Filozofija| Literatura

Čitava mudrost

Nebojsa Krstic RSS / 18.10.2015. u 02:24

 

 

"Odvažni mladić na letećem trapezu", mnogo sam voleo tu knjigu... A Sarojan je bio u Beogradu 1978? 79? Možda početkom 80...Potpisivao je knjige u knjižari kod Ive, u Cetinjskoj. A ja nisam otišao, ne znam zašto. I danas mi žao...

Ima u "Zovem se Aram" jedna priča o klincu koga ujak vodi da beru lubenice, u Fresnu, Kalifornija. i testira ga: "Znaš li da kuvaš pirinač?"

- Znam, kaže dečak.

- I? Kakav bude?

- Nekad bude preslan, nekad bljutav, a nekad odličan.

- Ti si moj čovek, povešću te, kaže ujak.

U toj je Sarojanovoj priči čitava mudrost. Sve što radite nekad je bljutavo, nekad preslano, nekad odlično.

 I dok je tako - sve je u redu.

 



Komentari (82)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tyson tyson 03:02 18.10.2015

Zen

U toj je Sarojanovoj priči čitava mudrost. Sve što radite nekad je bljutavo, nekad preslano, nekad odlično.

I dok je tako - sve je u redu.

Još bolje je kad se nauči da se živi sa tim.


Gospodja Klara Gospodja Klara 03:29 18.10.2015

Re: Zen

Još bolje je kad se nauči da se živi sa tim.


Tajsone, druže, hvala ti, upravo učim da živim sa činjenicom da sam luzer koji u 4 ujutru čita blogb92.
(Nisam sigurna da li to spada u preslano ili bljutavo na ponuđenoj skali.)
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:20 18.10.2015

Re: Zen

Gospodja Klara
Još bolje je kad se nauči da se živi sa tim.


Tajsone, druže, hvala ti, upravo učim da živim sa činjenicom da sam luzer koji u 4 ujutru čita blogb92.
(Nisam sigurna da li to spada u preslano ili bljutavo na ponuđenoj skali.)


Ti luzer? Watch this: subota, devet i petnaest, pi em, rekao sam gospodji da moram da skoknem do laba samo nešto da završim (ovo je istina, dedlajn kuca na vrata!), dete me ispratilo tužnim plavim okom (samo jednim, drugo je bilo prikovano za neki klip na jutjubu). I evo me sad u labu, čitam blog b92, umesto da, jelte, radim. Ustvari, radio sam 15 minuta i tako se smorio, reko da skuvam čaj, i samo da pogledam šta ima na blogu...

marco_de.manccini marco_de.manccini 05:22 18.10.2015

Re: Zen

skuvam čaj

I? Kakav bude?
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:30 18.10.2015

Re: Zen

marco_de.manccini
skuvam čaj

I? Kakav bude?


Ko od kamilice.
anonymous anonymous 05:39 18.10.2015

Re: Zen

marco_de.manccini
skuvam čaj

I? Kakav bude?


Ni nalik ....na čaj od kamilice...


marco_de.manccini marco_de.manccini 05:45 18.10.2015

Re: Zen

Ko od kamilice.

Ti si moj čovek.
anonymous anonymous 05:51 18.10.2015

Re: Zen

marco_de.manccini
Ko od kamilice.

Ti si moj čovek.


Potreba (strast) za posedovanjem ( svega ) je najkatastrofalnija odrednica Zapada.

anonymous anonymous 06:24 18.10.2015

Re: Zen

srdjan.pajic
marco_de.manccini
skuvam čaj

I? Kakav bude?


Ko od kamilice.


anonymous
marco_de.manccini
skuvam čaj

I? Kakav bude?


Ni nalik ....na čaj od kamilice...




Sličnost stvara masu , različitost - pojedinca.

U prvom slučaju identitet se gubi , u drugom stiče .





docsumann docsumann 09:40 18.10.2015

Re: Zen

Sličnost stvara masu , različitost - pojedinca.

U prvom slučaju identitet se gubi , u drugom stiče .


kad su svi različiti, to im je sličnost





(mene će hauzer da proziva da sam slab sa misticizmom )
anonymous anonymous 09:58 18.10.2015

Re: Zen

Imati ili biti
E.From

"Za uvod u razumijevanje razlike između modusa postojanja zasnovanih na imanju i bivanju želio bih, kao ilustraciju, navesti dvije pjesme sličnih sadržaja koje navodi kasni D. T. Suzuki u svojim Predavanjima o zen-budizmu.

Jedna pjesma je haiku japanskog pjesnika imenom Basho (1644-1694), a druga engleskog pjesnika iz XIX. stoljeća, Tennysona.
Svatko od njih opisuje slično iskustvo: svoju reakciju na cvijet što su ga ugledali u šetnji.

Tennysonovi stihovi glase:

Cvijete s napuklog zida
Ubrah te iz pukotine
Držim te, evo, s korijenom, cijeloga, u ruci
Cvjetiću — kad bih samo shvatio
Sto si, tako s korijenom, i sve u svemu,
Znao bih što je Bog a što čovjek.


Prijevod Bashoove haiku glasi ovako:

Pored živice
— pogledaš li pažljivo:
Cvat rusomače!


Razlika je upadljiva.

Tennyson reagira na cvijet željom da ga ima.

On ga »ubire« »s korijenom, cijelog«. A kada završava svoje razmišljanje o mogućoj funkciji cvijeta, u želji da dopre do prirode Boga i čovjeka, sam cvijet je, kao rezultat zanimanja za njega, ubijen.
Tennysona kao pjesnika možemo usporediti sa zapadnim učenjakom koji traga za istinom, pri tom uništavajući život.

Bashoova reakcija na cvijet potpuno je različita.

On ga ne želi ubrati, pa čak ni dotaći. Sve što on čini je »pažljivo gledanje« da bi ga »vidio«.

Evo Suzukijevog opisa:

»Verovatno je Bašo, idući seoskim putem, opazio kraj živice nešto prilično zanemareno. Prišao je bliže, dobro zagledao i otkrio da je to neka beznačajna divlja biljka koju prolaznici obično nisu ni primećivali. Ova je gola Činjenica u pesmi opisana bez naročitog pesničkog osećanja, sem možda u poslednja dva sloga, koji na japanskom glase kana. Ova rečca, koja se često dodaje imenici, pridevu ili prilogu, označava izvesno osećanje divljenja ili pohvale, tuge ili radosti, i može se ponekad u prevodu sasvim prikladno prevesti znakom usklika.

U navedenoj haiku cela strofa završava ovim znakom. Čini se da Tennyson ima potrebu posjedovati cvijet da bi shvatio ljude i prirodu, ali tim imanjem cvijet biva uništen. Basho želi vidjeti, a ne samo gledati cvijet, biti »jedno« s njim samim - i pustiti ga da živi."

Ps.cela knjiga je na net-u.


docsumann docsumann 10:30 18.10.2015

Re: Zen

Ps.cela knjiga je na net-u.


šiljni jedan pp
princi princi 10:48 18.10.2015

Re: Zen

srdjan.pajic
Gospodja Klara
Još bolje je kad se nauči da se živi sa tim.


Tajsone, druže, hvala ti, upravo učim da živim sa činjenicom da sam luzer koji u 4 ujutru čita blogb92.
(Nisam sigurna da li to spada u preslano ili bljutavo na ponuđenoj skali.)


Ti luzer? Watch this: subota, devet i petnaest, pi em, rekao sam gospodji da moram da skoknem do laba samo nešto da završim (ovo je istina, dedlajn kuca na vrata!), dete me ispratilo tužnim plavim okom (samo jednim, drugo je bilo prikovano za neki klip na jutjubu). I evo me sad u labu, čitam blog b92, umesto da, jelte, radim. Ustvari, radio sam 15 minuta i tako se smorio, reko da skuvam čaj, i samo da pogledam šta ima na blogu...




Druže, bez brige, ništa neobično, middle age crisis. Ističe život, u jednom trenutku pomisliš, treba mi nešto da ostanem živ, ako si baksuz naletiš na neku ocvalu over the top uspaljenicu pred klimaksom ili tako nekaj, zveknete se par puta, kao nešto živneš, ali posle ti dođe iz dupeta u glavu i skapiraš da se od prirode (ni njene ni tvoje) ne može pobeći i nastaviš da slušaš Dilana. I kuvaš čaj (jebeni Twinings, English Breakfast u mom slučaju).

E, da, i obavezno gym, čisto da ne misliš ni na šta osim na elementarno. Ništa ne uništava sive ćelije bolje od perzistentnog, upornog i glupavog i besmislenog fizičkog naprezanja.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:05 18.10.2015

Re: Zen

princi
(jebeni Twinings, English Breakfast u mom slučaju).

Само и овде да се потпишем.
tyson tyson 13:13 18.10.2015

Re: Zen

Tajsone, druže, hvala ti, upravo učim da živim sa činjenicom da sam luzer koji u 4 ujutru čita blogb92.
(Nisam sigurna da li to spada u preslano ili bljutavo na ponuđenoj skali.)

Ne dozvoli da ti licemerno, samoživo okruženje nameće svoje kvazi-norme. Zašto luzer? Radi ono što ti se u tom trenutku radi, i ne jebi* 2% kako će to da izgleda u oku posmatrača. Život je kratak za ugađanje isključivo drugim ljudima - osim ako to nije baš ono što želimo da radimo i što nas čini zadovoljnim


tadejus tadejus 13:39 18.10.2015

Re: Zen

princi

naletiš na neku ocvalu over the top uspaljenicu pred klimaksom ili tako nekaj, zveknete se par puta, kao nešto živneš, ali posle ti dođe iz dupeta u glavu i skapiraš da se od prirode (ni njene ni tvoje) ne može pobeći..


ti i gospoja(e) se baš volite
emsiemsi emsiemsi 14:26 18.10.2015

Re: Zen

anonymous


Sličnost stvara masu , različitost - pojedinca.

U prvom slučaju identitet se gubi , u drugom stiče .



Ооооо, јебо те патак - како си ово лепо рекао (нема везе, ако си и преписао).
Сада ми је јасно да оволики идентитет имам, у ствари, због тога што сам толико различит.
emsiemsi emsiemsi 14:27 18.10.2015

Re: Zen

anonymous

...

Ps.cela knjiga je na net-u.



Ко још чита књиге !?
Дај ти скраћено наравоученије.
emsiemsi emsiemsi 14:31 18.10.2015

Re: Zen

princi


Druže, bez brige, ništa neobično, middle age crisis. Ističe život, u jednom trenutku pomisliš, treba mi nešto da ostanem živ, ako si baksuz naletiš na neku ocvalu over the top uspaljenicu pred klimaksom ili tako nekaj, zveknete se par puta, kao nešto živneš, ali posle ti dođe iz dupeta u glavu i skapiraš da se od prirode (ni njene ni tvoje) ne može pobeći i nastaviš da slušaš Dilana. I kuvaš čaj (jebeni Twinings, English Breakfast u mom slučaju).

E, da, i obavezno gym, čisto da ne misliš ni na šta osim na elementarno. Ništa ne uništava sive ćelije bolje od perzistentnog, upornog i glupavog i besmislenog fizičkog naprezanja.


Знаш шта кажу најискуснији људи --- свуда му је боље него у гаћама (додуше, ја баш не мислим да му је, баш, свуда боље).
Када се женско и мушко, стари или млади, кресну искрено, то је бенефит за обоје. То лоше не може бити.
docsumann docsumann 14:33 18.10.2015

Re: Zen

Ко још чита књиге !?
Дај ти скраћено наравоученије.


toliko o različitosti
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:12 18.10.2015

Re: Zen

E, da, i obavezno gym, čisto da ne misliš ni na šta osim na elementarno.

Наравно, и ово.
Гвожђе је закон.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:37 18.10.2015

Re: Zen

Ističe život,


Da. Ali utešim se kad vidim da ima i gorih od mene, eno anonimus maše Erih Fromom...jebote, ja sam to čito u srednjoj školi, i tada u glavnom u nadi da ću lakše da nadjem žensku, što je u Tesli bilo nemoguće isto koliko da u podrumu ispod škole nadjem rudnik dijamanata.

A za doksa: LINK

(ovo sam isto pročitao mnogo davno, i malo šta razumeo, ali ti si pametniji i skloniji)
Milan Novković Milan Novković 16:46 18.10.2015

Re: Zen

ja sam to čito u srednjoj školi, i tada u glavnom u nadi da ću lakše da nadjem žensku

Geek/nerd, a čito u srednjoj školi, da ne idem dalje, ta gradska sredina bila potpuno poremećena

Pretpostavljam i da si kupovao ploče i slušao muziku
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:22 18.10.2015

Re: Zen

Milan Novković

Geek/nerd, a čito u srednjoj školi, da ne idem dalje, ta gradska sredina bila potpuno poremećena


Onda Kastanedu bolje i da ne pominjem...

Nisam kupovao ploče, u moje vreme su kasete bile glavni medijum, kupovane tamo kod pirata ispred SKC-a, razume se. Ali svirkao sam po malo, tamburu, posle klavijaturu, samouk uglavnom, to je otvaralo ženska srca, bar neka.
princi princi 18:01 18.10.2015

Re: Zen

tadejus
princi

naletiš na neku ocvalu over the top uspaljenicu pred klimaksom ili tako nekaj, zveknete se par puta, kao nešto živneš, ali posle ti dođe iz dupeta u glavu i skapiraš da se od prirode (ni njene ni tvoje) ne može pobeći..


ti i gospoja(e) se baš volite

Rnjaaaao, romantična bankarka...
princi princi 18:03 18.10.2015

Re: Zen

srdjan.pajic
Ističe život,


Da. Ali utešim se kad vidim da ima i gorih od mene, eno anonimus maše Erih Fromom...jebote, ja sam to čito u srednjoj školi, i tada u glavnom u nadi da ću lakše da nadjem žensku, što je u Tesli bilo nemoguće isto koliko da u podrumu ispod škole nadjem rudnik dijamanata.

A za doksa: LINK

(ovo sam isto pročitao mnogo davno, i malo šta razumeo, ali ti si pametniji i skloniji)


Zajebi pećine i streličarenje van konteksta. Jedini pozitivan smer je da se posvetiš deci i da ih imaš što više.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:12 18.10.2015

Re: Zen

Zajebi pećine i streličarenje van konteksta.


Sve je to, manje više, u kontekstu nalaženja životnog partnera, ili više njih, što da ne, i produženju vrste, ili bar uživanju u pokušajima.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:27 18.10.2015

Re: Zen

qrlenixnimuda


Da, saćeš da popiješ i ban. Stvarno mi nije jasno zašto Krletu treba da se ovako glupo blamira i briše komentar koji mu se ne svidja.
alselone alselone 21:55 18.10.2015

Re: Zen

Je l' ovo zvanicna kandidatura za mesto Glavnog arhivatora?
anonymous anonymous 04:53 18.10.2015

Bud...nost

Po ( j ) enta je u tome ....

... da sam svestan da nisam savršen.

Svestan sam svog ne ( znanja ) .

Svestan sam da u svom mišljenju,delanju i življenju, često ne postupam ispravno.

Prihvatam to da i grešim,kao i to, da su u mnogim situacijama drugi u pravu , a ne ja .


To saznanje - me ne uznemiruje i ne ozlojeđuje . Ono je moja sposobnost da se popnem stepenicu više, neki bi rekli na putu svog samoostvarenja, a ja - u iživljavanju života.







docsumann docsumann 09:24 18.10.2015

Re: Bud...nost

Svestan sam svog ne ( znanja ) .


najveća je vještina biti svjestan prisustva svog JA među odsjajima i odjecima svijeta u njemu.

povremeno je potrebno usresrediti se upravo na to JA (jesam) i pitati se šta to zapravo znači.

Gurđijev je naučavao da bi to praktično uvijek trebalo imati na umu. no to baš nije izvodljivo, a ni preporučljivo dsok izvodiš neke složenije operacije ( pozdrav za princija i Kenemana )
jinks jinks 06:38 18.10.2015

...

Samokritika je majka mudrosti :)
freehand freehand 08:34 18.10.2015

Na Pekića i Sarojana

... ulažem Bajagu - Život je nekad siv nekad žut i Krstića: Vrabaca nekad ima a nekad i nema.
Milan Novković Milan Novković 08:58 18.10.2015

Moja preslana ...

...Sve što radite nekad je bljutavo, nekad preslano, nekad odlično.
I dok je tako - sve je u redu...

...krađa lubenica se desila kada sam imao 11-12 godina. U "nepreglednim" prostranstvima iza kanala DTD, negde prema Bukovačkim Salašima. Povratak u u-daljini-nevidljivu Prigrevicu je bio ko Apolo 13 vraćanje sa izleta, naleteli na mog ćaleta koji je pecao. I iako smo se vraćali praznih šaka on je odmah ukapirao, pitao me, i pošto ja još nisam naučio da lažem u tim godinama kasnije sam dobio druge i poslednje batine od ćaleta.

- Moja bljutava krađa lubenica se desila godinu dana kasnije na Velebitu, selo pored Kanjiže, u jednom ko-zna-čijem proplanku u kukuruzima. I lubenice su bile bljutave, nezrele, mi samo otvorili čepove u nekako da probamo, posle se ispostavilo da je njiva ujakova, kod koga sam otišao u goste, on odmah isto ukapirao ali je bio jako blag i uvek nasmejan i samo se malo šalio pazeći da mi ne ukapiramo da je on ukapirao. Vrhunski blam, i do dan danas, tog ujaka sam jako, jako voleo.

- Tako sam lopovske kopačke obesio o klin do prve ili druge godine ETFa u Bgd, kad smo u ime radio kluba otišli par puta na otpad, jednom po zarđali trafo iz blata pri onom nekom prašnjavom putu na Karaburmi, za koji je zaposleni tamo tražio više novca nego za novi, a mi imali samo neki mizerni džeparac, a jednom, iste godine, po neke stare cevke (lampe) koje je neka pošta bacila na otpad pošto su bile stare a nekorišćenje pa im se uhvatila patina na katodama i više nisu bile za profesionalne telekomunikacije. Sa 4 takve sam, uz pomoć par drugara, napravio 4kW pojačalo, osvojili nekoliko svetskih šampionata i svetskih rekorda u takmičenjima gde su timovi imali i preko 100K dolara budžete, i gde je bilo i na desetine hiljada učesnika po celom svetu.

"Tragedija" je, iako je ovo bilo "odično", pa Robin Hudovsko, za klub, što sam ja sa tom akcijom okončao svoju lopovsku karijeru. Herein lies mali "sve je u redu" paradoks - mi ljudi umemo da se upinjemo dok nam ne ide, a čim nam krene mi odustanemo.

Karijeru lošeg ponašanja sam počeo sa 3-4 godine i imam samo preslanu (iako se radi o kvantnom fenomenu) i bljutavu fazu.

- Prvo sam tako poslao u PM komšiju sa 3-4 godine, on u ranim dvadesetim, koji me je nešto preterano provocirao, iako u najbojem, kreativnom maniru i sa iskrenim osmehom na licu. Tako sam dobio i prve batine od ćaleta. Ali sam jako brzo jako zavoleo tog čoveka. pa zavoleo i te kreativne provokacije (iako mi je najteže bilo da odradim ćaletovo likovanje kad me dobije u šahu, mnogo godina kasnije) i možda sad sećanja zbog toga daju "odličnu" patinu tom psovanju.

- Pa sam onda napravio pauzu u ružnom ponašanju od jedno 42-43 godine, ako se ne računa par sitnica, dok se pre 10 godina nisam registrovao na ovaj blog.

Tu onda ima šačica bljutavih trenutaka, ne vidim još kako ću to premazati nekim kvantnim ili zen fenomenom, iako to ne znači da to nije moguće
tadejus tadejus 13:42 18.10.2015

Re: Moja preslana ...

Milan Novković
...Tu onda ima šačica bljutavih trenutaka, ne vidim još kako ću to premazati nekim kvantnim ili zen fenomenom, iako to ne znači da to nije moguće


eto to ti je znak da si mator čovjek.. ili si nedovoljno mator.. jedno od to dvoje..
djeca to ne rade.. naprave sranje, rasplaču se, zaborave, idu dalje kao da ništa nije bilo..
priroda im omogućila da ne plaču za prolivenim mlijekom, let bygones be bygones, ili kako već hoćeš..
mi matori što neko reče non stop samo popunjavamo general ledger..
ne znam dal to nekad prođe..
nadam se da prođe..
smori evidencija načisto
tyson tyson 14:18 18.10.2015

Re: Moja preslana ...

djeca to ne rade.. naprave sranje, rasplaču se, zaborave, idu dalje kao da ništa nije bilo..
priroda im omogućila da ne plaču za prolivenim mlijekom, let bygones be bygones, ili kako već hoćeš..

Dr. Frojd se ne bi složio sa ovim.


tadejus tadejus 14:35 18.10.2015

Re: Moja preslana ...

tyson
djeca to ne rade.. naprave sranje, rasplaču se, zaborave, idu dalje kao da ništa nije bilo..priroda im omogućila da ne plaču za prolivenim mlijekom, let bygones be bygones, ili kako već hoćeš..

Dr. Frojd se ne bi složio sa ovim.


ti misliš da je Frojd tvrdio kako djeca (prekomjerno) analiziraju svoje postupke?
Milan Novković Milan Novković 15:26 18.10.2015

Re: Moja preslana ...

tadejus
tyson
djeca to ne rade.. naprave sranje, rasplaču se, zaborave, idu dalje kao da ništa nije bilo..priroda im omogućila da ne plaču za prolivenim mlijekom, let bygones be bygones, ili kako već hoćeš..

Dr. Frojd se ne bi složio sa ovim.


ti misliš da je Frojd tvrdio kako djeca (prekomjerno) analiziraju svoje postupke?

Dobro, sad kad si upotrebila quantifier ("prekomjerno" ) pretpostavljam da si i sama dala odgovor: superego se kod dece "dešava" do pete godine, tj pusti korenje, posle toga i ona imaju verovanja i ideologije.

Ja mislim da i deca i odrasli adekvatno za svoj uzrast analiziraju svoje postupke
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:57 18.10.2015

Re: Moja preslana ...

tadejus
smori evidencija načisto

Хм.
Има тај страх од грешака, који људе закочи: шта ако омaнем, шта aко буде fаilure? И онда нађу хиљаду "добрих" разлога да нешто не покушају, да нешто не учине.

Живот нема праволинијску путању као топовско ђуле. Уосталом, и она је привид предалеког хоризонта.
tyson tyson 18:35 18.10.2015

Re: Moja preslana ...

ti misliš da je Frojd tvrdio kako djeca (prekomjerno) analiziraju svoje postupke?

Ne, već se Frojd ne bi složio sa onim tvojim "nastave kao da ništa nije bilo", što je valjda makar jedna od poenti tvoje tvrdnje; on je naime bio zagovornik koncepta da posledice proživljenog u detinjstvu ostaju u čoveku zauvek.


tadejus tadejus 07:54 19.10.2015

Re: Moja preslana ...

tyson
ti misliš da je Frojd tvrdio kako djeca (prekomjerno) analiziraju svoje postupke?


Ne, već se Frojd ne bi složio sa onim tvojim "nastave kao da ništa nije bilo", što je valjda makar jedna od poenti tvoje tvrdnje; on je naime bio zagovornik koncepta da posledice proživljenog u detinjstvu ostaju u čoveku zauvek.


obrati pažnju na bold..
nešto je bilo ali za dijete kao da ništa nije bilo..
vrlo brzo prelaze i preko događaja i preko svojih osjećanja o njima i idu dalje (pri tom još najčešće sa vrlo širokim osmjehom na licu)..
dosta kasnije počnu da se malo duže zadržavaju na analizi događaja (cjenim tamo negdje kad prestanu biti tinejdžeri)..
e a onda omatore pa uđu u fazu kad više ne samo da se dugo zadržavaju na analiziranju tekućih događaja (i iz te analize može biti nešto i uče) nego se sve češće bave prošlim događajima iz kojih više ništa da nauče nemaju..
analiza radi analize..
k tome obično u mračnom ozračju (smije li se ovo reći na srpskom)..
e kad bi nekako mogao da izbaciš taj element matorenja.. to analiziranje, mračno reminescenciranje, računa svođenje i k tome još i kajanje..
ta matorost bi bila znatno manje grdna pojava..
ja još nisam dospjela u ovu fazu reminescencija i kajanja.. u fazi sam zaludnog preispitivanja.. svaki dan po tri albakrkija, k tome nerijetko već promakla..
sasvim bih mogla i bez toga
emsiemsi emsiemsi 10:55 19.10.2015

Re: Moja preslana ...

tadejus

...
k tome obično u mračnom ozračju (smije li se ovo reći na srpskom)..
...

На српском можеш рећи 'у мрачном оваздушју' --- а при писању, обавезно, ћирилицом.
tasadebeli tasadebeli 09:03 18.10.2015

"Опет рижа!" -

- каже на овај Крлетов текст милијарду и по Кинеза.

А када ви, људи, спавате? Мислим, ако се дању самокритикујете, а ноћу пишете о томе... Свака вам част!

Ја к'о беба. Без осам сати пајања не могу ништа. А тешим се да је и то ресетовање исто тако битно као и самокритика... Јер сутра је увек нови дан, чак и онда када то за нас у једном тренутку престане да важи.

Иначе, код Саројана је то са храном јако важно. Поред онога са коњима и јахањем. Он ме је и научио да правим омлет са свим јестивим што затекнем у кући...

А пиринач? Преслан, бљутав, одличан... Док је тако, све је у реду. Једино ми тешко буде да га гутам када испадне као блато после кувања.




Milan Novković Milan Novković 09:11 18.10.2015

Re: "Опет рижа!" -

Он ме је и научио да правим омлет са свим јестивим што затекнем у кући

Ja umem da jedem sve po kući bez da nešto pravim - ako ovo nije Zen onda ne znam šta je?!
tasadebeli tasadebeli 09:15 18.10.2015

Re: "Опет рижа!" -

Milan Novković
Он ме је и научио да правим омлет са свим јестивим што затекнем у кући

Ja umem da jedem sve po kući bez da nešto pravim - ako ovo nije Zen onda ne znam šta je?!








docsumann docsumann 09:47 18.10.2015

Re: "Опет рижа!" -

А пиринач?


a pirinači ?!
uvijek su me bunile te ultimativno zbirne imenice. kao neka metafora totalitarističkog kolektiviteta. kao mrav ne može sam.

inače ga volem, naročito kad je skuvan potaman ...

tasadebeli tasadebeli 10:28 18.10.2015

Re: "Опет рижа!" -

docsumann

a pirinači ?!






Сад си ме начисто збунио са овим обликом... Нисам чуо, али одлично звучи, не мањка ти језичке креативности.


uvijek su me bunile te ultimativno zbirne imenice. kao neka metafora totalitarističkog kolektiviteta. kao mrav ne može sam.




Ултимативна збирност обично иде уз култ личности...

Ипак, када те именице употребимо за нешто (нпр. кувамо, па правимо питу, па једемо), онда постану и градивне именице, зар не?



Шта знам... Тако, ваљда, и треба да буде... Рачунам, џаба нам саборност (збирност) без градивности (идеје)... За било шта...



docsumann docsumann 10:32 18.10.2015

Re: "Опет рижа!" -

Ипак, када те именице употребимо за нешто (нпр. кувамо, па правимо питу, па једемо), онда постану и градивне именице, зар не?


e, da, na gradivne sam i mislio.

emsiemsi emsiemsi 14:37 18.10.2015

Re: "Опет рижа!" -

Milan Novković
Он ме је и научио да правим омлет са свим јестивим што затекнем у кући

Ja umem da jedem sve po kući bez da nešto pravim - ako ovo nije Zen onda ne znam šta je?!

Чуо сам да неки Ошо (или како се већ зове) каже да ништа, у ствари, није важно.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:25 18.10.2015

Re: "Опет рижа!" -

tasadebeli
Milan Novković
Он ме је и научио да правим омлет са свим јестивим што затекнем у кући

Ja umem da jedem sve po kući bez da nešto pravim - ako ovo nije Zen onda ne znam šta je?!










Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:04 18.10.2015

Re: "Опет рижа!" -

srdjan.pajic
Лукистрела

Аууу...
docsumann docsumann 09:16 18.10.2015

čekajući jedinicu na Šahtjora


... zen majstor poče da viče, histeriše i stade da razbija svoj mobilni telefon bacivši ga na zemlju i skačući po njemu.
myredneckself myredneckself 12:26 18.10.2015

Re: čekajući jedinicu na Šahtjora

Krle
Sve što radite nekad je bljutavo, nekad preslano, nekad odlično.
I dok je tako - sve je u redu.

Usput, bitna su razočarenja, i šta radimo posle njih.
The time of your life nisam čitala, ali sam gledala. Džejms Kegni u jednom trenutku kaže, sugerišući da je život lep i dobar, ako uživamo u njemu, kad nismo stalno nezadovoljni, statističari, knjigovođe ili ne daj bože stalno nakrajsrca:
Living is an art, it's not bookkeeping. It takes an awful lot of rehearsal for a man to get to be himself.



Milan Novković Milan Novković 12:49 18.10.2015

Re: čekajući jedinicu na Šahtjora

Living is an art, it's not bookkeeping. It takes an awful lot of rehearsal for a man to get to be himself.

Or no rehearsal at all!

Kad razmisliš o našoj faznoj tranziciji od deteta do "seasoned" odraslog često naletiš na pogrešno "uigravanje", a bili smo uigrani pre nego što smo "odrasli"
myredneckself myredneckself 14:50 18.10.2015

Re: čekajući jedinicu na Šahtjora

Milan
Or no rehearsal at all!

Bez priprema, impromptu?!
Može i tako.
Milan Novković Milan Novković 15:13 18.10.2015

Re: čekajući jedinicu na Šahtjora

myredneckself
Milan
Or no rehearsal at all!

Bez priprema, impromptu?!
Može i tako.

Ima dosta zabrinutih glasova koji misle kako su sva deca jako kreativna, ok, to mislimo svi, a onda mnogima ta kreativnost presuši kako ih provučemo kroz iglene uši školovanja i vaspitanja.

Zakidanje na igri i maltretiranje dece domaćim zadacima je skoro sigurno veća šteta nego korist.

Pa mnogi misle, i ja onomad čitao mišljenje ekipe sa MITja, no less, kako je budućnost učenja u više slobode i timskom radu na projektima sa ne previše definisanim granicama, gde ima i dosta prostora za samo-organizovanje, social networking i slično - daš klincima zadatak i "šutneš" ih iz razreda, njima učenje odjednom interesantno i zabavno.
JJ Beba JJ Beba 13:43 18.10.2015

ja bila

knjižari kod Ive, u Cetinjskoj.

bio je tu i Aca (Kothaj) i Bata (Dramićanin). Bata je kansije u JDP otvorio prvu privatnu knjižaru U SFRJ. čisto da se zna



Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:31 18.10.2015

Re: ja bila

Bata je kansije u JDP otvorio prvu privatnu knjižaru U SFRJ. čisto da se zna


Šta li je s njim?
docsumann docsumann 15:14 18.10.2015

kako je gore tako je i dole...


jasnaz jasnaz 16:15 18.10.2015

~|..

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:50 18.10.2015

Krle

Mada nije bitno šta ja mislim o tome, ipak ću da napišem: nije lepo što si obrisao komentar ovom kolegi koji je tvrdio da ili nisi pročitao Sarojana, ili bar priču koju pominješ u blogu, a i ako jesi, onda je nisi razumeo. Baška što je komentar bio prilično duhovit, i pristojan, nego je, čini mi se, i izneto opažanje tačno. Dobro, možda nije trebalo baš onako neuvijeno da ti utrlja epizodu sa Vladom Divljanom u nos, ali kakav si ti čovek ako ne možeš da izdržiš provokaciju, i da lepo odgovoriš na napisano, ili prosto ignorišeš, nego moraš da obrišeš?
tyson tyson 18:33 18.10.2015

Pravda za Krleta

Smorili su ti hejteri za medalju.


freehand freehand 18:39 18.10.2015

Re: Pravda za Krleta

tyson
Smorili su ti hejteri za medalju.



E, al ja pozdravljam ovaj pomirljivi cicosmacos Šabanov ton... Pazi kako je utanjio pa na note?! Nije lepo, nije trebalo...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:44 18.10.2015

Re: Pravda za Krleta

tyson
Smorili su ti hejteri za medalju.




Ali nepodnošljivo. To su sad već profesionalne psihopate.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:03 18.10.2015

Re: Pravda za Krleta

tyson
Smorili su ti hejteri za medalju.




Lako je proglasiti nekog za hejtera ako si mu prethodno obrisao komentar a po svoj prilici ga i banovao, pa ne može da se brani. To rade samo bedni ljudi.
emsiemsi emsiemsi 20:07 18.10.2015

Re: Pravda za Krleta

srdjan.pajic
tyson
Smorili su ti hejteri za medalju.




Lako je proglasiti nekog za hejtera ako si mu prethodno obrisao komentar a po svoj prilici ga i banovao, pa ne može da se brani. To rade samo bedni ljudi.

Сада си га и ти угасио.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:23 18.10.2015

Re: Pravda za Krleta

emsiemsi
srdjan.pajic
tyson
Smorili su ti hejteri za medalju.




Lako je proglasiti nekog za hejtera ako si mu prethodno obrisao komentar a po svoj prilici ga i banovao, pa ne može da se brani. To rade samo bedni ljudi.

Сада си га и ти угасио.


Pa, dobro, daj da se onda izljubimo, Čarli

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:29 18.10.2015

Re: Pravda za Krleta

srdjan.pajic
emsiemsi
srdjan.pajic
tyson
Smorili su ti hejteri za medalju.




Lako je proglasiti nekog za hejtera ako si mu prethodno obrisao komentar a po svoj prilici ga i banovao, pa ne može da se brani. To rade samo bedni ljudi.

Сада си га и ти угасио.


Pa, dobro, daj da se onda izljubimo, Čarli



EDIT: Sad vidim da sam malo jeo govna: Krle nije banovao, nego je samo obrisao sporni komentar, za to se izvinjavam.
emsiemsi emsiemsi 20:32 18.10.2015

Re: Pravda za Krleta

srdjan.pajic
emsiemsi
srdjan.pajic
tyson
Smorili su ti hejteri za medalju.




Lako je proglasiti nekog za hejtera ako si mu prethodno obrisao komentar a po svoj prilici ga i banovao, pa ne može da se brani. To rade samo bedni ljudi.

Сада си га и ти угасио.


Pa, dobro, daj da se onda izljubimo, Čarli


Не могу.
У ствари, теби би било непријатно, јер сам са качамаком јео бели лук.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:34 18.10.2015

Re: Pravda za Krleta

emsiemsi

У ствари, теби би било непријатно, јер сам са качамаком јео бели лук.


O, isuse, izbaciće te žena iz kuće.
tyson tyson 22:00 18.10.2015

Re: Pravda za Krleta

Lako je proglasiti nekog za hejtera ako si mu prethodno obrisao komentar a po svoj prilici ga i banovao, pa ne može da se brani. To rade samo bedni ljudi.

Ah, da; neizostavna etička naricaljka...


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:11 18.10.2015

Re: Pravda za Krleta

tyson
Lako je proglasiti nekog za hejtera ako si mu prethodno obrisao komentar a po svoj prilici ga i banovao, pa ne može da se brani. To rade samo bedni ljudi.

Ah, da; neizostavna etička naricaljka...




Militantni blogeri.

abronsius abronsius 13:11 19.10.2015

Re: Pravda za Krleta


stefan.hauzer stefan.hauzer 13:19 19.10.2015

Re: Pravda za Krleta

Smorili su ti hejteri za medalju.

Šta su to hejteri i gde to može da se kupi? Da nisi mislio na haltere? I mene su smorili i uopšte mi nisu seksi, a tek brushalteri.. mislim da cice treba da prestanu da ih nose. Pravda za gole grudi!
niccolo niccolo 14:10 19.10.2015

Re: Pravda za Krleta

a tek brushalteri.. mislim da cice treba da prestanu da ih nose

Podržavam.
emsiemsi emsiemsi 14:31 19.10.2015

Re: Pravda za Krleta

stefan.hauzer
Smorili su ti hejteri za medalju.

Šta su to hejteri i gde to može da se kupi? Da nisi mislio na haltere? I mene su smorili i uopšte mi nisu seksi, a tek brushalteri.. mislim da cice treba da prestanu da ih nose. Pravda za gole grudi!

Ти се зајебаваш око озбиљних ствари - немој секс да срозаваш на ниво политике.
tyson tyson 15:57 19.10.2015

Re: Pravda za Krleta

"I onda se zahuktalo.

- Marš tamo, magarčino nepismena! - napisao je Krstić, da bi Šutanovac uzvratio da je bivši savetnik “arhitekta Tadićevog poraza kako izbornog, tako političkog! Urednik tabloida i master plasiranja medijskih afera”.

Krstić je nastavio uvredom: “Ti nisi cenio Mikijev rad?! Bizgovu bezrepi!”

- Naravno da nisam i to nije nepoznato. A ti si tad bio na dijeti pa nisi kapirao. I upristoji se - replicirao je Šutanovac. "

Bolje bi ti bilo da povedeš računa o tome šta objavljuješ na Blogu B92.

Jedan blog je nestao u vidu lastinog repa zbog sličnog jezika baš tu pre neki dan.


jasnaz jasnaz 20:09 18.10.2015

čokolada

cassiopeia cassiopeia 08:36 19.10.2015

Re: čokolada

Hvala ti, Jasna!
Jukie Jukie 04:22 19.10.2015

Pasulj

Ima kod Sarojana (u knjizi Tata, ti si lud) i deo sa kuvanjem pasulja.

Prvo su pažljivo istresli pasulj iz tegle na sto i onda je dečak trebalo da prebroji zrna i izdvoji pasulj koji nije savršen.
-I šta si zaključio?
-(parafraziram, nemam tekst) Ima 105 dobrih zrna pasulja, ova četiri imaju oguljenu pokožicu, ova dva imaju polomljen vrh, ovo ima neku tačku a ova dva su žuti pasulj.
-Odlično.
-Šta ćeš da radiš sa njima?
-Baciću ih u lonac zajedno sa ostalima.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:02 19.10.2015

Re: Pasulj

Jukie
Ima kod Sarojana (u knjizi Tata, ti si lud) i deo sa kuvanjem pasulja.

Prvo su pažljivo istresli pasulj iz tegle na sto i onda je dečak trebalo da prebroji zrna i izdvoji pasulj koji nije savršen.
-I šta si zaključio?
-(parafraziram, nemam tekst) Ima 105 dobrih zrna pasulja, ova četiri imaju oguljenu pokožicu, ova dva imaju polomljen vrh, ovo ima neku tačku a ova dva su žuti pasulj.
-Odlično.
-Šta ćeš da radiš sa njima?
-Baciću ih u lonac zajedno sa ostalima.


Super je taj deo, zaboravio sam na njega...

Zaboravio sam da napomenem, i ja sam parafrazirao priču u blogu, po sećanju, a čitao sam je pre jedno 30 godina.
tasadebeli tasadebeli 08:30 20.10.2015

Re: Pasulj

Nebojsa Krstic

Super je taj deo, zaboravio sam na njega...



Отуд мени и оно о омлету...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana