Životni stil

Следеће године још боље!

marco_de.manccini RSS / 23.12.2015. u 22:57

У мом селу овде постоји обичај да људи, ту негде око краја године, шаљу писамца пријатељима и рођацима у којима пожеле једни другима све најлепше и сумирају шта им се догађало током те године. Практична ствар, само изабереш најлепше ствари које су ти се догодиле, додаш онда још мало, и пошаљеш исто писмо свима -- није то телефон па да ти постављају незгодна потпитања. И тако сви људи, чак и они с којима никако другачије и не комуницираш већ само преко тих малих годишњих извештаја, дознају све о твојим успесима у протеклој години. Оно мајушно додавање је неопходно, јер ако ти није још боље и лепше него претходне године пријатељи и родбина се одмах забрину.

Ево, да пробам и ја тај леп обичај и да сумирам некако моју 2015. годину. Ја, додуше, још увек нисам добро увежбао то око филовања, али следеће године ће, а како иначе, све бити још боље, што и вама желим.

20151221_195247small.jpg


* * *

И после кажу да математичари нису практични људи.

Одштампам лепо извештај о нивоу тонера директно са штампача и, наравно, испадне да ми треба нов црн тонер. Будући да никако не памтим такве ствари, узмем празан лист да запишем број модела, али се онда предомислим те мудро одлучим да спасим једно дрво и употребим онај одштампан лист. Дакле, запишем број модела мало десно од места где је он већ био одштампан и узмем лист са мном до продавнице.

Ето, проблем решен!

Треба ли поменути да сам се вратио кући с плавим тонером?

.



Komentari (364)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 16:37 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Realno, moja žena bi ošurila decu k'o prasiće!


Ja sam takve slavine samo u Engleskoj video. Znači i Ameri imaju ekstremno glup izum posebnih slavina.
Zamisli dva mlaza paralelna, jedan ključa, drugi leden, a ti u šakama treba da napraviš mlaku vodu meraklijsku?! Ko god je takav idiotluk smislio treba ga kazniti dugogodišnjom robijom (ala zvučim zajebano ko Krkar, a?)
blogovatelj blogovatelj 16:38 25.12.2015

Re: rekapitulacija

(ala zvučim zajebano ko Krkar, a?)


A ovim gornjim nizom naređanih komentara ličim na Čarlija.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:10 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Realno. Pogledaj ovu tipicnu slavinu. Proceni koliko ti vremena treba da napravis temperaturu kakvu zelis. A ako je lavabo veci, nekad roknu pojedinacne slavinice skroz u odvojene uglove.



Sine, moje dete od 3 godine namešta sama vodu kakvu hoće na ovakvoj česmi u kupatilu, treba joj oko 5 sekundi . Mada ovo je još i nov model, kakvu smo bateriju imali u jednoj od kuća kad smo živeli kao podstanari, pa krenula da curi. I sad, ja reko, čkin dim, saću da promenim gumicu, to sam još iz OTO-a u osnovnoj školi naučio. Ispostavilo se da nije gumica nego onaj neki metalni (bakarni) deo dublje unuta koji naleže na cev i tako prekida protok vode. I treba da se promeni taj ventil. Kuku, majko, otišao u radnju i objašnjavam tamo prodavcu pola sata šta mi treba. Pri tome uopšte ne vladam vodoinstalaterskim rečnikom i nomenklaturom. Ovaj navalio sa nekim brojevima i standardima, ništa ga nisam razumeo. Onda sam skinuo to sranje sa cevi i odneo u prodavnicu da mu pokažem. Deda se samo nasmejao, kaže, dete, to se ne pravi već 30 godina, aj ti lepo kupi nov lavabo sa normalnom česmom i ugradi sam, biće ti jeftinije. I bih, sem što su kada, klonja i lavabo bili "u tonu" i onda ako promenim samo lavabo, ima da štrči ko blesavo, da ne pominjem to što kuća nije naša pa mi treba odobrenje gazde za bilo kakvu intervenciju. Na kraju smo to tako ostavili da kaplje do prve prilike kad nam se zapušio odvod iz veš mašine, ili smo imali neki problem sa pećkom (to održava ista firma) i onda došao majstor, ja mu pokazao česmu i on ode u kamion i iz neke fioke na najvišoj polici na kojoj je pisalo "muzejski eksponati" izvuče isti takav ventil. I za sitne pare mi ga, dizvineš, napasuje na cev od lavaboa. To je radilo posle sasvim ok, bar dok se nismo odselili. Priznajem da od tada podozrevam od vodoinstalaterskih radova. Prosto not my cup of tea.
rade.radumilo rade.radumilo 17:19 25.12.2015

Re: rekapitulacija

I sad, ja reko, čkin dim, saću da promenim gumicu, to sam još iz OTO-a u osnovnoj školi naučio. Ispostavilo se da nije gumica nego onaj neki metalni (bakarni) deo dublje untrue koji naleže ma cev i tako prekida protok vode


Gomila ljudi, ovde, krene da stavlja one glupave nautilus virble. OK su one, kada su kvalitetne. Problem je što je većina kineskih, a prave se od plastike. Uopšte nije redak slučaj da se virbla za vruću vodu deformiše, od toplote naravno, pa izleti iz loze ili jednostavno skroz otvori protok vrele vode.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:21 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Ако ниси никада постављао паркет, ево ти моје искуство.


Hvala, Čarli, uvatio sam beleške! A šta si stavio ispod parketa? Slučajno znam za tu foru sa počinjanjem od sredine, jer se sećam kad je moj matori stavljao parket. I za onu da ne smeš parket/laminat skroz do zida da nabiješ, nego ostaviš malo prostora, da može da "diše". A hoblericu imaš da za sitne pare iznajmiš u lokalnoj radnji, kao i sve moguće i nemoguće mašine za uradi sam majstore (ja sam letos najmio onu mašinu za nabijanje zemlje, kad smo popločavali ispod terase) posle sam se tukao sa ženom ko će da je vozi, totalno ludilo!

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:46 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
zimi, kad kuću dogrevamo na drva,


Brate Pajke, ti si isao u Ameriku da bi posle 15 godina uznapredovao da zivis u kuci bez normalnog poda i grejes se na drva? Pa takve pogodnosti si imao i u Srbiji. Tipa da si se lepo preselio u okolinu Negotina, mogao si za par hiljada evra da si kupis neku nabijacu bez poda i sa smederevcem. Posle par godina rada u rudniku kupis si kaljavu.


Jok, brate, mi smo u Srbiji imali, kulturno, parno grejanje, sa toplanom koja snabdeva celo naselje. Sad, jeste bilo malo nezgodno kad nestane struje, zbog onih restrikcija, tamo devedesetih godina, pa onda ne radi pumpa za vodu i mi na višim spratovim za pola sata ladni ko led (beton + loša izolacija). I to su nam povremeno toliko često drkali ta isključenja da ne moš ni TA peć da napuniš, nego ono, nestane struje, a ti sveću, pa pod jorgan, spremaš ispit. Ja sam se od toga navukao neke traume, da kad sam birao ovde kuće, prednost su imale one sa pećkom na drva, ili barem sa krštenim kaminom koji posle može da se pretaba u pravu peć. Jer, jebi ga, otkud znam, planina je ovo, ume da zaveje, šta ako padne dalekovod, ili crkne gasovod? I tako uzmem lepo nekoliko kubika drveta, stavim u sušaru pored kuće i imam spremno za zimu, za nedajbože. Onda sam ukapirao da je ustvari sasvim prijatno da u dnevnoj sobi popodne založiš vatricu, do crtanog filma i tv dnevnika je već sve toplo, vatrica pucketa, mačke se izvrndupelje ispred peći i predu u stereo tehnici, dete slaže neki lego pored, a mi uživamo u tv programu. Ne, ozbiljno, ako mene pitaš za mišljenje, pećke na drva su zakon.

mariopan mariopan 17:55 25.12.2015

Re: rekapitulacija

srdjan.pajic
Ако ниси никада постављао паркет, ево ти моје искуство.


Hvala, Čarli, uvatio sam beleške! A šta si stavio ispod parketa? Slučajno znam za tu foru sa počinjanjem od sredine, jer se sećam kad je moj matori stavljao parket. I za onu da ne smeš parket/laminat skroz do zida da nabiješ, nego ostaviš malo prostora, da može da "diše". A hoblericu imaš da za sitne pare iznajmiš u lokalnoj radnji, kao i sve moguće i nemoguće mašine za uradi sam majstore (ja sam letos najmio onu mašinu za nabijanje zemlje, kad smo popločavali ispod terase) posle sam se tukao sa ženom ko će da je vozi, totalno ludilo!


Evo ja špijunirala neke majstore prošle godine kako to rade.

Oni su ispod parketa prvo stavili 1-2 milimetra debeli "kondor" pa ga grejanjem zavarili na svim šavovima - to ti je izolacija protiv vlage odozdo.
Preko toga su stavili deblji najlon pa "stirodur" 1 santimertar debljine ( toplotna izolacija odozdo)pa neku plavu mrežicu pa preko toga ravnajući sloj betona, skoro suvo pomešan cement i "A frakcija", (najsitniji šljunak ako ne znaš šta je to). Savršeno poravnali i zalivali (prskali) vodom nekoliko dana da se stegne, ne previše vode, samo da poveže beton.

To je rađeno na sasvim novoj kući..ali ako nemaš toliko prostora ispod možeš i manje tog ravnajućeg sloja, ne mora da bude toliko debeo, oni su ostavili toliko prostora jer su to imali u planu i pre gradnje.

Uglavnom princip je da parket ne sme da pređe visinu temelja, da sva ta izolacija + parket treba da dospe do visine izolacije na temelju kuće, ne preko toga.

Onda na to možeš da lepiš parket lepkom, hobluješ i lakiraš. Zatvoriš pre lakiranja sve prozore jer posle ne možeš do njih da dođeš, da ne ulete neki leptiri, muve, živuljke pa da se ne zalepe za lak - i niko ne sme da šeta bar deset dana po tom pakretu.

EDIT

I ako pušiš NEMOJ da ti padne na pamet da zapališ cigaru dok lakiraš parket... niko ništa ne sme da zapali u kući ( ni gas na šporetu) jer isparenja od laka su jako zapaljiva, začas naprave buktinju od kuće i čoveka.
rade.radumilo rade.radumilo 18:05 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Savršeno poravnali i zalivali (prskali) vodom nekoliko dana da se stegne, ne previše vode, samo da poveže beton.


Zaliva se da se 'ladi. Beton prilikom stvrdnjavanja oslobađa toplotu, pa ako ga ne hladiš može da pukne. Ako je mnogo deb'o, ne pomaže ti samo da ga prskaš, mora nekako da se 'ladi iznutra. Najbolja varijanta za to je da ga izliješ zimi, a onda ostaviš armaturu da "viri" što više. Posle isečeš, ako tu ne nastavljaš novi beton. Obavezno ga liješ iz nekoliko delova, opet zbog 'lađenja.
alselone alselone 18:05 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Onda sam ukapirao da je ustvari sasvim prijatno da u dnevnoj sobi popodne založiš vatricu, do crtanog filma i tv dnevnika je već sve toplo, vatrica pucketa, mačke se izvrndupelje ispred peći i predu u stereo tehnici, dete slaže neki lego pored, a mi uživamo u tv programu. Ne, ozbiljno, ako mene pitaš za mišljenje, pećke na drva su zakon.


Aaaa, ti si piromanska duša, kao i ja. I ja volem vatru.

E, sad, pošto nemam u kući ni kamin a ni peć, a nešto se plašim vatre dok su žgepčad mala, onda sam kontao da napravim nešto u dvorištu. Da ozidam zastakljenu terasu u koju bih ubacio veliku peć ili kamin, koja bi sa druge strane bila roštilj i odeljak za kotlić. Još uvek razmišljam kako bi to moglo izgledati (a i još najamanje godinu ću).
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:06 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Oni su ispod parketa prvo stavili 1-2 milimetra debeli "kondor"


A gde su našli spljeskanog kondora? Pretpostavljam da je prepariran, da se ne usmrdi

Zezam se, mariopan, hvala, dopunio beleške! Da, baš su se polomili da naprave izolaciju, da se parket ne digne od vlage. Ovde se ne sećam da sam igde video parket u podrumima ill prizemlju ako nemaju podrum, uglavnom na spratovima. U podrume uglavno stavljaju laminat, pošto je, jelte, otporan na vlagu. A i vrlo lako se postavlja (ako smem da sudim na osnovu youtube klipova), i održava još lakše.
rade.radumilo rade.radumilo 18:09 25.12.2015

Re: rekapitulacija

i održava još lakše


I posle pet godina izgleda prilično ofucano...
alselone alselone 18:11 25.12.2015

Re: rekapitulacija

laminat je 'ladan, zato ga ja ne volim. jebo ti to ako moram u patofnama da hodam non stop.
zemljanin zemljanin 18:12 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Oni su ispod parketa prvo stavili 1-2 milimetra debeli "kondor" pa ga grejanjem zavarili na svim šavovima - to ti je izolacija protiv vlage odozdo.
Preko toga su stavili deblji najlon pa "stirodur" 1 santimertar debljine ( toplotna izolacija odozdo)pa neku plavu mrežicu pa preko toga ravnajući sloj betona, skoro suvo pomešan cement i "A frakcija", (najsitniji šljunak ako ne znaš šta je to). Savršeno poravnali i zalivali (prskali) vodom nekoliko dana da se stegne, ne previše vode, samo da poveže beton.

to je stvar i lokacije tj. tipa zemljišta na kome je kuća ... u većini slučajeva, hidro (kondor) i termo (stiropor) su nepotrebni jer je sama zemlja toplotni izolator a ako nisi na podvodnim vodama onda je kondor nepotreban ... inače taj ravnajući sloj se zove glazura ... znači nije greška sve to postaviti ali je većinom nepotrebno ... ali jeste greška to stvaljati na spratu, što ljudi obično čine ...

EDIT. u krajnjoj varijanti, umesto kondora i stiropora može se, umesto lepka, koristiti neka vrsta bitulita ... mnogo jeftinije i dobijaš i hidroizolaciju ...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:17 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Onda sam ukapirao da je ustvari sasvim prijatno da u dnevnoj sobi popodne založiš vatricu, do crtanog filma i tv dnevnika je već sve toplo, vatrica pucketa, mačke se izvrndupelje ispred peći i predu u stereo tehnici, dete slaže neki lego pored, a mi uživamo u tv programu. Ne, ozbiljno, ako mene pitaš za mišljenje, pećke na drva su zakon.


Aaaa, ti si piromanska duša, kao i ja. I ja volem vatru.

E, sad, pošto nemam u kući ni kamin a ni peć, a nešto se plašim vatre dok su žgepčad mala, onda sam kontao da napravim nešto u dvorištu. Da ozidam zastakljenu terasu u koju bih ubacio veliku peć ili kamin, koja bi sa druge strane bila roštilj i odeljak za kotlić. Još uvek razmišljam kako bi to moglo izgledati (a i još najamanje godinu ću).


Da, i nama je to bila frka, da se derle ne zaleti na peć, pa sam namestio onu neku kao ukrasnu ogradu ispred, i to je to, posle kad dete ode u krevet je sklonim. Mada je naučila da je peć vruća, i ne prilazi joj previše dok radi, samo kad mi pomaže da upalim vatru (mota novinski papir u kugle i onda to redja na dno kamina, posle grančice, onda traži šibice, ali to joj još ne dam). Ali bi mogla da se saplete o mačku ili na lego pa da nedajbože padne na peć. Zato - ograda.


mariopan mariopan 18:32 25.12.2015

Re: rekapitulacija

A i vrlo lako se postavlja (ako smem da sudim na osnovu youtube klipova), i održava još lakše.


Lepo izgleda pogotovo na snimku ali to je loše rešenje, bar za mene.

Mekano je i lako se izgrebe, ubrzo ne bude više lep, deluje kao linoleum....ako možeš stavi parket pa si miran.

Ako ti imaš podrim dole onda ne važi ono do visine izolacije na temelju jer je prizemlje već uzdignuto iznad temelja? Pa onda možeš kako hoćeš samo bih ja stavila toplotnu izolaciju, ako se podrum ne greje?

To bi najbolje mogla da ti kaže zilikaka, za izolaciju, uvek se stavlja sa hladne strane, spolja, što znači da bi je lepio na plafon podruma?

Zilikaka će ti najbolje reći, tu se ja ne doznajem a ona je super osoba i to sigurno zna, kazaće ti ozbiljno šta i kako tu treba da se uradi. To nije skupo ni ovde pa neće biti ni tebi tamo.

mariopan mariopan 18:43 25.12.2015

Re: rekapitulacija

zemljanin
ali jeste greška to stvaljati na spratu, što ljudi obično čine ...

To je rađeno u prizemlju, na spratovima to ne treba. Zemlja jeste odlična kao podloga ali ako se preko nje stavi beton onda je do parketa jako hladno "ko na betonu" i ako ništa ne zaustavi gubitak toplote ona će otići u zemlju?

Ako se sve to zagreje do onog stiropora onda se održava ta toplota cele zime, i beton one glazure se zagreje a odozdo ga čuva stiropor, da se ne gubi ta toplota kroz zemlju?
Valjda je to taj princip?

EDIT. u krajnjoj varijanti, umesto kondora i stiropora može se, umesto lepka, koristiti neka vrsta bitulita ... mnogo jeftinije i dobijaš i hidroizolaciju ...

Da, ja to imam na mojoj kući i jeste neka vrsta izolacije ali je tanka i parket je leden. U ono vreme kada smo ga stavljali nismo imali para za bolje izolacione materijale a sada je gotovo, meni se ne radi sve ponovo, da dižem parket i radim svu izloaciju odozdo.

Dosta mi je kuće, sto puta sam rekla neću ništa više da radim ali stalno nešto iskrsne...
mariopan mariopan 18:47 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Onda sam ukapirao da je ustvari sasvim prijatno da u dnevnoj sobi popodne založiš vatricu, do crtanog filma i tv dnevnika je već sve toplo, vatrica pucketa, mačke se izvrndupelje ispred peći i predu u stereo tehnici, dete slaže neki lego pored, a mi uživamo u tv programu. Ne, ozbiljno, ako mene pitaš za mišljenje, pećke na drva su zakon.


Aaaa, ti si piromanska duša, kao i ja. I ja volem vatru.

E, sad, pošto nemam u kući ni kamin a ni peć, a nešto se plašim vatre dok su žgepčad mala, onda sam kontao da napravim nešto u dvorištu. Da ozidam zastakljenu terasu u koju bih ubacio veliku peć ili kamin, koja bi sa druge strane bila roštilj i odeljak za kotlić. Još uvek razmišljam kako bi to moglo izgledati (a i još najamanje godinu ću).

Samo da vidiš kakav projekat imam za to, čuvam ga dvadeset godina i nikad da napravim, od cigala starog formata i biber crepova, česma, kotlić, ražanj, roštilj, pušnica....klupa....ali je veliko i nije jeftino...vidiš kako dugo sanjam taj san?
zemljanin zemljanin 18:55 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Zemlja jeste odlična kao podloga ali ako se preko nje stavi beton onda je do parketa jako hladno "ko na betonu" i ako ništa ne zaustavi gubitak toplote ona će otići u zemlju?

Ako se sve to zagreje do onog stiropora onda se održava ta toplota cele zime, i beton one glazure se zagreje a odozdo ga čuva stiropor, da se ne gubi ta toplota kroz zemlju?
Valjda je to taj princip?

da, to jeste taj princip ... zemlja je odličan izolator, drvo (parket) takodje ... hladni vazduh je uvek pri podu tako da je gubitak toplote tim putem, zanemarljv ... dakle postavljanje stirodura ispod glazure jeste dobro ali nije neophodno ... mnogo više toplote se gubi na druge načine ... jedino rešenje "hladnog poda" je delimično podno grejanje i onda je naravno i termo izolacija mnogo bitnija ... delimično podno grejanje je posebno regilsana temperatura u cevima pa se izbegavaju isuviše topli podovi ...

EDIT. možda nisam bio jasan ... delimično podno grejanje je u stvari klasično podno grejanje ali sa posebnim regulatorom toplote ... obično ide uz klasična rešenja, radijatori, izduvne grane i sl. ...
alselone alselone 19:00 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Samo da vidiš kakav projekat imam za to, čuvam ga dvadeset godina i nikad da napravim, od cigala starog formata i biber crepova, česma, kotlić, ražanj, roštilj, pušnica....klupa....ali je veliko i nije jeftino...vidiš kako dugo sanjam taj san?


Uf, to je ono sto mi treba. I jos mogucnost sa nekim montaznim zidovima od stakla, pa zimi kada je hladno, tu se uvalis, nalozis, napolju si a unutra. :)

Pogledaj sta ovi prave.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:15 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
laminat je 'ladan, zato ga ja ne volim. jebo ti to ako moram u patofnama da hodam non stop.


Hm, ček, zašto bi bio ladan? Jel to subjektivno ili objektivno? Ja imam u spavaćoj sobi taj neki engineered wood patos, i nisam primetio da je hladniji od parketa u kući u kojoj smo živeli. Nabili su izolaciju ispod, možda to pravi razliku.
zemljanin zemljanin 19:17 25.12.2015

Re: rekapitulacija

mariopan

Samo da vidiš kakav projekat imam za to, čuvam ga dvadeset godina i nikad da napravim, od cigala starog formata i biber crepova, česma, kotlić, ražanj, roštilj, pušnica....klupa....ali je veliko i nije jeftino...vidiš kako dugo sanjam taj san?

te materijale možeš nabaviti vrlo povoljno ... obično ljudi kada renoviraju, to izbacuju kao šut ... e sama izgradnja je nešto drugo ... zavisno od projekta, tj. veličine i detalja ... majstorska dnevnica, verovatno, nije ispod 30 evra + pomoćnik, recimo 20 evra ... za neku elegantnu klasiku, dajcovane fugne i sl. uz utopljene crepove u pod i klasični krov, cirka 10-12 dana, što je u prevodu oko 600 evra + naterijal za krov, cement, beomal i tako to ... ... klupicu nisam računao ... to ako spajaš pušnicu, roštilj i prostorijicu za relaksaciju ... odvojeno je manje dana pa i jeftinije ...

EDIT. a u prethodnim komentarima sam se uhvatio za stirodur a to je pogrešno ... stiropor je klsični termo izolator ... stirodur je poluhidro a polutermo izolator ... znači trebalo je stavljati stiropor a ne stirodur ... stirodur se obično koristi kod izolacije temelja i podkrovlja ...
alselone alselone 19:23 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Hm, ček, zašto bi bio ladan? Jel to subjektivno ili objektivno?


Nemam pojma, ali sam primetio kod ljudi koji ga da prostis imaju.
zilikaka zilikaka 19:29 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Zatvoriš pre lakiranja sve prozore jer posle ne možeš do njih da dođeš, da ne ulete neki leptiri, muve, živuljke pa da se ne zalepe za lak - i niko ne sme da šeta bar deset dana po tom pakretu.


Ne znam, mi letos šetali posle nekoliko sati, ladno bez posledica.
Za 24 sata od poslednjeg sloja unosili stvari.
...inače, da je trebalo tako kako ti pričaš, još se ne bi uselili.
Najbolja varijanta za to je da ga izliješ zimi, a onda ostaviš armaturu da "viri" što više. Posle isečeš, ako tu ne nastavljaš novi beton.

To sve sa armaturom da bi postavio parket?

Da ozidam zastakljenu terasu u koju bih ubacio veliku peć ili kamin, koja bi sa druge strane bila roštilj i odeljak za kotlić.


Zastakljenu terasu da greješ? Ne kažem, može se, al za kad će ti to trebati i koliko če koštati (il odma termo stakla il posle drva)?

...vidim ja da je živa šteta što letos nisam po blogu oglasila da mi treba parket majstor.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:31 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Mekano je i lako se izgrebe, ubrzo ne bude više lep, deluje kao linoleum....ako možeš stavi parket pa si miran.


Ne, bre, ne mislimo verovatno na isti materijal. Engineered wood se pravi tako što na jezgro od nekog običnog (čitaj jeftinog) drveta nabace tanak sloj kvalitetnog drveta i onda to obrade u peći sa nekim resinom. I to se ne grebe uopšte, sem ako baš ne vučeš neku metalnu stolicu preko njega, jako lako se pere, i u principu traje večno (naravno, ovo je preterivanje, ali traje mnogo duže neko površina na bilo kom običnom parketu - ovo mogu da potvrdim iz prve ruke, imamo ga u spavaćoj sobi i trpezariji, ima deset godina otkad je postavljen i stvarno izgleda "ko nov" .

Takodje, to sad naprave tako precizno da kad ga uklopiš nema nikakav procep, pa čak i kad prospeš neku tekućinu (ili mačka zalepi povraćku) to tako ostane na površini dok se ne osuši. Jedini problem koji sam sa tim podom do sada uočio je da je na par mesta dete, vukući nameštaj po kući nekako zakačilo ivicu i odvalilo parčence tog gornjeg sloja. I to onda izgleda malo ružno, mada možeš da kupiš neku masu kojom to popuniš, ili kao ja što sam uradio, isečeš parče oko tog oštećenja i zameniš novim komadom (podrazumeva se da imaš pa tih dasaka u rezervi, upravo za takvu namenu). Ne tvrdim ovde da je to bolje od parketa, samo da je relativno dobra alternativa za osetno manje para. Da, takvi podovi se i prave da svaka džudža kao ja može da ih postavi bez potrebe da ima PhD iz parketarskih nauka.



alselone alselone 19:35 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Zastakljenu terasu da greješ? Ne kažem, može se, al za kad će ti to trebati i koliko če koštati (il odma termo stakla il posle drva)?


Ne redovno kao kucu, nego na primer, uvece podlozimo, na toj vatri skuvamo paprikas (ako znate Banacani sta je to. Lici na corbu samo nije jer je bolje), jos malo zalozimo, ostanemo sat vremena i vrcemo se u kucu.
zemljanin zemljanin 19:35 25.12.2015

Re: rekapitulacija

rade.radumilo
Savršeno poravnali i zalivali (prskali) vodom nekoliko dana da se stegne, ne previše vode, samo da poveže beton.


Zaliva se da se 'ladi. Beton prilikom stvrdnjavanja oslobađa toplotu, pa ako ga ne hladiš može da pukne. Ako je mnogo deb'o, ne pomaže ti samo da ga prskaš, mora nekako da se 'ladi iznutra. Najbolja varijanta za to je da ga izliješ zimi, a onda ostaviš armaturu da "viri" što više. Posle isečeš, ako tu ne nastavljaš novi beton. Obavezno ga liješ iz nekoliko delova, opet zbog 'lađenja.

to jeste tačno ali je debljina glazure u proseku od 3-5cm ... ta metodologija hlađenja betona se koristi samo kod mega objekata gde debljina betona prelazi 50cm a radi se o brzoj gradnji ... za glazuru je dovoljno povremeno poprskati
zilikaka zilikaka 19:41 25.12.2015

Re: rekapitulacija

uvece podlozimo, na toj vatri skuvamo paprikas (ako znate Banacani sta je to. Lici na corbu samo nije jer je bolje), jos malo zalozimo, ostanemo sat vremena i vrcemo se u kucu.


I koliko puta godišnje ćeš to raditi?
...za tolko nekad možeš i šatru da razvučeš na brzaka.
mariopan mariopan 19:53 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Samo da vidiš kakav projekat imam za to, čuvam ga dvadeset godina i nikad da napravim, od cigala starog formata i biber crepova, česma, kotlić, ražanj, roštilj, pušnica....klupa....ali je veliko i nije jeftino...vidiš kako dugo sanjam taj san?


Uf, to je ono sto mi treba. I jos mogucnost sa nekim montaznim zidovima od stakla, pa zimi kada je hladno, tu se uvalis, nalozis, napolju si a unutra. :)

Pogledaj sta ovi prave.

Kako su lepe te kuhinje.

Ono moje je više rustično, za dvorište i dosta veliko.....pa kako je "zemljanin" izračunao oko 600 evra za ruke majstora to je razlog što je projekat još u fioci..a cigle čuvam naslagane u dvorištu, sačuvala kada sam rušila našu prvu kuću - uradiću ja to kad tad.

A to što se skidaju/stavljaju zidovi pa možeš da se greješ, i napolju si ali unutra - to ima moj zet u Kanadi, ne znam na koji fazon to zaista radi, znam da se skidaju prozori i ostaje mrežica za leto a stavljaju se zimi i to je sve na nekoj velikoj verandi, terasi, šta-li-je...a pored ima peć koju loži i tamo sedi pa gleda kako pada sneg a nije mu hladno.

Meni nije loša ona varijanta staklo - plastika pregrade koje vidiš po kafićima,što klize na stranu a zastakljene su, to možeš i ovde da napraviš kod svih koji prave plastične prozore? Ima mnogo po Grčkoj, skoro svi kafići imaju te poregrade a ja negde videla i u Beogradu.
Ako iskopam sliku stavim da vidiš?
alselone alselone 19:53 25.12.2015

Re: rekapitulacija



I koliko puta godišnje ćeš to raditi?
...za tolko nekad možeš i šatru da razvučeš na brzaka.


Mogu i da ne pravim ista posto cemo na kraju svakako umreti i entropija svemira ce unititi svaku informacijnu da smo ikad postojali.
alselone alselone 19:54 25.12.2015

Re: rekapitulacija

A to što se skidaju/stavljaju zidovi pa možeš da se greješ, i napolju si ali unutra - to ima moj zet u Kanadi, ne znam na koji fazon to zaista radi, znam da se skidaju prozori i ostaje mrežica za leto a stavljaju se zimi i to je sve na nekoj velikoj verandi, terasi, šta-li-je...a pored ima peć koju loži i tamo sedi pa gleda kako pada sneg a nije mu hladno.


Bas to. :)

Moze slika, super. Svaka ideja je dobrodosla.
mariopan mariopan 19:56 25.12.2015

Re: rekapitulacija

srdjan.pajic

Onda vi tamo imate neku kvalitetniju varijantu, ovo što sam ja videla ovde posle nekoliko godina ni na šta ne liči. Drugarica stavila pre dve godine ne može da se nakaje a svi nose papuče po kući opet se sve izgrebalo, sitno ne vidi se ali više nema sjaja i izgleda kao linoleum sa šarim drveta.
zilikaka zilikaka 19:57 25.12.2015

Re: rekapitulacija

entropija svemira ce unititi svaku informacijnu da smo ikad postojali.


Patotikaem!
mariopan mariopan 20:08 25.12.2015

Re: rekapitulacija

zilikaka
Ne znam, mi letos šetali posle nekoliko sati, ladno bez posledica.
Za 24 sata od poslednjeg sloja unosili stvari.
...inače, da je trebalo tako kako ti pričaš, još se ne bi uselili.


Meni majstor zabranio da se vratim kući pre nego što istekne deset dana. Dala sam mu ključ od kuće, pare za materijal i ruke, sve unapred i otišla kod sestere u bg.
Došla posle deset dana i sve blista ali smrdi da padneš u nesvest.
...vidim ja da je živa šteta što letos nisam po blogu oglasila da mi treba parket majstor.

Evo ovog mog bih ti toplo preporučila.
alselone alselone 20:14 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Meni majstor zabranio da se vratim kući pre nego što istekne deset dana. Dala sam mu ključ od kuće, pare za materijal i ruke, sve unapred i otišla kod sestere u bg.


mariopan mariopan 20:18 25.12.2015

Re: rekapitulacija

[quote=alselone

Evo ti slika onog što viđam po Grćkoj a sviđa mi se, rade i kod nas



http://www.terasko.rs/sliding-doors.html

Vidi i sam, ima cene i sve šta ti treba

Edit
Sad sam i sestru pitala na koji fazon oni skidaju one prozore u Kanadi. Kaže tako su kupili tu kuću, to je več bilo i to je neki starisnki sistem. Sve je od drveta, cela veranda i sad samo stakla su uramljena u tanak drveni ram, a ima mesto gde tačno naležu, pa se vade i vraćaju lako jer se pričvrlje samo nekim malim rajberima, prosto ko pasulj ali radi. Mrežicu ne skidaju, ona ostane stalno.
tadejus tadejus 20:27 25.12.2015

Re: rekapitulacija

blogovatelj
Realno, moja žena bi ošurila decu k'o prasiće!
Ja sam takve slavine samo u Engleskoj video. Znači i Ameri imaju ekstremno glup izum posebnih slavina.Zamisli dva mlaza paralelna, jedan ključa, drugi leden, a ti u šakama treba da napraviš mlaku vodu meraklijsku?! Ko god je takav idiotluk smislio treba ga kazniti dugogodišnjom robijom (ala zvučim zajebano ko Krkar, a?)


a pa i treba da se ošurite kad bi tekućom vodom da se umivate..
a ne bratac, nego tokni u lavorče pa se zapereš ti, zapere se žena, zaperu se djeca.. subotom, razumije se..
a ne odvrnem, pa perem zube, pa isperem, pa perem ruke, pa isperem, pa se umijem, pa posušim lice, malo se gledam u ogledalu, možda šornem, pa perem ruke, još se gledam.. e onda zavrnem..
neće da može..

da s' ne lažemo ja i danas kad perem suđe ne zatvaram vodu.. džaba švabo slao drakonske račune, prijetio javnim posramljivanjem.. uništio me socijalizam za sva vremena
alselone alselone 20:27 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Lepo je, to je to sto sam zamislio. Jednog dana.
tadejus tadejus 20:29 25.12.2015

Re: rekapitulacija

rade.radumilo
Razredi i u najmanje dva sloja. Kako lakiraš nokte, tako i ovo. Skroz isto.


lakiranje noktiju je zajeban posao, da ti kažem, baš zajeban..
kod vrata bar ne smeta ako imaš sindrom drhturave ruke.. ali kod manikira se sve vidi.. to je umjetnost.. ni njoj nisam vična
milisav68 milisav68 20:31 25.12.2015

Re: rekapitulacija

mariopan
Onda vi tamo imate neku kvalitetniju varijantu, ovo što sam ja videla ovde posle nekoliko godina ni na šta ne liči. Drugarica stavila pre dve godine ne može da se nakaje a svi nose papuče po kući opet se sve izgrebalo, sitno ne vidi se ali više nema sjaja i izgleda kao linoleum sa šarim drveta.

Ma i kod nas postoje klase, a drugarica je sigurno htela malo da prištedi ili je joj je neko skupo prodao lošiju klasu.

Znam par ljudi koji su stavili laminat pre desetak godina, i izgleda kao nov.

emsiemsi emsiemsi 20:35 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
A to što se skidaju/stavljaju zidovi pa možeš da se greješ, i napolju si ali unutra - to ima moj zet u Kanadi, ne znam na koji fazon to zaista radi, znam da se skidaju prozori i ostaje mrežica za leto a stavljaju se zimi i to je sve na nekoj velikoj verandi, terasi, šta-li-je...a pored ima peć koju loži i tamo sedi pa gleda kako pada sneg a nije mu hladno.


Bas to. :)

Moze slika, super. Svaka ideja je dobrodosla.

Р О Ш Т И Љ ОД С Т А Р Е Ц И Г Л Е <--- КЛИКНИ ЛЕВО
zilikaka zilikaka 20:44 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Znam par ljudi koji su stavili laminat pre desetak godina, i izgleda kao nov.

Ja se sećam da su nam po kancelarijama stavljali laminat, i te godine smo svi puckali od statičkog elektriceta, onoliko.
Zaista, nema ko nije primetio,i ko nije povezao sa tim, jer se ništa drugo nije menjalo.

Posle smo kanda oderali taj prvi sloj, pa prestalo, ili smo navikli, ali od onda trpim laminat samo gde moram.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:45 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Zastakljenu terasu da greješ? Ne kažem, može se, al za kad će ti to trebati i koliko če koštati (il odma termo stakla il posle drva)?


Ne redovno kao kucu, nego na primer, uvece podlozimo, na toj vatri skuvamo paprikas (ako znate Banacani sta je to. Lici na corbu samo nije jer je bolje), jos malo zalozimo, ostanemo sat vremena i vrcemo se u kucu.


Ovde su za tu namenu popularne "fire pits" (cenim da ćeš sam izguglati), imaju verzije gde možeš i da krčkaš razna variva. To sam isprobao kod drugara, i čini se da sasvim ok funkcioniše, pod uslovom da ne veje sneg ili pada kiša zavrat.


blogovatelj blogovatelj 20:46 25.12.2015

Re: rekapitulacija

a ne bratac, nego tokni u lavorče pa se zapereš ti, zapere se žena, zaperu se djeca.. subotom, razumije se..


Prvo se svi podmijemo, onda tom vodom operem čarape, a onda je iskoristim za ispiranje klonje.
Ja ćero živim u državi koja ima 20% svecke pijaće vode i 34 miliona stanovnika. 400.000 jezera, tri okeana. Za 25.000 jezera još nisu smislili ime. Ono što je kragujevačko jezero u Šumaricama, ovde se jezerom ne zove, nego barom. Ono što se u Kragujevcu zove reka Lepenica, ovde nazivaju potokom.
Nisam ti ja u Njemačkoj, kod mene ima i zraka i vode koliko ti duša ište.
tadejus tadejus 20:55 25.12.2015

Re: rekapitulacija

blogovatelj
a ne bratac, nego tokni u lavorče pa se zapereš ti, zapere se žena, zaperu se djeca.. subotom, razumije se..

Prvo se svi podmijemo, onda tom vodom operem čarape, a onda je iskoristim za ispiranje klonje.Ja ćero živim u državi koja ima 20% svecke pijaće vode i 34 miliona stanovnika. 400.000 jezera, tri okeana. Za 25.000 jezera još nisu smislili ime. Ono što je kragujevačko jezero u Šumaricama, ovde se jezerom ne zove, nego barom. Ono što se u Kragujevcu zove reka Lepenica, ovde nazivaju potokom.Nisam ti ja u Njemačkoj, kod mene ima i zraka i vode koliko ti duša ište.


kanada je divna zemlja..
jelen.. najljepša životinja na svijetu..
alselone alselone 20:58 25.12.2015

Re: rekapitulacija

fire pits


Skroz kul izgleda ova ideja sa ognjistem na srediti.
zemljanin zemljanin 21:05 25.12.2015

Re: rekapitulacija

kanada je divna zemlja..

tkz. oteta zemlja uz komšije
milisav68 milisav68 21:07 25.12.2015

Re: rekapitulacija

zilikaka
Posle smo kanda oderali taj prvi sloj, pa prestalo, ili smo navikli, ali od onda trpim laminat samo gde moram.

Ma ni meni se ne sviđa, deluje hladno i nekako "neprirodno", sve kao da mi nešto "krcka" pod nogama.
milisav68 milisav68 21:14 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Skroz kul izgleda ova ideja sa ognjistem na srediti.

A gde ćeš kad pada kiša, i gde ćeš da sušiš meso.

Evo ti tri u jedan - roštilj/pečenjara, pušnica, pod tremom.

alselone alselone 21:31 25.12.2015

Re: rekapitulacija

milisav68

Evo ti tri u jedan - roštilj/pečenjara, pušnica, pod tremom.


Bruka kako dobrih resenja ima. Eno i emsi je gore bacio link ga google slikama. Posto to nece doci na red sigurno u 2016. imam dovoljno vremena da bas dobro isplaniram.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:35 25.12.2015

Re: rekapitulacija

milisav68
alselone
Skroz kul izgleda ova ideja sa ognjistem na srediti.

A gde ćeš kad pada kiša, i gde ćeš da sušiš meso.

Evo ti tri u jedan - roštilj/pečenjara, pušnica, pod tremom.



Sine, za ovo ti treba projekat od arhitekte koji ima PI licencu (ili takav neki ekvivalent za zidare), onda dozvola od gradskih i opštinskih vlasti za izgradnju objekta, onda i od home owner asocijacije ako si od neke, nadajbože, član. Pa posle inspekcije, stambene, vatrogasne, da dobiješ dozvolu za korišćenje. Onda ide osiguranje koje moraš da ubediš da je to sve bezbedno, da neće da se sruši i izgori da bi ti uopšte prodali polisu, ili, u najboljem slučaju da ti ne ukinu postojeću polisu za kuću, ako ti je ovo u blizini. I na kraju da još jednom potpišeš da nemaš onu trambulinu u dvorištu, za decu. To uvek traže, ne znam zašto.
tadejus tadejus 21:41 25.12.2015

Re: rekapitulacija

srdjan.pajic

Sine, za ovo ti treba projekat od arhitekte koji ima PI licencu (ili takav neki ekvivalent za zidare), onda dozvola od gradskih i opštinskih vlasti za izgradnju objekta, onda i od home owner asocijacije ako si od neke, nadajbože, član. Pa posle inspekcije, stambene, vatrogasne, da dobiješ dozvolu za korišćenje. Onda ide osiguranje koje moraš da ubediš da je to sve bezbedno, da neće da se sruši i izdgori da bi ti uopđte prodali polisu, ili, najboljem slučaju da ti ne ukinu postojeću polisu za kuću, ako ti je ovo u blizini. I na kraju da još jednom potpišeš da nemaš onu trambulinu u dvorištu, za decu. To uvek traže, ne znam zašto.


i onda kaže amerika home of the free..
čuj free..
srbin brale kad je free on je baš free, ako mu se oće pušnica u ostavi višespratnice.. oće mu se.. i koji će da mu kaže da ne može
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:48 25.12.2015

Re: rekapitulacija

i onda kaže amerika home of the free..
čuj free.


I ja o tome razmišljam posle ovog komentara.
Da li je to uređen sistem ili je ukinuta sloboda?
alselone alselone 21:49 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone alselone 21:50 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Da li je to uređen sistem ili je ukinuta sloboda?


Preterano uredjivanje dovedeno do perverzije.
tadejus tadejus 21:56 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
VEROVALI ILI NE Suše meso na groblju?!


haters gonna hate
milisav68 milisav68 21:58 25.12.2015

Re: rekapitulacija

srdjan.pajic
Sine, za ovo ti treba


Ej, malo kontrole nije na odmet, ali to je baš preterivanje, jer u 99% slučajeva uzrok požara je loše održavanje, odnosno neredovno čišćenje radne površine i dimnjaka (od masnoće).
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:20 25.12.2015

Re: rekapitulacija

milisav68
srdjan.pajic
Sine, za ovo ti treba


Ej, malo kontrole nije na odmet, ali to je baš preterivanje, jer u 99% slučajeva uzrok požara je loše održavanje, odnosno neredovno čišćenje radne površine i dimnjaka (od masnoće).


Dobro, malo sam ga i ja nakitio da ilustrujem drugačiji pristup stvarima, koji verovatno i u Srbiji deklarativno postoji, ali niko ne hebe 2%. Umeju i ovde da zabuše, još kako, ja zamalo da nisam kupio kuću koja je imala ceo podrum uredjen (finished, što reče nsarski), bez dozvole. Što nije problem za kupca, jer uvek možeš da se prijaviš gradskoj inspekciji, oni dodju, provere da li je sve uradjeno po kodu, platiš neku siću administrativnu, i to je to). Medjutim, u toj kući je baja koji je uredjivao podrum napravio grešku na unutrašnjim zidovima, da ne davim sa detaljima, koja ne može da se ispravi tek tako, a ne možeš ni dozvolu da dobiješ, jer je greška krupna i čak relativno opasna po bezbednost (da ne veruješ da obični pregradnii zidovi mogu da budu opasni). I ja sam onda tražio od prodavca da spusti cenu za toliko koliko će da me košta da uklonim te zidove i napravim nove kako treba, to je bilo možda par % od tražene cene. Što ovaj nije hteo da uradi, pa smo raskinuli kupoprodajni predugovor. Kuću je odma kupio sledeći u redu.

Ali sam se, na primer, iznenadio oko ovoga: ako hoćeš da dodaš trem (porch, ili deck, valjda je to trem na srpskom?), imaš dve opcije, da ti bude zakačen za kuću (što je obično slučaj, to je najbezbednije), ili da ne bude zakačen za kuću nego samo naslonjen, u kom slučaju je to zaseban objekat (i dalje ti treba dozvola za izgradnju). Ako je zakačan (boltovima) za kuću, onda ti se to računa u dodatnu kvadraturu, pa ti se automatcki poveća porez na nekretninu. Ako nije zakačen, onda je to pomoćni objekat i ne doprinosi kvadraturi (kao što recimo garaža obično ne doprinosi kvadraturi koja se prodaje). Pogadjaš onda za šta se većina odluči...
alselone alselone 22:28 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Pajkoslave, koliki je tvoj plac? Ako nije suvise intimno pitanje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:50 25.12.2015

Re: rekapitulacija

hoochie coochie man
i onda kaže amerika home of the free..
čuj free.


I ja o tome razmišljam posle ovog komentara.
Da li je to uređen sistem ili je ukinuta sloboda?


I mene kao imigranta prve generacije je često nerviralo to neko insistiranje na pravilima, kodu, legalnom pristupu, a ponekad, i uglavnom iz neznanja, činilo mi se da su neka pravila glupa i nepotrebna. Ali kad god sam malo zagrebao dublje, da razumem zašto to mora baš ovako, a ne onako, uvek sam naišao na neki prilično logičan i zdravorazumski razlog. Ne tvrdim da je u 100% tako - logično i ispravno, mislim, sva ta pravila donose ljudi, za ljude, ali mislim da je u većini slučajeva postavljeno sa dobrom namerom, da se izbegnu nevolje, gubitak zdravlja, života, trošenje para od osiguranja, popravku štete, itd.

S druge strane, ubedjen sam da su svi ljudi skloni klizanju u haos, samo ako ih pustiš. I da moraš da imaš nekakav sistem na mestu, da to spreči. Ja, recimo, ne volim te asocijacije stanara, jer one umeju da budu baš restriktivne, ono, tipa odredjuju koju boju roletne smeš da imaš na prozoru i oće da ti pišu kaznu ako odstupiš. Ili još gore, uvate pa tuže graditelja zbog nekog propusta, i onda izgube, pa troškove sudjena plaćaju svi stanari, članovi asocijacije. Ali sa druge strane, one spečavaju da ti u komšiluku nikne svinjac, ili autootpad, ili, kao kod mene u Beogradu, da ti komšija ispred zgrade otvori perionicu za automobile i tepihe, koja radi od 6 ujutro do 11 uveče i toliku buku stvara da moraš da držiš zatvorene prozore da bi mogao da se čuješ sa ukućanima. Uopšte nije problem da čovek ima privatan biznis, ali servis mora da poštuje nekakva propisana pravila, o kontroli buke, otpadnih voda, zauzimanju parking prostora, itd.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:53 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Pajkoslave, koliki je tvoj plac? Ako nije suvise intimno pitanje.


0.2 acres, to je oko 800 kvadratnih metara.
alselone alselone 22:55 25.12.2015

Re: rekapitulacija


0.2 acres, to je oko 800 kvadratnih metara.


Bas lepo, taman. Po filmovima cesto prikazuju kako su dvorista odprilike kao malo veca terasa, sto i ja mogu potvrditi na uzorku od dve kuce. :)
Ovo je taman.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:10 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone

0.2 acres, to je oko 800 kvadratnih metara.


Bas lepo, taman. Po filmovima cesto prikazuju kako su dvorista odprilike kao malo veca terasa, sto i ja mogu potvrditi na uzorku od dve kuce. :)
Ovo je taman.


Da, zemljište ume da bude jako skupo, i onda developperi gledaju da napakuju što više kuća mogu, zavisno od toga ko im je ciljna grupa, razume se. Ima mnogo ljudi koji žive isključivo u kućama, i za dvorišta ih baš nešto zabole. Na primer ovi neki, sa kojima smo imali bebisiterku, su živeli u takvoj kući, da se onesvestiš kako je lepo i kvalitetno unutra uradjena, ganc nova, i sve. Ali dvorište joj se sastoji od malog prolaza izmedju njihove i sledeće kuće, i nešto malo više spram ulice. I njima je to bilo skroz ok.

Ono što je stvarno lepo kod mene, a što ćeš da vidiš kad dodješ jednom, je što mi je dvorište poslednje u bloku i pored prolazi biciklistička staza, sa čistinom na čijem je drugom kraju školsko dvorište. Ograde su ovde sasvim simbolične, ako ih uopšte ima, i onda imaš osećaj kao da si u nekom parku sve vreme. Sad, neko to ne voli, komše sa druge strane ulice, koje isto izlaze na stazu, su odavno podigle tarabu, celom dužinom, mi smo malo drugačiji, ja volim otvoreno. Tu na stazi klinci igraju fudbal, bacaju frizbi, lete dronovima, prvi put kad sam ih video ja im reko ako im neki rekvizit upadne kod nas u dvorište da slobodno udju da dovate, kapija se ne zaključava, kera nemamo...

alselone alselone 23:26 25.12.2015

Re: rekapitulacija

Meni je dvoriste jako vazno. Zbog njega smo i odlucili da se preselimo. Jer u principu nema znacajne razlike izmedju kuce bez dvorista, gde ti je komsija na par metara i stana.

Da, kapiram sta kazes, to je bas lepo kad je tako otvoreno, pogotovo sto se naslanjas na taj park.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:27 25.12.2015

Re: rekapitulacija

:)
Разнежили сте ме, вас двојица.
alselone alselone 23:29 25.12.2015

Re: rekapitulacija

:)
Разнежили сте ме, вас двојица.


Ah, ti laskavce.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:59 25.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Meni je dvoriste jako vazno. Zbog njega smo i odlucili da se preselimo. Jer u principu nema znacajne razlike izmedju kuce bez dvorista, gde ti je komsija na par metara i stana.

Da, kapiram sta kazes, to je bas lepo kad je tako otvoreno, pogotovo sto se naslanjas na taj park.


E, a jeste završili kupovinu? Jel sad živiš negde van grada (sećam se da si pominjao F.Goru, ili bše S.Kamenicu, ali ne znam da li ozbiljno ili zajebancije radi).

I nama je bilo važno dvorište, žena i ja smo tu slični, i bili smo spremni da uzmememo i manju i lošiju kuću, ako je to nadoknadjeno pristojnim dvorištem. Voleo bih samo da imam veću garažu, za alat i mašine, ne za kola, jebeš kola, ništa im ne smeta napolju. I to je loša strana kuće, upravo zbog toga što je uz javni prostor - tu se menja nekakakva administrativna zona u katastru, i zbog toga teže mogu da dobijem dozvolu da proširim garažu do ivice poseda, jer moram da ostavim, mislim, dva metra pristupa gradskim službama. Nije da im to treba za bilo šta, nego takva su pravila. Ali zato mogu da zidam uvis koliko hoću i mogu ga produžim garažu do ulice ako treba. A kad se već hvalim, gore sa krova imam savršen pogled na Stenovite planine, ono, da zineš kad vidiš. Tu kad jednom dodamo sobu, ima da se osećamo kao oni bogatuni iz kamenolom-kuća.

alselone alselone 00:22 26.12.2015

Re: rekapitulacija

E, a jeste završili kupovinu? Jel sad živiš negde van grada (sećam se da si pominjao F.Goru, ili bše S.Kamenicu, ali ne znam da li ozbiljno ili zajebancije radi).


Jos par dana. Kredit je odobren, jos par papira da sakupim i "pusta" se. Covek je izneo sve svoje stvari, ocistio dvoriste. Mi idemo tamo skoro svaki dan. Zena se bavi nevaznim stvarima kao sto su merenje zidova, uklapanje namestaja i boja dok ja razmisljam o pravim stvarima - gde staviti kucicu za psa, da li treba povaditi dvece i gde zidati terasu za dve, tri godine. Beba spava a prvorodjence trci po dvoristu. Manje vise svi su zauzeli startne pozicije. Trebao bih se preseliti uskoro. NIje preko Dunava, na ovu Backu stranu je. Iako sam planirao preko, odlucio sam se za ovu stranu iz vise razloga, infrastruktura, prilaz, put, cena, a i naletala mi ova odlicna ponuda.

Ali zato mogu da zidam uvis koliko hoću i mogu ga produžim garažu do ulice ako treba. A kad se već hvalim, gore sa krova imam savršen pogled na Stenovite planine, ono, da zineš kad vidiš.

I ja isto imam nedovrsenu sobu gore sa pogledom na stenovitu Frusku Goru.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:38 26.12.2015

Re: rekapitulacija

li mislim da je u većini slučajeva postavljeno sa dobrom namerom, da se izbegnu nevolje, gubitak zdravlja, života, trošenje para od osiguranja, popravku štete, itd.


Verovatno da sve to donekle stoji, ali stoji i činjenica da država (svaka država, država kao pojava) teži da sve reguliše, da o svemu odlučuje, i da zna da pretera u toj regulaciji, pa se onda može govoriti i o totalitarizmu, o oduzimanju slobode.

Ti kažeš da je i tebi kao taze imigrantu to smetalo ali si se kasnije promenio.
Veruješ da je to rezultat spoznaje o neophodnosti regulacije, ali moguće je da je upitanju i "kuvanje žabe"?

Kako god, ali siguran sam da postoji linija preko koje regulacija koja treba da bude na korist ljudima, prelazi u preregulaciju koja je na njihovu štetu.
Namera regulatora ne mora da bude sračunato loša, ali efekti mogu biti takvi.

Nego, izvini ti što ja skretoh sa teme, nešto mi krenuše misli za tim, zaboravi ovo i pičite o uređenju dvorišta.


zemljanin zemljanin 00:54 26.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Meni je dvoriste jako vazno.




a sa druge strane

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:56 26.12.2015

Re: rekapitulacija

Где си ти оно, Земљанине?
zemljanin zemljanin 02:55 26.12.2015

Re: rekapitulacija

pacifička ostrva, Fidži mi je blizu, relativno i NZeland i Australija
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:48 26.12.2015

Re: rekapitulacija

Jos par dana.


Ajd, onda, nek je sa srećom, da potpisivanje prodje bez trzavica, pa da kao čovek počneš da otplaćuješ kredit .

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:11 26.12.2015

Re: rekapitulacija

Ti kažeš da je i tebi kao taze imigrantu to smetalo ali si se kasnije promenio.
Veruješ da je to rezultat spoznaje o neophodnosti regulacije, ali moguće je da je upitanju i "kuvanje žabe"?


Ne znam zasigurno da li sam se promenio, ustvari, sad kad gledam unazad dvaes godina, imam utisak da sam uvek hteo da živim u nekom kakvom takvom redu i manje ili više predvidljivom sistemu, mnogo radje nego u ne znam kakvom materijalnom blagostanju. I mislim da je većina ljudi koje poznajem takva. Pravo da ti kažem, možda je žaba skuvana, ali ja ovde nisam nikad stvarno osetio pritisak i insistiranje na nekoj preteranoj i bezrazložnoj regulaciji. Ne guši niko kreaciju, dovitljivost, sklonost ka improvizaciji, sve dok ona ne ide na štetu drugih (ovde ne mislim na političare, bankare, korporacije, itd, nego na nas obične ljude, i barem u principu, naravno, što ne znači da nema nesavršenosti, gluposti, korumpiranosti, i otpora takvom sistemu čak i na tom nivou).
blogovatelj blogovatelj 05:07 26.12.2015

Re: rekapitulacija

Sine, za ovo ti treba projekat od arhitekte koji ima PI licencu (ili takav neki ekvivalent za zidare), onda dozvola od gradskih i opštinskih vlasti za izgradnju objekta, onda i od home owner asocijacije ako si od neke, nadajbože, član.


To samo ako je Srbija u EU, Milisavu to ne valja. Lepše mu ovako. sam, svojeručno, napraviš Skadar na Bojani
blogovatelj blogovatelj 05:08 26.12.2015

Re: rekapitulacija

srbin brale kad je free on je baš free, ako mu se oće pušnica u ostavi višespratnice.. oće mu se.. i koji će da mu kaže da ne može


I dva špajza, jedan slatki, drugi slani, a ne kao u takozvanoj EU.
blogovatelj blogovatelj 05:17 26.12.2015

Re: rekapitulacija

pacifička ostrva, Fidži mi je blizu, relativno i NZeland i Australija


Čime se ljudi tamo bave, a i ti, ako nije tajna.
Meni to zvuči fino, al bre daleko od svega.
zemljanin zemljanin 06:19 26.12.2015

Re: rekapitulacija

blogovatelj

Čime se ljudi tamo bave, a i ti, ako nije tajna.
Meni to zvuči fino, al bre daleko od svega.

riba, kakao, kokos +/- ... off-shore, turizam ... generalno ladovina ... prekinuo sam sa poslom negde 2000-te ... nešto prčkao par godina i to je to ... samopenzionisan ... doduše trgujem na berzi aktivno ali to je sve kućni posao ... daleko jeste, ali je život samo tako dobar ... ljudi su opušteni, nikakva frka, panika, milioni, zilioni, karijere i ostalo ... više ono "vidi ladovina, da malo posedimo" ... i svi su max druželjubivi i normalni ... okean je na pljuc, kupanje cele godine, temperatura stabilna, jbg. uživamo ovde, ali baš ...

ovaj plac mi zahvata ~80m obale, što nije bilo u planu ali žena htela taj plac, ja ovaj do njega, na kraju uzmemo oba ~7500m2 ... to sve za cenu nekog otprilike 2-sobnog stana u Bg ili sl. ... i kućica nas koštala još toliko i eto, ukratko
emsiemsi emsiemsi 06:31 26.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Onda sam ukapirao da je ustvari sasvim prijatno da u dnevnoj sobi popodne založiš vatricu, do crtanog filma i tv dnevnika je već sve toplo, vatrica pucketa, mačke se izvrndupelje ispred peći i predu u stereo tehnici, dete slaže neki lego pored, a mi uživamo u tv programu. Ne, ozbiljno, ako mene pitaš za mišljenje, pećke na drva su zakon.


Aaaa, ti si piromanska duša, kao i ja. I ja volem vatru.

E, sad, pošto nemam u kući ni kamin a ni peć, a nešto se plašim vatre dok su žgepčad mala, onda sam kontao da napravim nešto u dvorištu. Da ozidam zastakljenu terasu u koju bih ubacio veliku peć ili kamin, koja bi sa druge strane bila roštilj i odeljak za kotlić. Još uvek razmišljam kako bi to moglo izgledati (a i još najamanje godinu ću).

А на овој чарди у Карловцима можеш да видиш како се зида од старе цигле и прави фасада од парчића "бибер" црепа.
Успут, пошто се селиш на неки ранч, успутно питање --- битни животни стратешки ресурси се односе на дечје потребе, те стога ... колико су ти удаљени вртић и школа ? Да ли ти је успут када крећеш на посао или низ пут ?
alselone alselone 06:32 26.12.2015

Re: rekapitulacija

zemljanin

a sa druge strane



Fan-ta-zi-ja.
alselone alselone 06:37 26.12.2015

Re: rekapitulacija

А на овој чарди у Карловцима


Bio sam tamo par puta na klopi i na svadbama. U pravu si, jako je lepo.

колико су ти удаљени вртић и школа ? Да ли ти је успут када крећеш на посао или низ пут ?


Ja sam se zapravo pomerio 5 kilometara od mesta gde sam sada, a gde sam sada mi je sve bilo blizu, posao tri minuta kolima, vrtic na dva. A tih 5 kilometara je po putu sa vise traka, tako da nije guzva. Tako da mi zapravo nista nije daleko. Do posla sam za 15-20 minuta kolima sa stajanjem u vrtic koji je usput. Za osnovnu skolu jos ne znam, ali znam da je gimnazija isto usput. Ali ocekujem da ce do polaska u srednju skolu odlazak na posao postati izuzetak i da cemo svi IT-jevci raditi od kuce. Nas odeljak firme u USA tako radi. U kancelariji su jednom najvise dva puta nedeljno, tada odrzavaju sastanke koji moraju biti uzivo. Ostatak nedelje od kuce, pice WebEx i boli ih dupe.
emsiemsi emsiemsi 06:45 26.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
А на овој чарди у Карловцима


Bio sam tamo par puta na klopi i na svadbama. U pravu si, jako je lepo.

колико су ти удаљени вртић и школа ? Да ли ти је успут када крећеш на посао или низ пут ?


Ja sam se zapravo pomerio 5 kilometara od mesta gde sam sada, a gde sam sada mi je sve bilo blizu, posao tri minuta kolima, vrtic na dva. A tih 5 kilometara je po putu sa vise traka, tako da nije guzva. Tako da mi zapravo nista nije daleko. Do posla sam za 15-20 minuta kolima sa stajanjem u vrtic koji je usput. Za osnovnu skolu jos ne znam, ali znam da je gimnazija isto usput.

Па то је негде на путу за Ветерник --- или у Ветернику ?
Када будем долазио код кумова у Костићево насеље доћићу да обиђем и валидирам радове на твом плацу.
alselone alselone 06:51 26.12.2015

Re: rekapitulacija

Па то је негде на путу за Ветерник --- или у Ветернику ?

Na putu za. Zapravo jako blizu tu gde ides.

Navrtati, navrati, svaki savet iskusniih majstora je dobrodosao.
zemljanin zemljanin 07:04 26.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
zemljanin

a sa druge strane



Fan-ta-zi-ja.

jeste da znaš ... mada je bilo i lepših ali su baš izolovani ... na susednom ostrvu, uvala kao iz snova, pesak sitan, plaža da umreš, a ostatak pod debelom šumom ... doduše i cena je bila žešća ali do civilizacije samo brodom ... ovo je ipak nekih 15-20min kolima do centra a i veće ostrvo ... i ima ljudi/kuća okolo, naseljen kraj ... dosta sam ja tu sređivao i prepravljao, ovo su malo starije slike, ali je to još u konstruisanju pa nije lepo za videti
mirelarado mirelarado 07:32 26.12.2015

Re: rekapitulacija

zemljanin
blogovatelj

Čime se ljudi tamo bave, a i ti, ako nije tajna.
Meni to zvuči fino, al bre daleko od svega.

riba, kakao, kokos +/- ... off-shore, turizam ... generalno ladovina ... prekinuo sam sa poslom negde 2000-te ... nešto prčkao par godina i to je to ... samopenzionisan ... doduše trgujem na berzi aktivno ali to je sve kućni posao ... daleko jeste, ali je život samo tako dobar ... ljudi su opušteni, nikakva frka, panika, milioni, zilioni, karijere i ostalo ... više ono "vidi ladovina, da malo posedimo" ... i svi su max druželjubivi i normalni ... okean je na pljuc, kupanje cele godine, temperatura stabilna, jbg. uživamo ovde, ali baš ...

ovaj plac mi zahvata ~80m obale, što nije bilo u planu ali žena htela taj plac, ja ovaj do njega, na kraju uzmemo oba ~7500m2 ... to sve za cenu nekog otprilike 2-sobnog stana u Bg ili sl. ... i kućica nas koštala još toliko i eto, ukratko


Благо теби, Земљанине! Ти не мораш да се довијаш чиме да се похвалиш у тим новогодишњим самопромотивним честиткама. Само пошаљеш ове фотке, и евентуано додаш: "Сам се себи дивим како лепо живим."
emsiemsi emsiemsi 07:35 26.12.2015

Re: rekapitulacija

zemljanin
blogovatelj

Čime se ljudi tamo bave, a i ti, ako nije tajna.
Meni to zvuči fino, al bre daleko od svega.

riba, kakao, kokos +/- ... off-shore, turizam ... generalno ladovina ... prekinuo sam sa poslom negde 2000-te ... nešto prčkao par godina i to je to ... samopenzionisan ... doduše trgujem na berzi aktivno ali to je sve kućni posao ... daleko jeste, ali je život samo tako dobar ... ljudi su opušteni, nikakva frka, panika, milioni, zilioni, karijere i ostalo ... više ono "vidi ladovina, da malo posedimo" ... i svi su max druželjubivi i normalni ... okean je na pljuc, kupanje cele godine, temperatura stabilna, jbg. uživamo ovde, ali baš ...

ovaj plac mi zahvata ~80m obale, što nije bilo u planu ali žena htela taj plac, ja ovaj do njega, na kraju uzmemo oba ~7500m2 ... to sve za cenu nekog otprilike 2-sobnog stana u Bg ili sl. ... i kućica nas koštala još toliko i eto, ukratko

Јеботе патак !
Супер !
milisav68 milisav68 09:05 26.12.2015

Re: rekapitulacija

blogovatelj
To samo ako je Srbija u EU, Milisavu to ne valja. Lepše mu ovako. sam, svojeručno, napraviš Skadar na Bojani

Voliš da kakiš sa visine, a nemaš pojma kakvo je stanje.

Srbija i danas trpi nasleđe represivne komunističke zemlje gde se država pitala bukvalno za sve, ali je ujedno žmurila na nepoštovanje svojih propisa da bi svoje građane uvek držala u šaci, kao i zbog socijalnog mira - sve po potrebi.

Pa tako ja danas živim u zgradi koja nema građevinsku dozvolu (napravljena 1970.), a u katastru se placevi (na kojima je zgrada) vode na vlasnike od kojih su ti placevi oduzeti (oteti).

E sad, pod izgovrom pristupa u EU je ta praksa nastavljena (i odobravana od te iste EU), dokle god je vlast u Srbiji kooperativna sa željama EU i tzv "krupnog biznisa/kapitala" - na štetu Srbije.

Elem, u Srbija ti danas treba brdo papira i para da bi samo okrečio stan/kuću.

Dozvola za investiciono održavanje:

- Kad se vrši zamena crepova na porodičnim kućama, dotrajalih prozora, promena dasaka na plafonu, vrata, oluka, postavljanje i menjanje pločica u kupatilu, parketa, zamena svih sanitarnih uređaja, elektroinstalacija, krečenje, malterisanje, postavljanje španskog zida, menjanje radijatora, cevi ili bilo čega što u stanu ima veze sa grejanjem, zastakljivanje terasa, čak i ukoliko neko želi u podrumu da zameni drvenu pregradu.

Potrebna dokumenta Investiciono održavanje (izdaje opština):

- Idejni projekat u tri primerka koji je uradila licencirana projektantska kuća (od 300 do čak 1.000 evra)

- Izvod iz zemljišnih knjiga

- Kopija plana parcele ne starija od šest meseci

- Saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika

- Dokaz o uplati republičke takse (oko 300 dinara)

Građevinska dozvola za rekonstrukciju:

- Kada se izvode bilo kakvi građevinski radovi, odnosno rušenje zidova, menjanje strukture stana, dograđivanje, pregrađivanje, probijanje novih prozora, vrata, premeštanje elektro i vodovodnih instalacija, betoniranje staze u dvorištu, postavljanje izolacije.

Građevinska dozvola za rekonstrukciju (izdaje Sekretarijat za urbanizam)

- Projekat

- Kopija plana parcele

- Izvod iz zemljišnih knjiga

- Urbanistička dozvola i urbanistička saglasnost

- Tri primerka projektne dokumentacije

- Saglasnosti svih javnih komunalnih preduzeća

- Mora da se dobije dozvola od arhitekte koji je radio projekat

A EU danas hvali psiha (otvorena dva poglavlja), dok je Srbija uvezla, pazi sad - 247 puta više (smrznutog) mesa nego prošle godine, a to sve zato je što u EU propis da smrznuto meso može da stoji šest meseci a u Srbiji godinu dana (a to sve opet zbog sankcija prema Rusiji).

Takođe je uništena mlečna industrija, stvoren monopol sa Imlekom, pa se uvozi mleko u prahu.

I mogu ja sad tu da nabrajam šta je sve loše urađeno pod izgovorom pristupa EU, a ti ćeš i dalje da ponavljaš parole/floskule, bez udubljivanja u stvarno stanje, koje ja vidim svakodnevno na licu mesta, i da mi kvaziduhovito predložiš Ruse kao alternativu, jer čim kritikuješ EU/zapad - odmah si za Ruse.
milisav68 milisav68 09:18 26.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
dok ja razmisljam o pravim stvarima - gde staviti kucicu za psa, da li treba povaditi dvece i gde zidati terasu za dve, tri godine.

Ej, prva stvar je bunar - ako postoji, da se ostavi prostor oko njega (recimo za hidrofor), a ako ga nema, onda nađi ove što "traže žicu" i kopaju bunare, pa na osnovu toga pravi "raspored" u dvorištu.

Bunar i "smederavac" su dve najosnovnije stvari u kući.
mariopan mariopan 10:19 26.12.2015

Re: rekapitulacija

srdjan.pajic
Sine, za ovo ti treba projekat od arhitekte koji ima PI licencu (ili takav neki ekvivalent za zidare), onda dozvola od gradskih i opštinskih vlasti za izgradnju objekta,

Ovo je tačno.
Moj komšija je morao da ruši divan roštilj, pušnicu i sve zajedno,a znaš kako su mu lepo ozidali majstori, imao i projekat i sve ...ali bilo valjda blizu komšijske ograde (zida) od dvorišta, ne od kuće pa da razumem.
I moraš da imaš dozvolu za gradnju iako je u tvom dvorištu.
Mene gnjavili da uradim projekat za zidanu ogradu. U opštini ima spisak ovlašćenih arhitekata sa licencom, pa kod njih platiš, urade projekat pa to u opštinu na odobravanje ( overavanje projekta) pa ti izdaju dozvolu za gradnju - i napraviš ogradu.

Tako isto mora i za taj roštilj.
mariopan mariopan 10:30 26.12.2015

Re: rekapitulacija

zemljanin
pacifička ostrva, Fidži mi je blizu, relativno i NZeland i Australija

O, pa ti si tamo gde mi je stariji brat, usred Pacifika.

On je u Novoj Kaledoniji. Nisam htela da idem u posetu jer mi je predaleko, smorilo bi me samo putovanje. Kada on dođe ovde nekoliko dana šeta kao pijano ćure, ili samo spava.
Išao je kod njega naš mlađi brat a ja se još nećkam, već godinama.
alselone alselone 10:41 26.12.2015

Re: rekapitulacija

Ej, prva stvar je bunar - ako postoji, da se ostavi prostor oko njega (recimo za hidrofor), a ako ga nema, onda nađi ove što "traže žicu" i kopaju bunare, pa na osnovu toga pravi "raspored" u dvorištu.


Mudro, mudro, o tome nisam razmisljao.
alselone alselone 10:46 26.12.2015

Re: rekapitulacija

jeste da znaš ... mada je bilo i lepših ali su baš izolovani ... na susednom ostrvu, uvala kao iz snova, pesak sitan, plaža da umreš, a ostatak pod debelom šumom ... doduše i cena je bila žešća ali do civilizacije samo brodom ... ovo je ipak nekih 15-20min kolima do centra a i veće ostrvo ... i ima ljudi/kuća okolo, naseljen kraj ... dosta sam ja tu sređivao i prepravljao, ovo su malo starije slike, ali je to još u konstruisanju pa nije lepo za videti


Nesto razmisljam o cenama koje si spomenuo. Nikad ne bih pomislio da takav raj tako malo (relativno) kosta. Kako se bude desavala tranzicija radnih profila i radnih mesta, pa fizicka prisutnost prestane da bude obavezna, siguran sam da ce takav plac kostati mnogo vise nego danas, mozda u rangu sa suburbijama.
alselone alselone 10:47 26.12.2015

Re: rekapitulacija

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:58 26.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Nesto razmisljam o cenama koje si spomenuo. Nikad ne bih pomislio da takav raj tako malo (relativno) kosta. Kako se bude desavala tranzicija radnih profila i radnih mesta, pa fizicka prisutnost prestane da bude obavezna, siguran sam da ce takav plac kostati mnogo vise nego danas, mozda u rangu sa suburbijama.

Пре ће се то десити када успеш да убрзаш превоз. Тамо је лепо живети, дивно, ако ти велика урбана средина не треба, немаш потребу за њом.

Да будем искрен -- ја бих радо живео на селу, али се великог града не бих лишио.
milisav68 milisav68 11:06 26.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Mudro, mudro, o tome nisam razmisljao.

Jbga, iskustvo sa elementarnim i drugim nepogodama.

Zato treba razmišljati o "paralelnom" životu - sa, ali i bez civilizacije na par dana/meseci:

- Bunar, smederevac (neke zalihe drva), zimnica (salamura/pušnica), kao i zalihe antidepresivnih sredstava koja mogu da služe i za dezinfekciju.
zilikaka zilikaka 14:23 26.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone

zemljanin
a sa druge strane


Fan-ta-zi-ja.


Zemljanine, ja stvarno umem svašta po kući i dvorištu da radim, umem i da kuvam solidno, pa msm, ona tamo saletla na obali, ako ti je višak, mogla bi se preraditi u skromnu kolebu...meni dosta.

...čoveče, imaš svo divljenje s moje strane, za organizaciju života.
blogovatelj blogovatelj 18:24 26.12.2015

Re: rekapitulacija

Elem, u Srbija ti danas treba brdo papira i para da bi samo okrečio stan/kuću.


A u EU ne. Al si ti izabrao gde voliš da živiš i da se boriš da Srbija ne uđe u EU. A posle meni pričaš da kakim sa visine. Ako bolje razmisliš, ukapiraćeš da kakiš ti, a ne ja.
Jesam ja kriv za sve ovo što si ispisao? I jel stvarno misliš da to nisam znao pa si morao da mi pišeš? Pa čoveče, baš zbog toga ispisanog Evropa nema alternativu
Sem toga, jel misliš da sada stvarno pojedemo toliko više uvoznog mesa, ili ga samo prosledimo u Rusiju?
Dalje, pro i kontra Evrope i/ili Rusije. Pa jebajga, slamka smo među vihorove i na takvom smo mestu da ili moramo da budemo sa Rusima ili sa Evropom. Prošlo je vreme Tita kad je moglo da se bude između jer je baš po sred države nam prolazila gvozdena zavesa.
I nemam više snage da se nadgornjavam, strategija iznurivanjem protivnika ti sasvim lepo funkcioniše.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:28 26.12.2015

Re: rekapitulacija

alselone
Ej, prva stvar je bunar - ako postoji, da se ostavi prostor oko njega (recimo za hidrofor), a ako ga nema, onda nađi ove što "traže žicu" i kopaju bunare, pa na osnovu toga pravi "raspored" u dvorištu.


Mudro, mudro, o tome nisam razmisljao.


Al prvo da proveriš da li ima radona u vodi (može da se filtrira, ali je skupo).
milisav68 milisav68 19:37 26.12.2015

Re: rekapitulacija

blogovatelj
A u EU ne.

O da, jer su pisani (prepisivani), doneti (2010.) na preporuku i odobrenje EU.

To što su karikirani do maksimuma EU boli racq, i o tome ti pričam sve vreme.
Al si ti izabrao gde voliš da živiš i da se boriš da Srbija ne uđe u EU.

Ne, mislim da sam jasno napisao - nekad bio Za, a sada Protiv.

Znači, borio sam se za ulazak u EU, konstantno glasao za DS - do 2008. a kada sam video da EU tapše po ramenu one koji rade na štetu naše države - ja sam zaćutao (nisam glasao), a Psiho samo nastavlja gde su oni pre stali.
Sem toga, jel misliš da sada stvarno pojedemo toliko više uvoznog mesa, ili ga samo prosledimo u Rusiju?

Rusija ima strože ili iste zakone o hrani od EU, tako da je ovo samo tvoja predrasuda, a ono što se dešava u Srbiji je masovno klanje svinja i živine za svoje potrebe, jer neće ljudi da poklanjaju svoju muku, pošto se cena mesa srozala duplo, a vlast beleži rast standarda.
Pa jebajga, slamka smo među vihorove i na takvom smo mestu da ili moramo da budemo sa Rusima ili sa Evropom.


Nismo bre, nemamo izbor, to što ja gunđam ne dotiče nikog na vlasti, a ni EU.
I nemam više snage da se nadgornjavam, strategija iznurivanjem protivnika ti sasvim lepo funkcioniše.

Ma samo te mrzi da promeniš mod, a ja ti uporno pričam da Neće to narod (EU) pozlatiti.

I nije mi teško da ubuduće zaobiđem tvoje komentare vezane za EU-Srbija.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:41 26.12.2015

Re: rekapitulacija

Ali ocekujem da ce do polaska u srednju skolu odlazak na posao postati izuzetak i da cemo svi IT-jevci raditi od kuce.


Nije to baš tako lako kako izgleda, moraš da imaš opasnu (samo) disciplinu, mnogo strožiju nego da ti je šef u kancelariji i da sve vreme blene u tebe. Inače brzo završiš u krajnostima - ili umesto posla kreneš da radiš SVE poslove po i oko kuće, ili pak, radiš nonstop pomalo, ali uglavnom neefikasno. Ja probao, izdržao sam nekoliko meseci, i onda iznajmio prostor za firmu. Ali videćeš i sam, kad do toga dodje, nije nemoguće da si drugačiji tip, mada, sudeću po ovim detaljima kojima pridaješ značaj: dvorište, bunar, hladovinka za kaficu i rakijicu, čini se da nisi. Tako da ako do toga i dodje, da radiš od kuće, gledaj da kako tako osposobiš neku šupu, ili štalu. da ti bude office*, i što dalje od kuće. Ili ako to ne može, onda traži neki dobar kafić u blizini, sa intenet konekcijom, i besplatnim dolivanjem kafe, pa to proglasi svojom kancelarijom.

EDIT: * i obavezno, ali obavezno, na vratima te šupe napiši svoje radno vreme. I ono: "vikendom neradimo)"!
zilikaka zilikaka 19:54 26.12.2015

Re: rekapitulacija

i obavezno, ali obavezno, na vratima te šupe napiši svoje radno vreme. I ono: "vikendom neradimo)"!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana