Istorija| Literatura| Ljubav| Obrazovanje| Umetnost

banka

jasnaz RSS / 29.10.2015. u 23:46

2-e8408830ec.jpg

 

 

 

 

Zadatak je da se spase stotinu knjiga.

BH 

 

 

 

Još jedna velika, jednonedeljna prodavnica knjiga, poslovično upriličena na beogradskom sajmu, prvog novembra biće rasklopljena… do sledećeg oktobra knjige će se razgledati i kupovati u knjižarama par velikih izdavačko-knjižarskih lanaca i (još) par onih 'sklonih manjim tiražima'. Jedna od takvih – BEOPOLIS  – ponudila je sebi atmosferski sličnim izlagačima (FABRIKA KNJIGA, BOOKA ...) prostor za jedno, reklo bi se, kamerno, prikazivanje knjiga. Sajam, takoreći. Koji je u toku….

Pored novih naslova, poređanih u izložbenom delu prostora u Makedonskoj br. 30, naiđoh danas na jedan koji je inspirisao ovaj post: 'STO KNJIGA' Bele Hamvaša, TARDIS, Beograd (2011),  u prevodu Save Babića. Koji kaže:

Reč čovekova tokom milenijuma, najpre usmena, potom zabeležena – poprimala je značaj duhovne vertikale, pretvarala se u zaokružen mit, u sakralno delo, kasnije pak, kada su izuzetni stvaraoci stupili na scenu – preostala su nam (ako su sačuvana) svedočanstva i umetnička (književna) dela.

Hamvaš, u prvim rečenicama uvoda, obrazlaže motiv za sastavljanje svoje zbirke:

Zadatak je da se spase stotinu knjiga. Svejedno je da li iz opsednutog grada ili iz opsednutog sveta (!*). Takvih stotinu knjiga s kojima bi se, ako bi nestale sve ostale knjige, uglavnom mogla uspostaviti književna linija čovečanstva.

Evo ih:

60-19ad71efd4.jpg

61-6b43b8e841.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bela Hamvaš je uz svaki od svojih stotinu književnih izbora ispisao i maleni esej, koji govori i o njemu kao jednom od većih erudita koje je 20. vek imao, i o naslovima, i o istoriji čovečanstva, kroz istoriju ljudske potrebe da nas promišlja i zapisuje.

________________________________

 

Šta je moja margina večeras?

~ Da li je ovih stotinu knjiga moguće imati u jednoj nacionalnoj biblioteci – prevedene! – u svakome trenutku njenog postojanja – kao moguću sigurnost?

~ Da li je svakome od nas pametno, možda dovoljno, poslušati Hamvašev savet:

Bar jedna od ovih stotinu knjiga bi uvek trebalo da se nalazi na noćnom ormariću, kako bi čovek, ako ne više, ono bar jednu jedinu reč pročitao pre spavanja i od istinskog sadržaja ljudskog bića bar nešto poneo sa sobom, kao svetlost, u noćnu tamu.

~ Da li će knjiga, na tom noćnom ormariću, uspeti da o(p)stane…

 

______________________

*uzvičnik: prim. autora posta 

_______________ 

 

ciao jjb : )

 

 

 



Komentari (52)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zemljanin zemljanin 01:08 30.10.2015

subjektivno

ovako, na prvu loptu, ima dosta subjektivnih izbora ... reklo bi se da pripada evropsko-hrišćamnskoj kulturi pa su mu, većinom i izbori takvi ... ali staviti StariZavet a izostaviti, recimo, EP o Gilgamešu je skandalozno ... da ne ulazim u Rim i tako dalje ... negde bih se složio da nije greška imati neke od ovih na "noćnom stočiću" ali ne tako isključivo ...
emsiemsi emsiemsi 06:06 30.10.2015

Re: subjektivno

zemljanin
ovako, na prvu loptu, ima dosta subjektivnih izbora ... reklo bi se da pripada evropsko-hrišćamnskoj kulturi pa su mu, većinom i izbori takvi ... ali staviti StariZavet a izostaviti, recimo, EP o Gilgamešu je skandalozno ... da ne ulazim u Rim i tako dalje ... negde bih se složio da nije greška imati neke od ovih na "noćnom stočiću" ali ne tako isključivo ...

Bar jedna od ovih stotinu knjiga bi uvek trebalo da se nalazi na noćnom ormariću, kako bi čovek, ako ne više, ono bar jednu jedinu reč pročitao pre spavanja i od istinskog sadržaja ljudskog bića bar nešto poneo sa sobom, kao svetlost, u noćnu tamu.

Мени је на ноћном ормарићу довољан даљински за ТВ.
Наместим тајмер на 10 минута - и милина.
silver silver 08:49 30.10.2015

Re: subjektivno

Lista sadrzi dosta slavnih imena, svakako...ali ne vidim neke koji bi bili, po gore navedenom kriterijumu "duhovne vertikale covecanstva" objektivno neizostavni. Ne uzeti u obzir Ep o Gilgamesu jeste skandalozno. Ne verujem svojim ocima da nema jednog Aristotela, o njegovom uticaju ne treba trositi reci. Bez Aristotela 'traziti svetlost u nocnoj tami'?

Nema Kafke, nema Tomasa Mana, Oskara Vajlda, Edgara Alana Poa, Bajrona, Prusta, Makjavelija (no, dobro, sigurno je to moj subjektivni izbor za nocni stocic :)...cudim se da je James Joyce svrstan u "Englesku"-irski pisac koji je proslavio Dublin.

Sa druge strane, sama poruka o neophodnosti citanja, prosvecenosti, pisanoj reci je vredna svakog postovanja.

reanimator reanimator 09:07 30.10.2015

Re: subjektivno

Nema Kafke, nema Tomasa Mana, Oskara Vajlda, Edgara Alana Poa, Bajrona, Prusta, Makjavelija

Nema "Life and Style" by Zorannah, a ušla u 10 najprodavanijih na sajmu knjiga!?
Pravda za Zorannah!
cassiopeia cassiopeia 09:28 30.10.2015

Re: subjektivno

reanimator
Nema "Life and Style" by Zorannah, a ušla u 10 najprodavanijih na sajmu knjiga!?
Pravda za Zorannah!


Jesi li video što se na fb povela rasprava, svako malo natrčim na komentare o njoj i knjizi.
Malo skeri izgledaju oni redovi za autogram, gomile devojčica obeznanjenih od sreće što će im se ona osmehnuti.
cassiopeia cassiopeia 09:32 30.10.2015

Re: subjektivno

silver
Lista sadrzi dosta slavnih imena, svakako...ali ne vidim neke koji bi bili, po gore navedenom kriterijumu "duhovne vertikale covecanstva" objektivno neizostavni. Ne uzeti u obzir Ep o Gilgamesu jeste skandalozno. Ne verujem svojim ocima da nema jednog Aristotela, o njegovom uticaju ne treba trositi reci. Bez Aristotela 'traziti svetlost u nocnoj tami'?

Nema Kafke, nema Tomasa Mana, Oskara Vajlda, Edgara Alana Poa, Bajrona, Prusta, Makjavelija (no, dobro, sigurno je to moj subjektivni izbor za nocni stocic :)...cudim se da je James Joyce svrstan u "Englesku"-irski pisac koji je proslavio Dublin.

Sa druge strane, sama poruka o neophodnosti citanja, prosvecenosti, pisanoj reci je vredna svakog postovanja.



Poslednja rečenica je zapravo suština. Sam spisak, kakav god bio i ko god ga napravio, biće predmet diskusije. Knjiga me je više zaintrigirala zbog autorovih razmišljanja zašto baš ta knjiga.
svarog svarog 09:34 30.10.2015

Re: subjektivno

reanimator
Nema Kafke, nema Tomasa Mana, Oskara Vajlda, Edgara Alana Poa, Bajrona, Prusta, Makjavelija

Nema "Life and Style" by Zorannah, a ušla u 10 najprodavanijih na sajmu knjiga!?
Pravda za Zorannah!


Zove me žena juče uspaničena sa sajma, kaže ne možeš da veruješ čemu upravo prisustvujem. Zorana (za koju sam juče pre podne tek čuo na tviteru, navodno knjiga joj košta 1.200 din ) silazi niz neke stepenice i snima se telefonom a ispod nje horda klinaca koji vrište i ruše sve pred sobom
silver silver 10:02 30.10.2015

Re: subjektivno

Poslednja rečenica je zapravo suština. Sam spisak, kakav god bio i ko god ga napravio, biće predmet diskusije. Knjiga me je više zaintrigirala zbog autorovih razmišljanja zašto baš ta knjiga.


Slazem se u potpunosti, cassiopeia. Lista od 100 dela je vec sama po sebi ogranicavajuca a izbor je sasvim subjektivan. Zadatak 'da se spase' stotinu knjiga-strasan, nezahvalan; na pamet mi pade Ime Ruze i pozar u biblioteci, kako je taj bol, spasavanje knjiga od unistenja i zaborava opisao Umberto Eco kroz lik Williama od Baskervilla.

Ne znam ko je Zorannah :) Kladim se da bi ti njeni mnogobrojni citaoci radije spasili njen 'Life and style' nego nekog Majstora Ekharta ili Upanisade, ko ce to da cita (bre :)
cassiopeia cassiopeia 10:11 30.10.2015

Re: subjektivno

Ne znam ko je Zorannah :) Kladim se da bi ti njeni mnogobrojni citaoci radije spasili njen 'Life and style' nego nekog Majstora Ekharta ili Upanisade, ko ce to da cita (bre :)


Ja prošle godine naletim na njen klip na youtubu o spremanju omleta. I saznam da muškarcima treba omlet od deset jaja. I tako... Vrlo rečita mlada dama

Neće da čitaju ako im zamara mozak. Pazi, moja klinka čita dosta i voli knjige. Ali muka živa kad treba čitati nešto ozbiljnije, ako je baš ne zainteresuje na prvu loptu. Internet mozak novih generacija je čudo.
silver silver 10:34 30.10.2015

Re: subjektivno

Zaintrigirana, sad sam pogledala Omlet clip. Koje foliranje, ali pun je Youtube slicnih likova, sve sami zivotni saveti i 'stil'.

I to za internet mozak novih generacija je tacno: cesto me odusevi koliko mladi barataju tehnikom i kako su otvoreni za novine, ali ih neprekidno treba podsticati da vole i klasicnu stampanu knjigu. Vazno je da zavole da citaju i razviju odnos prema knjigama uopste, kasnije ce stici i zelja za ozbiljnim knjigama. Neke knjige dobiju sasvim novi smisao u kasnijim etapama zivota.
angie01 angie01 10:53 30.10.2015

Re: subjektivno

cassiopeia
reanimator
Nema "Life and Style" by Zorannah, a ušla u 10 najprodavanijih na sajmu knjiga!?
Pravda za Zorannah!


Jesi li video što se na fb povela rasprava, svako malo natrčim na komentare o njoj i knjizi.
Malo skeri izgledaju oni redovi za autogram, gomile devojčica obeznanjenih od sreće što će im se ona osmehnuti.


ja bih veoma razumela devojcice da gospodjica autorka i stilista
stvarno daje neke super giga mega savete i da u njma pokazuje neku osobenost stila, ukusa, estetike i da kao krajnji rezultat imamo neko vizuelno fashion skockavanje, koje bi uticalo na pravilno formiranje ukusa,....ali avaj, sve sto sam ikada imala prilike da vidim od rada miz Zorannah- na raznim portalima, je u najboljem slucaju kopiranje Burdinog stajlinga za istocnu Evropu, staro izdanje,...uopste ne kapiram sta su kod nje moda & stil...skroz je dosadna i neinventivna, nekreativna,...da nije naznaceno da je to ona bombasticnim naslovom, nikada mi se oko ne bi zadrzalo na tome sta nudi.
jasnaz jasnaz 10:59 30.10.2015

: subjektivno

silver
Poslednja rečenica je zapravo suština. Sam spisak, kakav god bio i ko god ga napravio, biće predmet diskusije. Knjiga me je više zaintrigirala zbog autorovih razmišljanja zašto baš ta knjiga.


Slazem se u potpunosti, cassiopeia. Lista od 100 dela je vec sama po sebi ogranicavajuca a izbor je sasvim subjektivan. Zadatak 'da se spase' stotinu knjiga-strasan, nezahvalan; na pamet mi pade Ime Ruze i pozar u biblioteci, kako je taj bol, spasavanje knjiga od unistenja i zaborava opisao Umberto Eco kroz lik Williama od Baskervilla.

Ne znam ko je Zorannah :) Kladim se da bi ti njeni mnogobrojni citaoci radije spasili njen 'Life and style' nego nekog Majstora Ekharta ili Upanisade, ko ce to da cita (bre :)


@silver, ne samo što si odgovorila svima (i sebi:) u moje ime, nego si mi i dala šlagvort za pitanje koje mi se javlja kao margina ovog jutra: Da li bi oni koji nisu pročitali ni jednu knjigu iz ove ili neke njoj slične liste, bili spremni da brane ono što lista garantuje?

A evo i Hamvaša:
Individualni ukus će izmeniti deset knjiga u ovom katalogu, možda dvadeset, eventualno trideset. Odstupanja se mogu napadati i braniti. Za pedeset dela svi ćemo se bezuslovno saglasiti; eventualno za šezdeset, u najpovoljnijem slučaju za osamdeset. Sudeći prema verovatnoći - za najvažnijih osamdeset.

Pa... dao je prostora :)
U obzir treba uzeti i činjenicu da sredinom prošlog veka, kada je sastavljao katalog, neki pisci koje pominješ još nisu bili dovoljno vidljivi i potvrđeni... Ja bih se pridružila njegovom prevodiocu i poznavaocu, Savi Babiću, i 'tražila' Čehova!
reanimator reanimator 11:02 30.10.2015

Re: : subjektivno

U obzir treba uzeti i činjenicu da sredinom prošlog veka, kada je sastavljao katalog, neki pisci koje pominješ još nisu bili dovoljno vidljivi i potvrđeni

Npr Zorannah (vezao sam se, ne mogu da stanem)
angie01 angie01 11:05 30.10.2015

Re: : subjektivno

Hajnrih Bel, Maks Fris, Johanes Mario Zimel, Stefan Zvajg, Markes&Borhes:), Bukovski,...
jasnaz jasnaz 11:10 30.10.2015

Re: subjektivno

reanimator

Nema "Life and Style" by Zorannah, a ušla u 10 najprodavanijih na sajmu knjiga!?
Pravda za Zorannah!


:)) podržavam tvoju beznadežnu borbu :) aLi: njen vek dolazi...
(smajli koji je zaboravio zašto je prvobitno, davno jednom, nacrtan)
reanimator reanimator 11:15 30.10.2015

Re: subjektivno

:)) podržavam tvoju beznadežnu borbu :) aLi: njen vek dolazi...

Hvala na podršci, znači mi :) Već nas je dvoje..sasvim dovoljno za započinjanje "Svi mi koji..." fejsbuk kampanje :)
Jesi li video što se na fb povela rasprava, svako malo natrčim na komentare o njoj i knjizi.

Tek će se povede
Zove me žena juče uspaničena sa sajma, kaže ne možeš da veruješ čemu upravo prisustvujem.

I nju ćemo da uključimo. Čoveče, sve nas je više..plenum u najavi

PS
Zlotvori ne miruju :)
PS
#knjiggah
jasnaz jasnaz 11:21 30.10.2015

Reeeee : objektivno



.. ponestaje mi smajlija
4krofnica 4krofnica 11:30 30.10.2015

Re: subjektivno

a prošle godine naletim na njen klip na youtubu o spremanju omleta


eh, da..ima i onaj gde postavljaju pitanja modno ushićenim blogerkama, pa su našu Zorannahhuu pitali za neki Manga lik, njoj se baš sviđa :)
<Fake questions at the catwalks during Milano Fashion Week> (skoči na 1:00)

verujem da će mnogi biti zavidni ako kažem da sam malopre držala u rukama tu knjigu, koleginica kupila sestričini i to izgleda kao spomenar iz petog razreda, izlepljene poruke i slike, modni kroki, minimalizam tuposti za generacije koje su odrasle šetajući tržnim centrima. evo da zagolicam radoznalost, deo iz knjige:

Obrve. Bez obrva nigde. Samo pazite da deluju prirodno i da lukovi nisu preoštri.

dakle, ne izlazite iz kuće bez obrva.

imam bolji predlog ako ste već na sajmu a to je da pazarite <LIceUlice>, koji prodaju marginalizovani ljudi. ima šta da se pročita, košta 150 dindzi a nekome pomažete kupovinom.



angie01 angie01 11:35 30.10.2015

Re: subjektivno

i i to izgleda kao spomenar iz petog razreda,


bas sam to htela da kazem, evo, otvorila sam prozor za komentar, posle citanja linka koji je postavio re, kad ono, evo ti vec rekla.
svarog svarog 11:48 30.10.2015

Re: subjektivno

hehe pa vi ste ovde dobro upoznati sa likom i delom. To je baš lepo
angie01 angie01 12:09 30.10.2015

Re: subjektivno

hehe pa vi ste ovde dobro upoznati sa likom i delom.


pa je l poznata il' nije?!
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:42 30.10.2015

Re: subjektivno

dakle, ne izlazite iz kuće bez obrva.

Ovo me podseća, na priču jednog ortaka koji se brijao i zasvrbeo ga potiljak, pa se nevesno počešao, onom rukom kojom je držao brijač. Naravno, da je nakon toga, morao obrijati celu glavu, ostale mu samo obrve:)



reanimator reanimator 12:47 30.10.2015

Re: subjektivno

dakle, ne izlazite iz kuće bez obrva.

Ovo me podseća, na...

Ja rek'o na...
Znam, znam, dosadni smo sa forom..
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:52 30.10.2015

Re: subjektivno



Ne želim ni da znam, kako ti znaš ovu pesmu..
angie01 angie01 12:58 30.10.2015

Re: subjektivno

„Bolje izdati knjigu nego prijatelja...."

(iz Alana Forda)

angie01 angie01 13:00 30.10.2015

Re: subjektivno

Ja rek'o na...


PRE JE OVO LAJTMOTIV
reanimator reanimator 13:02 30.10.2015

Re: subjektivno

Ne želim ni da znam, kako ti znaš ovu pesmu..

Ah, Momčilo, Zorannah... Da parafraziram Yehuda Amichaia : Kada je u pitanju moj život, ja sam uvek Venecija: sve ono što su u drugima ulice, u meni su tekuća i mračna putovanja tokom kojih stižem..
drzura drzura 13:36 30.10.2015

Re: : subjektivno

'tražila' Čehova!


OBAVEZNO !!!!
silver silver 13:54 30.10.2015

Re: : subjektivno

Dobro i vazno pitanje Jasnaz, mozda i najvaznije: za tu odbranu potrebna je svest o vrednosti ovih knjiga cak i da one nisu procitane.

Hvala za dodatni citat gde Hamvas objasnjava izbor i ostavlja prostor za izmenu ili dodatak. To je ispravno i za mene, sasvim dovoljno
gedza.73 gedza.73 14:06 30.10.2015

Re: subjektivno

stefan.hauzer
Ovo me podseća, na priču jednog ortaka koji se brijao i zasvrbeo ga potiljak, koji se nevesno počešao, onom rukom kojom je držao brijač. Naravno, da je nakon toga, morao obrijati celu glavu, ostale mu samo obrve:)

Evo ti još jedne priče.
Ceo dan ravnam grederom neku zemlju. Uveče počnem da čitam Hiperion (navukli me oni IT sektaši), svrbi čelo. Nesvesno se počešem a na čelu izbočina.
Nije udarac, nije insekt...
Tek sutradan provalim da sam u kapi imao čičak koji je ceo dan iritirao kožu.
Debelokožac. I selja.
Nikad čuo za Zorannah. Koji ste vi srećnici što ne živite u provinciji.
Bar jedna od ovih stotinu knjiga bi uvek trebalo da se nalazi na noćnom ormariću, kako bi čovek, ako ne više, ono bar jednu jedinu reč pročitao pre spavanja i od istinskog sadržaja ljudskog bića bar nešto poneo sa sobom, kao svetlost, u noćnu tamu.

Mislim da je Vergilije (sa spiska) napisao 'kad bi ljudima brige na licu pisale, mnoge, kojima zavidimo, bi sažaljevali' (ako je njegova i ako je tačno prenesena)

Što kaže onaj pandur lala iz 'vratiće se rode' retko lepa misao.
emsiemsi emsiemsi 14:21 30.10.2015

Re: subjektivno

silver
Zaintrigirana, sad sam pogledala Omlet clip. Koje foliranje, ali pun je Youtube slicnih likova, sve sami zivotni saveti i 'stil'.

I to za internet mozak novih generacija je tacno: cesto me odusevi koliko mladi barataju tehnikom i kako su otvoreni za novine, ali ih neprekidno treba podsticati da vole i klasicnu stampanu knjigu. Vazno je da zavole da citaju i razviju odnos prema knjigama uopste, kasnije ce stici i zelja za ozbiljnim knjigama. Neke knjige dobiju sasvim novi smisao u kasnijim etapama zivota.

Ма који ће им читање ?
emsiemsi emsiemsi 14:23 30.10.2015

Re: : subjektivno

angie01
Hajnrih Bel, Maks Fris, Johanes Mario Zimel, Stefan Zvajg, Markes&Borhes:), Bukovski,...

Који су ти ови - чуо сам само за последњу тројицу !?
emsiemsi emsiemsi 14:26 30.10.2015

Re: subjektivno

reanimator
Ne želim ni da znam, kako ti znaš ovu pesmu..

Ah, Momčilo, Zorannah... Da parafraziram Yehuda Amichaia : Kada je u pitanju moj život, ja sam uvek Venecija: sve ono što su u drugima ulice, u meni su tekuća i mračna putovanja tokom kojih stižem..

Одвратна ми она блатњава водурина по венцијанским "улицама ".
reanimator reanimator 14:29 30.10.2015

Re: subjektivno

Одвратна ми она блатњава водурина по венцијанским "улицама ".

Ne znaš ti Čarli šta je ljubav..
emsiemsi emsiemsi 14:29 30.10.2015

Re: subjektivno

gedza.73
stefan.hauzer
Ovo me podseća, na priču jednog ortaka koji se brijao i zasvrbeo ga potiljak, koji se nevesno počešao, onom rukom kojom je držao brijač. Naravno, da je nakon toga, morao obrijati celu glavu, ostale mu samo obrve:)

Evo ti još jedne priče.
Ceo dan ravnam grederom neku zemlju. Uveče počnem da čitam Hiperion (navukli me oni IT sektaši), svrbi čelo. Nesvesno se počešem a na čelu izbočina.
Nije udarac, nije insekt...
Tek sutradan provalim da sam u kapi imao čičak koji je ceo dan iritirao kožu.
Debelokožac. I selja.
Nikad čuo za Zorannah. Koji ste vi srećnici što ne živite u provinciji.
Bar jedna od ovih stotinu knjiga bi uvek trebalo da se nalazi na noćnom ormariću, kako bi čovek, ako ne više, ono bar jednu jedinu reč pročitao pre spavanja i od istinskog sadržaja ljudskog bića bar nešto poneo sa sobom, kao svetlost, u noćnu tamu.

Mislim da je Vergilije (sa spiska) napisao 'kad bi ljudima brige na licu pisale, mnoge, kojima zavidimo, bi sažaljevali' (ako je njegova i ako je tačno prenesena)

Što kaže onaj pandur lala iz 'vratiće se rode' retko lepa misao.

Али ти зато, када ти све досади, седнеш на гредер, па равнај тамо - овамо.
emsiemsi emsiemsi 14:51 30.10.2015

Re: subjektivno

reanimator
Одвратна ми она блатњава водурина по венцијанским "улицама ".

Ne znaš ti Čarli šta je ljubav..

Ма немој !?
jasnaz jasnaz 15:39 30.10.2015

: Čičak se Hiperionom

izbija : )

gedza.73
retko lepa misao.



jasnaz jasnaz 15:44 30.10.2015

: : :

silver

Hvala za dodatni citat gde Hamvas objasnjava izbor i ostavlja prostor za izmenu ili dodatak. To je ispravno i za mene, sasvim dovoljno




Ume da bude nezgodno kada se o ovakvim izborima piše bez mnogo uvoda i objašnjenja, ali ja ne volim dugačke postove : )

jasnaz jasnaz 15:48 30.10.2015

: subjeeeektivno

4krofnica

dakle, ne izlazite iz kuće bez obrva.


evo ih tražim već već po' sata -?- šta ti je bibliJ(ofil)ska rasejanost : )


jasnaz jasnaz 15:49 30.10.2015

: : Čehov :

drzura


jasnaz jasnaz 15:50 30.10.2015

: objektivno !

angie01
„Bolje izdati knjigu nego prijatelja...."

(iz Alana Forda)




jasnaz jasnaz 15:56 30.10.2015

: ~~

stefan.hauzer

(: ostale mu samo obrve:)

Jukie Jukie 18:49 30.10.2015

Re: subjektivno

svarog
Zorana (za koju sam juče pre podne tek čuo na tviteru, navodno knjiga joj košta 1.200 din )

Ajoj, video sam knjigu u nekom prilogu, ta knjiga je slikovnica sa slikama dotične Zorane i vrlo malo teksta.

Baš lepo od Zorane što se potrudila da i tih 1000-1500 polupismenih poluinteligentnih devojčica (hej, hej, hej, uspele su da pronađu zgradu Sajma i da prepoznaju Zoranu koju su videle samo na slici) osete taj doživljaj kako je kada neko čita knjigu i to mu prija...

Ko bi od nas to uradio? Niko. Jadna deca bi patila a ovako su srećna...
jasnaz jasnaz 23:55 30.10.2015

: da se bolje čujemo


@Jukie, svaka devojčica na ovom svetu, pa i u ovom gradu, zaslužuje da pročita bar jednu 'slikovnicu' od (97.) Dikensa!

alselone alselone 16:10 31.10.2015

Re: subjektivno

Uveče počnem da čitam Hiperion

gedza.73 gedza.73 21:39 31.10.2015

Re: subjektivno

Naleteo sam na deo gde se detektivka fajta gola i kaže kako postoje brojni nedostaci kad se boriš nag i da je potrebno prevazići psihološki osećaj ranjivosti.
Skoro sto posto sam siguran da sam pročitao identičnu rečenicu samo od muškog glavnog lika.
Pre neku godinu pored priča Orsona Skota, Roberta Silveberga, Ursule Legvin (morao sam da jurim knjigu kako bi prepisao imena pisaca, nikako da upamtim ko je šta napisao) pročitam priču Stivena Kinga i navučem se na serijal knjiga 'Mračna kula'.
Pored priče povuče me prva knjiga pa onda redom. U jednoj od knjiga mislim da Roland kaže skoro isto što i Lamija, ergo King je ubacivao u priče sve što je mogao da ukrade... Mrzelo me da odustanem pa pređem sve. Proširio je ciljnu grupu, upakovao lagano štivo za šire narodne mase i to, verovatno, dobro prodao.
Ti si mi dao ideju (i Maksa).
Hiperion

Ubiše me neke teške teme, ovo me tako opusti.
Tebi sam dužan duplo piće.
jasnaz jasnaz 15:35 30.10.2015

.. još malo Hamvaša,

ako Zorannah (ili kako se već ovo speluje) neće smetati :)


33. Heraklit

Sačuvalo nam se sto trideset rečenica (polurečenica) i o ovih sto trideset fragmenata napisano je bar hiljadu tri stotine knjiga, i to ne baš sasvim glupih ljudi. Razumeti? Odgonetnuti? Protumačiti? Ne: približiti mu se. Razmišljati o onome što je rekao, i zaroniti u beskrajnost njegovih reči.


marco_de.manccini marco_de.manccini 17:30 30.10.2015

Не излазити никуд без 100 књига

Много старо све то.

Али ме зато заинтригирала ова Зоранах.
jasnaz jasnaz 23:38 30.10.2015

: Не излазити никуд без 100 књига

marco_de.manccini
Много старо све то.


Nemoj tako, družeMarko! Nađi mi ozbiljnog čoveka bez vetrenjača.

57. Servantes

Da se nije rodio Servantes, Evropejac ne bi još ni ovoliko razumeo sebe koliko se danas razume. Svaki narod je znao za ideal i zna za njega i znaće za njega. Ali da narod propadne u ideji, to je znala samo Evropa - Platon i Don Kihot.


marco_de.manccini marco_de.manccini 00:17 31.10.2015

Re: : Не излазити никуд без 100 књига

Ех, пронађе је, мислио сам да нећеш приметити : )
AlexDunja AlexDunja 21:45 30.10.2015

knjige postoje

mladi ljudi koji čitaju postoje,
sve je u redu.
knjige će biti ok i u elektronskoj formi.

nikada baš mnogo ljudi nije čitalo ozbiljne knjige,
ja nekako imam utisak da se taj procenat ne menja dramatično,
samo su dramatučno vidljiviji oni okoji ne čitaju.

nebitno:)
jasnaz jasnaz 23:46 30.10.2015

: knjige postoje

AlexDunja
mladi ljudi koji čitaju postoje,
sve je u redu.
knjige će biti ok i u elektronskoj formi.

nikada baš mnogo ljudi nije čitalo ozbiljne knjige,
ja nekako imam utisak da se taj procenat ne menja dramatično,
samo su dramatučno vidljiviji oni okoji ne čitaju.

nebitno:)


potpisujem - sve!
možda ne baš ovo 'nebitno', ali to već traži veџbanje gimnastike prihvatanja :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana