Muzika

ZVIŽDUK u 8!

Filip Mladenović RSS / 11.01.2016. u 01:23

Gromoglasni zvužduci u beogradskoj Areni upućeni čelnicima aktuelnog režima, i to na otvaranju jednog evropskog takmičenja u direktnom TV prenosu, s jedne strane bude nadu, ali sa druge podstiču brige i dileme.

Ako je medju zviždačima preovladavalo gradjanstvo svesno razmera socijalnog beznadja i dubine ekonomske depresije, onda je kolektivni zvižduk u 8 tračak nade. Sinoćni zvižduci su odjek brujanja i vrištanja društvenih mreža, gde je zdravorazumskim i kritički nastrojenim bićima u Srbiji jedini preostali prostor slobodne misli i nesputane reči. Da li se radi samo o još jednom, doduše gromoglasnom vrisku ili o najavi vrućeg proleća 2016?

Ali, ako medju zviždačima preovladjuju pripadnici navijačke rulje, koja je došla na otvaranje Evropskog prvenstva u vaterpolu da bi se, kako bi oni to rekli „najebali majke ustašama" tokom susreta vaterpolo reprezentacija Hrvatske i Srbije, onda ta činjenica otvara seriju neugodnih pitanja. Ispada da su u pravu svi naši sociolozi, socijalni psiholozi, politički analitičari..., koji godinama tvrde da u srpskom glasačkom telu preovladjuju primitivci, budaletine, neobrazovana, pokvarena, prevrtljiva raja, kojoj ne treba ništa više od one čuvene narodne poslovice „u se, na se i poda se".

Tih 11 hiljada gradjanki i gradjana u beogradskoj Areni je svojevrsni vox populi, dostojan uvažavanja i objektivnog analiziranja. No, ostaje misterija svakog zvižduka, pitanje motiva svakog pojedinačno u publici na tribinama Arene tog 10. januara 2016. Šta se krilo u glavama i u srcima zviždača dok su na brutalan i ciničan način komentarisali nastup predsednika Srbije, kao i pominjanje premijera Srbije i gradonačelnika Beograda u govoru ministra sporta!?

A da ironija bude veća, Srbija trenutno nema niti relevantnu opoziciju niti bilo kakvu najavu ozbiljne opozicije. Mrtvi mir baruštine, kontrolisani mediji i nesmanjena žestina kretenizacije stanovništva putem žute štampe i PINK medija. I ovaj zvižduk u 8 kao grom iz vedrog nema! (Ovo nije štamparska greška!)

P.S. Ne mogu da se uzdržim od pritiska satiričnog duha i da ne postavim pitanje: Da li je publika u beogradskoj Areni zviždeći Nikoliću, Vučiću i Malom zapravo uvežbavala i razradjivala navijačke rekvizite za nastup vaterpolo reprezentacije Srbije!? 

 

Tagovi



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 01:34 11.01.2016

Drago mi je

Drago mi je da je Srbija postala demokratska i slobodna država u koj zvižduk vlastima ne znači automatski hapšenje i torturu, kao u doba Titovog režima.

PS.

1.

Filipe, ja mislim da ja imam ubedljivo najveću kolekciju prvih komentara na tvojim blogovima. Zavidan uspeh.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:36 11.01.2016

Re: Drago mi je

blogovatelj
Drago mi je da je Srbija postala demokratska i slobodna država u koj zvižduk vlastima ne znači automatski hapšenje i torturu, kao u doba Titovog režima.


Kada se kolektivno zviždi, zaista sve liči na demokratiju i slobodu.
Ali, ako zvižduk dobije ime i prezime, e onda...
blogovatelj blogovatelj 01:38 11.01.2016

Re: Drago mi je

Ali, ako zvižduk dobije ime i prezime, e onda...


Kako zvižduk može da ima ime i prezime?
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:59 11.01.2016

Re: Drago mi je

blogovatelj
Ali, ako zvižduk dobije ime i prezime, e onda...


Kako zvižduk može da ima ime i prezime?


Mentalno razgibavanje, Olja Bećković, Danica Vučenić, Brankica Stanković, Zoran Kesić...
blogovatelj blogovatelj 07:10 11.01.2016

Re: Drago mi je

Mentalno razgibavanje, Olja Bećković, Danica Vučenić, Brankica Stanković, Zoran Kesić...


Nikada nikoga od njih nisam čuo da zvižde.
blogovatelj blogovatelj 01:37 11.01.2016

Ma kakvi

Ali, ako medju zviždačima preovladjuju pripadnici navijačke rulje, koja je došla na otvaranje Evropskog prvenstva u vaterpolu da bi se, kako bi oni to rekli „najebali majke ustašama" tokom susreta vaterpolo reprezentacija Hrvatske i Srbije,


Ma kakvi, ti što su zviždali Vučiću i ovi citirani sasvim sigurno nisu isti ljudi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:26 11.01.2016

Re: Ma kakvi

ено, Дебели Таса је био на Трибини, и исповедио је доле да је водио пуне трибине лудих навијача у овом атаку на напредњачку колективну свест.

него, инсерт из живота: јуче ми звоне на врата напредњачки партијци. dobro jutro, samo da vam kazemo da smo mi iz SNS, da vas pitamo hocete li na izbore i hocete li dati nama svoj glas.

прошло ми је кроз главу, shta te boli patka shta cemo raditi, а и Анитушка ми је била несташна па нисам желео да улазим у вербални конфликт, те сам им само упутио прекоран поглед, и кратко и суво рекао, da i ne.

типус је деловао као млатнут мокром крпом, ваљда, како је могуће да има грађана који не воле Нашег Ацу.

недавно код нас, на Концерту Године (рокенрол догађај локалног карактера), такође, само на помен Вучића је завладала тако претећа тишина, онако из 7-8000 душа, застрашујуће. најстрашнији је пас не који лаје, већ онај који ћути и претећи посматра. и добро је да нaпредњаци почну да осећају нелагоду пред сопственим народом мало. поседују Срби гениј побуне. а напредњаци све више отуђују народ од себе вучићевим егоманијакалним начином управљања државом. ево још један инсерт из Београда, зграда Генералштаба, велики банер преко целе зграде коју је НАТО уништио, некаква одвратно исполитизирана парола у којој је у контексту развучено пречасно име Војводе Живојина Мишића (мин.одбране аутор) - у којој се, такође у контексту, даје инсинуација напредне странке. ово је срамно за војску, војска служи Народу, а не једној политичкој партији. срамотан банер. исто као срамотни банери за Belgrade Waterfront.

ps. руку на срце, уз све речено, противкандидати Вучићу су све опробани и проверени мој-до-мојега политичари: Пајтић, Тадић, Јовановић...
westvleteren westvleteren 18:25 12.01.2016

Re: Ma kakvi

него, инсерт из живота: јуче ми звоне на врата напредњачки партијци. dobro jutro, samo da vam kazemo da smo mi iz SNS, da vas pitamo hocete li na izbore i hocete li dati nama svoj glas.

прошло ми је кроз главу, shta te boli patka shta cemo raditi, а и Анитушка ми је била несташна па нисам желео да улазим у вербални конфликт, те сам им само упутио прекоран поглед, и кратко и суво рекао, da i ne.


Ovo je zabrinjavajuće uobičajena situacija kod nas. Šta ako ti ljudi vode evidenciju i stavljaju ljude na crne liste? Pa sledeći put kada ti ili neko tvoj konkurise za mesto u državnoj službi ili ako ti zatreba neka administrativna usluga naše birokratije, desi se da se tvoj predmet zagubi negde zato što dotična partija drži taj resor.
Čak nije sigurno ni odbiti da odgovoriš na pitanje jer se može pretpostaviti da im nisi naklonjen.

Da se razumemo, isto važi i za DS, DSS, URS i ko sve nije bio na vlasti.

Moja taktika je da im kažem da nisam više državljanin Srbije i da ne mogu da glasam.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:41 13.01.2016

Re: Ma kakvi

westvleteren


Ovo je zabrinjavajuće uobičajena situacija kod nas. Šta ako ti ljudi vode evidenciju i stavljaju ljude na crne liste? Pa sledeći put kada ti ili neko tvoj konkurise za mesto u državnoj službi ili ako ti zatreba neka administrativna usluga naše birokratije, desi se da se tvoj predmet zagubi negde zato što dotična partija drži taj resor.
Čak nije sigurno ni odbiti da odgovoriš na pitanje jer se može pretpostaviti da im nisi naklonjen.

Moja taktika je da im kažem da nisam više državljanin Srbije i da ne mogu da glasam.


ma, tako se i hrane, tom nesigurnoscu ljudi. ovi jesu popisivali nesto, imena, ko im je kako odgovorio. palo mi je napamet da im izbijem taj spisak iz ruke. mislim, kakav je to nacin, kakvo je to vodjenje zapisnika o tome sta gradjani privatno misle. ali, to ne iznenadjuje od partije autoritarnog kova kakva je sns.

Da se razumemo, isto važi i za DS, DSS, URS i ko sve nije bio na vlasti.


naravno, ove stranke nisu nikada demokratizovale system, vec su se komforno ushushkale u ugodnu maglu partitokratije i chari koje bivanje na vlasti nudi, umesto da edukuju i osamosvescuju gradjane, bez sebicnog promisljanja kakvog efekta ce to imati na sledecim izborima.

looping looping 10:00 11.01.2016

1

Ako je medju zviždačima preovladavalo gradjanstvo svesno razmera socijalnog beznadja i dubine ekonomske depresije, onda je kolektivni zvižduk u 8 tračak nade.

Ali, ako medju zviždačima preovladjuju pripadnici navijačke rulje, koja je došla na otvaranje Evropskog prvenstva u vaterpolu da bi se, kako bi oni to rekli „najebali majke ustašama" tokom susreta vaterpolo reprezentacija Hrvatske i Srbije, onda ta činjenica otvara seriju neugodnih pitanja. Ispada da su u pravu svi naši sociolozi, socijalni psiholozi, politički analitičari..., koji godinama tvrde da u srpskom glasačkom telu preovladjuju primitivci, budaletine, neobrazovana, pokvarena, prevrtljiva raja,


Ako su zviždači "građanstvo" onda su protiv aktuelne vlasti. A ako su "navijačka rulja" - onda su "srpsko glasačko telo" ako sam dobro razumeo?

PS.
Mada ne verujem da je iko razumeo.
blogov_kolac blogov_kolac 10:08 11.01.2016

moj utisak

Prvi put sam ovaj fenomen masovnog zvizdanja sopstvenom drzavnom rukovodstvu uocio jos u ranoj mladosti za vreme mundijala u Meksiku 1986. i priznajem da je meni licno (koji sam bas pratio sport) to tada bilo otkrovenje i jednako interesantna pojava na tribinama kao i cuveni "talasi" koji su bas na tom mundijalu bili patentirani (ili bar po prvi put globalno promovisani).

To i nije toliko retka pojava, pogotovo u zemljama treceg sveta, a tamo gde neka licnost ili politika bas dominira, cak je veca verovatnoca da ce dolaziti do te vrste praznjenja, pa se recimo to desavalo na svakoj utakmici 2014 mundijala na kojoj je predsednica Brazila bila prisutna, a mislim da se recimo nesto slicno desilo bilo i Erdoganu pre koju godinu na nekom takmicenju u Turskoj dok mu je popularnost bila bas na vrhuncu. Dakle, jako zanimljiva pojava, ali ne totalno originalna i jedinstvena.

Ali sinoc se ipak dogodilo nesto jedinstveno i originalno, sto cisto fenomenoloski gledano mozda jos vise zavredjuje poseban osvrt i komentar: pune tribine, na kojima su se preethodno mogli cuti prilicno glasni zvizduci sopstvenom drzavnom vrhu, sa aplauzom su (na granici ovacija) pozdravili jednog stranog, tudjeg politicara, za kojeg pitanje je da li uopste promil tih koji su mu aplaudirali zna kako taj covek uopste izgleda!? U pitanju je dva puta pomenuti gost svecanog otvaranja, potpredsednik ruske vlade, Dmitrij Rogozin! Imao bih jos da prokomentarisem o tom fenomenu nesto, ali cu za sada komentar da zadrzim za sebe. A koliko smo mi duboko zagazili u taj trip da smo mi ovde samo nekakva Mala Rusija na Balkanu, svedoci jos jedan bizaran detalj. Kada su u svecanom defileu predstavljane drzave ucesnice, zvizduke su ocekivano dobili Hrvatska i Crna Gora i jos samo jos jedna drzava kojoj cu se vratiti, a aplauze naravno samo Srbija i Rusija - e ta nova zemlja kojoj do daljnjeg ima da zvizdimo je naravno Turska, jer im mi ne prastamo obaranje naseg, hocu reci ruskog, vojnog aviona!
tasadebeli tasadebeli 10:13 11.01.2016

Искључење

Ја мислим да смо сви ми синоћ тамо, "примитивци, будалетине, необразована, покварена превртљива раја..." звиждали, у ствари, зато што смо дошли ту да гледамо ватерполо, а не да слушамо говоре и гледамо промоције политиканата.

Хоћу рећи, то су били звиждуци нестрпљења, као оно када одеш на концерт, па звиждиш док свира предгрупа зато што нестрпљиво ишчекујеш наступ главних звезда вечери.

Тако да мислим да ти звиждуци нису ни вредни помена, као ни ти ликови којима су звиждуци били упућени. Они су ту само нуспојава, а и ионако им је звиждала бесловесна руља која не зна шта ради, зар не?


Звижд-звижд-звижд-звижд-звижд, звижд-звижд-звижд,...


Филипе, искључен си из игре на 20 секунди. Отпливај у простор за кажњене играче и поведи убудуће рачуна јер са три искључења више не можеш да се вратиш у игру.


П.С. - Стварно су нам интелектуалци отишли у три лепе материне...

Пази кад им је важнији синоћни звиждук него оно што је било главни догађај вечери, а што је, рекао бих, много важније и носи много већи значај у овој Србији оваквој каква је данас. (Као па да неко европско првенство у Београду имамо сваки дан, па смо већ огуглали на то, јел' да? )





Сад ће све те наше умне главе да паламуде о социолошким аспектима звиждука у Арени синоћ.

А нико да се сети да помене можда социолошке аспекте тако широке популарности једног, у суштини непрофитабилног, спорта у Србији. Или о разлозима успеха на светском нивоу и нечега што чини сам врх неког спорта на светској сцени, успеха тих људи који се баве и окупљају око тог спорта радећи при томе у изузетно тешким условима у једној сиромашној земљи каква је Србија.

Е, моји интелектуалци... Друштвена елито..

Докле год су вам важнији Тома Николић и Вучић (или Пајтић и Тадић, свеједно) од једног Прлаиновића, Савића, Филиповића, оне гомиле деце коју сам синоћ видео у публици са ватерполо капицама на главама,... дотле ће вам и у главама бити овако како вам је сада - говњиво.
predatortz predatortz 10:19 11.01.2016

Re: Искључење

Ја мислим да смо сви ми синоћ тамо, "примитивци, будалетине, необразована, покварена превртљива раја..." звиждали, у ствари, зато што смо дошли ту да гледамо ватерполо, а не да слушамо говоре и гледамо промоције политиканата.



Kad neko od svečanosti otvaranja sportskog događaja napravi miting stranke, u najmanju ruku zaslužuje zvižduke.

Neki tvrde da su navijači osramotili Srbiju. Ja sam skloniji tome da tvrdim da su to učinili predsednik i ministar, koristeći sportski događaj za promovisanje jedne političke opcije.
tasadebeli tasadebeli 10:31 11.01.2016

Re: Искључење

predatortz
Ја мислим да смо сви ми синоћ тамо, "примитивци, будалетине, необразована, покварена превртљива раја..." звиждали, у ствари, зато што смо дошли ту да гледамо ватерполо, а не да слушамо говоре и гледамо промоције политиканата.



Kad neko od svečanosti otvaranja sportskog događaja napravi miting stranke, u najmanju ruku zaslužuje zvižduke.

Neki tvrde da su navijači osramotili Srbiju. Ja sam skloniji tome da tvrdim da su to učinili predsednik i ministar, koristeći sportski događaj za promovisanje jedne političke opcije.






То баш и ја причам.

Узгред, да ли знате да ће овај базен из Арене бити после првенства пренет у Врњачку Бању и да ће тамо бити формиран национални ватерполо центар?

Коначно!

После толико медаља са свих могућеих такмичења и толиких година врхунских резултата у нечему што ми из Србије потврђено тим резултатима радимо најбоље на свету (што баш и није честа појава), изборише се ти ентузијасти да добију и нешто за себе. До сада нису стизали на ред баш од ових који покушавају да њихове успехе користе за своје сопствене политикантске промоције.


EDIT: Зато ме и разочараше ове наше блогоколеге на оба ова поста о европском првенству у ватерполу којима је тај звиждук важнији од свега осталог од синоћ.

Изгледа да ни те наше блогоколеге нису много другачијег менталног склопа од ових којима се звиждало синоћ - политиканти.

И зато ми је жао што се у свему томе много мање прича о људима који успевају да се у ситуацији таквој каква им је дата у овом тренутку у Србији, изборе за неке успехе и да учине нешто што ће ову Србију погурати макар мало да изађе из блата у којем је заглављена толике деценије.
NNN NNN 13:05 11.01.2016

Re: Искључење

Kad neko od svečanosti otvaranja sportskog događaja napravi miting stranke, u najmanju ruku zaslužuje zvižduke.

Neki tvrde da su navijači osramotili Srbiju. Ja sam skloniji tome da tvrdim da su to učinili predsednik i ministar, koristeći sportski događaj za promovisanje jedne političke opcije.


Tako je!
Vanja je vaterpolo legenda i ministar sporta i logično je da on govori na otvaranju,
i kad se već zahvaljuje, umesto da se zahvali gradu Beogradu i državi Srbiji,
on se zahvljujem malom i velikom (BUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!)

A što se tiče Fiće (Mladenović, a ne Filipović ) dobro bi bilo da se bar malo inforimiše o onome o čemu priča/piše (mada se ionako ne opterećuje time previše), jer u suprotim se spušta na nivo bota...
stiče se utisak da nije ni gledao utamicu...

Filip Mladenović Filip Mladenović 13:12 11.01.2016

Re: Искључење

Tema bloga nije vaterpolo utakmica, već ono što se dešavalo tokom ceremonije otvaranja Evropskog prvenstva u vaterpolu.

Umesto da se opet nadgornjavam u vezi sa nebitnim, da prenesem komentar koleginice Jelene Hinić Gajić: "Nema tu tajne. Vlast je bezobzirna, tupa i dosadna. Znači suvišna. I zato je izviždana."
mariopan mariopan 21:46 11.01.2016

Re: Искључење


Филипе, искључен си из игре на 20 секунди. Отпливај у простор за кажњене играче и поведи убудуће рачуна јер са три искључења више не можеш да се вратиш у игру.

tasadebeli tasadebeli 09:29 12.01.2016

Re: Искључење

Filip Mladenović

Umesto da se opet nadgornjavam u vezi sa nebitnim, da prenesem komentar koleginice Jelene Hinić Gajić: "Nema tu tajne. Vlast je bezobzirna, tupa i dosadna. Znači suvišna. I zato je izviždana."



А како то да ти не разумеш да се права, истинска револуција (а под тим подразумевам промену постојећег стања на боље) одиграва пре свега у главама, а не на улицама или на трибинама?

Без револуције у главама, свака друга револуција је траћење времена, промашена инвестиција снаге и људских живота. (А тога нам је, рекао бих, свима преко главе и згадило нам се.)

О томе ти ја причам овде.

Ето, видиш, и колегиница Јелена Хинић Гајић је разумела (барем према овоме што си ти цитирао) оно о чеми ти и ја овде говорим.

Размисли мало и ти...
anja99 anja99 12:56 12.01.2016

Re: Искључење

Kad neko od svečanosti otvaranja sportskog događaja napravi miting stranke, u najmanju ruku zaslužuje zvižduke.


Tek sad videla ovaj priceless komentar!
A došo mi upravo ko kec na 11 jer sam juče/prekjuče zaboravila da istaknem svetli lik Siniše Malog. Zovite me Fascinirana. Nema toga da se njemu kaže/dokaže a da on mrdne levu obrvu. Totalno lik ovog bezdušnog vremena, od njega se sve odbija - on netaknut. Ide dalje. I dalje. Ponosno.



Hansel Hansel 22:03 12.01.2016

Re: Искључење

tasadebeli
Filip Mladenović

Размисли мало и ти...

Мућни главом!
Sepulturero Sepulturero 14:26 11.01.2016

Леба и игара

1. Лепо је што се неки коментатори одушевљавају ватерполом и нашим успесима у њему али не би требало да заборавимо да је ово, на светском па чак и европском нивоу, један уствари неважан спорт. Али дај шта даш (види наслов).

2. Аутор блога гледа са неким ниподаштавањем на звиздаче, прогласивши их мањевише хулиганима, али заборавља да су баш ти и такви запалили Скупштину и помогли преврат који је и њега, између осталих, довео на садашњу позицију.

3. По њему, звиждање је лоше ако је националистичко (патриотско) а добро ако је "демократско".

4. Звиждање јесте било политичко, дакле није због нестрпљења око почетка утакмице, јер иначе не би било овација Рогозину. Уосталом, та личност је, после Путина, Медведова, Лаврова и Шојгуа, најпознатија у Србији.

5. Није јасно шта Блогов Колац мисли, на кога би Србија требало да се ослања ако не на Русију.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:35 11.01.2016

Re: Леба и игара

Sve bi bilo u redu da je Rusija jedna demokratska i pravna država. Da je, na primer, poput Danske. Ili Finske. Ili Kanade.
Putinova Rusija je, na žalost, nešto drugo od nabrojanih država.

A što se Srbije tiče, ona treba najpre da se oslanja na sebe, pa na susedne države, pa na države Evrope. Na primer, na Austriju, Nemačku i Italiju, dakle na države sa kojima tradicionalno ima dobru i uspešnu poslovnu saradnju (analizirajte ekonomske pokazatelje tokom XX veka i na početku ovog stoleća).

U blogu je izneta dilema o motivima zviždača.

anja99 anja99 15:42 11.01.2016

Re: Леба и игара

EDIT: Зато ме и разочараше ове наше блогоколеге на оба ова поста о европском првенству у ватерполу којима је тај звиждук важнији од свега осталог од синоћ.


Jok i nije!
Pa to je prvi put, ajmo opet: prvi put, da se Ovoj Vlasti masovno zviždalo u lice.
Ovde sve uvek i počinje da se raspada na sportskim tribinama.

Mene samo jedno muči: da li bi zviždanje bilo toliko da nismo igrali protiv braće? Hoću reći da bi me to razočaralo. Ovako se nadam da se dogodio otvoreni bunt protiv ovih koji nam se krvi napiše naSuvo.

Filipe, preporuka za tekst!

Filip Mladenović Filip Mladenović 15:46 11.01.2016

Re: Леба и игара

U pravu ste: ovo je prvi javni i vrlo glasan šamar aktuelnom režimu i njegovom "u sve se meša" vodji.

Zato se i pitam u blogu: gde će nas odvesti zviždači iz beogradske Arene 10. 1. 2016?

Nema relevantne opozicije, nema najave ozbiljne opozicije, mediji su i dalje pod kontrolom, a proizvodjači žute i PINK magle rade u tri smene!

anja99 anja99 16:58 11.01.2016

Re: Леба и игара

vrlo glasan šamar aktuelnom režimu i njegovom "u sve se meša" vodji.


Da.
Pitam se pitam dokle će ( sada, gle obrta, sav nasmejan ) bukvalno svaki čas na televiziji nešto o nečemu. Ne može više da se gleda/sluša. Ne može.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:03 11.01.2016

Re: Леба и игара

Filip Mladenović
Sve bi bilo u redu da je Rusija jedna demokratska i pravna država. Da je, na primer, poput Danske. Ili Finske. Ili Kanade.Putinova Rusija je, na žalost, nešto drugo od nabrojanih država.A što se Srbije tiče, ona treba najpre da se oslanja na sebe, pa na susedne države, pa na države Evrope. Na primer, na Austriju, Nemačku i Italiju, dakle na države sa kojima tradicionalno ima dobru i uspešnu poslovnu saradnju (analizirajte ekonomske pokazatelje tokom XX veka i na početku ovog stoleća).U blogu je izneta dilema o motivima zviždača.

Sa Austrijom i Nemačkom imamo sjajnu poslovnu saradnju tokom XX veka. Vrhunci su bili u periodu 1914-1918. i 1941-1945. a ni 1999. nije bila loša.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:08 11.01.2016

Re: Леба и игара

Ekonomski pokazatelji su neumoljivi i neoborivi: Nemačka je bila i ostala najveći privredni partner Srbije. Tu je i Italija, a potom i Austrija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:26 11.01.2016

Re: Леба и игара

Sve bi bilo u redu da je Rusija jedna demokratska i pravna država.


Ako je to kriterijum za spoljnu politiku po kome se treba voditi onda Srbija treba da kida odnose sa mnogima.
Sa Kinom prvenstveno, sa Emiratima odmah, jer za njih je Rusija demokratija sa velikim D.

analizirajte ekonomske pokazatelje tokom XX veka i na početku ovog stoleća


A oni su kupovali od nas i prodavali nama jer nas posebno vole, a ne zato što im se to isplatilo?

Ubiše te emocije Filipe.

Voliš zapad iz nekog imaginarnog razloga i ta ljubav te sprečava da sagledaš realnost.
Ali, za tvoju utehu, tu nisi jedini, naprotiv, mnogo je zaljubljenika koji politiku svode na emocije, prema Rusiji ili prema zapadu.

A realnost je sledeća: u svim situacijama kad su srpski interesi u sukobu sa nečijim drugim Rusija je na strani Srbije, a zapad na strani tih drugih. Fakat.

Druga realnost je, kad se o ekonomiji radi, Rusija je Srbiju stavila visoko na listu povlašćenih država, jednina u Evropi sa statusom slobodne trgovine sa Rusijom. Evropa nije stavila Srbiju ni na kakvu listu prioriteta u odnosu na druge, naprotiv. I to je fakat.

Rusija ničim ne ucenjuje Srbiju, ostavlja joj na slobodan izbor hoće li sa drugima trgovati i u kojoj meri. Evropa je ucenjuje.

Ruski proizvodi ne dampinguju cene srpskim, evropski da, iz Rusije ne stiže hrana lošeg kvaliteta, iz Evrope da.

Sve su to činjenice koje je nemoguće pobiti, i njihovo nabrajanje nije posledica ljubavi nego racionalnog sagledavanja stvari.

Možda postoje racionalni razlozi da se i pored svega toga Srbija opredeli za one koje je ucenjuju, koji su uvek protiv njenih interesa, ali valjalo bi ih nabrojati, a da to ne budu razlozi "tamo vlada demokratija", jer se to na nas u Srbiji ne odnosi pa nas se i ne tiče, to se tiče ljudi koji tamo žive.

mariopan mariopan 21:51 11.01.2016

Re: Леба и игара

Ja ne umem da zviždim ali sam jednog SNS-ovcu prevela u moj tabor...sada...kad god vidi Acu na TV-u počinje da zviždi umesto mene.

Jedan po jedan.... i smrsićemo im konce?
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:33 11.01.2016

Re: Леба и игара

Ovde se ne radi o ljubavi ili mržnji, već o ekonomskim pokazateljima: Nemačka i Italija se već godinama smenjuju na prva dva mesta najvećih privrednih partnera Srbije.

A u regionu to je pre svih i iznad svih Bosna i Hercegovina.

To kažu činjenice, a sve ostalo su - špekulacije!
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:08 11.01.2016

Re: Леба и игара


To kažu činjenice, a sve ostalo su - špekulacije!


A to što je nešto činjenica znači da druge činjenice ne postoje? :)

I ono što sam gore napsiao su činjenice, samo što ti nemaš dovoljno hrabrosti da ih sagledaš.

Ali to je uvek bila odlika kukavica kakva si ti, nedostatak hrabrosti da se istini pogleda u oči.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:04 12.01.2016

Re: Леба и игара

hoochie coochie man

To kažu činjenice, a sve ostalo su - špekulacije!


A to što je nešto činjenica znači da druge činjenice ne postoje? :)

I ono što sam gore napsiao su činjenice, samo što ti nemaš dovoljno hrabrosti da ih sagledaš.

Ali to je uvek bila odlika kukavica kakva si ti, nedostatak hrabrosti da se istini pogleda u oči.


O istini odlučuju činjenice, poput ekonomskih pokazatelja koje sam naveo.

Dakle, Nemačka i Italija su najveći privredni partneri Srbije već decenijama.

A realnost je i da najveći broj Srpkinja i Srba ne živi i ne radi u Rusiji, već u Nemačkoj i drugim državama zapadne Evrope. Odakle šalju u Srbiju tzv. doznake, zahvaljujući kojima veliki broj naših sugradjanki i sugradjana preživljava, a državu Srbiju spasavaju od bankrota.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:42 12.01.2016

Re: Леба и игара

O istini odlučuju činjenice, poput ekonomskih pokazatelja koje sam naveo.

A činjenice poput onih koje sam ja naveo?
Šta s njima?
Pod tepih, glavu u pesak, prekriješ oči rukama i kao da ih nema?
Kažem ti ja da si kukavica.
Dakle, Nemačka i Italija su najveći privredni partneri Srbije već decenijama.

Pa šta?

I Ukrajini je Rusija bila najveći partnrer decenijama. Osuđuješ li je što pored ekonomskih imaju i neke druge interese pa neće više sa Rusijom?

Nije sve u stomaku, Filipe, a privreda je prvenstveno pun stomak, ima nešto i u glavi, a tu je sve ostalo.

Mućni tom glavom, ako imaš čim, bog te jebo
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:15 12.01.2016

Re: Леба и игара

Naravno, nije sve u stomaku, već i u glavi. Pa evo:

Najuspešniji i najcenjeniji srpski intelektualci su se školovali i usavršavali u Beču, Parizu, Ženevi...

A sada, naši najtalentovaniji diplomci ne odlaze u Rusiju, već na sasvim drugu stranu, u razvijene zemlje EU, u SAD i u Kanadu.

Sapienti sat!
tasadebeli tasadebeli 09:03 12.01.2016

Re: Леба и игара

Sepulturero

Лепо је што се неки коментатори одушевљавају ватерполом и нашим успесима у њему али не би требало да заборавимо да је ово, на светском па чак и европском нивоу, један уствари неважан спорт.



Не, није неважан, него је непрофитабилан.

А ту постоји огромна разлика у значењу исказа.

Ипак, без обзира што не доноси профит попут фудбала или кошарке, волео бих да си био у прилици да видиш оне гомиле клинаца у Арени у недељу увече који носе ватерполо капице на главама.

Мени је то најјачи утисак од свега.

И да поновим оно што сам написао на блогу код Никола. У овом клипу се на два места појављује и мој ученик. То је онај мали дауновац који носи мајицу са ликом Николе Тесле који има ватерполо капицу на глави. И он је био у Арени у недељу увече. Јуче смо баш у школи нас двојица причали о утакмици...

Треба понекада бити и шампион срца, а не само први на листи најбоље плаћених играча у било ком спорту на планети. (ЛИНК)

SWIM SWAM (ЛИНК)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:23 12.01.2016

Re: Леба и игара

да бре, Фићо сморио си као бард Тамбурикс.

ајде, пиши нешто како да преломимо одвратност у себи и ипак гласамо за Пајтића, или за кога да гласамо против Аце, тако нешто... мани се спорта и трибине када нит пратиш нит познајеш.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:36 12.01.2016

Re: Леба и игара

hoochie coochie man


Mućni tom glavom, ako imaš čim, bog te jebo


nepotreban red, a i ne prilici Tebi da psujes kao kocijas.

elem, kod mene u poslu Rusi rade zanimljivu stvar, a to je da obaraju cene u prenaduvanim provizijama i traze manje, kulturnije provizije, i samim tim cine cenu usluge prihvatljivijom, za razliku od naseg neoliberalnog, agresivno kapitalistickog pristupa (gde niko ne zeli da cuje da smanji cenu provizije). nije damping, vec neka vrsta racionalizacije libkepa, po pravilima libkep igre kao unosenja ljudskog cinioca u surovu politiku zarade.
emsiemsi emsiemsi 12:14 12.01.2016

Re: Леба и игара

tasadebeli
Sepulturero

Лепо је што се неки коментатори одушевљавају ватерполом и нашим успесима у њему али не би требало да заборавимо да је ово, на светском па чак и европском нивоу, један уствари неважан спорт.



Не, није неважан, него је непрофитабилан.

А ту постоји огромна разлика у значењу исказа.

Ипак, без обзира што не доноси профит попут фудбала или кошарке, волео бих да си био у прилици да видиш оне гомиле клинаца у Арени у недељу увече који носе ватерполо капице на главама.

Мени је то најјачи утисак од свега.

И да поновим оно што сам написао на блогу код Никола. У овом клипу се на два места појављује и мој ученик. То је онај мали дауновац који носи мајицу са ликом Николе Тесле који има ватерполо капицу на глави. И он је био у Арени у недељу увече. Јуче смо баш у школи нас двојица причали о утакмици...

Треба понекада бити и шампион срца, а не само први на листи најбоље плаћених играча у било ком спорту на планети. (ЛИНК)

SWIM SWAM (ЛИНК)

Браво Тасо Дебели !
anja99 anja99 13:00 12.01.2016

Re: Леба и игара

Nije sve u stomaku, Filipe, a privreda je prvenstveno pun stomak, ima nešto i u glavi, a tu je sve ostalo.


Pa nemam reči.
Briljantno.
anja99 anja99 13:05 12.01.2016

Re: Леба и игара

ајде, пиши нешто како да преломимо одвратност у себи и ипак гласамо за Пајтића, или за кога да гласамо против Аце, тако нешто... мани се спорта и трибине када нит пратиш нит познајеш.


aj ti!
ja prelomila.............
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:55 12.01.2016

Re: Леба и игара

anja99


aj ti!
ja prelomila.............


aj, oш Ти, а ја да те браним од агресивног Тајсона?

бежи, Ањус, ја када ми се мисао нађе у комбинацији Чанка, Пајтеле, Тадића и Јовановића ("опозициони" избор у Војводини), згрчи ми се тастатура. можда боље Наш Аца, пошто је већ опробан тим фашиста на сцени, да не кваримо новим фашистима капитала?
anja99 anja99 15:15 12.01.2016

Re: Леба и игара

од агресивног Тајсона?


Mislis od onog hučiMena, mada brkam ja to.........
A lep ti prvi komentar, SrkiDear.
anja99 anja99 15:15 12.01.2016

Re: Леба и игара

..
vcucko vcucko 15:35 12.01.2016

Re: Леба и игара

Srđan Fuchs
anja99


aj ti!
ja prelomila.............


aj, oш Ти, а ја да те браним од агресивног Тајсона?

бежи, Ањус, ја када ми се мисао нађе у комбинацији Чанка, Пајтеле, Тадића и Јовановића ("опозициони" избор у Војводини), згрчи ми се тастатура. можда боље Наш Аца, пошто је већ опробан тим фашиста на сцени, да не кваримо новим фашистима капитала?

Ima u srpskom bolji istorijsko-iskustveni izraz: nedićevci. I sve što ide uz to. Preciznije mi zvuči, daj Bože da me demantuju.
Sad, dal' su samo takve prilike ili smo to mi, hteli ne hteli... ne znam. Ma bolje da ne mračim.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:42 12.01.2016

tnx for compliment

anja99


Mislis od onog hučiMena, mada brkam ja to.........
A lep ti prvi komentar, SrkiDear.


ma, super su to ljudi sve, valjda samo iscimani godinama neuspeha srbije, sta ja znam... ajd, ako zelis da iskomentarises kako si prelomila izbor, nudim ti svoju stranicu...
anja99 anja99 16:01 12.01.2016

Re: tnx for compliment

nudim ti svoju stranicu...

anja99 anja99 16:49 12.01.2016

Re: Леба и игара

да не кваримо новим фашистима капитала


super ti ovo, mada su oni danas na sceni all around, ma kako se zvali. to je trend.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:25 12.01.2016

Re: Леба и игара

nepotreban red, a i ne prilici Tebi da psujes kao kocijas.


Ma....
Nije u redu, znam, sad ne bih to napisao, ali....

Često drugima govorim da se ne nerviraju previše zbog Filipa i njegovih "niđeveze" komentara. Tu skoro, pre neki dan, Alsu sam to savetovao, a onda meni pukne živac :)



од агресивног Тајсона?


Mislis od onog hučiMena, mada brkam ja to
.....


Gde mene u agresivne, bre? :)
Ja to samo kad me neko baš iznervira.

Ti, za sada, to nisi učinila, naprotiv, dopadaju mi se tvoji komentari.
Al, hajd da to proverimo. Napiši nešto kod Srkija pa kud pukne :)

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:44 13.01.2016

Re: Леба и игара

ajmo Anja, vamos, ajde, daj taj overcoming sickness with Paitella topik!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:01 13.01.2016

Re: Леба и игара

vcucko

Ima u srpskom bolji istorijsko-iskustveni izraz: nedićevci. I sve što ide uz to. Preciznije mi zvuči, daj Bože da me demantuju.
Sad, dal' su samo takve prilike ili smo to mi, hteli ne hteli... ne znam. Ma bolje da ne mračim.


ima i jednog i drugog, dokle god postoji mogucnost da je i najmanja zglavka u vladi otkupljiva i podlozna stranom pritisku, mimo drzavnog interesa, postoji i mogucnost da se Srbijom vlada sa strane.

mislim da tu delimicno i pociva frustracija Vucica-Nedica, jer je nemoguce da se odupre svemu sto mu naoruzani strani pistolerosi u Beogradu namecu, pred njima ispada ribica, te otud to vrishtanje i arlaukanje na novinare ili nize rangirane cinovnike. delimicno otud, a delimicno zato sto potice iz totalitarne vadikavne stvanke gde je to prosto, po meni, kulturni model - kada si mali, gaze te, a kada se uzvisis ti gazis, da vidi partijska boranija malo kako je to.

klasican totalitarni um, zao mi je sto Srbija nema kvalitetnije ljude za izbor, i sto se taj rad za vladu tretira, mal'ne, kao da stupas na poziciju Malog Tita, a ne najobicniji nastup za repku, odnosno sluzenje svojoj zemlji i ljudima kreiranja bolje sutrasnjice radi.
anja99 anja99 15:28 16.01.2016

Re: Леба и игара

ajmo Anja, vamos, ajde,


pa pazi, vulin i slina javno bodre vucica da raspiše izbore, taman garancija da izgube for sure.
aj sutra da cujemo acu, dal ce smeti a javlja mi se da ce da potegne usporavanje reformi i to.
nešto zorana šuti, a ona da jednom umukne, to ne sluti na dobro, ne ne.
anja99 anja99 16:03 12.01.2016

Pa vrh!

Vučić: Nisu zviždali meni, ja u Areni nisam ni bio

Tasa bi se možda sa ovim složio, kidding.
tasadebeli tasadebeli 09:21 13.01.2016

Re: Pa vrh!

anja99
Vučić: Nisu zviždali meni, ja u Areni nisam ni bio

Tasa bi se možda sa ovim složio, kidding.



Ко каже да је у Арени у недељу увече уопште и било звиждања?


Само су неки од нас, они најнестрпљивији, урлали док је говорио Тома Николић:"Беж'те, бре политичари, у пизду материну, пустите људе да играју ватерполо!!!"



European Water Polo Championships, Belgrade – Day 1, Summary

Serbia: triumphant start in front of 11,000 fans


Water polo was lifted to a new level on Sunday: the last game of the opening day of the 32nd European Championships showed this sport from a different perspective as 11,000 fans filled the stands of the Kombank Arena while Serbia and Croatia produced a great game. This was the highest ever attendance in the history of the Europeans.


Transforming the Kombank Arena into a giant pool already proved to be brilliant choice of the organisers. At the opening ceremony LEN President Paolo Barelli praised the locals in his speech accordingly: “We are grateful for the Serbian Government, for the City of Belgrade and for the Serbian Water Polo Federation for doing their very best to host a really memorable event. This nation, may I say, is crazy for water polo and we do see how great efforts you’ve made to ensure the highest level in all areas. From LEN’s point of view it’s always a great satisfaction to work with dedicated professionals – and here, in Belgrade this is the case.”


Mr Paolo Barelli (ЛИНК)



Сињоре Барели се као пристојан и лепо васпитан човек захвалио свима који су омогућили ово о чему је он говорио.

Знаш ли ти колико људи овде учествује у организацији, волонтира, колико приватних фирми учествују као спонзори овог првенства?

Они сасвим сигурно нису заслужили да им се звижди.

Аплауз, а не звиждук је, поред Барелија, добио и Милорад Кривокапић.


А највећи аплауз од свих говорника добио је Вања Удовичић.





Е, то ја зовем уметност!

Извући највише што можеш од оних који никоме ништа не дају, него све трпају у своје политичарске (пардон, политикантске) гузице.

А за то се мора у овој Србији имати и мало путера на глави. То је правило које овде важи већ деценијама.

Јбг, Ања, и Коџа Милош је клечао пред турским везирима, па смо после 300 година коначно добили право да нам звоне звона на црквама.


Уосталом, звиждања је било и 2006. у Београду или 2002. на отварању ФИНА купа, такође у Београду када су неки други политичари такође отварали ватерполо такмичења, зар не?

Такви смо ми Срби. Зато нас и сврби.
tasadebeli tasadebeli 14:31 13.01.2016

И још мало о Вањи Удовичићу

Човек који је својевремено као играч одбио да обнови свој уговор са италијанским Про Реком (за неупућене, Про Реко је у оквирима ватерпола исто што и Реал Мадрид у фудбалу, финансијски гледано) зато што га је власник тог италијанског клуба уценио клаузулом у новом уговору да не може више да игра за српску репрезентацију, заслужује пуно поштовање увек и свугде.

Верујем да је добар део аплауза у Арени у недељу увече добио и због тога.

Колико би нас овде, чиме год да се бавимо, урадило тако нешто?

Баш бих волео да прочитам једну озбиљну и непристрасну социолошку анализу појаве да јавност Србије врло брзо заборавља оне позитивне ствари (ако их уопште и помене), али је зато спремна да бесконачно медијски онанише над оном ружном страном Србије...
svarog svarog 14:46 13.01.2016

Re: И још мало о Вањи Удовичићу


Баш бих волео да прочитам једну озбиљну и непристрасну социолошку анализу појаве да јавност Србије врло брзо заборавља оне позитивне ствари (ако их уопште и помене), али је зато спремна да бесконачно медијски онанише над оном ружном страном Србије...


A meni je zanimljivo i u kojoj meri u očima posmatrača nešto loše može da poništi sve prethodno dobro urađeno od strane neke osobe i obrnuto, koliko dobrog treba uraditi da bi se poništilo prethodno loše?
Moja teza je da se uspešnima ništa ne oprašta, šta god dobrog uradili jer su uspešniji od nas, dok smo probisvetima spremni svakakve gadosti da oprostimo samo dok su manje uspešni od nas (ovo se naravno ne odnosi na vlast ni sadašnju ni prošle, samo kažem)
svarog svarog 14:52 13.01.2016

Re: И још мало о Вањи Удовичићу

Inače ja Udovičiću ne mogu da nađem neku manu kao ministru, ali ipak po meni najbolji ministar sporta, a i uopšte u poslednjih 15 godina bila je Alisa Marić i to zbog ovog odgovora Partizanu i Zvezdi kad su tražili pare od države. (naravno brzo je zglajzala, a i bolje, šta će onako fina žena među bitangama)

"Da, pomoći ćemo. Preciznije, već smo učinili prve, ali važne korake u tom pravcu, u danima koji su prethodili ovom odgovoru. Ministarstvo omladine i sporta i Vlada Srbije angažovali su se da pronađu podršku za nevolje koje su snašle Partizan i Crvenu zvezdu, ali ne iz budžeta ili javnih preduzeća, već iz privatnog privrednog sektora u duhu preporuke da se pomogne sportu"

Na ovo su Vujošević i Ćoki skočili ko opareni, nema veze što je bilo u jeku njihovog okršaja lako su se ujedinili protiv nje
emsiemsi emsiemsi 18:14 13.01.2016

Re: И још мало о Вањи Удовичићу

tasadebeli
Човек који је својевремено као играч одбио да обнови свој уговор са италијанским Про Реком (за неупућене, Про Реко је у оквирима ватерпола исто што и Реал Мадрид у фудбалу, финансијски гледано) зато што га је власник тог италијанског клуба уценио клаузулом у новом уговору да не може више да игра за српску репрезентацију, заслужује пуно поштовање увек и свугде.

Верујем да је добар део аплауза у Арени синоћ добио и због тога.

Колико би нас овде, чиме год да се бавимо, урадило тако нешто?

Баш бих волео да прочитам једну озбиљну и непристрасну социолошку анализу појаве да јавност Србије врло брзо заборавља оне позитивне ствари (ако их уопште и помене), али је зато спремна да бесконачно медијски онанише над оном ружном страном Србије...

Тасу Дебелога за председника (било чега, може и месне заједнице).
Успут --- тако пише човек који воли свој народ и своју државу.
Браво Тасо Дебели !
tasadebeli tasadebeli 07:56 14.01.2016

Re: И још мало о Вањи Удовичићу

svarog

Moja teza je da se uspešnima ništa ne oprašta, šta god dobrog uradili jer su uspešniji od nas, dok smo probisvetima spremni svakakve gadosti da oprostimo samo dok su manje uspešni od nas (ovo se naravno ne odnosi na vlast ni sadašnju ni prošle, samo kažem)






Е, то је права филозофија паланке, а не оно што овде одмах потежу чим неко покаже макар и трунку родољубља (патриЈотизма, како на овом блогу многи воле да напишу)).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:04 14.01.2016

Re: И још мало о Вањи Удовичићу

tasadebeli



Е, то је права филозофија паланке, а не оно што овде одмах потежу чим неко покаже макар и трунку родољубља (патриЈотизма, како на овом блогу многи воле да напишу)).


шта се нервираш, Бро, није важно да је велики број уз тебе, важно је да су најлепши, најбољи и најпаметнији - и највећи гурмани! - момци уз Тебе!

ps. него, пошто је рикнула ова тема, баш да се позабавим Русима... сада гледам, један руски инжењер је смислио овакав патент којим ће спасити велики број људских живота...

pogledajte patent - link

и сада, неко од наших сурово коментарише како Запад неће усвојити овај патент руског проналазача јер је прескуп, а нас официри Запада уче како су Руси зли и одвратни, док су они, са Запада умни и сјајни?!

Тасу за Председника!

ps. pogledaj i ovu stranicu, Taske, meni bi ceo zivot bio ispunjen samo da sam 5 minuta bilo sta predavao i ucio ovakvo dete! to me je vratilo i jednoj sceni kada sam boravio u jednom naucnom institutu, poslom, pa su nam pokazali sta sve nauka moze da dosegne, i kada pomislis koliko ljudi pati, a da su nam resenja dosezna i mogucna, potpuno dirnuce sam osetio, plakao sam kao malo dete od poplave radosti kada se pred njim otkrije neka duboka tajna Univerzuma, koliko smo mi divna i velika rasa (humankind) a koliko nas najnize jedinke nase vrste - politicari - cine nemocnim, malim, ponizenim i jadnim?!



tasadebeli tasadebeli 10:52 15.01.2016

Re: И још мало о Вањи Удовичићу

Srđan Fuchs


и највећи гурмани! - момци уз Тебе!



Пссст, то међу нама! Нико не зна, па ни наука, прави узрок необјашњивих летњих миграција лигњи из источног Медитерана ка Гибралтару... Беже да спасу голи живот јербо је Таса кренуо на летовање...






Мммм... Њамзи, њамзи... Коначно достојан противник... (ЛИНК)


шта се нервираш, Бро,



Ма не нервиришем се, брате, него ми мука од таблоидиота по Србији, па повремено морам да бацим пеглу...


ps. pogledaj i ovu stranicu,






koliko smo mi divna i velika rasa (humankind) a koliko nas najnize jedinke nase vrste - politicari - cine nemocnim, malim, ponizenim i jadnim?!





Рече Душко Ковачевић једаред да свиње имају такву грађу да читавог живота морају да гледају у блато испред себе и да не могу да подигну главу и да погледају звезде на небу изнад себе...





Е, па за инат, брате рођени, ми ћемо да гледамо у звезде!



П.С. - Рече ми жена синоћ да је Алан Рикман преминуо...


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana