Ekonomija| Politika

Šta traže vojvođanski paori

Saša Radulović RSS / 27.11.2015. u 11:08

Vlast i stranke na vlasti i Ministarstvo proljoprivrede se istinski trude da zamagle javnosti pravi razlog za protest paora protiv izmena Zakona o poljoprivrednom zemljištu. Vojvođanski paori traže da se ukine PRAVO PRVENSTVA ZAKUPA 30% najboljeg državnog poljoprivrednog zemljišta u svakoj opštini u Srbiji, na 30 godina, neposrednom pogodbom, tajnim ugovorima sa Vladom.

Sporni član Zakona o poljoprivrednom zemljištu, PRAVO PRVENSTVA ZAKUPA, pisao je i paorima predstavio Ivica Kojić, šef kabineta Aleksandra Vučića, bivši šef kabineta Mlađana Dinkića. Taj član predviđa da veliki investitori, na osnovu pravilnika koje će pisati kabinet premijera sakriven iza Ministarstva poljoprivrede i ministarke koju niko ništa i ne pita, mogu od premijera da dobiju do 30% najbolje zemlje u svim opštinama u Srbiji, na osnovu investicionog plana koji će ponovo odobravati kabinet premijera na osnovu direktnih dilova sa raznim "Tenisima". Iskustvo nas uči da se iza svih tajnih ugovora krije korupcija.

Da bi odbranila neodbranjivo, ministarka i ceo hor papagaja nevešto pokušava da zamagli suštinu, pa izmišlja kako postoje velike površine neobrađenog državnog zemljišta, pokušava da posvađa stočare i ratare, da prikaže kako tobože paori ne znaju šta hoće, da su razjedinjeni. Pa u celu priču ubacuju i kako se zemlja neće ovim zakonom prodavati strancima, kako je kriva prethodna vlast što je 2008.g. potpisala SSP sa EU po kome stranci mogu da kupuju zemlju već od 2017.g. Tačno je da je prethodna vlast potpisala katastrofalno loš SSP sa EU i dala ono što ni jedna druga zemlja nije dala, ali to nije predmet ovog zakona.

Predmet je ZAKUP 30% najbolje državnog zemljišta u Vojvodini koje premijer hoće da neposrednom pogodbom da velikim korporacijama, ispod žita, tajnim ugovorima. Sve ostalo je magla.

Šta bi trebalo uraditi? Povući ove nakaradne izmene zakona u korist stranih investitora i na štetu naših paora i napisati novi. Vratiti se na pravilo još iz doba Obrenovića: zemlju treba da poseduje onaj ko je obrađuje. Treba prvo izvršiti restituciju, uključujući i zadružnu zemlju, a zatim ostatak državne zemlje prodati našim paorima. Ne zaposlenim u javnim preduzećima i špekulantima, već paorima i njihovim gazdinstvima. Onima koji žive od zemlje. Ne dati u zakup, već prodati na rok od 20 godina, u jednakim ratama, bez učešća. Ograničiti posed (ne privatni, već ovaj od države) kao u Danskoj i Holandiji. Pored toga, treba ponovo podići sistem kooperativa, zadruga. Budžet Ministarstva poljoprivrede je dovoljan da se u svakoj ruralnoj opštini u Srbiji napravi zadruga sa kapitalom od 2 miliona evra. Svake godine. Fokus poljoprivredne proizvodnje treba da budu porodična gazdinstva, ne velike korporacije. Paori treba da budu vlasnici, ne najamna radna snaga.

Ako pitate premijera, njegovu vladu i ministarku, naši paori izgleda ne umeju ni svinje da gaje. Nego nam trebaju strani investitori da nam i to pokažu. Po toj politici vlade, naši paori, umesto da budu vlasnici na sopstvenoj zemlji, treba da postanu jeftina najamna radna snaga.

 

Manipulisanje zahtevima paora



Komentari (63)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milojep milojep 11:18 27.11.2015

Prirodna đubrad

Treba samo promeniti zakon u delu prvenstva pa dati našim paorima da prvi biraju 70% zemlje a strancima ono što ostane! Pa neka ulože malo i stranci u kultivaciju zemljišta! Stvarno je vrhunski bezobrazluk ako je zakonom predviđeno da stranci prvi biraju zemljište a da paorima ostaju jendeci,šikare i ostalo da ih sređuju.
Bagra udara sa svih strana
grmfrm grmfrm 11:21 27.11.2015

Dobar dan

A sada ce neki spin majstori da tvrde kako niste u pravu.

milojep milojep 11:27 27.11.2015

Re: Dobar dan

grmfrm
A sada ce neki spin majstori da tvrde kako niste u pravu.



Izaći će Vučić i reći:-Zar smo trebali ono đubre što smo očistili na Savi da ostavimo? Umesto da ga pripremimo kako bi naši prijatelji suniti iz UAE mogli da gaje cveklu.
looping looping 11:30 27.11.2015

Re: Dobar dan

grmfrm
A sada ce neki spin majstori da tvrde kako niste u pravu.


Nemoj slučajno neko da oponira!

Atomski mrav Atomski mrav 11:32 27.11.2015

Re: Dobar dan


Nemoj slučajno neko da oponira!

Tišina tamo!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:11 27.11.2015

To je to

Nećete verovati, zbog ovakvih vaših tekstova i analiza sam sanjao da ulazite u Skupštinu.
Mislim da sada u Skupštini i među specijalizovanim novinarima nema dovoljno znanja i hrabrosti za suprotstavljanje ovakvim zakonima.
Uprkos našim prepirkama, priznajem da ste u ovom analitičkom segmentu odlični.

libkonz libkonz 13:17 27.11.2015

Re: To je to

Ovaj komentar sam morao da preporučim. Došlo neko vreme da i Kralj hvali Radulovića. Sad zaključaj blog da ne pokvariš utisak.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:39 27.11.2015

Re: To je to

libkonz
Ovaj komentar sam morao da preporučim. Došlo neko vreme da i Kralj hvali Radulovića. Sad zaključaj blog da ne pokvariš utisak.

To samo govori kakvo nam je stanje u društvu.
Ja sam ponovo pročitao šta sam napisao u gornjem kratkom komentaru I svaka mi je na mestu.
Došlo je vreme da pas i mačka, bez obzira kakve su boje, spavaju zajedno i da love miševe zajedno.
A mene je očaj uhvatio, priznajem. I beznađe.
looping looping 14:50 27.11.2015

1

naši paori izgleda ne umeju ni svinje da gaje.

Svako ume da gaji dve-tri svinje. Samo im baciš klopu, počistiš za njima i zoveš veterinara kad treba.
Po toj politici vlade, naši paori, umesto da budu vlasnici na sopstvenoj zemlji, treba da postanu jeftina najamna radna snaga.

Koji to zakon zabranjuje paorima da budu vlasnici zemlje da mi je znati?
rade.radumilo rade.radumilo 15:29 27.11.2015

Re: 1

Svako ume da gaji dve-tri svinje


Ne po mišljenju NjPV. Po njegovom mišljenju, jedinom merodavnom u novijoj istoriji, mi n'umemo ništa i nećemo ništa.

Koji to zakon zabranjuje paorima da budu vlasnici zemlje da mi je znati?


Ovde je stvar malo suptilnija. Zemljište je u državnom vlasništvu, restitucija nije sprovedena, nije ponuđeno zemljište na otkup poljoprivrednicima iz Srbije. Šta više, poljoprivrednici iz Srbije koji su do sada ZAKUPLjIVALI tu zemlju, sada gube pravo prvenstva, a pravo prvenstva dobijaju strani investitori, sa kojima Vlada sklopi ugovor čak iako bi na javnom nadmetanju, poljoprivrednici iz Srbije možda ponudili veću nadoknadu za zakup po hektaru.
a_jovicic a_jovicic 15:49 27.11.2015

Re: 1

looping

Po toj politici vlade, naši paori, umesto da budu vlasnici na sopstvenoj zemlji, treba da postanu jeftina najamna radna snaga.

Koji to zakon zabranjuje paorima da budu vlasnici zemlje da mi je znati?


Svaka čast Vučiću!
Pa neće valjda da dozvoli da mu se desi nešto ovako kao što se dešavalo "necivilizovanim" Francuzima ili Belgijancima ...


... mi smo ipak "lideri" u regionu!
looping looping 15:58 27.11.2015

Re: 1

Svako ume da gaji dve-tri svinje


Ne po mišljenju NjPV. Po njegovom mišljenju, jedinom merodavnom u novijoj istoriji, mi n'umemo ništa i nećemo ništa.

Koga briga za NjPV.
Svinje se u EU (kojoj stremimo?) gaje na farmama svinja i ako se sprovedu zakoni EU (a i naši koji nisu sprovedeni) niko neće ispunjavati uslove da gaji dve-tri svinje. Ili će držati farmu ili ništa neće držati. Isto tako nijedan domaćin neće moći da peče rakiju, da gaji dve-tri krave itd. Znači sve će držati biznismeni a ne paori (osim ako paori ne postanu biznismeni).
Mi, naravno više volimo naše biznismene jer smo patriote.
Koji to zakon zabranjuje paorima da budu vlasnici zemlje da mi je znati?
Ovde je stvar malo suptilnija. Zemljište je u državnom vlasništvu, restitucija nije sprovedena, nije ponuđeno zemljište na otkup poljoprivrednicima iz Srbije. Šta više, poljoprivrednici iz Srbije koji su do sada ZAKUPLjIVALI tu zemlju, sada gube pravo prvenstva, a pravo prvenstva dobijaju strani investitori, sa kojima Vlada sklopi ugovor čak iako bi na javnom nadmetanju, poljoprivrednici iz Srbije možda ponudili veću nadoknadu za zakup po hektaru.

Pretpostavljam da Vlada želi da sklapa ugovore na veće površine i na duži period a ne iscepkano gde nema garancije da će neko uzeti u zakup i naredne godine. To je ono što bih i ja radio.
Koliko ja znam, a radio sam dosta godina u poljoprivredi u Srbiji, zemlje ima poprilično u parlogu, čak i u Vojvodini, gde se godinama ne obrađuje.
Ali ovo što ja pišem nije kompatibilno sa "Vučiću pederu", pa se unapred izvinjavam jer pretpostavljam da ćemo nadalje o njemu da pišemo a ne o zemljištu u Srbiji.
looping looping 16:09 27.11.2015

Re: 1

a_jovicic
looping

Po toj politici vlade, naši paori, umesto da budu vlasnici na sopstvenoj zemlji, treba da postanu jeftina najamna radna snaga.

Koji to zakon zabranjuje paorima da budu vlasnici zemlje da mi je znati?


Svaka čast Vučiću!
Pa neće valjda da dozvoli da mu se desi nešto ovako kao što se dešavalo "necivilizovanim" Francuzima ili Belgijancima ...


... mi smo ipak "lideri" u regionu!

Uvek bili!

ai.machine ai.machine 16:13 27.11.2015

Re: 1

looping
niko neće ispunjavati uslove da gaji dve-tri svinje. Ili će držati farmu ili ništa neće držati. Isto tako nijedan domaćin neće moći da peče rakiju, da gaji dve-tri krave itd. Znači sve će držati biznismeni a ne paori (osim ako paori ne postanu biznismeni).


A zašto neće moći da drži dve-tri svinje, dve-tri krave i slično? Koliko će biti donja granica: 10, 20, 50, 100... Ko određuje te uslove? Nemoj da se vadiš na zakone EU. Čini mi se da ih ni ne znaš, kad ovako pričaš.

Ovu zemlju su, u svim teškim vremenima, upravo ti seljaci-zemljoradnici-paori ili kako god da ih zovemo, održali.

Najbolje sve rasprodati i biti sluga u svojoj zemlji.

I zašto sve moraju da to drže biznismeni, veleposednici, velekapitalisti?

Tako ćemo doći do toga da se proda zemlja, voda, vazduh, sve... pa da onda svi budemo robovi ili da pocrkamo.

More m'rš bre.

looping looping 16:23 27.11.2015

Re: 1

ai.machine
looping
niko neće ispunjavati uslove da gaji dve-tri svinje. Ili će držati farmu ili ništa neće držati. Isto tako nijedan domaćin neće moći da peče rakiju, da gaji dve-tri krave itd. Znači sve će držati biznismeni a ne paori (osim ako paori ne postanu biznismeni).


A zašto neće moći da drži dve-tri svinje, dve-tri krave i slično? Koliko će biti donja granica: 10, 20, 50, 100... Ko određuje te uslove? Nemoj da se vadiš na zakone EU. Čini mi se da ih ni ne znaš, kad ovako pričaš.

Ovu zemlju su u svim teškim vremenima upravo ti seljaci-zemljoradnici-paori ili kako god da ih zovemo, održali.

Najbolje sve rasprodati i biti sluga u svojoj zemlji.

I zašto sve moraju da to drže biznismeni, veleposednici, velekapitalisti?

Tako ćemo doći do toga da se proda zemlja, voda, vazduh, sve... pa da onda svi budemo robovi ili da pocrkamo.

More m'rš bre.




Mrzi me da ti objašnjavam zašto u državama EU nijedno domaćinstvo ne peče rakiju ili ne drži dve-tri svinje/krave.
Naravno da ćemo svi biti robovi. Što pre shvatiš biće ti lakše. E sad, pitanje je samo da li ćeš biti rob sa lepom platom i uslovima rada ili ne.
U tom smo pravcu krenuli i to podržavaju svi građani koji žele ulazak u EU (valjda su svesni šta rade )
Kome se ne sviđa neka protestuje protiv EU.
I zašto sve moraju da to drže biznismeni, veleposednici, velekapitalisti?

Zato što je kapitalizam uglavnom takav. Komunizam je u Srbiji propao načisto. Ne znam da li ima još neka opcija?
G.Cross G.Cross 16:32 27.11.2015

Re: 1

Ne znam da li ima još neka opcija?


rade.radumilo rade.radumilo 16:34 27.11.2015

Re: 1

Svinje se u EU (kojoj stremimo?) gaje na farmama svinja i ako se sprovedu zakoni EU (a i naši koji nisu sprovedeni) niko neće ispunjavati uslove da gaji dve-tri svinje. Ili će držati farmu ili ništa neće držati. Isto tako nijedan domaćin neće moći da peče rakiju, da gaji dve-tri krave itd.


Nije tačno, ma koliko vi desničari pokušavali da poplašite ovaj narod protiv ulaska u EU. Postoji razlika, kada su EU propisi u pitanju, između toga kada proizvodiš bilo šta, pa i rakiju, za sopstvene potrebe i za prodaju. Kod te druge situacije, naravno, postoje oštriji propisi ali ne mnogo u odnosu na one koji već postoje i koji bi trebalo i kod nas da se poštuju. Niti su Rumuni, Česi, Bugari, Hrvati prestali da gaje svinje, peku rakiju ili prave vino niti će to neko tražiti od Srba.

Pretpostavljam da Vlada želi da sklapa ugovore na veće površine i na duži period a ne iscepkano gde nema garancije da će neko uzeti u zakup i naredne godine. To je ono što bih i ja radio.


Za to služe javne aukcije, a ne direktni ugovori, što bi bilo sasvim OK izvesti po novom zakonu. Da im je to motiv, oni bi pozvali paore da se ugovorno obavežu na duži period, pa ako neće onda ispadaju iz igre.

Koliko ja znam, a radio sam dosta godina u poljoprivredi u Srbiji, zemlje ima poprilično u parlogu, čak i u Vojvodini, gde se godinama ne obrađuje.


A zašto se, investitorima, onda nudi ona zemlja koja se već obrađuje? Zašto se daje pravo prvenstva stranim investitorima u odnosu na dosadašnje zakupce zemlje?
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:43 27.11.2015

Re: 1

Mrzi me da ti objašnjavam zašto u državama EU nijedno domaćinstvo ne peče rakiju


Iz istog razloga iz koga ni jedno domaćinstvo u Srbiji ne proizvodi viski.

Što se rakije tiče, prošli zakon je zaista zabranjivao proizvodnju i stavljane u promet rakije proizvedene na tradicionalan način.
Ali izmene su učinjene tu skoro, u ovoj godini sigurno, da ne guglam sad, i on je liberalizovao tu odredbu.
Sada seljak može da proizvodi rakiju i da je prodaje. Ne u maloprodaji ali može da je proda, kao rakiju, tačno to, rakija, piše na otkupnom listu, većim preraćivačima na doradu.
Dakle, ta priča o zabrani pečenja rakije je tralala priča.
looping looping 16:47 27.11.2015

Re: 1

Nije tačno, ma koliko vi desničari pokušavali da poplašite ovaj narod protiv ulaska u EU. Postoji razlika, kada su EU propisi u pitanju, između toga kada proizvodiš bilo šta, pa i rakiju, za sopstvene potrebe i za prodaju. Kod te druge situacije, naravno, postoje oštriji propisi ali ne mnogo u odnosu na one koji već postoje i koji bi trebalo i kod nas da se poštuju. Niti su Rumuni, Česi, Bugari, Hrvati prestali da gaje svinje, peku rakiju ili prave vino niti će to neko tražiti od Srba.

Koji paor u Srbiji ispunjava ove uslove? ----> Link.
Niko neće tražiti da se prestane sa bilo čim samo obični domaćini neće moći da ispune uslove već će raditi u ilegali dok mogu.
Inače, nisam desničar i nisam protiv ulaska u EU.
Za to služe javne aukcije, a ne direktni ugovori, što bi bilo sasvim OK izvesti po novom zakonu. Da im je to motiv, oni bi pozvali paore da se ugovorno obavežu na duži period, pa ako neće onda ispadaju iz igre.

A zašto se, investitorima, onda nudi ona zemlja koja se već obrađuje? Zašto se daje pravo prvenstva stranim investitorima u odnosu na dosadašnje zakupce zemlje?

Zato što strani investitor uzima velike površine na 99 godina valjda?
Zašto neki paor javno ne ponudi da iznajmi 5000 ha na pr.? Pa neka se država obruka tako što mu neće dati.
Srpski biznismeni već imaju ogromne površine zemlje koje obrađuju. ----> Link.
Pretpostavljam da će im strani investitori biti konkurencija a ujedno će i dići cenu zemljišta.
Strani investitori ugrožavaju i sitne paore tako što će podići cenu zemljišta.
Ali, ako Srbija ekonomski ode u ponor, cene će pasti tako da je to možda dobro?
Kad malo razmislim, najjeftinije je bilo devedesetih.

highshalfbooze highshalfbooze 16:53 27.11.2015

Re: 1

Ali ovo što ja pišem nije kompatibilno sa "Vučiću pederu", pa se unapred izvinjavam jer pretpostavljam da ćemo nadalje o njemu da pišemo a ne o zemljištu u Srbiji.


Zemljište u Srbiji proizvodi letinu, a Vučić u Srbiji proizvodi sranja. Šta treba sprečiti, letinu ili sranja?
ai.machine ai.machine 16:54 27.11.2015

Re: 1

looping
Mrzi me da ti objašnjavam zašto u državama EU nijedno domaćinstvo ne peče rakiju ili ne drži dve-tri svinje/krave.


Hajde molim te, neka te ne mrzi, budi ljubazan pa objasni to, ali ne ono tralala nego baš konkretno i dokumentovano. Recimo to oko svinja, krava, za rakiju ne moraš.

A pre toga otidi u susednu Hrvatsku (koja je u EU) i proveri da li je tačno ovo što kažeš da
looping

nijedno domaćinstvo ne peče rakiju ili ne drži dve-tri svinje/krave.


Kada vidiš tamo koliko domaćinstava drži po nekoliko (1-10) svinja, krava i slično, možda posle toga ne budeš morao/morala ni da objašnjavaš.
Unapred da te zamolim da izostaviš fore tipa da Hrvatska u stvari nije prava EU i to.

A to kapitalizam-komunizam i držanje svinja, ovaca i krava nema baš mnogo veze. Osim ako nije Staljin ili Enver Hodža u pitanju.
looping looping 17:00 27.11.2015

Re: 1

Što se rakije tiče, prošli zakon je zaista zabranjivao proizvodnju i stavljane u promet rakije proizvedene na tradicionalan način.
Ali izmene su učinjene tu skoro, u ovoj godini sigurno, da ne guglam sad, i on je liberalizovao tu odredbu.
Sada seljak može da proizvodi rakiju i da je prodaje. Ne u maloprodaji ali može da je proda, kao rakiju, tačno to, rakija, piše na otkupnom listu, većim preraćivačima na doradu.
Dakle, ta priča o zabrani pečenja rakije je tralala priča.

Proizvodnjom rakije radi stavljanja u promet može da se bavi samo proizvođač koji ispunjava propisane uslove i koji je upisan u Registar rakije i drugih alkoholnih pića. Upis u registar se ostvaruje podnošenjem zahteva poljoprivrednom inspektoru u okrugu gde proizvođač ima proizvodnju, uz administrativnu taksu od 1.680 dinara. Uz zahtev, proizvođač podnosi foto-kopiju rešenja o upisu u APR i dokaz o stalnom zaposlenju stručnog lica koje će voditi proces proizvodnje.

Nakon toga, poljoprivredni inspektor izlazi na teren i sastavlja zapisnik u kome navodi činjenice o objektima, prostorijama, opremi i uređajima u proizvodnom pogonu.


Link.

Ne znam da li ovo još uvek važi ali ne verujem da iko može da proda bilo šta a da ne prijavi firmu, plati porez itd. Ako ljudi budu morali da se drže zakona uveliko će se smanjiti broj onih koji peku rakiju za prodaju.
looping looping 17:01 27.11.2015

Re: 1

highshalfbooze
Ali ovo što ja pišem nije kompatibilno sa "Vučiću pederu", pa se unapred izvinjavam jer pretpostavljam da ćemo nadalje o njemu da pišemo a ne o zemljištu u Srbiji.


Zemljište u Srbiji proizvodi letinu, a Vučić u Srbiji proizvodi sranja. Šta treba sprečiti, letinu ili sranja?

Letinu na njivi a sranja na izborima.
highshalfbooze highshalfbooze 17:01 27.11.2015

Re: 1

Niko neće tražiti da se prestane sa bilo čim samo obični domaćini neće moći da ispune uslove već će raditi u ilegali dok mogu.


Ne treba baš mnogo mozga da se ukapira kako neko ko je živeo i radio u sredini gde je dominantno vlasništvo bilo društveno, ne može da se takmiči sa nekim ko je živeo i radio u sredini koja je vrednovala isključivo kapital.
Takođe, insistirati na tome da se situacija iz mesta promeni bez perioda prilagođavanja je svojevrsna maloumnost. Ili posledica korumpiranosti kako bi u džap stavio proviziju prodajući resurse zemlje u kojoj se rodio i koju navodno predstavlja.
looping looping 17:07 27.11.2015

Re: 1

looping
Mrzi me da ti objašnjavam zašto u državama EU nijedno domaćinstvo ne peče rakiju ili ne drži dve-tri svinje/krave.


Hajde molim te, neka te ne mrzi, budi ljubazan pa objasni to, ali ne ono tralala nego baš konkretno i dokumentovano. Recimo to oko svinja, krava, za rakiju ne moraš.

A pre toga otidi u susednu Hrvatsku (koja je u EU) i proveri da li je tačno ovo što kažeš da

Eno ga iznad link za ispunjavanje uslova. Može da gaji ko šta hoće ali mora da ispuni uslove koje će malo ko ispuniti.


Kada vidiš tamo koliko domaćinstava drži po nekoliko (1-10) svinja, krava i slično, možda posle toga ne budeš morao/morala ni da objašnjavaš.
Unapred da te zamolim da izostaviš fore tipa da Hrvatska u stvari nije prava EU i to.

I lupaju table sa srpskim natpisima. I mi ćemo kada budemo članica EU da lupamo table manjina i da mimoilazimo druge EU zakone. To je izgleda jedino rešenje.

PS.
U kapitalizam se ne ulazi naglo nego lagano. Kao kad se kuva žaba, voda se polako greje.

Opet, ponavljam da sam za ulazak u EU bez obzira na nedaće.
looping looping 17:12 27.11.2015

Re: 1

highshalfbooze
Niko neće tražiti da se prestane sa bilo čim samo obični domaćini neće moći da ispune uslove već će raditi u ilegali dok mogu.


Ne treba baš mnogo mozga da se ukapira kako neko ko je živeo i radio u sredini gde je dominantno vlasništvo bilo društveno, ne može da se takmiči sa nekim ko je živeo i radio u sredini koja je vrednovala isključivo kapital.
Takođe, insistirati na tome da se situacija iz mesta promeni bez perioda prilagođavanja je svojevrsna maloumnost. Ili posledica korumpiranosti kako bi u džap stavio proviziju prodajući resurse zemlje u kojoj se rodio i koju navodno predstavlja.

Slažem se. Prodaja zemlje možda će i uzrokovati pad sadašnje vlasti da bi zatim došla neka nova vlast koja voditi istu politiku.
milisav68 milisav68 17:19 27.11.2015

Re: 1

looping
Svinje se u EU (kojoj stremimo?) gaje na farmama svinja i ako se sprovedu zakoni EU (a i naši koji nisu sprovedeni) niko neće ispunjavati uslove da gaji dve-tri svinje.

Nema veze sa životom, uništavaju nam poljoprivredu sistematski.

EU ima oštrije propise od nas (koje su donosili DOS&co), pa se nama trenutno uvaljuje ogromna količina zamrznutog mesa kome ističe rok po EU standardima (EU-6 meseci, kod nas - godinu dana), a sve zbog sankcija Rusiji.

Heh, tražim članak iz novosti, a ono obrisano.

Elem, ima nešto (ne sve) na b92.

Srbija je ove godine uvezla čak 257 puta više smrznutog svinjskog mesa nego 2014.

link

Slično je bilo i sa mlečnom industrijom, gde je Imlek postao monopolista - bukvalno.
Ili će držati farmu ili ništa neće držati. Isto tako nijedan domaćin neće moći da peče rakiju, da gaji dve-tri krave itd

Tebi se tu nešto pomešalo, ko može u EU da ti zabrani da držiš jednu kravu/kozu/svinju/gusku/patku/kokošku (naravno ne u stanu ).

Niko, e, ako hoćeš da prodaš nešto od toga (ili njihov proizvod), e onda moraš da imaš farmu, sertifikate i ostalo.
ai.machine ai.machine 17:23 27.11.2015

Re: 1

looping
Eno ga iznad link za ispunjavanje uslova. Može da gaji ko šta hoće ali mora da ispuni uslove koje će malo ko ispuniti.

To je link na Telegraf i NSPM. Ako to smatraš relevantnim linkovima, onda svaka čast. Očekivao sam link na izvorni propis, a ne na prepričavanja.

A ako baš i to na NSPM hoćemo da gledamo, tamo piše i ovo:

Insistiranjem na svinjskim i pilećim pravima evropski zakonodavci zapravo pokušavaju da ublaže teške posledice industrijskog gajenja životinja, koje se na velikim farmama gaje u veoma surovim uslovima. Način na koji ove nesrećne životinje žive, pored ostalog, izaziva ozbiljne poremećaje u njihovom ponašanju, pa je tako kod pilića primećen i kanibalizam, a kod svinja, koje prirodno imaju veliku potrebu za kretanjem, zbog nedostatka prostora je uočeno veliko povećanje agresivnosti. Na farmama se stoga često dešava da frustrirane svinje jedne drugima grizu i jedu repove i uši, a kao rešenje tog problema evrobirokratija je nesrećnim životinjama pored propisa, ponudila i – igračke. Naime, prema propisima za gajenje usvojenim 2008, koji su obavezni za sve članice od ove godine, da bi sprečile izlive svinjskog nasilja, pored ostalih mera, uzgajivači životinjama moraju da daju igračke kojima bi se one zanimale, ili lance koje bi grizle umesto komšijskih repova.


Pa to je upravo ono što ide u prilog malim odgajivačima u odnosu na velike industrijske.

No ne bih da te više mučim da tražiš link na originalni propis. Ova domaća prevođenja i polupismena tumačenja ni bih dalje komentarisao.

I lupaju table sa srpskim natpisima. I mi ćemo kada budemo članica EU da lupamo table manjina i da mimoilazimo druge EU zakone. To je izgleda jedino rešenje.

Pa ja pitam jedno, a ti pišeš sasvim deveto, što baš i nema veze jedno sa drugim. Ne kažem da ne lupaju i da mnogo veće gluposti ne rade (to ih EU nije ni naučila, ni pritisla da reše svoj ustašluk), ali to nije bilo pitanje ni tema.

Ne bih te više zadržavao, jasno je sve.
milisav68 milisav68 17:31 27.11.2015

Re: 1

looping
Ne znam da li ovo još uvek važi ali ne verujem da iko može da proda bilo šta a da ne prijavi firmu, plati porez itd.

Promenjen je zakon, registrovano poljoprivredno gazdinstvo može da proda rakiju registrovanoj firmi za proizvodnju i distribuciju alkoholnih pića.
Ako ljudi budu morali da se drže zakona uveliko će se smanjiti broj onih koji peku rakiju za prodaju.

Ma jok, dokle god je velika disproprcija cena (porez/akciza/kazna), nema ništa od toga.

A opet to se "pušta" zbog socijalnog mira....
looping looping 17:33 27.11.2015

Re: 1

To dakle ne važi više, sad je dovoljno registrovano poljoprivredno gazdinstvo, što je zapravo skoro svako gazdinstvo u Srbiji, i da se prilikom registracije navede i proizvodnja rakije (tu, pri registraciji, se navodi sve čime se domaćinstvo bavi)

Prijavite deco gazdinstva! Nemate brige a kasnije kada svi izađete iz sive zone taman ulazimo u EU i onda prilagođavamo zakone. A svi ste prijavljeni.

Realno, ko bi prijavio gazdinstvo da je drugačije?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:38 27.11.2015

Re: 1

Prijavite deco gazdinstva! Nemate brige a kasnije kada svi izađete iz sive zone taman ulazimo u EU i onda prilagođavamo zakone. A svi ste prijavljeni.


Koji si ti paranoik jebote :)
Tako razmišljaju samo babe u mom selu, ne prijavljuj ništa, ko zna šta država smera :)
Pa već je sve prijavljeno, registracija gazdinstava je toliko masovna stvar da su stvarno retka neregistrovana.
looping looping 17:42 27.11.2015

Re: 1

Tebi se tu nešto pomešalo, ko može u EU da ti zabrani da držiš jednu kravu/kozu/svinju/gusku/patku/kokošku (naravno ne u stanu ).

Ma niko ne brani, niko neće moći da ispuni uslove, osim velikih proizvođača. Osim ako nisu kućni ljubimci.
Niko, e, ako hoćeš da prodaš nešto od toga (ili njihov proizvod), e onda moraš da imaš farmu, sertifikate i ostalo.

Upravo to.
milisav68 milisav68 17:54 27.11.2015

Re: 1

looping
Ma niko ne brani, niko neće moći da ispuni uslove, osim velikih proizvođača.

Zato što se uništava domaća proizvodnja "liberalnim" uvozom.

Kao i za mleko/mlečne proizvode, pa se sad uvozi mleko u prahu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:54 27.11.2015

Re: 1

Ma niko ne brani, niko neće moći da ispuni uslove, osim velikih proizvođača. Osim ako nisu kućni ljubimci.


Kako se može biti veliki proizvođač na nmalom posedu?
A, recimo u Grčkoj, prosečan posed je otprilike kao i kod nas, oko pet hektara.
Ako bi se uzeo prosek cele EU to je negde tek oko 12 hektara.
Kako se na tim posedima može biti veliki?

looping looping 18:18 27.11.2015

Re: 1

hoochie coochie man
Ma niko ne brani, niko neće moći da ispuni uslove, osim velikih proizvođača. Osim ako nisu kućni ljubimci.


Kako se može biti veliki proizvođač na nmalom posedu?
A, recimo u Grčkoj, prosečan posed je otprilike kao i kod nas, oko pet hektara.
Ako bi se uzeo prosek cele EU to je negde tek oko 12 hektara.
Kako se na tim posedima može biti veliki?


Može ali teško. Teže je napraviti profit sa manje površine. Treba proizvoditi nešto što se dobro plaća: organsku hranu, brendirana alkoholna pića itd.
Najteže od svega je zapravo naći tržište. A to je teško kad si mali. Osim ako nisi brendirao neki proizvod.



Link.

nikvet pn nikvet pn 19:20 27.11.2015

Re: 1

Диспропорција између ЕУ и нашег аграра јесте велика али није непремостива.

И у Словенији се клало по двориштима итекако. У процесу приступања ЕУ пописали су и сертификовали кланице, произвођаче и наравно, свиње. Забрану клања по двориштима решиле су комшијске дојаве врло успешно. То је штап, а шаргарепа ? Цену услуге клања од 40е дотирала је држава половином суме бесповратно две године. Практично то је значило да домаћин на дан свињокоља позове овлашћено кланичино возило да утовари робу и после пар сати добије је транжирану по спецификацији; кућне чаролије могу да крену.

После две године број власника свиња опао је пет пута; дакле у том послу остао је тек сваки пети. Али укупан број свиња у Словенији се повећао, што значи да су преостали у послу ушестостручили број грла. Професионалци остали, аматери отпали. Али то их не омета да купе свиње од комшије, упуте на кланицу и добију сређено на кућу да терају свињокољ и обраду по жељи.

Управо та обрада по жељи је база локалне производње са географским пореклом (крашка шунка, крањске кобаје итд).
looping
Ma niko ne brani, niko neće moći da ispuni uslove, osim velikih proizvođača


То није тачно, ЕУ агролегислатива то препознаје и још како подржава мале произвођаче.

Нашем министарству тај ред изгледа предалеко, више им одговара стање контролисаног хаоса.
looping looping 20:49 27.11.2015

Re: 1

looping
Ma niko ne brani, niko neće moći da ispuni uslove, osim velikih proizvođača


То није тачно, ЕУ агролегислатива то препознаје и још како подржава мале произвођаче.

Kakva je ovo politička nebuloza? Ja se ne bavim politikom pa ne razumem.

После две године број власника свиња опао је пет пута; дакле у том послу остао је тек сваки пети. Али укупан број свиња у Словенији се повећао, што значи да су преостали у послу ушестостручили број грла. Професионалци остали, аматери отпали. Али то их не омета да купе свиње од комшије, упуте на кланицу и добију сређено на кућу да терају свињокољ и обраду по жељи.


Neki su postali krupni proizvođači, sitnih više nema a
ЕУ агролегислатива то препознаје и још како подржава мале произвођаче.

Koga podržava kad nema više malih proizvođača? Mali - ili postaju veliki ili nestaju.

Laku noć.


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:36 27.11.2015

Re: 1

Može ali teško. Teže je napraviti profit sa manje površine.


Može u retkim slučajevima.
Ali politika,ona dobra, mora da se odnosi na većinu onih koje tretira nekim zakonom, ne na izuzetke.
Dakle dobari zakoni o poljoprivredu moraju da imaju u vidu realnost, da je posed u Srbiji ispod 5 hektara (nije to premalo) da su parcele sitne (ispod pola hektara) i da će se na takvu sliku primenjivati zakon.
Nije normalno postaviti uslove tako da ih mogu ispuniti samo veliki jer velikih je malo.
To naravno ne postavlja ni EU, jer je i ona prepuna država sa sličnom slikom u poljoprivredi. Grčka , Bugarska, Rumunija (ona je nešto napravila neku tajkunizaciju poljoprivrede), Italija, članica sa dna kace, se ne može pohvaliti mnogo različitom situacijom.
mariopan mariopan 17:58 28.11.2015

Re: 1

hoochie coochie man
Ma niko ne brani, niko neće moći da ispuni uslove, osim velikih proizvođača. Osim ako nisu kućni ljubimci.


Kako se može biti veliki proizvođač na nmalom posedu?
A, recimo u Grčkoj, prosečan posed je otprilike kao i kod nas, oko pet hektara.
Ako bi se uzeo prosek cele EU to je negde tek oko 12 hektara.
Kako se na tim posedima može biti veliki?


Не мора се бити велики неким људима је довољно да само пристојно живе од свог рада....а могу да опсстану ако производе нешто што је скупо..рецимо рано поврће и воће у пластеницима цвеће мале фарме пилића, кока носиља, ћурки....и довољно је самошто раде то што нису на грбачи државе?

Ономад када се потписивао тај споразумм било је критика у новинама од стране струке, не памтим ко је дао тај интервју.....прочитам да рецимо Италијза има више малих пољипривредних газдинстава него великих и да они чине више од половине све производње хране у тој земљи....ако сам добро запамтила...тиме се разбија фама да само велики могу значајно да производе а мали се само запетљавају.

Притом, свако ко сам издржава себе и своју породицу, био мали или велики, чини услугу држави јер би у другом случају био незапослен или социјала?

Шта би радили наши сељаци ако их прогутају велики земљопоседници?
Да се преквалификују и почну да праве шта?
Дронове?
jkt2010 jkt2010 01:28 29.11.2015

Re: 1

mariopan

Шта би радили наши сељаци ако их прогутају велики земљопоседници?
Да се преквалификују и почну да праве шта?
Дронове?

Ne znam šta treba da prave, ali treba da se zamisle nad sledećim podacima:
Udeo ruralnog stanovništva u ukupnoj populaciji: Srbija 44.55% (3,175,000)
Što nas stavlja među arapski svet (43%) a ne EU kojoj težimo (25%)

Ovo što kažeš (рано поврће и воће у пластеницима цвеће мале фарме пилића, кока носиља, ћурки....) tj proizvodnja tzv zdrave hrane za lokalno tržište (proizvodnja u krugu od 30km od potrošača) to aspsolutno da. Ali da će ti sitni da obezbede konzistentne količine i kvalitet za izvoz ili za industriju, to je iluzija. A ovi naši paori se ne bore za još 10 hektara da bi gajili paradajz, jagode i salatu, nego baš kukuruz, pšenicu i repu.

Kako znam? Pa evo, prosečna površina srpskog imanja je 4,5 hektara, a pod plastenicima i staklenicima jedva oko 6000 hektara...

Iz istok clanka: „Pokriven“ hektar daje prihod kao 150 hektara pšenice. Gradnja 12 evra po kvadratu. I šta traže paori? Da im se pomogne da pokriju tih 4,5 hektara pa da imaju prihod kao da imaju 675 hektara pod pšenicom? Ma jok,traže još zemlje, za pod pšenicu...
mariopan mariopan 12:06 29.11.2015

Re: 1

Јкт

Просечно значи и оно што имају зељопоседници подељено на сва пријављена сеоска домаћинства, не дају ти праву слику о томе како и шта сви они производе па опстају?

Знам породицу која има 1000 хектара и породицу која чим скупи неке паре докупљује по мало земље а бави се свим и свачим да преживи - али сви они живе од свог рада. То је поента мог коментара. Ова породица што мало земље ради бави се и узгојем гуски ради перја...а то иде тако да се из инкубаторске станице џабе добију гушчићи па они узму 200 комада...одгаје својим усевом а дужни су да очупају и испоруче одређену тежину перја за познатог купца. Они то добију из три чупања, четврто је њима плус угојене гуске које такође продају- то им је зарада плус свиње, кокошке, ћурке, јаја, овце и јагњад из сопственог малог стада....и лепо живе, нису богати али имају колико им треба и задовољни су. Да не раде то што раде четворо њих би били социјала или незапослени?

А земља се дели у категорије па ако је жито у Војводини најбоље сејати зашто да га не сеју и мали паори? Шта мислиш шта ће на тим великим парцелама сејати велики? Оно што се лакше ради на велким њивама и што је за те њиве најбољи усев. Војводина је зато житница Србије што је ту земља погодна за житарице....а тамо где је земља другачија саде се воћњаци или сеју друге културе.
Не можеш све приказати кроз " просек".

Идиотлук је земљу продавати странцима док је домаћи паори траже плаћају, поготово фаворизовати странце испред свог становништва? Идиоти.
milisav68 milisav68 12:35 29.11.2015

Re: 1

mariopan
Војводина је зато житница Србије што је ту земља погодна за житарице....а тамо где је земља другачија саде се воћњаци или сеју друге културе.
Не можеш све приказати кроз " просек".

Ma da, nego se svi razumeju u sve pa i u poljoprivredu (naročito, jer to je kao prosto).

Pogleda ukupnu statistiku, i a-ha, to treba tako i tako....


hoochie coochie man hoochie coochie man 18:29 29.11.2015

Re: 1

Ma da, nego se svi razumeju u sve pa i u poljoprivredu (naročito, jer to je kao prosto).


:)
mariopan mariopan 12:38 01.12.2015

Re: 1

milisav68
mariopan
Војводина је зато житница Србије што је ту земља погодна за житарице....а тамо где је земља другачија саде се воћњаци или сеју друге културе.
Не можеш све приказати кроз " просек".

Ma da, nego se svi razumeju u sve pa i u poljoprivredu (naročito, jer to je kao prosto).

Pogleda ukupnu statistiku, i a-ha, to treba tako i tako....



Nisam ni ja nešto stručna ali živim ovde u Vojvodini više od 40 godina, pa se od "glupave Beograđanke" koja nije razlikovala korov od useva - malo osvestila i nešto naučila od tih ljudi.

Može neko od tih "stručnjaka iz fotelje", kada vidi pašnajke i livade po Vojvodini, da zamisli kako je to neobrađena zemlja, ali ne znaju da čak ni ovde nije sva zemlja pogodna za obradu i da je pašnjak jedino što na toj zemlji, po njenom kvalitetu, može da raste.

I ne zna da će seljak, ako je pametan, na svojoj njivi da seje i sadi ono što će ta njiva najbolje da rodi a ne ono što je njemu lakše da radi ili što mu je ćef.
Kvalitet i sastav zemlje diktiraju setvu a ne volja vlasnika.
milisav68 milisav68 13:21 01.12.2015

Re: 1

mariopan
Kvalitet i sastav zemlje diktiraju setvu a ne volja vlasnika.

Ma naravno, plus što se još uvek ne zna šta je čije, jer nije urađena restitucija do kraja, a i ono što je urađeno, nije sve kako treba.

Zato se ovoliko mulja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:37 27.11.2015

..............

Pored toga, treba ponovo podići sistem kooperativa, zadruga. Budžet Ministarstva poljoprivrede je dovoljan da se u svakoj ruralnoj opštini u Srbiji napravi zadruga sa kapitalom od 2 miliona evra.

Brzo bi se tih dva miliona spiskalo, i šta dalje?
Još dva miliona?
Odakle?
Ovo je naizgled fina, primamljiva ideja, ali nerazrađena, a u razradi bi se videlo, uveren sam, da je pogrešna.

Pitanje svih pitanja koje većina seljaka sebi postavlja je, šta da proizvodim da bih mogao da zaradim, i kome to što proizvedem da prodam.

Postoje načini da država pomogne seljaku da dođe do odgovora na ta pitanja, a to nisu zadruge (kod nas najčešće shvaćene kao mesta gde ću da dođem, uzmem seme, đubrivo, naftu, a platiću kad budem mogao, i kako budem mogao. Ili mesta na kome ću da dovezem šta god da imam, i zadruga mora da mi to kupi, pa neka gleda šta će sa tim.)

Nisam još pročitao u srpskoj politici da je neko iole suvislo razmišljao o poljoprivredi, i šta uraditi sa njom.
Uglavnom su to parole.
Izvini Saša, ali i ovo tvoje mi liči na to.

A što se problema sa ovim izmenama zakona tiče mislim da si ubo samu suštinu, nema transparentnosti, vladine komisije (čitaj Vučuć) ocenjuju investicione planove, i tako daju zemljište. Najverovatnije "mom prijatelju princu"
highshalfbooze highshalfbooze 17:14 27.11.2015

Re: ..............

Ovo je naizgled fina, primamljiva ideja, ali nerazrađena, a u razradi bi se videlo, uveren sam, da je pogrešna.


Najveći problem usitnjene proizvodnje je plasman. Izgradnjom objekata za skladištenje i pakovanje, u kombinaciji sa planiranjem proizvodnje bi umnogome promenio situaciju.

Ja živim u kraju odakle se dosta izvozi voća, ali to je sve od slučaja do slučaja, nema ozbiljnih ugovora sa planiranim količinama prodaje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:36 27.11.2015

Re: ..............

Najveći problem usitnjene proizvodnje je plasman. Izgradnjom objekata za skladištenje i pakovanje, u kombinaciji sa planiranjem proizvodnje bi umnogome promenio situaciju.


Pa tu negde je rešenje.
Ukrupniti proizvodnju može samo veće tržište, veliki kupac.
Nije realno očekivati da neko tak tako, ničim izazvan, odluči, e sad ću ja postanem veliki, podigne neke ogromne kredite, zasadi voćnjake, napravi hladnjače, farme, i nakrivi kapu.
Takvi avanturisti najčešće propadaju.

Logičniji put je da se najpre nađe tržište, kolikotoliko izvesno, da se stupi u kontakt sa kupcem, da se čuju njegove potrebe i da se, povećanjem proizvodnje, pokušavaju zadovoljiti njegove i potrebe drugih kupaca.
Tako biznis raste, tako se ukrupnjava svaka pa i poljoprivredna proizvodnja.

E sad, seljak uglavnom nema načina da kontaktira neke nove kupce, najpre strane, ima problem sa jezikom, ima problem sa korišćenjem interneta, sa posetama sajmovima, sa svime što bi mu pomoglo on ima problem.

Tu država može da reguje.

Na drugoj strani je to što je populacija koja se bavi poljoprivredom uglavnom nižeg obrazovanja i najčešće je tradicija ta koja ga opredeljuje za vrstu proizvodnje.
Ali ono što je pre pedeset godina možda negde bilo profitabilno nije i sada, a njega tradicija i nepoznavanje druge proizvodnje drže u toj neprofitabilnoj.
Država ga dodatno u tome uljuljkuje dajući mu kojekakve subvencijice koje mu ne mogu rešiti problem, ali ga sputavaju da hrabrije odluči da menja nešto.
A i ako bi odlučio on ne zna šta je to što njemu može doneti zaradu.
Tu opet država, od vrha pa do lokala, može da interveniše i da mu naznači šta je to što je u tom kraju eventulano isplativo.


Nabacujem sad, ne verujem da nekoga ovde zanimaju detalji, mehanizmi kako to sprovesti, ali uveren sam da je sve to sasvim izvodljivo i prilično jeftino.
highshalfbooze highshalfbooze 17:57 27.11.2015

Re: ..............

Nabacujem sad, ne verujem da nekoga ovde zanimaju detalji, mehanizmi kako to sprovesti, ali uveren sam da je sve to sasvim izvodljivo i prilično jeftino.


Upravo tako. Zato bi ona kooperativa sa početka priče bila od velike pomoći kada bi se to dobro osmislilo i organizovalo sa jasnom vlasničkom strukturom.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:59 27.11.2015

Re: ..............

hoochie coochie man Izvini Saša, ali i ovo tvoje mi liči na to.

A meni izvinjenje?
Hočeš da kažeš da je Zakon dobar?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:03 27.11.2015

Re: ..............

A meni izvinjenje?
Hočeš da kažeš da je Zakon dobar?


Ma jok bre :)
Nije dobar, naravno da nije, napisah gore da je Saša pogodio suštinu oko zakona, muljanje ispod žita.

Ali mislim da Saša greši kad predlaže rešnja, dva miliona, zadruge koje bi država instalirala i finansirala, i to.

nema izvinjenja tebi :)
(jer se ni ne razilazimo)
looping looping 18:22 27.11.2015

Re: ..............

highshalfbooze
Ovo je naizgled fina, primamljiva ideja, ali nerazrađena, a u razradi bi se videlo, uveren sam, da je pogrešna.


Najveći problem usitnjene proizvodnje je plasman. Izgradnjom objekata za skladištenje i pakovanje, u kombinaciji sa planiranjem proizvodnje bi umnogome promenio situaciju.

Ja živim u kraju odakle se dosta izvozi voća, ali to je sve od slučaja do slučaja, nema ozbiljnih ugovora sa planiranim količinama prodaje.

A gde se izvozi voće? U Rusiju? Rusija je prošle godine bila melem za naše voćare.
Ranije se izvozilo u Sloveniju, nešto u Nemačku ali danas teško. Naši voćari koriste hemijska sredstva koja su zabranjena u zemljama EU. Ona koja su dozvoljena su skupa za naše proizvođače.
milisav68 milisav68 18:34 27.11.2015

Re: ..............

looping
Ranije se izvozilo u Sloveniju,

Heh, Nektar iz Bačke Palanke je kupio Fruktal.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:20 27.11.2015

Re: ..............

aši voćari koriste hemijska sredstva koja su zabranjena u zemljama EU. Ona koja su dozvoljena su skupa za naše proizvođače.


Ajd nemojte se zajebavati oko stvari o kojima, očito, malo znate.
looping looping 20:39 27.11.2015

Re: ..............

hoochie coochie man
aši voćari koriste hemijska sredstva koja su zabranjena u zemljama EU. Ona koja su dozvoljena su skupa za naše proizvođače.


Ajd nemojte se zajebavati oko stvari o kojima, očito, malo znate.

Ajd da ti verujem na reč.

Razumem da su stvari komplikovane.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:16 27.11.2015

Re: ..............

Razumem da su stvari komplikovane.


Pa nemoj se akati u nešto što je prekomplikovano za tebe.
Evo šta si napisao
Naši voćari koriste hemijska sredstva koja su zabranjena u zemljama EU
.
a pre toga
Rusija je prošle godine bila melem za naše voćare.


Eto koliko se razumeš.
Inercija od pre pedeset godina.

Danas je, dragi moj luping, u dosta slučajeva standard koji treba zadovoljiti da bi se izvezlo u Rusiju strožiji od onog koji traži EU.
I neću ti podastirati nikave linkove, traži sam pa se uveri.

Kažeš da voćari u Srbiji ne mogu da izvezu, a najprodavanija šljiva u Parizu je srpska.
Srbija je prva ili druga u SVETU po proizvodnji maline, među prvih pet po proizvodnji šljive, među prvih deset po višnji..i tako redom.
U Srbiji posluju, kupili fabrike, i kupuju srpsko voće, prerašuju ga i izvoze, Rauh i Grinevald.
A ti govoriš kako Srbi koriste neka sredstva kojih nema u EU.
Pa ko pravi ta sredstva?
Sredstva za zaštitu koja se koriste u Srbiji su u ogromnoj većini nemačkog bajera i švajcarske sindžente.
Ti tvrdiš da to u EU ne prolazi.
Čoveče, brukaš se.
milisav68 milisav68 21:55 27.11.2015

Re: ..............

hoochie coochie man
Kažeš da voćari u Srbiji ne mogu da izvezu,

Dal` da mu pomenem i povrće, i institut u Palanci.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:59 27.11.2015

Re: ..............

Dal` da mu pomenem i povrće, i institut u Palanci.

Eto.

Ma, inercija i neka samodestrukcija.

looping looping 05:27 28.11.2015

Re: ..............

hoochie coochie man
Razumem da su stvari komplikovane.


Pa nemoj se akati u nešto što je prekomplikovano za tebe.
Evo šta si napisao
Naši voćari koriste hemijska sredstva koja su zabranjena u zemljama EU
.
a pre toga
Rusija je prošle godine bila melem za naše voćare.


Eto koliko se razumeš.
Inercija od pre pedeset godina.

Danas je, dragi moj luping, u dosta slučajeva standard koji treba zadovoljiti da bi se izvezlo u Rusiju strožiji od onog koji traži EU.
I neću ti podastirati nikave linkove, traži sam pa se uveri.

Kažeš da voćari u Srbiji ne mogu da izvezu, a najprodavanija šljiva u Parizu je srpska.
Srbija je prva ili druga u SVETU po proizvodnji maline, među prvih pet po proizvodnji šljive, među prvih deset po višnji..i tako redom.
U Srbiji posluju, kupili fabrike, i kupuju srpsko voće, prerašuju ga i izvoze, Rauh i Grinevald.
A ti govoriš kako Srbi koriste neka sredstva kojih nema u EU.
Pa ko pravi ta sredstva?
Sredstva za zaštitu koja se koriste u Srbiji su u ogromnoj većini nemačkog bajera i švajcarske sindžente.
Ti tvrdiš da to u EU ne prolazi.
Čoveče, brukaš se.

Slažem se.
Izleteo sam se bezveze i eto, obrukao se.
Zapravo, izvoz nam je dobar samo nam je potrebno brendiranje (ne znam koja se srpska reč koristi za ovo) kako bi postigli bolju cenu na tržištu.
st.jepan st.jepan 19:11 28.11.2015

Re: ..............

looping
Slažem se, itd.




Izjava ključna za istoriju bloga.
Ja takvu, u pet godina blogeraja, još ne videh.

Mada, sve drugo bilo bi odveć blesavo - HCM je u ovim pričama zakon.

Edit: Predlažem Saši da mu, po osvajanju vlasti, poveri resor poljoprivrede.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:43 28.11.2015

Re: ..............

Izjava ključna za istoriju bloga.
Ja takvu, u pet godina blogeraja, još ne videh.


Da.
Svaka čast, preporuku sam, naravno, kucnuo odmah.

Edit: Predlažem Saši da mu, po osvajanju vlasti, poveri resor poljoprivrede.


Pa ne znam, jedan resor....malo je :)
milisav68 milisav68 20:16 28.11.2015

Re: ..............

hoochie coochie man

Da.
Svaka čast, preporuku sam, naravno, kucnuo odmah.

Znači, ti i ja smo mu dali preporuku.

st.jepan
Ja takvu, u pet godina blogeraja, još ne videh.

Ma bilo je, ali jesu prilično retke.

@looping
Svaka čast.




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana