Politika

Zašto premijer mora da smeni Gašića

Nebojsa Krstic RSS / 08.12.2015. u 23:32

 

 

Nedelja, 6.decembra. delovala je kao prva u seriji koja će proći mirno i bez senzacionalnih vesti koje vas prikuju da ceo dan provedete uz televizor. Vrlo relaksirajuće i prijatno, za promenu. A tako je i bilo sve dok se u večernjim časovima na internetu nije pojavio snimak u kome ministar vojni Gašić, onako usput i u pokušaju da se našali, gledajući novinarku koja je čučnula ispred njega sa kasetofonom u ruci, dakle, u pozi uobičajenoj za sve one koji žele da snime nečiju izjavu tako da ne smetaju kamermanima, kaže: "Što volim novinarke koje ovako lako kleknu."

Istog trenutka na društvenim mrežama nastala je pometnja. Ljudi su izražavali negodovanje. Mnoge novinarke bile su ogorćene seksizmom i muškim šovinizmom Gašićevih reči. Neki su, sa punim pravom, izjavu ocenili frapantnom, skandaloznom i neprihvatljivom.

S obzirom da se sve dešavalo u nevreme, dakle u nedelju kasno uveče, delovalo je kako će se čitava priča i završiti kao brojne pre nje, bez efekta i ishoda. Međutim, na moje veliko iznenađenje, a radio sam u državnim institucijama pa znam kako funkcionišu, naročito u nedelju u jedanaest uveče, u roku od samo pola sata od pojave Gašićevog istupa, mediji su preneli ministrovo izvinjenje opisano rečima vrlo ozbiljnog kajanja, dok  se, u isto vreme, pojavila je i izjava premijera u kojoj on kaže da je "šokiran Gašićevom sramnom izjavom za koju nema reči opravdanja."

Priznajem, ova iznenađujuća urgentnost bila mi je intrigantna. Pošto imam neka znanja o tome kako funkcioniše kolektiv kakav je Vlada, i znam ponešto o načinu na koji razmišljaju politički profesionalci, brzina reakcije ukazivala je da u njoj nije bilo kalkulacije. Snažna retorika kojom je sa indignacijom Vučić odbacio Gašićev mačizam, svedočila je o postojanju jasne moralne vertikale za koju je predsednik vlade procenio da je dovedena u pitanje. Dok ovo pišem, tačno vidim čitaoce cinike koji već počinju da prave grimase, ali takve reakcije, kao inferiorne zanemarujem pokušavajući da stvari čitam u ključu benevolencije, a to je diskurs kakav za učešće u javnoj debati preporučije Nasim Nikolas Taleb u svom filozofskom Principu (Principle of charity) koji, ovim putem, čitaocima preporučijem za proučavanje.

Mnogo je ljudi na javnoj sceni koji izgovaraju preterano teške, opasne ili zapaljive reči ne razumevajući posledice koje one mogu da imaju. I među intelektualcima ima mnogo takvih koji nemaju nikakvu svest o snazi verbalne poruke, kao i o efektima koji nekada mogu biti pogubniji od oružja. Moguće je da je Vučićev racio, u veoma kratkom roku, procenio štetu koju može imati od solidarne reakcije novinarki, posredno celokupnog novinarstva, koje je Gašićeva neslana šala ujedinila u front s kojim će morati da se nosi Vučić, a nikako Gašić. Moguće da je premijer procenio poguban efekat koji ministrova uvreda ostavlja na sve žene Srbije, a one su, to zna svako ozbiljan u politici, najlojalniji i najvredniji deo biračkog tela. A moguće je da je čovek koji reaguje iz premijerske kože, u ovoj reakciji samo bio sin novonarke, suprug novinarke i otac ženskog deteta, i moguće je da poseduje moralne principe u koje se primitivni muški šovinizam nikako ne uklapa. Dakle, ne bih se iznenadio da je reakcija bila posledica stava koji u sebi ne sadrži nužno političku kalkukaciju ili promišljaj.

A i sledeća misao se nametala. Premijer je Gašića, na svoju sopstvenu štetu, branio mesecima u slučaju nesrećnog pada helikoptera. Ako sada smeni Gašića mnogi će uskliknuti: "Eto, zbog smrti sedmoro ljudi nije ga smenio! Ako nije onda, ne mora ni sad." Zašto ga Vučić nije tada smenio? Bilo bi mu korisno. Moguće da je premijer, u par navrata, istinito odgovorio na to pitanje - zato što je bio ubeđen da ministar nije kriv, imao je želju da pomogne bolesnoj bebi, desila se nesreća, kao što se nesreće, nažalost, dešavaju svuda na svetu.

Ali u slučaju pošalice o klečanju, nije bilo nerećnog spleta okolnosti. Istina, niko nije izgubio život, ali je to situacija u kojoj Vlada gubi obraz, pokazuje se kao nepristojna i nevaspitana. A to je nešto što je nespojivo sa željom premijera, onom koju ponavlja od prvog dana, da gradi "normalnu i pristojnu Srbiju". Kad u noći između nedelje i ponedeljka Vučić sve sabere i oduzme, biće mu sasvim jasno - mora da smeni Gašića koliko god mu to tehnički bilo komplikovano s obzirom da je kraj godine, da se donosi budžet za sledeću i da je gotovo nemoguće sve uskladiti. Dok ovo pišem ne znam krajnji ishod, ali predsednik Vlade jednostavno mora to da učini jer neće moći da izdrži da trči trku sa novih 300 kg tereta koje mu je Gašić, na bahat i nepromišljen način, ponovo natovario na leđa.

 

Objavljeno u Politici, 8.12.2015. 

 

 

 



Komentari (306)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 23:42 08.12.2015

jok

ne mora, ako do sad nije morao,
a verovatno neće ni morati
jedi-knight jedi-knight 00:07 09.12.2015

...

Kako reče Kesić, jedini problem je što je tu glupost kamera zabeležila.
A premijer je iskoristio priliku za lake poene.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:13 09.12.2015

Re: ...

Kako reče Kesić, jedini problem je što je tu glupost kamera zabeležila.
A premijer je iskoristio priliku za lake poene.

Sve afere, u svim vladama ovog sveta, pojavile su se SAMO zato što je to neka kamera zabeležila, ili neko pero. Inače ih ne bi bilo. Tako da nije neka mudrost.
karabasbarabas karabasbarabas 09:35 09.12.2015

Re: ...

Pa i nije bas. Bilo je i afera sa svedocenjima kao kod Berluskonija, ili sa dokazima finansijkih transakcija kao kod Sali Berise u nedostiznoj Albaniji.
Ovde je problem sto nije mogao reci da je bio u Krusevcu ili da je neko falsifikovao glas ili da se Bojan Pajtic maskirao u Bata Santosa itsl.
A opet, nije ni to, jer je bilo i gorih postupaka i prema zenama i prema novinarima. Pa pre par nedelja su Malijevi komunalci nasrnuli na novinare i oduzeli im telefone, dok je ovaj gledao i cutke odobravao. Ne vidim kako je to bolje od ovoga.

Licno smatram ovo sto je uradjeno performansom. Novinari ima da kleknu, a posle toga da dodju da ih sve kolektivno napravim budalama na konferenciji gde ima da cute i slusaju. A onda da kazu svi u glas "svakacastvucicu"
Kad u noći između nedelje i ponedeljka Vučić sve sabere i oduzme, biće mu sasvim jasno - mora da smeni Gašića koliko god mu to tehnički bilo komplikovano

Komplikovano je jer su oni drugarcine, kao sto je drugarcina i sa Majom Gojkovic, Vulinom, Veljom MavasiGeri Ilicem, Karicima i ostalim drzaocima vlasti u Srbijici. I ne stidi se da prizna.
freehand freehand 00:14 09.12.2015

Mislim

... da se Vučić zbog ovakvog ispada ministra Gašića, Evropljanina i intelektualca, šokirao i zgranuo čak i više nego mi inferiorni što pravimo grimase.
I reagovao promptno i vehemetno.
No najveća je sreća što će nam se gospodin Gašić već za godinu-dve vratiti, prepariran i pigmalionisan, spreman za još teže zadatke.
Pretpostavljam sa zvanjem doktora nauka.
Ali sa još profinjenijim manirima, da ne bruka svog predsednika i ne odskače od kolega iz stranke i vlade, i ne navodi nas inferiorne na zle misli..
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:30 09.12.2015

Re: Mislim

da se Vučić zbog ovakvog ispada ministra Gašića, Evropljanina i intelektualca, šokirao i zgranuo čak i više nego mi inferiorni što pravimo grimase.


Ovo smo već utvrdili...Gašić je intelektualac i evropljanin taman koliko je i njegov prethodnik Šitanovac bio. I taman koliko je onaj za koga je lobirala Vesna Pešić. Al to sad i nije bitno, pošto je smenjen.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:57 09.12.2015

Re: Mislim

Al to sad i nije bitno, pošto je smenjen.


Ali je zato bitan Šutanovac :)

Videćemo kako će sve ovo da teče, ali mene druga stvar zanima.
Kažeš da su mogući razlozi Vučićeve reakcije neki njegov korpus principa u koji se primitivizam ne uklapa.

Pa kako mu ti principi ne proradiše kad je postavljao Gašića za ministra, pošto se njegov prostakluk vidi i da reč ne prozbori.

Da li si ti ikad imao dilemu da je Gašić skorojević i prostak? Verujem da nisi.
Kako se onda principijelnom, moralnom Vučiću, dogodi da takvog postavi za ministra?

Ako mu ni godine poznanstva, druženja, saradnje sa Gašićem, nisu bile dovoljne da shvati o kakvoj osobi se radi, nego mu je za to trebao ovakav ispad, onda je Vučić prilično glup čovek.

A ako je znao kakav je a ipak ga, protiv svojih principa, postavio za ministra, šta može da bude razlog tome?

Možda Gašićeva stručnost u oblasti vojske, njegov ugled u narodu, ili neka treća vrlina?
Ili možda neke Gašićeve pare, neki zajednički dilovi?

Meni je najverovatnije da su oni slični, da Vučić nema nikakvih principa, i da mu je interes, njihov lični, ne državni, naravno, ne ni politički, neki lični, naložio da keramičara koji laže o svom obrazovanju (ima li šta gore od toga?) postavi za ministra vojnog.
Kakvi crni Vučićevi principi.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:03 09.12.2015

Re: Mislim

Pa kako mu ti principi ne proradiše kad je postavljao Gašića za ministra, pošto se njegov prostakluk vidi i da reč ne prozbori.

Da li si ti ikad imao dilemu da je Gašić skorojević i prostak? Verujem da nisi.
Kako se onda principijelnom, moralnom Vučiću, dogodi da takvog postavi za ministra?

Ako mu ni godine poznanstva, druženja, saradnje sa Gašićem, nisu bile dovoljne da shvati o kakvoj osobi se radi, nego mu je za to trebao ovakav ispad, onda je Vučić prilično glup čovek.

A ako je znao kakav je a ipak ga, protiv svojih principa, postavio za ministra, šta može da bude razlog tome?


Ovo je sad zahevano teško pitanje pošto je Gašić prvi buzdovan koji je postao ministar. Moram dobro da se zamislim.
freehand freehand 01:14 09.12.2015

Re: Mislim

Ovo smo već utvrdili...Gašić je intelektualac i evropljanin taman koliko je i njegov prethodnik Šitanovac bio. I taman koliko je onaj za koga je lobirala Vesna Pešić. Al to sad i nije bitno, pošto je smenjen.

Šutanovac je za Gašića Deni Didro. No to je manje bitno. Ono što jeste bitno je da se takav trupac i bitanga našla na mestu ministra i ovu zemlju predstaljvala pred svetom, rame uz rame sa Veljom Ilićem i Vulinom, Malim i Majom Gojković - voljom i odlukom jednog čoveka.
Pogodi kojeg.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:26 09.12.2015

Re: Mislim

Ovo je sad zahevano teško pitanje pošto je Gašić prvi buzdovan koji je postao ministar.


Uvek slično opravdavanje, i drugi su :)
Malo naivno, makar po mom sudu.

To što su i drugi bili takvi ili gori (mada je to teško) ni malo ne opravdava Vučića što je Gašića i Stefanovića posatvio za ministre.

Kad se tome doda i onaj buzdovan koga je postavio za šefa skupštinske većine, postaje prilično verovatno da je Vučić taj koji je najviše najvećih buzdovana postavio na čelo države.

Da li zato što je i sam buzdovan, ili što mu sujeti odgovara da oko sebe ima poslušne buzodvane, jer samo njima može biti veliki šef na koje će vikati a oni ga hvaliti, ili mu se to isplati, ostaje da nagađamo.

U svakom slučaju, teško da neko drugi može sastaviti vlast sa ovoliko buzdovana koliko je ih je Vučić oko sebe okupio.
Lionsgate Lionsgate 08:00 09.12.2015

Re: Mislim

Ovo smo već utvrdili...Gašić je intelektualac i evropljanin taman koliko je i njegov prethodnik Šitanovac bio. I taman koliko je onaj za koga je lobirala Vesna Pešić. Al to sad i nije bitno, pošto je smenjen.


A i kao takav Sutanovac je preko 15 godina visoki funkcioner DS-a. Govori li nam to da je DS na istom nivou kao SNS? Mozda u koruptivnom smislu ali shaban kao Gasic tesko da je iko iz DS-a bio/jeste...

Edit.
Demantovao me Free, setio se Zivkovica
milisav68 milisav68 08:30 09.12.2015

Re: Mislim

hoochie coochie man
U svakom slučaju, teško da neko drugi može sastaviti vlast sa ovoliko buzdovana koliko je ih je Vučić oko sebe okupio.

Uh, ja na to ne bih stavio pare.

Možda 20 dinara, da se nešto dešava.
predatortz predatortz 09:00 09.12.2015

Re: Mislim

Gašić je intelektualac i evropljanin taman koliko je i njegov prethodnik Šitanovac bio.


Koliko znam, Šule je pošteno završio Mašinski fakultet. Iako mi čovek nije simpatičan, mislim da nije ok da ga po tom pitanju trpamo u koš sa ovom dvojicom.
disident79 disident79 09:01 09.12.2015

Re: Mislim

Ovo je sad zahevano teško pitanje pošto je Gašić prvi buzdovan koji je postao ministar.


S obzirom da je Kaligula svog konja proglasio konzulom, svaka kritika izbora ministara je bespredmetna.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:14 09.12.2015

Re: Mislim

Ovo je sad zahevano teško pitanje pošto je Gašić prvi buzdovan koji je postao ministar.


Uvek slično opravdavanje, i drugi su :)
Malo naivno, makar po mom sudu.


Nije opravdanje, to je činjenica. Pa vi ste me, blogeri, uveravali 4 godine da u vladi MC ima buzdovana. Ako ćete sad da me uverite da ti buzdovani nisu bili buzdovani, ok, pokušajte.

To što su i drugi bili takvi ili gori (mada je to teško) ni malo ne opravdava Vučića što je Gašića i Stefanovića posatvio za ministre.

Kad se tome doda i onaj buzdovan koga je postavio za šefa skupštinske većine, postaje prilično verovatno da je Vučić taj koji je najviše najvećih buzdovana postavio na čelo države.


Ovde ulaziš na klizav teren. Naime, pojedinac, u ovom slučaju Vučić, ili stranka, SNS, kada pobedi na izborima dobije legitimitet koji u sebi sadrži i odobrenje građana da na odgovorna mesta postavlja svoje ljude.

Tako da, kada Vesna Pešić najpre lobira, a potom glasa za Nikolića, i kada on i njegova stranka pobede, Vesna Pešić je tim svojim glasom dala legitimitet, svima: i Gašiću, i Babiću, i Vulinu, i Marjanu Rističeviću...

To je jednostavno tako, i čini mi se, razumljivo svakom iole normalnom. E sad, ako taj neko ko je glasao za Gašića, sad krene da otkriva da je on ovakav i onakav i da to meni spočitava, čini mi se da je pogrešio adresu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:19 09.12.2015

Re: Mislim

Šutanovac je za Gašića Deni Didro


Nije. On je za njega Donald Tramp.
freehand freehand 11:21 09.12.2015

Re: Mislim

Ovde ulaziš na klizav teren. Naime, pojedinac, u ovom slučaju Vučić, ili stranka, SNS, kada pobedi na izborima dobije legitimitet koji u sebi sadrži i odobrenje građana da na odgovorna mesta postavlja svoje ljude.

Tako je.
Ali onda na osnovu karaktera koje postavlja i njihovog ministrovanja bude ocenjivana od strane istih tih građana. Pa je sad već groteskno što ti koji si znao o kakvom je materijalu reč Vučića i njegove kad su se i baba Sinđi ukazali u svoj svojoj veličini i sa svim svojim kvalitetima - svim silama braniš od onih koji su to shvatili naknadno?
Jelda da je to baš dražesno?
Nebojsa Krstic
Šutanovac je za Gašića Deni Didro


Nike. On je za njega Donald Tramp.

Ma jok. On je za njega pismen čovek finih manira. Što nije neki uspeh, ruku na srce. I ne samo u odnosu na Gašića.
Dapače: nikad lakše nije bilo biti gospodin čovek. Sad je za gospodstvenost dovoljno ne biti član vladajuće stranke niti biti sa njima u dodiru na bilo koji način.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:31 09.12.2015

Re: Mislim

Ali onda na osnovu karaktera koje postavlja i njihovog ministrovanja bude ocenjivana od strane istih tih građana

Tako je. I tu će ocenu građani materijalizovati na sledećim izborima.

Pa je sad već groteskno što ti koji si znao o kakvom je materijalu reč Vučića i njegove kad su se i baba Sinđi ukazali u svoj svojoj veličini i sa svim svojim kvalitetima - svim silama braniš od onih koji su to shvatili naknadno?

Ne znam šta je tu tačno groteskno. Meni deluje da je groteskno kad neko znajući kakvi su SNS bili lobira i glasa 2012. za SNS.

A danas je vlada SNS daleko bolja nego što je DS opozicija. Ili preciznije, Vučić je daleko bolja vlast nego što su Živković-Pajtić,-Šutanovac-Borko-itd opozicija,

Meni je tu groteskno kada neko, ko ima mozga, to ne vidi ili se pravi da ne vidi.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:39 09.12.2015

Re: Mislim

Ma jok. On je za njega pismen čovek finih manira.


Pismen?! Finih manira?! Nije fer, izabrao si osobine u kojima je Šutanovac najjači.
freehand freehand 11:45 09.12.2015

Re: Mislim

A danas, je vlada SNS daleko bolja nego što je DS opozicija. Ili preciznije, Vučić je daleko bolja vlast nego što su Živković-Pajtić,-Šutanovac-Borko-itd opozicija,

Procenjivati kvalitete katastrofalne vlasti kroz pretpostavljene kvalitete opozicije sumnjiva je rabota sa stanovišta rezultata koji se iz tog muljanja fermentišu. Ja za to cvonjka ne bih dao.
Ali bih ipak rekao da su i Pajtić i Stefanović, a bogami i Živković visokokvalitetne persone po svakom osnovu u odnosu na ovo sa čime ih porediš.
Ja,. eto, pet godina kroz razne varijacije govorim istu stvar: u svakom normalnom društvu i državi Vučić i njegovi su jednostavno - ispod crte. Po svakom kriterijumu. To što sam ja prijatno iznenađen jer me nisu hapsili, tukli i zatvarali ne znači da se divim ološu i huljama niti da ih smatram društveno pihvatljivima.
Naravno - kad kažem društveno prihvatljivima - govorim o sopstvenom stavu, jer sa druge strane potpuno priznajem volju većione građana Srbije i blogera b92 koja ih je na sadašnju poziciju izabrala. Da svako bira sebi slične na sopstvenu sliku i priliku.
U mojoj je moći samo da im se rugam i podsmeva, i držim sanitarni otklon prema svemu što ova vlast jeste.
I to, eto, činim.
Rado.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:47 09.12.2015

Re: Mislim

Ali bih ipak rekao da su i Pajtić i Stefanović, a bogami i Živković visokokvalitetne persone po svakom osnovu u odnosu na ovo sa čime ih porediš.


Moguće je, ali ako je tako, onda im svaka čast kako su to uspešno uspeli da sakriju.
looping looping 11:57 09.12.2015

Re: Mislim

Ja,. eto, pet godina kroz razne varijacije govorim istu stvar: u svakom normalnom društvu i državi Vučić i njegovi su jednostavno - ispod crte. Po svakom kriterijumu.

A ti bi normalno društvo?
I onda se SNS kandiduje i izgubi na izborima. Lepo.
alselone alselone 12:04 09.12.2015

Re: Mislim

Moguće je, ali ako je tako, onda im svaka čast kako su to uspešno uspeli da sakriju.



Krle, koji si ti car. Stvarno. Dominiraš ovim minijaturama. Kao lignja si, ne mož te čovek uhvatiti ni za glavu, ni za rep, uvek se izmigoljiš ovakvim doskočicama.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:10 09.12.2015

Re: Mislim

Krle, koji si ti car. Stvarno. Dominiraš ovim minijaturama. Kao lignja si, ne mož te čovek uhvatiti ni za glavu, ni za rep, uvek se izmigoljiš ovakvim doskočicama.


Ja to tako jer znam da si ti lav koji će sve da razume.
Lionsgate Lionsgate 12:26 09.12.2015

Re: Mislim

Ali bih ipak rekao da su i Pajtić i Stefanović, a bogami i Živković visokokvalitetne persone po svakom osnovu u odnosu na ovo sa čime ih porediš.


Jbt, gde nadje Zivkovica, taj covek je tek buzdovan koji se kosmickim slucajem nasao na toj poziciji. Na neki nacin moglo se pretpostaviti gde ce Srbija da zavrsi kad je za premijera dobila takav blago teleci pogled...
freehand freehand 12:29 09.12.2015

Re: Mislim

Lionsgate
Ali bih ipak rekao da su i Pajtić i Stefanović, a bogami i Živković visokokvalitetne persone po svakom osnovu u odnosu na ovo sa čime ih porediš.


Jbt, gde nadje Zivkovica, taj covek je tek buzdovan koji se kosmickim slucajem nasao na toj poziciji. Na neki nacin moglo se pretpostaviti gde ce Srbija da zavrsi kad je za premijera dobila takab nlago teleci pogled...


Nisam ga ja našao, Zoran Đinđiuć ga je našao.
Ali je taj Živković, takav kakav je heruvim za krdo sa kojim je ovde upoređivan.
predatortz predatortz 12:31 09.12.2015

Re: Mislim

Jbt, gde nadje Zivkovica, taj covek je tek buzdovan koji se kosmickim slucajem nasao na toj poziciji. Na neki nacin moglo se pretpostaviti gde ce Srbija da zavrsi kad je za premijera dobila takab nlago teleci pogled...


Da. Ni pokojni Đinđić nije bio preterano pažljiv pri izboru najbližih saradnika. Mnogo je tu ljigavih likova bilo.
Lionsgate Lionsgate 12:44 09.12.2015

Re: Mislim

Nisam ga ja našao, Zoran Đinđiuć ga je našao.
Ali je taj Živković, takav kakav je heruvim za krdo sa kojim je ovde upoređivan.


Ti si ga nicim izazvan ubacio u pricu

To je tvoja licna procena, ali Zivkovic je covek koji se totalno uklapa u prototip "uspesnog" naprednjaka iz provincije, na lokalu ima neku moc, poluobrazovani kabadahija a onda ga gazda izvuce negde na vrh stranke/drzavnog aparata. Gledas Zivkovica i Gasica pa pomislis da su jednojajcani blizanci.
freehand freehand 12:49 09.12.2015

Re: Mislim

Ti si ga nicim izazvan ubacio u pricu

Nebojsa Krstic
11:31 09.12.2015

Vučić je daleko bolja vlast nego što su Živković-Pajtić,-Šutanovac-Borko-itd opozicija,


To je tvoja licna procena, ali Zivkovic je covek koji se totalno uklapa u prototip "uspesnog" naprednjaka iz provincije, na lokalu ima neku moc, poluobrazovani kabadahija a onda ga gazda izvuce negde na vrh stranke/drzavnog aparata. Gledas Zivkovica i Gasica pa pomislis da su jednojajcani blizanci.

Jeste, to je moja lična procena. I na osnovu onoga što je Živković radio i govorio za sve ove godine otkad to čitam ili slušam smatram da je poređenje Živkovića i Gašića teška besmislica.
Lionsgate Lionsgate 13:02 09.12.2015

Re: Mislim

Jesxte, to je moja lična procena. I na osnovu onoga što je Živković radio i govorio za sve ove godine otkad to čitam ili slušam smatram da je poređenje Živkovića i Gašića teška besmislica.


Da, na ovom blogu je bas delovao intelektualno...
freehand freehand 13:03 09.12.2015

Re: Mislim

Lionsgate
Jesxte, to je moja lična procena. I na osnovu onoga što je Živković radio i govorio za sve ove godine otkad to čitam ili slušam smatram da je poređenje Živkovića i Gašića teška besmislica.


Da, na ovom blogu je bas delovao intelektualno...

Pa dobro, Gašići na ovom blogu dominiraju erudicijom i elokvencijom. To objektivno ne mogu da sporim.
Lionsgate Lionsgate 13:18 09.12.2015

Re: Mislim

OK, bumbare, pobedio si... odoh da sljakam, neko mora i da radi, nismo svi u drzavnoj sluzbi.
freehand freehand 13:28 09.12.2015

Re: Mislim

Lionsgate
OK, bumbare, pobedio si... odoh da sljakam, neko mora i da radi, nismo svi u drzavnoj sluzbi.

Nismo. Eto, vi što jeste morate i da radite otkad je Vučić došao...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:14 09.12.2015

Re: Mislim

Naime, pojedinac, u ovom slučaju Vučić, ili stranka, SNS, kada pobedi na izborima dobije legitimitet koji u sebi sadrži i odobrenje građana da na odgovorna mesta postavlja svoje ljude.


Naravno.
Niko nije ni osporio legitimitet Gašiću, Babiću i ostalim buzovanima.

Gašić je legitiman ministar vojni, ali ne govorimo sad o njegovom legitimitetu nego o njegovom kvalitetu, a posebno o onom koji je bio presudanda Vučić baš njega tu postavi.
Nisu ga tu postavili građani koje je Vučić morao da sluša. Vučić lično, i samo on, je odlučio da buzdovanima dodeli funkcije.
Nije Vesna Pešić glasala za kandidate za ministre, ona je glasala da Vučić bude taj koji će da bira ministre.
I Vučić izabere neke buzovane, a sad glumi principijelnog moralistu.

Šta je razlog takvog Vučićevog izbora?
Njegova glupost koja ga je sprečavala da vidi očigledno, da je Gašić buzovan, ili neki lični interes, neka lova najverovatnije?

Gašić para očigledno ima, pravi crkve i šta sve ne, para ne nedostaje, otud mi je najverovatnije da je Vučić s njim u nekom nečasanom dilu.

I to nema veze sa tim šta će biti na sledećim izborima, da li će ga narod kazniti ili neće.
Šta god da se desi ostaje činejnica da je Vučić, iz nekog razloga, a mene baš zanima šta ti misliš iz kog, za ministre postavio buzovane.
Lionsgate Lionsgate 18:40 09.12.2015

Re: Mislim

Šta god da se desi ostaje činejnica da je Vučić, iz nekog razloga, a mene baš zanima šta ti misliš iz kog, za ministre postavio buzovane.


Zato sto se druzi iskljucivo sa buzdovanima, zato sto voli da je uvek u pravu, zato sto obozava da mu se dive, zato sto su svi buzdovani u politici Srbije (sem Freeovog shefa Zivkovica) u SNS... nesto od ponudjenih odgovora verovatno odgovara.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:50 09.12.2015

Re: Mislim

Lionsgate
Šta god da se desi ostaje činejnica da je Vučić, iz nekog razloga, a mene baš zanima šta ti misliš iz kog, za ministre postavio buzovane.


Zato sto se druzi iskljucivo sa buzdovanima, zato sto voli da je uvek u pravu, zato sto obozava da mu se dive, zato sto su svi buzdovani u politici Srbije (sem Freeovog shefa Zivkovica) u SNS... nesto od ponudjenih odgovora verovatno odgovara.


Odgovaraju svi, ali, meni se čini, kad je Bata Santos u pitanju, ima i nešto konkretnije.
Onaj jadni Babić je tu samo zbog svog dupeulizištva, ne liči mi na čoveka koji je sposoban za bilo šta drugo, dok je Gašić opsaniji.
Tipičan čobanin koji se dohvatio velikih para, a takvi moisle da je sve na prodaju, pa i mesto u vrhu stranke i mesto ministra.
Na žalost, često su u pravu, često se i te stvari kupuju.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:39 09.12.2015

Re: Mislim

Gašić je legitiman ministar vojni, ali ne govorimo sad o njegovom legitimitetu nego o njegovom kvalitetu, a posebno o onom koji je bio presudanda Vučić baš njega tu postavi.

Da ne bismo vodili prazne razgovore, daj mi navedi par konkretnih stvari iz domena ministra vojnog koji ga čine lošijim od prethodnika. Helikopter batali, poginulih je bilo i u prethodnom sazivu. Mene baš zanima u čemu je Šutanovac bio bolji.
freehand freehand 21:26 09.12.2015

Re: Mislim

(sem Freeovog shefa Zivkovica) u SNS...

Moj šef Živković, rekoh već, mudrac je iz bajke u odnosu na tvog šefa Nikolića. Sem u tim čobanskim naukama i ovakvim pošalicama koje su samo vama smešne. Tu ste neprejebivi, obojica.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 09.12.2015

Re: Mislim

Da ne bismo vodili prazne razgovore, daj mi navedi par konkretnih stvari iz domena ministra vojnog koji ga čine lošijim od prethodnika.


Ma sjajan si Krle.
Ko o čemu ti o prethodnicima :)

A gore kažeš da ni Gašić više nije važan jer je bivši.

Kad ističe važnost već davno bivšim prethodnicima?
zilikaka zilikaka 21:58 09.12.2015

Re: Mislim

Da ne bismo vodili prazne razgovore, daj mi navedi par konkretnih stvari iz domena ministra vojnog koji ga čine lošijim od prethodnika. Helikopter batali, poginulih je bilo i u prethodnom sazivu. Mene baš zanima u čemu je Šutanovac bio bolji.


Ček, ček Krlo, ovde se opasno brkaju lončići!

Prvo, po stručnosti i osionosti Šutanovac mu ladno izlazi na crtu, ali ono što ih drastično razdvaja je upravo taj helikopter.

Ono što ti nećeš ili ne možeš da vidiš je da je OGROMNA razlika između ovog poslednjeg i slučaja kad vazduPLOhov padne zbog tehničke ili ljudske greške, što se naravno dešava, ali su prethodno ispoštovane sve procedure koje služe da se mogućnost padanja svede na najmanju meru.

Znači, mog'o je Šutanovac biti maler, pa da se za njegovog vakta surduknulo duplo više vazduPLOhova i poginulo duplo više ljudi, al da on tome nije ič kumovao, i to mu se ne sme na dušu staviti.

Ovaj drugi je naredio da se podigne helikopter, u uslovima kad niko normalan to ne radi, i protivno svim letačkim procedurama, i kao krajnji ishod naređenja dobio pad sa sedam mrtvih.
Shvataš razliku?

Za svaki slučaj, evo poređenja iz tvoje struke:
Da bi se neko operisao, mora prethodno da se pripremi sala, odredi osoblje, potpišu papiri, neko nekom nešto naloži, i onda se unosi pacijent i počinje operacija.

Jedan od mogućih ishoda je i da taj ne preživi, ALI, ako je sve preduzeto da se to ne desi, i operacija urađena po pravilima struke, nema koga da kriviš osim onog od gore.

E, sad zamisli da ministar (koji se u letenje i hirurgiju jednako doznaje), naredi da se u nepripremljenu salu, možda nesterilnu, možda neodgovarajuće temperature il bez proverene opreme, unese neko na operaciju, a još i da se ne zna da li sme da prima anesteziju.
Još uzmi da je upravo ministar doneo odluku da se operacija hitno izvrši, a verovatno je moglo i bez nje, al mu takva frka na brzaka trebala da posluži za ličnu promociju.

Hirurg i anesteziolog naterani da da rade u takvoj sali i bez upoznavanja sa slučajem, protivno svim procedurama, odrade nešto što mogu u takvim uslovima i pacijent umre. Zbog pogrešne anestezije, zbog nesterilne sale, zbog nedostatka instrumenata...

Shvataš SAD razliku?


...i zato je Gašić morao da bude odmah smenjen i kažnjen zbog helikoptera, a ovo sad je drugi par opanaka.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:12 09.12.2015

Re: Mislim

hoochie coochie man
Da ne bismo vodili prazne razgovore, daj mi navedi par konkretnih stvari iz domena ministra vojnog koji ga čine lošijim od prethodnika.


Ma sjajan si Krle.
Ko o čemu ti o prethodnicima :)

A gore kažeš da ni Gašić više nije važan jer je bivši.

Kad ističe važnost već davno bivšim prethodnicima?


Pa da bi odgovorili na pitanje kakav je bio ministar Gašić, moramo da ga uporedimo s nekim. Ja predlažem s prethodnikom. Može i sa prethodnicima.

Mislim, ako bih predložio poređenje sa budućim ministrima, bojim se,i dao bih ti pretežak zadatak.
freehand freehand 22:15 09.12.2015

Re: Mislim

Pa da bi odgovorili na pitanje kakav je bio ministar Gašić moramo da ga uporedimo s nekim. Ja predlažem s prethodnikom. Može i sa prethodnicima.

Mislim, ako bih predložio poređenje sa budućim ministrima, bojim se,i dao bih ti pretežak zadatak.

Vučić mu je prethodnik.
Na njega misliš kad kažeš da Gašiću nije teško da bude bolji od prethodnika?
Ili ipak ne misliš na Njega??
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:21 09.12.2015

Re: Mislim

Pa da bi odgovorili na pitanje kakav je bio ministar Gašić,


Ma na bitno pitanje smo mi već odgovorili, kakav je čovek Gašić.
Bitanga i buzdovan, složili smo se.

Ali nikako od tebe da izmolim odgovor na pitanje, šta ti misliš, zašto je takvog, lošeg, čoveka, Vučić postavio za ministra.

A kakav je bio ministar možemo i bez poređenja da konstatujemo.
Kakav je ministar koji bruka Srbiju tako što moljaka Rusiju za akumulatore, a svoje zaturio u nekom magacinu i ne zna da ih ima?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:22 09.12.2015

Re: Mislim

freehand
Pa da bi odgovorili na pitanje kakav je bio ministar Gašić moramo da ga uporedimo s nekim. Ja predlažem s prethodnikom. Može i sa prethodnicima.

Mislim, ako bih predložio poređenje sa budućim ministrima, bojim se,i dao bih ti pretežak zadatak.

Vučić mu je prethodnik.
Na njega misliš kad kažeš da Gašiću nije teško da bude bolji od prethodnika?
Ili ipak ne misliš na Njega??

Što toliko štitiš Šutanovca?. Mislim, ako je bio toliko bolji od Gašića, što ne napišeš kako i u čemu? Ti ili bilo ko.

A ako baš voliš, uporedi ga s Vučićem, sa Davinićem, Stankovićem...kim god.

Samo daj nešto konkretno.
freehand freehand 22:24 09.12.2015

Re: Mislim

Što toliko štitiš Šutanovca?. Mislim, ako je bio toliko bolji od Gašića, što ne napišeš kako i u čemu? Ti ili bilo ko.

A ako baš voliš, uporedi ga s Vučićem, sa Davinićem, Stankovićem...kim god.

Samo daj nešto konkretno.

Ma ja sam mislio da je ovo tekst o Gašiću. Pa vidim nije, nego o Vučiću. Al cvrc! O Šutanovcu je, u stvari...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:37 09.12.2015

Re: Mislim

Ma ja sam mislio da je ovo tekst o Gašiću. Pa vidim nije, nego o Vučiću. Al cvrc! O Šutanovcu je, u stvari...


Grešiš, ovo je blog o Gašićevoj smeni. Ali ako neko ocenjuju Gašićev rad, a ja sam pristalica toga, moramo da njegovo ministrovanje uporedimo s nečijim.

Ili ne moramo?

Možda je dovoljno da paušalno napišemo par epiteta?
predatortz predatortz 22:37 09.12.2015

Re: Mislim

freehand

Nebojsa Krstic


Ima Šule da vas časti!
Ovoliko odavno pominjan nije. A to za političara, da ga se ne sećaju, nije dobra stvar.
zilikaka zilikaka 22:41 09.12.2015

Re: Mislim

Nebojsa Krstic
Ma ja sam mislio da je ovo tekst o Gašiću. Pa vidim nije, nego o Vučiću. Al cvrc! O Šutanovcu je, u stvari...


Grešiš, ovo je blog o Gašićevoj smeni. Ali ako neko ocenjuju Gašićev rad, a ja sam pristalica toga, moramo da njegovo ministrovanje uporedimo s nečijim.

Ili ne moramo?

Možda je dovoljno da paušalno napišemo par epiteta?

Ja gore crtala na tu temu, al kanda neprimetno
freehand freehand 22:44 09.12.2015

Re: Mislim

Grešiš, ovo je blog o Gašićevoj smeni. Ali ako neko ocenjuju Gašićev rad, a ja sam pristalica toga, moramo da njegovo ministrovanje uporedimo s nečijim.

Ili ne moramo?

Naravno da ne moramo. Potpuna je besmislica da se ocena nečijeg rada i rezultati mogu evaluirati samo poređenjem sa nekim drugim.
al ok, ako već insistiraš - eto vučić. Šta misliš, ko jeod njih dvojice bio bolji ministar vojni?Mada je vučić imao akcije Feketić i akumulatori za Migove, to je teško dostići čak i ozbiljnijim lumenima od zadribalde poput Gašića.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:50 09.12.2015

Re: Mislim

Ja gore crtala na tu temu, al kanda neprimetno


Mi, mukice, crtamo, pitamo, pišemo, među sobom se primećujemo, ali onde gde treba ne dobacujemo :)
zilikaka zilikaka 22:57 09.12.2015

Re: Mislim

Ma vidi se nas, nego je to čuvena marketinška taktika "lezi i pravi se mrtav".
freehand freehand 23:30 09.12.2015

Re: Mislim

Oko Šutanovca... Ovo sam pažljivo slušao. Nije loše za presabiranje "onoga što svi znaju".

tyson tyson 02:10 10.12.2015

Re: Mislim

Gledas Zivkovica i Gasica pa pomislis da su jednojajcani blizanci

Apsolutno.

S tim što je Gašić pre ulaska u politiku uspeo i da zaradi neke pare.


jkt2010 jkt2010 09:35 10.12.2015

Re: Mislim

zilikaka


E, sad zamisli da ministar (koji se u letenje i hirurgiju jednako doznaje), naredi da se u nepripremljenu salu, možda nesterilnu, možda neodgovarajuće temperature il bez proverene opreme, unese neko na operaciju, a još i da se ne zna da li sme da prima anesteziju.
Još uzmi da je upravo ministar doneo odluku da se operacija hitno izvrši, a verovatno je moglo i bez nje, al mu takva frka na brzaka trebala da posluži za ličnu promociju.

Shvataš SAD razliku?

Čovek krvari. Do njega stoji hirurg. Hirurg vidi da će čovek ubrzo da iskrvari ali ne može ništa da uradi dok mu ne vrate Obr.br.6 propisno overen, jer takva je procedura.

Gleda sve to treći i ne mogavši više da gleda kako se onaj nesretnik muči, iskoči na kolovoz. Uto ga udari autobus br.16 i na mestu ubije, a pregazi u procesu i onog jadnika.

Jedino je hirurg preživeo. Jer je pratio proceduru.


Domaći zadatak: Ko je u stvari ispravno postupio?
predatortz predatortz 09:53 10.12.2015

Re: Mislim


Čovek krvari. Do njega stoji hirurg. Hirurg vidi da će čovek ubrzo da iskrvari ali ne može ništa da uradi dok mu ne vrate Obr.br.6 propisno overen, jer takva je procedura.


Da, ali hirurg onda leči pacijenta tako da što pre sanira povredu i zaustavi krvarenje. ne stavlja ga u svoj automobil i vozi tamo gde ga čekaju pripremljeni novinari koji će da snime njegovo humano delo.

Tako da je mali pacijent, istim tim helikopterom, mogao da bude transportovan u najbliži klinički centar - Kragujevac. Tamo, takođe rade veoma sposobni lekari koji su sposobni da ugroženo dete medicinski zbrinu. Nakon urgentnog zbrinjavanja i stabilizovanja opšteg stanja pacijenta, dečak je mogao sanitetom biti prebačen za Beograd, ukoliko bi za tim transportom uopšte bilo potrebe.

Usput, zbog čega ekipa novinara i političara čeka helikopter u kom je pacijent čije je lečenje urgentno? Zbog hitnosti? Pa, onda stalno mogu da dežuraju kod Urgentnog centra. Tamo, na svakih par minuta, stiže bar jedan hitan slučaj.
freehand freehand 10:12 10.12.2015

Re: Mislim

jkt2010
zilikaka


E, sad zamisli da ministar (koji se u letenje i hirurgiju jednako doznaje), naredi da se u nepripremljenu salu, možda nesterilnu, možda neodgovarajuće temperature il bez proverene opreme, unese neko na operaciju, a još i da se ne zna da li sme da prima anesteziju.
Još uzmi da je upravo ministar doneo odluku da se operacija hitno izvrši, a verovatno je moglo i bez nje, al mu takva frka na brzaka trebala da posluži za ličnu promociju.

Shvataš SAD razliku?

Čovek krvari. Do njega stoji hirurg. Hirurg vidi da će čovek ubrzo da iskrvari ali ne može ništa da uradi dok mu ne vrate Obr.br.6 propisno overen, jer takva je procedura.

Gleda sve to treći i ne mogavši više da gleda kako se onaj nesretnik muči, iskoči na kolovoz. Uto ga udari autobus br.16 i na mestu ubije, a pregazi u procesu i onog jadnika.

Jedino je hirurg preživeo. Jer je pratio proceduru.


Domaći zadatak: Ko je u stvari ispravno postupio?

Jel ovo esej sa takmičenja "Opravdaj Vučića"
G.Cross G.Cross 10:40 10.12.2015

Re: Mislim

jkt2010
zilikaka


E, sad zamisli da ministar (koji se u letenje i hirurgiju jednako doznaje), naredi da se u nepripremljenu salu, možda nesterilnu, možda neodgovarajuće temperature il bez proverene opreme, unese neko na operaciju, a još i da se ne zna da li sme da prima anesteziju.
Još uzmi da je upravo ministar doneo odluku da se operacija hitno izvrši, a verovatno je moglo i bez nje, al mu takva frka na brzaka trebala da posluži za ličnu promociju.

Shvataš SAD razliku?

Čovek krvari. Do njega stoji hirurg. Hirurg vidi da će čovek ubrzo da iskrvari ali ne može ništa da uradi dok mu ne vrate Obr.br.6 propisno overen, jer takva je procedura.

Gleda sve to treći i ne mogavši više da gleda kako se onaj nesretnik muči, iskoči na kolovoz. Uto ga udari autobus br.16 i na mestu ubije, a pregazi u procesu i onog jadnika.

Jedino je hirurg preživeo. Jer je pratio proceduru.


Domaći zadatak: Ko je u stvari ispravno postupio?


Ovo je tipican primer zalaganja za takozvanu "Herojsku kulturu" koja je u osnovi vecine srpskih problema.

Nama ne trebaju heroji nego profesionalci.
milojep milojep 10:41 10.12.2015

Re: Mislim

Nama ne trebaju heroji nego profesionalci.


Problem je što ovde treba biti heroj da postupiš profesionalno
jkt2010 jkt2010 11:39 10.12.2015

Re: Mislim

G.Cross

Nama ne trebaju heroji nego profesionalci.

Jasna stvar, za šta plaćam porez.
milos_mijatovic milos_mijatovic 12:21 10.12.2015

Re: Mislim

Nebojsa Krstic
Ovo je sad zahevano teško pitanje pošto je Gašić prvi buzdovan koji je postao ministar.


Uvek slično opravdavanje, i drugi su :)
Malo naivno, makar po mom sudu.


Nije opravdanje, to je činjenica. Pa vi ste me, blogeri, uveravali 4 godine da u vladi MC ima buzdovana. Ako ćete sad da me uverite da ti buzdovani nisu bili buzdovani, ok, pokušajte.

To što su i drugi bili takvi ili gori (mada je to teško) ni malo ne opravdava Vučića što je Gašića i Stefanovića posatvio za ministre.

Kad se tome doda i onaj buzdovan koga je postavio za šefa skupštinske većine, postaje prilično verovatno da je Vučić taj koji je najviše najvećih buzdovana postavio na čelo države.


Ovde ulaziš na klizav teren. Naime, pojedinac, u ovom slučaju Vučić, ili stranka, SNS, kada pobedi na izborima dobije legitimitet koji u sebi sadrži i odobrenje građana da na odgovorna mesta postavlja svoje ljude.

Tako da, kada Vesna Pešić najpre lobira, a potom glasa za Nikolića, i kada on i njegova stranka pobede, Vesna Pešić je tim svojim glasom dala legitimitet, svima: i Gašiću, i Babiću, i Vulinu, i Marjanu Rističeviću...

To je jednostavno tako, i čini mi se, razumljivo svakom iole normalnom. E sad, ako taj neko ko je glasao za Gašića, sad krene da otkriva da je on ovakav i onakav i da to meni spočitava, čini mi se da je pogrešio adresu.



Какво искусно скретање са теме...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:22 10.12.2015

Re: Mislim

freehand
Oko Šutanovca... Ovo sam pažljivo slušao. Nije loše za presabiranje "onoga što svi znaju".



Do jaja je objašnjenje. Nego se pitam kako smo ti i ja bili tako glupi da ne iskoristimo spektar mogućnosti da na pošten način dođemo do stanova od po 200-300 kvadrata na Vračaru? Baš smo ovce.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:21 10.12.2015

Re: Mislim

Vučić mu je prethodnik

Ne nego Rodić
neleb neleb 00:23 09.12.2015

Menjaj plocu domacine

I sad se mi bavimo djilkosem koji je hteo da bude duhovit.

Shvatam ja da je ovo tekst za Politiku, ovde na blogu od autora ocekujem teme koje su vaznije, lepse, zanimljivije...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:31 09.12.2015

Re: Menjaj plocu domacine

Menjaj plocu domacine
I sad se mi bavimo djilkosem koji je hteo da bude duhovit.

Shvatam ja da je ovo tekst za Politiku, ovde na blogu od autora ocekujem teme koje su vaznije, lepse, zanimljivije...

taj koji ti je rekao da je obavezno da se ovde zadržavaš, slagao te je. Slobodno možeš da napustiš prostoriju.
neleb neleb 00:36 09.12.2015

Re: Menjaj plocu domacine

Nebojsa Krstic
Menjaj plocu domacine
I sad se mi bavimo djilkosem koji je hteo da bude duhovit.

Shvatam ja da je ovo tekst za Politiku, ovde na blogu od autora ocekujem teme koje su vaznije, lepse, zanimljivije...

taj koji ti je rekao da je obavezno da se ovde zadržavaš, slagao te je. Slobodno možeš da napustiš prostoriju.


Upravo odlazim, nemam nameru da se bavim Gasicem.

Samo nisi razumeo da sam te pohvalio, tvoje pisanje mi je obicno vrlo interesantno pa je razocaranje plod prevelikog ocekivanja.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:38 09.12.2015

Re: Menjaj plocu domacine

Samo nisi razumeo da sam te pohvalio, tvoje pisanje mi je obicno vrlo interesantno pa je razocaranje plod prevelikog ocekivanja.


I ja sam tebe pohvalio. Rekao sam ti da možeš da ideš i da ne moraš da zakeraš.
severine severine 00:24 09.12.2015

Klizava pošalica

Reakcija sadrži nužno političku kalkulaciju i promišljaj. Mora da ga smeni jer je ovaj gest prelio čašu. Ne želi više da ga štiti. Slažem se da je svestan šta znači žensko glasačko telo, i činom smene dobija poene.Takođe mu ne ide u prilog da vređa novinare, a približavaju se izbori. Sve je promišljaj. U politici nema emocija, majka, sestra, ćerka i te bajke da ostavimo deci za laku noć. U uređenoj državi ovo ne bi bilo tema za bilo kakvu polemiku, već bi smena bila jasna i trenutna. U neuređenoj državi, sa smenama se kalkuliše i nema moralnih obzira o kojima pišeš. Smešno je što se uopšte čovek Gašićevog profila našao na tako odgovornom mestu, ali ovo je Srbija. Vlada mi više liči na cirkus, kojim čvrsto rukom upravlja jedan čovek.
Težina javne reči je zaista velika i može da ima strašne posledice.
Lepo napisano, bajka protkana činjenicama.
Muzika je fenomenalna.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:32 09.12.2015

Re: Klizava pošalica

U uređenoj državi ovo ne bi bilo tema za bilo kakvu polemiku, već bi smena bila jasna i trenutna.


U tome i jeste stvar....Nema nikakve polemike, a smena je jasna i trenutna.
amika amika 00:31 09.12.2015

Снага вербалне поруке

Mnogo je ljudi na javnoj sceni koji izgovaraju preterano teške, opasne ili zapaljive reči ne razumevajući posledice koje one mogu da imaju. I među intelektualcima ima mnogo takvih koji nemaju nikakvu svest o snazi verbalne poruke, kao i o efektima koji nekada mogu biti pogubniji od oružja.

Врло тачно и опасно.

Иначе, одлична анализа догађаја.

Чуди ме да га Вучић није одмах сменио, министар ваљда има заменика, помоћника погодног за вд?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:33 09.12.2015

Re: Снага вербалне поруке

Чуди ме да га Вучић није одмах сменио, министар ваљда има заменика, помоћника погодног за вд?


Pa smenio ga je. Po zakonu sad sve mora da prođe kroz Skupštinu, ali to je formalnost.
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 22:09 10.12.2015

Re: Снага вербалне поруке

Nebojsa Krstic
Чуди ме да га Вучић није одмах сменио, министар ваљда има заменика, помоћника погодног за вд?


Pa smenio ga je. Po zakonu sad sve mora da prođe kroz Skupštinu, ali to je formalnost.


Ne mora . Radulovic je isteran bez skupstinske procedure...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:48 10.12.2015

Re: Снага вербалне поруке

domazetovic.andrej
Nebojsa Krstic
Чуди ме да га Вучић није одмах сменио, министар ваљда има заменика, помоћника погодног за вд?


Pa smenio ga je. Po zakonu sad sve mora da prođe kroz Skupštinu, ali to je formalnost.


Ne mora . Radulovic je isteran bez skupstinske procedure...


Netačno. Skupštinske procedure mora da bude i bilo je...samo ona se razlikuje u slučaju da ministar da ostavku i da bude smenjen. U prvom slučaju nema diskusije, Skupština samo primi ostavku k znanju i izabere drugog...u slučaju smene ima debate.
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 22:50 10.12.2015

Re: Снага вербалне поруке

Nebojsa Krstic
domazetovic.andrej
Nebojsa Krstic
Чуди ме да га Вучић није одмах сменио, министар ваљда има заменика, помоћника погодног за вд?


Pa smenio ga je. Po zakonu sad sve mora da prođe kroz Skupštinu, ali to je formalnost.


Ne mora . Radulovic je isteran bez skupstinske procedure...


Netačno. Skupštinske procedure mora da bude i bilo je...samo ona se razlikuje u slučaju da ministar da ostavku i da bude smenjen. U prvom slučaju nema diskusije, Skupština samo primi ostavku k znanju i izabere drugog...u slučaju smene ima debate.


Podseti me - na kojoj sednici je Mirovic postavljen za ministra?
horheakimov horheakimov 00:32 09.12.2015

.

chitach chitach 00:40 09.12.2015

Ne mogu da vrijedjam ...



Vuciceva reakcija je bila : koji mu je bre, sta mi je ovo uradio, daj bre gledajte da video ne ide u javnost !!! Saradnici : Kasno je. Sigurno ?? Evo pogledajte sami, na youtubu ima. Daj da vidim, i zovi ove tamo za komentare da malo otupe ostricu, ima da nas urnisu komentarima. Onda malo razmislja, cita komentae , surfuje po netu, shvata kolika se dzeva dize, video je nedvosmislen, nema ama bas nigdje , uza zid je satjera .... Hm, ne valja ovo, idemo na smjenu.

smijem da se kladim u moju platu da je ovako bilo. naravno manje ili vise dramatizovano s moje strane.

kakav moral, kakve zenski ukucani !

chitach chitach 01:08 09.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...


I jos nesto, ne mislim jos uvijek da su ovo placeni / naruceni tekstovi/blogovi, jer da mislim ne bih komentarisao, besmisleno bi bilo, ali da sam Vucic, ovakve tekstove bih placao.

Inace jos jedan pokazatelj da se kod njega ne radi o moralu ili principima je taj sto je ON odlucio da se Gasic mora smejniti. Nije mu rekao da on da ostavku, nego ovako i od cirkusa u svom dvoristu hoce da ubere po koji poen, pojavljujuci se po ko zna koji put kao onaj koji odlucuje. Da mu je do morala, nazvao bi ga i rekao da isto vece da ostavku, ne mjesajuci se uopste.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:29 09.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

Inace jos jedan pokazatelj da se kod njega ne radi o moralu ili principima je taj sto je ON odlucio da se Gasic mora smejniti. Nije mu rekao da on da ostavku, nego ovako i od cirkusa u svom dvoristu hoce da ubere po koji poen, pojavljujuci se po ko zna koji put kao onaj koji odlucuje. Da mu je do morala, nazvao bi ga i rekao da isto vece da ostavku, ne mjesajuci se uopste.

Легитимно је и тумачење које каже да је Влада дужна да покаже моралан став у овом случају. И то је урадила. Тако да се те стране, стране логике, нема шта приговорити. (Skin in the game, то јест -- ставимо се на премијерово место: ко од нас не би исто урадио, изрекао став? То је дужност.)
freehand freehand 01:38 09.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

Легитимно је и тумачење које каже да је Влада дужна да покаже моралан став у овом случају. И то је урадила.

Kad je to Vlada učinila?
ко од нас не би исто урадио, изрекао став? То је дужност.

Apsolutno. Neki manje duševan a zadrtiji predsednik Vlade ovog bi bizgova oterao još onomad kad se bavio i vazduplohovstvom, a postoje čak i takvi, verovali ili ne, koji bi se zgadili pri pomisli da takav materijal priđe Vladi, kamoli bude ministar.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:48 09.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

Kad je to Vlada učinila?

Председник Владе, дакле онај који и треба, изнео је став. Сада говоримо о овом случају, иначе.
chitach chitach 01:50 09.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

које каже да је Влада дужна да покаже моралан став


da, ali ocekujuci od clana te iste " moralne " Vlade da sam da ostavku moralno i casno a ne da svi cekaju ( sto se vidjelo po Vulinu koji ga je za svaki slucaj poceo braniti na prvim reakcijama, kod ostalih se tacno vidjelo da cekaju stra ce reci vodja )
freehand freehand 01:56 09.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

Predrag Brajovic
Kad je to Vlada učinila?

Председник Владе, дакле онај који и треба, изнео је став. Сада говоримо о овом случају, иначе.

Znači ipak nije Vlada.
A imaj u vidu da se "Onaj koji treba" piše velikim početnim slovom. Vojnovič je to uredno podvlačio a po pravilu može biti korisno, naročito uz pravilan, pohvalan javno iskazan stav o Njemu.
jkt2010 jkt2010 03:58 09.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

chitach


Vuciceva reakcija je bila : koji mu je bre, sta mi je ovo uradio, daj bre gledajte da video ne ide u javnost !!! Saradnici : Kasno je. Sigurno ?? Evo pogledajte sami, na youtubu ima. Daj da vidim, i zovi ove tamo za komentare da malo otupe ostricu, ima da nas urnisu komentarima. Onda malo razmislja, cita komentae , surfuje po netu, shvata kolika se dzeva dize, video je nedvosmislen, nema ama bas nigdje , uza zid je satjera .... Hm, ne valja ovo, idemo na smjenu.

smijem da se kladim u moju platu da je ovako bilo. naravno manje ili vise dramatizovano s moje strane.

kakav moral, kakve zenski ukucani !


Dok ti je to treće oko uključeno, de keve ti reci nam koji brojevi će izađu na Lotou?
chitach chitach 04:28 09.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...


a koji ste to " vi" ? nabrojte se ovako, pa cu ponaosob na privat da vam posaljem dobitnu kombinaciju, dosadili ti sendvici, da se najedete kao ljudi.
tess tess 13:09 09.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

Легитимно је и тумачење које каже да је Влада дужна да покаже моралан став у овом случају. И то је урадила. Тако да се те стране, стране логике, нема шта приговорити.

Kada su ministru odbrane Gutenbergu našli plagijat doktorata i osramoćen odluči da podnese ostavku, biva da Frau Merkel neskriveno negoduje: „On je dobar ministar i meni je potreban dobar ministar i žao mi je.“

Znači, uz malo logike:

1. Premijer Srbije da smijeni sve ministre koji imaju ili su imali ljubavnice.
Moralno je. I ti bi se bavio tim problemima da si premijer.
2. Imao je ministra koji nije bio dobar ili mu nije stalo do njega. Hm.
3. Ukorio je ministra (i to ministra vojske kao da ga uhvatio u onaniji) kao učiteljica đaka.
4. Smijenio je ministra i prijatelja koji će ostati upamćen po aferi „ keramičarska koljena“.
5. Brate.

Te, Brajoviću, nije logika Fap Mašina.
Ishitrene odluke su pred nama, ili, jednostavno je morao prijatelju i ministru dozvoliti da ode dostojanstveno i sam.
Pokaje se i ode.
I on - premijer - nema ništa sa tim, u smislu: Vidite, moderno smo društvo.
Premijer čist, zločesti ministar smjenjen. Afera helikopter netaknuta.
Javnost, na nogama, zadovoljena.
Idemo dalje.

Heh, logika.
Logika, moral i politika, Brajoviću, bez pametnog razmišljanja, pametnih manipulacija, etc…pa to ti je, kako bih ti rekla, tračanje dvije piljarice kraj Sene. To ti je srpska politika.
emsiemsi emsiemsi 17:47 09.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

tess
Легитимно је и тумачење које каже да је Влада дужна да покаже моралан став у овом случају. И то је урадила. Тако да се те стране, стране логике, нема шта приговорити.

Kada su ministru odbrane Gutenbergu našli plagijat doktorata i osramoćen odluči da podnese ostavku, biva da Frau Merkel neskriveno negoduje: „On je dobar ministar i meni je potreban dobar ministar i žao mi je.“

Znači, uz malo logike:

1. Premijer Srbije da smijeni sve ministre koji imaju ili su imali ljubavnice.
Moralno je. I ti bi se bavio tim problemima da si premijer.
2. Imao je ministra koji nije bio dobar ili mu nije stalo do njega. Hm.
3. Ukorio je ministra (i to ministra vojske kao da ga uhvatio u onaniji) kao učiteljica đaka.
4. Smijenio je ministra i prijatelja koji će ostati upamćen po aferi „ keramičarska koljena“.
5. Brate.

Te, Brajoviću, nije logika Fap Mašina.
Ishitrene odluke su pred nama, ili, jednostavno je morao prijatelju i ministru dozvoliti da ode dostojanstveno i sam.
Pokaje se i ode.
I on - premijer - nema ništa sa tim, u smislu: Vidite, moderno smo društvo.
Premijer čist, zločesti ministar smjenjen. Afera helikopter netaknuta.
Javnost, na nogama, zadovoljena.
Idemo dalje.

Heh, logika.
Logika, moral i politika, Brajoviću, bez pametnog razmišljanja, pametnih manipulacija, etc…pa to ti je, kako bih ti rekla, tračanje dvije piljarice kraj Sene. To ti je srpska politika.

Овде си била мало конфузна.
tess tess 18:13 09.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

E, ovde si me nasmijao, :).
Des ti Emsi, vraže.
:)
tyson tyson 02:21 10.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

Овде си била мало конфузна.

Mućni glavom!


jkt2010 jkt2010 00:11 11.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

chitach

a koji ste to " vi" ?

Znači ugasilo se oko svevideće? Šteta, ne iskoristismo na pravi način tvoju moć da vidiš sakriveno.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:23 12.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...


Ishitrene odluke su pred nama, ili, jednostavno je morao prijatelju i ministru dozvoliti da ode dostojanstveno i sam.
Pokaje se i ode.
I on - premijer - nema ništa sa tim, u smislu: Vidite, moderno smo društvo.
Premijer čist, zločesti ministar smjenjen. Afera helikopter netaknuta.

Случај Гашић ме је подсетио на Рона Дејвиса, министра за Велс у Блеровој влади, који је ноћу базао по Клапам Комону, једном од лондонских ноћних средишта хомосексуалног секса на отвореном. Министар (у дводеценијском браку) се ту нашао са неким макроом, рент бојевима, возили су се колима до неког стана, при чему је министар опљачкан. Узет му је мобилни, новчаник и посланичка легитимација. Кад је свануло, случај је пријавио Блеру, састао се са њим и инстантно поднео оставку.

Без обзира о каквој грешци се ради, министар се углавном не смењује, већ му се да простор да оде сам, што је форма која чува остатке министровог достојанства, али и достојанство владе. Вучић се, међутим континуирано представља као егоманијак, а његови гласачи су вероватно слабоумнији, па је вероватно и зато изабрао да се види да је он тај који лупа шаком о сто и смењује.

А разлог? До сада смо у одбрану министара слушали, уместо аргумената, "ништа глупље нисам чуо", "не дам тог и тог" и сл. У поређењу са плагијатима, изгубљеним људским животима, сукобима интереса и сл, Гашићева простачка трансгресија је скоро минорна.

Крстић мисли да је Вучићева одлука спонтана. Увређени новинарски син? Могуће, само што спонтаност оних који лако лупају вратима и ломе кваке може бити прилично опасна.

ЕДИТ: Наравно, поздрављам Гашићев одлазак јер мислим да му и није било место у влади (што нас опет враћа на Вучића).
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:26 12.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

ЕДИТ: Наравно, поздрављам Гашићев одлазак јер мислим да му и није било место у влади (што нас опет враћа на Вучића).

A kome je mesto? Nije retoričko pitanje...
freehand freehand 16:04 12.12.2015

Re: Ne mogu da vrijedjam ...

Nebojsa Krstic
ЕДИТ: Наравно, поздрављам Гашићев одлазак јер мислим да му и није било место у влади (што нас опет враћа на Вучића).

A kome je mesto? Nije retoričko pitanje...

Pored Vučića? Samo njemu, potpuno si u pravu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:05 09.12.2015

Метузалем

marco_de.manccini marco_de.manccini 04:57 09.12.2015

Па што баш сада, зар није могло да сачека!

Не умем да овако фино, као аутор, одгонетавам Вучићеве мотиве ("зби ли се због новинарке мајке, или младе новинарке снајке, ил' је, брале, све због вертикале" ), те ћу то и прескочити.

У сваком случају, без обзира на мотиве, резултат је добар.

Мени само није јасан став који се може чути и видети около и који отприлике иде овако

"Кад није смењен због хеликоптера, није требало да га смене ни сада, јер оно прво је било неупоредиво веће зло. Стога, мој танани осећај за правду и пропорцију у свемиру налаже да је за смену требало да се ипак стрпљиво сачека до неке веће трагедије."
freehand freehand 08:14 09.12.2015

Re: Па што баш сада, зар није могло да сачека!

У сваком случају, без обзира на мотиве, резултат је добар.

Мени само није јасан став који се може чути и видети около и који отприлике иде овако

"Кад није смењен због хеликоптера, није требало да га смене ни сада, јер оно прво је било неупоредиво веће зло. Стога, мој танани осећај за правду и пропорцију у свемиру налаже да је за смену требало да се ипак стрпљиво сачека до неке веће трагедије."

U svakom slučaju u pitanju je strašno foliranje, a naročtio zbog toga što na mesto sa koga odlazi buzdovan (da bi se vratio za godinu, dve) može doći samo topuz.
Te je čitava dreka u stvari saniranje štete i postizanje PR gola iz kontre.
a_olmos a_olmos 15:57 09.12.2015

Re: Па што баш сада, зар није могло да сачека!

Мени само није јасан став који се може чути и видети около и који отприлике иде овако

"Кад није смењен због хеликоптера, није требало да га смене ни сада, јер оно прво је било неупоредиво веће зло. Стога, мој танани осећај за правду и пропорцију у свемиру налаже да је за смену требало да се ипак стрпљиво сачека до неке веће трагедије."


Da probam da objasnim:

Nesmenjivanje zbog helikoptera a smenjivanje zbog ovoga je uvredljivo, nipodaštava tu tragediju, govori kako je to manja stvar od jedne (mada zaista kretenske) izjave. Znači, nek umiru ljudi, to nema veze, al kad neko nešto lupi to je već ozbiljan razlog za smenu.

Tako nekako.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:39 09.12.2015

Re: Па што баш сада, зар није могло да сачека!

Tako nekako.

Пошто знамо да је Гашић неспособна сировина, знамо и да ће сигурно још нешто забрљати, нешто сигурно још горе, па да сачекамо лепо да још неко погине, због равнотеже, што да не, сад ће то брзо.

Тако некако.

* * *

Мој став је прилично једноставан и не улази у мотиве и поређења. Резултат је да Гашић више нема прилике да ишта крупно забрља и то је позитивна ствар.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:47 09.12.2015

Re: Па што баш сада, зар није могло да сачека!

Evo, da pojasnim još malo.

Naravno da je do smene trebalo da dođe 5 minuta posle pada helikoptera. Ali, eto, nije.

Činjenica što nije došlo do smene za tako krupnu stvar ne bi trebalo da, paradoksalno, kako se to tu propagira, zaštiti Gašića od smene za druge stvari.

Ide Gašić Knez Mihajlovom i lupa šamare prolaznicima -- ne, ne, ne menjaj, ga, nije to dovoljno loše -- ide Gašić i krade užinu osnovcima na velikom odmoru -- ne, ne, ne menjaj ga, pih, šta je to u poređenju -- ide Gašić i zabrlja nešto treće -- ma, hajde, pa to je ništa, daj nešto gore!

S moje tačke gledišta, on je zaslužio da leti zbog helikoptera, ali i zbog novinarke, čak i da pre toga nije bilo helikoptera. Stav po kojem mu helikopter daje imunitet ne umem da dokučim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:09 09.12.2015

Re: Па што баш сада, зар није могло да сачека!

Stav po kojem mu helikopter daje imunitet ne umem da dokučim.

Да.
a_olmos a_olmos 19:05 09.12.2015

Re: Па што баш сада, зар није могло да сачека!

Ma ja se slažem apsolutno da je trebalo da bude smenjen. U stvari, najpre nije trebalo nikada ni da bude postavljen na tu funkciju. Nije poenta da mu ovo daje imunitet, nego zar ne treba ni reći da je uvredljivo da se ljudski životi cene manje od reči?
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:13 09.12.2015

Re: Па што баш сада, зар није могло да сачека!

Ma ja se slažem apsolutno da je trebalo da bude smenjen.

Па, ето, и мени такође не звучи логично да сад вичемо "не дамо те Гашо".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana