Gastronauti| Putovanja| Reč i slika| Region| Život

Pisma iz Norveške

bocvena RSS / 12.11.2015. u 14:28

       Ne, nisam bila u Norveškoj.
       Bila sam na Zlatiboru. I u Višegradu.


      Tamo mi je bilo kao u Norveškoj:)

       Ok, popušta mi mozak od godina, srpskih reformi i porodičnih problema, ali nisam skroz pobrljavila. Sg ću vam objAsnim otkud Norveška u mom srcu (iako je dala Kvislinga:) Išlo nas je dvanaestoro: šestoro dece i šestoro odraslih. Prava ekskurzija sa povraćanjem, pevanjem, plakanjem, smejanjem, pešačenjem, kulturom i hranom. Dakle, sve po redu i kako dolikuje. Neću opet zlatiborepitajtaru i cinoberdrveće, ali moram da opišem srpski slow food u restoranu „Pećinar" u Ljubišu (za one koji ne znaju - odatle je Ljubivoje Ršumović). Stigli smo mrtvi gladni, deca se presamitila, a vlasnik čio, veseo, uslužan i ekspeditivan, reče: Mi nemamo jelovnik i imamo tri jela. Samo se opustite i prepustite sve meni. Za gospodu rakijica, za dame medovača, za dečicu domaći sok od jabuke. Ne, nemamo koka kolu! I onda kreće iznošenje okruglih drvenih pladnjeva punih zlatiborskih čudesa: dve vrste pršute, kobasice, starinska proja, kajmak, sir kravlji, ajvar, kis'o kupus i ljuta somborka u sosu od paradajza s belim lukom...nešto sam sigurno zaboravila, ali ona medovača, toplota kamina i od svega pomalo, pa se najedeš k'o prase, me je skroz omamilo. I taman kad smo mislili da je gotovo, izroni onaj čarobnjak i donese dve pite savijače sa koprivama i kozji sir. Šta ćemo, pojedemo i to. Protegnemo malo noge šetnjom do ribnjaka, kad stigla teletina ispod sača i ploške pečenog krompira sa slaninicom odozgo! I svi viču da ne mogu više, samo jedno dete, hrabri krojač, reče: Pričajte u svoje ime! I krenu da sipa meso. Tu su se i drugi okuražili i pojeli ostatak, ali kad je vlasnik predlagao još pića i neke pastrmke, tu smo morali da ga obuzdamo i kažemo - dosta, za boga miloga! Račun je bio ozbiljan koliko i usluga, heh. No, lepo sam mogla da zamislim Entonija Burdejna kako srećan trza nožicom u „Pećinaru", a ne tamo da otkida na hrvatsko primorje i morske ježeve!

Ah, da, Norveška! Naš kum (muž na kumu) je iz Prokuplja i tamo je u mladosti postao član Društva jugoslovensko-norveškog prijateljstva, ugostio mladog Norvežanina i kasnije poslovno putovao u Norvešku. Dakle, skoro, pa Norvežanin:) Uglavnom, u „Pećinaru" nam je ispričao otkud Nišlije u Norveškoj i kako je došlo do osnivanja Društva - Tokom Drugog svetskog rata, 1942. godine u 13 logora u Norveškoj internirano je oko 4000 Jugoslovena, od čega 3840 Srba, a od toga oko 40 logoraša iz Gornjeg Milanovca i okoline. Manje od polovine interniraca, tačnije 1660, je uspelo da izbegne smrt u nacističkim logorima, a najviše zbog pomoći domaćeg stanovništva koje im je dostavljalo hranu, lekove i druge potrepštine, a uz njihovu pomoć neki su uspeli i da pobegnu. Društvo je osnovano 9. februara 1969. u Nišu, a činili su ga preživeli logoraši i predstavnici Norvežana koji su im pomagali (izvor:wiki). Na povratku kući smo stali da napravimo pauzu u Norveškoj kući, sa čije terase se vidi ceo Gornji Milanovac, a koja je izgrađena 1987. godine po projektu arhitekte Aleksandra Đokića - predstavlja spoj pramca vikinškog broda i drvenog srpskog konaka. Sva građa je isečena i obrađena u Norveškoj, a u Gornjem Milanovcu gotovi elementi su samo montirani onako kako su bili označeni brojevima. Kuća je izgrađena od dobrovoljnih priloga koji su stizali iz cele Jugoslavije, a sredstva su takođe dali Jugoslovensko-norveško društvo (JND) i Opština Gornji Milanovac. Posle je oko vlasništva ispao karambol, ali to je neka druga (srpska, ne norveška:) priča. U kući je smeštena i stalna muzejska postavka sa eksponatima iz nacističkih koncentracionih logora u Norveškoj. Deo je kafana, a ima i salu za skupove i priredbe. Na zidu kafane je ogroman duborez gde se rukuju drug Tito i neki norveški zvaničnik, nisam uspela da pročitam koji. Dok pijemo kafu, sa ozvučenja piči Selma koja se naginje kroz prozor, pada kiša s prozora, a ona je bacila sve niz rijeku...potpuni fleš prošlih vremena. Na terasi krećemo složno da pevamo - koliko puta si ljubila stranca...e, moj brate, norveški, teška su vremena došla.

Norveska%20kuca%20415.jpg 

Da prozborim koju i o Višegradu. Meni je to prvi odlazak u ovaj grad i prvi susret sa Drinom i ćuprijom. Grad je i dalje kasaba iz Andrićevih romana, i to socijalistička, sa sve raspadnutom robnom kućom i namunjenim Andrić gradom koji je divan i izgleda kao da su ga tu spustili vanzemaljci. Ali most...e, to vam je čista lepota u kamenu. I njoj vreme i prolazne ljudske sujete ne mogu ništa.

080305035.jpg


Zašto vam pišem gde tabanaju Cvetkovići? Zato što je to jedini način da ne poludimo i ne zaboravimo. U to ime, da citiram Andrića: Kad je život sav od opasnosti i stradanja, ljudi ga, vođeni drevnim i nasleđenim nagonima, cepkaju i dele na trenutne utiske i neposredne potrebe, gubeći se potpuno u njima. Jer jedino tako, živeči svaki trenutak odvojeno i ne gledajući ni napred ni natrag, može se ovakav život podneti i živ čovek sačuvati za bolje dane.


Živeli!



Komentari (224)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 07:57 13.11.2015

Re: super!

arianna
Ima i brzo kiseljenje kupusa vrelom vodom. Kad voda proključa, doda se so i sirće, prelije kupus, malo odstoji, i eto ti listova za sarmu, samo tako.

Znam, samo nije to - to.
Da nije problem kupus? Imaju oni neke hibride, ukrštali zelje sa recikliranim kartonom, pa samo liči na kupus.

Ima i toga, i nije to samo kod njih.Evo, sada i kod nas moraš da gledaš šta kupuješ, jer može da se desi da ti se ne ukiseli ili da se raspadne za dve nedelje.

bocvena bocvena 09:11 13.11.2015

Re: super!

"babetina gozba" je idealan film kao ilustracija sudara dva koncepta života, a prelama se kroz odnos prema hrani. obožavam taj film!

klima je čudo! ljudi su svuda isti, čeznu za istim stvarima, bauljaju kroz život na isti način, ali njegovo veličanstvo priroda sve to postavi na svoje mesto i pobrka im lončiće.

zanimljiv mi je članak o klimatskim izbeglicama. postavlja tezu o izbijanju ratnih sukoba i migracijama upravo zbog klimatskih promena.
cassiopeia cassiopeia 09:39 13.11.2015

Re: super!

milisav68
Ima i toga, i nije to samo kod njih.Evo, sada i kod nas moraš da gledaš šta kupuješ, jer može da se desi da ti se ne ukiseli ili da se raspadne za dve nedelje.


Joj, bre Milisave, ubaci me sad u frku. Eno mi ga kupus na terasi, ribanac (sad kad dođu oni protivnici ribanca, ugasila sam ga), pa neće valjda. Ja svaki dan virnem da vidim kad će taj kupus za podvarak. Čeka ga ćureći batak u zamrzivaču. :)
vcucko vcucko 09:50 13.11.2015

Re: super!

myredneckself
bocvena
ja mislila da oni jedu samo usoljene haringe.

Da, da, isto i ja! Dodajem i Šveđane, Dance, Islanđane, (i sve druge blizu Arktika.)
Neobično mi je, tako fini dobrostojeći svet, a sa tako šturim kulinarskim umećem, đakonijama.
Još kad čujem da Norvežani unatoč zabrani neprestano ubijaju i jedu kao špic hranu na jelovniku one lepe kitove, grrrrr...
Al' međutim, kad im u kuću bane neka Babette s juga, pa im priredi edible art i izložbu na stolu, probude se u njima zatomljeni osećaji zadovoljstva i užitka, još kako.
U kuhinji moraš biti široke ruke, velikodušan i toplog srca za one kojima kuvaš.




Video Norvežane kad su roštiljali. Ispeku baš lep biftek, onako poveći, kažeš svaka čast, a onda ga premažu džemom, tugo...
Kažite mi da sam ovakav i onakav, ali neke stvari mi ne idu jedna s drugom i tačka.
bocvena bocvena 10:02 13.11.2015

Re: super!

ih, pa ta kombinacija slano-slatko je u većini svetskih kuhinja najnormalnija! i mi smo preko austro-ugara to usvojili. je l' tako MRNS?

(ni ja ne volim tu kombinaciju mesa i slatkog. poslednji put sam se skoro ispovraćala na pohovanu piletinu u medu u kineskom restoranu, ali verujem da je to samo navika koju usvajaš od detinjstva)
myredneckself myredneckself 10:02 13.11.2015

Re: super!

bocvena
"babetina gozba" je idealan film kao ilustracija sudara dva koncepta života, a prelama se kroz odnos prema hrani. obožavam taj film!

klima je čudo! ljudi su svuda isti, čeznu za istim stvarima, bauljaju kroz život na isti način, ali njegovo veličanstvo priroda sve to postavi na svoje mesto i pobrka im lončiće.

zanimljiv mi je članak o klimatskim izbeglicama. postavlja tezu o izbijanju ratnih sukoba i migracijama upravo zbog klimatskih promena.

Hmda...čitala sam nedavno i o promeni turističkih destinacija za 100 god.
Za 100g niko neće letovati u Španiji, Italiji, i drugde na Mediteranu, već na severnim morima.


To mi je bilo zanimljivo, pa sam na jednoj društvenoj mreži, u vidu statusa za taj dan, izmaštala odgovor mojih potomaka na pitanje:
-Gde ćete na letovanje ove godine?
-Kod Hiperborejaca.

vcucko vcucko 10:13 13.11.2015

Re: super!

bocvena
ih, pa ta kombinacija slano-slatko je u većini svetskih kuhinja najnormalnija! i mi smo preko austro-ugara to usvojili. je l' tako MRNS?

(ni ja ne volim tu kombinaciju mesa i slatkog. poslednji put sam se skoro ispovraćala na pohovanu piletinu u medu u kineskom restoranu, ali verujem da je to samo navika koju usvajaš od detinjstva)


Vidi, jedno je kad Kinezi npr. sitno iseckaju svinjetinu pa prže na šećeru ili medu. Jeo i tražio još. Ovo je nešto sasvim drugo, mislim biftek, onaj pravi, veliki, oivičen belim lojem, pa umoče u slatko - ne ide nikako. Ali, slažem se, navika.
myredneckself myredneckself 10:28 13.11.2015

Re: super!

vcucko
Ispeku baš lep biftek, onako poveći, kažeš svaka čast, a onda ga premažu džemom, tugo...

bocvena
ih, pa ta kombinacija slano-slatko je u većini svetskih kuhinja najnormalnija! i mi smo preko austro-ugara to usvojili. je l' tako MRNS?

Tačno, od malena iz nedeljne supe (ako je na programu pileća supa, a to je obično leti), jedem belo meso sa sosom od višanja, ili nakiselih petrovača, njamm...

vcucko, probaj i pečena pileća krilca, između ostalog i s medom u marinadi, preživećeš.
bladerunner92 bladerunner92 11:39 13.11.2015

Re: super!

reanimator reanimator 11:51 13.11.2015

Re: super!

U Bergenu, nit' ima toplo nit' zima

Je 'l taj grad sav u drvetu? Čuo sam da im je Shell napravio specijalnu drvenu pumpu, da ne narušava ambijent?
Atomski mrav Atomski mrav 11:56 13.11.2015

Re: super!

Je 'l taj grad sav u drvetu?

Kud god pogledaš po Norveškoj, svuda su kuće "od drveta". Ovo pod navodnicima jer sam kasnije skontao da su neke (delimično) od betona ili cigle ali su spolja obložene drvenim panelima. Sećam se da sam komentarisao kad sam u moru drvenih kuća video jednu obloženu fasadnom ciglom: "Ovde živi ono najpametnije prase!" :)
docsumann docsumann 12:57 13.11.2015

Re: super!

Kud god pogledaš po Norveškoj, svuda su kuće "od drveta".


a bez navodnika - naročito crkve iz srednjeg vijeka, odnosno vikingškog perioda, što su tamnošnji blekmetalci obilato koristili ...



no to je već istorija. ipak je Norveška uređena država pa čak i kad je praktični satanizam u pitanju
milisav68 milisav68 14:25 13.11.2015

Re: super!

cassiopeia
Joj, bre Milisave, ubaci me sad u frku. Eno mi ga kupus na terasi, ribanac (sad kad dođu oni protivnici ribanca, ugasila sam ga), pa neće valjda. Ja svaki dan virnem da vidim kad će taj kupus za podvarak. Čeka ga ćureći batak u zamrzivaču. :)



Valjda si ubola dobar kupus, još treba i za ribanac da ti stajem na muku.

Mi prodajemo (između ostalog) kupus (srpski melez) od stalnog dobavljača (lokalni proizvođač), i držimo cenu (sveže isečen 50 din/kg).

Slično je bilo i prošle godine, a pojavili se neki sa šatro futoškim, i obarali nam cenu, tj prodavali po 20 dinara, pa je narod navalio kod njih, a mi sav naš što je ostao, u buriće pa ih ukiselimo.

Kada je prošlo mesec-dva, i kada se primakli praznici, ovima što su uzeli taj šatrofutoški skroz propao/istrulio, pa došli kod nas da se žale, a mi izvadimo naš (višak) iz bureta, pa smo im prodavali po 150 din/kg, i to je bila takva navala da smo mogli da prodamo kamion kupusa, samo da smo imali.
mariopan mariopan 16:03 13.11.2015

Re: super!

milisav68
Kada je prošlo mesec-dva, i kada se primakli praznici, ovima što su uzeli taj šatrofutoški skroz propao/istrulio, pa došli kod nas da se žale, a mi izvadimo naš (višak) iz bureta, pa smo im prodavali po 150 din/kg, i to je bila takva navala da smo mogli da prodamo kamion kupusa, samo da smo imali.


Odličan ti taj biznis. Ja se čudim da se nije više ljudi setilo da to radi, kad već znaju kako, za nas koji iz bilo kog razloga sami ne kiselimo kupus. Neko ne ume a nekome je bezveze da samo za sebe kiseli, kao ja naprimer.

Prošle zime sam ja u Beogradu plaćala kiseli kupus u glavicama i 220 din kg. Pred kraj sezone, ako se još neko seća, vakumiran, dostigao je tu cenu.
Ja kupila malo više da ponesem ćerki jer ga obožava a ne može da se ukiseli u Atini. I bogme cena mu bila baš dobra.
cassiopeia cassiopeia 16:15 13.11.2015

Re: super!


milisav68


Valjda si ubola dobar kupus, još treba i za ribanac da ti stajem na muku.

Mi prodajemo (između ostalog) kupus (srpski melez) od stalnog dobavljača (lokalni proizvođač), i držimo cenu (sveže isečen 50 din/kg).

Slično je bilo i prošle godine, a pojavili se neki sa šatro futoškim, i obarali nam cenu, tj prodavali po 20 dinara, pa je narod navalio kod njih, a mi sav naš što je ostao, u buriće pa ih ukiselimo.

Kada je prošlo mesec-dva, i kada se primakli praznici, ovima što su uzeli taj šatrofutoški skroz propao/istrulio, pa došli kod nas da se žale, a mi izvadimo naš (višak) iz bureta, pa smo im prodavali po 150 din/kg, i to je bila takva navala da smo mogli da prodamo kamion kupusa, samo da smo imali.


Kupila kupus u Begeču, kod Novog Sada. Kaže mi mama da je dobar. Hajde, videću za koji dan. Za sad mi dobro izgleda. Kod nje mi je bure sa glavicama.

Svaka čast na preduzimljivosti!

p.s. Gde si, ako nije tajna? Da se upišem za kupus za sledeću godinu :)
myredneckself myredneckself 18:52 13.11.2015

Re: super!

bladerunner92
MRNS

recept od andjela

Uh, tako me zoves, da ne kazem vices, a onda samo link.
Kazi jos nesto.
Recept od andjela jeste podvuceno, ali prilicno nejasno.
milisav68 milisav68 20:03 13.11.2015

Re: super!

mariopan
Odličan ti taj biznis. Ja se čudim da se nije više ljudi setilo da to radi, kad već znaju kako, za nas koji iz bilo kog razloga sami ne kiselimo kupus. Neko ne ume a nekome je bezveze da samo za sebe kiseli, kao ja naprimer.

Ne znam kako je kod vas na pijaci, kod nas ga stalno ima u ponudi (dobro, nema ga po onim vrućinama) samo što je nas prošle godine "krenulo" jer su se mnogi zaleteli i zeznuli za taj jeftin kupus.Sad malo više gledaju šta kupuju, pa tako imamo konkurenciju.
Prošle zime sam ja u Beogradu plaćala kiseli kupus u glavicama i 220 din kg. Pred kraj sezone, ako se još neko seća, vakumiran, dostigao je tu cenu.

Da, znam, bila je i reportaža na TV-u o jednom od proizvođača koji ga čak i izvoze.Čovek napravio bazene da kiseli kupus.

To je već ozbiljan posao gde su velika ulaganja, i gde moraš da imaš još više nego duplo od ulaganja da istrpiš razna neplaćanja ili odložena plaćanja od po šest meseci pa do godinu dana, a uredno moraš da plaćaš državi razne dažbine, bez obzira da li si i kako radio, i da li si uopšte naplatio/zaradio.

I to je najveći problem u Srbiji što se tiče poslovanja i privatnog preduzetništva, jer nemaš pojma ko će i šta da te sačeka kad kreneš u posao, a nekoga će to da "preskoči" i ignoriše.

Umesto da te "puste" da radiš, sačekaju poresku prijavu, pa ako se imovinsko stanje (uvećanje/umanjenje) ne slaže sa prijavom, onda krene "češljanje" poslovanja/imovine/računa.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:08 13.11.2015

Re: super!

I to je najveći problem u Srbiji što se tiče poslovanja i privatnog preduzetništva, jer nemaš pojma ko će i šta da te sačeka kad kreneš u posao, a nekoga će to da "preskoči" i ignoriše.

Umesto da te "puste" da radiš, sačekaju poresku prijavu, pa ako se imovinsko stanje (uvećanje/umanjenje) ne slaže sa prijavom, onda krene "češljanje" poslovanja/imovine/računa.

Овако мали Перица замишља бизнис у Србији.
emsiemsi emsiemsi 20:13 13.11.2015

Re: super!

docsumann

jopet blog o metalu!!




Немој само ти оне твоје (идиотске) клипове.
Успут --- ово идиотски не значи да си ти идиот.
emsiemsi emsiemsi 20:17 13.11.2015

Re: super!

bocvena

...

zanimljiv mi je članak o klimatskim izbeglicama. postavlja tezu o izbijanju ratnih sukoba i migracijama upravo zbog klimatskih promena.

Глупости !
milisav68 milisav68 20:18 13.11.2015

Re: super!

cassiopeia
p.s. Gde si, ako nije tajna? Da se upišem za kupus za sledeću godinu :)

Nije tajna, nego je malo dalje od Beograda, Palanka (Smederevska), pa se tako povećava cena proizvoda zbog transporta, a upis može na pp.
emsiemsi emsiemsi 20:21 13.11.2015

Re: super!

cassiopeia
milisav68
Ima i toga, i nije to samo kod njih.Evo, sada i kod nas moraš da gledaš šta kupuješ, jer može da se desi da ti se ne ukiseli ili da se raspadne za dve nedelje.


Joj, bre Milisave, ubaci me sad u frku. Eno mi ga kupus na terasi, ribanac (sad kad dođu oni protivnici ribanca, ugasila sam ga), pa neće valjda. Ja svaki dan virnem da vidim kad će taj kupus za podvarak. Čeka ga ćureći batak u zamrzivaču. :)

Рибанац је без везе !
milisav68 milisav68 20:21 13.11.2015

Re: super!

Predrag Brajovic
Овако мали Перица замишља бизнис у Србији.

A nemam pojma ni o gravitaciji.
arianna arianna 20:30 13.11.2015

Re: super!

Рибанац је без везе !


što bez veze?

kad mu staviš suvo meso, začine i masti, pa ga zaheftaš u expres lonac na jedno sat vremena, potom prebaciš u pleh i rernu na finalnu obradu ..
imaš li ti nešto konkretno protiv podvarka ili...?
mariopan mariopan 20:33 13.11.2015

Re: super!

arianna
Рибанац је без везе !


što bez veze?

kad mu staviš suvo meso, začine i masti, pa ga zaheftaš u expres lonac na jedno sat vremena, potom prebaciš u pleh i rernu na finalnu obradu ..
imaš li ti nešto konkretno protiv podvarka ili...?

Jaoooooo...sestroslatka.
arianna arianna 20:38 13.11.2015

Re: super!

mariopan
arianna
Рибанац је без везе !


što bez veze?

kad mu staviš suvo meso, začine i masti, pa ga zaheftaš u expres lonac na jedno sat vremena, potom prebaciš u pleh i rernu na finalnu obradu ..
imaš li ti nešto konkretno protiv podvarka ili...?

Jaoooooo...sestroslatka.


pa šta da ti kažem sestroslatka ...vidiš da krajnje vreme došlo kad počeli ljudi da hejtuju kupus

pravda za ribanac
bocvena bocvena 20:43 13.11.2015

Re: super!

mcmc, pusti nas da pričamo i slušamo šta hoćemo. kad ti budeš imao svoj blog, postavljaj tamo svoja pravila.
mariopan mariopan 20:46 13.11.2015

Re: super!

arianna
mariopan
arianna
Рибанац је без везе !


što bez veze?

kad mu staviš suvo meso, začine i masti, pa ga zaheftaš u expres lonac na jedno sat vremena, potom prebaciš u pleh i rernu na finalnu obradu ..
imaš li ti nešto konkretno protiv podvarka ili...?

Jaoooooo...sestroslatka.


pa šta da ti kažem sestroslatka ...vidiš da krajnje vreme došlo kad počeli ljudi da hejtuju kupus

Nemaju pooojma...nego...predrasude se razbijaju na jednostavan način - lepo skuvamo pa pozovemo Emsija na ručak da ga ubedimo da greši?
arianna arianna 20:49 13.11.2015

Re: super!

lepo skuvamo pa pozovemo Emsija na ručak da ga ubedimo da greši?


može, ali prvo da dostavi CV, pa da vidimo ima li svrhe da mu razbijamo predrasude ili da ga pustimo da živi u neznanju
mariopan mariopan 20:54 13.11.2015

Re: super!

arianna
lepo skuvamo pa pozovemo Emsija na ručak da ga ubedimo da greši?


može, ali prvo da dostavi CV, pa da vidimo ima li svrhe da mu razbijamo predrasude ili da ga pustimo da živi u neznanju

Da, da proverimo je li kvalifikovan za ocenjivanje tako finog jela?
zilikaka zilikaka 22:13 13.11.2015

Re: super!

Рибанац је без везе !


Kao rodonačelnik tvrdog krila pokreta za promociju ribanca ovde na blogu, hoću samo da ti skrenem pažnju da ovakve izjave mogu imati ozbiljne posledice.



P.S. da sam na tvom mestu, razmislila bih da povučem izjavu uz izvinjenje, il da počnem da izbegavam pusta i slabo osvetljena mesta.
docsumann docsumann 23:45 13.11.2015

Re: super!

emsiemsi
docsumann

jopet blog o metalu!!




Немој само ти оне твоје (идиотске) клипове.
Успут --- ово идиотски не значи да си ти идиот.


nemoj mi to razdvajat
emsiemsi emsiemsi 00:27 14.11.2015

Re: super!

bocvena
mcmc, pusti nas da pričamo i slušamo šta hoćemo. kad ti budeš imao svoj blog, postavljaj tamo svoja pravila.

Сада си ме разочарала - али баш !
Деловала си ми као толерантна особа и бла, бла, блс, ... а испада да не можеш да поднесеш другачије мишљење нити о купусу (додуше - киселом).
Успут --- једини кисели купус је онај који се кисели у главицама, што не значи да није и рибанац јестив.
Успут 2 --- да би се направио добар подварак, није нужно да се кисели рибанац, то ваљда знате (мислим на ове женске, тј. стручњакиње). Додатно, изјављујем да сам веома квалификован по питању подварка, наравно, у финалном делу, тј. једењу. "Прљаве" послове остављам жени, односно, пошто је моја жена добрица и жели да мени угађа, она ми нити не дозвољава да се ја мучим при припреми истога.
bocvena bocvena 11:58 14.11.2015

Re: super!

mogu da podnesem različita mišljenja, ali ti nisi izneo mišljenje. glupost i nemoj da puštaš te tvoje idiote nije mišljenje nego uredjivanje tudjeg mišljenja.

no, sve je ovo tupavo u odnosu na noćašnje dogadjaje, pa ne bih produbljivala.
emsiemsi emsiemsi 12:23 14.11.2015

Re: super!

bocvena
mogu da podnesem različita mišljenja, ali ti nisi izneo mišljenje. glupost i nemoj da puštaš te tvoje idiote nije mišljenje nego uredjivanje tudjeg mišljenja.

no, sve je ovo tupavo u odnosu na noćašnje dogadjaje, pa ne bih produbljivala.

Не разумем шта то уређујем.
Ах, да - у односу на ноћашње догађаје не би требало да ништа пишемо.
Мислим, куда би такав став одвео - када би то прихватили, одавно не би требало да ишта пишемо и говоримо итд ... да не продубљујем, што ти рече.
bocvena bocvena 13:07 14.11.2015

Re: super!

daj da sad nacrtam, da ne bi bilo zablude sledeći put. kad dodješ na nečiji blog imaš dve mogućnosti - da se složiš sa napisanim (argumentovano) ili da izneseš kontra argumente. u suštini, možeš i da ćutiš kada si skroz antiprotivan ili deliš cvetiće ako si skroz saglasan. ili možeš da troluješ i da se zahebavaš.

ono što je glupo je da dodješ i tražiš od drugih da pričaju šta tebi odgovara. to nije razgovor, to je suvišan monolog.

ne umem jasnije. računaj ovo kao gest izuzetno dobre volje. stvarno mi se ništa ne piše trenutno.



Ribozom Ribozom 16:31 14.11.2015

Re: super!

mrns
Još kad čujem da Norvežani unatoč zabrani neprestano ubijaju i jedu kao špic hranu na jelovniku one lepe kitove, grrrrr...


Zapravo vecina norvezana ne jede 'kitovinu' zato sto ima ukus na riblje ulje, a njega im je dosta za sva vremena (pije se u mesecima koje sadrze slovo R)
emsiemsi emsiemsi 17:05 14.11.2015

Re: super!

bocvena
daj da sad nacrtam, da ne bi bilo zablude sledeći put. kad dodješ na nečiji blog imaš dve mogućnosti - da se složiš sa napisanim (argumentovano) ili da izneseš kontra argumente. u suštini, možeš i da ćutiš kada si skroz antiprotivan ili deliš cvetiće ako si skroz saglasan. ili možeš da troluješ i da se zahebavaš.

ono što je glupo je da dodješ i tražiš od drugih da pričaju šta tebi odgovara. to nije razgovor, to je suvišan monolog.

ne umem jasnije. računaj ovo kao gest izuzetno dobre volje. stvarno mi se ništa ne piše trenutno.




Ееее, па ти си погрешила.
Ја припадам оној скупини људи која има свој начин комуникације и коме оваква банална упутства нису потребна.
Но, немој да те то потреса, нисмо сви исти.
NNN NNN 11:26 16.11.2015

Re: super!

bocvena
daj da sad nacrtam, da ne bi bilo zablude sledeći put. kad dodješ na nečiji blog imaš dve mogućnosti - da se složiš sa napisanim (argumentovano) ili da izneseš kontra argumente. u suštini, možeš i da ćutiš kada si skroz antiprotivan ili deliš cvetiće ako si skroz saglasan. ili možeš da troluješ i da se zahebavaš.

ono što je glupo je da dodješ i tražiš od drugih da pričaju šta tebi odgovara. to nije razgovor, to je suvišan monolog.

ne umem jasnije. računaj ovo kao gest izuzetno dobre volje. stvarno mi se ništa ne piše trenutno.




Глупости!


amika amika 17:24 12.11.2015

Одличан...

... текст. Препорука!
bocvena bocvena 17:45 12.11.2015

Re: Одличан...

hvala, dobro došli!
predatortz predatortz 17:55 12.11.2015

A sad...

Sedam iljadarki u džep i pravac Kazablanka!
bocvena bocvena 18:09 12.11.2015

Re: A sad...

pa da od svih lokala udjem baš u njegov, kumov ili bratov:)
predatortz predatortz 18:20 12.11.2015

Re: A sad...

bocvena
pa da od svih lokala udjem baš u njegov, kumov ili bratov:)


Ma koji god! Sve bolje od ovog što trenutno radim! Probaj ti da smisleno prepričaš pripovetku 'Baka', od Voje Carića...
bocvena bocvena 18:29 12.11.2015

Re: A sad...

ih, pa ja razbijam prepričavanja! poslednji put je učiteljica rekla da je dobro, ali da sam previše nabrajala:)
predatortz predatortz 18:32 12.11.2015

Re: A sad...

bocvena
ih, pa ja razbijam prepričavanja! poslednji put je učiteljica rekla da je dobro, ali da sam previše nabrajala:)




Ja mislim da je ovaj Voja Carić kriv za očajno stanje u društvu. Piše tako besmisleno da deci, već u trećem, ogadi školu. Nekoliko njih, iz razreda mog mlađejšeg, se već alkoholu odalo. Dve su se udale, samo da ovo ne prepričavaju!
bocvena bocvena 18:34 12.11.2015

Re: A sad...

ma to sve razmaženo! ja sam otona župančiča čitala, pa se nisam alkoholu odala i kasno se udala:)
predatortz predatortz 18:36 12.11.2015

Re: A sad...

bocvena
ma to sve razmaženo! ja sam otona župančiča čitala, pa se nisam alkoholu odala i kasno se udala:)


Ko je do kraja pročitao "Lelejsku goru", taj je ostao neoženjen!
bocvena bocvena 19:01 12.11.2015

Re: A sad...



a tek ona dvojica što su pročitali "divotu prašine" vjekoslava kaleba, oni su promenili pol i žive na tajlandu!
zilikaka zilikaka 19:52 12.11.2015

Re: A sad...

Ko je do kraja pročitao "Lelejsku goru", taj je ostao neoženjen!


I sad mi to kažeš?

Ja se i tako jedva udala, a šta misliš tek da sam to pročitala?

...sećam se da sam nešto pokušavala kad je trebalo, al nije išlo nikako.
bocvena bocvena 20:26 12.11.2015

Re: A sad...

ma to predator izmišlja. evo ja sam pročitala i "svadbu" i "zlo proljeće", pa šta mi fali? malo zanosim ulevo, ali dobar sam čovek i radnik.
predatortz predatortz 21:08 12.11.2015

Re: A sad...

zilikaka
Ko je do kraja pročitao "Lelejsku goru", taj je ostao neoženjen!


I sad mi to kažeš?

Ja se i tako jedva udala, a šta misliš tek da sam to pročitala?

...sećam se da sam nešto pokušavala kad je trebalo, al nije išlo nikako.


A koja se to mašinka lasno udala?
zilikaka zilikaka 21:13 12.11.2015

Re: A sad...

A koja se to mašinka lasno udala?


Patotikaem!
Sva sreća pa omanuh nesvesno "Lelejsku goru".

Nego, očigledno ima i druga krajnost, al tad postaneš bibliotekar(ka)
bocvena bocvena 21:36 12.11.2015

Re: A sad...

ali ja volim mašince, matematičare i elektrotehničare! fini ljudi, duševni. kao norvežani:))))

mislim da je sad vreme za isidoru sekulić:

Jedinstvena lepota norveških fjurova, to su velike borbe i velike boli, to je ljubav, ljubomora, osveta između kamena i vode, Voda jednako traži stenu, miluje je, grize, izjeda i troši. Surovo razvaljuje kopno tamo gde želi u dubinu da se sjuri, i nanosi čitave kule od kamena temo gde po njemu hoće u visinu da se digne. Od svoje strane, razlupano i rascepkano kopno oštrim svojim iverjem grebe i razbija mirno ogledalo vode, i daleko je u sebe uvlači dok od živih fjurskih talasa ne postanu mrtva jezera zelena kao otrov.
mirelarado mirelarado 08:22 13.11.2015

Re: A sad...

bocvena


a tek ona dvojica što su pročitali "divotu prašine" vjekoslava kaleba, oni su promenili pol i žive na tajlandu!


Тај сам! Тајланђанин.

Диван текст, Боцвена. Рођени си путописац. :)
bocvena bocvena 09:17 13.11.2015

Re: A sad...

hahahah, ti si mi mirela - prva! ona koja je pročitala sagu o golom i dječaku i preživela da o tome priča:))))

Рођени си путописац. :)

to mi je sadašnja životna faza. ranije o dečici, sada o putovanjima, za 10 godina o išijasu i religioznim preispitivanjima - ima li života posle smrti?
mariopan mariopan 12:56 13.11.2015

Re: A sad...

bocvena
hahahah, ti si mi mirela - prva! ona koja je pročitala sagu o golom i dječaku i preživela da o tome priča:))))

Рођени си путописац. :)

to mi je sadašnja životna faza. ranije o dečici, sada o putovanjima, za 10 godina o išijasu i religioznim preispitivanjima - ima li života posle smrti?

Samo ti piši.
Uživala sam, smejala se i poželela da sam tamo sa vama.
docsumann docsumann 13:03 13.11.2015

Re: A sad...


nisu bibliotekarski, al jesu spisateljsko-izdavački problemi.



tko želi da pored Hamsuna pročita još poneko dijelo iz norveške književnosti. moderno, pitko ( ne i plitko ).
idealno za ubijanje pauza tjekom putovanja, proputovanja ...
bocvena bocvena 20:36 13.11.2015

Re: A sad...

u isto vreme smo linkovali erlenda lua!

dole re i ja debatujemo da li je bongo iz doplera bio los ili irvas:)
bocvena bocvena 21:04 13.11.2015

Re: A sad...

Uživala sam, smejala se i poželela da sam tamo sa vama.

nekako mislim da bi se odlično uklopila.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:20 12.11.2015

most nad mostovima


Divan ti blog Bobo

I ja sam ove godine u maju po prvi put bila tamo, imala fenomealno vreme, boja Drine je neopisiva, a most, most je dobio Nobelovu nagradu :))))

Kad smo kod Norveške, pre neki dan sam gledala ovaj film: Dva života na HBO, odličan!


bocvena bocvena 21:30 12.11.2015

Re: most nad mostovima

ma sve je nestvarno: okolna brda, reka, most, kuće...neke moje fotke su poput slika kloda monea (ne umem ovde da okačim:)

hvala za preporuku za film!
dona_stormbringer dona_stormbringer 22:21 12.11.2015

Слатко

...сам се орасположила на текст или боље рећи на приповедачки стил те сам те одмах метнуло у фаворите
NNN NNN 11:30 16.11.2015

Re: Слатко

i nas je tako odmah zavela...
bocvena bocvena 12:09 16.11.2015

Re: super!

ne zadevaj, neće biti kraja:)

kako šapke kaže - ti me varaš najbolje!

martin_krpan martin_krpan 22:22 12.11.2015

Fantastičan blog.

Dugo nisam ovako uživao u čitanju.
bocvena bocvena 09:18 13.11.2015

Re: Fantastičan blog.

mnogo hvala, uskačite!
blogovatelj blogovatelj 03:34 13.11.2015

Kikinda

I oni su bili po Norveskim logorima. Posle se pobratimili sa norveskim gradom Narvikom.
Pricao mi jedan sto je bio u Narviku da je u disku gledao pijanog tipa koji sa stola skace na glavu na keramicke plocice, kao u bazen.
I kaze - ja mislio da je mrtav, a on ustade i znas sta uradi? Pope se opet na sto i skoci jos jednom!
blogovatelj blogovatelj 03:35 13.11.2015

Kakva Norveska, Finska je zakon

Odoh na prolece u Finsku, resio sam.
Ako ne promenim odluku do tada.
bocvena bocvena 09:21 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

iz ledene kanade u ledenu finsku...ti si bre umetnički klizač u srcu i duši:)))

srećno!
predatortz predatortz 09:28 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

bocvena
iz ledene kanade u ledenu finsku...ti si bre umetnički klizač u srcu i duši:)))

srećno!


Nije Blogi naivan! Finska sauna leči i duh i telo!

stefan.hauzer stefan.hauzer 09:28 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon




reanimator reanimator 09:51 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

Kakva Norveska, Finska je zakon

Narod koji iznedri Kimi Raikonena i Saru La Fountain u najmanju ruku zaslužuje društvo srpsko-finskog prijateljstva!
vcucko vcucko 10:01 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

predatortz
bocvena
iz ledene kanade u ledenu finsku...ti si bre umetnički klizač u srcu i duši:)))

srećno!


Nije Blogi naivan! Finska sauna leči i duh i telo!



Kad se porodično čvariš u npr. Đenoviću, šta ti ostaje nego da zveraš okolo i primećuješ neke stvari. Na primer...

Uveče od osam do ponoći je zabranjeno kolima na rivu, pješačka zona. Bar bilo, valjda je i sad. E, kad neki lokalni mandril zaveze SUV ili razbacanu bembaru, gledaš reakcije. Svaka, ali svaka uslovno rečeno naša (SFRJ, SSSR i Varšavski pakt) ga bar ispod oka odmeri, uradi brzinski skener. Norveđine ništa, ma ne konstatuju. Nešto mislim, da Bred Pit izađe iz kola, isto bi bilo - ma pusti, niža vrsta, vata na kola, fuj

Evolucija?
bocvena bocvena 10:16 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

a na šta se pale norvežanke? mislim šta su tamo poželjni atributi za muškarce? da ume sam da napravi brvnaru, poseče pola šume, ulovi losa i napravi bundu od njega?
(evo, re to sigurno sve ume! )
vcucko vcucko 10:20 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

bocvena
a na šta se pale norvežanke? mislim šta su tamo poželjni atributi za muškarce? da ume sam da napravi brvnaru, poseče pola šume, ulovi losa i napravi bundu od njega?
(evo, re to sigurno sve ume! )


Ha, na kola i pare sigurno ne. Pa njima je gdegod mrdnu od kuće jeftinoća i bagatela. Ovo za šumu i losove možda, nisam probao. Biće na nekakvu egzotiku?

Jedno provereno pali: ako možeš da piješ barabar s njom, a da te ne obali pod sto, nema dalje. Problem je što je to baš, ono, teško
reanimator reanimator 11:48 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

da ume sam da napravi brvnaru, poseče pola šume, ulovi losa i napravi bundu od njega?
(evo, re to sigurno sve ume! )

Ne preterujmo. To što sam ulovio losa ne znači da umem da gradim sklonište i šijem
Atomski mrav Atomski mrav 11:59 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

Strip za sve vas koji bi hteli da se malo podrobnije upoznate sa nordijskim zemljama:

http://satwcomic.com/ << LINK
bocvena bocvena 12:21 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

prava knjiga: odeš u šumu, ubiješ losa i šta je posle bilo:)
reanimator reanimator 12:36 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

odeš u šumu, ubiješ losa

I to pred detetom (losovim)
Btw, do malopre sam živeo u zabludi da je Bongo irvas!? Ili sam ja skrenuo ili se u našem prevodu insistiralo na irvasu.
bocvena bocvena 12:58 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

pogledala u knjizi - los!
reanimator reanimator 12:59 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

pogledala u knjizi - los!

Nisi ti to dobro videla
docsumann docsumann 13:10 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

a na šta se pale norvežanke?


na mog strica (mlađeg)

njegova druga žena je norvežanka.
emsiemsi emsiemsi 20:23 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

reanimator
Kakva Norveska, Finska je zakon

Narod koji iznedri Kimi Raikonena i Saru La Fountain u najmanju ruku zaslužuje društvo srpsko-finskog prijateljstva!

Ко је та Сара ?
reanimator reanimator 20:28 13.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

Ко је та Сара ?

Saglasan
NNN NNN 11:36 16.11.2015

Re: Kakva Norveska, Finska je zakon

Finska sauna leči i duh i telo!


Znam za lika koji tako otišao u Finsku u tazbinu, po prvi put,
a tast i tašta ga sačekali u sauni kako doliči...

naginata_83 naginata_83 06:50 13.11.2015

Ljubis

Bila sam letos u Ljubišu u nekoj kafani u centru, mnogo lepoj. S jedne strane puta deo kafane za seljake s druge za turiste. Obe strane lepe pa mi nije bilo jasno zašto nas teraju preko puta. Došapnuo nam konobar da je razlika u toaletu...

Srbija je mnogo lepa i što sam više putovala više sam postajala svesna njene lepote i nažalost neiskoriscenih potencijala. Naši ljudi pogotovo seljaci su dobri i časni ljudi najvećim delom i žalosno je što mi sami sebe više ne cenimo pa dozvoljavamo da nas vode ovakvi kakvi nas vode... A posledično kako sami sebe cenimo tako nas cene i drugi...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:24 13.11.2015

Re: Ljubis

naginata_83
Naši ljudi pogotovo seljaci su dobri i časni ljudi najvećim delom i žalosno je što mi sami sebe više ne cenimo pa dozvoljavamo da nas vode ovakvi kakvi nas vode...

Не дозвољавамо ми ником ништа. Ти исти сељаци, које ти хвалиш, бирају да нас воде управо ovakvi kakvi nas vode. Они су им по мери. Презирући садашњу власт, ти презиреш и памет тих сељака које, као, хвалиш.
naginata_83 naginata_83 08:06 13.11.2015

Re: Ljubis

Predrag Brajovic
naginata_83
Naši ljudi pogotovo seljaci su dobri i časni ljudi najvećim delom i žalosno je što mi sami sebe više ne cenimo pa dozvoljavamo da nas vode ovakvi kakvi nas vode...

Не дозвољавамо ми ником ништа. Ти исти сељаци, које ти хвалиш, бирају да нас воде управо ovakvi kakvi nas vode. Они су им по мери. Презирући садашњу власт, ти презиреш и памет тих сељака које, као, хвалиш.

Koliko znam ruralno stanovništvo u Srbiji nije većina. Uprkos tome nije tačno da svo ruralno stanovništvo glasa za sadašnju vlast. Ono što je tačno je da u selima ima više starog i slabije obrazovanog stanovništva (kao posledica migracija i ekonomske situacije) a isti bilo u selu bilo u gradu su skloniji da podlegnu propagandi. Umesto što ismevate slabije od sebe jer 'o kako ste samo civilizovani kada se uporedite sa njima' zašto predstavnici tog jačeg i progresivnijeg dela Srbije ne ponude alternativu?

U mom selu većina ljudi ne glasa jer ne znaju više čemu poenta. Penzioneri su izuzetak jer njih nesrećne današnji vlastodršci (i ovi trenutni i oni pre njih) kao stoku odvoze na glasanje koristeći njihovo tradicionalo poverenje u državu
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:16 13.11.2015

Re: Ljubis

Koliko znam ruralno stanovništvo u Srbiji nije većina. Uprkos tome nije tačno da svo ruralno stanovništvo glasa za sadašnju vlast.

:)
Па нисам ја рекао ни једно и друго, него, рецимо, да у руралним срединама надмоћну већину има СНС (чак надмоћнију већину него у остатку Србије, што је такође неспорно и доказано на изборима). Тако да ми је симпатично да ме демантују у нечем што нисам рекао.

Даље се само запетљаваш: ти си та која је с презиром говорила о тој памети која гласа за СНС, не ја. Јер ти си та која исмева те људе, не ја. Итд. итсл.

Поздрав.
naginata_83 naginata_83 08:24 13.11.2015

Re: Ljubis

Predrag Brajovic
Koliko znam ruralno stanovništvo u Srbiji nije većina. Uprkos tome nije tačno da svo ruralno stanovništvo glasa za sadašnju vlast.

:)
Па нисам ја рекао ни једно и друго, него, рецимо, да у руралним срединама надмоћну већину има СНС (чак надмоћнију већину него у остатку Србије). Тако да ми је симпатично да ме демантују у нечем што нисам рекао.

Даље се само запетљаваш: ти си та која је с презиром говорила о тој памети која гласа за СНС, не ја. Јер ти си та која исмева те људе, не ја. Итд. итсл.

Поздрав.



Ne ja sam rekla da SVI dozvoljavamo a težina tog svi najviše ide na savest onih najsposobnijih i najprivilegovanijih u jednom društvu nikako na marginalizovane i zapuštene grupe kakva je većina ruralnih stanovnika Srbije. Mnogo je veći problem 'pamet' onih koji imaju obrazovanje, znanje i sposobnost da nešto učine a umesto toga prosipaju isprazan cinizam.
bocvena bocvena 09:34 13.11.2015

Re: Ljubis

meni je srbija lepa i musava.

a ljudi su kao i svugde u svetu - generalno prosečni, i u pameti i u kulturi. uvek se najviše vide ekstremi. zbog toga su bilo kakve generalizacije uzaludne.

kad krenem od JA, ne govorim o samozadovoljnom pojedincu, već od - šta JA mogu da promenim na bolje?
naginata_83 naginata_83 09:57 13.11.2015

Re: Ljubis

bocvena
meni je srbija lepa i musava.

a ljudi su kao i svugde u svetu - generalno prosečni, i u pameti i u kulturi. uvek se najviše vide ekstremi. zbog toga su bilo kakve generalizacije uzaludne.

kad krenem od JA, ne govorim o samozadovoljnom pojedincu, već od - šta JA mogu da promenim na bolje?



Ma slazem se. Potpuno. Ali mi se cini da je ljudima ovde u prvom planu ta musava strana, do tacke nepoverenja da je ista drugacije uopste moguce, pa kad govorimo o seljacima uglavnom se pominju zatucanost I zaostalost a kada se govori o Evropi ima covek utisak da su tamo svi prosveceni, tolerantni I kakvi ne... U sustini ljudi ko ljudi...

Anyway lep tekst. I tacno svaka promena pocinje od sebe
bocvena bocvena 10:31 13.11.2015

Re: Ljubis

U sustini ljudi ko ljudi...

baš to.

dugo je javni govor bio oštro podeljen na ZA i PROTIV, umesto na konstruktivnu kritiku i primere dobre prakse. to se valjda razvija sa razvijanjem demokratije, a mi smo iz moralizatorskog jednoumlja uskočili u nacionalističku kakofoniju i liberalizam...pa kom opanci, kom obojci.

sad valjda izlazimo iz puberteta i pobune, pa ćemo da zauzmemo odgovorne uloge u svetu odraslih:)))
mariopan mariopan 13:24 13.11.2015

Re: Ljubis

bocvena
kad krenem od JA, ne govorim o samozadovoljnom pojedincu, već od - šta JA mogu da promenim na bolje?

Slažem se.
Ovde ima jedno mišljenje o toj pismenoj i nepismenoj Srbiji koje mi se dopalo pa ga kopiram da vidi i Brajović

Kako nas je zajebala nepismena Srbija

Posted By mahlat On ponedeljak, mart 17th 2014. Under Srbija medj' šljivama

Osvanulo postizborno jutro u Srbiji. Sunčano. Atmosfera međ’ intelektualnom elitom (bokte!) zgusnuta do pucanja.

Juče smo neki izašli na glasanje, a neki nismo jer smo prerasli tu dvodecenijsku zajebanciju na koju nemamo nikakav uticaj, jelte.

Neki znamo šta hoćemo, a neki nemamo pojma, jedino što znamo je da hoćemo da nam bude bolje, a Srbija Švajcarska, ali ako to ikako može da odradi neko drugi. Neki smo preuzeli odgovornost a neki nismo, da bismo posle mogli da skačemo po grbači onima koji jesu, zato što su nas zajebali svojom glupošću.

Od jutros čitam da je o budućnosti nas nekih i nas nekih odlučila nepismena Srbija zajedno sa polupismenom, onom koja je uspela da završi samo osnovnu školu.

Oni koji to pišu, svesni su svog života u ovoj zemlji, taman koliko i svi bahati koji nisu prešli cenzus ili su ga jedva preskočili.

Ti isti od jutros šeruju slike i citate Zorana Đinđića kako bi pokazali gde su stali sa svojim životom. Pardon, kako su imali vođu i kako se taj vođa sad u grobu okreće, ko što se okreće zadnjih godina. Razočarani što ih je nepismena Srbija ponovo zajebala. A jedino u čemu su u ono vreme neki učestvovali sa Zoranom je šetnja do njegovog groba.

Ti isti vrlo često pominju kako je pitanje trenutka kad će se vlasti u ovoj zemlji dogoditi narod. Izvin’te, koji narod? Taj isti, nepismen?

Naravno. Oni da se dogode neće. Prvo, ispod časti im je, drugo, neće da ginu za ideale, treće, njima nikad ne gori do nokata ali savršeno dobro znaju da nekima gori i da će popizdeti kad tad.

Draga, intelektualna elito,

biti nepismen ili polupismen ne znači biti glup i ne biti mudar. Životnoj mudrosti nekih od tih ljudi većina „intelektualaca“ može duboko da se pokloni.

Biti intelektualac ne znači imati diplomu i povrh nje titulu. Ne čini vas obrazovanje intelektualcima nego ono što mislite i radite. Ako ne uspete da iskoristite svoje intelektualne sposobnosti na koje se pozivate jer vam je neko lupio pečat da ih imate, možete s diplomom znate već šta.

Dakle, intelektualci, zakazala vam je inteligencija. Da nije, ne bi se juče vlasti dogodio „nepismen narod“, nego bi joj se dogodila inteligencija.

Odnosno, vlasti se dogodilo baš ono što je htela, vama se dogodio „nepismen narod“.

Tako da, nije lepo insistirati na tome da ste iznad „nepismenog naroda“ koji je odlučio o vašoj budućnosti. Niste hteli da učestvujete u mešenju kolača, sad ćete malo lomiti zube, jebi ga.[/img]
milisav68 milisav68 14:38 13.11.2015

Re: Ljubis

mariopan

To je to.
docsumann docsumann 17:04 13.11.2015

jbg, moram malo da ga zaškurim


i told my producer - give me the worst microphone you got - Varg Vikeners

poput junaka Fukoovog Klatna, istražujući muziku koju zapravo nikad nisam slušao, polako sam počeo da bivam uvučen u njen opskurni milje.
i dalje ne slušam blek metal .... sem povremeno, i to strogo analitički, "dekodirajući" značenje sve te abrazivne buke naslagane poput slojeva korps mejk apa na sasušenoj lobanji.

recimo, posljednji dokumantarac koji sam odgledao na tu temu :



odstranjujući satanizan iz cijele priče, u njoj i dalje ostaje dosta tog bizarnog i muzički zanimljivog.

jedna od tih naopakih (iliti naglavačke izokrenutih) stvari je i bed prodakšn, iliti loša, ozbiljno loša, produkcija. i video i audio.

o tome govori citirana Vargova izjava s početka komentara. od samih svojih početaka on se trudio da dobije što užasniji kvalitet zvuka.
takođe, narušavanje klasične pop A-B-A forme je bio standard za učesnike prvog vala NBM-a ( Norwegian Black Metal). tretiranje gitarskog zvuka (kod Mayhem, recimo) takođe je jedinstven i prvi put čujen u tom obliku.
oni su bili pravi treš-krš-pank-heJvi-madrfakeri svog vremena.

sličnu art filozofiju primjenjivali su i na svojim album koverima. dok su se thrash i death metalci trudili da imaju epski nafurane, dramatične i traumatične (well, ponekad stvarno sjajne ) omote albuma, pretežno rađene u maniru bogato kolorisanih strip ilustracija, nbm-ovci su imali potpuno različit pristup.
oni bi, najčešće, sopstvene crno-bijele fotografije sa korps mejkapovima, više puta provlačili kroz foto-kopir mašinu (kopirajući kopije kopija) dok ne bi sasvim ruinirali likovni kvalitet originala. i najzad kao finalni proizvod dobili nešto ovako:



moje sporo-postupno formirano mišljenje o BM-u smatra da je on najefektniji i najkvalitetniji kada je okrenut (depresivnoj) ambijentalnosti, introspekcijskom ehou sopstvenog ništavila...

to me je u konačnici i dovelo do post black metala, koji je u prvi plan izvukao atmosferu i nepoliranu zvučnu paletu jedne šire mračne slike (psihe), a brzinu i rokanje ostavilo generacijski mlađim i luđim
u to ime, jedan češki bend, originalnog naziva:




P.S. Blek Metal je (dopadalo se to nekom ili ne) jedna od najautentičnijih epizoda u istoriji norveške umjetnosti XX vijeka. možda njen najdublji i najosobniji otisak ( ili možda još preciznije - ožiljak) u globalnoj kulturi ove sjebuckane civilizacije.


P.P.S. inače, danas, u svjetskim HM okvirima dominira tzv. treći (tj. američki) talas black metala.
bocvena bocvena 20:52 13.11.2015

Re: jbg, moram malo da ga zaškurim

meni je ovo sociološki interesantno. a i ti ga baš lepo ispričaš. muzički ič:)
(pogledaću dokumentarac)
docsumann docsumann 23:54 13.11.2015

Re: jbg, moram malo da ga zaškurim

meni je ovo sociološki interesantno


upravo to.


a s artističke strane ovaj dokumentarac je sjajan, iako nije o norveškom blek metalu, već o tri usamljena i izolovana umjetnika koji duboko promišljaju i stvaraju sopstvenu opskurnu muziku na fonu nečega što se kolokvijalno naziva blek metal.

no satanic bullshit ...

49 41 49 41 17:09 13.11.2015

Oia, Santorini - secam te se jos uvek.

Svratimo u najblizu kafanu na rucak.

Nigde ikoga oko nas.
Uzmemo meni, jedan list papira.
Okrecemo ga sa svih strana, samo na Grckom.

Stari gazda viri iz kuhinje, dodje do stola; pokaze nam prstom da ga sledimo do kuhinje.
U prostranoj kuhinji; 4-5 tkz. fijaker sporeta sa ogromnim rernama.

Pootvara rerne, izvuce sadrzinu i pokaze nam - Birajte!

Ogromni paradajzi, napunjeni sa raznim sadrzinama, zapeceni.
Isto tako sa Paprikama, Ogromnim crnim lukovima, Patlidzanima...

Biraj majcnin sine, a da ti bale ne cure; oci igraju.

Go to AirPano.com or airpano.ru
Santorini-Oia, Akrothiry (Nestala Antlantido), pod pepelom lave i dubinom mora.

Touhla, Atinjanko i tebe se secam; tvojih paprikasa od sipa - koja sama vadjase iz dubokih nedra Egeja.





Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana