali ne bi voleo da je sada tamo jer je verovatno "smrdljivo od svih tih ljudi po bus stations", uz neki stvarno neverovatan sneer, koji je došao iz najdubljeg mraka. Nisam znao šta da mu odgovorim osim što sam rekao da svaki čovek ima pravo da traži svoju sreću gde misli da mu ja najbolje. Tu je zaćutao, i posle nismo više o tome.

Znači, ipak nije samo Orban...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:20 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Čudesno.
No, ovi ljudi što Leškovskom smrde tamnoputi su a čak i kad jesu hrišćani ne razlikuju se pojavom od sunarodnika nehrišćana. I nisu ni sa kim iz Evrope imali zajedničko carstvo.

Mada, možda nam je Asirija svima pomalo zajednička?
Spiridon Spiridon 07:47 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Nisam znao šta da mu odgovorim osim što sam rekao da svaki čovek ima pravo da traži svoju sreću gde misli da mu ja najbolje. Tu je zaćutao, i posle nismo više o tome.


jel se ovo vodi kao "razlicito politicko glediste" ili je tip klasicno djubre?

nisam pametan ...
princi princi 07:52 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Što je najgore, uopšte nije đubre i vrlo je likeable, friendly tip. Na primer, nikad neće podići glas u diskusiji, nikad reći ništa cinično. Stvarno sam bio potpuno razoružan.

Uzgred, meni odnos prema izbeglicama nema ničeg političkog. To je jednostavno pitanje ljudskosti, a ne da li ćemo pare od poreza deliti ovako ili onako, davati ovamo ili onamo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:55 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Spiridon
jel se ovo vodi kao "razlicito politicko glediste" ili je tip klasicno djubre?

Па ако је "смрдљиво од тих људи", можда је у питању ђубре?

Вероватно има пристојно одело, слуша Белу Бартока и Баха, редовно се купа и брије, воли своју децу и слично... Срећа је што у животу не стигнемо да одговарамо на сва питања која нас квалификују или дисквалификују као човека. Нека нас, просто, прескоче, не појаве се као тема.
freehand freehand 07:55 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

princi
Što je najgore, uopšte nije đubre i vrlo je likeable, friendly tip. Na primer, nikad neće podići glas u diskusiji, nikad reći ništa cinično. Stvarno sam bio potpuno razoružan.

Verovatno je mnogo takvih bilo među plantažerima na američkom jugu i KKK, među lovcima na plizavce u Kongu. Dovoljno je da mu u svest bude usađeno ideja o tome da crnci, na primer, nisu ljudi.
princi princi 08:00 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Dovoljno je da mu u svest bude usađeno ideja o tome da crnci, na primer, nisu ljudi.

Da, ali ovde pričamo o mađarskom izbeglici, koji je svoje formativne godine i najveći deo života proveo u Kanadi, zemlji emigranata. Ne znam, nemam odgovore, pogotovu ne brze.
Spiridon Spiridon 08:14 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Uzgred, meni odnos prema izbeglicama nema ničeg političkog. To je jednostavno pitanje ljudskosti,


u tome i jeste problem. Meni je takodje to pitanje humanosti o kome je cak i suvisno diskutovati. Moj najveci problem je izgleda u tome sto ja mislim da se neke slicne vrednosti o kojima se ovde prica podrazumevaju.
Izgleda da to danas u Evropi nije slucaj i to je ono sto me plasi. Dijametralne razlike u shvatanju pravde, ljudskosti i slicnih vrednosti.

Strah da ih ne islamiziraju, uzmu radno mesto, smanje budzet, povecaju kriminalitet...
A svojoj deci brane da gledaju TV, da ne gledaju kako njihovi vojnici rokaju druge zemlje, zene i decu sa udaljenosti od 2,000 km koristeci dzojstik.

licemerije



princi princi 09:21 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Izgleda da to danas u Evropi nije slucaj i to je ono sto me plasi. Dijametralne razlike u shvatanju pravde, ljudskosti i slicnih vrednosti.

Strah da ih ne islamiziraju, uzmu radno mesto, smanje budzet, povecaju kriminalitet...
A svojoj deci brane da gledaju TV, da ne gledaju kako njihovi vojnici rokaju druge zemlje, zene i decu sa udaljenosti od 2,000 km koristeci dzojstik.

Ne znam, posle Kanade, meni Evropa izgleda kao bastion fasizma. Tamo imigrante cekaju rasirenih ruku, maltene, ako si tamo podrazumeva se da ces postati deo kanadskog drustva, da ces dobiti neki PR status ili drzavljanstvo, vlada se kritikuje sto ne cini dovoljno za izbeglice. Ima svinjarluka, dakako, ali to se nikako ne moze meriti sa ovim sto rade Danci, Madjari, Makedonci, Englezi... U Engleskoj se otvoreni fasizam prema istocnoevropljanima smatra za malu politicku nekorektnost. Sad kad je krenula ova prica s izbeglicama, krenula je prava fasisticka histerija, zvali su da se salje vojska u taj kamp Sangatte, hteli su da zatvaraju sve granice i aerodrome. I to nisu neke marginalne grupe na, sto se ono kaze, fringes of society, to je mainstream, to dolazi s vrha, ono Cameron, Theresa May, samo se utrkuju ko ce biti veci ekstremista. Sto je najgore, ne cujes nikakve voices of dissent, ni u novinama ni na siteovima, BBC je potpuno popusio tu zvaku i oni su maltene poceli da podupiru tu antiimigrantsku histeriju.
antioksidant antioksidant 09:25 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Predrag Brajovic
...Срећа је што у животу не стигнемо да одговарамо на сва питања која нас квалификују или дисквалификују као човека. Нека нас, просто, прескоче, не појаве се као тема.

da naglasim ovo samo
Spiridon Spiridon 09:44 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Ne znam, posle Kanade, meni Evropa izgleda kao bastion fasizma. Tamo imigrante cekaju rasirenih ruku, maltene, ako si tamo podrazumeva se da ces postati deo kanadskog drustva, da ces dobiti neki PR status ili drzavljanstvo, vlada se kritikuje sto ne cini dovoljno za izbeglice. Ima svinjarluka, dakako, ali to se nikako ne moze meriti sa ovim sto rade Danci, Madjari, Makedonci, Englezi... U Engleskoj se otvoreni fasizam prema istocnoevropljanima smatra za malu politicku nekorektnost. Sad kad je krenula ova prica s izbeglicama, krenula je prava fasisticka histerija, zvali su da se salje vojska u taj kamp Sangatte, hteli su da zatvaraju sve granice i aerodrome. I to nisu neke marginalne grupe na, sto se ono kaze, fringes of society, to je mainstream, to dolazi s vrha, ono Cameron, Theresa May, samo se utrkuju ko ce biti veci ekstremista. Sto je najgore, ne cujes nikakve voices of dissent, ni u novinama ni na siteovima, BBC je potpuno popusio tu zvaku i oni su maltene poceli da podupiru tu antiimigrantsku histeriju.


na moju srecu svica je slicna kanadi ... ali francuska granica nije daleko, tako da se moze osetiti i "nesto drugaciji" senzibilitet prema izbeglicama.

Pazi ja ovde ne pricam o lokalnim seljacima vec o visoko obrazovanim ljudima. Medju njima ima dosta onih koji se kunu u Dilana, a sada bi preuzeli radikalne mere prema ovim jadnicima. Jel to znaci da nisu skapirali reci njegove najpoznatije pesme?


maksa83 maksa83 10:01 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

na moju srecu svica je slicna kanadi ...

Sad, uz svu svest da si ti tamo a ja ovde, prema svemu što znam Švica je jedan od ksenofobnijih i rasističkijih komadića evropskog tla, i ima najrestriktivniju imigrantsku politiku.

Ovo je čiji izborni poster:



(Odgovor - tamošnje najveće političke partije)
princi princi 10:15 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Sad, uz svu svest da si ti tamo a ja ovde, prema svemu što znam Švica je jedan od ksenofobnijih i rasističkijih komadića evropskog tla, i ima najrestriktivniju imigrantsku politiku.

Da, to je i moj utisak. I to ne sto se tice politike, nego ono ljudi na ulici, po restoranima, 1 na 1. Opet, imam ortake Svajcarce, obrazovani, koji su totalno cool i ok. Bice da je kao i svugde: zavisi u kojim krugovima se kreces- zato treba pazljivo birati drustvo.

Sto je najgore, tako se glozimo i delimo na ovoj planeti, a toliko ima posla i hleba za sve. Zipa ovo, cileanski cunami, od pre par sati (prastajte za velicinu slike, ali stvarno je fascinantna)

maksa83 maksa83 10:21 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Da, to je i moj utisak. I to ne sto se tice politike, nego ono ljudi na ulici, po restoranima, 1 na 1.

Pa da, švajcarska država to zna (kako da ne zna kada partija sa onim posterom ima najviše mesta u parlamentu), i ona je taj problem imigracije iz nečistijeh sredina rešila tako što ga je prebacila na svoje građane, što su ovi oberučke prihvatili. Naime 2007. su uveli zakon da SVI članovi tvoje MZ imaju pravo da stave veto na tvoju aplikaciju da budeš Švajcarac. Ovo je - neverovatno ali istinito - rezultovalo drastičnim povećanjem odbacivanja prijava za državljanstvo za Nemce, Francuze, Italijane, Amerikance, Novozelanđane ... hehe, šalim se - za one druge, znači razne balkance, Azijate, Afrikance itsl.

Spiridon Spiridon 10:22 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom


Sad, uz svu svest da si ti tamo a ja ovde, prema svemu što znam Švica je jedan od ksenofobnijih i rasističkijih komadića evropskog tla, i ima najrestriktivniju imigrantsku politiku.


mozda je francuski kanton meksi od nemackog ... ja pricam iz licnog iskustva i kazem da je OK ... za sada. Sranja ima svuda, sto napisa Princi gore.


princi princi 10:27 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Naime 2007. su uveli zakon da SVI članovi tvoje MZ imaju pravo da stave veto na tvoju aplikaciju da budeš Švajcarac. Ovo je - neverovatno ali istinito - rezultovalo drastičnim odbacivanjem prijava za državljanstvo za Nemce, Francuze, Italijane, Amerikance, Novozelanđane ... hehe, šalim se - za one druge, znači razne balkance, Azijate, Afrikance itsl.

Da, da. Ima valjda neka fora i da ti oni odredjuju porez na tom nekom lokalnom nivou. Tako da ako dolazi neki badza s nekim hedge fondom i velikom lovom (ili Tina Turner, na primer) lokalni council moze da odluci da baja ne placa nikakav porez ako je to dobro za sredinu (citaj, ako ce da otvori radna mesta).

Inace, ja na Svajcarsku kao drzavu uopste ne gledam uopste blagonaklono, mislim da je to zemlja generator zla, koja omogucava belosvetstkim hohstaplerima da tamo sklanjaju pokradene pare. Mislim da su teski dzukci u tom pogledu.
Sepulturero Sepulturero 13:10 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

princi
Naime 2007. su uveli zakon da SVI članovi tvoje MZ imaju pravo da stave veto na tvoju aplikaciju da budeš Švajcarac. Ovo je - neverovatno ali istinito - rezultovalo drastičnim odbacivanjem prijava za državljanstvo za Nemce, Francuze, Italijane, Amerikance, Novozelanđane ... hehe, šalim se - za one druge, znači razne balkance, Azijate, Afrikance itsl.

Da, da. Ima valjda neka fora i da ti oni odredjuju porez na tom nekom lokalnom nivou. Tako da ako dolazi neki badza s nekim hedge fondom i velikom lovom (ili Tina Turner, na primer) lokalni council moze da odluci da baja ne placa nikakav porez ako je to dobro za sredinu (citaj, ako ce da otvori radna mesta).

Inace, ja na Svajcarsku kao drzavu uopste ne gledam uopste blagonaklono, mislim da je to zemlja generator zla, koja omogucava belosvetstkim hohstaplerima da tamo sklanjaju pokradene pare. Mislim da su teski dzukci u tom pogledu.


Они раде оно што и све нормалне државе раде, брину се о интересима сопствених становника. Дакле, нешто сасвим супротно од наше у овом тренутку.
Уосталом, чување "покрадених пара" није само швајцарски специјалитет (егзотична острва, Луксембург, итд.) а то раде са прећутним одобравањем практично целог света.

Затим, Швајцарци су изванредан пример како три народа, скоро потпуно различита могу да заједно без проблема живе. Проучавање швајцарске историје не би шкодило.
mariopan mariopan 13:28 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

princi
Što je najgore, uopšte nije đubre i vrlo je likeable, friendly tip. Na primer, nikad neće podići glas u diskusiji, nikad reći ništa cinično. Stvarno sam bio potpuno razoružan.

Uzgred, meni odnos prema izbeglicama nema ničeg političkog. To je jednostavno pitanje ljudskosti, a ne da li ćemo pare od poreza deliti ovako ili onako, davati ovamo ili onamo.

Одавно мислим да би сви људи много боље разумели друге људе, невољнике из разних разлога, ако би само једном у животу извели експеримент над собом и покушали из куће да изађу само са оним на себи, без новца, телефона, топле одеће....и покушају да преживе неко време у непознатом граду где никог не познају ко може да им помогне, где би потпуно зависили од људи добре воље.
Да лично искусе живот без материјалних добара,подршке заједнице, да осети праву глад, смрзавање, стид и понижење због тог положаја...да ли би и тада мрштили нос на некога ко није имао где да се окупа и у шта да се пресвуче?
Не знам, само размишљам о томе...
princi princi 13:51 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Они раде оно што и све нормалне државе раде, брину се о интересима сопствених становника.

Не разумем: интереса којих становника? Како уопште заимшљате ову планету Земљу? Чија је она, коме она припада? Онима који је сад настаљују, њиховој деци, унуцима, дедама, бабама, кравама? Мислим, да ли је садашњи етнички, расни, верски састав, на пример, Швајцарске нешто закуцано у простору и времену, неко свето писмо? Кад се он успоставио? Што није онај из 9. или 12. века? Или из 31. века? Шта са банкама? Те банке углавном ваљају стране паре. Ако узмем кредит да направим кућу, или изградим пут или направим брану, чији је asset који сам купио? Онога чија је банка? Онога чије су паре? Шта са онима који живе у Швајцарској а нису рођени у њој? Како се одређују њихова права, по ком основу? По основу пара? Колико је пара потребно да нека држава почне да брине о мојим интересима?
anonymous anonymous 15:43 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Затим, Швајцарци су изванредан пример како три народа, скоро потпуно различита могу да заједно без проблема живе. Проучавање швајцарске историје не би шкодило.



Опстају само зато што је светским моћницима,мафијашима и осталој багри,потребна на планети оаза, сигурно место, за чување и скривање њихових, а туђих, покрадених пара...

blogovatelj blogovatelj 15:45 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Da, ali ovde pričamo o mađarskom izbeglici, koji je svoje formativne godine i najveći deo života proveo u Kanadi, zemlji emigranata. Ne znam, nemam odgovore, pogotovu ne brze.


Postoje formativnije od formativnih godina.
Sa šesnaest je otišao u Kanadu, pitanje je šta su ga otac i majka učili kad je imao devet.
Svojim očima sam gledao u Torontu kad moja komšinica poreklom iz Zagreba ide ispred mene sa četvorogodišnjim sinom a na igralištu ispred bloka zgrada u kojima smo živeli sede rumunski Cigani i dobacuju nešto detetu na lošem engleskom.
Mama se ljubazno smeška, kreće sa malim ka metro stanici, ja za njima, ali ona me nije primetila. Kada smo odmakli podalje od komšija, čujem je kako uči dete i kaže mu "kaži pu, Cigan"
blogovatelj blogovatelj 15:51 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Не разумем: интереса којих становника? Како уопште заимшљате ову планету Земљу?


Njima je zemlja Evropa, oni Afriku i Indokinu jne računaju u ljudska bića.
Zato se i zovu fašistima.
mesan mesan 16:41 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

princi
Kaže, proveo je par dana u Budimpešti i bilo mu je prelepo, ali ne bi voleo da je sada tamo jer je verovatno "smrdljivo od svih tih ljudi po bus stations", uz neki stvarno neverovatan sneer, koji je došao iz najdubljeg mraka.

...

Znači, ipak nije samo Orban...


A zašto to ne bi bio jednostavno crni humor? Najjači komedijaši na svetu razbijaju šalama na teme silovanja, pedofilije, rasizma, gladi, čedomorstva, kulturoloških razlika i svega što najviše prodire u ljudske tabue, osećanja, predrasude... I to najubedljivije čine ljudi koji su slične stvari na neki način proživeli. Možda se tvoj drug iscerio, podsmehnuo samom sebi i svom smradu iz doba izbeglištva kad je moguće bio upišan par dana.

Ali ne čudi me da si ti pao u nevericu tako užaren od svog salonskog gospodskog antifašističkog kumbaja pravedništva, potpomognutog londonskim restoranima, dobrim životom u najboljim četvrtima i raskalašnim putovanjima.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:52 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

mesan
Ali ne čudi me da si ti pao u nevericu tako užaren od svog salonskog gospodskog antifašističkog kumbaja pravedništva, potpomognutog londonskim restoranima, dobrim životom u najboljim četvrtima i raskalašnim putovanjima.

Не бих да се мешам, али -- мислим да је добар живот потцењен. Рецимо, он ствара један ментални баласт, па се број заједљивих и завидних интернет коментара као да смањује с повећањем доброг живота. (Добро, не баш код свих, али то је тенденција, барем по ОВОМ ИСТРАЖИВАЊУ.)

И зато мислим да сви треба да добро живимо.
Ово мислим и ја и и хиљаде оних бјути пеџант натјецатељки.
mesan mesan 18:34 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Predrag Brajovic
mesan
Ali ne čudi me da si ti pao u nevericu tako užaren od svog salonskog gospodskog antifašističkog kumbaja pravedništva, potpomognutog londonskim restoranima, dobrim životom u najboljim četvrtima i raskalašnim putovanjima.

Не бих да се мешам, али -- мислим да је добар живот потцењен. Рецимо, он ствара један ментални баласт, па се број заједљивих и завидних интернет коментара као да смањује с повећањем доброг живота. (Добро, не баш код свих, али то је тенденција, барем по ОВОМ ИСТРАЖИВАЊУ.)

И зато мислим да сви треба да добро живимо.
Ово мислим и ја и и хиљаде оних бјути пеџант натјецатељки.


Super je to, nek smo svi debeli i srećni. Zamerio sam iščuđavanje, sa zlonamernim interpretacijama ("nije samo Orban", kao da smo previše gospoda da se našalimo nad ljudskom prljavštinom, naročito ako smo i sami nekad bili prljavi.
princi princi 23:07 17.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

mesan
princi
Kaže, proveo je par dana u Budimpešti i bilo mu je prelepo, ali ne bi voleo da je sada tamo jer je verovatno "smrdljivo od svih tih ljudi po bus stations", uz neki stvarno neverovatan sneer, koji je došao iz najdubljeg mraka.

...

Znači, ipak nije samo Orban...


A zašto to ne bi bio jednostavno crni humor? Najjači komedijaši na svetu razbijaju šalama na teme silovanja, pedofilije, rasizma, gladi, čedomorstva, kulturoloških razlika i svega što najviše prodire u ljudske tabue, osećanja, predrasude... I to najubedljivije čine ljudi koji su slične stvari na neki način proživeli. Možda se tvoj drug iscerio, podsmehnuo samom sebi i svom smradu iz doba izbeglištva kad je moguće bio upišan par dana.

Ali ne čudi me da si ti pao u nevericu tako užaren od svog salonskog gospodskog antifašističkog kumbaja pravedništva, potpomognutog londonskim restoranima, dobrim životom u najboljim četvrtima i raskalašnim putovanjima.



Je li, a da te pitam: a šta to tebe toliko boli racku za moj lifestyle?
mesan mesan 00:52 18.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

princi
mesan
princi
Kaže, proveo je par dana u Budimpešti i bilo mu je prelepo, ali ne bi voleo da je sada tamo jer je verovatno "smrdljivo od svih tih ljudi po bus stations", uz neki stvarno neverovatan sneer, koji je došao iz najdubljeg mraka.

...

Znači, ipak nije samo Orban...


A zašto to ne bi bio jednostavno crni humor? Najjači komedijaši na svetu razbijaju šalama na teme silovanja, pedofilije, rasizma, gladi, čedomorstva, kulturoloških razlika i svega što najviše prodire u ljudske tabue, osećanja, predrasude... I to najubedljivije čine ljudi koji su slične stvari na neki način proživeli. Možda se tvoj drug iscerio, podsmehnuo samom sebi i svom smradu iz doba izbeglištva kad je moguće bio upišan par dana.

Ali ne čudi me da si ti pao u nevericu tako užaren od svog salonskog gospodskog antifašističkog kumbaja pravedništva, potpomognutog londonskim restoranima, dobrim životom u najboljim četvrtima i raskalašnim putovanjima.



Je li, a da te pitam: a šta to tebe toliko boli racku za moj lifestyle?


Ne tiče me se, stvarno, izvini ako si osetljiv na over-the-top sarkazam i/ili "zadiranje u privatnost".

Zaozbiljno, kladio bih se da je izjava o "smradu na stanici" bila crni humor koji je tebi suviše prljav, a sagovorniku je bilo neprijatno jer si ga protumačio kao svinju i "proklizao" na spontanu bliskost kroz (teški) humor. To se vrlo lako desi sa strancima. U kojoj meri je inače taj čovek ciničan?

</ironija> A možda jeste čovek super-kul danju dok noću čupa zube Jevrejima, što ne bi bilo čudno jer je Mađar. </ironija>
bene_geserit bene_geserit 04:10 18.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

princi
Они раде оно што и све нормалне државе раде, брину се о интересима сопствених становника.

Не разумем: интереса којих становника? Како уопште заимшљате ову планету Земљу? Чија је она, коме она припада? Онима који је сад настаљују, њиховој деци, унуцима, дедама, бабама, кравама? Мислим, да ли је садашњи етнички, расни, верски састав, на пример, Швајцарске нешто закуцано у простору и времену, неко свето писмо? Кад се он успоставио? Што није онај из 9. или 12. века? Или из 31. века? Шта са банкама? Те банке углавном ваљају стране паре. Ако узмем кредит да направим кућу, или изградим пут или направим брану, чији је asset који сам купио? Онога чија је банка? Онога чије су паре? Шта са онима који живе у Швајцарској а нису рођени у њој? Како се одређују њихова права, по ком основу? По основу пара? Колико је пара потребно да нека држава почне да брине о мојим интересима?

Ala tebi nije dobro.
Cudi me da niko nije probao da replicira na ovu poplavu mudrih misli.
princi princi 05:46 18.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Ne tiče me se, stvarno, izvini ako si osetljiv na over-the-top sarkazam i/ili "zadiranje u privatnost".

Zaozbiljno, kladio bih se da je izjava o "smradu na stanici" bila crni humor koji je tebi suviše prljav, a sagovorniku je bilo neprijatno jer si ga protumačio kao svinju i "proklizao" na spontanu bliskost kroz (teški) humor. To se vrlo lako desi sa strancima. U kojoj meri je inače taj čovek ciničan?

</ironija> A možda jeste čovek super-kul danju dok noću čupa zube Jevrejima, što ne bi bilo čudno jer je Mađar. </ironija>


Da, ti kao da mog sagovornika poznaješ bolje nego ja. I to samo zato što je Mađar. Mislim, šta reći...
princi princi 05:47 18.09.2015

Re: Sa jednim primerkom

Cudi me da niko nije probao da replicira na ovu poplavu mudrih misli.

Što ti ne proba?
freehand freehand 07:29 17.09.2015

Vreme čuda

Kad blog počne vaskrsenjem tri puta samoubijenog raba božijeg Fuchsssa - kako se i kojim argumentima suprotstaviti Hamburg-Čudotvorcu?
No da svako primi đavola koliko mu dopadne pa trk u vodu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:15 17.09.2015

Re: Vreme čuda

dragi moj Đolo, daj mi spisak svojih 5 lajkera da ih poubijam sve!

ps. nego, simpa mi kod Kusovca i tebe, koliko god da ste old commie, ono, liberalno krilo Kapea, smarači, imate neku duhovitost s tim Lazarusom. vi biste bili nekakvi fariseji koji kolju siroma' Lazu četir dana dok ga ne prikolju.
blogov_kolac blogov_kolac 07:57 17.09.2015

da, ali nije bitno

Nekada davno, da li Oliver Mlakar ili Mica Orlovic, patentirao je pri vodjenju svog kviza u ta vremena popularnu frazu "DA, ali nije bitno" kao pomoc ucesnicima u nekoj igri gde se valjda pogadjala zagonetna licnost ili nesto tako, pa su ovi na slepo postavljali svoja pitanja i dobijali DA/NE odgovore i tako suzavali broj mogucih resenja. Odgovor "da, ali nije bitno" istovremeno je sugerisao i da je svojim pitanjem ucesnik pogodio nesto o zagonetnoj stvari/licnosti koju pogadja - ali i da je u principu na pogresnom tragu jer to nije neki toliko bitan detalj vezan za to.

Tako i ja mislim o aktuelnom madjarskom postupanju u ovoj izbeglickoj krizi da je apsolutno svejedno da li su oni "na sopstvenoj kozi" u svojoj blizoj ili daljoj istoriji imali neka izbeglicka pozitivna ili negativna iskustva, jer ako su ona bila pozitivna kao te 1956. neko to moze nazvati razlogom vise da se sada i oni tako ponesu prema hiljadama nevoljnika koji bi danas samo da prodju kroz njihovu teritoriju - ali sa druge strane, da su Madjari imali i neko izrazito negativno iskustvo oko toga - pa zar i to ne bi trebao biti samo razlog vise da sada kada su oni u slicnoj prilici da nekoga (privremeno) zbrinu, da postupe na mnogo bolji nacin, a ne da bude alibi za ovo sto rade sada???

U XXI veku, pogotovo od jedne clanice EU, u datoj situaciji ocekuje se da postupa onako kako Madjari danas ne postupaju, a potpuno bez obzira na to ko je kakva istorijska iskustva imao sa sopstvenim izbeglicama - a u konkretnom slucaju cak ni to da li je ta zemlja imala "negativna" iskustva sa nekim ranijim talasima "tudjih" izbeglica koje su stizale u nju, jer ovi (mahom) Sirijci ni ne dolaze u Madjarsku da tu ostanu nego samo da kroz nju prodju dalje na drugo odrediste...
tyson tyson 15:38 17.09.2015

Re: da, ali nije bitno

Nekada davno, da li Oliver Mlakar ili Mica Orlovic, patentirao je pri vodjenju svog kviza u ta vremena popularnu frazu "DA, ali nije bitno" kao pomoc ucesnicima u nekoj igri gde se valjda pogadjala zagonetna licnost ili nesto tako, pa su ovi na slepo postavljali svoja pitanja i dobijali DA/NE odgovore i tako suzavali broj mogucih resenja. Odgovor "da, ali nije bitno" istovremeno je sugerisao i da je svojim pitanjem ucesnik pogodio nesto o zagonetnoj stvari/licnosti koju pogadja - ali i da je u principu na pogresnom tragu jer to nije neki toliko bitan detalj vezan za to.

Tako i ja mislim o aktuelnom madjarskom postupanju u ovoj izbeglickoj krizi da je apsolutno svejedno da li su oni "na sopstvenoj kozi" u svojoj blizoj ili daljoj istoriji imali neka izbeglicka pozitivna ili negativna iskustva, jer ako su ona bila pozitivna kao te 1956. neko to moze nazvati razlogom vise da se sada i oni tako ponesu prema hiljadama nevoljnika koji bi danas samo da prodju kroz njihovu teritoriju - ali sa druge strane, da su Madjari imali i neko izrazito negativno iskustvo oko toga - pa zar i to ne bi trebao biti samo razlog vise da sada kada su oni u slicnoj prilici da nekoga (privremeno) zbrinu, da postupe na mnogo bolji nacin, a ne da bude alibi za ovo sto rade sada???

U XXI veku, pogotovo od jedne clanice EU, u datoj situaciji ocekuje se da postupa onako kako Madjari danas ne postupaju, a potpuno bez obzira na to ko je kakva istorijska iskustva imao sa sopstvenim izbeglicama - a u konkretnom slucaju cak ni to da li je ta zemlja imala "negativna" iskustva sa nekim ranijim talasima "tudjih" izbeglica koje su stizale u nju, jer ovi (mahom) Sirijci ni ne dolaze u Madjarsku da tu ostanu nego samo da kroz nju prodju dalje na drugo odrediste...

Brate, koče... U svom komentaru imaš 4 (četiri) rečenice

Isresecaj to malo ako boga znaš, biće daleko razumljivije i lakše za čitanje.


Uzgred, bio je to Mića Orlović u onom vazduhoplovnom kvizu, a odgovor nije patentirao on već su izmislili tvorci kviza kao jedno od pravila


blogov_kolac blogov_kolac 17:17 17.09.2015

Re: da, ali nije bitno

tyson
Uzgred, bio je to Mića Orlović u onom vazduhoplovnom kvizu, a odgovor nije patentirao on već su izmislili tvorci kviza kao jedno od pravila

Hvala na dodatnom podsecanju... ja sam zbog onih koji su skroz to zaboravili, ali i zbog nesto mladjih posetilaca ovog bloga morao da dam nekakav uvod i predistoriju te "DA, ali nije bitno" fraze koja je te jedne godine bila popularna - a koja mi se odnekud pojavila jutros u glavi kao prva reakcija dok sam citao ovaj tekst uvazenog g. Brajovica. Problem je sto ni sam nisam mogao da se preciznije setim odakle tacno potice, prisetivsi se samo u izmaglici da je bilo iz nekog kviza koji je vodio Mica Orlovic, eventualno iz "Kviskoteke".

Sto se tice mog stila pisanja na ovom blogu, on jako zavisi od toga u koje doba dana ili noci pisem, radim li jos nesto paralelno u tom momentu, i u kolikoj sam guzvi, kao i koliko je moja poruka nesto bitna za tok tekuce diskusije (u ovom slucaju bila je obicna replika)... stilski kriterjiumi mi stoga cesto nisu strogi, ali mi je svakako stalo da onaj ko procita shvati sta sam hteo da kazem (da li ce se i sloziti je skroz druga stvar), pa ako bas i ne pazim toliko KAKO pisem, makar pazim na to STA pisem.

Ako pak neko nije shvatio sta sam zeleo da kazem u prvom javljanju, onda ukratko da rezimiram: Madjari (njihovi drzavni organi preciznije) ne bi trebalo ovako neadekvatno i necivilizovano da postupaju bez obzira da li su u blizoj proslosti oni sami imali bilo pozitivnih, bilo negativnih iskustava sa kojima je moguce postaviti paralelu, utoliko pre sto ovi nesrecnici od njih i ne traze utociste, nego samo prolaz... Mada opet, ovo Brajovicevo podsecanje mozda ipak i ima smisla jer ukazuje da je moralno posrnuce aktuelnog madjarskog pristupa jos vece usled poznate epizode iz 1956.
dr.wagner dr.wagner 07:59 17.09.2015

Empatija i mi

.... jutro

-Nedavno je gospodin Krstić imao tekst kroz koji se provlačila ista nit ...
-Ono je , istina bio politički hvalospjev trenutnoj vlasti u Srbiji , ali glavna poruka
je bila ista ... "vidi nas Evropo kako smo dobri , plemeniti i otvorenog srca , a
pogledaj sebe ...."
-Vašim tragom je krenula i hrvatska vladajuća elita , pa su se našli čuditi kako se to
Evropa "ograđuje" , zida zidove , razmotava bodljikavu žicu .... zaboravljajući
da ni Srbija , a ni RH nisu u "Šengenu" i da je zapravo Mađarska ta koju guraju i
Njemačka i Austrija i Britanija i ostali da zatvori granice ... iako se svi prave
da ne znaju kako to Mađari rade ...
.... nema osude ni direktive iz EU prema Mađarskoj da ukloni žicu i da ne puca u
sirote izbjeglica .... i to vama nije čudno ...

-Nevjerojatan je bio teatralni nastup "vaših" na nedavnom skupu EU kada su držali
predavanje iz empatije .... nešto slično kao i na već spomenutom blogu g. Krstića
... a njihovim stopama su brzo kranuli ovi moji ...

-A kada pogledamo što se do sada dogodilo ... u EU je ušlo više od 200 000 izbjeglica
koje je zbrinula uglavom Njemačka , Francuska , Benelux i Skandinavija .... znači dali
su im smještaj , neku pomoć , osnovnu zdravstvenu zaštitu ... možda su našli
i neki posao ... znači to su posljedice za te države ...

-A što im je dala Srbija?
.... zgazili su vam malo trave pored ceste dok su pješačili i možda ostavili koji
papirić u parku ...
-Isto im je spremna pružiti i Hrvatska .... malo trave i malo parka , a onda
hajte ljudi dalje u EU ...

-Ali ta priča je gotova izgleda ... Kekeci zatvaraju granicu prema nama (uvijek je
i postojala neka kontrola jer mi nismo u "Šengenu" ) i kao pritisak na Hune ,
počinju kontrolirati i onu prema Mađarskoj ... Mađarska zida i dalje ... i sada ćemo
vidjeti Milanovića i Vučića , a i njihov zbor za hvalospjeve ... kako će jedni drugima
vratiti 50-100 hiljada izbjeglica ...

-Problem je dosta veliki i on je naš zajednički ... bez sumnje , na kraju će nam
(vama i nama) pomoći i EU jer ćemo sigurno "cviliti" pred njima ...
... a tako smo im dobro rekli


Wagner



maksa83 maksa83 08:25 17.09.2015

Re: Empatija i mi

-Ali ta priča je gotova izgleda ... Kekeci zatvaraju granicu prema nama

Ali ... Kekeci. :))))))))))))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:29 17.09.2015

Re: Empatija i mi

maksa83
-Ali ta priča je gotova izgleda ... Kekeci zatvaraju granicu prema nama

Ali ... Kekeci. :))))))))))))

Јесте, генијално!
И Хрвати се сада, као и брижни Срби, питају да ли вреди бити избеглички логор Европе за мрвице са бриселског стола. Ех, сад још само чекам да Шведи и Германи исто ово изјаве.
ivana23 ivana23 10:44 17.09.2015

Re: Empatija i mi

Dejan Jović:

"Umjesto da Europa demokratizira zemlje u okruženju (kao što je zamislila), one čine rubne zemlje Europe sve više autoritarnima i sve manje sklonima liberalnoj praksi na kojoj je Europska unija gradila svoj identitet (naročito nakon 1989.). Umjesto da Europa uklanja granice i širi svoju ideju slobode u drugim zemljama, ona zbog tih drugih zemalja i stanja u njima ponovno uvodi čvrste granice, podiže zidove i napušta liberalnu praksu hospitaliteta.

Imigrantsko pitanje stoga postaje pitanje opstanka same Europske unije. Ona je, kao što je na portalu BBC-a napisao Mark Mardell, dugogodišnji pažljivi analitičar europskih prilika, možda sad po prvi put doista dotakla mogućnost postupnog raspadanja. Ne radi se više samo o Grexitu (grčkom izlasku) ili Brexitu (britanskom), nego o EUexitu. S ukrajinskom krizom koju ne može riješiti, s povećanjem euroskepticizma i okretanjem nacionalizmu u gotovo svim zemljama Unije, s francuskim izborima na kojima bi sljedeće godine mogla pobijediti Marine Le Pen (koja bi Francusku povela putem Frexita), s britanskim referendumom najavljenim za sljedeću godinu… po prvi se put postavlja pitanje – ima li EU budućnosti."

Odgovor znate.
G.Cross G.Cross 11:48 17.09.2015

Re: Empatija i mi

Odgovor znate.


Ogovor nije vec dat.
Ogovor nije predeterminisan.

Kao sto uostalom nije bio ni raspad Juloslavije.

Smatrati da se odgovor vec zna je "comfort zone".

Pravo pitanje je "Vredi li se boriti za ujedinjenu Evropu i onda kakvu ujedinjenu Evropu".

I gde su i zasto se ne cuju ti ljudi koji veruju da vredi.

Verovati da 200.000 izbeglica moze da srusi zajednicu drzava od 500.000.000 stanovnika je prica za naivne. (0.04% od populacije EU).


zilikaka zilikaka 12:40 17.09.2015

Re: Empatija i mi

maksa83
-Ali ta priča je gotova izgleda ... Kekeci zatvaraju granicu prema nama

Ali ... Kekeci. :))))))))))))


Nije to zapravo tolko dobar fazon kolko ukazuje na datum u krštenici, bez gledanja u zube.
Sepulturero Sepulturero 12:57 17.09.2015

Re: Empatija i mi

G.Cross
Odgovor znate.


Ogovor nije vec dat.
Ogovor nije predeterminisan.

Kao sto uostalom nije bio ni raspad Juloslavije.

Smatrati da se odgovor vec zna je "comfort zone".

Pravo pitanje je "Vredi li se boriti za ujedinjenu Evropu i onda kakvu ujedinjenu Evropu".

I gde su i zasto se ne cuju ti ljudi koji veruju da vredi.

Verovati da 200.000 izbeglica moze da srusi zajednicu drzava od 500.000.000 stanovnika je prica za naivne. (0.04% od populacije EU).




Није само 200.000 + заборавља се да у ЕУ већ постоји огромна муслиманска популација. Неинтегрисана.

Чини ми се да ви живите у Британији, како беше оно са grooming in Roterham?
mariopan mariopan 15:03 17.09.2015

Re: Empatija i mi

zilikaka
maksa83
-Ali ta priča je gotova izgleda ... Kekeci zatvaraju granicu prema nama

Ali ... Kekeci. :))))))))))))


Nije to zapravo tolko dobar fazon kolko ukazuje na datum u krštenici, bez gledanja u zube.

maksa83 maksa83 15:25 17.09.2015

Re: Empatija i mi

Nije to zapravo tolko dobar fazon kolko ukazuje na datum u krštenici, bez gledanja u zube.

Ta dva se ne isključuju, meni je ipak beskrajno smešno što Strikan Slovence zove Kekeci. Inače sam dovoljno mator da sam one Kekec časopise dobijao u ranim razredima OŠ.
zilikaka zilikaka 16:41 17.09.2015

Re: Empatija i mi

Inače sam dovoljno mator da sam one Kekec časopise dobijao u ranim razredima OŠ.


Patotikaem!

...ispisniče..
dr.wagner dr.wagner 17:06 17.09.2015

Re: Empatija i mi

Pozdrav drugarice i drugovi

zilikaka
maksa83

Nije to zapravo tolko dobar fazon kolko ukazuje na datum u krštenici, bez gledanja u zube.


-Pustimo mi te sisteme za utvrđivanje datuma ....
... Kekec je u YU bio puno puta repriziran , pa smo i mi mlađi mogli biti
upoznati sa tim ...
...kao i vi stariji

W
milojep milojep 08:36 17.09.2015

Red je da se pomene i ovo...



Narodna kuhinja za izbeglice iz Slovenije u Paraćinu 1941!



Osnovna škola Kralj Petar Prvi u Beogradu.Ručak dece izbeglica iz Slovenije i Hrvatske
emsiemsi emsiemsi 09:11 17.09.2015

Re: Red je da se pomene i ovo...

milojep


Narodna kuhinja za izbeglice iz Slovenije u Paraćinu 1941!



Osnovna škola Kralj Petar Prvi u Beogradu.Ručak dece izbeglica iz Slovenije i Hrvatske

Браво Милоје !
Овако према избеглицама поступају Срби - одувек.
Додуше --- има један феномен који је зачуђујућ, а то је да - релативно често лош однос имају они који су сами били избеглице (погледати Принцијев пост изнад).
milojep milojep 10:08 17.09.2015

Re: Red je da se pomene i ovo...

emsiemsi
milojep


Narodna kuhinja za izbeglice iz Slovenije u Paraćinu 1941!



Osnovna škola Kralj Petar Prvi u Beogradu.Ručak dece izbeglica iz Slovenije i Hrvatske

Браво Милоје !
Овако према избеглицама поступају Срби - одувек.
Додуше --- има један феномен који је зачуђујућ, а то је да - релативно често лош однос имају они који су сами били избеглице (погледати Принцијев пост изнад).


Mislim da su takva ponašanja ipak odlika samo pojedinaca.
Što se tiče nas Srba kao kolektiviteta, imamo tu sreću ili nesreću (opet po volji) kompleksa velikodušnosti. Moje iskrenojavascript:; mišljenje da je to indukovano iz čisto hrišćanskih pobuda a začinjeno svim manama čoveka kao takvog. Iz svega toga proiziđe da se ponašamo kao veliki a mali smo! I opet mislim da je bolja ta varijanta nego da smo veliki a da se ponašamao kao mali








maksa83 maksa83 10:15 17.09.2015

Re: Red je da se pomene i ovo...

Iz svega toga proiziđe da se ponašamo kao veliki a mali smo!

Da, imamo svu kurčevitost velike sile ali nijedan njen atribut.

Zato smo sve manji i manji.
nikvet pn nikvet pn 11:06 17.09.2015

Re: Red je da se pomene i ovo...

milojep
09:36 17.09.2015
Red je da se pomene i ovo...


Narodna kuhinja za izbeglice iz Slovenije u Paraćinu 1941!


Кад си већ то окачио ајде да допуним.

У тој згради, ено је и данас, у то време била је школа, основна и гимназија. Кад су стигле избеглице градска власт је зграду ослободила за њих а школе разместила по граду; мој стриц је ђак првак постао у црквеној порти у Епархијском дому. После су примани породично по градским и сеоским кућама па се школа повратила на своје место. Великом већином били су тихи, вредни и уредни. По завршетку рата већина се вратила осим добрих мајстора у Штофари и Стаклари који су остали. Мурска Собота и Параћин су и данданас у одличној вези, људи се посећују, поштују и послују.
milojep milojep 11:08 17.09.2015

Re: Red je da se pomene i ovo...

Кад си већ то окачио ајде да допуним.


Poznato je i da su Slovenci dugo godina posle davali srpska imena svojoj deci! Tako imamo jednog recimo Milana Kučana ili Dimitrija Rupela...
princi princi 11:15 17.09.2015

Re: Red je da se pomene i ovo...

milojep
Кад си већ то окачио ајде да допуним.


Poznato je i da su Slovenci dugo godina posle davali srpska imena svojoj deci! Tako imamo jednog recimo Milana Kučana ili Dimitrija Rupela...


И то нам је хвала! Србија, земља насмејаних људи великог срца, широког осмеха и још ширих аутопутева!
milojep milojep 11:29 17.09.2015

Re: Red je da se pomene i ovo...

princi
milojep
Кад си већ то окачио ајде да допуним.


Poznato je i da su Slovenci dugo godina posle davali srpska imena svojoj deci! Tako imamo jednog recimo Milana Kučana ili Dimitrija Rupela...


И то нам је хвала! Србија, земља насмејаних људи великог срца, широког осмеха и још ширих аутопутева!


...
Prelepa zemlja, puno braće, a onda braća bez izuzetka
udariše na onu decu sa puškama bez ijednog metka…
emsiemsi emsiemsi 11:38 17.09.2015

Re: Red je da se pomene i ovo...

maksa83
Iz svega toga proiziđe da se ponašamo kao veliki a mali smo!

Da, imamo svu kurčevitost velike sile ali nijedan njen atribut.

Zato smo sve manji i manji.

Ако смо --- док се год могу видети слике као што је Милоје поставио изнад.
freehand freehand 11:41 17.09.2015

33 godine

... od masakra u Sabri i Šatili.
Izbeglički kampovi.
Libanska hrišćanska milicija i IDF.
Hobeika i Arijel Šaron.


Goran Vučković Goran Vučković 12:20 17.09.2015

Re: 33 godine

Libanska hrišćanska milicija i IDF.

IDF nije direktno učestvovao, koliko je meni poznato (samo "nije sprečio" ).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:34 17.09.2015

Re: 33 godine

i 1. dan smrti charles mansona?

odlichan, waltz with bashir, nije za frihenda jer ce mu sjebati zivotni koncept o zlom idf-u... za frihenda za smirenje preporucujem bolje ацмона za konzumiranje, ako nije prevedeno, mogu vam je prevesti na srpski (prevode radim za 20 dolara po stranici).

Vucko, bili su to slavni dani, najmnogoljudniji protesti u istoriji Izraela, ostavka Arijela Sharona, njegov pad iz politike... ali su nas pobedili revizionisti, ipak. mnogi ljudi koji su bili u I Libanskom ratu su prosli kroz deiluzionizaciju i osvescenje, i danas su stub mirovnog pokreta u Izraelu. ako Bog da, tuchemo Bibija na sledecim izborima. ako ne isprovocira novi libanski rat pre pada s vlasti...
freehand freehand 12:40 17.09.2015

Re: 33 godine

Goran Vučković
Libanska hrišćanska milicija i IDF.

IDF nije direktno učestvovao, koliko je meni poznato (samo "nije sprečio" ).

In 1983, a commission chaired by Seán MacBride, the assistant to the UN Secretary General and President of United Nations General Assembly at the time, concluded that Israel, as the camp's occupying power, bore responsibility for the violence.[20] The commission also concluded that the massacre was a form of genocide.[21]

In 1983, the Israeli Kahan Commission, appointed to investigate the incident, found that Israeli military personnel, aware that a massacre was in progress, had failed to take serious steps to stop it. The commission deemed Israel indirectly responsible, and Ariel Sharon, then Defense Minister, bore personal responsibility "for ignoring the danger of bloodshed and revenge", forcing him to resign.
...
On the evening of 14 September, following the news that Bashir Gemayel had been assassinated, Prime Minister Begin, Minister for Defence Sharon and Chief of Staff Eitan agreed that the Israeli army should invade West Beirut. The public reason given was to be that they were there to prevent chaos. In a separate conversation, at 8.30 pm that evening, Sharon and Eitan agreed that the IDF should not enter the Palestinian refugee camps but that the Phalange should be used.[47] The only other member of the cabinet who was consulted was Foreign Minister Yitzhak Shamir.[48] Shortly after 6.00 am 15 September, the Israeli army entered West Beirut,[49] This Israeli action breached its agreement with the United States not to occupy West Beirut[50] and was in violation of the ceasefire.
...
On the night of the 14/15 September 1982 the IDF chief of staff Eitan flew to Beirut where he went straight to the Phalangists' headquarters and instructed their leadership to order a general mobilisation of their forces and prepare to take part in the forth-coming Israeli attack on West Beirut. He also ordered them to impose a general curfew on all areas under their control and appoint a liaison officer to be stationed at the IDF forward command post. He told them that the IDF would not enter the refugee camps but that this would be done by the Phalangist forces. The militia leaders responded that the mobilisation would take them 24 hours to organise.[53]

On morning of Wednesday 15 September Israeli Defence Minister, Sharon, who had also travelled to Beirut, held a meeting with Eitan at the IDF's forward command post, on the roof of a five storey building 200 metres southwest of Shatila camp. Also in attendance were Sharon's aide Avi Duda'i, the Director of Military Intelligence -Yehoshua Saguy, a senior Mossad officer, General Amir Drori, General Amos Yaron, an Intelligence officer, the Head of GSS - Avraham Shalom, the Deputy Chief of Staff - General Moshe Levi and other senior officers. It was agreed that the Phalange should go into the camps.[54] According to the Kahan Commission report throughout Wednesday, R.P.G. and light-weapons fire from the Sabra and Shatilla camps was directed at this forward command post, and continued to a lesser degree on Thursday and Friday (16-17.9.82). It also added that by Thursday morning, the fighting had ended and all was 'calm and quiet'.[55]

Following the assassination of Lebanese Christian President Bachir Gemayel, the Phalangists sought revenge. By noon on 15 September, Sabra and Shatila had been surrounded by the IDF, which set up checkpoints at the exits and entrances, and used a number of multi-story buildings as observation posts. Amongst them was the seven-story Kuwaiti embassy which, according to TIME magazine, had "an unobstructed and panoramic view" of Sabra and Shatila. Hours later, IDF tanks began shelling Sabra and Shatila.[48]

The following morning, 16 September, the sixth IDF order relating to the attack on West Beirut was issued. It specified: "The refugee camps are not to be entered. Searching and mopping up the camps will be done by the Phalangists/Lebanese Army".[56]

[

I tako dalje.
KLIK
freehand freehand 12:44 17.09.2015

Re: 33 godine

i 1. dan smrti charles mansona?

Kakve veze ima Čarls Menson sa izbeglicama?
odlichan, waltz with bashir, nije za frihenda jer ce mu sjebati zivotni koncept o zlom idf-u

Lako je sa Frihendom, problem je sa ozbiljnim, većinskim delom čovečanstva.
Vucko, bili su to slavni dani

Jesu, izrazito slavni. Mogu ja još slika da dodam, kao ilustraciju.
Ako obećaš da nećeš i ovde sve da zasereš ritualnim harakirijem.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana